פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
רוח אופטימית במזרח התיכון
אסתר שניאורסון גרי (יום חמישי, 22/11/2007 שעה 14:00)


רוח אופטימית במזרח התיכון

ד''ר אסתר שניאורסון גרי



המאמר פורסם באתר ערוץ 7 ובאתר של המחברת.

יש ונדמה שצמד המלים ''תכניות שלום'', הן הפופולריות ביותר במקומותינו.כמעט ואין יום שלא נהגות תכניות כאלה ואחרות, חלקן נקברו מיד לאחר שבאו לעולם ולא נודעה קלקלתן הרבה ויש אשליות שלום אחרות שעליהן שילמנו מחיר כבד.

מנחם בגין חתם על הסכם קמפ דיוויד, אלא שזמן קצר לפני החתימה הוא כתב על סאדאת כי זה,
רוצה להשיג את השלום ע''פ תנאיו לאמור נסיגה מוחלטת של ישראל (בסיני) מעבר לקווי 4.6.67 ונוסף לזה מה שהוא מכנה: השבת זכויות העם הפלשתיני, במלים פשוטות לכל מי שיש לו מולקולה של שכל בראש בארץ הזאת – חיסול מדינת היהודים. אם אפשר להשיג מטרה זו בלי מלחמה, מה טוב! זו השאיפה... זה לא הסכם שלום, זה חוזה מלחמה... ואני מנחם בגין לעולם לא אחתום עליו...
אמר וחתם. ונראה שברבות השנים הלכו ורבו אלה שאין להם כלל ''מולקולה של שכל בראש'', שאחרת אין להבין כלל את ריצות האמוק, הויתורים, המחוות, העיוורון, הכסילות, שבהם נוקטות כל ממשלות ישראל מאז ועד היום.

בגין לאחר שמסר את סיני למצרים רצה לתת לערביי יהודה שומרון ועזה אוטונומיה. התוכנית לא התממשה מאחר והערבים סירבו לקבלה, אך נשארה בעינה ההכרה הכלולה ב''זכויות הלגיטימיות של העם הפלשתיני'', עם שישראל ומדינות אחרות לא הכירו בו קודם לכן ואשר מעולם לא היה קיים ככזה. סאדאת סירב בתמיכת הנשיא האמריקני קארטר לוותר אפילו על ''גרגיר של חול'' וישראל נכנעה.

למעשה נטמן בקמפ דיוויד זרע החורבן וישראל אבדה מעמד של מעצמה אזורית והכירה בזכויות לגיטימיות של הפלשתיניים כמו כן נתנה ישראל למצרים מפות המראות היכן נמצאים מרבצי אורניום שישראל מצאה בסיני והמצרים לא ידעו על קיומם, ויתרה על 4 שדות תעופה צבאיים, על עומק אסטרטגי, על שדות נפט באבו רודס ובא-טור, על אתרי תיירות בים סוף ובהרי דרום סיני מהיפים בעולם, על מרבצי טבע כמו מנגן ופחם, על השקעה של 50 מיליארד דולר שהושקעו בכבישים, בסיסים וישובים.

מצרים לא שלטה קודם לכן בסיני כריבון וזה היה עוד משנת 1906 שטח הפקר. מצרים זכתה כמובן בטובין רבים בעקבות ''חוזה השלום''- בין היתר בסיוע אמריקני נדיב שבעזרתו הצליחה לבנות צבא גדול וחדיש, לחוזה התלוו הסכמי משנה שבהם התחייבו מצרים וישראל למסחר משותף, תיירות והעיקר הפסקת ההסתה והתעמולה העויינת מצד מצרים. בפועל תיירים מצריים לא הגיעו, מסחר לא מתקיים, ומצרים נותרה המוקד לאנטישמיות: הקריקטורות, מאמרי השטנה המופיעים בכלי התקשורת כמוהם כפרסומי הנאצים, מיין קאמפף של היטלר יצא שם באין ספור מהדורות ובמפות, ישראל אינה מופיעה כלל ושטחה מצויין כפלשתין.

משם המשיכה ישראל לועידת מדריד. היוזמה באה מצד בוש האב וגורבצ'וב באוקטובר 1991 ונועדה ''לכונן מסגרת למו''מ בין ישראל סוריה לבנון ירדן ואש''ף''. יצחק שמיר ראש ממשלת ישראל לא רצה לוותר על הערבויות של ארה''ב למלווה אשר יסייע בקליטת העולים מרוסיה והסכים להשתתף ושם ניצבה ישראל מול אויביה כששנאה יוקדת מחלחלת מכל מלה של הנואמים. על הפרק עמד הסדר עתידי למה שקרוי ''העם הפלשתיני''. ועידת מדריד היתה מלכתחילה מכשלה ופח יקוש כדי שישראל תוותר על נכסים אסטרטגיים ומקורות מים וישראל נחלשה בעצם השתתפותה בועידה זו. במדריד נשתלו שורשי אוסלו.

באוגוסט 1993 נכרתה באוסלו בין ישראל לאש''ף (ארגון לזכויות פלשתין) ''הצהרת עקרונות''. בשורת הסכמים נתנה ישראל את הסכמתה להכנסת כנופיית הטרור מטוניס אל תוככי ישראל על כלי הנשק וחומרי החבלה שסיפקה להם ואלה שימשו לימים את האויב במלחמתו. מלבד נשק סיפקה ישראל לאויב, כרטיס כניסה לבית הלבן, כסף, טריטוריה, שדה תעופה, נמל, שרות בריאות ועבודה. ההסכם הושג תוך הפרת כללי הדמוקרטיה הבסיסיים ואושר בכנסת ברוב של 61 חכ''ים, אשר 5 מהם ערבים ו-‏2 עריקי צומת.

רבין אז ראש הממשלה הסביר כי ''אש''ף התחייב לפתור את הבעיה בדרכי שלום ופנינו היום אל ימים ללא דאגה ולילות ללא חרדה...'' בקיצור שלום פורח וזורח. כמובן שהתקשורת עטפה הכל בתיאור מתקתק ועבדה שעות נוספות לשיווק וקידום האסון המתרגש. כל מתנגד הפך מיד לאויב השלום וכל התנגדות דוכאה. לו היתה תקשורת הגונה שתשאל את השאלות המתבקשות, שתתאר באמת מה קורה, ייתכן ומעשה אוסלו לא היה מתממש.

וכך הקמנו לכנופיית ערפאת צבא ומשטרה, שחררנו מרצחים מהכלא, יצאנו מהערים, ומיד קבלנו בתמורה פיגועים איומים בכל ערי ישראל, אוטובוסים מתפוצצים, טבח בכל מקום-ברחובות ובבתי הקפה, במסעדות ובשווקים.

וכשאהוד ברק המשיך למעשה את אוסלו והביע נכונות בשנת 2000 לתת לפלשתינים את מה שכונה בידי אדריכלי אוסלו שורש הסכסוך קרי מדינה פלשתינית ביהודה שומרון ועזה, שלטון בירושלים כולל בהר הבית. גם לנוכח ויתורים מפליגים אלה לא ויתרו הפלשתינים על זכות השיבה לתחומי הקו הירוק ופתחו במלחמה. שהרי ערפאת ראה כי פיגועי התופת עברו ללא תגובה ראה את חולשתה של ישראל, את כניעתה שהלכה וגברה עם הבריחה מלבנון שהפכה את החיזבאללה מאיום טקטי לאיום אסטרטגי והפיכה עוז בלב הטרוריסטים הפלשתיניים.

כל הנחות היסוד של אוסלו התרסקו לרסיסים ויחד אתם ישראלים רבים ומשפחות שלמות. ככל שרבו הויתורים ונחתמו עוד הסכמים, הלך וגבר הטרור והארץ מלאה שפיכות דמים.
לאחר גירוש גוש קטיף וצפון השומרון, הריסת 25 ישובים פורחים והפיכתם לעיי חורבות יחד עם בתי הכנסת, קמה וצמחה מדינת חמסטאן ברצועת עזה שכולה טרור ורצח, ושדרות וסביבותיה מופגזים יום ולילה ואין מושיע.

גם ההסכם עם ירדן סיבך את הבעיה הפלשתינית, כי השאיר בידי ישראל את השאלה הפלשתינית, העניק למלך חוסיין את הלגיטימציה לחלקה המזרחי של א''י, וכל תיקוני הגבול הם לרעת ישראל: מתוך 381 קמ''ר שירדן תבעה מדרום לים המלח היא קבלה 300 קמ''ר, ירדן קבלה מימי הירמוך וישראל המתרימה הבינלאומית של הערבים, דאגה למימון סכרים לירדן. כמו שעשינו לפלשתינאים גם ל''בעלי בריתנו'' אלה, אנו מעניקים סיוע כספי ישיר ועקיף, עושים לחיסול חובותיהם כגמול על שנות הנידוי והחרם שלנו כלפיהם והנזקים שהסבנו להם... בהסכם מיוחד הסכמנו על תפקידה ההיסטורי המיוחד של ירדן במקומות הקדושים לאיסלם בירושלים. כלומר, לאחר שהתנתקה ב-‏1988, אני מכניסים אותה בדלת האחורית ומעניקים לה דריסת רגל בעיר הנצח של ישראל...

וכעת הולכים לעוד ועידה, מתחילים דף חדש. עוד חלונות עם הזדמנויות, עוד אופקים עם שחר חדש, עוד מזרח תיכון מחודש או בשמו העכשווי רוח אופטימית. האם יש ערבי שיוותר על זכות השיבה? אין דבר כזה. הרי עם האוכל בא התיאבון וכידוע הערבים לא השתנו... מכל מהלכי השלום המהוללים, לא למדנו דבר. ואפילו מי שיש בראשו ''רק מולקולה של שכל'' יכול להבין שאם תקום מדינה פלשתינית הרי הקיום היהודי בא''י יהיה בסכנה ממשית ומוחשית.

ועוד לא דברנו על שליטה פלשתינית באקוויפר ההר שמספק 30% מהמים שלנו, כאשר תשלוט במרחב האווירי שלה ותהיה זכאית להפיל כל מטוס ישראלי שייכנס לתחומה, כאשר תוכל להכניס נשק ללא הגבלה, מעולם לא היה מקרה שכתנאי לכינונה הריבונית דורשת אותה ישות את חורבנה של המדינה השלטת וזו מנהלת אתה דין ודברים בעניין, בקול תרועה.
מה מתרקם עתה בסודי סודות ע''י החבורה של אולמרט אפשר רק לנחש. ארץ ישראל הפכה זה מכבר לבית הקברות הגדול להסכמי שלום ונקווה שגם הפעם תיטמן התוכנית השטנית בקברות השלום או שלחילופין גם הפעם ימאנו הערבים, ויצילו אותנו מיד היהודים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  או לא-שלום או מלחמה  (יוסלה) (16 תגובות בפתיל)
  עד מתי ימשיכו להתמכר  (יואל מוסקוביץ)
  חכמים בלילה  (ע.צופיה) (106 תגובות בפתיל)
  מאמר חד ,הנוגע במדויק בעובדות  (ישראל)
  הַפִּילֶגֶשׁ, פֶּרְלְמָן וְתַחְתּוֹנֵי הַמִּתְנַחֲלִים  (ברבוניה) (6 תגובות בפתיל)
  במקום כל השטויות למעלה-הייתי  (אורח)
  והכרה בישראל כמדינה יהודית  (מהנדס אזרחי)
  בלונדינית רוצה לטוס לטורקיה  (מהנדס אזרחי) (2 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי