פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שכיר החרב
אלי אשד (יום רביעי, 19/09/2007 שעה 13:38)


שכיר החרב

אלי אשד



בימים אלו התקבלה בארץ ידיעה מדהימה: שכיר החרב המבוקש בידי האינטרפול יאיר קליין נעצר במוסקבה ועומד להיות מוסגר לממשלת קולומביה, שהאשימה אותו באימון יחידות גרילה וסוחרי סמים. יאיר קליין נרדף על ידי האינטרפול ושלל ממשלות ביבשות שונות בטענה שסייע לסינדיקט סמים ולמרידות עונתיות בממשלה, במהלך חייו הוא נכלא, ברח, נפצע, נתפס, ולאחרונה שינה כיוון.

עכשיו, לאחר שכל פעם הסתבך וניצל, הוא תיכנן לכבוש את התיירות לישראל. בתוכניות: שחזור של כפר איסיים וכפר נופש הישרדותי בניצנים. אבל כעת הכל מוקפא, אולי לשנים, אולי לתמיד.

רק זמן קצר קודם לכן, כמה ימים לפני לכידתו, ראיינתי את קליין, למאמר שפורסם ב''פירמה גלובוס'' (גיליון 92, אוגוסט 2007). אז הנה לפניכם מסמך יחיד במינו: הראיון המקיף ביותר על עולמו הרוחני של שכיר החרב הישראלי המפורסם והידוע ביותר לשמצה מכולם, יאיר קליין. ראיון שבוצע זמן קצר לפני שיצא לטיסה הגורלית למוסקבה.
לפני כמה שבועות בזמן חג הפסח ישבתי עםקליין בבית הסוהר
יאיר קליין בבית הכלא בסיירה לאון
ידיד, עובד זר בשם קונטה אבו באקר מהארץ מוכת היהלומים, המורדים, הקרבות ומעשי הטבח האינסופיים סיירה ליאון, בתא המעצר שלו שלו בכלא מעשיהו. קונטה ישב שם קרוב לשנה ללא סיבה ממשית (וכמוהו גם אשתו) פרט לכך שהיו בעיות עם הויזה שלו. הוא ישב למעשה כהכנה לגירושו אם כי הוא ישב בארץ כבר קרוב לעשרים שנה. דוגמה לא יוצאת דופן לעיוות צדק.

קונטה אבו באקר היה ממנהיגי קהילת יוצאי סיירה ליאון בארץ שהייתה אחת הקהילות הפעילות ביותר של עובדים זרים בארץ. אך המנהיגים נלקחו לכלא וגורשו אחד אחרי השני ועימם גם אנשים אחרים והקהילה למעשה חוסלה כגוף אקטיבי.

קונטה: אתם היהודים צריכים לזכור את מה שכתוב אצלכם בתורה, ''גר היית בארץ מצריים'' ואתם צריכים להתנהג בהתאם כלפי גרים שבאים אליכם כמו אבותיכם שירדו למצריים לשבור שבר בעת הבצורת בארץ כנען.
טענה צודקת ,לא היה לי מה לאמר רק לשתוק בבושה.

קונטה המשיך: לסיירה ליאון יש יחסים טובים עם ישראל. היא שלחה לממשלתכם מכתבים בבקשה לשחר אותי אבל אף אחד לא טורח לעשות זאת. אבל אתם לעומת זאת... אתה זוכר את יאיר קליין?כן. זכרתי את יאיר קליין ישראלי שהואשם כשכיר חרב בפינות מסוכנות שונות של העולם שהגיע לסיירה ליאון ונכלא שם בכלא בהאשמות שונות של סיוע למורדים הרצחניים שם.

קונטה: יאיר קליין עזר למורדים בסיירה ליאון והוא נכלא וגיסי היה הסוהר שלו. הוא נמלט וניתפס בידי גיסי ולבקשת ישראל שוחרר לבסוף. מדוע אלי לא מתייחסים בצורה דומה? אני הרי חטאתי הרבה פחות מיאיר קליין.


הבסיס לדמותו של לאונרדו דה קאפריו?

בתחילת 99' ישב קליין באפריקה, בליבריה ובסיירה לאון, שם כרה יהלומים. כסף גדול הוא לא עשה שם. במקום זאת, הוא הסתבך בצרות צרורות. הוא נאסר בסיירה לאון בחשד לסיוע למורדים בחתירה נגד סיירה לאון ומעורבות בניסיון לרצח נשיא המדינה, לאחר שלטענתו פנה לנשיא ויידע אותו שקיבל הצעה להתנקש בחייו. במשך שנה וארבעה חודשים שהה בכלא. זמן קצר לפני שלוחמים ישראלים עמדו לממש תוכנית מורכבת לחלצו בסיוע מסוקים, הצליח קליין להימלט בכוחות עצמו. הוא נתפס פצוע ושוחרר לאחר זמן במסגרת עסקת טיעון. לבסוף זוכה.

היום קליין נמצא בישראל ומתכננן כמה יוזמות עסקיות גדולות ומרשימות למדי. הוא אינו מתרשם מצו המעצר שהוציא נגדו האינטרפול בגין עסקיו בקולומביה. ולא רק זה: יש לו גם מחשבות איך אפשר אולי לתקן את החברה בישראל, חברה שהוא מזועזע מהשחיתות השוררת בה וחושב שיש לעשות משהו בעניין.
כריכת הספר של חנן עזרן – מר קליין, למה מאשים אותך האינטרפול במעורבות בפעילות סינדיקט הסמים בקולומביה? מה בעצם עשית בקולומביה?
כל מה שעשיתי בקולומביה היה ללמד את אנשי ארגון החוואים שם להגן על עצמם מפני ארגוני טרור, ובעיקר מפני ארגון הטרור שנקרא אם 19, ארגון גרילה שמטרתו להפוך את קולומביה למדינה קומוניסטית כמו קובה וניקרגואה. תבין, אנחנו [אנשי חברת חוד החנית של קליין – א''א] לא נכנסנו לקולומביה בהסתר כעבריינים. נכנסנו לקולומביה באמצעות חברת אבטחה ישראלית רצינית, שעסקה באבטחה ובאבטחה אלקטרונית. ומשם העניין התחיל להתגלגל. הגרילה השתלטה על אזורים שהיינו בהם כדי לתת ייעוץ, ונוצר קשר ביני ובין אנשים בשטח והתחלנו לאמן מקומיים לשם הגנתם העצמית.

– אבל האינטרפול ואחרים טוענים שאלה היו אנשי סינדיקאט סמים.
בכלל לא. אלה היו רק חוואים בפורטו בויאיקה שאותם הכשרתי להגן על עצמם מפני כוחות הגרילה המקומיים. רובם הותקפו ונפגעו גופנית מאנשי גרילה או שמשפחתם נהרגה, וזה היה כרטיס הקבלה למחנות האימונים שלי. אילו היו אלה אנשי הקרטלים של הסמים היינו מרגישים בכך. וגם היתה להם בעיה נוראית לשלם את הסכומים שדרשנו, בעיה שלא היתה צריכה להיות להם אם אכן היו אנשי קרטל הסמים העשיר.

תראה, הארגון הזה הוקם מפני שהגרילה הורידה מהם כמה עשרות אלפים ראשי בקר לשנה, ולאנשים האלו פשוט לא היה מה לאכול. הצבא הקולומביאני לא יכול היה לתת להם הגנה מפני הגרילה והם קוננו על גורלם ופנו אלינו לעזרה. זה היה ארגון אידיאליסטי והיתה לו אידיאולוגיה להשמיד את הגרילה, ועם האימון שנתנו לו הוא נלחם באנשי הגרילה וניצח אותם בשורה של קרבות. ותדע, הכספים שאותו ארגון נתן לנו היו מצחיקים, מגוחכים ממש. עזרנו להם ממש מתוך חובה מוסרית.

''היום לממשלת קולומביה אין יכולת לומר שהיא לא ידעה על קיום גוף כזה. אנחנו אימנו את הגופים שהיא עצמה, להערכתי, רצתה שיאמנו כדי לפתור את בעיית הגרילה. אף אדם אחר לא התקבל לארגון הזה בלי שהתקבל בהסכמה שבשתיקה בידי ממשלת קולומביה. לבסוף יצאנו משם, ומה קורה איתם היום אין לי מושג.

– ובכל זאת, איך אתה יודע שהאנשים שאימנת לא היו אנשי קרטל הסמים?
ביטחון בקולומביה אין בשום דבר. הייתה לנו הרגשה ותחושת בטן חזקה לגבי המצב שהם היו בו. הדמעות שהיו להם בעיניים. כבר בפגישה בראשונה הם אמרו לנו שאנו התקווה האחרונה של קולומביה לצאת ממעגל הטרור. צריך גם לזכור שבשלב מסוים לא היה אף אחד בקולומביה בשום דרג, כולל הממשלה, שלא היה קשור לסמים. הם נראו לנו יותר ישרים מאחרים, בכל אופן.

–מה חיפשת שם?
לחימה זאת העבודה שלי. זה מה שלמדתי. זה מה שאני יודע לעשות וזה מה שאני עושה הכי טוב בעולם. אם הייתי עורך דין הייתי נשאר בארץ ומגן על עבריינים. אבל אני למדתי לירות, למדתי להילחם, ואני נלחם. אני מלמד גופים אחרים איך להילחם באנשים בזויים בעיניי כמו טרוריסטים.

– מה באופן אישי אתה חושב על כל הסיפור הזה?
כל אחד יחשוב מה שהוא רוצה. אני ביצעתי את העבודה שלי מול כל ארגון שהוא ימני, מול כל ארגון שנלחם בגרילה ובטרור, ואני אלך להילחם בגרילה ובטרור איפה שאני יכול.
הגרילה ששולטת בחלקים שלמים בקולומביה חוששת מחזרתי לשם מחשש שאני אעשה להם היום מה שעשיתי להם אז. מה שהרגיז את הקולומביאנים במיוחד זה שאני טענתי שהם לא נלחמים בגרילה בכלל, שהיום היא מחזיקה בשליש המדינה, מדינה בתוך מדינה, ואיש לא מתערב. אגב, אני נשפטתי במחוז מסוים שהיום שולטת בו הגרילה.

– אז אתה שלם עם מה שעשית בקולומביה?
אני בהחלט שלם עם כל מה שעשיתי בקולומביה.

האסיר בסיירה ליאון

– ראית את הסרט ''לגעת ביהלום'' בכיכוב לאונרדו דה-קפריו על סיירה לאון?
חייתי את כל מה שמתואר בסרט הזה, ואני לא צריך לצפות בו אחרי שעברתי הכול על בשרי.

בזמן השיחה קליין מעלה את האפשרות שיוצרי הסרט של דיקפריו התבססו במידה זו או אחרת על סיפורו שלו.
– איך הגעת לסיירה לאון?
התחלתי לכרות יהלומים בליבריה. סיירה לאון קרובה לשם מאוד ושם יש יהלומים נדירים ביופיים. גם באזור שישבתי בו בליבריה, רוב היהלומים הוברחו מסיירה לאון לאזור שבו עבדתי. כשראיתי את הסחורה והחלטתי שיהיה משתלם יותר לעבור לשם, לאזור המקור של היהלומים. עברתי לשם. לא העליתי על דעתי איזו טעות גדולה אני עושה.

– היו שם הרבה ישראלים?
בכלל לא. בכל סיירה לאון היו שישה-שבעה ישראלים שפעלו בסחר היהלומים.

– הם היו בכירים?
היה אחד שנתן הבטחה למשמר הנשיאות ללא אישור משרד הביטחון. היו קניינים ליהלומנים גדולים בישראל.

welcome – איך הגעת שם לבית הסוהר? עזרת למורדים שם?
הגעתי לשם חודשיים לפני הפיכה שפרצה שם וברחתי בגלל ההפיכה. חולצתי בידי כוחות מרינס אמריקאיים שהוציאו את כל האנשים החשובים שהיו שם בזמן ההפיכה. סייעתי לממשלה לחזור לשלוט, ושבתי לסיירה לאון אחרי שכבשו את המדינה מחדש. בגלל שעזרתי להם, נתנו לי את השטח הטוב ביותר במדינה. הנשיא עצמו נתן לי. ואז הבנתי פתאום שעומדת לפרוץ הפיכה חדשה.

– למה האשימו אותך שאתה עוזר למורדים?
כי בטיפשותי באתי לשלטונות ביוזמתי ודיווחתי שהמורדים מתכננים מתקפה מיוחדת לכיבוש סיירה לאון כולה. הם שאלו אותי מאיפה אני יודע את זה וכלאו אותי.
מה שלא הבנתי אז זה שהממשלה שם מושחתת לחלוטין. הם שמו לי תיק שאני עבדתי עם המורדים, וכשהגיע הסכם עם המורדים ושחררו אותם מהכלא שינו את סעיף ההאשמה כנגדי והאשימו אותי בניסיון לרצח הנשיא. אחר כך האשימו אותי בסיוע למורדים ואחר כך שוב שינו את ההאשמה שאני גנבתי כספים מהמדינה. לדעתי הם האשימו אותי בגלל אינטרס אמריקאי ובגלל שפתחתי את הפה ואמרתי להם דברי אמת.

שמו אותי עם המורדים באותו הכלא, והכניסו אותי למלחמת הישרדות, יום אחרי יום, שעה אחרי שעה. המורדים שישבו שם איתי ידעו היטב שאני סייעתי בעבר לממשלה כנגדם והתייחסו אליי בהתאם, למרות שאני ישבתי שם בטענה שסייעתי להם!
הייתה בכלא רק ארוחה אחת ביום, ובגלל זה ירדתי שם 17 קילו. אני לא מכיר לבן אחר שבילה שנה וחצי בכלא שם ויצא משם חי.

היה לי שומר ניגרי ששמו אלעזר שהיה מלווה אותי לשירותים בלילה. אני סיפרתי לו מיהו אלעזר גיבור מצדה. אמרתי לו שלאבא של אלעזר קראו יאיר ואני יאיר. אלעזר הניגרי הרגיש כמי שהגיע לסיירה לאון מארץ התנ''ך, ולפתע חשתי שהוא מרגיש אליי שייכות משפחתית. 'אתה אחי', אמר לי, והבנתי שעומד לי נס מצדה.

– הסוהרים התייחסו אליך בנבזות?
הם ניסו, עד שהכיתי אחד מהם בבעיטה לברך והוא יצא לבית חולים, ואז התחילו להתייחס אליי יותר בדרך ארץ.
הם שחררו אסירים מורדים, ובינתיים הדליקו סמרטוטים עם דלק ואבנים וחפצים וזרקו אותם לתא שלי וכמעט שהרגו אותי. בין אלה שזרקו את הסמרטוטים הדולקים היה איזה בריון ענק שניסה לתקוף אותי והחטפתי לו מכה בגרון. הוא התחיל לחרחר ונשכב על הרצפה, ומאז אף אחד לא התקרב אליי, לא היו יותר סמרטוטים בוערים. הם הבינו את השפה.
קליין הצליח לבצע את הבלתי אפשרי ולברוח מהכלא, אבל כעבור יום נתפס והוחזר לכלא.
– למה ברחת, אם אתה לא אשם?
הם לא רצו לשפוט אותי ודחו שוב ושוב את המשפט. מבחינתם יכולתי לשהות בכלא את שארית חיי ללא משפט. רק כשברחתי החליטו לשפוט אותי, ואז שפטו אותי יום-יום. יצאתי זכאי במשפט, ואז ניסו להאשים אותי בבריחה מהכלא. רק אז ישראל התערבה, והם גירשו אותי מסיירה לאון.

– מישראל סייעו לך?
ישראל לא עשתה כלום כדי לשחרר אותי. אף אחד בארץ לא סייע לי. רק חברים בארץ אספו למעני כסף ודאגו שהמשפט יזורז ושלחו עורך דין ישראלי, יגאל שפירא, שרק בזכותו אני נמצא עכשיו בארץ. אבל אף אחד בממשלה לא סייע לי ממש. אריק שרון, שהיה שר החוץ, ניסה לבדוק מה קורה, ואמרו לו, כנראה, שעבדתי עם קדאפי, שליט לוב, שזה שקרים, והוא הפסיק להתערב למעני.
אז השתוללתי בבית המשפט, ורק אז התערבה ישראל וביקשה ממני להירגע. רק בקשר לזה הם טרחו לפנות אליי.

יצאתי זכאי מהכלא, ואז שפטו אותי על הבריחה. רק אז התערבה סוף-סוף ממשלת ישראל, ואז זרקו אותי מהמדינה בלי פספורט בלי כלום, והגעתי חזרה לארץ, אבל בעיקרון אני היום אישיות לא רצויה שם. שהיתי שם שנה ושמונה חודשים סך הכול, וישבתי מתוכם בכלא שנה וארבעה חודשים.
קשה לשמוע גם את המילים הבאות, מצידו, שמערכת 'פירמה' מסתייגת מהן:
אני רוצה להגיד לך, לדעתי הם זבל של עם כי אין להם נשמה ואין להם חברים. הם פגאנים, הם עצלנים. זה עם של נוכלים, אנשים רעים, שקרנים. שם רצו לקחת אותי לטקס אכילת בשר אדם. אנשים רעים, מלשינים אחד על השני, אח מלשין על אח.

– מה אתה חושב על המהגרים היום מסיירה לאון?
אין לי שום דבר טוב להגיד עליהם. בכל מקום שהיתה קולוניה בריטית, למשל בניגריה, גם כן אנשים רעים. הסיירה הלאונים הם גם כמו הניגרים. מנהיגים את המדינה אנשים שישבו בכלא על גניבה של כסף מהמדינה בשדות הקפה. הם היחידים בעולם שהתובע הראשי שלהם הוא גם שר המשפטים. יש לנשיא שם מתחרה, אדם ישר מהיחידים שם, ובגלל זה דוחים את הבחירות כל הזמן.
דווקא בליבריה השכנה יש אנשים טובים. וכדאי לזכור, בסיירה לאון רובם מוסלמים ובליבריה רובם נוצרים.

– מה יש לך לומר על צו המאסר של האינטרפול?
אין לי מה להגיד. הכול מזימה של האמריקאים שרוצים לנקום על שפתחתי את הפה לגבי מה שקורה היום בקולומביה ושלא נלחמים שם בגרילה כפי שהיה בזמני.

בית ספר להשרדות

קליין עמל כבר שנים על כמה פרוייקטים גדולים. אחד מהם הוא בדיוק הפרויקט הצפוי לאדם בעל עבר כמו שלו – בית ספר להישרדות.
קליין: אני בונה בית ספר להישרדות, התיק בעניין הזה מחכה לאישור משרד התיירות. אני עובד עליו כבר שש שנים. בית הספר להישרדות אמור היה להיות באשקלון, ובכל מקום זה נפל מסיבות שונות ומשונות. היום הוא אמור להיות להיות באזור ניצנים. מבחינתי זו סגירת מעגל. אני הילד הראשון שנולד בקיבוץ ניצנים, וגם אבי ואביו של המשקיע דני בן-ארי הקימו וניהלו את המחצבות של ניצנים. ושם יקום הפרויקט.

– מה זה אמור לכלול?
זה יהיה בית ספר שיכלול את מרב האלמנטים של ספורט ההישרדות, של תיירות ההישרדות ושל ספורט האומץ. יהיו גם אימוני ירי על כל שיטותיו וצורותיו, כולל הקמת כפר ללוחמה בשטח בנוי. נעשה שם גם אימונים של מאבטחים, יחידות אבטחה, יחידות למלחמה בטרור. בשטח יהיה גם כל מה שקשור בנושא הירי. כל הקרבות יבוצעו בירי בלייזר ובכדורי צבע. מאוד מתוחכם מבחינה טכנולוגית. אין עוד מקום כזה בעולם
קליין כבר ניסה להקים בית ספר כזה באי הקריבי אנטיגואה בראשית שנות השמונים, אבל התוכנית נפלה בשל האשמות נגד קליין על הברחת נשק לסוחרי הסמים בקולומביה. הוא מקווה שיזכה להצלחה גדולה יותר עם בית הספר הזה.


בחזרה לתקופת האיסיים

פרוייקט הכפר האיסיי
שרטוט של פרוייקט הכפר האיסיי המשוחזר, באדיבות יאיר קליין
הפרויקט העיקרי של קליין הוא משהו שונה גמרי. משהו שקשור לשחזור ימי בית שני. קליין הוא בדרכו שלו רומנטיקן, והוא גם מחובר מאוד להיסטוריה של ארץ ישראל ולנופיה ומעריץ גדול של ימי בית שני. הוא קשור לכמה מיזמים שעוסקים בשחזור התקופה ההיא.

בעבר תכנן קליין מיזם תיירותי בקאסאר אל-יהוד (ששם על פי טענה אחת עברו בני ישראל את הירדן), מקום קדוש לנוצרים הנמצא עשרה קילומטרים מיריחו, המקום שבו הטביל יוחנן המטביל את ישו ומשם בעצם יצאה הנצרות. קליין תכנן למכור שם מים קדושים לצליינים הנוצרים ולעצב כלי זכוכית בצורת צלב ולשלב אותו בספר תפילה נוצרי שיעוצב כך שייראה עתיק. בתוך הצלב יהיו מים קדושים מן הירדן. הוא חזה שספר המים הקדושים יהיה להיט. אך הפרויקט נפל עוד בטרם קם כי צה''ל הכריז על האזור כממוקש כדי שלא יהיה צורך למסור את השטחים האלה לפלסטינים.

נראה שהוא מתגעגע לתקופת האיסיים כמו שהוא מתגעגע לימי שאול, שלדעתו נבגד ובעצם נרצח בידי דוד הבוגדני והאפלולי.
קליין, שנבגד פעמים רבות, מוצא לכך תקדימים תנ''כיים:
שאול הוא שאיחד את הממלכה עם שיטות הלחימה המתוחכמות שלו. ואז הופיע דוד, שהיה גובה דמי חסות ומאפיונר, ופשוט לקח את כל מה ששאול יצר, והוא עשה את זה בשיתוף פעולה הדוק עם האויב הפלישתי ורצח את כל בני משפחת שאול.
לרגע דומה שקליין הוא הדובר ומפקד צבאי של ''בית השאולים'' אותם מתאר חגי דגן בספרו הבדיוני למלך אין בית. קבוצה דחויה בעם היהודי הנלחמת במשך אלפי שנים ב''בית דוד'', תומכיו של דוד המלך וצאצאיהם .

קליין חושב שהיתה זו טעות גדולה לנטוש את בית שאול לטובת בית דוד. וטעות גדולה אף יותר נעשתה בימי בית שני. קליין מעריץ את האיסיים. הוא מתכנן מיזם שישחזר את התקופה ואת חיי הכת הזאת.
קליין: האיסיים הציגו חלופה יוצאת דופן שאם היתה מתקבלת אולי לא היה העם היהודי מוצא את עצמו במצב הנורא שבו הוא נמצא היום. אולי לא היה גירוש מארץ ישראל. כדאי לזכור שהנוצרים, שגם הם הציעו חלופה, יצאו מהאיסיים באותו הכיוון ותראה לאן הם הגיעו. אני חושב שהנצרות קמה בגלל השחיתויות שהיו אז בשלטון, וזה דומה מאוד למה שקורה היום. האיסיים ניסו להקים קהילות פחות מושחתות. הם הכינו את עצמם למלחמת גוג ומגוג, והמטרה שלהם היתה שיהיו יותר יהודים. בשביל זה היה צריך לעשות את הדת יותר קלה. ובגלל זה הם נרדפו.

קטע מהפרוייקטאגב, הנצרות בכלל יצאה מאנשים שחיו בימי אלכסנדר ינאי, שליט רצחני שטבח את כל מי שנלחם בו, ואז חי גם ישו הנוצרי. לדעתי יוחנן המטביל הוא שהסגיר את ישו לרומאים ועשה את זה על דעתו של ישו כדי להפוך אותו לקדוש מעונה''.

– למה האיסיים הציגו חלופה טובה יותר?
האיסיים ניסו להקים חברה נקייה וצודקת ומוסרית יותר. כי אז החברה היתה בדיוק כמו החברה בישראל של היום – חברה מושחתת שנשלטת בידי פוליטיקאים וכוהנים גדולים מושחתים ורקובים עד היסוד.

האיסיים ברחו מכל זה למדבר וניסו להקים חברה חדשה וטהורה. הם חיו בקומונה שהתבססה על טוהר הגוף והנפש. הם היו אנשים לא לוחמניים שהשקפתם היתה שאלוהים ישלם לבסוף את גמולם של הרשעים ולנו אסור לקרב את הקץ. עלינו לשמור על רוח השנאה בהסתר, וכלפי חוץ לנהוג בהכנעה של אי אלימות עד שיבוא יום הנקם.

-הם היו שוחרי שלום ואתה שכיר חרב. מאין ההזדהות?
אבל שלא תחשוב שהם היו פציפיסטים. הם התאמנו בחשאי וכתבו ספר מלחמת בני אור בבני חושך שבו תיארו את המלחמה העתידה בין כוחות הטוב לרע. הם חזו את המלחמה וכתבו עליה והכינו תוכנית מלחמה שמגדירה את מי שיהיו אויבים מבית ומחוץ, את שיטות המלחמה, את הטקטיקה, את משך השנים שיילחמו, את כלי הנשק ואת מבני הצבא. יצרו שיטות קשר חדשות שלא היו קיימות באותה התקופה. שיטות סימון דגלים וחצוצרות שהיו רק במאה העשרים. בטקטיקה שלהם אין איסוף שלל, אלא יש יחידות מיוחדות של זקנים, נשים וילדים שעוברים אחרי הלוחמים ואוספים את השלל משום שלוחם שאוסף שלל לא יכול להילחם.

כשאתה קורא את זה היום אתה עומד נדהם מהידע הצבאי הפרטני שמופגן שם. הם אפילו חזו שם דברים כמו הסימונים שהחלו לעסוק בהם רק במאה העשרים. אילו היה העם הולך בעקבותיהם הגלות לא היתה מתרחשת. הם לא היו פותחים במרד נגד הרומאים. אבל איתרע מזלם וקם מנהיג טיפש, בר כוכבא, שלא הבין כלום באסטרטגיה צבאית, והוא הביא להשמדתם ולהשמדת עם ישראל בארץ ישראל. בעל כורכם הם נגררו למלחמה בידי בר כוכבא כשלא היו מוכנים.

בר כוכבא לא הצליח להתגבר על הצבא הרומאי למרות שזה היה נחות ממנו מבחינה מספרית (300 אלף לוחמים עברים נגד 100 אלף לוחמים רומאים), משום שהעדיף לשבת ולחכות להם במבצרים במקום לצאת כנגדם ולהילחם ולהשתמש בעדיפותו המספרית. הוא הביא לגלות של כולנו. ובגלל בר כוכבא שיצא למלחמה הם הושמדו. אילו היו מנצחים הם היו יוצרים יהדות יותר קלה יותר נוחה.

– ומה אתה מתכנן לעשות עם האיסיים?
אני משחזר כפר איסיי קדום, והכוונה שלי היא לשחזר שם את תקופת האיסיים בצורה המקצועית והמדעית הקרובה ביותר למציאות של אז. נעזרתי בפרויקט הזה בארכיאולוג המנוח יזהר הירשפלד. זה יהיה כפר שישוחזר ויתופעל ככפר חי ושוקק חיים, כפר שהדגש בו הוא על הרוחניות ולא על הגשמיות. הכוונה היא להפוך את האתר הזה לאחד האתרים החשובים לצליינים ולנוצרים בביקורם בישראל, ביחד עם אתר הטבילה, נצרת, כנסיית המולד, כנסיית הקבר וקומראן.

על כפר האיסיים אני עובד הרבה זמן, ובמקור זה היה אמור להיות בכיוון קומראן. במקור הכוונה שלי הייתה לבנות כפר איסיי בקיבוץ עין גדי, והם החליטו שהם לא רוצים בטענה שמעולם לא היו שם איסיים באזור. היום הם מחפשים פרויקטים כלכליים אחרים שיממנו אותם. עכשיו אני מקבל שטח על הכינרת.

– ופוליטיקה?
לא, אני ממש לא מעוניין. ממש לא. זה מסריח ולא ישר, ואין אף פוליטיקאי אחד שמעניין אותו מהעם שבוחר אותו. רק התעשרות מהירה מעניינת אותם. עוד לא ראיתי פוליטיקאי ישר. היה רק פוליטיקאי אחד שהערצתי ואחריו הייתי מוכן ללכת – רחבעם זאבי, גנדי. הוא היה איש ישר ואהב את המדינה. רק איתו הייתי הולך. בגלל אהבתו לארץ ישראל, שאתה לא רואה כמוה היום.
זאת הסיבה שהפלסטינים מכל המנהיגים הישראלים סימנו אותו כמטרה. כל השאר לא ראויים בעיניי.

יאיר קליין פוגש את נחמן מברסלב

מיזם הכפר האיסיי לא היה הפרויקט התיירותי הראשון שהוא זומם. בשלב מסוים היה קליין מקושר לפרויקט לא צפוי – מלון שערי ציון, שנועד לשכן את אלפי המאמינים העולים כל שנה לקברו של רבי נחמן מברסלב שבעיר אומן. הוא היה אמור להתמנות כדירקטור במיזם. תאורטית סברו שמדובר בפרויקט רווחי ביותר. אלא שמהר מאוד, כמו תמיד אצל קליין, הוא הסתבך במאבקים בין שלושה גורמים שכל אחד מהם טען לבעלות עליו. הצדדים הניצים לא הגיעו להסכמה אפילו בשאלה אם המלון מוגדר כמיזם עסקי או רוחני. הושמעו טענות על ניסיונות של מאפיה מקומית ומאפיה ישראלית להשתלט על המיזם הרווחי מאוד פוטנציאלית. כשקליין הוגדר כ''דמות המזוהה עם עולם האלימות''.
הייתי קשור שם עם כמה אנשים עד שנכנסה לעניין המאפיה המקומית שקשורה לחותן של הנשיא המקומי לשעבר השתלטו על הפרויקט כמה חרדים.
קישורים:

– מה לך ולנחמן מברסלב?
אני לא מעריץ של נחמן מברסלב, אבל אני מוכן ומזומן לעזור לכל יהודי שבונה פרויקט מסחרי עסקי וגם כנגד המאפיה המקומית והישראלית. אבל כשראיתי שאני שוחה כאן בתוך ים עמוק של חרא ויתרתי ועזבתי.
יש לי גם פרויקטים אחרים בתכנון. פרויקט נוסף שקשור לימי בית שני של שחזור כפר של הסנהדרין, הגוף ששלט בעם ישראל בטבריה; פרויקט בים המלח של תיירות רפואית שמיועד במיוחד לתיירים הרוסים; הקמת מלון שיתמקד בתיירות מרפא שיעבוד 24 שעות ביממה, שלא יהיה כשר.

- הרבה פרוייקטים באוויר. מתי אחד יהיה בשטח?
פרויקט הכפר האיסיי הוא אולי החשוב בכולם. ויש לכך גם מטרה עכשווית: אני טוען שעם בלי עבר הוא עם בלי עתיד. יכול להיות שאם בני ישראל היו מקבלים את רעיונותיהם אז והיו שומעים בעצתם לא היתה נפתחת המלחמה הגדולה והאסון שבעקבותיה וההיסטוריה של עמנו היתה שונה. אולי אם אזכיר לאנשים את תורת האיסיים נוכל להציל את עצמנו מהאסון המצפה לנו על ידי חזרה לדרכיהם.


קליין כלוא כרגע במוסקבה ועתידו ועתיד הפרויקטים שלו תלוי בערפל יותר מאי פעם. דובר הסוכנות הרוסית ללוחמה בפשע המאורגן ובטרור טען כי קליין שינה את תאריך הלידה שלו, את שם משפחתו ואת מספר הדרכון שלו, כדי לעבור את ביקורת הדרכונים. ואולם לפי המידע שקיים בישראל, קליין החליף רק את שמו הפרטי והוציא דרכון חדש בעזרתו עזב באופן חוקי את הארץ.
אין זה ברור כיצד נלכד במוסקבה. על פי הידיעות העדכניות ביותר המידע הגיע לממשלת קולומביה ממשטרת ישראל. אולם כיצד ידעו אנשיה שקליין עומד לצאת לרוסיה? האם הייתה כאן הלשנה של מקורב?

בכל אופן סגן נשיא קולומביה, פרנציסקו סנטוס, אמר כי הוא מקווה שקליין יירקב בכלא, על כל הנזק שגרם למדינתנו.
אך יאיר קליין הוא אדם עקשן והשתחרר כבר ממצבים קשים ומסובכים לאחר שנבגד ונלכד כל כך הרבה פעמים. נראה אם האיש שנמלט מבית הכלא בסיירה ליאון יצליח להשתחרר גם הפעם.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


בהקצנה מסוימת
זוהר בדשא (יום רביעי, 19/09/2007 שעה 23:21) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקליינצ'יק הזה הוא הישראלי החדש , היהודי החדש של בן גוריון, אולי הוא לא ''יפה נפש'' שמאל ציוני טיפוסי שמודע לתדמיתו ויודע להסתיר את דבשתו היטב ומפגין ש''כולם יראו'' בהפגנות של שלום עכשיו , אבל במינון מדולל יותר אפשר למצוא בהרבה קיבוצים מושבים ומקומות אולטרא ציוניים, קליינצ'יקים למכביר שובניזם ירוד כזה שמזמזם לאור הירח את שלמה ארצי או הגבעטרון.

דויד בן גוריון הוא האב הקדמון שהוליד אנשים אלה.

כמובן שיש לו כמה אבות נוספים משה דיין למשל או אריק שרון , כל אלה הפכו את היהודי החדש לזן בזוי של מיטרליסט ציוני פטריוט עם עור עבה במיוחד שבכמה דורות מנסה להיפטר לגמריי מהתדמית היהודית הגלותית, די בהצלחה .
_new_ הוספת תגובה



בהקצנה מסוימת
אריק פורסטר (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 0:09)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפעמים אני ואתה בהסכמה. לא ברור לי מדוע ולמעשה זה קצת מפריע לי.
_new_ הוספת תגובה



בהקצנה מסוימת
זוהר בדשא (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 0:44)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ביג דיל, מקסימום תכתוב על זה ''מאמר''.
_new_ הוספת תגובה



בהקצנה מסוימת
אריק (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 0:54)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עכשיו הזכרת לי למה זה מפריע לי.
_new_ הוספת תגובה



בהקצנה מסוימת
זוהר בדשא (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 1:00)
בתשובה לאריק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קל מידי.
_new_ הוספת תגובה



מה שמפגיש בינכם
צוקי צוקי (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 8:47)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא לא האמת אלא הטוטליות עצמה.שניכם חושבים שאתם צודקים וכל אחד מהצד שלו... אבל אתם טועים
ישראל היא פחות מיליטריסטית מ95% מהמדינות
_new_ הוספת תגובה



בתמיהה מסוימת
אלכסנדר מאן (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 13:58)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו, אז לישראל יש שכיר חרב אחד מפורסם – אז מה? מה כבר הביג-דיל כאן? מה בדיוק הבעייה?

מבחינתי, מה שמעט מוזר בהערותיך זה יחס הגזירה השווה שאתה עושה לחברה על סמך התנהגותו של אינדיבידואל יחיד (ואפילו אם תוכיח לי שיש עוד שכירי חרב ישראלים), כאשר החטא הקדמון נופל תמיד אך ורק על בן-גוריון וממשיכיו (עם כל הביקורת), בואכה עד שלום עכשיו.

אני מבין שאתה מתגעגע לתכונות הטרומיות של יהודי הגלות (מה שאני בפירוש לא), ולצורך העניין סופק כפיים מההומוס-ציוניסטיקוס שנולד כאן על פני חמישה-שישה עשורים, אולם נראה לי שיש הגזמה רבה בחתך השוואה שאתה עורך. אם כבר יש משהו מעט מוראליסטי וצדקני בהתנהגות החברה הישראלית, לפחות לתחושותיי, הרי שזו הבעייה המאוד מסויימת בסיטואציה היהודית-ישראלית בכל האמור לגלגולי העיניים וההצטדקות הנוראית שמתקיימים ברפלקס המוסר-המשולש שמדריך את מעשי ישראל, אשר אכן מכוון על שטאנץ 'יורים ובוכים' שאינו אלא התקרבנות והתרחמנות-עצמית.

ארגו: כמו שיש טיפוסים מסוגים שונים בחברה הישראלית, יש גם אנשים מסוגו של קליין, שפירושו להיות בסיטואציה זו או אחרת 'ככל העמים'. לגביי 'ככל העמים' אינו אלא נורמאליזציה, על כל הצדדים השונים המקיפים אותה: ישראל אינה מורכבת מצדיקים או פושעים המתקזזים בסכום משחק אפס. כאמור, סינדרום הטפת המוסר לגויים בתוספת כל אותה תעמולת-התרחמנות-עצמית הוא הבעייה, וכאן אני נוטה להסכים עם כל מי שיטען זאת בקונטקסט דומה.
_new_ הוספת תגובה



בתמיהה מסוימת
ע.צופיה (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 14:14)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרכילות מזמזמת (אם זכרוני אינו מטעני) כי לאחר כל כשלון עסקי-כלכלי ,הוא ''יצא לחו''ל לעשות כסף''.
חוץ מזה, לכל עם מגיע שיהיו גיבורים מ''סוגים''שונים. לאחר שיש לנו בשפע חכמים בתורה ובגמרא ובמשנה ובלילה,אז יש גם גבור חיל.מה יש?
_new_ הוספת תגובה



בתמיהה מסוימת
זוהר בדשא (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 15:11)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין מדובר בשכיר חרב אחד, להזכירך גנרלים כולל רמטכ''לים עוסקים בזה ובסחר נשק, אפשר שככה נוהגים כל העמים, העניין הוא שכל העמים אולי מלבד ארה''ב לא עוטפים את העיסוק הבזוי הזה ב''אידאולוגיה''.
לישראלים תמיד יש תוספת של כפי שאתה בעצמך מציין ''הטפות מוסר'' או תוספות מהסוג המיתממם שמלוות ברחמים עצמיים.

ישראל חוברת למשטרים פאשיסטים לכל מיני גנרלים מהסוג הגרוע ביותר במובן הזה האיש אינו אלא דוגמה , פרט שולי מאוסף הולך וגדל שהשיטה הישראלית מיצרת כל דור מיצר דמויות כאלו .

אל יהיה קל הדבר בעיניך , כי לדברים האלה נוספים פרטים שאינם מסתפקים בעיסוקים ובהפקת רווח מסחר בנשק ושכירות חרב: יש לשכבה הזו של בוגרי מערכת הבטחון של ישראל השגות בתחומים רבים כמו תרבות כלכלה ועוד.

הם לאחרונה מעורבים בכל דבר בחברה לא פלא שחמלה כלפי החלש אין לה מקום בחברה הישראלית חולשה משדרת משהו שגובל בפשע, החברה הישראלית בששון מנהלת מירדפים אחרי אוכלוסיות חלשות התשתית לרדיפה הזו נוצרת בהפקדת המושכות באנשים שגדלו במערכת הבטחון הישראלית.
הם הורגלו לבוז לחולשות אנוש ורואים צורך בהשפלת אנשים.

במאמר מתפייט הרוצח השכיר הזה על האיסיים ומחלק ''תובנות'' מכל מיני סוגים.
_new_ הוספת תגובה



בתמיהה מסוימת
אלכסנדר מאן (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 16:39)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חוזר ואומר: הנה עם ככל העמים, הנה יהודים כשכירי חרב וסוחרי נשק; אני לא מתרגש מזה, אלא מתפלא רק על ההתרחמנות-העצמית והצדקנות היהודית, בחזקת הטפת מוסר לגויים-נוצרים בשם איזה גניוס יהודי של קרבן זה או אחר.

על כן אני מסכים עימך בחלקים מסויימים של הדברים שאמרת, אך גם שולל חלק מהם: אני מוצא עצמי במשוואה הזו תומך באותו 'נורמאליזם' מכוער ככל שיהיה, שכן אלה הם פני הדברים אצל כולם. אני מסכים שהאמריקאים והישראלים מתנהגים מעט אחרת בנקודה זו, שכן אלוהים (ארה''ב) והשואה (ישראל) אכן מנסים להוסיף את הנופך האידיאולוגי שאני אישית דוחה.

ועכשיו נשאלת השאלה: האם כל זה משפיע על החברה הישראלית מבפנים, כפי שאתה מתאר?

אני נוטה להאמין שיש בטענתך משהו, אולם זו לא הסיבה היחידה. בפירוש לא. אם תרצה, אכוון אותך לוויכוח שערכתי לפני כמה שנים עם הפילוסוף ד''ר פלד, שם הסברתי לו כי לשיטתי ליהודים (ועל כן גם לרבים מן הישראלים ממוצא יהודי) אין מערכת ערכים ויחסים סולידארית, אלא במקרה הטוב מערכת של יחסי ציבור משומנים, או במילים אחרות: לוביזם משוכלל – אשר חוזר ומופיע כל פעם מחדש בהשמע מילות קוד מסויימות (''אנטישמיות'', לדוגמא), אך מעבר לכך כלל לא איכפת לו מהיחיד שבאמת סובל (ראה את חרפת תלאותיהם של ניצולי השואה בישראל).
_new_ הוספת תגובה



בתמיהה מסוימת
זוהר בדשא (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 19:26)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נורמליזם נקבע על סמך נורמות שבני האדם מחליטים עליהן, אבל אצל העמים כמעט בבטחון מלא אין מצב שיחשב קליין או מסוגו לנורמלי, הוא תת-תרבות או נדרשת אולי כל חברה זקוקה לטיפוסים כאלה , אבל שוב אבל, אצלנו אותה תת-תרבות היא משוש ציון של הציונים, תן בריון קשקשים, גס רוח,שובינסט, רוצח מתועב, חסר חמלה והנה לך סמל שעליו בונים את ''ציון החדשה'' כי כולנו כולנו נתקלנו בקליינים בצבא , כולנו ראינו איך הם משגשגים , הטובים בהם והאפקטיבים ביותר לשיטתם היו השמאל ציונים שרקדו הורה סוערת בכל החתונות בו-זמנית.

בגלל החג המתקרב , גמר חתימה טובה , והלוואי שנדע ליצר נורמות קצת פחות שובינסטיות, לי אין חלק בזה בשום דרך.
_new_ הוספת תגובה



בתמיהה מסוימת
אלכסנדר מאן (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 21:40)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלה היא באמת אם תופעת קליין בהקשר זה מהווה מיינסטרים בחברה הישראלית או לא, היינו אם זו תופעה נורמטיבית. האמת היא שאין לי תשובה על כך, אך אני יכול להעיד שלאירופאים ישנם גם כן שכירי חרב מסוגים שונים, אך הם לא נחשבים כ'סחבקים' כבמקרה זה.

באשר לתת-התרבות, כלשונך – הרי שאני רואה בכך משהו כמו גלישה אל קיצוניות אחרת לאחר הנוירוזה הקיצונית של מאות שנים בגולה; משהו בסגנון 'עקום על עקום' כדי להתיישר באיזה מקום באמצע, שפירושו: לא מוסר נביאים ולא הזונה היהודית הראשונה א-לה ביאליק.

אני חושב שזה בהחלט סביר, כל זמן שתופעה זו לא פוזלת אל ההתקרבנות וההתרחמנות העצמית, וכל זמן ש'היהודי החדש' אינו מורח יותר מדיי ווקס בבלוריתו, שפירושו שאינו יוצא מדעתו על מנת לשוב אליה בהמשך.

---------------

אמנם אינני אדם דתי, אך אני מכיר בחשיבות התרבות הקיימת מסביב לנורמות דתיות, ועל כן הרשה נא לי לאחל גם לך גמר חתימה טובה.
_new_ הוספת תגובה



שטויות
עמיש (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 22:32)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האיש הזה הוא בכלל מהמפלגה הפרוגרסיבית ללא קשר לבן גוריון.
הוא היה אחד הילדים הראשונים של ניצנים לבן גרעין של הנוער הציוני.
_new_ הוספת תגובה



יש לך טעות קטנה
צוקי צוקי (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 8:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קקליין לא נמצא בארץ אלא עצור במוסקבה....
אלא אם לי יש טעות והם שיחרורו אותו בלי שהודיעו לי
_new_ הוספת תגובה



[•]
שמאלני (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 15:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עושה כסף מעזרה לכנופיות ומשטרים דיקטטורים, ואז מתבכיין שישראל תעזור. אני עצמי מתעב את האליטה המלטרסטית בישראל שחושבת שהיא יכולה לעשות הכל.
_new_ הוספת תגובה



לוי (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 16:47)
בתשובה לשמאלני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מן הראוי לציין שעל פי הרמב''ם אסור למכור כלי נשק לגוי כי מן הסתם ישתמש בו למטרות רצח .
_new_ הוספת תגובה



חדש ימינו כקדם
אליצור סגל (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 21:19)
בתשובה לשמאלני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
שעיר חרב הוא לא מקצוע חביב עלי - אבל קשה להתלונן כי יש עוד מקצועות לא חביבים.
מעבר לזה בתקופה הפרסית וההלניסטית אחד ממשלוחי היד העיקריים של היהודים היה שכיר חרב.
כך שבסך הכול איפסנו את השעון ההסטורי מחדש.
טוב או לא טוב זו בכלל לא השאלה.
שנה טובה ומתוקה.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



קלף ושמו קליין
מספר 666 (יום ראשון, 23/09/2007 שעה 5:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במאמר גדול של פזית רבינא ב''מקור ראשון '' של השבוע נמסר שאיש בישראל אינו מנסה לסייע לקלייןלמרות שהוא כלוא כבר כמה שבועות במוסקווה .
וזה למה ? מאחר שיש חשדות כבדים שקליין הוא רק קלף בידי הרוסים לדרישה להסגיר לידיהם אוליגרך עשיר בשם ליאוניד נבולין ,שנמלט לישראל מפני ממשלת פוטין לפני 4 שנים ומאז הרוסים שוקדים על הסגרתו לידיהם ללא הצלחה.
נבולין העשיר הוא חשוב יותר בעיני ישראל מאשר קליין הלוחם העני .
וכך איש בישראל אינו נוקף אצבע לטובת קליין למרות שהוא זכאי לסיוע מעצם היותו אח ישראל וסייע רבות לבטחונה בעבר ונרקב שם בכלא.
_new_ הוספת תגובה



פוץ ושמו קליין
עמיש (יום ראשון, 23/09/2007 שעה 15:06)
בתשובה למספר 666
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקליין הזה מסבך את ישראל כבר עשרים שנה בכל מני הרפתקאות מוזרות.

שישב קצת במוסקבה, לא יזיק לאף אחד.
_new_ הוספת תגובה



פוץ ושמו קליין
זינה מהרחוב השני שמאלה (יום ראשון, 23/09/2007 שעה 23:20)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרוסים לא עצרו את קליין כי הוא הפר את החוק שלהם.הם עצרו אותו כי צרפת הוציאה צו מעצר.לכן התיאוריה של המיליונרים אינה נכונה וקליין צריך לעבור לצרפת ולאכול בגטים בבוקר ואפרוחים בערב
_new_ הוספת תגובה



יאיר קליין הוא לוחם חופש בעיני המחתרות המהפכניות בדרום אמריקה
שימון משיזפון (יום שני, 24/09/2007 שעה 9:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכל יחסי
_new_ הוספת תגובה



להציל את יאיר קלייו
מספר 666 (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 6:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממשלת רוסיה החליטה כעת להסגיר את יאיר קליין לולומביה שם צפוי לו אולי גזר דין מוות .
ולא נראה שממשלת ישראל עושה משהו כדי להצילו.
ולדעתי על ממשלת ישראל לעשותה כל כדי להביאו לכל הפחות למאסר בישראל ולהצילו מגזר דין המוות .
וכל מי שיכול לעשת משהו בעניין מן הראוי שיצטרף למאמצים להציל את קליין .
חנו עזרן שפירסם את הביגורפיה של קליין ''חוד החנית ''
מתראיין בנושא כאן

מנסים להציל את יאיר קליין
ופירסם גם מאמר בנושא
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי