פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מה קרה כאן?
מתנחל שקוף / אליצור סגל (יום שישי, 17/11/2006 שעה 5:59)


מה קרה כאן?

הרב אליצור סגל



האירועים הקשים סביב מצעד ההומוסקסואלים והלסביות, כבר נרגעו מעט. אבל האש בוערת מתחת לפני השטח ובכל רגע צפויה התפרצות מחודשת.
מסיבות משפחתיות לא השתתפתי בהפגנות נגד המצעד הזה אבל ישבתי ביציע ועודדתי את הקבוצה שלנו, אם אפשר לומר כך. בכל אופן, השאלה היא מה קרה הפעם שהכל התפוצץ?

כפי הנראה המצעד הזה רק ליבה חומר נפץ קיים. מאז עליית ברק לכס בית המשפט העליון קיימת שם מגמה הולכת וגוברת לרמוס כל דבר הקשור לדת, לדתיים וללאומיות היהודית באופן כללי.
ההתפרצות הפעם באה בגלל ארועי גוש קטיף מהקיץ הקודם, והם מהווים המשך לארועי עמונה ערב הבחירות האחרונות. התסכול ההולך וגובר שלא סופרים אותנו מסנטימטר מצא את ביטויו הפעם בציבור החרדי.
בסוף לימודי השחיטה שלי נתן לי הרב לטפל בקבוצה של זברות – חסידי תולדות אהרון, המוכרים בקפוטה המפוספסת שלהם. הם שייכים לחלק הקנאי ביותר של העדה החרדית, יותר מהסטאמר הממוצע.
ובכן למרות ההבדלים ההכרחיים, הסתדרתי איתם די טוב. בעמונה חלמתי על כמה עשרות זברות השוטפים במורד ההר לעבר היס''מניקים עם רצח בעיניים ואש ברגלים, עם סכיני שחיטה בעלי להב של חמישים-שישים ס''מ. בהפגנות נגד מצעד התועבה התברר שהחלום הוא הדדי – גם הם היו זקוקים למתנחלים המצולקים כבר מאלות השוטרים ונרמסו בפרסות הסוסים.

מתברר שרק לאחר שכל הארץ התחילה לבעור הבין סוף סוף הבג''ץ את מגבלות הכוח. רק לאחר שהובהר להם ברגישות ובנחישות שגם במחיר של מאות הרוגים המצעד לא יצעד, הם נרתעו.

הלקח שהוסק הוא שבפעם הבאה הרגישות והנחישות שהופגנו בהפגנות הפעם יהיו גדולות לאין שיעור בעתיד.

נשאר רק לראות מה היה הגפרור הבא שהבג''ץ ישליך לתוך חבית חומר הנפץ – האם ההתפרצות תבוא עקב מאחז כלשהו או עקב התעללות אחרת בציבור היהודי?

עם זאת, מי מהמצעד והאירועים סביבו באמת הם בעלי הנטיות לאותו המין?

כיום יש שני רבנים העוסקים בנושא הזה.
האחד הוא הרב שלמה אבינר, הטוען שניתן לרפא את הנטיה ההומו לסבית.
השני הוא הרב יובל שרלו, הטוען שזו נטיה מולדת.
(אגב המעמד הציבורי של שניהם נפגע קשות בעקבות הטיהור האתני של גוש קטיף.
הרב שרלו התנגד לסרוב לפקודת הטיהור האתני. הרב אבינר אמר שאין לסרב אלא פשוט לא לבצע את הפקודה – הרב אבינר היה בעמונה ואובדן כמעט מוחלט של הקרדיט שלו כמנהיג ציבורי בנושא זה ניכר היטב.)

כך או כך צריך לזכור ולהפנים –
הנטיה למשכב זכר או ללסביות אינה עבירה כלל וכלל.
העבירה היא אך ורק מימוש הנטיה הזו, וגם זה רק במקרה של משכב זכר בלבד; לא במקרה של לסביות!

משכב זכר הוא מהעבירות שגרמו למְחִיַת האנושות במבול, להפיכת סדום, והן מוגדרות בתורה כתועבות מצרים, שאם נעשה אותן הארץ תקיא אותנו.
אבל כאמור, המדובר בפריצות פומבית; הרשאה פומבית לעבירה החמורה הזו. לא נטיות אישיות, שאפילו באו לידי ביטוי אישי ופרטי, אינן חמורות יותר מכל פריצות אחרת כמו הבא על אימו, על אחותו או על אשת איש.
אני מכיר כמה תלמידי חכמים רציניים ביותר שיש להם נטיה כזו, אבל הם שולטים בה.
ומה בענין המצעד?
ובכן, את מצעד התועבה הבין לאומי שתוכנן באמת היה ראוי לעצור בכל מחיר, אבל המצעד הירושלמי, שכבר צעד לפחות חמש פעמים, כנראה לא היה כזה כלל. אני אומנם מעולם לא ראיתי אותו, אבל סיפרה חברה של אישתי שנקלעה במקרה למצעד, שלפני שנתיים שלא היה שום מתח מיני באויר והמצעד דמה פחות או יותר למה שאנו מכירים מהעדלאידע של פורים. כן גם עדותו של ההומוסקסואל הדתי, שלפי כתיבתו הוא גם בן תורה, הכותב תחת השם ''יאיר דרור'' במוסף שבת של מקור ראשון (עורך המוסף אמר לי שמדובר באדם אמיתי המוכר לו אישית). מדובר היה יותר במעין תרפיה קבוצתית של אנשים במצוקה המנסים למשוך תשומת לב לבעייתם.

כעת אין להניח שניתן להחזיר את השד שהוציא הבג''ץ חזרה לבקבוק. כל נסיון כזה יתקל במהומות נרחבות רגישות ונחישות.

ומה עם ההומואים והלסביות עצמם?
את צבא המשובטים השחור שעלה על גוש קטיף תדרכו לאמור שלא יקחו אישית את ההתקפות כלפיהם; הם אינם הכתובת. לכן גם כאן ההתקפות אינן מכונות נגדם. הבג''ץ הוא הכתובת; לא אתם.

האם להקים משפחה?
אנסה לפרוס את הרהורי על הקמת משפחה מצידם.
אם המדובר בבחורה בעלת נטיות לסביות הדבר קל יותר, שהרי האשה היא פסיבית. אומנם היא לא תסופק מינית מהנישואין, אבל הדבר יקנה לה עדיין דברים שונים: ילדים, בעל האמור להיות חבר טוב. ואיזה בחור ירצה בה ומאיזו סיבה? הרבה ירצו בה – בגלל יופיה, בגלל מידותיה הטובות, בגלל חוכמתה, בגלל היותה חברה טובה. לא הכל סובב סביב תשמיש המיטה. עובדה היא שגם בעלות מום פיזי או נפשי מוצאות את בן זוגן וגם הן יכולות למצוא. מה שכן, אני חושש שצודק הרב שרלו שעליהן לגלות זאת לפני הנישואין, כי אחרת יש חשש לקידושי טעות.

כאשר מדובר בגברים, המצב קשה יותר. שהרי אם מדובר במצב שאינו יכול לעשות תשמיש מיטה, הרי שאינו יכול טכנית להקים משפחה. אולם כנראה שזה מצב נדיר ביותר. רובם מסוגלים לשמש אבל אין להם נטיה טבעית לזה. לכן נראה שראוי לחפש בחורה שתסכים להקים עמם את ביתה. וכפי שבחורות רבות מוכנות להמר על בעלי בעיות פיזיות ונפשיות, בעיה זו אינה שונה. כמובן שגם כאן חייבים לידע את הבחורה לפני הנישואין אחרת יש כאן קידושי טעות ובעצם כנראה הגט הוא רק לחומרא.

כך או אחרת מדובר בקבוצה הזקוקה לסימפתיה ועזרה. הארועים האחרונים הרחיקו אותה מעזרה וסימפתיה זו וחבל, אבל האשמה כולה מוטלת אך ורק לפתחו של הבג''ץ.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  תועיבה  (לוי)
  הבנה לענין.  (ע.צופיה) (5 תגובות בפתיל)
  אליצור, יפה כתבתה.  (חזי)
  ניתוח דומה  (אליצור סגל)
  הומוסקסואליות בראי ההלכה  (יובל רבינוביץ) (2 תגובות בפתיל)
  מכתב מענין כאן   (אליצור סגל) (2 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי