פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
''להפסיק את החרא הזה''
אורי אבנרי (יום רביעי, 19/07/2006 שעה 8:12)


''להפסיק את החרא הזה''

אורי אבנרי



אישה, עולה מרוסיה מטילה את עצמה ביאוש מוחלט על הארץ לפני הריסות ביתה, שנפגע על-ידי טיל, וצועקת בעברית רצוצה: ''בן שלי! בן שלי!'' כנראה באמונה שנהרג. אבל הוא רק נפצע והועבר לבית-החולים.

ילדים לבנוניים, פצועים בכל חלקי גופם, בבתי-החולים בביירות. הלוויות של הרוגי הטיל בחיפה. עיי החרבות של שכונה שלמה בביירות. תושבי צפון ישראל הבורחים דרומה מחמת הקטיושות. תושבי דרום לבנון הבורחים צפונה מחמת חיל-האוויר הישראלי.

מוות, הרס. סבל אנושי שאין לו שיעור.

אך התמונה המזוויעה יותר מכל: ג'ורג' בוש הזחוח מתרווח על כיסאו בסנקט-פטרבורג, טוני בלייר משרתו רוכן עליו, ובוש פותר את הבעיה: ''הם צריכים לגרום לסוריה שתגרום לחיזבאללה להפסיק את כל החרא הזה ואז הכל ייגמר!''

זהו מנהיג העולם, ושבעת הגמדים – ''גדולי העולם'' – אומרים אחריו אמן.

סוריה? הרי לפני כמה חודשים בלבד הכריח בוש – כן, אותו בוש – את הלבנונים לגרש את הסורים מארצם. עכשיו הוא רוצה שסוריה תתערב בלבנון ותעשה שם סדר?

לפני 31 שנים, כאשר סערה מלחמת-האזרחים בלבנון, שלחו הסורים (לפי בקשת הנוצרים דווקא) את צבאם לשם. שמעון פרס וחבריו יצרו אז היסטריה בישראל. הם דרשו לתת לסורים אולטימטום שימנע מהם להגיע לגבול הישראלי. יצחק רבין אמר לי אז שזו שטות, שהכי טוב יהיה לישראל אם הצבא הסורי יתפוס את הגבול, כי רק אז יובטח שם השקט, כמו בגבולנו עם סוריה עצמה.

אבל רבין נכנע להיסטריה של כלי-התקשורת ועצר את הסורים. נוצר חלל ריק על הגבול, והוא נתפס על-ידי אש''ף. ב-‏1982 דחף אריאל שרון את אש''ף החוצה, והחלל התמלא בחיזבאללה. כל מה שקרה מאז לא היה קורה אילו היינו מניחים לסורים לתפוס את הגבול הישראלי-לבנוני מלכתחילה. הסורים זהירים. הם לא מסתכנים בהרפתקאות.

אבל עכשיו הסורים אינם. וחיזבאללה ישנו.

מה חשב לו חסן נסראללה, כאשר החליט לחצות את הגבול ולבצע את פעולת-הקומנדו, זו שפתחה במחול-השדים הנוכחי? מדוע עשה זאת? מדוע דווקא בעיתוי הזה?

אין עוררין על כך שנסראללה הוא איש חכם. הוא גם אדם זהיר. במשך השנים צבר מצבור עצום של טילים מכל הסוגים. הוא יצר מאזן של אימה. הוא ידע שצה''ל רק מחכה להזדמנות כדי להשמיד אותם. בכל זאת ביצע התגרות שנתנה לממשלת-ישראל עילה מושלמת כדי לתקוף את לבנון, בתנאים שהבטיחו לה מראש את תמיכת העולם. מדוע?

יתכן שאיראן וסוריה, שסיפקו לו את הטילים, ביקשו ממנו לבצע פעולה כלשהי, כדי להסיח את הלחץ האמריקאי מעליהם. ואכן, המשבר הפתאומי השכיח לזמן מה את בעיית הגרעין האיראני, ונראה שגם יחסו של בוש לסוריה השתנה.

אבל נסראללה רחוק מלהיות בובה של איראן וסוריה. הוא עומד בראש תנועה לבנונית אותנטית ועושה את חשבון הרווח וההפסד שלו. אם אכן נדרש על-ידי איראן או סוריה לפעול – ואין שום הוכחה לכך – הוא לא היה נענה, אילו חשב שזה אינו תואם את המטרות של תנועתו.

יתכן שהוא פעל מתוך שיקולים פוליטיים פנים-לבנוניים. המערכת הפוליטית הלבנונית התאוששה, ואולי היה קשה להצדיק את המשך קיום הכוח הצבאי של חיזבאללה. מתיחות צבאית היתה יכולה להועיל. (שיקול כזה אינו זר גם לנו, בייחוד לפני דיוני תקציב.)

אך כל זה אינו מסביר את העיתוי. הרי נסראללה היה יכול לפעול לפני חודש או בעוד חודש, לפני חצי שנה ובעוד חצי שנה. היתה צריכה להיות סיבה הרבה יותר חזקה כדי לדחוף אותו לפעולה כל-כך הרפתקנית דווקא עכשיו.

וסיבה כזאת אכן היתה: פלסטין.

שבועיים לפני כן פתח צה''ל במלחמה באוכלוסיה בעזה. גם שם סופקה העילה על-ידי פעולת-קומנדו, שבה נפל חייל בשבי. הממשלה ניצלה את ההזדמנות כדי לבצע תוכנית מוכנה-מראש: לשבור את רצון-ההתנגדות של הציבור הפלסטיני ולהרוס את הממשלה הפלסטינית הנבחרת, הנשלטת על-ידי חמאס. וכמובן: להפסיק את ירי הקסאמים.

זהו מבצע אכזרי במיוחד, וכך הוא נראה גם על מסכי העולם. תמונות נוראות מרצועת-עזה המנותקת הופיעו יום-יום ושעה-שעה בכלי-התקשורת הערביים. הרוגים, פצועים, הרס, מחסור במים, בתרופות לפצועים ולחולים. משפחות שלמות שנהרגו. ילדים זועקים. אמהות בוכות. בתים שקרסו.

המשטרים הערביים, התלויים כולם באמריקה, עמדו מנגד. מכיוון שגם הם מאוימים על-די אופוזיציות איסלאמיות, הם גם שמחו לאידו של חמאס. אבל עשרות מיליוני ערבים, מהאוקיינוס האטלנטי עד המפרץ הפרסי, ראו, התרגשו, זעמו על ממשלותיהם ושוועו למנהיג שיבוא לעזרת האחים הגיבורים הנצורים.

לפני חמישים שנה כתב גמאל עבד-אל-נאצר, המנהיג המצרי החדש, שיש תפקיד הקורא לגיבור. הוא החליט למלא אותו בעצמו. במשך כמה שנים היה אליל העולם הערבי, סמל האחדות הערבית. אבל ישראל ניצלה הזדמנות שנקרתה לה ושברה אותו במלחמת ששת-הימים. אחר-כך דרך כוכבו של סדאם חוסיין. הוא העז להתגרות באמריקה האדירה, המטיר טילים על ישראל והפך לגיבור ההמונים הערביים. הוא הובס בצורה משפילה על-ידי האמריקאים, בעידוד ישראל.

לפני שבוע עמד נסראללה לפני אותו הפיתוי. העולם הערבי חיפש גיבור, והוא אמר: הנני! בלכידת החייל הוא קרא תיגר על ישראל, ובעקיפין על ארצות-הברית והמערב כולו. בלי בעלי-ברית, בידעו שגם איראן וסוריה לא יוכלו להסתכן ולעזור לו, הוא פתח בהתקפה.

יתכן שנסחף, כמו עבד-אל-נאצר וסדאם לפניו. יתכן שלא העריך נכונה את עוצמת התקפת-הנגד הצפויה. יתכן שהאמין באמת שתחת לחץ הטילים שלו יישבר העורף הישראלי (כפי שצה''ל מאמין שתחת עוצמת המכה הישראלית תישבר האוכלוסיה הפלסטינית בעזה והשיעית בלבנון.)

אבל דבר אחד ברור: נסראללה לא היה פותח במעגל הדמים, אלמלא שוועו הפלסטינים לעזרה. אם מתוך חישוב קר, אם מתוך דחף מוסרי אמיתי, אם מתוך שניהם – נסראללה חש לעזרת פלסטין הנצורה.

התגובה הישראלית היתה צפויה. זה שנים משתוקקים ראשי צה''ל לחסל את מערך-הטילים של חיזבאללה ולהשמיד את הארגון, או לפחות לפרק אותו מנשקו ולהרחיק אותו הרחק-הרחק מהגבול. הם ביקשו להשיג זאת בדרך היחידה שהם מכירים: גרימת הרס כל-כך נורא, עד שהאוכלוסיה הלבנונית תתקומם ותדרוש מהממשלה להיכנע לדרישות ישראל.

האם המטרות האלה יתגשמו?

חיזבאללה הוא נציגו האותנטי של הציבור השיעי, המונה 40% מאוכלוסיית לבנון. יחד עם המוסלמים האחרים, זהו הרוב במדינה. הרעיון שממשלת לבנון החלשלושה – שחיזבאללה חבר בה – מסוגלת לחסל את הארגון בכוח הוא מגוחך.

ממשלת ישראל דורשת שצבא-לבנון יתפרש לאורך הגבול. זה כבר הפך למנטרה. היא מבטאת בורות גמורה. השיעים תופסים עמדות חשובות בצבא הלבנוני, ואין שום סיכוי שהוא יפתח במלחמת-אחים נגדם.

בעולם עלה הרעיון של הצבת כוח בינלאומי על הגבול. ישראל מתנגדת לכך בתוקף. כוח בינלאומי אמיתי – להבדיל מיוניפי''ל האומלל – יפריע לצה''ל לעשות בלבנון כבתוך שלו. יתר על כן, אם הוא יימצא שם בלי הסכמת החיזבאללה, ברור שתיפתח מלחמת-גרילה נגדו. האם כוח כזה, שאין לו מוטיבציה אמיתית, יצליח במקום שבו נחל צה''ל כישלון חרוץ?

לכל היותר תצא מכל המבצע הזה, על מאות הרוגיו וממדי ההרס העצומים שלו, עוד הפסקת-אש שברירית. ממשלת ישראל תטען ש''שינתה את הכללים'' והשיגה ניצחון גדול. נסראללה (או יורשיו) יטענו שארגונם הקטן עמד מול אחת ממכונות-המלחמה האדירות ביותר בעולם ורשם פרק מזהיר של גבורה בתולדות העם הערבי והאיסלאם.

שום פיתרון אמיתי לא יושג, מפני שאין טיפול בשורש העניין: הבעיה הפלסטינית.

לפני הרבה שנים הקשבתי ברדיו לנאום שנשא גמאל עבד-אל-נאצר לפני המון גדול במצרים. הוא דיבר על הישגי המהפכה, כאשר נשמעו פתאום קריאות מן הקהל: ''פלסטין, יא גמאל!'' נאצר שכח את העניין שעליו דיבר והתחיל לדבר על העניין הפלסטיני, כשהוא נסחף בלהט דיבורו.

מאז לא השתנה הרבה. כאשר עולה העניין הפלסטיני, הוא מטיל את צילו על כל השאר. כך קרה גם הפעם.

מי שמשתוקק לפיתרון צריך לדעת: אין פיתרון בלי יישוב הסכסוך הישראלי-הפלסטיני. ואין פיתרון לעניין הפלסטיני בלי משא-ומתן עם הנהגתו הנבחרת, הממשלה בראשות החמאס.

אם רוצים לגמור, אחת ולתמיד, עם החרא הזה – כביטויו המעודן של בוש – זוהי הדרך.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


פלשתין זיקפה ערבית ....
soria (יום רביעי, 19/07/2006 שעה 9:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1- חסן נסראללה
זיקפת פלשתין עמדה לו לאחר שנים של אי אונות אך גמר מהר.
2- גמאל עבד-אל-נאצר עמדה לו זיקפת פלשתין שנים עד כי זיקפה זו חיסלה אותו.
3 -עארפת שוכב היום עם זיקפת פלשתין ומתהפך בקיברו.
4- הניה אולי חושב כי הוא מחזיק בזיקפת פלשתין
5 מתוך הישראלי המצוי : . כותב המאמר הוא למעשה, אחד שזוקף נופלי זיקפת פלשתין.

זה מה שכותב המאמר גרם לי לחשוב כי מזיקפה זו או אחרת לא כמה כזיקפת פלשתים בעולם הערבי .סוריא
_new_ הוספת תגובה



כל הכבוד, אורי !
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 19/07/2006 שעה 12:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני איתך לאורך כל הדרך עד...המוסלמי האחרון והחוברים לו.
_new_ הוספת תגובה



אתה באמת מתכוון למה שכתבת או שאתה לועג לאורי
soria (יום רביעי, 19/07/2006 שעה 18:12)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולפלשתנאים/ערבים? סוריא
_new_ הוספת תגובה



אתה באמת מתכוון למה שכתבת או שאתה לועג לאורי
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 19/07/2006 שעה 21:22)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו,מה את חושבת?
_new_ הוספת תגובה



שאתה אכן לועג לו ...
soria (יום רביעי, 19/07/2006 שעה 22:55)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובגדול..סוריא
_new_ הוספת תגובה



כמה שאתה תמים, לא להאמין
חזי (יום רביעי, 19/07/2006 שעה 17:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או אולי זו רק צביעות ?

כתבתה:

''סוריה? הרי לפני כמה חודשים בלבד הכריח בוש – כן, אותו בוש – את הלבנונים לגרש את הסורים מארצם. עכשיו הוא רוצה שסוריה תתערב בלבנון ותעשה שם סדר?''

אסביר לכה על מה מדובר:
לא לעשות סדר. רק להורות לארגון הטרור חיזבאללה, שישחרר את החילים השראלים ששבה, ולהפסיק את ירי הקטיושות.

אתה בודאי יודיע את תפקידה של סוריה בקלחת הזו...
_new_ הוספת תגובה



כמה שאתה תמים חזי, לא להאמין
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 19/07/2006 שעה 21:21)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סחתיין חזי,

קודם זורקים את האב מבריכת השחיה בבושת פנים ואחר כך מבקשים את עזרתו להפסיק את ילדיו מלהשליך בוץ לתוכה.

אחלה רעיון.
_new_ הוספת תגובה



זכינו סוף סוף, והנחתום מעיד על עיסתו
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 19/07/2006 שעה 23:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אף אחד, חוץ ממחבר המאמר עצמו, לא היה מסוגל לבחור כותרת כל כך הולמת לתוכן דבריו.

בפרפראזה על מה שנאמר על שושנה, ''חרא איך שלא תקרא לו, הריח ישאר אותו הדבר''.
_new_ הוספת תגובה



חרא אינדיד
such (יום חמישי, 20/07/2006 שעה 11:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה הכוונה , מי שקורא את אבנרי יודע למה הכוונה.
_new_ הוספת תגובה



יוסף (יום חמישי, 20/07/2006 שעה 11:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תחליף דיסקט .לפני יותר מ-‏20 שנה עמדתי לצידו של אמיל גרינצוויג בהפגנת שלום.היום אני מון ללבוש מדים ולחסל את כל אוייבי המדינה בלי ייסורי מצפון ובלי מצמןץ.
_new_ הוספת תגובה



ברגעים אלה ממש ישראל פועלת להפסיק את ''החרא הזה''
א. פרקש (יום חמישי, 20/07/2006 שעה 12:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל החרא הזה ממשיך להסריח את צפון ישראל. נקווה שלא לאורך זמן. בסוף לבנון תצטרך לטפל ולנקות את עצמה מהחרא הזה.
_new_ הוספת תגובה



ברגעים אלה ממש ישראל פועלת לסבך את עצמה...
יהודה-אודי דוכן (יום חמישי, 20/07/2006 שעה 12:33)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''רבות מחשבות בלב איש,ועצת השם היא תקום''.

''אם השם לא ישמור עיר,שוא שקד שומר''.
_new_ הוספת תגובה



שטויות
א. פרקש (יום חמישי, 20/07/2006 שעה 13:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סוריה
======

אומנם הנוצרים רצו את הסורים אבל הסורים כהרגלם בגדו בהם ועברו לאוייב השיעי. כניסת סוריה ללבנון היתה הרת אסון ללבנון. סוריה שרואה בלבנון מחוז ממחוזותיה ניצלה אותה כלכלית והפיקה רווחים נעים על חשבון רווחת הלבנונים. סוריה גם דאגה שגידולי הפרג בבקאע לא ייפגעו ושילשלה את ריווחי הסמים לכיסה ולכיסי בכיריה (ע'אזי כנעאן היה העריס שפיקח על התפקוד החלק של יצירת הסמים ושליחתם לאירופה ולדרום אמריקה בעיקר, וגם לישראל). האינטרס הסורי ראה בלבנון מוחלשת יתרון ועידוד להמשך הישארותה של סוריה שם. כאן דווקא פרס צדק ורבין טעה.

חסן נסראללה
================
נאסראללה לא ידע כלום. ישראל הפתיעה אותו. עוד זכורה לנו התלהמותו הראשונה כאשר זילזל בראש ממשלה, שר הביטחון ורמטכ''ל חדשים בתפקידם. הוא חשב שהוא יוכל לשחק בהם, להפחיד אותם ולהשיג עוד יתרון תעמולתי במבחן ההרתעה. הוא לא ציפה לתגובה ישראלית מאסיבית כזו ועובדה שהוא לא נערך מראש למלחמה. הופעתו השניה מוכיחה שמשהו נשבר בשחצנותו.

נאסראללה הוא בובה של איראן וקולגה של סוריה. שוא שחצן ומתנהג כראש מדינה. הדם עלה לו לראש ו'השבץ' ירסק לו אותו. שיקוליו לא היו דווקא פנימיים אלא דווקא תומכי איראן בהיבט ועידת ה-G-8 וסיוםתקופת המבחן לשאלת הפיקוח על הגרעין האיראני. שום דיוני תקציב לבנוניים, אלא זיוני שכל של אבנרי שרוצה לבנות תילים של שטויות וספקולציות לא רלוונטיות כדי להסיט את הויכוח לעניינים איזוטריים, לשאלת היכן יעבור הגדר בעוקף ירושלים או ניסיון להפריע לצה''ל להיכנס לעזה. בפועל הוכח שדווקא אף שצה''ל הגביר את פעילותו בעזה מקומה בתקשורת ירד והיא כמעט טאינה מוזכרת. האם זה מוכיח לפי חוכמתו של אבנרי שנאסראללה חכם כל כך? נאסראללה לא חכם במידה שמעבר לממוצע, נאסראללה הוא סתם דמגוג תיאולוגי בעל יכול הנהגה מעל הממוצע של אנשים כדמותו, ואחד שמכיר את רזי התעמולה.

בפועל חזבאללה ונאסראללה נפלו לבור שנאסראללה כרה. הוא הופתי מעוצמת התגובה הישראלית ובטוח שאם היה מעריך את ישראל נכונה הוא היה מונע את המבצע שלו שהפר כל הגיון וכל חוק. ישראל גרמה לנאסראללה לגמגם.

גם אם היתה קריאת חמאס לעזרה לא ברור בכלל כיצד חזבאללה ראוי ורשאי להפר את החוק וההבנות שלבנון התחייבה בפני האו''ם עליהן. לבנון היא מדינה מוזרה. היא המדינה היחידה בעולם שנקראת 'דימוקרטית' אבל מצויה בה מפלגה ובצא של מפלגה שמנהל מדיניות פנים וחוץעצמאית לפי הוראות של מדינה חיצונית. דבר זה אינו טיבעי והוא שורש הרע. וטוב עושה ישראל שבין דרישותיה לסיום הסכסוך עומדת דרישה של פירוק החזבאללה מנישקו להפיכתו למפלגה אמיתית בלבד.

כבר היום ישנם קולות בלבנון שמדברים חופשי יותר. ככל שהחזבאללה יוכה כך יגדל מחנה החופש והאנטי חזבאללה. עד שבסוף כוחות פנימיים החרדים לשלום לבנון ולזהותה יקחו את העניינים בידיים וישלימו את המהלך, בשכנוע או בכוח. הכל תלוי במידה הסיוע החיצוני לכוחות הלבנוניים החופשיים. ארה''ב ואירופה כבר מתגייסות לצידם. ישראל משלימה מהלך לפגיעה בכוחו של אוייבים (שהוא האוייב המשותף להם ולישראל). פריסת צבא לבנון בדגרום לבנון יחייב יותר את ממשלת לבנון והמצב לא ייצור אי הבנות השוררות כיום. צבא לבנון גדול ויכול לבצע את המשימה, מה עוד שגם השיעים בתוכו, ברובם נאמנים לממשלה ולא לחזבאללה. בכל מקרה, עדיף שיעים מצבא לבנון בדרום מאשר שיעים חזבאללונרים.

הכדור עובר לידי לבנון והיא בלבד תקבע אם היא רוצה לחיות בשלום בביתה או להמשיך את ההתפוררות מבפנים.

את הבעיה הפלסטינים אנחנו נפתור בנפרד ואחר כך ולאחר שנאלץ גם אותםלשלם על הטרור ועל האינתיפאדה. אסור לנו להראות שיש סיכוי לקשר, כי בכך ניתן תירוץ ותקווה לכוחות אסלאמיים נוספים להשפיע דרך טרור. ישראל חייבתלהראות שהטרור פוגע קודם כל באינטרסים של מפעיליו.

העניין הפלסטיני לא מאפיל על אירועי לבנון. ענייני לבנון מעניינים בשל עצמם ומעלים דווקא בצורה חותכת יותר את איום הגרעין האיראני ואת סוגיית הטרור האסלאמי העולמי. אירופה מפחדת יותר ויותר מיום ליום מהטרור האסלאמי ותפקידה של ישראל לחדד את הפחד הזה ולהציא פתרונות למלחמה בו.

אני רואה לחובה לציין כאן את עמדותיהן האמיצות של מצרים, ירדן וסעודיה (ותמיכה חזקה של מדינות המפרץ) בעניין משבר החזבאללה. הן יוצאות בחריפות נגד החזבאללה ואיראן מתוך חשש אמיתי למהפיכה השיעית שהם רוצים לגלגל כנגד העולם וכנגד הסונים.
_new_ הוספת תגובה



ניתוח יפה פרקש !
רפי אשכנזי (שבת, 22/07/2006 שעה 8:42)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ניתוח מעמיק ומיקצועי של המצב. מקווה שהקברניטים יודעים {גם הם} מה שאתה אומר.
_new_ הוספת תגובה



''היהודים אשמים בכל'' ממש חידוש
רפי אשכנזי (שבת, 22/07/2006 שעה 8:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מרגש מפי אורי אבנרי... דווקא אבנרי יליד ''הארץ ההיא'' ששם הושמע הנימוק הזה, נימוק ששיגע והטריף אותה לחלוטין, צריך להיזהר בדבריו ביודעו לאן הם עלולים להוביל!.
_new_ הוספת תגובה



בן-דוד (יום שני, 24/07/2006 שעה 11:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עבר פחות משבוע מאז נכתב המאמר של אבנרי, וממשלת ישראל
לא הגשימה אף אחת ממשימותיה המוצהרות של המלחמה.

נסראללה ומפקדי צבאו חיים ומתראיינים ומטחי הקטיושות ממשיכים
ליפול בצפון. הסיכוי להסיג את החיזבאללה מעבר לליטני הולך וקטן
עם כל יום לחימה נוסף. כבר עתה מסתמן שאת החיץ בגבול הצפון ימלא כוח בינלאומי, בניגוד לעמדת ישראל מלפני שבוע.

ממשלת לבנון לא רק שלא התחזקה בעקבות הכתישה הישראלית אלא
נחלשה עד כדי סכנת התמוטטות. החיזבאללה כמובן התחזקו, מעצם
הישרדותם והפגנת הנחישות המדינית והצבאית מול אחד הצבאות הטובים
בעולם. הידד לכוח ההרתעה המתחדש של צה''ל.

ישראל יצרה במחי יד אסון אנושי בממדים של אסון טבע - חצי מליון פליטים
לבנונים, הרס מערכים אורבניים שלמים, מאות הרוגים ואלפי פצועים, ועכשיו
רק מתחיל ההרס השיטתי של הכפרים והעיירות הנטושים למחצה בדרום
לבנון (שיטת האדמה החרוכה הישראלית).

בישראל כל הצפון מושבת. יש הרוגים ומאות פצועים. וכל הארץ הפכה
להיות חזית. ההישג העיקרי הוא הקונצנזוס שקיים להמשך האיוולת.

הישג אחד אולי מסתמן באופק: הצלחנו לשבור את רוחם של תושבי עזה,
בעקבות הרג מתמשך ללא הבחנה באוכלוסיה העזתית ובמיליציות הפלסטיניות.
צבא משוכלל ומצויד בטנקים מטוסים וספינות המכה במשך שבועות ארוכים בציבור שלם שלוחמים מצויידים בנשק אישי וב-אר-פי-ג'י מנסים להגן עליו. מזכיר אם כבר את גטו וורשה. אכן הישג שכל מדינה אחרת היתה מתגאה בו.

אם להשתמש במספר ביטויים מאוצר הלשון של המגיבים באתר, - אולי כדאי שניתן לכיף הזה להמשיך כמה זמן שאפשר כי חבל להפסיק. ואת הבעיה הפלסטינית אנחנו נפתור בנפרד ואחר כך ולאחר שניאלץ גם אותם לשלם על הטרור ועל האינתיפאדה. וצריך כמובן לזכור שהעניין הפלסטיני אינו מאפיל על אירועי לבנון. ענייני לבנון מעניינים בשל עצמם...

ולסוריא החולמת בלילות על הזיקפה הפלסטינית של נסראללה, של גמאל עבדול נאצר, של עראפת ואפילו של הנייה, הייתי מציע לעשות מקלחת קרה לפני שהיא תעשה משהו עליו היא עלולה להצטער.
_new_ הוספת תגובה



תיקון קל
יובל רבינוביץ (יום שני, 24/07/2006 שעה 13:45)
בתשובה לבן-דוד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה שהיתה כאן פליטת מקלדת. הנכון הוא, כמובן:

החיזבאללה יצר במחי יד אסון אנושי בממדים של אסון טבע - חצי מליון פליטים לבנונים, הרס מערכים אורבניים שלמים, מאות הרוגים ואלפי פצועים, ועכשיו רק מתחיל ההרס השיטתי של הכפרים והעיירות הנטושים למחצה בדרום לבנון.
_new_ הוספת תגובה



תפקידו של החזבאללה להתעלל במוסלמים
א. פרקש (יום שני, 24/07/2006 שעה 14:39)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולהאשים אשמות ב''דים את היהודים.

אני למשל אם הייתי לוחם לשחרור ישראל לא הייתי מעלה על דעתי שמוסרי הוא להקים את החמ''ל שלי בתוך בית דירות עמוס ילדים או נשים, או אפילו סתם בני אדם (למה תמיד מראיםתמונות של נשים וילדים פגועים? האם לסתם בני אדם אין כבוד!). אבל לך תדע מה אומר מוחמד למוסלמים?!

(בטח חזי או דוכן יודעים, כי הם מכירים את התרבות הערבית (-: )
_new_ הוספת תגובה



תיקון קל
א. פרקש (יום שני, 24/07/2006 שעה 14:46)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישנה גם שאלה מוסרית כבדה, וראו ש''בית הדין בהאג'' יתן דעתו המכובדה על העניין, האם מותר לחזבאללונר לשים את משגר הקטיושה שלו בתוך חדר של בית דירות שכונתי בעיירה לבנונית טיפוסית ומסכנה, ופשוט כשאומרים לו לשגר, הוא מסיט את הוילון ולוחץ על המתג.

השאלה העמוקה העומדת לפנינו היא, האם מהלך ההתקוממות העממית האנטי אימפריאליסטית והפרו אחמדינמג'נונית הזאת של החזבאללה, היא בכלל חוקית או שהיא מהווה הפרת זכויותיו של האוייב הציוני הכובש והמדכא להגן על עצמו בשדה הקרב ולא בשטח שבין המיטה לארון חדר השינה של מוסטפה איבן ג'באר הגיבור??!!!!
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי