פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
נדיה מטר והנעלבים
בועז מושקוביץ ז''ל (יום שישי, 01/12/2006 שעה 12:00)


נדיה מטר והנעלבים

בועז מושקוביץ



המאמר פורסם באתרים: דעות ו-NFC.

כתבי האישום נגד נדיה מטר והרב אליצור סגל – מופרכים, אבל הפרקליטות לא מוותרת • האם ניתן עוד למצוא איזשהו ערך למושג ''מדינית עקבית'' בין כתליו של מה שמכונה במדינת ישראל ''החוק והצדק''?
נדיה מטר רצה עם מגאפון בראשי הפגנות, עם כריזמה ואנרגיה שעמיר פרץ היה מוכן לשלם הרבה כדי שיהיו לו. עם כושר המנהיגות, האומץ והחריפות שיש לאישה הזאת, אם היא הייתה מוכנה להתפשר על עקרונותיה ולשבת עם כולם לחלוקת עוגת השחיתות, היתה מגיעה רחוק ובהחלט הרבה מעבר לסתם חברת כנסת. אבל היא אפילו לא חברת כנסת. אהבתה הגדולה היא ארץ ישראל ובאהבה הזו אין לה פשרות.

המאמרים שלה ועליה, מעוררים תגובות שנאה חריפות יותר מהרגיל. גם איומים ברצח היא כבר קיבלה. הכוח שהיא משדרת דומה לאבן שנזרקת ללול. כל התרנגולות הקונפורמיסטיות, המתורגלות לחשוב רק את מה שנצטוו ''לחשוב'', לא מסוגלות, כמקובל אצל תרנגולות, לסבול את מעוף העיטים: ''מה הם עושים שם למעלה, המטורפים האלה, בגללם עוד נגיע למחבת!..''

לפני החרבת ההתיישבות, היא שלחה בפקס את הטקסט הבא ישר לביתו של יונתן בשיא, עם עותקים לתקשורת:
...לא יעזרו כל הצהרותיך יונתן, האמת היא שאתה גרסה מודרנית של היודנראט, בעצם גירסה הרבה יותר נוראה, כי אז בשואה, הדבר נכפה על אותם מנהיגים יהודים על ידי הנאצים, ומאד קשה לנו היום לשפוט אותם. היום אין אף אחד שעומד עם אקדח ליד רקתך ומכריח אותך לשתף פעולה עם הדפורטציה של יהודי גוש קטיף וצפון השומרון...
יש להודות, לבחורה הזאת יש פה והפה הזה אינו נותן מנוח לפרקליטות המדינה. נדיה, שמשפחתה נפגעה בשואה, מעולם לא דיברה אל איש במושגים נאציים, ההשוואה ליודנראט מדברת על התנהגות היהודים הפועלים באופן מאורגן נגד יהודים אחרים, פעם תחת אימת השלטון האפל ופעם בהתנדבות. בעלי דמיון עשיר במיוחד ימצאו כאן אולי האשמה עקיפה בהתנהגות נאצית כלפי הממשלה, אבל אפילו הפרקליטות לא הלכה כל כך רחוק.

הפרקליטות האשימה את נדיה בהעלבתו של יונתן שלא פרש בשיא. מאות אנשים, ביניהם חתן פרס נובל פרופ' ישראל באומן, הביעו הזדהות עם נדיה. שופט בית המשפט השלום בירושלים דוד מינץ פשוט מחק את כתב האישום המופרך הזה.

על כך זכה השופט במכתב מאת גדעון ספירו , שכתיבת מכתבי שטנה לבעלי תפקידים ושליחתם הישר ללשכותיהם, היא הבילוי האולטימטיבי שלו. מדי שבוע מוציא הכתבן החרוץ הזה במספר אתרי אינטרנט את מדורו ''הסמרטוט האדום'' ובו רצף ארוך של מכתבים אלה. ''כמתנחל אתה שותף עם הנאשמת נדיה מטר לפשעי מלחמה ושוד קרקעות העם הפלסטיני'', הזדעק ספירו. ''בהיותך שופט מתנחל המגבה את הכיבוש וחי בתוכו, אתה מועמד לעמוד למשפט בפני בית הדין הפלילי הלאומי בהאג''.

העתק של המכתב נשלח גם לעו''ד של נדיה יורם שפטל, זה דרש מפרקליטות להעמיד את ספירו לדין, מה שכמובן לא קרה. רק לפני מספר שבועות נחקר גדעון ספירו במשטרה בעקבות מכתב שהוא שלח לח''כ אהוד יתום ובו כתב כי הוא מלא הערכה לחברי כנסת מהשמאל העוברים על פני אהוד יתום בכנסת ''ואינם מרוצצים את גולגלתו, חרף רצונם האינסטינקטיבי לעשות זאת''.

על כך כאמור, קיבל ספירו את העונש השמור למיוחסים: הוא נחקר במשטרה, בדומה לח''כים המזדהים עם האויב ונפגשים איתו בביירות ודמשק. כל אלה ''נחקרים במשטרה'' ועל פי ניסיונו הלא קצר בנושא, בכך מסתיים טיפולן של רשויות החוק בעבריינים האלה.

כתב אישום אחר על פי הסעיף ''העלבת עובד ציבור'' הוגש לאחרונה נגד הרב אליצור סגל, אשר באתר ''מנהיגות יהודית'' האשים את הרב הצבאי הראשי ישראל ויס בעבירות על האיסורים מהתורה. כנראה תצטרכו לקרוא את זה עוד פעם כדי להפנים: מדובר בסוגייה הלכתית. הרב סגל הטיח ברב ויס, שהלה הפר את איסורי הדת והפרקליטות מתערבת ומבקשת לגזור עונש על הרב סגל (קישור למאמר בנושא מאת עו''ד שמחה ניר).

בברה''מ היה נהוג לשפוט אנשים בגין ''השמצת המשטר הסובייטי'', כאשר מילון רוסי-עברי, סידור תפילה וספר על מבצע אנטבה היו מספיקים כדי לייצר כתב אישום. בבית המשפט לא התבקש הקטגור להוכיח, שקריאת הספרות הזאת אכן ''משמיצה'' את ברה''מ, די היה בכך שהספרים נמצאו ברשותו של הנאשם. בישראל הקטגוריה אינה טורחת להוכיח, שההאשמה, שהוטחה בבעלי התפקידים, אינה נכונה. די בכך שהנאשמים אמרו את מה שהם אמרו.

בפרשת נדיה מטר, הפרקליטות מסרבת להיכנע: ב-‏23.11.06 התקיים דיון בעתירה בבית המשפט המחוזי בירושלים: הפרקליטות מבקשת להחזיר את הדיון לבית משפט השלום, לשופט ממושמע יותר, השופטים במחוזי יתנו את החלטתם במועד המתאים להם.
אפילו אם אצטרך לשבת על זה בכלא, אמרה נדיה מטר, אמשיך לזעוק את הדברים קובל עולם: ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ע''פ תורת ישראל, וכל מי שנותן יד למסירת חבלי מולדת ולגירוש יהודים - מראש הממשלה, דרך השרים וקציני הצבא, עד לפקידים זוטרים כמו יונתן בשיא - אותם יש להעמיד לדין על בגידה בציונות וביהדות, ועל שיתוף פעולה עם האויב הערבי, אויב ערבי הממשיך בדרכם של הנאצים, להרוג, לאבד ולהשמיד את היהודים.
בינתיים, עת שופטי המחוזי יושבים על המדוכה, יכולים אנשי הפרקליטות להכיר מעט יותר את ההברקות האחרונות מאת מיודענו גדעון ספירו:
בליל ה-‏9 בנובמבר 1938, כשיהודי גרמניה נמו את שנתם, יזמה ממשלת גרמניה פוגרום ביהודים, שהתקבע בהיסטוריה כ''ליל הבדולח''. באשמורת הבוקר של ה-‏8 בנובמבר 2006, כאשר תושבי בית חאנון ברצועת עזה נמו את שנתם, ירה הצבא הישראלי ביוזמת מפקדיו וממשלתו פגזי תותחים על שכונת מגורים של אזרחים שלווים. שם זמני: טבח בית חאנון.
אם הפרקליטות תאמר על כך, שהאשמה זו נגד כל חיילי צה''ל, מפקדיו והממשלה אכן מפלצתית, אך אינה מכוונת נגד עובד ציבור מסוים ולכן אינה מתאימה לסעיף ''העלבת עובד ציבור'', כדאי להם לקרוא עוד מיצירותיו של אותו מחבר המכתבים הבלתי נלאה.

אך קודם נבצע גיחה קצרה אל דפי ההיסטוריה:
בתאריך 29 במאי 1942, ארבו לוחמי המחתרת הצ'כית יוזף גבצ'יק ויאן קוביש למכוניתו של ריינהרד היידריך, ראש ''המשרד הראשי לבטחון הרייך'' במדינה הכבושה. שני הלוחמים אומנו בבריטניה והוצנחו בדצמבר 1941 בצ'כיה. השניים הצליחו לחסל את הבכיר הנאצי. כנקמה על כך, ביום ‏10 ביוני 1942 הגיעו עשר משאיות עם חיילים גרמנים לכפר לידיצה והטילו עליו סגר. החיילים רצחו ביריות את כל הגברים, 160 במספר. הנשים, 190 במספר, נשלחו אל מחנה הריכוז וההשמדה רבנסברוק. חלקן נרצחו בגאזים וחלקן נספה בשל תנאי המחנה הקשים, רק בודדות שרדו. מאה ילדים נשלחו לתוכנית טיהור הגזע, שנועדה להפוך אותם לגרמנים-ארים. הכפר נשרף ונמחק כליל מעל האדמה.
קישורים:
ומדוע הנושא הזה עולה כאן? מפני שעל פי מה שפירסם בגאווה, גדעון ספירו עצמו, בתאריך 19 באוגוסט 2006 הוא הניח על שולחנו של שר הביטחון עמיר פרץ מכתב אשר כלל את השורות האלו:
אימצת אופני חשיבה וענישה המזכירים את הכובש הגרמני במלחמת העולם השניה שמחק כפרים, כמו לידיצ'ה בצ'כיה ואוראדור בצרפת. אישרת לחיל האוויר הישראלי דפוסי פעולה דומים.
אני נמנע מלהביע כעת דיעה בשאלה מהם גבולות חופש הביטוי. אני רוצה לדעת מהם הגבולות האלה על פי דעתה של פרקליטות המדינה. האם ניתן עוד למצוא איזשהו ערך למושג ''מדיניות עקבית'' בין כתליו של מה שמכונה במדינת ישראל ''החוק והצדק''?




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אתה בודאי שואל שאלה רטורית
צדק (יום שישי, 01/12/2006 שעה 12:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל קשר בין הפרקליטות לבין החוק הוא מקרי בהחלט.
הפרקליטות היא זרוע של השמאל הסהרורי, של האוליגרכיה החילונית האנטישמית.

מחנה זה משתמש בכל כלי נשק אפשרי על מנת לשלוט ולהטיל מרות על כלל האזרחים.
הם אינם בוחלים באף אמצעי, כולל פשעים פליליים ופשעים נגד האנושות, כדי להשיג את מטרתם.

רדיפה פוליטית, שקרים, הונאה, העלמת אזרחים, מעצרי שוא,
פגיעה בילדים כולל תינוקות יונקים, הטרדה מינית,
הסתה של ערבים לפגוע ביהודים, פרובוקציות........
כל אלו נעשים באופן קבוע ע''י הפרקליטות ובהדרכתה.

כאשר מכירים את הפרקליטות הרי שום פשע שבעולם שיתבצע על ידה, לא יפתיע.
_new_ הוספת תגובה



כמו שיש warfare
ישראל בר-ניר (יום שישי, 01/12/2006 שעה 20:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כך יש היום גם lawfare. הראשון מתורגם לעברית כ''לוחמה'', לשני אין עדיין תרגום עברי הולם (אני הצעתי ''שׁוֹפְטָה'' על משקל ''תוכנה'', ''חומרה'' או ''לומדה''). בכל מקרה lawfare בא לתאר את השימוש של ארגוני הטרור ותומכיהם בעולם במערכת המשפט כדי לנהל את המלחמה שלהם נגד העולם התרבותי.
גם בישראל ארגוני המתחזים כתומכי זכויות האדם מרבים להשתמש בנשק הזה.
הפרקליטות פשוט אמצה גם היא את האמצעי הזה כדי למנוע כל ביקורת שאיננה מוצאת חן בעיניה.
_new_ הוספת תגובה



כמו שיש warfare
Rebecca E (יום שישי, 01/12/2006 שעה 21:06)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפשר גם ובהפשטה להציע לתרגם זאת להשפטה... (פ דגושה) גם במשמעות כפשוטה, גם כנגזרת של הסלנג וגם המיצלול (כל קונוטציה מותרת).
_new_ הוספת תגובה



בועז אולי בכל זאת תרצה
דוד סיון (יום שישי, 01/12/2006 שעה 22:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בועז, האם תוכל לתאר מהם לדעתך גבולות חופש הביטוי
הראויים באמצעות הביטויים שנזכרו במאמר?
_new_ הוספת תגובה



אין להשוות את מר ספירו לחולירות
מיכאל שרון (יום שישי, 01/12/2006 שעה 23:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו משקף את הגישה האחראית במערב - על כך שישראל עברה את הגבול ונגררת לפשעים נגד האנושות. רק היום קראתי שבוגי יעלון ברח כשפן כל עוד נפשו בו כנגד צו מעצר בניו זילנד על פשעי מלחמה. בכל מקום במערב צפויים כיום פושעי מלחמה ישראלים למעצר. וכאן צווחנים היסטריים קוראים לאנשים כגדעון ''שמאל אנטישמי'' - אך אין לכך כל קשר לשמאל ולא לאנטישמיות, אלא לגישה אחראית ובוגרת הקיימת בארצות מערביות, כנגד פושעי מלחמה וחלאות אנוש קשות באשר הם.

ישראל, במדיניותה עברה את הגבול, וברור הוא כי קיימים בה גם קבוצות של זבל אנוש (זה עניין סטטיסטי - בכל אוכלוסייה יש אחוז מסויים של בעלי מופרעויות) הצווחים שזה לא מספיק ויש לפרוע עוד יותר.
_new_ הוספת תגובה



אין להשוות את מר ספירו לחולירות
א. פרקש (שבת, 02/12/2006 שעה 0:16)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

'החולרות' האלה מגינים עליך מפני אהובי לבבך הטרוריסטים הערבים וגם נותנים לך להשמיץ אותם, בלי שהם בכלל טורחים להביט לכיוונך. אתה צריך לנשק להם את כפות ידייהם ולומר 3 פעמים ביום 'מי שברך'.

רק חוליגאן ריגשי כמוך מסוגל להכפיש אותם. גם אם איזה שופט אידיוט בוולינגטון לא יודע לקרוא את ספר החוקים. החוק הגלובלי הזה (במדינות שאימצו אותו) אינו חל על מדינות דמוקרטיות בהן מתפקד בית המשפט בחופש פעולה. מכאן שמלכתחילה לא היתה עילה לשופט הטמבלון לקבל ולאשר את הקובלנה. אם יש לניו-זיינלנדי הזה משהו נגד יעלון הוא יכול להתלונן בבית משפט ישראלי. או לחילופין שחולירה אחת כמוך ייצג אותו כאן.

מה זה ''ארצות המערב'' בדיוק? מה טוב כל כך בהן שאתה כמהה לזיבולי השכל שלהן. תחכה עוד קצת כדי שנלמד מהן איך לטפל באיום המוסלמי הגדל בקירבן, אחר כך תוכל להיות ''חכם'' יותר.

בעניין 'סטטיסטיקת המופרעויות' אולי אתה צודק, בעיקר כשאני קורא את דבריך.
_new_ הוספת תגובה



פרקש ידידי, אכן תפקיד הצבא וכוחות הביטחון להגן
מיכאל שרון (שבת, 02/12/2006 שעה 1:15)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל, אלה לא מילאו את תפקידם כיאות (כוונתי למשטרה) כשחולירות ניכסו את עבודתי וניצלו את חריצותי, והישאירוני ללא אמצעים, אותי, שמיומנותי כה גבוהה, ובכל מדינה שפוייה הייתי כבר מזה זמן רב מולטי-מיליונר. להזכירך, כצעיר בן 20 בסה''כ בדו''ץ, תרמתי רבות למערך ההסברה המאפשר עדיין לישראל חרף האבסורדים, להיות בעלת פנים יפות אחר הכל. וכיום אני די תשוש, אחר הכל, שנותי הטובות ביותר ירדו לטימיון. בינתיים, בסאוב כמו בסאוב, הסאוב פשט במדינתי, וכל זבל חסר יכולת מינימלית הוא בעל אמצעים העולים על שלי. ואין לי כל ביטחון, שאקבל פיצויים.
_new_ הוספת תגובה



פרקש ידידי, אכן תפקיד הצבא וכוחות הביטחון להגן
א. פרקש (שבת, 02/12/2006 שעה 1:33)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תיתן לנו ליפול למלכודת של ענייניך הפרטיים. אלא אם תביא לכאן גם את הצד השני של הסכסוך. ואם אתה ''עזרת'' לשישראל במערך ההסברה בדוברות צבא הכיבוש אז מה כי נלין על מצבנו הנואש בהסברה? מה עם ישראל היה עושה בלעדיך?

יש סיאוב, יש תקלות והכי חשוב שאפשר לתקן. אבל כל זאת לא צריך להעביר אותך על דעתך.
_new_ הוספת תגובה



אין כל סכסוך בין שודד לנשדד. תפקיד המדינה
מיכאל שרון (שבת, 02/12/2006 שעה 1:50)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא לרסן, להשיב לקדמות, או להביא לפיצוי. שהרי ברמת הפרט, האינטרס החמדני עשוי לגבור, ואם יש לך ולחבורתך אפשרות לחמוס ולרמוס אדם בודד, לעיתים לא תהיה לכם כל בעייה מצפונית לעשות זאת. בזכות בעלי רעיונות ואנשים בעלי נחישות וכוח אישי, אנשים כמוך יכולים לעיתים לא רק לישון בשקט, אלא גם להתפרנס בכבוד. גם אם בכספי הסיוע האמריקני תציב טנקים ותסלול כבישים טובים, הרי אתה רואה בעצמך שזה לא מספיק, ללא מוחות טובים, לא תוכל לעשות באלה שימוש טוב. התחבורה פקוקה חרף הכבישים הטובים בכל הנתיבים הראשיים, והצבא קורס. במקום לקשקש, מוטב שתערכו למלחמה עם סוריה הקיץ.
_new_ הוספת תגובה



אין כל סכסוך בין שודד לנשדד. תפקיד המדינה
א. פרקש (שבת, 02/12/2006 שעה 10:52)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני וחבורתי לא חומסים אף אחד. להיפך, אנחנו מסייעים להרבה. חוץ מזה אינני יודע מה היא בדיוק טענתך לגבי שלל הדברים האחרים בהם אתה מדבר.
_new_ הוספת תגובה



אז אתם לא. אבל ישנם גם אחרים.
מיכאל שרון (שבת, 02/12/2006 שעה 11:46)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בשנים 69 70 ו-‏71 עשיתי את תפקידי, והיטב
מיכאל שרון (שבת, 02/12/2006 שעה 2:00)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שום הישג אינו נשאר לנצח, ויש לתחזק ולרענן דברים כל הזמן. אין להסתמך על יתרונות שהיו בעבר. זקוקים, גם לתחזוק ואף לעדכון רעיונות שנהגו פעם, לבעלי רעיונות ומחשבה טובה בהווה.
_new_ הוספת תגובה



שאלת השוויון ושאלת החפות
Rebecca E (שבת, 02/12/2006 שעה 5:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסוגיה המרכזית, לתפיסתי, אינה גבולות חופש הביטוי (אליה אתייחס בהמשך) אלא שאלת השוויון בפני החוק ושאלת החפות מהשקפות אישיות בשיפוט. ולהבהרה בקצרה:

בסוגיית השוויון בפני החוק עולות שתי שאלות:
האחת – האם לא אמור לחול אותו דין על כל מי שעשה שימוש בביטוי שהוא בגדר העלבה, ויהיה שיוכו הפוליטי/חברתי וכו' (של ה''מעליב'') ו/או ההקשר בו נאמרו הדברים אשר יהיו?
והאחרת – האם אותו עלבון עצמו חמור יותר (או פוגע יותר) כשהוא מוטח בעובד ציבור מאשר כשהוא מופנה כלפי אדם ממגזר אחר?

בסוגיית החפות מהשקפות אישיות בשיפוט עולה השאלה:
האם היא חלה רק על/ מיוחסת רק לשופטים אשר השקפותיהם האישיות עולות בקנה אחד עם הטוען לקיומה של חפות זו?

(שלוש השאלות שהועלו הן כמובן רטוריות).

באשר לגבולות חופש הביטוי (ובהתייחס רק לביטויים בהם נעשה שימוש במאמר זה):
אני מתנגדת לשימוש בכינויים/ביטויים המקושרים לנאציזם ולשואה שלא בהקשרם הישיר לנאציזם ולשואה. זאת, הן משום הטעינות הרגשית והקונוטציות הנלוות והן משום ששימוש היתר בהם, מחוץ להקשרם, גורר שחיקה של המשמעות שלהם, של חומרתם... בבחינת זילות.

ולסיום – אין ספק שנדיה מטר היא בגדר תופעה בציבוריות הישראלית. אחת מהדמויות הבודדות שניתן עדיין לייחס לה יושרה, נאמנות ללא סייג להשקפתה/לדרכה ונכונות לשלם את מלוא המחיר האישי על כך ובכלל זה הדה-פרסונליזציה (שלא לאמר דמוניזציה) שנעשה לה.
_new_ הוספת תגובה



שאלת השוויון ושאלת החפות
עגממנון (שבת, 02/12/2006 שעה 19:30)
בתשובה לRebecca E
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבקה זה מחלף עם הרוח?
_new_ הוספת תגובה



שאלת השוויון ושאלת החפות
Rebecca E (שבת, 02/12/2006 שעה 20:44)
בתשובה לעגממנון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני אחשב פתייה אם אבחר להניח שזו התעניינות אישית ולא קנטרנות?
_new_ הוספת תגובה



השימוש בדימויים נאציים
בועז מושקוביץ (שבת, 02/12/2006 שעה 20:46)
בתשובה לRebecca E
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השימוש בדימויים נאציים מאד-מאד בעייתי, אני בעצמי כתבתי שני מאמרים נגד התופעה הזאת. אני מסכים איתך, שהשימוש הלא זהיר בביטויים האלה גורם לשחקת המשמעות, כלומר מחלל ומגמד את זכר השואה.
השאלה, האם אין מקרים, קיצוניים ביותר, כאשר השימוש בביטויים האלה בכל זאת מותר?
_new_ הוספת תגובה



השימוש בדימויים נאציים
Rebecca E (שבת, 02/12/2006 שעה 21:03)
בתשובה לבועז מושקוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעייתיות בשאלה שהעלית היא: מה יהיו (או מה הם) הפרמטרים על-פיהם יוגדר ''מקרה קיצוני'' שבמסגרתו תהיה לגיטימציה, לכאורה, לשימוש בביטויים אלה? ומעבר לזה - מי יהיה זה שיקבע ( או מי הוא הקובע) את הפרמטרים עצמם כמו גם את תקפותם בכל מקרה ומקרה?
_new_ הוספת תגובה



מעניין
בועז מושקוביץ (שבת, 02/12/2006 שעה 21:35)
בתשובה לRebecca E
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב, שאם את היית כותבת לי את מה שאני כתבתי קודם, אני הייתי עונה לך במה שאת ענית לי.

כן, יש בעייתיות כזאת והיא קיימת בכל מקרה של ביקורת חריפה. במקרה של שימוש בדימויים נאציים, גם הבעייתיות חריפה בהתאם.
אין לי מה לומר מלבד ''מבחן הסבירות'', שגם זה דבר בעייתי.
_new_ הוספת תגובה



האם תוכל להציג את הקישורים למאמרים הללו?
דוד סיון (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 8:39)
בתשובה לבועז מושקוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בבקשה
בועז מושקוביץ (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 10:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תודה
דוד סיון (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 12:29)
בתשובה לבועז מושקוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אנסה
בועז מושקוביץ (שבת, 02/12/2006 שעה 20:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל ממש בקצרה, אני לא רוצה לפתוח חזית שלמה בנושא הזה.

לדעתי, שאלת המבחן היא האם יכול האדם להסביר מדוע הוא טוען את מה שהוא טוען. כעקרון, מותר לבן אדם לומר, שראש הממשלה רוצח, גנב ובוגד, שפקיד כזה או אחר משול לראש יודנראט או ששר הביטחון מתנהג כנאצי - בתנאי שהוא מסוגל להציג לזה בסיס עובדתי, ולו מינימאלי סביר.
אחרים יכול לא להסכים איתו או להסכים איתו - זו כבר שאלה אחרת, אבל הוא צריך להראות שיש ''בשר'' מאחורי המלים.
וכמה שהביטוי חריף יותר - כך חובת הביסוס כבדה יותר.
_new_ הוספת תגובה



עוד שאלה כללית
דוד סיון (שבת, 02/12/2006 שעה 23:43)
בתשובה לבועז מושקוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי קובע אם ההסבר שלו סביר?
_new_ הוספת תגובה



כל מי שקורא את הדברים ומגבש דעה
בועז מושקוביץ (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 0:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש מושג משפטי ''מבחן הסבירות'', שהוא אולי המושג המשפטי הבעייתי ביותר שיש. בדמוקרטיה אף-אחד לא יכול לקבוע גבולות ברורים וחד-משמעיים, כל הגדרה כזאת גוררת אי-הסכמה וויכוח. רק תחת משטר דיכוי הגבול ברור.

אם ללכת לפי ההגדרה שלי - נדיה מטר נתנה את ההסבר שלה לדבריה, במקור היא מתייחסת גם למכתב שנשלח ליהודי ברלין מטעם היודנראט. אליצור סגל מסתמך על התורה.
סביר או לא, משכנע או לא עיניך - זה סיפור אחר, אבל הם עשו את מה שיכלו כדי להראות שהם לא מקללים לשם קללה.
אבל ספירו לא מזכיר ולא במילה מה התרחש בלידיצ'ה ולא מצביע נקודתית מה עשה צה''ל, שהזכיר לו את לידיצ'ה.
מי שהביא את תאור הטבח בלידיצ'ה - זה אני, לא הוא.

אם הפרקליטות מעמידה לדין אנשים כמו נדיה מטר ואליצור סגל, שההתבטאויות שלהם חלביות לעומת ההתבטאויות של גדעון ספירו, שאותו אף אחד לא מעמיד לדין - אזי אני רשאי לשאול מה הקריטריונים של הפרקליטות. זה הנושא של המאמר.
_new_ הוספת תגובה



מבחן הסבירות הזה הוא בעייתי
דוד סיון (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 6:53)
בתשובה לבועז מושקוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אף אחד לא יכול לקבוע אז גם הפרקליטות לא.
הסיבה היא שלמרות הכל, מושג הסבירות הזה נמצא במגרש הפוליטי.
_new_ הוספת תגובה



צביעות - זה שם הסיפור
עמיש (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 14:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשיוצאים להגנתה של השטירמריסטית המחוצפת הזו המכנה עובד ציבור בכינויי גנאי בזויים ונתעבים ראוי גם לשים לב מה אמרו אותם צדיקים בעבר הלא כל כך רחוק.

ההתנפלות שלהם על מקרים דומים היא מופת של גידולים ממאירים במחוזות המצפון.

1. מר מושקוביץ' הנכבד מטיף מוסר לצבי (הכסיל) הנדל:
2. מר ברניר נזעק להגנה על המולדת:
דיון 1826
דיון 2118

ומן הסתם יש עוד.
_new_ הוספת תגובה



צביעות - זו משמעות השם עמיש
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 17:31)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצרחות המתלהמות וניבול הפה הבלתי פוסק הנוזל מלשונך, לא נותנים תשובה לשאלה פשוטה אחת:

מדוע להעליב מי שהוא צריך להיות מוגדר כפשע? תראה לי מדינה תרבותית אחת בה יש דבר אידיוטי כזה בספר החוקים?

לא נכנס כאן לדיון למה את השטירמריסטית המחוצפת דנה אולמרט שהניפה כרזה המכנה את הרמטכ''ל ''רוצח'' לא תבעו לדין.
זה רק מופת של גידולים ממאירים הצומחים בסביבה האינטלקטואלית בה אתה חי ונושם.
_new_ הוספת תגובה



יללת תנים צבועה
עמיש (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 18:31)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו לא מדברים עכשיו על תביעות ועל חוק אלא על היחס הצבוע שלך כלפי אלו שאמרו ועשו.
מצידי שלא יתבעו אף אחד, אבל היחס המפלה שלך הוא הדבר המקומם שעליו נתתי את דעתי
_new_ הוספת תגובה



יללת עמיש צבועה
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 19:21)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יחס צבוע הוא מונופול שלך. אני לא מתייחס, ולא התייחסתי בעבר, לאף אחד באופן מפלה. קבעתי חד משמעית, וללא התייחסות כלפי מי השתמשו בו, לחוק הזה אין מקום בספר החוקים של מדינה תרבותית.
מצורת ההתבטאות שלך (שם התואר שאתה מוצא לנכון להשתמש בו כלפי אישה שדעותיה לא נראות לך אומר הרבה), משתמע שלך לא מפריעה לך התביעה במקרה שלה, כך שדבריך ''מצידי שלא יתבעו אף אחד'' הם במקרה הטוב התממות צבועה (לא חדש).
לפי דבריך גינוי כללי של חוק מסויים הוא ''התייסות מפלה'' בגלל שכל אלה שנתבעו ע''פ החוק הזה שייכים בלעדית למגזר פוליטי מסויים, תבוא בטענות של הפרקליטות/משטרה ולא אלי.
אתה מזכיר לי האשמה שהעלו כאן נגד גוף שנוהג דרך קבע לתרגם מאמרים מהעיתונות הסעודית. האשימו את הגוף הזה ב''התייחסות מפלה'' כי הוא רק תרגם מאמרים אנטי ישראליים, ואף פעם הוא לא הביא לשם ''איזון'' מאמר פרו ישראלי.
אשאיר לך לבד לפסוק מה זה אומר על ההיגיון של המאשימים (ושלך לצורך העניין)
_new_ הוספת תגובה



צביעות - זה שם הסיפור (II)
עמיש (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 23:18)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מסובב את הנושא אבל לא יעזור לך. כשהיה מדובר באנשים שאינך מסכים עם דיעותיהם יצאת במאמרים מלומדים על מנת לגנות אותם אבל כאשר המנוולת בירוק עושה זאת אתה ממלא פיך מים.
הבעיה עם המסיתה הסדרתית הנתעבת הזו אינן דיעותיה. יש רבים המחזיקים בדעות אלה, הבעיה היא בהתנהגותה לאורך שנים כך שהכינוי שטירמריסטית הוא המעודן ביותר שאני יכול לנקוט כלפיה.
_new_ הוספת תגובה



צביעות - זה שם הסיפור - כמה שזה נכון
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 5:25)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה שלך היא שאין לך היכולת להתבטא לגופו של עניין. כל מה שאתה יודע זה להשמיץ, להשתמש בכינויי גנאי ולנבל את הפה.
טעון אחד לעניין לא זכיתי לשמוע ממך, וגם עכשיו מה שאתה טוען כלפי אין לי מושג על מה אתה מדבר (אני מקווה שאתה יודע, אבל אם לשפוט על פי נסיון העבר זה מוטל בספק גדול)
_new_ הוספת תגובה



צביעות - זה שם הסיפור - כמה שזה נכון
עמיש (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 7:40)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן כן, אין לך מושג.
ולמה שיהיה?
_new_ הוספת תגובה



צביעות - זה שם הסיפור - כמה שזה נכון
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 8:48)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן כן, אין לי מושג.
מאחר וגם לך אין, למה שיהיה לי?
_new_ הוספת תגובה



לגופו של עניין
דוד סיון (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 10:34)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשנים האחרונות השקעת מאמצים ל''ביקורת'' על אירגונים ואנשי שמאל. לא מעט מזה היה קשור עם התבטאויות שהיו השוואה בין ישראל-ישראלים והנאצים. כעת כאשר זה בא מצד ימין אין לך מה להגיד.

במאמר ''מוסר של נבלות'' (דיון 1826). טענת שציור צלב קרס הוא מעשה של אנשים מסוגו של ספירו. לא עזרו אותות ומופתים שהראו שסבירות טענתך היא אפסית ואתה המשכת לדבוק בטענתך. אפילו הודעתו של פרלמן לא שכנעה אותך: ''ישראל - אתה נתפס להיסטריה מעין-שמאלנית אין שום הוכחה מי כתב את הזוועה ומדוע'' (תגובה 37050).

המאמר הזה גם הציג פרשנות שלך לדברי ספירו כציטוט מדבריו. למרות שבסופו של דבר הודית שאלו לא היו הדברים אלא רק רוח הדברים של ספירו עשית שימוש חוזר באותו תרגיל במאמר ''הידד לבגידה'' (דיון 2118). שם גם טענת עוד טענה יותר מופרכת שספירו שר שיר הלל לנאצים.

-----

עכשיו כאשר יש כבר לא מעט ביטויים דומים לאלו של ספירו, דוקא מדוברים ומנהיגים של הימין, אתה ממלא פיך מים. פתאום כל הביקורת שלך על ביטויים מהסוג הזה לא קיימת. באופן ספציפי מדובר בביטוי של נדיה מטר כלפי יונתן בשיא (אבל היא לא היחידה...).

מה קרה?
האם פתאום הביטויים הללו לא מזיקים לישראל?
_new_ הוספת תגובה



לגופו של עניין
צדק (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 10:50)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דמגוגיה עלובה כדרכך בטומאה.

ימניים אף פעם לא הישוו יהודים לנאצים !!
השוואות כאלו נעשות ע''י השמאלנים בלבד !!

דרישתך כמובן היא דרישה חסרת שחר בעליל.
דרישה שמטרתה להצדיק את פשעי השמאל הסהרורי.

טקטיקה שמאלנית בולשביקית קבועה שמטרתה
לעשות גזירה שווה בין פשעיהם ופשעי הערבים,
ל''פשעים'' שהם מעלילים על יהודים או פשעים שמספרם וחומרתם שוליים.
_new_ הוספת תגובה



אתה ימני?
דוד סיון (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 11:06)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנדל ימני?
_new_ הוספת תגובה



יש לך ספק........
צדק (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 11:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנדל כאילו ימני........
_new_ הוספת תגובה



אין לי ספק שאתה משווה יהודים לנאצים
דוד סיון (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 12:16)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה משווה יהודים לנאצים. על יעל משאלי אמרת: ''נראה את האנטישמית כותבת כך במדינת חוק .....'' (תגובה 88105).
_new_ הוספת תגובה



אין לי ספק שאתה משווה יהודים לנאצים
צדק (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 12:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדאי שיהיה לך ספק, במיוחד כשאתה טועה ומטעה באופן שיטתי.

אין בדבריי כל השוואה בין יהודים לנאצים !!

ההשוואה היא בין מעשים, מצב פוליטי, אמירות וכדומה,
לעולם לא בין יהודים לנאצים.

אם אינך מבין את ההבדל, יש לך בעיה.
_new_ הוספת תגובה



אין לי ספק ואני לא טועה
דוד סיון (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 12:45)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה היא שלך.
_new_ הוספת תגובה



צביעות - זה שם הסיפור
לוי (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 7:42)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אגב , היו ידנראטים צדיקים שלא עזרו לנאצים לחסל יהודים . יודנראטים אלו חוסלו מידית האחרים חוסלו כעבור זמן .
_new_ הוספת תגובה



והנה החברים של נדיה
עמיש (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 15:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ושל הגברת אייזנמן הנכבדה

סלבוי ז'יזיק

_new_ הוספת תגובה



והנה החברים של נדיה
א. פרקש (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 23:27)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם פילוסוף, גם שמאלני, גם אופנתי, גם אנטישמי, גם אנטי-אנטישמי, גם סלובני.... הז'יז'ק הזה יכול להיות בקלות בין ''יש גבול'' ל''שלום עכשיו''.
_new_ הוספת תגובה



והנה החברים של נדיה
עמיש (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 23:35)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בינתיים מי שקושר בין הציונות לנאציזם זו המסיתה השטירמריסטית הירוקה
_new_ הוספת תגובה



והנה החברים של נדיה
א. פרקש (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 23:42)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא דווקא קושרת את הציונות לקומוניזם..... אותה החלאה. בעיניה הקומוניזם היה רצחני יותר מאשר הנאציונל-סוציאליזם! (שתי טריפות).
_new_ הוספת תגובה



אתה מתבלבל בינה לבין
עמיש (יום רביעי, 06/12/2006 שעה 23:58)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגברת אייזנמן הנכבדת שלנו.
_new_ הוספת תגובה



והנה החברים של נדיה
לוי (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 7:48)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא רק היא . רבים מהסמליים גורסים זאת .
_new_ הוספת תגובה



בן-דוד (יום שלישי, 12/12/2006 שעה 4:48) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נדיה מטר וחנה אייזנמן רתומות לעגלה,
ומושקוביץ העגלון מניף עליהן את השוט
ושלושתם נאנקים וצווחים בלהט משיחי,
ובאורגזמה אדירה עולים השמימה.
_new_ הוספת תגובה



בן-דוד (יום שלישי, 12/12/2006 שעה 9:43)
בתשובה לבן-דוד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להפתעתי מצאתי שכבר ב-‏10/12/2006 חזי כתב
בתשובה לחנה אייזנמן:

''חנה, את מזכירה לי סוס אשר מוביל עגלה.
מכסים לו את העיניים כדי שלא יוכל לראות
מה קורה מסביב.''

וחנה לא התמהמה בתשובתה לחזי:

''אתה יודע מה? כבר למעלה מארבעים שנה
שהסוס העיוור הזה צופה בדיוק מדהים את
כל מה שקורה!!!''
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי