פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חיסול ההפגזות מעזה
אבי גולדרייך (שבת, 23/02/2008 שעה 20:00)


חיסול ההפגזות מעזה

אבי גולדרייך



גירסה של המאמר פורסמה באתר NFC.

הדיבורים הרמים, הנשמעים מפוליטיקאים ישראלים, ומכלי התקשורת, על ''פלישה קרקעית לעזה '' מיותרים.
הקריאות הנשמעות, לבסס שליטה קרקעית בעזה כדי לסכל את ההפגזות על ישראל, וכן כדי להפסיק את הברחות הנשק במנהרות – מוטב של יישמעו ולא יבוצעו. את בעיות הקסאמים והברחות הנשק במנהרות לא פתר צבא ההגנה לישראל גם כשציר פילדלפי היה מאה אחוז בידיים ישראליות, וצה''ל שלט במרחב רצועת עזה.

מוטב לנסות לפתור את בעיית הקאסאמים בדרכים הרבה היותר פשוטות.
למשל, סוללה אחת של מרגמות 120 מ''מ המוצבת בשדרות אשר מגיבה בירי פגז לשעה לכוון המשוער ממנו נורים הקסאמים – ג'באליה, עזה, חאן-יונס או רפיח. זו הייתה הטקטיקה בשנות השבעים, נגד הירי מבקעת הירדן. כתוצאה מאות אלפי תושבים ירדניים נטשו את הבקעה ואת עמק הר'ור בגלל טפטוף של פגזי המרגמות, אחת לכל שעה. גם ערי התעלה, איסמאעליה ופורט סעיד, ננטשו לחלוטין בגלל הפגזות ספוראדיות של פגז לשעה או פחות.
הפסקת האש עם מצריים בתום מלחמת ההתשה, וכן הפסקת האש עם ירדן, נחתמו בגלל שיטה זו. פגז לשעה, השריקה מקפיאת הדם, הצפייה לנפילה ורעם הפיצוץ הם מורטי עצבים. העזתיים לא יעמדו בלחץ הפסיכולוגי הזה ומהר מאוד יתחילו הפגנות נגד הרשות הפלסטינית שמאפשרת את ירי הרקטות לשטחה של מדינת ישראל.

נכון, יהיו קורבנות אזרחיים בקרב ערביי עזה, אולם, הכנה נאותה, אזהרות, והתראות כי תושבי שדרות מגנים על בתיהם, נגד ירי בלתי פוסק של הקסאמים, ומשתמשים בנשק מידתי של מרגמות המוצבות בשטח העיר המעונה שדרות, תתקבלנה בדעת הקהל העולמית.

מרגמה, איננה ''פוטוגנית'' כמו טור שריון הנע לכוון עזה. תצלום של טנק ישראלי ומולו ילד עזתי, מוריד לישראל נקודות רבות בדעת הקהל העולמית. מרגמה המוצבת בחצר של ביית שנהרס בעיירה שדרות ומופעלת על ידי אנשי ''הגא משדרות'' כולל סבתות מבוגרות, והורים המגנים על ביתם וילדיהם כנגד הטילים הנורים מעזה היא כלי תעמולתי ממדרגה ראשונה. למרות שאשפי התעמולה הפלסטינים יפיצו בתקשורת תמונות של הרוגים ופצועים, ואיברים מרוסקים של ילדים פלסטינים, תמיד ניתן יהיה להעמיד מנגד אישה מבוגרת עם מטפחת ראש המפעילה מרגמה בלית ברירה- כדי להגן על נכדיה.

אין צורך בשפיכת מיליוני שקלים לכל דקת לוחמה בעזה ואין צורך להיכנס למלכודות הנפץ העזתיות. אין כל חובה להיגרר לפח הייקוש של התקשורת העולמית המצפה לראות טורי צבא ישראלים נגד ''לוחמי חופש פלסטיניים'' או ילדים עם אבנים. בדיוק כמו שמליון מתושבי פורט סעיד ואיסמעליה ברחו מערי התעלה ולחצם שינע את ממשלת מצריים להתחנן להפסקת אש, גם כאן, לחץ של מאות אלפים מתושבי עזה שיברחו מהאש הדלילה ומורטת העצבים של המרגמה בשדרות, ויצבאו או יפרצו שנית את הגבול לרפיח יגרום למצרים להפעיל את כוחם והשפעתם על ממשלת החמאס - הפסקת אש מובטחת תוך מספר שבועות.

מרגמה אחת בשדרות, המופעלת על ידי הג''א מקומי, או משמר אזרחי, תעשה את העבודה פי אלף יותר טוב מכל אוגדה מאוגדות צה''ל קשישים משדרות המפעילים מרגמות, עדיפים על חיילים המזויינים מכף רגל ועד ראש.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  אנטישמיות ישראלית  (לוי) (10 תגובות בפתיל)
  אכן עצוב ישראל איבדה את הביצים !!!!!  (soria) (14 תגובות בפתיל)
  [•] מפה ושם  (יוסלה ) (5 תגובות בפתיל)
  מתי זה יקרה ?  (יחזקאל ,הרצליה) (2 תגובות בפתיל)
  אולי משהו בצבא קרא את המאמר.  (אבי גולדרייך) (5 תגובות בפתיל)
  סדר עדיפויות  (אלכסנדר מאן) (2 תגובות בפתיל)
  אני מתלבט  (עמיש) (18 תגובות בפתיל)
  השמאל המתקרנף .  (יושב בסנדלים) (13 תגובות בפתיל)
  תגידו לי, לא שמעתם שקסאם רצח סטודנט ב''ספיר''?  (לחמניה חמה) (3 תגובות בפתיל)
  דחוף להפעיל את ה''צבע וורוד''!  (מושון הראוי) (2 תגובות בפתיל)
  ירי הקסטמים וטילים אחרים יפסק כאשר מחירו יהיה מדיני .  (אריה עירן) (51 תגובות בפתיל)
  הצורך בחשיבה מקורית ושוברת-מוסכמות לצורך פתרון בעיות.  (אריה עירן) (2 תגובות בפתיל)
  הקורבן אשם  (יוסלה ) (4 תגובות בפתיל)
  מצעד האשמים  (יוסלה ) (21 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי