פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
רוח אופטימית במזרח התיכון
אסתר שניאורסון גרי (יום חמישי, 22/11/2007 שעה 14:00)


רוח אופטימית במזרח התיכון

ד''ר אסתר שניאורסון גרי



המאמר פורסם באתר ערוץ 7 ובאתר של המחברת.

יש ונדמה שצמד המלים ''תכניות שלום'', הן הפופולריות ביותר במקומותינו.כמעט ואין יום שלא נהגות תכניות כאלה ואחרות, חלקן נקברו מיד לאחר שבאו לעולם ולא נודעה קלקלתן הרבה ויש אשליות שלום אחרות שעליהן שילמנו מחיר כבד.

מנחם בגין חתם על הסכם קמפ דיוויד, אלא שזמן קצר לפני החתימה הוא כתב על סאדאת כי זה,
רוצה להשיג את השלום ע''פ תנאיו לאמור נסיגה מוחלטת של ישראל (בסיני) מעבר לקווי 4.6.67 ונוסף לזה מה שהוא מכנה: השבת זכויות העם הפלשתיני, במלים פשוטות לכל מי שיש לו מולקולה של שכל בראש בארץ הזאת – חיסול מדינת היהודים. אם אפשר להשיג מטרה זו בלי מלחמה, מה טוב! זו השאיפה... זה לא הסכם שלום, זה חוזה מלחמה... ואני מנחם בגין לעולם לא אחתום עליו...
אמר וחתם. ונראה שברבות השנים הלכו ורבו אלה שאין להם כלל ''מולקולה של שכל בראש'', שאחרת אין להבין כלל את ריצות האמוק, הויתורים, המחוות, העיוורון, הכסילות, שבהם נוקטות כל ממשלות ישראל מאז ועד היום.

בגין לאחר שמסר את סיני למצרים רצה לתת לערביי יהודה שומרון ועזה אוטונומיה. התוכנית לא התממשה מאחר והערבים סירבו לקבלה, אך נשארה בעינה ההכרה הכלולה ב''זכויות הלגיטימיות של העם הפלשתיני'', עם שישראל ומדינות אחרות לא הכירו בו קודם לכן ואשר מעולם לא היה קיים ככזה. סאדאת סירב בתמיכת הנשיא האמריקני קארטר לוותר אפילו על ''גרגיר של חול'' וישראל נכנעה.

למעשה נטמן בקמפ דיוויד זרע החורבן וישראל אבדה מעמד של מעצמה אזורית והכירה בזכויות לגיטימיות של הפלשתיניים כמו כן נתנה ישראל למצרים מפות המראות היכן נמצאים מרבצי אורניום שישראל מצאה בסיני והמצרים לא ידעו על קיומם, ויתרה על 4 שדות תעופה צבאיים, על עומק אסטרטגי, על שדות נפט באבו רודס ובא-טור, על אתרי תיירות בים סוף ובהרי דרום סיני מהיפים בעולם, על מרבצי טבע כמו מנגן ופחם, על השקעה של 50 מיליארד דולר שהושקעו בכבישים, בסיסים וישובים.

מצרים לא שלטה קודם לכן בסיני כריבון וזה היה עוד משנת 1906 שטח הפקר. מצרים זכתה כמובן בטובין רבים בעקבות ''חוזה השלום''- בין היתר בסיוע אמריקני נדיב שבעזרתו הצליחה לבנות צבא גדול וחדיש, לחוזה התלוו הסכמי משנה שבהם התחייבו מצרים וישראל למסחר משותף, תיירות והעיקר הפסקת ההסתה והתעמולה העויינת מצד מצרים. בפועל תיירים מצריים לא הגיעו, מסחר לא מתקיים, ומצרים נותרה המוקד לאנטישמיות: הקריקטורות, מאמרי השטנה המופיעים בכלי התקשורת כמוהם כפרסומי הנאצים, מיין קאמפף של היטלר יצא שם באין ספור מהדורות ובמפות, ישראל אינה מופיעה כלל ושטחה מצויין כפלשתין.

משם המשיכה ישראל לועידת מדריד. היוזמה באה מצד בוש האב וגורבצ'וב באוקטובר 1991 ונועדה ''לכונן מסגרת למו''מ בין ישראל סוריה לבנון ירדן ואש''ף''. יצחק שמיר ראש ממשלת ישראל לא רצה לוותר על הערבויות של ארה''ב למלווה אשר יסייע בקליטת העולים מרוסיה והסכים להשתתף ושם ניצבה ישראל מול אויביה כששנאה יוקדת מחלחלת מכל מלה של הנואמים. על הפרק עמד הסדר עתידי למה שקרוי ''העם הפלשתיני''. ועידת מדריד היתה מלכתחילה מכשלה ופח יקוש כדי שישראל תוותר על נכסים אסטרטגיים ומקורות מים וישראל נחלשה בעצם השתתפותה בועידה זו. במדריד נשתלו שורשי אוסלו.

באוגוסט 1993 נכרתה באוסלו בין ישראל לאש''ף (ארגון לזכויות פלשתין) ''הצהרת עקרונות''. בשורת הסכמים נתנה ישראל את הסכמתה להכנסת כנופיית הטרור מטוניס אל תוככי ישראל על כלי הנשק וחומרי החבלה שסיפקה להם ואלה שימשו לימים את האויב במלחמתו. מלבד נשק סיפקה ישראל לאויב, כרטיס כניסה לבית הלבן, כסף, טריטוריה, שדה תעופה, נמל, שרות בריאות ועבודה. ההסכם הושג תוך הפרת כללי הדמוקרטיה הבסיסיים ואושר בכנסת ברוב של 61 חכ''ים, אשר 5 מהם ערבים ו-‏2 עריקי צומת.

רבין אז ראש הממשלה הסביר כי ''אש''ף התחייב לפתור את הבעיה בדרכי שלום ופנינו היום אל ימים ללא דאגה ולילות ללא חרדה...'' בקיצור שלום פורח וזורח. כמובן שהתקשורת עטפה הכל בתיאור מתקתק ועבדה שעות נוספות לשיווק וקידום האסון המתרגש. כל מתנגד הפך מיד לאויב השלום וכל התנגדות דוכאה. לו היתה תקשורת הגונה שתשאל את השאלות המתבקשות, שתתאר באמת מה קורה, ייתכן ומעשה אוסלו לא היה מתממש.

וכך הקמנו לכנופיית ערפאת צבא ומשטרה, שחררנו מרצחים מהכלא, יצאנו מהערים, ומיד קבלנו בתמורה פיגועים איומים בכל ערי ישראל, אוטובוסים מתפוצצים, טבח בכל מקום-ברחובות ובבתי הקפה, במסעדות ובשווקים.

וכשאהוד ברק המשיך למעשה את אוסלו והביע נכונות בשנת 2000 לתת לפלשתינים את מה שכונה בידי אדריכלי אוסלו שורש הסכסוך קרי מדינה פלשתינית ביהודה שומרון ועזה, שלטון בירושלים כולל בהר הבית. גם לנוכח ויתורים מפליגים אלה לא ויתרו הפלשתינים על זכות השיבה לתחומי הקו הירוק ופתחו במלחמה. שהרי ערפאת ראה כי פיגועי התופת עברו ללא תגובה ראה את חולשתה של ישראל, את כניעתה שהלכה וגברה עם הבריחה מלבנון שהפכה את החיזבאללה מאיום טקטי לאיום אסטרטגי והפיכה עוז בלב הטרוריסטים הפלשתיניים.

כל הנחות היסוד של אוסלו התרסקו לרסיסים ויחד אתם ישראלים רבים ומשפחות שלמות. ככל שרבו הויתורים ונחתמו עוד הסכמים, הלך וגבר הטרור והארץ מלאה שפיכות דמים.
לאחר גירוש גוש קטיף וצפון השומרון, הריסת 25 ישובים פורחים והפיכתם לעיי חורבות יחד עם בתי הכנסת, קמה וצמחה מדינת חמסטאן ברצועת עזה שכולה טרור ורצח, ושדרות וסביבותיה מופגזים יום ולילה ואין מושיע.

גם ההסכם עם ירדן סיבך את הבעיה הפלשתינית, כי השאיר בידי ישראל את השאלה הפלשתינית, העניק למלך חוסיין את הלגיטימציה לחלקה המזרחי של א''י, וכל תיקוני הגבול הם לרעת ישראל: מתוך 381 קמ''ר שירדן תבעה מדרום לים המלח היא קבלה 300 קמ''ר, ירדן קבלה מימי הירמוך וישראל המתרימה הבינלאומית של הערבים, דאגה למימון סכרים לירדן. כמו שעשינו לפלשתינאים גם ל''בעלי בריתנו'' אלה, אנו מעניקים סיוע כספי ישיר ועקיף, עושים לחיסול חובותיהם כגמול על שנות הנידוי והחרם שלנו כלפיהם והנזקים שהסבנו להם... בהסכם מיוחד הסכמנו על תפקידה ההיסטורי המיוחד של ירדן במקומות הקדושים לאיסלם בירושלים. כלומר, לאחר שהתנתקה ב-‏1988, אני מכניסים אותה בדלת האחורית ומעניקים לה דריסת רגל בעיר הנצח של ישראל...

וכעת הולכים לעוד ועידה, מתחילים דף חדש. עוד חלונות עם הזדמנויות, עוד אופקים עם שחר חדש, עוד מזרח תיכון מחודש או בשמו העכשווי רוח אופטימית. האם יש ערבי שיוותר על זכות השיבה? אין דבר כזה. הרי עם האוכל בא התיאבון וכידוע הערבים לא השתנו... מכל מהלכי השלום המהוללים, לא למדנו דבר. ואפילו מי שיש בראשו ''רק מולקולה של שכל'' יכול להבין שאם תקום מדינה פלשתינית הרי הקיום היהודי בא''י יהיה בסכנה ממשית ומוחשית.

ועוד לא דברנו על שליטה פלשתינית באקוויפר ההר שמספק 30% מהמים שלנו, כאשר תשלוט במרחב האווירי שלה ותהיה זכאית להפיל כל מטוס ישראלי שייכנס לתחומה, כאשר תוכל להכניס נשק ללא הגבלה, מעולם לא היה מקרה שכתנאי לכינונה הריבונית דורשת אותה ישות את חורבנה של המדינה השלטת וזו מנהלת אתה דין ודברים בעניין, בקול תרועה.
מה מתרקם עתה בסודי סודות ע''י החבורה של אולמרט אפשר רק לנחש. ארץ ישראל הפכה זה מכבר לבית הקברות הגדול להסכמי שלום ונקווה שגם הפעם תיטמן התוכנית השטנית בקברות השלום או שלחילופין גם הפעם ימאנו הערבים, ויצילו אותנו מיד היהודים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


או לא-שלום או מלחמה
יוסלה (יום חמישי, 22/11/2007 שעה 14:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השלום עם מצרים אסון.
השלום עם ירדן עוד אסון.
הסכם אוסלו - תתביישו לכם - חרפה ובושה.
הסכמות ג'נבה - שמאלנים שקרנים - אסון לישראל.
ובגין היה טיפש - את זה כבר אריה עירן תרם לדיון.

לפי ההגיון הזה גם הקמת המדינה היתה אסון.

הגברת הר-דוקטור מציעה
המשך האחיזה האמיצה של היהודים בארץ ישראל השלמה
והמשך קיום מצב לוחמה מתמדת.

נגדל כאן עוד דור ועוד דור של קלגסים גיבורים,
נשלח את בנינו ובנותינו לפשפש בכליהם של פלסטינים
במחסומים, והאם הישראלית הגאה תארוז לבן בסיירת
סנדוויצ'ים בדרכו לעוד פעולה נועזת של חיסול ממוקד
של מנהיג פלסטיני ובני-ביתו. הדוד הקבלן יפרוץ דרכי-
ביטחון עבור צה''ל בעוד עיירה פלסטינית בשומרון, והנכדה שמשיה
תעבור עם בעלה הטרי לקוטג' בתקוע בגלל האוויר הצח.

ברירת ה'לא-שלום' או 'מלחמה' שהדוקטור מציעה לא
מצדיקה את ההשקעה שהוריה השקיעו בחינוך גבוה.
כמו שאר המומחים בשטח כאן, גם לה אין מה להציע
חוץ מגירוש, טרנספר, רצח בחסות הממשלה,
ואפרטהייד.
_new_ הוספת תגובה



[•} אתה דמגוג
יעקב חבין (יום חמישי, 22/11/2007 שעה 15:50)
בתשובה ליוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא כותבת רק על הסכם אוסלו שהיה אסון
על הסכם השלום עם מצרים - שהיתה ותרנות ישראלית
ושהסכם אוסלו היה טיפשי ואסוני.
אז תדייק, לשם שינוי, הר-מישה.

לישראל אין קלגסים אלא אזרחים שמתגייסים
להציל את העם והמדינה. ישראל אינה כובשת בישראל
אלא ישראל עצמה. במה טוב יותר ה''שלום'' שלך
אם הוא מביא רק מלחמות?
אז רצוי שתדייק, הר-מושה,

רצוי שתדייק בהגדרת נושאי טיעוניך,
חבל שאתה מתרברב במלאי מילות תואר הזויות
שמצביעות על כוונותיך ולא על משהו בר-שיח רציני עימך.
אז רצוי שתדייק, הר-מוישל'ה מהר-אסטרופלסטינ-יוסל'ה.
_new_ הוספת תגובה



[•]
יוסלה (יום חמישי, 22/11/2007 שעה 22:33)
בתשובה ליעקב חבין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שמדבר.

נסיונותיך 'להוכיח' שיצחק רבין הנרצח הוא בעצם רוצח,

המאמץ הנואל 'להוכיח' שלא היו השחתות שיטתיות של עצי זית
של פלסטינים בשטחים.

הטענה החוזרת שאין בעצם כיבוש, ושהפלסטינים הם סתם פלחים
חסרי מודעות לאומית.

זה מביש.

והרשלה מאוסטרופולי היה איש גדול ויהודי חשוב בהשוואה לרצינות
התהומית בה גרפומנים כמוך מנסים לטהר את השרץ.
_new_ הוספת תגובה



ליוסלה
גבי (יום שישי, 23/11/2007 שעה 0:47)
בתשובה ליוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איזה יצור אתה יוסלה.מי שמשחית את העצים אלה אחיך הפלשתיניים בעצמם, בסיוע מאסיבי של בני מינך השמאלנים עם יואל מרשק למשל שצולם כשהוא חותך עצי זית.

מי נוסע באוטובוסים המשוקצים של שלום עכשיו ליהודה ושומרון כדי לעקור למתיישבי השומרון את העצים שלהם ולהרוס את החממות שלהם.

מי נוסע עם השמאלנים מדי יום ששי להתפרע עם הפלשתינים בבילעין,עם לא אתה וחברייך והיה כבר מקרה שעקרתם עין לחיל מגב.אבן שזרקתם עם דעת .למרות שבדרך כלל אינכם משופעים בה.

מי המלשינים הגדולים שמסיירים בהתיישבויות ומצלמים כי בית שימוש שם ,אם לא אתם.

מי הכוהנים הגדולים שלכם,אם לא הזויים כמוכם עמוס עוז וחבר מרעיו.שכל מה שעושים בני עמם משוקץ בעיניהם וכל מה שעושה האויב המרצח נעלה ונערץ בעיניהם. מיטב הקאפויים היו יהודונים כאלה.

ואל תשכח יוסל שכמה שתקריב לפני הפריץ תמיד תהיה באותה סירה עם כולם...
_new_ הוספת תגובה



יופי גבי, הצגת אוסף של שקרים כשרות לכוהני השקר שלך
סתם אחד (יום שישי, 23/11/2007 שעה 7:12)
בתשובה לגבי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יופי גבי, הצגת אוסף של שקרים כשרות לכוהני השקר שלך
רבין (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 4:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אה
דפקנו אותם וגם אותכם...
_new_ הוספת תגובה



[•]
יעקב חבין (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 9:08)
בתשובה ליוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם בעניין רבין למשל. היכן טענתי שרבין הרוצח? הרי רבין נרצח ע''י רוצח.
אם אתה מתכוון ל'אלטלנה' אז זה נכון. שם רבין רצח, אבל זה היה בהוראה התנועה. הוא לא עשה זאת לבדו, כמו שהרוצח שלו עשה זאת.

לא טענתי שלא היו השחתות שיטתיות של עצי זית
של פלסטינים בשטחים. רק טענתי שהפלסטינים עושים זאת.
אינני צריך להתאמץ כדי להוכיח שהפלסטינים גוזמים ומציתים זיתים וגפנים למתיישבים ולעצמם, ושהם גוזמים גם את הזית לעצמם בסיום תקופת איסוף הזיתים.

משום מה מאז שנתפס המסור בריכבו של מרשק אין יותר דיווחי גיזומי זיתים של ערבים. עכשיו השמאל מייבא פורעים מתנועות הזויות ויאזוטריות באירופה כדי שיעשו את העבודה הרעה ולהאשים בה את המתיישבים !!!
אבל מסתבר שהערבים הם האלימים. הם פולשים לשדות המתיישבים בטענה שזוהי אדמתם. ועיקר המריבות הם על הרקע הזה. ממשלת ומשטרת ישראל חייבות להגיב באופן בוטה ונמרץ כנגד כנופיות השלום עכשיו והערבים שרוצות לנשל את היהודים מאדמתם.

כן הר-הרשלה מאוסטרופולי, אז תמשיך לשחק את עצמך וינטלטור.....
_new_ הוספת תגובה



יש גם יש דיווחים
דוד סיון (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 10:39)
בתשובה ליעקב חבין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. יש גם יש דיווחים על חבלות בעצי זית של פלשתינאים (דיון 4640). למשל עקירת עצים להקמת פינת חמד, ושריפת מאות עצים.

2. השקר על מרשק הוא עוד סיפור של מעשה גנבה שלא עלה יפה.
הסיבה העיקרית שאולי יש פחות מעשי חבלה היא קודם כל התנהלות הריבון בשטח. הסיבה השניה היא שהחבלנים יודעים שעליהם להיזהר.

3. חלק מהמריבות הן בדיוק על השטחים הפרטיים של פלשתינאים שעליהם הוקמו ישובים, התנחלויות ומאחזים לא חוקיים. וחלקן הן פרובוקציות של אחינו היהודים. נכון שיש גם חבלות בשטחים שיהודים מחזיקים כחוק.
_new_ הוספת תגובה



יש גם יש דיווחים
מי שזוכר (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 17:55)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה הכל השערות שלך, אבל לא עומדות מאחריהן עובדות והוכחות.
_new_ הוספת תגובה



בהחלט אלו עובדות בדוקות
דוד סיון (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 18:04)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו לאחרים גם לך מותר להכחיש.
מותר לך גם להכחיש שבלילה יש חושך בחוץ.

אבל ההכחשות שלך לא ישנו את המציאות.
_new_ הוספת תגובה



בהחלט אלו עובדות בדוקות
מי שזוכר (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 18:12)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איפה אתה מדבר על מציאות?
אתה רק מפרש את מה שאתה חושב או רוצה לחשוב כמציאות.
_new_ הוספת תגובה



תמשיך להכחיש ולטעון את המופרך תגובה 107877
דוד סיון (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 20:08)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תמשיך להכחיש ולטעון את המופרך תגובה 107877
מי שזוכר (יום שלישי, 27/11/2007 שעה 23:42)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין בעיה. תמשיך לחשוב שאתה צודק
ואני אמשיך לחשוב שאתה טועה.

אז אנחנו תיקו.
_new_ הוספת תגובה



תמשיך להכחיש ולטעון את המופרך תגובה 107877
דוד סיון (יום רביעי, 28/11/2007 שעה 6:33)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם התיקו הוא המצאה מדמיונך... כדי ללשרת הכחשה.

עלה והצלח במעשה הרמאות העצמית.
_new_ הוספת תגובה



תמשיך להכחיש ולטעון את המופרך תגובה 107877
מי שזוכר (יום רביעי, 28/11/2007 שעה 13:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב, אז את אתה מתעקש אנחנו מנצחים.....

ואם תתעקש יותר, אז אתם מנצחים.....

אבל למה אתה חושב שאנחנו לומדים מכם את מלאכת הרמאות העצמית? אנחנו מתרחקים ממנה.
_new_ הוספת תגובה



התבלבלת
יוסלה (יום רביעי, 28/11/2007 שעה 12:31)
בתשובה ליעקב חבין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרשלה הוא הבן-דוד שלי,
חבל שתתבלבל ותבלבל אחרים.
_new_ הוספת תגובה



עד מתי ימשיכו להתמכר
יואל מוסקוביץ (יום חמישי, 22/11/2007 שעה 17:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הממשלה הזאת טסה בטיסת אמוק כדי לתת לאויב עוד ועוד מתנות בחינם כאשר הביטחון של היהודים בארץ הולך ופוחת, אולי כל אחד מהמשתתפים יקח עמו עותק מהמאמר הנפלא הזה.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
ע.צופיה (יום חמישי, 22/11/2007 שעה 18:33) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סוף סוף מישהו שדעותיו מימין לשמאל מודה שמנחם בגין לא היה ''גאון הדור'',ואולי פתי לא-קטן.
מישהו מודה שיצחק שמיר לא היה מעוז החשקנים (יחד עם שרון ולוי)אלא אופורטוניסט מצוי.
משום מה הכותבת מדלגת על מוביל הימין הנוכחי, גבור החייל ועז הלבב מר ביבי נתניהו שקיבל עליו את הסכם אוסלו ומימש חלק לא מבוטל ממנו. סתם שיכחה?
ונשמט מהכותבת מלציין כי מי שיזם (ויבורך על כך)ומימש את פינוי חבל קטיף הוא לא אחר מגדול המתנחלים,המנהיג הנערץ על הימין מר אריאל שרון. האם נפלת טעות דפוס?
ומי מוביל אותנו בעוז לאנאפוליס, מי אם לא ראשי הליכוד לשעבר: אולמרט,ליבני,שיטרית,מופז ובראון.
שאלה קטנה עם תשובה בת שלוש מילים:מי לא מסר מילימטר למצרים,לירדנים ולפלסטינאים?
ב ר ק .
_new_ הוספת תגובה



משום מה ידעתי
דוד סיון (יום חמישי, 22/11/2007 שעה 19:23)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ידעתי שרוח המשורר תפרוץ ממך.
ידעתי שתתפוס את הקוד של המאמר:
המיעוט יודע טוב יותר מה טוב לעם ישראל.
המיעוט יודע שנתניהו על הסוס ולכן לא מתחשבן איתו.

שוב מנסים למכור את האגדה שהיו לנו איזה שהם זכויות על עבר הירדן.
_new_ הוספת תגובה



משום מה ידעתי
צדק (יום שישי, 23/11/2007 שעה 10:10)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על עבר הירדן, על סוריה עד נהר הפרת, מצרים עד הנילוס.

מדברי שמאלנים:

דוד בן-גוריו:
אין רשות לשום יהודי לוותר על זכות העם היהודי. אין זו מסמכותו של שום עם יהודי. אין זה מסמכותו של שום גוש יהודי. אין זו אפילו מסמכותו של העם היהודי כולו החי איתנו היום לוותר על איזה חלק שהוא בארץ. זוהי זכות האומה לדורותיה, זכות שאינה ניתנת להרעה בשום תנאי. ואילו גם היו היהודים כאגד המכריזים על הסתלקותם מזכות זאת, אין בזכותם ולא בסמכותם להפקיע זכות זו מהדורות הבאים. שום ויתור ממין זה אינו מחייב ואינו קושר את העם היהודי. זכותנו על ארץ – על הארץ כולה – קימת ועומדת לעד''.

יצחק בן צבי:
''אני לא התייאשתי מהתישבות יהודית בעבר הירדן, ומובטחני ששום ציוני ושום יהודי לא יוכל להיוואש מהתישבות כזו''
_new_ הוספת תגובה



מי זה ''דוד בן גוריו''?
ברבוניה (יום שישי, 23/11/2007 שעה 15:16)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מי זה ''דוד בן גוריו''?
רב תם (יום שישי, 23/11/2007 שעה 20:01)
בתשובה לברבוניה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה בטח האבא של גוריו.
_new_ הוספת תגובה



ומי הבן של? והנכד? מי הנכד?
ברבוניה (שבת, 24/11/2007 שעה 7:14)
בתשובה לרב תם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



משום מה ידעתי
זוהר בדשא (יום שישי, 23/11/2007 שעה 14:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מה שהוא כתב?

רוח המשורר? ע צופיה הוא משורר?

ממה שאני מתרשם ע. צופיה נמצא ימינה מהליכוד בעיניו החזרת שטחים כבושים מוכיחה שבגין לא היה גאון הדור, זה שמאל?

סליחה?
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
אריה פרלמן (יום חמישי, 22/11/2007 שעה 22:45)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מְנַחֵם בֶּגִין בְּהֶחְלֵט לֹא הָיָה גְּאוֹן הַדּוֹר. וְעַיֵּן בְּמַאֲמָר נִרְחָב שֶׁכָּתַבְתִּי עַל כָּךְ בֶּעָבָר.
דיון 2040
לְגַבֵּי שָׁמִיר עָלַי לְהַבִּיעַ הִסְתַּיְּגוּת נֶחְרֶצֶת: הוּא לֹא הָיָה אוֹפּוֹרְטוּנִיסְט, אֶלָּא הַמַּנְהִיג הַנָּחוּשׁ וְהָעִקְבִי בְּיוֹתֵר - בְּוַדַּאי מִבֵּין מַנְהִיגֵי הַיָּמִין.

- הוּא הָלַךְ לִוְעִידָה בֵּינְלְאֻמִּית עַל אַף הִתְנַגְּדוּתוֹ לָרַעְיוֹן, אַךְ וְרַק לְאַחַר שֶׁקִּבֵּל הִתְחַיְּבוּת כְּתוּבָה )שֶׁאָכֵן קֻיְּמָה( שֶׁהַוְּעִידָה הִיא טִקְסִית בִּלְבַד וְחַסְרַת סַמְכֻיּוֹת לַחֲלוּטִין;

- לֹא רַק שֶׁשָּׁמִיר סֵרֵב לִמְסֹר שְׁטָחִים, בְּיָמָיו חָלָה תְּנוּפַת בְּנִיָּה נִרְחֶבֶת בַּהִתְנַחֲלֻיּוֹת וְאַף הוּקְמוּ הִתְנַחֲלֻיּוֹת חֲדָשׁוֹת לַמְרוֹת הַמַּצָּב הַמְּדִינִי הָרָגִישׁ;

- שָׁמִיר הִצְלִיחַ לְעַרְעֵר עַל הָאַקְסְיוֹמָה הַשִּׁקְרִית בִּדְבַר ''הָעָם הַפָּלֶשְׂתִּינִי'' בְּכָךְ שֶׁכָּפָה עַל עַרְבִיֵּי יְהוּדָה שׁוֹמְרוֹן וְעַזָּה לָשֵׂאת וְלָתֵת בִּמְשֻׁתָּף עִם מִשְׁלַחַת יַרְדֵּנִית;

- שָׁמִיר לֹא רַק הִצְלִיחַ לְעַכֵּב מְסִירַת שְׁטָחִים בְּתַכְסִיסִים שׁוֹנִים, אֶלָּא אַף הִצְהִיר בִּמְפֹרָשׁ - בַּמִּישׁוֹר הָעֶקְרוֹנִי - שֶׁיִּשְׂרָאֵל קִיְּמָה אֶת חֶלְקָהּ בְּהַחְלָטָה 242 וְלָכֵן אֵינֶנָּה מְחֻיֶּבֶת לִנְסִיגוֹת נוֹסָפוֹת;

- וְעִידַת מַדְרִיד הָיְתָה אֵרוּעַ הִיסְטוֹרִי יָחִיד בְּמִינוֹ: כָּל מְדִינוֹת עָרַב כּוֹלֵל הָעֲרָבִים הַמְּקוֹמִיִּים הִתְיַשְּׁבוּ עִם יִשְׂרָאֵל אֶל שֻׁלְחָן הַדִּיּוּנִים מִבְּלִי שֶׁנִּמְסְרוּ שְׁטָחִים אוֹ הַבְטָחוֹת לִמְסִירַת שְׁטָחִים, לֹא בִּתְחִלַּת הַתַּהֲלִיךְ, לֹא בְּאֶמְצָעִיתוֹ וְלֹא בְּסוֹפוֹ.

וְלַמְרוֹת הָאָמוּר לְעֵיל עֲדַיִן הַהֲלִיכָה לְמַדְרִיד הָיְתָה שְׁגוּיָה וּמְיֻתֶּרֶת, אוּלָם בֵּינָהּ לְבֵין אוֹסְלוֹ קַיֶּמֶת תְּהוֹם רַבָּה.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
ע.צופיה (יום שישי, 23/11/2007 שעה 0:53)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני תמיד ידעתי שהוא לא גאון הדור. הרי שמעתי אותו מתלהם מהמרפסת המפורסמת מול קולנוע מוגרבי.
טעותו הגדולה של בגין בעידוד משה דיין ורוח גבית חזקה מצד עזר וייצמן הייתה השבת כ ל חצי האי סיני למצרים. זה משמש מאז הסכם השלום כ''סמן ימני'' בכל מו''מ עם ארץ שכנה.מה נלין על ירדן ולבנון שהתחשבנו עימנו עד המטר האחרון.ולמה אנו מאמינים שאסאד ויורשיו ינהגו אחרת.והאם אבו מאזן או כל אבו אחר יכול לסטות מקו סאדאת?
אישית הערצתי את שמיר האיש. כדבריך נחוש ועקבי. אך ברגע המבחן האמיתי הוא התכופף והלך לועידת מדריד.יש קו ישר מועידת מדריד וההמשך בתתי הועידות בנושאים שונים והמו''מ באוסלו.
ברגע שהסכמת שמגיע לפלסטינאים אוטונומיה, והכרת במנהיגותם במו''מ פנים אל פנים,השלב הבא הוא יצירת הסכם כלשהו. אין לעולם חלל ריק. הוא תמיד מתמלא במשהו.וזה מה שקרה ביחסינו עם שכנינו.
אל תשכח שהסכם אוסלו לא חייב את ישראל ולא בהריסת בית אחד בהתנחלויות.הסכם אוסלו אמור היה לייצור את התשתית להסכם קבע .
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
זוהר בדשא (יום שישי, 23/11/2007 שעה 1:07)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז אתה שמאל שמאמין בארץ ישראל השלמה ?
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
ע.צופיה (יום שישי, 23/11/2007 שעה 1:19)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך הגעת לזה?
_new_ הוספת תגובה



אכן חכמים בלילה
יעקב חבין (יום שישי, 23/11/2007 שעה 10:53)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי הוא הגיע לזה כמו שאתה הגעת להיות 'חכם בלילה'?

למה בכלל אתה משתמש בביטוי ''גאון הדור'' כאילו מישהו באמת התיימר לכנות איזה פוליטיקאי שלנו באמת כ''גאון'' בכלל? זו בד''כ נטיה שמאלנית לקשת את מנהיגיהם בביטויים כמו ''שמש העמים'' ושאר גאונות שווא כזאת.

הטעות היחידה של בגין היא שהוא נשבר מלחצם של סאדאת, דיין ווייצמן ונעתר לנסיגה ישראלית מלאה מסיני בלא לדרוש תיקוני גבול.

מעבר לכך, אין ההסכם הזה מחייב הסכמים אחרים. ישראל יכולה היתה לסגת מכל סיני ומעזה ולא לסגת מכל יו''ש והגולן. עם לבנון וירדן לא היה לנו כל ויכוח ולכן גם לא לא היה ואין ממש משבר גבול. אין הסכם אחד מחייב את האחר. ולכן ישנה חשיבות גדולה להאיץ את ההתיישבות היהודית ביו''ש ובגולן באופן שלא תאפשר טרנספר יהודים גדול. ע''י קביעה בשטח אנחנו יכולים להשפיע על מיקום קו הגבול החדש. ברק מבין זאת.

שמיר לא התכופף בשום מדריד, והוא עבר את מנטרת השלום העונתית בגבורה ובחוכמה. שום 'שלום' לא יצא ממנה, ושום מחוייבות ישראל לא השאירה שם. וזה מה שחשוב.

אוסלו היא בלון נפוח שיצאה מבית מדרש של שני שמאלנים הוזים ונטולי סמכות פורמלית (והייתי אומר שגם נטולי סמכות מקצועית ואקדמאית). לחבר אותו למדריד זה כמו לחבר מנוע חשמל למיכל בנזין. כל ניצוץ קטן מפוצץ את הבועה הזאת. וזה מה שקרה למוקיוני אוסלו שלנו ועלה לנו באלפי אזרחים וחיילים שחוטים.
_new_ הוספת תגובה



אכן חכמים בלילה
ע.צופיה (יום שישי, 23/11/2007 שעה 12:51)
בתשובה ליעקב חבין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שחכם בלילה זו כותבת המאמר והמגיבים הסוגדים לה. הם פשוט מכסים בחוזקה את עיניהם ולא רואים את האור.
אני משתמש בבטוי ''גאון הדור'' בגלל החסידיות השטותניקית סביבו.גם אלה שכינו מישהו בשם ''שמש העמים'' ניחונו בתכונות של חסידיות שטותניקית. בנקודה הזו אין הבדל בין שוטה בימין ובין שוטה בשמאל.
הטעות היחידה של בגין? הצחקת אותי. הטעות הזו מאפילה על חיינו כבר 30 שנה.
אתה מתמם שההסכם שלום עם מצרים אינו מחייב הסכמים אחרים. כדאי שתשאל את מנהיגי העולם ותקשיב לרחשי דעת הקהל העולמית לפני שתפסוק כך.
הייתה חשיבות גדולה בכמות היהודים ביו''ש.אבל פספסנו את הרגע ועכשיו ישות פלסטינאית עצמאית זה ענין טכני של ביצוע.
שמיר שהדיח שר בממשלתו כי שוחח עם פוליטיקאי פלסטינאי,יושב שנתיים-שלוש אחר כך במו''מ ישיר וגלוי עם הנהגת העם הפלסטינאי-זה נקרא אצלך ''לא התכופף''?
אוסלו היא הדבר המשמעותי ביותר שקרה בין השנים9 67-93.זה לא היה קורה ככה ללא מדריד.
_new_ הוספת תגובה



לא, הוא שמאלן משקר
צדק (יום שישי, 23/11/2007 שעה 10:16)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השמאלנים צווחים כל הזמן שגם ישראל לא קיימה את חלקה בהסכם הפשע ולא הורידה התנחלויות,
ופתאום מגיע אחד מהצווחים בעצמם ומודה שבהסכם הפשע אין כל דרישה כזו.

לא מפתיע כמובן, אך תמיד נחמד לראות איך השקרנים מפילים את עצמם במו פיהם.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
אריה פרלמן (יום שישי, 23/11/2007 שעה 22:30)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

- מַדְרִיד הִיא וְעִידָה - לֹא הֶסְכֵּם; יִשְׂרָאֵל לֹא הִתְחַיְּבָה לְשׁוּם דָּבָר, וְלָכֵן (בְּנִגּוּד לְאוֹסְלוֹ) נִמְנְעָה מִמַּלְכֹּדֶת תַּעֲמוּלָתִית שֶׁל ''מֵפֵרַת הִתְחַיְּבֻיוֹת''.

- הַהַכָּרָה בַּמַּנְהִיגוּת הַפָּלֶשְׂתִּינָאִית נֶעֶשְׂתָה תּוֹךְ כְּדֵי הַחְרָמָה (רִשְׁמִית לְפָחוֹת) שֶׁל אַשַּׁ''ף. לְכָךְ יֶשְׁנָהּ חֲשִׁיבוּת עֶלְיוֹנָה, מִכֵּיוָן שֶׁאַשַּׁ''ף מְיַצֵּג בְּעִקָּר אֶת הַ''פְּלִיטִים'', שֶׁבְּעֶצֶם קִיּוּמָם מוֹנְעִים הֶסְדֵּר, שֶׁהֲרֵי חוֹזֶה שָׁלוֹם בֵּין ''מְדִינָה פָּלֶשְׂתִּינָאִית'' לְבֵין מְדִינַת יִשְׂרָאֵל מְחַסֵּל סוֹפִית אֶת ''זְכוּת הַשִּׁיבָה''. כְּמוֹ כֵן, כְּפִי שֶׁהִדְגַּשְׁתִּי, הַמַּשָּׂא וּמַתָּן הִתְנַהֵל בְּמַתְכֹּנֶת ''יַרְדֵּן הִיא פָלַשְׁתִין'' כֵּיוָן שֶׁהַמִּשְׁלַחַת הָיְתָה אַחַת וִיחִידָה.

- בְּנוֹגֵעַ לָאוֹטוֹנוֹמְיָה, הֲרֵי לְךָ הַפְתָּעָה. אֲנִי מְצַטֵּט מִתּוֹךְ עִתּוֹן ''דָּבָר'', 08/12/1991:

''יִשְׂרָאֵל חוֹזֶרֶת בָּהּ מֵהַסְכָּמָתָהּ לְכֹחוֹת שִׁטּוּר פָלַסְטִינִיִּים וְשִׁנּוּי הֵעָרְכוּת צַהַ''ל''.

דִּבְרֵי הַפַּרְשָׁנוּת שֶׁנּוֹסְפוּ לַיְּדִיעָה (בְּעִתּוֹן אוֹפּוֹזִיצְיוֹנִי מֻבְהָק) כָּלְלוּ כַּמּוּבָן נַחֲרוֹת בּוּז... מִמֵּתַי יֵעָנוּ הָעֲרָבִים לְגַחֲמוֹתָיו שֶׁל שָׁמִיר הַקִּיצוֹנִי וְכַיּוֹצֵא בָּאֵלֶּה...

אוּלָם לְמָחֳרָת נֶאֱלַץ הָעִתּוֹן לִבְלֹעַ אֶת כּוֹבָעוֹ:

''הַפָּלֶשְׂתִּינִים, בְּנִגּוּד לַמְּצֻפֶּה - הִסְכִּימוּ עִם שָׁמִיר, וְהִבִּיעוּ נְכוֹנוֹת לָדוּן בִּמְאַפְיְנֵי הָאוֹטוֹנוֹמְיָה בְּלִי קֶשֶׁר לְקֶמְפְּ־דֵּיוִיד''.

הֲרֵי לְךָ תְּחִלַּת מִיתַת הַנְּשִׁיקָה שֶׁל הֶסְכֵּמֵי קֶמְפְּ־דֵּיוִיד, שֶׁהֵם - בְּנִגּוּד לִוְעִידַת מַדְרִיד - מְהַוִּים אֶת הַחֵטְא הַקַּדְמוֹן שֶׁאָמְנָם לֹא חִיֵּב אוֹטוֹמָטִית לֵדַת אוֹסְלוֹ, אֲבָל סָפֵק רָב אִם בִּלְעָדָיו אוֹסְלוֹ הָיָה בָּא לָעוֹלָם.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
ע.צופיה (יום שישי, 23/11/2007 שעה 23:44)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא טענתי שמדריד היתה ''הסכם''. מדריד הייתה ועידה (אגב,דמיון מדהים לאנאפוליס)ושלב די חשוב במערכת יחסינו עם הפלסטינאים .
ההחרמה של אש''ף הייתה בדיחת השנה. ראינו בטלויזיה בשידור חי את חנן עשראווי מקבל הנחיות מערפאת מה לעשות ומה להגיד.
לא נעים להגיד,אך שמיר בכדי להתכופף תרץ זאת שהסבון נפל והוא התכוון סך הכל להרימו.
ההצמדה של המילה ''אוטונומיה'' למילה ''פלסטינאים'' הייתה ההכרה הראשונה של אישיות ישראלית בדרג בכיר שקיימת יישות פלשתינאית. הרי גולדה ,שנים מספר קודם,שללה זאת בתקיפות.(גולדה,זאת מהשמאל).
עד ועידת קמפ-דיווד הייתה עמדת ישראלית תקיפה כי לא חוזרים לגבולות 67. אין פרושו של דבר שמספחים את השטחים.אך יש מחיר לתוקפנות.
בקמפ דיויד נשבר העיקרון ומנקודת מבט ערבית נקבע עיקרון: חזרה רק לגבולות 67.
אני שמח שיש בינינו אחידות דעות כי קיים קו (אמנם עקלקל)מקשר בין קמפ דיויד לאוסלו. זה מה שתמיד טענתי בפורום זה.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
אריה פרלמן (שבת, 24/11/2007 שעה 20:40)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הַחְרָמַת אַשַּׁ''ף לֹא הָיְתָה הַצְלָחָה מְלֵאָה, כְּפִי שֶׁכֻּלָּם רָאוּ, אֲבָל גַּם לֹא כִּשָּׁלוֹן מוֹחֵץ, כְּפִי שֶׁכֻּלָּם חָשְׁבוּ.

אֲנִי מַמְשִׁיךְ לְצַטֵּט מִתּוֹךְ עִתּוֹן ''דָּבָר'', 26/11/1991:

''נִסְיוֹן אש''ף לַחְדֹּר לַצְּלָב הָאָדֹם מְאַיֵּם לְפוֹצֵץ אֶת וְעִידַת הָאִרְגּוּן]...[ בְּרֹאשׁ הַהִתְנַגְּדוּת לַמַּהֲלָךְ שֶׁל אַשַּׁ''ף עוֹמֶדֶת ארה''ב, הַמְּגַלָּה עֶמְדָּה תַּקִּיפָה בְּיוֹתֵר נֶגֶד הַמַּהֲלָךְ. ארה''ב הוֹדִיעָה לַמְּדִינוֹת הַתּוֹמְכוֹת בַּבַּקָּשָׁה הָאַשָּׁ''פִית, כִּי יִגְרְמוּ לְפִיצוּץ הַוְּעִידָה וּלְפּוֹלִיטִיזַצְיָה שֶׁל הָאִרְגּוּן הַהוּמָנִיטָרִי. הָאָמֶרִיקָאִים הֶעֱבִירוּ גַּם מְסָרִים מְאַיְּמִים לְאַשַּׁ''ף, לְפִיהֶם תִּדְאַג ארה''ב לְהוֹקִיעַ אֶת אַשַּׁ''ף בְּדַעַת הַקָּהָל הַבֵּינְלְאֻמִּית כְּמִי שֶׁקִּעְקֵעַ אֶת יְסוֹדוֹת אִרְגּוּן הַצְּלָב הָאָדֹם''.

05/05/1992:

'']...[מָקוֹר בַּשּׁוּק הָאֵירוֹפִּי הַמְּשֻׁתָּף אָמַר אֶתְמוֹל שֶׁ]פָארוּק[ קָאדוּמִי מְנַסֶּה לְשַׁכְנֵעַ אֶת הַצַּמֶּרֶת הַפּוֹרְטוּגֶזִית לְהָבִיא לַהֲסָרַת הַחֵרֶם שֶׁמְּטִילוֹת מְדִינוֹת הַשּׁוּק הָאֵירוֹפִּי הַמְּשֻׁתָּף עַל מַגָּעִים יְשִׁירִים עִם עֲרָפַאת וְהַנְהָגַת אַשַּׁ''ף. ''חֵרֶם'' זֶה מִתְקַיֵּם, לְדִבְרֵי הַמָּקוֹר, בְּאֹפֶן בִּלְתִּי רִשְׁמִי מִזֶּה כַּמָּה חֳדָשִׁים''.

11/05/1992:

''בַּוַּעֲדָה לְבַקָּרַת נֶשֶׁק לֹא מִשְׁתַּתֶּפֶת מִשְׁלַחַת פָלַסְטִינִית, לְפִי הַחְלָטַת ארה''ב, בְּטַעֲנָה כִּי זוֹ פְּתוּחָה לִמְדִינוֹת בִּלְבַד''.

אִלּוּ הָיָה אַשַּׁ''ף מִשְׁתַּתֵּף בְּאֹפֶן רִשְׁמִי וְגָלוּי בְּשִׂיחוֹת יְשִׁירוֹת עִם יִשְׂרָאֵל, כָּל הַקְּשָׁיִים הַמְּדִינִיִּים, הַכַּלְכָּלִיִּים וְהָאֲחֵרִים הַמְּפֹרָטִים וְשֶׁאֵינָם מְפֹרָטִים לְעֵיל - מִמֵּילָא לֹא הָיוּ בָּאִים לָעוֹלָם.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
ע.צופיה (שבת, 24/11/2007 שעה 21:06)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה , על זה נאמר '' אל פאת-מאת''
יעני,''....בטל קורבנו,.
הקוריוז הוא,שהערבים עשרות שנים דאגו שאומות רבות בעולם יחרימו אותנו ,כל מפגש פנים אל פנים עם אישיות ערבי נחשב להישג מדיני.אך זה ,כמובן, נכשל וספק אם זה תרם משהו לקידום ענייניהם. בשנות ה-‏90 התהפך הגלגל ואנו דאגנו שיחרימו את אש''ף בעקבות תמיכתם בסאדאת.ועתה אנו מארגנים חרם על החאמס.
וספק אם זה מועיל לנו.
העזה ונחישות-זה שם המשחק. בן-גוריון היה כזה.אנו מחפשים ומחכים לבן הגוריון הבא.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
אריה פרלמן (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 22:31)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בְּוַדַּאי שֶׁוְּעִידַת מַדְרִיד שַׁיֶּכֶת לֶעָבָר. אוּלָם מִמֶּנָּה אֲנַחְנוּ יְכוֹלִים לִלְמֹד כַּמָּה לְקָחִים חִיּוּנִיִּים לַהוֹוֶה וּלְעָתִיד:

- אֶפְשָׁר לְשַׁנּוֹת אֶת הַמְּצִיאוּת הַמְּדִינִית לְטוֹבָתֵנוּ, גַּם אִם הַדָּבָר נִרְאֶה בִּלְתִּי-אֶפְשָׁרִי בַּעֲלִיל (כְּגוֹן הַחְרָמַת אַשַּׁף לְאַחַר לְמַעְלָה מ־15 שָׁנָה שֶׁל הַכָּרָה בֵּינְלְאֻמִּית);

- אֶפְשָׁר לְהַגִּיעַ לְמַשָּׂא-וּמַתָּן לְשָׁלוֹם מִבְּלִי לְשַׁלֵּם שׁוּם מְחִיר עַל עֶצֶם המו''מ (עִנְיָן טִבְעִי לַחֲלוּטִין שֶׁמִּשּׁוּם מַה רַק שָׁמִיר הִצְלִיחַ לְמַמֵּשׁ אוֹתוֹ).

- הַהִתְנַחֲלֻיּוֹת אֵינָן מְהַוּוֹת ''מִכְשׁוֹל לַשָּׁלוֹם'' (יְהוּדֵי סוּרְיָה שֻׁחְרְרוּ בִּזְמַן תַּהֲלִיךְ מַדְרִיד וְסוּרְיָה הִמְשִׁיכָה לָשֵׂאת וְלָתֵת עִמָּנוּ לַמְרוֹת הֶמְשֵׁךְ הַבְּנִיָּה בַּגּוֹלָן וְאַף הֲקָמַת הִתְנַחֲלוּת חֲדָשָׁה אַחַת).
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
ע.צופיה (יום שני, 26/11/2007 שעה 4:31)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין מחלוקת בינינו על מה שכתבת.
''אפשר לשנות את המציאות המדינית לטובתנו''-אך השאלה מה התוצאה הסופית.
''אפשר להגיע למשא ומתן לשלום מבלי......''-הנה אנחנו באנאפוליס. מה שילמנו?
''ההתנחלויות אינן מהוות ''מכשול לשלום''. תלוי לאיזה שלום אתה רוצה להגיע,והאם יש לך בכלל סיכוי להגיע לשלום כזה?
לאחרונה עולה המינוח ''מדינה אחת מהירדן לים''מהצד הערבי. כאשר מסתתר בו האיום של מתן זכויות שוות לכל האזרחים החיים בחבל ארץ זה,דבר ,שבאמצעות דחיפה דמוגרפית קטנה ,תהפוך את הערבים לרוב.
האם זו המדינה שאנו רוצים לחיות בה? אפילו בשלום?
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
אריה פרלמן (יום שני, 26/11/2007 שעה 23:30)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אִם אֶפְשָׁר לְשַׁנּוֹת אֶת הַמְּצִיאוּת הַמְּדִינִית לְטוֹבָתֵנוּ, אֶפְשָׁר לְהַגִּיעַ לְהֶשֵּׂגִים מְדִינִיִּים, לְטוֹבָתֵנוּ.

כְּדֵי לְהַגִּיעַ לְאִנָּאפּוֹלִיס הִצְהַרְנוּ עַל הַקְפָּאַת הִתְנַחֲלֻיּוֹת וְשִׁחְרוּר מֵאוֹת אֲסִירִים. שְׁנֵי מַטְבְּעוֹת שֶׁלֹּא שִׁלַּמְנוּ כְּדֵי לְהַגִּיעַ לְמַדְרִיד.

הַהַצְהָרָה שֶׁהַהִתְנַחֲלֻיּוֹת אֵינָן מְהַוּוֹת מִכְשׁוֹל לַשָּׁלוֹם בָּאָה כְּמִשְׁקָל-נֶגֶד לְחֶרְדוֹת הַשְּׂמֹאל שֶׁמָּא חֲלִילָהּ אִם נִתְנַחֵל, אַף גּוֹרֵם עֲרָבִי לֹא יִשָּׂא וְיִתֵּן אִתָּנוּ וְלֹא יַחְתֹּם עַל הֶסְכֵּמִים. אוּלָם עֻבְדָּה הִיא שֶׁתַּהֲלִיךְ מַדְרִיד נִמְשַׁךְ עַל אַף הֲקָמַת הִתְנַחֲלֻיּוֹת חֲדָשׁוֹת וְהָרְחָבָה מָסִיבִית שֶׁל הַקַּיָּמוֹת, וְחוֹזֶה הַשָּׁלוֹם עִם מִצְרַיִם וְהֶסְכֵּם אוֹסְלוֹ וְכֵן חוֹזֶה הַשָּׁלוֹם עִם יַרְדֵּן נֶחְתְּמוּ כֻּלָּם עַל רֶקַע הַרְחָבַת הַהִתְנַחֲלֻיּוֹת, אוֹ לְמִצְעָר הִמָּנְעוּת מֵהִתְחַיְּבוּת לְהַקְפִּיאָן.

הַשְּׁאֵלָה הַאִם מֵהֶסְכֵּמִים אֵלֶּה יוֹצֵא שָׁלוֹם... חוֹרֶגֶת הַרְבֵּה מֵעֵבֶר לַדִּיּוּן הַצַּר עַל הַהֶבְדֵּל שֶׁבֵּין מַדְרִיד לְאוֹסְלוֹ.

מַה עִנְיָן מְדִינָה אַחַת מֵהַיַּרְדֵּן לַיָּם?
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
ע.צופיה (יום שלישי, 27/11/2007 שעה 5:51)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממשלת ישראל(חוקית,לגיטימית,נתמכת ע''י רוב מאסיבי בכנסת)בראשות מר שרון, כמדומני, קיבלה את עקרון 2 מדינות ל-‏2 עמים.פועל יוצא מזה הוא הקפאת ההתנחלויות ,הרי אם נמשיך בהתנחלויות,יתכן שלא ישאר מקום למדינה שניה.
זה היה הרבה לפני אנאפוליס. לשחרור האסירים שבוצע אין כל משמעות,חוץ ממשמעות הצהרתית.הרי בעבר,כל ממשלות ישראל היו משחררות אסירים בבוא חגים מוסלמים.
תראה, ה''בעיה'' הגדולה עם ההתנחלויות היא שזו לא תנועה עממית, זו תנועה של פלג מסוים בעם ומהקטנים שבו.בוא נדמיין לעצמנו שבשנת 1993 היו ביו''ש מיליון יהודים,האם הסכם אוסלו היה נראה כפי שנחתם? כנראה שלא. אך העובדה הבלתי ניתנת לערעור היא שהעם לא הולך ליו''ש,ולא משנה כרגע הסיבה, זו עובדת חיים. רק 5% (בקושי)חיים שם ומהווים מיעוט מבוטל לעומת יתר התושבים.כך שהרחבת ההתנחלויות,כאשר הציבור אינו נוהר לשם אינה תורמת לשלום אלא מרחיקה אותו.

ענין מדינה אחת מהירדן לים,התעוררה לאחרונה על ידי הצד הערבי כאלטרנטיבה לאי-הקמת מדינה פלסטינאית.דהיינו שויון זכויות מלא שיצור מדינה דו-לאומית.זה נשמע כמו איום מרומז,אך אסור לזלזל,הדברים האלה מקבלים לפעמים תנופה לא רגילה ולא רצויה.
זכור באיזו מהירות התפרקה ברה''מ וגרמניה המזרחית.
_new_ הוספת תגובה



אולי לא כל-כך חכמים
יוסלה (יום שלישי, 27/11/2007 שעה 6:18)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יאיר שלג (הארץ) מצטט את וולרשטיין, ממנהיגי המתנחלים. הקטע מדגים לפי דעתי
שתיים או שלוש מגמות:

א. עם כל ההכרזות על היענות ישראל למפת הדרכים, גם הממשלה
הנוכחית המשיכה ל'עבות' התנחלויות - לפי וולרשטיין גידול של כ-‏5% במחצית
הראשונה של 2007 לבד במועצה שלו = גידול של בערך 10% לשנה, - 'הקפאה' מהפה לחוץ.

ב. חלה ירידה בהיענות של מתיישבים לבוא ליהודה ולשומרון. לכן מאמצי הגיוס
מכוונים כעת לעולים חדשים ( מעין 'כלות לפי הזמנה). - השקעה במה
שוולרשטיין מכנה 'קבוצות אידיאולוגיות', בקיצור עוד כהניסטים וליברמנים
שיפרו וירבו לפי 'שיטתו' של אריה עירן, בחסות המילואימניקים של צה''ל.

ג. ''התמקדות בקרוונים, ובאנשים שמוכנים לגור בקרוונים''... זה מאפשר...
לעקוף את גזירות הקפאת הבנייה.'' הנחיות הממשלה, ממשלה אשר ממילא
מייצגת את המתנחלים, הן 'גזירות'. וגם את ההנחיות המוגבלות האלה
מפרים המתנחלים באופן גלוי, עד כדי נתינת הסבר מלא לפעילות העבריינית
בראיון לעתון הארץ. האם יש גבול לחוצפה?

[ציטוט]
''...ולרשטיין, מצדו, מגובה בנתונים שמציגים את המועצה בראשותו כמי שהצליחה יותר מכל שאר המועצות ביו''ש להתמודד עם גזירות ההקפאה ולגדול באופן משמעותי (כ-‏5% במחצית הראשונה של 2007 בלבד), מציע ליורשיו את הנוסחה המעשית, שמעבר לרטוריקה: ''הבעיה העיקרית שזיהינו לאחר ההתנתקות היא החשש של רבים להשקיע את עתידם ביו''ש. כדי להתגבר על זה נקטנו טקטיקה כפולה: האחת - השקענו חזק בשכנוע קבוצות אידיאולוגיות, כולל יהודים מארה''ב, לבוא ולהתיישב אצלנו. הדבר השני זו התמקדות בקרוואנים ובאנשים שמוכנים לגור בקרוואנים. זה מאפשר, מצד אחד, לעקוף את גזירות הקפאת הבנייה, ומצד שני, למשוך לשטח אנשים חדשים. אחרי שאותם אנשים כבר גרים כמה שנים בקרוואנים, להם עצמם כבר תהיה מוטיווציה להיאבק על מעבר ליישוב קבע''. [סוף ציטוט]
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
אריה פרלמן (יום שלישי, 27/11/2007 שעה 19:23)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הַשְּׁאֵלָה הַאִם מֶמְשֶׁלֶת יִשְׂרָאֵל קִבְּלָה אֶת עֶקְרוֹן 2 מְדִינוֹת ל''2'' עַמִּים בְּאֹפֶן חֻקִּי אוֹ לֹא, אוֹ הַשְּׁאֵלָה כַּמָּה מִתְנַחֲלִים יֵשׁ ־ הֵן מִשְּׁנִיּוֹת בַּחֲשִׁיבוּתָן וְחוֹטְאוֹת לָעִקָּר.

הַשְּׁאֵלָה הִיא הַאִם 2 מְדִינוֹת אוֹ הַרְחָבַת הִתְנַחֲלֻיּוֹת מְסַיַּעַת אוֹ מְחַבֶּלֶת בְּהַגְשָׁמַת הָרַעְיוֹן הַצִּיּוֹנִי. קַל מִדַּי וּפַשְׁטָנִי מִדַּי לְהִסְתַּתֵּר מֵאֲחוֹרֵי רֹב טֶכְנִי. הֲרֵי בְּמֶשֶׁךְ שָׁנִים רַבּוֹת תּוֹמְכֵי ה''מְדִינָה הַפָּלֶשְׂתִּינָאִית'' הָיוּ בְּמִעוּט מְבֻטָּל. זֶה לֹא גָּרַם לָהֶם - וּבְצֶדֶק מִבְּחִינָתָם - לְבַטֵּל אֶת דַּעְתָּם מִפְּנֵי הָרֹב וּלְבַקֵּשׁ סְלִיחָה.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
ע.צופיה (יום רביעי, 28/11/2007 שעה 0:52)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם כך,אני שואל אותך: מהו הרעיון הציוני נוסח 2007?
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
אריה פרלמן (יום רביעי, 28/11/2007 שעה 23:25)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הָרַעְיוֹן הַצִּיּוֹנִי נֻסָּח 2007 זֵהֶה לָרַעְיוֹן הַצִּיּוֹנִי נֻסָּח 1897:

- הַיְּהוּדִים הֵם עַם אֶחָד - הָעָם הַיְּהוּדִי - בְּכָל מְקוֹמוֹת מוֹשָׁבָם;

- עַל הָעָם הַיְּהוּדִי מוּטֶלֶת הַזְּכוּת וְהַחוֹבָה לְהִתְאַחֵד בְּמוֹלַדְתּוֹ הָעַתִּיקָה - אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל - וּלְהָקִים בָּהּ מְדִינָה יְהוּדִית עַצְמָאִית;

- הַתְּנוּעָה הַצִּיּוֹנִית שׁוֹאֶפֶת לְשַׁחְרֵר אֶת הָעָם הַיְּהוּדִי מִשִּׁעְבּוּד מַלְכֻיּוֹת וּלְקִבּוּץ גָּלֻיּוֹת.

- הַתְּנוּעָה הַצִּיּוֹנִית שׁוֹאֶפֶת לְהַשָּׁבַת עֲטֶרֶת תַּרְבּוּת יִשְׂרָאֵל וְהַיִּחוּד הַלְּאֻמִּי הַיְּהוּדִי כְּקֶדֶם, וּבְמוֹקֵד הַשְּׁאִיפָה עוֹמֵד הָאִידֵאָל שֶׁל חִדּוּשׁ הַתַּרְבּוּת הָעִבְרִית בְּעִבְרִית בְּעַל-פֶּה וּבִכְתָב.

- הַתְּנוּעָה הַצִּיּוֹנִית שׁוֹאֶפֶת לְמַהְפָּךְ בְּמַעֲמָדוֹ שֶׁל הָעָם הַיְּהוּדִי, מֵעַם נוֹדֵד וְתָלוּשׁ לְעַם מֻשְׁרָשׁ בְּאַדְמָתוֹ.

זֶהוּ, בַּתַּמְצִית, הָרַעְיוֹן הַצִּיּוֹנִי, אִם הִצְלַחְתִּי לְנַסְּחוֹ כַּהֲלָכָה.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
ע.צופיה (יום חמישי, 29/11/2007 שעה 3:24)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חותם על כל מילה ומילה.
שאלת: האם עקרון 2 מדינות ל-‏2 עמים, או הקפאת ההתנחלויות תורמת או לא תורמת לקידום הרעיון הציוני 2007?
זה ענין של פרשנות.
הפרשנות שלי היא,שמאחר ואין כיום אפשרות כלשהיא ל''הזיז''מארץ ישראל, מיעוט לא מבוטל של תושבים לא יהודים,ובכדי לשמור (כפי שכתבת) ''מדינה יהודית עצמאית'',הרי שעלינו להגדיר את גבולות המדינה היהודית,נוסח 2007,באופן שיבטיח שזו תהיה מדינה יהודית,דהיינו,עם רוב של ,לפחות,80% יהודים.
אין בזה מלבטל שאיפות לאומיות,ערטילאיות בשלב זה, של מדינה יהודית לפי ''מסורת'' זו או אחרת.
2 מדינות ל-‏2 עמים,(כולל הקפאת,או אפילו עקירת,התנחלויות בשלב זה)היא צורך השעה, צורך קיומי להמשך דרכה של מדינה יהודית ושמירת אופייה היהודי.
אנו עשויים למצוא את עצמנו בעתיד הקרוב,עקב נסיבות בינלאומיות,במצב שאופייה היהודי של המדינה יעמוד בסכנה וההחלטות וההכרעות שנעמוד בפניהם יהיו קשות עשר מונים מהיום.
ששת השנים האחרונות, הן במידה מסוימת,שעה רצון טובה עבורנו,שלא תעמוד לרשותנו לנצח. לכן הכרעות מדיניות כיום עשויות להתברר כטובות מאוד בעתיד.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
אריה פרלמן (יום שישי, 30/11/2007 שעה 0:10)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

2 מְדִינוֹת ל''2'' עַמִּים.

עֶצֶם קִיּוּמָהּ שֶׁל יֵשׁוּת לְאֻמִּית ''פָּלֶשְׂתִּינָאִית'' מְהַוָּה אֶת הַתַּשְׁלִיל שֶׁל הַמִּפְעָל הַצִּיּוֹנִי. מַטְּרָתָהּ שֶׁל ''לְאֻמִּיּוּת'' זוֹ הִיא לְסַכֵּל, לְאַזֵּן וּלְאַיֵּן אֶת הַשְּׁאִיפוֹת הַלְּאֻמִּיּוֹת הַצִּיּוֹנִיּוֹת בְּכָל צַעַד וְשֶׁעַל, וְזֶהוּ הַצִּדּוּק הַיָּחִיד לְקִיּוּמָהּ עֲלֵי-אֲדָמוֹת. מַטְּרָתוֹ שֶׁל הָ''עָם הַפָּלֶשְׂתִּינָאִי'' אֵינֶנָּה שִׁחְרוּר לְאֻמִּי וְיִסּוּד מְדִינָה, אֶלָּא דִּכּוּי לְאֻמִּי וּמְנִיעַת מְדִינָה מֵהָעָם הַיְּהוּדִי. הַ''פָּלֶשְׂתִּינָאִיּוּת'' אֵינֶנָּה אֶלָּא כְּלִי הַשָּׁרֵת הָעִקָּרִי בַּתְּחוּם הַמְּדִינִי בִּידֵי הַלְּאֻמִּיּוּת הָעֲרָבִית, בְּדַרְכָּהּ לְחַסֵּל אֶת הַלְּאֻמִּיּוּת הַיְּהוּדִית.

אִי לְכָךְ וּבְהֶתְאֵם לַזֹּאת, הֲקָמַת ''מְדִינָה פָּלֶשְׂתִּינָאִית'' בְּאֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל הִיא צַעַד בַּדֶּרֶךְ לְחִסּוּלָהּ שֶׁל מְדִינַת הַיְּהוּדִים.

אֲנִי מוּדָע הֵיטֵב לְכָךְ שֶׁרַבִּים וְטוֹבִים מְצַדְּדִים בְּרַעְיוֹן זֶה, וְחֶלְקָם וַדַּאי מִתּוֹךְ אַהֲבַת יִשְׂרָאֵל וֶאֱמוּנָה כֵּנָה בְּצִדְקָתָם. אוּלָם אֵין בְּכָךְ מִשּׁוּם פְּגִיעָה בִּתְקֵפוּת נִתּוּחַ הַמַּצָּב.

לְהַגְדִּיר אֶת גְּבוּלוֹת הַמְּדִינָה הַיְּהוּדִית.

בְּכָךְ אַתָּה רוֹמֵז בְּוַדַּאי לְהַתְוָיַת גְּבוּלוֹת לְפִי הָעִקָּרוֹן שֶׁל ''מַכְּסִימוּם שֶׁטַח - מִינִימוּם עֲרָבִים''. אֲנִי מֵבִין אֶת הַהִגָּיוֹן שֶׁעוֹמֵד בִּבְסִיס הָאַסְטְרָטֶגְיָה הַזּוֹ, אוּלָם יֵשׁ בָּהּ פְּגָם שֶׁמְּאַיֵּם לְמוֹטֵט אוֹתָהּ עַל רֹאשׁ כֻּלָּנוּ: אִם הָעֲרָבִים יָבִינוּ שֶׁזּוֹהִי הַדֶּרֶךְ, הֵם יְנַצְּלוּ אֶת נְטִיָּתָם שֶׁל הַיְּהוּדִים לְהַמְעִיט בְּרִיב וּמַחֲלֹקֶת ''לְמַעַן הַשָּׁלוֹם'', וְיִסְתַּנְּנוּ אֶל תּוֹךְ ''גְּבוּלוֹת הַמְּדִינָה הַיְּהוּדִית'', יְיַבְּאוּ נָשִׁים מֵעַזָּה, וּבִקְצָרָה יַפְעִילוּ אֶת נֶשֶׁק הָרֶחֶם בְּכָל אֲתָר וַאֲתָר. בְּכָל 20 שָׁנָה בִּמְמֻצָּע ''יֻגְדְּרוּ גְּבוּלוֹת הַמְּדִינָה הַיְּהוּדִית'' מֵחָדָשׁ: יָפוֹ תַּהֲפֹךְ לְמֻבְלַעַת עֲרָבִית עוֹיֶנֶת וְאִירֶדֶּנְטִית; כַּעֲבֹר עוֹד 20 שָׁנָה חֵיפָה; וּלְאַחַר מִכֵּן בְּאֵר-שֶׁבַע, וְאָנָה אָנוּ בָּאִים?

''לְהָזִיז'' מֵאֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל מִעוּט לֹא מְבֻטָּל שֶׁל תּוֹשָׁבִים לֹא יְהוּדִים.

בֵּין גֵּרוּשׁ הֲמוֹנִי שֶׁל עֲרָבִים בִּימֵי מִלְחָמָה לְבֵין ''אִחוּד מִשְׁפָּחוֹת'' הֲמוֹנִי פְּנִימָה בִּימֵי שָׁלוֹם - יֵשׁ הַרְבֵּה גּוֹנֵי בֵּינַיִם.

- אִם אִרְגּוּנִים עַרְבִיִּים בארה''ב מֶחְלָקִים מְלָגוֹת חִנָּם לִסְטוּדֶנְטִים עֲרָבִים - מַדּוּעַ שֶׁמְּדִינַת יִשְׂרָאֵל לֹא תַּעֲמִיד אֶת מַשְׁאַבֶּיהָ (בְּרָצוֹן וּבְשָׂשׂוֹן רָב) עַל-מְנַת לְהָפִיץ אֶת הַבְּשׂוֹרָה?

- מַדּוּעַ שֶׁמְּדִינַת יִשְׂרָאֵל (וְאִרְגּוּנִים הַמְּסֻנָּפִים אֵלֶיהָ) לֹא תְּעוֹדֵד הֲגִירָה עֲרָבִית תְּמוּרַת כֶּסֶף?

- מַדּוּעַ לֹא יֻכְרַז מֵעַתָּה וָאֵילָךְ שֶׁמִּשְׁפָּחוֹת (וּבְעִקָּר ''מִשְׁפָּחוֹת'' ) יְכוֹלוֹת ''לְהִתְאַחֵד'' בְּזַרְקָא וְאָלֶכְּסַנְדְּרִיָּה וְדַמֶּשֶׂק לֹא פָּחוֹת מֵאֲשֶׁר בְּטַיְבֶּה וְעַרַאבֶּה?

- מַדּוּעַ לֹא לְהַרְאוֹת לָעוֹלָם אֶת הָעָוֶל הַמְּשַׁוֵּעַ שֶׁל מֵאוֹת אַלְפֵי עֲרָבִים עֲנִיִּים וּצְפוּפִים בְּעַזָּה, מוּל שִׁטְחֵי סִינַי הָעַרְבִיִּים הָרֵיקִים וְהָעֲצוּמִים הַמְּשַׁוְּעִים לְפִתּוּחַ וּלְאֻכְלוּסִיָּה?

וְעוֹד וְעוֹד.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
ע.צופיה (יום שישי, 30/11/2007 שעה 6:20)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אענה לך מהסוף להתחלה:
יש להראות ללא הפסק את העיוות במדיניות הערבית המנצלת את מצוקתם של ההמונים לקידום מטרות מדיניות.
יש להפסיק לחלוטין את מדיניות ''איחוד המשפחות'' הערביות. מדינת ישראל היא מדינה יהודית,חוק השבות מתייחס רק ליהודים. חוץ מיהודים ,האזרחות הישראלית תינתן רק במקרים מיוחדים במינם. בהערת אגב,אציין, כי תהליך זה קורה,בעיקר, בזמן שלטון הימין ולא השמאל.
עידוד הגירה תמורת כסף? בסדר,בתנאי שזה נעשה מרצון מלא ולא תחת קורח.
לא הבנתי את ענין מלגות החינם.
''מקסימום שטח-מינימום ערבים''זה צו השעה. באם הציבור הישראלי יממש עמדה זו באמצעות ממשלתו,עליו להגדיר בבירור ובהגיון רב מהו השטח,לתחם אותו הרמטית ולנתק לחלוטין את קשרי הכלכלה,התעסוקה,המעבר החופשי וכדומה,לתקופה של מספר שנים.
ההגיון העומד מאחורי קביעה זו שכדבריך,ערבים לא יוכלו להסתנן למדינת ישראל,הם יצטרכו למצוא פתרונות כלכלה ותעסוקה בארצות השכנות ולא אצלנו,דבר שכנראה ישפיע מאוד על כל הגישה שלהם כלפינו.
המיעוט הערבי הקיים במדינת ישראל ימשיך להנות מכל זכויות האזרח כנהוג לגבי יתר התושבים, איני חושב שבעשרות השנים הקרובות ''הרחם הערבי''יאיים על הרוב היהודי.
ועתה לפיסקה הראשונה ואולי העיקרית בתגובתך.
אני מבין שאתה שולל מכל וכל קיומו של עם פלסטינאי,כלומר גיבוש לאומי לאותם מיליוני ערבים החיים בין הירדן לים.
אתה רואה בהם מין יד ארוכה של מנהיגות ערבית עלומה המאגדת את כל מדינות ערב לחיסול והשמדת מדינת ישראל. מין ''מתאבד'' ברמה של מיליוני אנשים בבת-אחת.
אז,קודם כל,איני רואה את המנהיגות הזו,ואיני רואה את השליחות הזו.וממגע עם פלשתינאים(ולך בטח יש הרבה יותר מגע ממני)ברמה האישית לא מצאתי את הדבר שאתה מגדיר אלא היפוכו.
בשטח בין הירדן לים חיו בכל הדורות אנשים שאינם יהודים.אנשים אלה יצרו לעיתים יישות עצמאית ולרוב היו משועבדים לכובשים אדירים (דומה מאוד למצב היהודים).
במקביל לעליית הלאומיות היהודית,ואולי גם לעליית הלאומיות בכל רחבי העולם, החלו גם בקרב התושבים הלא יהודיים בשטח זה להתגבש דפוסים לאומיים.
יש לזכור כי עד שנת 1967 הם היו תחת כיבוש,ולמעשה רק בשנה זו,או שנה אחרי,פורצת לאומיותם בכל עצמתה.
יתכן שאילו ''מדיניות ההתנחלויות'' הישראלית הייתה שונה ,יתכן שרעיון המדינה הפלסטינאית לא היה מעשי והתושבים הלא יהודיים היו נאלצים לחפש פתרון אחר.אך אין לבכות חלב שנשפך.
מאוחר מדי מלסגת(בהנחה שאתה צודק ואני איני מסכים עימך)מרעיון 2 מדינות. עתה צריך להגדיר את הדרך הנכונה לשמירת בטחונה של מדינת ישראל.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
אריה פרלמן (שבת, 01/12/2007 שעה 19:21)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חֹק הַשְּׁבוּת אֵינוֹ זֵהֶה לְחֹק הַכְּנִיסָה לְיִשְׂרָאֵל. גַּם בְּיִשְׂרָאֵל - כְּמוֹ בְּכָל מְדִינוֹת הַמַּעֲרָב - קַיֶּמֶת אֶפְשָׁרוּת לְהַגֵּר הֵנָּה, וּלְאַחַר תַּהֲלִיךְ הַדְרָגָתִי שֶׁל שְׁהִיָּה זְמַנִּית, הִשְׁתַּלְּבוּת בְּשׁוּק הָעֲבוֹדָה וְהוֹכָחַת יְדִיעַת הַשָּׂפָה הָעִבְרִית נִתַּן לְקַבֵּל אֶזְרָחוּת.

אַךְ אַתָּה מִתְכַּוֵּן לִסְגֹּר בְּאֹפֶן הֶרְמֶטִי אֶת הַגְּבוּל בִּפְנֵי הָעֲרָבִים שֶׁיִּשָּׁאֲרוּ מִצִּדּוֹ הַשֵּׁנִי.

לֹא מְצִיאוּתִי.

מאחר שֶׁהָעֲרָבִים אֶזְרְחֵי יִשְׂרָאֵל יֵהָנוּ מִזְּכֻיּוֹת אֶזְרָח שָׁווֹת, תִּהְיֶה לָהֶם גַּם זְכוּת לְיַבֵּא נָשִׁים מֵעַזָּה אוֹ סוּדָאן. כְּמוֹ כֵן, לֹא תּוּכַל לִמְנֹעַ בִּקּוּרֵי ''קְרוֹבִים'' עֲרָבִים בָּאָרֶץ, שֶׁרַבִּים מֵהֶם יִבְחֲרוּ לֹא לַחְזֹר. וַהֲמוֹנֵי הָעֲרָבִים שֶׁתַּשְׁאִיר בְּאֹפֶן ''הֶרְמֶטִי'' מֵעֵבֶר לַגְּבוּל, יִשְׁאֲפוּ לַחְדֹּר וּלְהִסְתַּנֵּן אֶל ''גְּבוּלוֹתֶיהָ הַמֻּגְדָּרִים'' שֶׁל הַמְּדִינָה הַיְּהוּדִית, אִם לְצָרְכֵי פַּרְנָסָה, שֹׁד אוֹ טֶרוֹר, וְלֹא מִן הַנִּמְנָע שֶׁכֹּחוֹת עוֹיְנִים בְּקֶרֶב הָעֲרָבִים וְהַ''פָּלֶשְׂתִּינָאִים'' - קְרָא לַזֶּה אַשַּׁ''ף חָמַאס אוֹ שֵׁם אַחֵר - יִדְחֲפוּ הֲמוֹנֵי ''פְּלִיטִים'' אֶל עֵבֶר חוֹמוֹת הַבֶּטוֹן הַ''הֶרְמֶטִיּוֹת'', עִם הַחַיָּלִים, כַּלְבֵי הַשְּׁמִירָה, הַמִּגְדַּלּוֹרִים, סְלִילִי הַתַּיִל וּמְכוֹנוֹת הַיְּרִיָּה, וְשָׁם תֵּעָרַמְנָה גּוּפוֹת זְקֵנִים, נָשִׁים וְטַף כִּזְבוּבִים לְכָל רֹחַב וְאֹרֶךְ הַסִּי.אֶן.אֶן וְעִתּוֹן ''הָאָרֶץ''.

וְעַל קָסַאמִים הַהוֹלְכִים וּמִשְׁתַּכְלְלִים עוֹד לֹא הִרְחַבְתִּי אֶת הַדִּבּוּר.

אֵין צֹרֶךְ שֶׁכָּל תַּרְחִישֵׁי הָאֵימָה יִתְקַיְּמוּ בִּמְלוֹאָם, אֲבָל זוֹ תִּהְיֶה הַמְּגַמָּה.

וּמַדּוּעַ?

מִכֵּיוָן שֶׁכָּל מַעְיָנֵיהֶם שֶׁל הַ''פָּלֶשְׂתִּינָאִים'' מְכֻוָּנִים לְסִלּוּק ''הַפּוֹלֵשׁ הַצִּיּוֹנִי'' מֵאַדְמַת ''פָלַסְטִין'' - עַצְמָאוּת מְדִינָתָם תְּשַׁמֵּשׁ אוֹתָם רַק כְּקֶרֶשׁ קְפִיצָה לְהַמְשִׁיךְ בְּיַעֲדָם.

שִׂיחוֹת אִישִׁיּוֹת עִם ''פָּלֶשְׂתִּינָאִים'' אֵינָן מַעֲלוֹת וְאֵינָן מוֹרִידוֹת דָּבָר, מִפְּנֵי שֶׁמַּה שֶׁקּוֹבֵעַ הוּא הִתְנַהֲגוּתָם הַקּוֹלֶקְטִיבִית.

אִלּוּ הָיוּ הַ''פָּלֶשְׂתִּינָאִים'' עַם כְּכָל הָעַמִּים, הֵם הָיוּ מִזְּמַן מִתְקוֹמְמִים נֶגֶד בֵּית הַמְּלוּכָה הַזָּר שֶׁגֹּרַשׁ מֵחֲצִי-הָאִי עָרַב וְשׁוֹלֵט עֲלֵיהֶם בְּמַמְלֶכֶת יַרְדֵּן, שָׁם הֵם מְהַוִּים רֹב מוֹחֵץ (גַּם עַל פִּי עֵדוּתָם-שֶׁלָּהֶם).

אִלּוּ מַטְּרָתָהּ שֶׁל מַנְהִיגוּתָם הַלְּאֻמִּית הָיְתָה עַצְמָאוּת מְדִינִית, הִיא יָכְלָה לְקַבֵּל זֹאת עַל מַגָּשׁ שֶׁל זָהָב כְּבָר ב-‏1947, אוֹ לְכָל הַמְּאֻחָר בִּשְׁנַת 2000.

אוּלָם הַ''פָּלֶשְׂתִּינָאִים'' הוֹכִיחוּ שׁוּב וְשׁוּב שֶׁאֵין הֵם מְעֻנְיָנִים בְּעַצְמָאוּת.

הַנֻּסְחָה ''2 מְדִינוֹת ל2 עַמִּים'' נִרְאֵית בְּמַבָּט שִׁטְחִי כִּפְשָׁרָה סְבִירָה וְהֶגְיוֹנִית שֶׁתָּבִיא לְפָחוֹת הֶסְדֵּר אִם לֹא שָׁלוֹם שֶׁל מַמָּשׁ.

הַבְּעָיָה הִיא שֶׁהַחֲלוּפָה לְנֻסְחָה זוֹ נִרְאֵית כֹּה מַבְהִילָה וּמְאַיֶּמֶת, שֶׁלִּמְעַטִּים יֵשׁ אֹמֶץ לְהַבִּיט בָּהּ.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
ע.צופיה (שבת, 01/12/2007 שעה 23:10)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני ,בהחלט, ער למצב הנוכחי. ולאחרונה גם גורמי השלטון ערניים יותר לתופעה של ''הגירה מוסווית''.אם החלטת הממשלה תהיה התנתקות מוחלטת מהיישות הפלשתינאית ניתן יהיה להגשים זאת למרות חששותיך.
יש לי את הרושם שאתה נותן משקל יתר לאפשרויות עתידיות של הפלשתינאים ל''לוחמה אזרחית'' כנגד מדינת ישראל ואינך נותן כל משקל למה שיקרה אם לא תהיינה 2 מדינות ל-‏2 עמים בין הירדן לים.
גם הקאסמים זה סוג של טירדה שאנו מקבלים על עצמנו מתוך רפיון מעשה ולא מתוך כורח.
ציינתי ,קודם, שהכל ענין של פרשנות. אני מאמין שעם חתימת הסכם אוסלו,הכירה ההנהגה הפלסטינאית בגבולות 67.מטרתם כאז וכהיום ,היא הקמת יישות פםלסטינאית בין הים לירדן. יש להניח שיהיו תמיד אישים שיקראו להשמדת ישראל,כפי שיש בינינו אישים ששואפים להרחיב את גבולות המדינה עד הפרת. (עיין ערך ''שוקולטה'').
על שגיאות הערבים ניבנתה מדינת ישראל.אך גם הם לומדים משהו.
הסייפא שלך אומרת הכל.
''הבעיה היא שחלופה לנסחה זו נראית כה מבהילה ומאיימת,שלמעטים יש אמץ להביט בה''.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
האח של יוסלה (שבת, 01/12/2007 שעה 23:44)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שום משקל יתר. זו סכנה סבירה שכבר מוגרשת בכפרי הגליל (וכבר היו מעשי חבלה ע''י ערביי הגליל). גם אותה אנחנו מקבלים מתוך רפיון.

אין מקום לשתי מדינות ממערב לנהר הירדן. מה עוד שלפלסטינים יש כבר מדינה אחת בארץ ישראל. לא מגיע להם שניה.

לא חשוב מה אתה מאמין שההנהגה הפלסטינית קיבלה בעת חתימת אוסלו. חשוב מה הפלסטינים קיבלו או לא קיבלו. זה שהם קיבלו את גבולות 67' אינו אומר שהם קיבלו את קיומה של ישראל. והם לא נדרשו לקבל את קיומה. פתאום, היום, לאחר 14 שנות אוסלו מתברר שהם גם לא קיבלו את זהותה היהודית של ישראל (כי עבורם זה מכשול להפיל את ישראל ע''י הצפתה בפלסטינים). זה לא אבסורד בשבילך? אני מתכוון לרשלנות הפושעת של הנהגת אוסלו.

אני לא שמעתי אחד שרוצה להרחיב את גבולות ישראל עד לפרת. אתה הוזה, מגזים או משקר. אתה רוצה לדחוק לשווא לקיצוניות כדי להסיט את הדיוק החשוב הזה

נראה לי שישראל צריכה הנהגה חזקה שיודעת מה צריך לעשות ושתעשה את זה. ומה שצריך לעשות זה כמה צעדים חד צדדיים, בשלב ראשון, של החלת הריבונות על כל שטחי ההתנחלויות. כי באופן שהפלסטינים לא יכולים להחליט אנחנו נצטרך לחכות עוד עשרות שנים עד שתגיע הנהגה רצינית לערבים

לטווח רחוק יותר, שנה - שנתיים, עלינו לעזור להקים הנהגה פלסטינית, גם אם תיחשב כבוגדת בערבים, ולהציבה בירדן תוך ניטרול המלך הסעודי שלה. ממשלה פלסטינית בירדן תיהיה יעד לשיחות על ההסדר הסופי תוך שהגבול יעבור בנהר הירדן
_new_ הוספת תגובה



לשכת הסעד
יוסלה (יום ראשון, 02/12/2007 שעה 4:05)
בתשובה להאח של יוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישבו מיטב המוחות איטרי מוח ימין
על המדוכה,
וכל שעלה בידם להפיק,

''לטווח רחוק יותר, שנה - שנתיים, עלינו לעזור להקים הנהגה פלסטינית, גם אם תיחשב כבוגדת בערבים, ולהציבה בירדן תוך ניטרול המלך הסעודי שלה.''

כל הכבוד למאמץ.
_new_ הוספת תגובה



לשכת הסעד
אריה פרלמן (יום ראשון, 02/12/2007 שעה 7:33)
בתשובה ליוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מוּזָר מְאוֹד

אוֹתִי חִנְּכוּ מִיַּנְקוּת שֶׁהַהִתְלַהֲמוּת וְנִבּוּלֵי הַפֶּה בָּאִים תָּמִיד מִצַּד יָמִין, וְאִלּוּ מִצַּד שְׂמֹאל נוֹשֶׁבֶת רוּחַ הָרַצְיוֹנָלִיּוּת, הַשְּׁפִיּוּת, הַלִּיבֶּרָלִיּוּת, וְנִקְיוֹן הַכַּפַּיִם וְהַפֶּה.

מִסְתַּבֵּר שֶׁהֻטְעֵיתִי.
_new_ הוספת תגובה



לשכת הסעד
יוסלה (יום ראשון, 02/12/2007 שעה 8:29)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמנם מנוקד,
אך לגמרי לא ברור.
סרקזם? אירוניה?

היכן מצאת בדברי התלהמות וניבולי פה.
האם 'איטרי מוח ימין' נחשב אצלך ניבול פה?

ציטטתי משפט מאד לא מוצלח מזה המכנה עצמו
'האח של יוסלה'. - הוא מציע ''לעזור להקים הנהגה פלסטינית, גם אם תיחשב כבוגדת בערבים, ולהציבה בירדן תוך ניטרול המלך הסעודי שלה.''

אם זה לא מצחיק אותך כנראה שיש בעיה.
_new_ הוספת תגובה



לשכת הסעד
אריה פרלמן (יום ראשון, 02/12/2007 שעה 14:17)
בתשובה ליוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אִטֵּר יַד-יָמִין הוּא מִי שֶׁשּׁוֹלֵט בְּיָד שְׂמֹאל, אוֹ מִי שֶׁיָּד יָמִין שֶׁלּוֹ קְשׁוּרָה (כְּדֵי לְאַמֵּן אֶת יָד שְׂמֹאל). בְּכָל מִקְרֶה מְדֻבָּר בְּמַצָּב שֶׁהוּא מִחוּץ לַנּוֹרְמָה.

בַּמֹּחַ - בְּנִגּוּד לַיָּדַיִם, אֵין אֶפְשָׁרוּת לְהַפְרִיד בֵּין הָאֻנָּה הַשְּׂמָאלִית לָאֻנָּה הַיְּמָנִית וּלְתַפְעֵל אוֹתָן בְּנִפְרָד.

בָּרוּר שֶׁאֵין בְּכַוָּנַת הַכּוֹתֵב הַנִּכְבָּד לָתֵת דִּיאַגְנוֹזָה קְלִינִית לְגַבֵּי מֹחָם שֶׁל אַנְשֵׁי הַיָּמִין בַּפוֹרוּם, שֶׁכֵּן אֵין לוֹ שׁוּם דֶּרֶךְ לָדַעַת אֵיזוֹ אֻנָּה דּוֹמִינַנְטִית אֶצְלָם.

בָּרוּר גַּם שֶׁאֵין בְּכַוָּנַת הַכּוֹתֵב הַנִּכְבָּד לְהַחְמִיא לְמֹחָם שֶׁל אַנְשֵׁי הַיָּמִין, כֵּיוָן ''שֶׁמֵּיטָב הַמֹּחוֹת'' הוּא בִּטּוּי צִינִי בַּעֲלִיל בְּהֶקְשֵׁר זֶה, ''וּמֵיטָב הַמֹּחוֹת'' יַחַד עִם ''אִטְּרֵי מֹחַ יָמִין'', מְרַמֵּז בְּבֵרוּר עַל זִלְזוּל בַּמֹּחַ.

וְכָל זֹאת עַל שׁוּם מַה וְלָמָּה?

הַחֵטְא הַנּוֹרָא הָיָה הַפָּסוּק הַבָּא: ''לִטְוָח רָחוֹק יוֹתֵר, שָׁנָה - שְׁנָתַיִם, עָלֵינוּ לַעֲזֹר לְהָקִים הַנְהָגָה פָלַסְטִינִית, גַּם אִם תֵּחָשֵׁב כְּבוֹגֶדֶת בָּעֲרָבִים, וּלְהַצִּיבָהּ בְּיַרְדֵּן תּוֹךְ נִטְרוּל הַמֶּלֶךְ הַסָּעוּדִי שֶׁלָּהּ''.

כְּכָל שֶׁנִּסִּיתִי לְהוֹגִיעַ אֶת מֹחִי הַמַּבְרִיק, לֹא הִצְלַחְתִּי לְהָבִין מַה הִקְפִּיץ אֶת הַכּוֹתֵב הַנִּכְבָּד, עַד כְּדֵי
כָּךְ שֶׁבְּתוֹר תְּשׁוּבָה לַטִּעוּן הַמְּצֻטָּט לְעֵיל, שָׁלַף הִתְיַחֲסוּת (מְנֻמֶּקֶת, עִנְיָנִית, מְכֻבֶּדֶת, נְקִיָּה וּשְׁקוּלָה) אֶל מִסְתְּרֵי בְּעָיוֹתָיו הַנּוֹיְרוֹלוֹגִיּוֹת שֶׁל הַמֵּגִיב.
_new_ הוספת תגובה



לשכת הסעד
יוסלה (יום ראשון, 02/12/2007 שעה 14:48)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן טעיתי בהגדרה,
- שכחתי ש'איטר יד ימין' הוא
השולט בידו השמאלית.

התכוונתי לכתוב 'איטרי מוח שמאל'
ככינוי לאנשי ימין.

הפסוק המצוטט אכן מבטא רעיון מגוחך:
'עלינו לעזור להקים הנהגה פלסטינית'. מי שם אותנו לאפוטרופסים.
'גם אם תחשב כבוגדת בערבים' - כאילו זה בידנו להקים הנהגה פלסטינית
ועוד כזו שלא תהיה מקובלת על הערבים. ואז כדי להוסיף מכה על חבורה,
נציב את ההנהגה השנואה הזו ''בירדן תוך ניטרול המלך הסעודי שלה'' - גם
נכפה על הפלסטינים הנהגה, וגם נכפה על ירדן לוותר על בית המלוכה.

הרי צריך אדם לקחת שני ווליום כדי שההצעה הזו אפילו תשמע סבירה.
מי הם המוחות הקודחים שמפזרים פה פנינים שכאלה? ומהיכן היהירות
שגורמת לאנשים לבטא רעיון כזה נואל בפומבי.
_new_ הוספת תגובה



לשכת הסעד
אריה פרלמן (יום ראשון, 02/12/2007 שעה 23:31)
בתשובה ליוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''עָלֵינוּ לַעֲזֹר לְהָקִים הַנְהָגָה פָלַסְטִינִית''

כָּל הַזְּמַן אֲנַחְנוּ )כֵּן, אֲנַחְנוּ הָאַפּוֹטְרוֹפּוֹסִים הַמִּתְנַשְּׂאִים( מְנַסִּים ''לְחַזֵּק'' אֶת אַבּוּ-מָאזֶן, ע''י שִׁרְיוֹנִיוֹת, שִׁחְרוּרֵי אֲסִירִים וּשְׁאָר מֶחֱווֹת.

זֶה מֻתָּר?

לִפְנֵי 14 שָׁנָה הִשְׁלַטְנוּ עַל יֶשַׁ''ע כְּנוּפְיַת בִּרְיוֹנִים רַצְחָנִית וּמֻשְׁחֶתֶת )דְּהַיְנוּ, אַשַּׁ''ף(, וְלֹא שָׁאַלְנוּ אֶת פִּי הָאֻכְלוּסִיָּה הַמְּקוֹמִית.

זֶה מֻתָּר?

הָחֵל מִשְּׁנוֹת הַשִּׁבְעִים, מֶמְשָׁלוֹת מַעֲרָךְ וְלִכּוּד כְּאֶחָד סִיְּעוּ לַנּוֹצְרִים בִּלְבָנוֹן גַּם בְּאַסְפָּקַת נֶשֶׁק.

זֶה מֻתָּר?

''לַעֲזֹר לְהָקִים'' אֶפְשָׁר בְּכָל מִינֵי צוּרוֹת. אֵין כָּאן בְּהֶכְרֵחַ לְשׁוֹן כְּפִיָּה.

''הַמֶּלֶךְ הַסָּעוּדִי''

בֵּית הַמְּלוּכָה הַהַאשֵׁמִי בְּיַרְדֵּן סוֹבֵל מִלֶּגִיטִימִיּוּת עֲדִינָה וְשַׁבְרִירִית בְּיוֹתֵר. דַּי בְּכָךְ שֶׁנַּעֲזֹר ל80% מִתּוֹשָׁבֵי הַמַּמְלָכָה, שֶׁהֵם ''פָּלֶשְׂתִּינָאִים'' לִמְהַדְּרִין, לִתְפֹּס אֶת הַשִּׁלְטוֹן - וּמֵאֵלֶיהָ תִּתְבַּטֵּל הַמְּלוּכָה. דֶּרֶךְ אַגַּב, אֵין חוֹבָה אַף לְהָדִיחַ אֶת הַמֶּלֶךְ. הוּא יָכוֹל לְהִשָּׁאֵר בְּאַרְמוֹנוֹ, לְהַעֲנִיק וּלְקַבֵּל כִּבּוּדִים כְּמוֹ מַלְכַּת הוֹלַנְד אוֹ מֶלֶךְ סְפָרַד, מִבְּלִי שֶׁיֵּשׁ לָהֶם סַמְכֻיּוֹת שֶׁל מַמָּשׁ.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
ע.צופיה (יום ראשון, 02/12/2007 שעה 8:03)
בתשובה להאח של יוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מכיר את יוסלה, אח של יוסלה אינו מעניין אותי ולגבי מה שכתבת: עיין ערך ''שוקולטה'',שם מתקבצים ההוזים.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
אריה פרלמן (יום ראשון, 02/12/2007 שעה 0:37)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אַתָּה בּוֹנֶה אַסְטְרָטֶגְיָה עַל סְמַךְ מִשְׁאֲלוֹת לֵב.
הַצָּרָה הִיא שֶׁלֹּא מְדֻבָּר בְּתֵאוֹרְיָה - אֶלָּא בִּבְעָיוֹת מַעֲשִׂיּוֹת מְאוֹד.

- מִילְיוֹן עֲרָבִים, זְקֵנִים, נָשִׁים וְטַף, צוֹעֲדִים בֹּקֶר בָּהִיר אֶחָד אֶל עֵבֶר גְּבוּל יִשְׂרָאֵל. הֵם מַחְזִיקִים בִּידֵיהֶם שְׁלָטִים הַמּוֹדִיעִים עַל כַּוָּנָתָם לְמַמֵּשׁ אֶת ''זְכוּת הַשִּׁיבָה'' וּשְׁאָר יְרָקוֹת. אַתָּה יוֹדֵעַ שֶׁהֵם מְאֻיָּמִים מֵאָחוֹר ע''י צַלָּפֵי ''פָלַסְטִין'', שֶׁלֹּא יְהַסְּסוּ לִרְצֹחַ מֵאוֹת אֲלָפִים מֵאֲחֵיהֶם לְשֵׁם תַּעֲמוּלָה. אַתָּה יוֹדֵעַ, אֲנִי יוֹדֵעַ, הָעֲרָבִים יוֹדְעִים, וַאֲפִלּוּ מִשְׂרָד הַחוּץ הַצָּרְפָתִי יוֹדֵעַ - שֶׁמְּדֻבָּר בְּמוֹפָע צְבִיעוּת מְבֻיָּם וּמְתֻזְמָר הֵיטֵב.

אֲבָל הֵם צוֹעֲדִים בִּמְאוֹת אַלְפֵיהֶם וְלֹא נִשְׁמָעִים לְאַזְהָרוֹת שׁוֹמְרֵי הַגְּבוּל הַיְּהוּדִים לַעֲצֹר.

אַתָּה מַפְעִיל אֶת מְכוֹנוֹת הַיְּרִיָּה? כֵּן אוֹ לֹא?

- מֵאוֹת טִילִים נוֹרִים מִתּוֹךְ הַשֶּׁטַח הָעֲרָבִי אֶל תּוֹךְ ''הַגְּבוּלוֹת הַמֻּגְדָּרִים'' שֶׁל הַמְּדִינָה הַיְּהוּדִית, וְזוֹרְעִים מָוֶת וְחֻרְבָּן.

הַאִם אַתָּה ''מְרַסֵּס'' אֶת מְקוֹרוֹת הַיֶּרִי, מִתּוֹךְ יְדִיעָה בְּרוּרָה שֶׁאוֹיְבֶיךָ הַצִּינִיִּים מִקְּמוּ אוֹתָם בְּכַוָּנָה בְּתוֹךְ בָּתֵּי חוֹלִים, בָּתֵּי סֵפֶר, גַּנֵּי יְלָדִים וּמֶרְכָּזִים עִירוֹנִיִּים הוֹמֵי-אָדָם?

מְרַסֵּס אוֹ לֹא מְרַסֵּס? מַפְגִּיז אוֹ לֹא מַפְגִּיז?

- מֵאוֹת אַלְפֵי עֲרָבִים אֶזְרְחֵי יִשְׂרָאֵל מַגִּישִׁים בַּקָּשׁוֹת לְיַבֵּא נָשִׁים מִסּוּדָן. נַנִּיחַ לְצֹרֶךְ הַמָּשָׁל שֶׁנְּשׁוֹת סוֹדָן נוֹדָעוֹת בִּצְנִיעוּתָן וְחָרִיצוּתָן. כָּל בַּקָּשָׁה כּוֹלֶלֶת 4 נָשִׁים לְפִי מֵיטָב הַמָּסֹרֶת הַמֻּסְלְמִית.

הַאִם אַתָּה דּוֹחֶה אֶת הַבַּקָּשׁוֹת? הַאִם אַתָּה עוֹמֵד מוּל הַתְקָפוֹת הַתִּקְשֹׁרֶת הַלִּיבֶּרָלִית שֶׁזּוֹעֶקֶת עַל ''אַפְלָיָה גִּזְעָנִית'', ''פְּגִיעָה בַּזְּכוּת הַחָפְשִׁית לְהִנָּשֵׂא'', ''הִתְעָרְבוּת בְּחַיֵּי הָאִישׁוּת שֶׁל הַפְּרָט'' וְגוֹ'? הַאִם אַתָּה עוֹמֵד מוּל פְּסִיקוֹת בַּגַּ''ץ, מְחָאוֹת הָאֶלִיטָה, גִּנּוּיֵי הָאוּ''ם וְאַמְנֵסְטִי וּבֵית הַדִּין הַבֵּינְלְאֻמִּי בְּהָאג?

קַל לְךָ לְקַוּוֹת שֶׁהַכֹּל יִהְיֶה בְּסֵדֶר וְלֹא לְיַחֵס ''מִשְׁקָל יֶתֶר'' לִשְׁאֵלוֹת שֶׁל ''לוֹחֲמָהּ אֶזְרָחִית''.

קַל מִדַּי, לְצַעֲרִי, מִפְּנֵי שֶׁהַשְּׁאֵלוֹת הָאֵלֶּה תּוֹבְעוֹת תְּשׁוּבוֹת בְּרוּרוֹת וְחַדּוֹת, וְכָל עוֹד הֵן מִנְסָרוֹת בַּחֲלַל הָאֲוִיר לְלֹא מַעֲנֶה - הָאַסְטְרָטֶגְיָה שֶׁלְּךָ נוֹתֶרֶת אֲפוּיָה לְמֶחֱצָה.
_new_ הוספת תגובה



אין ליוסלה ילד שלי נחמד
האח של יוסלה (יום ראשון, 02/12/2007 שעה 8:39)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תשובה נחמדה ומכובדת.
הוא עדיין שרוי בבלוני האוסליאדה שלו
ומעופף זחוח דעת בין שלום לשלום.

אבל יש לו דמגוגיקקה מחוצפת
שנשענת על הפרוטוקולים של זיקני ציון.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
ע.צופיה (יום ראשון, 02/12/2007 שעה 16:06)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדיון בינינו בזמן האחרון היה מעניין מאוד מבחינתי ואפילו הסב לי קורת-רוח.
צר לי כי בתשובתך האחרונה עברת לשלב המדע הדמיוני.
בעיית השיבה קיימת כבר שישים שנה. האם עד היום התארגן מצעד של מיליון ערבים זקנים נשים וטף כקיר אחד לעבר גבול ישראל בדרישה לקבל חזרה את אדמותיהם?
האם ידוע בהיסטוריה מקרה דומה?
ובכלל ה''מצעד'' שלך יכול לצעוד,בתיאוריה, בכל קומבינה מדינית. אין צורך להקים 2 מדינות בכדי לארגן מצעד כזה.
ומה יעשו האמריקאים אם מיליון מקסיקנים רעבים יצעדו לגבול ארה''ב בדרישה לתעסוקה?
כל האמנות הבינלאומיות מתירות ירי לשם הרג כנגד פולשים . אז מה שאלתך בכלל?
''מאות טילים נורים מתוך שטח ערבי אל תוך גבולות המגדרים של המדינה היהודית''.
האם זה לא מה שארע במלחמת לבנון השניה? ואיך הגיבה מדינת ישראל? האם לא בהפצצות רבתי על ביירות וערים אחרות בלבנון? מה אתה שואל בכלל? האם יש לך ספק מה תהיה התגובה?
האם ידוע לך על ערבי ישראלי אחד שביקש לייבא אישה מסודן?
אם כן, תחכים אותי, אם לא -זה בגדר מדע בדיוני.
התקשורת הליברלית נזעקת נגד אפלייה גזענית כאשר י ש אפלייה כזו ולא לתפארת המליצה .( יש לי הרבה ביקורת כנגד התקשורת הישראלית,אך בל נגזים).האם בג''ץ פסק שמותר לייבא נשים מסודן? אם כן,תפנה אותי לפס''ד.
האם יבוא נשים הוא עיסקו של בית הדין הבינלאומי בהאג?
מה השטויות האלה!
אני מניח שאתה מנסה להטיל אימה עלי ועל אנשים הדומים לי בהשקפת העולם. זה לגיטימי, אך קצת אינטליגנציה, מינימום של הגיון.
שום דבר לא מנסר בחלל ללא מענה-על כל דבר אתה מקבל מענה,יתכן שהוא לא מקובל עליך,אך תתיחס לענין ולעובדות ולא למכלול אפשרויות דמיוניות.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
אריה פרלמן (יום שני, 03/12/2007 שעה 22:44)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

- בְּדֶצֶמְבֶּר 1992 גֵּרְשָׁה מֶמְשֶׁלֶת רַבִּין 415 אַנְשֵׁי חָמַאס לִלְבָנוֹן. הֵם הֵקִימוּ ''מַחֲנוֹת פְּלִיטִים'' בִּגְבוּל לְבָנוֹן-רְצוּעַת הַבִּטָּחוֹן, וְהִזְמִינוּ אֶת כָּל הַתִּקְשֹׁרֶת הָעוֹלָמִית לִצְפּוֹת בְּ''מַר גּוֹרָלָם''. תּוֹךְ שָׁנָה וָחֵצִי לְכָל הַיּוֹתֵר הִתְקַפְּלָה מֶמְשֶׁלֶת יִשְׂרָאֵל וְהֶחְזִירָה אֶת רֻבָּם כְּכֻלָּם אַרְצָה.

כֵּיצַד קָרָה שֶׁמֵּאוֹת רוֹצְחִים, מְסִיתִים וּמְאַרְגְּנִים שֶׁל פִּשְׁעֵי הֶחָמָאס, מֵהַשְּׂאוֹר שֶׁבְּעִסַּת הַטֶּרוֹר - נִדְמוּ כַּחֲגָבִים עֲלוּבִים וּמְעוֹרְרֵי רַחֲמִים בְּעֵינֵי הָעוֹלָם?

הֲרֵי לְךָ תַּקְדִּים.

אִם יָקוּמוּ לְךָ תְּרֵיסָר (כְּדֵי שֶׁלֹּא נִגָּרֵר לְמַדָּע בִּדְיוֹנִי כִּדְבָרֶיךָ) ''מַחֲנוֹת פְּלִיטִים'' שֶׁכָּאֵלֶּה, לֹא יִדְמוּ גַּם הֵם כַּחֲגָבִים מֻכֵּי-יָגוֹן בְּעֵינֵי הָעוֹלָם? וּמַדּוּעַ שֶׁכְּנִיסָתָם לְיִשְׂרָאֵל תִּמָּנַע? נִתַּן לִסְמֹךְ עַל עֲמִידוּתָהּ שֶׁל מֶמְשֶׁלֶת יִשְׂרָאֵל כְּפִי ''עֲמִידוּתָהּ'' שֶׁל מֶמְשֶׁלֶת רַבִּין הַקָּשׁוּחַ מ1992?

- כָּל הַאֲמָנוֹת הַבֵּינְלְאֻמִּיּוֹת מַתִּירוֹת יֶרִי כְּנֶגֶד פּוֹלְשִׁים וְגוֹ'.

אֲנִי מַבְטִיחַ לְךָ שֶׁדֵּי בְּתִינוֹק ''פָּלִיט'' הָרוּג אֶחָד שֶׁיּוֹפִיעַ מֵאוֹת פְּעָמִים בְּעֶשְׂרוֹת עֲרוּצִים בְּחָמֵשׁ יַבָּשׁוֹת, כְּדֵי שֶׁמֶּמְשֶׁלֶת יִשְׂרָאֵל תִּרְעַד מִפַּחַד הַתִּקְשֹׁרֶת הָעוֹלָמִית וְאַמְנֵסְטִי וְלֹא תָּעֵז לְמַמֵּשׁ אֶת הַהֶתֵּר הַבֵּינְלְאֻמִּי לְעֵיל. בְּדִיּוּק כְּפִי שֶׁתִּינֹקֶת הֲרוּגָה אַחַת הָרְתִיחָה אֶת דָּמוֹ שֶׁל רֵייגֶּן וְאִלְּצָה אֶת בֶּגִין לְהַשְׁעוֹת אֶת הַהַפְצָצוֹת בְּמִלְחֶמֶת לְבָנוֹן הָרִאשׁוֹנָה.

- מֵאוֹת טִילִים...

אֱמֶת, מֶמְשֶׁלֶת יִשְׂרָאֵל הִפְגִּיזָה אֶת לְבָנוֹן כַּהוֹגֵן בִּשְׁנַת 2006, אוּלָם לְפִי דְּבָרֶיךָ שֶׁלְּךָ, אוֹתָהּ מֶמְשָׁלָה מְגַלֶּה רִפְיוֹן מוּל מֵאוֹת קָסַאמִים עַל יִשּׁוּבֵי וְעָרֵי דְּרוֹם-מַעֲרָב הַנֶּגֶב.

מַדּוּעַ רִפְיוֹן?

כֵּיצַד אוּכַל לָדַעַת שֶׁלֹּא יָשׁוּב אוֹתוֹ רִפְיוֹן גַּם בַּסִּיבוּבִים הַבָּאִים?

- יְבוּא נָשִׁים מִסּוּדָן.

הַאִם יָדוּעַ לְךָ עַל בֶּדוּאִים שֶׁמְּיַבְּאִים נָשִׁים מֵעַזָּה מִפְּנֵי שֶׁהֵן יְדוּעוֹת כְּצַיְתָנִיּוֹת יוֹתֵר? הַאִם יְדוּעָה לְךָ מִדַּת הָרִבּוּי הַטִּבְעִי בַּנֶּגֶב, כַּאֲשֶׁר לִגְבָרִים רַבִּים יֵשׁ יוֹתֵר מֵאִשָּׁה אַחַת וְאַף יוֹתֵר מִשְּׁתֵּי נָשִׁים?

הָאֵם תֶּאֱכֹף אֶת הַמּוֹנוֹגַמְיָה גַּם עַל עַרְבִיֵּי מְדִינַת יִשְׂרָאֵל הַמֻּגְדֶּרֶת וְהַמְּגֻדֶּרֶת?

- בֵּית הַדִּין הַבֵּינְלְאֻמִּי בְּהָאג.

גּוֹרְמִים בְּתוֹךְ יִשְׂרָאֵל, אִם מֵהַשְּׂמֹאל הַקִּיצוֹנִי הַיְּהוּדִי מאם מִטַּעַם ''אִרְגּוּנֵי שִׁוְיוֹן'' עַרְבִיִּים, כְּבָר יִמְצְאוּ עִלָּה לְהַעֲבִיר אֶת טְרוּנְיוֹתֵיהֶם לְהָאג, אוֹ לְכָל הַפָּחוֹת לַוַּעֲדָה לִזְכֻיּוֹת אָדָם שֶׁל האום.

מְדִינַת יִשְׂרָאֵל תִּכְפֶּה מוֹנוֹגַמְיָה עַל הָעֲרָבִים? הֲרֵי לְךָ ''דִּכּוּי תַּרְבּוּתִי''/''רְדִיפָה עַל רֶקַע דָּת/לְאֹם'' וּבְקִצּוּר: עִלָּה.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
ע.צופיה (יום שלישי, 04/12/2007 שעה 5:36)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צר לי ,אך אתה מקצין את הדברים עד כדי גיחוך.
ממשלת רבין גרשה 415 מחבלים. ממשלות בגין ושמיר לא העזו לבצע פעולה כזו,למרות שנדרשה. אז אצל מי הרפיון?
בג''צ פסק שיש להתיר להם לחזור כעבור זמן. היו נימוקים משפטיים, איני זוכר אותם בבירור.
''אם יקומו תריסר מחנות פליטים....'' יש כאלה,אז מה פליט אחד חזר?
היה המקרה עם הילד שנהרג בידי אביו בתחילת האינתיפדה בעזה(שכחתי את שמו,זה שיש ויכוח אם צת בכלל) כל התקשורת העולמית ''רקדה''. אז מה?
אני מודה!!! אצל חלק ממנהיגנו התגלה רפיון. אצל מי? כדבריך,בגין. אצל פרס ובענין הקאסמים (שכידוע החלו בשנת 2001) שרון. לא כל מי שנבחר להנהיג אכן מתאים ב-‏100%.
איך תוכל לדעת שהרפיון לא ישוב...''?
בחר את מנהיגך בחכמה!
בנושא ייבוא נשים . יש לכבד מסורות דתיות אצל בערבים כפי שאנו מכבדים מסורות דתיות שונות(אך דומות) בעדות שונות בעם ישראל. מנגד יש לחוקק חוק ברור עם רוב ''מוחץ'' על אי מתן אזרחות ישראלית אלא רק ליהודים (לפי חוק השבות ב''ניכוי'' מקרים פליליים) וכמובן מקרים הומניים מיוחדים.
הגירה מארצות מפגרות כלכלית לארצות מתפתחות זו בעייה בינלאומית וכנראה תבוא על פתרונה במסגרת זו.המהגרים אינם ''נוהרים'' למדינות הנוהגות בהם בקשיחות.
בית הדין הבנלאומי, כשמו כן הוא, סמכויות קטנות,אך ''הדו'' התקשורתי חזק.צריך ללמוד לחיות עם זה,זה חלק מהתפתחות בינלאומית שאינה קשורה לישראל.
אבל, תמה אנוכי, למה סטית לנושאים כאלה ולא המשכת בנושאי שלום,בטחון וכו...
_new_ הוספת תגובה



פרלמן מלמד בעקיפין משהו חשוב
צדק (יום שלישי, 04/12/2007 שעה 8:12)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדינה צריכה לדאוג לעמידותה גם בתנאים הקשים ביותר,
גם אם יהיו לה מנהיגים אידיוטיים כמו אולמרט,
גם אם יהיו לה שפנים כמו אהוד ברק.

רק עם מפגר מהמר על טוב ליבם של הרוצחים הערבים,
ועל מנהיגות תבוסתנית ועלובה שפתאום תהפוך באורח נס למנהיגות נחושה.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
אריה פרלמן (יום שלישי, 04/12/2007 שעה 23:30)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אָכֵן מֵרֹב עֵצִים הִפְסַקְנוּ לָדוּן בַּיַּעַר.

אוֹתִי מַדְאִיגִים שְׁנֵי דְּבָרִים (בֵּין הַשְּׁאָר):

- מֵאָז מִלְחֶמֶת יוֹם כִּפּוּר יִשְׂרָאֵל (תַּחַת כָּל מֶמְשָׁלָה) נִמְצֵאת בְּתַהֲלִיךְ הֵחָלְשׁוּת וּנְסִיגָה, שֶׁצָּרִיךְ לְדַעְתִּי לְהַדְאִיג גַּם אֶת מִי שֶׁדּוֹגֵל בִּנְסִיגָה מִטְּעָמִים טַקְטִיִּים אוֹ אֲחֵרִים.

יֶשְׁנָם שְׁלוֹשָׁה סַמְמָנִים בּוֹלְטִים לְתַהֲלִיךְ זֶה:

1) מַה שֶׁנֶּחְשַׁב עַד 1992 לְעִקָּרוֹן בַּרְזֶל בִּטְחוֹנִי שֶׁנּוֹגֵעַ לְעֶצֶם קִיּוּמָהּ שֶׁל מְדִינַת הַיְּהוּדִים, הִתְפּוֹרֵר לְלֹא שׁוּם סִבָּה נִרְאֵית לָעַיִן, דְּהַיְנוּ: שְׁלִילַת הֲקָמָתָהּ שֶׁל מְדִינָה עֲרָבִית בֵּין הַיָּם לַיַּרְדֵּן.

2) מַה שֶׁנֶּחְשַׁב עַד 2000 לְעֵרֶךְ לְאֻמִּי עֶלְיוֹן שֶׁנּוֹגֵעַ לְעֶצֶם זֶהוּתוֹ הַלְּאֻמִּית שֶׁל הָעָם הַיְּהוּדִי, הִתְעַרְעֵר - שׁוּב - לְלֹא סִבָּה נִרְאֵית לָעַיִן, דְּהַיְנוּ שְׁלֵמוּת יְרוּשָׁלַיִם כְּבִירַת מְדִינַת יִשְׂרָאֵל.

3) מס' הַמְּחַבְּלִים שֶׁמְּדִינַת יִשְׂרָאֵל מְשַׁחְרֶרֶת תְּמוּרַת שָׁבוּי יִשְׂרְאֵלִי אֶחָד הֶאֱמִיר מֵאֶחָד (אוֹ כַּמָּה בּוֹדְדִים) תְּמוּרַת אֶחָד - לְשִׂיא שֶׁל עִסְקַת גִ'יבְּרַיְל וְעִסְקָאוֹת אֲחֵרוֹת.

תַּהֲלִיךְ זֶה נִכַּר בְּדֻגְמָאוֹת אֲחֵרוֹת, אוּלָם אֲנִי מְקַוֶּה שֶׁכַּוָּנָתִי הוּבְנָה.

-- אַחַת הַמַּנְטְרוֹת הַשְּׁגוּרוֹת בְּפִי תּוֹמְכֵי הֶסְכֵּם אוֹסְלוֹ וּגְרוּרוֹתָיו הִיא ''שָׁלוֹם עוֹשִׂים עִם אוֹיֵב''.

אַחַת הַטְּרָגֶדְיוֹת הַגְּדוֹלוֹת שֶׁלָּנוּ בַּדּוֹר הָאַחֲרוֹן נוֹבַעַת מִכָּךְ שֶׁהָאַסְטְרָטֶגְיָה מְבֻסֶּסֶת עַל חֲצִי-אֱמֶת (שֶׁהִיא כַּיָּדוּעַ גְּרוּעָה לִפְעָמִים מִשֶּׁקֶר שָׁלֵם), מִפְּנֵי שֶׁשָּׁלוֹם עוֹשִׂים עִם אוֹיֵב שֶׁנִּכְנַע אוֹ שֶׁהִשְׁתַּנָּה, וְאִלּוּ אַשָּׁ''ף מֵעוֹלָם לֹא הִשְׁתַּנָּה, וּוַדַּאי שֶׁלֹּא נִכְנַע. רַק רִעְנֵן אֶת הַטַּקְטִיקָה.

לָכֵן, הַשָּׁלוֹם בִּשְׁבִיל אַשַּׁ''ף אֵינֶנּוּ אֶלָּא הֶמְשֵׁךְ הַמִּלְחָמָה בְּאֶמְצָעִים אֲחֵרִים, וְתוּ לֹא. תְּהוֹם עֲמֻקָּה שׂוֹרֶרֶת בֵּין שָׁלוֹם שֶׁכָּזֶה לְבֵין שָׁלוֹם שֶׁהוּא הֵן עֵרֶךְ מוּסָרִי עֶלְיוֹן וְהֵן אִינְטֶרֶס לְאֻמִּי מִמַּדְרֵגָה רִאשׁוֹנָה, לְשִׁיטָתָם שֶׁל תּוֹמְכֵי אוֹסְלוֹ וְגוֹ'.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
ע.צופיה (יום רביעי, 05/12/2007 שעה 3:06)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במבט לאחור ובחוכמה שלאחר המעשה,כל ממשלות ישראל מאז ממשלת אשכול ועד ממשלת ברק (לא כולל)נהגו בטיפשות ובקוצר ראיה משווע.ומה שאתה מתאר זו לא מציאות,אלא ראיה מעוותת של המציאות שאיפיינה את כל הממשלות הללו.
ראשית אנו שוכחים כי לא כבשנו את השטחים בשנת 1967 במין יזמה אסטרטגית ארוכת טווח ולאחר ניתוח מיעמיק והכנות ארוכות שנים.זה נפל עלינו במקרה.הלכנו ברחוב,מישהו דחף אותנו ותוך כדי תגובה מצאנו שקית עם מיליון דולר.תוך זמן קצר הצגנו את עצמנו כסוחרים ממולחים שיודעים ל''עשות''כסף.
בפרט שכיבוש הגדה המערבית ''ממש'' נכפה עלינו על ידי חוסיין הטיפש. הרי התחננו בפניו שלא יתגרה בנו.
ואנו מדינה בת כ-‏2-3 מיליוני תושבים חשבנו שנוכל לשלוט על 2 מיליונים אחרים.ועוד חשבנו שנוכל לעשות זאת כשיד אחד בלבד אוחזת בנשק והשני מעשנת סיגריה בניחותא.
לכן הופתענו פעם ראשונה ב-‏1973.
טיפשות אחרת שדבקה בנו,היא המחשבה שנוכל לשלוט במיליוני ערבים לאורך זמן,ללא מתן זכויות אזרח נאותות.ואני כלל איני מזכיר את שיא הטיפשות-שאנו נתכנן מחדש את המזה''ת.(נשליט את הנוצרים בלבנון,נקים יישות דרוזית בדרום סוריה,נעביר את בערבים מהגדה לגדה ועוד רעיונות נפלאים).
השאננות, הולידה יהירות והתנשאות שגרמה שהישראלי היפה עם כובע הטמבל יראה כקלגס הדורס אחרים.אנו לא ראינו זאת זמן רב,כי לא הסתכלנו בראי.אך יתר דיירי העולם ראו זאת והתייחסו בהתאם.
לכן,ההתעוררות הלאומית הערבית,שקיבלה תנופה בשנת 1967-8 (אחרי שאנו שחרננו אותם),זכתה,לתדהמתנו,באהדה עולמית ועתה אנו רואים את תוצאותיה(מדינה נוספת בין הים לירדן).
ולענין ירושלים. אני מתנגד בתוקף לחלוקת ירושלים!! אך מהי ירושלים? ומי מוסמך להחליט על כך? בשנת 1967 ,מתוך ראיה קצרת-טווח ונכונה לאותו רגע,הרחיבו את ירושלים באורח מלאכותי לחלוטין, האם זה קדוש? ירושלים היא ירושלים וכולנו יודעים מהי. יתר הויכוחים אינם על ירושלים אלא ממניעים אחרים.
אני נגד שחרור מחבלים שלא ביחס מספרי נאות למספרי המשוחררים מהצד השני.ונראה לי שדוקא ראש ממשלתנו הנוכחעת רוצה לשנות משהו בנושא זה.אין ספק מדיניות שחרור המחבלים מעידה יותר מכל על הרפיון שאחז בנו.
בגין שעד יומו האחרון לא הבין מאיפוא ולמה סאדאת ''נפל'' עליו,החמיץ הזדמנות היסטורית.האפשרות לפתור את בעיית המיעוט הערבי בין הים לירדן באמצעות אוטונומיה בתמיכת ובהשגחת מדינות ערב.הדבר היה ''משקיט'' את הפלסטינאים לשנים רבות ונותן לנו ולהם את האפשרות לבנות מערכת יחסים בתנאי שלום ולא מלחמה. אך,איך אמר לי מישהו: ''מה, ניתן להם לנצח? מה פתאום''.וכך זה התגלגל עד אוסלו.
ואוסלו הייתה ההכרה הפומבית של העם בישראל (כי הרי רוב רובו של העם תמך באוסלו)שאין לנו את הכוחות לשלוט ב-‏3 מיליוני ערבים.
ברור שהסכמי אוסלו נעשו עם אויב,גי הרי ,אחרי,25 שנים של לוחמה,לא הצלחנו להכניע את הפלסתינאים,אז ברור שעושים שלום עם אויב.
לכן,אני מביע ומציע את דעתי האישית,כמובן,-ניתוק.
חומה,גדר,יחסי מסחר וכלכלה מינימליים,אפס תעסוקה,מינימום קשרים,אפס ביקורים (הדדי).שיחפשו את כל מה שקיבלו מאיתנו מזרחה ודרומה.
לאחר שנים מספר,במידה ויהיה שינוי מנטלי,ניתן לבדוק שינוי במצב היחסים.
אתה מנסה להלך עלינו אימה. מצעד של מיליון איש,מאות טילים,ירי,חדירות וכו. במידה ולכל התגרות תהיה תגובה הולמת-לא יהיה לכך המשך.שום דבר במעשי הפלסטינאים אינו ספונטני,הכל מתוכנן.
ומדוע ציינתי עד ברק.כי אהוד ברק היה ראש הממשלה הראשון שהתמודד עם בעיית פתרון הקבע לסכסוך ולשם כך הוא הציע פתרון,שאמנם נדחה בטיפשות,אך הפך לאבן יסוד לכל ההצעות מאז.כי הוא מבוסס על המציאות ולא על האילוזיות של הצדדים.
הוא קשה להתקבל וההוכחה היא כי הוא נדחה על ידי 2 הצדדים.
והוא פועל יוצא של כל האיוולת שנמשכה מאז 1967.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
שוֹקוֹלָטֶה (שבת, 01/12/2007 שעה 9:01)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה דעתך על פתרון מדיני, גם אם קשה ליישמו היום, של שתי מדינות לשני עמים, כאשר מדינת פלסטין תשכון בירדן ובירתה עמאן ומדינת ישראל תשכון בין נהר הירדן לחוף ובירתה ירושלים (כמובן שצריכים להפיל בהסכמה או בכוח את המלוכה האשמית שהיא דחליל מלאכותי בפלשתינה-א''י).

הערבים שגרים בישראל, יהיו במעמד תושב ולא אזרח, יצביעו לפרלמנט בעמאן. מבחינת היום יום שלהם לא יחול שום שינוי, רק לא תהיה להם השפעה על אופייה היהודי של המדינה. הפליטים הפלסטינים יקלטו במקומות מושבם כיום, או לחילופין בירדן הפלסטינית, ולא תינתן להם אפשרות להגר לתוך ישראל.

האם פתרון כזה (תיארתי אותו כללית בלי הפרטים הרבים שנילווים אליו) מקובל עליך?
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
אריה פרלמן (שבת, 01/12/2007 שעה 20:12)
בתשובה לשוֹקוֹלָטֶה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הַפִּתְרוֹן שֶׁהִצַּעְתָּ זֵהֶה בְּקַוָּיו הַכְּלָלִיִּים לְעֶמְדָּתָהּ הַמָּסָרְתִּית שֶׁל תְּנוּעַת מוֹלֶדֶת וְגַם שֶׁל הַלִּכּוּד עַד תְּחִלַּת שְׁנוֹת הַתִּשְׁעִים.

פִּתְרוֹן כָּזֶה יִתְמַמֵּשׁ אַךְ וְרַק אִם הָעֲרָבִים יַגִּיעוּ לְמַסְקָנָה שֶׁאֵין לָהֶם שׁוּם צֵל-צִלּוֹ שֶׁל סִכּוּי - צְבָאִי אוֹ אַחֵר - לְחַסֵּל אֶת מְדִינַת יִשְׂרָאֵל.

אָז - וְרַק אָז - יֵרֵד הַדַּחְלִיל הַ''פָּלֶשְׂתִּינָאִי'' מֵהַבָּמָה.

וְאָז גַּם לֹא יִהְיֶה בּוֹ צֹרֶךְ. לֹא בְּיַרְדֵּן, לֹא בְּיִשְׂרָאֵל וְלֹא בְּשׁוּם מָקוֹם. הַ''פָּלֶשְׂתִּינָאִים'' יָשׁוּבוּ לִהְיוֹת עֲרָבִים כִּבְיָמִים-יָמִימָה, וְיִטָּמְעוּ חִישׁ-מְהֵרָה בֵּין אֲחֵיהֶם הָעֲרָבִים.

אֵין שׁוּם עֵרֶךְ לְ''פָלַסְטִין'' אִם הִיא בָּאָה לְצַד יִשְׂרָאֵל, וְלֹא בִּמְקוֹמָהּ.

אוּלָם - בְּאֹפֶן הִיפּוֹתֶטִי לַחֲלוּטִין - אֶפְשָׁר לִחְיוֹת - בְּקַוִּים כְּלָלִיִּים - עִם פִּתְרוֹן כָּזֶה.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
אבי גולדרייך (יום שני, 26/11/2007 שעה 6:49)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה יודע ע. מה הבעיה שלכם השמאל החילוני-ציוני או איך שתקראו לעצמכם - לסוגיו?

אתם מחפשים - אל אדם , שיהיה קומבינאטור, חכם, בעל מנהיגות, שיוציא אתכם מהבוץ.
אתם מחפשים טקטיקה קומבינה .
לכן אתם מחפשים מין בן גוריון כזה- אבל שכחתם שבן גוריון בהיתה לו איסטרטגיה והיא להקים מדינה- ולגרש את הערבים .
ואחרי שהקים מדינה , ניסה להשמיד את היהדות ולהפכה לישראליות חילונית ובכך סתם עליכם את הגולל.
בן גוריון לקח מכם את היהדות- הוא לקח מכם את המכלול האיסטרטגי הענק הזה שמסדר לכם את הזכות לשרוד כאן.
היום אתם מחפשים איסטרטגיה :
פעם מדינה פלסטינית לצד ישראל, פעם אוסלו, פעם אנאפוליס, פעם התנתקות ופעם התכנסות.
מחפשים איסטרטגיה לא מוצאים ומסתפקים בטקטיקה של נסיגות שונות ומשונות.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
ע.צופיה (יום שני, 26/11/2007 שעה 8:25)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם לנו,תושבי מדינת ישראל השפויים והבלתי שפוטים,כדבריך ''שמאל חילוני ציוני''יש בעיה,הרי לאחרים שאתה לא מזכיר בשמם-המתנחלים והחרדים,יש ויש בעיות. המציאות ''סוגרת'' עליכם. חלומותיכם המשיחיים מתפוגגים, החזרה בשאלה מחקה מזמן את החזרה בתשובה וילדיכם רוצים לחיות בעולם הזה ולא בעולם שהיה.
כמו כולם ,אנחנו מחפשים. כמו כולם התכוונתי כמו כל בן-אנוש בעולם. יש כאלה שחושבים שמצאו את האור,שיבושם להם.
בן-גוריון היה גדול המנהיגים במאת השנים האחרונות,הייתה לו דרך והדרך הזו הובילה להקמת המדינה.
אני תמיד ''נהנה'' לראות אנשים שיורקים לסיר ממנו סעדו דקות קודם. זה מעיד משהו עליהם.
בן גוריון לא לקח לנו את היהדות,עובדה כולנו יהודים.יש כאלה שחושבים שאלוהים מינה אותם לנציגו עלי אדמתו ומנסים להסביר לנו מהי יהדות. אנו כמובן ממשיכים הלאה,יהודי אמיתי יודע להתעלם משוטים.
אנחנו מחפשים לחיות בשלום ובבטחון במדינה יהודית, לא דו לאומית ולא עם זכויות מיעוט וזכויות רוב- מדינה שיש בה לפחות 75-80% יהודים.
_new_ הוספת תגובה



אפילו את עצמך אינך מייצג.
אבי גולדרייך (יום שני, 26/11/2007 שעה 15:30)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה הרי עלום שם.
ההתלבטות יכולה להיות אם אתה ע. קדימה או ע. אחורה . או היפוך שך עין שזה יען - כן מסוג היענים שטומנים את ראשיהם בחול וראית אותם ''כמובן'' אתמול באילת בחי-בר.
מאיפה החוצפה לייצג את תושבי ישראל השפויים, הבלתי שפוטים ולצאת חוצץ נגד רוב תושבי הארץ המסורתיים.
ולגבי בן גוריון- מצידי תשים את התמונה שלו בשקע קטן בקיר תשים נרות כל יום ותקריב לו חתולים וחיות קטנות.
_new_ הוספת תגובה



אפילו את עצמך אינך מייצג.
ע.צופיה (יום שני, 26/11/2007 שעה 17:15)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להבדיל ממך-איני עלום.
שנית-אני עונה לך בנימוס ובכבוד,אך זה כנראה יותר מדי לטיפוס כמוך. אם הייתי יורק עליך (כמו כמה חברים דומים לך בפורום)היית מדושן מעונג, עוד הוכחה לבהמיות השמאלנים. אך מאחר ואיני כזה אז צצה ומתגלה ערוותך ברבים.
ולגופו של ענין-ענה לך עלום שם אחד בלשון שאתה מכיר ומבין וזה מספיק לי להפעם הזאת.
_new_ הוספת תגובה



אפילו את עצמך אינך מייצג.
אבי גולדרייך (יום שני, 26/11/2007 שעה 17:36)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה עלום ומשתמש בכינוי, תפנים.
ככה זה במציאות שלך -השקר הוא אמת.
אבל לפחות אינך מדבר כאן בשם העם ובלשון רבים.

ולגבי הבהמיות השמאלנית- זו טענתך.
_new_ הוספת תגובה



אפילו את עצמך אינך מייצג.
עמישושקראנץ (יום שלישי, 27/11/2007 שעה 15:32)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו באאאאממממתתתתת ידידי ע. צופיה. אינני יכול להתאפק ובאמת שהייתי רוצה להעמיד את גולדנרייך הימני במקומו, אבל אתה לא נותן לי. הכיצד אתה יכול לעגל את הריבוע ולהחשיך את השמש ולטעון שגולדנרייך הוא עלום ואתה ''להבדיל ממך-איני עלום'' ?????
האם אתה מתכנן לסובב את כדור הארץ ממזרח למערב ואת השמש ממערב למזרח?
בתור איש שמאל אני מצפה ממך להיות איש אמת וישר לבב.
_new_ הוספת תגובה



אפילו את עצמך אינך מייצג.
ע.צופיה (יום שלישי, 27/11/2007 שעה 17:38)
בתשובה לעמישושקראנץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם לא הבנת את זה ,כנראה שהרבה דברים אינך מבין.
אם תעמיק חשוב,תבין, שאני איני עלום,אך אבי גולדרייך יכול להיות גם אבי עמישוש,או יורם זינגרוביץ,או אביעד הבשני ובו ובו.
_new_ הוספת תגובה



אפילו את עצמך אינך מייצג.
מי שזוכר (יום שלישי, 27/11/2007 שעה 23:47)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי אתה מגזים. אתה מופיע בניק בניגוד לרובנו, ותוקף אחד שמופיע בשמו המלא ואך ורק בשמו.
אבל אתה בכל זאת מאשים אותו ש''יכול להיות'' שהוא מופיע גם הניקים אחרים. וה''יכול להיות'' הזה יותר מדי רועש אצלך.

אז תגיד לנו, ככה אתה בונה את כל התיזות השמאלניות שלך?
_new_ הוספת תגובה



אפילו את עצמך אינך מייצג.
ע.צופיה (יום רביעי, 28/11/2007 שעה 0:56)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאין אתה יודע ששמו אבי גולדרייך? האם בגלל שכך הוא כותב זאת? הרי באותה מידה הוא יכול לכתוב כל שם שעולה על דעתו ואין לך כל דרך להוכיח כי אכן זה שמו.
לעומת זאת תמשיך לחשוב עד שתבין כי אני איני עלום שם.
_new_ הוספת תגובה



אפילו את עצמך אינך מייצג.
עמישושקראנץ (יום שלישי, 27/11/2007 שעה 15:32)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו באאאאממממתתתתת ידידי ע. צופיה. אינני יכול להתאפק ובאמת שהייתי רוצה להעמיד את גולדנרייך הימני במקומו, אבל אתה לא נותן לי. הכיצד אתה יכול לעגל את הריבוע ולהחשיך את השמש ולטעון שגולדנרייך הוא עלום ואתה ''להבדיל ממך-איני עלום'' ?????
האם אתה מתכנן לסובב את כדור הארץ ממזרח למערב ואת השמש ממערב למזרח?
בתור איש שמאל אני מצפה ממך להיות איש אמת וישר לבב.
_new_ הוספת תגובה



גולדנדרייך הנכבד
יהודה אשר (יום שני, 26/11/2007 שעה 11:02)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תכניס את זה טוב טוב לראש הקטן שלך.

אתה חי פה בזכות בן גוריון והציונות.

היהדות הקאקרית שלך יכולה רק להתקים בגלות עם התלמוד.

ברגע שהציונות תגמר עתה תחזור לפח הזבל של הגולה.

לא למדת מההיסטוריה כלום.
_new_ הוספת תגובה



ובטח אתה חושב שאני נעלב מיצורים שכמותך.
אבי גולדרייך (יום שני, 26/11/2007 שעה 15:48)
בתשובה ליהודה אשר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ולא. - תכניס את זה לראש הקטנטן שלך.

והשם הוא- גולדרייך לא גולדנרייך.
_new_ הוספת תגובה



ובטח אתה חושב שאני נעלב מיצורים שכמותך.
סתם אחד (יום שני, 26/11/2007 שעה 16:15)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תעברת אותו כבר

גולדנדרייך
_new_ הוספת תגובה



בטח עשו בחינת IQ למנחם באיזה מכון. צריך לברר דברים כאלה
ברבוניה (שבת, 24/11/2007 שעה 7:17)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה הוציא בפסיכומטרי מנחם?
_new_ הוספת תגובה



בטח עשו בחינת IQ למנחם באיזה מכון. צריך לברר דברים כאלה
ע.צופיה (שבת, 24/11/2007 שעה 8:04)
בתשובה לברבוניה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוציא את הנשמה לבוחן.
_new_ הוספת תגובה



היתה שאלה אחת שבנו במיוחד בשבילו
ברבוניה (שבת, 24/11/2007 שעה 8:28)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצא את המשותף בין:

אלטלנה דיר-יאסין הסזון התבכיינות-רצח-ארלוזורוב

תשובה:

הפאשיסטנים חטפו זין ויש סיבות מצויינות למה ימשיכו לחטוף.

ומנחם? הוא כתב, ''תראו, מסדה, שתי גדות'', כאלה דברים. לא היה מאופס זה.
_new_ הוספת תגובה



היתה שאלה אחת שבנו במיוחד בשבילו
ע.צופיה (שבת, 24/11/2007 שעה 8:42)
בתשובה לברבוניה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין סיבה ללעוג למנחם בגין.
חבל שאתה עושה זאת.
_new_ הוספת תגובה



מי לועג?
ברבוניה (שבת, 24/11/2007 שעה 10:07)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מי לועג?
ע.צופיה (שבת, 24/11/2007 שעה 11:46)
בתשובה לברבוניה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כך התרשמתי.
אם טעיתי ,אני מתנצל.
_new_ הוספת תגובה



איזכרתי משהו עובדתי. אחרים הם שליגלגו. לא אני, חלילה
ברבוניה (שבת, 24/11/2007 שעה 12:00)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מי לועג?
עמישרעפוץ (שבת, 24/11/2007 שעה 13:39)
בתשובה לברבוניה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא צריך להתנצל. אין לך שום סיבה. מותר לך ללגלג בעיקר כשאין לך שום סיבה מנטלית והגיונית להרגיש חכם מבגין.
הרי זה הנשק שלנו נגד הימנמנים האלה. למרות שאנחנו נחותים מהם, עדיין יש לנו חוש הומור ולגלוג ראוי לציון

במרצ, אחי !
_new_ הוספת תגובה



עוד חכם
יוסלה (יום שישי, 23/11/2007 שעה 1:30)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

'הָאַקְסְיוֹמָה הַשִּׁקְרִית בִּדְבַר ''הָעָם הַפָּלֶשְׂתִּינִי'''?

לא יעזור לנקד את זה
גם 'נקודים וברודים'.

האם אתה גם קורא לפעמים
את מה שאתה כותב? כנראה שלא.

עוד מתנחל אמיתי או ווירטואלי
שנלחם על הבית.
_new_ הוספת תגובה



עוד חכם
יעקב חבין (יום שישי, 23/11/2007 שעה 10:55)
בתשובה ליוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מה בעצם רצית לומר?

שניקוד לא מוצא חן בעיניך?

תבין את זה שגם אתה מתנחל אמיתי או ווירטואלי בתל אביב. וגם אתה נלחם על הבית שלך מול הפלסטינים, מול הממשלה ומול העיריה. גם קיומך אינו מובטח, בטח בדרך בה אתה חושב שאתה צודק.
_new_ הוספת תגובה



[•] עוד חכם
יוסלה (יום שישי, 23/11/2007 שעה 22:19)
בתשובה ליעקב חבין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה נשמע כמו אחד מאלה שמשתתפים בשיחה
רק כדי 'לחסום' או לנגח משתתפים אחרים.

אם תקרא את תגובתך פעם נוספת אחרי שספרת עד עשר
ונשמת עמוק, אולי תהיה מסוגל לראות מדוע אינה
ראויה לתשומת לב.

כתיבה חסרת-פשר בשני שלבים:

א. יש לך בעיה להבין מה רציתי לומר.
ובכן כתבתי, ובאופן די ברור, שביטוי כמו
'האקסיומה השקרית בדבר 'העם הפלסטיני''
גם אם ינוקד מפה ועד להודעה חדשה לא
ייראה פחות מגוחך.

ב. הרעיון שגם תושבי ישראל שבתחומי הקו הירוק הם
'מתנחלים' אולי קוסם למי שחי בתקוע א', ב', או ד',
אך אין לו אחיזה במציאות. ולראיה, ההסכמים שכבר
נעשו עם הפלסטינים מבוססים על תוואי הקו הירוק
והחלטות האו''ם, וגם התכניות הקיימות להסכם
בנושא זכות השיבה אינן משנות זאת.

קצת נמאס לקרוא תגובות לפי הזמנה, שהקשר ביניהן
לבין המקור מקרי ביותר. תגובות כמו שלך מעידות
בעיקר על המניעים שלך, ואולי גורמות ללוי א, ולוי ב' להרגיש
שהם לא לבד בעסק. אך בסך הכל זה כמו הטרדה מינית.

חבין, בן-שיחי המטריד והמוטרד,
השאלות הריטוריות שלך, מילא. אבל לזרוק לזירה שוב
את הרעיון הנואל של 'כל ישראל מתנחלים וכל ישראל
התנחלות' כבר מעיד על נואשות, וחוסר אונים פוליטי.

האם המטריד הסדרתי מסוגל לבצע? במקרים רבים
מתברר שדווקא המטרידים מינית סובלים
מאימפוטנציה.
_new_ הוספת תגובה



מה, אתה מסוגל לקרוא מה שזה, חבין, כותב לו?
ברבוניה (שבת, 24/11/2007 שעה 7:21)
בתשובה ליוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בטח בן אדם מיואש, שאין לו עם מי לשוחח בעיברית. אולי אתה בהונג קונג, או בהו צ'י מין סיטי? אני - אני רואה מה כותב זה, שורות שורות שחורות. מקבל יאוש, בורח. כך גם עם שאר הפייגאלאך כאן. אתה כותב יפה, צריך לומר, אבל אין לך עם מי לדבר? למד סינית.
_new_ הוספת תגובה



מה, אתה מסוגל לקרוא מה שזה, חבין, כותב לו?
עמישרעפוץ (שבת, 24/11/2007 שעה 13:40)
בתשובה לברבוניה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא יודע סינית....
אני מעדיף עמישמית....
_new_ הוספת תגובה



[•] עוד חכם
יעקב חבין (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 9:12)
בתשובה ליוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תפסיק להתפתל בטיעוני סרק ותשיב כבר לעניין.
_new_ הוספת תגובה



עוד חכם
יוסלה (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 9:53)
בתשובה ליעקב חבין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ה'עניין' הוא
שסוף עונת ההתנחלויות
הגיע,
ואותך זה משגיע.
_new_ הוספת תגובה



עוד חכם
יעקב חבין (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 10:23)
בתשובה ליוסלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תמשיך לתקתק כמו המנטרה של השעון
כי רק לברבר אתה יודע
אצלך פעמיים בשנה 'סוף עונת ההתנחלויות הגיע'
אז ברור שמשהוא לא מכוייל אצלך,
או אפילו הרבה יותר מסתם 'משהו'.

אתם רק סתם קבוצת שמאל של כלומרטים.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
זוהר בדשא (יום שישי, 23/11/2007 שעה 0:45)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגיד אני לא מבין אתה בשמאל הציוני כמדומני או שאני טועה , ואתה מתגאה שברק לא החזיר שטחים כבושים?

אולי סוף סוף תגיע לרגע של אמת עם עצמך?

שמעולם לא עניין אותך השלום, ואתה כמו רוב השמאל הציוני רוצה עוד דונם ועוד דונם למי אתה לועג בעצם?

אז מה רבין היה בשבילך , איש שלום או רמטכ''ל הכיבוש?

אפשר לעזור לך לצאת מהארון?
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
ע.צופיה (יום שישי, 23/11/2007 שעה 1:18)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא טועה.
אני ציוני וכנראה לפי השקפת עולמי אני מוגדר כשמאל.
אני לא מתגאה שברק לא החזיר שטחים כבושים.אני בהחלט מצטער שהועידה בקמפ דיויד 2000 לא צלחה.
אני סונט באותה גברת שכתבה את המאמר וביתר חכמי הימין בפורומנו אשר מעלים על נס את גבורי הימין בעבר ושנואי נפשם דהיום שכולם החזירו שטחים, חוץ מאותו שמאלן ששמו ברק.
אין ספק שהדיון בפורום עוזר לי להגיע לאמת שלי.
השמאל הציוני אכן רצה דונם ועוד דונם,ובזכותו יש לנו היום הרבה דונמים.אך השמאל הציוני הגיע בשלב מסוים למסקנה כי אין יותר תועלת בדונמים נוספים והשלום חשוב יותר.
רבין היה בשבילי אותו אדם מפוקח שידע תמיד מה נכון לעשות בכל זמן נתון.
יש פה רבים המלינים על כך שהורה לירות על הספינה אלטלנה. רבין הבין באותו רגע כשעמד על מרפסת הבית האדום בתל אביב כי יש נסיון להשתלט עליו מהים בתמיכת אנשים ביבשה ותפקידו להגן על הבית מהתוקפים וזה מה שהוא עשה בהצלחה רבה באותו רגע.
רבין כרמטכל משנת 1964 הכין וחידש את תכניות ההתגוננות והתקיפה ששימשו אותנו בששה ימים מפוארים ביוני 67. נכון שהיה גם טרמפיסט מסוים שקטף חלק גדול מהתהילה,אך זה רק בגלל אופיו הצנוע של האיש יצחק רבין.
הסכם אוסלו התפתח במוחם של אחרים,אך מין המפורסמות הוא כי שלב המימוש הוא החלק הקשה ביותר בכל ביצוע. ופה חלקו של רבין מכריע.
תשמע, יש לי בבית 5 ארונות מאיזה מהם אתה רוצה דאצא ואפנה לך מקום?
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
זוהר בדשא (יום שישי, 23/11/2007 שעה 2:00)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבין לא הבין שום דבר ממה שאתה מיחס לו והוא לא דמות של מפוקח הוא קיבל פקודה וביצע אותה חד וחלק , בלי שום סיפורים , חלק מחבריו סירב לבצע הרג של אנשים מיותר .

אבל זה באמת ויכוח חסר תוחלת מה שמדאיג שאתה נזקק ללעג מושחז להוכיח לימין שברק הוא ימין האמיתי, אולי בכל זאת זה אמיתי זו לא אירוניה ולא סארקזם אלא פשוט האמת שהברק הזה הוא ימין , הוא מתנהג כמו ימין, גר כמו ימין, מרויח כסף כמו ימין ומדבר כמו ימין , מזייף בחירות כמו ימין, סונט ברווחה כמו ימין , מחסל משפחות פלסטיניות כמו ימין , כוחני ומדרדר אותנו למלחמה כמו ימין, אז למה ההתעקשות שלכם להיות ''שמאל'' , מה בדיוק שמאל בברק או בך?

אתה חושש שאם תודה שאתה ימין זה יהפוך אותך לעממי יותר?
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
ע.צופיה (יום שישי, 23/11/2007 שעה 8:17)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ,שוב, צודק. זה ויכוח חסר תוחלת.
חברי המפלגות הקומוניסטיות בעבר הרחוק, מק''י ורק''ח, כינו כל מי שלא הצטרף אליהם בשם ''ימין''. גלאון,ביילין,שריד ואלוני היו ימין לפי הגדרתם.
אהוד ברק היה תמיד,נכון להיום, חבר במפלגה שהגדירה את עצמה והוגדרה על ידי אחרים כשמאל. זו כל המשמעות של המילה בהקשר זה.
התנהגותו האישית,מקום מגוריו,פרנסתו,הם לא לענין לטעמי. איך הוא מדבר? זה בהחלט מקובל עלי.
מזייף בחירות? הוא לא המציא את השיטה. סונט בימין? אז מה. מחסל משפחות פלסטנאיות? אם צריך את זה לבטחון המדינה,זה בסדר מבחינתי. גם הפלסטינאיים להשגת מטרתם מחסלים משפחות ישראליות. כוחני ומדרדר אותנו למלחמה? ימים יגידו.
מה עוד רצית לשאול,בני?
_new_ הוספת תגובה



אתה לא שמאל
זוהר בדשא (יום שישי, 23/11/2007 שעה 14:45)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה כל הסיפור וברק בטח שאינו שמאל, זה שנולדת בערוגות של השמאל הציוני לא הופך אותך לשמאל הרבה ימנמנים נולדו בקיבוצים גם אפי איתם נולד בבית אלפא ומאיר הר ציון ועוד גם תנועת ארץ ישראל השלמה גדלה בערוגות האלה.
גם רבין הרי לא החזיר שום דבר זה מה שקסם לכם באוסלו שלא מחזירים כלום, ככה הגענו להרג כזה של ישראלים ופלסטינים גאון הדור שלך רבין הביא הסכם אומלל שאנחנו עדיין לא נחלצנו ממנו הוא הרס את התיקווה לשלום לדורות הגאון רבין.והרג הרג אלפים על זה לא ייתקם דיון כי זה לא מזיז ל''שמאלני'' כמוך ממש שנהרגו אלפי אנשים בזכות ''גאון הדור'' רבין ''איש השלום'' שמצא נוסחה לעשות שלום בלי להחזיר שטחים, נו כן להחזיר לא החזרנו ולכן מתו אלפים.

כל הויכוח שלך עם הימין מגוחך, אתה ימינה מהימין שום דבר לא מצדיק את הזילזול שיש בדבריך.
_new_ הוספת תגובה



תיקון טעות
דוד סיון (יום שישי, 23/11/2007 שעה 16:41)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאיר הר-ציון הוא אכן בן בית אלפא, אבל אפי איתם הוא בן עין גב.
_new_ הוספת תגובה



תיקון טעות
זוהר בדשא (יום שישי, 23/11/2007 שעה 17:38)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון תודה על תיקון הטעות .
_new_ הוספת תגובה



אתה לא שמאל
ע.צופיה (יום שישי, 23/11/2007 שעה 20:06)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשכותבים שטויות עונים בזלזול.
_new_ הוספת תגובה



האמת על רבין לע.צופיה
גבי (יום שישי, 23/11/2007 שעה 10:33)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבין היה במקרה הרע סתם רוצח ובמקרה הטוב איש לא חכם.על איזה השתלטות אתה מדבר מלבד הפחד של בן גוריון מההשתלטות על המדינה כדי לנסות ולחסל יריב פוליטי הוא היה מוכן להסתכן בהריסת מחצית תל אביב .פגז אחד בלבד,לו פגע במטען התחמושת של אלטלנה היה מחולל,מבצע זוועות זה. הבגידה שלו החלה בעוד חיילי האצל ההגנה הלחי תשושים ועומדים בפני הערבים בהרי ירושלים ללא נשק הוא מבטיח בתבוסתנות לבינאום ירושלים.אונית האצל באה ממרסיי עם 920 מתנדבים עם חמישים תותחים מיליון כדורים חמשת אלפים רובים ,כל הלחימה היתה עשויה להיות שונה.ומי מקבל את הפקודה לירות ב''אויבי''בן גוריון וזה לאחר שממשלת בן גוריון -ויצמן נתנה אישור לנחיתת הספינה והבטחה מפורששת בפירוק המטען. רבין ירה על חיילי האצל ורצח 16 מהם בעודם במים.וזו כל האמת לפני השכתוב.
_new_ הוספת תגובה



השקרים ממשיכים
דוד סיון (יום שישי, 23/11/2007 שעה 11:57)
בתשובה לגבי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדות שאתה נמנע מלהזכיר הן:
1. חיילי צה''ל שנהרגו בכפר ויתקין (וגם אנשי אצ''ל.
2. שאנשי אצ''ל לשעבר עזבו בסיסי צה''ל והשתתפו בנסיון לכבוש את רצועת החוף של תל אביב.
3. רבין לא הרג 16 חיילי אצ''ל.
4. הבטחות מפורשות של האצ''ל שלא קויימו.

בקיצור אינך מעוניין בדיון רציני אלא בהתנגחות מיותרת.
_new_ הוספת תגובה



השקרים ממשיכים
יעקב חבין (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 9:10)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגיד לי, אתה תמשיך לשקר בחוסר כבוד לעצמך? אתה מאמין לטענות עצמך?
_new_ הוספת תגובה



האמת על רבין לע.צופיה
ע.צופיה (יום שישי, 23/11/2007 שעה 12:54)
בתשובה לגבי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צר לי, אך אתה ממש לא שווה תשובה.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
יעקב חבין (יום שישי, 23/11/2007 שעה 11:00)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגיד לי, אתה לעולם לא תפסיק להיות אותו ''חכם בלילה''?
מה השטויות האלה לך? אתה מאמין במה שאתה כותב? באמת?

(סתם לידיעתך, כמו שרבין נפל למלכודת ''אוסלו'' בלי שהוא עצמו הכין אותה, כך הוא נבנה על הכנת צה''ל שלא הוא ממש עשה אותה - מי שעסק בזה באמת, בבניית התו''ל ובהכנת האמצעים והכוחות היו וויצמן, בר לב וגנדי. אבל לא ניקח לו את הקרדיט לשתי התופעות האלה. יאללה, בואו נישתה עוד קצת ויסקי).
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
ע.צופיה (יום שישי, 23/11/2007 שעה 12:56)
בתשובה ליעקב חבין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני בסך הכל מנסה להעמיד ראי מול פניך,אך אתה מסרב בכל תוקף להסתכל בזוועה המשתקפת מהמראה.
חבל, השנאה ובריחה מהמציאות המשתקפים בדבריך צריכה להדאיג מישהו.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
יעקב חבין (שבת, 24/11/2007 שעה 17:32)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז תציב מראה נקיה שמשקפת נכונה את המציאות ולא מראה קעורה וכעורה שעליה מודבקות תמונות גזורות מ''הפרוטוקולים של זיקני הימין''.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
יערה (יום שישי, 23/11/2007 שעה 14:21)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גאון הדור זה אתה.
ברק לא מסר כלום לערבים - פשוט גאונות צרופה.
הוא רק הסכים למכור את העם והארץ תמורת הבטחה מצדיק הדור עראפת, אך מסכן אהוד-יאסר ירק לו בפרצוף ופתח במלחמה
למרות הסכמה להעביר 100% מיהודה, שומרון ועזה לידי הרוצח שלא לדבר על קבלת פליטים לתוככי הארץ.אהוד כ''כ רצה לתת את יאסר לא הסכים לקבל.
אין ספק שהכנסת פליטים ערבים אכולי שנאה וללא עתיד יתרמו רבות לשלום.אותו שלום שכבר הושג באוסלו, קהיר, אוסלו ב', קמפ דיוויד וטאבה וכעת יושג שוב באנאפוליס.
העובדה שמנהיגי הליכוד בעבר מממשים היום את מדיניות הכת המשיחית שלום עכשיו היא סוגיה ששווה כבר דיון נפרד
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
ע.צופיה (יום שישי, 23/11/2007 שעה 14:37)
בתשובה ליערה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טרם ענית על שאלותי לגבי הדפוק(עמיר) הזה שנתפש עם אקדח מעשן בהפגנה של השמאל בככר מלכי ישראל(אשר ''בזכותו'' שונתה לככר רבין.)
ברק לא מסר כלום לערבים-עובדה! מה לעשות? גדולי הימין החל ממנחם בגין ועד אריאל שרון הבינו את הבלוף שנקרא התנחלויות-מתנחלים-גוש אמונים-ימין קיצוני ולא קיצוני.כאשר הגיעו לשלטון ''נפתח להם הראש, ונכנס השכל''. אצל ברק זה היה תמיד.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
יערה (יום שישי, 23/11/2007 שעה 15:06)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יגאל עמיר היה בכלל סוכן שב''כ(יש תעודה חתומה)
ויכול להיות שהרצח היה בכלל תאונת עבודה של השב'' כ...

יש יותר מידי חורים בגרסה הרשמית...אז אתה רשאי למלא אותם
כיד הדמיון הטובה עליך...

ואם ההתנחלות של העם היושב בציון ,כולל הקיבוצים והמושבים-הם בלוף,
ואם נדפק לעם הזה השכל ,אז אולי עלינו לשקול מחדש את אותו ''מקח טעות'' ששמו מדינת ישראל
ולחזור לתכנית אוגנדה?

שבת שלום!
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
ע.צופיה (יום שישי, 23/11/2007 שעה 20:17)
בתשובה ליערה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר ומשפחתו של יגאל עמיר הייתה ממיסדי ''השומר'' והוריו נימנו על ראשי ההגנה והש''י, הרי יגאל ואחיו נולדו ישר לתוך מערכת הבטחון.
לא פלא שכאשר חיפשו מתנדב שישחק תפקיד ראשי ב''קומדיית מצבים'' להריגתו של הרודן המוטרף , יצחק רבין, מחסל אלטלנה, יוזם הטיהור האתני ביו''ש,שונא כל נושא כיפה (בעיקר הסרוגות שבהן) ולבסוף חותם על מסמך הכניעה המביש באוסלו,הרי יגאל היה האיש המתאים במקום הנכון.
כפרס הבטיחו לו שיסדרו לו בחורה לעניין( חיקוי עלוב למתאבדים המוסלמים).
הבלוף הוא שבריר העם היושב ביו''ש.
לעם לא נדפק השכל-נהפוך הוא, לאחרונה פקח את עיניו.
_new_ הוספת תגובה



ע. אתה שוב מדבר בשם העם?
אבי גולדרייך (יום שני, 26/11/2007 שעה 15:52)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''לעם לא נדפק השכל-נהפוך הוא, לאחרונה פקח את עיניו. ''
חיקוי עלוב לצ'אושסקו עליו השלום
אולי תכתוב את זה ברומנית שיראה אותנטי?
_new_ הוספת תגובה



ע. אתה שוב מדבר בשם העם?
ע.צופיה (יום שני, 26/11/2007 שעה 17:19)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מבין שזה קשה לך. אבל זאת המציאות.נפטרנו מכם בקטיף,זרקנו אתכם מחומש,נהדפתם מעמונה ומחר יום חג באנאפוליס.
מה צריך יותר מזה אדם שפוי?
_new_ הוספת תגובה



ע. אתה שוב מדבר בשם העם?
אבי גולדרייך (יום שני, 26/11/2007 שעה 17:31)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נפטרנו, זרקנו, הדפנו, ,,,,,

כזה גיבור ומסתתר כמו שפנפן קטן מאחרי כינוי ?
_new_ הוספת תגובה



ע. אתה שוב מדבר בשם העם?
ע.צופיה (יום שני, 26/11/2007 שעה 20:20)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק, אני בסך הכל שפנפן קטן.
זה אפילו יותר מדי עבור גבורים כמוך.
_new_ הוספת תגובה



ע. אתה שוב מדבר בשם העם?
אבי גולדרייך (יום שלישי, 27/11/2007 שעה 2:09)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עכשו לפחות אתה משתחצן ומשתלח בשם עצמך בלבד, לא בשם העם.
_new_ הוספת תגובה



ע. אתה שוב מדבר בשם העם?
עמישושקראנץ (יום שלישי, 27/11/2007 שעה 15:33)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לך גם חצוצרה קטנה?
_new_ הוספת תגובה



ע. אתה שוב מדבר בשם העם?
ע.צופיה (יום שלישי, 27/11/2007 שעה 17:39)
בתשובה לעמישושקראנץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא, רק זנב מזדקר.
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
רב תם (יום שישי, 23/11/2007 שעה 20:07)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברק ברח בזמן לפני שנתן משהוא לערפאת. עוד קצת זמן והיה מוסר הכל. שרון תפס לו את השלטון וברח מעזאזל לעזאז''ל.

לכן אינני מאמין שברק התיימן קצת כפי שכותרות העיתונים בשבועות האחרונים מספרים לנו. אני מאמין שברק בונה את עצמו, לקראת קריסת הקואליציה בעוד מספר חודשים, כי בסך הכל הוא יצטרך להתמודד עם ימין שחוזר ומתחזק.

הכל טקטיקה, אז והיום!
_new_ הוספת תגובה



חכמים בלילה
ע.צופיה (יום שישי, 23/11/2007 שעה 20:18)
בתשובה לרב תם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יפה כתבת, רבנו!
_new_ הוספת תגובה



מאמר חד ,הנוגע במדויק בעובדות
ישראל (יום חמישי, 22/11/2007 שעה 21:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המאמר מוכיח כי מולקולה של שכל לא היתה מאז ומעולם לאותו שמאל הזוי,לאותם פושעי אוסלו והמסתפחים אליו שהובילו אותנו ועוד ממשיכים להוביל לתהום שסופה מי ישורנו.והם ככלב השב על קיאו כן כסיל שב על איוולתו.
_new_ הוספת תגובה



הַפִּילֶגֶשׁ, פֶּרְלְמָן וְתַחְתּוֹנֵי הַמִּתְנַחֲלִים
ברבוניה (שבת, 24/11/2007 שעה 7:53) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אֲנִי נוֹהֵג לוֹמַר לְפִילַגְשִׁי, אַחֲרֵי מִסְפָּר טוֹב, כְּשֶׁמְּחַפְּשִׂים מַשֶּׁהוּ לַכֵּיף: גוֹשְׁגוֹשׁ, בּוֹאִי נַרְבִּיץ פֶּרְלְמָן.

קוֹרְאִים פֶּרְלְמָן וּמִתְגַּלְגְּלִים מִצְּחוֹק, וַאלְלָה, אֵיזֶה קְטָעִים, וְעוֹד נִקּוּד. בְּרוֹהְהַה.

עִם אֶחָד כָּזֶה בְּתוֹר דּוֹבֵר מִתְנַחֲלִים, וְעוֹד כַּמָּה אֲחֵרִים, מוֹשְׁקוֹשְׁפִיץ, מַה בָּנָה אֲתָר יִגְאַל עָמִיר, וְעוֹד פַיְגְאלַאך, פֶּלֶא שֶׁהַמִתְנַחֲלִים עוֹמְדִים לְאַבֵּד עַכְשָׁו אֶת תַּחְתּוֹנֵיהֶם? רַק קוֹרְאִים מַה כּוֹתְבִים אֵלֶּה, זֶה לֹא רַק שָׁוֶה לַתַּחַת, זֶה גַּם מְעַצְבֵּן. פֶּלֶא שֶׁשּׂוֹנְאִים אוֹתָם.

מִתְנַחֲלִים פְּרוּעִים יְקָרִים, אָחִי לְשׂוֹכְרֵי שֵׁרוּתֵי הַפַיְגְאלַאך, פַּעַם שְׁנִיָּה כְּבָר לֹא תִּהְיֶה לָכֶם, וְעִם אֵלֶּה מַה בְּחַרְתֶּם, הִפְסַדְתֶּם כָּל הַקֻּפָּה.

פֶּרְלְמָן, נַגָּנֵי נַשַׁנְשִׁי גִּיטָרָה, אוֹמְרִים אַתָּה מְנַגֵּן גִּיטָרָה. בְּרַרְרַרְרַא.
_new_ הוספת תגובה



סִיגַרְיָה לִפְנֵי וְאַחֲרֵי, כּוֹס קָפֶה בְּאֶמְצַע
שוֹקוֹלָטֶה (שבת, 24/11/2007 שעה 14:28)
בתשובה לברבוניה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אַתָּה נוֹהֵג לוֹמַר לְפִילַגְשֶׁךָ, אַחֲרֵי מִסְפָּר טוֹב, סִיגַרְיָה לִפְנֵי וְאַחֲרֵי, כּוֹס קָפֶה בְּאֶמְצַע, שהשעה מאוחרת וְצָרִיךְ לִקְרוֹא פֶּרְלְמָן. כִּי זיוני הַשֵּׂכֶל שֶׁלְּךָ צְרִיכִים לְהִימָשֵך לְכָּל נִיק, נַקְנִיק וְכָל עָמִישְטְרוּנְגּוּל שְבֵּינְהֶם.

בָּרְבּוּנִיָּה וּבּוֹנְבּוֹנְיֶירָה הֵם צֶמֶד חֶמֶד אֲבָל הַמָּקוֹר תָּמִיד עָדִיף עֲלֵיהֶם. אֲבָל לֹא נוֹרָא, גַּם בְּתַחְפֹּשֶׂת יוֹצֵא הַזֶּבֶל מֵהַפַּח. בְּעִקָּר כְּשֶהַפַּח כְּבָר חָלוּד וְלַבָּרְבּוּנִיָּה קָשֶׁה בִּפְנוֹכוֹ.

אֲבָל בַּחוּץ קַר לַבּוֹנְבּוֹנְיֶירָה וְהוּא הוֹפֵךְ לְקִיפּוֹד שֶעָמִישְמִישְתָּגֵע קִמְעָא כָּל אֵימַת שֶעוֹלִים פֶּרְלְמָן, עֵירָן, יֵעָרֶה, חָבִין, רָבִּינוֹבִיץ, רַב תֹּם, צֶדֶק, זֹהַר בַּדֶּשֶׁא, גַּבֵּי וְעָמִישְרָפּוֹץ ......

יוֹסָלֶה, תַּעֲשֶׂה סַלְסָלֶה, בּוֹא הַבַּיְתָה, חֲזוֹר לַקּוּנְכִיָה !.
_new_ הוספת תגובה



אנשים דלי כשרון שאין להם דבר לומר
ברבוניה (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 14:13)
בתשובה לשוֹקוֹלָטֶה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אין ספק ששוקולטה הוא כישרוני
מי שזוכר (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 17:57)
בתשובה לברבוניה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי הגדרות הברבוניה.

וחוץ מזה גם הטעם והריח שלו טובים הרבה יותר.........
_new_ הוספת תגובה



שוקולטה הוא שרץ. הי שרץ, מה רץ בראש של שרץ?
ברבוניה (יום ראשון, 25/11/2007 שעה 19:47)
בתשובה לברבוניה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מסקרן. כאן שוקולטה חושף משהו מהבזקי הבלגן במוחו, בדומה ליריות אקסונים בודדים במוחו הזערורי של מקק.

הרשימה שמנית, זה מצעד חסרי הכשרון שאין להם דבר לומר.
_new_ הוספת תגובה



שוקולטה הוא שרץ. הי שרץ, מה רץ בראש של שרץ?
עמישושקראנץ (יום שלישי, 27/11/2007 שעה 15:36)
בתשובה לברבוניה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מבייש אותנו. אתה משפיל אותנו.
למה אתה צריך לנחם את עצמך?
אם הוא היה שרץ, מרץ, מקק, חסר כשרון וכל הכינויים
שמתאימים לנו, אז למה אתה בכלל מרגיש מחוייב להגיב
לשוקולדה הזה?
כנראה שאתה שמאלני מהזן שרוצה לפגוע בכל מקקי השמאלנות.
גם אנחנו צריכים להיזהר ממך.
_new_ הוספת תגובה



במקום כל השטויות למעלה-הייתי
אורח (יום שני, 26/11/2007 שעה 21:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מגדיר בכמה מילים. מאמר מצוין שהלוואי והיה לציבור טפת שכל לקרוא ולהפנים.שמה שקורה מסביב הוא טירוף מוחלט.הועידה הזאת היא עוד אסון נוסף.גם אם לא יצא כלום,כאילו אמרנו-אין לנו זכות על הארץ ,אפילו לא על בירת הנצח שלנו.
_new_ הוספת תגובה



והכרה בישראל כמדינה יהודית
מהנדס אזרחי (יום רביעי, 28/11/2007 שעה 22:21) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עפ''י סקר שנערך בקרב ערביי ישראל - אין לאבו מאזן מנדט לוויתורים במו''מ.

סקר של המרכז הערבי למחקר חברתי יישומי, מצא כי רוב מכריע בקרב ערביי ישראל סבור כי הצד הפלסטיני במו''מ מול ישראל אינו רשאי להסכים בשמם בנושאי הליבה. מבין נתוני הסקר: 65.6% מהנשאלים סברו כי הצד הפלסטיני אינו רשאי להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית, רוב מכריע (78.9%) סבר כי אין לפלסטינים הרשות לוותר על זכות השיבה ורוב גדול יותר (81%) סבר כי אין מקום לוויתורים בנושא ירושלים

_new_ הוספת תגובה



בלונדינית רוצה לטוס לטורקיה
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 02/12/2007 שעה 9:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא מתקשרת לשדה התעופה ושואלת: ''כמה זמן אורכת טיסה לטורקיה?''
עונה הפקידה: ''רק רגע...'' ''תודה רבה'', אומרת הבלונדינית ומנתקת.
_new_ הוספת תגובה



בלונדינית רוצה לטוס לטורקיה
ע.צופיה (יום ראשון, 02/12/2007 שעה 16:08)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבלונד היה פיאה.
היא אינה הולכת בגילוי ראש.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי