פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ימי הבדולח
חנה אייזנמן (יום שני, 27/11/2006 שעה 19:46)


ימי הבדולח

חנה אייזנמן


כג שָׂרַיִךְ סוֹרְרִים וְחַבְרֵי גַּנָּבִים כֻּלּוֹ אֹהֵב שֹׁחַד וְרֹדֵף שַׁלְמֹנִים יָתוֹם לֹא יִשְׁפֹּטוּ וְרִיב אַלְמָנָה לֹא יָבוֹא אֲלֵיהֶם:
כד לָכֵן נְאֻם הָאָדוֹן ה' צְבָאוֹת אֲבִיר יִשְׂרָאֵל הוֹי אֶנָּחֵם מִצָּרַי וְאִנָּקְמָה מֵאוֹיְבָי:
כה וְאָשִׁיבָה יָדִי עָלַיִךְ וְאֶצְרֹף כַּבֹּר סִיגָיִךְ וְאָסִירָה כָּל בְּדִילָיִךְ:
כו וְאָשִׁיבָה שֹׁפְטַיִךְ כְּבָרִאשֹׁנָה וְיֹעֲצַיִךְ כְּבַתְּחִלָּה אַחֲרֵי כֵן יִקָּרֵא לָךְ עִיר הַצֶּדֶק קִרְיָה נֶאֱמָנָה:
כז צִיּוֹן בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה וְשָׁבֶיהָ בִּצְדָקָה:
כח וְשֶׁבֶר פֹּשְׁעִים וְחַטָּאִים יַחְדָּו וְעֹזְבֵי ה' יִכְלוּ:
ישעיהו פרק א
...לפיכך מביא הקדוש ברוך הוא עליהן שלש פורעניות כנגד שלש עבירות שבידם. שנאמר (מיכה ג'): לָכֵן, בִּגְלַלְכֶם, צִיּוֹן, שָׂדֶה תֵחָרֵשׁ; וִירוּשָׁלִַם עִיִּין תִּהְיֶה, וְהַר הַבַּיִת לְבָמוֹת יָעַר. ואין הקדוש ברוך הוא משרה שכינתו על ישראל עד שיכלו שופטים ושוטרים רעים מישראל, שנאמר (ישעיהו א'): וְאָשִׁיבָה יָדִי עָלַיִךְ, וְאֶצְרֹף כַּבֹּר סִיגָיִךְ; וְאָסִירָה, כָּל-בְּדִילָיִךְ. כו וְאָשִׁיבָה שֹׁפְטַיִךְ כְּבָרִאשֹׁנָה, וְיֹעֲצַיִךְ כְּבַתְּחִלָּה.
תלמוד בבלי מסכת שבת דף קלט עמוד א
היה גוש קטיף? היה!
היה ואיננו עוד, ככתוב:
ברצועת עזה הושלמה הריסת הבתים, בירושלים נקברו מחדש המתים מבית העלמין בגוש קטיף ובקהיר נחתם הסכם פילדלפי. השלב הבא: הריסת בתי הכנסת והעברת השליטה לפלשתינים.
דו''ח סיכום בינים חיובי, שהוגש בסיפוק ע''י ראש הדסק של מעריב להנפקת עלילות דם על המתנחלים, אורי גליקמן, ועוזרו אמיר בוחבוט. לאחר שנים של עבודה מסורה ועקיבה לקידום עקירת היהודים מעל אדמתם ועצי פריים, זכו הם לקצור את פרי עמלם.
וגם בנצי ליברמן מברך על המוגמר: ''החורבן קירב את ההתיישבות אל לב חלקים רחבים בעם'' (מבחן התוצאה זה לא הכל, ערוץ 7). אכן, חסד עשו עמנו מהרסינו ומחריבינו, שנתנו לנו הזדמנות לקרב אותנו ללב העם. ובצורה היסודית ביותר...

אגב, היתה התיישבות? לא חשוב, היה כדאי. העם היה אתנו כל הזמן! העם ממש לא מש מן הטלויזיה. יהודים רחמנים בני רחמנים. בכו! ממש! בדמעות! הלכו שם חבילות טישו על ימין ועל שמאל. אילולא חששו להחמיץ דקה אחת מן הדרמה בשידור חי, הם היו באים לעודד אותנו בקריאות – יאללה, יאללה, קטיף, ממש כמו את בית''ר ירושלים.

זה היה ממש פייר פליי. לבסוף אפילו התחבקנו, ג'נטלמנית, עם היריב ובכינו מרוב התרגשות אהבת החינם שמילאה את כל יישותנו. לא הרמנו יד והוא הכניס לנו את כל הגולים האפשריים. כי אסור להרים יד על יהודי! היו יהודים?

מי שקלקל היו החוליגנים על גג בית הכנסת בכפר דרום. אך לא אלמן המפד''ל, יהלום קפץ מיד לעמוד בפרץ, בקושי נדחף פנימה, בשל מימדיו, אך לא ויתר, כדלקמן – ''הם מביישים את הכיפה שלראשם...''. ואהדת העם אלינו קפצה לשיאים חדשים. פה ושם מישהו מזכיר את הכתם על הכתום הכתום הזה, אבל בסך הכל, כולם שכחו... אותנו!

אפילו אפי אומר, שהיה נס! איך? כך –
הנס הזה אכן התרחש; הגוש אמנם נפל – הטבע לא השתנה. אבל טבענו הפנימי העמוק הופיע בהחלטה שקבלנו כולנו, שהיא מעומק התיקון של חטא שנאת החינם שהחריב את ביתנו בעבר...
ועוד מוסיף אפי בלה, בלה, בלה מן המקורות, כדי להצדיק את הגילוי האיום והנורא של שנאת חינם! כן! חוסך שבטו שונא עמו!
להעדיף אהבת מהרסינו ומחריבינו על אהבת אלוקינו, על אהבת בונינו ואוהבינו, זהו פשע! פשע! וחילול ה' שלא היה דוגמתו בדברי ימי ישראל. מחילה לפושעים, תוך כדי ביצוע הפשע המתועב כל כך. נורא כל כך. משפיל כל כך את עם ישראל בעיני כל הגויים ומגביר את נאצות מהרסינו ומחריבינו, מבית, נגד האלוקים.

לא אהדה רכשנו, בהפקרת גוש קטיף ללא קרב, אלא בוז. ציפו מאיתנו לגדולות, והיינו לחגבים בעיניהם. הם כבר איבדו ענין. ומכינים כבר את חבילות הטישו להמשך הבזיון.

אפי גם אומר שכתום זה יפה. זה הולך טוב עם הקלפי. הוא יצבע את הכנסת בכתום. וגם את התרמילים של הנוער בו בגד בצורה מתועבת כל כך.

אל תביטו לאחור, הניחו להולכים, צריך להמשיך, ללכת הלאה, לכנסת להנהגה... להנהגת המפד''ל, ה''שותפה ההסטורית''.
אפי לא יתנתק חלילה מן העם, שאין לנו אחר, ומן הצבא, שגם הוא לא אחר, אלא צבא מהרסינו ומחריבינו. הוא רק ישאיר את ''אריק שרון ואת שריו שחוללו את האסון הזה'' מעבר לחומה, הוא לא בעסק...
''אסור להם לבוא בקהל הנהגת ישראל'', קובע אפי הפלאגיאטור בדרמטיות...
היה גוש? היה!
וביום בהיר אחד, בלי כל אזהרה מוקדמת, נחרש הגוש על ידי כח עליון. בולדוזר אמיתי.

איפה היה אפי במשך כל שנות ההסתה, איפה היה כשנכתבו הדברים הבאים:
ממשלת ישראל על כן מוזמנת בזאת להקים עבורם אי-שם, בנגב, הרחק מכל מקום נושב, כמה וכמה התנחלויות דמה, וסביבן סימטאות ואבנים, צלליות ערבים מקרטון ודוכני שוק גדושים, דודי שמש וכמה טנדרי פז'ו רעועים. ושם ב''כפרי לוינגר'' המלאכותיים הללו, יוכלו השבים להמשיך בסיוריהם ובשירתם, ביריותיהם ובמחסומיהם, בניקוב דודי שמש, פיצוח פנסי פז'ו והפיכת דוכני ירקות, מבלי להפריע את מנוחת השכנים.
ואולי, אולי כתום עוד מחצית יובל, יצמח מהם דור חדש ובריא, דור אשר ראוי יהיה לבוא שוב בקהל מדינת ישראל.
ב. מיכאל
אומרים ועושים, שובו בנים שובבים, ''הביתה''. כיפאק לבנצי!
איש לא הגיב, לא אפי/שאול/בנצי/זבולון. הם הגיבו בקפיצה אל המיקרופון הקרוב ביותר, כדי להצהיר כל עוד נפשם בם, זה לא אנחנו, זה אלה שמביישים את הכיפה שעל ראשם, אלה הם העשבים השוטים. אנחנו פועלים רק במסגרת החוק...
מי התנתק ממי?
צריך רק לקוות, שעם ישראל לא יבלע שוב את כל תורות השקר, ויקום להציל את עצמו ואת ארצו מידי צר ואויב!
שמרני א-ל מאוהבי, משונאי אישמר בעצמי!




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מגלומן סופר מושחת
לוי (יום שני, 27/11/2006 שעה 21:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מגלומן נכה נפש חטף אירוע שיכלי ויצא מדעתו . הוא קיבל תמיכה למעשי התועיבה שלו ממערכת משפטית אנטישמית ומערימת מושחתים אשר ישב במרומיה .
ברוך דיין אמת .
_new_ הוספת תגובה



מגלומן סופר מושחת
ק. דושאה (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 16:10)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חייבת להודות בצער שיש משהו מנחם בחשיפת ערוותם של שני הארגונים הללו, צה''ל והמשטרה, שהיו יעילים ומאורגנים ומצוחצחים כל-כך מול אמהות ואבות וסבים וסבתות, חקלאים ומורות ובנקאים ואחיות וחנוונים ורופאי שיניים וילדים קטנים - אבל כסילים ואומללים כל-כך מול אנס פסיכופט, או טרוריסטים פסיכופטים לא פחות. איפה, מתחשק לזעוק, איפה ה''נס של מנגנון שלא ידענו כמה הוא טוב'', מול טילי תופת שנשלחים כדי להרוג? איפה היו ''הארגון והמוטיבציה'', לאן נעלמה ''ההגדרה הברורה של המטרה'', במערכה המבולגנת שנכפתה עלינו מצפון בקיץ? ולמה קשה לראות ''תצוגה מקצועית'' בסיפור האנס הכל-יכול, שמחזיק משטרה שלמה באיבר הרגיש?
_new_ הוספת תגובה



מגלומן סופר מושחת
לוי (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 17:53)
בתשובה לק. דושאה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המגלומן לא היה מצליח להגשים את מעשה הנבלה לולי התמיכה שקיבל בראש ובראשונה מהבג''ץ האנטישמי, מערכת המשפט המושחתת ,משטרה מושחתת, שב''כ פוליטי,תקשורת מגויסת , נציגי ציבור פוחזים וציבור אפאטי . ההצלחה היתה כל כך גדולה גם מפני שהציבור הנרדף והמגורש נמנע מנקיטת אמצעים חריפים .
תוצאה של מאה שנות ציונות אנטישמית .
וחמישים שנות חינוך חילוני אנטישמי במדינת ישראל .
_new_ הוספת תגובה



http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/sinay/hagana-2.htm
סתם אחד (יום שלישי, 28/11/2006 שעה 5:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נא לשים לב לפיסקה שכותרתה ''עם נירדף''. אולי נילמד משהו.
המאמר משנת 1978
_new_ הוספת תגובה



יופי של מאמר
נחום שחף (יום שלישי, 28/11/2006 שעה 9:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לצחוק ולבכות
_new_ הוספת תגובה



הלב נחמץ על החורבן. כתוב היטב ונוקב
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 4:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אילו פלשתין כולה היתה מדינת כל אזרחיה ואילו היתה השיבה
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 5:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואילו היה נעשה מבצע ענק לפתרון בעיית הפליטים, בהשתתפות הון בינ''ל, בסך 200 מליארד דולר בשלב ראשון, כל זה לא היה קורה. בסוף, גם נאכל מהדג הבאוש, וגם נגורש מהעיר, ושאר מכות מצרים. ויקשה ה' את לב פרעה - אלא שמדובר הפעם בארוע סימטרי לפרשת יציאת מצרים (שימי לב שלה' יש חוש לסימטריה) כשאנחנו מככבים בתפקיד מצרים ופרעונם הפעם. אם מרקס אמר שההיסטוריה מתרחשת פעמים, פעם כטרגדיה ובפעם השנייה כפרסה, אני אומר שההיסטוריה מתרחשת בפעם השנייה כסימטריה הופכית. הרב קוק (הראי''ה) היה אדם מוכשר ביותר אך נטול התגלות אמת, מיסטר אי. קיו בלבד, אדם שהיטב ידע לפרוט על כל הנימים הנכונות, וזה אסונכם. כשתבינו את גודל הרעה, יהיה זה דקה אחרי חצות.
_new_ הוספת תגובה



אין שום קשר, אפילו לא דמיוני
חנה אייזנמן (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 6:52)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בין ''בעיית הפליטים'', שזה בלוף נוסח הנאציזם, לבין חורבן גוש קטיף. וכולם יודעים זאת, ושום שקר לא ישנה את העובדות!

''בעיית הפליטים'', אלה הן קרנות המזבח בהן אוחז השמאל, כדי להחריב את הישוב היהודי בארץ ישראל. אין בעית פליטים, מעולם לא היתה, רק עכשו יש - פליטי גוש קטיף, עקב רישעות טוטאלית של השמאל. אתה אינך הופך את אחיך למפלצות, זורק אותם לרחובות, על לא עוול בכפם, ממשיך להתעלל בהם ללא הפוגה, ממציא עלילות דם, וכל זה, כדי ''לפתור'' על גבם את ''בעיית הפליטים''.
כאילו לא ידעו כולם איך יגיבו המרצחים על מסירת אדמה ורכוש רב ומפותח. מין סוג של ''פליטים'', שהשיקום כלל לא מעניין אותם, אלא רק רצח יהודים.
לא יעזור לכם - לא נשכח ולא נסלח.
_new_ הוספת תגובה



דבריך הם במעגלים, ללא קשר למציאות
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 8:06)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חורבן גוש קטיף בוצע במסגרת תוכנית ההנתקות, שאמנם כלל אינה קשורה לבעיית הפליטים. מדובר בקומבינת וייסגלס-שרון, שגרסה שהמעשה הזה, של נסיגה קטנטונת של כמה עשרות ק''מר באיזור עזה, תוכל להיות מוצגת כהתקדמות בפתרון הסכסוך, וגם להביא להצגת הדרישה לפלשתינאים שמעכשו, ''אין להם כל עילה להתנגדות...''. הרב כדורי למשל, הולך שולל ברוח זו, ושמעתי אותו ממלמל בזמנו, ''זה טוב מאד, אם נותנים פרור וזוכים בשלום''. אבל, לא היה כאן דבר פרט לחורבן נטו, שהביא רק להסלמת הסכסוך, לאחר שצה''ל החל לפרוע ביתר שאת בפלשתינאים בעזה ובגדה, בפרט לאחר פגישת אולמרט-בוש במאי 2006 ואילו הפלשתינאים מצידם הראו שהתנגדותם אינה נישברת.

ואילו אנשים מסוגך, הם טרף קל לקומבינות למיניהם, ומשרתים היטב אינטרסים הגמוניים, באשר המלל שלהם מטה את העניין לכיוונים משונים, שכלל אינם רלוונטיים, פרט לבעבוע תחושות היסטריות.
_new_ הוספת תגובה



אז בוא נדבר על המעגל שלך -
חנה אייזנמן (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 8:54)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במשך עשרות שנים הוצע למדינות ערב הון בינלאומי לשיקום ה''פליטים''. הערבים היו מוכנים לוותר על ההון, כדי לשמר את ''בעיית הפליטים''.
אחר-כך זרמו מליארדים למחנות ה''פליטים'', כאשר הבינו ארגוני ''חסד'' בינלאומיים את הפוטנציאל הטמון ב''בעיית הפליטים'' לפתור את בעיית היהודים. זו תמיד בעיית היהודים!
מי שמע על פליטות מתמשכת? למה תיקן האו''ם תקנה ייחודית ל''פליטים'' הערביים? פליט הוא מי שנאלץ להיפלט מביתו ומן הארץ בה חי במשך דורות, רק ה''פליט'' הערבי, זכאי למעמד ה''מכובד'' הזה אם ישב בארץ הזו שנתיים לפני מלחמת תש''ח.

מאה מליוני פליטי כל הסכסוכים בעולם בימי מלחמת העולם השניה, שוקמו בארצות מקלטם, למרות שלא דברו את השפה, והתרבות היתה שונה. רק קומץ ה''פליטים'' הערבים לא שוקם. למרות שהם היו שני מטר מן הבית ממנו גלו לכאן, שנתיים קודם. למרות שכל המרחב דובר את שפתם, מחזיק בדתם וב''תרבותם''.

נסעת בכביש הבקעה מיד לאחר מלחמת ששת הימים? אני נסעתי. לאורך כל הכביש הזה היו רבבות בקתות בוץ, בהן חיו ה''פליטים'' 19 שנה! לא עברה שנה, וכל ה''פליטים'' האלה ישבו בבתים. בקתות הבוץ נעלמו.
קח לדוגמא את הכפר בית-צפפא, אח אחד היום ''פלשתינאי'' והשני ''ישראלי'', ושניהם בסך הכל ערבים החפצים בהשמדת הישוב היהודי בארץ ישראל.

ישראל נתנה לערב רב הנאלח הזה אוטונומיה. אפילו נשק ישראל הפושעת נתנה להם. ומרגע שנולדה ה''רשות'', החל משלוחי הנשק אליה, שלא לדבר על כל מעבדות הנפץ. זו כל תכליתם - לרצוח יהודים. השיקום בכלל לא מעניין אותם. ולומר שצה''ל, או כל גורם אחר להוציא ההנהגה שלהם מתעלל בהם, זו אמירה שעליה צריך האומר לשבת בכלא בגין הסתה!

אומרים שנתן זהבי באיזשהו פתיח אמר, שכל הקסאמים מעזה לא הרגו הרבה כל כך, כמו פצצה ישראלית אחת, ואלו היו דברי ביקורת על ישראל....
זה מזכיר את יעל הבת של הזאב שטרנהל, שהתבכיינה - אבל רק פלשתינאים נהרגו - היה זה לאחר קרב פנים אל פנים, בין מחבלים שחדרו לישוב יהודי לבין הכח הצה''לי שהוזעק...
זה לא פייר פליי. יהודים לא נהרגים, וזה ממש באסה!

איך יכולים יהודים לשחק בקלפים המסומנים של הנאצים נגד עמם, זה נשגב מבינתי.

את רצועת עזה צריך היה לגלח! לא להשאיר בה שריד ופליט! לא ייתכן להחריב את ארץ ישראל, ובלבד שהערבים יוכלו להמשיך בתחביבם - לרצוח יהודים! זהו הנאציזם בתמציתו!

הפתרון הוא להוקיע את אולמרט ולהשליך אותו לכלא, כנ''ל את שרת החוץ שלנו, המצהירה על ''מחוייבות לשתי מדינות לשני עמים'', במקום לזעוק בקול גדול את דבר השקר המפלצתי הזה!
ואז מתבכיינים על ''הסברה''. מעולם לא היו מסבירים טובים יותר מפרס וכל הפודלים לצידקת הג'יהאד האיסלאמי.

לא נשכח ולא נסלח! לעולם!
_new_ הוספת תגובה



אז בואי נדבר על גילוח
עמיש (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 9:08)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היום יש כזה סכין חדש רוטט עם סוללה קטנה.
מאד נעים להתגלח ולגלח.
אני ממליץ בחום.
_new_ הוספת תגובה



הדרך האמיתית וברת הקיימא היחידה לפתרון הסכסוך ולקיום ראוי כאן
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 9:06)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבים מכם יודעים היטב, ממש כמו המחנה הרדיקלי, כי חלוקת הארץ לא תצלח. קל וחומר, לא תצלח כל קומבינת התנתקות כלשהי. שהרי ''ההתנתקות'' (או ההתכנסות) אינה אלא תוכנית חלוקת הארץ שהפכה לקומבינה של ''זריקת כמה פרורים לצד השני'' בחסות אשלייה אודות מחוייבות אמריקנית.

אם תמשיכו במרייכם, תפלו לפח שאתם כורים לישוביכם בגדה ולעצמכם במו ידיכם - יחריבו את רובם (ותוך זמן קצר לאחר מכן -את כולם עד האחרון) תוך הסתה נגדכם ותוך קירבון שלכם, כאילו אתם הם המכשול לשלום.

יש לפניכם רק דרך אחת להותיר את ישוביכם משגשגים: מדינת כל אזרחיה (או מדינה דו לאומית) בכל שטחי פלשתין-א''י. וזכות השיבה, ופיצוי הפליטים תוך מבצע בינ''ל ענק לישובם. ראש עריית חיפה יונה יהב כבר היצהיר שהוא מקדם בברכה את הפלשתינאים שישובו לחיפה.

יונה יהב: לאפשר שיבת הפליטים לחיפה
תוכנית הקנטונים שלי - ראי גם 2 רשימותי למעלה: 1) מה רע בשוויץ? 2) הונאת תוכנית הסגרגציה של אולמרט

____________

מה רע בשוויץ?

אין איטלקים בציריך? וגרמנים באיזור ז'נבה?
ולוז'אן היא ''טהורה'' מבחינה אתנית?
הקנטונים הללו ''טהורים'' מבחינה אתנית? לא יתכנו שני פרלמנטים באותה מסגרת פדרלית של מדינה דו לאומית? לא יתכן קנטון גוש דן שבו הרוב יהודי למשל? או מסגרת של קנטון שאין בו רצף טריטוריאלי עם מוסדות פדרליים המצב בבלגיה כה רע?

ריבונות טריטוריאלית דו לאומית בכל ארץ ישראל-פלשתין. אולי במסגרת פדרלית או קנטונים או בכל צורה אחרת.

בינתיים, התפיסה הנוכחית היא גזענית, ומדברת על רוב יהודי וסגרגציה. ובשם אידאולוגיה גזענית זאת, נעשים פשעי מלחמה, תוך גילגול העיניים של אולמרט, ש''הפלשתינאים בעזה יורים על מדינה ריבונית'', לאחר שזרקו להם את הפרור של גוש קטיף. ומה עם הנישול הגדול? אינך מבין מה כאן, כולל המלל הפורמליסטי על גבולות 67?
______________

והצעתי מרחיקת הלכת בעניין ירושלים

מיכאל (יום שני, 03/09/2001 שעה 3:25)
ההדברות הישראלית - פלשתינית נפלה בשאלת ירושלים ובשאלת זכות השיבה. בשאלת ירושלים השים עצמו עראפת כ''מגן האיסלם'' תוך נסיון לשוות לסכסוך אספקט פאן מוסלמי (''אין לי זכות בשם האיסלאם לוותר על ירושלים''). בכך הסתכן בהאשמתו בבביטול מזלזל הן של זכויות היהודים העתיקות והלגיטימיות (''עיר דוד'', כפי שהיא מוזכרת בתנ''ך המקובל על כמליארד וחצי איש) והן של סנטימנטים חזקים נוצריים בני אלפיים שנה. נראה שפתרון אינטגרטיבי
הינו יותר בכוון מעמד על-ריבוני של איזורים בירושלים ובית לחם נוסח מעמד קריית הוותיקן, תוך כינון מועצה מנהלת של אנשי דת גבוהים ובעלי סמכות רוחנית מוכרת ונאורה מאל-אזהר, מכה, בישופים קתוליים וכמרים לותרנים ואחרים. עיקר הדברים לא לתת לסמכות חילונית כלשהי, כגון עבדאללה, מוברק, או נשיא צרפת וכד' מעמד קובע נוסח ''מגן ירושלים'' או מגן האיסלם'', אלא שהקרייה הקדושה ההיא תבטא סולידריות כוללת בין בני אדם וסנטימנטים נשגבים כלל אנושיים. איזורים כגון הכותל וירושלים היהודית המובהקת, שהינם בעלי סנטימנט ליהודים בלבד, יהיו חלק מריבונות ישראל, אך עדיין תוך אפשרות שילוב מה או המשכיות/רצף של איזורים כאלה ואחרים ב''קרייה הקדושה'' (Urbis Sancta).
מכיוון שאחוז גבוה מהפלשתינאים יושבים כיום בירדן, ניתן לחשוב על מסגרת פדרטיבית כלשהי,
או על שילובם של קנטון ''עזה'' וקנטון ''צפון מזרח'' תוך כינון מנדט מפקח בינלאומי בניהול המעצמות הגדולות לתקופת מעבר. בתקופה זאת יתבצע מפעל בינלאומי ענק לפיצוי הפליטים וישובם המסודר באיזורים אלה (ישראל אינה יכולה לקחת על עצמה אחריות לבעייה שמקורה באי סובלנות גזעית או דתית של מנהיגים פלשתינים כגון חאג' אמין אל חוסייני, שבבריתו עם הנאצים שאף להשליט על החוזרים היהודים פתרון סופי). יש להבין שחלק מההיסטוריה של אי הסובלנות באיזור הוזנה על ידי תעמולה נרחבת איזורית ובינלאומית הממומנת בנדיבות, כתחליף לחשיבה קונסטרוקטיבית מצד הנהגה פלשתינית עריצה ואכולת שחיתות (כגון תעמולת ''פלשתין הצפופה'' בתחילת המאה והצגת הציונות -חזרתם של היהודים לארצם, ולא לאוגנדה, בירוביג'אן או ארץ האש בארגנטינה, ברוח הצעות שונות -הצגת העניין כמעשה מפלץ קולוניאלי, תוך טשטוש קווים יחודיים ופברוק מידע). ברור שמפעל ענק וקונסטרוקטיבי כמפעל זה העתידי, שמטרתו סיום הסבל הכולל, לא יוכל לבוא על חשבון סבל נוסף כגון טהור אתני של מתיישבים ביו''ש ב- 35 השנה האחרונות. זאת כשם שאין לעשות טהור אתני של מאות אלפי מתיישבים סורים או עיראקים ואחרים בפלשתין מאז 1917.

הקרייה הקדושה, URBIS SANCTA
מיכאל (יום שני, 03/09/2001 שעה 4:11)
כמובן, יהיה זה הינף אינטגרטיבי ומפעל משמעותי ואיתן יותר - אם במועצה המנהלת/רוחנית של הקרייה הזו ישולבו גם אנשי דת יהודים בעלי סמכות רוחנית נעלה, במסגרת רצף כולל של שלושת הדתות המונוטאיסטיות הגדולות, תוך הקמת מרכזי שיג ושיח (דיאלוג) והרחבת משרעת והבנות המונוטואיזם. מה שניתן היה גם לניצול, מעשה-שטן, להקצנת שפיכות הדמים, הטבח, העינוי והרשע עלי אדמות, יהפוך במאמץ משותף כלל אנושי לגורם מניע בונה של האנושות ורוח האדם החופשי, ולישוב סכסוך מר וחסר מוצא לכאורה, על סף המילניום החדש.
_new_ הוספת תגובה



תוכנית הקאנטונים ביתר הרחבה
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 9:11)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפתרון הפונקציונלי והמימוש הספציפי
למה לטרפד כוון טוב על ידי פילפול ריק?

אתה כותב: ''בציריך אין ''גרמנים'' כשם שבז'נוה אין ''צרפתים'' ובלוגאנו אין ''איטלקים'': כל אזרחי הקונפדרציה, ללא יוצא מן הכלל, הם שויצרים''.

כשקראתי את תגובתך, נאנחתי ואמרתי לעצמי, הופה, שלב הפילפול הניפתל והפרמליסטי היגיע.

והרי אתה יודע בדיוק כמו כל קורא אחר כאן, ששלושת הקנטונים הללו מזוהים כל אחד עם לאום ספציפי - איטלקים, גרמנים וצרפתים. ואף על פי כן מגיע לו, שובב כזה, השלב הבלתי נימנע, בו העניין כולו מפורר לדיקדוקי פורמליסטיקה ופורח לאן שפורח כלא היה.

אז עכשו שים לב: קודם בא העניין הפונקציונלי - שלוש יחידות ממשל לשלושה לאומים (המזוהים עם שלוש שפות) וזאת במסגרת על פדרטיבית. רק בשלב השני, לאחר האירגון הפונקציונאלי, בא המימוש הרגולטיבי של האירגון הפונקציונאלי הזה, על הגדרותיו הפורמליות: חוקה אחידה, האופן הספציפי של בתי המחוקקים ועוד.

ובכן, הסכת ושמע. פתחתי בעניין הפונקציונלי. מערך פונקציונאלי כזה שהתוויתי, נועד בראש וראשונה לענות על מצב בעייה מסויים. אין אנו יוצרים מוסדות וקובעים רגולציות סתם כך, אלא במסגרת מתן מענה לבעיות. אין אנו חייבים לחקות כאן בדקדקנות את המודל השוויצארי, או האנגלי של שני בתי מחוקקים. ניתן לקבל, כפי שרמזתי, את הרעיון הפדראלי, של בית מחוקקים ניפרד לכל קנטון, עם מוסד-על פדרלי, כשלכל לאום יש בו זכות וטו בענייני יסוד. אפשר גם לשלב במוסד העל הזה, ''בית נוסף'' -בעל דגש בענייני יסוד חוקתיים, בדומה ל-house of lords הקשורים בכך שלאום אחד לא יפגע חוקתית בזכויות משנהו (כולל עניין הווטו). למשל, זכותו של הלאום הערבי להגביל הגירה של אוקראינים אתניים או דוברי אמהרית או זולו, או ניב סיני קנטוני, לשיטחי ההשפעה של הלאום היהודי, תוך מתן מענקים נדיבים בדיור ובקיום.

ניתן אפילו לדבר על חלוקות משנה, כמו 1) קנטון קרתא - יהודים חרדים בבני ברק, ירושלים והגדה - חסידי סטמר, נטורי קרתא, והרבי מגור - הפרלמנט ואיזור ההשפעה הערבי. 2) קנטון נצרת בית-לחם - דת נוצרית, איזור השפעה ערבי (או היהודי). קנטון עוספייה-דליית - דרוזים. קנטון יהודה - איזור השפעה יהודי קנטון גוש דן - תחום תרבות ליברלית חילונית - הפרלמנט היהודי. קנטון ליברמן - איזור רוסי-יהודי. וכך הלאה. וכן הקרייה הקדושה בדומה לקריית הותיקן - איזור א-ריבוני בו קיימת סמכות עליונה המורכבת מנציגי שלושת הדתות- בחלקים מירושלים (ראה מאמרי Urbis sancta).
Urbis Sancta - a frame for peace in the Middle East

_new_ הוספת תגובה



למה לא במכה? למה לא בותיקן? נמאסתם!
חנה אייזנמן (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 9:26)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה להיכנע לשודדים?

הפיתרון הוא להכריז קבל עולם, שאם הערבים לא יירגעו, נצא לאלתר לשחרר את ארצנו מידיהם. הם מחזיקים ב-‏77% ממנה. ובלי השמאל הם לא יוכלו לנצח!

כל השנים התבכיינו שאי אפשר לנצח את הטרור בכח, אז מה עושים? נותנים לרוצחים רובים, נותנים להם בסיסי תקיפה וערי מקלט, חותמים להם על אישור ללגיטימיות של הנאציזם שלהם (מלחמת שחרור), כובלים את ידי צה''ל ואוסרים על אזרחים את ההגנה העצמית, והנה לכם - אי אפשר לנצח את הטרור.
וגם זה מונח שקרי במנגנון התעמולה של השמאל והערבים - זה איננו טרור! זהו הג'יהאד האיסלאמי, כשערביי יש''ע והגליל הם חוד הסייף שלו!

ואיפה בדיוק, במיניאטורה שלנו אתה רוצה ליישם את התכנית הגראנדיוזית שלך? כל הזמן מדברים על ''שטחים'' ואפילו על מגלומאניה, בלי בושה. הערבים מחזיקים ב-‏99.9% של אדמות המזרח התיכון, אנו יושבים על עשירית האחוז בלוע הארי, ואנו, שכל המלחמות נכבו עלינו, מגלומאנים המיישמים ''כיבוש משחית''.

הערבים זו חלאת אדם, אך בטרם מצאו להם את הסניגור השמאלני, הם היו קמעא פחות נאציים!
_new_ הוספת תגובה



לא צריך להיות נביא כדי לראות את המובן מאליו!
חנה אייזנמן (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 9:34)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כווית, 15.1.1951

''ארוחת ערב עם ג'ורדן ואשתו, היה שם גם קבלן לבנוני אחד עם אשתו, עודה ארבע שורות יהלומים.... הוא סבר שהחרם הכלכלי שמטילות המדינות הערביות, סופו שיקטול את ישראל בתוך כחמישים שנה, ועד אז תהיינה המדינות הערביות מוצקות באחדותן, חמושות כהלכה ויעילות. אז ייזרקו היהודים לים, אבל יניחו להם מובלעת יהודית קטנה בחופי ארץ ישראל, אך בלי ממשלה יהודית. הוא לא סמך כלל על עיראק, תימן או ערב הסעודית, אך לבו סמוך ובטוח שירדן, סוריה לבנון ומצרים תוכלנה להכות את היהודים בעוד חמישים שנה. חיויתי את דעתי שבעוד חמישים שנה יהיו גם היהודים חזקים הרבה יותר מעכשו, והא אמר שהם יהיו פושטי רגל, נגועים בקומוניזם ונטולי יציבות כלכלית ומדינית. העירותי: 'אתם הערבים, על כל אוצרות הנפט שלכם, מדוע אינכם עושים משהו למען הפליטים העלובים הללו מארץ ישראל', 'אלוהים אדירים' אמר, 'אתה חושב באמת שאנחנו נהרוס את התעמולה הטובה ביותר הנמצאת ברשותנו; הרי זה מכרה זהב'. אמרתי שדעה כזאת היא קשת לב ובלתי מוסרית כאחת. 'הבלים' אמר, 'הם סתם אשפת אדם אבל הם מכרה זהב מדיני'''
מסיים מיינרצהאגן את הדף הזה ביומנו – ''בלשון שונה כלשהו שמעתי דעות זהות מפי ערבים אחרים..''
_new_ הוספת תגובה



את צריכה מגרש שדים שיצעק בקול גדול ''דיבוק צא''
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 9:39)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השדים שבתוכך אינם נותנים לך מנוח, ואת בוראת יצירים דמיוניים, משליכה את השדים שבתוכך החוצה כלפי כולנו.

האל הטוב ברא את העולם וניפלאותיו לפי המסופר בששה ימים, ואילו את, ממש כלילית, ממלאת אותו ביצורים דמוניים.

תגדפי את מליארד ושלוש מאות מליון המוסלמים בנהמת נפשך, תוך עלילות ושקרים, תספרי על הערבים שהם נאצים, אף שכלל אינם אשמים בשואה שעם אירופי בסיוע אירופים אחרים ביצעו בנו, תספרי שהערבים גזלו את ארצנו, אף שבמשך 1800 שנה לא עשינו דבר לחזור אליה, פרט למילמולי תפילות. ובסוף, ישובייך יהרסו, תמצאי עצמך מסוכסכת עם העולם כולו, ואף תביאי את האנטישמיות למימדי שיא, כך שיהדות העולם כולו ולא רק הקיבוץ הרב לאומי היושב בישראל - יהיו בסכנות שטרם נודע כמותם.

אחרים היו אומרים לך שאת וכמותך מהווים איום אסטרטגי ענק על כל מה שנבנה כאן, ועל יותר מזאת.
_new_ הוספת תגובה



את צריכה מגרש שדים שיצעק בקול גדול ''דיבוק צא''
לוי (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 10:07)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר שרון המודל שלך שגוי .
שאיפת הערבים היא להשמיד את היהודים כשם שהיטלר רצה להשמיד את היהודים .
אילו מטרתם היתה שלום והשלמה הם היו עושים צעדים בכוון . זה 100 שנה אינם עושים כל צעד בכיוון זה .
בעצם אליבא דהחילוניים מה להם ולפלשתין ? מה הם מחפשים כאן ? שימצאו להם מקום אחר !!!!
_new_ הוספת תגובה



גם ''האל הטוב'' הוא יציר הדמיון
רמי נוי (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 11:54)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומי שמאמין בייצר דמיון אחד, יקל עליו למלאו ביצירים נוספים
_new_ הוספת תגובה



אבל לפחות יש כאלה שמייחסים לו לעיתים דברים סימפטיים
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 14:35)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לעומת אל הדמים הקנא של יהושע בן נון, או עבודות אלילות אחרות המקובלות כיום במחוזותינו. יש להבין שהמונותאיזם התפתח, וניפטר מהרבה יסודות קנאות אטאויסטיים.
_new_ הוספת תגובה



התחושה של קיום אלוהות קיימת בהרבה אנשים מפותחים
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 14:49)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולם סביר שעל בסיס תחושות דתיות טבעיות אלה, פתחו אנשים מוכשרים, חלקם גאונים בעלי תחושת שליחות שחפצו להדריך, וחלקם האחר שרלטנים שרצו הרבה טובין לעצמם, מקורביהם ושיבטיהם - פיתחו מסכתות וסיפורים מובנים ומפורטים מאד על האל, דרכו בהיסטוריה וכמובן הדרכתו. ביהדות הפכה חלק מהדתיות עם פחות העוצמה והשליטה של בני יהודה, במידה לא מועטה, לאוסף של טקסים אובסיסיביים-קומפולסיביים, כגון נישק מזוזות או הנחת תפילין, או מילמולי תפילות חסרי כל משמעות פנימית. הפילפול, בו מצאו אנשים מוכשרים עניין להתעסק בו, הפך לתורה שבע''פ, מסכתות כמו משפטיות, על דקויתיהם והסתעפויותיהם, המקנים גם כוח רב לכוהני קודש, שכן רק הם הישקיעו מספיק מזמנם, לתת ''הדרכה'' תקינה תוך הכרת סבך הפילפולים הזה.

הנצרות מאידך, מדגישה את יסוד האוטונומייה האישית, האהבה האין סופית והאמונה שבלב ברוח הנביאים המאוחרים (''מה חפץ לה' בתפילות וזבחים''), כתחליף לפורמליסטיקה מאובנת. ואילו מוחמד, הנביא האחרון הוא למעשה רפורמטור שבא לתקן לכאורה את מה שלא צלח ביהדות ובנצרות, תוך דגש רב על לוחמה בחמס ובשחיתות, וניסיון ממוקד ''לייצר'' אנשים ישרי דרך והגונים.
_new_ הוספת תגובה



עוד אודות האסלאם והנצרות
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 14:58)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רשימותי באתר קתולי על האיסלאם

האיסלאם ושיכלול קונספטים

כאמור, 5 עמודי האסלאם, הדברים הראשונים והחשובים שבו הם: הייחוד או העדות - ''שהדה'': ההצהרה של המוסלמי באמונה באל אחד ובנביא מוחמד - ''אין אלוהים מבלעדי אללה ומוחמד הוא נביאו''.

צום, צדקה ותפילה. זאת בדומה ליהדות - בתפילת יום הכיפורים נאמר: צדקה, תשובה (צום) ותפילה, מעבירים את רוע הגזירה. המוסלמי צם, רוב היום, ובמשך חודש ברמאדן. ברמאדן במשך חודש שלם הוא חושב על צדקה ומפריש לצדקה אחוז מסויים מכספו. והוא מתפלל תוך פנייה למכה חמש פעמים ביום.

שאלתי את עצמי, אין זה סוד שמוחמד הושפע מהיהודים במדינה (הגם שהושפע רבות בצעירותו מנזיר נוצרי (קראו את המאמר היפה: מוחמד – אחרון הנביאים

, אך מדוע הקונספט של צום שהוא משאיל מהיהדות, מאורגן באסלאם באופן שונה? והתשובה: אנשים הם יצורים הפותרים, בראש וראשונה, בעיות, הן כאלה שמציב הטבע, הן הסביבה והן החברה האנושית.

אולי, אם ננסה לשחזר לרגע את חשיבתו פותרת הבעיות של הנביא מוחמד, אדם חכם מאד ויוצא דופן (לא כל אדם יוצר דת אדירה) אולי הוא חושב כך: היהודים סביבי חכמים, ויש להם קונספטים נהדרים, קונספט הצום למשל. אבל רגע, למה בכ''ז, עם רעיונות ניפלאים כאלה, לתפיסתי הם אנשים לא תמיד ממש הגונים (דומה שמוחמד ביטא כמה מחשבות ברוח זאת על היהודים...)? מה הבעייה, למה הקונספט הנהדר הזה של צום וחרטה לא עובדים אצלם (כפי שהוא, מוחמד חשב? ואף בטא זאת במפורש). אולי יש כאן משהו לקוי בישום ''הפטנט'' הרוחני-דתי הזה. ''צום של יום אחד''. עשית ושכחת. יום אחד של צום, שמכפר על העוונות כולם, ואחרי זה אפשר לחזור לסורך בשאר 364 הימים בשנה? האם יום אחד של צום ותפילות וחרטה ובקשת מחילה, מספיקים, אף אם נניח שהם נעשים בכוונה מלאה ובלב שלם - דבר שלא תמיד קיים, לעיתים זה אקט פורמאלי של מלמול תפילות וצום, והופה, יצאנו ידי חובתנו וקדימה לסעודת שבירת הצום הנהדרת...

ובכן, האם יום יחיד מספיק, מבחינת הטבע האנושי, לשפר אותך עבור השנה כולה עד יום הכיפורים הבא? במאמר מוסגר, גם בתחום ההמצאות והפטנטים והרעיונות זה כך, לעיתים יש קונספט ראשוני טוב, אך לא ממשיכים לפתח ולשכלל אותו, וכך הוא לא ממש עובד, עד שבא זה שמשקיע בפיתוח נוסף של הרעיון הראשוני הזה. זה אולי, במידה רבה של סבירות, מדוע מוחמד לקח את הקונספט הזה, אך במקום יום בחר בחודש שלם. צריך חודש למען הדבר יקנה לו נוכחות בנשמתנו. אך רגע, איך אפשר לצום חודש שלם? מוחמד, כמו כל ממציא טוב, מוצא גם כאן פיתרון: מספיק צום חלקי, הפרוש על פני חודש. אותה מהות של צום, אך תוך אפקט מתמשך ומתייצב גדול יותר. פשוט, לא?

תאמרו, מאין אני יודע זאת? איני יודע, אני מנסה לשחזר. מוחמד הוא אדם כמונו לכל דבר, עם אותו מוח כמונו, רק שמפותח יותר, בדומה לממציאים והוגים. אמנם לבוש באופן אחר, ובסביבה אנושית ומינהגים שונים. אלא שיש האומרים, דומני שאמר זאת גיתה, כי אנשים בעלי שעור קומה מבינים זה את זה מעבר לדורות, ובאנגלית אומרים great minds think alike. לא כל כך אליטיסטי, פשוט יש הבדלים אינדיבידואלים בין אנשים, ויש קטגוריות אוניברסליות של טיפוסי אישיות או סגנונות קוגניטיביים, הנגזרים מהפיזיולוגיה של המוח וכלל אינם תלויים בתרבות, בשפה וברקע.

העמוד הרביעי של האסלאם הוא החאג', ההג'רה - העליה לרגל למכה. שוב בדומה ליהדות, קונספט דומה לחלוטין, שכן היהודים בשלושת הרגלים, היו עולים לרגל לירושלים, גרים שם באהלים וסוכות, חשים את העוצמה וההתעלות שבקהל רב של אנשים המאוחדים על ידי אמונה אחת. זה מחזק, ממש כמו שספר לי חאג' אחד שהיה במכה כמה פעמים, וזה נפלא כל כך לדבריו, ראשית, המלוכה הסעודית מסבסדת מלונות טובים בזיל הזול.

ובעקר, הלבוש הלבן החגיגי והטהור, ההתעלות המיוחדת שבהקפת הכעבה הענקית והשחורה (שלפי המסופר, נפלה משמים. והיתה פעם לבנה כשלג, אלא שהיא סופגת את כל החטאים, ועל כן השחירה במרוצת הזמן) כשאתה מוקף במיליוני אנשים בלבן, אותו עוצמה שבאמונה המוחשת בעליל, כשכול המליונים מאוחדים על ידי אמונה אחת, התפילות הנאמרות סימולטנית על ידי מליוני פיות, זוהי חוויה רוחנית ודתית עצומה.

ושוב אני חושב לעצמי, מוחמד משכלל כאן קונספט:

הלבוש הלבן: טוהר, הממומש במליוני אנשים סביבך. 2) התנועה המשותפת, ההקפות של מאות אלפים בלבן - סביב הכעבה השחורה, הענקית והמסתורית. אתה כמעט שואל את עצמך, כשאתה רואה שכלול של קונספט, וואו, איך משה לא חשב על זה קודם?

חשוב לציין כי מוחמד, אינו מאמין באלוהותו של ישוע, ורואה בו נביא בלבד, כנביאים אחרים. אין הוא גם מאמין בשילוש הקדוש. דבר זה הוא בעל השלכה חשובה. לפי הנצרות, מאז הופעת האל שהתגלם באהבתו אותנו בבשר, מאז הבשורה, מלכות שמים היא איתנו, וישוע יהיה איתנו תמיד. אלא שבאיסלאם קיימת השניות בין העולם הזה לגן עדן. זהו במובן מה קונספט דואלי חד למדי של ההוייה. חשוב גם לאמר כי במקרא, האל מופיע מגולם באדם לפני יעקב ונאבק איתו בתאור מסתורי (בראשית פרק לב' 25-32). ראו אודות תפיסה זאת ביתר הרחבה, בויכוח תאולוגי עם עדי יהווה, שאף הם דוחים את השילוש הקדוש, ואינם מאמינים באלוהותו של ישוע http://www.global-report.com/a.php?c=msharon&a=1...
_new_ הוספת תגובה



הוא שואל מן היהדות, לא משאיל ממנה, אין דבר כזה.
חנה אייזנמן (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 16:22)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל, יש לציין שרמת הכתיבה הרעיונית שלך, ירוד בהרבה מן העברית המשובשת לעילא ולעילא.

אל תשליך מיום ה''כיפורים'' שלך ליום הכיפורים של היהודים.

על בגדי לבן, הדם שלובשיהם שופכים, מרשים יותר. נזכרתי בספר שכתבה קרובת משפחה שלי, בוגרת אושוויץ - טיפות דם בשלג -

כל המוסר האנושי נובע ממקור אחד - תורת ישראל. אבל כל הגויים לעולם לא ישיגו את רמת המוסר הזו. גם לא השמאל.

נזכרתי גם בבדיחה על הפיל והעכבר שרצים יחדיו, והעכבר אומר לפיל - תראה כמה אבק אנחנו עושים....

הגלמים דנים בטיבו של יוצרם.... מדהים!

ברל כצנלסון – 1936
היש עם בעמים אשר בניו הגיעו לסילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל יסוריו, הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות ?...

וכאן ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו... עד כדי כך שיראה את הגאולה בנאצים הפלשתינאים, שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפגיון שבמזרח. כל עוד ילד יהודי... יכול לבוא לארץ ישראל ולהידבק כאו בחיידק השנאה העצמית... אל דומי למצפוננו.

ברל כצנלסון – דבר 01-05-1936
_new_ הוספת תגובה



הוא שואל מן היהדות, לא משאיל ממנה, אין דבר כזה.
סתם אחד (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 16:36)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדת היהודית-עובדות
מתוך סקפטיק-פדיה, אנציקלופדיה וכתב עת לסקפטיזם.
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
מסביב לתורה שבכתב התפתחה עם השנים ספרות משפטית-דתית עניפה. ספרות זאת התפתחה משום שהתורה אינה מספקת את כל המידע הנדרש לתיפקוד הדתי היום-יומי של מאמיניה. ספרות זאת היא התורה שבע''פ. היא כוללת את ספרות המשנה, הגמרא והמדרשים, ואת כתביהם של חכמי הדת היהודית במשך הדורות.

אחד מעיקרי האמונה החשובים והמרכזיים של החרדים והדתיים הוא שהתורה שבע''פ ''ניתנה גם היא למשה בהר סיני'', כלומר: תוקפה של התורה שבע''פ הוא אלוהי, בדיוק כתוקף התורה שבכתב.

גדולי החכמים של התורה שבע''פ הם התנאים והאמוראים. הם חיו ופעלו לפני כאלפיים שנה (בין המאה הראשונה לפני הספירה והמאה החמישית לספירה, בערך). חכמים אלה, מנסחי המשנה והתלמוד נקראים 'חז''ל' ('חכמינו זכרונם לברכה') ונחשבים לקדושים, אשר אלוהים מדבר מפיהם ממש! היחס אליהם בדת היהודית הוא כמעט כמו אל מלאכי האלוהים (עליהם נאמר 'הם כמלאכים ואנחנו כבני אדם').

כאמור, חז''ל הרחיבו את התורה שבכתב בעזרת ''חכמתם האלוהית'' וקבעו את המצוות ואת פרטי ההלכה היהודית. על פי מצוות אלה חיים ומתנהגים החרדים והדתיים עד היום. בתורה שבע''פ יש התייחסות רבה מאד לבעיות של חיי יום יום (מה מותר ומה אסור לאכול, מתי ואיפה מותר להתפלל, ענייני המחזור החודשי של האשה וכו') ומעט מאד תיאולוגיה. המצוות וההלכות כמעט ואינן עוסקות באמונה, אלא בעיקר בהתנהגות השוטפת. בכל תחומי החיים של היהודי הדתי מוכתבת התנהגותו על-ידי ההלכה. כל דקה מחיי החרדים והדתיים נשלטת על-ידי מצוות ההלכה (למשל קובעת ההלכה, שחייבים לקשור את השרוכים של נעל שמאל לפני נעל ימין...). את המצוות, הדינים וההלכות אירגנו וקבעו, כאמור, חז''ל.

חז''ל הם החוליה המקשרת והמפרשת שבין התורה שבכתב לתורה שבע''פ.

ועכשיו, חזרה אל העולם החופשי: אנחנו יודעים היום בוודאות מוחלטת שחז''ל אמרו דברים רבים שאינם נכונים עובדתית.

''שיטת העבודה'' של חז''ל היתה להסביר את ההוראות הכתובות בפסוקים בתורה שבכתב, בין היתר על-ידי שבחנו והסבירו אותן אל מול המציאות, כפי שהכירו אותה. כך ''פסקו הלכה'', כלומר קבעו צורת התנהגות מחייבת לדורות. והנה, כאשר קוראים את קביעותיהם היום, רואים שבמקרים רבים, חז''ל (אלה 'שאלוהים מדבר מגרונם') ביססו את פסיקותיהם על עובדות לא נכונות. ההלכות שנקבעו בצורה כזו תקיפות עד עצם היום הזה, והחרדים והדתיים ממשיכים לשמור ולקיים אותן באדיקות מוחלטת.

כך, למשל, מבוסס אחד מדיני השבת על ''העובדה'' שכינים אינן מתרבות ברבייה מינית, אלא נוצרות מזיעת אדם... דיני טריפה (בשר אסור באכילה) נקבעו בין היתר על סמך ''העובדה'' שהחתול מתיז רעל מציפורניו... ויש דוגמאות רבות נוספות. ככל שהלכו והתפתחו המדע והחשיבה המסודרים, התברר יותר ויותר היקף השגיאות הללו.

תלמידי ישיבה, רבנים ופוסקים הלומדים טקסטים הלכתיים, מתעלמים במודע ושלא במודע מדברים אלה בזמן הלימוד. הסיבה ברורה: אם חכמי החרדים אומרים דברים שאינם נכונים עובדתית, הרי לא ייתכן שאלוהים מדבר מגרונם (ההנחה היא שאלוהים יודע תמיד את העובדות הנכונות), ואם אלוהים אינו מדבר מגרונם אז אין גם תוקף אלוהי לקביעות ההלכתיות שלהם. ואם אין להלכות שלהם תוקף אלוהי, אז אין שום סיבה לציית להן. לפיכך, אם החכמים המציאו מצוות והלכות מדמיונם האנושי הפורה, המסקנה המתחייבת היא כי אין למצוות הללו ולמילויין שום חשיבות! מובן כי רק המחשבה על אפשרות כזאת גורמת ליהודי החרדי והדתי פחד קשה וזעם רב. היא מערערת את כל עולם אמונותיו.

מתוך דעת אמת

מקור: http://www.skeptic-pedia.com/wiki/index.php?title=%D...
_new_ הוספת תגובה



הוא שואל מן היהדות, לא משאיל ממנה, אין דבר כזה.
לוי (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 18:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דעת אמת מפרסמת מסמכים אשר מטרתם לקעקע את היהדות . הדברים המופצים על ידם הינם מגמתיים ואינם אמת .
_new_ הוספת תגובה



פראזולוגיה נבובה, דיבור נשגב וריק
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 17:16)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השיטה של להקפיץ לדום שתיקה באמצעות ביטויים הנישמעים כשגב מרהיב ''טיפה של דם יהודי'' וכיוצא באלה. כל מה שמתבקש זה לאמר כאן, רגע, רגע, מה מוכרים לי? נשמע כאילו יש בזה תוכן אפוף שגב, אך בחינה קצרה תראה שעובדים עליך עם הפה עבודה עברית.

''טיפות של דם יהודי'' - רגע, רגע, גם אצל רופא השיניים שלי זולגות טיפות של דם יהודי, אם עשיתי סקי בחרמון ונשרטתי, אז יש ''טיפות של דם יהודי בשלג''...

השגב הריק הזה, זה אותה הסתמכות על מילות שגב, המשתקת את החשיבה היעילה והפותרת בעיות, ומביאה כאן לפשלות בכל תחום ותחום. זה אחד מרכיבי השחיתות האינטלקטואלית הקשים בישראל - גישה המביאה לאי חשיבה יעילה, שלומיאליות וחוסר אירגון.

ביזיון השגב הריק.
_new_ הוספת תגובה



קריקטורה בעתון צרפתי אודות ביקור האפיפיור בטורקיה
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 15:19)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



... שיצעק בקול גדול ''דיבוק צא'' - ואז אתה באמת תצא?
א. פרקש (שבת, 02/12/2006 שעה 1:25)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תלמד היסטוריה בטרם אתה רוצה להביא אותה לעדותך.
_new_ הוספת תגובה



פלפול מטופש נוסח מיכאל שרון
בנג'ו (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 10:40)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הזיות הזויות
מ
_new_ הוספת תגובה



אז למה שלא נבנה שני הקאנטונים ביתר הרחבה ב''פלסטין''
א. פרקש (שבת, 02/12/2006 שעה 1:22)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחד ליהודים ממערב לירדן והשני לערבים ממזרח לירדן?

למה לחלק, לחלק ולחלק וכל הזמן לדחוק את היהודים לים?

צריך שיהיו שתי מדינות - פלסטינית בירדן ויהודית בארץ ישראל המערבית ולהתפשר על זה (68% מהמנדאט הבריטי על ארץ ישראל לערבים, מה הם רוצים עוד?).
_new_ הוספת תגובה



קח משרי אריסון 200 מליון, וספר שיש לה עוד 4 מליארד
מיכאל שרון (שבת, 02/12/2006 שעה 4:36)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש כמה דברים בסיסיים שאינכם מבינים. ועל אי הבנה משלמים לעיתים ביוקר.

1) אין ארוחות חינם. אין קומבינות. עם קומבינות תוכל לעבוד רק על בני עמך - דבר שאמנם נעשה בהרחבה בישראל. אך לא על בני עמים אחרים. וכך, התיישבת באיזור ענק של מוסלמים - שלם את המחיר. אחרת, במוקדם או במאוחר יטבחו בכולנו כמו כבשים, אולי לא בכולנו, ספרה לי פעם שבכ''ניכית אחת בחיוך ממזרי, שאז כבר היא וחבריה דאגו היטב לשמן בריחה שלהם לחו''ל. כנראה קצת גם התכוונה לכך. גם המיליונרים כאן שימנו את נתיבי הבריחה, אנחנו הם שניטבח. הצבא כולו היא מערכת אדירה שמגינה על שילטון מושחת ואליטה מושחתת. לכן גם משמנים אתכם בכספים בהתאם. המשכורות גבוהות, כמו כל צבא חונטה בדרום אמריקה, שמגן על אליטה מסויימת. אבל גם הביצועים ירודים בהתאם. אין ארוחות חינם - התיישבת באיזור מוסלמי ענק - לך לקראת שכניך, אחרת תגרום לכך שיטבחו בנו. נכון, מנהיגים יהודים כמו קסטנר היצילו את עצמם ובני ביתם לאחר שדאגו לעניינם והיפקירו את עמם לטבח. לא עוד. לא תעשו זאת לנו.

2) אז אתה הולך לספר לערבים שיש להם ארצות רבות? ספר לשרי אריסון שיש לה 4 מליארד, ונראה אם תתן לך לחמוס ממנה 200 מיליון, בלי שתגרום בעזרת כוחה והשפעתה להענשתך האישית, ולהענשת בני ביתך, ביתר הסתר, אולי. תספר להם שהם חמסו ממך את הארץ? זאת אתה יכול למכור אולי ליהודים חסרי דעת ומנופחי אשליות, אבל לא לאלה שרואים שמזה 1800 שנה לא עשה העם היהודי דבר וחצי דבר לחזור הנה. אתה הולך נגד ההיסטוריה. לאחר השואה מדינות העולם קצת הלכו לקראתך ואיפשרו לך להקים מדינה ברוב פלשתין. כרגע, במעשי הפשע נגד האנושות שלך אתה שוחק את כל הקרדיט שניתן לך. האנטישמיות עולה בעשרות מונים בעולם. מטורפים מושחתים, קסטנרים וקאפואים, עופו מחיינו.
_new_ הוספת תגובה



קח משרי אריסון 200 מליון, וספר שיש לה עוד 4 מליארד
א. פרקש (שבת, 02/12/2006 שעה 10:57)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אינני מאמין לדבריך. אתה נשמע כאחד שמדבר במנותק ממה שקורה מסביבו (כולל השב''כניקית שלך).

2. מה עניין הערבים לשרי אריסון? מי חומס לערבים קרקעות? בינתיים זה בדיוק להיפך.
חוץ מזה מן הראוי שתלמד היסטוריה בטרם אתה מתיימר לדבר בשמה.

אתה צודק רק לגבי אמירתך האחרונה ''מטורפים מושחתים, קסטנרים וקאפואים, עופו מחיינו'' הם באמת מכניסים מקלות לגלגלי הציונות.
_new_ הוספת תגובה



דבריך בעלמא. וכי איני צודק?
מיכאל שרון (שבת, 02/12/2006 שעה 11:19)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא חמסו קרקעות? לא היה נישול ב-‏48 שנמשך בתקופת ''האחד בדורו'' (שנחשב ככזה בגלל שליטתו האדירה על התקשורת) בן גוריון? לא מפקיעים כיום קרקעות הן כאן (בילעין) והן בגדה? על מה כבודו מדבר?
_new_ הוספת תגובה



דבריך בעלמא. וכי איני צודק?
לוי (שבת, 02/12/2006 שעה 17:56)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היהודים לא חמסו קרקעות .
אדמת ארץ ישראל שייכת לעם ישראל . הערבים הם אשר חמסו ושדדו את היהודים .
בעקבות מלחמת השחרור חלק מזערי מהאדמות הגזולות הוחזר ליהודים .
_new_ הוספת תגובה



דבריך בעלמא. וכי איני צודק?
א. פרקש (שבת, 02/12/2006 שעה 21:27)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא, לא שמעתי שיהודים חמסו קרקעות של ערבים. תספר לנו על כך.

הפקעת קרקעות אינה חמיסתן. הפקעה זה הליך חוקי למהדרין. המאבק שלך נגד הגדר הוא פוליטי כמו המאבק של החרדים על המשך בניית כביש 6 בסמוך לבית קברות עתיק (שאפילו לא בטוח שהוא של יהודים) או התנגדות דומה ומסיבות שונות של הירוקים.
_new_ הוספת תגובה



הצבא מושחת?
יובב (שבת, 02/12/2006 שעה 12:46)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמי ששירת 6 שנים בצבא, ועשה רק לבטחון המדינה, אני מוחה על האמירה המכוערת שלך.
והמשכורות בצבא בתפקידים מסויימים היו קטנות משמעותית מאלה שבשוק האזרחי.
_new_ הוספת תגובה



עזוב ססמאות. שנינו יודעים שאתה דובר הבלים
מיכאל שרון (שבת, 02/12/2006 שעה 13:02)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מנכ''ל התעשייה האוירית – שוחד, מרמה, הפרת אמונים.

משרד הביטחון מתנגד לאיסור מתן שוחד בעסקאות נשק..

הרופא הבכיר ביותר במשרד הביטחון – שוחד

מערכת שמוזרם לה כסף ציבורי, למעלה מ-‏45 מליארד שקל?...

אנשים בתוך המערכת, אף בוגרי סיירת מטכ''ל - מספרים על שחיתויות גדולות וקטנות יותר. ויש שחיתויות ענק.

אגב, ממה שמתפרסם, רק לפני שבוע דווח בגל''צ על עשרות קצינים ששכרו דירות בשדרות, בקבוצות של 2 או 3 , ודווחו על שכ''ד גבוה פי 2 או 3 (בקומבינה עם בעל הבית) ואת היתר, שלשלו לכיסם. זה ''בקטנה'' - קומבינות מסוג זה נפוצות מאד. ו''בגדולה''? משכורות הקבע, ההטבות, הגניבות הקומבינות, פנסיות הגימלאים - כל אלה גורמים ל''אי ספיקה'' במטלות קצה, בהוצאה לפועל של מבצעים. שם, ברמה החשובה ביותר - שם אין כסף. בחטיבה של גל הירש נאמר לחיילים כל הזמן ''אין כסף'' ולחסוך. אף על פי שהצבא בעל תקציב אדיר.

ברור שיוצרים אתוסים של יושר בשביל להצדיק את הזרמת הכספים הענקית. וגם מפארים את הפשלות, לטובת מבצעיהם, שיגיעו אחר כך למשרות רמות בשוק האזרחי ובכל דרגי האדמיניסטרציה והממשל.
_new_ הוספת תגובה



הבלים
יובב (שבת, 02/12/2006 שעה 13:15)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל ארגון יש שחיתות, גם בחברה פרטית של 5 אנשים, והיא גדלה ככל הארגון גדל, ובמערכת ציבורית (בה אין יכולת למדוד עלות תועלות) פי כמה וכמה.
חלק מהשיקולים בצבא אינם ענייניים (למשל כנראה החלטה האחונה שלא לרכוש את הנאוטילוס) אלא נובעים מטיב קשרי חוץ ומסחר עם מדינות אחרות לעומת אינטרסים כלכליים ישראלים ומקורבים של תעשייה צבאית לממשל.
זה לא מוכיח את תאורית הקונספירציה שלך שראשי הצבא מהווים צבא פרטי של פוליטיקאים מושחתים.
_new_ הוספת תגובה



מספיק עם הפרובוקציות כגון ''תאוריית הקונספירצייה שלך''
מיכאל שרון (שבת, 02/12/2006 שעה 13:33)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אתה מאלו הזורקים מילים בעלמא?

''מהווים צבא פרטי של פוליטיקאים מושחתים''. אין לזה כל קשר למה שכתבתי. אתה שם בפי מילים מנהמת נפשך, או בתנופת פרובוקצייה ניבזית.

ונושא השחיתות נועד רק להוכיח שמערכת הביטחון לא מספקת את הסחורה, כפי שראינו במלחמת לבנון ובכשלים רבים בעבר.
_new_ הוספת תגובה



מספיק עם הפרובוקציות כגון ''תאוריית הקונספירצייה שלך''
לוי (שבת, 02/12/2006 שעה 18:07)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צהל לא מספק את הסחורה כי בית המשפט העליון האנטישמי כובל את ידיו ורגליו .
כי המערב כולל ארה''ב לא מאפשר לישראל להכריע את האויב הערבי במטרה לשמר את תלות מדינת ישראל בהם .
כי האנטישמים הסמלנים הישראליים חברו לשונאי ישראל ומשמשים גייס חמישי וארגוני חבלה בתוכה .
אירגונים סמלניים אלו ממומנים ע''י גופים אנטישמיים בסכומי עתק .
_new_ הוספת תגובה



מספיק עם הפרובוקציות כגון ''תאוריית הקונספירצייה שלך''
יובב (שבת, 02/12/2006 שעה 18:42)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כתבת ''הצבא כולו היא מערכת אדירה שמגינה על שילטון מושחת ואליטה מושחתת'' ואתה לא מתבייש לקרוא לי פרובוקטור?

להזכירך, כל המטרות הצבאיות של המלחמה הושגו:
כל התשתית הלוגיסטית הצבאית הסטאטית של חזבאללה (מרכזי קשר, מחסני תחמושת וכד') אויידה לגמרי.
כל השטח שסומן להשתלטות נתפס.
אי אפשר לטהר לגמרי כיסי התנגדות אזרחית בשטח בלי לכבוש אותו ולהקים גסטפו, שזה לא ממש תפקיד הצבא (אפילו האמריקאים בעיראק עם צבא שהוא יותר גדול, מאומן ומצוייד בסדרי גודל).
_new_ הוספת תגובה



אתה לא חושב שאתה מגזים קצת?
ישראל בר-ניר (שבת, 02/12/2006 שעה 19:45)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''כל המטרות הצבאיות של המלחמה הושגו:
כל התשתית הלוגיסטית הצבאית הסטאטית של חזבאללה (מרכזי קשר, מחסני תחמושת וכד') אויידה לגמרי.
כל השטח שסומן להשתלטות נתפס.''

אפילו מאולמרט כבר לא שומעים את השטות הזאת.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא חושב שאתה מגזים קצת?
יובב (שבת, 02/12/2006 שעה 20:16)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני ביליתי בצבא מעט מאוד זמן בזמן המלחמה.
אלה הדברים שאני יודע ממה שראו עיני בנוסף למה שקראתי בתקשורת.
אם אתה יודע דברים אחרים (לגבי שתי הנקודות האלה) אתה מוזמן לחדש לי.
_new_ הוספת תגובה



בר ניר היקר - מדובר בטרול שהתחזה ונתן הודעות גיבריש
סתם אחד (שבת, 02/12/2006 שעה 20:57)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגע מכנה עצמו יובב, עגממנון. כותב לעיתים באופן פחות מבולבל (תחת השם יובב), אך שטויות. מנסה להכניס כאן בלגן.
_new_ הוספת תגובה



???
יובב (שבת, 02/12/2006 שעה 21:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעולם לא כתבתי בשם אגממנון, ואני לא מודע להודעות שכתבו אחרים בשמי.
ובתור מי שלא מזדהה, אנא שמור את דעותיך ה'מלומדות' לגבי איכות דברי לעצמך...
_new_ הוספת תגובה



אתה לא חושב שאתה מגזים קצת?
א. פרקש (שבת, 02/12/2006 שעה 21:34)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא מתמודד עם המציאות. אפילו הרמטכ''ל מודה שהרבה דברים לא עבדו בצה''ל (בלשון המעטה). אינני יודע היכן היית במלחמה, אבל גם אני עשיתי כמה שעות טובות בקריה בת''א. והרושם הוא שהיו פערים גדולים בין התכנון והתקווה לבין מה שבוצע והושג בשטח. משבר מסוג זה לעולם לא היה קודם לכן בצה''ל. עכשיו עלינו לשקם אותו. בסך הכל הצבא יושב על בסיס טוב של אנשים, מבנה, הוראות, פקודות וציוד. צריכים לחבר את הכל מחדש כדי שיפעל ביחד ללא ניצוצות. וצה''ל כבר החל בשיקום, עוד בטרם הופקו כל הלקחים מהמלחמה. וכך צריך להיות.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא חושב שאתה מגזים קצת?
יובב (שבת, 02/12/2006 שעה 22:10)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תמיד יש איפה להשתפר.
המכלולים להם אני נחשפתי עבדו יפה, אבל גם שם הוסקו מסקנות.
הנקודה שציינתי היא רק כי המטרות הצבאיות הושגו.
_new_ הוספת תגובה



''המכלולים להם אני נחשפתי עבדו יפה''
סתם אחד (שבת, 02/12/2006 שעה 23:28)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם תואיל בטובך לפרט אילו מכלולים ולו אחד או שניים, ובמה הם ''עבדו יפה''. העליתי ל-‏10 על 1 את ההימור שכבודו טרול המתמחה באמירת כלום וכלום בריבוע, באמצעות משפטים מנופחים, וזאת במטרה להתל בבני אדם טובים שלא עשו לך שום רע, ולהרבות שחוק בחוג מיודעיך, הריקים, אך כנראה הנהנים מהכנסה לא רעה של אוכלי חינם שאינם מביאים תועלת לאיש.
_new_ הוספת תגובה



''המכלולים להם אני נחשפתי עבדו יפה''
יובב (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 9:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין בכוונתי להסגיר לא פרטים מזהים ובטח לא נתונים צבאיים.
ולגבי היותי טרול - כל הפוסל במומו פוסל
_new_ הוספת תגובה



הפרכה: טרול - מאפיינו שהוא כמעט ריק ממידע
מיכאל שרון (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 13:53)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואילו אני בקצה השני לטרול - היפוכו הגמור - מביא הרבה מידע, חלקו חדשני.

טרול - גם כשהוא מביא מידע - הוא בנאלי. ואילו אמירותי הם ההפך מבנליות.

ועכשו ברור לי שאתה טרול לחלוטין - שכן הטרול כה בנאלי, עד שהוא יכול לגשר בין דבר ובין היפוכו הגמור של אותו דבר. דהיינו הטרול ''חושב'' במילים, ולא במושגים. ובמילים ניתן לתת כל מילים צרוף שהוא, ובלבד שהוא עומד בכללי התחביר והסמנטיקה. מה שאין כך לגבי מושגים.
_new_ הוספת תגובה



הפרכה: טרול - מאפיינו שהוא כמעט ריק ממידע
יובב (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 14:33)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מוזמן לעיין קצת בתרומותי לדיונים השונים ולשפוט אם אמירותי הן בנליות, לפני שאתה יוצא בהצהרות ריקות.
_new_ הוספת תגובה



אם טעיתי (וזה קורה) קבל נא התנצלותי.
מיכאל שרון (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 17:55)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שום דבר לא קרה. כולנו חוטפים קצת לפעמים שלא בדין.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא חושב שאתה מגזים קצת?
א. פרקש (יום שני, 04/12/2006 שעה 23:08)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם לא שמת לב אני מדבר על צה''ל. המפקדות - מטכ''ל ופצ''ן חרקו. ח''א עבד יפה, אבל גם שם היו תקלות מעל לסטנדרטיים שחה''א עובד. ביחידות השטח היתה מהולה ומבולקה של ממש. המודיעין אסף יפה אבל חילק לשיעורין.

בקיצור, כל הצבא הזה צריך לעבור בדיקה מכף רגל ועד קודקוד.
_new_ הוספת תגובה



''קראתי בתקשורת''
ישראל בר-ניר (שבת, 02/12/2006 שעה 23:04)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צריך גם שיעור בהבנת נקרא?
_new_ הוספת תגובה



''קראתי בתקשורת''
יובב (שבת, 02/12/2006 שעה 23:21)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנא הבא מובאות רלוונטיות לטענותיך
_new_ הוספת תגובה



אולי זה רק נדמה לי
ישראל בר-ניר (שבת, 02/12/2006 שעה 23:57)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל מטר בלתי פוסק של טילים וקאטיושות על יישובי הצפון במלוא העוצמה עד הרגע האחרון לפני כניסת הפסקת האש לתוקפה נראה לי מאוד רלוונטי.
אתה ''קראת בתקשורת'' וגם אני ''קראתי בתקשורת'', אתה היית בתל אביב (או באיזה מקום אחר בחצי הדרומי של מדינת ישראל), ואני נמצא בטקסס בארה''ב וכנראה ש''מה שרואים מכאן, לא רואים משם'' . . . .
_new_ הוספת תגובה



אולי זה רק נדמה לי
יובב (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 9:57)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדובר במשגרים ניידים, לא בתשתית סטאטית.
בחרתי את מילותי בקפידה ולא בכדי
_new_ הוספת תגובה



''תשתית סטאטית''
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 18:54)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם כשצה''ל נהג להפגיז בתים ריקים ברצועת עזה כתגובה לפיגועים הוא פגע ב''תשתית סטאטית''.

ארגון לוחמים כמו החיזבאללה איננו זקוק לתשתית סטאטית, ויכולתו לתפקד איננה תלויה בתשתית סטאטית.

לגבי ארגון גרילה כמו החיזבאללה חיסול התשתית הסטאטית יכול להתממש רק אם מוחקים לחלוטין את כל מה שחי ו/או נע באזור. השמדה של חצי תריסר או יותר משגרי טילים נייחים בקושי מדגדגת אותו.
_new_ הוספת תגובה



''תשתית סטאטית''
לוי (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 19:24)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צהל אזוק בידים וברגלים . אוסרים עליו לפעול . כאשר הייתי חיל בצהל (לפני שנים רבות מאוד) אמרו לנו:
המטרה להשמיד את האויב .
היום המטרה היא לברוח ולא להסתבך . לא צהל אשם בכשלון אלא הפוליטיקאים המטרטרים אותו .
_new_ הוספת תגובה



''תשתית סטאטית''
יובב (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 20:19)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יכולתו של כל ארגון לפעול תלויה בתשתית סטטית.
סתם לדוגמא - את האמל''ח יש לאחסן איפשהו.
אנשים צריכים מקום להתאמן.
לחזבאללה יש מפקדות.
מטרות מסוג זה הושמדו.

אלה מסוג הדברים שצבא יכול לעשות, ועשה.
השמדה טוטאלית של חזבאללה היא באמת אינה אפשרית בלי אניהילציה כוללת או כיבוש והפעלת גסטפו, ולכן אינני מבין את דבריך מקודם לגבי אי עמידה של צהל ביעדים.
_new_ הוספת תגובה



''יכולתו של כל ארגון לפעול תלויה בתשתית סטטית.''
ישראל בר-ניר (יום שני, 04/12/2006 שעה 2:37)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תספר את זה לוויטקונג בוויטנאם או ללוחמי הטליבאן באפגניסטאן, או ל''מורדים (insurgents) בעיראק.
_new_ הוספת תגובה



''יכולתו של כל ארגון לפעול תלויה בתשתית סטטית.''
יובב (יום שני, 04/12/2006 שעה 9:44)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם בויטנאם וגם באפגניסטן ללוחמים היו מטות במנהרות או בונקרים, לא?

בנוסף, פגיעה ביכולת הארגון אין משמעה שיתוק מוחלט (כפי שאכן ראינו בלבנון).

עם זאת, זה הדבר היחיד שניתן להשיגו ללא כיבוש קרקעי
_new_ הוספת תגובה



מספיק עם הפרובוקציות כגון ''תאוריית הקונספירצייה שלך''
אלי (שבת, 23/12/2006 שעה 23:58)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם עד היום כותבים ''כל המטרות הושגו'' - מה הפלא שלא יחול כל שינוי בהתנהגותו של צה''ל?
אם הכל הושג - אין צורך לשפר!!!
וזה מה שמבטיח את הכשלון הבא...
_new_ הוספת תגובה



מספיק עם הפרובוקציות כגון ''תאוריית הקונספירצייה שלך''
יובב (יום ראשון, 24/12/2006 שעה 9:16)
בתשובה לאלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המטרות הושגו אבל בחוסר יעילות ובמחיר יקר
תמיד יש מה ללמוד ולשפר
_new_ הוספת תגובה



חלפתי על פני הדברים וראיתי משהו בלאטינית
חנה אייזנמן (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 16:41)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז הצצתי וראיתי ''שלושת הדתות...'', אומרים - שלש הדתות.

והכותרת.... נוראה. ברת קיימא, זו טהורת קיימא או נקיית קיימא. אין ברה במובן בת, יש ברה כלבנה, שהיא טהורה.

יש בר-מצווה ויש בת-מצווה. אין ברת מצווה (אלא במובנה על פי הכתוב).

כך אין ברי קיימא, אלא בני קיימא. אין ברים במובן בנים.

אולי כדאי ללמוד עברית, לפני שכותבים באתרים קתוליים על האיסלאם.

משום מה נזכרתי בשייקה אופיר, מורה ערבי לאנגלית. משהו נהדר.
_new_ הוספת תגובה



הכנסתי חידושים לשוניים לשפה העברית:
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 17:00)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצג שווא; לא ראוי; לוחמני (תרגומי למיליטנטי); משיגנות; מצליחנות; לקרבן victimize ; לייתר; ועוד רבים, כל העת.

תיקונייך אותי ידועים גם לי. אלא שבכתיבה מהירה אני הולך אחרי האינטואיציות הלשוניות הטבעיות והספונטניות, לעיתים על חשבון הסכמטיזם הפורמלי. רק בעריכה לשונית אני מתקן. ועם זאת, אני סבור שיכולתי ליצור במסגרת השפה עולה באלף מונים על שלך, שכולך פורמליזם עקר, דומני.

הייתי כילד מבאי ביתו של המשורר אברהם שלונסקי, שגר קומה אחת מתחתינו (אבי היה רופאו) בגורדון 50 תל אביב, ואף הוא חשב עלי כשחיבר את ''מיקי מהו''.

את מזכירה לי את אותם שוטים שקופצים לדום וצווחים כאשר חסרה שן אחת בפיו של זבוב, בניגוד לתקנות'', ומוצאים עילה בכל הפרה של כלל שרירותי, להעצים את האני העקר שלהם, ולחולל אפקט סביבתי רב רושם על ידי זה שהם מעירים בקולי קולות לאנשים סביבם.
_new_ הוספת תגובה



למה שלא תנסי חזיר? עמעחאייע
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 17:54)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דיני טוהרה? קיימים, לפי מחקרים אנטרופולוגיים, גם אצל השבטים הפרימיטיביים ביותר באפריקה.

הבדלה בין קודש לחול? בימי החול מותר לרמות, למעול ולהסתאב ובימי הקודש לחוש טהור מכל טוהר? וצום של יום אחד ביום כיפור ''מסדר את העניינים''?
_new_ הוספת תגובה



תודה. עכשו ברור לי שלא טעיתי בשיפוטי אותך!
חנה אייזנמן (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 18:16)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אוי ביי. אבל אני השופט החמור ביותר של עצמי
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 18:34)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נ.ב., אולי בכל זאת? רק ביס אחד ודי. או נתח קטן על קצה המזלג. יש שם הפרדה טובה (יותר מבשר אדום) בין שומנים לבשר. יש ממש חלקים דלי שומן. החזיר היא ברייה שנועדה מטבע בריאתה למאכל אדם, הוצאות גידול זולות, בשר באיכות משובחת, טעם נהדר (תאמיני). אם את מוסיפה קצת יין אדום, הרי יש בכך מטעם גן העדן. ולא צריך לטרוח יגיעות הרבה בבישול.

בעת הקדומה, במזרח התיכון ובאיזורנו, בעל האקלים החם והלח, נאסר החזיר מטעמי הגיינה, שכן בהיעדר אמצעי קרור, היו בו זיהומים רבים לאחר יום או יומיים. מסיבה זאת בדיוק, החזיר לא נאסר באירופה הקרה או במדינות במזרח הרחוק.
_new_ הוספת תגובה



אוי ביי. אבל אני השופט החמור ביותר של עצמי
לוי (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 18:59)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שים לב אתה ''יודע'' מדוע נאסר החזיר .''ידיעה'' זו היא על בסיס סברות הכרס והדעות הקדומות הטבועות בבסיס חלק ניכר מ''מדעי'' הרוח . שומר הגיונו ירחק מהם .
_new_ הוספת תגובה



נושא הזיהום שייך למדעי הטבע כשם שבדיקת שיעור הכוליפורמים
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 20:42)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והסלמונלה במזון שייך למדעי הטבע. כך גם השפעת האקלים, בפרט בקיץ הארוך באיזורנו, על זיהום בשר החזיר.
_new_ הוספת תגובה



ההסבר שלך לוקה בחסר
עמיש (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 21:03)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר והוא אינו מסביר מדוע יש עוד חיות שאסורות באכילה והאם בשרן של חיות מותרות באכילה מסוכן פחות.

כמו כן הוא אינו מסביר את העובדה כי החזיר לא רק שאינו כשר אלא שיש בו טומאה.

חזיר הוא אכן חיה יעילה מאד וטעימה מאד מראש ועד זנב, אבל זה לא רלוונטי
_new_ הוספת תגובה



ההסבר שלך לוקה בחסר. אכן. גמביט השרלטן
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 22:26)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה שכאן ההדרכה הדתית כללה היבט אסתטי ברור: החזיר נראה למחוקק כיצור מבחיל המתגולל ברפש. החשיבה הקדומה גזרה גזירה שווה בין ניראות הדבר ובין ערכו הסגולי, על דרך האסוסיאציה. בטרם היות החקר המדעי בנמצא, רווחה חשיבה אסוסיאטיבית, כדרך להסיק על סגולות. על כן, על פי הניראות, שייך המחוקק הדתי לחזיר על פי קישור אסוסיאטיבי, ולא על פי חקר תכונות, שייך לו תכונות של טומאה, תוך ערור הרושם שהוא מטמא גם את הנפש, ואכילתו הופכת נישמת אדם למסואבת. השיפוט היה כאמור על פי אסוסיאציה אסתטית.

כך כנראה לגבי חיות אחרות. הדבר אינו מוציא את האפשרות של זיהום, והזיהום מחזק את עניין הטומאה. אלא שבאיסלאם למשל, אין דיני טומאה חמורים כביהדות לגבי בשר ומזון אחר. שוב, תוכל לראות את האסוסיאציה האסתטית בדיני שעטנז. כאן שוב יש מעין תחושה אסוסיאטיבית (שרירותית אגב לחלוטין) ש''ערוב מין בשאינו מינו'' היא טומאה, וכך, לובש שעטנז אסור בהכנת מזון כשר. אפילו על מים מינרלים תראה תווית, ''נקי מחשש שעטנז''.

בנוסף, המחוקק הזה, באיסוריו הרבים, נקט כנראה בלי משים (או חלילה במכוון) במה שכיניתי ''גמביט השרלטן'': ככל שאתה מציג עניין כלשהו כמעוגן בחוקים מובנים structured לפרטיהם (למשל, בניתוח גרפולוגי, שנמצא במחקר אמפירי חסר תקפות ניבויית לחלוטין ) כך השומע נוטה לייחס לכך יותר תקפות. וכך, החוקים המובנים structured לפרטיהם מקנים לשומע תחושה שמדובר בתוקף רב, הגם שנעלה מבינתו או מבינת אנוש בכלל ולכן - תוקפם אלוהי כביכול, ''הוראת האל בכבודו ובעצמו''. זהו גמביט השרלטן -חקיקת חוקים שרירותיים, אך מפורטים, מעין סדר בשגעון. דבר זה כשלעצמו הוא רב רושם.
_new_ הוספת תגובה



ההסבר שלך לוקה בחסר. אכן. גמביט השרלטן
לוי (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 7:39)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאחר שקיבלת תואר ראשון על התיזה החשובה אודות החזיר , נסה כוחך לקבל תואר אחד וחצי על ענין השעטנז .
לקראת תואר שני תוכל להסביר מדוע אסור לאכול חמורים , סוסים , כלבים, חתולים וכדו'
לקראת תואר שנים וחצי תוכל לנמק מדוע אסור לאכול טווסים , בת יענה , נשר , פרס וכו' .
לקראת תואר שלישי תוכל להסביר מדוע נאסרו ומה טעמם של השרצים למיניהם .
קדימה לעבר פרס ק נובל .
_new_ הוספת תגובה



יש בע''ח שלא ראויים למאכל. אך למה לא חזיר?
מיכאל שרון (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 8:10)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יש בע''ח שלא ראויים למאכל. אך למה לא חזיר?
לוי (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 10:02)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התילנדים דווקא מחבבים חתולים .
אולי תשלב בתיזות שלך ניתוחים קולינריים כולל ניסויים תחרות טעימות ומעבדות .
לאור המסקנות תפתח מסעדה תחת שם המותג
ד''ר שרנוביסקי .
משום מה לא התיחסת למהות ההערה שלי . אתה קבעת מיד שהסיבה לאיסור היא קולינרית סתם ככה .
_new_ הוספת תגובה



הבאתי כמה טעמים למה נוצרו החוקים הללו
מיכאל שרון (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 10:39)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמובן שהם משקפים גם נוהגים רווחים ביחס לבעלי חיים ראויים לאכילה ולא ראויים.
_new_ הוספת תגובה



הבאתי כמה טעמים למה נוצרו החוקים הללו
לוי (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 11:17)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שים לב אתה החלטת ש''הם משקפים גם נוהגים רווחים....'' סתם ככה , סברת כרס , כמקובל בתחום העיסוק שלך . בלי ראיות בלי הוכחות . סתם הפרשה .
_new_ הוספת תגובה



אינך מבדיל בין היסקים בסבירות גבוהה על פי השכל הישר ובין
מיכאל שרון (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 12:24)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספקולציות והנחות שרירותיות. הבעייה היא שלך ושל חלק מהציבור - הצורך ללמדם לחשוב ולהשתמש בלוגיקה.
_new_ הוספת תגובה



אינך מבדיל בין היסקים בסבירות גבוהה על פי השכל הישר ובין
לוי (יום שישי, 01/12/2006 שעה 6:56)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הספקולציות שלך מקורם בבורות והשכל העקום .
_new_ הוספת תגובה



עד כמה אוכלים בני אדם בסביבה מסויימת בע''ח המאוסים לאכילה על פי
מיכאל שרון (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 12:30)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנוהג הרווח בסביבתם? נראה לך סביר שחקיקה כל שהיא, תכריח אנשים לאכול דברים הגורמים להם למאוס וגועל, פרי הרגל ונוהג רב שנים?

האם לאמר זאת זה ''סברת כרס'' או שימוש בכללי הלוגיקה? שיפוטך המוטעה את דברי משקף את נוהגי החשיבה הרופפים שלך, שאינם מכירים בלוגיקה וחשיבה הגיונית, ומניחים שתמיד אפשר לעבוד עם הפה, ומספיק רק שהדברים הנאמרים מצלצלים רהוטים.
_new_ הוספת תגובה



עד כמה אוכלים בני אדם בסביבה מסויימת בע''ח המאוסים לאכילה על פי
לוי (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 18:20)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על פי דין אסור לאכול דם של בריה כל שהיא.אכילת דם מקובלת בחברות רבות . איפה הלוגיקה בסה''כ סברות כרס .
_new_ הוספת תגובה



כאן דרוש ידע ספציפי ולא רק לוגיקה ושכל ישר
מיכאל שרון (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 18:42)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1) על סמך ידע מוטעה סברו חכמינו בעת הקדומה שהדם הוא הנפש. הדבר הופרך במאה ה-‏17 על ידי הרופא האנגלי סר וויליאם הרווי, שהדגים את מחזור הדם, את המערך המכני ההידראולי שכאן. רק במאות האחרונות התגלה ש''מיקום'' הנפש וכל הכרוך בה הוא המוח, ולא הלב כפי שחשבו חכמינו.

2) בתוספת למידע העתיק והמוטעה של חכמינו לפיו ''הדם הוא הנפש'', היניחו חכמים אלה, הנחה מוטעית נוספת - שאכילה ''מנגעת'' את האוכל בתכונות האובייקט הנאכל. הנחה זאת רווחה למשל בהרחבה באפריקה, כאשר האמינו שאכילת לב לוחם אמיץ תקנה לך מתכונותיו המצויינות. ראוי לציין כי הנחה כזאת לא היתה נחלת העולם התרבותי ההלניסטי והרומי - ויש בה ככל הנראה שורש ברברי ואסוסיאטיבי.

משני הנחות מוטעות אלו היסיקו חכמינו שאכילת דם חיה מנגעת את האדם בתכונות הבהמה (הגסה או הדקה) או העוף, דבר מאד לא רצוי לגישתם - ולכן הורו על הוצאת הדם קודם לאכילה.
_new_ הוספת תגובה



כאן דרוש ידע ספציפי ולא רק לוגיקה ושכל ישר
לוי (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 18:47)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ממשיך בתיאוריות שלך מבלי להציג אף הוכחה או ראיה . סתם סברות כרס ודעות קדומות כמקובל ב''מדעי'' הרוח .
_new_ הוספת תגובה



אתה רציני? מתי אתה הצגת ראיה או הוכחה לסברות והצהרות שלך?
דוד סיון (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 19:30)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה רציני? מתי אתה הצגת ראיה או הוכחה לסברות והצהרות שלך?
לוי (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 19:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני רציני
_new_ הוספת תגובה



מי שדורש צריך לדעת לקיים
דוד סיון (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 20:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה רציני? מתי אתה הצגת ראיה או הוכחה לסברות והצהרות שלך?
_new_ הוספת תגובה



בורותך לא יכולה להיות טעון נגד ולא הפרכה
מיכאל שרון (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 22:09)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך מכיר את הפסוק ''הדם הוא הנפש'' ובהקשר המסויים - את ההנמקה ''כי הדם הוא הנפש''?
_new_ הוספת תגובה



בורותך לא יכולה להיות טעון נגד ולא הפרכה
לוי (יום שישי, 01/12/2006 שעה 7:00)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה פרוש המשפט הזה ?
אתה יוצק בו תוכן שלך .
_new_ הוספת תגובה



יש בע''ח שלא ראויים למאכל. אך למה לא חזיר?
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 10:05)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה התוצאה של הציוניזים החזירי

באמת למה לא תאכל חזיר הרי אתה גם ככה אוכל בטוחני
_new_ הוספת תגובה



יש בע''ח שלא ראויים למאכל. אך למה לא חזיר?
א. פרקש (שבת, 02/12/2006 שעה 1:28)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשתתחיל לעלות גרא אז אולי תבין.
_new_ הוספת תגובה



הצגתי לראשונה את קונספט ''גמביט השרלטן'': מדוע אנו מאמינים בהבלים
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 22:44)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיכור ולא מיין (או למה אנו מאמינים בהבלים) -גמביט השרלטן

גמביט השרלטן (מורחב)
_new_ הוספת תגובה



עמיש, לא מתאים לך
נסים ישעיהו (יום שלישי, 05/12/2006 שעה 19:46)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

מהיכן לקחת שבחזיר יש טומאה יותר מאשר בחיה אחרת, כגון גמל או ארנבת?

מילא שאחרים מדברים על יהדות בלא שהם יודעים ולו משהו, אבל אתה?
_new_ הוספת תגובה



אני מצטער אם טעיתי
עמיש (יום שלישי, 05/12/2006 שעה 20:11)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל ככה הסביר לי חבר חובש כיפה.
אולי במילים אחרות אבל זה מה שזכור לי שבחזיר יש משהו נוסף על כך שהוא אינו כשר למאכל.
_new_ הוספת תגובה



החזיר חיה יחודית
צדק (יום שלישי, 05/12/2006 שעה 20:33)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החזיר הוא החיה היחידה בעולם המפריסה פרסה שסועה
ואינה מעלה גרה.
יש הלכה האומרת, ראית חיה שאינך מכיר, שפרסותיה שסועות ואיננה חזיר,
החיה כשרה וניתן לאוכלה ללא חשש.

יחוד זה מאפשר לחזיר להטעות לכאורה, כי העלאת גרה לא רואים תמיד וסימנים חיצוניים יש לו.
לכן משוים אדם נוכל לחזיר הפושט את טלפיו, ואומר ''ראו כשר אנוכי''.

החזיר גם שימש כנשק בידי אויבי ישראל ואנטישמים על מנת לפגוע ביהדות,
וכפיית אכילתו שימשה לפגיעה ביהודים.
_new_ הוספת תגובה



החזיר חיה יחודית
עמיש (יום שלישי, 05/12/2006 שעה 21:27)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה
_new_ הוספת תגובה



אני מצטער אם טעיתי
מהנדס אזרחי (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 7:43)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגיד כמה חברים עם כיפות יש לך?
_new_ הוספת תגובה



חברים לא נמדדים במספרם
עמיש (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 8:29)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם חבר אחד יכול להיות עולם ומלואו וגם קהל של חברים יכול להיות ריק וחלול.
מכל מקום, בילדותי גרו דתיים וחילוניים באותם בתים ובאותן שכונות, בבתי הספר היו לנו גם מורים דתיים וגם בצבא שירתנו יחד בלי להתבדל ובלי להתנשא.
ביליתי בבר אילן שנים ארוכות ובכל שלב בחיים מצאתי גם חברים.
_new_ הוספת תגובה



אני מצטער אם טעיתי
נסים ישעיהו (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 8:45)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

הבאתי את הציטוט מחז''ל ברשימה לפרשת תולדות:

בֶּן-אַרְבָּעִים שָׁנָה, עשו היה נמשל לחזיר, שנאמר (תהלים פ יד) יכרסמנה חזיר מיער, החזיר הזה כשהוא שוכב, פושט טלפיו לומר ראו שאני טהור, כך אלו גוזלים וחומסים ומראים עצמם כשרים.
כל ארבעים שנה היה עשו צד נשים מתחת בעליהן ומענה אותם; כשהיה בן ארבעים, אמר אבא בן ארבעים שנה נשא אשה, אף אני כן:

כלומר, מה שמייחד את החזיר זו הצביעות, שעל כן הוא מאוס יותר מחיות אחרות.

ודווקא לגביו נאמר שהוא נקרא חזיר כי 'עתיד לחזור' להיות טהור...

יש להניח שזה אומר משהו לגבי המתנהגים בחזירות של ימינו, אבל אין כאן המקום והזמן להאריך.
_new_ הוספת תגובה



הדרך האמיתית וברת הקיימא היחידה לפתרון הסכסוך ולקיום ראוי כאן
לוי (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 17:55)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה רע בבירוביג'אן ???????
_new_ הוספת תגובה



אמרתי שרע? קרא את רשימתי - יאללה לבירוביג'אן
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 18:06)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וקרא תרחיש מרתק: אילו לא היתה שואה
_new_ הוספת תגובה



יאללה לבירוביג'אן - הקישור התקין
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 18:07)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אמרתי שרע? קרא את רשימתי - יאללה לבירוביג'אן
לוי (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 18:20)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קיים תחום הנקרא ''מדעי'' המדינה . שים לב אומרים פיסיקה, לא מדעי הפיסיקה , אומרים כימיה , לא מדעי הכימיה , אומרים מטמטיקה ולא מדעי המטמטיקה .
מדוע ? כי מהות הנושא הוא מדע .
תחום מדעי המדינה אינו אלא צבר של דעות קדומות וסברות כרס . אין בדברים שום תועלת . לכל היותר ההתיחסות היא מה ההיית צריך לעשות שילשום כדי שאתמאל היה טוב . השילשום איננו האתמאל איננו , אי אפשר לחזור לאחור ואי אשפר להוכיח או להווכח שהעצות תעזורנה .
אבל גם זו פרנסה .
_new_ הוספת תגובה



אילו פלשתין כולה היתה מדינת כל אזרחיה ואילו היתה השיבה
מוטי צביאלי (יום שישי, 22/12/2006 שעה 5:45)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסכים רק בחלק מהדברים מיכאל.
לראי''ה היתה ראיה מפוכחת מאד כשתובנותיה היו למידה ''ייקית'' וסימטרית מלאה רגש וב\הבנה והתבוננות. מה שקרה לתלמידיו רק מראה כמה צרי מחשבה הם ולא הוא.
המכבים לא היו אלא יהודים שרשיים עם הבנה כוללנית אבל שרשית כאומרים :''חבוב יווני! אעפעס אתה לא שייך לכאן ונעשה הכל לגרש אותך''.
התובנה של הממשלה שלנו מושתת על ''אין ברירה'' כמו בתש''ח וכמו עכשיו . רק שההבדל שבתהליך הבניה הציונית החילונית היה תהליך התיונות, כמו כלפי הטורקים גם כלפי הבריטים והאמריקאים דהיום. הצד השוה שבהם שכולם מתרפסים. המכבים לא התרפסו! הם ידעו את מה שהם צריכים לדעת ממקור ראשון למרות ה''פנאטיות'' שלהם, החליטו שאפשר להלחם בשבת למשל, והשתמשו ביצירתיות מופלאה להביס את האויב.
''הם'' לא כרתו ברית עם הרומאים בגלל שהם רצו. בעצם זה היה שמעון,אחרי נפילת אחיו, יהודה, אלעזר ויונתן (נדמה לי גם יוחנן) שראה את היונים בחתירה תמידית נגדו וכדי להציל את מה שניתן חשב שכריתת ברית עם הרומאים תסייע בידו.
למה הדבר דומה? לממשלת ישראל הכורתת ברית עם הממשל האמריקני. לא הכי דומה אבל קרוב מאד.
_new_ הוספת תגובה



הנחישות וה''רגישות'' בהקשרם המדוייק
חנה אייזנמן (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 16:33) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה - (''בשבע''):
''.... החיילים לא עודכנו כי המשפחה שאל ביתה פרצו היא משפחה שכולה (ובמשפחה לא שכולה מותר להתעלל? ח''א). החיילים סחבו וכלאו את הדר בתוך אוטובוס ריק, כקלף מיקוח מול משפחתה... 'שמעתי את המפקד מדבר עם אמא שלי, שהם לא מחזירים אותי עד שהמשפחה מודיעה מתי היא מתכוונת לצאת מהבית. אמא שלי שאלה אותו: מה זה, חטיפה? והוא אמר לה: כן, זו חטיפה.
'אחרי זה ראיתי בטלויזיה את אמא שלי, איך היא רצה אחרי כשזה קרה, והסנדל שלה נקרע והיא רודפת אחרי החיילים שלקחו אותי'....
''נטף, אחותה, משלימה את הסיפור מזווית הראיה שלה: 'בזמן שסחבו את הדר רצתי הביתה ואמרתי לאחים שלי: כל אחד לוקח תמונה של אבא, זה יעזור לנו מול החיילים. הכל מסביבי היה בלאגן שלם. חיילים נכנסו ותפסו אנשים בבית. אחי הקטן, בן החמש, בכה, וחיילת נתנה לו סטירה ואמרה לו תפסיק לבכות.... '''.
_new_ הוספת תגובה



לא טוב לא כסף
עמיש (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 17:22)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל האנשים הללו מילאו את כיסיהם במיליונים תמורת רכוש שאין לו דורש.
נתנה להם אפשרות לעבור דירה מבעוד מועד אבל הם חשבו שהם יודעים הכל טוב יותר.
אם לא מוצא חן בעיניהם הם יכולים לפחות להחזיר את הכסף.
_new_ הוספת תגובה



אותם מטומטמים, ואלה הם המתנחלים החילונים
חנה אייזנמן (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 17:48)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהגיעו להסכמה עם מינהלת סל''ע, עדיין יושבים בקרוואנים, רובם בלי עבודה, כי היו חקלאים. זה מה שקורה לאנשים המאמינים למדינה המבצעת את מדיניות היודנריין.

ואני מאחלת לך בכל לבי, באמת, מתהומות הנפש, שגם לך ''יציעו לעבור דירה'', באותה צורה. ונראה אם תדע טוב יותר או לא!

מהי זכותכם להציע לאנשים לעבור דירה נגד רצונם? אתם עוזרים להם לעבור את הכביש נגד רצונם? כך למדתם בצופים הדמוקרטיים. אתם חולי נפש! הרוע שלכם הומר מזמן במחלת נפש, ואתם מסוכנים לסביבתכם.

אתם תמצית הרוע עלי אדמות! אצלכם הכל, כסף, כסף, כסף. הכל מתורגם לכסף!

רכוש שאין לו דורש... רכוש שאתם שדדתם! נתתם לעוזריכם, הנאצים הערבים. בוודאי שאין להם דרישה לזה. הם מכתתים מחרשות לשבאריות. רצחתם וגם הורשתם. רוע כרוע שלכם, לא מוכר בדברי ימי העולם!

גם אם תשלמו מכאן ולהבא, ועוד אלף שנים, למגורשים, לא תצליחו לכסות על נזקי גוף ונפש שהסבתם להם ולכל עם ישראל.

שהאלוקים לא יסלח לכם!
_new_ הוספת תגובה



ושוב הקבוצים מרוויחים מן העסק,
חנה אייזנמן (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 18:01)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכל פושטי הרגל והיד היתה עדנה. קבוצים שכבר מזמן לא היתה להם זכות קיום, קבלו פתאם תיגבורת של אנשים היודעים לעבוד. פתאם בונים אצלם, והם מרויחים מזה, כאילו השקיעו בזה משהו. משלמים להם דמי שכירות על האדמות שהוחכרו להם על ידי המדינה, בשעתה, לצרכים חקלאיים. אדמות אלה מוזנחות מזמן. עכשו בונים והפראזיטים מרויחים.

האבא של ה''אנארכיסט'' גיל נעמתי, אורי נעמתי, ראש המועצה האזורית אשכול, אמר - נקבל את המפונים בזרועות פתוחות, זו אוכלוסיית איכות. זה אחרי שנים של שפיכת דמם, תרתי משמע.
החברים של גיל, בעלון נוער בקבוצי הנגב, ''קורמוראן'' ביטאו חלום רטוב בדם, לשמוע ניפוץ גולגולת של מתנחלת. אח''כ, בא איזה יובב ומדבר על ה''שטנה'' שלי! הם ציפו באמת, שאהבת החינם של אידיוטים אליהם, שונאי החינם, תימשך למרות התנהגותם הנאצית...

ואיך עוד הרויחו הקבוצים הפראזיטים? בתי הארחה שנסגרו מזמן, נפתחו לאלפי העתונאים מכל רחבי העולם שבאו לסקר את האירוע המטורף של גירוש יהודים בידי יהודים בארץ ישראל. בבארים נשפך יין כמים. והם עשו כסף, לקראת ימים שפופים.

איזו תועבה. מכל כיוון שתסתכל על השמאל - תועבה! תועבה! תועבה!
_new_ הוספת תגובה



ככה זה גברתי הנכבדה
עמיש (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 18:28)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חלק אוכלים חרא וחלק אוכלים קויאר.
זו דרכו של עולם.
אתם סובלים ואנחנו נהנים.
מה רע?
_new_ הוספת תגובה



ככה זה גברתי הנכבדה
לוי (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 19:02)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במדינה מתוקנת השאיפה היא חתירה לשוויון .
לכן אי השוויון שאתה שמח בו מהווה פגם .
_new_ הוספת תגובה



אבל הגברת מתנגדת לגישה סוציאליסטית. להלן: בעד מדינת רווחה
מיכאל שרון (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 20:34)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש הטוענים שישראל היא מדינה ענייה מדי כדי להנהיג מדינת רווחה מכל סוג שהוא. כאן נדון בטענה זאת.

ניבחן טענה זו בפרוט, על כל רכיביה

1) ראשית, ישראל כלל אינה מדינה ענייה. הת.מ.ג. (התוצר) הממוצע לנפש בה היה בשנת 2005 בסביבות 23 אלף דולר לשנה. זוהי רמת חיים והכנסה מערבית, הניבדלת באופן חד מזו של מדינות עניות, כגון מדינות העולם השלישי – בהן התוצר הממוצע לנפש הוא בסדרי גודל של 1000 דולר או פחות לשנה, דהיינו בסביבות 5% מהתוצר לנפש הישראלי או פחות. במדינת תרבות בת הסטוריה חברתית וכלכלית רבת שנים כבריטניה (ולא מדינה צעירה כישראל) התוצר הממוצע לנפש הוא בסביבות 29 אלף דולר לשנה - ובארצות סקנדינביה העשירות מאד – בסביבות 36 אלף דולר לשנה. דהיינו העשירות שבמדינות עולות על ישראל רק ב-‏26-56 אחוזים (פי אחד ורבע או אחד וחצי יותר) בעוד ישראל עולה על המדינות הנחשבות עניות בסדרי גודל של פי 20 ויותר. שעל כן, ישראל כלל אינה ארץ ענייה לפי כל קנה מידה. אף אם נקזז את התוצר לנפש בכוח הקנייה של המטבע - ובישראל רמת המחירים למוצרי צריכה בסיסיים כגון מזון – עולה בממוצע פי 1.5 או פי 2 על רמת המחירים במערב (ראה למשל מדד הביג-מאק של מקדונלד), הרי עדיין הערך המקוזז הוא בסביבות 19 אלף דולר בשנה, ארץ אמידה, הגם שלא מהעשירות ביותר.

2) שנית, עושר ועוני אינם עובדות טבע הכרחיות. כמות הנכסים במשק אינה קבועה, אלא עשוייה לצמוח, או לפחות. עושר מייצרים וגם עוני והתכווצות כלכלית עשויים לנבוע מהתכווצות יצור המשאבים במשק. וכאן, בנושא של ''יצור'' עושר חברתי, יש חשיבות רבה למדינת רווחה. שהרי מה היא בעקרון מדינת רווחה, אם לא בעקר טיפוח האדם כך שימצה ויביא לביטוי את משאביו האישיים ואת הפוטנציאל שלו, יוציאם מן הכוח אל הפועל, במקום שישארו לא מתופעלים ויתנוונו? אמנם כן, מדינת רווחה היא גם צדק חברתי, חלוקה מחדש של ההכנסות, דאגה לזקנים וחסרי ישע וכיוצא בזה. אלא שהמושג של צדק חברתי מניח בעקרו את טיפוח האדם וסגוליותו, תחת לנטשו לדעיכה, עליבות, וחיים מרודים שעיקרם הוא השקעת זמן ענקית למצוא משאבי קיום בסיסיים, פת לחם למשל, למען המשך הקיום.

3) וכך, מדובר בטיפוח הפוטנציאל האנושי, דבר המניח ביסודו ראיית האדם כזכאי לקיום ראוי, דבר הנמשך אף בימי הזקנה וחוסר האונים, כאשר בשנים המעצבות של האדם, משמעותו של קיום ראוי היא לאפשר מיצוי הפוטנציאל שלו, תחת סביבה מסוככת ומשקיעה – שבה כאמור אין הוא נידרש באופן חלופי להשקיע את כל זמנו בצרכי קיום בסיסיים, תחת לפתח את יכולותיו.

4) מכאן, שמדינת רווחה, מביאה כמעט בהכרח לטיפוח יכולותיו של האדם, דהיינו למיצוי המשאב האנושי. כללית איפוא, מדינת רווחה עשוייה להביא להגדלת משאבי האנוש הנימצאים בחברה נתונה, ולכן לייצור עושר. יוצא, שדווקא מדינה החפצה בהתרחבות כלכלית, חייבת להשקיע משאבים בקיום מדינת רווחה, דבר המחייב מידה מסויימת של חלוקת הנכסים החברתיים והעושר החברתי.

5) אלא שישראל היא בעייתית מבחינה זאת, שבעוד שאינה כלל מדינה ענייה על פי כל שיפוט סביר, כפי שראינו בסעיף 1, הרי שקיים בה הפער הגדול ביותר בעולם בין העשירון העליון לשאר העשירונים. אחוז גבוה, אולי 70 אחוז או יותר מאוכלוסיית ישראל, חיים איפוא בתנאי קיום לא ראויים, ואינם מגיעים למיצוי יכולותיהם. וכך, שיעור כוח האדם הלא מיקצועי בישראל הוא גבוה ביותר, וגם פיריון העבודה בישראל (שהינו פונקציה בין היתר של מיומנות מקצועית – פרט לגורמי יעול בתהליך היצור עצמו) נופל בשליש מרוב ארצות המערב. כך איפוא, מתחייבת בישראל ביתר שאת חלוקה מחדש של העושר, אם ישראל חפצה בצמיחה ברת קיימא (ראינו למשל ברבעון האחרון גידול שלילי בתוצר חרף התחזיות האופטימיות, דבר המעיד על כך שהגידול הזה היה תלוי במידה רבה בערבויות האמריקניות לגיוס אשראי מצד ישראל בחו''ל, והצפת המשק הישראלי במטבע זר, יותר מהתרחבות היצור בר הקיימא בישראל).

6. לסיכום: על כן, אף שלפי ניראות הדברים, ישראל הינה מדינה עשירה למדי, קיימת בה אנומליה של חלוקת הנכסים והעושר החברתי, דהיינו מאפייני עוני מובהקים בתוך העושר הזה (כאשר 20% מאוכלוסייתה מוגדרים כעניים) הבולמים את התפתחות כלכלתה. וכך, דווקא אם קיימים בה מאפייני עוני, מתחייבת ביתר שאת חלוקה מחדש של הנכסים החברתיים, למטרת קיום מדינת רווחה – העשוייה, כפי שראינו, לייצר עושר וצמיחה באמצעות ניצול טוב יותר של משאבי אנוש. המשאבים לקיומה של מדינת הרווחה הזאת מרובים, ונעוצים בעובדה שישראל היא ככלל מדינה עשירה למדי אף שיש בה עיי עוני ומאפייני עוני, והעושר הזה יביא לצמיחה טובה יותר (על ידי מיצוי משאבי אנוש) באמצעות יצירת מדינת רווחה משמעותית יותר, על ידי חלוקה מחדש של העושר.
_new_ הוספת תגובה



דברי בלע
יובב (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 18:41)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אכן היתה ההתבטאות לגבי ניפוץ גולגולת המתנחלת, הרי שזו אכן אמירה חולנית ומבחילה.

כמעט כמו מעשי המתנחלים בגני טל שרוצצו (בפועל, לא על הנייר) גולגלתו של נער פלסטיני מחוסר הכרה.
_new_ הוספת תגובה



דברי בלע
לוי (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 19:07)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התברר שהעלילה הזו היתה שקר וכזב בדומה לעלילות רבות אשר הופצו ע''י האנטישמים הישראליים הסמולניים . הערבים החרו החזיקו אחריהם לפי מיטב המסורת האנטישמית המערבית .
_new_ הוספת תגובה



את התעמולה האנטישמית הזו תשפריץ במקום אחר!
חנה אייזנמן (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 19:14)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שום ''מתנחל'' לא רוצץ שום גולגולת של שום ערבי! סימן קריאה!
_new_ הוספת תגובה



את התעמולה האנטישמית הזו תשפריץ במקום אחר!
חנה אייזנמן (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 19:25)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תחת הכותרת ''חלומות מתוקים על חיילים מרוטשים'', מנסה הכותב, 'מאלדורור', להעביר לקוראים את תחושותיו של חייל בצבא ההגנה לישראל. ''...אבל יש משהו שאני יותר שונא מהדברים האלה'' הוא כותב, ''את המדים הירוקים מחורבנים ואת המילה הזאת שכתובה עליהם ואני לא יכול למחוק אותה. לאט לאט היא נרשמת לי על המצח, אות הקין שלי צ-ה-ל. ברגע זה אני הדבר היחיד שמפריד בין הבסיס לקבוצת מחבלים רצחנית שבשם אללה יתנו לכולנו כדור בראש, ולי אין ממש בעיה עם זה. אני מקווה שהמחבלים יגיעו, יעשו מה שהם רוצים לפלוגה (מרצח ועד מעשי סדום) ויקחו אותי איתם''.
בשלב הזה מתאר 'מאלדורור' איך המחבלים שובים אותו, מגלים שגם הוא שונא יהודים ומצרפים אותו לארגונם. 'מאלדורור' הופך להיות מחבל מן המניין. ''ואני אצא רק בלילה'',הוא ממשיך, ''ואפתח תחביבים חדשים כמו צליפה בנשים מתנחלות, ואני אהפוך להיות מכור לרעש הגולגולת המתנפצת שלהן...אח! הצליל הזה, הספלאש... ורסיסי המוח שהיו מתפזרים באוויר הלילה הדליל... זאת תהיה אמנות נשגבת, מין יצירת מופת סאדיסטית ומעוותת, זאת תהיה הפעם הראשונה שפשוט ארגיש שלם עם עצמי''. בהמשך הוא מתאר איך יוכל להתנקם במפקד שלו כשהוא יהיה מחבל:''ואז, יום אחד, בהיתקלות שגרתית ברצועת עזה, אני ארים את ראשי מעל סלע מחוספס ואראה את העיניים המוכרות של המפקד שלי... לצחצח את השירותים? ואני אוכל לראות את הפחד בעיניו, בשעה שכדור מתכת מושלם יעשה את דרכו לכיוון המצח המקומט שלו, ויצבע את הסלע מאחוריו באדום בוהק''. ''אני עוצם עיניים'', הוא מוסיף, ''ומדמיין שאני ילד פלשתיני קטן שמסתובב ברחובות המכוערים של שכם... ופתאום אני רואה חייל עם נשק... הוא במרחק 400 מטר ממני, אני מביט למדרכה ומרים אבן מחוספסת... אני מתקדם... וזורק. האבן מתעופפת באוויר בהילוך איטי ופוגעת בראשו של החייל, והוא צועק, אחח, פגעו בי...''. ''מאלדורור'', העונה לשם מתן, הקים לאחרונה את ארגון ''חזית הנוער האנרכיסטי של הנגב הצפון מערבי''. חברי הארגון נפגשים בכל מיני פאבים באיזור המרכז, וגם בקיבוצים הסמוכים לקיבוץ נירים. הוא אמר לנו השבוע שהוא לא מעוניין להגיב. עורך 'הקורמורן', בחור בשם איתמר, המכונה, בעיתון לורנס סומבררו'', ניסה להסביר לנו מדוע הוא פירסם את המאמר המזעזע. ''אם אתה ''מסתכל בקונטקסט אומנותי, זה יותר נועד לזעזע'', הוא אומר, ''זה בן אדם שביטא שנאה וזעם כלפי המתנחלים, אבל זה במפורש לא בא להסית בפועל לרצוח מתנחלים או חיילי צה''ל''.

מוסף רוטרנט
_new_ הוספת תגובה



http://musaf.net/search/1098.htm
חנה אייזנמן (יום רביעי, 29/11/2006 שעה 19:31)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



שחור בעניים
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 10:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרשימה השחורה...של משאלי

נא לקרוא

לאור קטע זה אפשר להיוכח על תוצאות החינוך הציוני של 50 שנה
כל הכבוד על האנטישמיות מבית.
סוף למדינה הציונית בוא תבוא ב''ה
_new_ הוספת תגובה



עברת להשמצת מתנחלים?
דוד סיון (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 11:26)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משאלי משיבה לרעים שכמותך כראוי (http://www.nrg.co.il/online/11/ART1/507/360.html).
היא גם לא מסתתרת כמוך מאחורי מסך.
_new_ הוספת תגובה



עברת להשמצת מתנחלים?
צדק (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 11:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו לא חוכמה גדולה להיות אנטישמי בישראל.
אנטישמים בישראל ובגרמניה חסינים בפני עונשים.

נראה את האנטישמית כותבת כך במדינת חוק .....
_new_ הוספת תגובה



עוד קשקשן משמיץ מתנחלים
דוד סיון (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 11:55)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



עברת להשמצת מתנחלים?
מהנדס אזרחי (יום שישי, 01/12/2006 שעה 8:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה משמיצן וקשקשן
כותב מאמרים ברוח האנטישמיות
מה יש לצפות ממך
תומך במאמר אנטישמי מובהק.

אתה תוצר של הציונות וכמו שכולנו רואים ושומעים המדינה לא מסוגלת להתרומם ולהגן על שישה מליונים שנתונים בסכנת שואה שניה.

אין לכם ציונים תקומה ולא אחיזה בארץ האבות. עובדי אלילים אתם ''כוחנו ועוצם ידינו'' זה בר חלוף והאירני מחכה לך בפינה.

לך תתחתן עם גויים, כמו שכתבה מיכאלי, זה ממש מתאים לך כמו יד לכפפה. במה אתה שונה מגוי? תגיד לנו. מה אתה יודע חוץ מלכתוב דברי שינאה והבל?
מתי פתחת ספר על יהדות והגית בו? אז אם (בספק) עשו לך ברית מילה מותר לך להשמיץ יהודים מאמינים בבור-א עולם?

כן אתה קשקשן עובדה: ראה את מאמרך על עוקרי עצי זית. זה שהורגים יהודים בדרכים על זה אין ממך תגובה אבל על עצים ודאי ודאי זה יותר חשוב לקשקשנים כמוך.
_new_ הוספת תגובה



עברת להשמצת מתנחלים?
דוד סיון (יום שישי, 01/12/2006 שעה 9:25)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדה היא שדבריך, מהנדס אזרחי, משמיצים מתנחלים לא תשתנה 'בזכות' התקפות הזעם שלך.
גם הקשר המפוקפק שלך ליהדות לא ישתנה 'בזכות' התקפות הזעם הללו.

גם הגידופים שאתה מפזר בפורום לא ישפרו את הקשר המפוקפק הזה.
הרי המילים המטונפות שאתה מגייס מהמיזבלה הפרטית שלך לא קשורות ליהדות כלל.

הכי חשוב, דבריך המפוקפקים מזכירים דווקא את דברי העכבר השואג מתוך החור...
_new_ הוספת תגובה



עברת להשמצת מתנחלים?
מהנדס אזרחי (יום שישי, 01/12/2006 שעה 9:39)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני רואה שפגעתי בול

אני חושב שלא הבנת מה שכתבתי - תיקרא עוד פעם
_new_ הוספת תגובה



אמת דיברתי תזכורת: תגובה 88221
דוד סיון (יום שישי, 01/12/2006 שעה 11:35)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי תבין אם תנסה לקרוא.
_new_ הוספת תגובה



תודה לך השם הקדוש והרחמן שגרשת זדים אלו מאדמת עזה הקדושה
סתם אחד (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 11:37)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תן לנו כוח להוציאם גם מכל השטחים

אמן סלה
_new_ הוספת תגובה



תודה לך השם הקדוש והרחמן שגרשת זדים אלו מאדמת עזה הקדושה
לוי (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 18:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האנטישמים המהדרים כדוגמת היטלר והערבים פיתחו את הכוח לסלקנו מהעולם הזה ומהעולם הבא .אני מבין שאתה מצטרף לתוכנית השלבים .
_new_ הוספת תגובה



הצעה
צדק (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 18:32)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תשתדל להתעלם מכל מי שמופיע כ''סתם אחד''.
השמאלנים משתמשים בזה באופן קבוע כדי לקלל וללכלך.
הם עובדים בסגנון מיסטר ג'קיל ודוקטור הייד.
( זה לא שיש להם דמות של ד''ר הייד באמת ).
_new_ הוספת תגובה



יש לי אתגר בשבילכם,
חנה אייזנמן (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 14:26) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתיבת מאמר תגובה לדברים הבאים, לא בכללותם, אלא על כל משפט ומשפט בהם -

הדברים פורסמו ביום - 19.11.1993 בעתון - ידיעות אחרונות - הכותב, ב. מיכאל:

''הידעתם, קוראים יקרים כמה מבין המתנחלים מתפרנסים מכספי משלם-המיסים? מעל ארבעים וחמישה אחוזים, כלומר, כמעט כל מתנחל שני המקבל משכורת, מקבל אותה מכיסכם ומכיסי.

(לשם השוואה - ''הילדים הכעוסים הללו מעולם לא שילמו חודש שכירות, לא הריחו משכנתא למה לא לשקר במצח נחושה, כשהרשות נתונה ואיש אינו מגיב? ח''א), לא הזמינו אינסטלטור לתקן פיצוץ בצינור, לא הביאו ''הביתה'' תלוש משכורת... ב. מיכאל - ''לא ראויים למגורי אדם'', ידיעות אחרונות, http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-2667914,00.h...)
''עסקנים, ופקידים, מורים וגננות (בגדה יש באופן יחסי, פי שנים יותר עובדי הוראה מאשר בתל-אביב...), קציני בטחון ורכזי תאורה(?), בלנים(?) ורבנים, עובדי מתנ''סים ואחיות (כשהנכד שלי שכב במחלקת הפגים בשערי צדק, עבדו שם כמה וכמה אחיות נפלאות ''מתנחלות'', אבל באמת היה עדיף אילו עבדו כמגישות תה, זה יצרני, לא?, ח''א), שמשים וגבאים (מה הם ''שמשים''? וגבאים אינם מקבלים כל שכר, ח''א) פרנסים ויועצים (מה זה?) ראשי מועצות וסגני ראשי מועצות (מדהים), מנהלי עמותות ופעילי שדולות. 43% של אוכלי מסים...''

וכאן נדלג (על הקטע המציג את הבדלי רמת החיים בין המתנחלים לשאר אוכלוסי ישראל. על זה בפעם אחרת...) אל הסיכום: ''הנה כי כן, מן המספרים היבשים עולה שפינוי התנחלויות, השבת המתנחלים הביתה ושילובם במעגל היצרני, אינם חיוניים רק לתהליך השלום ולבריאותה הנפשית של המדינה, אלא גם לכלכלה הישראלית, שאיננה יכולה להרשות לעצמה לזון ולפרנס כמות כה גרוטסקית של חלוצי-מותרות מיותרים...''.

אתם בוודאי מבינים שבזה לא מתמצים דבריו, אך נראה לי שאתגר מספיק יש כאן.

אז לעבודה. זה באמת מעניין אותי....

מאידך, אם תאמרו שהדברים אינם ראויים לתגובה, אסכים אתכם בהחלט. ושוב, מצד שלישי, הדברים האלה, ככל שהם מעוותים, קנו להם שביתה בציבוריות הישראלית.

בקרו אצלי בני דודים (אני גרה בחומת-שמואל, בפי העם - הר-חומה, בסמוך לשכונת גילה, מעבר לקו הקדוש). הדודנים האלה היו בטוחים שקבלתי את דירתי בחינם. הם נדהמו לשמוע, שכדי לקנות את הדירה הזו מכרתי את דירתי בירושלים ה''כשרה'' וגם לקחנו הלוואות מבנקים, כדי לשלם את הדירה הנוכחית.

ילדי בשומרון, משלמים משכנתא מאז נישואיהם, בעלי ואני חתומים עליה. ולי אין שום ספק, שכל מפיצי התעמולה וההסתה נגד ה''מתנחלים'' יודעים, שכל דמיון בין השקרים שהם מפיצים לבין העובדות, כלל אינו קיים, אפילו לא עם דמיון מפותח. אבל הם פרעו את העם לשימצה. כי אחת התכונות השליליות ביותר של עם היא העדריות! ובישראל שבשלטון האימים הבולשביקי, זה בולט שבעתיים.
_new_ הוספת תגובה



התפרסמו ב-‏1999
חנה אייזנמן (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 14:40)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הפרזיטים מגוש קטיף
לופי (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 14:58)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק תראי את הפרזיטים מגוש קטיף.
ברגע שנתקו אותם מעטיני המדינה ,הם הפכו לחבר בכינים ובטלנים.שאינם מסוגלים להסתדר בכוחות עצמם.
_new_ הוספת תגובה



אתגר
יובב (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 15:08)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ניסיתי לחפש באתר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ולא הצלחתי למצוא נתונים שמראים את שיעור העובדים בענף הציבורי במחוזות השונים.

מה שכן אפשר לראות שם אבל למשל זה שבניכוי פנסיונרים ונכים, בנפת ת''א יש 71% עובדים, 13% לומדים ו-‏1.1% מתנדברים
בעוד שבנפת יו''ש יש 66% עובדים, 27% (!!) לומדים ו-‏0.4% מתנדבים.

עוד נתון מעניין הוא שבנפת ת''א 62% מהיהודים עשו צבא לעומת 60% ביו''ש.

(הנתונים מתייחסים ליהודים בלבד).
_new_ הוספת תגובה



לא רציני
דוד סיון (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 15:51)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההבדלים בנתונים היחסיים נובעים כנראה (הנחה די סבירה) שבאוכלוסיית המתנחלים יש יותר ילדים למשפחה מאשר באוכלוסיה הכללית. לדעתי שיעור הילדים למשפחה מסביר את רוב אם לא את כל ההבדלים (עשו צבא, לומדים).
_new_ הוספת תגובה



אינטואיציה יפה, אבל טעות
יובב (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 15:58)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האוכלוסיה כולל בני 20 ומעלה בלבד
_new_ הוספת תגובה



הצגת נתונים חלקית היא הטעות שלך
דוד סיון (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 19:33)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לא הבנתי
יובב (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 19:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנתונים שהוצגו לגבי שתי הנפות הן לאותם גילאים.
היכן טעיתי
_new_ הוספת תגובה



אילו ענפי יצור עקריים יש בגדה?
מיכאל שרון (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 15:25)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומה שעורם באחוזים מכלל היצור השנתי בישראל בענף זה?

ולעניין האישי בו נגעת, כמה מ''ר יש בדירתך, כמה חדרים, והעקר - כמה שילמת עבורה? וכנ''ל - לגבי ילדייך בשומרון (אותם איזכרת), אם אפשר.

תודה.
_new_ הוספת תגובה



לא פניתי אליכם, פניתי אל היהודים,
חנה אייזנמן (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 15:46)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את מה שיש לכם לומר הבאתי כאן, בקשתי תגובה!
_new_ הוספת תגובה



הוא צודק
דוד סיון (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 15:47)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. מגזר ציבורי ביחס למגזר היצרני:
1. שילוב יותר עובדים במעגל היצרני (לא במגזר הציבורי) הוא חיוני לכלכלה הישראלית. בעיקרון מקום המגורים שלהם בהקשר הזה לא חשוב. הנתונים על חלקו הנמוך (ביחס לארצות אחרות) של המגזר היצרני בישראל ידועים לכל מי שמברר.

2. גם האמירה ששיעור עובדים במגזר הציבורי מבין המתנחלים גבוה יותר מאשר בשאר האוכלוסיה הוא נכון. זה, מה לעשות, אומר שהם מתפרנסים על כיסו של משלם המיסים.

3. כאשר מחברים את שתי הנקודות מגיעים למסקנה שעדיף שיותר מתנחלים יעברו למגזר היצרני. למשל גידול זיתים וייצור שמן, ''עבודה עברית: מתנחלים במסיק זיתים'' (http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-3323179,00.h...) כפי שעושים כמה מהם; למשל עבודה בבתי חולים שהזכרת.

לפני שאת קופצת בכעס תשאלי את אליצור סגל אם דעתו שונה משלי...

ב. תנאי מגורים ותשתיות:
בלי ספק היו תקופות שהם קיבלו הטבות יותר גדולות מחלקי אוכלוסיה אחרים. זה התבטא במחיר שהם שילמו על הבתים, בתנאי המשכנתא ובשיעורי המענקים. אלו העובדות הנכונות.

אלו העובדות אותן כינית שקרים.
_new_ הוספת תגובה



ברור ומובן מאליו שקבלו הטבות, ויש ישובים
חנה אייזנמן (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 16:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פראזיים,שנמצאים בקטגורית אזורי פיתוח ואזורי ספר הנהנים ונהנו תמיד מהטבות גדולות יותר מאלה הניתנות ביש''ע, כאשר, אם למישהו מגיע, הרי זה לחלוצים והמגינים ביש''ע. ולא לכל אלה הנהנים עשרות שנים ממעמד עיירות פיתוח מבלי להגיע כלל לשלב של תרומה למדינה. וגם אותם שיקמו המתנחלים! רוב מגורשי קטיף היו חקלאים חרוצים, שהצליחו לצאת מעיירות הפיתוח ולשקם את עצמם, ואז באה המדינה הפושעת הזו והשיבה אותם לביצה! המתנחלים תורמים בכל התחומים, מיצירת חקלאות מן המתקדמות בעולם ועד כמאה אחוזים אם לא מאה של שירות בצה''ל.
מי שאינם משרתים הם החרדים ביש''ע, כמוהם כמו בבני ברק ומקומות אחרים. וזה מצידי בסדר גמור.
ביש''ע יש ערים חרדיות גדולות, ואין לזה קשר לאידיאולוגיה של הקרויים ''מתנחלים''.
יש ציבור אחד שהוא במלוא כל מאת האחוזים איננו פראזיטי, וזה ציבור ה''מתנחלים''.

גם פשיעה אין ביש''ע! כל העצירים וכל האסירים וכל העומדים למשפט ביש''ע, הם קרבנות רדיפת מדינת ישראל את העם היהודי.

אין להשוות כלל את אחוז המשרתים בצה''ל מכל הארץ, לאחוז המשרתים מן המתנחלים שאינם בקטגורית ''חרדים''.

ברור שבציבור שמשתייך לרובד היותר משכיל באוכלוסיה, יש יותר בעלי צווארון לבן. בעלי הצווארון הלבן מן השמאל, פשוט יורדים מן הארץ, וגם עוסקים שם בהסתה לא רק נגד ה''כיבוש'' של 1967, אלא גם נגד ה''כיבוש'' של 1948.

באוכלוסית יש''ע אחוז האבטלה, ושוב, לא בין החרדים, שאף לאפס. אבל שנים של התעללות, של הפיכת אזורים יהודיים לשדות קרב, של סיכון התנועה בהם, של הקפאות בניה, ושל רדיפה באופן כללי, שברו את מטה לחמם של רבים. וגם על זה לא נסלח לכם!

אנשי גוש קטיף היו דוגמא ומופת לעולם כולו איך הופכים מדבר חולות לגן עדן. כל הבדיקות והמחקרים הראו, שאין סיכוי לפתח חקלאות באותו איזור, הם הצליחו. ואז הרסו את חייהם, הכניסו לטראומה אלפי בני נוער וילדים, ואז בא אנטישמי מתועב, וזאת בלשון המעטה, ומדבר על ניתוק מ''עטיני המדינה''. הם שתרמו יותר מכל מגזר אחר ליצוא החקלאי של ישראל. המכהן היום כראש ממשלה בישראל סימן את תוצרת יש''ע המיועדת ליצוא לאירופה, לאחר עבודה מסורה של אורי אבנרי להשפיע על האיחוד האירופי להחרים את תוצרת יש''ע. פשוט לא מסתדר לי - איך יש תוצרת רבה כל כך, בציבור היונק את עטיני המדינה. שירות טוב אחד עשו שונאי ישראל לעם ישראל. הם פרסמו את כל מפעלי היצור ביש''ע ברחבי ישראל, כדי להזהיר מפני קניית מוצרי אותם מפעלים, ואז ידענו אנו, נאמני העם והארץ ממי דווקא לקנות!

כל דבריו של ב. מיכאל שקרים!

הוא מדבר על אנשים עובדים, שמשכורתם זוללת את כספי משלם המסים, כאשר הם משלמי המסים הגדולים ביותר, כי הם עובדים יותר, מה שלא מפריע לו לקבוע, שהם מעולם לא הביאו תלוש משכורת הביתה.

הוא ממציא מקצועות שאינם קיימים. ואם כן, ברור שהאנשים ראויים למשכורת, בדיוק כמו מקביליהם בכל מקום אחר.

הוא מדבר על מספר מורים גדול יותר. ברור! מספר הילדים ביש''ע גדול יותר. ביש''ע לומרים ימים שלמים, וההוצאה על חינוך היא הסעיף התקציבי הגדול ביותר בהכנסות המשפחות. אנשי יש''ע שמים דגש על החינוך!

אין להשוות כלל את אחוז המתנדבים בציבור הדתי בכלל ובישע בפרט, לאחוז העלוב בשאר הציבורים. ושוב, לא כולל את החרדים, שאינם מרשים לבנותיהם לצאת מן הבית. בצדק!

עצם ישיבת המתנחלים באשר הם יושבים, זו ההתנדבות הגדולה מכולן. אנשים אינם מקריבים את חייהם, אלא למען העם והארץ!

ובכן, אומר המליונר חיים יבין בטלויזיה, כסף בשביל הרעבים אין, אבל לכבישים ביש''ע יש.....

נכון כתב אלייקים העצני בקשר לאורי אבנרי - הוא, יוצא גרמניה, יודע מהי משמעות חרם על סחר יהודי, אך זה לא הפריע לו לעבוד בכל כוחו, בין הגויים להטיל חרם על יהודים.

זה אפייני כל כך. בשעה שאנו עוסקים בבני אדם, אתם עוסקים במספרים.
כל ההבדל הוא - אנו יודעים שבנין הארץ היא חובה עליונה, אתם מבטלים אותה ואף נלחמים לחורבנה. זה הכל!

לא נשכח ולא נסלח!

התפתיתי לא פעם לברוח ממדמנת השנאה והרוע הזו, אבל מישהו צריך לעמוד על המשמר. הנה, במשך כל השנים שידעתי מה טיבו של השמאל ונסיתי ליידע ולהזהיר את עם ישראל, לא היה כמעט מי שישמע. אולי עכשו, לאחר ששברתם גם את שיא הרוע שלכם בגוש קטיף ובשומרון, יהיו יותר מאזינים.
_new_ הוספת תגובה



בדקתי טבלאות של אזורי פיתוח א'
חנה אייזנמן (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 16:51)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הישובים הערביים הם בקטגורית עדיפות לאומית עליונה, אפשר לומר א'א'. המוני ישובים ערביים. עיירות פיתוח מקדמת דנא, בקוש ישובים ביש''ע. לא עברתי על כל הרשימה, מה שראיתי מוכר מיש''ע הוא הישוב אבני-חפץ, הצמוד לקלקיליה.

כמובן אין בכלל מחלוקת באשר לעדיפות הלאומית של עשרות ישובים ערביים ועדיפותם האבסולוטית על הישובים היהודיים ביהודה, בשומרון ובחבל עזה.

על מה, בכלל, אנחנו מדברים? הנושא הוא זה - שנאת ישראל של השמאל ומלחמת החרמה שהוא הכריז על ההתיישבות היהודית בארץ ישראל.
האמת היא, שזה תמיד מדהים מחדש, ואתה חושב שזה איזה חלום, אך זו מציאות.

שנים הושקעו מליארדים, שירדו לטמיון משחקי הבורסה של הקבוצים, ודווקא אלה היו הראשונים לשפוך את מרירתם על המתנחלים, והם אלה שהתנדבו לגרש מבתיהם את אלה שמימנו את תשלום החובות שלהם.

איזו תועבה!
_new_ הוספת תגובה



מויקיפדיה
חנה אייזנמן (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 16:57)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למרות האטרקציות התיירותיות, הפרנסה העיקרית בגוף קטיף הייתה חקלאות. עד להתנתקות, 10% מהתוצרת החקלאית של מדינת ישראל מקורה היה גוש קטיף. 65% מייצוא ירקות החממה האורגניים בישראל ו-‏90% מירקות העלים ללא חרקים בישראל גודלו בגוש קטיף.
_new_ הוספת תגובה



מויקיפדיה
לופי (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 17:12)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם ככה מה הבעיה של חבר הבטלנים הזה להמשיך בחקלאות שלו בתוך מדינת ישראל???
או האם הבעיה היא שבתוך תחומי ישראל הם לא יוכלו לשעבד פועלים פלסטינאים ולתת להם שכר רעב ??
_new_ הוספת תגובה



אתם תשלמו ביוקר!
חנה אייזנמן (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 17:20)
בתשובה ללופי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנשים עבדו בחקלאות שלושים שנה. עכשו כשהם זקנים והיו צריכים לנוח, אתם דורשים מהם להתחיל מהתחלה.

והנושא הבא שלי יהיה העבדת ה''פלשתינאים'' והמוני עובדים זרים על ידי הקבוצים.

תודה שהזכרת לי. יש לי חומר בשפע!

יש עדויות כתובות על העבדת ערבים על ידי הקבוצים, לפני עשרות שנים, בלי להפריש למענם את הביטוחים השונים, לא סוציאליים ולא בריאותיים.

הקבוצים בדרום, שעשו כסף מן ה''התנתקות'', התלוננו שבגלל המצור שהטיל צה''ל על גוש קטיף, עובדי חוץ אינם מצליחים להגיע לעבודה....

ועוד כהנה וכהנה. את כל הרפש שלכם נוציא לאור השמש. חובה לפוצץ את המורסה הזו!
_new_ הוספת תגובה



החורבן המחריד שחוללה ישראל בכלכלה הפלשתינאית
מיכאל שרון (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 17:32)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מעניין אם סיון יענה לך!
חנה אייזנמן (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 17:40)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לי נראה שאתה זקוק לטיפול נפשי דחוף!
_new_ הוספת תגובה



אין גבולות לברבריות המקננת בנפשך
מיכאל שרון (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 18:05)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אותה ברבריות הנוקטת בטון כבד ואפל וחדור שגב באוש של הטלת אימים וטרור? איך יכול לפרוח דבר כלשהו, כשתמצית העניין היא הפקעת קרקעות מסיבית, טבח ונישול, המגובים בצדקתנות הרמטית ואטומה לכל מה שחי? ניתן לשים לב בכל זאת לעובדה הקטנטונת שבלט השגב צמא שלל הביזה, הנישול, הפרע והשוד, הגנבת משפטון קטנצ'יק ''אתם רוצים מספרים ואנו עוסקים בבני אדם''. לרגע קפצתי לדום שתיקה בלהט השגב הצדקתני ומטיל האימה המדבירה הזאת, אך במשנהו של אותו רגע שמתי לב כי התחמקת בזריזות מלהביא מספרים כלשהם אודות היצור התעשייתי לסוגיו בגדה - הבאת רק דברים ידועים אודות כלכלת גוש קטיף תוך ניצול הספין של האשם על מנת להתחמק מלהביא מידע ממשי אודות היצור התעשייתי בגדה - הכל היה מלל לא מגובה. כמובן, התחמקת באותה זריזות מחופת צדקתנות שגב מלעסוק בהזרמת הכספים המסיבית לתמיכה במפעל ההפקעה וה''הורשה'' [במובן הקדום] הזה, המסבך את ישראל בפשעים כבדים נגד האנושות, בהרס פרוע של כלכלת אוכלוסייה שאת נכסיה מפקיעים ובבניה פורעים תוך השמצתם חסרת הרסן - מסבך את ישראל במלחמת עד כנגד העולם המוסלמי כולו ומציבה בצד המצורע של הקהילייה הבינלאומית.
_new_ הוספת תגובה



את תפסיקי רק לבכות וליבב ותתחילי לעבוד פעם אחת בחייך
לופי (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 17:41)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיפסיקו כבר עם הבכי.תוך יומים הם בונים מחדש את כל מה שהיה להם בגוש קטיף.כולא חממות.

הם יכולים להעביד פועלים, באותם תנאים של קיבוצים בדרום.

וחוץ מזה מה את רוצה להגיד,שהמתנחלים הם לא פחות חלאות מהקיבוצים?

זה נבלה וזה טרפה, את זה תאמיני לי כולם יודעים.
_new_ הוספת תגובה



[•]
חנה אייזנמן (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 17:52)
בתשובה ללופי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הוסרו ביטויים לא ראויים ]
אבל לגבלסים יש זכות התבטאות בארץ הזו, לנשואי ההסתה השטירמרית שלהם אין! יש מין קביעה כזו, לנוחיות הגבלסים, האומרת - אסור להשוות שום דבר... - אם אסור אז אסור.
_new_ הוספת תגובה



[•]
לופי (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 18:54)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה את כבר רוצה להגיד? שימותו כל השמאלנים,שהשמאלנים גרועים מהנאצים.

אולי אם במקום לבכות ולהאשים כל היום את כל העולם,היית מסתכלת קצת במראה .היה לך ולחבריך סיכוי לשנות משהו בארץ הזאת.
_new_ הוספת תגובה



רעיון יצירתי
יובב (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 18:58)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אם מידי פעם מבצבצת בדבריך טענה סבירה וראויה לתגובה, הרי שמיד היא נבלעת בקיא של שיטנה וטירוף ואינה מאפשרת תגובה.
אם תביאי פעם אחת עובדות - מספרים ממקורות מהימנים, לא כתבות דעה, אולי אז יהיה אפשר לנהל פעם דיון סביר.
_new_ הוספת תגובה



שום טענה סבירה
לופי (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 19:01)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק גיבוב של שטויות וצעקות שמאלנים שמאלנים
_new_ הוספת תגובה



שום טענה סבירה
לוי (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 19:13)
בתשובה ללופי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חולק עליך , יש הרבה מאוד ''בשר'' בדבריה של חנה .
אני מתרשם שגולשים מסוימים נהנים להרגיז אותה וגם מצליחים .
כפי שצינתי כמה פעמים ה''עובדות'' והמספרים המוצגות מדי פעם ה שקריים .
_new_ הוספת תגובה



נו באמת
יובב (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 19:55)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כפי שציינתי - גם אם מידי פעם יש דברים בגו' הרי צורת ההתנסחות אינה מאפשרת תגובה.
זה נכון שיש כאן אנשים שכל מטרתם להציק, אבל הדיון מהצד הימני אינו בדיוק תמיד ענייני.
אינני יודע למה כוונתך. כשאני מביא נתונים הם 'טריים', ממקורות אמינים, ונגישים לכל.
_new_ הוספת תגובה



נו באמת
לוי (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 20:05)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרשה נא לי לפקפק בנתונים סטטיסטיים יש לבחון היטב את המדגם והשאלות המוצגות . אני משער ששמת לב לתחזיות למפלגות ולאישים השונים המככבים בפוליטיקה הישראלית . ע''י בחירה מדודקת של השאלונים והשאלות נתן לכוון את התוצאה המבוקשת .
_new_ הוספת תגובה



נו באמת
יובב (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 20:07)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מדבר על סקרי דעת קהל, אם כי גם הם משקפים משהו, ולו זמני ביותר.
אתה בודאי לא מפקפק במחקרים של הלמ''ס...
_new_ הוספת תגובה



נו באמת
לוי (יום שישי, 01/12/2006 שעה 7:20)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בזמנו התבססה ה''עובדה'' שהבנקים הם החמצן של המדינה ופתאום כולם פשטו את הרגל .
בזמנו פורסמה סטטיסטיקה שהפעילות הכלכלית של הקיבוצים היא במידה רבה מעל הממוצע הארצי ופתאום התברר שרבים מהם פשטו את הרגל .
אני מקווה מאוד שההי טק הישראלי באמת ממריא . רק שלא יתברר שאינו אלא בלון נפוח .
לא אדוני יש לבדוק היטב מה אמות המידה וקריטריונים בהם משתמשים .
_new_ הוספת תגובה



נו באמת
יובב (יום שישי, 01/12/2006 שעה 16:50)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבנקים הם החמצן כיוון שהם מספקים את האשראי החיוני לצמיחה כיבלעדיו אי אפשר להקים מפעלים וחברות, אי אפשר לקנות בתים וכו'. אין פה עניין של סקרים וזה לא קשור לסחר חסר אחריות במניות.
מסכים שדוחות כספיים אפשר לנפח - ראה אנרון ווורלדקום.
ההייטק הישראלי מוכר לחו''ל במאות מיליונים או במיליארדים (אני יודע - אני חלק ממנו).

וכל זה לא קשור לכך שצריך להיות פרנואיד ממש כדי לפקפק בשיטות הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה...
_new_ הוספת תגובה



למען הדיוק
ישראל בר-ניר (יום שישי, 01/12/2006 שעה 18:26)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריך לאמר שהבנקים הם האויר ולא החמצן.
האויר הוא תערובת של חמצן וחנקן. האשראי הוא החמצן, הרבית אותה הבנקים גובים היא החנקן.
כשנוצר חוסר איזון בתערובת, הבנקים חוגגים והמפעלים פושטים את הרגל.
_new_ הוספת תגובה



למען הדיוק
יובב (יום שישי, 01/12/2006 שעה 18:28)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מת על הנמשל.
באויר יש 80% חנקן.
_new_ הוספת תגובה



למען הדיוק
ישראל בר-ניר (יום שישי, 01/12/2006 שעה 19:09)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וישנה גם התופעה של הרעלת חנקן - סכנה המאיימת על צוללנים שלא נזהרים. ידוע גם שנשימת חמצן טהור במקום אויר איננה הדבר הכי בריא בעולם.
_new_ הוספת תגובה



למען הדיוק
יובב (יום שישי, 01/12/2006 שעה 19:13)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מה, גם לנשום זה כבר לא בריא?
_new_ הוספת תגובה



העובדה שה''מתנחלים'' הם היהודים של האנטישמים השמאלנים
חנה אייזנמן (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 19:38)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינה מחייבת שום בדיקה, שום הבאת נתונים, שוב התנצלות, אלא בדיוק להיפך.
העובדה שהשמאל מבטל את זכויות היהודים בארץ ישראל, שהשמאל החליט שכפר שמריהו כשר וכפר אדומים טרף, אינה מחייבת את ה''לא לגיטימיים'' בעיני השמאל להביא נתונים כלשהם או להוכיח משהו.
למתנחלים לא מגיע כמו לכולם, אלא הרבה הרבה יותר!
לשמאל לא היתה ואין שום זכות למדיניות היודנריין שלו. בדיוק כמו שהשמאל גירש את הציבור שלנו, אנו יכולים לגרש אותו. ההבדל הוא - שלנו דווקא יש הזכות לעשות זאת, בהיות הארץ הזו שלנו. אבל לשמאל אין שום זכות כזו! השמאל יושב פה בזכותנו ובחסדנו.
הגידו תודה, והסבירו אתם למה אנו צריכים לסבול אתכם כאן.
_new_ הוספת תגובה



לחנה מאמר בשבילך למען יראו ויראו
מהנדס אזרחי (יום שישי, 01/12/2006 שעה 9:15)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בואי נעזוב את העינין של שמאלנים לרגע.

מדוע זה חשוב לךְ לענות להם?

יש בור-א והוא שולט ב''ה בעולמו ''אין עוד מלבדו'' נא לזכור.

1. צידוק הדין
כך פותח הרב צימרמן את מסכת תשובותיו על הבעיה התאולוגית של השואה :
תשובה א. מי שהוא חסיד וירא ה' באמת לא ישאל שאלות וקושיות כאלה הוא יודע מה שכתוב בתורה 'תמים תהיה עם ה' א לקיך' (דברים י''ח, יג), הכל יהיה
2. גלגול נשמות
בתשובתו השנייה ממשיך הרב צימרמן את הטענה שהשואה היא מה שכינו חז''ל 'חבלי משיח', ומעמיס עליה, בעקבות תורת האריז''ל, מטען מטפיזי כבד:
והנה כדי להבין את כל מה שעבר עלינו בשנים הנוראות האלו החורבן הנורא והאיום בו הושמד וכלה שליש עמנו, במיתות משונות ואכזריות, מצאנו לנחוץ להביא את דברי האריז''ל משער הכוונות דף א', וזה לשונו:
הקדמה אחת בענין צרות המשיח.
צריך לדעת מה שאמרו חז''ל 'די לו להקב''ה באבלו, ודי להם לישראל באבלם' (על פי סנהדרין צז ע''ב) ומאמר זה יובן בהקדמה אחת והיא, כי קודם דור המבול ודור הפלגה הי' הקב''ה משפיע שפע נשמותיו הקדושות ששים רבוא נשמות קדושות עד שדור המבול קלקלו כל כך שבחר השי''ת לכלותם כדי לצרף אותם בנח ובבניו כמו שנבאר אחר כך, וכן בדור הפלגה הי' גם כן שפע הנשמות הקדושות על דרך הכולל עד שפגמו בעוון המגדל וחלקם הקב''ה לשבעים שרים ובחר לישראל לו שכתוב 'כי חלק ד' עמו' (דברים ל''ב, ט), וכשישראל נכנסו לארץ והיו ששים רבוא נשמות קדושות דור אחר דור ופגמו כל כך בעון עבודה זרה שפיכות דמים גילוי עריות וכיוצא והי' משלח להם נביאיו להוכיח לראות אם יחזרו בתשובה, כדי שלא יהי' צורך לעשות צירוף הצריך לנשמתם כמו חרב רעב וכו', וכשהעוונות גברו ולא רצו לחזור בתשובה וראה בחכמתו שצריך לעשות להם צירוף כולל מפני שכבר לא יועיל להם להמית אותם במיתה כדרך בני אדם ושיחזרו בגלגול, כי העוונות גברו כמו בדור המבול, ואז נחרב הבית, ואם תאמר, והרי אותם שעבדו עבודה זרה, מתו בדור אחר, או אלה שהמיתו לזכריה במקדש לא קבלו עונשם שכבר מתו, זה אינו, שהקב''ה המיתם כדי לגלגלם, ואתם עצמם שעבדו עבודה זרה בדור אחר, או אותם שהמיתו לזכריה, הם עצמם באו בגלגול לקבל עונשם בחרבן הבית, וכל אחד קיבל עונשו כפי מה שחטא, יש שנהנה בעבירה מעט, יהרג בצער היותר נקל שאפשר למות תיכף, ויש שנהנה הרבה ובעל בעילות הרבה או כדומה, הנה לאיש הזה ידקרוהו ויחי' ימי מספר ברעב ובחוסר כל, ויראה את בניו שחוטים לעיניו ח''ו הכל במדה במשקל כדי למרק כל אחד כפי מה שחטא. ואותם בני ישראל שנשארו מן החורבן, הי' כור מצרף להביא כל אותם הנשמות שנהרגו ולכך בימי גלות בבל ובית שני היו פרים ורבים הרבה עד כאן.
והנה צריך להתעמק מאד בדברים קדושים אלו ויאירו עינינו באור האמונה הצרופה, הנה רואים אנו שאין מפלט ותקוה לאדם החוטא, אלא או שיעשה תשובה, או שיצטרף ביסורים קשים ומרים על ידי גלגולים כדי למרק חטאו 'וכשהעוונות גברו ולא רצו
לעשות תשובה, ראה בחכמתו שצריך לעשות להם צירוף כולל שכבר לא יועיל להם להמית אותם כדרך בני אדם, אלא צריך להחזירם לגלגול כדי לצרפם על ידי מיתות משונות', תסמר שערות הראש כשמתבוננים בדברים אלו מה הם התוצאות והמסקנות בדיני שמים כשמתעקשים ולא רוצים לחזור בתשובה (שם, עמ' לא-לב).
דברי האריז''ל מתמודדים עם הטענה המצוטטת בפי ירמיהו (ל''א, כח) ויחזקאל (י''ח, ב): 'אבות אכלו בוסר, ושיני בנים תקהינה'. טענה זו עולה דווקא בדורות של חורבן; בדור של חורבן מתעוררת תמיד התחושה המוצדקת כי אין הוא גרוע מקודמיו, ושמא אף טוב הוא מהם – ואם כך, מדוע דווקא בו סובלים ומתים רבים כל כך, ובדורות הקודמים לאו?! תשובתו של האריז''ל היא שאין לדון את נשמות דורות החורבן כנשמות חדשות. לוּ הייתה תפיסה זו נכונה, כי אז באמת קשה היה להבין: במה חטאו הם יתר על קודמיהם? וגם אם נאמר שהחורבן בא כיוון שה' אינו חפץ להמתין עוד, עדיין אין הדבר מובן: מדוע הללו סובלים והללו אינם סובלים? ריבוי המתים והסובלים הוא, אם כן, עדות מוצקה שאין אלו נשמות חדשות, כי אם נשמות שחזרו לעולם בגלגול בדיוק למטרה זו: לתקן ולהשלים את כפרתן על מעשיהן בעודן בחיים. הווה אומר: הדיון בסבל בשעת חורבן – שהיא, לפי הדוגמות שלפנינו, גם שעה של סיום תקופה – אינו יכול להצטמצם למעמד הנשמות הפרטיות לפני ה'; כיוון ששעת חורבן היא תמיד שעת סיכום ודין לכל הנשמות שחיו באותו עידן, מתגלגלות הנשמות החוטאות בחזרה לעולם וסובלות יחדיו כדי להשלים את תיקונן.
על כך יש להוסיף בשם האר''י שבדורות האחרונים (דהיינו: מימי האר''י ואילך) אין עוד נשמות חדשות, כלומר: אנו נמצאים כבר בשלב הסיכום והתיקון הקרוב לגאולה. השואה היא, אם כן, סיכום תקופה – ובהיותה בגדר 'חבלי משיח', אולי אפילו סיכום מטפיזי של כמה תקופות – ולכן נידונה כל נשמה גם לפי מעמדה בדורות הקודמים. תפיסת השואה והתהליכים שקדמו לה במסגרת תורת הגלגול יכולה להסביר כמה מהתופעות המפליאות של הדורות האחרונים:
והיסוד השני בדברי האריז''ל המאירים עינינו הוא 'ולכך בימי גלות בבל ובית שני, היו פרים ורבים הרבה, הכל הי' אותם הנשמות שעבדו עבודה זרה או שהמיתו לזכריה. הם עצמם באו בגלגול לקבל ענשם בחרבן הבית'. כמה מאירים ומזהירים דברים אלו את מצבנו אנו וכמה מענינים לאור דברי האריז''ל אלו מה שצויין בכמה מקומות מספר בני עמנו מלפני החורבן ואחריו מספרים מאד מאלפים: 'לפני מאה שנה בערך הגענו לארבעה מיליונים ומחצית המיליון נפש בישראל, במשך מאה שנה גדלנו פי ארבעה והגענו בפרוץ המלחמה לשבעה עשר מיליון ואולי עוד למעלה מזה, אף על פי שגם מאה זו לא הצטיינה באהבת ישראל יתרה אף על פי שגם בה הי' הרבה שנות ראינו רעה של טמיעה ושמד רוחני והשמדה גופנית, והנה עתה נסוגנו נסיגה גדולה, נסיגה גורלית אחורנית, והועמדנו שוב באותה דרגה בה עמדנו לפני יובל שנים היינו בראשית המאה הנוכחית למניינם – על אחד עשר מיליון נפש' (הצופה ח''י טבת תש''ז). הנה לאור העובדות האלו, הרבוי הגדול במאת השנים האחרונות, והחורבן הגדול והנורא שאבד לנו שליש עמנו, מאירים ומזהירים כעצם השמים לטוהר דברי האריז''ל הקדושים בענין חבלי המשיח, ובאור בהיר מתגלה לנו כל מה שעבר עלינו, וכל שעתיד לבוא עלינו לטובה בימים הקרובים, נזכור דברים קדושים אלו ונשנן אותם לנו ולבנינו (שם).
כלומר: הריבוי הטבעי הבלתי-סביר מחד, וההשמדה הבלתי-נתפסת מאידך, הם שני צדדים של אותה מטבע. השואה איננה רק פורענות של הדור, ואין להבין אותה רק על רקע חטאי הדור. זוהי פורענות של הדורות, ולפיכך: סיכום עידן. כמובן, דיון בשואה לפי תורת הגלגול מבטל מאליו את השאלה 'הרי פלוני לא חטא, לפחות לא כפי גודל העונש' – שהרי איננו יכולים לדעת את חטאיה הקדומים של הנשמה.
נפנה עתה לתשובות המשלימות שמציע הרב יואל שוורץ בספרו ''השואה'' (עמ' 68-88).
3. הסבל והאושר 'האמתיים'
התשובה הראשונה מתייחסת לתפיסה המעוותת שיש לנו בדבר מהותם של סבל ואושר. כבני אדם קרוצי חומר אנו מחשיבים מאוד את האושר והסבל הפיזיים, כשני צדדים של מטבע אחת. אלא ששני אלו הם קלי ערך וחסרי חשיבות לעומת האושר הנצחי בעולם הבא מחד, ומאידך – לעומת הסבל חלילה בעולם האמת או סבלו של מי שמאבד את עולמו. החינוך והמחשבה הדתיים מרבים להטיף לביטול החשיבות של הנאות העולם הזה ולהסתפקות במועט, אך נוכחותו של סבל מרוכז, רב-עצמה, מפריעה לנו להתעלם ממנו קיומית. בנקודה זו צריכה ההשקפה האמתית להתגבר על החוויה הקיומית השלילית, העלולה לעוות גם את ההשקפה.
_new_ הוספת תגובה



באמא שלי, מאיפה הקרצת את
עמיש (יום שישי, 01/12/2006 שעה 12:41)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ערימת השטויות האלה?
אריזל, ארינמל, נשמות מתגלגלות, השקפות, דור הפלגה.
חרטא חרתבונה.
_new_ הוספת תגובה



ממש הוצאת לי את המילים מהפה - זה טקסט קבליסטי. ויש עוד:
מיכאל שרון (יום שישי, 01/12/2006 שעה 12:52)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נפלאות מי הקבלה
מדונה: להיכן נעלמו מיליוני הדולרים שתרמתי לקבלה?..
ברוכים הבאים לשערי תפארת: הגיגים על מי הקבלה
להפריד את הניצוצות העליונים מהקליפות: ''קבלה'' וסחיטת כספים במחלקה האונקולוגית
קבלה והתפשטות הגשמיות: מעשה מכחול בשפופרת
למה מי-קבלה ב-‏10 דולר (או יותר) לבקבוקון מים? הנוכלות פורחת היכן שמחפשים רוחניות אינסטנט. בפרט שהמחפשים אינם דלי אמצעים אלא יאפים עשירים.

או אז פורחים להם רבני הוויסקי והגורואים הקבליסטים למיניהם לפי מיטב סגנון הניו-אייג`.

קריסטלים? את הגאונות הזאת כבר נטלו אחרים. אז שיהיו מיים קדושים. בקריסטל לפחות צריך קצת להשקיע, לשייף, להקציע, ללטש וכל זה.

אך עלותם של מי-מדמנה בצרוף לעלות הבקבוק והתווית היא זולה יותר לאין שיעור. הראש היהודי שוב מצא דרך לגרוף בוכטות בעלות השקעה אפסית.

כך, בקריסטל - מה שאתה רואה זה מה יש.

ואילו בשווק מי המדמנה מוכרים לך גם את הקטע על אלה שהתפללו ונתנו ברכה. מישהו ראה אותם? אמרתם - אמרתם.

אגב, איך זה מתבצע בדיוק? ברכה אחת פר 50 ליטר? או ברכה פר בקבוק, כלומר כשהבקבוק מתמלא - מרביצים עליו תפילה וברכה? או שמברכים רק בעקבות מכירה של 50 אלף דולר ומעלה - בחזקת ''המוציא לחם מראשי כרוב''?

הרמב''ם, הנשר הגדול, שהיה רציונליסט אמר על כגון הא - ''פתי מאמין לכל דבר'' (הוא זה שטבע לראשונה את הביטוי) ושלל זאת מכל וכל. אבל מה לעשות?
_new_ הוספת תגובה



כנופיה מטומטמת של עובדי
עמיש (יום שישי, 01/12/2006 שעה 13:27)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלילים מחורפנים.

מאיפה הם נפלו עלינו?
_new_ הוספת תגובה



רק טמבלים הולכים ל''קבלה'' כזו
צדק (יום שישי, 01/12/2006 שעה 15:41)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יהודי יודע שאין ביניהם לבין קבלה שום קשר.

אסור ללמד נשים קבלה. בודאי שאין לימוד מעורב.
אסור להרויח כסף על לימודי יהדות. רק הוצאות מותרות.
קבלה לומדים ברצינות ובקדושה. לא פרסומות ולא מסחר.
מקובל שמפרסם את עצמו הוא במאה אחוז לא איש קבלה.

יהודי מכיר מספיק סימנים פשוטים המזהים מקובלים מתחזים.
_new_ הוספת תגובה



זו טריפה וזו נבלה - להרבות זיוני מוח.
מיכאל שרון (שבת, 02/12/2006 שעה 4:54)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



זו טריפה וזו נבלה - להרבות זיוני מוח.
בנג'ו (שבת, 02/12/2006 שעה 7:41)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלוהים , כמה מסכן השרון הזה.
_new_ הוספת תגובה



את תפסיקי רק לבכות וליבב ותתחילי לעבוד פעם אחת בחייך
לוי (יום שישי, 01/12/2006 שעה 7:10)
בתשובה ללופי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תוך יומיים ?
קבלת רשיון נמשכת שלוש שנים .
_new_ הוספת תגובה



בכל קוש גדיף היו כ 50 חקלאים
עמיש (יום שישי, 01/12/2006 שעה 8:04)
בתשובה ללופי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פעילים.
חלק מהם הקימו כבר מחדש את המשקים שלהם, חלק החליטו לחיות ברווחה מהפיצויים.
חלק מהמפונים נשארו בעבודתם הקודמת שממילא היתה מחוץ לרצועה, פקידי המועצה המקומית מקבלים פנסיה לכל החיים.
_new_ הוספת תגובה



עֶמֶשׁ לַעֲמִישָׁה
ישראל בר-ניר (יום שישי, 01/12/2006 שעה 9:29)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אז יופי שסלקו אותם מהבית
נחום שחף (יום שישי, 01/12/2006 שעה 13:12)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איש נאור בעליל.
_new_ הוספת תגובה



והפעם אני מסכים אתך
עמיש (יום שישי, 01/12/2006 שעה 13:28)
בתשובה לנחום שחף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש מקום לתקווה.
_new_ הוספת תגובה



מויקיפדיה
לוי (יום שישי, 01/12/2006 שעה 7:07)
בתשובה ללופי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממשלת הוד מלכותו מביטה עליהם בעין עקומה ואינה מאפשרת להם לחזור לפעילותם ומקצועם .
אין מגורים אין קרקע .
בשנים האחרונות הם לא העסיקו ערבים כי העובדים הערבים רצחו אותם .
_new_ הוספת תגובה



העובדות הן אחרות
דוד סיון (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 19:53)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרצון שלך לפאר אנשים הוא טבעי וראוי. אלא שהצורך לעשות זאת בהצגה מופרכת של המציאות בעבר ובהווה מיותר לגמרי. כמי שמכיר ומוקיר חלק מהחקלאים הללו באופן אישי אינני חושב שהדברים שכתבתי בהמשך מוריד מערכם. להיפך.

עם כל הכבוד לחקלאים של גוש קטיף הם לא היו יותר טובים מחקלאי ישראל האחרים. כמו יתר חקלאי ישראל הם לא ההורים היחידים להשגים שהשיגו. מדינת ישראל שילמה את חלקה בכמה וכמה צורות:
1. מענקי השקעות באמצעות משרד החקלאות (לפעמים גם 60% מערך ההשקעה) שהיה תלוי במפת אזורי העדיפות. הצבתם במפה שבה להם היה להם יותר ייצוג מאשר לחקלאים אחרים.
2. מענקים באמצעות החטיבה להתיישבות.
3. סיבסוד תשתיות.
4. כל מיני צורות אחרות (שחלקו הזכרתי בהודעות הקודמות).

בקיצור אותה דרך שהמדינה תמכה בקיבוצים.
_new_ הוספת תגובה



אתגר שמתגר
עמיש (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 16:02)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

20% מתושבי גוש קטיף קבלו משכורת מהמועצה המקומית.
כאילו שהיו בתלא אביב 100 אלף עובדי עיריה.
_new_ הוספת תגובה



יש לי אתגר בשבילכם,
לוי (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 18:37)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במועד מסוים פירסם הארץ מוסף אנטישמי באותה רמה על ההשקעות מעבר לקו הירוק . היו שם דברי שיטנה מאותו סוג של מיכאל. בנוסף לכך שובצו שם ההוצאות לבנית הרכבת המהירה בירושלים והפיצויים לערבים על הלאמת אדמות . היה מדובר בכמה מאות מיליוני שקל . וזאת מבלי להתיחס כלל שאותה רכבת תשרת גם את הערבים ולא את המתנחלים .
אנטישמיות במיטבה .
_new_ הוספת תגובה



כרגיל אינך מציג ביסוס לטענות שלך
דוד סיון (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 20:05)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממש הפלא ופלא מומחיות שלך ושל נשוא הגנתך: טענות רבות בלי ביסוס.
כאשר מישהו מצביע על הטריק אתם מוציאים כלאחר יד נפיחה כמו: 'הנתונים שקריים'.
_new_ הוספת תגובה



כרגיל אינך מציג ביסוס לטענות שלך
לוי (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 20:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא כלאחר יד .
לא מוכרחים לאכול את כל התבשיל המקוקל כדי להיווכח שהוא פגום . מספיק לטעום בלבד .
אם מגלים שמאן דהוא רימה או שיקר בעבר אי אפשר להתיחס לנתון שלו או לעדות שלו כאמת ללא הסתיגות .
למשל ,אני מעיין מדי פעם בפסקי דין בהם מעידים שוטרים . מספר המקרים בהם השופטים קובעים שהשוטרים שיקרו הוא משמעותי ביותר .עובדה זו מספיקה להתייחס לדברי המשטרה בערבון מוגבל , אם לא למעלה מזה .
_new_ הוספת תגובה



כרגיל אינך מציג ביסוס לטענות שלך
חנה אייזנמן (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 20:23)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כותרת שכולה שנאה למתנחלים
17/02/2004

''הכספים להתנחלויות על חשבון זוגות צעירים'', נכתב באתר ''וואלה''. הכותרת בעלת השקיפות המגמתית הזו, משיגה בדיוק את מה שהיא מבקשת - הפעלת בלוטות השנאה אצל הגולשים. שנאה תהומית, שנבנתה וטופחה במשך למעלה משנות דור, ע''י מנגנון התעמולה בשירות האויב, המתקרא תקשורת ישראלית.
חנה אייזנמן
ירושלים
_new_ הוספת תגובה



הכותרות שלך לא מגמתיות?
דוד סיון (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 20:28)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפעלת בלוטות השנאה היא הרי אחת ממטרותיך המוצהרות.
_new_ הוספת תגובה



כרגיל אינך מציג ביסוס לטענות שלך
חנה אייזנמן (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 20:28)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרמית גיא, חשבתי לרגע שהשתנית…
03/03/2004

''…אסור לשכוח שיש בני אדם מאחורי העקירה הזו''! אי אפשר לטעות בקולה של כרמית גיא. וזה נשמע כהטפת מוסר, דווקא לשר בני אילון מן ''האיחוד הלאומי''. רק אתמול (ז' באדר) יצאנו מירושלים לצפון כדי להנות מיפי הטבע, וכבר הגיע משיח? כרמית גיא מאמינה שהמתנחלים הם בני אדם? כרמית גיא, בת יד-חנה, שמאלנית קיצונית, מטיפה מוסר למתנחל על גירוש בלתי אנושי ובלתי מוסרי של יהודים מאדמתם? למה לא יצאנו קודם מירושלים ופתחנו פתח למשיח?
חשדתי בכשרה. לא את עקירת המתנחלים העלתה כרמית על ראש דאגתה, אלא, את ''עקירת'' העובדים הזרים, השוהים הבלתי חוקיים…
חנה אייזנמן
ירושלים
_new_ הוספת תגובה



זה רק קטע -
חנה אייזנמן (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 20:41)
בתשובה לחנה אייזנמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפיד של אסקפיזם

העורך של 7 ימים בידיעות אחרונות נמנע מלפרסם את תגובתי לרשימתו של יאיר לפיד מן השבוע שעבר. הרי לכם אותו באדיבות ''מחלקה ראשונה''. מאמר גלוי ליאיר לפיד

מאת: דודו אלהרר | | www.Nfc.co.il תוכנית ההינתקות הכל יודעים שאדוני הארץ הזאת הם לא אלה המזוקנים עם הכיפה והסנדלים המדלגים על גבעות. אדונֵי הארץ הם אלה שקוראים 'הארץ' וכותבים בו, שכתבו את הספר ''אדוני הארץ'', שיצרו סרטי תעודה מגמתיים שעיקרם דמוניזציה של המתנחלים. הם הכוח המניע האמיתי! הם האמנים, אנשי התקשורת, אנשי הכסף הגדול, השופטים, הם המחזיקים את כל השיבֶּרִים במדינה. הם אדוני הארץ! הם יכולים לעקור ולגרש מבתיהם את בני עמם, סתם, כי הם סבורים שהמהלך נכון ואם איננו נכון, הפגיעה במתנחלים השנואים, גם היא משהו. עובדה.
_new_ הוספת תגובה



זה לא מה שאתה עושה
דוד סיון (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 20:33)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מותר לך להתייחס בערבון מוגבל על פי חושיך, וגם ראוי שכך תעשה. אבל אצלך מה שלא מתאים, נתון שלא משרת את ההשקפה שלך מקבל כינוי שקר או אנטישמי בלי להראות ביסוס.

בקיצור כאשר תתחיל להראות או להציג את הביסוס לטענותיך הן יעטו בשר.
בחלק מהדברים אתה יודע שלדבריך אין בסיס רציני ולכן אתה כותב הודעה שמתאימה לכל דיון כמו שכתבת הפעם. עדין אין בה ביסוס לטענות שלך.

מה שמעניין שאתה מבקש ודורש זאת מאחרים. באמת?
_new_ הוספת תגובה



זה לא מה שאתה עושה
לוי (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 20:49)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני סבור שתיאורך מתאר נכונה את תגובותי ודברי .
_new_ הוספת תגובה



אתה מעלה סברה (איני סבור...), גם היכן שברור כשמש
מיכאל שרון (יום חמישי, 30/11/2006 שעה 21:55)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהביקורת כלפיך היא אמת לאמיתה. הנטייה לזרוק דברים בעלמא, הפכה למאפיין מובהק של כתיבתך. אבל -

האם סברותיך המשונות מקבלות תוקף רק משום שאתה סובר אותם (ואולי כמה מגיבים שתגובתם היא רפלקס מותנה של אישור אוטומטי)?
_new_ הוספת תגובה



אתה מעלה סברה (איני סבור...), גם היכן שברור כשמש
לוי (יום שישי, 01/12/2006 שעה 7:24)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ליבי ודברי שווים .
_new_ הוספת תגובה



עוד הערה שלא מציגה ביסוס או נימוק
דוד סיון (יום שישי, 01/12/2006 שעה 9:31)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אצלך כנראה אין ערך לאמירה נאה דורש נאה מקיים.
זהו תיאור מדוייק ביותר של התנהלותך בפתיל הזה (וגם באחרים).
_new_ הוספת תגובה



עוד הערה שלא מציגה ביסוס או נימוק
לוי (יום שישי, 01/12/2006 שעה 9:40)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך אינם תואמים את המציאות .
_new_ הוספת תגובה



עוד הערה שלא מציגה ביסוס או נימוק
מהנדס אזרחי (יום שישי, 01/12/2006 שעה 9:42)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לוי אתה צריך להיות עקבי.
תראה את סיון, לדוגמא, הוא עקבי כל הזמן מדבר ומדבר ולאמיתו של דבר לא אומר כלום - זה עקבי...
_new_ הוספת תגובה



עוד הערה שלא מציגה ביסוס או נימוק
לוי (יום שישי, 01/12/2006 שעה 9:58)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לי סיפור על דיבורים :
אחד העם היה ראש אגודת חובבי ציון באודסה . הוא הבחין שבעיר מסתובב בחור מוכשר היודע לכתוב ואין לו פרנסה . כדי לעזור לו מינה אותו למזכיר האגודה . תפקידו המרכזי היה לכתוב את הפרוטוקולים של ישיבות ההנהלה .
נערכה ישיבה חשובה של חברי האגודה החשובים . דנו ודנו ודיברו ארוכות .
עם גמר הישיבה ביקש אחד העם לקבל את הפרוטוקול .
היגיש לו עגנון דף ריק .
מדוע לא רשמת פרוטוקול שאל אחד העם ?
לא אמרו כלום ענה עגנון .
מה אתה סך הרי דיברנו ודנו כמה שעות .
אמת , ענה עגנון , דיברו אבל לא אמרו כלום.....
_new_ הוספת תגובה



חנה - אתר שיעניין אותך מאד.
צדק (יום שישי, 01/12/2006 שעה 11:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האתר נקרא JTF - JEWISH TASK FORCE.

יש בו תכניות רדיו מוקלטות ושידורי טלויזיה קצרים.
אך העיקר הם המאמרים הדומים מאד לרוח דברייך.

כמה ראשי פרקים לדוגמה:

Stephen Wise: Holocaust Enabler
The Truth About Black Africa

What Bolshevik brainwashing has done to Israeli Jews

How to stop the Bolshevik elite from surrendering Israel

The traitors who run the Yesha Council

When Jewish billionaires help Arab Muslim Nazis

Jewish civil war in Israel

Black Nazi Nelson Mandela

הקישור לאתר:
_new_ הוספת תגובה



חנה - אתר שיעניין אותך מאד.
א. פרקש (שבת, 02/12/2006 שעה 1:29)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה אתר רכילאי דמגוגי. ממש לא רציני. יש כאלה למיליונים בנט.
_new_ הוספת תגובה



יקו לטהרה זכה
יהשע דערטנער (יום שישי, 01/12/2006 שעה 17:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד,

שלום חנה אייזנמן עלמת חן,

אני בלן במקווה ''טהרת הטוחעס'' ברח' החזון איש בק.ק. בני ברק, ואומר לך רק זאת ולא אוסף:

היקו לטוהרה, ירביץ אצלנו טבילה וברכה במקווה הקדוש, ואחר יקרא את מאמריה בני האלמוות המשונה של העלמה הברה, חאנע-דבושע אייזנמן. ועוד שתזכי למעשה מכחול בשפופרת עם אחד מבלננו, פנחס, מה חולם עלייך בלילות, למה אשתו פניה כסלק אדום אחרי 12 לידות, וכבר אבד החשק. ואיתך, הוא מדפיס את מאמרייך, מחזיק דף ביד שמאל, ויד ימינו עושה בקדחתנות במלאכה.

א גיט שאבעס
_new_ הוספת תגובה



לא עוזר
יובב (יום שישי, 01/12/2006 שעה 17:29)
בתשובה ליהשע דערטנער
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובות כאלה, גם אם הן משעשעות משהו, הן פוגעות ולא ממש תורמות לאוירה טובה...
_new_ הוספת תגובה



עוזר.. עוזר.. אוהו, איך עוזר
יהשע דערטנער (יום שישי, 01/12/2006 שעה 17:43)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכל דברי - אלא לשם שמים נועדו, לשמח בת ישראל כשרה בשמחת כלה בחופתה, ואת כל צאן הקדושים הקהל הקדוש בארץ הצבי - להרבות ששון וקריאות חפץ, ושיהיה רק טוב ליהודים.
_new_ הוספת תגובה



עוזר.. עוזר.. אוהו, איך עוזר
לוי (שבת, 02/12/2006 שעה 18:14)
בתשובה ליהשע דערטנער
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר שרון תפוס מהר את הזבל הזה וצרף אותו לקולקציה שלך .היא משתלבת בקולקציה .
_new_ הוספת תגובה



אני קורא את מה שאת כותבת וחרד
עגממנון (שבת, 02/12/2006 שעה 19:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את מדברת בשם האמת ההסטורית שלך אבל לא מצליחה להוכיח דבר.אני מהצד הנגדי חושב שרק הקומוניזם בצורתו היהודית סוציאליסטית היא זאת שגרמה למהפך המעמדי של העם היהודי ונתנה לו מדינה.זה נכון שהיום המדינה קצת חורקת והורגת סתם ערבים,אבל מנגד מה את בעצם מציעה?
האם את רואה את עצמך מבטיחה עתיד טוב יותר לעם היהודי?
הסוציאליזם סיפק לך את ראשית הגעין למדינה. אם אופיה אינו ראוי בעיניך אז נראה אותך מנסה לשנות אותו. אבל אתם מיעוט.מצד שני את גם אומרת שכשתהיה מדינה יהודית תיפסק הדמוקרטיה. אז מה נפקא מינה?
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי