פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
קצת צניעות, רבותיי
יהודה צורף (יום שני, 16/07/2007 שעה 11:30)


קצת צניעות, רבותיי

ד''ר יהודה צורף



בעקבות המאמר ''אלביון הצבועה והבוגדת'' מאת אביתר בן-צדף.

קל מאוד להשתלח בציוויליזציות דומיננטיות, דוגמת הציוויליזציה הבריטית, ולהטיח בהן את אשמת צרותינו ומכאובינו ואת האחריות לעוולות העולמיות. אפשר גם להתעלם ממורשתה האוניברסלית של האימפריה הבריטית, מרבגוניותה, עושרה התרבותי ונכסיה הרוחניים והאמנותיים. אפשר לעשות זאת, אך מאוד לא נבון. שכן, הוקעה גורפת של תרבות מפוארת כמוה כניסיון פתטי למשפט לינץ', שתוצאותיו ידועות מראש, והן חוזרות כבומרנג היישר לפניו של המשתלח.

אין כל בעיה לאתר עוולות, דיכוי ופשעים בכרוניקה הקולוניאלית של המעצמה הבריטית ששלטה על פני השטחים הנרחבים ביותר בדברי ימי האימפריות, אך בו בזמן גם הנחילה לעמים הכבושים את מורשתה התרבותית. מוטב שנתהה בינינו לבין עצמנו מדוע העמים ששוחררו מכבליה של האימפריה הבריטית מעדיפים לדבוק בתרבותה בגאווה כה מופגנת. ובכל מקרה, מי אנחנו שנבקר את התרבות השלטונית של בריטניה, בו בזמן שאנחנו מתקשים לשלוט אפילו על רצועת האדמה המיקרוסקופית המשתרעת על פני חלק מזערי של מולדתנו ההיסטורית.

הדבקת תווית של צביעות ובוגדנות לציוויליזציה כל כך עשירה, מגוונת ועתירת זכויות כתרבות הבריטית היא מעשה חלם מגוחך, שלעומתו יכול חרם המרצים הבריטים נגד ישראל להשתבח כמהלך סביר ומושכל. מי אנחנו שנבקר את הבריטים, בעוד תשתיתה התחיקתית, המשפטית, המבצעית, הארגונית והניהולית של מדינת ישראל מתבססת על נכסיה הרוחניים של התרבות הבריטית.

האם יצרנו קניין רוחני כלשהו משל עצמנו, שיתרום להתפתחותה של התרבות השלטונית והמבנה המשטרי במדינת ישראל, מעבר לנכסים הרוחניים והאינטלקטואליים שקיבלנו בעיקר מבריטניה ומשאר ארצות המערב. האם אי פעם התנסינו באתגר השליטה על פני טריטוריות נרחבות משובצות עמים ותרבויות, דוגמת האימפריה הבריטית, עד כדי כך שנתייצב בעמדה המוסרית לבקר אותה. הרי אנחנו עצמנו רק הולכים ומסתבכים במלכודת הפתאים שטומנת לנו המורשת הדמוגרפית של הכיבוש הערבי, וברוב חוכמתנו גם הצלחנו ליצור עם מלאכותי מתוך אוכלוסיית המהגרים הערבים שפלשה לארצנו.

האם יש לנו זכות כלשהי לבקר עמים אחרים על בוגדנותם וצביעותם, בו בזמן שמעמדנו העולמי הבלתי מעורער, כמשכלליו של פטנט הבוגדנות והצביעות, מקומם עלינו גם את ידידינו ובני בריתנו. כל ביקורת כנגד בוגדנותם של עמים אחרים היא המחשה מובהקת של הפוסל במומו פוסל, ששום תועלת לא תצמח ממנה פרט להמרצת הנידויים והחרמות נגדנו.

למרות כל העוולות הבריטיות, שאנחנו כה מתענגים לדוש בהן כאורים ותומים לבוגדנותה וצביעותה של הממלכה המאוחדת, עלינו להתבונן בהערצה אל המסורת השלטונית הבריטית. אילו היינו מתעלים על עצמנו ומאמצים לא רק את השלד המכונן אלא גם את רוחה היצירתית והדינמית של תרבות השלטון הבריטית, היה מצבנו טוב לאין ערוך. על כל פנים, עזות מצח היא מצידנו להטיף מוסר גורף לציוויליזציה הבריטית, כל עוד מסגרת חיינו הממלכתיים מושתתת על נכסי התרבות והרוח שלה.

מעבר למילים הגדולות, איכותה התרבותית של חברה מצטיירת מתוך חיי היומיום. מתוך ניסיוני האישי אני יכול לספר על חוויית השיבה ארצה לאחר שלוש שנות מגורים באנגליה. השיבה ארצה לאחר ההיעדרות הממושכת הייתה הלם תרבותי קשה מנשוא. בתוככיה החמימים של תרבות ההמון הנאורה שלנו, חשתי כמי שנקלע למכלאה של ביריונים שוכני מערות. מומלץ לכל הדרשנים הנלהבים, שמטיחים אש וגופרית של תוכחה נגד בריטניה, להתאוורר קצת בחוויה מרעננת של שיבה לארצנו הנאורה לאחר שהייה ממושכת בבריטניה ''הצבועה והבוגדנית''.

היוהרה הפרובינציאלית היא בעוכרנו. איננו נמצאים בשום עמדה מוסרית להטיף לעמי העולם, כל עוד אנחנו ניזונים מנכסיהם הגשמיים והרוחניים. את הסכנה הקיומית הגלומה ביוהרה הקרתנית ממחיש גורלה העגום של התנועה הקיבוצית. למרות עוצמתו הרעיונית, כיוזמה נועזת לכינון חברת מופת, הוכה המפעל הקיבוצי והוכרע בחרב הפיפיות של חטאי היוהרה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


קם לתחיה
סתם אחד (יום שני, 16/07/2007 שעה 11:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



[•] פשעי הבריטים לא יכוסו ע''י עלה תאנה.
צדק (יום שני, 16/07/2007 שעה 13:26) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הוסרו ביטויים לא ראויים.]

הפושעים הבריטים האנטישמים גזלו את מולדתינו,
ומסרו אותה לידי פולשים ערבים מן המדבר.
רצחו ניצולי שואה ומנעו מהם כניסה לארץ ישראל.
לא מנעו את מעשי הטבח של הערבים ואף עודדו אותם.
עודדו מעבר כנופיות ערביות לישראל,
העבירו מתקנים צבאיים ומשטרתיים לידי הערבים,
אימנו את הלגיון הערבי, כל זאת כדי למנוע את הקמת מדינת ישראל.
עינו ורצחו אנשי מחתרת יהודים.
החרימו כלי נשק מאנשי הגנה והותירו אותם להיטבח בידי הערבים.

שום דבר לא השתנה בהתנהגותם הפושעת.

הנימוסים שלהם, והמבטא שלהם לא עושים עלי רושם.
אנטישמי ורוצח נשאר אנטישמי ורוצח גם אם יחליף את כסותו החיצונית.
_new_ הוספת תגובה



[•] פשעי הבריטים לא יכוסו ע''י עלה תאנה.
מהנדס אזרחי (יום שני, 16/07/2007 שעה 22:23)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכל נכון
_new_ הוספת תגובה



[•] פשעי הבריטים לא יכוסו ע''י עלה תאנה.
גדי יערי (יום שישי, 27/07/2007 שעה 0:30)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אנחנו רצחנו ניצולי שואה (בהפצצת אלטלינה בידי צה''ל).
_new_ הוספת תגובה



פשעי הבריטים לא יכוסו ע''י עלה תאנה.
צדק (יום שישי, 27/07/2007 שעה 6:38)
בתשובה לגדי יערי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ידוע היטב, אך הנושא הוא הבריטים ולא השמאלנים.
_new_ הוספת תגובה



[•] פשעי הבריטים לא יכוסו ע''י עלה תאנה.
לוי (שבת, 28/07/2007 שעה 22:50)
בתשובה לגדי יערי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית זה התרחש באמצעות התותח הקדוש .
בהנחית בן גוריון ובפיקודו של רבין הקדוש .
מי יכול לערער על שני קדושים אלו .
מי שיעיז יתבע על העלבת אובד ציבור .
_new_ הוספת תגובה



פייגלין טען בבית משפט שרבין רוצח ובית המשפט הסכים.
צדק (יום ראשון, 29/07/2007 שעה 7:18)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פייגלין מעיד:

היה לי הכבוד להירדף מאותן סיבות על ידי אותם ''כחולים''. הואשמתי בהמרדה משום שהוצאתי המונים להפגנות בלתי חוקיות. אל תוך כתב האישום הוכנס סעיף שלכאורה, לא היה לו שום קשר לאשמה. התביעה מטעם המדינה טרחה לכתוב בכתב האישום כי הנאשם כינה את ראש הממשלה בכינוי ''רוצח''.

מנחם בגין ואריאל שרון ספגו את הכינוי הזה השכם והערב ללא הרף. ראשי מפגיני השמאל שכינו אותם רוצחים הפכו מאוחר יותר שרים וחברי כנסת. אני לעומת זאת לא השתמשתי בכינוי 'רוצח' כנגד יצחק רבין והתביעה רצתה פשוט לגרום לי להיכנס למסכת של התנצלויות והכחשות.

ייצגתי את עצמי במשפט, וכשהגיע תורי להשיב ל טיעון הזה בכתב האישום, פניתי לשלושת השופטים ואמרתי להם. ''מעולם לא כיניתי את רבין רוצח אך מכיוון שהתביעה התעקשה להעלות נושא זה בכתב האישום הריני להודיעכם שיצחק רבין אכן היה רוצח ואם התביעה מטעם מדינת ישראל תתנגד לקביעה שהשמעתי בזה הרגע, בכוונתי להביא עדים להוכחת דברי…''.

ואכן הייתי מוכן לכל מקרה עם עדות מזעזעת שכזו. כששירת רבין כשגריר בוושינגטון, התקיימה בשגרירות מסיבת יום עצמאות. כל אחד מהמוזמנים התבקש לספר חוויה שנחקקה בזכרונו מאותו יום. מכל חוויותיו בחר יצחק רבין לספר כיצד יירה במו ידיו במעפילי ה'אלטלנה' -חלקם ניצולי שואה - אשר קפצו למים מן האוניה הבוערת ושחו חסרי מגן אל החוף. ''דפקנו (ירינו) אותם על האוניה ודפקנו אותם שוחים בים'' התגאה רבין מול הנוכחים הנבוכים.

היו מי מן הנוכחים באותה מסיבה שהייתי מוכן להביא לבית המשפט ולהעיד על אותה התרחשות. אך לא היה צורך בכך פני שלושת השופטים נעו באחת לעבר נציג המדינה לראות כיצד יתמודד עם האתגר שזרקתי לפתחו. האם יקבל נציגה הרשמי של מדינת ישראל את הקביעה שנאמרה זה עתה בבית המשפט לפיה יצחק רבין הוא אכן רוצח? ואם לא יקבל מה נעשה– הרי לא נוכל למנוע מהחוצפן הזה להביא עדים לבית המשפט ומשפטו יהפך למשפט של רבין!

התובע כבש פניו בקרקע הוא לא התנגד לקביעה כי רבין רוצח, ובחוכמה עשה.
_new_ הוספת תגובה



בקיצור סיפורי סבתא
עמיש (יום ראשון, 29/07/2007 שעה 9:11)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לכבוד מה החגיגה ?
ימני גאה (יום שלישי, 17/07/2007 שעה 16:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ברור לי מה פתאום בא הכותב להגן על האמפריה הבריטית...
_new_ הוספת תגובה



לכבוד מה החגיגה ?
לוי (יום שלישי, 17/07/2007 שעה 17:39)
בתשובה לימני גאה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא רוצה להצתרף ל''ציבור הנאור'' .
_new_ הוספת תגובה



לכבוד מה החגיגה ?
ע.צופיה (יום שלישי, 17/07/2007 שעה 18:45)
בתשובה לימני גאה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא מתגעגע ל''כלניות'' ולמלכה.
_new_ הוספת תגובה



אבל הכלניות חוזרות כל שנה. לא?
סתם אחד (יום שלישי, 17/07/2007 שעה 19:21)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אבל הכלניות חוזרות כל שנה. לא?
ע.צופיה (יום שלישי, 17/07/2007 שעה 20:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא מתגעגע לכלניות במרכאות.
_new_ הוספת תגובה



אבל הכלניות חוזרות כל שנה. לא?
סתם אחד (יום רביעי, 18/07/2007 שעה 6:09)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל אני שתלתי כמה בגינה - והם חוזרות כל שנה
_new_ הוספת תגובה



משתלחים באחרים אך פוגעים בעצמנו
ד''ר יהודה צורף (יום רביעי, 18/07/2007 שעה 10:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התגובות דהכא רק ממחישות את הפאזה הקדמונית, שבה שרויה תרבותנו הישראלית. בינינו לבין עצמנו, מוטב לנו לתהות מדוע כל כך הרבה יהודים, מאלה הזוכרים את ''שלטון הפשע'' הבריטי, מתגעגעים אליו יותר ויותר...

מסתבר, שהמדינה היהודית היא אנטישמית יותר מאשר המנדט הבריטי, ועל פי השקפתי היא המקום האנטישמי ביותר בעולם. הבריטים מעולם לא היו מעלים על דעתם לבצע טיהור אתני של יהודים, דוגמת הזוועה הגזענית המכונה ''התנתקות''. אכן, זו היא התנתקות מצלם אנוש ומכל מאפיין של שפיות מוסרית.

לא להגנת הבריטים אני נחלץ, כי אם להגנתנו אנו מפני הפרימיטיביות שהשתלטה על תודעתנו הלאומית ומכרסמת בכושר הישרדותנו. הבריטים אינם זקוקים למליץ יושר כמוני, כבודם במקומם מונח.

שכן, ככל שנטיח באחרים את אשמת מחדלינו, כך נשקע עמוק יותר במדמנת הפרימיטיביות שלנו. אומנם, נוכל להמשיך לגדף את הבריטים ''הפושעים'', את הצרפתים ''הבוגדים'', את האיסלם ''הפאשיסטו-טרוריסטי''... אלא שבכך אנו בוגדים בראש ובראשונה בעצמנו ובשליחותנו האוניברסלית בין עמי העולם.

ייעודנו בעולם דורש מאיתנו להתעלות למדרגות רוחניות גבוהות, מעל ומעבר לתפישת מציאות רדודה הנשלטת על ידי אינסטינקטים פרימיטיביים.

האדם האמוני חייב לדעת כי עמי העולם הם גילוי נעלה של סדר הבריאה, וכן הרוחניות הגלומה בנצרות ובאיסלם, שנובעות מהיהדות.

אשר על כן, השתלחותנו הגורפת בעמי העולם היא בראש ובראשונה בגידה בעצמנו, במהותנו היהודית, ובבורא עולם.

באשר לבריטים, איש אינו טוען שהם זכים מכל חטא, אך מוטב לנו לנקוט עמדה יותר צנועה ביחס אליהם, ולבחון היטב, בעמקות ובאובייקטיביות את בבואתנו המשתקפת מתוך אספקלריית המנדט הבריטי.

בימינו, בעוד שלטיהור האתני של יהודי צפון הנגב אשר בחבל קטיף הייתה תמיכה של כמחצית האוכלוסייה היהודית, הרי ששיעור התמיכה בחרם המרצים הבריטיים נגד ישראל הוא אפסי בקרב האוכלוסייה הבריטית.
_new_ הוספת תגובה



משתלחים באחרים אך פוגעים בעצמנו
צדק (יום רביעי, 18/07/2007 שעה 10:32)
בתשובה לד''ר יהודה צורף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המתגעגעים הם שמאלנים חסרי השכלה שממילא מעונינים בהשמדתה של מדינת ישראל.

המדינה היהודית אינה אנטישמית יותר מהשלטון הבריטי,
פשוט, אנטישמיות יהודית היא גרועה מכל אנטישמיות אחרת,
לא בחומרת מעשיה אלא בהיותה בגידה.
סטירה מאחיך כואבת יותר מאשר מסטירה מאויב ולא עוצמתה קובעת.

-------

אל תמציא לנו הצהרות. אף אחד לא מטיל את מחדליו על הבריטים.
הבריטים הם פושעים אנטישמים בפני עצמם ואין לזה שום קשר למעשינו העצמאיים.

אתה בהחלט נחלץ לנקות את חטאי הבריטים, כל הודעתך היתה שיר הלל לבריטניה האנטישמית.

----

''בימינו, בעוד שלטיהור האתני של יהודי צפון הנגב אשר בחבל קטיף הייתה תמיכה של כמחצית האוכלוסייה היהודית, הרי ששיעור התמיכה בחרם המרצים הבריטיים נגד ישראל הוא אפסי בקרב האוכלוסייה הבריטית.''

ושיעור הבריטים התומכים ברצח יהודים הוא 99.9 אחוז !!
_new_ הוספת תגובה



סליחה אדוני הדוקטור , אימי שואלת ?קודם כל בן כמה הד''ר הזה
סוריא (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 5:22)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סליחה אדוני הדוקטור , אימי שואלת ? קודם כל בן כמה הד''ר הזה /מדוע היא שואלת כי היא חיה בתקופה ועברה על בשרה את השילטון הבריטי. והיא עדין זוכרת את הברוטליות והגיזענות של השוטר האנגלי והחיל והצבא האנגלי , הם נקראו ''בלק ואטש'' ,הם תלו ועינו במרתפיהם יהודים , היא לחמה נגדם ותמיד חוזרת ואומרת הבריטים היו אחזריים מאד מאד הם תמיד חיו בפחד כל רגע היה עוצר/עצרו אנשים וירו בכולם מי שהלך ברחוב בעת עוצר והיה נורא הם ליקקו סליחה על הביטו אין בי הסגה לאנטישמיות - שיהיה ברור!!! את התחת של הערבים ואני מוסיפה הלא הבריטים דיכו ועשקו את הודו ועוד אז יאללה .הם לא פחות צדיקים וההשוואה לפלאי ישראל אינה רלוונטית .
_new_ הוספת תגובה



את השאלה הפנתי לכותב המאמר סליחה !!
סוריא (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 7:50)
בתשובה לסוריא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



משתלחים באחרים אך פוגעים בעצמנו
ע.צופיה (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 7:40)
בתשובה לד''ר יהודה צורף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השימוש במילה אנטישמיות של יהודי כלפי יהודים מדגימה ומדגישה את עוצמת השנאה והמשמטה שאתה חש כלפי בני עמך,אשר במקרה זה הם הרוב המוחץ של תושבי מדינת ישראל.
דבורך על רוחניות בעמים אינה מסתדרת עם אוצר שמות התואר שאתה שומר לעם,אשר לגירסתך, הוא מייסד הרוחניות העולמית.
אם נקבל את עמדתך ביחס למדינת ישראל, הרי לא נותר לנו ,אלא להכתיר את עמי העולם כחסידי האומות ולהעניק להם כגוף אחד את פרס נובל לשלום.
אנשים לא מעטים נרצחו בגלל שימוש נלוז במילים,כדאי להזהר,אלא אם כן זו כוונתך?.(ואיני חושב שזו אכן כוונתך).
_new_ הוספת תגובה



משתלחים באחרים אך פוגעים בעצמנו
צדק (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 8:18)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השימוש בכינוי אנטישמי מצביע על תכונה שמאלנית אמיתית.
איננו משתמשים בקללות והכפשות כפי שנהוג בשמאל,
אנו מסתפקים באמירת האמת כפי שהיא.

מי שתומך ברוצחי יהודים, שמח כשיהודים סובלים,
מעליל עלילות דם על יהודים, הוא אנטישמי בלי כל קשר למוצאו.
אנו לא גזענים ולא מפלים בין בני אדם.
_new_ הוספת תגובה



משתלחים באחרים אך פוגעים בעצמנו
ע.צופיה (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 8:26)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כפי שכתבה לך הגברת סוריא-אני הפנתי את דברי לכותב המאמר ולא אליך.
''צדקנותך'' ידועה לכל וכל הטורח להוסיף גורע.
_new_ הוספת תגובה



משתלחים באחרים אך פוגעים בעצמנו
לוי (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 17:38)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האתר הוא פומבי וכל אחד רשאי להגיב .
אומנם כן מי שהוא יכול לבקש תגובה מסוימת מאחד המשתתפים .
אגב , חוסר תשובה גם היא תשובה .
_new_ הוספת תגובה



משתלחים באחרים אך פוגעים בעצמנו
ע.צופיה (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 19:03)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל מה שכתבת-נכון
_new_ הוספת תגובה



משתלחים באחרים אך פוגעים בעצמנו
אריק פורסטר (יום שני, 30/07/2007 שעה 19:50)
בתשובה לד''ר יהודה צורף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כותב ש''הבריטים מעולם לא היו מעלים על דעתם לבצע טיהור אתני של יהודים, דוגמת הזוועה הגזענית המכונה ''התנתקות''. אכן, זו היא התנתקות מצלם אנוש ומכל מאפיין של שפיות מוסרית.'' טיהור אתני של יהודים הם לא עשו, אבל כשיצרו את פקיסטן כמדינה עצמאית שנחתכה מבשרה של הודו ב-‏1948 זה היה טיהור אתני פאר-אקסלאנס שהביא למותם של מאות אלפי אנשים.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי