פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
טרי מחדר החדשות (2)
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 25/07/2006 שעה 6:18)


טרי מחדר החדשות (2)

ד''ר ישראל בר-ניר



הכותרת על המסך תופסת את עיני:

ארגון ''בצלם'' יוצא נגד השימוש ב'מגיני אנוש'

''חדשות המזרח התיכון החדש'', 22 ביולי, 2006,
http://www.neverland.co.peres/online/newmiddleeast.html
ובגוף הידיעה –

תחקיר שערך ארגון ''בצלם'' חושף ממצאים קשים על שיטות הפעולה של ארגון החיזבאללה במלחמתו הנוכחית נגד ישראל. בין היתר נטען כי במהלך חילופי האש באזור משתמשים כוחות החיזבאללה באזרחים לבנוניים, ובהם קטינים, כמגן אנושי מפני ירי התגובה של צה''ל. מהתחקיר, המתפרסם באתר האינטרנט של הארגון, עולה כי במהלך הקרבות סיכנו לוחמי החיזבאללה את חייהם של האזרחים תוך שהם מכריחים אותם לשהות במקום בו מתנהלת לחימה, וזאת על מנת להגן על עצמם מירי כוחות צה''ל. יתרה מזאת, לוחמי החיזבאללה מונעים מאזרחים הרוצים לפנות את אזור הלחימה בעקבות קריאה של כוחות צה''ל, לעשות כך.

ארגון ''בצלם'' גייס לתמיכה ביוזמתו שורה של ארגונים בינלאומיים הידועים בפעילותם האינטנסיבית למציאת הפתרון הסופי לבעיה הישראלית במזרח התיכון. מהבולטים שבהם: ''אמנסטי'', ''משמר זכויות האדם'' (Human Rights Watch - HRW), ''ארגון ההזדהות הבינלאומי'' (International Solidarity Movement - ISM).

ארגון ''בצלם'' מדגיש בפנייתו לגופים הבינלאומיים שהשימוש באזרחים כמגינים אנושיים על ידי הצבתם לצד לוחמים, מתוך כוונה להשיג חסינות מפני התקפה, מהווה הפרה של הוראות המשפט הבינלאומי, ומהווה אקט בלתי הומניטארי בזכות עצמו. בהתאם, נשקלת פנייה לבית הדין הבינלאומי בהאג להעמדתם לדין של מנהיגי החיזבאללה.

''לפני יומיים קיבלנו ידיעה מישראלי בעל קשרים עם אזרחים לבנוניים שאולצו לשמש כמגיני אנוש בידי לוחמי החיזבאללה. הוא זה שסיפר לנו את הסיפור'', אמר רונן שמעוני מ''בצלם'' לכתבנו, ''ומיד התחלנו 'לגלגל' את זה. שלחנו תחקירנים שצלמו ותחקרו את האנשים והגיעו למסקנה שאכן היה שם שימוש במגינים אנושיים''.

לדברי שמעוני, בידי הארגון יש עדויות נוספות על חשד לשימוש במגינים אנושיים בידי לוחמי החיזבאללה גם במקומות אחרים בהם מתנהלת הלחימה. ''לא מן הנמנע שהשימוש בנוהל הזה קיים במיוחד בשטחים שבהם מתנהלת לחימה בשטח בנוי'', אמר שמעוני.

בזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזז, מה שהוא השתבש על המסך, הטקסט מתחיל להתקפל ולאט לאט הוא נמוג עד שנעלם לחלוטין ואת מקומו תופסת הכותרת

צה''ל השתמש במגינים אנושיים

את הידיעה המלאה אפשר לקרוא ב''מעריב'' מה-‏21 ביולי, 2006.

בין השאר, הידיעה נספרת על כך שארגון ''בצלם'' פנה לפרקליט הצבאי הראשי בדרישה כי יפתח לאלתר בחקירת האירוע, וכי בהתאם לממצאי החקירה יעמיד את האחראים לדין. לא ברור מהידיעה אם מה שמטריד את הארגון זה העיקרון של השימוש במגיני אנוש או העובדה שזה אמצעי בו כוחות צה''ל נעזרים לפעמים על מנת לחסוך בקורבנות.

המשכתי לשבת מול המסך וחשבתי, איפה איפה הם, כל הלוחמים לזכויות האדם, כשמדינה שלמה נאנסת בידי ארגון מרצחים טרוריסטי.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  מי שמחה על השימוש שעושה חיזבאללה  (רמי נוי) (28 תגובות בפתיל)
  אם צה''ל השתמש בנשים וילדים  (רמי נוי)
  לחילי צה''ל הודעה  (מהנדס אזרחי)
  האחראי על הסיוע ההומניטרי באו''ם, יאן אגלנד  (רמי נוי) (8 תגובות בפתיל)
  בר-ניר: ''מי בדיוק הטיל עליהם את ה'משימה' הזאת?'' (תגובה 81217(דוד סיון)
  סיפורי האגדה נמשכים (תגובה 81346(דוד סיון)
  (ללא כותרת)  (דוד סיון)
  מוניטין של אחד שלא בודק עובדות ( )  (דוד סיון) (12 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי