פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ה' לבובי פישר: שח מט!
אריק פורסטר (יום שני, 21/01/2008 שעה 11:00)


ה' לבובי פישר: שח מט!

אריק פורסטר



המאמר פורסם גם באתר של המחבר ארבע מאות מילים ובאתרים אחרים.

בובי פישר 2005
בובי פישר 2005
פעם, כשהיה ילד מבריק שהחל לזכות באליפויות ארה''ב בשחמט, צהלנו. ידענו שהוא לפחות חצי משלנו: אימו יהודיה, והיו שטענו שאביו, פיזיקאי גרמני שהתגרש מאימו של בובי כשהילד היה בן שלוש, היה גם הוא יהודי. כשהביס את בוריס ספאסקי בקרב על אליפות העולם ב-‏1972 ידענו כבר שהוא קצת מוזר, אבל לפחות הוא היה המוזר שלנו. יותר מאוחר הוא נהיה ה''מוזר'' שלהם: הוא הצטרף לכת תמהונית נוצרית שמנהיגה, הרברט ארמסטרונג, הבטיח לחבריה שישו יחזור לארץ הקודש ב-‏1975. פישר העביר לארמסטרונג חלק מהסכום שקיבל כשזכה באליפות העולם, אך פרש באכזבה מהכת כאשר ישו סרב לחזור ולהראות את פניו.

ואז החלה שנאת היהודים שלו. לפישר היו תמיד בעיות עם איגודי השחמט – האמריקאי והעולמי. הוא ניסה להכתיב להם את הכללים שתחתם יסכים להשתתף בתחרויות ובהגנה על תארו, ותוך זמן קצר רכש לעצמו שם של נודניק שלא היסס להשתמש באלימות מילולית ובאיומים. רבים משחקני השח הבכירים בעולם הם יהודים, וכך גם בקרב איגודי השחמט. כשסירבו להיענות למה שהם ראו כדרישות מופרזות, פישר הפנים זאת כקנוניה יהודית נגדו.

באותה שנה בה פרש בובי פישר מהכת של ארמסטרונג, הוא נטש גם את הקריירה המקצועית שלו כשויתר על תואר אלוף העולם בשחמט. הוא עבר להתגורר בדירה קטנה בשכונת עוני באחד מפרברי לוס אנג'לס, והעתונאים הבודדים שהצליחו לראיינו תיארו מתבודד תמהוני עטור זקן שבילה זמנו בכתיבת פמפלטים אנטישמים בהם הכחיש את השואה והאשים את מנהיגות יהדות ארה''ב באחריות לכל בעיותיה הכלכליות והפוליטיות של המדינה. אז נודע גם שהוא ניתק את יחסיו עם אימו ועם אחותו, בגלל יהדותן. בשנת 1992, 20 שנה לאחר שהביס את בוריס ספאסקי באליפות העולם, הסכים פישר למפגש חוזר עם ספאסקי ביוגוסלביה, ובכך הפר את הסנקציות שהטילה ארה''ב על מימשלו של סלובודן מילושביץ. פישר ניצח את ספאסקי במפגש, אך בילה את שנותיו האחרונות כפליט, תחילה ביפן ולאחר מכן באיסלנד, בה נפטר בשבוע שעבר.

מזכיר איגוד השחמט העולמי אמר עליו, לאחר שפישר זכה באליפות העולם ב-‏1972, שגאוניותו מדהימה ומקבילה לגאוניותם של אלברט איינשטיין ואייזיק ניוטון. יתכן. היום ברור יותר שבובי פישר היה אידיוט סאוואנט – גאון שאין שני לו בתחום אחד, ואידיוט בלתי-נסבל בתחומים אחרים. מעין מהדורה אנטישמית של הדמות שדאסטין הופמן גילם ב''איש הגשם.''




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  נו כן  (זוהר בדשא) (10 תגובות בפתיל)
  ברוך השם שהלך הפּישר אל עולמו  (האזרח ק.)
  דעתי מעניינת אתכם?....  (אייל) (5 תגובות בפתיל)
  נהניתי מהמאמר. אך האיש לא היה אידיוט סאואנט  (מיכאל שרון) (2 תגובות בפתיל)
  יש לי הסבר פשוט: כנראה באמת היתה קונספירצייה של איגוד השחמט נגדו  (מיכאל שרון)
  יש לי הסבר פשוט: כנראה באמת היתה קונספירצייה של איגוד השחמט נגדו  (ע. זועמת)
  הנחת המוצא בתחום הזה היא שהקהל מגיע לרווייה  (מיכאל שרון)
  הנחת המוצא בתחום הזה היא שהקהל מגיע לרווייה  (יובל רבינוביץ)
  תודה. אבל בכ''ז למה איגוד השחמט התעמת איתו?  (מיכאל שרון)
  תודה. אבל בכ''ז למה איגוד השחמט התעמת איתו?  (יובל רבינוביץ)
  ראה, זה מה שפורסם. אלא שמדובר בפורמולה שגורה. קרא למטה  (מיכאל שרון)
  ראה, זה מה שפורסם. אלא שמדובר בפורמולה שגורה. קרא למטה  (אריה עירן)
לא, זה מה שאתה פירסמת.
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 30/01/2008 שעה 17:32)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

>„ראה, זה מה שפורסם. ניסיתי להציג פאן אחר, סביר.”

מה, לדעתך, פורסם? ברור לי שאין לך מושג מה היה טיב חילוקי הדעות ועם מי. הייתי מציע לך לחפש לבד, אבל נראה שאתה מעדיף לבדות מציאות אחרת.

הוויכוח של בובי פישר היה עם איגוד השחמט העולמי, שבראשו עמד אז מקס יובה, שחמטאי הולנדי דגול, מתמטיקאי, שלא היה יהודי או אמריקאי. אני מקווה שזה עושה אותו עמיד להרהורים הגזעניים שלך.

לבובי פישר תמיד היו דרישות מוזרות ובדרך כלל המארגנים נכנעו להן. הדו-קרב של 1972 כמעט שבוטל משום שפישר הודיע ברגע האחרון שסכום הפרס נמוך מדי. לבסוף נמצא תורם שהכפיל את הסכום. בשנת 1974 הגיש פישר רשימה של 179 דרישות כדי להשתתף בדו-קרב של שנת 1975. 178 מתוכן נענו. לדרישה אחת סירב יובה להיענות.

הוויכוח היה טכני על גבול השיעמום: הדו-קרב על אליפות העולם נקבע ל-‏24 משחקים. מי שצובר יותר נקודות הוא האלוף. במקרה של תיק''ו שומר האלוף הנוכחי על תוארו. פישר דרש שינוי בשיטה: על פי דרישתו מספר המשחקים יהיה בלתי מוגבל ותוצאות התיק''ו לא ייספרו. יידרשו 10 נצחונות של יריבו כדי להדיח אותו. במקרה של 9:9 הוא ישמור על כתר האליפות. כאמור, יובה סירב לדרישה ובשנת 1975 עבר הכתר לאנאטולי קארפוב.

אני סבור שתוכניתו של פישר לא סבירה ולו התקבלה, היא היתה מרדדת את המשחק ובנוסף לכך הדו-קרב היה עלול להימשך שנים ללא הכרעה. אגב, על פי השיטה הזו פישר לא באמת ניצח את ספאסקי בשנת 1972 והיה צורך להמשיך את הדו-קרב. בכל מקרה, תליית האשמה בקונספירציה יהודית היא אוטו-אנטישמיות קלאסית.

אולי באמת האמריקאים אשמים. אם מלכתחילה היו מסרבים לגחמותיו, אולי היה לומד קצת דרך-ארץ והופך לאלוף עולם קצת יותר נורמלי.
הוספת תגובה



  ''אני מקווה שזה עושה אותו עמיד להרהורים הגזעניים שלך''.  (מיכאל שרון) (10 תגובות בפתיל)
לא, זה מה שאתה פירסמת.
זוהר בדשא (יום שלישי, 05/02/2008 שעה 15:03)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רגע רגע,

קל לכתוב נגד מיכאל שרון, שפתו היא שפה בלתי מובנת, הוא גוזמאי לא קטן , ויש הרבה דברים שקל להטיח במיכאל שרון.

אבל לעומת זאת איש שבמקצועו הוא איש נדל''ן שאין לו כל הכשרה כאיש מקצוע בתחום הנפש ואו בריאות הנפש מכנה את בובי פישר אידיוט , ונותן לו ציון כביכול ''מקצועי'' כביכול נאמן לבדיקה ראויה, כביכול לפי ''מחקר'' , הרי מדובר בזילות נוראה.

ואליו אינך בא בביקורת , למה בגלל שבובי פישר כביכול הוא גם ''צורר יהודי'' שרודף אחרי יהדות העולם בלה בלה בלה.

הרי כל המאמר הזה הוא זילות שלא תאמן , אין גבול לחרצובות האדון פרוסטר , ידו בכל , בכל תחום הוא יודע ומבין, גם בתחום הנפש , גם בשחמט, גם בכלכלה, גם ביהדות , בכל דבר מר פרוסטר מבין , ואליו אין ולו בדל ביקורת רק כשמיכאל שרון הסגגוני כותב אזי אפשר לתת לו בראש , כי במילא קל להגחיך את דמותו בפני כולם .
_new_ הוספת תגובה



לא, זה מה שאתה פירסמת.
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 05/02/2008 שעה 15:25)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא בדיוק הבנתי מה מפריע לך בכך שיצאתי נגד תאוריית הקונספירציה ההזויה של מר שרון.

אני מבין שאתה מוצא טעם לפגם בכך שמר פורסטר עוסק בנדל''ן.
קצת קשה להתייחס ברצינות לביקורת שלך כשאתה מתעקש לשבש את שמו של בר הפלוגתא שלך. האמנם אין לך טענה עניינית שאתה צריך לחמוק לדרך כה אווילית?

אם אתה סבור שעיסוק בנדל''ן אינו מתאים לכתיבה הזו ויש לך השגות אחרות, מן הדין שלא תכתוב מהעמדה האנונימית הנוחה שבחרת. מר פורסטר בחר לפחות לכתוב את דעתו מבלי להסתתר. אולי כדאי לך ללמוד ממנו לפחות את העניין הפשוט הזה.
_new_ הוספת תגובה



לא, זה מה שאתה פירסמת.
זוהר בדשא (יום שלישי, 05/02/2008 שעה 16:12)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איש נדל''ן יכול בהחלט להיות מומחה דגול לענייני נדל''ן , איני בא בטענות למקצועו, נניח שהוא היה נותן איזו חוות דעת בתחום רפואת הלב , ולא נגד ''אנטישמי'' ידוע כמו בובי פישר, גם אז זה היה בסדר ?

מילא האנונימיות שקל תמיד לבקר אותה במיוחד כשאין תשובות יותר מוצלחות .

גם לתת לאנשים איפיון רפואי זה כבר חלק מהשיח ובתנאי שכותבים תחת השם ולא ניק אנונימי , וכאשר האיש מת והוא איזו דמות בלתי מפוענחת אז בכלל רצוי להפליג ואפיינו גם כאידיוט זה הרי לא דורש הסבר מקצועי , הוא לא צריך שם טוב במילא הוא אנטישמי , אגב בובי פישר ושמו אינם אנונימיים ואיני בטוח שלא נעברה כאן עבירה אתית לפחות ,אבל- ממתי כתיבה בשם ולא בניק הופכת את הכותב לפחות שרלטן.

אנונימיות היא חלק מתנאי הכתיבה בפורום ובאינטרנט - לכאורה, אני מבין שלדעתך אין לטיעון שהובא ע''י ניק אנונימי אותו משקל כמו שיש לשם של איש נדל''ן שמתמחה בכתיבה חסרת שחר בתחומים שאין לו צל מושג לגביהם בין היתר בתחומים שדורשים הבנה מיוחדת וספציפית.
_new_ הוספת תגובה



לא, זה מה שאתה פירסמת.
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 05/02/2008 שעה 16:53)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העיסוק יכול לתת לדבריו של מישהו משקל-יתר, אם הוא מתבטא בתחום עיסוקו. העיסוק אינו סיבה לפסול את דעת הכותב בעניינים אחרים.

לטיעון שהובא על ידי ניק אנונימי אין אותו משקל כמו לטיעון שהובא על ידי מישהו הכותב בשמו. כל השטויות האחרות שאתה כותב נובעות באופן מוחלט מהחלטתך להסתתר מאחורי ניק.

לעניין העבירה שנעשתה או לא נעשתה, אתה מוזמן לפנות לערכאות המתאימות ולהתלונן.
_new_ הוספת תגובה



לא, זה מה שאתה פירסמת.
זוהר בדשא (יום שלישי, 05/02/2008 שעה 17:13)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צר לי שזו דעתך .

אני לא צריך לפנות לשום ערכאות , במילא האושר והעניין והסקרנות שעורר בובי פישר במיליוני ילדים, בזמנו, ברחבי העולם, כולל בי, האהבה למשחק ולדמיון האנושי, זה העיקר , זה כל ההבדל בינו- ''האידיוט'' - לבין איש נדל''ן שחורץ עליו לשון באינטרנט .
_new_ הוספת תגובה



זוהר, אתה בור ועם הארץ
אריק פ. (יום שלישי, 05/02/2008 שעה 18:39)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במאמר התייחסתי למונח ''Idiot Savant'', מונח רפואי שהוחלף בשנים האחרונות ל''סאוואנט אוטיסטי''.
_new_ הוספת תגובה



נו אריק פ איש הנדלן
זוהר בדשא (יום שלישי, 05/02/2008 שעה 19:32)
בתשובה לאריק פ.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הידע שלך המקצועי במונחים בהם אתה עושה שימוש מופרך ומופקר ומטופש גם-יחד ?

אתה לא יודע כלום בשום דבר , הרי זה ברור שקראת באיזשהו מקום את הדברים ואפילו להביא מראי מקום זה לא נאה לך , איש נדל''ן , המומחה הגדול לאוטיזם מר אריק פ.

למה שלא תכתוב על ההרנייה שהייתה לבובי פישר בבטן התחתונה בצד ימין, ואולי על איוושה בחלל הלב הפנימי , אולי גם האנטישמי הזה היה צמחוני, והיטלר הרי גם היה צמחוני, אז בטח יש פה קונספרציה צמחונית , מה דעתך אריק פ ?
_new_ הוספת תגובה



זוהר בדשא - הפסקת להתקיים
אריק פ. (יום רביעי, 06/02/2008 שעה 2:16)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר בדשא, עברתי על כל התכתבויותי עימך ונוכחתי שעד עתה השקעתי קרוב ל-‏28 דקות בהתנצחויות איתך.

מר בדשא, זמני יקר. אני מוכן להקדישו לשיחות עם אנשים בעלי רמת אינטליגנציה בסיסית ומעלה, אבל האמת היא שאין לי זמן עבורך.

היכנסתי אותך לפילטר ה''קילר'' של מחשבי. אני מצטער, בדשא, אך אינך קיים יותר.
_new_ הוספת תגובה



''קילר''
זוהר בדשא (יום רביעי, 06/02/2008 שעה 11:58)
בתשובה לאריק פ.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תפסו אותך על חם אריק פ ,תפסו אותך על חם משתמש במושגים שאין לך מושג מה הם, אין לך סמכות לכתוב עליהם, אין לך שום הבנה בתחום הזה , אפילו אם קראת באינטרנט ''מאמר'' בנושא, זה לא הופך אותך לראוי לכתוב ואו להגיב בתחום, אתה לא יודע שום דבר על המושגים שעליהם אתה כותב חוץ אולי מהסבר שיטחי שכל ילד יכול למצוא באינטרנט,במקום שתתנצל על אוילותך הברורה אתה ממשיך בהצגה הרדודה שלך.

רווח נטו שלי שלא אצטרך לעסוק בך אריק פ איש הנדל''ן.
_new_ הוספת תגובה



נהדר. נכון.
מיכאל שרון (יום רביעי, 06/02/2008 שעה 0:43)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יובל, יש לבחון את הטענה לגופו של עניין. שכן זה טעון מנומק
מיכאל שרון (יום שלישי, 05/02/2008 שעה 23:02)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לשם הדובר יש משקל בעיקר כאשר אין הנמקה. בפרט כשאנונימי מכפיש ומוציא לשון הרע, תוך הבאת שקרים. זו פשיעה, ויש פסיקה משפטית בנידון בנושא ה-IP של המכפיש או המסית ואחריות כזו או אחרת מצד גורם נוסף.

המכפיש תוך ציון שמו לפחות לוקח אחריות מסויימת למילותיו. אך גם כאן, בנושא הפנייה לערכאות ניכנסים שיקולים פרגמטיים, כגון הטירחה ואובדן הזמן הכרוכים בדבר, ההוצאות, ויש בעלי אתרים היכולים, נניח, לחולל נזק, הכרוך בכך שחומר רב של כותבים, שלעיתים חלקו בעל ערך, חומר שהושקעו בכתיבתו משאבים אינטלקטואליים וזמן רב במשך שנים נימצא ברשותם, וביכולתם, אם נעלה אפשרות היפוטתית, לנכסו לטובתם וטובת מקורביהם, תוך מחיקות הטקסטים שפורסמו. זו מעין עבירת קניין רוחני ''נקייה'' עקב הלגונות בחוק בנושא.

כגילוי דעת אישי, היה לי ניסיון עם אנשים ש''החזיקו אותי בביצים'' כ(כפי הביטוי העממי) כיוון שהעברתי לרשותם חומר רב של מחקר ופיתוח ומודלים תאורטיים וחומר ישומי במסגרת יחסי עבודה והסכמים שבעל פה ובכתב, כולל הסכמי מכללא (כלומר הבנות מובלעות בינינו, למשל עקב יצירת מצג מסוג ''העבר חומר אלינו, כתוב חומר ונמלא את חלקנו'' - חלקנו כפי שכל אדם סביר מבין זאת בהקשר המסויים, על כל הכרוך בכך).

אשר למשקל הנודע לפירסום לא אנונימי, כאשר מדובר ביצירה של ממש, למשל בטעון מנומק או בגוף טענות כאלה, או בגוף ידע כלשהו - הרי כאן השיפוט צריך להיות על פי קריטריונים לשיפוט יצירה או טעון או גוף מידע ממשי, ולא על פי מעמדו של הכותב או העובדה שכתב את שמו. כך, אין זה כלל קובע אם יצירותיו של שייקספיר (אם לנקוט בדוגמה ידועה) ניכתבו על ידי אדם בשם זה בדיוק שחי במאה ה-‏16 בסטרטפורד אפון אייבון שבאנגליה, או ששם זה שימש כפסידונים של הפילוסוף פרנסיס בייקון. יכולות להכתב יצירות נהדרות תחת פסידונים בדוי לחלוטין, כפי שהיה למשל בתקופת מקארת'י בארה''ב, ועדיין, השיפוט הוא על פי איכות גרידה, על פי הדברים לגופם. כך גם במקרה של טעון.

אם הטענה או חלקים מגוף הידע הינם מופרכים, או אז הדבר הזה עומד על רגליו הוא, ללא קשר לזהות הכותב.

מאידך, באם מדובר בחוות דעת של מומחה למשל, רופא גריאטרי או קרדיולוג בנושא ספציפי, או אז יש כמובן חשיבות לזהות הכותב.

ברור שאין לקבל חוות דעת פסיכיאטרית בעל תוקף סביר או הערכת אישיות פסיכולוגית מידי מומחה לנדל''ן ותקנותיו המשפטיות, אודות ליקויים פסיכיאטרים ותפקודיים של מקדם השחמט הגדול ביותר ב-‏60 השנה האחרונות.

מאידך, ניתן לנמק על בסיס ידע רפואי המוצג לפנינו השגות בנושא זה, אלא שהנמקה כזאת לא ניתנה.

לעיתים, ההדרשות לשמו של הכותב עשוייה להעלות את הרושם שמדובר בשיקול כוחני, המדגיש את מעמדו וכוחו של הדובר, כשלדברים עצמם ואיכותם הסגולית לא נודע כל משקל, מסוג שאלתו של סטלין ''כמה דיויזיות יש לאפיפיור''.
_new_ הוספת תגובה



יובל, יש לבחון את הטענה לגופו של עניין. שכן זה טעון מנומק
לחמניה חמה (יום שלישי, 05/02/2008 שעה 23:20)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שסומך על שמאלנים שיאכל אותה משמאלנים. או כמוך שיהיה שמאלני. אבל שתדע, ששמאלני לשמאלני מניאק. ולכן מצבך לא השתפר, אלא הוא הולך ונעשה רע יותר ויותר. וככל שאתה מתחפר, אתה הופך לשמאלני יותר, כי בא לך לדפוק את החברה ואתה בסך הכל יכול רק לדפוק את עצמך. הכל פסיכולוגיה.
_new_ הוספת תגובה



זה נכון שיש הרבה שמאלנים נבלות
מיכאל שרון (יום רביעי, 06/02/2008 שעה 0:28)
בתשובה ללחמניה חמה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם סגנון אישי של ציניות, קור, חוסר מחוייבות, חוסר אחריות ובוגדנות. וחוסר נאמנות. אפילו רבין אמר על יעקב לוינסון שהופקר להזרקות לכלבים ונעשה לו רצח אופי (מסוג ''מתנשא'', שחצן'' ''יהיר'' וזו היתה רק ההתחלה) עקב אינטריגה מכוערת, ''איש איש לגורלו''.

אולי זה ככה כאשר מחזיקים בנכסי המדינה ומחלקים למקורבים ומדירים את אלה שלא מקורבים. אנשים בעלי סגנון חיים של ד' אמות הופכים לפעמים למושא. אבל גם אצל ימניים לא חסרות נבלות, רק ששם לעיתים אומרים: ''ככה זה, אנחנו חזקים'', כלומר נעדר מס השפתיים למידה הטובה. ''החזק - זכותו לרמוס''.

ומי הוא החזק? אישית, לא ראיתי מידה יוצאת דופן של עוצמה אישית, ככאן גם שם, המתגודד בחבורות המעניקות לו, ישירות או בעקיפין, כוח, גיבוי וג'וב מצויין בנקל, ומזרימות כלפיו משאבים הוא גם המייחס לעצמו תעצומות כוח.

אבל כן, בקרב אנשי ימין מצאתי הרבה יותר חום ומצפוניות במישור האישי, הרבה יותר אנושיות במישור הבין אישי, בפרט כאשר הם מכירים אותך מעט ואינם כבר בשלב הראשוני בו הם רואים בך רק דמות סכמטית או סמל, ללא זיקה לעמדות שהיביעו, שנישמעו לעיתים קשות ללב. ואילו בשמאל תמצא הרבה יותר חוסר תקנה וקשיות לב, עקב סוג של התאבנות הדובקת בסמלים ובהפשטות סכמטיות לכל האורך ולא רק בשלב ראשוני.

אבל יש גם הנסיבות הספציפיות.
_new_ הוספת תגובה



זה נכון שיש הרבה שמאלנים נבלות
צדק (יום רביעי, 06/02/2008 שעה 8:21)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה הרבה יותר פשוט.
ימניים הם אנשי אמת, בעלי מוסר, בעלי ערכים, ובאופן טיבעי זה מוביל ליחס אנושי לבני אדם.
שמאלנים הם אנוכיים, תאוותנים, חסרי עכבות, ובאופן טיבעי זה מוביל
ליחס אכזרי לבני אדם, להתעלמות ממצוקות בני אדם.

לא ניתן להפריד בין הדעות הפוליטיות,לתכונותיו האישיות של האדם.

כבר תיארתי בעבר את תכונותיו השליליות של השמאלני.
לא בעיה להבחין בהן על סמך התבטאויותיו ומעשיו של השמאלני.
_new_ הוספת תגובה



זה נכון שיש הרבה שמאלנים נבלות
אריה עירן (יום רביעי, 06/02/2008 שעה 8:57)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמעת בחדשות על פרופסור דרור מועדת וינוגרד ?
_new_ הוספת תגובה



זה נכון שיש הרבה שמאלנים נבלות
צדק (יום רביעי, 06/02/2008 שעה 9:00)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמעתי על פרופסור דרור מועדת וינוגרד.
בסוף השבוע יופיע ראיון שלו.
_new_ הוספת תגובה



זה נכון שיש הרבה שמאלנים נבלות
אריה עירן (יום רביעי, 06/02/2008 שעה 9:08)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא מודה שהיו לו שיקולים פוליטיים זרים בהחלטותיו בועדה !
_new_ הוספת תגובה



זה נכון שיש הרבה שמאלנים נבלות
צדק (יום רביעי, 06/02/2008 שעה 10:59)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא מכחיש זאת על אף תוכן דבריו.
אם גם שמאלנים כמו יחימוביץ' וביילין הבינו כמונו,
ברור שהוא והועדה בבעיה רצינית.
_new_ הוספת תגובה



ובינתיים, יובל, מגניב לו את הביטוי המסריח ''תאוריית קונספירצייה
סתם אחד (יום שלישי, 05/02/2008 שעה 16:59)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הזוייה'' ומדביק אותה לשרון. הוא חוזר על כך פעם אחר פעם, בעיקשות של מאנייק. הבעייה היחידה כאן היא ששרון כלל לא דיבר על ''קונספירציה של היהדות העולמית נגד בובי פישר'' אלא על משהו אחר לגמרי - שיקולים מסחריים מסוג שואו ביזנס של איגוד השחמט האמריקני - שהביאו לניפנופו.

שימו לב שיובל מתעלם, הן מתגובות שרון הניזעמות על הבילפוף הממזרי של יובל (וואללה - הידביק בכשרון רב המאנייק הזה כובע מסריח לראשו של שרון -כל הכבוד...) והן ממה ששרון כתב למעשה.

אחרי זה יובל נוקט במהלך פשוט וכאילו ''ממזרי'' (ולכן - זוכה לתשואות חן מצד אלה שאוהבים התעללות) בכך שעל כל תגובה של שרון, המראה את מופרכות העניין (והרי ברור שהדבר חסר שחר לכל מי שקורא את רשימות שרון כאן, אבל בדיוק על זה מריעים ליובל כאן, שהוא ממציא יש מאין...).

המהלך הפשוט הזה הוא - עצם התשובה, עצם המילים הרהוטות הנאמרות בטון בוטח, ובסגנון קצר וגברי לכאורה. רהיטות הדברים מסיחה את שימת לב הקוראים מכך, שדברים אלה לא נכונים ביחס למה שיובל מתאמץ לייחס לשרון, וגם לא ממין העניין.

אלה מניפולציות כלפי מנגנון הקשב של האדם (במקרה זה -כלפי הקוראים), המאפשרים גם נוכלות לסוגיה, ולא רק את רצח האופי הנעשה כאן לשרון.
_new_ הוספת תגובה



ובינתיים, יובל, מגניב לו את הביטוי המסריח ''תאוריית קונספירצייה
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 05/02/2008 שעה 17:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר שרון, אני לא מגניב שום דבר, אלא מתייחס לכותרת שלך בתגובה 111078: „כנראה באמת היתה קונספירצייה של איגוד השחמט נגדו”. זו לא תיאוריית קונספירציה?
_new_ הוספת תגובה



בכוונה השתמשתי בביטוי פרובוקטיבי בכותרת. אך התוכן אומר אחרת
מיכאל שרון (יום שלישי, 05/02/2008 שעה 22:05)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהרי שחיתות אירגונית, אינטריגה של אירגון מקצועי או אירגון מושחת כלשהו, לצורך העניין - אינן נושאות כל קונוטציה של ''קונספירציה'' במובן השגור - מזימה שטנית חובקת-כל מצד אירגון חושך חובק-כל או משהו דומה.

הקונוטצייה העולה כאן היא אחרת לגמרי, כשקוראים את התוכן עצמו: שחיתות, התמסחרות-יתר, צרות עין, קנאה, ושאר דברים שבתחום ההתנסות היום יומית האנושית. ובפרוש לא בתחום ''השטניות'' ו''כוחות רשע חובקי עולם'' למיניהן.

אלא, שכאילו ''חיפשת'' אותי, כמו שאומרים, עשית חגיגה שלמה ממילה אחת בכותרת, תוך הפקת כל התועלות המכפישות האפשריות והלא אפשריות...
_new_ הוספת תגובה



בכוונה השתמשתי בביטוי פרובוקטיבי בכותרת. אך התוכן אומר אחרת
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 05/02/2008 שעה 22:14)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כלומר – אמרת דבר אחד והתכוונת למשהו אחר?
אני לא בטוח אם שיקרת אז, אם אתה משקר כעת ואם אתה מבין את ההבדל, אבל כבר לא כל כך אכפת לי.
_new_ הוספת תגובה



הפרקטיקה של השימוש בשפה מאפשרת אירונייה, הבעת רגשות, פרובוקציות
מיכאל שרון (יום רביעי, 06/02/2008 שעה 1:14)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביטויי זעם, ביטויי עליצות, ועוד. טעותך היא בכך שאתה מניח שכל מבע בשפה אמור להביע טענה שיש לך ערך אמת מסוג ''כרגע יורד ברד בדרום ספרד'' טענה שיכולה להיות אמיתית או שיקרית. אילו היה זה כך, יכולת להאשימני בכך שאמרתי דבר אחד - והתכוונתי לדבר אחר לחלוטין. שזהו סוג של צביעות.

דווקא אתה נהגת בדיוק בגישה לא הגונה כזאת - לקחת את הביטוי ''קונספירציה'' שמיקמתי בכותרת, הדבקת לו את המילים ''תאוריית'' ו''הזוייה'' כך שעוררת בדימיון הקורא על ידי טריק פשוט את הדימוי הקשור בבובי פישר עצמו ''קונספירצייה חובקת כל של היהדות העולמית כנגד פישר'' - וזאת במהלך סיבובי שלה הדבקת הדימוי הזה כלפי.

וזאת אף שתוכן הדברים שהבאתי כלל מתייחס לדבר מעין זה, אלא לאינטריגה של איגוד השחמט נגד פישר, לסוג של שחיתות אירגונית וכד' (האם עלי לכתוב כל פעם את הדברים הללו מחדש? האם בכוונתך לטרטר אותי?).

אינך טיפש, בוודאי ראית מייד מה שברור לעין כל, הרי אינך אטום לדקויות יותר מכל אדם ממוצע וסביר אחר, ועל כן יותר מסביר שראית שהשתמשתי בכוונה בביטוי ''קונספירציה'' שיוחס לפישר, על מנת להראות שלא כצעקתה.

זאת בבחינת, נניח שיש איזו ''קונספירצייה'' קטנטונת - דהיינו, אינטריגה, דהיינו, לא משהו שטני וחובק עולם, אלא ''קונספירציה של איגוד השחמט האמריקני''.

זאת כשכבר הפרוט הספציפי הזה של איגוד מקצועי קטן מוציא מכלל אפשרות את המושג ''קונספירצייה'' במובן הרחב, חובק העולמות, המובן הגורף, המעורפל, העשיר בדימויים מסריחים ומחניקים, ולכן אינו מובחן, ככל דבר הפונה לדימוי גורף.

לא צריך כאן וירטואוזיות מחשבתית לראות זאת בדברים שכתבתי, מוחנו מבצע שיקולים מורכבים באלפית שנייה, יש כאן דקות מסויימת, זה הכל.

אלא שמייד לקחת זאת ביד רומסת, התעלמת מהברור כל כך, והפכת את המילה הזאת באופן הנראה ציני לכלי לנגח אותי באופן שאינו נראה הגון. ולמה כתבתי ''באופן ציני''? שהרי קל לראות במה המדובר - הרי קוראים גם את דברי בהמשך, כשהכותרת הפרובוקטיבית מושכת לקרוא את התוכן.
_new_ הוספת תגובה



הפרקטיקה של השימוש בשפה מאפשרת אירונייה, הבעת רגשות, פרובוקציות
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 06/02/2008 שעה 1:29)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא היתה קונספירציה, לא היתה אינטריגה, לא היתה מזימה ולא היתה כוונה של איגוד שחמט כלשהו לפגוע בפישר. אבל כשמוכיחים לך שמה שאתה כותב הוא שטויות במיץ, אתה מתחיל לייבב שכעת יש מזימות מצד חורשי רעתך.

הדבר הפשוט הוא שכתבת דבר מה על משהו שלא היה לך שום מושג בו, ניסית להסתתר מאחורי שקרים וכשהם הוזמו אתה מנסה להסיט את הדיון לעניין אחר.
_new_ הוספת תגובה



(לאחרתיקון ושיפור הטקסט) הפרקטיקה של השימוש בשפה מאפשרת אירונייה
מיכאל שרון (יום רביעי, 06/02/2008 שעה 1:47)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפרקטיקה של השימוש בשפה מאפשרת אירונייה, הבעת רגשות, פרובוקציות, ביטויי זעם, ביטויי עליצות, ועוד.

טעותך היא בכך שאתה מניח שכל מבע בשפה אמור להביע טענה שיש לה ערך אמת מסוג ''כרגע יורד ברד בדרום ספרד'' טענה שיכולה להיות אמיתית או שיקרית. אילו היה זה כך, יכולת להאשימני בכך שאמרתי דבר אחד - והתכוונתי לדבר אחר לחלוטין. שזהו סוג של צביעות. פילוסוף השפה לודוויג וויטגנשטיין בספרו ''חקירות פילוסופיות'', 1952, שגישתו מקובלת כיום בנושא בהרחבה, ראה בשפה כלי לעשות איתו דברים, למשל, העברת הוראות בין פועלי בניין מסוג ''תן'' (את הלבנה הזאת), ''שים שם'', ''הנה'' וכיוצא באלה, ודיבר על ''משחקי שפה'' language games

דווקא אתה נהגת בדיוק בגישה לא הגונה כזאת - לקחת את הביטוי ''קונספירציה'' שמיקמתי בכותרת, הדבקת לו את המילים ''תאוריית'' ו''הזוייה'' כך שעוררת בדימיון הקורא על ידי הטריק הפשוט הזה את הדימוי הקשור בבובי פישר עצמו ''קונספירצייה חובקת כל של היהדות העולמית כנגד פישר'' - וזאת במהלך סיבובי של הדבקת הדימוי הזה כלפי.

וזאת אף שתוכן הדברים שהבאתי כלל אינו מתייחס לדבר מעין זה, אלא לאינטריגה של איגוד השחמט נגד פישר, לסוג של שחיתות אירגונית וכד' (האם עלי לכתוב כל פעם את הדברים הללו מחדש? האם בכוונתך לטרטר אותי?).

אינך טיפש, בוודאי ראית מייד מה שברור לעין-כל, הרי אינך אטום לדקויות יותר מכל אדם ממוצע וסביר אחר, ועל כן בוודאי שראית שהשתמשתי באופן מכוון בביטוי ''קונספירציה'' שיוחס לפישר, על מנת להראות שלא כצעקתה. הצעתי למעשה פענוח חדשני של דמות לא מפוענחת, וגם הקלתי על הקורא בהראותי שאין כאן איזה גאון ענק אבל מפלצת איומה, היטלר, נאצר אייכמן והמן, דהיינו אין כאן משהו שרירותי ושטני ולא מובן, אלא שיש כאן משהו אחר לגמרי, סיפור אנושי הגיוני, כמוהו קורים לא מעטים. ואילו דומה שאתה, במקום להנות מהיופי (מבחינת עניין, לקח, אפילו שחזור של שיקוליו של פישר בקביעת תנאי הטורניר ב-‏1975 ככללים חכמים המקדמים את השחמט - דהיינו, הראיתי שמשהו שראוהו כאיזה עניין סכמטי ורק רע, גם בו יש יופי אנושי הנעוץ בגאוניות האנושית המקדמת את החברה כולה) הססגוניות, החיים והאינטלקט שבסיפור הזה, עסקת במניפולציה הנראית קרה ומכוערת, לכאורה ניצלת משהו באופן חוטא למציאות ושיקרי, על מנת לזרוק כלפי רפש, ולהעסיקני.

מצטייר שלקחת משהו יפה וחכם (סליחה על ההערכה של מעשה ידי), והפכת זאת למנוף לפגוע ביוצר היופי החדש הזה באמצעות תחבולה.

אם כן, ניתן היה לראות בברור שהשתמשתי באופן מכוון בביטוי ''קונספירציה'' שיוחס לפישר, על מנת להראות שלא כצעקתה. זאת בבחינת, נניח שיש איזו ''קונספירצייה'' אבל קטנה - דהיינו, אינטריגה, דהיינו, לא משהו שטני וחובק עולם, אלא ''קונספירציה של איגוד השחמט האמריקני''.

זאת כשכבר הפרוט הספציפי הזה של איגוד מקצועי קטן, מוציא מכלל אפשרות את המושג ''קונספירצייה'' במובן הרחב, חובק העולמות, המובן הגורף, המעורפל, העשיר בדימויים מסריחים ומחניקים, ולכן אינו מובחן, ככל דבר הפונה לדימוי גורף.

לא צריך כאן וירטואוזיות מחשבתית לראות זאת בדברים שכתבתי, מוחנו מבצע שיקולים מורכבים באלפית שנייה, יש כאן דקות מסויימת, זה הכל.

אלא שמייד לקחת זאת ביד רומסת, התעלמת מהברור כל כך, והפכת את המילה הזאת באופן הנראה ציני לכלי לנגח אותי באופן שאינו נראה הגון. ולמה כתבתי ''באופן ציני''? שהרי קל לראות במה המדובר - הרי קוראים גם את דברי בהמשך, כשהכותרת הפרובוקטיבית מושכת לקרוא את התוכן.
_new_ הוספת תגובה



  מכתבה של איין ראנד לספאסקי ערב משחקו עם פישר, 1972  (מיכאל שרון) (11 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי