פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
דרוש שינוי עומק
ענבל בר-און (יום שישי, 08/02/2008 שעה 20:00)


דרוש שינוי עומק

ענבל בר-און



את רשומתו ''המילון השלם לאהוד א' ואהוד ב''' מסיים עוזי בנזמין במילים הבאות: ''תגובותיהם על המלחמה בלבנון צפויות להחריף את חוסר האמון של הציבור במנהיגיו וביעילותה של השיטה הפוליטית הקיימת, ולחזק את נטייתו להשתמט מחובתו האזרחית להשתתף בבחירות'', ובכך הוא רומז שהספינולוגיה, לא יתוש מרגיז היא (כל אותן התבטאויות מניפולטיביות של ''שרנו'') אלא יש בה ממש סכנה קיומית להתפוררות החברה.

כשאני מנסה לשאול את עצמי למקור העומק של הכשלים לוינוגרד, לאותו הדבר שלא יעלם גם אם הממשלה הנוכחית תתפטר ותערכנה בחירות מחדש, אני חושבת שהבעיה העיקרית של נציגי הציבור בישראל הינה ''בעיית נציג'', קרי אותה בעיה ידועה מדיני החברות אשר בה נציג החברה פועל למען האינטרסים שלו ואינו מקדם את האינטרסים של החברה. במשפט המנהלי מכנים בעיה זו: ''הפרת חובת הנאמנות של הרשות'' או ''בעיית ניגוד העניינים''.

אך בעו''ד שמנכ''ל או חבר דירקטוריון של חברה יפוטר או יודח ממקום בו יקדם את ענייניו האישיים על חשבון החברה, ומקום בו פקיד ציבור זוטר-דרג יודח אם יפעל בניגוד עניינים (כמובן, מקום בו אזרחים יהיו ערניים דיים כדי להתריע על כך) דווקא ראשי ממשלה חסינים מכך.

הישועה לא תבוא דרך בתי המשפט כי 'מתחם הסבירות' של הממשלה הינו רחב מאד, והשופטים (בניגוד למצג המטעה של פרידמן כאילו הם בוחשים בקלחת הפוליטית) ממעטים לשפוט סוגיות בעלות אופי פוליטי אלא במקרים קיצוניים ביותר (אחד מהם היה סירובו של רבין ז''ל לפטר את דרעי כאשר הוגש כנגדו כתב אישום בגין קבלת שוחד ושליחת יד לכספי ציבור). דומה כי מה שלא הולך דרך בתי המשפט (בשל 'חוסר שפיטות נורמטיבית') צריך ללכת דרך החוק, ואולי כעת לאחר מלחמת לבנון השנייה על כשליה, הציבור בשל לכך יותר.


''אני, אני ועוד פעם אני''

דומה כי וועדת וינוגרד, עם כל העומק והרצינות של חקירתה, נמנעה מלדון במס' נושאים אשר ניתן לכנות 'הכר הפורה לצמיחת הכשלים'. לא רק הכיבוש בשטחים היה 'כר פורה' לצמיחת הכשלים (צבא אשר מתאמן על ילדים בני 12 בסמטאות שכם וחברון אינו יכול לרכוש מיומנות ללוחמה עם חיזבאללה, צבא אשר משמש ככוח שיטור על אוכלוסיה אזרחית אומללה מאבד מכוחו, המוסרי והצבאי), ולא רק מחדל ההסברה המתמשך.

כשל נוסף היה טמון בתרבות הפוליטית הקלוקלת בישראל ולפיה ''אני, אני ועוד פעם אני'' הוא שם המשחק. כולנו יודעים כי פוליטיקאים עושים לביתם, ואינם עושים לטובת הציבור. כולנו יודעים כי פוליטיקאים מציגים את טובתם הם כ'טובת הציבור' וכולנו יודעים, לדוגמא, כי עמיר פרץ נדבק בזמנו למשרת שר הביטחון (במקום לקחת תיק רווחה מורחב, מה שלא זו בלבד שיכול היה להלום את ניסיונו אלא להיטיב עם אזרחי ישראל) אך ורק משיקולי אגו ויוקרה.

אין ספק כי שרים וחכ''ים אשר שמים את רצונם להתקדם במעלה הסולם הפוליטי לפני טובת הציבור הם תוצר של חברה אובר-אינדיבידואליסטית, אובר-קפיטליסטית, אשר שמה את ההישגים האישיים בראש הרשימה. תוכניות הריאליטי בסגנון ''כוכב נולד'', ''הדוגמנית הבאה של ישראל'' וכו', אשר לקוחות מארצות הברית בשינויים קלים (אם כי קלים מאד, החקיינות הפתטית לכל דבר שהוא אמריקני....) שמות את שאיפת האדם להצליח במרכז. אדם לא רוצה לשיר, הוא רוצה להיות ''הכוכב הנולד'', הוא לא רוצה לרקוד, הוא רוצה להיות ה''נולד לרקוד''.

התרבות הפוליטית-חברתית מונחית וממוקדת ה'אני' שמה במרכז את התברגותך באור הזרקורים, כאשר הריקוד, השירה, הדוגמנות או הספורט אינן מטרות בפני עצמן אלא אך ורק אמצעי להגיד ''תראו אותי, אני ראשון, אני מוצלח''. תרבות פוליטית זו של ''אני, אני ועוד אני'' החליפה את תרבות הקולקטיב של שנות הארבעים, החמישים, והשישים, של תנועת העבודה הסוציאליסטית. היא מוקצנת אמנם ב''נולד להיות ראשון'' למיניהן אבל היא חיה ובועטת בכל מקום עבודה שהוא, בכל אוניברסיטה (מרצים מתחרים על מספר פרסומים, על דירוג שכר וכו'), תחת כל עץ רענן – מילדות הילד למד שעליו להצליח תוך פזילה לילד שיושב לידו בכיתה, פן הלה יצליח יותר. משבחים את הילד על הישגים, מנסים לברר מה לא בסדר איתו כאשר אין הישגים. אפילו תחומים אשר לכאורה קשורים לתפקודים לא כמותיים נמדדים כיום במדדים של 'הישג' ו'הצלחה'. אנו מדברים על תפקוד חברתי/זוגי/מיני הגם שאינטראקציות בין אישיות אינן מקום לתחרות והשגיות, אלא לאנושיות.

השיח התחרותי הישגי אשר שם את האדם במרכז השתלט על כולנו. דומה שאת האהבה שאדם חש מצד הסובבים אותו בעידן הסולידריות החברתית והקולקטיב החליפה החרדה שמא ניבעט מהמרוץ הקפיטליסטי, חרדה אשר התגובה לה הינה פעילות קדחתנית אינסופית במטרה להיות מוצלחים. בעוד שדפוסים אלו בתרבות החברתית אינם אלא מושא לניתוח סוציולוגי, כשדפוסים אלו משתלטים על ההנהגה, ע''ח טובת המדינה, זהו כבר מושא לתיקון עומק.


מה אפשר לעשות?

לא ניתן לשנות תרבות פוליטית על אתר, וספק אם ניתן לעשות זאת תוך עשורים אפילו, מקום בו מארצות הברית מנשבות אלינו רוחות קפיטליסטיות פר-אקסלנס. מדינה בצרות אינה יכולה להמתין עד שהתרבות הפוליטית תשתנה. היא חייבת אמצעי חזק יותר.

אמצעי זה יכול להיות החוק. ניתן לתקן מס' תיקונים בחוק יסוד הממשלה, אשר יבטיחו שפוליטיקאי יעדיף את טובת הציבור על טובת עצמו. כך לדוגמא ניתן לחוקק בחוק יסוד הממשלה סעיף אשר לפיו ''חלוקת התפקידים בין השרים תיעשה משיקולים של טובת הציבור בלבד, וכל שיקולים של יוקרה פוליטית או תגמולים פוליטיים לא יילקחו בחשבון בהליך הרכבת הממשלה. ראשי סיעות אשר מצטרפים לקואליציה יקבלו תיקים ע''ס כישוריהם וניסיונם המעשי הקודם, ולא בהתאם למידת היוקרה של התיק''. סעיף זה לדוגמא לא היה מאפשר לעמיר פרץ להיות שר ביטחון, אבל כן מאפשר לו להיות שר תמ''ת או שר רווחה בתיק הרווחה המורחב אשר הוצע לו בזמנו.

ניתן לחוקק בחוק יסוד הממשלה סעיף שימנע פעולות נוסח 'אחרי המבול' – קרי פעולות כמו בריחת אהוד ברח מלבנון תוך השארת ציוד ונשק לחיזבללה מאחור ותוך השארת הרושם בלבנון כי חיזבללה הבריח את צה''ל (ולא תנועת ארבע אמהות והלחץ הציבורי בישראל). ניתן לקבוע בחוק יסוד הממשלה סעיף ולפיו ''ראש ממשלה אשר עושה פעולה אשר יש לה השלכות ארוכות טווח ו/או היא בלתי הפיכה יציג לציבור תשקיף נאמן ואובייקטיבי על השלכות אפשריות של אותה פעולה, מבחינת התפתחויות צבאיות, מדיניות ופוליטיות במדינת ישראל ובמדינה השכנה, ויפעל, במידה והשלכות אפשריות מסכנות את ישראל, לצמצם השלכות אלו''. ההתנתקות של אריאל שרון ללא מו''מ עם אבו מאזן הייתה ספינולוגית גרידא. לו היה אריאל שרון טורח 'להעניק' לאבו מאזן את ההתנתקות, ספק אם החמאס היה עולה וספק אם הם היו מבינים שאנו מבינים רק כוח.

ניתן לחוקק בחוק יסוד הממשלה ולפיו ראש ממשלה אשר חדל לכהן ומציג מועמדות לראשות הממשלה שנית, ידווח על קשרים אשר יצר בזמן זה בעולם העסקים בכדי למנוע חששות (מוצדקים) לאורגיות 'הון שלטון' (והנמען של הצעה זו, דומני, ידוע). ואם כבר עסקינן בנמען זה יש לחוקק חוק ולפיו ''מועמד לראשות סיעה ו/או לתפקיד בכיר יציג תשקיף מלא של עמדותיו והדרכים אשר בהן בכוונתו לממשן עם כהונתו''. סעיף זה יהווה את נשיקת המוות לספינולוגיות השתקנית של ברק. כאשר ברק שותק, מחד, ומאידך, העם כבר עייף מפוליטיקאים ספינולוגים ועל כן אינו דורש תשובות באשר לעמדתו של ברק, איננו יכולים לבחון את מה שצפוי לנו מחר כי מי שיתמודד (ודאי) מחר בבחירות אינו מגלה לנו מה בליבו (''סוד כמוס לפרה ולסוס'', סוג של).

ניתן לחוקק בחוק יסוד הממשלה סעיף ולפיו מפלגה לא תמנה ח''כים אלא תקיים בחירות מקדימות. אולמרט הפך ראש ממשלה אך ורק משום שעסקה פוליטית נודפת ריח לא דמוקרטי מינתה אותו למס' 2 בקדימה, וההמשך הוא כבר היסטוריה. אין זה אומר שבחירות פנימיות בתוך מפלגה צריכות להריח כמו 'מרכז ליכוד' – יש להבטיח בחוק יסוד הממשלה/הכנסת כי בחירות פנימיות למפלגה תיערכנה משיקולים ענייניים ולא ע''ס סחר/מכר של קומבינות פוליטיות.

כמובן שיש להבטיח כי הבטחות של פוליטיקאים תקוימנה (למעט מקרים שבהם גורם חיצוני אובייקטיבי לא מאפשר קיומן ו/או קיומן יסכן את בטחון המדינה) שכן אם יחסים חוזיים בין שני אנשים אינם יכולים להיות מושתתים על אי קיום הבטחות, על אחת כמה וכמה- יחסים בין העם לפוליטיקאיו.

קישור:
  • במקום להחליף שיטה, לעדן את הקיימת
  • כל ההצעות שהעליתי לעיל כבר קיימות במשפט שלנו. למעשה המשפט הציבורי מחייב את הרשות השלטונית לנהוג בהגינות, בסבירות, בתום לב, ללא שיקולים זרים, תוך שהיא רואה את טובת הציבור לנגד עיניה. אלא שכאשר ה''הנהגה'' אינה פועלת לאור כללים אלו בג''ץ כמעט ואינו מתערב (בניגוד לדימוי שפרידמן הכתיר לבג''ץ, בג''ץ מושך ידו בשיטתיות מסוגיות פוליטיות מובהקות ומתערב במקרי קיצון נדירים ביותר), ולמעשה, אין מי שישמור על השמנת למעט החתולים שבצמרת.

    אך ורק חקיקה דווקנית אשר תבטיח כי ראשי ממשלות יפעלו בשקיפות, ללא ניגוד עניינים ומתוך שיקולים עניינים בלבד תמנע את הכשלים הבאים מלקרות.




    חזרה לפורום

    הצגת המאמר בלבד
    הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
     
     


    בלי התפטרות הממשלה של אבא שלך אלה מילים להטעיה .
    אריה עירן (יום שישי, 08/02/2008 שעה 21:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    _new_ הוספת תגובה



    בלי התפטרות הממשלה של אמא שלך אין טעם לדבריך
    דוד סיון (יום שישי, 08/02/2008 שעה 22:01)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    _new_ הוספת תגובה



    בלי התפטרות הממשלה של אמא שלך אין טעם לדבריך
    אריה עירן (יום שישי, 08/02/2008 שעה 22:10)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אמא שלי לא בממשלה . אבא שלה כן .
    _new_ הוספת תגובה



    חשבתי שתבין את הרמז
    דוד סיון (שבת, 09/02/2008 שעה 5:01)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    גם אם זה נכון, זה לא לעניין.
    _new_ הוספת תגובה



    חשבתי שתבין את הרמז
    אריה עירן (שבת, 09/02/2008 שעה 6:57)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    להכניס את אמא שלי זה עוד פחות לענין .
    _new_ הוספת תגובה



    אני מקווה שכעת תפסת
    דוד סיון (שבת, 09/02/2008 שעה 7:12)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    הקשר בינך ואמא שלך ובין ענבל ואבא שלה לא שייכים לכאן.
    אם יש לך מה להגיד לענבל אתה יכול גם בלי הקשר הזה (אם הוא בכלל קיים).
    _new_ הוספת תגובה



    אני מקווה שכעת תפסת
    אריה עירן (שבת, 09/02/2008 שעה 8:34)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אנחנו חיים חסר תמימות . ענבל בר-און מגינה על מדיניות ממשלת ישראל שבה רוני בר-און שר בכיר מאדד .
    זה סוג של נאפוטיזם . אני רואה בנאפוטיזם תופעה פסולה .
    על רקע זה תגובתי . אמא שלי אינה קשורה לממשלת ישראל בשום צורה . לכן זה לגיטימי שאבקר את ענבל בר-און ולא לגיטימי שתזכיר את אמא שלי .
    יש לך פה גדול אבל כשראוי להתנצל הוא לא מתפקד .
    _new_ הוספת תגובה



    סליחה? אבי מהנדס מכונות במקצועו
    ענבל בר-און (שבת, 09/02/2008 שעה 11:52)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אין לי כל קשר משפחתי לרוני בר-און. השם בר-און הוא עיברות. אבי עלה לארץ מרומניה בשנות ה 60 של המאה שעברה, כשעוד רווחה האווירה הציונית של ''כור היתוך''. הוא החליף שם משפחה רומני בין 9 אותיות שנגמר ב ''יץ'' ב''בר-און'' ברוח העברות של אז....
    _new_ הוספת תגובה



    סליחה? אבי מהנדס מכונות במקצועו
    אריה עירן (שבת, 09/02/2008 שעה 12:08)
    בתשובה לענבל בר-און
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אני מקבל את ההבהרה ומוחק את הטענה לנפוטיזם .
    _new_ הוספת תגובה



    סליחה? אבי מהנדס מכונות במקצועו
    זוהר דשא (שבת, 09/02/2008 שעה 15:12)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    רק מוחק?

    תבקש סליחה ומחילה.
    _new_ הוספת תגובה



    סליחה? אבי מהנדס מכונות במקצועו
    לחמניה חמה (שבת, 09/02/2008 שעה 15:35)
    בתשובה לזוהר דשא
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    למה סליחה?
    דבריו נשארים בתוקף כנגד ביתו של השר בר און ובתנאי שיש לו בת.... (-:

    אתה לא חייב לאמץ את שריריך ולהפוך עולמות.
    _new_ הוספת תגובה



    את חייבת להבין גם את מר אריה
    אבי גולדרייך (שבת, 09/02/2008 שעה 18:54)
    בתשובה לענבל בר-און
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    במקומותינו כל מי שכותב\ כותבת\ במעט נימה חיובית על חבורת אולמארט נחשד בנפוטיזם במקרה הטוב\בטפשות במקרה הפחות טוב\ ובשחיתות עברינית במקרה הרע.
    _new_ הוספת תגובה



    את חייבת להבין גם את מר אריה
    אריה עירן (שבת, 09/02/2008 שעה 19:14)
    בתשובה לאבי גולדרייך
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אתה תסלח לי מאד . שם משפחתה בר-און . זה מעלה חשד מיידי . היא אמרה שזה לא המצב ואני מאמין לה בפשטות .
    _new_ הוספת תגובה



    אתה לא הבעת חשד...!
    דוד סיון (שבת, 09/02/2008 שעה 20:25)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    _new_ הוספת תגובה



    הפה הגדול של אריה עירן מכה שוב
    דוד סיון (שבת, 09/02/2008 שעה 19:49)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    לפני שאתה מביע שטויות בביטחון מופרז כדאי לבדוק (תגובה 111750). אתה לא בדקת
    כלל.

    ניסיתי להזהיר אותך לגבי ההפקות של הפה גדול שלך.
    כעת ברור שראוי כי תתנצל... אם עוד לא התנצלת.
    _new_ הוספת תגובה



    הפה הגדול של אריה עירן מכה שוב
    גדעון ספירו (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 1:32)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אחת הסיבות שאינני מתייחס לתגובות באתר זה (להוציא מקרים יוצאי דופן) נעוצה בחסרי חוליות נוסח אריה עירן. אילו חסר החוליות הזה היה מסוגל להפעיל מידה מינימלית של אינטליגנציה, הוא היה יודע כי יש בישראל יותרת מבר-און אחד כפי שיש יותר מכהן אחד,וכי לא כל בר און הוא בנו או בתו של השר, והוא לא היה מורח את מילותיו בחוצפה ועזות מצח מבלי לברר קודם את העובדות.
    מעבר לכך, גם אם הייתה ענבל בתו של השר, אין כל עילה לעירן להאשים אותה בנפוטיזם משום שמאמרה (המצויין) לא עושה הנחות לממשלת אולמרט, בדיוק להיפך. אפשר כמובן לחלוק על ענבל, אבל זה כבר מצריך יכולת חשיבה והתמודדות וזו ככל הנראה משימה שמעבר לכוחותיו הדלים של עירן.
    וכמה אופייני לסוג הבזוי של ישראלים נוסח עירן, שלאחר שקלונו נחשף, לא זו בלבד שאינו מתנצל, הוא עוד מעמיד פנים של מי שנהג כהלכה ולשיטתו הנלוזה ענבל צריכה בכלל להודות לאל הטוב על שעידן הואיל בטובו להודיע כי הוא ''מקבל את הבהרתה'' שאינה בתו של השר. איזה מזל.
    _new_ הוספת תגובה



    גדעון, הפעם קשה לחלוק עליך
    דוד סיון (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 6:54)
    בתשובה לגדעון ספירו
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    בעיקרון אני מסכים עם דעתך אבל מאד לא מסכים עם הניסוח
    החריף. ''חסרי חוליות'', ה''סוג הבזוי'' הם ביטויים מיותרים בעיני.
    _new_ הוספת תגובה



    לא נורא, אתה מסכים איתו גם בניקנוקים האחרים שלו
    לחמניה חמה (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 13:43)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    כשהוא מתבטא בסיוע קללות נלוזות יותר. כמה שהוא יותר מקלל, ככה הוא יותר שמאל - שמאל-מלמלן.

    בכל מקרה ספירו כבר בילתי ניתן לריפוי-שיפוי.
    _new_ הוספת תגובה



    שמחת העניים של ספירו
    אבי גולדרייך (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 8:30)
    בתשובה לגדעון ספירו
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    כמוצא שלל רב, קופץ חסר החוליות ספירו על טעות מינורית של עירן וכדרכו של כל שמאלן קיצוני מתלהם,מגדף, מקלל, בביטויים ילדותיים ומטופשים את אריה עירן.
    אני כבר מעדיף יוסלך שמנסים לעטוף את מרכולתם בנופך של ''כאילו'' הגות, או ''יעני '' הגיון כלשהו.
    כמה אופייני לסוג הבזוי של ''הקוסמופוליטים'' דוגמת ספירו ליידות חרה ואבנים קטנות על מי שמעד בנכשל בזיהוי.
    _new_ הוספת תגובה



    שמחת העניים של גולדרייך מיותרת
    דוד סיון (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 9:26)
    בתשובה לאבי גולדרייך
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    סגנון ההשתתפות שלך בקטע כאן ממש מיותר אינך חייב לגדף
    ועוד יותר אינך חייב לגונן על מי שטעה, השמיץ ולא מתנצל.

    שלח כבר את המאמר!!!
    _new_ הוספת תגובה



    הפה הגדול של ספירו מכה שוב
    צדק (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 8:42)
    בתשובה לגדעון ספירו
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אתה לא מגיב כי אתה יודע שנעשה ממך עפר ואפר,
    כי אין לך תשובות. אתה תועמלן, ותועמלן לא מגיב.

    בולשביקים כמוך מוכרים לנו היטב.
    אתם מיישמים את השיטות שפותחו בברית המועצות של סטאלין,
    ''לא מתווכחים, כדור בראש וזהו''.
    _new_ הוספת תגובה



    עיתונאי רב-חוליות מהסוג המשובח שמפעיל מקסימום אינטליגנציה
    אריה עירן (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 9:06)
    בתשובה לגדעון ספירו
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    יכול לדעת שכתבה המתיחסת לממשלה שבה רוני בר-און שר בכיר מאד והכותבת היא ענבל בר-און חשודה מיידית . ההבהרה של הגברת בר-און הבהירה שזה לא המצב . בזה הנושא נגמר .
    מה שנשאר הוא הזבל שהמקלדת של גידי-גיחי מנפיקה .
    _new_ הוספת תגובה



    עדין חסרה ההתנצלות שלך...
    דוד סיון (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 11:20)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    _new_ הוספת תגובה



    עדין חסרה ההתנצלות שלך...
    אריה עירן (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 11:26)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אם הגברת בר-און הייתה מכניסה איזו פיסקה שמבהירה שאין לה קשר לשר בר-און למאמר שלה לא הייתי שוגה כלל .

    אתה שיודע שאין אמי חברה בממשלה זרקת מה שזרקת .
    תחכה ...
    _new_ הוספת תגובה



    עדין חסרה ההתנצלות שלך...
    דוד סיון (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 11:44)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אתה כרגיל ממציא תירוצים כדי לגונן על השליפה המיותרת. על פי הסגנון שלך: אם אתה היית מכניס פיסקה שאמא שלך לא חברה בממשלה היית גם יכול לטעון שידעתי...

    אבל יותר חשוב ההתנצלות שלך כלפי ענבל בר-און לא קשורה כלל במה שאני כתבתי. היא הרי לא אשמה במה שאני כתבתי...
    _new_ הוספת תגובה



    עדין חסרה ההתנצלות שלך...
    אריה עירן (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 11:51)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אתה אשם במה שאתה כתבת .
    _new_ הוספת תגובה



    אז אל תתנצל... זו בעייתך
    דוד סיון (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 13:26)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    _new_ הוספת תגובה



    אז אל תתנצל... זו בעייתך
    אריה עירן (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 16:16)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אמא שלי מחכה לך .
    _new_ הוספת תגובה



    אז אל תתנצל... זו בעייתך
    דוד סיון (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 20:15)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    ענבל כנראה לא מחכה לך (גם אני לא).
    מן הראוי שקודם אתה תתנצל ורק אחר
    כך תחפש ישועה מאחרים. עד אז, האמא
    שלך תצטרך לחכות.
    _new_ הוספת תגובה



    אז אל תתנצל... זו בעייתך
    לוי (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 20:51)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אי שם באתר מי שהוא כתב שהעובדה שאין מפגינים נגד קדימה זו הוכחה שמסכימים לאומלט וחבורת הליצנים שלו .
    עיון בתמונות של ההפגנה בירושלים למען שדרות מלמד שרוב המפגינים הם חובשי כיפות כתומים , מיודעינו מתקופת ההפגנות מעידן הגרוש וההגליה מגוש קטיף ומצפון השומרון .
    זה בא ללמדינו שרק לכתומים איכפט מעם ישראל ומארץ ישראל . לחברה האחרים איכפט יותר מתיילנד והודו .
    זהוא פרי של מאה שנות ציונות אנטישמית ושישים שנות חינוך אנטישמי במדינת ישראל .
    תוכנית יצירת היהודי החדש הצליחה מעל המשוער .
    _new_ הוספת תגובה



    לא חשבתי שזה נחוץ
    ענבל בר-און (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 13:01)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    יש עשרות בר-און בארץ כמו שיש עשרות כוהן ועשרות מכל שם משפחה שהוא. לא חשבתי שמישהו בכלל עלול לסבור כך...(מה גם שהמאמר הוא נגד הממשלה ולא בעדה)

    ענבל
    _new_ הוספת תגובה



    לחזק את אריה עירן
    השונאים של אורי אבנרי (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 23:58)
    בתשובה לגדעון ספירו
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    יישר כוח למר אריה עירן.

    בגלל שאתה דובר אמת.

    ובגלל שאתה מהצד הימני של המפה.

    השמאלנים סימנו אותך.אתה על הכוונת שלהם.

    חזק ואמץ !
    _new_ הוספת תגובה



    עירן לא יתנצל
    יוסלה  (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 6:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    עירן לא יתנצל היות ואיננו חושב שעשה משהו לא בסדר.

    וזו הבעיה איתו מלכתחילה.
    הוא מעלה תיאוריה בנושא הילודה,
    וכאשר דוד סיון מראה לו שהתזה שלו
    לא משכנעת, עירן פשוט מתעלם.

    כאשר עולה השאלה כיצד מתיישב המשך הכיבוש
    עם מערכת הערכים שעליה גדלנו בישראל ועם
    הזהות היהודית, עירן מגיב באופן פתולוגי משהו
    במשפט 'הערבים רוצחים'.

    ולבסוף גם מתברר שעירן מגרש בהבל פה את כל התושבים
    הפלסטינים בשטחים לעבר הירדן, כדי לפנות מקום לריבוי
    הצאצאים היהודיים - וכאשר מעירים לו שזה פשע חמור מכל
    בחינה, בינלאומית-משפטית או יהודית-ערכית,
    עירן פשוט מתעלם וטוען באופן מוזר שמבקריו חסרי מוסר
    ו'מסכנים'.

    עירן לא יתנצל, כי איננו מסוגל להבין את משמעות המעשה
    שעליו יש להתנצל. התנהגותו לכל אורך הדרך תומכת
    בהשערה שיש קווים פסיכופתולוגיים באישיותו.

    ובימים כתיקונם אין צורך לעסוק במצבו הנפשי של משתתף.
    אך במקרה של עירן, שוב ושוב עולה הנושא של האחריות
    האישית של המשתתף לדברים שהוא כותב,
    א. בגלל שהנושא
    הוא בחירה מוסרית-ערכית, בחירה שאותה ניתן להגדיר רק
    בגוף ראשון (ועירן מנסה להסיט את האחריות לאחרים),
    ב. בגלל שבמקרה הזה עירן פגע בפומבי במשתתפת,
    ובאופן ברוטלי - ללא כל פרובוקציה (עירן כתב את הניבול
    כמגיב ראשון למאמר, ואפילו לא כתגובה למשתתף אחר).

    מעניין גם לראות את תפוצת התגובות למעשהו של עירן, לפני
    ה'גילוי' ולאחריו, ובייחוד ה'עזרה' שמגישים ידידיו של עירן
    באופנים שונים לעירן. זה מחליא.

    ויש לציין שעירן עצמו פתח את הדלת לדיון במצבו הנפשי,
    כאשר במסגרת חילופי הדברים שהיו לו עם מכאל שרון
    בימים האחרונים הרשה לעצמו להעיר הערות בנושא זה
    לשרון.
    _new_ הוספת תגובה



    יוסלה אתה אפילו לא תועמלן
    אבי גולדרייך (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 9:03)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    דוגמת ספירו המיומן.
    אתה סתם מקרה אומלל- שמנסה לזכות באיזו הכרה.
    אולי מוטב שתופיע בשמך המקורי ואז תוכל להתלונן גם על המרוקאים שמבזים אותך, ועל אנשי האקדמיה שגוזלים ממך את עבודותך ה''נשגבות'' .
    תנסה לבקר את עצמך תחילה ואז תוכל למצוא מזור לעצמך ולנפשך.
    _new_ הוספת תגובה



    [•] תניח ליוסלה
    לחמניה חמה (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 13:46)
    בתשובה לאבי גולדרייך
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    _new_ הוספת תגובה



    היכן ההתנצלות?
    יוסלה  (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 17:38) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אריה עירן לא התנצל על התקיפה הברוטלית
    שלו על בר-און,
    וזאת בגלל שזה הסגנון שלו בדרך כלל,
    ועד עכשיו כולם באתר או שלא שמו לב לסגנון,
    או שוויתרו לו על הגסות.

    מה פתאום להתנצל? מדוע להכות על חטא
    פגיעה מיותרת בבר-און, כאשר מדי יום
    מאפשרים לעירן ולשכמותו לכתוב את הדברים
    הנוראים ביותר על ה'ערבים'?

    מדוע שגזען יהודי דוחה יתנצל על שקילל את בר-און
    בשל 'אב' שאינו אביה, כאשר כמעשה של שיגרה
    הוא ואחרים באתר משתמשים בסטריאוטיפים הכי
    מבזים כלפי קבוצות אוכלוסיה שונות,
    ואין פוצה פה?

    ה'סובלנות' הזו לביטויי גזענות ופשיזם קיימת כאן
    כבר זמן רב. מדוע שעירן יחשוב שהוא צריך
    להתנצל?

    והגדיל לעשות אבי גולדרייך שלקח על עצמו את
    תפקיד האפולוגטיקן:

    ''את חייבת להבין גם את מר אריה

    [אבי גולדרייך (שבת, 09/02/2008 שעה 18:54)
    בתשובה לענבל בר-און]
    במקומותינו כל מי שכותב\\ כותבת\\ במעט נימה חיובית על חבורת אולמארט נחשד בנפוטיזם במקרה הטוב\\בטפשות במקרה הפחות טוב\\ ובשחיתות עברינית במקרה הרע.''

    לא די בהתקפה הגסה של עירן,
    עכשיו גולדרייך מסביר ל'ילדונת' בר-און שלמרות
    שהותקפה והושמצה בשל טעות בזיהוי,
    הרי שהיא חשודה,
    ''בטפשות במקרה הפחות טוב\\ ובשחיתות עברינית במקרה הרע.''
    בגלל שכתבה,
    ''במעט נימה חיובית על חבורת אולמארט.''

    הירידה מהפסים של עירן מוכרת וידועה זה מכבר,
    אך גולדרייך מביא את השתדלנות האפולוגטית בעבור
    ידידו הגזען לרמה חדשה.

    כמו תמיד במקרים כאלה במקומותינו, הקורבן אשם.
    _new_ הוספת תגובה



    בדוק את עצמך יוסלה המזוהם .
    אריה עירן (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 18:08)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אתה שמעוות כל מסר שלי , אתה שהחלטת על סמך עיוותים אלה מה אופיי , אתה שכתבת עלי זוהמה אישית , אתה שתוקף את אישיותי בכל מסר , אתה שאינך מתמודד עם טיעונים אלא אלי ככותב , בזוי וניקלה .
    גם כעת ''הירידה מהפסים של עירן'' היא מה שיש לך לומר .
    לא אתה אשם . הוריך שלא הלכו לקולנוע באותו ערב אשמים .
    _new_ הוספת תגובה



    יוסלה, - הוא לא נקי, הוא לא נקי...
    יוסלה  (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 21:07)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    עירן ממשיך להשתולל,

    ומי יכול לחסום שור בדישו? בוודאי לא יוסלה
    הניקלה, הבזוי בכותבים, יציר המקרה האומלל
    של משגל הוריו בליל עלטה נטול סרטים.

    ההתקפה ש'לא היתה' על בר-און סיפקה להרף עין
    הזדמנות עבור עירן להתנקות משכבת הרפש
    של השתכשכותו במי-המדמנה של תורת הגזע היהודית
    החדשה והטרנספריזם הבוטה. ולו גם על דרך האנלוגיה -
    אילו בחר להתנצל במקרה הזה, האנלוגיה למקרים
    האחרים בהם תקף חפים מפשע היתה יכולה לשרת
    רהביליטציה מסוימת.

    אך עירן, כשאגת אריה פצוע, לא רק שאינו מבין מדוע עליו
    להתנצל, - הוא מטיל את כל גייסותיו הנפשיים למאבק
    לנצחון מוחץ.

    נצחון על מי?
    נצחון על ענבל בר-און, הקורבן של מעשה האלימות ה'עירני'?
    נצחון על דוד סיון שניסה להזהירו בעיצומה של הפאשלה?
    נצחון על יוסלה, שכל חטאו בכך שהוא קורא מה שעירן כותב
    ומגיב בהתאם?

    לא. הנצחון של עירן הוא על המצפון. מספר פעמים העיד עירן
    על עצמו ש'אינו מרגיש כלום' בעניין זה או אחר הנוגעים
    לתושבי ארץ ישראל הפלסטינים. ומספר פעמים העיד עירן על
    עצמו ש'אין לו רגשות' בעניין גירושם של התושבים הפלסטיניים
    לעבר הירדן.

    קשה היה ליוסלה להימנע, בעקבות סימפטומים כה ברורים
    מלהכנס לניתוח של מצבו הנפשי של עירן, ומלחשוף את מנגנון
    ההדחקה שפועל אצל עירן (ההשוואה למצב ההדחקה אצל
    נוער עבריין) מנגנון שפעולתו מסגירה את האשמה
    שהנ''ל חש בשל הטפתו לפשעים נגד אוכלוסיה אזרחית.

    במובן הזה יוסלה לא 'מעוות כל מסר' של עירן, אלא מפרש,
    כמיטב הבנתו את מה שעירן כותב וחוזר וכותב מדי יום.
    והיות ומדובר בנושאים הנוגעים במוסר של הכותב, ברור
    שאין מנוס מלערב את אישיותו של הכותב.

    עירן טוען כמובן מזה זמן לחסינות מאחריות מוסרית:
    אין לו רגשות בעניין הטרנספר הגדול שהוא מציע,
    ואין לו רגשות בעניין הרעבת תושבי עזה, עד שייאלצו
    לברוח מבתיהם, והוא דווקא נשמע מרוגש באופן אורגזמתי-
    משהו כשהוא מתאר את האצבע הלוחצת על ההדק של
    החייל היורה ללא הפסקה בתושבי עזה הפורצים את הגדר.

    לא נותר ליוסלה, אלא לקוות למען בריאותו של עירן, שהלה
    לא 'ינצח' בסיבוב הזה, כי מנצחון של עירן על מה שנותר ממצפונו
    לא תהיה לעירן תקומה. הדינמיקה של הכחשת המצפון
    סופה בהרס הנפש של המכחיש, במקרה הזה נפשו של עירן.
    ויוסלה המזוהם אינו מאחל הרס הנפש גם לאכזר שבאוייביו,
    על אחת כמה וכמה לבני מינו של אריה עירן.
    _new_ הוספת תגובה



    יוסלה, - הוא לא נקי, הוא לא נקי...
    לוי (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 21:13)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    קצת מוזר להקדיש כל כך הרבה מילים לסיפור עירן-בר און .
    _new_ הוספת תגובה



    פנוי הפלסטינים בעזרת תמריץ כספי הוא מעשה הומני .
    אריה עירן (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 21:40)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    ילודה של ילד נוסף בממוצע לכל זוג יהודי הוא מעשה הומני .
    בשניהם אין פסול מוסרי .
    בערבים יש פסול מוסרי רב . יוסלה הסניגור החופר בנפשי חסר מוסר לחלוטין . ניתוחיו הפסיכולוגיים שנועדו ''להציל'' אותי הם קומדיה גרועה .

    לכן אני חוזר ואומר פינוי עם פיצוי , סיפוח ללא אוכלוסיה ערבית וילודה יהודית מוגברת מעט .
    _new_ הוספת תגובה



    לא לעניין. מיותר.
    יוסלה  (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 22:54)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    כבר הצעתי מספר פעמים לעירן
    שכאשר אין לו מה לומר, יישב בשקט.

    בייחוד כאשר עירן מיתמם ומנסה להעמיד פנים
    שאין הוא מטיף מזה זמן (ראה הודעותיו באתר זה)
    לטרנספר כפוי של מליוני התושבים הפלסטינים
    לעבר הירדן. הנסיון לצייר את עמדתו כמסתפקת
    בפינוי מרצון, הוא פשוט שקר.

    בנוסף לכך, ההטפה לטרנספר המוני בהקשר של
    ריבוי הילודה אצל היהודים - למטרת פינוי מקום
    ליהודים - תואם את תורת גזע מהימים אפלים של
    המשטר הנאציונל סוציאליסטי בגרמניה (ארץ ישראל
    נקייה מפלסטינים).

    הסתירה הפנימית אצל עירן בין העמדה הרשמית
    ה'הומנית' שלו לבין הרצחנות הגזענית שהוא מבטא
    בכל הזדמנות, היא שמעלה בכל פעם מחדש את
    העיסוק בנפשו שלו. אל לו להאשים בהעלאת הנושא
    של מצבו הנפשי את יוסלה אלא רק את עצמו.
    _new_ הוספת תגובה



    ליוסלה אין מה לאמר- לעירן יש ויש
    יענקלה (יום שני, 11/02/2008 שעה 3:50)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    ליוסלה אין מה לאמר- יוסלה שחוק.
    יוסלה חוזר כמו תקליט שחוק על אווי המוות שלו.
    יוסלה מתבקש לא להציע הצעות- ההצעות של יוסלה מיותרות.
    הצעותיו של עירן נכונות ומתבקשות.
    יוסלה תומך בתורת הגזע של הערבים לפיהם יש -
    לחסל את הקיום היהודי בארץ ישראל.
    הארץ היחידה של העם היהודי.
    _new_ הוספת תגובה



    לעירן יש ויש
    יוסלה  (יום שני, 11/02/2008 שעה 5:45)
    בתשובה ליענקלה
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    לעירן יש ויש.

    יש לו את יענקלה,
    ויש לו את יחזקאל מהרצליה,

    ושלושתם יושבים יחד
    בביתו של עירן, מול אותה
    המקלדת,

    ועוסקים ביוסלה, שבאמת
    אין לו מה לומר.
    _new_ הוספת תגובה



    מעולם לא פגשתי את עירן !
    יחזקאל ,הרצליה (יום שני, 11/02/2008 שעה 11:36)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    1.להגיד שאני יושב בבית של אריה עירן.

    או להגיד שיש לי קשר כלשהו עם עירן.

    זה כמו להגיד שענבל בר-און היא הבת של שר האוצר

    רוני בר-און.

    עכשיו יוסלה. עשית את אותה הטעות שעשה עירן.

    האם יוסלה יבקש סליחה ומחילה ??????

    2.בכללי המערכת הזו. כתוב במפורש --

    מותר לתקוף רעיונית.
    אסור לתקוף אישית.

    אבקש להפסיק מייד ,את כל ההתקפות האישיות.
    _new_ הוספת תגובה



    הדיון במדיניות המערכת גם הוא אסור!
    המערכת (יום שני, 11/02/2008 שעה 12:04)
    בתשובה ליחזקאל ,הרצליה
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו
    אנא המנעו מכך.
    _new_ הוספת תגובה



    מעולם לא פגשתי את עירן !
    יוסלה  (יום שני, 11/02/2008 שעה 17:52)
    בתשובה ליחזקאל ,הרצליה
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    יוסלה מבקש סליחה ומחילה מיחזקאל
    על שחשד בו שהוא יושב על ברכי עירן מול אותה
    המקלדת בחיפה,
    _new_ הוספת תגובה



    מעולם לא פגשתי את עירן !
    סתם אחד (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 0:36)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    מחשבות הזימה שלך
    נובעות רק ממך
    ומקרינות רק על עצמך
    _new_ הוספת תגובה



    באמת נשמע כמו סתם אחד
    יוסלה  (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 2:23)
    בתשובה לסתם אחד
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    מחשבות הזימה המזדמנות של יוסלה החרמן
    לפחות מספקות אתנחתא קצרה מהרצינות
    המזוייפת של ה'סתמים' בדיוני הטרנספר-גדול-או-קטן
    שלהם. אמר יפה פורסטר - יבדל לחיים ארוכים - שבמקלחת,
    האמביציות השוביניסטיות של ה'סתם-אחדים' מגיעות,
    מן הסתם לכדי שלושה אינץ' ופחות.
    _new_ הוספת תגובה



    באמת נשמע כמו סתם אחד
    לוי (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 14:49)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אוי יוסלה יוסלה
    כשרון לא נורמאלי לכתוב שירים .
    _new_ הוספת תגובה



    יוסילו, אתה נשמע ממש ממש טיפש
    שלולית של חורף (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 18:23)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    איזה כיף לך שאתה חושב שאתה חכם, חם , חם
    עם היוסלה החרמן, מן , מן
    אתה יכול לכל היותר, תר, תר
    לעגוב על הפורסטר, סטר, סטר

    לך תנגן בדו-מג'ור על ישבנו, נו , נו
    ותמתח את הקטן, טן , טן
    שלך לכדי 3 אינץ', אינץ', אינץ'
    ותתפלל שגם תרגיש, גיש, גיש
    איך השמאלני שלך מקפיץ, פיץ, פיץ
    _new_ הוספת תגובה



    יוסילו, אתה נשמע ממש ממש טיפש
    ע. זועמת (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 18:28)
    בתשובה לשלולית של חורף
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    בהתחכמויותיך אתה מזכיר לי את השלוליות שכלבו של שכני משאיר על המדרכה. צהובות ומפיצות ריח.
    _new_ הוספת תגובה



    יוסילו, אתה נשמע ממש ממש טיפש
    שלולית של חורף (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 18:34)
    בתשובה לע. זועמת
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    ע. זועמת וצופיה, יה , יה
    תפסיק להשתולל ולספר בדיה, יה , יה
    כי כמו כל בדיה טובה, בה, בה
    הכלב של השכן משתין עליך, חה , חה, חה, חה, חה, חה
    לך למקלחת של פורסטר, טר, טר
    ואולי תהיה נקי יותר, תר, תר
    וצהובות שלך ידהו, הו, הו
    ואז אולי תהיה סתם קו, קו, קו
    _new_ הוספת תגובה



    יוסילו, אתה נשמע ממש ממש טיפש
    ע. זועמת (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 18:37)
    בתשובה לשלולית של חורף
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    שלולית, שוב פעם שכחת לקחת את התרופות?
    _new_ הוספת תגובה



    ז. עומדת, אימרי הרף לביכייך
    שלולית של חורף (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 18:49)
    בתשובה לע. זועמת
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    תהיה אתה מי שאתה ותתחיל לחיך, יך, יך
    ואל תיפול לשלולית בדיה של שמאלני, ני , ני
    שמאחל לימנמן וחוטף הוא בעצמו כמנין, ין, ין
    רוץ, ז. רוץ. אולי באמת תרופה תעזוך לך, חה, חה, חה, חה
    כי אתה באמת זקוק לה, לה, לה
    _new_ הוספת תגובה



    יוסילו, אתה נשמע ממש ממש טיפש
    לוי (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 18:45)
    בתשובה לשלולית של חורף
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    האתר הופך לאתר סיפרותי לפי רוח הסיפרות המודרנית .
    כמו לציור המודרני צריר להכנס לאוירה המתקדמת של הציבור הנאור .
    _new_ הוספת תגובה



    יוסילו, אתה נשמע ממש ממש טיפש
    לחמניה חמה (יום שישי, 15/02/2008 שעה 23:49)
    בתשובה ללוי
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    מתגלים פה משוררים חרזנים
    של השירה העברית העתידית החדישה.
    _new_ הוספת תגובה



    יוסילו, אתה נשמע ממש ממש טיפש
    לוי (שבת, 16/02/2008 שעה 18:50)
    בתשובה ללחמניה חמה
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    לפי הטרנד
    יהודי חדש
    מזרח תיכון חדש
    אנטישמיות חדשה
    חוליגנים חדשים
    ציונים חדשים
    וכו'
    _new_ הוספת תגובה



    אין לי כל הכרות עם מר עירן
    יענקלה (יום שני, 11/02/2008 שעה 19:16)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    כמו חזי מהרצליה, אף אני לא פרי מקלדתו של אריה עירן.
    אני דורש את התנצלותו של יוסלה האיש שמתיימר ללמד את הקוראים מוסר .
    _new_ הוספת תגובה



    לא הטעות בזיהוי דורשת התנצלות אלא הגידופים
    יוסלה  (יום שני, 11/02/2008 שעה 20:58)
    בתשובה ליענקלה
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    יענקלה שוכח שעירן לא צריך להתנצל בשל טעות
    בזיהוי, אלא בגלל שתקף את בר-און והאשימה בנפוטיזם
    - סוג של שחיתות.

    יוסלה העלה השערה שעירן בדה את יחזקאל ואת יענקלה
    ממוחו הקודח, אך לא השתמש בהשערה זו כדי לטפול עליהם
    האשמות כאלה או אחרות. יוסלה הוא בלש חובב, אם כי לא מוצלח
    במיוחד.

    חשבתי שיענקלה הוא אכן יציר דמיונו של עירן, אך גם אם זה לא נכון
    אף שערה לא נפלה מקרחתו של יענקלה בשל ההשערה, בניגוד
    לעלבון שספגה ענבל בר-און מפיו של עירן. עניין הטעות בזיהוי
    הוא לא מה שדורש התנצלות. ולהוכחה: אילו העלה עירן את ההשערה,
    כנהוג במקרים כאלה, שענבל היא בתו של השר בר-און (באותו האופן
    שיוסלה העלה את ההשערה שיענקלה הוא יציר רוחו של עירן), אז לא
    היה קורה כלום. אך עירן תקף אותה ואת אביה בגסות, ועל הגסות
    עליו להתנצל.

    ובכלל, מוזר שמחנה ידידיו של עירן עולה על הבריקדות כדי לטשטש
    את מה שעירן עשה בפומבי. זה הכל מריח ממנטליות של חבורות
    רחוב אלימות - חברה שמתקבצים כדי לגנוב מכוניות וארנקים של
    נשים זקנות. זה לא חיפוש הצדק, אלא צדקנות וגרוע מזה.

    וכדי להבהיר עוד יותר: במעשה של עירן יש אלמנט של לשון הרע.
    המעשה של יוסלה חסר את המרכיב הזה.
    _new_ הוספת תגובה



    בנחישות וללא שינאה .
    אריה עירן (יום שני, 11/02/2008 שעה 5:41)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    ילודה של ילד נוסף בממוצע לכל זוג יהודי הוא מעשה הומני .

    אני חוזר ואומר פינוי עם פיצוי , סיפוח ללא אוכלוסיה ערבית וילודה יהודית מוגברת מעט .

    בשניהם אין פסול מוסרי .
    _new_ הוספת תגובה



    היכן ההתנצלות?
    מיצי חתולו של יוסלה (יום שני, 11/02/2008 שעה 4:32)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אני מיצי- חתולתו המנומרת של יוסלה
    אבקשם לעזוב את יוסלה ..
    הוא נותן לי אוכל .
    וכשהוא עצבני הוא שוכח לתת לי את החלב.
    אני ועוד 30 חתולי השכונה מודים ליוסלה.
    שבמקום ילדים מביא חתולים .
    יוסלה נערץ על ידי חתולי הרחוב של הסביבה.
    ובסך הכל רוצה לחפש גם כאן קצת אהבה וחיבה.
    יום אחד בגד בנו יוסלה.
    נסע לטייבה לקח טרמפ ערביה .
    היא חיכה אליו והוא התמוגג.
    אולי היא היא הגואלת?
    אולם בעיה קטנה.
    היא נשואה כבר.
    ומאז יוסלה החליט שהוא גם רוצה להיות ערבי.
    יוסלה כבר לא רוצה להיות מיכאל שרון.
    יוסלה לא רוצה להיות יותר נוצרי.
    יוסלה רוצה להיות פלסטינאי
    אולי אז כולם יאהבו אותו.
    אולי אז כולם יעריצו אותו.
    יכירו בכך שהוא מאור העולם.
    אולי יהיה זוכה פרס הנובל המוסלמי הראשון?
    אולי אז יהיה כבר יוסוף?
    _new_ הוספת תגובה



    [•] היכן ההתנצלות?
    אריק פ. (יום שני, 11/02/2008 שעה 20:59)
    בתשובה למיצי חתולו של יוסלה
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אריה עירן מוכיח מדי שבוע שהוא בריון מילולי שאוהב להשמיץ ושונא להודות בטעויות ולהתנצל. זכורים לי ממקלחות צה''ל והקיבוץ בריונים מילוליים כעירן.
    _new_ הוספת תגובה



    למזלך לא התקלחת עם WASP שם-בגולה .
    אריה עירן (יום שלישי, 12/02/2008 שעה 5:34)
    בתשובה לאריק פ.
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    _new_ הוספת תגובה



    למזלך לא התקלחת עם WASP שם-בגולה .
    אריק פ. (יום שלישי, 12/02/2008 שעה 7:09)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    היה לבריונים המילוליים הללו דבר אחד במשותף, והוא היה קטן מאד.
    _new_ הוספת תגובה



    למזלך לא התקלחת עם WASP שם-בגולה .
    אריה עירן (יום שלישי, 12/02/2008 שעה 7:23)
    בתשובה לאריק פ.
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    כתבת שאתה מאמין במוסר נביאי ישראל . הראיתי מעט מדבריהם שמרכזם דאגה למעוטי היכולת . והנה אינך מתייחס לזה יותר .
    אני לא הייתי מעולם במקלחות משותפות , לא בקיבוץ ולא בצהל גם לא בכלא . התיחסות קטנה לזה היא ביריונות מילולית קטנה .
    _new_ הוספת תגובה



    למזלך לא התקלחת עם WASP שם-בגולה .
    אריק פ. (יום שלישי, 12/02/2008 שעה 8:27)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    עידן הוואספים בארה''ב הסתיים מזמן, מספר שנים לאחר הדינוזאורים. במאמר בגיליון אוקטובר שעבר של ''וואניטי פייר'' על 100 האנשים המשפיעים ביותר בארה''ב, 51 מתוכם היו יהודים, וזה במדינה בה גודל הקהילה היהודית הוא 2.5% מכלל האוכלוסיה. היום, כדי להתקדם במקצוע, הוואספ זקוק לעזרת היהודי, ולא להפך. חשוב לרגע: היהודים הם הקבוצה החזקה במדינה החזקה ביותר בהיסטוריה.

    מבחינת הכח, ההשפעה והתרבות נמצאת הקהילה היהודית בארה''ב בעמדה שאף קהילה יהודית בהיסטוריה לא הגיעה אליה בעבר. הבכיינים והשקרנים ימשיכו לקונן על התבוללות, אבל כמו שנאמר, הכלבים נובחים והשיירה עוברת.
    _new_ הוספת תגובה



    למזלך לא התקלחת עם WASP שם-בגולה .
    סתם אחד (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 7:45)
    בתשובה לאריק פ.
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אתה מחשיב עצמך לקהילת היהודים שם?
    או לקהילת הנבחנים המתקלחים?
    _new_ הוספת תגובה



    ענבל !!!
    שלולית של חורף (יום שני, 11/02/2008 שעה 21:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    צריך שינוי רוחב ולא שינוי עומק !!!!
    _new_ הוספת תגובה




    חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

    חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


    מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



    © פורום ארץ הצבי