פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מארת הציות
גדעון ספירו (יום שלישי, 09/10/2007 שעה 20:00)


מארת הציות

גדעון ספירו



ההתקוממות העממית בבורמה נגד דיקטטורת הגנרלים נבלמה לפי שעה. הנזירים הבודהיסטים והאזרחים האחרים שיצאו לרחובות בהפגנות לא אלימות נגד הגנרלים ובעד דמוקרטיה, ביודעם כי חייהם בסכנה לנוכח ירי פושע לעברם, הם הביטוי הנעלה והמזוקק של אומץ לב אזרחי. אין לי ספק כי בסופו של דבר רוח החופש תנצח, אולם איש אינו יודע כמה דם עוד יישפך על ידי כת הגנרלים המושחתת והעריצה עד להבסתה.

כאשר ראיתי את תמונות ההרוגים והפצועים שנפגעו מירי החיילים והשוטרים הבורמזים, חזרתי ושאלתי את עצמי, מדוע הם עושים זאת? מדוע הם מוכנים לירות על בני עמם שבעצם מפגינים גם למענם? מדוע החיילים והשוטרים לא מסרבים פקודה, נוצרים את נשקם ומצטרפים למפגינים? לכאורה דרך כה פשוטה להפיל את הדיקטטורה. ובכל זאת זה לא קורה. זו אינה רק בעיה בורמזית, היא חוצה גבולות גיאוגרפיים ולאומיים.

מדוע מוכנים מאות אלפי חיילים אמריקאים להרחיק מאות אלפי קילומטרים מביתם ולטבוח במאות אלפי עיראקים, ולפני כן במיליוני וייטנאמים? מדוע מוכנים חיילים ושוטרים סינים לפתוח באש על מפגינים בני עמם? מדוע מוכנים חיילי ישראל, דור אחר דור כבר 40 שנים ללחום במלחמות שולל, להיות חיל כיבוש אכזרי, לירות על אוכלוסיה אזרחית, ולהרוג למעלה מאלף ילדים? מדוע מוכנים שוטרים וחיילים במצרים ובישראל להכות מפגינים נגד השלטון? מדוע מוכנים שוטרים ישראלים להרוג אזרחים ישראלים שחוסמים צירי תנועה? מדוע מוכנים חיילים רוסים לטבוח בצ'צ'נים ולהרוס את המדינה הקטנה עד שכמעט לא נותר בית שלם בבירה? מדוע מוכנים חיילים בצבאות מדינות אפריקה לבצע מעשי טבח באזרחים שמגיעים לסדרי גודל של מיליוני קורבנות? מדוע הסכימו חיילים עיראקים ללחום נגד איראן במשך 8 שנים גם לאחר שכבר ידעו שמאות אלפים מחבריהם נהרגו לשווא? מדוע מוכנים חיילים סודנים לבצע רצח עם באזרחי דארפור שהם אזרחי מדינתם? ואלו רק דוגמאות נבחרות. מדוע מספר הסרבנים הוא כה קטן? מהו המנגנון במוח האנושי הגורם לרוב המכריע של בני אדם לציות עיוור ולנכונות לבצע מעשי אכזריות נוראים?

מי שקיוו כי מלחמת העולם השנייה והשואה האנושית שחוללה תביא לעולם תבוני והומני יותר, נחלו עד כה אכזבה עמוקה. הסיסמה NEVER AGAIN שמאד חביבה על הפוליטיקאים היהודים בישראל, כשלה עד כה. ה-AGAIN שוב פה, גם בישראל.
שאלות מתחום הפילוסופיה, הפסיכולוגיה והפוליטיקה.


צמח בר לתפארת היופי האנושי

בר רפאלי היא היום הדוגמנית הישראלית המצליחה בעולם. דמותה מעטרת את מיטב שבועוני האופנה, והיא נמנית עם אלה הקרויים ''סלבס'', אותם שמות שחוזרים ומככבים במדורי הרכילות למיניהם.

הדימוי הציבורי של דוגמניות הוא לא של נשים מהצמרת האינטלקטואלית. ''תהיי יפה ותשתקי'' הוא אחד הביטויים המקובלים על השוביניזם הגברי שאומץ לצערי גם על ידי אי אלו פובליציסטיות בעיתונות הפטריוטית הישראלית.
(במאמר מוסגר: תעשיית הדוגמנות והשימוש בגוף הנשי כמקדם מכירות ורווחי עתק של מעצבי אופנה וחברות רב לאומיות לא רק בתחום הלבוש, הינם סוגיות בפני עצמן ולא בהן אני דן כרגע).

והנה באה הדוגמנית בר רפאלי ושוברת סטיגמה. בראיון לעיתון ''ידיעות אחרונות'' היא התגלתה כאשה נבונה שאומרת דברי טעם: היא לא מצטערת שלא שירתה בצבא (בראוו גדול); היא לא מבינה למה אנשים צריכים להיהרג על פיסות קרקע; היא חושבת שהסיסמה ''טוב למות בעד ארצנו'' היא אידיוטית; היא לא חושבת שחובה לגור בישראל, יש מקומות יותר מוצלחים; היא סולדת ממלחמות דת.
כולה בת 22 אבל אומרת דברים הרבה יותר חכמים מהנשיא שמעון פרס בן ה-‏84.

אותה בר רפאלי, שעד לראיון הייתה הדארלינג של ישראל, נתפשה כנציגת ישראל בעולם, הפכה לפתע לאויבת האומה. בעקבות הראיון החל מבול של גינויים וגידופים מאלפי טוקבקים, עיתונאים ועיתונאיות מכובדים וידועים כתבו מאמרי תוכחה נגד בר רפאלי, מרביתם גדושים במיליטריזם ושוביניזם ושפע של ליגלגוג בנוסח ''תני לגוף לדבר אבל תסתמי את הפה''.

אינני מכיר את בר רפאלי, ואינני יודע מה יכולת הספיגה שלה. לישראל ושלוחותיה בחו''ל יכולת להזיק לבר במקצועה, ולכן לא אתפלא אם ברבות הימים היא תיסוג בנוסח המוכר של ''דברים הוצאו מהקשרם'' ו''לא הבינו אותי נכון''. הייתכן שגם עולם הדוגמנות נשלט על ידי הלובי הישראלי? אני מקווה שתחזיק מעמד, תיתן לגל העכור והפראי לחלוף ותמשיך בדרכה על פי מצפונה.


כוחה של שטיפת מוח

יש אימרה האומרת שאי אפשר לרמות את כל האנשים כל הזמן. זה נכון. אבל כן אפשר לרמות הרבה אנשים זמן רב, עד כדי כך שיאמינו ברמאות כאילו הייתה אמת. זו כוחה של שטיפת מוח, שהיא לוקחת בדל אמת, מנפחת אותו למימדים אדירים, ואם חוזרים עליו שוב ושוב השקר מקבל רגליים.

בשנות ה-‏20 וה-‏30 של המאה ה-‏20 התבססה התעמולה האנטישמית בגרמניה על הסיסמה ''היהודים משתלטים על גרמניה והעולם''. הכיצד יכולים יהודים להשתלט על גרמניה? כל בר דעת מבין שזה לא ייתכן. מתברר שלא. השתמשו בנתונים נכונים, כמו אחוז גבוה של יהודים ביחס לחלקם באוכלוסיה בתחומים רבים כמו תרבות, עיתונות, פוליטיקה, מסחר, רפואה, ומכאן ניפחו תעמולה אדירה לפיה היהודים מתכוונים להשתלט על גרמניה. התעמולה נקלטה, בעיקר על רקע של אבטלה ומשבר כלכלי ורבים אכן האמינו בה.

משהו דומה קורה בישראל עם הסיסמה ''הבדואים משתלטים על אדמות המדינה בנגב''. תעשו משאל בין יהודים בישראל ותראו כי משהו כמו 80 אחוזים מאמינים כי הבדואים משתלטים על אדמות מדינה בבנייה פראית ובלתי מבוקרת.
כל אימת שמישהו מוכיח את המתנחלים על בניה בלתי חוקית בהתנחלויות, הם מיד מורים אצבע מאשימה ושואלים ''ואת ההשתלטות של הבדואים על אדמות המדינה פתרתם?''.
ואכן המדינה מבצעת לאחרונה שוב ושוב פעולות הריסה בישובי הבדואים, באותם ''ישובים בלתי מוכרים'' כפי שהם מכונים, וגורמת למשפחות ענפות לחיות ללא קורת גג. והכל תחת הסיסמה: ''לעקור את הבנייה הבלתי חוקית על אדמות מדינה בנגב''.

מצד שני מקצה המדינה נחלות קרקע גדולות ליהודים בודדים בנגב, ושוב תחת הסיסמה ''לשמור על אדמות מדינה מפני השתלטות הבדואים''.
שטיפת מוח זו מבוססת על עובדה או שתיים נכונות: יש בנייה בלתי חוקית של בדואים בנגב, והיא אכן מתרחבת. אלא מאי? התשתית העובדתית לא נכונה. הבדואים לא משתלטים על אדמות מדינה, המצב הוא בדיוק בהפוך: המדינה השתלטה על אדמות הבדואים. אותם כפרים בלתי מוכרים, הם כאלה מכוח החלטה שרירותית של המדינה שניכסה לעצמה את קרקעותיהם. הבדואים, שנושלו מקרקעותיהם ולא נותנים להם אישורי בנייה, אנוסים לבצע בנייה בלתי חוקית, על פי החוק השרירותי עליו החליטו השודדים מהשלטון.
אמור מעתה, היהודים לא ניסו להשתלט על גרמניה והבדואים לא משתלטים על אדמות מדינה, אלא נאחזים בקרקע שהיא שלהם.
השלטון שם כמו כאן רימה ושיקר.


תקדים שיבלי

ביום כיפור האחרון אירעה תאונת דרכים בכפר תבור. הילדה טל זינו נדרסה למוות על ידי טרקטורון נהוג בידי אסעד שיבלי, צעיר בדואי בן
20 מכבר שיבלי השכן.
אין ספק, צריך להעמיד את הנהג לדין. הוא דרס ילדה למוות ובנוסף גם נהג ללא רישיון.
גזעני המשטרה והפרקליטות החליטו לחרוש על גבו של שיבלי הערבי ולהאשים אותו ברצח. לראשונה שוקלים בישראל להעמיד לדין נהג דורס באשמת רצח.

שיבלי ומשפחתו טוענים כי הניסיון להעמידו לדין על רצח (הרשעה פירושה עונש חובה של מאסר עולם) נעשה משום שמדובר בנהג ערבי שדרס למוות ילדה יהודיה ביום כיפור.
גרסתו של הנהג לא בלתי הגיונית. הוא טוען כי נכנס לכפר במטרה להוציא כסף מכספומט וכי כלל לא היה מודע ליום כיפור. אולם משנכנס לכפר תבור בכביש הראשי, ועבר ליד בית הכנסת, המוני ילדים החלו לזרוק עליו אבנים. הוא נבהל, ניסה להימלט ובמהלך ניסיון ההיחלצות נדרסה הילדה.

מי שמכיר מה קורה בימי כיפור בישראל, יודע כי הנוהג של זריקת אבנים על כלי רכב נוסעים הפך כמעט לספורט של ילדים. הם זורקים אבנים אף על אמבולנסים. הגרסה של שיבלי כי ילדים זרקו עליו אבנים נשמעת מאד הגיונית.

מאחר ושיבלי אינו עורך דין יהודי מכובד כמו דורי קלגסברד שדרס למוות אם וילדה, והוא גם ערבי, ואבי הילדה הנדרסת הוא שוטר יהודי, תפשו עליו טרמפ וכך יוצרים תקדים שיירצה את היהודים ויעמיק את תחושת האפליה והניכור אצל הערבים.
אינני מתיימר להחליט האם להעמיד את שיבלי לדין על מוות ברשלנות, כמו עו''ד קלגסברד, או הריגה. ברור לי כי שיבלי לא התכוון לרצוח ילדה יהודייה, ולכן הרעיון להעמידו לדין על רצח הוא רעיון נפל שיש להורידו מסדר היום.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אתה ממש בן אדם הפוך
קוקי קוקי (יום שלישי, 09/10/2007 שעה 20:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איפה שצריך להיות רע אתה עוד יותר רע,
איפה שצריך להיות טוב אתה גרוע
מה יהיה?
_new_ הוספת תגובה



נמק, פרט והסבר
טוטי פרוטי (יום רביעי, 10/10/2007 שעה 0:54)
בתשובה לקוקי קוקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איפה הוא יותר רע מרע והיכן הוא גרוע במקום שלשיטתך צריך להיות טוב.
_new_ הוספת תגובה



בעניין שיבלי
זוהר בדשא (יום רביעי, 10/10/2007 שעה 2:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נדמה לי שהפרקליטות לבסוף החליטה לעמידו לדין על הריגה ,אני חושב שהקטע המצער בהחלט הפך למצער יותר בגלל שהדורס ערבי והילדה יהודיה.וניסו להפוך אותו להמשך הסיכסוך הערבי יהודי דבר שנקווה שלא יצלח.

למען האמת היה מזמן צריך להוציא מחוץ לחוק את כל הטרקטורונים האלה בחוף בים הם מפריעים הם הורסים את הטבע, וגם מסתבר הורגים.

מי צריך אותם ?
_new_ הוספת תגובה



בעניין שיבלי
גדעון ספירו (יום רביעי, 10/10/2007 שעה 11:03)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקטע נכתב לפני ההחלטה לא להעמידו לדין באשמת רצח. אני כמובן מברך על כך.
באשר לטרקטורונים, מסכים.
_new_ הוספת תגובה



בעניין שיבלי
גולדה (יום רביעי, 10/10/2007 שעה 12:59)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושבת שצריך להעביר את כל שיבלי לשטחים וניתן חיזוק לטרור של אחינו הפלסטינים
הרי הכפר הזה מלא במתנדבי שירות הביטחון והם אמונים בהפעלת הנשק,
לפחות זה יהיה צעד שוחר שלום שיראה עד כמה אנחנו משתוקקים לו.
_new_ הוספת תגובה



רצח לאומני בדם קר.
צדק (יום רביעי, 10/10/2007 שעה 12:41)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שיורה לתוך המון לא יכול לטעון שהוא הרג כי לא התכוון,
מי שמשתולל עם טרקטורון ומריץ אותו לתוך חבורת ילדים הוא רוצח בדם קר.
נרצחה רק ילדה אחת מכיוון ששאר הילדים הספיקו לברוח אל המדרכה.

שמעתי את הרוצח צועק בבית המשפט: ''מה כבר קרה, מה אתם עושים ענין מדבר קטן........'',
כנראה שגם עבור שמאלנים כמוך רצח של ילדה בת 9 הוא דבר קטן.
צורת הדיבור של הרוצח הערבי מעידה על אופיו הברברי הרצחני, והיא עדות נוספת לאשמתו.

-------

הערבים הללו נכנסו ביום הכיפורים בכוונה תחילה על מנת לפגוע בקדשי היהודים.
הערבים השקרנים עוד טוענים ש''הם פחדו'' לכן הם ברחו,
אם היו פוחדים לא היו מעיזים להיכנס לישוב ביום הכיפורים.
הם לא פוחדים, הם חוצפנים וברברים, הסומכים על הגנת הבוגדים מבית שיחפו על כל פשע אנטישמי שהם יבצעו.
_new_ הוספת תגובה



רצח לאומני בדם קר.
גולדה (יום רביעי, 10/10/2007 שעה 13:01)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדואי פוחד?
מה פיתום.
אבל בדואי שקרן, כן.
הרי הוא לא רוצה לשלם על הפשע שעשה.
_new_ הוספת תגובה



רצח לאומני בדם קר.
זוהר בדשא (יום רביעי, 10/10/2007 שעה 14:52)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שטויות גזעניות התופעה של הטרקטורונים מחליאה וקיימת והיא מסוכנת הטרגדיה שהייתה בכפר תבור בוודאי שלא הייתה נסיון מתוכנן לפגוע במישהו, זו טרגדיה .

אגב היה שוער של נבחרת ישראל שמת בגלל טרקטורון ימי שזו גם צרה צרורה בכנרת , אלא שבמקרה של השוער מחיפה הפוגע היה יהודי אז איש לא יחס למוות משהו לאומני יש מספיק צרות ולא צריך לגרור תאונות לסכסוך.
_new_ הוספת תגובה



לא רצח לאומני ולא בדם קר
גדעון ספירו (יום רביעי, 10/10/2007 שעה 16:40)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחת הסיבות שאני נותן אמון בסבירות גבוהה לגירסתו של שיבלי, נעוצה בעובדה שבעצמי הייתי במצב דומה ביום כיפור לפני מספר שנים. נסעתי באחד מכבישי ישראל, מכונית בודדת, וקבוצה של ילדים שהתגודדה ליד בית כנסת זרקה עלי אבנים. נכנסתי ללחץ, גם מפני שחששתי להיפגע וגם מפני שחששתי שמא אפגע באחד הילדים שהתרוצצו בסמוך למכונית הנוסעת. מה שהטריד אותי באותו רגע - איך יוצאים מכאן ללא פגע. במסגרת מאמצי ההיחלצות, לא הייתי רחוק מלדרוס את אחד הילדים.
אני מניח כי אילו זה היה קורה , חוכמולגים מהסוג של ''צדק'' ודומיו היו בוודאי כותבים שאין פלא ששמאלני, שחיי יהודים לא נחשבים בעיניו, דרס ילד יהודי ויש להעמידו לדין באשמת רצח.
לכן יש להתייחס לתגובות נוסח ''צדק'' הנ''ל בביטול הראוי.
_new_ הוספת תגובה



לא רצח לאומני ולא בדם קר
לוי (יום רביעי, 10/10/2007 שעה 18:07)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מענין היכן זה היה ?
ובאיזה בית כנסת מדובר ? ואם היו בכלל אבנים באותו מקום .
לפני מספר שנים קול ישראל היה פותח את החדשות במוצאי יום כיפור בדיווח שילדים דתיים השליכו אבנים על אמבולנס .
בשלב מסוים הסיפור האנטישמי נמאס על מי שהוא והוא ערך תחקיר מה מקור הידיעה ? איזה אמבולנס ? היכן ? מי היה הנהג ? לאן הוא נקרא ? מי העתונאי שדיווח על כך וכו' .
התוצאה היתה שקול ישראל האנטישמי נזהר עם הודעות כאלה .
אגב באיזור מגורי מקבץ בתי כנסת ומעולם לא קרה אירוע כזה בגין מכוניות נוסעות .
בנוסף לכך ילד דתי מתפלל בבית הכנסת . אם קיימים זורקי אבנים אינם ילדים דתיים אלא סתם חוליגנים משועממים . כמו שקורה עם מציירי צלבי הקרס . תופעה אשר התפתחה בתמיכת התקשורת הישראלית האנטישמית .
_new_ הוספת תגובה



כמו החרדי שנתפס מצייר צלבי קרס בירושלים
סתם אחד (יום רביעי, 10/10/2007 שעה 19:05)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם לו התקשורת קראה וביקשה ממנו לצייר צלבי קרס. נכון?
_new_ הוספת תגובה



כמו החרדי שנתפס מצייר צלבי קרס בירושלים
לוי (יום רביעי, 10/10/2007 שעה 19:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התקשורת הישראלית היא אנטישמית מובהקת ומעודדת גילויים אנטישמיים כמקובל ע''י גופים אנטישמיים באירופה ובעולם הגדול .
_new_ הוספת תגובה



כמו החרדי שנתפס מצייר צלבי קרס בירושלים
סתם אחד (יום רביעי, 10/10/2007 שעה 20:21)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השטויות שאתה כותב הן באשמתך בלבד.
וצלבי הקרס שהחרדי קישקש הם באשמתו בלבד
_new_ הוספת תגובה



כמו החרדי שנתפס מצייר צלבי קרס בירושלים
לוי (יום רביעי, 10/10/2007 שעה 20:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בגרמניה הנאצית עבדה התקשורת במלוא הקיטור ליצירת דה לגיטימציה של היהודים כדי להכשיר את המהלך של השמדתם .
לקראת גרוש והגלית היהודים מחבל קטיף ומהשומרון התבססו האנטישמים הישראלים על הנסיון הגרמני בהצלחה מרשימה .
_new_ הוספת תגובה



רצח לאומני בדם קר
רבי תם (שבת, 13/10/2007 שעה 9:30)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנסיבות מראות שזה היה רצח לאומני מתוכנן בקפידה ובקור רוח. הנבלים הגיעו חמושים בטרקטורון כבר ביום שישי בתרועות ניצחון של לחיצה על מתג הגז
בטרקטורונן הצמוד ליבנם המתהפכת מתאווה לדם.
לאחר שמספר יהודים טובים מתבור הסבירו להם שיום כיפורים הוא ושמן הראוי שישמרו בכבוד היהודים כשם שהיהודים
מכבדים את המוסלמים,חזרו הטק=רקטורוניסטים לכפרם
כשהם מתכסים עיצה אין לחזור ולפגוע היאהוד.ואכן למחרת
הם חזרו בקול תרועה רמה לרחובו הראשי של הכפר מאיצים אל תוך קבוצת ילדים שנוסעים באופניים ומשחקים על הכביש.הם נסעו הלוך ושוב כשהם מבריחים בבהלה ילדים ואז יצא מולם איש אמיץ
שעמד על הכביש וידיו משוכות לצדדיו כמסמן להם לעצו.אבל הערלים במקום לעצור ולהסתלק מהמקום האיצו בעוצמה אל מול האיש בכוונה תחילה לדורסו והנ''ל נאלץ לקפוץ הצידה כדי להציל את נפשו בחירוף נפש.לא עזרו הבקשות והם בעקשות של זדון המשיכו שוב ושוב והפתיעו קבוצות ילדים ששיחקו ברחובות היישוב,עד שעלה בידם והם דרסו ילדה שרכבה על אופניה.משהבינו שהרגו אותה הם הסתובבו וברכו למאורתם אבל מרוב שהאיצו אלוהים שלח את ידו ודחפם לפאת הדרך והם התהפכו.הנהג שנפצע ונותר במקום נתפס מיד,ומשרתו מאחוריו אץ רץ בשדות התבור לכיוון כפרו השודד,מסתתר במשך שבוע ימים שלמים,
כנגד חיפושי המשטרה!

האין זה רצח יהודיה בכוונה תחילה?
האין פה דין 'דם תחת דם'?
אם אתה מכשיר רצח בכוונה תחילה אז למה שלא תכשיר את אותו רצח בדיוק כנגד הבדואים בגליל או כנגד הפלסטינים בכלל בארץ ישראל?
האם דם יהודים זול מדם הערבים?
יש שמץ של גזענות בקביעתך!
_new_ הוספת תגובה



מעניין מאד
סתם אחד (שבת, 13/10/2007 שעה 14:49)
בתשובה לרבי תם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פתאום כל היהודים ''הכשרים'' שוכחים את חילול אווירת יום הכיפורים או כל שבת: ''אל תוך קבוצת ילדים שנוסעים באופניים ומשחקים על הכביש''. מרגע שנפל לידם ''ערבי'' שוכחים את חילול החג

גם לא מצאנו סיפור המשך די נפוץ. אף רב לא בא וטען שהם נרצחו בגלל חילול החג כפי שאחדים מהם נוהגים מדי פעם

אחר כך יספרו לנו שהם המוסמכים לקבוע מיהו יהודי. עלאק מוסמכים
_new_ הוספת תגובה



מעניין מאד
רבי תם (יום ראשון, 14/10/2007 שעה 6:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי זה מעניין,אבל אתה לא נשמע ברור גם לא לעצמך.מה זה קשור?
_new_ הוספת תגובה



קשור מאד
סתם אחד (יום ראשון, 14/10/2007 שעה 8:05)
בתשובה לרבי תם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי כשנוח להם (לרבנים) זה בגלל חילול החג או השבת וכאשר לא נוח להם אז חילול החג הוא לא בעיה. היו אפילו חכמים שהסבירו שהשואה היא תוצאה של חילול אבל כאשר מדובר בערבי ההלכה לא חשובה כלל - הצביעות בולטת - זה הכל
_new_ הוספת תגובה



קשור מאד
לוי (יום ראשון, 14/10/2007 שעה 20:19)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בלבול ביצים .
_new_ הוספת תגובה



ניבול הפה לא מוחק את העובדות
סתם אחד (יום שני, 15/10/2007 שעה 6:13)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ניבול הפה לא מוחק את העובדות
לוי (יום שני, 15/10/2007 שעה 20:49)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במקרים מסוימים תגובה בוטה היא המתאימה.
_new_ הוספת תגובה



עדין, ניבול הפה לא מוחק את העובדות
סתם אחד (יום שני, 15/10/2007 שעה 20:56)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



עדין, ניבול הפה לא מוחק את העובדות
לוי (יום שני, 15/10/2007 שעה 21:15)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מדובר בעובדות אלא בהזיות חסרות שחר .
_new_ הוספת תגובה



מדובר בעובדות והגידופים לא הופכים אותן להזיות
סתם אחד (יום שלישי, 16/10/2007 שעה 6:34)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מדובר בעובדות והגידופים לא הופכים אותן להזיות
לוי (יום שלישי, 16/10/2007 שעה 19:45)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדוני אתה טועה .
_new_ הוספת תגובה



קשור מאד
קציצה לגובה (יום שלישי, 16/10/2007 שעה 23:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קשור בחגורה, אתה חושב?

לי זה נשמע כאילו דבריך
קשורים בקפיץ וגומי לאירוע תבור
מה זה חשוב מה נוח לרבנים
כשיש בדואי שהחליט שהוא רוצה להתפרע דווקא ביון כיפור
וישוב שקט ולעורר שם מהומות?

הוא תכנן את ההתפרעות דווקא ליום כיפור עוד כמה ימים לפני הרצח.הוא בר-לינץ'
_new_ הוספת תגובה



רצח לאומני בדם קר.
צדק (יום חמישי, 11/10/2007 שעה 4:11)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התופעה של הטרקטורונים לא מחליאה, שימוש פושע בטרקטורונים הוא מחליא.
הכלים לא אשמים בשום דבר, הערבי הרוצח אשם והיהודי המשתולל אשם.

גם מבצעי הלינץ' ברמאללה לא תיכננו לבצע אותו,
באה לידם ההזדמנות, והערבים לא יחמיצו אותה..

הערבים נכנסו לישוב היהודי ביום הכיפורים בכוונה תחילה
לפגוע בקדשי ישראל ולהתגרות ביהודים,
כניסה שמטרתה פיגוע לאומני ברגשות היהודים.
הפיגוע ברגשות היהודים הפך לרצח.
המעבר בין שניהם הוא דק, שנאה אנטישמית חולנית הופכת בקלות לשפיכת דמם של ילדים יהודים.
_new_ הוספת תגובה



רצח לאומני בדם קר.
זוהר בדשא (יום שישי, 12/10/2007 שעה 10:53)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שטויות.

אתה מיחס לנער הבדואי אגב בשיבלי משרתים בצבא , אתה מיחס לו משהו לגמריי לא במקום מדובר במשובת נעורים ואני חושב שהטרקטרונים האלה הם כלי קטלני וכבר מתו מהם אנשים ועוד רבים נפצעו והוטרדו .

אדם שוכב לו על שפת הים ופתאום אפילו ממרחק מאות מטר שומע טרטור איום וזה רק במקרה הטוב, במקרה הרע הטרקטורון מוחץ אותו.

הנערים האלה משתוללים על הטרקטורון כי זה כלי כזה שכנראה כיף להשתולל איתו, אבל הבעיה היא שהסכנה הקטלנית האורבת כבר קיפחה חיי אדם.

לא היה פה שום דבר מכוון ולא נסיון לפגוע ביום כיפור.
_new_ הוספת תגובה



רצח לאומני בדם קר.
צדק (יום שישי, 12/10/2007 שעה 11:07)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדוים בודדים המשרתים בצבא לא יכשירו את פשעיהם של רוב הבדוים.
הנפנוף בשירותם המזערי בצבא לא עושה עלי רושם,
כי העיקר מבחינתי היא התנהגותם הלאומנית הברברית שאינה שונה מזו של שאר ערביי ישראל.

אין כאן משובת נעורים, ואיני מקבל את התירוץ הזה כאשר מדובר בפשעים חמורים, לגבי אף אדם.

מבחינתי הכניסה לישוב היהודי היתה בכוונה תחילה כדי לפגוע בקדשי ישראל ורגשות היהודים,
הערבים צריכים להוכיח מעבר לכל ספק סביר שהנחתי המבוססת על המציאות ועל הנסיון, אינה נכונה.

האם השמאלנים מוכנים לבדיקה כזו על מנת להסיר כל ספק?
_new_ הוספת תגובה



רוצחים בדם קר.
צדק (יום שישי, 12/10/2007 שעה 13:27)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מכתב האישום עולה כי שבועיים לפני התאונה הקטלנית אסעד שיבלי השתולל עם הטרקטורון ליד קיוסק בכניסה לכפר תבור. שוטר מג''ב הזהיר אותו וביקש שיפסיק ושיבלי איים עליו, הפנה לעברו תנועה מגונה ואמר ''תתכוננו ליום כיפורים אני אראה לכם''.

_new_ הוספת תגובה



רוצחים בדם קר.
זוהר בדשא (יום שישי, 12/10/2007 שעה 18:50)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם כך שתי שאלות:

א.למה הפרקליטות לא מאשימה ברצח.
ב.למה לרצוח בטרקטורון , זה הרי לא מובן מאליו שה''רוצח'' ייצא מרצח דריסה בחיים בעצמו בסוג כזה של ''כלי רצח'' ודבר נוסף , זה נשמע לך רציני ככלי לרצח?
_new_ הוספת תגובה



רוצחים בדם קר.
צדק (יום ראשון, 14/10/2007 שעה 5:12)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני יודע למה הפרקליטות לא מאשימה ברצח,
אולי בגלל שהם שמאלנים, אולי בגלל בעיה חוקית.

לרצוח בעזרת כלי רכב הוא הרצח הטוב ביותר האפשרי,
גם אם תיתפס המקסימום שתקבל הוא שנתיים.

לדעתי יהודים רבים נרצחו בכבישים ע''י נהגים ערבים,
ביהודה ושומרון זו עובדה וודאית,
בדרום ידועים הבדואים בנסיונותיהם הרבים להוריד רכבים של יהודים מהכביש,
והפרקליטות השמאלנית לא בודקת את התאונות הללו כראוי.
תמיד הנהג יכול למכור סיפור שיהפוך את התאונה לרשלנות בלבד..
מי שיעלה את הנושא יוקע מיד ע''י הקקפוניה הבולשביקית תומכת הרוצחים, כגזעני.

------------------

היה כאן רצח בכוונה תחילה, בדיוק כמו אדם היורה לתוך המון, אין שום הבדל.
_new_ הוספת תגובה



המון - ילדים מחללי החג
סתם אחד (יום ראשון, 14/10/2007 שעה 5:41)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



רוצחים בדם קר.
רבי תם (יום ראשון, 14/10/2007 שעה 7:00)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפרקליטות קיבלה דם קר והיא מושפעת ממה שקורה ביחסים בין ערבים-בדואים ליהודים והם מפחדים מהמתיחות שתהיה שם אם ילכו נגד הרוצח בכסאח.זו זילות המשפט

מה בדיוק השאלה שלך על הסיכוי שהרוצח עצמו לא ייצא חי מהתאונה.... אתה רציני? תחשב את המסה של טרקטורון מול אופניים של ילדה בת 8 ותראה שיש לרוצח 'שפיל' גדול להיכנס בה במהירות ולדחוף אותה קיבינימט בלי שאחד מ-‏4 הגלגלים של הטרקטורון ינטשו את הכביש.ואתה הרי יודע שטרקטורון יודע לנסוע על 2 גלגלים ובמקרים גבוליים גם על אחד משני גלגליו האחוריים.וכל זאת בתנאי שהקרקע שטוחה פחות או יותר כמו זירת הפשע בתבור
_new_ הוספת תגובה



רוצחים בדם קר.
זוהר בדשא (יום שני, 15/10/2007 שעה 17:46)
בתשובה לרבי תם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי לא מדובר ברצח.

יש לזכור כי המדינה הזו היא בהגדרה יהודית אבל חיים בה כ- 20 אחוז לא יהודים , חשיבות יום כיפור אינה ידועה לכל אחד מהם כמו שהיא בתודעת החלק היהודי , כפי שיש לשער שלחלק היהודי לא תמיד יש מספיק רגישות לחגי האיסלם ואו הנוצרים.

בכל מקרה בית המישפט יחליט ורק בבית המישפט יתבררו העובדות,
_new_ הוספת תגובה



רוצחים בדם קר.
צדק (יום שלישי, 16/10/2007 שעה 6:14)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השקרים שלך עוברים כל גבול............
הערבי הרוצח ידע היטב על יום הכיפור,
הרי יש עדות של שוטר מג''ב על איום להגיע ביום כיפור !!

בית המשפט לא יכול להחליט כאשר הפרקליטות לא מאפשרת לו להחליט.
כדאי לדעת עובדת יסוד זאת כדי לא לכתוב משפטים הזויים.

לדוגמה, בית משפט לא יכול להחליט בנושא הרוצחים הערבים משפרעם,
כאשר פושעי הפרקליטות לא מעמידים לדין על אף שהפשע שלהם מצולם ומתועד וכל הרוצחים ידועים ומוכרים.

שחרר אותנו מהשקרים ומהצביעות השמאלנית החולנית המגינה על כל רוצח ערבי שפל באופן אוטומטי.
_new_ הוספת תגובה



מדוע הצביעות מעוררת שכחה
סתם אחד (יום שלישי, 16/10/2007 שעה 6:40)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הילדים הללו הרי חיללו את החג
שחרר אותנו מהצביעות והקישקושים החולניים שפתאום מגינה על המחללים. שחרר אותנו מהפרשנות הצבועה ומגמתית של הארועים.

נסה להסביר לנו מדוע שכחו הרבנים שמנבאים לנו שדברים איומים יקרו בעקבות חילול היום הקדוש - יום כיפור.
נסה להסביר שאין שומעים ביקורת על החילול
_new_ הוספת תגובה



רוצחים בדם קר.
זוהר בדשא (יום רביעי, 17/10/2007 שעה 1:41)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לינצ'אי , בשביל מה בית משפט , אם אפשר מראש להחליט מי רוצח.
_new_ הוספת תגובה



רוצחים בדם קר.
צדק (יום רביעי, 17/10/2007 שעה 7:37)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה החלטת שהיטלר רוצח בלי בית משפט?
אתה לינצ'אי.

טענות בולשביקיות דביליות שמטרתן התחמקות מדיון אמיתי
בפשעי הערבים ופשעי החונטה תומכת הרוצחים הערבים.
_new_ הוספת תגובה



רוצחים בדם קר.
זוהר בדשא (יום רביעי, 17/10/2007 שעה 8:24)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אומרים שהיטלר יגיע תמיד בסוף הדיון באמת הגיע .

אתה גם מוזיל שואה וגם נבער , כי א' מה להיטלר ולבחור הבדואי , ב' היו משפטי נירנברג , כמדומני שהיטלר מת , אתה חושב שאם היה נתפס חי לא היה נשפט , על משפט אייכמן שמעת?

לפי הלינצ'איות שלך מי שפושע כלפי יהודים לא צריך לשפוט אותו , כי הכל ברור והכל ידוע מראש.
_new_ הוספת תגובה



רוצחים בדם קר.
צדק (יום רביעי, 17/10/2007 שעה 9:27)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על פי טענתך הבולשביקית המסקנה ברורה,
היטלר לא עמד למשפט, היטלר לא רצח.
מת או לא מת, חסר כל ערך. אין משפט אין קביעה.
שיטת החונטה הבולשביקית של בית המשפט העליון ושו''ת.

לפי הלינצ'איות הבולשביקית לא חוקרים רוצחים ערבים
ולא שופטים אותם, וכך ניתן לטעון כי לא רצחו הרוצחים,
גם אם כל העולם ראה את פניהם של הרוצחים בשידור טלויזיוני.
אין זה שונה כהוא זה ממכחיש שואה ואף עולה עשרות מונים על מכחיש שואה,
כי זו הכחשה של מציאות עכשווית מצולמת ומתועדת.
_new_ הוספת תגובה



נראה אם אתה יכול לעמוד בדיבורך
אלי הר זהב (יום רביעי, 17/10/2007 שעה 10:54)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצג את התעודות והצילומים של המציאות העכשוית
_new_ הוספת תגובה



רוצחים בדם קר.
רבי תם (יום שלישי, 16/10/2007 שעה 14:03)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כנראה לא יודע מה היה שם, או לחילופין אתה מתעלם מהאמת!

כל אחד יודע יום כיפור מהו וגם ערבי בדואי-מלמדים כל תלמיד בישראל על יום הכיפורים. בתי ספר סגורים ברובם במגזר הערבי. הלאומנים שבהם מכירים את הסיפור על איך הערבים דפקו את היהודים ביום כיפור, וזה מטבע לשון ב'תרבות' הערבית בארץ. ערבים ברובם מפסיקים לעבור ביום ההוא, כי הם עובדים במגזר היהודי ברובם.

ונניח שהרוצח הוא טמבל שלא למד מימיו וגם לא זוכר, הרי הוא היה ביום שישי במקום לפנות ערב כשהכל כבר עמד מלכת וכבר אז אמרו לו שזה יום כיפור ושיעשה טובה ולא יסתובב עם הטרקטורון בכפר.

ביום כיפור בשבת הוא הגיע לפני הצוהרים לכפר וראה שמכוניות לא נוסעות והוא ראה שילדים משחקים על הכביש.

ובכל זאת, למרות שראה, הם האיצו בטרקטורון ברחובות הכפר לעשות דוורא. הרצח לא נעשה מיד, במקרה ולכאורה לפני שהבין מה קורה. הרצח נעשה לאחר שכבר השתולל דקות ארוכות ואנשים קראו לו להפסיק כי זה מסוכן.

ויותר מכך, אדם שאמד מולם ברחוב הראשי של הכפר והניף את ידיו לצדדים הותקף על ידם בהאצת הטרקטורון אליו עד שכמעט דרסוהו והוא נאלץ לקפוץ הצידה כדי להציל את חייו.

מבחינת העובדות זה רצח!
מבחינת התביעה המשפטית זה הסדר טיעון להריגה, מאסר 10 שנים ושחרור 6 שנים -8 חודשים.בין לבין ביקור משפחות כל שבועיים, השלמת לימודי ם תיכוניים על חשבון הממשלה וכספי האזרחים, לימוד מקצוע, חוגי ספורט ואומנות מהשקעה ציבורית.

שווה להוציא כל כך הרבה כסף על הפרזיט הזה
_new_ הוספת תגובה



[•] למה רק ארבעים שנה
דר יובל ברנדשטטר (יום רביעי, 10/10/2007 שעה 18:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הוסרו ביטויים לא ראויים.]

הכיבוש הציוני איננו ארבעים שנה, הוא לפחות ששים שנה, מאז הוכרזה מדינת היהודים
האמת היא, לא ששים שנה כי אם 85 שנה, מאז החלטת המנדט של חבר האומות בסאן-רמו, בחתימתו של פייסל.
האמת לא 85 שנה כי אם 300 שנה מאז פלש לפה ההמון היהודי והתישב בעזה, בצפת ירושלים וכו כמסופר בספרו של רינלדי משנת 1695
האמת שצריך ללכת לארוע לפני 4000 שנה כאשר יעקוב חצה את הירדן ביחד עם 11 ילדיו, ושב לארץ ישראל. הארץ היתה מלאה פלשתינאים שישבו בה מקדמת דנא. אבימלך מלך פלשתין, שדיבר ערבית שוטפת בעגה ג'נינאית רהוטה וכולי.
מר ספירו. תעשה טובה, מסור את ביתך, בית ילדיך, אחיך אחיותיך דודיך וסבתך לערבים, עבור לעמאן ותרגיש טוב עם עצמך. אני מרגיש טוב עם צבא הגנה לישיראל שמטהר את הארץ מן הפולש הזר שפשה בה, ומגן על עמו, ארצו ומדינתו. אם אתה לא מרגיש פה טוב, סע, עכשיו, לפני החיסול הבא של מרצחים, אם גלוחים ואם עבדקנים
_new_ הוספת תגובה



[•] למה רק ארבעים שנה
עוזיהו הגלעדי (יום חמישי, 11/10/2007 שעה 10:08)
בתשובה לדר יובל ברנדשטטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בהחלט צודק. ספירו ידוע כסלפן היסטוריה והתאמתה לספר התעמולה הערבי פלסטיני.

הישוב והנוכחות היהודית בארץ ישראל מעולם לא פסקו. תמיד עלו יהודים לארץ, ואפילו אם רק לסיים את חייהם בה גם בתקופות הקשות ביותר של הכיבוש הצלבני והשלטון הממלוכי.
וזאת כאשר בשלטון הממלוכי כמעט ולא נותרו תושבים בארץ, כולל לא הכובשים הערבים.
צריך להזכיר שחלק גדול של העם היהודי נותר לשבת בארץ
לאחר החורבן והיה כאן כאשר הצלבנים כבשו את הארץ. הכיבוש הצלבני כמעט וחיסל את קהילות ישראל כאן, כשם שחיסל את המוסלמים. עם חידוש הכיבוש הערבי חזרו יהודים והתיישבו בארץ.

ניקח למשל את עכו.
בתקופת המשנ הוהתלמוד העיר היתה מיושבת ביהודים רבים. בתקופה הביזנטית היו קהילה יהודית גדולה לצד קהילה שומרונית. ידוע אפילו שבזמן המרד היהודי של שנת 614 נגד הכובש הפרסי יהודי עכו לקחו חלק נכבד בו. אבל בעקבותיו נחרבה העיר וכמעט לא נותר בה אדם.
הכיבוש הערבי ב-‏638 החזיר תושבים לעיר ועמי הנוצרים אולצו להתאסלם. תחת שלטון בית עבאס הובאו לעיר בנאים, אומנים , נגרים ובעלי מלאכה אחרים מפרס, בעל בק, חומס ואנטיוכיה. אבל הכיבוש הביזנטי של 692 שוב הרס אותה. ב-‏969 עברה השליטה על העיר לידי הכובש הפאטימי בדמשק.
בזמן הצלבנים נקטלו וגורשו מוסלמים ויהודים רבים מהעיר.
לאחר כיבוש צלאח א-דין, 1187, חזרו היהודים. במאה ה-‏13 תחת הכיבוש החדש של הצלבנים (1191 – 1291). העיר פרחה והפכה למרכז תרבות וסחר שניקז אליו יהודים. עכו הפכה לבירת ממלכת ירושלים והיציבות הביאה צמיחה כלכלית. התקופה הזאת נקראת ''תור הזהב'' של עכו. הכיבוש הממלוכי (1291 – 1516) הרס את העיר שוב. היא היתה יותר עיר רפאים ושימשה בעיקר כנמל ראשי לכניסה לארץ ישראל ודרכה הגיעו ארצה היהודים שנפוצו אחר כך בתוך הארץ. בתקופה הזאת הגיע ר' יחיאל בר' יוסף מפאריס הגיע לארץ במחצית השניה של המאה ה-‏13 עם 300 מחסידיו והחל ליישב את קהילות הגליל ועכו.
גם תחת השלטון העות'מני העיר נותרה בשיממונה עד שלטונו של פאח'ר א-דין (1586- 1635) אז חודשו החיים בצל חורבות הענק מהתקופה הצלבנית, חודש המסחר עם המערב, וחל גידול באוכלוסיית העיר, שמנתה עתה פחות מאלפיים נפש, רבים מביניהם היו יהודים. אז גם הוקם לראשונה מסגד בעכו !

הסיפור של צפת:
צפת נכבשה מהצלבנים ב-‏1266 בידי הסולטן הממלוכי בייברס, והפכה להיות בירת מחוז הגליל בממלכה הממלוכית, הרי שאז חיו בה כ-‏300 משפחות יהודיות לעומת 350 משפחות מוסלמיות מסוריה ומלבנון שהיו ממשפחות חיל המשמר בעיר. לאחר הכיבוש התורכי ב-‏1517, התיישבו בצפת יהודים מגולי ספרד, שהפכו את העיר למרכז רוחני חשוב.רבי משה באסולה שבקר בעיר ושהה בה בין השנים 1521 ו1522 מתאר במילים הבאות את העיר צפת באותה העת :

''העיר מלאה כל טוב ומזונות משובחות. ובזול, לקונה כל דבר בעתו. ולולא רוב השמן והתבואה שמוליכים משם לדמשק ולמקומות אחרים, לא היה שווה כלום. מכל מיני פירות וטובים נמצאים בה, ואשר לא יהיה שם, יובא מדמשק. הארץ רחבת ידיים בסחורה, הן בחנויות לבגדי צמר, הן בסדקית, הן בבשמים, - משלושת אלה יש הרבה חנויות ליהודים. והם מביאים את הסדקית והבשמים מדמשק ומוכרים בעיר...
גם יש הרבה יהודים מחזרים תדיר בכפרים למכור סדקית ודברי רוכלים, וממלאים את בתיהם כל טוב. ומלבד זה יש רווח לקנות כותנה, וחוטים טווים, ומיני תרופות בזמן שהם זולים, ולמכרם בעת הראוי...ומי שאין לו קרן שישקיע אותה במסחר, צריך שיהיה בעל מלאכה. וארבע מלאכות טובות בכל ארץ ישראל: האורגים, הצורפים, והרצענים והבורסקאים, גם הבנאים. ומי שהוא בעל כוח להיות שכיר יום באותה מלאכה, פורעים אותו בטוב.''

הסיפור של הגולן:
למשל בגולן היתה התיישבות יהודים מבית שני. בתקופה הביזאנטית 636-365 לספירה אנחנו רואים פריחה בהתיישבות היהודית ובעיקר במרכז ובצפון רמת הגולן הישראלית וגם בחלקה הסורי. בתקופה הערבית המאה ה-‏7 ועד פלישת הצלבנים אנחנו רואים נסיגה בישוב היהודי ובכלל בגולן בגלל מאבקי וחילופי השילטון הערבי, מלחמות - התושבים נאלצו להילחם בשבטים בדואים שהשתלטו על שטחים גדולים הגולן, אסונות טבע - רעידת אדמה גדולה ב-‏747)לספירה. ובכל זאת, לאחרונה נתגלו שרידים של ישוב יהודי קטן מהמאה השמינית-תשיעית ובו נמצאו שרידי בית-כנסת, כתובות בעברית ומספר קטן של בתים.בתקופה הממלוכית עד המאה ה-‏14 לא חודשה ההתיישבות כלל בגולן, גם לא הערבים, אבל התפתח קיומם של ח'אנים, נקודות להתרעננות של סוחרים שהלכו מאופק לאופק במזרח הקדום. גם בתקופה העות'מנית לא חודשה ההתיישבות שם בשם מדבלות של התורכים ומיסוי גבוה, והגולן נשאר פרוץ לשבטים בדואים שהחלו את נדידתם למרחב המערבי של המזרח התיכון. עד המאה ה-‏19 לא היתה התיישבות קבע בגולן והיא חודשה רק עם הגעת הדרוזים.
_new_ הוספת תגובה



[•] למה רק ארבעים שנה
רבי תם (שבת, 13/10/2007 שעה 9:52)
בתשובה לעוזיהו הגלעדי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן, ההיסטוריה אינה משקרת.
אין עם פלסטיני ואין צורך שנמציא אחד או שניתן לו יד בתעמולה או דריסת רגל בביתנו הקט.

גם אני בעד שתי מדינות לשני עמים.כמו שנאמר כאן, יש כבר מדינה פלסטינים בפלסטין שקוראים אותה - ירדן. היא צריכה לייצג את כלל ערביי ישראל. ויש מדינה יהודית - ממערב לנהר הירדן שקוראים לה ישראל.הפתרון הנכון ביותר לבעייה המדינית ודמוגרפית היא לתת אזרחות לכל ערביי ארץ ישראל במדינת ירדן היא פלסטין, או במדינת פלסטין היא ירדן. במקביל לתת לכל היהודים בארץ ישראל (גם אם יגורו בפלסטין ירדן) אזרחות ישראלית.ערבים/פלסטינים יצביעו לפרלמנט בעמאן.יהודים יצביעו לכנסת בירושלים.הגירת יהודים לפלסטין או פלסטינים לישראל כתובשים (ולא כאזרחים) תצטרך להיעשות בהסכמה ובתיאום בין המדינות

התפיסה הזו היא התפיסה הערבית הראשונית,אלא שרובם שהם קיצונים לא מכירים בזכות היהודים למדינה משלהם בכל מקום בארץ ישראל ובכל גודל.כלומר,הפלסטינים רואים בכל פלסטין את ארצם ההיסטורית,והיא כמובן כוללת את ירדן.למטיבי הזיכרון אינני צריך להזכיר את נסיונו של ערפאת לתפוס את השלטון בירדן ב-‏1970 והצלחתו של חוסיין,הרבה בזכות ישראל,להדוף את ההתקפה שגובתה בפלישה סורית לצפון ירדן.בראיה לאחור זה היה מהלך אסוני לישראל,כי אם היתה אז קמה מדינה פלסטינית שם (שיותר מ-‏80% מתושביה הם בלאו הכי פלסטינים ודמוקרטיה בלבדה תיתן לה את זהותה הנכונה), הרי שהסכסוך ביננו היה הופך לסכסוך בין שתי מדינות קיימות (עם גייס חמישי גדול בתוכנו,אבל הבסיס שלהם היה עצמאי ומדינתי) שהוא הרבה יותר קל לטיפול ולפתרון

מכאן שעלינו ליזום בהידברות,בתחבולה,בשיתוף כוחות זרים,בכוח ובכל מה שצריך, להפוך את ירדן לפלסטין.צריך לשחרר את פקק הבקבוק שהגיע מהמרחב ההאשמי של סעודיה למלוך על ארץ לא לו

קיומה של מדינה פלסטינית יתן אנחת רווחה לכל הפלסטינים שגרים ממערב לירדן,כי עכשיו יהיה להם סמל,פרלמנט,הנהגה,צבא שיוביל אותם.זה יחליש את ההתגייסות ההמונית לתנועות הטרור,ויצור קשר הדוק של תושבי המערב למזרח הירדן.אולי אפילו הגירה טיבעית לשם.ארגוני טרור יטופלו ביד קשה כאן תוך אילוצם לברוח לירדן.טרוריסט שיברח או יתפס משפחתו כולה תגורש לירדן,עם הסכמה שקטה של השלטון שם או בניגוד להסכמה.כי תנאי לקיום שתי המדינות היא חיים בשלום.הפרה של תנאי זה יפגמו ביתר המחוייבויות של שני הצדדים.זה יהיה מנוף טוב למלחמה בטרור

אינני רואה כל פתרון אחר של שלוש מדינות והתגוששות על דונאם פה ודונאם של ממערב לירדן.המשך מדיניות הכירסום הזאת תוביל להגדלת הציפיות מהצד הפלסטיני ולהתגברות הטרור מתוך אמונה שהוא יביא עוד הישגים = ויתורים של היהודים.גם נסיגה מלאה לקווי 67' ייחשבו כחולשה ישראלית והפלסטינים ימשיכו בדרישתם להחזיר את הפליטים לישראל,לשלם על חורבן ''500 הכפרים'' שלהם במלחתם בנו ב-‏1948,הם ידרשו דריסת רגל ביאפא,עכא,חיפא,עשדוד,עשקלון,כופר ג'ת,בייאר סבעא,זפאת,נציראת ובעוד כמה מקומות כאלה.הסוף של
התהליך הזה יהיה מחיקת ישראל מעל המפה,אם בהסכמה ובחידלון הציונות ואם בהמשך הפעלת הטרור מתוך ישראל ומבחוץ

לצערי אין היום מנהיגים בשיעור קומה שיוכלו להניע את השינוי המתבקש בקריאת הבעיה האמיתית שלנו במזרח התיכון ובראיית הפתרון הנכון ביותר לה.יתכן שבעוד כמה מלחמות נבין שזה הפתרון,ואם לא אז ניעלם מהמפה
_new_ הוספת תגובה



[•] למה רק ארבעים שנה
קציצה לגובה (יום שלישי, 16/10/2007 שעה 23:50)
בתשובה לרבי תם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריכים לעשות קציצה מהבעיה הפלסטינית
ולטגן אותם בירדנית
למה אנחנו לא עושים את זה כבר היום?
_new_ הוספת תגובה



מוריס כיכר הלחם (יום שישי, 12/10/2007 שעה 11:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל מקום במדינה שולטים ערביי ישראל בשותפות עים הפלסטינים מעזה ומהשטחים, ומקדם פניהם לכיבוש הם ערביי ישראל, לנושא הכיבוש הוא מגיע מתוך שאנו היהודים משכירים להם מקומות שיהפכו אותם לבעלי ממון שיוכלו לקנות בחלקים את המקומות אשר אותם משכירים היהודים לערבים, מה שיהיה זה כיבוש על חשבון כלכלה שמגיע לנו שאין לנו כלום ,וגם את המדינה מאבדים משכרויות שנתנים לערבים ,אז חבל על המאבקים כי לאט לאט המדינה נוטשת, אותנו והגורם הוא פתיחת כף ידינו לאויבינו בשכירויות, וגם שליחת בנותינו למי שמחזיק יותר, ואז כל עולמינו יחרב בידינו, באחרית הימים בגלל שרצינו כסף ולא מדינה, מדינה לא משכירים לאויב ואף לא מוכרים.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי