|
צעירים בירוק | |||||
צבי גיל (יום חמישי, 07/12/2006 שעה 18:23) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
המונחים ''פתוחה'' | |||
|
|||
''מתקדמת'' ושאר בבל''ת הם סתם צביעות. למה לא לקרוא לילד בשמו? ישנה קבוצה של אנשים (הרפורמים,הקונסרבטיבים והחילונים), הרוצה לחקות את המערב הנוצרי ולהטמע בחברה הנוצרית של המערב.אף אחד,כולל הם עצמם,לא יכול להסביר מה לעזאזל הם עושים במזרח התיכון וכן למה הם לא מתנצרים. במקום לנסות להפוך את היהדות לזרם בנצרות משיקולי נוחות מוטב שהאנשים האלה יהגרו למדינות המערב הנוצריות ויתבוללו או יתנצרו שם.3 היבשות העומדות לרשות המערב הנוצרי הלבן אמורות בהחלט להספיק. | |||
_new_ |
במרפסת ביתי יש עציצים שקניתי בשעתה | |||
|
|||
במשתלת עצמונה בגוש קטיף. שם הם נראו יפים פי כמה. שם ידעו לטפל בהם. בגוש קטיף היתה חקלאות לתפארת וגם גננות לתפארת. מדינת ישראל, שהיא סמל החורבן, החריבה את כל זה, ומסכנת את עתידו ואת עצם קיומו של העם היהודי. ולפני שהאידיוטים האלה עושים את הצגות העתיד הורוד והמלבלב ליהדות, שהיא לעולם בשיא ליבלובה, כל עוד לא באים המחריבים והמהרסים, הקונסרבטיבים והרפורמים, להרוס אותה, היו צריכים לדאוג לדברים רציניים, ואז גם מותר לא לחייך ולהתחנחן, ולהציל את העם ואת הארץ. איפה ישתלו את הפקעות שלהם, כשלא תהיה ארץ לכף רגלינו? הצבועים האלה בוודאי לא היו גורמים לי לחייך, אלא להתקדר, הם הם האסון של העם היהודי, אלה החושבים שהם נאורים ומתקדמים, והעיקר - מחייכים, כאותו אידיוט, שאינו מבין דבר. Let the sun rise ילדי הפרחים והבלבול - תנו לשמש לעלות לבוקר להאיר... | |||
_new_ |
במרפסת ביתי יש עציצים שקניתי בשעתה | |||
|
|||
אל דאגה השם יתברך ויתעלה מטפל בנושא. | |||
_new_ |
במרפסת ביתי יש עציצים שקניתי בשעתה | |||
|
|||
יושב היודואוטואנטישמי החדש במרפסת,ומיחל ביחד עם החמאס והאיתולות לחורבן מדינת ישראל. על זה נאמר משוגעים תקפצו כבר מן הגג. | |||
_new_ |
נערים ונערות אחרים | |||
|
|||
נגשתי לסופר מרקט שחררתי עגלה באמצעות מטבע ועמדתי בתור לבדיקה הביטחונית . סמוך לתור עמדו כמה נערים ונערות וחילקו דפים . לקחתי מהם והתחלתי לקרוא . זו היתה רשימה של חברות מעבר לקו הירוק ורשימת מוצריהם . ההמלצה הייתה ,למען השלום , לא לקנות מוצרים אלו . הינחתי את הדף בעגלה והמשכתי לעמוד . פתאום אני שומע צעקות היסטריות של אישה אשר גם היא עמדה בתור , נאצים מנוולים רוצחים . הפניתי את מבטי מי הצועקת . זו היתה אישה בעלת שער לבן נראית בגיל 80 . אנשים בתור ניסו להרגיע אותה והיא צעקותיה רק מתגברות . מי שהוא מצא כסא הושיב אותה עליו וכמה נשים רחמניות עמלו להשקיט את רוחה . היא נרגעה קמעה ואז התגלתה הסיבה להתפרצותה . הנערים האלו הזכירו לה את הנערים אשר עמדו בכניסה לחנות של אביה בברלין ומנעו מלקוחות להכנס לחנות .... הנערים והנערות הסתלקו האישה נרגעה . העומדים בתור התפזרו בחנות והשקט חזר . | |||
_new_ |
אני תמיד בודק | |||
|
|||
ולא קונה שום דבר שמיוצר בהתנחלויות. | |||
_new_ |
[•] | |||
|
|||
[• הוסרו ביטויים לא ראויים.] | |||
_new_ |
גם אני תמיד בדקתי | |||
|
|||
כשהייתי בארץ, לא קניתי שום דבר שמיוצר בהתנחלות געש (היו עוד, אבל כרגע אינני זוכר את כל השמות). | |||
_new_ |
אני מפקפק בנכונות הסיפור | |||
|
|||
אבל זו זכותך, בדיוק כשם שזכותם של החרדים להחרים את אל על או זכותו של כל ציבור שלא לתמוך כלכלית במי שאינו מוצא חן בעיניו. גם בארצות הברית יש מקרים רבים כאלה של החרמת חברות שפועלות בדרכים לא מוסריות או לא הוגנות וכו' בניגוד להשוואה הנואלת אותה ערכה הגברת אייזנמן הנכבדת, מקרי החרם הללו שמניתי נובעים מאי הסכמה עם מעשיהם של הגופים המוחרמים ולא ממוצאם או מדתם או מלאומיותם. | |||
_new_ |
גם אני פעלתי בשל ''מעשיהם של הגופים המוחרמים'' | |||
|
|||
זבורים לך השלטים עם ''מניין הגולגלות'' היומי שהיו מוצבים לאורך כביש החוף בקטע שליד התנחלות געש בתקופת מלחמת לבנון הראשונה? היינו אז בשלב של ריהוט מחדש של דירתנו, ורעייתי דווקא נדלקה על כמה מהמוצרים של התנחלות געש. שמתי ווטו מוחלט, ולפחות במקרה הזה ידי היתה על העליונה. | |||
_new_ |
אין לי בעיה עם זה | |||
|
|||
אני למשל גם משתדל להמנע מקנית מצרכים בהכשר של בד''צים חרדים למיניהם אבל לא ממש מקפיד בעניין. כאמור - החרמה בשל התנגדות למעשיהם של אנשים או תאגידים אינה פסולה בעיני. זו הדרך שיש לנו להביע את דעתנו והיא כשרה. ואם טעיתי בהערכת האמת שבסיפור אני מצטער אבל בעקרון אתה אצלי על תקן של בדוקאי... | |||
_new_ |
זה דווקא נותן לי הרגשה טובה | |||
|
|||
שאני נמצא אצלך ''על תקן''. צר לי שזה לא יכול להיות הדדי, כי בעקרון, אצלי אפס אינטלקטואלי (זה ביטוי שלמדתי מהפרופ' לייבוביץ' המנוח. לא אפרט כאן כלפי מי הוא נקט בו), לא נמצא על שום תקן. | |||
_new_ |
נו, רציתי לשמח אותך במשהו | |||
|
|||
(ולא במה שהוא...) והצלחתי. | |||
_new_ |
אני דווקא לא בדקתי | |||
|
|||
נהגתי לקנות בגדים במפעל בקבוץ צרעה. ואז, כאשר נחתמו הסכמי החורבן באוסלו, קבלתי, כחברת ''מועדון הקונות'', נייר חגיגי ועליו שיר לכבוד ה''שלום'', שהביאה לנו שלישית פרס נובל לשלום תכנית השלבים הערבית לחיסול ישראל. הגבתי במכתב חריף. ואז התברר לי גם שקבוץ צרעה הוא נושא דגל המלחמה לפתיחת חנויות הקבוצים בשבת (הם תמיד מעל החוק), ואז הודעתי להם חגיגית שאני מבטלת את חברותי ויותר לא אקנה אצלם. לצערי, אנשי מגזרנו מקיימים חתונות בקבוץ צרעה. אסור לתת לאנשים האלה פרנסה. הם רודפינו! נהגנו לנפוש בקבוץ גינוסר, על שפת ים כנרת. לאחר חורבן קטיף, אמרתי לבעלי - לא עוד! קבוצניקים התנדבו להחריב את הישוב היהודי בארץ ישראל, ואנחנו ניתן להם פרנסה בחממות המוגנות שלהם? לא ניתן. יש בידי מכתב שכתבתי (אז במכונת כתיבה), מימי תחילת ההתיישבות ביש''ע. היה זה בעקבות ביטול משחק כדורגל ידידותי שעמד להתקיים בין קבוץ מעלה החמישה לבין קבוצת קרית-ארבע. הם לא משחקים עם ''מתנחלים''. הרדיפה הזו נמשכת כמעט ארבעים שנה. ואלה רק גילויים קטנים. במשך שנים הם הקפיאו את ההתישבות ביש''ע. במשך שנים הם עשו הכל, הכל, הכל, כדי שמבלי לב ארץ ישראל, נשמת אפנו, יהפכו לשדות מוות, שכול ויתמות. והם עדיין על הסוס. והעם הנטבח הזה, נושא וסובל אותם, את תמצית הרוע, בשתיקת הכבשים. ואנחנו, השפויים, לא נשכח ולא נסלח! לא נשכח ולא נסלח! גם ילדינו ונכדינו, לא ישכחו ולא יסלחו על אילוצם לאכול את פירות התרעלה, דור לאחר דור. מאז תחילת ההתישבות היהודית בארץ ישראל הם מתעללים בעם היהודי. בדיוק כמו הערבים שגילו שניתן להפריח את ארץ ישראל, כך גם השמאל ה''ציוני'', שהגיע לכאן, דחק באלימותו את הישוב הדתי שהחל בבניה וניכס לעצמו את בנין הארץ. השמאל הוא אסון איום ונורא. | |||
_new_ |
ובקיצור | |||
|
|||
טובלת ושרץ בידה, העושה מעשה זמרי ומבקשת שכר כפנחס... ועל כך כבר נכתב כאן: תגובה 88827 על מה ולמה את מתרעמת על אלו שמחרימים אם את עצמך נוקטת באותה שיטה? | |||
_new_ |
אז תנסי להסביר | |||
|
|||
מדוע לך מותר להחרים מוצרים ולאחרים אסור? בבקשה בלי קללות והתלהמות. | |||
_new_ |
ענה לעצמך, ואם אינך יודע לענות, | |||
|
|||
אז חבל לי לבזבז את זמני עליך! טיפ-טיפה יושר אינטלקטואלי לא יזיק. די להתקרצץ! | |||
_new_ |
אז אל תקשקשי על יושר ובטח לא על אינטלקט | |||
|
|||
_new_ |
זה לא רציני | |||
|
|||
אקדים ואומר שאינני דתי. למעט בבר מיצווה שלי ושל בני רגלי לא דרכו בבית כנסת. כך שכל המחלוקות בין הזרמים השונים ביהדות מעניינות אותי כקליפת השום, תמיד ראיתי בהן בעיה של היהדות בארה''ב. בכל זאת, כפי שאני נוהג לאמר לאנשים כאן כאשר הנושא עולה על הפרק, ''בית הכנסת אליו אינני הולך, הוא בית כנסת אורתודוכסי''. אני חושב שזה גם מתאר נכונה את המציאות בקרב מרבית הציבור החילוני בישראל. נתקלתי לראשונה בתופעה של יהודים רפורמיים בישראל בחוג בית כאן בו הופיע בחור בשם אורי רגב, שהוצג כיו''ר הזרם הרפורמי ביהדות בישראל, שניסה למכור לקהל את ''בשורת'' הרפורמה. הבחור, שקיבל את חינוכו בשומר הצעיר, הגיע יום אחד למסקנה שכנראה יש מה שהוא בדת והחליט, כדי לא לאבד את חלקו לעולם הבא, לעשות מה שהוא בנידון. עול המיצוות וכל מה שכרוך בחזרה בתשובה היו כנראה קצת יותר מדי עבורו, והוא התפשר על הגירסא הרפורמית של היהדות. שם הדרישות צנועות יותר. לא אכנס כאן לתאור מלא של כל מה שהתרחש באותה פגישה, אבל אחרי הפגישה שוחחתי אתו ארוכות על מנת להבין מה מניע אחד כזה. לטעמי האישי, אם כבר, אז כבר. אם חפצה נפשך בדת אז קח את המוצר האמיתי ולך עד הסוף. אל תעצר במחצית הדרך. זה לא נראה לי הגיוני לעשות חצי עבודה ועוד לעסוק בפעילות מיסיונרית אצל אחרים. מהשיחה אתו השתכנעתי שהדתיות שלו היא לא מי יודע מה, ושכל הפעילות שלו איננה מונעת ע''י כמיהה להחזיר את כל עם ישראל בתשובה. נראה לי שכל המטרה שלו ושל אחרים כמותו בארץ היא ל''הכעיס''. הם פועלים לא מאהבת מרדכי (הדת היהודית) אלא משנאת המן (כפי שהיהדות הדתית המסורתית מצטיירת בעיניהם). ה''סיפוק'' שלהם נובע בעיקר מזה שהם מרגיזים את המימסד הדתי הקיים. גם אני אינני מעריץ גדול של המימסד הדתי, וכשהייתי בארץ הם לא פעם הביאו לי את הסעיף. אבל לא נראה לי מוצדק לעסוק בפעילות שכל מטרתה היא להכעיס. מאותה סיבה גם לא נראה לי שקיום מצעד ההומואים בירושלים היה באמת דבר הכרחי. צריך לזכור שיש שוני במושגים בין ישראל וארה''ב. מה שמכונה בארה''ב הזרם האורתודוכסי ביהדות מקביל פחות או יותר למפד''ל בארץ (אולי אפשר לכלול בזה גם את חב''ד). זה בשום אופן לא החרדים שאינם מכירים במדינת ישראל. אלה האחרונים מכונים כאן ''חסידים'' (מבוטא בהדגשת ה''סי''). | |||
_new_ |
אחת הגזירות הראשונות של הנאצים | |||
|
|||
בגרמניה היתה - kauft nicht beim Juden, אל תקנו אצל היהודים. כרזה זו נתלתה על בתי העסק היהודיים ואנשי SA השגיחו שהאזרחים יצייתו לה. אין שום הבדל בין פעילותם של אורי אבנרי וה-AVNERIJUGEND שלו לבין אותה פעילות נאצית. אלה ואלה בקשו/מבקשים להוציא את היהודים שלהם מחיי המסחר ולגזור עליהם מוות ברעב. זו פעילות זהה לגמרי, ההבדל היחיד הוא, שם היו גויים, כאן במתיימרים להיות יהודים. שם, היתה זו ארצם, כאן זו ארצנו. שלנו! בזכותנו הפושעים האלה נגד העם היהודי ונגד האנושות חיים כאן. בזכותנו ובחסדנו הלא מוסרי. מדוע אסור לי להביע את דעתי, שחלאת האדם הזו - ובתוכה כמה שהגדרתם בלשון המעטה אלה ''ביטויים לא ראויים'' - צריכה לעמוד לדין על פי החוק לעשיית דין בנאצים ובעוזריהם. להם מותר לגזור מוות על הישוב היהודי בארץ ישראל, להסתובב בכל העולם ולהסית, על פי מיטב הנאציזם, נגד היהודים, ולי אסור לתבוע אותם לדין על פי החוק לעשיית דין בנאצים ובעוזריהם? לו היה לי כסף, זה בדיוק מה שהייתי עושה. האנשים האלה רוצחים את עמי! האנשים האלה פועלים לאבדן מולדתי. שום סופרלטיב שלילי לא יוכל להגדיר את תועבותם. אם אורי אבנרי וכל ההנהגה הישראלית אינם עומדים לדין על פי תקדים משפטי-נירנברג, אז לגמרי לא מובן למה הנאשמים המקוריים באותם משפטים עמדו לדין. | |||
_new_ |
אחת הגזירות הראשונות של הנאצים | |||
|
|||
הנושא הבא שלי בסידרת השוואת הנאציזם הגרמני לזה השמאלני, הוא הסלקציה ביהודים המבקשים להיכנס לארץ ישראל. ונושא אחר יהיה אורי אבנרי ותיסמונת אורי אבנרי, בלי שום ביטוי לא ראוי, אלא אם ''סלקציה'' הוא ביטוי לא ראוי. אספר איך האדם הזה מפעיל חרם על תוצרת ישראל בתירוץ שזה רק עד שמדינת ישראל תעשה את הסלקציה בין הישראלים ליהודים. אספר על מי שהיה שר התמ''ת והיום ראש ממשלה שנתן את ההוראה לסמן את תוצרת יש''ע, נוסח הטלאי הצהוב, וזה אף הופיע בפרסום רישמי של משרדו. כשישראל הציעה סיוע למדינה מוסלמית לאחר רעש, סירבה זו לקבל סיוע מן המדינה שבה היא רואה יישות נאצית, בדיוק כמו אבנרי, מה עשתה ישראל? הורידה את סימני הזהות שלה וסייעה לשונאיה, מייחלי אבדנה. אל המעמקים הדלוחים האלה דירדרו אותנו מהרסינו ומחריבינו מבית, שעדיין לא נוצרה ההגדרה המתאימה למפלצות שהם. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |