פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
צדק כיבושי
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שישי, 07/12/2007 שעה 19:00)


צדק כיבושי

גדעון ספירו



בית המשפט המחוזי בירושלים בהרכב השופטים משה רביד (אב''ד), אורית אפעל גבאי ואהרן פרקש גזר (יום ב' 3 בדצמבר 2007) על חמדי קורעאן בן ה-‏33 מאסר עולם ועוד מאה שנות מאסר לאחר שמצאו אותו אשם בהתנקשות בשר רחבעם זאבי.
חמדי קורעאן אמר עם היכנסו לאולם המשפט כי הוא לא מכיר בבית משפט של הכיבוש ''וכי יבוא יום ונשפוט אתכם''.

השופטים חזרו בגזר הדין על עיקרי הסעיפים בהם הורשע הנאשם, והקדישו קטע לרימום דמותו של זאבי שכיהן אז כשר התיירות, בין השאר נכתב שהיה אוהב ארץ ישראל, היה אלוף בצבא, ''והקדיש את חייו להגנת העם ולביטחון המדינה''.
אף מלה על כך שזאבי היה איש הימין הקיצוני שתמך בטרנספר לערבים; אף מלה על כך שהוא היה אחד מאבני היסוד של הכיבוש הישראלי ופעולות הדיכוי, ההרג, הרצח, הענישה הקולקטיבית והשפלת מיליוני העם הפלסטיני הן בתפקידו הצבאי כאלוף פיקוד המרכז והן כשר בממשלה; אף מלה על כך שכחבר כנסת הסתובב חמוש בשטחים הכבושים ונתן גיבוי לטרור המתנחלים; אף מלה על כך שתמך במפעל ההתנחלויות שמוגדר בחוק הבינלאומי כפשע מלחמה; אף מלה על כך שההתנקשות בשר זאבי ב-‏17 באוקטובר 2001 הייתה פעולת תגמול ל''סיכול ממוקד'' (כפי שמכנים זאת בעברית הקולוניאלית) שביצע צבא הכיבוש הישראלי חודשיים קודם לכן (ב-‏21 באוגוסט 2001) נגד אבו עלי מוצטפא ראש החזית העממית, שהיה מנהיג אזרחי פוליטי.

ההתנקשות בשר זאבי לא הייתה שונה במהותה מהתנקשות אחרת, שבוצעה כמה עשרות שנים קודם לכן על ידי מחתרת לח''י. שני אנשי המחתרת, אליהו חכים ואליהו בית צורי התנקשו בקהיר ב-‏5 בנובמבר 1944, בעיצומה של מלחמת העולם השנייה, בלורד מוין שהיה השר לענייני המזרח התיכון בממשלת הוד מלכותו בראשות ווינסטון צ'רצ'יל.
השניים הועמדו לדין בפני בית משפט בריטי שדן אותם למוות. שני האליהו לא הכירו בסמכות שלטון הכיבוש הבריטי לשפוט אותם בדיוק כפי שחמדי קורעאן לא הכיר בסמכות בית המשפט הישראלי. בשני המקרים מדובר בבתי משפט של הכובשים, ששופטיו הם זרוע של השליט הקולוניאלי, המנהלים משפט מכור שתוצאתו ידועה מראש.

אליהו חכים ואליהו בית צורי, שנשפטו כטרוריסטים, נחשבים כיום בישראל ללוחמי חרות השוכנים כבוד במוזיאון עולי הגרדום המנוהל על ידי משרד הביטחון.
וזה בדיוק מה שיקרה עם חמדי קורעאן וחבריו שלקחו חלק בהתנקשות. באתוס הפלסטיני הם יזכרו כלוחמי חרות שנאבקו על שחרור עמם מעולו של כובש אכזרי.
חלק מהאירוניה במקרה זה הוא שאב בית הדין ששפט את קורעאן, משה רביד, גדל על ברכי תורת ז'בוטיסקי, ורואה עד היום בשני המתנקשים מלח''י לוחמי חרות, והנה בחלוף הזמן הוא ממלא אותו תפקיד שמילאו שופטי בית המשפט הבריטי ששפטו את חכים ובית צורי. איך הגלגל מסתובב לו.
במאבק נגד קולוניאליזם וגזענות נקוט בידי הכלל של סולידריות עם המדוכאים הנאבקים לשחרורם, וכלל זה יפה גם באשר למאבקם של הפלסטינים המבקשים לבתק את שלשלאות הכיבוש, גם אם חלק משיטות המאבק לא מקובלות עלי.


חוצפה יהודית

חנוכה הוא חג עם פרשנויות דתיות וחילוניות. היהדות הדתית בטרם ציונות שמה את הדגש על נס פח השמן, כדי לעמעם את ההילה הצבאית של מרד החשמונאים, ולהדגיש את התערבות האל. הציונות לעומת זאת ''גיירה'' את החג לצרכיה והדגישה כמובן את האלמנט של אקטיביזם צבאי, בבחינת ''נלחמנו ויכולנו לאויב'' והוא הזין את בניית הכוח הצבאי ושירי חנוכה חילוניים.

חנוכה זה חג שיש הרבה קופצים עליו. עבור חב''ד זו הזדמנות לפלוש לכיכרות הערים, להקים חנוכיות ענק ולערוך כל ערב טקס הדלקת נרות. זהו חלק ממצוות ''הרבי'' לפעילות המיסיונריות של חב''ד.
חתן אחר של חנוכה הוא האגודה למען החייל שבחנוכה עורכת מדי שנה את ''השירותרום'' אליו מתגייסים אמנים, פוליטיקאים, עיתונאים, הערוץ הראשון , גלי צה''ל וכמובן הרמטכ''ל ואלופיו כדי לשנורר מכל מי שאפשר כספים ל''מען חיילינו''.
השנה הצליחו לגייס 14 מיליון שקלים.

השירותרום הוא אחד הביטויים הדוחים של חוצפה יהודית. הצבא מקבל בישראל את התקציב הגדול ביותר. עשרות מיליארדים של שקלים. מתקיים שם בזבוז עתק של כספי ציבור. יש לצבא די והותר מקורות לדאוג לרווחתם של החיילים. אבל למה לייעל קצת את המנגנון המסואב הזה שנקרא צבא, אם אפשר להקים עוד גוף, שנושא את השם הנחמד והמצודד ''האגודה למען החייל'' שהפכה ליעד של עוד משרה נחשקת עבור קצין בכיר שנושא בתואר יו''ר האגודה. ואם יש אגודה, יש גם מנגנון, וגם אותו צריך כמובן לפרנס.

השירותרום הוא חלק משטיפת המוח שמקיימים מנגנוני השלטון והצבא כדי לקיים בציבור רמה גבוהה של הערצה לכל דבר שריח צבאי נודף ממנו. השירותרום הוא מערכת משומנת וסחטנית של שנור, שמעטים מצליחים להיחלץ ממנה. איני מדבר על העסקים הגדולים שתרומתם היא חלק מהשקעה כלכלית במסווה של ''אהבה לחיילינו'', שאת פירותיה יראו בעתיד בחוזה כזה או אחר עם המדינה. גם אינני דואג למיליונרים שיודעים להפיק את טובות ההנאה מתרומתם, שלא לדבר על כך שמדובר בהוצאה המוכרת על ידי שלטונות המס.

אבל השירותרום נכנס לכיסם של מה שקרוי האזרח הקטן, ויותר חמור, לנשמותיהם וחסכונותיהם של ילדים. המתרימים הסלבריטאים (אילנה דיין העיתונאית, צביקה הדר מכוכב נולד והזמרת ריטה – חלק מהאינוונטר המתרימים) בגלי צה''ל ובערוצי הטלוויזיה מספרים לנו שוב ושוב סיפורים מרגשים, על ילדה בת 12 שתרמה את מתנות הבת מצווה לצבא, על ילד בכתה א' שתרם את דמי הכיס שלו ל''חיילים שלנו'' והשטיפה הזו יורדת עד לגני הילדים. אני זוכר כיצד הגננת בגן טרום חובה!!! בו שהו גם ילדי, לקחה את הילדים למחנה צבאי להראות להם את מגורי החיילים ''אתם רואים ילדים? על המיטות האלה ישנים החיילים הגיבורים שלנו''. שם מתחילים השנור והסחיטה. כבר לא צריכים את ההורים שיגידו לילדים, הם, הילדים, מבקשים לעתים מההורים לתרום לחיילים.

אילוסטרציה לנכתב כאן מצאתי כאשר עברתי ליד דוכן התרמה מטעם האגודה למען החייל ברחוב אבן גבירול בתל-אביב. המתרימים ביקשו ממני לתרום. אמרתי להם כי אינני תורם. למה? עניתי להם כי מדובר בצבא מושחת שמבזבז מיליארדים ואחר כך אתם מבקשים ממני לתרום, שאינני תורם לגוף הקשור לצבא משום שמדובר בצבא כיבוש שמדכא עם אחר, שהמעט שיש לי לתרומות מוצא את דרכו לארגונים ועמותות הנאבקים למען זכויות אדם וצדק חברתי כמו למשל סרבני כיבוש. המתרימים הסתכלו עלי כחייזר שבא מכוכב לכת אחר שזקוק באופן מיידי להשגחה.
ככה זה במקומותינו.


לקחו להם את המשחק

דו''ח משותף של כל סוכנויות המודיעין של ארה''ב, 16 במספר, קובע כי כבר מ-‏2003 חדלו האיראנים מפיתוח צבאי של תכנית הגרעין שלהם.
שנים מזיינים לנו את השכל עם הסכנה האיראנית, מכינים אותנו למתקפה צבאית, שנת 2008 אמורה להיות ''שנת ההכרעה'' והנה, דווקא האמריקאים מצננים את כל המהומה ושופכים מים קרים על מוחות חמומים.

במקום שתפרוץ שמחה בישראל על כך שמה שפומפם לנו ''כסכנה קיומית'' חלפה, נכנסה המנהיגות הישראלית למרה שחורה. הממסד הצבאי ביטחוני במבוכה. לקחו להם את המשחק. מה יעשה עתה השר לעניינים אסטרטגיים? אצלו כבר המטוסים היו באוויר בדרך להפצצות באיראן.
במדינה דמוקרטית נורמלית מותר היה לאזרחים להירגע ולישון במנוחה. לא בישראל.
נכון, הייתה מבוכה קלה, אבל החבר'ה מתאוששים. וכבר אנו עדים למתקפה מרוכזת של גנרלים, פוליטיקאים בסיועם של הכתבים הצבאיים, שמספרים לנו כי ''הדו''ח המודיעין האמריקאי מלא חורים'' כי ''הסכנה לא חלפה'' כי ''התמונה של המודיעין הישראלי שונה לחלוטין'', כי עכשיו ''ישראל לבד מול איראן'' וכך הלאה.

כל זאת נועד לצנן את אלה שכבר נשמו לרווחה כי סכנת מלחמה חלפה. לא זו בלבד שלא חלפה, אלא אני חושש שבישראל ממשיכים מטוסי חיל האוויר באימוני תקיפה על איראן, והמשוגעים בממשלה ובצבא ידחפו לפעולה צבאית ישראלית שבוודאי תיענה במכת טילים על ישראל, והסוף מי ישורנו.
עתה חובתם של הפוליטיקאים, אנשי הרוח והעיתונאים היותר שפויים לעמוד על המשמר ולעשות כל שביכולתם כדי לחסום מהלכי מלחמה הרפתקניים, ואם יש למישהו מידע סודי שפרסומו עשוי לבטל פעולה צבאית ישראלית נגד איראן, נא להעבירו לסנדיי טיימס הלונדוני שישמח לפרסמו.


יום שחור

החלטת בית הדין הארצי לעבודה להוציא צווי מניעה למורים העל יסודיים השובתים, וכך לשבור את שביתתם, הוא יום שחור ליחסי העבודה בישראל. אינני מתפלא על השופטים, שכרגיל במקרי מבחן מהותיים מתגלים כחבורת שפנים משרתי הממשלה.

יושב ראש ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, הודיע כי יורה למרים לכבד את הצווים. אם כך יהיה, אזי השביתה באמת נכשלה והמורים יחזרו שבורים ומדוכאים לכיתות. אלא שלא כך חייב לקרות.
המעשה הנכון לעשותו עתה הוא לא להישמע לצווים, להפר אותם. זו לא תהיה הפרת חוק, אלא מימוש זכותם החוקתית והדמוקרטית של המורים לחופש השביתה כל עוד תביעותיהם הצודקות לא נענו.

אני מקווה שעד סוף חופש חנוכה יתעשתו מנהיגי הארגון ויחליטו להמשיך בשביתה. המורים בשטח, על פי תגובתם להחלטת בית הדין, מוכנים לאתגר את בית הדין והממשלה. נא לזכור כי הישגים בתחום זכויות דמוקרטיות, וכזו היא זכות השביתה, היו לא אחת תוצאה של הפרת חוקים, תקנות ופסקי דין. רק כך הצליחו השחורים בהנהגת מרטין לותר קינג לבטל את חוקי האפליה נגד השחורים במדינות הדרום בארה''ב.
רן ארז הוא עוד לא דמות מופת כמו מרטין לותר קינג, אבל הוא יכול ללמוד ממנו מה עושים כשהשלטון מתנכל לעקרונות הדמוקרטיה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


ספירו, מה הערובה שלכה שאיראן אינה מפתחת נשק גרעיני ?
חזי (יום שישי, 07/12/2007 שעה 20:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבתה:
''במקום שתפרוץ שמחה בישראל על כך שמה שפומפם לנו ''כסכנה קיומית'' חלפה, נכנסה המנהיגות הישראלית למרה שחורה. הממסד הצבאי ביטחוני במבוכה. לקחו להם את המשחק. מה יעשה עתה השר לעניינים אסטרטגיים? אצלו כבר המטוסים היו באוויר בדרך להפצצות באיראן.''

משחק ''המחבואים'' של שליטי טהראן, בכל הקשור לפיתוח נשק גרעיני, מוכיח כי אין עשן בלי אש.

הם משחקים במילים, מצהירים בכל הזדמנות כי איראן לא ''תכנע'' וכי לאיראן זכות לפיתוח הגרעין.
לאיזה צורך 3000 צנטריפוגות ליצירת חומרים גרעיניים ?

מדובר במדינה אשר שולטים בה חמומי מוח דתיים, שההגיון מהם והלאה.
ישראל לא יכולה להסתמך על דוחות מפוקפקים, שבעבר לא הוכיחו את אמינותם.

איראן מהווה גורם בלתי יציב במזרח התיכון, שמאיים גם על מדינות המפרץ כמו על מדינות ערביות מרוחקות יותר.

אסור לתת לאיראן את היכולת ליצור איום בנשק גרעיני, גם אם הוא לא ודאי...
_new_ הוספת תגובה



בעצם המאמר לא משנה כלום !!!
soria (יום שישי, 07/12/2007 שעה 22:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מוסיף עיתים גורע עיתים חסר הגיון וחוזר על עצמו מדי שבוע ושבוע , תחלס משעמם ומשעמם יותר כי הכותב בקושי מגיב , הצגה אותה הצגה רק שהשחקנים משתנים. להתראות להעדרות של תקופה ארוכה . סוריא
_new_ הוספת תגובה



התגובות של SORIA
קורא נאמן (שבת, 08/12/2007 שעה 0:16)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

SORIA לוקה באותה תסמונת עליה היא מתלוננת אצל הכותב. תגובותיה צפויות, חוזרות על עצמן ועל כן משעממות. היעדרותה לא תעלה ולא תוריד וגם לא תורגש.
_new_ הוספת תגובה



התגובות של SORIA
ירגזי (שבת, 08/12/2007 שעה 0:51)
בתשובה לקורא נאמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם לא היה עמיש היינו צריכים להמציא אותו.
אבל למה קורא נאמן דווקא? מהיכן הנאמנות?
_new_ הוספת תגובה



התגובות של SORIA
קורא נאמן (שבת, 08/12/2007 שעה 1:34)
בתשובה לירגזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להבהרה בלבד: קורא נאמן אינו עמיש.
_new_ הוספת תגובה



למה לא לקרוע את ''החמוד'' הזה חמדי קורעאן?
ירגזי (שבת, 08/12/2007 שעה 0:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה לשים אותץו בכלא, לשלם משכורת לכמה שומרים ואח''כ בעוד נניח שנה או חמש שנים לשחרר אותו בעיסקה סיבובית כדי שיחזור לטרור?

האם באמת ככה אנחנו חושבים לעשותץ שלום?
_new_ הוספת תגובה



אני לא שוחה בנהר עם קרוקודילים .
אריה עירן (שבת, 08/12/2007 שעה 6:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לי שום ידע על הגרעינים של אירן .חוץ מהפיסטוקים .
כאשר מישהו מפעיל מערכת להעשרת אורניום ומכריז עלי כמיועד להשמדה אני נעשה מודאג וזהיר . זהיר מאד .
זה מצב שבו להניח שהדוחות שגוים מוביל לאסון שאין ממנו חזרה . להניח שהדוחות נכונים ,אפילו בחלקם הוא מסוכן פחות . גם פעולות ההסתרה , בהן אין ספק רומזות לאותו כיוון .
אני לא חסיד של רולטה רוסית .
_new_ הוספת תגובה



מורים הם לפעמים געגועים להשכלה
אריה עירן (שבת, 08/12/2007 שעה 8:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בגלל מבנה השפה העיברית קוראים לאירגון עם עשרות אלפי מורות ''ארגון המורים'' .
המורות הללו אין לוחמות , אלא נאבקות . וכעת אמרו להן ''רדנה מהדשא'' . התגובה שלהן ''כן בעלי המכה'' והן כבר בדרך לכיתות . זו דרך מסורתית . והתוצאות תהינה מסורתיות . נשים מרויחות פחות מגברים .

ועוד הארה קטנה . המורות והמורים היום הן הסטודנטיות של אתמול . אלה שלא נאבקו למען הזולת מעולם .
_new_ הוספת תגובה



אינשאללה ישוחרר חמדי קורעאן כלוחם חופש
שאפיק ואתד (שבת, 08/12/2007 שעה 20:48) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה לפלסטינים אסור לעשות ולו פעם אחת
את מה שישראל עושה יום יום?

זו סתם דו פרצופיות.
_new_ הוספת תגובה



היהודים ממשיכים לשקר
שאפיק ואתד (שבת, 08/12/2007 שעה 20:53) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל מעלילה על איראן כי היא רוצה שאמריקה תעשה לה את העבודה לתקוף סתם עוד מדינה מוסלמית וככה להרחיק את הפיוס והשלום.אחמדינג'אד אומר שוב ושוב שאין לו סכסוך עם ישראל וכל מה שאיראן רוצה זה לתת לפלסטינים לממש את זכותם הטיבעית והמדינית להקים מדינה בפלסטין.פלסטין אינה מדינה של יהודים והאיראנים ורבים בעולם לא מוצאים סיבה למה שהיא תהיה יהודית.יהודים תמיד חיו בחוץ לארץ,אז מה קרה להם פתאום שהם החליטו שפלסטין היא הארץ שלהם?
אחמדינג'אד מציע פתרון של שלום לסכסוך על ידי העברת היהודים לאמריקה,לאלסקה,למדקסקר או לאירופה ובכך לא לפגוע ביהודים ומצד שני לתמוך בפלסטינים.אנחנו חייבים לראות את הצעת הפתרון הזה כפתרון יחידי של הסכסוך בדרכי שלום.נראה חי שאין דרך אחרת אלא רק לאמץ את הצעצו של אחמדינג'אד ולהביא שלום לעולם.
_new_ הוספת תגובה



היהודים אינם טפשים
חזי (יום ראשון, 09/12/2007 שעה 6:48)
בתשובה לשאפיק ואתד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאפיק, הערבים לא למדו שום דבר במשך 100 השנים האחרונות.

הם תקועים עם הקוראן, ומוכנים לחתוך לגזרים את מי אשר ''מעליב'' את נביאם מוחמד.
אוסף עצום של חמומי מוח אשר ההגיון אינו נחלת חלקם.

כפי שכותבים ערבים נעלמו כאן בעבר הרחוק, כי לא יכלו להתמודד עם האמת,
אני משער כי גם אתה לא תתמיד להמשיך ולכתוב כאן.

שלא תחשוב (חס וחלילה) שמישהו יחסום אותכה...

אגב,
ניסיתי מספר פעמים למצוא בכל רחבי ''העולם הערבי'' העצום,
אפילו אתר בודד מסכן אחד אשר מאפשר לקוראי השפה הערבית,
לכתוב ולהגיב בחופשיות,
כפי שאפשר לעשות כאן,
אבל אין !!!

אם אתה מכיר אתר כזה, אשמח מאוד אם תוכל להביא כאן קישור...
_new_ הוספת תגובה



היהודים אינם טפשים?
קורא נאמן (יום חמישי, 13/12/2007 שעה 2:03)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חזי דווקא מהווה הוכחה שיש יהודים טפשים. כל הרעות החולות שהוא מונה בערבים באים לידי ביטוי בכתיבתו. חזי הוא בבחינת גמל שלא רואה את הדבשת של עצמו. הוא גם בור, כי יש לא מעט אתרים ערבים בהם גולשים מתבטאים בחופשיות וביתר תבונה מזו של חזי. בהאשימו את הערבים כ''אוסף של חמומי מוח'' הוא מגלה את גזענותו. מוטב שקודם כל ידאג לעקירתם של חמומי המוח שבקרב היהודים. הוא יתקשה בכך מאד, כי חזי עצמו סוג של חמום מוח עם שכל של גמל.
_new_ הוספת תגובה



גם אני לא רואה את הדבשת של עצמי
סתם אחד (יום חמישי, 13/12/2007 שעה 13:52)
בתשובה לקורא נאמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מה? בגלל זה אני גמל?
_new_ הוספת תגובה



גם אני לא רואה את הדבשת של עצמי
קורא נאמן (יום חמישי, 13/12/2007 שעה 14:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא, רק עם שכל של גמל.
_new_ הוספת תגובה



גם אני לא רואה את הדבשת של עצמי
סתם אחד (יום חמישי, 13/12/2007 שעה 21:16)
בתשובה לקורא נאמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז לך יש שכל כי אתה רואה את הדבשת שעל גבך?
_new_ הוספת תגובה



היהודים ממשיכים לשקר
חושף שקרנים (יום רביעי, 12/12/2007 שעה 15:10)
בתשובה לשאפיק ואתד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו גם משקרים שיש עם פלסטיני, כאילו. הרי אנחנו צריכים פיונים למשחק. ואני מתכוון למשחקי המלחמה. כי אתם עדיין לא הוכשרתם למשחק השלום.
_new_ הוספת תגובה



אם אתה רוצה להפעיל מערכת סימטרית בבקשה .
אריה עירן (יום ראשון, 09/12/2007 שעה 6:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדון שאפיק , העם שלך נלחם נגד העם שלי . העם שלך מתנגד להגירה יהודית לתוך ''העולם הערבי'' .העם שלך מתנגד לרכישת אדמות מערבים על ידי יהודים . העם שלך זרם לתוך פלסטינה כשפלסטינה התפתחה כלכלית בידי יהודים . העם שלך התנגד לחלוקת הארץ בשנת 1948 . העם שלך מתנגד לשוויון בזכויות ובחובות . העם שלך מתנגד להפעלת הריבונות של המדינה בישובים ערבים .
אתה רוצה סימטריה . בבקשה .
בגץ קבע שלערבים זכות לקנות ולגור בישובים יהודיים .
אנחנו רוצים לקנות ולגור בערים פלסטיניות .
אתם בעלי זכות בחירה בישראל .
אנחנו רוצים זכות בחירה בפלסטין .
אתם רוצים חינוך ערבי בישראל .
אנחנו רוצים חינוך יהודי בפלסטין .
אתם מפעילים טרור נגד אזרחים יהודים.
אנחנו רוצים טרור נגד אזרחים פלסטינים.
יהודים תומכים בהקמת מדינה לפלסטינים.
תפעילו תמיכה במדינה ליהודים.
אתם בעד משלוח היהודים לקנדה , אלסקה וכו'
אנחנו בעד משלוח הפלסטינים לאותם מקומות בדיוק.
מערכת הרפואה שלכם לא משרתת אותנו.
הרפואה שלנו לא תשרת אתכם.
אתם לא מרוצים מרמת החינוך אצלכם ? תפעלו לשפר אותה בלעדינו.
ביוב זורם ברחובות שלכם ? תבנו מערכת ביוב לבד.
אין לכם חשמל ? תבנו תחנות כח.
הכבישים שלכם גרועים ? תשפרו אותם .
אתם לא רוצים אותנו ? תסתדרו לבד.
_new_ הוספת תגובה



האם גידון חושב שהוא כבש את הצדק
חוח בן שושנים (יום שלישי, 11/12/2007 שעה 13:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והוא כולו שלו לפי חוק והגיון?

מישהו צריך להרגיע אותו ולגלות לו שהוא בסך הכל נביא שקר.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי