פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ימי הבדולח
חנה אייזנמן (יום שני, 27/11/2006 שעה 19:46)


ימי הבדולח

חנה אייזנמן


כג שָׂרַיִךְ סוֹרְרִים וְחַבְרֵי גַּנָּבִים כֻּלּוֹ אֹהֵב שֹׁחַד וְרֹדֵף שַׁלְמֹנִים יָתוֹם לֹא יִשְׁפֹּטוּ וְרִיב אַלְמָנָה לֹא יָבוֹא אֲלֵיהֶם:
כד לָכֵן נְאֻם הָאָדוֹן ה' צְבָאוֹת אֲבִיר יִשְׂרָאֵל הוֹי אֶנָּחֵם מִצָּרַי וְאִנָּקְמָה מֵאוֹיְבָי:
כה וְאָשִׁיבָה יָדִי עָלַיִךְ וְאֶצְרֹף כַּבֹּר סִיגָיִךְ וְאָסִירָה כָּל בְּדִילָיִךְ:
כו וְאָשִׁיבָה שֹׁפְטַיִךְ כְּבָרִאשֹׁנָה וְיֹעֲצַיִךְ כְּבַתְּחִלָּה אַחֲרֵי כֵן יִקָּרֵא לָךְ עִיר הַצֶּדֶק קִרְיָה נֶאֱמָנָה:
כז צִיּוֹן בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה וְשָׁבֶיהָ בִּצְדָקָה:
כח וְשֶׁבֶר פֹּשְׁעִים וְחַטָּאִים יַחְדָּו וְעֹזְבֵי ה' יִכְלוּ:
ישעיהו פרק א
...לפיכך מביא הקדוש ברוך הוא עליהן שלש פורעניות כנגד שלש עבירות שבידם. שנאמר (מיכה ג'): לָכֵן, בִּגְלַלְכֶם, צִיּוֹן, שָׂדֶה תֵחָרֵשׁ; וִירוּשָׁלִַם עִיִּין תִּהְיֶה, וְהַר הַבַּיִת לְבָמוֹת יָעַר. ואין הקדוש ברוך הוא משרה שכינתו על ישראל עד שיכלו שופטים ושוטרים רעים מישראל, שנאמר (ישעיהו א'): וְאָשִׁיבָה יָדִי עָלַיִךְ, וְאֶצְרֹף כַּבֹּר סִיגָיִךְ; וְאָסִירָה, כָּל-בְּדִילָיִךְ. כו וְאָשִׁיבָה שֹׁפְטַיִךְ כְּבָרִאשֹׁנָה, וְיֹעֲצַיִךְ כְּבַתְּחִלָּה.
תלמוד בבלי מסכת שבת דף קלט עמוד א
היה גוש קטיף? היה!
היה ואיננו עוד, ככתוב:
ברצועת עזה הושלמה הריסת הבתים, בירושלים נקברו מחדש המתים מבית העלמין בגוש קטיף ובקהיר נחתם הסכם פילדלפי. השלב הבא: הריסת בתי הכנסת והעברת השליטה לפלשתינים.
דו''ח סיכום בינים חיובי, שהוגש בסיפוק ע''י ראש הדסק של מעריב להנפקת עלילות דם על המתנחלים, אורי גליקמן, ועוזרו אמיר בוחבוט. לאחר שנים של עבודה מסורה ועקיבה לקידום עקירת היהודים מעל אדמתם ועצי פריים, זכו הם לקצור את פרי עמלם.
וגם בנצי ליברמן מברך על המוגמר: ''החורבן קירב את ההתיישבות אל לב חלקים רחבים בעם'' (מבחן התוצאה זה לא הכל, ערוץ 7). אכן, חסד עשו עמנו מהרסינו ומחריבינו, שנתנו לנו הזדמנות לקרב אותנו ללב העם. ובצורה היסודית ביותר...

אגב, היתה התיישבות? לא חשוב, היה כדאי. העם היה אתנו כל הזמן! העם ממש לא מש מן הטלויזיה. יהודים רחמנים בני רחמנים. בכו! ממש! בדמעות! הלכו שם חבילות טישו על ימין ועל שמאל. אילולא חששו להחמיץ דקה אחת מן הדרמה בשידור חי, הם היו באים לעודד אותנו בקריאות – יאללה, יאללה, קטיף, ממש כמו את בית''ר ירושלים.

זה היה ממש פייר פליי. לבסוף אפילו התחבקנו, ג'נטלמנית, עם היריב ובכינו מרוב התרגשות אהבת החינם שמילאה את כל יישותנו. לא הרמנו יד והוא הכניס לנו את כל הגולים האפשריים. כי אסור להרים יד על יהודי! היו יהודים?

מי שקלקל היו החוליגנים על גג בית הכנסת בכפר דרום. אך לא אלמן המפד''ל, יהלום קפץ מיד לעמוד בפרץ, בקושי נדחף פנימה, בשל מימדיו, אך לא ויתר, כדלקמן – ''הם מביישים את הכיפה שלראשם...''. ואהדת העם אלינו קפצה לשיאים חדשים. פה ושם מישהו מזכיר את הכתם על הכתום הכתום הזה, אבל בסך הכל, כולם שכחו... אותנו!

אפילו אפי אומר, שהיה נס! איך? כך –
הנס הזה אכן התרחש; הגוש אמנם נפל – הטבע לא השתנה. אבל טבענו הפנימי העמוק הופיע בהחלטה שקבלנו כולנו, שהיא מעומק התיקון של חטא שנאת החינם שהחריב את ביתנו בעבר...
ועוד מוסיף אפי בלה, בלה, בלה מן המקורות, כדי להצדיק את הגילוי האיום והנורא של שנאת חינם! כן! חוסך שבטו שונא עמו!
להעדיף אהבת מהרסינו ומחריבינו על אהבת אלוקינו, על אהבת בונינו ואוהבינו, זהו פשע! פשע! וחילול ה' שלא היה דוגמתו בדברי ימי ישראל. מחילה לפושעים, תוך כדי ביצוע הפשע המתועב כל כך. נורא כל כך. משפיל כל כך את עם ישראל בעיני כל הגויים ומגביר את נאצות מהרסינו ומחריבינו, מבית, נגד האלוקים.

לא אהדה רכשנו, בהפקרת גוש קטיף ללא קרב, אלא בוז. ציפו מאיתנו לגדולות, והיינו לחגבים בעיניהם. הם כבר איבדו ענין. ומכינים כבר את חבילות הטישו להמשך הבזיון.

אפי גם אומר שכתום זה יפה. זה הולך טוב עם הקלפי. הוא יצבע את הכנסת בכתום. וגם את התרמילים של הנוער בו בגד בצורה מתועבת כל כך.

אל תביטו לאחור, הניחו להולכים, צריך להמשיך, ללכת הלאה, לכנסת להנהגה... להנהגת המפד''ל, ה''שותפה ההסטורית''.
אפי לא יתנתק חלילה מן העם, שאין לנו אחר, ומן הצבא, שגם הוא לא אחר, אלא צבא מהרסינו ומחריבינו. הוא רק ישאיר את ''אריק שרון ואת שריו שחוללו את האסון הזה'' מעבר לחומה, הוא לא בעסק...
''אסור להם לבוא בקהל הנהגת ישראל'', קובע אפי הפלאגיאטור בדרמטיות...
היה גוש? היה!
וביום בהיר אחד, בלי כל אזהרה מוקדמת, נחרש הגוש על ידי כח עליון. בולדוזר אמיתי.

איפה היה אפי במשך כל שנות ההסתה, איפה היה כשנכתבו הדברים הבאים:
ממשלת ישראל על כן מוזמנת בזאת להקים עבורם אי-שם, בנגב, הרחק מכל מקום נושב, כמה וכמה התנחלויות דמה, וסביבן סימטאות ואבנים, צלליות ערבים מקרטון ודוכני שוק גדושים, דודי שמש וכמה טנדרי פז'ו רעועים. ושם ב''כפרי לוינגר'' המלאכותיים הללו, יוכלו השבים להמשיך בסיוריהם ובשירתם, ביריותיהם ובמחסומיהם, בניקוב דודי שמש, פיצוח פנסי פז'ו והפיכת דוכני ירקות, מבלי להפריע את מנוחת השכנים.
ואולי, אולי כתום עוד מחצית יובל, יצמח מהם דור חדש ובריא, דור אשר ראוי יהיה לבוא שוב בקהל מדינת ישראל.
ב. מיכאל
אומרים ועושים, שובו בנים שובבים, ''הביתה''. כיפאק לבנצי!
איש לא הגיב, לא אפי/שאול/בנצי/זבולון. הם הגיבו בקפיצה אל המיקרופון הקרוב ביותר, כדי להצהיר כל עוד נפשם בם, זה לא אנחנו, זה אלה שמביישים את הכיפה שעל ראשם, אלה הם העשבים השוטים. אנחנו פועלים רק במסגרת החוק...
מי התנתק ממי?
צריך רק לקוות, שעם ישראל לא יבלע שוב את כל תורות השקר, ויקום להציל את עצמו ואת ארצו מידי צר ואויב!
שמרני א-ל מאוהבי, משונאי אישמר בעצמי!




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  מגלומן סופר מושחת  (לוי) (3 תגובות בפתיל)
  http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/sinay/hagana-2.htm  (סתם אחד)
  יופי של מאמר  (נחום שחף)
  הלב נחמץ על החורבן. כתוב היטב ונוקב  (מיכאל שרון)
  אילו פלשתין כולה היתה מדינת כל אזרחיה ואילו היתה השיבה  (מיכאל שרון) (97 תגובות בפתיל)
  הנחישות וה''רגישות'' בהקשרם המדוייק  (חנה אייזנמן) (12 תגובות בפתיל)
  שחור בעניים  (מהנדס אזרחי) (11 תגובות בפתיל)
  יש לי אתגר בשבילכם,  (חנה אייזנמן) (65 תגובות בפתיל)
  חנה - אתר שיעניין אותך מאד.  (צדק) (2 תגובות בפתיל)
  יקו לטהרה זכה  (יהשע דערטנער) (4 תגובות בפתיל)
  אני קורא את מה שאת כותבת וחרד  (עגממנון)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי