פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
40 השנים הרעות
אורי אבנרי (יום ראשון, 10/06/2007 שעה 10:32)


40 השנים הרעות

אורי אבנרי



''באה מנוחה ליגע / ומרגוע לעמל. / לילה חיוור משתרע / על שדות עמק יזרעאל. / טל מלמטה ולבנה מעל / מבית-אלפא ועד נהלל...''

ככה שרנו בנעורינו. עכשיו זאת תכנית נוסטלגיה בטלוויזיה. צעירים משנות ה-‏50 שרים שירים חלוציים.

המחשבה נודדת. מי היו החלוצים, ששרו את השירים האלה לראשונה?

הם באו מבתים עשירים בסנט פטרבורג, מן השטעטל בגליציה, בנים ובנות של פרופסורים בגרמניה. הם יכלו להפליג לארצות-הברית, כפי שעשו רוב המהגרים של אז. אבל הם נמשכו לארץ מזרחית רחוקה, להרפתקה לאומית גדולה. הם חיו במחסור ממאיר, עבדו בעבודות גופניות מפרכות בשמש הקופחת שלא היו רגילים לה וחלמו על חברה אנושית מושלמת.

הם היו אידיאליסטים אמיתיים. לא עלה על דעתם שהם מקפחים בני עם אחר. הערבים היו בעיניהם חלק מהנוף הרומנטי. הם האמינו בלב תמים שהם מביאים ברכה וקידמה לכל תושבי הארץ.

היום, כעבור ארבעה-חמישה דורות, זה נראה לגמרי אחרת. התמימות של אז נשכחה. היא נראית לרבים כצביעות מתחסדת, כחיפוי על שוד ועושק.

זוהי אחת התוצאות של 40 שנות הכיבוש. המתנחלים של היום טוענים שהם ממשיכי ההתיישבות של שנות ה-‏20 וה-‏30, שהם-הם החלוצים של ימינו. בריוני הגזל והעושק גורמים לנו לראות את החלוצים של אז כקודמיהם.

כאשר אנחנו מונים את הנזקים שגרמו 40 שנות הכיבוש - לנו, ולא רק לקורבנות הישירים, תושבי השטחים הכבושים - אל נשכח את זה. הכיבוש מרעיל את הזיכרון הלאומי. הוא מזהם לא רק את ההווה, אלא גם את העבר, ולא רק בעיני העולם, אלא גם בעיני עצמנו.

די לראות מה עושה הכיבוש לדת היהודית.

הרב מרדכי אליהו בילדותי לימדו אותי בבית שהיהדות היא דת הומאנית, ''אור לגויים''. יהדות פירושה לתעב את האלימות, להעדיף את הרוח על הכוח, להפוך אויב לידיד. יהודי יכול לעמוד על נפשו - ''הקם להרגך השכם להרגו'' - אך לא מתוך תשוקה לכוח ושיכרון האלימות.

מה נשאר מזה?

ידידים מודאגים שלחו לי השבוע בדואר האלקטרוני ציטוטים מסמרי-שיער של הרב מרדכי אליהו, מי שהיה הרב הראשי הספרדי, המשמש כמדריך הרוחני של המתנחלים ושל כל המחנה הלאומי-דתי. במכתבו לראש-הממשלה פסק הרב שאסור לרחם על אוכלוסייה אזרחית בעזה אם זה מסכן את חיילי צה''ל. בנו, שמואל, פירש את ההלכה בשם אביו: אם לא די בהריגת 100 ערבים כדי להפסיק את ירי הקסאמים, כי אז צריכים להרוג 1000. ואם זה לא מספיק, צריכים להרוג 10,000, וגם 100,000, וגם מיליון. כל זה כדי להפסיק את הקסאמים, שבכל שנות הפעלתם לא הרגו תריסר יהודים.

מה הקשר בין תפיסה ''דתית'' זו ובין האל, שהיה מוכן לחוס על סדום בעבור עשרה צדיקים בתוכה?

מה ההבדל בין תפיסה מוסרית זו ובין שיטת הנאצים, שהוציאו להורג 10 בני-ערובה על כל חייל גרמני שנהרג בידי המחתרת?

אברום בורג הדברים לא עוררו שום תגובה. לא קמה צעקה, לא מפי צאן-מרעיתו ולא בציבור הרחב. מספר הרבנים הדוגלים בגלוי בשיטות כאלה מגיע עתה למאות. רובם רבני ההתנחלויות. זוהי תפיסה דתית שצמחה באווירה המורעלת של הכיבוש, דת הכיבוש. היא מזהמת את כל הדת היהודית, בהווה ובעבר.

אין זה פלא שאיש בעל מצפון דתי, אברהם בורג, מי שהיה יו''ר הכנסת וראש הסוכנות היהודית, נתן השבוע גט לציונות, ודרש למחוק את הגדרת ישראל כמדינה יהודית.

אין עוד שום חידוש בקביעה, שהכיבוש הורס את צה''ל. היום זה כבר מתועד בדו''ח של ועדת-החקירה.

צבא אינו יכול למלא את תפקידו, כשהוא פועל עשרות שנים כמשטרה קולוניאלית. אפשר לתת שמות מושכים לכיתת-מוות - סיירת מנגו וגדוד אפרסק - אבל היא נשארת מה שהיא: מכשיר של הרג ודיכוי אכזרי.

מי שמתכנן היום איך להרוג ''פעיל בכיר'' במבצע נועז בקסבה של שכם, בנוסח המאפיה, לא ינהיג מחר גדוד של טנקים מול אויב מתוחכם. צבא היורה למוות במשליכי-אבנים, הרודף אחרי ילדים בסמטאות מחנה-הפליטים בלטה או המשליך פצצה של טון על בית-מגורים, אינו צבא המסוגל בן-לילה להפוך לכוח מודרני בשדה-הקרב של מלחמת אין-ברירה.

אין צורך לקרוא זאת בדו''ח וינוגרד. די להשוות את אלופי 1967, אנשים כמו יצחק רבין, ישראל טל, עזר וייצמן, דויד אלעזר ומתי פלד עם הדמויות המקבילות להם כיום. אחרי 40 שנות עבודה בזויה נגד עם חסר-מגן, אין הצבא מושך אליו עוד צעירים בעלי מחשבה מקורית ומוטיבציה גבוהה, אנשי תעוזה ותושייה. הוא מושך את הבינוניים שבבינוניים.

במלחמת ששת-הימים היה לנו צבא קטן ומתוחכם, שהגן על המדינה מתוך הגבולות הצרים של הקו הירוק, הגבולות שאבא אבן קרא להם ''גבולות אושוויץ''. היו דרושים לו בקושי שישה ימים כדי לגבור על ארבעה צבאות. מאז התרחבו השטחים והושגו ''גבולות ביטחון'' אידיאליים, הצבא גדל פי כמה, התקציבים התנפחו, ואת התוצאות ראינו במלחמת-לבנון השנייה.

מבחינה צבאית, הכיבוש הוא איום ישיר על ביטחון המדינה.

נשאר בית-המשפט. סקרי דעת-הקהל הראו שהציבור אמנם בז לכנסת ומזלזל בממשלה, אך מעריך את בית-המשפט העליון כמבצר הדמוקרטיה והוא מקור לגאווה.

בימים האחרונים התגלה לנו שזאת הייתה אשליה. ברגע שאהרון ברק פרש מבית-המשפט, מערכת המשפט כולה משתכשכת בביצה של אינטריגות, האשמות ואף השמצות הדדיות. וההשמצות אינן באות רק מפי אלמונים באתרי-האינטרנט, אלא גם מפי שר-המשפטים החדש, שנשלח על-ידי ראש-ממשלה רדוף פרשות-שחיתות.

איך זה קרה?

זה שנים חי בית-המשפט בעולם של אשליות. השופטים עצמו את עיניהם מלראות את מעשי ידיהם. בעוד שהם רואים בעצמם את מבצר הליברליזם והדמוקרטיה, הם אישרו בפועל הוצאות-להורג ללא-משפט. הם עצמו את עיניהם כאשר הפכו העינויים לשיטה שגרתית. הם בנו תלי-תילים של פלפולים כדי להוכיח שהחומה המפלצתית היא צורך בטחוני, ולהתעלם מהעובדה הגלויה-לעין שמטרתה העיקרית היא שוד של אדמות כדי להרחיב את ההתנחלויות.

כאשר פירסם בית-המשפט הבינלאומי חוות-דעת פשוטה, צלולה ולא ניתנת-להפרכה, שקבעה שהחומה סותרת בעליל את החוק הבינלאומי ואת האמנות שישראל חתומה עליהן, בית-המשפט שלנו פשוט התעלם.

בית-משפט העושה שקר בנפשו בתחום אחד אינו יכול לשמור על יושרה מוחלטת בתחום אחר. ''מבצר הדמוקרטיה'' נסדק, ועלול לקרוס.

ובאותה השעה מזדהם ספר-החוקים של ישראל בחוקי-חרפה גזעניים, החל בחוק המונע מאזרח ישראלי לחיות בישראל עם אשתו הפלסטינית, וכלה בהצעת-החוק שאושר השבוע בקריאה טרומית, שמאפשר לשמונים ח''כים להדיח מהכנסת ח''כ המתבטא בכנסת ומחוץ לה נגד שר או קצין בכיר.

יש להכיר בעובדה: 40 שנות כיבוש שינו את פני המדינה עד ללא-הכר.

זה ניכר בכל תחומי החיים. הנגע פשט בכולם.

צעירים וצעירות בני 18, גם כאלה שזכו לחינוך מוסרי מידי הורים הגונים, מתגייסים לצבא, נכנסים למסלול הברוטאלי של יחידותיהם ומקבלים אינדוקטרינציה המצדיקה כל מעשה-נבלה נגד ערבים. רק מעטים ומיוחדים עומדים בלחץ. כעבור שלוש שנים הרוב יוצאים מהצבא כגברים קשוחים, קהי-חושים. הברוטאליות ברחוב הישראלי, ההרג השגרתי מסביב למועדוני-הנוער, ריבוי מעשי-אונס והאלימות במשפחה - כל אלה הושפעו ללא ספק מהמציאות היומיומית של הכיבוש. הרי מדובר באותם האנשים.

אותם השוטרים הנשלחים לחברון ולמחסום חווארה, המתייחסים לתושבים שם כאל יצורים נחותים, נוהגים בסדיזם או מחפים על הסדיזם של חבריהם - חוזרים למחרת היום לשרת בתל-אביב, בחיפה ובשפרעם. האם יהפכו בן-לילה, ובאורח פלא, למשרתי-ציבור בחברה דמוקרטית?

זה שנים רגילים שרותי הביטחון, המשטרה והצבא לשקר בכל הנוגע לאירועים בשטחים הכבושים. השקר הפך לשיגרה. כמעט אין עוד עיתונאי בעולם המקבל את ההודעות האלה ללא בדיקה. וכאשר מתרגלים לשקר בתחום אחד, אי-אפשר לעצור את השקרנות שם. שקרני הצבא, המשטרה ושאר השירותים התרגלו לשקר גם בעניינים אחרים.

ב''שטחים'' חוגגת השחיתות. קציני הממשל הצבאי פושטים את מדיהם, מתקשרים עם מושחתים מקומיים ועושים עסקים חשוכים. אילי-הון מעורבים בעסקים מפוקפקים כאלה. אין זו, כמובן, הסיבה היחידה לחגיגת השחיתות במדינה - אבל זה בוודאי גורם מסייע.

הכיבוש יוצר ריקבון, והריקבון הזה חודר לכל נקבוביות הגוף הלאומי.

אחרי 40 שנה אין עוד שום דמיון בין מדינת ישראל כפי שהיא ובין המדינה שעמדה לנגד עיני המייסדים: מדינה שהיא דוגמה לעולם מבחינת הצדק החברתי, היחס למיעוטים והשלום עם שכנותיה. המייסדים חלמו על חברה מודרנית, נאורה, חילונית, ליברלית, מתקדמת מבחינה סוציאלית, משגשגת מבחינה כלכלית לטובת כל אזרחיה. המציאות, כידוע, שונה מאוד-מאוד.

נכון, אי-אפשר להאשים את הכיבוש בכול. גם לפני 1967 הייתה המדינה הצעירה רחוקה משלמות. אך הייתה לציבור התחושה שזהו מצב זמני. שאפשר לתקן ולשפר. שיש דין ויש דיין. כאשר הפכה הרפובליקה הישראלית לאימפריה קולוניאלית, חלה ההידרדרות הדרמטית במצב.

בתום מלחמת ששת-הימים הריע לנו העולם כולו. דויד הקטן והאמיץ ניצח את גוליית. עכשיו אנחנו מצטיירים כגוליית רשע ואכזרי.

החרם שהכריזו גופים שונים בעולם על מדינת-ישראל צריך להדליק אור אדום. תומאס ג'פרסון קבע במגילת-העצמאות האמריקאית שכל מדינה חייבת לנהוג תוך ''מתן כבוד הגון לדעת האנושות''. זאת לא הייתה רק מצווה מוסרית, אלא גם תבונה מעשית. הכיבוש המתמשך, המפר את החוק הבינלאומי, הוא סטירת-לחי לדעת האנושות הנאורה.

זה עשרות שנים רואים מאות מיליוני אדם כמעט מדי יום את מדינת-ישראל, - שיש ממנה ציפיות אחרות מאשר מסודאן ומקונגו - בדמות חיילי כיבוש, חמושים מכף רגל עד ראש, רודים באוכלוסיה הכבושה. יש לזה השפעה מצטברת, המתגלה עכשיו.

אפשר לזלזל בדעת האנושות, בנוסח ''כמה אוגדות יש לאפיפיור''. אבל זהו זלזול אווילי. יש לדעת-הקהל העולמית אלף ואחת דרכים להתבטא במעשים. היא משפיעה על עמדת הממשלות, המוסדות והחברה האזרחית. ניסיונות החרם הם רק סנונית ראשונה.

אבל מעבר לכל הרעות שהביא הכיבוש על ישראל, מבית ומחוץ, יש דבר אחד הנוגע לכל אחד מאיתנו. לכל אדם הזכות להתגאות במדינה שלו. הכיבוש גוזל את הזכות הזאת מכולנו.

ביום שנה ה-‏40 לכיבוש ירושלים המזרחית ביקשה תחנת-שידור זרה לראיין אותי ברובע המוסלמי בעיר העתיקה. הלכנו בוויא דולורוזה, נתיב הייסורים של ישו. הרחוב היה כמעט ריק. בעלי-חנויות מיואשים של עתיקות, שטיחים יקרים ומזכרות, שעמדו בפתח חנויותיהם הריקות מקונים, ניסו למשוך אותנו פנימה.

מדי פעם עברה ברחוב קבוצה קטנה של תיירים. לכל קבוצה היו צמודים ארבעה מאבטחים ישראליים, בסרבלים לבנים, שניים מלפנים ושניים מאחור. כל אחד מהם החזיק בידו אקדח שלוף, האצבע על ההדק, מוכנים לירי באלפית של שנייה. כך הם הלכו ברחוב.

זוהי תמונת ''ירושלים שאוחדה לה יחדיו, בירת ישראל לנצח נצחים'', 40 שנה אחרי ''השחרור''.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מאמר של הרבה רגש ומעט עובדות והגיון
א. פרקש (יום ראשון, 10/06/2007 שעה 22:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כיאה לחגיגות 40 שנות הכיבוש של מתנגד הכיבוש הותיק ביותר בסביבה.

זה ברור שהכיבוש אשם בכל מה שקרה לנו מאז, כטענת אנשי השלום בכל מחיר. לכן הכיבוש אשם גם שישראל היא מדינה מודרנית, נאורה, חילונית, ליברלית, מתקדמת מבחינה סוציאלית, תעשיה מתקדמת, בחזית המדע, משגשגת מבחינה כלכלית לטובת כל אזרחיה. עם קצת זיופים ושחיתויות, אבל בסך הכל חולמי הציונות היו גאים בתוצאה.

מה שאני רוצה לומר שכן כיבוש לא כיבוש ישראל היתה אותה ישראל - מתקדמת מבפנים ומאויימת מבחוץ, רק בגבולות אחרים שגם הם לא היו גבולות מוסכמים.
_new_ הוספת תגובה



מאמר של הרבה רגש ומעט עובדות והגיון
סוריא (יום שני, 11/06/2007 שעה 1:07)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמת ונכון
_new_ הוספת תגובה



מאמר של הרבה רגש ומעט עובדות והגיון
ע. קורצת (יום שישי, 21/09/2007 שעה 3:47)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''חילונית, ליברלית, מתקדמת מבחינה סוציאלית''? איפה אתה חי?
_new_ הוספת תגובה



כפי שהגבתי למר ספירו מתאים גם למר אבנרי
סוריא (יום שני, 11/06/2007 שעה 1:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתוך הכרח בא עלינו הכיבוש, ובמציאות שמסביב נאבקים בא ,בכיבוש שנעשנו לו עבדים . אך לא אדיוטים פוליטיים משמאל ומימין וסופרי סתם יגידו לנו איך או כיצד נמגר אותו, . היות והכובש והכבוש מחוללים יחד ביובל החיים ,כי בגלל יובל זה, מתקימים שני צדדים .הדבר מתקיים כשמחת הכבוש כמזוכסיט המיתענג למול יסורי הכובש הסאדיט .
_new_ הוספת תגובה



הבא להרגך השכם והרגהו ולו גם במחיר של אלפים
סוריא (יום שני, 11/06/2007 שעה 1:26)
בתשובה לסוריא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

'' אם לא די בהריגת 100 ערבים כדי להפסיק את ירי הקסאמים, כי אז צריכים להרוג 1000 -חבל שצריך להגיע לכך מתחילה ? מה עוד שאינני מאמינה-? המספר של ההרוגים בודאי מוגזם ואחת כמה וכמה של הרב המכובד -כפי שרוב תושבי המזרח התיכון ידועים בהגזמתם ובאי רצון להיתפשר ותקועים בביב החרה והשופכין שנקרא אדמה
_new_ הוספת תגובה



הבא להרגך השכם והרגהו ולו גם במחיר של אלפים
א. פרקש (יום שני, 18/06/2007 שעה 9:20)
בתשובה לסוריא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הייתי מוכן להוסיף עוד כמה אפסים למשוואה שלך. שכן חיי יהודי 1 שווים יותר מכל ה-‏0-ים האחרים.
_new_ הוספת תגובה



הרטוריקה הציונית מכבדת כיבוש
זוהר בדשא (יום שני, 11/06/2007 שעה 20:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם לאבנרי בדומה לספירו יש תפקיד במחזה הציוני , הם ''ההוכחה'' ש''אנחנו'' ''רוצים'' לצאת מהשטחים.

זו קריצה ציונית אחת מבוימת , כאילו אנחנו אוטוטו אם רק יאפשרו לנו ויפסיקו לאחוז לנו בשרוול אוטוטו אנחנו עפים מהשטחים הכל רק עניין של זמן , ולכל ציוני יש תפקיד במחזה המבויים הזה, אורי אבנרי הוא הציוני ה''רע'' .

אפילו עראפת קרץ לציונות הרעה של אבנרי הוא הרי ידע שהכל קשקושים ציוניים נרגנים.
_new_ הוספת תגובה



הרטוריקה הציונית מכבדת כיבוש
סוריא (יום שלישי, 12/06/2007 שעה 0:45)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון כי עצם היות אורי אבנרי גר בארץ ישראל נושא אזרחות ישראלית הוא בעצם ציוני ובפרט שלא נולד בארץ,כנ''ל גם גדעון ספירו ,כך שלגבי שכיננו הערבים והפלשתנאים כולנו ציונים רעים וטובים שיש למגר מהארץ
_new_ הוספת תגובה



הרטוריקה הציונית מכבדת כיבוש
זוהר בדשא (יום שישי, 15/06/2007 שעה 16:15)
בתשובה לסוריא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפרשנות שלך לא נכונה, ערבי שגר פה ונושא אזרחות ישראלית אינו ציוני , ואני הקטן חי פה נושא תעודת אזרחות ישראלית , ואיני ציוני.אני חושב שהרבה הרבה שנים אני לא מרגיש ולא חש ציוני.

אתם יכולים לומר על עצמכם מה שבא לכם הציונים אבל אל תכניסו מי שבז לכם ואינו מוכן לקבל את ההגדרות שלכם לתוך מסגרת .

אני לא יודע מה ההגדרה של ספירו את עצמו אבל גם אבנרי וגם ספירו אינם דוגמה שלפיה צריך לומר כזה ראה וקדש.
_new_ הוספת תגובה



הרטוריקה הציונית מכבדת כיבוש
סוריא (שבת, 16/06/2007 שעה 0:13)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואו כמה כעס כמה שנאה למי זה איכפת בכלל גם הקטן וגם הגדול כולל ערביי ישראל חמסטין ופלאסטין והציונים והלא ציונים למעשה כולם טוחנים מים ואוכלים דם ואש ולי לא איכפת מזה או מזה לי איכפת שאבא שלי נולד בחברון ואח שלי נולד בירושלים ואני גם נולדתי בירושלים ואף אחד לא יגיד לי אפה לגור והיכן לחיות בארץ ישראל
_new_ הוספת תגובה



[•] הרטוריקה הציונית מכבדת כיבוש
זוהר בדשא (שבת, 16/06/2007 שעה 15:29)
בתשובה לסוריא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הוסרו ביטויים לא ראויים.]

את מדברת על שנאה?

יש לך בכלל אומץ להביט לאמת בלבן של העין את בכלל יודעת לומר אמת?

כי הדבר הראשון שהציונות עושה , היא נוטלת ממך את היכולת לומר אמת, השקר היא המולדת של הציונים השקר הקטן והעלוב שהכניסו אנשי בן גוריון לד.נ.א של הציונות.

מה הקשר בין חברון והנסיון לרצח והרצח שבוצע באלטלנה מה הקשר לסלקציה עליה כתבו אנשיו של בן גוריון ואותה הם ביצעו, את חושבת שבן גוריוניסטים מתרשמים עמוקות מהשושלת הארצישראלית שלך?

נו באמת קודם שתהיה פה חברה שאפשר לדבר אמת בלי שמישהו כמו איזה פואד או ברק או בוז'י הרצוג יתנכל לה את מוקפת בנוכלים ומדברת על חברון כאילו אתה חיה במדינה דמוקרטית שומרת חוק , כשנגיע ליום בו נוכל לומר אמת ללא חשש אולי אפשר יהיה לדבר על חברון וכל יתר הדברים.

עד אז מה שנשאר זה לראות אותם מרמים בריש גליי ולראות אותך ואת חברייך דוממים בשקט כאילו הכל ''בסיידר'' .
_new_ הוספת תגובה



[•] הרטוריקה הציונית מכבדת כיבוש
סוריא (שבת, 16/06/2007 שעה 19:52)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עצוב
_new_ הוספת תגובה



החרם שיתחיל מאיתנו, לא לחכות לחרם האנגלי. ישראל כמרחב נכלים ענק
סתם אחד (יום שלישי, 12/06/2007 שעה 2:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפלשתינאים עולים בהרבה עלינו, ואין זאת גזענות. זו עובדה. מבחינה תרבותית, מבחינת יושר, מבחינת הגינות, מבחינת מיומנות מקצועית. הפרע הישראלי כלפי הפלשתינאים דומה לפרע של בני ההוטו הלא יוצלחים בקונגו בבני הטוטסי, ההגונים והמוכשרים.

האנגלים צודקים בכל מילה. נוכלות יש להחרים.

אנשים טובים, אתם מדברים גבוהה גבוהה, ואת הדבר החשוב ביותר, זה שמתחת לאפכם ולפני כיסכם אינכם רואים. טלו קורה מבין עיניכם: המשק והצרכנות הישראלית הם מרחב נכלים ענק, ישראל היא גן העדן הגדול בעולם לנוכלות מכל הסוגים. הרמאות והנוכלות היא מכת המדינה, מגיפה. מרמים אתכם החל משרותי מוסכים, תיקוני חשמל, הפלאפל העשוי מפיתות טחונות וקמח, מחירי משקפיים ומוצרי אופטיקה, וכלה אפילו בעזרים לשמיעה לכבדי שמיעה. עובדים כאן עם הפה, ועובדים לפי העין, והאנשים נהנים להוכיח לעצמם כמה הם פיקחים ואתם ראש בצל, באמנות נוכלות ומניפולציה ששיכללוה בישראל לדרגת אמנות.

ככל שהמיומנות יורדת, והרמה המיקצועית שואפת ל-‏0 וזה המצב בכל מקום כמעט, כך יותר נוהגים לעשות מכה על חשבונך. והם מתואמים ביניהם, יצאת מהעסק, והאיש מרים טלפון ל''מתחרה'' ושתיהם מתגלגלים מצחוק על טיפשותך ומחליפים חוויות ואנקדוטות.

כמובן שגם האקדמייה הישראלית היא ברובה מרחב של נוכלים וגנבי רעיונות ומשנוררי קרנות והיה צריך להחרים אותה מזמן, ולא רק עכשו. ברור שאנשי האקדמיה ברובם מגבים אידאולוגית גם את נידלון והפקעות אדמות הגדה בשרות רווחי ההון של ברוני הנדלן, שעדיין, מוכרים בהנחה למתנחלים את הקניין הקרקעי שקיבלו באפס מחיר, ומרויחים בענק חרף ההנחות של 20-30% ביחס למחירים בקו הירוק.

ברור גם שבשרות הפקעת הנכסים, מנאצים את דתם של הפלשתינאים הגזולים, מכנים אותם רצחנים וקנאים, כדרך לשמן את הגזלנות, וגם כעילה לשחרר יצרי פרע ולהתעמר באנשים ההגונים הללו. אבל אזרח, המקומות היחידים בישראל שלא מרמים אותך, ונותנים לך שרות מיקצועי ויעיל, הם בערים, כפרים ועיירות ערביים, כפר קאסם, טייבה, פראדיס, ואדי ניסנס, יפו, נצרת, ירושלים המזרחית, ובכל מקום ערבי אחר. הפנים הטובות של האנשים הטובים הללו, הם כמו מסז' לנפש, אחרי התנסות עם הישראלי הנוכל המצוי.

יפה היו עושים האנגלים ובעיקר אזרחי ישראל, אילו החרימו את נותני השרותים, הסוחרים הבנקים, והיו קונים רק אצל ערבים. הדבר יפעל כשיעור חינוכי עבור הנוכלים הישראלים וירסן את יצרי הפרע שלהם והאנרכייה הנוראה במוחם, ואולי ישפרו דרכיהם, וגם את מיומנותם המיקצועית. הערבים זו נקודת האור היחידה בישראל אפופת הנוכלות.

מ.ש.
_new_ הוספת תגובה



החרם שיתחיל מאיתנו, לא לחכות לחרם האנגלי. ישראל כמרחב נכלים ענק
צדק (יום שלישי, 12/06/2007 שעה 7:21)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אוטו אנטישמיות מיכאל שרונית.........
_new_ הוספת תגובה



בלה בלה בלה בלה פאררץץץץץץץץבבבבבבבבבבבבבב
אור (יום שישי, 15/06/2007 שעה 14:44)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תשובה מהמותן אור ?
סוריא (שבת, 16/06/2007 שעה 0:18)
בתשובה לאור
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מה שמנחם אותי
יונה הנביאה (יום שלישי, 12/06/2007 שעה 10:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוץ ממנחם זה שאלו היו 40 השנים הגרועות ביותר
ומעתה ואיך אלה יהיו 40 השנים הטובות ביותר.

ולא כל דבר הקשור בכיבוש הוא שלילי...
_new_ הוספת תגובה



אמת אמת ואמת למטבע שני צדדים
סוריא (יום שלישי, 12/06/2007 שעה 18:34)
בתשובה ליונה הנביאה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



סיפורי אבנרי נכלולים בע''מ
מיקי (יום שני, 18/06/2007 שעה 9:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יבוא אבנרי חברו של המרצח עראפת ויאמר לאיזו גבולות צריכה ישראל לסגת
האם כשתיסוג יובטח לה שלום?
האם באמת מדובר על קומץ רגבי עפר?
אין שום מקום קדוש, הכל ראוי לויתור ירושלים יפו נצרת חיפה הכל.
האם אז באמת יסכימו הערבים המוסלמים להניח לישראל להתקיים?
תשובתך יכולה להיות אך ורק כן או לא.

מיקי
_new_ הוספת תגובה



סיפורי אבנרי נכלולים בע''מ
ע. זועמת (יום שלישי, 11/09/2007 שעה 21:54)
בתשובה למיקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל מטר מרובע שאנו מחזיקים בו מעבר לקו הירוק הוא אסון למדינה ואסון ליהדות. כל מתנחל שיושב מעבר לקו הירוק הוא אסון למדינה ואסון ליהדות.
_new_ הוספת תגובה



סיפורי אבנרי נכלולים בע''מ
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 12/09/2007 שעה 13:03)
בתשובה לע. זועמת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולמה המצב שונה במטרים שאנחנו מחזיקים בתוך הקו הירוק?
_new_ הוספת תגובה



סיפורי אבנרי נכלולים בע''מ
ע. זועמת (יום רביעי, 12/09/2007 שעה 18:28)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקו הירוק מסמן את ההבדל בין התנחלות לשם ישוב הארץ וקולוניאליזם. הקולוניסטים המשיחיים שלנו עוד יביאו את המדינה לסופה.
_new_ הוספת תגובה



סיפורי אבנרי נכלולים בע''מ
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 13/09/2007 שעה 1:29)
בתשובה לע. זועמת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הבנתי כיצד נעשית ההבחנה הזו. מה ההבדל בין בקעת הירדן, כפר דרום, שדרות וירושלים? מה מהם „קולוניאלי”, מה „ישוב הארץ” ומדוע קווי הפסקת האש של 1949 שונים מקווי הפסקת האש של 1967?
_new_ הוספת תגובה



סיפורי אבנרי נכלולים בע''מ
ע. זועמת (יום חמישי, 13/09/2007 שעה 2:48)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד כמה שזכור לי, עד להתפוררות יוגוסלביה והמלחמות האתניות שפרצו אז, ישראל הייתה המדינה האחרונה במאה ה-‏20 שלחמה כדי לממש את עצמאותה. מכורח הנסיבות, נעשו במלחמת העצמאות הרבה דברים שהדעת אינה סובלת, ושאני החלטתי - באופן שרירותי - להרחיק מתודעתי.

עבורי, מדינת ישראל בגבולות שביתת הנשק היא מדינתי. כל הסיפוחים שאירעו מאז מלחמת ששת הימים הם בלתי חוקיים, מושחתים ומשחיתים. מדוע? גבולות שביתת הנשק הותוו במהלך מלחמה ולא היוו הישג שהיה מעל ומעבר למטרות המלחמה. את זה לא ניתם להגיד על גבולות 1967. גבולות מלחמתיים? כן. מעל ומעבר למטרות המלחמה? כן, כן וכן. מלחמת ששת הימים נועדה להיות מלחמה הגנתית ולא מלחמת כיבוש.
_new_ הוספת תגובה



סיפורי אבנרי נכלולים בע''מ
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 13/09/2007 שעה 3:17)
בתשובה לע. זועמת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

> „ושאני החלטתי - באופן שרירותי - להרחיק מתודעתי.”

זה אמנם נוח, אבל ספק אם יעמוד במבחן כלשהו, משפטי או אחר.

מלחמת העצמאות היתה מלחמת מגן, אבל מדינת ישראל השתמשה בה כדי להרחיב את גבולותיה מעבר למה שקבעה ועדת פיל. אינני מבין מדוע הסיפוחים שנעשו במלחמת העצמאות שונים באופן מהותי מאלה שבוצעו במלחמת ששת הימים, פרט לעניין אחד: מדינת ישראל לא הודיעה לאחר מלחמת ששת הימים על סיפוח מלא.

יש סיפוחים שנעשו באופן רשמי: ירושלים ורמת הגולן. תוכנית אלון שאפה לספח את אותם שטחים שהיו מיושבים בדלילות, אבל לא בוצעה.

מעבר לכך אני קצת מאבד את מה שאת מנסה לומר:
„עבורי, מדינת ישראל בגבולות שביתת הנשק היא מדינתי. כל הסיפוחים שאירעו מאז מלחמת ששת הימים הם בלתי חוקיים, מושחתים ומשחיתים.”
אבל את מבלבלת את מה שטוב *עבורך* ובין מה ש*חוקי*. *עבורך* את סבורה שסיפוחי 1948 הם טובים ואלה של 1967 אינם טובים. מכך את מסיקה שהראשונים הם חוקיים והשניים לא. את ההסקה הלוגית הזו אינני מבין.

את הרלוונטיות של הערתך הראשונה לא הבנתי כלל. אז מה אם ישראל היתה המדינה האחרונה שלחמה עבור עצמאותה במאה ה-‏20? אינני יודע אם זה נכון, אבל נניח שכן. מה זה אומר?
_new_ הוספת תגובה



סיפורי אבנרי נכלולים בע''מ
ע. זועמת (יום חמישי, 13/09/2007 שעה 3:53)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הערתי הראשונה קשורה למציאות של המאה ה-‏21: הסטנדרטים של מה שמותר ומה שאסור השתנו, ומה שישראל עשתה לפלסטינים ב-‏1948 ו-‏49 (מחיקת כפרים מפני האדמה) בפירוש לא יכול להיעשות היום. ע''ע מלחמת לבנון השניה.

האו''ם, בדרכיו המשונות, מנסה להסביר לנו מה אסור לנו לעשות. האו''ם חתם על הסכמי שביתת הנשק, ובכך נתן גושפנקא לגבולות 1949. האו''ם לא נתן גושפנקא לגבולות פוסט-‏1967.

כדי לראות את מה שהכיבוש עולל לנו אינך צריך להרחיק מביתך. הסימנים בראים בכל מקום ומקום, הריקבון פושה, והתזמורת מנגנת על סיפון הטיטאניק.
_new_ הוספת תגובה



האו''ם לא נתן גושפנקה לאף גבולות.
צדק (שבת, 15/09/2007 שעה 23:11)
בתשובה לע. זועמת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסיבה מאד מאד פשוטה, למדינת ישראל אין גבולות !!!!
קו הפסקת האש איננו גבול, ועובדה זו אף צוינה במפורש בהסכמי שביתת הנשק שנחתמו ברודוס,
על אף שאין כל צורך להזכיר זאת, כמו שאין צורך להזכיר שצפרדע איננה סוס יאור.

שמאלנית, יש לך בעיה רצינית עם העובדות...
הגיע הזמן שתוציאו את השקר הנאלח, ''גבולות 49'' ו-''גבולות 67'', מלקסיקון השקרים הגדול שלכם.
_new_ הוספת תגובה



האו''ם לא נתן גושפנקה לאף גבולות.
ע. זועמת (יום ראשון, 16/09/2007 שעה 2:29)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האו''ם אישר את גבולות שביתת הנשק ב1949 ברודוס. אתה יכול לטעון שהם אינם גבולות סופיים, אותם יוצרים לאחר הסכם שלום, אך הם בהחלט גבולות.

העובדות שאתם מנסים ליצור כיום, בשיתוף פעולה עם מטורללי המשיחיות מברוקלין שאתם מיבאים לכאן, הם השקר הנאלח והם שיביאו לחרבן ישראל.
_new_ הוספת תגובה



האו''ם לא נתן גושפנקה לאף גבולות.
צדק (יום ראשון, 16/09/2007 שעה 4:10)
בתשובה לע. זועמת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יכול וטוען שהם אינם גבולות כלל !!
קו הפסקת אש איננו גבול, ומעולם לא היה גבול בשום מקום בעולם.
מסיבה פשוטה, צפרדע איננה סוס יאור, וקו הפסקת אש איננו גבול.

מה לעשות, העובדות אינן עולות בקנה אחד עם השקרים השמאלניים החולניים.
_new_ הוספת תגובה



סיפורי אבנרי נכלולים בע''מ
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 16/09/2007 שעה 2:55)
בתשובה לע. זועמת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסטנדרטים של מה שמותר ואסור אכן השתנו, אך לא בכיוון שנראה לך.

חוקי המלחמה, לדוגמא. יש חוקים רבים העוסקים בכך שלצבא אסור לפעול כנגד אזרחים שאינם לוחמים. נראה לי שהמלחמה האחרונה שבה היו אזרחים באזורי הלחימה שלא נפגעו על ידי הכוחות הלוחמים היתה מלחמת העולם הראשונה (טוב, אולי גם „מלחמת” פוקלנד). גם זה בערבון מוגבל מאד, והיו חריגים לא מעטים. בהמשך אפילו לא ניסו להעמיד פנים. הנאצים בוודאי תקפו אזרחים לא לוחמים, ואפילו מצאו לכך צידוק אידיאולוגי, אבל גם בנות הברית הפציצו את דרזדן, שלא לדבר על הירושימה ונגסאקי.

במלחמות המזרח התיכון היו תמיד מעורבים האזרחים בלחימה. אזרחי ישראל הותקפו תמיד על ידי הערבים, וערבים גורשו על ידי צה''ל למן היום הראשון לקיומו. נסראללה מפציץ אזרחים ישראלים וצה''ל מפציץ אזרחים לבנונים (בהבדל הפעוט שנסראללה מודיע שהוא עושה זאת במתכוון וצה''ל מודיע שהוא אינו מתכוון לפגוע באזרחים). גם סדאם חוסיין הפגיז את אזרחי ישראל והאמריקאים הורגים גם אזרחים עיראקים. על מה שקורה בסודן ובצפון קוריאה אין בכלל טעם לדבר.

אז איפה הסטנדרטים שהשתנו? גבולות נקבעו תמיד במלחמות, להוציא חריגים ספורים (כמו גבול ארה''ב–קנדה). אז יש אמנת ז'נבה הרביעית, מסמך המנסה לקבוע שגבולות לא ייקבעו במלחמה, ושבינתיים לא אושרר על ידי אף מדינה שהיתה מעורבת בסכסוכי גבולות כלשהם. גם בעתיד גבולות ייקבעו במלחמה וככל שנקדים להבין זאת ייטב לכולם.

את לא סתם קובעת שהסטנדרטים השתנו, אלא מוצאת לכך נקודת זמן שאותה לא הבנתי. את הרי לא מדברת על המאה ה-‏21. מלחמת ששת הימים היתה במאה העשרים, 19 שנים לאחר מלחמת העצמאות. מתי בדיוק הפך משהו שהיה חוקי ב-‏1949 ללא חוקי? ב-‏1950, 1960 או 1967?
_new_ הוספת תגובה



סיפורי אבנרי נכלולים בע''מ
ע. זועמת (יום ראשון, 16/09/2007 שעה 5:03)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מלחמת השחרור הסיימה עם מספר ישובים ערבים בגבולות שביתת הנשק (המשולש וכפרים ערבים בגליל) שנכללו בשטח המדינה החדשה ותושביהם, למרות שנאלצו לחיות תחת עולו של הממשל הצבאי, קיבלו אזרחות ישראלית.

מלחמת ששת הימים הסתיימה עם שטחים כבושים בהם חיה אוכלוסיה כבושה. בגלל שיקולים דמוגרפיים ופוליטים לא נעשה שום נסיון למזג את השטחים הללו עם ישראל. גישה זו שונה לחלוטין ממה שנעשה ב-‏1949 והיא מנסה להנציח מצב שאינו נסבל לא בעינינו ולא בעיני הפלסטינים. ההבדל הגדול בין 1949 ו-‏1967 הוא בעיקר מוסרי.
_new_ הוספת תגובה



סיפורי אבנרי נכלולים בע''מ
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 16/09/2007 שעה 14:52)
בתשובה לע. זועמת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך קשורה אזרחות לכל העסק הזה? מתי נולד הטיעון הזה בכל הדיאלוג שאנחנו מעלים כאן ומה בינו לבין שאר הטיעונים שלך?

בכל אופן, מה שאני מבין מההצעה שלך כבר נוסה בעזה: נסיגה שלמה של כל כוחותינו והעברת השלטון לפלשתינאים, השולטים על עצמם. הבעיה הפעוטה היא שזה לא הפחית את האלימות כלפינו בכהוא זה וגם הגביר את האלימות בין הפלשתינאים לבין עצמם. למרות כל מסכת הטיעונים המוזרה שלך, כאשר שלטנו בעזה, בכוח הכיבוש, בשנים 1967-1994, רמת האלימות היתה הרבה יותר נמוכה.
_new_ הוספת תגובה



סיפורי אבנרי נכלולים בע''מ
ע. זועמת (יום ראשון, 16/09/2007 שעה 18:30)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני רואה את השליטה בעם אחר כבעיה מוסרית ומצפונית. אתה חוזר כל הזמן לנימוקי הבטחון שלך. הקטיושות הראו לנו שלפחות לעכשיו, אין לנו אפשרות להגן על אזרחי המדינה בצורה נאותה, כך שנימוקי הבטחון שלך פשוט לא משכנעים.

יותר מזה אין לי מה לתרום לנושא.
_new_ הוספת תגובה



סיפורי אבנרי נכלולים בע''מ
יובל רבינוביץ (יום שני, 17/09/2007 שעה 0:42)
בתשובה לע. זועמת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יתכן שבאמת אין לך יותר מה לתרום בנושא, אבל אני מרגיש שדווקא את יכלה להמשיך ולתרום. דווקא היה נחמד עד עכשיו.
אנסה לסכם את הדיון בינינו, ואודה לך אם תעמידי דברים על דיוקם במקרה שטעיתי:

ע: החזקת השטחים היא אסון. (תגובה 104024)
י: למה? (תגובה 104048)
ע: כי הם סימן לקולוניאליזם. (תגובה 104058)
י: ולמה השטחים האחרים אינם כאלה? (תגובה 104062)
ע: אמנם, גם במלחמת העצמאות עשינו דברים איומים, אבל אני לא רוצה לדבר על זה. כיבוש שטחים למימוש עצמאות הוא פאסה. כיום כבר לא עושים דברים כאלה. (תגובה 104065,תגובה 104067)
י: מתי היתה נקודת הזמן בה הפסיקו לעשות את זה? (תגובה 104205)
ע: הערבים בשטחים הכבושים אינם אזרחי ישראל. (תגובה 104208)
י: מה הקשר לשאלתי? כשיצאנו מהשטחים תקפו אותנו. (תגובה 104228)
ע: בטח שתקפו. סימן שאין לך פתרון. (תגובה 104233)

אני מוכרח לומר שקיבלתי סחרחורת מהטיעונים.
_new_ הוספת תגובה



סיפורי אבנרי נכלולים בע''מ
ע. זועמת (יום שני, 17/09/2007 שעה 1:06)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יובל, נראה לי שיש לך יותר מדי זמן פנוי.
_new_ הוספת תגובה



סיפורי אבנרי נכלולים בע''מ
יובל רבינוביץ (יום שני, 17/09/2007 שעה 1:14)
בתשובה לע. זועמת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה לי שאת עוברת לפסים אישיים כי אין לך מה לומר לגופו של עניין.
לא נורא. התרגלתי.
_new_ הוספת תגובה



סיפורי אבנרי נכלולים בע''מ
ע. זועמת (יום שני, 17/09/2007 שעה 1:31)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוט אחד שזור לאורך כל תגובותי בנושא, ורק אדם בעל קשיי התמקדות אינו מסוגל לראות זאת. ואם תקרא את תגובותיך בעיון תגלה שאתה הוא זה שגלש לפסים אישיים.
_new_ הוספת תגובה



סיפורי אבנרי נכלולים בע''מ
יובל רבינוביץ (יום שני, 17/09/2007 שעה 1:39)
בתשובה לע. זועמת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מוכן לקבל את זה שיש לי קשיי התמקדות ובסך הכל ביקשתי שתעזרי לי להתגבר על מגבלותי ולזהות את החוט האמור. מדוע אינך מסייעת לי?
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי