פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
לא יהודים שרואים את עצמם יהודים
אלי אשד (יום שלישי, 18/06/2002 שעה 4:59)


במוסף ''7 ימים'' האחרון פורסמה כתבה מעניינת על חוקר בריטי שנודד בעולם ומאתר אוכלוסיות יהודיות או שרואות את עצמן כיהודיות על ידי בדיקת הד.נ.א שלהם.
לפעמים הוא מוצא קשרים גנטיים מדהימים למשל בין יהודי תימן ובין בני שבט אפריקאי . לפעמים הוא מוצא שאין קשר ,למשל בין היהודים האתיופיים ובין היהודים שבאו מארץ ישראל.
אך לאמיתו של דבר הקשר הגנטי הוא חסר כל משמעות שהיא . כפי שאמר לו בן גוריון :''יהודי הוא מי שחושב את עצמו לכזה '' ובזה מתחיל ונגמר הכל .

החוקר טיודור פרפיט קובע שיש מספר עצום של אוכלוסיות בעולם שיש להן קשר ליהדות ומכאן שהן תומכות ברעיון של מדינה יהודית ויכולות להגר לכאן אם ירצו ואם אנחנו נרצה.
יש עם כך בעיות מעשיות רבות . אנחנו לא הצלחנו לשלב בתוכרנו את יהודי אתיופיה ודומה שהחברה הישראלית גם לא התאמצה יתר על המידה , יהיו בעיות מעשיות קשות עוד יותר בהתמזגות עם בני שבט אפריקני.לדעתי צריך להתאמץ אבל אני כנראה יחיד בדיעה כזאת .
אבל אודה ואתוודא כיום כאשר יש ירידה גוברת והולכת בכמות היהודים בעולם נחמד לחשוב שיש כל כך הרבה שבטים ועמים שרואים זאת ככבוד להיות יהודים ורוצים להיות יהודים . ייתכן שדווקה בקבוצות כאלה נמצא העתיד של מה שנקרא היום ''העם היהודי''.

חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  לא לחינם אין זה ''דם יהודי''  (ניר) (3 תגובות בפתיל)
  עתיד העם היהודי  (עידו הרטוגזון) (3 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי