פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
בר המצווה בשדרות והטלוויזיה בעיירת-המדינה
צבי גיל (יום שני, 27/11/2006 שעה 13:01)


בר המצווה בשדרות והטלוויזיה בעיירת-המדינה

צבי גיל



המאמר מתפרסם בעת ובעונה אחת באתר המחבר זרקור.

גם אני, כמו מאות אלפי צופים, הייתי מדושן עונג, כאשר צפיתי בכתבה שבה נראה אושר נסוך על פניהם של דודי, חתן הבר מצווה, ושל הוריו סימה ושלום חדד, בשדרות הדוויה, החרדה, הפגועה והמקופחת. רגע של נחת רוח, לא רק לכל אותם אורחים ''קרואים'' על ידי ערוץ 1, ביניהם פוליטיקאים, אישי ציבור, אמנים ובראש וראשונה ה''כוכב'' של חתן השמחה אבי נימני, קפטן מכבי תל אביב.

ואיך אפשר שלא להתרגש כאשר לא זו בלבד שחגיגת הבר מצווה נערכת ברוב עם, בשדרות המקוסמת, (מהמילה קאסם) אלא היא חוויה לא רק רגעית, ללא ספק נצחית, שעליה יספר דודי חדד לנכדיו.

לאחר שעבר אצלי שלב הריגשה, חשבתי בדיעבד את מה שאמרה בדיעבד מנהלת השירותים הפסיכולוגיים של שדרות, כי טיולי גאידמק יותר משהם עושים טוב לילדים הם גורמים להם מפח נפש כאשר הם חוזרים. שכן, הם חוזרים לאותה מצוקה שממנה באו נוסף על תחושה כואבת שרוב הילדים בארץ לא חיים כמוהם.

גאידמק מילא חלל, בדיוק כמו שעשרות התמחויים ממלאים חלל. הביקורת שנמתחה על גאידמק מצד שרים ומקורביהם כאילו גאידמק מנצל מצוקה, היא עזות מצח. וכי מי משאיר את החלל? מי הפריע לכל אותם נפשות צרופות ל''נצל'' את המצב ולסייע לתושבי שדרות בכל התחומים שבהם יש הזנחה וקיפוח? אדרבא, יעשו השלטונות מעשים ובכך יאדירו את שמם. זה לא אומר שאני מכור לשיטות של גאידמק. הכוונה לא לנתינה, אלא לצעקת הנתינה של גאידמק בשוק כשהוא מוציא את היד מכיסו והוא קונה מן הבסטה את מדינת ישראל.

עכשיו כאשר נדמו תרועות בר המצווה, וטרם נדמו הדי הקאסמים, כמה מילים על ההפקה המשותפת של כתב ערוץ 1 ויקו אטואן ומשפחת חדד, או מי שפעל מטעמה בקידום האירוע.
ראשית מה לערוץ ממלכתי ולאירוע מקומי, אשר בהחלט ניתן היה לתת לו ביטוי בטלוויזיה המקומית בדרום או בעיתונות המקומית? ערוץ 1 איננו הטלוויזיה של ה- shtetle state – עיר מדינה, אף שמדינת ישראל לעתים מצטיירת ככה. היא שימשה מלכתחילה ערוץ דוור, מתחרה עם רשות הדואר או עם ''בזק''. זאת לא גישה ''בוקית'', לא עניין קטנוני, העדר פרגון או ראייה מעוותת. זה עניין של נוהל תקין גם בכל הקשור בשדרות. המשפחה יכלה לעשות זאת בטלפונים, וחזקה על כך שאנשים היו באים, אולי לא סלבריטאים.

אבל מה שחשוב יותר הוא בדיוק על משקל ההערה של מנהלת השירותים הפסיכולוגיים. מה יאמרו ראובן, לוי, שמעון ויהודה (שמות בדויים כמובן), גם הם משדרות, שגם הם אמורים לחגוג בקרוב את בר המצווה שלהם. הרי ויקו אטואן לא יחזור על ההמצאה, לא על ההכנות, כולל התספורת, ולא על האירוע.

משום כך, גם כאשר מארגנים טיול זמני לילדי שדרות וגם כאשר מארגנים בר מצווה לצופי הטלוויזיה, יש לחשוב לרגע, או לרגעים, אם השכר לא יוצא בהפסד. שדרות זקוקה מאוד לא רק לתשומת לב אלא לעזרה ממשית בכל התחומים ללא יוצא מן הכלל, וערוץ 1, יש לומר, מסקר את המתרחש בשדרות באופן עקבי, במסירות ובמקצועיות. אבל באותה מידה שדרות לא זקוקה ל''מתאבן'' או ל''קינוח'' פיקנטיים שהם אירועים מומחזים. זה פועל כבומרנג.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  הימנונים חושבים שנעשה להם הנחות  (עמיש)
  אין במה להגיב, הכל נכון, ואפשר להוסיף עוד כהנה וכהנה  (חנה אייזנמן)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי