פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
משה קצב – מבט נוסף
ע. צופיה (יום שלישי, 04/03/2008 שעה 19:00)


משה קצב – מבט נוסף

ע. צופיה



כאשר בחודש יולי 2006 הזמין אליו נשיא המדינה, משה קצב, את היועץ המשפטי, מני מזוז, הוא לא שיער איזו מערבולת, אישית, משפטית ולאומית, הוא יוצר. כאשר מתבוננים בדיעבד בפרשה, מסתבר כי משה קצב היה ''רודף שמלות'' רוב ימיו. מאחר ו''השמלות'' לא רדפו אחריו, הוא נאלץ להשיגן בערמה, בהבטחות שווא ובאמצעים כוחניים.

בפרשה זו, העידו במשטרה כ-‏12 נשים (הנשיא נחקר על תלונות של עובדות נוספות) שעדותן כיסתה תקופה של כ-‏15 שנים, ואשר טענו על הטרדות מיניות (קצב התחנן שאגע באבר מינו) החל ממעשים מגונים ועד לאונס. כולן היו עובדותיו במשרות הפוליטיות שכיהן בהן. מתוך העדויות משתקף קו פעולה דומה העובר כחוט השני מ''שמלה'' ל''שמלה''.
ה''שמלה'' האחרונה בשרשרת הישגיו גרמה לפגישה ביולי 2006.
מה אם כן קרה ביולי 2006?

בפגישה הזו, עם היועץ המשפטי, התלונן נשיא המדינה (אין מנוס מחקירה נגד הנשיא והעובדת) כי מנהלת לשכתו לשעבר, א' ''הראשונה'', מנסה לסחוט אותו. הוא תאר את מהלך פגישתו עם א' הנ''ל והבטיח להעביר קלטת של השיחה. להפתעת הפרקליטות, עברו שבועיים עד שהגיעה הקלטת המבוקשת ובנוסף היא נשמעה מקוטעת ו''אנמית''.

אותה א', הוזמנה לחקירה במשטרה, באשמה של ניסיון סחיטה ולהפתעתם היא פרשה בפניהם מסכת של התעללות מינית מדהימה בעוצמתה ובהיקפה. הדבר לא הותיר ברירה בפני היועץ המשפטי והוא הורה על הקמת צוות חקירה משטרתי (הוקם צוות החקירה בפרשת הנשיא קצב) בליווי פרקליט מפרקליטות ירושלים לחקירת נשיא המדינה על פי תלונתה של א' הראשונה.

במשך חודש אוגוסט 2006 נחקר הנשיא מספר רב של פעמים ובתחילת ספטמבר נחקרה א' פעם נוספת. מה שמייחד תקופה זו בחקירת הנשיא היא חגיגה תקשורתית אדירה, שניזונה מקטעי עדויות של הנשיא. כמעט בכל יום פורסמו ידיעות חדשות על ההילולה המינית בבית הנשיא תוך מתן פרטים הגובלים בפורנוגרפיה. כך למשל בתאריך 26.9.2006 פורסמה בטלוויזיה, עדותה השנייה של א' הראשונה (קשת - חשיפה: קטעים מעדותה של המתלוננת א` במשטרה) ובעיתון ידיעות אחרונות פורסם תמליל שיחת ה''סחיטה'' בין הנשיא לא'.

בתקופה זו כל החומר היה, אך ורק בידי צוות החקירה בראשות ניצב דנינו ותת ניצב סגלוביץ, לכן ברור שכל ההדלפות היו מהמשטרה.
האם כל החומר הודלף או, רק קטעים מסוימים?
מדוע הודלף חומר החקירה?

לעניות דעתי, קיימות שתי תשובות:
  1. הדלפות על חקירות של אישים חשובים ''מייצרות'' הרבה כתבות בתקשורת, הכתבות יוצרות דעת קהל אוהדת למשטרה ומשכיחה מהאזרח את מחדליה בטיפול היומיומי בבעיותיו (פריצות, רפורטים, אלימות שכונתית...).

  2. החומר שנמסר לתקשורת הוא ''פיקנטי'' ומגמתי. העיתונאי לא מקבל את כל הסטנוגרמה או מפרסם את כולה. הוא מקבל חלקים מסוימים בלבד. הפרסום יוצר מגמתיות בדעת הקהל אשר בסופו של דבר משרתת את מגמת החקירה, דהיינו הרשעה.
דרישות של פרקליטי הנשיא לעצור את ההדלפות נענו בגלגול עיניים (הנשיא ייחקר באזהרה; דורש לחקור ההדלפות). במהלך החקירה, בדקה המשטרה האם היו מקרים דומים במשרותיו הקודמות של משה קצב ולהפתעתה, או אולי כצפוי, נתקבלו עדויות של נשים רבות (10-12) המתארות ''היטפלות'' מינית ברמות שונות עד כדי אינוס ממש. על רוב המקרים חלה התיישנות ורק על המקרה של א' ממשרד התיירות (להלן א' ''השנייה'') שהעידה על שני מעשי אונס, ניתן היה לבסס תביעה.

ביום 15.10.2006 העבירה המשטרה את התיק לפרקליטות המדינה עם המלצה להעמדה לדין. ביום 23.1.2007 החליט היועץ המשפטי להכין כתב אישום כנגד נשיא המדינה. כתב האישום כלל ארבעה אישומים בנושא ''המיני'' (טיוטת כתב האישום נגד קצב – אור בקצה המשפט).

אישום ראשון: בשנים 1998-1999 ביצע הנשיא לפחות פעמיים בעילה אסורה בעובדת משרד התיירות בשם א' (''השנייה'') וכן מספר רב של מעשים מגונים והטרדות מיניות.
אישום שני: בשנים 2003-2004 בעל הנשיא מספר פעמים את עובדת בית הנשיא בשם א' (''הראשונה''). כן ביצע בנשיא מספר רב של הטרדות ומעשים מגונים כלפיה.
אישום שלישי: הטריד מינית עובדת בית הנשיא בשם ה'.
אישום רביעי: הטריד מינית עובדת בית הנשיא בשם ל' וכן ניסה לשבש את עדותה במשטרה.

במהלך החודשים פברואר-יוני נערכו פרקליטי הנשיא לשימוע בפני היועץ המשפטי לממשלה. בתום השימוע נחתם הסכם טיעון בין פרקליטות המדינה לנשיא המדינה. בו מודה הנשיא בביצוע הטרדה מינית כלפי א' ''השנייה'' בלבד ומסכים לעונש של מאסר על תנאי (משה קצב לא יואשם באונס).

בהסכם הטיעון נעלמו כל האשמות האונס וכן כל האשמותיה של א' הראשונה. נותרו רק הטרדות קלות כלפי א' השנייה.
הדבר עורר מיד סערה ציבורית אדירה ומספר עתירות הוגשו לבג''ץ לביטול ההסכם מהסיבות הבאות:
  1. אי מתן זמן נאות למתלוננות להסיג על הסכם הטיעון.

  2. אי הכללת תלונתה של א' הראשונה בכתב האישום המתוקן.

  3. ביטול הסכם הטיעון בגלל עניין הציבור לקיים משפט מלא בגין כל התלונות שהוגשו כנגד נשיא המדינה.
ביום 25.7.2007 ניתן על ידי הבג''ץ צו על תנאי המורה ליועץ המשפטי לנמק את החלטותיו בנושא הסכם הטיעון. הטיעון המרכזי של עו''ד ניצן (בכיר בפרקליטות: בעיית אמינות למתלוננת א') נציג היועץ בדיון היה כי אין ראיות מפלילות במערכת היחסים בין הנשיא למנהלת לשכתו א' הראשונה (מדינת ישראל נגד משה קצב). הוא הציע לשופטים לקבל לרשותם את כל חומר הראיות ולבחון אותו, דבר שכמובן נדחה על הסף, כדוגמא הביא את המתנה שהמתלוננת קנתה לנשיא וצרפה אליו מכתב השמור לאוהבים בלבד. כמו כן ציין עו''ד ניצן כי כל חברותיה שנתבקשו להעיד לטובתה, הכחישו את עדותה בעניינים שנגעו להן (העדה נגד א': היא ציפתה אולי שאשקר למענה).

לגבי התלונות של א' השנייה, בגלל שעברו כבר כ-‏9 שנים מקרות המקרים, זיכרונה מתעתע בה לגבי תאריכים ומקומות ועלול להוות קושי בעת מתן העדות.
במהלך הדיונים התבטאה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת בייניש בחריפות כלפי היועץ המשפטי ופרקליטיו על השינוי הדרסטי מכתב אישום חמור הכולל מספר האשמות אונס לכתב אישום שספק אם יש בו קלון. הערותיה של הנשיאה יצרו מבוכה רבה בקרב הפרקליטים וצפיות לביטול הסכם הטיעון.
ביום 25.2.2008 לאחר דיונים ממשוכים וכנראה התלבטויות קשות, דחה הבג''ץ את כל העתירות והשאיר את הסכם הטיעון בתוקפו (בג''צ אימץ עמדות מזוז).

אני תמיד חשבתי שעל הבג''ץ היה לדחות את העתירות כנגד הסכם הטיעון על הסף.
אם הבג''ץ אינו לוקח לעיונו את עשרות ארגזי הראיות והעדויות ובודק אותן לעומקן, כיצד הוא יכול לחלוק על דעתם של אלו שבחנו את מכלול הראיות והעדויות והגיעו למסקנה שאין מנוס מלחתום על הסכם טיעון עם הנשיא (החלטת היועמ''ש בעניין קצב – סבירה). ומאחר וברור שהבג''ץ אינו יכול לבחון ולוא ראיה אחת בלבד, הרי למעשה הוא שיחת לשווא את זמנו ואת זמנם של יתר הקשורים לעניין.

המקרה היחיד שבו הבג''ץ הכריח את היועץ המשפטי לשנות את קביעתו ביחס לכתב אישום היה בנושא ויסות מניות הבנקים.
ועדת בייסקי שהוקמה לחקירת נושא ויסות מניות הבנקים, על ידי הבנקאים, הגישה את המלצותיה לממשלה ובין היתר המליצה להעמיד לדין את מנהלי הבנקים שעסקו בוויסות. היועץ המשפטי דאז, זמיר, החליט שעבר הרבה זמן מקרות העניין ואין לציבור עניין בהעמדתם לדין.

הבג''ץ חלק על דעתו והורה לו להגיש נגדם כתבי אישום.
אך המקרה הזה אינו דומה למקרהו של נשיא המדינה. ועדת בייסקי חקרה ביסודיות את העניין והגישה את המלצותיה בהתאם. הבג''ץ לא היה צריך לדון בהמלצות אלא רק בנושא התיישנות העניין לעומת הצורך הציבורי להעניש את מי שגרם נזק גדול לציבור.

במקרה שלנו הבג''ץ צריך להעמיד את רצון הציבור להעניש אנשי ציבור שסרחו מבלי לראות או להכיר את הראיות. זה דבר בלתי-אפשרי (פרשת קצב – עמדת בג''ץ: אפשר לנשום לרווחה).
לכן אני חושב שהנשיאה דורית בייניש ניצלה את הדיון הזה ליצירת ''מהומה'' תקשורתית שהיא ובית המשפט העליון היו במרכזה, בכדי לזכות באהדה ציבורית שהיא והמוסד שהיא נשיאתו, כל-כך זקוקים לו בתקופה האחרונה עקב מאבקם בשר המשפטים,פרופסור דניאל פרידמן.
לגופו של עניין הדיון היה מיותר מהתחלה.
ביום 28.2.2008 הוגש לבית המשפט בירושךים כתב אישום כנגד נשיא המדינה המבוסס על הסכם הטיעון (כתב אישום: מדינת ישראל נגד קצב). אנשים רבים היו (ועדיין) מעורבים בפרשה זו ואני רואה צורך לעצמי לחוות דעה לגבי חלק מהם.

משה קצב התגלה כאיש ציבור דו-פרצופי, עורר דחייה בקרב רוב הציבור. התנהלותו בפרשה הוכיחה טיפשות וחוסר בטחון .

מני מזוז ניהל בחוסר מקצועיות את הפרשה מתחילתה. הוא העמיד בסימן שאלה את יכולתו וכישוריו להיות יועץ משפטי לממשלה (פרקליט מחוז ירושלים מפקפק בראיות נגד קצב).

חוקרי המשטרה ניהלו חקירה רשלנית, כאשר בדיעבד נראה שמראש קבעו את המטרה: הרשעת הנשיא, ולא בחלו בשום אמצעי לשם מימוש מטרה זו. מדוע? כנראה להאדרת שמם.

פרקליטי הנשיא הם עורכי דין מקצועיים שעשו את מלאכתם בצורה הטובה ביותר. שווים כל שקל (סניגורי קצב: לגנוז את התיק).

א' מבית הנשיא היא בחורה שאפתנית שכנראה אינה בוחלת בדרכים מגוונות להשגת מטרותיה (קצב אמר: חלמתי עלייך כששכבתי עם אשתי). אין לי ספק שניסתה לסחוט את הנשיא (א' לקצב: ''פגעת בי וניצלת אותי'').

א' ממשרד התיירות נראית לי בחורה תמימה שפותתה בהבטחות על ידי רמאי ''עם תעודות'' בנושא (קצב נחלץ בשל חולשת היועץ המשפטי).

דורית בייניש ניסתה להוכיח לנו את חיוניות הבג''ץ, ספק אם השתכנענו במקרה זה (בייניש: לפי האישום – ספק אם יש קלון במעשי קצב).

ארגוני הנשים רוב מוחלט של ציבור הנשים והגברים בארץ אוהד בצורה מוחלטת את הנשים המוכות, הנאנסות, המוטרדות והמנוצלות על ידי גברים בכל דרך אפשרית. אהדה זו נובעת משלילה מוחלטת של מעשים אלו, גינויים והוקעת מבצעיהם. הדבר שמסכן אהדה זו הוא ניצולה לרעה. הן על ידי נשים אשר מעלילות על גברים מעשים שלא עשו בכדי להשיג מטרות מסוימות, בד''כ כספיות; הן על ידי ארגוני הנשים אשר מנצלות כל אירוע, מבלי לבחון אותו עד הסוף, לקידום מטרותיהן המוצהרות.

ארגוני הנשים (תיק קצב: ארגוני נשים מאיימים להסלים המאבק) חיבקו לחיקן את א' הראשונה והציגו אותה כדוגמא לדיכוי הנשים על ידי מעבידיהן וכאות ומופת לאישה שהעזה להתלונן. וזו בדיוק הדוגמא אשר מרחיקה את האהדה לנשים המנוצלות ולא מקרבת אותה.

א' הראשונה לא התלוננה על מעבידה, היא ניסתה לסחוט אותו. רק כאשר ''תבשילה הקדיח'' (השליש הצבאי: ''א' איימה על הנשיא'') והנסחט פנה לרשויות, היא התלוננה על ניצולה המיני על ידי מעבידה. חקירת האירוע הביאה את היועץ המשפטי למסקנה כי במערכת היחסים בין א' הראשונה לבין מעבידה, נשיא המדינה, לא היה כל דבר מפליל. דהיינו: א' לא נוצלה מינית על ידי מעבידה.

המסקנה: היא שיקרה ביודעין ובמצח נחושה בעדויותיה במשטרה ובהופעתה הפומבית בתקשורת. מקרה זה אינו מקדם את עניינן של הנשים אלא מסיג אותו לאחור.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מסכים עם המשפט האחרון
לוי (יום שלישי, 04/03/2008 שעה 19:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשלב די מוקדם הפסקתי להתענין בנושא כי הוא , שמציין הכותב , הפך לפורנוגרפיה טהורה .
הערכתי מבלי שהתעמקתי בענין שקצב התנהג במשך זמן ניכר בצורה לא נאותה ומן הראוי היה שלא יבחר לנשיא אפילו אם אין בהתנהגותו משום עבירה פלילית .
נראה לי ש-א1 נסתה לסחוט את הנשיא, לא הצליחה אבל כן הצליחה להכפיש אותו ואולי מגיע לו .כי איש ציבור ברמה של נשיא המדינה לא צריך להתנהג כך .
_new_ הוספת תגובה



מסכים עם המשפט האחרון
אבי גולדרייך (יום רביעי, 05/03/2008 שעה 9:11)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפני מס שנים, אנני זוכר בדיוק מתי, בכל אופן מדובר בתקופה שבה קצב שימש שר התיירות, נכנסתי באיזה עניין עסקי למשרד התיירות בירושליים.

חבר שעבד שם רצה להכיר לי את כבוד השר.- קצב.

הוא הרים טלפן ללשכה ולאחר ששמע מה ששמע החזיר את השפופרת ואמר לי בחיוך ערמומי -''הנשיא עכשו דופק''

רצו הרבה שמועות בעניין ושמעתי הרבה פעמים על מנהגיו להגיע למשרדו פעם בשבוע לדפוק, וללכת לדרכו לעיסוקיו האחרים.
_new_ הוספת תגובה



עם ברכילות עסקינן...
עמיש (יום רביעי, 05/03/2008 שעה 9:56)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכרתי מישהו שחותנו הורשע בעבירה הקשורה לענייני בורסה. לדבריו (ואין לי מושג אם זה נכון או לא נכון) זו היתה עבירה טכנית שלא הפיק ממנה כל רווח ולא היתה בה שום כוונה שאיננה כשרה.
לאחר זמן הסתבר כי הרשעה זו פגעה בעיסוקיו הפילנטרופיים של המורשע בחבר הנאמנים של בית חולים גדול ועל כן הם שקלו לבקש חנינה ומחיקת העבירה.
בבירור ראשוני (כך נאמר לי) הסתבר כי היו אנשים שידעו ''לסדר'' חנינה אצל הנשיא בתשלום נכבד (אך סביר...) כולל אחריות לתוצאות (כלומר - חצי לפני וחצי אחרי).
הם כמובן ויתרו על העונג והעדיפו להמתין עד להתיישנות על פני כל קשר עם אנשים מסוג זה.
_new_ הוספת תגובה



עם ברכילות עסקינן...
רמבו (יום רביעי, 05/03/2008 שעה 20:50)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרכילות הזאת לא תורמת כלום לענייננו
_new_ הוספת תגובה



צריך לשנות את החוק לרעת אנשי צבור
שמעון מנדס (יום שלישי, 04/03/2008 שעה 23:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הניתוח הכרונולוגי של העובדות, ממש מעולה. אבל המסקנה המתבקשת האחת והיחידה לא באה בסוף המאמר. וזה חבל.

כל איש צבור שמוזמן לחקירה חייב בשני דברים:

א) להתפטר מתפקידו בגלל עצם הקלון שהוא מוזמן לחקירת משטרה.

ב) אין לו את ''זכות השתיקה'' השמורה לעבריין מן הרחוב.
_new_ הוספת תגובה



צריך לשנות את החוק לרעת אנשי צבור
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 05/03/2008 שעה 1:18)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל תלונת סרק יכולה להביא לחקירת משטרה. מה שאתה מציע הוא שכל אדם יוכל להביא להתפטרותו של איש ציבור.

מסכים שזכות השתיקה אינה יאה לאיש ציבור. ככל הידוע לי, מר קצב לא השתמש בזכות זו.
_new_ הוספת תגובה



צריך לשנות את החוק לרעת אנשי צבור
שמעון מנדס (יום רביעי, 05/03/2008 שעה 6:41)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטרגדיה היא שמר קצב אינו מודע בכלל לעובדה, שמעצם היותו מוזמן לחקירה ''תחת אזהרה'', הוא כבר הביא קלון על מוסד הנשיאות.
_new_ הוספת תגובה



קצב כבר הרבה שנים מודע
דוד סיון (יום רביעי, 05/03/2008 שעה 7:00)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משה קצב יודע היטב שהביא עלינו קלון עוד
מלפני ש''זכה'' לקבל כתב אישום. הוא רק
חשב וגם הצליח לא להיתפס במשך זמן רב.
_new_ הוספת תגובה



צריך לשנות את החוק לרעת אנשי צבור
מיקי (יום שישי, 07/03/2008 שעה 23:54)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התפטרות?
רק אם יש לכל הפחות כתב אישום, גם אז לא בטוח שיורשע ראה מקרה נאמן ואחרים.

זכות השתיקה?
אם יבחר לשתוק יש לשקול את סעיף 1 לעיל.

באשר לקצב: אם הוא השחיל או לאו אין לי מושג,
אונס?
היחידים שנאנסו בפרשה זו הוא קצב והאמת, מהתנהלות הדברים ולא רק בדיעבד נראה לי שרצו את ראשו בכל מחיר ויהי מה כעת אי אפשר להבדיל בין אמת לשקר רק זה דיו להוציא את קצב זכאי.

מכה אנושה תקבל כל התנועה של נשים מוטרדות אמיתיות ומדומות, מכיוון שמצידן ומצד המפקפקים יווצר אותו מצב של חוסר אמון,
וכל זאת רק בעבור חופן דולרים וקווצת שיער מקרקפתו של הנשיא,
מי שהוא הגה מי שהוא ביצע וחפים מפשע משלמים.

מיקי
_new_ הוספת תגובה



בשולי הדיון
עמיש (יום רביעי, 05/03/2008 שעה 9:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קצב נבחר להיות נשיא מדינת ישראל על ידי הכנסת.
היה כאן ''תרגיל מבריק'' מבית מדרשם של ש''ס והליכוד, ''דפקו'' את פרס ואת ''המערך'' וכל הריבלינים והדרעים הרימו כוסית לחיים.
וכולם ידעו את האמת, כולם ידעו שמדובר בחדל אישים, עסקן מלוקק ואדם שהליכותיו האישיות הן על סף הפלילים (לפחות).
ולמרות שהדברים היו ידועים היטב הם בכל זאת בחרו בו בצהלה גדולה.

ואני מציין את הדברים לנוכח הרעיון לבחור את שופטי בית המשפט העליון על ידי הפוליטיקאים שלנו.
ובעצם למה שלא יהיה למגזר הפלילי ייצוג בבית המשפט? לסמולנים יש, לדתיים יש, לערבים יש, לליכוד יש, למה שלפושעים ועברייני המין לא יהיה? (שהרי מי כמותם נזקק לחסדי בית המשפט)
_new_ הוספת תגובה



זו ראיה מפוקחת של המציאות בנדון
דוד סיון (יום רביעי, 05/03/2008 שעה 10:27)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי אתה בניגוד לאחרים לא מסתפק בנימוקים טכניים
_new_ הוספת תגובה



בשולי הדיון
שמעון מנדס (יום רביעי, 05/03/2008 שעה 10:28)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמיש, יש אומרים שאהוד ברק כראש ממשלה פחד שמא פרס יהיה נשיא, ויכתיב לו הרבה דברים. לכן הוא דאג לכמה מצערכניקים לערוק.
_new_ הוספת תגובה



בשולי הדיון
עמיש (יום רביעי, 05/03/2008 שעה 10:47)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם בארזים....
_new_ הוספת תגובה



בשולי הדיון
אבי גולדרייך (יום רביעי, 05/03/2008 שעה 14:32)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שנים רבות אני טוען שרמת המדינאים שלנו ''לא משהו''
_new_ הוספת תגובה



בשולי הדיון
ע.צופיה (יום רביעי, 05/03/2008 שעה 13:08)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי אמר שאין?
הרי בדיעבד קצב ייצג שנים רבות את עברייני המין. אנו פשוט לא ידענו על כך.
כמדומני ששנים רבות ,אין כנסת שנבחרה שלא יצאו ממנה,בזמן כהונתה או אחר כך, כמה פליליסטיים.
איני רוצה להזכיר שמות,כי כידוע הפליליות אינה מפלגתית.
_new_ הוספת תגובה



בשולי הדיון
לוי (יום רביעי, 05/03/2008 שעה 19:43)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מסופק אם כולם ידעו . עד כמה שזכור לי התקשורת היתה בעד פרס . קשה להאמין שהעתונאים ידעו ושתקו .
לא מתקבל על דעתי שהם ידעו ושתקו .
אבל זה לא משנה מדינת ישראל נפגעה על יד .
_new_ הוספת תגובה



בשולי הדיון
עמיש (יום רביעי, 05/03/2008 שעה 20:09)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כך כולם אומרים, אני בטח לא ידעתי על התעלולים הללו אבל ידעתי היטב שהוא חתיכת אפס.
_new_ הוספת תגובה



בשולי הדיון
שמאל שפוי (יום רביעי, 05/03/2008 שעה 20:53)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב, אצלך כל ימנמן הוא אפס.
אז הוא היה רק חתיכת.
_new_ הוספת תגובה



בשולי הדיון
מיקי (שבת, 08/03/2008 שעה 0:25)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעל תפקיד בכיר בכנסת ובממשלה [משנים אלו או אחרות]
בהיותו שר בטחון בנו שירת בהנדסה קרבית כקצין
בבסיס טירונות הנקרא בהל''צ בשנה מסויימת,
במהלך הטרטורים חייל - עולה חדש מהודו - נשבר פיזית
ונחת על האדמה ללא יכולת תזוזה
בנו של שר הבטחון דאז
פקד עליו לקום ולהמשיך לרוץ,
לא יכול המפקד ענה ההודי,
קום או שאני יורה בך,
לא קם ירה בו,
לפנות בוקר נוחת מסוקו של שר הבטחון דאז
אוסף את בנו למסוק
והוא ממשיך את שרותו ביחידה אחרת
מקודם בדרגה ותפקיד ומשתחרר מצה''ל ללא עונש
רק כי אביו הוא שר הבטחון.

חייל עולה חדש מהודו רעננה - ההודעה הרשמית למשפחה - החייל התאבד.
_new_ הוספת תגובה



בשולי הדיון
אריה עירן (שבת, 08/03/2008 שעה 6:02)
בתשובה למיקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כותב כאן על רצח וסיוע לרצח לאחר מעשה !
_new_ הוספת תגובה



בשולי הדיון
מיקי (שבת, 08/03/2008 שעה 19:55)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה,
קטונתי לקבוע רצח או הריגה,
מת מוטל למרגלותינו,
מניע סיבה גורם? לא יודע ולא מתעניין,
יש אדם מת ויש מי שגרם ברמה כזו או אחרת למותו, הריגתו, רציחתו, נטילת חייו וכו',
לאחר מכן - חמור מזאת, יש מי שכיסה את דמיו של המת בכחש כזב ואולי זדון

לטעמי העניין הוא רק להבליט שיש הבדל בין דם לדם.
דמו של עולה מאתיופיה, מאדחת הדרוזי, מזרחי, הודי והמשך הרשימה בהתאם לטעמו ונטייתו של כל אחד, לעומת מקורבים אלו או אחרים מכח - מעמד פוליטי, השתייכות חברתית, מפלגתית, דתית או/ו כל גילדה, חבורה, כנופייה, אה צטרה.

הכרה בעקרון זה - היא בעצם המפתח להבנת תהליכים ומהלכים,
כי יש הגורסים שאין אפלייה על רקע זה או אחר,
אני חושב אחרת.
_new_ הוספת תגובה



בשולי הדיון
יובל רבינוביץ (שבת, 08/03/2008 שעה 11:39)
בתשובה למיקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמעתי פעם את המעשייה הזו המיוחסת לשמעון פרס. אין ספק שמדובר באחת מהאגדות המופצות על האיש.
_new_ הוספת תגובה



אם הכוונה לפרס
עמיש (שבת, 08/03/2008 שעה 12:07)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זהו סתם שקר.
בנו הרג חייל בשעת שהיה בשירות סדיר. הוא פלט כדור באוהל, נאשם, נשפט ונדון למאסר לא ארוך.
אני לא יודע אם זה קרה בעת שפרס היה שר הבטחון.
_new_ הוספת תגובה



אם הכוונה לפרס
מיקי (שבת, 08/03/2008 שעה 19:16)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעבר לזאת שלא ציינתי מי האיש והניחוש הוא על אחריות המנחש
במקרה המדובר - לא פליטת כדור!
אלא יריה - מכוונת - כעס, אבדן עשתונות, מה שלא יהיה,

הטיוח וכל הפעולות - לאחר מכן, היו לכסות את עניין ב''דם קר''
סמל המחלקה שלי דאז ש.מ. שהיה עד לדבר,
חזר בתשובה לפני שנים אחדות - בשיחה עימו אמר לי
שמצפונו מייסר אותו והוא מבקש לפרוק את הנטל הזה
לשאלתי האם עדותו לבד תספיק - ענה - עדים אמינים היו חייל לימים מ''מ ח.ד.
ו-אז טירון נקרא לו ''מלומד'', 3 עדים? - ...לא - אמר, היו עדים רבים אולם אלו אנשים
שאני מכיר ובקשר עימם מאז ואני סומך עליהם, אני איתרתי חייל נוסף א.מ. שנתן עדות מלאה - בזמנו מסופח כמדריך, מיחידה אחרת, י.נ. תושב רעננה ששרת בחיל, השתתף בלוויה ללא קשר לשרות, ומתאר את המשפחה כאחת שנכנעה לגורלה, מלבד האחות הגדולה - שניסתה ללא הצלחה לברר מה באמת קרה, היא לא יכלה לעמוד מול הכוחות הלא שקולים, והכל טבע בתהום הנשייה.

Take it or Leave it
רק לעתיד לבוא - זכרו.
_new_ הוספת תגובה



סיפורי סבתא
עמיש (שבת, 08/03/2008 שעה 19:30)
בתשובה למיקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמטרתם ברורה ושקופה.
_new_ הוספת תגובה



סיפורי סבא פרס
ז. עומדת (יום רביעי, 12/03/2008 שעה 14:32)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש הגנה בחוק לילדים של בכירי מפא''י. אני מתפלא שהכנסת עוד לא מחקה את הסעיף מספר החוקים.
_new_ הוספת תגובה



אם הכוונה לפרס
יובל רבינוביץ (שבת, 08/03/2008 שעה 20:56)
בתשובה למיקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מובן לי.
אם יש בידיך ראיות ועדים לעבירה, מדוע שלא תפנה למשטרה?

גם מבין העיתונאים תוכל ודאי למצוא מישהו שלא יהיה חשוד בעיניך בהטיה.
_new_ הוספת תגובה



אם הכוונה לפרס
צדק (יום ראשון, 09/03/2008 שעה 7:57)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו למה שבוריס לא פנה למשטרה כשאחיו נרצח ע''י הנ.ק.וו.ד...
_new_ הוספת תגובה



אם הכוונה לפרס
מיקי (יום ראשון, 09/03/2008 שעה 9:16)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין צורך להזכיר את פרס או כל שם אחר, שם מפורש ייצור שתי מחנות מנוגדים וכל קשר למקרה או לאמת יטבע בסבך של אינטרסים מחויבות שבטית חשבונות עבר ושאר משקעי תרעלה ישראליים אופיינים, לא הזכרתי שם מלכתחילה גם מאלו הסיבות.
אין לי ראיות.
יש עדים,
בשנת 97 פניתי לעיתונאי ידיד, מכר שיצר קשר עם האדם שיכול להתניע את התהליך, הוא אישר שלא לציטוט ולא הסכים למסור מעבר לזה שאכן היה ותו לא.
לימים עבר מהעיתון היומי קטן התפוצה ליומון צהוב משהו עם תפוצה גדולה יותר כאשר המניע היה השכר המוגדל - תמורת צייתנות מוחלטת - וביומון זה אין סיכוי כדבריו אפילו להעלות את הנושא.

עיתונאים המקובלים בעיני - יש, אם כי מעמדם אינו מספיק חזק והם לחלוטין יידחו על המערכות הקיימות - בנימוקי קונספירציה וכדומה, זה חייב להיות מהברנזה ממש אחד מחברי הכנופייה עצם מעצמותיה - אבל הרייטיג יקבע את החוקים, יש מספיק שיסכימו למכור את אימם בפרוטה אם יריחו דם.

עצתו היתה לצאת רק אם הכל סגור כהלכה אחרת יּשׁחק המקרה ויתהפך למחוזות אחרים.

לפני כ-‏3 שנים הוזמנתי לארוע נישואין של בנו,שם החלפנו ברכות ואיחולים ואז עלה הנושא עם ההרהור, יעצתי לו לקחת שאלת רב כמתחייב מאורח חייו כיום - תשובתו היתה אני היום מחתן את בני, מה שלא זכה אותו בחור ומציק לו מצפונו, אני לא אפנה לשום גורם אלא אם כן יאשר לי האדם לעשות כן, לדעתי זו רק שאלה של זמן - זו תקוותי - אם הוא ידבר, זה יעשה את השינוי, 5 עדים 2 בודדים ללא שום קשר ועוד 3 יחדיו.

אני עצמי הגעתי לאותו בסיס שנה אחרי האירוע, בתחילה נשמע לי כבדיה וסיפור לילידים - כמו שזה נשמע לך בהתחלה - וכמובן צריך להוסיף את עניין האינטרנט העברת הדברים במדיום ואוסף המגיבים שלא תמיד נראה שהם בקו הבריאות, האנונימיות והנושא, אני מקבל בהבנה אתה הסתייגויות והרתיעה בין אם נוסחו תשובות ענייניות יותר או פחות, פאצ הינו מקום ראוי כי בכל זאת אני מאמין שכאן יש סיכוי לקבל עצות והכוונה סבירים יחסית.

לצערי הרב אין לי אמון ברשויות החוק - קרי משטרת ישראל, הארגון אינו עושה מלאכתו נאמנה, מקצועית או הגונה והוא נגוע ממסד ועד טפחות.
אין לי אמון בבית המשפט, קרי הרשות השופטת מאותן סיבות.
הפרקליטות - מסואבת לא פחות.
_new_ הוספת תגובה



ובקיצור - תירוצים וקשקושים
עמיש (יום ראשון, 09/03/2008 שעה 9:31)
בתשובה למיקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בשולי הדיון
מיקי (שבת, 08/03/2008 שעה 20:06)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר רבינוביץ,

זה שמופצים על פרס או אחרים שקרים ומעשיות זה לא אומר שזה לא אמיתי,
(וריאציה על פתגם מוכר)

אני מכיר מספר תרופות לזאת - ספק גדול ובריא, אחד מתעריו החדים והשנונים של אוקהם קשישא, לעולם הפוך את היוצרות, רק הנסתר מן העין יש בו את האמת כל שאר העדויות הגלויות הינן שקר וכזב, קורטוב מן היצר קמצוץ של ממון והרבה גאוותנות הינן מרכיב מצויין למרקחת זו.

אם תנקוט בשבועה או חפץ - שהינך ערב לטוהר המידות של מר פרס או אחרים ותתחייב בשמך הטוב, אשתכנע ומנני רק דממה.

אם על אחרים נאמר כי אין עשן בלי אש מדוע ש-עשנו של מר פרס יהי צח מ-עשנם של אחרים?
או לחלופין מדוע שלא ינקט הכלל של מעשיות גם לגבי אחרים.

אם ישנה אמת שלי וישנה אמת שלך, אז מוסכם כי היום צווארי תחת המאכלת ומחר צווארך, לא לי ולא לך יהיה לטעון על כך.
_new_ הוספת תגובה



בשולי הדיון
יובל רבינוביץ (שבת, 08/03/2008 שעה 21:02)
בתשובה למיקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני ודאי לא אערוב לטוהר המידות של מר פרס. פעמים רבות אינני מאמין לו ויש לו גם חלק נכבד בפלונטר המדיני-בטחוני הנוכחי שלנו.

עם זאת, ממני ודאי שלא תשמע שאין עשן בלי אש. יש ויש. רבים מהמדינאים שלנו נפלו קורבן להשמצות ועלילות. גם חלקו של שמעון פרס לא נגרע.

יתכן שחלק מהמושמצים אינם חפים מעוון, אך בכל זאת טפלו עליהם האשמות שווא.
_new_ הוספת תגובה



מה עם כל שאר הסיפורים??? שכחת אותם??
סתם אחד (יום ראשון, 09/03/2008 שעה 20:37)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האמא הערבייה
הכור בדימונה
המניות בתדריאן
סוכן של הק.ג.ב

מה לא אמרתם עליו?!
_new_ הוספת תגובה



מה עם כל שאר הסיפורים??? שכחת אותם??
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 09/03/2008 שעה 22:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי זה אתם?
_new_ הוספת תגובה



אתה
סתם אחד (יום שלישי, 11/03/2008 שעה 13:00)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



moi?
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 11/03/2008 שעה 16:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה ההודעה:

>„האמא הערבייה
הכור בדימונה
המניות בתדריאן
סוכן של הק.ג.ב

מה לא אמרתם עליו?!”

מה מבין הדברים האלה נראה לך שאמרתי עליו?
_new_ הוספת תגובה



זה לא אתה שאמרת שאמא שלו ערביה או בדואית מהדרום?
יבנה המקדש (יום שישי, 14/03/2008 שעה 2:04)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



זמה פתאום?????
לחמניה חמה (שבת, 15/03/2008 שעה 23:02)
בתשובה ליבנה המקדש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמא שלו צפון אפריקאית בכלל.
_new_ הוספת תגובה



בשולי הדיון
אריה עירן (יום ראשון, 09/03/2008 שעה 6:38)
בתשובה למיקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אני נכנס לתחנת מישטרה ומוסר מידע שנוסחו כזה ''שמעתי מהאדון פלוני שהחייל אלמוני ירה למוות בחייל איציקידנה בכוונה בנוכחותו של פלוני ואחרים '' אין לשון הרע חלה עלי . זו ''עדות שמיעה'' . המישטרה תחקור ואז אם זו ''אמת דיברתי'' של פלוני יחקר העינין במישטרה . אם אם אין זו אמת , אפשר לתבוע ''דיבה'' מפלוני .

וגם רציתי להגיד FALASTIN DELENDA EST .
_new_ הוספת תגובה



כל שקר על פרס הוא אמיתי
ז. עומדת (יום רביעי, 12/03/2008 שעה 14:35)
בתשובה למיקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם הריב הבלתי מתוקשר בהחלט עם סוניה.
_new_ הוספת תגובה



הוצאת דיבה עלובה של הכותב
סתם אחד (יום רביעי, 05/03/2008 שעה 22:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''א' הראשונה לא התלוננה על מעבידה, היא ניסתה לסחוט אותו. רק כאשר ''תבשילה הקדיח'' (השליש הצבאי: ''א' איימה על הנשיא'') והנסחט פנה לרשויות, היא התלוננה על ניצולה המיני על ידי מעבידה. חקירת האירוע הביאה את היועץ המשפטי למסקנה כי במערכת היחסים בין א' הראשונה לבין מעבידה, נשיא המדינה, לא היה כל דבר מפליל. דהיינו: א' לא נוצלה מינית על ידי מעבידה.

המסקנה: היא שיקרה ביודעין ובמצח נחושה בעדויותיה במשטרה ובהופעתה הפומבית בתקשורת. מקרה זה אינו מקדם את עניינן של הנשים אלא מסיג אותו לאחור.''

מאיפה צופיה יודע שמדובר בסחיטה? מה יודע צופיה שלא יודעת המשטרה , צופיה חקר?
צופיה היה בחדר ?

מה בכלל יודע מר צופיה מהחיים שלו.

א' שהיא אישה לא חזקה עומדת מול נשיא מושחת ואיזה צופיה אחד מתגולל עליה באינטרנט , רק נשאר לדמיין אם מישהי ממשפחתו של צופיה הייתה עוברת ''טיפול'' דומה מאנסי מה היה לו לצופיה ללהג .

הלילה ערוץ 10 הביא ראיון מצמרר עם א' , למעשה ה''מאמר'' הזה שכתב צופיה הוא המשך האונס וההתעללות שאנסי בצע בא'.
_new_ הוספת תגובה



הוצאת דיבה עלובה של הכותב
סתם אחד (יום רביעי, 05/03/2008 שעה 23:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דברתי כדי לחשוף את המפלצת

_new_ הוספת תגובה



הוצאת דיבה עלובה של הכותב
ע.צופיה (יום חמישי, 06/03/2008 שעה 7:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בסימוכין שהבאת מדובר על א. ממשרד התיירות ולא א. מלשכת הנשיא.
האלפיות כנראה מבלבלות אותך.
_new_ הוספת תגובה



הוצאת דיבה עלובה של הכותב
ע.צופיה (יום חמישי, 06/03/2008 שעה 7:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפיסקה שציטטת היא במסגרת דעה אישית שלי ולא חלק מרצף האירועים.
מותר לי לחשוב שא. ניסתה לסחוט את מעבידה
מותר לי לחשוב שא. הייתה מוכנה ל''עשות'' הרבה למען קידומה.
אזכירך שלאחר הופעתה הפומבית בתקשורת התבטא אחד הפרקליטים המלווים את החקירה בנוסח: חבל שבחקירה במשטרה היא לא אמרה את הדברים האלה.האם צריך את רש''י בכדי להבין שהיא משקרת?
בשום מקום לא טענתי שמשה קצב הוא אדם טוב וחף מפשע,נהפוך הוא.
_new_ הוספת תגובה



הוצאת דיבה עלובה של הכותב
סתם אחד (יום חמישי, 06/03/2008 שעה 11:50)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין מה היה קורה לו היה מישהו עושה מה שעשית אבל כאשר א' זו אשתך, הבת שלך, אימא שלך ואו אחותך.

הוצאת דיבה עלובה אחת גדולה היא המאמר שלך, ולא רק הוצאת דיבה, אלא גם זילות בכל הקשור בנושא של אונס והטרדה מינית, במקום להוקיע ולהקיא את מעשי האונס בחרת לעסוק בא'.
_new_ הוספת תגובה



הוצאת דיבה עלובה של הכותב
ע.צופיה (יום חמישי, 06/03/2008 שעה 13:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איפוא הוכח בכלל שיש מעשי אונס?
אולי תהיה יותר ספציפי ומציאותי!
אחד שהוא סתם יורד לפסים אישיים. זו זילות!
_new_ הוספת תגובה



הבורבונים , זכור את הבורבונים .
אריה עירן (יום חמישי, 06/03/2008 שעה 17:52)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי דעתי האישית שאין לה שום גיבוי משפטי , הקצב הוא חולה מין , סוטה מין , עברין מין ופושע . הוא נבל שניצל את מעמדו ליחסי מין עם נשים הכפופות לו . זה לפי השקפתי אונס , גם אם זה נעשה בהסכמה . גם אם זה נעשה ביוזמת האשה . כל הסיטואציה הזו היא אונס . המכבסה המשפטית לא מנקה את האיש בעיני .
_new_ הוספת תגובה



הבורבונים , זכור את הבורבונים .
ע.צופיה (יום חמישי, 06/03/2008 שעה 18:43)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז שיהיה לך לבריאות. תמשיך לחיות בעירנסטן. לפי חוקי אריה, בעושר ובאושר.
אך במדינת ישראל,יש,כידוע חוק שונה מאשר בעירנסטן ואליו אני מתייחס.
_new_ הוספת תגובה



הבורבונים , זכור את הבורבונים .
אריה עירן (יום חמישי, 06/03/2008 שעה 18:56)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש בישראל חוקים . זו אינה פעם ראשונה שאתה ''מטהר'' שרץ בנימוקים של חוק . אני תוהה מה תעשה כאשר הקצב יענש בידי השופטים .
_new_ הוספת תגובה



הבורבונים , זכור את הבורבונים .
ע.צופיה (יום חמישי, 06/03/2008 שעה 21:33)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה פרוש אני ''מטהר'' שרץ בנימוקים של חוק?
האם החוק הוא לא מעל כולנו?
האם החוק לא מחייב את כולנו?
או שאתה ודעותך מעל החוק?
אם כן, מקומך בעירנסטן ולא פה.
מדינת ישראל, למרות אריה עירן היא מדינת חוק!!!
בטוח שקצב יענש על ידי השופטים, הרי,לפי, הסכם הטיעון הוא עומד להודות באשמה.
נכון שהחוקר הידוע והנמרץ, אריה עירן ,גילה ממצאים נדירים ומפתיעים על משה קצב, חבל שחוקרי המשטרה לא לומדים משרלוק עירן הידוע.
_new_ הוספת תגובה



הבורבונים , זכור את הבורבונים .
אריה עירן (יום שישי, 07/03/2008 שעה 5:04)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הלעג שלך כלפי מיותר . הקצב הוא הנושא לא אני . מעבר לזה יש כאן נקודות תורפה של החוק . גם זה נושא . ''טיהור'' בנימוק של חוק משמעו שפלוני עשה את המיוחס לו אך המערכת לא הצליחה לבסס את זה בכלים העומדים לרשותה .
מעבר למה שכתוב בחוק ומעבר להרשעה במשפט יש לי דעה . אין צורך שתקבל אותה , כי היא דעתי . ולך יכולה להיות דעה משלך וזה בסדר .
לדעתי יחסי מין בין מעסיק שהוא איש ציבור בכיר , נושא משרה רמה , בעל קשרים מסועפים , עשיר , נשיא המדינה ובין פקידות העובדות אצלו הוא אונס . האונס הוא בהפעלת העוצמה לצורך קיום הבעילה . העוצמה אינה סכין , או אגרוף היא עוצמה בהפעלת אנשים ומנגנונים .
_new_ הוספת תגובה



[•] דעה שאינה מגובה בעובדות אמת איננה דעה.
צדק (יום שישי, 07/03/2008 שעה 5:43)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מחליט שקצב עשה ''משהו'' על סמך הרגשה, שנאה, חוש שישי...
ובונה על סמך זה דעה.
בדרך זו, כל הזיה יכולה להיקרא דעה, אפילו דבריו של יוסלה יחשבו לדעה, אם נלך בדרכך.

דעות כאלו מזכירים לי את סיפורי הפוגרומים.
אנטישמים רצים ברחוב וצועקים ''היהודים רצחו ילד נוצרי'',
ומיד דעתם של כל השומעים מתאימה עצמה לצעקות האנטישמים.

כאשר התקשורת כולה מתנפלת על אדם מסוים, בתיאום עם המשטרה והפרקליטות,
ראוי שכל אדם סביר יחשוד בכל פרט המופץ בציבור, במיוחד כשהוא שייך לחלק בעם הנרדף ע''י אותה חונטה,
ומכיר היטב את נחת זרועם של הלינצ'אים המקצועיים.
_new_ הוספת תגובה



הבורבונים , זכור את הבורבונים .
ע.צופיה (יום שישי, 07/03/2008 שעה 6:25)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מעמיד את דעתך מעל החוק.
פירושו של דבר מבחינתך: איפוא שדעתי אינה תואמת את החוק,דעתי קובעת.
זה מזכיר לך משהו?
כל חוק ניתן לשינוי, יש דרכים מקובלות לכך.
כל זמן שהחוק לא שונה-זה החוק!
המשטרה לא מצאה כל הוכחה שהיה אונס.נכון לרגע זה זו עובדה.כל היתר הן פרשנויות שלך.
הויכוח אינו על דעתך או דעתי,הויכוח הוא על צורת הצגת הדברים.
אל תבין מדברי או מהכתבה שאני אוהד בצורה כלשהי את משה קצב.
מה שחמור יותר בעיני הוא הניצול הציני של הפרשה על ידי גורמים שונים ובראשם המשטרה בית המשפט העליון וארגוני הנשים.
_new_ הוספת תגובה



הבורבונים , זכור את הבורבונים .
אריה עירן (יום שישי, 07/03/2008 שעה 7:40)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מעמיד את דעתי מעל החוק . אני מציג את דעתי . שינוי החוק הוא בעיה עמוקה . בכל מקרה אי אפשר לשנות חוק או ליצור חוק ללא הבעת דיעה , גם דעה חריגה ולכן אני מביע את דעתי ,במסגרת הדיון על הקצב מתעוררת גם הבעיתיות של החוק .
הבעיתיות נובעת מכמה גורמים . ראשית הבדלים גדולים באופן חריג בין עוצמת הנשיא ועוצמת (חולשת) המתלוננות . שנית הגישה הבסיסית של השפיטה-חוק כלומר הוכחה מעל לכל ספק סביר . שים לב לחמשת המילים האחרונות . ''הוכחה מעל לכל ספק סביר''

נטל ההוכחה .
ספק סביר .
''כל'' .
''מעל'' .
ארבעת אלה הם מיסודות השפיטה בהתאם לחוק .

זה שונה לחלוטין מכך שאני מאמין למתלוננות ולא לקצב . גם דעתי שזה היה אונס , אינה שייכת לקביעת המערכת השופטת . דעתי על האונס בידי ''עתיר עוצמה שילטונית'' היא דעתי , לא פסיקה משפטית .

זכותך לערער על דעתי אבל אסביר לך מדוע אני מאמין למתלוננות .
1- שמועות ורינונים מתמשכים עליו במשך שנות כהונתו קודם היותו נשיא .
2- תלונות אחדות בעלות צביון דומה בין נשים שלא היה בניהן קשר .
3- השמעת גירסה אמינה בפני הציבור .
4- תקיפת הנשיא את הפירסום ואת המפרסמים במקום את הטענות לגופן .
5- העדר נכונות הקצב לענות לתלונות בצורה ברורה ועניינית .
6- מחסור בהתנדבות הקצב מרצונו הוא וללא כפיה להיבדק בפוליגרף .
סעיף (6) קשה במיוחד . אדם טהור וזך לא היה מהסס או ממש מסרב להיבדק במכשיר זה . בדיקה כזו המאששת את גירסתו הייתה משנה לגמרי את תמונת המצב . הוא לא נקט בהליך זה וסיבותיו עימו .
_new_ הוספת תגובה



הבורבונים , זכור את הבורבונים .
ע.צופיה (יום שישי, 07/03/2008 שעה 8:16)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חשבת על האפשרות שקצב ,במהלך שנות הקריירה הפוליטית שלו (שזה רוב שנות חייו),פיתח שיטה לפתות את פקידותיו על ידי יצירת מצג שווא של אפשרויות לקידום תמורת שרותי מין?
זו בעיני הסיטואציה המתקבלת ביותר בעיני לגבי הרפתקאותיו המיניות והסיבה שעד עכשיו אף אחת לא התלוננה עליו.וזאת מהסיבה שהן עשו זאת מרצון או ''חצי'' רצון בכדי לזכות בקידום.
שים לב ! א. מבית הנשיא לא התלוננה במשטרה בזמן האירועים, לא בעת שעזבה את המשרה, לא בעת שחזרה לארץ אחרי שנה וחצי ,לא לאחר הראיון הכושל שלה עם קצב (נסיון הסחיטה ,לטעמו), אלא רק לאחר שהוזמנה למשטרה לחקירה באשמת סחיטה!
ההתנהגות הזו ועוד דברים אחרים ''מפילים'' את האישום הפלילי ולא משנה איזה סוג של יחסים היו ביניהם.
לכן,גם לדעתי, התנהגותה של א. הנ''ל אינה מראה ''נקיון-ידים''.
אגב, בדיקה בפוליגרף מנוצלת למטרות שונות ואינה מהווה הוכחה משפטית, אז למה לעשות אותה? בכדי להשביע את רצון התקשורת?
נניח שקצב היה יוצא דובר אמת, אז מה, הרי זו אינה כלל הוכחה שניתן להציגה בבית משפט או להתחשב בה להמשך החקירה.
_new_ הוספת תגובה



הבורבונים , זכור את הבורבונים .
אריה עירן (יום שישי, 07/03/2008 שעה 9:36)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אצה צודק בחלק מהטעונים שלך . מאד יתכן שזה היה המצב . עדין יש הבדל עצום בין כח המתלוננות וכח הקצב . פיתוי בעזרת קידום במצב הזה הוא אונס ואם לא אז זנות . אין לשכוח את האיום בפיטורין ושאר הדברים .
נכון שהוא לא צריך להשביע את התקשורת אבל אני , האזרח הקטן רוצה לדעת כיצד נהג נשיא המדינה . במצב של האשמה חמורה מסוג זה אני בוחר בגירסה . הקצב בחר לא לדבר לאורך זמן רב . לבסוף דיבר לא לנושא , אבל תקף את התקשורת . בעיני שלי בלבד הוא לא ניקה את עצמו . אני משוכנע שאם היה יוצא דובר אמת בהכחשת האירועים הציבור הרחב היה מאמין לו והנושא היה נסגר .
היות ואני לא סבור שהוא טיפש וגם לא פרקליטיו , אני משער שהנושא עלה ונפל . לכן הוא שקרן והמתלוננות צודקות . עד כה הכל בדיון הציבורי . בפני בית המשפט יעמוד הוא והודאתו .
_new_ הוספת תגובה



הבורבונים , זכור את הבורבונים .
מיקי (שבת, 08/03/2008 שעה 0:18)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בין מצג שוא/פיתוי לבין אונס יש מרחק לא קטן,
מי שהסכימה מסיבת הקידום או המעמד הביאה את עצמה למצב של שרלילה מצוייה [שרלילה וולגריס] מחד
ומאידך עולה השאלה נניח לגבי ברק?
אם היו במשרדו רק חיילים - אוי וויי
ואם היו גם חיילות - לא עולה לכם עניין פשוט [כמו מרדכי עם כוכבא]
ועם ההתנהלות של ברק וחוה יש איזה שהוא ספק קל חשש שמץ {אפילו שמץ של שמץ} שיש סמוקי דם ו-וורודי לחיים שהם חסינים מעינא בישא ושאר תביעות מכפישות.

משהו רקוב בעליל בממלכת דנמרק.
והייתי מוסיף לסיום
יפה שעה אחת קודם.
_new_ הוספת תגובה



שיחות טלפון .
ע.טרה (יום שני, 10/03/2008 שעה 19:22)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ושהיה במלון..הכל רשום.למישהו אחר אלו ראיות מפלילות. הקלון..שהועטה על בית הנשיא..הספיק בעצם פתיחת החקירה.והממסד מעדיף את השקט..
[אבל גם 'הפרשה' עלתה שש שנים אחרי 'העסק ביש'..]
_new_ הוספת תגובה



צופיה החצופ
סתם אחד (יום חמישי, 06/03/2008 שעה 20:30)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האיש מגן על אנסים ומעז לחלק ציונים לזולתו, רק האנשים הגרועים ביותר מצודדים באנסים אפילו בעולם התחתון אנסים הם זבל אנושי , אפילו בכלא בין כל האסירים שאינם מל''ו צדיקים יש יחס מיוחד השמור לאנסים רק צופיה מגונן פה על הגרועים שבגרועים.
_new_ הוספת תגובה



צופיה החצופ
ע.צופיה (יום חמישי, 06/03/2008 שעה 21:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סתם היית ולא יותר מסתם נשארת.
אין לך שום תשובה עניינית.
_new_ הוספת תגובה



מה מפריע לך שיש אנשים עם כיפה על הראש
לחמניה חמה (יום חמישי, 06/03/2008 שעה 13:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמגינים על הקצב שלהם..... זה כמו שהיו אנשים אדומים שהגנו על הדיין שלהם.
_new_ הוספת תגובה



אני תוהה מה יותר נפשער?
אבי גולדרייך (יום שישי, 07/03/2008 שעה 8:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעשי האיוולת והמנוולות של קצב הנשיא לשעבר.
או מעשיו הנשיא העכשוי שֹ. פֶּרֶס שהעניק קלצ'ניקובים למחבלים הרצחניים.
_new_ הוספת תגובה



אני תוהה מה יותר נפשע?
יוסלה  (יום שישי, 07/03/2008 שעה 9:13)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העבירות של קצב,
או השמצת שמעון פרס
בידי גולדרייך.

ואתה עוד רוצה שנאמין לך
שבגורליץ לא השתוללת כמו
שור בחנות כלי חרסינה?
_new_ הוספת תגובה



שור או פיל?
סתם אחד (יום שישי, 07/03/2008 שעה 16:39)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמעון פרס היה צריך להיות בבית אבות לצד רשתו , האיש הזה הוא בושה.

מתי הוא יעוף לבית אבות מדוע הפכו את בית הנשיא לבית אבות?
_new_ הוספת תגובה



סוניה רצתה ללכת איתו לבית אבות
לחמניה חמה (שבת, 15/03/2008 שעה 23:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל הוא העדיף ללכת ל'לשכה' ולפקידות צעירות. לכן סוניה עזבה אותו די בכעס ובמשבר.

למה ערוץ 10 וידיעות אחרונות לא מספרים לנו יותר על מה שקרה?
_new_ הוספת תגובה



[•] כי לערוץ 10 כדאי יותר לתקוף את נתניהו ושרה'לה
סתם אחד (יום שני, 17/03/2008 שעה 11:35)
בתשובה ללחמניה חמה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במשימת הגבורה שלהם להציל את תדמיתה של ישראל בבריטניה.
אתה חושב שפרס וסוניה (לפני שעזבה אותו) היו עושים את זה יותר טוב ויותר בזול?
_new_ הוספת תגובה



סוניה רצתה ללכת איתו לבית אבות
מיקי (יום שני, 24/03/2008 שעה 20:11)
בתשובה ללחמניה חמה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שזוכר את קולט אביטל
ועלייתה המטאורית במשרד החוץ
מוזמן לכתוב כאן.
_new_ הוספת תגובה



סוניה רצתה ללכת איתו לבית אבות
צדק (יום שלישי, 25/03/2008 שעה 8:07)
בתשובה למיקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קישור מדויק...שמעון פרס , קולט אביטל...
המקור לסכסוך הארוך והמושתק בין סוניה לשמעון.
_new_ הוספת תגובה



עיסקת הטיעון.
ע.טרה (יום שני, 10/03/2008 שעה 18:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם הנשיאה-התייחסה בשלילה לעיסקה..מדוע לא ביקשה להגדיל את חבר השופטים. נראה שהקלון שהומט על בית הנשיא- כבר הספיק גם כך.
_new_ הוספת תגובה



עיסקת הטיעון.
ע.צופיה (יום שני, 10/03/2008 שעה 21:06)
בתשובה לע.טרה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני,הבעתי את דעתי האישית, כי כל הדיון בעליון היה הצגה אחת גדולה.
אי אפשר היה לפסוק אחרת ממה שנפסק.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי