פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מלחמות אזרחים
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שני, 23/04/2007 שעה 10:00)


מלחמות אזרחים

גדעון ספירו



אחד מסימני ההיכר של מלחמות אזרחים, הוא האכזריות הקשה המאפיינת אותן. השנאה בין הצדדים הלוחמים בקרב אותו עם קשה לעתים מזו הקיימת בין מדינות לוחמות. ראו מה מתרחש עתה בעיראק. הרג סיטוני של אזרחים, חלקם הגדול ילדים ונשים שכלל לא מעורבים בלחימה. הצדדים הנצים הם בני אותה דת, אולם הדבר אינו מונע מהסונים להפציץ ולהרוס את האתרים הקדושים ביותר לשיעים, ואילו השיעים משיבים באותה מטבע לסונים. מאות אלפי סונים גורשו מבתיהם בבגדד, ומספר הפליטים המבקשים מקלט בירדן ובסוריה כבר עבר מזמן את המיליון.

אנשי ימין בוודאי יקפצו מיד ויטענו ''ככה זה אצל הערבים''. שטות מוחלטת. כך היה ברואנדה, בקמבודיה, במלחמת האזרחים ביוגוסלביה, במלחמת האזרחים בספרד ולפני כן במלחמת האזרחים בארצות הברית. וכך יהיה גם אם תפרוץ מלחמת אזרחים בישראל. מידת העוינות, האיבה, השנאה הקיימת בין המתנחלים, בעיקר הגרעין האידיאולוגי משיחי שסוחף אחריו שובל של אומרי הן, לבין מתנגדיהם הוא לא פחות מזו השוררת במדינות אחרות שעברו או עוברות סאגה דומה.

מלחמת אזרחים בישראל, אם תפרוץ, תהיה בין בני אור, יהודים וערבים המתנגדים לכיבוש, לבני חושך, אנשי ימין פשיסטי, שהרוב המכריע בו יהיו יהודים (אולי יצטרפו אליהם כמה תימהונים המתקראים ''ציונים דרוזים'') שירצו להמשיך ולקיים את משטר זכויות היתר בשטחים הכבושים. תוצאת מלחמת האזרחים בישראל - האם תסתיים בניצחון בני אור או בני חושך? - תלויה כמובן בהרבה גורמים, ביניהם עמדת הממשלה והצבא. אם הצבא יתפרק לגורמים, וחלק מיחידותיו יעברו למתנחלים ואחרים יצטרפו לבני האור, שפיכות הדמים תהיה קשה, בנוסח עיראק. אם הצבא והממשלה יהיו בצד בני האור, המלחמה תהיה קצרה יותר וכוחות הרשע של המתנחלים ותומכיהם יוכו שוק על ירך.
מכל מקום צריך להיות ברור, כי רבע מיליון יהודים בשטחים הכבושים, רבים חמושים וקנאים, הם הזרעים שעלולים להצית את מלחמת האזרחים, והיא תהיה קשה. תקוות בני האור היא, שבדומה למלחמת האזרחים בארה''ב, שם השתחררה המדינה מהעבדות, התוצאה בישראל תהיה דומה - שחרור מהשעבוד לכיבוש ולמשטר האפרטהייד שהוקם שם.


הדגל

לרגל יום העצמאות קיבלו מינויי עיתון ''הארץ'' לבתיהם את דגל ישראל שצורף לעיתון, ''מתנת בנק הפועלים''. הנה לנו דוגמה קלאסית של האמרה כי הפטריוטיזם הוא מפלטו של הנבל. מדוע מוכן ''הארץ'' להיות אכסניה לציניות הזו של ראשי בנק הפועלים שכיסיהם תפוחים מהמיליונים שנשדדו מלקוחות משקי הבית, ראויה לבירור נפרד.

מה שברור הוא כי שודדים אלה שנהנים מחסות החוק, סבורים כי הלקוחות הם חבורה של אידיוטים שיקפצו לדום לרגל מתנת הדגל, ובחסות זו יוכלו להוציא מכיסינו עוד כמה שקלים שיממנו את משכורות ורווחי העתק.
תגובתי הייתה פשוטה. השמדתי את הדגל, שממילא הוא לא הדגל שלי כבר 40 שנים, ואת שייריו שלחתי חזרה לבעלת הבנק גברת שרי אריסון, למנכ''ל וליו''ר הדירקטוריון, כדי שיוכלו לפזר את שיירי אפר הדגל יחד עם אפר הסיגרים במאפרותיהם המפוארות.


מסיפורי יום העצמאות

לקראת יום הזיכרון לחללי ''מערכות ישראל'' מפרסמים העיתונים סיפורים שונים שנועדו לפאר ולרומם את הנופלים ואת בני משפחותיהם.
סיפור כזה פירסם ''ידיעות אחרונות'' (יום שישי 20 באפריל 2007).
עמי שרייר בן 62 איבד את בנו יפתח במלחמת לבנון השנייה. כיצד החליט לקדש את זכרו? הסכיתו ושמעו:
הוא עלה על קבר בנו וביקש את רשותו להתנדב לשירות מילואים בגדוד 101 של הצנחנים שם שירת הבן, וכך ''לסגור מעגל''.

''הרשות ניתנה'' ועמי שרייר התנדב לשירות של שבועיים בשטחים הכבושים שם עשה הגדוד במלאכת הכיבוש והטרור הממלכתי הישראלי.

כמה מייאש לקרוא ולדעת, שחלק מהמציאות המטורפת של ישראל 2007 בא לידי ביטוי באותו עמי שרייבר, אב שכול, שחושב שהפעילות הנכונה להנציח את בנו שנפל במלחמה מיותרת, היא ''להמשיך את דרכו'' במסגרת פעולות כיבוש ודיכוי ושמירה על משטר האפרטהייד למען המתנחלים, שם עשה בנו את שירותו בטרם מלחמת לבנון השנייה.
ואיך מסביר האב את המעשה? ''הציונות נכנסה לבן לורידים כבר בתיכון בעקבות ביקור במחנה ההשמדה אושוויץ. אז החליט כי את השירות הצבאי יעשה במסלול קרבי''.
הנה לכם אישור לנכתב בטורי מהשבוע החולף: אושוויץ כמטהר הפשעים הישראלי. האב לא רואה את האבסורד הנורא במעשהו ו''העיתון של המדינה'' מלווה זאת במחיאות כפיים.
הטרור הישראלי עובר מבן לאב ולהיפך.


נזכור

ביום הזיכרון הישראלי אני זוכר גם את אלפי הקורבנות של הטרור הממלכתי הישראלי, את מאות הילדים הפלסטינים, הנשים הפלסטיניות, הקשישים הפלסטינים, האזרחים הפלסטינים, יחד אלפים רבים, שנהרגו ונרצחו על לא עוול בכפם, אך ורק משום שהם פלסטינים, על ידי כוחות הכיבוש הישראלים, צבא, שב''כ ומתנחלים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מי שמדבר
ישראל בר-ניר (יום שני, 23/04/2007 שעה 10:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדם התומך בכל נפשו ומאודו בפשיזם האיסלאמי חורץ לשון על ''ימין פשיסטי''.
_new_ הוספת תגובה



כמה מייאש
ש.דהרי (יום שני, 23/04/2007 שעה 15:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לקרוא את דברי הבלע של זה המכנה עצמו ''גדעון ספירו''.
כמה מייאש לדעת, שהוא מהלך לו חופשי בינותינו במקום להינמק בצינוק צר ואפל, כראוי לו ולשכמותו.
ושלום ליהודים.
_new_ הוספת תגובה



התאור הזה הוא מעין הבט. רק הבט מהתמונה בכוללת
האחות אותליה והאח עמנואל (יום שני, 23/04/2007 שעה 22:31)
בתשובה לש.דהרי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואין הכוונה לעשות עוול לאיש, המסור לנושאים בהם הוא עוסק, וכנראה בעל לב.
_new_ הוספת תגובה



''אשרי העניים ברוח כי להם מלכות שמים''. אשרי הנפשות התועות
האחות אותליה (יום שני, 23/04/2007 שעה 20:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגע התפללתי למען האיש.

_new_ הוספת תגובה



התאור הזה הוא מעין הבט. רק הבט קטן מהתמונה בכוללת
האחות אותליה והאח עמנואל (יום שני, 23/04/2007 שעה 22:35) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואין הכוונה לעשות עוול לאיש, המסור לנושאים בהם הוא עוסק, וכנראה בעל לב.

אותליה, כולנו שווים לפני האל, שלום המשיח מסור לכולנו. אל תטילי דבר דופי, וכי בך אין דופי?
_new_ הוספת תגובה



התאור הזה הוא מעין הבט. רק הבט קטן מהתמונה בכוללת
האחות אותליה (יום שני, 23/04/2007 שעה 22:49)
בתשובה להאחות אותליה והאח עמנואל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בעיקר בגלל אנשים כמו
מהנדס אזרחי (יום שני, 23/04/2007 שעה 22:48) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גרוסמן, חנוך לוין ואחרים שהצליחו להרעיל את נפשו הרכה והתמימה של הנוער הישראלי, ולהשתיל בו שקרים היסטוריים מסמרי שיער. אנשים אלה, שאורי אבנרי הוא מורם הרוחני, משולים לגנבים קטנים שנכנסו דרך חלון המטבח לגנוב איזו פרוסה להשביע את רעבונם, ולהפתעתם מצאו עצמם בלב ליבו של ארמון ריק מאדם - הלא הוא החינוך במדינת ישראל. וכך השתלטו חבורה של תמהונים, נוכלים, מתחזים ושאר דגי רקק על תודעתו של הנוער הישראלי התמים שמערכת חינוך כושלת השאירה אצלו חלל ריק בכל הקשור לסכסוך הישראלי ערבי. למרבה הצער מצאה חבורה מופקרת זאת שותף טרגי לדרך - יצחק רבין ז''ל הדכאוני - שהפך את מדינת ישראל צעד אחר צעד לסמרטוט האולטימטיבי של המזרח התיכון. צריך רק להקשיב להצהרות המחוצפות של אישים ערביים בשבועות אלה על ההצעה הסעודית כדי להעריך אתמידת הנזק שהשאיר כאן רבין. בעיסקת ג'יבריל הוא יצר את התנאים הבלתי אפשריים שהמדינה צריכה היום לפעול בהם לצורך שחרור חטופים. ובהמשך, כשראה ערפאת את תמימותו וחולשתו של האיש - גרר אותו לפעולת העוקץ הגדולה של הסכמי אוסלו (שאולי רק הסכם מולוטוב ריבנטרופ עולה עליו כפעולת עוקץ), וכך נגוזו סיכויי השלום אולי לתמיד. חבל, אך מדינת ישראל תוכל לחיות כאן בבטחון ובדו קיום עם העולם הערבי בתנאי שתחזיר את כבודה האבוד וכושר ההרתעה שלה שהוא בפירוש בהשג יד. וראשית יש למגר את האויב הגדול מכולם - השמאל הקיצוני הישראלי. הרתעת הערבים תהיה קלה יחסית לביעור אמיתי של רעיונות הטרוף הפרברסיים של אותם קיצונים שהשתלטו כאן על חקים ניכרים באקדמיה, על רוב התקשורת ועל בית המשפט העליון.
_new_ הוספת תגובה



השמאל אינו אויב. אך בהחלט חשוב הכבוד הלאומי
מיכאל שרון (יום שני, 23/04/2007 שעה 23:20)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על שאלת הרוע ומורים רוחניים
חשיבותו האוביקטיבית של הכבוד הלאומי - מתוך מאמר שכתבתי פעם
השלכותיו האוביקטיביות של הכבוד

מה פרושו של פילוס מקום בהיסטוריה? הכוונה לא רק למדינה משלך, לריבונות עצמית. הכוונה גם לכבוד ולהכרה במעמדך.

שכן הכבוד אינו גחמה פסיכולוגית שכולה סוביקטיבית. נהפוך הוא - הכבוד הינו אותו מצב אוביקטיבי בו או שאתה מקבל החזרים ותמורות כראוי, או שנגרע מהם, בשל הזילזול בכבודך, דהיינו במעמדך האונטולוגי (אונטולוגיה - מרחב, משרעת ומימדי הנוכחות הקיומית).

זה שאינו מכובד - אינו מקבל תמורה הולמת בעד תוצריו. במדיניות החוץ ניכפים עליו מצבים הדוחקים אותו לפינה, ונותנים יתרונות לאחרים על חשבונו. אזרחיו נאלצים בכל מקום לשלם יותר במונחי מאמץ או מטבע אחר תמורת מה שהם רוכשים לעצמם. ניתן לעולל לו כמעט כל דבר, מבלי להיענש או לשלם מחיר כלשהו. אובדן הכבוד הינו גם אובדן כוח ההרתעה. אזרחי מדינות חסרות מכובדות בינלאומית אינם יכולים לקבל מעמד שווה במדינות אחרות, אינם מקבלים זכויות אזרח שוות ערך, ולכן הם נאלצים למכור את עבודתם כעובדים במעמד ''זר'' או ''לא חוקי'' במחיר זול באופן לא קביל כמעט.

והערבים אכן מנסים כיום להשיג זכויות עובדים זרים בעלי מעמד אזרחי סביר בארצות אליהם היגרו.

מדינה חסרת כבוד לאומי - פעולת פלישה לאדמתה והצגת מנהיגיה כ''פושעים'' הינה דבר ''סביר'' בעיני רוב האנשים בקהילייה הבינלאומית. כזה הינו המצב הקולוניאליסטי, במסגרתו הפולש מציג את אזרחי המדינה הניפלשת כניקלים ומציגם כחסרי ערך קבל עם, דהיינו מקל את מעמד כבודם. וכזה היה במידת מה גורל העירקים או האפגנים. מדינה שכבודה מוקל - ניתן לתת לה תכתיבים קשים במישור מדיניות החוץ, ואף לאלצה לוותר על טריטוריות או יתרונות חיוניים. והערבים אכן הצליחו לפגוע אנושות בכלכלת ישראל, ולאלצה לאותה נסגנות של עקירת יישובים הניראית כמצב בו ישראל מנסה לשאוף מעט אוויר כלכלי ומענקים, מה ששוב גורע מכבודה במישור הבינלאומי.

הכבוד בהיסטוריה המדינית

האומות דוברות האנגלית, למשל, הגיעו לאותו מעמד של כבוד בינלאומי בשורה של מאבקי דמים שנימשכו כ-‏700 שנה, מאז מלחמת מאת השנים כנגד צרפת במאה ה-‏14. כבודה של צרפת, אינו רק התרבות הצרפתית, אלא בעיקר ז'אן דארק הבתולה מאורלאנס, נפוליאון, המרשל פוש ממלחמת העולם ה-I, הרזיסטנס ורוח ההתנגדות לכובש הנאצי ודה-גול (שאמנם מדברים על נסיגתו מאלג'יריה, אך שוכחים להזכיר שמדובר במאות ק''מ מאדמת הבית, ולא בחלק אינטגראלי מצרפת והמולדת ההיסטורית. בהשוואה, לגבי אלזאס לוריין, שכן היתה חלק אינטגראלי מצרפת, נישבעו הצרפתים להחזירה בכל מחיר, לאחר שנילקחה ב-‏1870 על-ידי הגרמנים). אפילו גרמניה, שמעמדה בהיסטוריה עד המאה ה-‏18 היה נמוך חרף חריצות אנשי המדינות הקטנות הגרמניות המפוצלות, וחרף תרומתה התרבותית, הצליחה להרים את כבודה מאז תקופת קאנצלר הברזל ביסמארק במאה ה-‏19, המרשל בלייכר והמדינה הפרוסית ומלחמתה בנפוליאון, ואפילו בעקבות מלחמת העולם השנייה, בו נאבקה גרמנייה עד השנייה האחרונה ממש מול כוחות עדיפים בהרבה. אולי אותו מאבק נואש הוא שהציל את גרמניה חרף פשעיה נגד האנושות, לאחר ששר החוץ האמריקני, הנרי מורגנטאו, הציע בשלב מסויים להחזיר לאחר הכיבוש את גרמנייה לתקופת האבן ולהרוס עד היסוד את תשתיתה התעשייתית המפותחת. כך אומת המשוררים והמוזיקאים רכשה את כבודה ההיסטורי דווקא עקב מאבק דמים קשה, ככל הנראה, וכיום היא האומה הדומיננטית ביותר באירופה.

טרגיות הכבוד של הסכסוך הישראלי-ערבי

זו היא הטרגיות של הסכסוך הישראלי ערבי - שני לאומים הנילחמים על כבודם הלאומי. מחד - האומה הערבית כולה, שהפלשתינים נילחמים כיום בשמה, אותה אומה שהיתה בעבר בעלת כבוד ואצילות מפוארת בעקבות כיבושי האיסלאם ותור הזהב שלו במדעים ובתרבות; ואחר, במשך כ-‏700 שנה כבודה הלך והושפל, עד שחולל לבסוף על-ידי הסיטואציה הקולוניאליסטית.

והיהודים, שמאז גלותם הסופית ב-‏132 לספירה בתקופת הקיסר אדריאנוס, כבודם כאורחים זרים במקומות גלותם חולל אף הוא ושב וחולל במהלך הפרעות, הרדיפות והביזויים, כשישראל היתה התקווה הגדולה לחיים חסרי קלון. דומה שהברירה אותה מציבים לעצמם שני הלאומים, והערבים ביתר עקביות מהיהודים כיום הינו - ''כבוד או מוות'', שלא לדבר על ''חרות או מוות''.

ברם, האם יתקיימו בנו גם הפעם דבריו של ביאליק ב''עיר ההרגה''?

''מנוסת עכברים נסו ומחבא פשפשים החבאו/וימותו מות כלבים שם באשר נמצאו. חלליכם חללי חינם/לא ידענו למה מתם ועל מי מתם ואין טעם למותכם כמו אין טעם לחייכם.
חציר תלוש העם - ואם יש לתלוש תקווה?''

ועל המון הבכי והנאקה אומר ביאליק: ''ככה תאנוק אומה אשר אבדה אבדה. פצעיכם נאמנים אבל תפילתכם רמייה''.
אל תצטרף אליהם ביללתם, מורה אלוהים למשורר ''יחללו לבדם צרתם - ואתה אל תחללנה. וכאשר פשטתם יד תפשוטו, וכאשר שנוררתם תשנוררו''.

האם גם הפעם יתאמו לקלון ומגמות ההתבזות והאובדן הלאומי דבריו של אורי צבי גרינברג?

''בתכלית הפשטות ובתכלית הגועל, הקרוא לשמחות בחצרות הפריצים, מפליא לרקד ריקודים של קדושה להנאת הפריץ הגוי. הוא, היהודי המטורף המנגן ניגונים נפלאים לכבוד הפוגרומים ולהוד הטבחים/ ולכל באי עולם: טיטוסים, פטליורים, מזמר אני את הזמר הנפלא: הוי, בואו אלי, שהשמחה במעוני; ערכתי שולחני מבשרי ודמי לכם וליהוה על אדמת הסלוים.

היש אלוהים לן שטוב הוא מטיטוס ומני סולדטים על מפתני גבולות? אם ישנו - הוא בכין, הוא פחדן וטוב לו, כלסבא חולה, המחבוא בין עבים/מאימת פוגרומים בעיירות ישראל/מה שיך: אלוה? הי, בכין ופחדן יהוה שלנו על אדמת הסלוים ועושה לו ביצה מבכיו שבכנען''.

הגדרה עצמית וכבוד לאומי ברמת הפרט והכלל

מה אומרת ''הגדרה עצמית'' של לאום? כינון ריבונות או אוטונומיה. זו מאפשרת שימוש במשאבים עצמיים העומדים ''לרשותך'' ולשרות החלטתך ללא עוררין, על-מנת לממש מטרות לאומיות: הגנה, הגדלת מרחב התימרון הבינלאומי, שימוש או סחר במשאבים או בחלקם (יצוא נחושת או נפט, למשל) וכיוצא בזה.

חשוב נא על כדורי ביליארד הנעים על לוח: יש כאלה היכולים לנוע ללא הפרעה, ולהמשיך בכוון התנועה תוך מיזעור הפרעה מצד כדורים אחרים. מיזעור הפרעה כזו של
הטייה
ממסלול נבחר, נקבע במקרה הכדורים על-ידי גודל המסה בזיקה עם התאוצה והמהירויות, הקובעים את מידת עמידות resistance הגוף לשינוי כוון.

אנלוגיה ל''מסה'' של מדינה, הקובעת דרגת חופש פעולתה, הינה גורמי העוצמה והמשאבים השונים העומדים לרשותה. וכן הכבוד הבינלאומי בה זוכה אותה אומה.

זאת בעוד גורמי המאמצים המושקעים במימוש מטרות הינם אנלוגיים לתאוצה והמהירות, ועומדים בין השאר ביחס ישר לבהירות (חוסר האמביוולנטיות או הבלבול) המערכת הערכית ומידת הנחישות והרצון לממש ערכים אלה.

גם ברמת הפרט וגם ברמת המדינה, המשקל או המסה של האדם או המדינה הינם מידת הכבוד להם הם זוכים מאחרים, המשאבים העומדים לרשותם, והמיצב (הסטטוס) החברתי או הבינלאומי של הפרט או המדינה. ככל שמצרפיותם גבוהה יותר, כך חופש פעולתם רב יותר, תוך יכולת למזער הפרעות מצד אחרים (אנשים, קבוצות אתניות או מדינות) המכוונות להטות אותם ממסלולי בחירתם.

אם אתה קובע למשל שהפרט הינו תלוי בקולקטיב, וכל אשר לו בא מהקולקטיב (כפי שמניח השמאל, ובדומה להנחה אחרת המקובלת על השמאל - תלות מוחלטת של ישראל בקהילייה הבינלאומית ובעמדותיה), הרי ככל שהפרט סוטה ממטרות הקולקטיב (הנקבעות על-ידי הקבוצה השלטת החולשת-על ומתפעלת מקורות כוח, וכן מכתיבה ערכים), כך מומעט מ''כבודו'' ומיצבו. וקטנה יכולתו להמשיך בכוון בחירתו, אף אם הוא מפעיל מאמצים רבים הניזונים מצידם על ידי נחישות ערכית.

מה היא מידת הזכאות של אומה להגדרה עצמית וריבונות?
מה היא מידת הזכאות של הפרט להגדרה עצמית וריבונות?

כך, מקטינים, רפי שכל ועובדים זרים נשללת כמעט לחלוטין זכות הריבונות והגדרה עצמית. האם כולנו מבחינת ''עובדים זרים'' או קטינים, באופן יחסי לזכות ההגדרה העצמית הבלתי מותנית של בעלי הכוח ומכתיבי הערכים, העמדות וההחלטות הגורליות בחברתנו?
_new_ הוספת תגובה



גדעון אתה הראשון שצריך לקום ולחזור לארץ ממנה באתה לישראל
סוריא (יום שלישי, 24/04/2007 שעה 21:54) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומשם תתחיל לזכור . כי אתה לא פחות שונה ומתחסד כאחרים ככמותך , בשעה שאתה יושב על אדמתם של אלו שאה מנסה ליזכור.
_new_ הוספת תגובה



באם אכן מדובר באמת אזי בושה לערביי ישראל על כי לא קמים כנגד זה
סוריא (יום חמישי, 26/04/2007 שעה 0:21) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

, כי מי שזוכר פגזי החיזבאלה לא פסחו את כפריהם בגליל העליון והתחתון .
_new_ הוספת תגובה



מי שמסתובב בחברת כלבים שוטים בסוף נובח כמותם
סוריא (יום חמישי, 26/04/2007 שעה 0:26) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין עשן בלי אש /עזמי
סוריא (יום חמישי, 19/04/2007 שעה 17:23) הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו

ובודאי שאין אדם בחזקת אשם טרם הוכח הדבר בבית המשפט , לכאן או לכאן. כפי שגדעון או עזמי טוענים כי אכן ניתפר תיק אזי איני מבינה מה הבעיה של אותו עזמי להוכיח חפותו כ בל עם ולהתייצב בארץ בפני מצלמות ועיתונאים ולהוכיח חפותו -אמא שלי תמיד אמרה לי מי שמסתובב בחברת כלבים שוטים בסוף נובח כמותם ,אזי עזמי יקרי עם השוטים שבכלבי סוריה הסתובבתה ואף נבחתה ואף עצמות חמ''ס ביחד עם יושבי דמשק אכלת, אז על תלין ותזיל ריר מעל הצלחת.
_new_ הוספת תגובה



ככה זה אצל הערבים
א. פרקש (יום ראשון, 29/04/2007 שעה 9:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה לעשות? זו עובדה.
זה ללא שולל את העובדה שככה זה אצל הרבה חברות נחשלות בעולם. הבעיה אצל המוסלמים היא שמעבר לסכסוכים השיבטיים שלהם הם מונעים מקיצונות דתית. מלחמותיהם מתובלות בעקרונות דתיים וזה מה שעושה את ההבדל. רק ארגוני טרור מוסלמים חוצים יבשות כדי לפגוע במדינה רחוקה, אם ע''י שיגור חוליה או אם ע''י הפעלת חוליה רדומה מקומית. היוגוסלבים לא מתבאדים בלונדון או המלזיה, ורואנדים לא מפוצצים בניו יורק או באוסטרליה.

''וכך יהיה גם אם תפרוץ מלחמת אזרחים בישראל.'' - תמשיך לחלום. לא ניתן לכם לפתוח במלחמת אזרחים. לחלום, אתה יכול.
---------------------

הפטריוטיזם הוא מפלטו של הנבל, בדיוק כמו שסוציאליזם ו''שלום עולמי'' הם מפלטו של הנבל. לכל נבל יש את המלונה שלו שבה נוח לו לנבוח. יחד עם זאת, רוב בעלי האידיאולוגיות הרציונליות אינם נוהגים לנבוך בספירו כמו גדעון. אין ספק שתגובתו היא משוגעת. אני בטוח שהוא מאשים את הכיבוש בשיגעונו.
----------------------------

טוב שספירו תוקף את תחושותיו של אב שכול. קרוב לודאי שילידיו לא שירתו בצבא והם נפקדים משירות. אבל מה לעשות שהכיבוש חיוני להגנה על ישראל ולהגדרת גבולותיה בעתיד. גם אם ספירו לא מסכים אין זה אומר שהוא צודק ושצריך לשמוע בקולו. תפיסתו של ספירו ואמונתו בשלום עם הפלסטינים מצוצה מהאצבע שלו ומנותקת מהמציאות המתרחשת גם בימים אלה אל מול עיניו ואוזניו.
---------------------------------

שספירו יזכור את היקרים לו ואנחנו נזכור את יקירינו. אבל למה הוא מנסה לבלבל את קוראיו בשטויותיו הדמגוגיות? לכל משטר טוטליטרי יש את הערפאתיוגנד שלו ולכל ספירו את המכסה שלו.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי