שכיר החרב | |||||
אלי אשד (יום רביעי, 19/09/2007 שעה 13:38) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=104445 | |
בהקצנה מסוימת | |
זוהר בדשא (יום רביעי, 19/09/2007 שעה 23:21) | |
הקליינצ'יק הזה הוא הישראלי החדש , היהודי החדש של בן גוריון, אולי הוא לא ''יפה נפש'' שמאל ציוני טיפוסי שמודע לתדמיתו ויודע להסתיר את דבשתו היטב ומפגין ש''כולם יראו'' בהפגנות של שלום עכשיו , אבל במינון מדולל יותר אפשר למצוא בהרבה קיבוצים מושבים ומקומות אולטרא ציוניים, קליינצ'יקים למכביר שובניזם ירוד כזה שמזמזם לאור הירח את שלמה ארצי או הגבעטרון. דויד בן גוריון הוא האב הקדמון שהוליד אנשים אלה. כמובן שיש לו כמה אבות נוספים משה דיין למשל או אריק שרון , כל אלה הפכו את היהודי החדש לזן בזוי של מיטרליסט ציוני פטריוט עם עור עבה במיוחד שבכמה דורות מנסה להיפטר לגמריי מהתדמית היהודית הגלותית, די בהצלחה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=104447 | |
בהקצנה מסוימת | |
אריק פורסטר (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 0:09) בתשובה לזוהר בדשא | |
לפעמים אני ואתה בהסכמה. לא ברור לי מדוע ולמעשה זה קצת מפריע לי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=104450 | |
בהקצנה מסוימת | |
זוהר בדשא (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 0:44) בתשובה לאריק פורסטר | |
לא ביג דיל, מקסימום תכתוב על זה ''מאמר''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=104452 | |
בהקצנה מסוימת | |
אריק (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 0:54) בתשובה לזוהר בדשא | |
עכשיו הזכרת לי למה זה מפריע לי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=104453 | |
בהקצנה מסוימת | |
זוהר בדשא (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 1:00) בתשובה לאריק | |
קל מידי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=104476 | |
מה שמפגיש בינכם | |
צוקי צוקי (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 8:47) בתשובה לאריק פורסטר | |
הוא לא האמת אלא הטוטליות עצמה.שניכם חושבים שאתם צודקים וכל אחד מהצד שלו... אבל אתם טועים ישראל היא פחות מיליטריסטית מ95% מהמדינות | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=104494 | |
בתמיהה מסוימת | |
אלכסנדר מאן (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 13:58) בתשובה לזוהר בדשא | |
נו, אז לישראל יש שכיר חרב אחד מפורסם – אז מה? מה כבר הביג-דיל כאן? מה בדיוק הבעייה? מבחינתי, מה שמעט מוזר בהערותיך זה יחס הגזירה השווה שאתה עושה לחברה על סמך התנהגותו של אינדיבידואל יחיד (ואפילו אם תוכיח לי שיש עוד שכירי חרב ישראלים), כאשר החטא הקדמון נופל תמיד אך ורק על בן-גוריון וממשיכיו (עם כל הביקורת), בואכה עד שלום עכשיו. אני מבין שאתה מתגעגע לתכונות הטרומיות של יהודי הגלות (מה שאני בפירוש לא), ולצורך העניין סופק כפיים מההומוס-ציוניסטיקוס שנולד כאן על פני חמישה-שישה עשורים, אולם נראה לי שיש הגזמה רבה בחתך השוואה שאתה עורך. אם כבר יש משהו מעט מוראליסטי וצדקני בהתנהגות החברה הישראלית, לפחות לתחושותיי, הרי שזו הבעייה המאוד מסויימת בסיטואציה היהודית-ישראלית בכל האמור לגלגולי העיניים וההצטדקות הנוראית שמתקיימים ברפלקס המוסר-המשולש שמדריך את מעשי ישראל, אשר אכן מכוון על שטאנץ 'יורים ובוכים' שאינו אלא התקרבנות והתרחמנות-עצמית. ארגו: כמו שיש טיפוסים מסוגים שונים בחברה הישראלית, יש גם אנשים מסוגו של קליין, שפירושו להיות בסיטואציה זו או אחרת 'ככל העמים'. לגביי 'ככל העמים' אינו אלא נורמאליזציה, על כל הצדדים השונים המקיפים אותה: ישראל אינה מורכבת מצדיקים או פושעים המתקזזים בסכום משחק אפס. כאמור, סינדרום הטפת המוסר לגויים בתוספת כל אותה תעמולת-התרחמנות-עצמית הוא הבעייה, וכאן אני נוטה להסכים עם כל מי שיטען זאת בקונטקסט דומה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=104497 | |
בתמיהה מסוימת | |
ע.צופיה (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 14:14) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
הרכילות מזמזמת (אם זכרוני אינו מטעני) כי לאחר כל כשלון עסקי-כלכלי ,הוא ''יצא לחו''ל לעשות כסף''. חוץ מזה, לכל עם מגיע שיהיו גיבורים מ''סוגים''שונים. לאחר שיש לנו בשפע חכמים בתורה ובגמרא ובמשנה ובלילה,אז יש גם גבור חיל.מה יש? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=104500 | |
בתמיהה מסוימת | |
זוהר בדשא (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 15:11) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
אין מדובר בשכיר חרב אחד, להזכירך גנרלים כולל רמטכ''לים עוסקים בזה ובסחר נשק, אפשר שככה נוהגים כל העמים, העניין הוא שכל העמים אולי מלבד ארה''ב לא עוטפים את העיסוק הבזוי הזה ב''אידאולוגיה''. לישראלים תמיד יש תוספת של כפי שאתה בעצמך מציין ''הטפות מוסר'' או תוספות מהסוג המיתממם שמלוות ברחמים עצמיים. ישראל חוברת למשטרים פאשיסטים לכל מיני גנרלים מהסוג הגרוע ביותר במובן הזה האיש אינו אלא דוגמה , פרט שולי מאוסף הולך וגדל שהשיטה הישראלית מיצרת כל דור מיצר דמויות כאלו . אל יהיה קל הדבר בעיניך , כי לדברים האלה נוספים פרטים שאינם מסתפקים בעיסוקים ובהפקת רווח מסחר בנשק ושכירות חרב: יש לשכבה הזו של בוגרי מערכת הבטחון של ישראל השגות בתחומים רבים כמו תרבות כלכלה ועוד. הם לאחרונה מעורבים בכל דבר בחברה לא פלא שחמלה כלפי החלש אין לה מקום בחברה הישראלית חולשה משדרת משהו שגובל בפשע, החברה הישראלית בששון מנהלת מירדפים אחרי אוכלוסיות חלשות התשתית לרדיפה הזו נוצרת בהפקדת המושכות באנשים שגדלו במערכת הבטחון הישראלית. הם הורגלו לבוז לחולשות אנוש ורואים צורך בהשפלת אנשים. במאמר מתפייט הרוצח השכיר הזה על האיסיים ומחלק ''תובנות'' מכל מיני סוגים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=104504 | |
בתמיהה מסוימת | |
אלכסנדר מאן (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 16:39) בתשובה לזוהר בדשא | |
אני חוזר ואומר: הנה עם ככל העמים, הנה יהודים כשכירי חרב וסוחרי נשק; אני לא מתרגש מזה, אלא מתפלא רק על ההתרחמנות-העצמית והצדקנות היהודית, בחזקת הטפת מוסר לגויים-נוצרים בשם איזה גניוס יהודי של קרבן זה או אחר. על כן אני מסכים עימך בחלקים מסויימים של הדברים שאמרת, אך גם שולל חלק מהם: אני מוצא עצמי במשוואה הזו תומך באותו 'נורמאליזם' מכוער ככל שיהיה, שכן אלה הם פני הדברים אצל כולם. אני מסכים שהאמריקאים והישראלים מתנהגים מעט אחרת בנקודה זו, שכן אלוהים (ארה''ב) והשואה (ישראל) אכן מנסים להוסיף את הנופך האידיאולוגי שאני אישית דוחה. ועכשיו נשאלת השאלה: האם כל זה משפיע על החברה הישראלית מבפנים, כפי שאתה מתאר? אני נוטה להאמין שיש בטענתך משהו, אולם זו לא הסיבה היחידה. בפירוש לא. אם תרצה, אכוון אותך לוויכוח שערכתי לפני כמה שנים עם הפילוסוף ד''ר פלד, שם הסברתי לו כי לשיטתי ליהודים (ועל כן גם לרבים מן הישראלים ממוצא יהודי) אין מערכת ערכים ויחסים סולידארית, אלא במקרה הטוב מערכת של יחסי ציבור משומנים, או במילים אחרות: לוביזם משוכלל – אשר חוזר ומופיע כל פעם מחדש בהשמע מילות קוד מסויימות (''אנטישמיות'', לדוגמא), אך מעבר לכך כלל לא איכפת לו מהיחיד שבאמת סובל (ראה את חרפת תלאותיהם של ניצולי השואה בישראל). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=104513 | |
בתמיהה מסוימת | |
זוהר בדשא (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 19:26) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
נורמליזם נקבע על סמך נורמות שבני האדם מחליטים עליהן, אבל אצל העמים כמעט בבטחון מלא אין מצב שיחשב קליין או מסוגו לנורמלי, הוא תת-תרבות או נדרשת אולי כל חברה זקוקה לטיפוסים כאלה , אבל שוב אבל, אצלנו אותה תת-תרבות היא משוש ציון של הציונים, תן בריון קשקשים, גס רוח,שובינסט, רוצח מתועב, חסר חמלה והנה לך סמל שעליו בונים את ''ציון החדשה'' כי כולנו כולנו נתקלנו בקליינים בצבא , כולנו ראינו איך הם משגשגים , הטובים בהם והאפקטיבים ביותר לשיטתם היו השמאל ציונים שרקדו הורה סוערת בכל החתונות בו-זמנית. בגלל החג המתקרב , גמר חתימה טובה , והלוואי שנדע ליצר נורמות קצת פחות שובינסטיות, לי אין חלק בזה בשום דרך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=104522 | |
בתמיהה מסוימת | |
אלכסנדר מאן (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 21:40) בתשובה לזוהר בדשא | |
השאלה היא באמת אם תופעת קליין בהקשר זה מהווה מיינסטרים בחברה הישראלית או לא, היינו אם זו תופעה נורמטיבית. האמת היא שאין לי תשובה על כך, אך אני יכול להעיד שלאירופאים ישנם גם כן שכירי חרב מסוגים שונים, אך הם לא נחשבים כ'סחבקים' כבמקרה זה. באשר לתת-התרבות, כלשונך – הרי שאני רואה בכך משהו כמו גלישה אל קיצוניות אחרת לאחר הנוירוזה הקיצונית של מאות שנים בגולה; משהו בסגנון 'עקום על עקום' כדי להתיישר באיזה מקום באמצע, שפירושו: לא מוסר נביאים ולא הזונה היהודית הראשונה א-לה ביאליק. אני חושב שזה בהחלט סביר, כל זמן שתופעה זו לא פוזלת אל ההתקרבנות וההתרחמנות העצמית, וכל זמן ש'היהודי החדש' אינו מורח יותר מדיי ווקס בבלוריתו, שפירושו שאינו יוצא מדעתו על מנת לשוב אליה בהמשך. --------------- אמנם אינני אדם דתי, אך אני מכיר בחשיבות התרבות הקיימת מסביב לנורמות דתיות, ועל כן הרשה נא לי לאחל גם לך גמר חתימה טובה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=104528 | |
שטויות | |
עמיש (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 22:32) בתשובה לזוהר בדשא | |
האיש הזה הוא בכלל מהמפלגה הפרוגרסיבית ללא קשר לבן גוריון. הוא היה אחד הילדים הראשונים של ניצנים לבן גרעין של הנוער הציוני. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=104475 | |
יש לך טעות קטנה | |
צוקי צוקי (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 8:44) | |
קקליין לא נמצא בארץ אלא עצור במוסקבה.... אלא אם לי יש טעות והם שיחרורו אותו בלי שהודיעו לי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=104502 | |
[•] | |
שמאלני (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 15:59) | |
עושה כסף מעזרה לכנופיות ומשטרים דיקטטורים, ואז מתבכיין שישראל תעזור. אני עצמי מתעב את האליטה המלטרסטית בישראל שחושבת שהיא יכולה לעשות הכל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=104506 | |
לוי (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 16:47) בתשובה לשמאלני | |
מן הראוי לציין שעל פי הרמב''ם אסור למכור כלי נשק לגוי כי מן הסתם ישתמש בו למטרות רצח . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=104521 | |
חדש ימינו כקדם | |
אליצור סגל (יום חמישי, 20/09/2007 שעה 21:19) בתשובה לשמאלני | |
לק''י שעיר חרב הוא לא מקצוע חביב עלי - אבל קשה להתלונן כי יש עוד מקצועות לא חביבים. מעבר לזה בתקופה הפרסית וההלניסטית אחד ממשלוחי היד העיקריים של היהודים היה שכיר חרב. כך שבסך הכול איפסנו את השעון ההסטורי מחדש. טוב או לא טוב זו בכלל לא השאלה. שנה טובה ומתוקה. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=104609 | |
קלף ושמו קליין | |
מספר 666 (יום ראשון, 23/09/2007 שעה 5:45) | |
במאמר גדול של פזית רבינא ב''מקור ראשון '' של השבוע נמסר שאיש בישראל אינו מנסה לסייע לקלייןלמרות שהוא כלוא כבר כמה שבועות במוסקווה . וזה למה ? מאחר שיש חשדות כבדים שקליין הוא רק קלף בידי הרוסים לדרישה להסגיר לידיהם אוליגרך עשיר בשם ליאוניד נבולין ,שנמלט לישראל מפני ממשלת פוטין לפני 4 שנים ומאז הרוסים שוקדים על הסגרתו לידיהם ללא הצלחה. נבולין העשיר הוא חשוב יותר בעיני ישראל מאשר קליין הלוחם העני . וכך איש בישראל אינו נוקף אצבע לטובת קליין למרות שהוא זכאי לסיוע מעצם היותו אח ישראל וסייע רבות לבטחונה בעבר ונרקב שם בכלא. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=104613 | |
פוץ ושמו קליין | |
עמיש (יום ראשון, 23/09/2007 שעה 15:06) בתשובה למספר 666 | |
הקליין הזה מסבך את ישראל כבר עשרים שנה בכל מני הרפתקאות מוזרות. שישב קצת במוסקבה, לא יזיק לאף אחד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=104623 | |
פוץ ושמו קליין | |
זינה מהרחוב השני שמאלה (יום ראשון, 23/09/2007 שעה 23:20) בתשובה לעמיש | |
הרוסים לא עצרו את קליין כי הוא הפר את החוק שלהם.הם עצרו אותו כי צרפת הוציאה צו מעצר.לכן התיאוריה של המיליונרים אינה נכונה וקליין צריך לעבור לצרפת ולאכול בגטים בבוקר ואפרוחים בערב | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=104654 | |
יאיר קליין הוא לוחם חופש בעיני המחתרות המהפכניות בדרום אמריקה | |
שימון משיזפון (יום שני, 24/09/2007 שעה 9:59) | |
הכל יחסי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=112081 | |
להציל את יאיר קלייו | |
מספר 666 (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 6:37) | |
ממשלת רוסיה החליטה כעת להסגיר את יאיר קליין לולומביה שם צפוי לו אולי גזר דין מוות . ולא נראה שממשלת ישראל עושה משהו כדי להצילו. ולדעתי על ממשלת ישראל לעשותה כל כדי להביאו לכל הפחות למאסר בישראל ולהצילו מגזר דין המוות . וכל מי שיכול לעשת משהו בעניין מן הראוי שיצטרף למאמצים להציל את קליין . חנו עזרן שפירסם את הביגורפיה של קליין ''חוד החנית '' מתראיין בנושא כאן מנסים להציל את יאיר קליין ופירסם גם מאמר בנושא | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |