פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אפי איתם - עצות חכמות
דוד סיון (יום ראשון, 17/09/2006 שעה 9:49)


אפי איתם - עצות חכמות

ד''ר דוד סיון



במהלך המלחמה בשתי החזיתות, בצפון ובדרום (שעוד נמשכת), שמענו בפומבי לא מעט עצות וביקורת 'נגד' פעולות המלחמתיות של ממשלת ישראל. בראיונות באמצעי התקשורת נשמעו במהלך המלחמה דברים כמו, 'אחרי המלחמה צריך שיהיו בחירות ...', עצות טקטיות ועצות אסטרטגיות בקשר למהלכי המלחמה ועוד (האם רק לך (או לכם) מותר ...?).

בדיונים קודמים כתבתי שהמשימה העיקרית שלנו היא בירור הבעיות שצצו על פני השטח במהלך המלחמה האחרונה בלבנון. הבירור הזה חשוב אלפי מונים מעריפת ראשים (תמיד יש ברירה):
  1. אלו בעיות של קריאת המציאות בה אנחנו חיים ובירור מהם המהלכים האסטרטגיים הנובעים.
  2. במצב שנוצר כל ממשלה חליפית תהיה מורכבת מכאלו שכבר היו שם זמן ממושך.
עריפת ראשים היא רק חלק שולי בכל התהליך המשתמע והיא לא משימה ראשונה בו.


אפי איתם

חה''כ (תא''ל במיל.) אפי איתם שהוא בעל רקע קרבי עשיר, מהאחרונים שלחמו בחיזבאללה לפני הנסיגה בשנת 2000, כנראה מציג גישה דומה לשלי. כבר במהלך המלחמה טרח לשבת עם ראש הממשלה, אני מניח שכדי לתמוך ולייעץ. אולי הניח שזה לא הזמן לקרבות פוליטיים. כאשר התחילה הסערה הפוליטית לפני ולאחר הפסקת האש הוא קרא לחה''כ להתאפק עם הביקורת כי המלחמה בעצם לא נסתיימה (לספור עד 10).

כעת לאחר ניתוח של המציאות, של התהליך, שהביאה לתוצאות המלחמה הוא אומר שיש לנו בעיית מנהיגות שבעצם חוצה מחנות. דור המנהיגות הנוכחי הוא על פרשת דרכים ולא בדיוק ברור לו לאן צריך להוביל. לדעתו אנחנו ברגע נדיר של שאלות הישרדות. גם אם הימין, המחנה של אפי איתם, ינצח המאבקים והמכשולים '' הדילמות והאיומים מאוד קשים, וקשה לקבל את ההחלטות הנדרשות בסביבה של אופוזיציה לוחמנית. זה יתיש את העם עוד יותר. הדרך היחידה היום להציב הנהגה היא להתאחד''. הוא ממליץ בחום להקים ממשלת בטחון לאומי לתקופה מוגדרת , וגם פועל לא מעט להקמתה (''פשוט להרוג'').
אולי זהו ההסדר המתאים לגיבוי תהליכי החקירה ויישום מסקנותיהם. הסדר מהסוג הזה יכול, טוב יותר מההסדר המקובל, להציב אותנו בראשיתו של תהליך שיקום שכל כך נחוץ לנו.



נראה אם מובילי המפלגות יגלו אחריות ויעמדו בפני הפיתוי לעסוק באינטרס האישי-מפלגתי.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  כל עוד ועדת החקירה לא תגיש את דו''ח החקירה הראשוני  (א. פרקש) (8 תגובות בפתיל)
  התעלות  (ע.צופיה)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי