פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
לידתו של השיכור הישראלי
דן אבן (יום רביעי, 05/12/2007 שעה 20:30)


לידתו של השיכור הישראלי

דן אבן



לאחרונה התרבו המקרים שבהם צעירים בגילופין היו מעורבים באירועים טראגיים. נתונים שונים מלמדים על שינוי בהרגלי הצריכה של משקאות אלכוהוליים בקרב בני נוער. שינוי זה מתבטא בגידול בצריכת יין ומשקאות חריפים על חשבון צריכת בירה ובמעורבות הולכת וגדלה של בני נוער בביצוע עברות בגילופין. החל ממעורבות בתאונות דרכים קטלניות ועד רצח ממש. בנובמבר 2002 נער בן 16.5 מעפולה הואשם ברצח של פיודור לוקצ'וב, בן 27. מכתב האישום, שהוגש בבית המשפט המחוזי בנצרת, עולה כי בין השניים, ששתו לשוכרה בביתו של המנוח, התפתח ויכוח. במהלך הויכוח נטל הנער סכין מטבח ונעץ אותה בליבו של לוקצ'וב.

לאחרונה בתוך פחות מחודש היינו עדים לשלושה אירועים טראגיים שבהם היו מעורבים צעירים תחת השפעת אלכוהול. ב-‏28 באוקטובר בשנה זו, עצרה המשטרה שני נערים בני 13.5 מחדרה, בחשד שאנסו ילדה בת 12, שעה שהייתה מחוסרת הכרה. הילדה אושפזה בבית חולים ''הלל יפה'' בחדרה ביחידה לטיפול נמרץ במצב אנוש. למזלה היא נותרה בחיים. משהתעוררה הוברר שלא היה אונס.
ביום שישי, 9 בנובמבר 2007, התלוננו שתי בנות כי נאנסו ע''י חבורה של צעירים ערבים שפגשו במרכז העיר ושתו עמם אלכוהול. שתי הבנות, בנות ה-‏16, יצאו לבילוי לילי בהרצליה ובנתניה שהסתיים בסיוט. על פי כתב אישום שהוגש לבית-המשפט בתל-אביב, שישה צעירים מקלנסוואה, לוד וטייבה ניצלו את מצבן לאחר שהשתכרו, אנסו אחת מהן, ביצעו בה מעשי סדום וגרמו לה חבלות. תוך כדי המעשים הקשים קיללו אותה ''יהודייה מסריחה'' והכו אותה.
ביום שישי 23 בנובמבר 2007 נמצאה שרית וייס, בת 23 מבאר שבע, מוטלת ללא רוח חיים בבית בקיבוץ אשדות יעקב. חקירה ראשונית העלתה כי מתה משתיית יתר של אלכוהול וכי אין חשד לפלילים. החבר, צעיר בן 26 מקיבוץ אשדות יעקב מאוחד, נעצר כעבור יומיים בחשד לגרימת מוות ברשלנות של חברתו.

רצף האירועים המזעזע הזה, מסמן חולי חברתי שככל שנכיר בו מוקדם יותר, ייטב. ההורים של הילדה בת ה 12 ושל הנערים לא נטלו אחריות. המציאות זועקת, צועקת את כישלונם אבל ההורים עסקו בתירוצים. חוסר נכונותם לקחת אחריות ולייחס לעצמם כישלון הורי הוא תמצית כישלונה של החילוניות הישראלית.

מדוע זה קורה? מה זה אומר עלינו? האם זה ביטוי לאסקפיזם, להתפוררות הרשתות החברתיות? האם זה ביטוי לחוסר נחת בסיסי מהמציאות הישראלית? ההורים בישראל נוטים להאשים את המשטרה, את המורים את כל העולם, אבל עדיין לא שמענו הורה שמתוודה ומצהיר, ''נכון בגלל דרישות הקריירה הזנחתי את ילדיי, הפקרתי אותם ללא מספיק השגחה, תמיכה, הדרכה, חום ואהבה''. איך קורה שבחדרו של ילד בן שלוש עשרה וחצי, ישראלי דובר עברית יש בקבוק וודקה? מה שחסר, זו אותה ההתוודות אולטימטיבית וכנה של אמו ואביו שתאפשר לנו, להתחיל להתבונן - דרך הטראומה המשפחתית שחוו - בתהליך ההתבהמות שמציף אותנו. אם הורים יסמכו על תודעתם האזרחית או מוסריותם של בעלי הפיצוציות זהו מתכון בטוח להמשך הקריסה המוסרית של החברה שלנו. משטרת ישראל סובלת ממחסור היסטורי בכוח אדם באשמת משרד האוצר, לכן יהא זה חוסר אחריות מצד ההורים לצפות שהשוטרים שאינם יצילו את ילדם בשנייה האחרונה מגמיעת כוס הוודקה השביעית או השמינית - רגע לפני אובדן ההכרה. משטרת ישראל כנראה, כבר לא תוכל לספק לנו נסים מעין אלה. הציפייה ששוטרי ישראל יפטרלו בשעות הלילה סביב כל עסק וכל קיוסק שמוכר משקאות חריפים ברחבי הארץ וישגיחו על כל נער ונערה שיצאו לבלות, לא עומדת בשום מבחן הגיוני.

קשה להאשים ילדים בני שלוש עשרה בחולאים שהם קורבנותיהם. נכון יותר לתלות את האחריות בחברה הבוגרת בכלל ובהורים בפרט. דומה שכיום בני הנוער יוצאים לעולם הגדול ללא הכלים הנחוצים להתמודדות עם הסכנות הכרוכות בעישון סמים, נטילת כימיקלים משנה תודעה, או שתיית אלכוהול. סולם הערכים הישראלי מתמוסס תחת מכבש המדיה המסחרית. אם הורים לא טורחים להכין את צאצאיהם לפני הכנסם על תקן הדגיגים הקטנים לביצת הלילה והבילויים שורצת הכרישים - לא ניתן להאשים איש מלבדם.
השאלה איך מחזירים את האלכוהול והאלכוהוליזם למקומם הטבעי, כפי שאלה נתפסו בעיניו של כל ישראלי מבית טוב, עד לא מזמן - עניין של שתיינים, שיכורים ואלכוהוליסטים. בעיה של אנשי שוליים שמתים בגיל צעיר משחמת הכבד. נגע שלעתים קרובות מוביל למוות בשל מחלות כבד, כליות, דימום פנימי, התדרדרות מוחית, תרעלת אלכוהול, תאונות ואף התאבדות.

המיתוג של האלכוהול (שכר) כמשהו קלטי על ידי המדיה ובעיקר הטלביזיה המסחרית וסדרותיה האוויליות, דחק את הדימויים שהיו מוצקים מאוד עד לא מזמן. כמובן שיש להבדיל בין שתיית אלכוהול שתכליתה השתכרות ואובדן שליטה לשתיית יין מדודה במהלך ארוחה, טקס דתי או אירוע חברתי כחלק מתרבות לגיטימית.

הרפובליקה הישראלית קורסת בין היתר משום שהכלכלה הניאו שמרנית מקצצת ללא הפסק בהוצאה הציבורית, ושוחקת ללא הפסק את השירותים החברתיים, את האדם ואת צלם האדם. המרוץ אחר הכסף והתעשרות הקלה מצדיקים מכירת בקבוקי וודקה וסמים לילדים בני שלוש עשרה ברחובותיה הראשיים של תל אביב או הרצליה, התעשרות קלה מתירה לחברת תעופה להעסיק דיילים ודיילות ישראלים בתנאי עבדות. הבעיה שהמחלה הדביקה את כולם, לא רק את בעלי הפיצוציות השנואים שמוכרים לילדינו סמים מתחת לדלפק, אלא גם את ציבור ההורים, שבמרוץ המטורף אחר הדולר בלא משים, החל לחפף בעניין אחריותו ההורית כלפי ילדיו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אני אפתיע אתכם ואטען
Avi (יום רביעי, 05/12/2007 שעה 22:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלא הכיבוש אשם באלכוהוליזם ובשאר החולאים החברתיים במדינה.... זוהי הערה פותחת שמביעה תקווה שלא ידרדרו את הויכוח גם כאן לענייני שטחים, שטיחים ומה שביהם.

שנית, בעיית האלכוהולזים בעיקר בנוער היא תופעה יחסית חדשה בישראל. היא משנות ה-‏90 ויש לה סיבות חברתיות די ברורות,כדלהן:
א. העלייה הרוסית הגדולה עם נפילת בריה''מ הביאה לכאן אוכלוסיה די גדולה בעלת ''תרבות שתיה''. חלק גדול מהאוכלוסיה הזאת חווה משבר קבוצתי ואישי מאי יכולת להיקלט ממש בחברה הישראלית והוא עבר שלב של שימוש באלכוהול להתמכרות אליו.
ב. שינוי דרסטי בתרבות הבילוי והגסטרונומיה, פתיחת מסעדות גורמה עם שתיה מעולה, הפעלת פאבים ומועדונים סקטוריאליים וברי שתיה פתחו את הנוער לפוטנציאל האלכוהול (הסמים, זנות ועוד). הגישה לבילוי עם אלכוהול נהפכה לזמינה מאוד וכך נחשפו יותר בני/בנות נוער לפיתוי הבלתי מבוקר של האלכוהול.
ג. הטלוויזיה הרב-ערוצית והאינטרנט, בעיקר מתחילת שנות 2000 פרצו לבתינו והביאו לכל אחד סל סרטים, אתרים ואינפורמציה זמינה ופוריה, גם בנושא האלכוהוליזם. צ'אטים, SMS-ים ו-ICQ-ים מקצרים מרחקים ומקלים על הבילוי המשותך בחיק בקבוקי האלכוהול.

אלכוהול מתחיל בחברותה וממשיך הביתה. יותר אלכוהול יותר עננים בשכל = פחות משמעת ואחריות = יותר אלימות. אין אפס. אני מתנגד לטענה שעיסוקי ההורים דוחף את הילדים לאלכוהוליזם ( = חוסר אחריות ואלימות). תמיד היו ההורים עסוקים בעיסוקיהם גם בזמנינו. זו לא שאלה של זמן פנוי אלא שאלה של תרבות - תרבות התנהגות, תרבות צריכה, סטנדרטים מוסריים. וכיום החברה לא מנסה ולא מצליחה להתמודד עם תופעות שוליות שחודרות לתוך לב ההוויה והופכות לתופעות נפוצות כל כך.

אני שולל האשמת ''הרפובליקה הישראלית קורסת'' בתופעות האלה. הלוואי והיינו ניאו שמרנים. אלא שאנחנו לא. לכאורה קיצוץ בהוצאות הממשלה בשירותים חברתיים לא היו צריכים להשפיע על הגברת האלכוהוליזם. כי מה הקשר?
נכון יותר לדבר על גלובליזציה וזמינות גבוהה יותר. כי חנוונים מכרו אלכוהול לילדים גם לפני 20 ו-‏30 שנה. אבל זה לא גרם לשינוי ולמשבר. המשבר נגרם כתוצאה מהתהליכים שאני ציינתי בראש.
_new_ הוספת תגובה



אני אפתיע אתכם ואטען
מיסטר מאסטר (יום שישי, 07/12/2007 שעה 8:53)
בתשובה לAvi
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חותם על כל מה שכתבת. אם כי יש לשים הכל בפרופורציות. מסתבר בכל זאת שהיקף תרבות השיכורים
בחברה הישראלית היא מהנמוכות שבחברות שותות-האלכוהול.
אבל לאחר שזיהינו מגמה להתעצמות התופעה אסור לנו
לשבת בשקט ולהניח לתופעה לצבור תאוצה,אלא צריך
לפעול כנגדה בחינוך, הגברת המשמעת בבית ובביה''ס
ובהגברת האכיפה ע''י המשטרה.

לכן השאלה כרגע היא איך המדינה מתארגנת כדי להילחם
בנגע הזה שיכול להתרחב ולהוות בעייה מעיקה לחברה שלנו?
_new_ הוספת תגובה



DRINK , DRIKK , DRINK THE WINE .
אריה עירן (יום חמישי, 06/12/2007 שעה 4:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החברה הישראלית איבדה כמה דברים במהלך עשרות שנות קיומה . ראשית אבדה הלכידות החברתית . העלייה העצומה בתחילת עצמאותנו הייתה שונה עלפי הרכבה מהחברה הקולטת . היא גם לא הייתה שותפה לאידאולוגיה הסוציאלית . הרובד האירופי החדש היה דומה קצת לקודמו . אבל הרובד המזרחי היה אחר והופלה לרעה ברוב הפרמטרים החברתיים . המיעוט הפלסטיני-ישראלי שהיה תמיד 15-20% הוא 1.4 מיליון נפש , זו כבר אוכלוסיה שיכולה לעמוד בנבדל על רגליה . היהודים שומרי מיצוות ברמות חומרה שונות מתרבים בעקבות ילודה רבה בכלל ובפרט על רקע ילודה חילונית מעטה . לתוך הסלט החברתי הזה נוספו כמיליון דוברי רוסית כמעט בבת אחת .
כעת יש לנו חברה משוסעת בכמה אופנים . ערבים , דתיים , ווזווזים , מזרחיים ורוסים . לזה מתווסף שסע מתנחלים-שלום עכשיו . שסע נוסף הוא על רקע כלכלי . לא רק שפערי ההכנסה נעשו הגבוהים בעולם המערבי אלא שהשלטון זנח את רוב מחויבויותיו כלפי אזרחי המדינה . אבנרי שכותב כאן המון לא נוגע בזה בכלל . הוא אחד האשמים , אך לא המרכזי . ''הקבוצה הרוסית'' לא רק הביאה תרבות שתיה . היא גם הביאה 1/4 שאינם יהודים וכנראה שיש שם מעט אנטישמיות חבויה וטיפונת אנטישמיות גלויה .
נוסף לבעיות הנובעות מהרכב זה ודאגות הפרנסה יש מאמץ כלל עולמי להעמיק את השתיה כתקינות חברתית בפירסומות ובגוף הסרטים והסדרות בטלוויזיה . הסדרות האנגליות במיוחד . שם אין דקה שידור בלי לגימה . גם העישון מכה חזרה בניסיון לשמור על מעגל לקוחות .
60 שנה אחרי העצמאות אנו חסרים יעדים לאומיים . לרבים נראה שהציונות הגיעה למיצוי . לא נראה יעד חדש באופק . הצפיפות במרכז הארץ דומה לזו באירופה והחיקוי לתרבות המערבית על חולייה הדקדנטיים רבה .
מכאן עד שתייה כבילוי זמן ושחרור תסכולים הדרך קלה ומהירה .
_new_ הוספת תגובה



DRINK , DRIKK , DRINK THE WINE .
מיסטר מאסטר (יום שישי, 07/12/2007 שעה 9:02)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יעד לאומי הוא דבר חשוב. אבל בחברה מפולגת כשלנו
קשה להגדיר או לסכים על יעד לאומי, בעיקר
כשאנחנו מסתכלים על מה שמעבר לכותרות.

לשם כך צריכה להיבנות הנהגה חדשה בימין
שיגדירו יעדים לאומיים למימוש בכל התחומים
כמו למשל שהחינוך צריך לעבור מהפיכה א' ב' ג'...
ההשקעות בתשתיות חיוניות כמו כבישים, מסילות ברזל
בינוי יגדלו להיקפים ד' ה' ו'... ההשקעה במחקר
ופיתוח מדעי יגיעו ל- ז' ח' ט'... שישראל תפעל
לייצב גבולות קבועים בהסכמה או שלא בהסכמה
ולהגדירם י' י''א י''ב.... וככה בכל עניין ונושא
(בריאות, ביטחון, תמיכה בחלשים ובזקנים, בנקאות
אמינה, זכויות האזרח, יושרה בעסקים, הגנה על צרכנים,
משפט רלוונטי לבעיות החברה וכו').
ועם זה ללכת להכרעת העם ולצאת לדרך חדשה
של יזמות ולא של המתנה, של פעילות ולא של שאננות.
העשייה החדשה הזאת בכל הרבדים של חיינו תפיך
רוח חיים, תקווה ואסרטיביות בכל שדרות החברה.
_new_ הוספת תגובה



אין ספק שזו השפעה של העליה הרוסית
חזי (יום חמישי, 06/12/2007 שעה 8:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריכת האלכוהל ברוסיה הינה צורך חיוני להלחם במזג האויר הקר.
עולי רוסיה הביאו עמם את הנוהג הזה,
וכרגיל, יש תמיד ''מחקים'' פוטנציאליים.

גם העובדים הזרים מארצות אירופה וטורכיה אשמם בהחדרת נוהג נפסד זה.
יש לציין כי יהודים היו תמיד בין העמים הממעטים בשכרות.

כדי למנוע את החרפת תופעת השכרות, ובמיוחד במצב נהיגה,
יש לפעול ביד קשה ולהכניס למעצר ממושך כל מי שנתפס בכך.

חינוך לא יספיק בעניין זה, כפי שלא הספיק בעניין עישון הסיגריות...
_new_ הוספת תגובה



אין ספק שזו השפעה של העליה הרוסית
חזי (יום חמישי, 06/12/2007 שעה 8:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריכת האלכוהל ברוסיה הינה צורך חיוני להלחם במזג האויר הקר.
עולי רוסיה הביאו עמם את הנוהג הזה,
וכרגיל, יש תמיד ''מחקים'' פוטנציאליים.

גם העובדים הזרים מארצות אירופה וטורכיה אשמם בהחדרת נוהג נפסד זה.
יש לציין כי יהודים היו תמיד בין העמים הממעטים בשכרות.

כדי למנוע את החרפת תופעת השכרות, ובמיוחד במצב נהיגה,
יש לפעול ביד קשה ולהכניס למעצר ממושך כל מי שנתפס בכך.

חינוך לא יספיק בעניין זה, כפי שלא הספיק בעניין עישון הסיגריות...
_new_ הוספת תגובה



אין ספק שזו השפעה של העליה הרוסית
יערה (יום חמישי, 06/12/2007 שעה 9:10)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא בהם דוקא (עולי רוסיה) הייתי תולה את הקולר...

השכרות כמו הזנות הם עתיקי יומין

תרבות היוונות שפושה בנו ,כאז כן עתה,
הם אבן הנגף
_new_ הוספת תגובה



אין ספק שזו השפעה של העליה הרוסית
ויקטור (יום חמישי, 06/12/2007 שעה 15:12)
בתשובה ליערה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הזנות כן, השיכרות לא.

הזנות היא עתיקת יומין בכל החברות האנושיות. אבל השיכרות לא היתה ממש תופעה ישראלית עד הגעת העליה הרוסית האחרונה. בכל זאת צריך לקשור בין הגעתם של הרוסים לבין תפוצת השיכרות.
_new_ הוספת תגובה



אין ספק שזו השפעה של העליה הרוסית
מי שזוכר (יום שני, 10/12/2007 שעה 12:27)
בתשובה ליערה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העלייה הרוסית הרחיבה את הזנות והשיכרות. בעוד הזנות התחילה להיות מטופלת ע''י המשטרה וארגונים חברתיים בצורה רצינית בשנים האחרונות (הצבת כוח צבאי בגבול עם סיני ויותר הצלחות בעצירת ההברחות משם לכאן) הרי שהשכרות היא מגירה מוזנחת שלא נפתחה ע''י הרשויות המתאימות לצורך טיפול ומניעה. לדעתי אפשר לעשות הרבה יותר, אם כי אני מודה שגם אם השיכרות התרחבה בעיקר בקרב בני הנוער, היא עדיין לא תופעה נרחבת ושחיכה אצל כלל הנוער. הסיכון של השכרות הוא ששיכורים שאינם אחראים למעשיהם מסתובבים ברחובות, נוהגים במכוניות ויוצרים חיכוך מסוכן עם כלל האוכלוסיה.
_new_ הוספת תגובה



אין ספק שזו השפעה של העליה הרוסית
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 06/12/2007 שעה 23:01)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיחקת אותה

הפעם
_new_ הוספת תגובה



מהנדס אזרחי (יום חמישי, 06/12/2007 שעה 23:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המאמר שלך צריך להקרא ''הביאתו של השיכור הישראלי מרוסיה''

*הבאתם של יותר מחצי מליון לא יהודים ושיכורים לרפובלקת הבננות
_new_ הוספת תגובה



חצי מיליון?
מי שזוכר (יום שני, 10/12/2007 שעה 12:38)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני זוכר רק רבע מיליון!

אבל למה לריב רק על רבע?
_new_ הוספת תגובה



חצי מיליון?
מהנדס אזרחי (יום שני, 10/12/2007 שעה 22:57)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי זה קאלהרצו'

היה מנוע?
_new_ הוספת תגובה



חצי מיליון?
לוי (יום שלישי, 11/12/2007 שעה 7:36)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יולי תמיר בהיותה שרת הקליטה הגשימה אג'נדה אנטי דתית אנטישמית במטרה לדלל את הדתיים בציבוריות הישראלית . במסגרת זו העלת כחצי מליון גויים אשר הגיעו לישראל במטרה לנצל את ההטבות לעולים , ביניהם מספר לא מבוטל של אנטישמים נאצים פעילים .אותו ציבור גויי הביא איתו את השיכרות , התעללות ורצח נשים .
המטרה האנטישמית מקדשת את האמצעים העיקר לעקור את היהדות מעם ישראל ואת עם ישראל מארץ ישראל .
אגב יולי תמיר היא ממיסדי שלום עכשיו האנטישמי .
בתפקידה הנוכחי כשרת החינון היא מובילה אג'נדה של חיסול החינוך ההיהודי הדתי במדינת ישראל .
_new_ הוספת תגובה



הדרך להצלת המדינה היא חיסול החינוך היהודי הדתי במדינת ישראל.
ריק ריבקי (יום שלישי, 11/12/2007 שעה 11:19)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עדיף כמה שיותר מהר.
_new_ הוספת תגובה



הדרך להצלת המדינה היא חיסול החינוך היהודי הדתי במדינת ישראל.
ריק ריבקי (יום שלישי, 11/12/2007 שעה 11:19)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עדיף כמה שיותר מהר.
_new_ הוספת תגובה



כל הכבוד ללוי
דוד סיון (יום שלישי, 11/12/2007 שעה 12:38)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא מתאר יפה את הבסיס לשנאה שהוא רוחש כלפי היהודים.
אין צורך להיות מופתע מכך...
_new_ הוספת תגובה



כל הכבוד ללוי
חוח בן שושנים (יום שלישי, 11/12/2007 שעה 13:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה? לוי רוצה לגרש את היהודים ממולדתם?
עד כדי כך גדולה שנאתו?
_new_ הוספת תגובה



כל הכבוד ללוי
גם רוסי וגם מסריח (יום שלישי, 11/12/2007 שעה 20:46)
בתשובה לחוח בן שושנים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאז 1972,הגיעו לארץ משהו כמו 1.1 מיליון עולים מברית המועצות. יולי תמיר כיהנה כשרת הקליטה במשך קצת פחות משנתיים (זמן כהונתה של ממשלת ברק). בשנות כהונתה עלו לכל היותר 30 אלף איש. בין 1990-1999 עלייה של כ-‏800,000 איש) כיהנו כשרי קליטה:
ך
10 יצחק חיים פרץ שר לקליטת עלייה 22.12.1988 - 13.07.1992 ש''ס
11 יאיר צבן שר לקליטת עלייה 13.07.1992 - 18.06.1996 מרצ
12 יולי אדלשטיין שר לקליטת עלייה 18.06.1996 - 06.07.1999 ישראל בעלייה
13 אהוד ברק שר לקליטת עלייה 06.07.1999 - 05.08.1999 העבודה-מימד
14 יולי תמיר שרה לקליטת עלייה 05.08.1999 - 07.03.2001 (לא הייתה חברת כנסת)
העלייה המסיבית ביותר הייתה בתקופת כהונם של פרץ ואדלשטיין (אסיר ציון, חובש כיפה ומתנחל).
צריך גם להזכיר גם שרוב העולים מחזיקים בדעות שנמצאות איפשהו בין הימין הקיצוני לימין הקיצוני מאוד.

לאור העובדות, האדונים לוי ומהנדס אזרחי מוכנים להפסיק עם תיאוריות הקונספירציה?
_new_ הוספת תגובה



מדוע שיפסיקו?
דוד סיון (יום שלישי, 11/12/2007 שעה 21:03)
בתשובה לגם רוסי וגם מסריח
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי ההודעות שלהם אפילו תיאוריה הם לא ידעים מהי. הם
סתם משרתים אג'נדה של שנאה, שנאת יהודים שחשובים
אחרת. העובדות והאמת לא ממש מעניינים את לוי, מהנדס
אזרחי, צדק ושאר המשמיצים הסדרתיים.
_new_ הוספת תגובה



מדוע שיפסיקו?
אריה עירן (יום שלישי, 11/12/2007 שעה 21:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל יוצאי רוסיה שאני מכיר , שהם כמה עשרות , שותים . חלקם בשתיה מתונה חלקם פחות מתונה . אפילו אלה ששותים שתיה מתונה שותים פי עשר ממה שהיה מקובל בארץ לפני עלייתם . החתן שלי מלנינגרד . הוא שותה כל שבת בקבוק יין . כלומר כ-‏60 בקבוקים בשנה (נא לא להגיד לי שאינני יודע חשבון). הורי ואני שתינו בחגים ושמחות כ-‏5-8 בקבוקים לנפש בשנה .
בתקופת הפנתרים השמיצו את המרוקאים העניים שהם שתיינים ולכן עניים . הרוסים שותים כמויות גדולות לעין שיעור מהמרוקאים אז.
אז לא הייתה השיכרות בעיה חברתית רחבה . לא היו נהגים שיכורים ולא רצח בפיתחי המועדונים .
היכן ההשמצה ? אלה עובדות !
_new_ הוספת תגובה



מדוע שיפסיקו?
גם רוסי וגם מסריח (יום רביעי, 12/12/2007 שעה 10:37)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבר ראשון, יש הבדל בין לטעון שרוסים שותים יותר מהישראלי הממוצע לבין לטעון שהססססמול האנטישמי העלה לארץ חצי מיליון קוזקים שיכורים וניאו-נאצים.

דבר שני, זה שהרוסים נוטים לשתות בנסיבות חברתיות זו עובדה ידועה. העובדה שרוסים מסוימים עושים הרבה יותר מזה זו גם עובדה ידועה. הקשר בין שתי התופעות לבין העובדה שישראלים שותים הרבה יותר מאשר לפני עשרים שנה רחוק מלהיות מוכח.למשל, הרוסים שנוטים לשתיינות הם גם אלה שנוטים להתרחק ממקומות בילוי של ישראלים, לעשות קניות בחנויות רוסיות וכו'- איך בדיוק הם משפיעים על הנוער הישראלי הזך?
_new_ הוספת תגובה



מדוע שיפסיקו?
אריה עירן (יום רביעי, 12/12/2007 שעה 11:10)
בתשובה לגם רוסי וגם מסריח
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבל שאתה קורא לעצמך ''רוסי מסריח'' אם אתה יהודי אתה אחי .
יש השפעות גומלין . העולים מרוסיה הביאו איתם תרבות אחרת . שונה מזו שהייתה כאן לפני עליה זו . יש בה טוב ורע . הטוב הוא תרומתם להשכלה ולכלכלה . הרע הוא השתיה והיחס המנוכר לחברה .
הנוער הישראלי אינו זך . אבל תרבות השתיה חדשה כאן .
אני לא רוצה לעשות הכללות , אבל יש קורלציות . גם יש לשון הגזמה .
אם תופסים 10 שיכורים יוצאי רוסיה ושבדי אחד אומרים ''הרוסים שיכורים'' . אם תופסים 10 זונות מרוסיה ואחת מאינדונזיה אז אומרים ''הרוסיות זונות'' . האמירות האלה אינן נכונות אבל זו לשון הדיבור .
בחברה שנעשתה חומרנית , וחסרת יעדים לאומיים ומושפעת מתרבות ארה''ב מצד אחד ומתרבות רוסיה מצד שני הבילוי כולל שתיה , סמים ושיכרות שהיא תוצאה של 2 אלה .
זה מצער אותי .
_new_ הוספת תגובה



מדוע שיפסיקו?
חושף שקרנים (יום רביעי, 12/12/2007 שעה 23:34)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי הוא באמת רוסי מסריח מהזן של הקוזאקים?
_new_ הוספת תגובה



מדוע שיפסיקו?
אליצור סגל (יום שני, 17/12/2007 שעה 16:13)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
בקבוק יין לשבת זה כלום. יש הרי שלוש סעודות ובכל אחת מצוה לשתות כוס יין בבקבוק יש בסך הכול חמש כוסות.
כי הוא מיכל 750 מ''ל לדעת החזון איש זעור הכוס שחייבים לשתות הוא 150 מ''ל כלומר שיעור השתיה הראוי לשבת הוא 450 מ''ל לפחות.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



ולא ידעו כי בא אל קירבם
חמלניצקי (יום שלישי, 18/12/2007 שעה 9:19)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחרכך הם יוצאים לחוצות ירושלים ומיידים אבנים על עובדים ושבים.
_new_ הוספת תגובה



דמגוגיה קוזקית
צדק (יום רביעי, 12/12/2007 שעה 10:56)
בתשובה לגם רוסי וגם מסריח
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שרי הקליטה אינם קובעים מי יעלה, השפעתם זהה לזו של כל שר בממשלה.
בהעלאת הרוסים הגויים עסקה הסוכנות היהודית בנצלה את הפירצה בחוק לצורך ביצוע פשע זה,
ולממשלת ישראל אין שום יכולת שליטה עליה.

השר פרץ התפטר מתפקידו בגלל בג''ץ האנטישמי שניסה לכפות עליו רישום גויים כיהודים.
השר פרץ טען כבר אז שהגויים מהוים 50 אחוז מהעולים מרוסיה.
_new_ הוספת תגובה



דמגוגיה של הדמגוגים
דוד סיון (יום רביעי, 12/12/2007 שעה 11:21)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מגיב מהשרוול בלי לקרוא את המקור. המקור לטענה נגד שר קליטה היה של לוי כלפי יולי תמיר: ''במסגרת זו העלתה כחצי מליון גויים אשר הגיעו לישראל במטרה לנצל את ההטבות לעולים'' (תגובה 108697).

שלא לדבר על השקרים שמופיעים שם.

אז מי בדיוק ה''קוזק'' שלך?
_new_ הוספת תגובה



דמגוגיה קוזקית
גם רוסי וגם מסריח (יום רביעי, 12/12/2007 שעה 11:31)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שקבע ש''יולי תמיר העלתה חצי מיליון גויים'' זה לא אני אלא אחד החברים שלך. אני רק הסברתי למה מדובר בטעות.
באופן יותר מהותי, תבין פעם אחת ולתמיד שברוסיה הלאום נקבע לפי הא-ב-א, מה שאומר שיש סיכוי גדול שחלק גדול מהגויים לפי ההלכה מחזיקים בזהות יהודית חזקה הרבה יותר מיהודים-על-פי האמא. כמובן שיצורים כמוכם דאגו להזכיר להם טוב טוב שהם בסה''כ בני תערובת...
בכל מקרה,בתור יהודי זקוף קומה, מה דעתך על הקוזקים האנטישמים שהדעות שלהם על הסמולנים הבולשביקים והערבים הג'וקים נמצאות ימינה אפילו ממך?
דבר אחרון, בגלל שאני דמגוג קוזק, אני רק אזכיר שאחוז הרוסים, יהודים או לא, ביחידות קרביות עולה על השעור שלהם באוכלוסיה...
_new_ הוספת תגובה



דמגוגיה קוזקית
צדק (יום רביעי, 12/12/2007 שעה 11:47)
בתשובה לגם רוסי וגם מסריח
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגויים הרוסים הועלו לישראל בעידודו ותמיכתו של השמאל,
שמטרתו היתה להעלות אנטישמים שתמיכתם בשמאל מובטחת ואנטי דתיותם ברורה.
יולי תמיר היא חלק מהשמאל הזה, אך ברור שהיא בעצמה לא העלתה אף אחד.

אני לא מתחרה באנטישמים, את זה אני משאיר לשמאלנים.

השרות בצה''ל, קרבי ככל שיהיה, לא מכשיר את החזיר.
בדקתי בשולחן ערוך ולא מצאתי ששירות בצה''ל הוא אחד מתנאי הכשרות.
_new_ הוספת תגובה



דמגוגיה קוזקית
עין זועמת (שבת, 15/12/2007 שעה 21:07)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה זה ''שולחן ערוך''? ספר מדע בדיוני מהמאה ה-‏17? מה בדיוק הוא קובע? נאדה, זילץ', אפס. לך תשתטח על חורבות החושה הקרובה - קרוב לודאי שאחד מצדיקיך קבור שם.
_new_ הוספת תגובה



[•] דמגוגיה קוזקית
צדק (יום שני, 17/12/2007 שעה 7:31)
בתשובה לעין זועמת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''שולחן ערוך'' קובע עבור כל יהודי גם אם הוא לא רוצה.
המאה ה-‏17 זה חדש מדי עבורינו...........
עבורינו קובע ספר שנכתב לפני 3500 שנה..

אנחנו מעריכים צדיקים ואנשים כמוך מעריכים רוצחי המונים.
יבחר בן האדם את מי הוא מעדיף..
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי