פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
בריחתו ותפיסתו המתוקשרת של בועז יונה
אבי גולדרייך (יום ראשון, 02/09/2007 שעה 22:00)


בריחתו ותפיסתו המתוקשרת של בועז יונה

אבי גולדרייך



בועז יונה ניהל חברה גדולה שקרסה. לאחר שהתגלה דבר הקריסה, ברח.

הסיבה לקריסה היתה מחסור בהון חוזר. אינני רוצה לדון בסיבות למחסור בהון, השערות, אלה יוודעו היטב היטב לאחר בדיקת הכונסים, ורואי החשבון שיישכרו על ידם.

למען הגילוי הנאות, אני חושב כעצמאי, לא הייתי שכיר יותר מ-‏30 יום במשך חיי, וגם אז פוטרתי מחוסר התאמה. בן 16 , תלמיד תיכון כבר ניהלתי דיסקו מצליח וכסטודנט עסק לפרנסתי, חוויתי משברים פיננסיים, חוויתי הצלחות, חובות, ראיתי כסף קטן, כסף גדול, התמוטטויות של חברה, שיקום, וכו'.

אני מכיר את הטעם המתוק של ההצלחה העסקית את האנרגיות החיוביות בדרך אליה ואת הרגשת העוצמה המשכרת של - עשיתי זאת!
גם חוויתי את הייגון שמתלווה לקריסה הכלכלית, את אזלת היד כשעסק שבנית במשך הרבה שנים מתמוטט. את הכעס שחשים, כשמנהל הבנק מודיע שההמחאות שלך לא יכובדו יותר - את האימה בעיניהם של ילדיך הקטנים כשיש בבית פשיטה של ההוצל''פ.

והייתי גם בקטע של השיקום - העוצמות הלא אנושיות שאתה מגלה בעצמך, במלחמה, ליצור בחזרה יש מאיין. לבנות מחדש עסק, reputation שם טוב - מוניטין.

לי הפריע העליהום התקשורתי, הכללי, מריטת השערות הציבורית של יונה בועז.

אינני מכיר את בועז יונה אבל אני סמוך ובטוח שהוא האחרון שרצה בקריסת עיסקו. בקריסת עסק, ועוד כזה ענק וותיק כמו ''חפציבה'', הבעלים, לפעמים המומים, הם האחרונים להבין שהעסק קרס. בריחתו נראית בריחה של אבדן עשתונות, לחץ של השוק האפור, מלווים, קבלנים, משפחה, עובדים. בריחה לא מתוכננת, בריחה של יאוש.

אם היה מתכננן את הבריחה היה זורק את הסלולרים שלו ושל אישתו, כלל ראשון לנמלט החכם, היה נמנע מלנסוע ברכב שבו GPS, היה יוצא מהציויליזציה, ואז לא היה ניתן לאתרו. כיום ניתן לאתר כל אחד בכל פינה בעולם אם הוא אוחד במכשיר הסלולרי שלו.

אם היה מתכנן את הבריחה לא היה נמלט לאירופה שם יש לרוב המדינות הסכם הסגרה עם ישראל אלא למדינה שאין לה הסכם הסגרה עם ישראל ואינה חברה באינטרפול. התנהגות התקשורת ושהסתערה עליו מחליאה. כותרות כמו - גנב, נוכל, ההתנפלות על אשתו, מגעילה, מדובר באדם שהיום הוא חסר ישע. בועז יונה הוא איש חלש.
וכמו תרנגולות המסתערות ומנקרות למוות את התרנגולת החלשה, כך מתנהגת התקשורת.

בועז יונה שגה כשנמלט. אם היה טיפוס יותר חזק, היה נשאר בארץ, מכנס מסיבת עיתונאים, מודיע למה לדעתו קרסה החברה. לא יועיל הרבה, אבל הרבה יותר מכובד. כנראה שהיה חלש, חסר ישע.

גם המשטרה, אותה משטרה שלא מטפלת בכלל בגנבי רכב פשוטים, בפורצים קטנים, באלימות בכביש, ברחוב, בבניה בלתי חוקית, בפשיעה המאורגנת - קפצה על עגלת הספינים הזו. חלון ההזדמנויות של ''להיות באור הזרקורים'', מדיניות הספינולוגיה העלובה של משטרת ישראל, הטיפול בכל מה שמתוקשר, והזנחת כל מה שבאמת חשוב - גם זה משאיר טעם מר. בסך הכל משטרת ישראל לא תפסה אותו. תפסה אותו משטרת איטליה - במבצע פשוט ביותר - עלו על אותות הסלולרי שלו וגילו אותו בחצי שניה. כך הודיע מפקד המשטרה האיטלקי קומנדנטה מודנה.

הרבה רוע היה כאן - על איש שקרס, נפל, התמוטט.
אני לא מכיר את הבועז יונה הזה - אבל אני ממש מרחם עליו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  בכל רכב יש GPS  (גדי יערי)
  קשקוש לא רציני  (ע. זועמת) (2 תגובות בפתיל)
  ב. יונה בנה בארץ ישראל השלמה  (אל יאוש)
  אני לא אוהב את החגיגות התקשורתיות  (עמיש) (5 תגובות בפתיל)
  הקוזאק הנגזל  (זוהר בדשא) (2 תגובות בפתיל)
  ואתה מהחבר'ה שמדברים על 'מי שמרחם על אכזרים'....  (יובב) (20 תגובות בפתיל)
  אם יונה בועז היה גיסו של השופט ברק למשל...  (אבי גולדרייך) (17 תגובות בפתיל)
  כל כך נכון!!!  (פנינה)
  כל כך נכון!!!  (פנינה) (2 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי