|
(עקב סז) חינוך זה דו שיח בין עבר לעתיד | |||||
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום שישי, 03/08/2007 שעה 5:18) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
סרת החינוך מחוברת מאד למסורת | |||
|
|||
היא קבעה שט''ו בשבט איננו חג שמקורו בתורה., זהו חג שהומצא מאוחר יותר, אמרה. עם סרת חינוך כזו מה יכול לצאת ממשרד החינוך. | |||
_new_ |
חוששני שהבעיה עמוקה הרבה יותר | |||
|
|||
בס''ד. מרבית העוסקים בחינוך הם עצמם תוצרי מערכת החינוך ועל כן ספק אם הם מסוגלים למנות את חמשת חומשי התורה לפי סדר, שלא לדבר על סדר הפרשות בתוך הספרים. וזה נכון כנראה גם בחינוך הממלכתי דתי. את תולדות הציונות הם יודעים פחות או יותר, אבל כל מה שקדם לסטיה הזאת - כאילו אינו נוגע לנו. | |||
_new_ |
חוששני שהבעיה עמוקה הרבה יותר | |||
|
|||
יש צפרדע כחולה שכשמוצצים אותה נוצרת צפיפות שלילית בגוף ואז נוסעים אחורה בזמן. לפני שנתיים נסענו, היתה חוויה. שיחזרנו את עצמינו בשלב האוראלי עם אמא שלנו. אחר כך הקמקסיקאים ימח שמם התחילו להעלים את הצפרדעים, ובגלל זה הצפרדעים הכחולות החליטו שהן לא עוזרות יותר לאנשים לנסוע בזמן. חבל. | |||
_new_ |
|
|||
נסים ישעיהו יקר כמה דברים למאמרך העמוק אתה די מתעכב ב- ''עקב''. אני עדיין לא משוכנע שיש בזה משהו מעבר לצורת הכתיבה של העילוי שכתב פרקים אלו בתנ''ך. לדעתי זה לא יותר מאשר זה נשמע: עקב, כלומר, בעקבות, יען כי, זאת בהמשך ועוד. סתם צורת כתיבה ללא כל משמעות אחרת, או מסתירה. ואני אומר זאת ''עקב'' ההתעמקות שלך בזה עוד משהו, אתה די מעמיק שם בייסורי המאמין. הצורך הבלתי ניתן לסירוס של דרכו כיהודי מאמין. ה -''והיה אם תשמור'', לעומת ''וזה אשר יקרה אותך באשר לא תשמור''. וזה די נורא. מחמיר עד ניכור. אולי זאת הסיבה שאני חילוני. האי יכולת שלי לעמוד בתנאים כה חמורים. כופים עד אימה. חסרי פשרות. אולי מן הסתם גם מערכת החינוך החילונית מתקשה בזאת. . ומכאן, שאותה שרת חינוך, הראויה לכל גנאי, מוצאת את עזות המצח הבזויה שלה לעשות את תורתה קרדום לחפור בו. וכרגיל, בלא כל תגובה נחרצת מצידנו. אישית אגב, אני מכנה את שלטונה – ''שלטון-זר''. על כל המשמעויות. דבר אחרון, יש לי הרושם שכבודו מעט פספס מציאות. מציאות שגדולי המוחות של השמאל ההוזה והבוגדני טרחו לתקשר בעמנו. יום-יום, רגע-רגע. והם די הצליחו. הבוז שהעם הזה רוחש לערכיו ולאנשי האמת שבו מדהים. השנאה העצמית נחלה לה עמדה מוצקה. אם תביט מעט סביבך אולי תגלה שרבים נפלו במערכה הזאת, של כפירה בכל סממן של יהדות, ציונות, מורשת ושאר ירקות. ואולי לו נקפיד מעט להגיב אחרת להם, בצורה חילונית מעט יותר הרווח יהיה שלנו. כי מאמרים מהסוג הזה רק אני וכמותי טורחים לקרוא. ההמון לא | |||
_new_ |
מה אתה פרימיטיבי? | |||
|
|||
אתה יודע איך מפחידים אותך כדי שתהייה חילוני? מדביקים לך סטיגמה של ''פרימיטיבי'' וכך בפשטות אתה נופל ברשת של החילונים. יותר טוב תפתח ספר ותלמד אל תהיה חילוני וגם פרימיטיבי | |||
_new_ |
מה אתה פרימיטיבי? | |||
|
|||
אני מקווה שאתה לא באמת רציני... האמת, אני סתם מבליג ולא עונה לך באותה המטבע. | |||
_new_ |
מה אתה פרימיטיבי? | |||
|
|||
מה יש? לפתוח ספר מפחיד אותךָ? אתה מבליג... מה אתה שלום עכשיו? מה זה...הבלגה זה סימן לעוצמה? עליונות? אל תהיה חילוני, פרימיטיבי וגם פאתאטי | |||
_new_ |
מדוע אתה פוחד? | |||
|
|||
מתי פתחת ספר כל שהוא? מה מפחיד אותך? אל תהיה דתי, פרימיטיבי, פאתאטי וגס רוח | |||
_new_ |
הערות נכבדות הערת | |||
|
|||
בס''ד. בשנים קודמות כבר התייחסתי להערותיך במאמרים לפרשת השבוע. ראה למשל כאן: דיון 1642 וגם כאן: דיון 3068 וכדי לא להכביד אומר בקיצור כי, בעקבות קדמונינו, הנחת היסוד שלנו היא כי כל מלה בתורה מדויקת ומכוונת. כל התורה שבעל פה מיוסדת על דיוקים אלו במלים של התורה ואין אנו מחדשים דבר. | |||
_new_ |
הערות נכבדות הערת | |||
|
|||
קראתי אף את שני מאמריך האלו. ואגב, ענית שם, אך לא לי. אגב, סביר שאתה הצודק וה''עקב'' שם הוא באמת מכוון ומדייק ואני זה המקל בו ראש. למרות שאני עדיין סבור שהתעכבות על כל פסיק תנכי הופך את הדישה בתנ''ך לדיון אין סופי לדורות. לסיכום: התנ''ך הוא ספר שירה. כך אני רואה אותו. ויש משוררים הכותבים במזיד שירה עלומה. לא מובנת דיה. כתובים הניתנים לפירושים לכל כיוון. לכל דורש. הפוך בספר הזה ככל שתרצה, הוא תמיד יגלה לך פנים שנעלמו ממך בקריאות הקודמות. וזה כל היופי הנצחי שבו. ובהזדמנות זאת אחדד מעט: כל שאני רומז הוא שאל למחנה הלאומי הדתי להקל ראש ביהודים החילוניים. כי מהחילוניים תצא להם הישועה. וללא החילוניים הם ימשיכו להיות מחנה שולי בפאתי מחנות גדולים מהם בהרבה. לו ידע המחנה הלאומי-דתי לקרב את החילוניים הלאומיים בנפשם אליו, מצבם היום היה שונה לחלוטין. | |||
_new_ |
הערות נכבדות הערת | |||
|
|||
בס''ד. גם בכך אני יכול להסכים אתך ברמת העקרון. אל נא תשכח שהדתיים לאומיים כהגדרתך, ניסו לשמש גשר בין החרדיות לחילוניות. לא שמו לב שגשר הוא דו כיווני במהותו ואין שום ערובה לגבי כיוון התנועה. חוץ מזה, בין אם התנועה לכיוון זה ובין אם לכיוון אחר, על הגשר דורכים. לאחרונה חווינו כולנו את הדריכה הזאת במלוא עוצמתה, אבל דומני שדווקא אלה שעל גופם דרכו, מסרבים להתפכח. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |