|
ההפרטה הגורפת - סכנה לכלכלה | |||||
זאב בן-יוסף (יום שני, 30/07/2007 שעה 9:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
אתה מוזמן לערוך סיור במשרדים ''ציבוריים'' | |||
|
|||
תעשה סטטיסטיקות קטנות, במקומות עבודה שממומנים ע''י הציבור: א- אחוז הזמן שמוקדש באמת לעבודה. ב- אחוז ההעדרויות מהעבודה. ג- אחוז חוסר האיכפתיות לבצע עבודה יעילה ד- אחוז החדרים הריקים באופן כרוני יש להפריט מהר והרבה ככל האפשר. | |||
_new_ |
זאב, אני משער כי אתה הוא אחד מהנהנים מההפקרות | |||
|
|||
ההפקרות שקיימת בשירות הציבורי היא חולה רעה מאז ימי שלטון ההסתדרות במשק. מובן שכל מי שנהנה מהפקרות זאת לא רוצה לנקות את הרקבון שקיים שם... | |||
_new_ |
מנשר פוליטי מובהק | |||
|
|||
זאת שגיאה לטעון שמטרת תהליכי ההפרטה היא חיסול רובו של המגזר הציבורי. בתמצית מטרות ההפרטה הן ייעול השירות לאזרח ומניעת ביזבוז כספי הציבור. זה שבדרך ''אולי'' יש ירידה במספר עובדי המגזר הציבורי היא תוצאה ולא מטרה. גם ירידת מספר השירותים שניתנים לאזרח על ידי המגזר הציבורי, היא תוצאה ולא מטרה. גם 4 הטענות על פיטורי (כל) עובדי הציבור, ביטול הסכמים קיבוציים, ביטול זכות השביתה וביטול בית הדין לעבודה, הן חסרות בסיס. גם הטענה על ** הדרדרות כלכלית ** בגין ההפרטה אין לה בסיס במציאות. ראשית אף אחד הרי לא מתכוון לבטל זכויות עובדים (הסכמים קיבוציים, זכות השביתה). ההפרטה במקרים רבים לוקחת איתה את העובדים למעסיק הפרטי החדש. אבל כדי שהוא יצליח לעמוד במטרותיו חלק מהעובדים יצטרכו למצוא מקום עבודה חדש. הרעיון של הועדה הפריטטית הוא גרוע. הדוגמה הטובה בהקשר הזה היא ההתנהלות בעניין הרפורמה במשק החשמל. בלי להכנס לפרטים רבים אציין רק שהנתונים מלמדים שלעיתים קרובות מידי השרות הציבורי אינו יעיל ולא מקדם את מטרותיו המוצהרות כראוי. זה קורה גם כאשר מדובר באנשים איכותיים ומסורים מאד. לכן יש תחליף לשירות הציבורי כמו שיש לכל דבר אחר וחייבים לחפש אותו | |||
_new_ |
ביבי גאה בך | |||
|
|||
_new_ |
ייעול השירות הציבורי | |||
|
|||
מי שהבין מהמאמר שכתבתי כאילו אני סבור שהשירות הציבורי הינו יעיל וטוב ושאין מקום לשפר אותו - טעה טעות גדולה. כמי שעוסק ומועסק בשירות הציבורי שנים רבות, אני מוּדָע לכל החסרונות הרבים בשירות הציבורי שלנו. השאלה היא - האם נייעל את השירות הציבורי על ידי העברתו למיגזר הפרטי, או שנמצא דרכים לייעל את השירות הציבורי ככזה. אני נמנה על אלה הסבורים שהדרך השנייה היא הנכונה יותר. אפשר לייעל את השירות הציבורי באמצעות מתן תגמול ועידוד לאלה המעניקים שירות יעיל ולאלה המעניקים תפוקה איכותית יותר לציבור ולמעסיק שלהם. איך עושים את זה, איזה תגמול יעודד להתפוקה איכותית יותר, איך ניתן למדוד תפוקה של שירות לציבור - על כך במאמר נפרד שנכתב על ידי בימים אלה. ב ב ר כ ה , זאב בן-יוסף יו''ר הסתדרות האקדמאים במח''ר מחוז ירושלים | |||
_new_ |
ייעול השירות הציבורי | |||
|
|||
תגמול נותנים על מאמץ מעל ומעבר למה שהעובד מחויב לעשות. הבעיה היא שבשרות הציבורי כל תגמול מיוחד הופך לנחלת כל העובדים, ובסוף התהליך הופך לתוספת קבועה, הכוללת גם את העצלנים והבלתי יעילים. כדאי לנסות את מה שלא נוסה מעולם, לעקוב אחרי עבודתם של עובדי הציבור, ולהעניש את אלו שאינם מבצעים את תפקידם כהלכה. הבה נראה את ועדי עובדי הציבור השונים מסכימים לשילוב, תיגמול וגם ענישה. אני מבטיח, הועדים לא יסכימו. הם מכירים את נפש בהמתם. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |