פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_4755

הבערות והשקר בשרות ההתאבדות
שמעון מנדס (יום ראשון, 10/02/2008 שעה 7:00)


הבערות והשקר בשרות ההתאבדות

שמעון מנדס



ארגוני הטרור האסלאמיים מהללים ומשבחים את גבורת צעיריהם, כעשייה שיש להתפאר בה. הם מעודדים כל צעיר ללכת בעקבות המתאבדים הקדושים. זו הסיבה שמצלמים כל אחד בוידאו, בטרם צאתו לשליחותו האלהית, תוך כדי הבטחה שהקטע ישודר בתחנות הטלביזיה. וכמובן שפרסום זה יביא לו ולמשפחתו תהילה בקרב החברה שבה הוא חי. אפשר גם ש''המשלחים'' מבטיחים לו ולמשפחתו תמיכה כספית בתמורה למעשה הגבורה. ממש כפי שנהגו המצרים לעשות בין השנים 1960 - 1967, עם הפידאינים שהיו שולחים אלינו מרצועת עזה.

אין ספק שהתופעה עושה רושם רב על נוער-המצוקה הפלסטיני, וזה עוזר ל''משלחים'' לגייס מתאבדים פוטנציאליים נוספים. אבל יושם לב שלתופעה זו מגוייסים ''מיטב הנוער'' מפשוטי העם הדלים. זמן קצר לאחר שראש ממשלת פלסטין, אסמעיל הנייה, נבחר לתפקידו הרם, בא אליו בנו בן ה-‏12 ואמר לו, כי הוא רואה את יעודו בשרות העם הפלסטיני, ולכן גם הוא מצפה ליום שבו הוא יישלח להיות ''שהיד''. כמובן שאביו הגיב מניה וביה באומרו, שזו הפעם האחרונה שהוא שומע את בנו מדבר כך, ושיוציא לו את ההזייה הזו מהראש.

אתמול (8 בפברואר) ראיתי קליפ, לעידוד התאבדות, ששודר בתחנת הטלביזיה ''אל-ערבייה''. בקליפ רואים אם ובנה הצעיר (בגיל 16 בערך) לידה. הבחור הוא אחד מאלה שיצאו מרצועת עזה לסיני, כדי לבצע פגוע התאבדות בישראל. אמו העידה על עצמה, שיש לה עשרה ילדים. ארבעה מהם כבר נשואים ושיש לה גם נכדים. היא כל כך שמחה שבנה נבחר לשליחות האלהית הזו. היא גם שמחה בשמחת בנה שיגיע לגן-העדן, ושאלהים ישיא אותו ל-‏72 בתולות טהורות.

המתבונן מן הצד, למי שידע והכיר את השטה של שילוח הפידאינים על ידי המצרים בשנות ה-‏60 של המאה הקודמת, מיד מזהה שהשטה היום היא אותה השטה. תמיד ''המתאבדים'' באים משורות העוני והדלות. ילדים למשפחות רבות ילדים. יש הרבה פיות להאכיל, ולא תמיד היד משגת. והנה בא ''המושיע הטוב'' ומציע רווחה כלכלית. צריך להבין, שבשכבות הנחשלות האמונה באלהים היא חזקה מאד, כך שכל מה שקורה לטוב או לרע – בא מאת האל. וכאשר בא אדם דתי אל ההורים ו/או אל הצעירים עם הצעותיו, פשוטי העם רואים זאת כהתערבות אלהית בחיי היומיום של הפרט.

אלא שחשיבה הזו לא פועלת בקרב אצולת הממון ו/או אצולת השלטון. אצל האליטות הללו, האנשים הם הרבה יותר מפוקחים. הרבה יותר משכילים, ולכן הם קרובים יותר אל האמת הפשוטה והתכליתית, שלמענה יצר האלהים את האדם - כדי לחיות ולא כדי למות.








מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.