פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_3801

התרעה: סוריה, מצריים וארגוני הטרור מתחמשים!
אברהם בן-עזרא (שבת, 02/09/2006 שעה 21:05)


התרעה: סוריה, מצריים וארגוני הטרור מתחמשים!

ד''ר אברהם בן-עזרא



מועלות כיום מכלול של האשמות נגד הדרג המדיני על כי לא שעה לאזהרות אמ''ן בעניין חימוש החיזבאללה בטילים שהיו עלולים לפגוע במדינת ישראל ובתושביה, כפי שאירע בפועל בעזה מדרום ובלבנון מצפון.
יש להבין כי מדובר בהאשמות שווא.

אין צורך ולא היה שום צורך להיות מומחה צבאי ולהפעיל מודיעין חשאי מתוחכם כדי להגיע למסקנה שארגוני הטרור מתחמשים בטילים: לשם כך די לעלעל בעיתונות היומית [בעברית] ולגלוש באינטרנט. לפוליטיקאי המתעניין, כמובן שמומלץ בנוסף לכך, מדי פעם, גם להסתודד עם גורמי המודיעין הישראלי ואפילו לשחרר לעיתונות הצהרות בדבר הסכנה הממשמשת ובאה, מבלי לחשוף אלא ברמיזה את מקורותיו, אך זאת רק לצורכי תעמולה וצבירת נקודות לעת בחירות. כך הפוליטיקאי יבנה את תדמיתו כביטחוניסט, בעוד לצורך הנושא המהותי – כל זה לא נדרש.

ההתרעה בדבר התחמשות מצריים, סוריה וארגוני הטרור – למי שטרם הבין – היא חוזרת ונשנית עכשיו, בעצם כתיבת שורות אלו, ומדובר בהתחמשות המהווה סכנה ביטחונית לישראל, התחמשות העלולה להיות מכוונת אלינו גם מכיוון של מדינות המצויות עמנו במצב של אי-לוחמה או אף ביחסי ''שלום'', התחמשות שלא מוגבלת לנשק קונבנציונאלי.

ומהי בדיוק תשובת ההנהגה בישראל להתרעה זו?
...אותה תשובה בדיוק כפי שהייתה בתקופת המחדל בת שש השנים, מאז היציאה המבוהלת מלבנון תוך נטישת נשק ואמצעי לחימה בשטח אויב, ועד למלחמת ''בין המצרים'' זה מכבר. אכן, מדובר בתגובה משולבת, הכוללת:
א. הצהרות על כמיהתנו לשלום.
ב. התבטאויות המרמזות ואף מודיעות בפירוש, על נכונות מדינת ישראל לוותר על שטחים [עכשיו רמת הגולן על הפרק – תמיד ייוותר חבל ארץ כלשהו, ותמיד היה].
ג. בניית חומות וגדרות.
ד. ניסיונות בלתי נלאים עד כדי תחנונים לדבר עם מי שאינם חפצים בכך כדי להגיע עימהם להסדר [תזכורת: ברק/ערפאת].
ה. הבטחות שווא חסרות כיסוי להיי-טק בגוש קטיף לאחר שניתן לידי האויב, גשרים פתוחים עם ארגוני חבלה וריצוי הטרוריסטים ע''י שחרור מאות ואולי אלפי פושעי מלחמה כמחווה לרגל... [תמיד תימצא איזו עילה].
ו. היעדר תגובה על ירי שאינו קולע [עם כתיבת שורות אלו, מתקבל מידע על נפילת חמישה טילי קאסם בשדרות – ללא נפגעים, ואין שום סימן לפעולת תגובה, - גרוע מכך: פעולות יזומות שנעשו לפני כן – כדי להרתיע – כשלו, כפי שהדבר מוכח במבחן התוצאה].
ראשית, יש להבין כי ההתרעה בפתח, גלויה וידועה, ובמקום לחטט בעבר ולבדוק מה לא נעשה כשהייתה התרעה כזו – הבה ונעשה את מה שדרוש לעשות עכשיו, בהיות ההתרעה מולנו שוב, וביתר שאת.
שנית, החקירה על אודות מה שקרה, לא צריכה לעצור את המדינה; היא תתנהל במקביל לכל הפעולות המתבקשות למען ביטחון המדינה.
והעיקר, במקום להצהיר הצהרות-שלום מופרכות המופרחות באוויר, צריך להתכונן למלחמה הבאה.
הדבר מחייב חזרה להיקף מוגדל של צה''ל כך שיכלול את כל גילאי שירות החובה, הקשחת תנאי הפטור מגיוס חובה, תעסוקה מלאה למתגייסים כפי שהיה בעבר וטרם נשכח. כמובן שהתכוננות זו צריכה לכלול את כוח המילואים, גיוסו לאימונים והכשרתו כמימים-ימימה.

אנו לפני תחילת הפעילות של וועדות בדיקה ו/או וועדות חקירה, שיבדקו את אירועי העבר אשר גרמו להתעצמות הטרור מתחת לאפנו – וללא פעולה ממשית למניעת צמיחתו על אף ידיעת כוונותיו.
הרי זה בדיוק אותו מחדל ביטחוני מתמשך, אותו טרור, אותה התכחשות לקיומו, אותה הבלגה, אותה אשליה ואותה הולכת שולל, כאן ועכשיו.








מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.