פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שתי אמריקות
אורי אבנרי (יום שלישי, 25/03/2008 שעה 20:00)


שתי אמריקות

אורי אבנרי



''מלחמה היא עניין הרבה יותר מדי רציני מכדי להשאיר אותו בידי הגנרלים,'' אמר, כידוע, טליראן. על אותו המשקל אפשר לומר: הבחירות לנשיאות ארצות-הברית הן עניין הרבה יותר מדי רציני מכדי להשאיר אותו בידי האמריקאים.

ארצות-הברית היא מעצמת-העל היחידה בעולם. היא תהיה כזאת גם בשנים הבאות. ההחלטות של נשיא ארצות-הברית נוגעות לכל אדם על פני כדור-הארץ.

נאצר למרבה הצער, אין לאזרחי העולם זכות-הבחירה. אבל מותר לנו, לפחות, להביע דעה.

אני משתמש בזכותי זו: אני בעד ברק אובמה.

קודם כל עלי להודות: היחס שלי לארצות-הברית הוא יחס של אהבה נכזבת. בנעורי הייתי מעריץ גדול שלה. כמו רבים מבני דורי, גדלתי על אגדת העולם החדש, החלוצי, האידיאליסטי, לפיד החרות של העולם. הערצתי את אייב לינקולן, משחרר העבדים. התלהבתי מפרנקלין דלאנו רוזוולט, שחש לעזרת בריטניה הנצורה כאשר עמדה לבדה מול הנאצים, ושהכניס את ארצו למלחמת-העולם השנייה ברגע מכריע. גדלתי על סרטי המערב הפרוע.

בהדרגה איבדתי את האשליות. ג'ו מקארתי עזר לי בזה מאוד. למדתי שמדי פעם, במחזוריות מדכאה, ארצות-הברית נתקפת בהיסטריה כלשהי. אבל בכל פעם, לפני שהיא מגיעה אל סף התהום ממש, היא נרתעת ומחלימה.

בעת מלחמת ויאט-נאם השתתפתי בהפגנות. הזדמנתי לארצות-הברית ב-‏1967 והשתתפתי בהפגנה האגדית של חצי המיליון ליד הפנטגון. הגעתי עד לשער הבניין, ראיתי לפני שורה מפחידה של חיילים עם רצח בעיניים. ברגע האחרון עלה על דעתי שזה לא יהיה נאה שחבר-כנסת ישראלי יסתבך בזה, קפצתי ממעלה הכניסה ונקעתי רגל.

איכשהו נכנסתי לרשימה השחורה של הסי-איי-אי. התקשיתי להשיג אשרת-כניסה ונמחקתי מרשימת המוזמנים של השגרירות בתל-אביב. אינני יודע אם זה קרה בגלל ההפגנות האלה, או בגלל ידידותי עם אנרי קוריאל, מהפכן יהודי-מצרי בצרפת שעזר לנו במגעינו עם אש''ף. האמריקאים חשבו, בטעות גמורה, שהוא סוכן של הקג''ב.

באותו הזמן מחקו אותי הסובייטים מכל רשימה של מוזמנים מישראל. יתכן שחשבו אותי לסוכן הסי-איי-אי. כך הייתי אחד האנשים המעטים בעולם שהופיעו בוזמנית ברשימות השחורות הן של ארצות-הברית והן של ברית-המועצות. די התגאיתי בזה.

ידידי עפיף ספייה, כיום נציג אש''ף בארצות-הברית, טוען שיש שתי אמריקות: אמריקה של משמידי האינדיאנים, מעבידי העבדים, הירושימה ומקארתי, ואמריקה האחרת, זו של מגילת-העצמאות, לינקולן, וילסון ורוזוולט.

אם כן, ג'ורג' בוש שייך לאמריקה הראשונה. אובמה, שהוא היפוכו הגמור ממש מכל הבחינות, מייצג את אמריקה האחרת.

אפשר להגיע לאובמה בדרך של אלימינציה. מי הם מתחריו על כתר הנשיאות?

ג'ון מקיין הוא המשך של בוש. יותר סימפטי, ומן הסתם גם יותר אינטליגנטי (מה שלא אומר הרבה). אבל הוא אותו הדבר. אותה המדיניות - תערובת מסוכנת של כוחנות ופשטנות. אותו עולם של אגדת המערב הפרוע, של בחורים טובים (האמריקאים ומשרתיהם) ובחורים רעים (כל השאר). עולם מצ'ואיסטי, מין גבריות מזויפת הרואה את הכול דרך כוונות הרובה.

מקיין ימשיך במלחמות, ועלול ליזום מלחמות חדשות. משנתו הכלכלית היא אותו קפיטליזם חזירי, שהביא עכשיו אסון על הכלכלה האמריקאית, ועל הכלכלה של כולנו.

שמונה שנות בוש הספיקו לי, תודה.

הילרי? נכון, יש משהו חיובי מאוד בעובדה שאישה היא מועמדת ריאלית לראשות המדינה החשובה ביותר בעולם. ברוך שהחיינו והגיענו. אני מאמין שהמהפכה הפמיניסטית הייתה החשובה ביותר במאה ה-‏20, מכיוון שהיא מערערת סדרי-חברה של אלפי שנים, ואולי גם סדר ביולוגי בן מיליוני שנים. מהפכה זו היא עדיין בעיצומה, ובחירת נשיאה-אישה יכולה להיות תמרור חשוב בדרכה.

אבל לא מספיק להיות אישה. חשוב גם איזו אישה זאת.

ביליתי כמה שנים במאבק נגד גולדה מאיר, הגרועה בראשי-הממשלה בתולדות ישראל. כמעט כל המנהיגות שעמדו בראש מדינות ניהלו מלחמות: מרגרט תאצ'ר פתחה במלחמת פוקלנד, גולדה מאיר אחראית למלחמת יום-הכיפורים, אינדירה גאנדי יצאה למלחמה בפקיסטן, הנשיאות הנוכחיות של הפיליפינים וסרי-לנקה מנהלות מלחמות-אזרחים.

ההסבר המקובל הוא שכדי להתגבר בעולם של גברים, פוליטיקאית-אישה צריכה להוכיח שהיא קשוחה לפחות כמוהם. כשהיא מגיעה לשלטון, היא רוצה להראות שגם היא יכולה לעשות מלחמה ולפקד על צבאות. הילרי כבר הוכיחה שהיא קשוחה, כאשר הצביעה בעד מלחמת-עיראק הרת-האסון.

(לפני שנים, כאשר הכריזה הילרי שהיא תומכת בהקמת מדינה פלסטינית, ערך ''גוש שלום'' הפגנה לכבודה מול השגרירות האמריקאית בתל-אביב. ביקשנו להגיש לה שם באופן סמלי זר-פרחים. אנשי השגרירות התייחסו אלינו כאל אויבים וסירבו לקבל את הזר. הילרי לא אמרה מאז מילה וחצי מילה לטובת הפלסטינים.)

אינני יודע באיזו מידה היא הייתה שותפה לגישתו של בעלה בבית הלבן. אשת-הנשיא עשויה להיות קרובה לאוזן הנשיא - כפי שבעל-הנשיאה עשוי להיות קרוב לאוזן הנשיאה. בשמונה שנות ביל קלינטון, בכל אופן, לא קרה שום דבר טוב לשלום הישראלי-פלסטיני. ב''צוות השלום'' שלו היו הרבה יהודים, אך אף לא ערבי אחד. הוא היה משועבד לגמרי לשדולה הישראלית, הפועלת בהתמדה נגד השלום, ובתקופת כהונתו הוכפל מספר המתנחלים בשטחים הכבושים.

ישראל לא ממש צריכה עוד תקופה של ''בילרי''.

הילרי היא פוליטיקאית שגרתית. אם מקיין יהיה המשך של בוש, הילרי תהיה המשך של כל הממסד האמריקאי הקיים, המדיניות הקיימת והשגרה הקיימת. אבל העולם זקוק לאמריקה אחרת.

אמריקה אחרת שמה אובמה. השם המלא: ברק חוסיין אובמה.

עצם העובדה שהאיש הזה יכול בכלל להיות מועמד רציני לנשיאות מחזירה לי את האמון באפשרויות הגלומות של אמריקה. אחרי מקארתי בא ג'ון קנדי. אחרי בוש יכול לבוא אובמה. רק באמריקה.

הבשורה הגדולה של אובמה הוא אובמה עצמו. אדם שיש לו שרשים בשלוש יבשות (ועוד חצי: הוואי). אדם שכל חינוכו פתח אותו לעולם הרחב. אדם המסוגל לראות את העולם מזווית של אמריקה, אפריקה ואסיה. אדם שהוא גם שחור וגם לבן. סוג חדש של אמריקאי, אמריקאי של המאה ה-‏21.

אני לא נאיבי. אני יודע שבנאומיו יש הרבה התלהבות ומעט תוכן. איננו יכולים לדעת מה יעשה כשיהיה נשיא. הנשיא אובמה עלול לאכזב אותנו. אבל אני מעדיף להסתכן עם אדם כזה מאשר לדעת מראש מה יעשו שני הפוליטיקאים השגרתיים שמולו.

אני לא מתרשם גם יותר מדי מנאומי הבחירות. ניהלתי ארבע מערכות-בחירות, ואני יודע שיש דברים שצריכים להגיד אותם, ויש דברים שלא צריך להגיד אותם. הכול בערבון מוגבל. אבל מעבר לכל הנאומים מזדקרת עובדה אחת החשובה ממיליוני מלים: ברק אובמה התנגד לפלישה לעיראק מהרגע הראשון, כאשר היו דרושים לזה יושר ואומץ-ךב עילאי. הילרי הצביעה בעדה, וחזרה בה רק כאשר השתנתה דעת-הקהל. מקיין תומך במלחמה גם עכשיו.

אנחנו, בישראל, יודעים את ההבדל העצום שבין התנגדות למלחמה בשעה הראשונה, המכרעת, לבין התנגדות למלחמה כעבור חודש, שנה או חמש שנים.

מצד שני, יתכן שדווקא עובדה זו - יותר מצבע-עורו, שמו המוסלמי ו''חוסר הניסיון'' שלו, תהיה לו לרועץ. הבוחרים אינם אוהבים אדם שצדק, כאשר הם טעו. זה כאילו אומר: הוא חכם ואנחנו טיפשים. כאשר פוליטיקאי חכם רוצה להיבחר, כדאי לו להסתיר את העובדה שצדק.

ובנימה אישית: כאופטימיסט מלידה, אני אוהב את האופטימיזם של אובמה. מועמד המביא תקווה טוב בעיני ממועמד ההורס אותה. אופטימיות מדרבנת לפעולה, פסימיות אינה מייצרת כלום, מלבד ייאוש עקר.

אמריקה זקוקה לאוברול. לא לניקוי, לא לעוד מריחה בשעווה, לא לעבודת צבע. היא זקוקה למנוע חדש, להחלפת כל הצמרת, להערכה מחדש של מקומה בעולם, לשינוי-ערכים יסודי.

האם אובמה יעשה זאת? אני מקווה שכן. אינני בטוח. אבל אני בטוח לגמרי ששני האחרים לא יעשו זאת.

יהודי יציג כאן את השאלה הקלאסית: האם זה טוב ליהודים?

האנשים המתיימרים לדבר בשם יהודי אמריקה, ה''מנהיגים'' שאיש לא בחר בהם, ראשי המנגנונים העבשים, מנהלים נגדו מסע של השמצות ורמזים מלוכלכים. אם שמו האמצעי ''חוסיין'' והוא שחור, אז הוא בטח ''אוהב ערבים''. והוא לא הסתייג מספיק מלואי פרחאן האנטי-שמי.

אותם המנהיגים נמצאים במיטה אחת עם הגזענים המבחילים ביותר באמריקה, הפונדמנטליסטים החשוכים והניאו-שמרנים המגואלים בדם. אבל רוב יהודי אמריקה יודעים שאין מקומם שם. הברית הבלתי-קדושה עם הטיפוסים האלה תתנקם בהם בסוף. עליהם להיות במקום שבו היו תמיד: במחנה המתקדם, שוחר השוויון, זה השומר על הפרדת הדת מן המדינה.

צריך לשאול: האם זה טוב לישראל?

כל שלושת המועמדים התפלשו בעפר לרגלי איפא''ק. דברי החנופה של שלושתם למנהיגי ישראל מעוררת בי בחילה. אין בהם יושר. אבל אני יודע שאין להם ברירה. ככה זה באמריקה.

בכל זאת העז אובמה להשחיל למערכה לפחות משפט אחד של אמת אמיצה. בנאום לפני קהל יהודי אמר: ''יש בקהילה הפרו-ישראלית מגמה האומרת שאם אינך נוקט עמדה בלתי מתפשרת בעד הליכוד, אתה אנטי-ישראלי. אסור שזאת תהיה אמת-המידה של ידידותנו לישראל.''

ידידות-אמת פירושה: כאשר אתה רואה שחברך שיכור, אל תעודד אותו לנהוג. התנדב להביא אותו הביתה. אני מתגעגע לנשיא אמריקאי, שיהיה לו העוז והיושר להגיד למנהיגינו: ידידים יקרים, אתם שיכורי-כוח! אתם דוהרים בכביש המוביל לתהום!

יכול להיות שברק אובמה יהיה ידיד כזה. אני מקווה שברק האמריקאי לא יתגלה כהעתק של ברק הישראלי. אני מוכן לקחת את הצ'אנס.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אני,אני,אני,אני ועוד כמה פעמים אני.
ספינר (יום שלישי, 25/03/2008 שעה 20:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חשבנו שאתה הולך לכתוב על אובמבה,אבל כל מה שכתבת (כרגיל) אני,אני אני.זה די משעמם.
גם התמונה נראית כאילו היא מתקופת שועלי שמשון, כי יצאת ממש שזוף.
מה בעצם רציתה לומר על אובמבה?
_new_ הוספת תגובה



מעניין
מיקי (יום רביעי, 26/03/2008 שעה 6:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את הרוח בערבי הנחל.

מעולם לא הפתגם ''אמור מי חבריך ואוצר לך מי אתה'' כל כך רלוונטי.

כל הגניחות שלך סתם מבזבזות אויר, חסוך את הבל פיך מאיתנו.
_new_ הוספת תגובה



מעניין
ספינר (יום רביעי, 26/03/2008 שעה 19:53)
בתשובה למיקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש סיפור קלסי על הצדיק שהיה נציג היהודים בסיים הפולני (כנסת) לפני מאתים שנה.וראה אותו היו''ר שהוא פעיל ולוקח חלק בכל ההצבעות בבית ומגיב לכל הסוגיות שעל הפרק.שאל אותו,רבי, אני יודע שאתה עסוק כל חייך בלימוד התורה - איפה אתה מוצא זמן ללמוד את כל הבעיות שלנו - כי אני רואה אותך מצביע בכל סוגיה.
אמר הרב,אני לא לומד.ולוקח לי רגע להחליט.אתה רואה ממול,באופוזיציה יושב יהודי משומד הזה וכשאני רואה אותו מצביע - מיד אני מצביע ההיפך....
_new_ הוספת תגובה



לצקת יותר אי הבנה ממאמר זה - קשה .
אריה עירן (יום רביעי, 26/03/2008 שעה 7:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קנדי היה תקווה חדשה . כלכך חדשה שהיו צריכים ''הרעים'' לרצוח אותו .
ג'ונסון הביא כל כך הרבה תיקונים חיוביים לחיי האמריקאי העובד שלא נבחר שנית .
ניקסון שהיה הנוכל הגדול , כמעט נשפט בקונגרס , הביא לפיוס עם סין .
רייגן שהיה ''רק'' שדר ספורט ושחקן קולנוע ליגה ג הביא לפירוק ברית המועצות .
לינקולן שהיה HONEST אכן הביא לשחרור העבדים , אבל במחיר כתישת הדרום לחלוטין ואיבה שלא נמחקה 150 שנה .

אין לי מושג מי יהיה נשיא ארהב החדש . זה , זה או זו .
אין לי מושג מה יעשו כנשיאים . אני יודע מה צריך לעשות . אבנרי לא יודע . ואם אסביר לו הוא לא יסכים . ובניגוד למחשבה האוטומטית , אין לזה קשר לערבים , או ליהודים , או ליחסים הבין-לאומיים בכלל .
_new_ הוספת תגובה



אובמה מוסלמי
אייל (יום רביעי, 26/03/2008 שעה 10:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי האיסלאם, הדת ניקבעת לפי האב.
לכן אובמה הוא מוסלמי.נקודה.
עכשיו אני משוכנע לחלוטין להיות בעד הילארי קלינטון.
אם אורי אבו-נרי בעד אדם כלשהו.אז ברור שאסור
לתמוך באדם הזה.

ולסיום תגובה ל-משל של אורי אבו-נרי
אם החבר שלך מקבל מכות .ידידות אמיתית פירושה
להתקיף את המכה.גם אם תיסתבך בגלל זה.
לעומת זאת השונא שלך יצדיק את המכה ויאשים אותך.
וזה מה שעושה אבנרי.מאשים את ישראל שמתגוננת מול
הטרור האיסלמי.
_new_ הוספת תגובה



אובמה מוסלמי
ספינר (יום רביעי, 26/03/2008 שעה 20:15)
בתשובה לאייל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבנרי היה במשך שנים ארוכות סוכן של הש''ב בעולם הזה.נמאס לו והוא ביקש הצבה בעולם הבא,אבל הש''ב לא מצא אותו ראוי.אבנרי התמרד ומכר את העולם הזה.מאז הוא תלוי בין העולמות.
מכאן תבינו שאסור להזכיר בביתו את המלה חבל.(הכוונה לחבל יהודה ושומרון)
_new_ הוספת תגובה



ספינר 'עירני' מדי
יוסלה  (יום שישי, 28/03/2008 שעה 0:23)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עירן משאיר רווח נקודה רווח בסוף כל משפט.
כאשר הוא כותב בתור 'ספינר' עירן מצמצם את הרווחים
כדי שלא יזהו את כתיבתו, אך עושה זאת בהגזמה
לבלי להשאיר רווח, לא לפני הנקודה ולא לאחריה.

גם הדבקות הקומפולסיבית לחשוף פרטים אישיים על אבנרי
אופיינית לכתיבתו של עירן. מי שכותב רכילות ומוציא דיבה
על אנשים כאבנרי ראוי שיבחנו את דבריו ואת מהימנותו
תחת זכוכית מגדלת.

עירן לכן אינו יכול לטעון שיוסלה נטפל לאישיותו, היות ועירן עושה
הון פוליטי מהשחרת פניו של אבנרי ברבים. אבנרי, שעמו עבד עירן
לפי עדותו שלו מספר שנים, איש ישר. וההתלהבות בה עירן
מטיל דיבה בחברו לשעבר מטילה ספק ביושרו ובנאמנותו של עירן.

זה שעירן מעז לכתוב כאלה השמצות רק תחת הכינוי 'ספינר'
זה כבר סיפור אחר.
_new_ הוספת תגובה



[•] ספינר 'עירני' מדי
אריה עירן (יום שישי, 28/03/2008 שעה 6:30)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שטויותיך מצחיקות . אם ארצה לכתוב ללא זיהויי , אתה תהיה האחרון לפצח זאת .
אנשי שב''כ משתדלים להכנס לכל אירגון כדי לחשפו . אכן יש בשב''כ תיק קטן עלי . על אבנרי תיק גדול . באירגון הפנתרים השחורים נדמה לי שהסוכן היה דני סהיל , אבל זה דבר שאינני יכול להוכיח .
_new_ הוספת תגובה



'ספינר', 'יענקלה' ועירן- יד-ביד, יד-ביד, יד-ביד...
יוסלה  (יום שישי, 28/03/2008 שעה 8:30)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



'ספינר', 'יענקלה' ועירן- יד-ביד, יד-ביד, יד-ביד...
אריה עירן (יום שישי, 28/03/2008 שעה 9:16)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יכולתך הלירית מצדיקה שתתצטרף לביאליק או טשרניחובסקי .
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, גם פה לא התנתקת עדיין
יודע הכל (שבת, 29/03/2008 שעה 20:16)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהקונספירטיביות שלך?
_new_ הוספת תגובה



ספינר, מיקי, עירן ואייל - מדגם מייצג של מכחישי הכיבוש
יוסלה  (יום רביעי, 26/03/2008 שעה 17:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריך לקרוא את דבריהם כדי להבין מדוע ישראל
נמצאת במצב המדיני בו היא נמצאת כיום.

אוסף מייצג של דיעות גזעניות, שנאת שווא,
בורות, וראש קטן.
_new_ הוספת תגובה



ספינר, מיקי, עירן ואייל - מדגם מייצג של מכחישי הכיבוש
אריה עירן (יום רביעי, 26/03/2008 שעה 18:53)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא חשוב מה הנושא . אתה עסוק בכיבוש .
יש בעיה עולמית רצינית והיא לא מדינת ישראל הקטנה והכיבוש הקטן של ''פלסטין'' . גם לא הזכויות הפגועות במקצת של 4 מיליון ערבים וגם לא ''סגר'' על עזה .
ראשך הקטן תקוע בדיעות מטופשות מלפני 300 שנה . עיסוקך היחיד זה פלסטינים ''מסכנים'' אין להם מדינה . אה ... גם האופי שלי .
_new_ הוספת תגובה



ספינר, מיקי, עירן ואייל - מדגם מייצג של מכחישי הכיבוש
ספינר (יום רביעי, 26/03/2008 שעה 19:59)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה,תגיד,אתה שריד או ביילינג?
דרך אגב,אתה יודע למה קוראים לו ביילינג? ערפאת התקשר אליו מטוניס ואמר לו: בליז בליין,בייל מי אאוט.... והתחיל כל הסיוט הנורא הזה שלא לא נותן להתעורר.
איך קשרת את הביקורת שלי על האגו של אבנרי עם המצב המדיני של ישראל?
אחד הדברים המפליאים ביותר הוא שאבנרי חפץ בהחזרת יהודה ושומרון לערבים.איפה הוא הולך לאחסן את האגו שלו?
_new_ הוספת תגובה



[•] ספינר, מיקי, עירן ואייל - מדגם מייצג של מכחישי הכיבוש
יוסלה  (יום רביעי, 26/03/2008 שעה 23:15)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובכן כצפוי, 'ספינר' ועירן שוב מיד מגיבים,
למרות שאין להם מה לומר,
ורק 'מיקי' ה-alter-ego של עירן,
עוד לא התקשר.

'מיקי', 'ספינר' ואריה עירן,
שלושה מתנחלי ארץ הצבי, יושבים בקרוון
על גבעה שוממה, בין מאמרים של אורי אבנרי
וגדעון ספירו, ויורים בכל הכיוונים.
_new_ הוספת תגובה



[•] ספינר, מיקי, עירן ואייל - מדגם מייצג של מכחישי הכיבוש
ספינר (שבת, 29/03/2008 שעה 22:36)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הענין עם השמאל ההזוי,הפאשיסטי הזה של אבנרי,עוז,יערי וחזן - שזה משעמם.אבל מה לעשות - צריך להגיב כדי להרחיק את הילדים הצעירים מהפדופילים הפוליטיים האלה.
_new_ הוספת תגובה



מי גזען ?
אייל (יום חמישי, 27/03/2008 שעה 9:39)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגזענים הראשיים הם החברים של יוסלה.הערבים של יו'ש.

במבצע חומת מגן.צה'ל כבש מחדש את בית-לחם.והתברר
שהערבים הציקו קשות לנוצרים.
שינאה גיזענית נגד נוצרים בבית-לחם.אבל פגיעה גיזענית נגד נוצרים ויהודים מקובלת על יוסלה.
_new_ הוספת תגובה



מי גזען ?
מיקי (יום חמישי, 27/03/2008 שעה 21:03)
בתשובה לאייל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בא נראה את הצדיקים הללו דואגים קודם כל למעמד האשה המוסלמית,
או ששובניסטים מוסלמים זה טוב בשבילם ז''א כמותם.

עזוב את הנוצרים בבית לחם הם רובם בניו - ג'רזי ובבוסטון,
בנצרת הישמעאלים בונים מסגד בכוונה על כנסיה
מילה לא שמענו מהצדיקים.
אולי בסופו של דבר הם סתם נבלות כמו שחשבנו מלכתחילה?
_new_ הוספת תגובה



ספינר, מיקי, עירן ואייל - מדגם מייצג של מכחישי הכיבוש
יוסלה  (יום שישי, 28/03/2008 שעה 0:10)
בתשובה לאייל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריך לקרוא את דבריהם כדי להבין מדוע ישראל
נמצאת במצב המדיני בו היא נמצאת כיום.

אוסף מייצג של דיעות גזעניות, שנאת שווא,
בורות, וראש קטן.

מ. ש. ל.
_new_ הוספת תגובה



אנחנו לא מכחישי כיבוש
יודע הכל (שבת, 29/03/2008 שעה 20:15)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי זה ברור שאנחנו רוצים לחסל אתה הכיבוש הערבי על ארץ ישראל. מה לא ברור לך?

מעניין שכל מה שיש לחבורת הימנמנים כולם בראשיהם, אצלך בראש יש לשמאלני אחד... כלומר אוסף מייצג של דיעות גזעניות, שנאת שווא, בורות, וראש קטן.
_new_ הוספת תגובה



בדיוק ההיפך
אייל (יום ראשון, 30/03/2008 שעה 10:22)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית אתעלם מכל העלבונות,והדיבה שכתב עליי יוסלה.
שנית ההיפך ממה שכתב יוסלה.
ישראל במצב קשה מכל בחינה שהיא בגלל שהיא הולכת
ברוח השמאל. ישראל פועלת לפי יוסלה.ולכן מצבינו
רע.
אם אני טועה אז מדוע אנחנו חוטפים רקטות ופצמ'ר
יותר משבע שנים ??
_new_ הוספת תגובה



בדיוק ההיפך?
יוסלה  (יום שני, 31/03/2008 שעה 8:51)
בתשובה לאייל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יכול לצטט אותך:
''כשיסתיים הכיבוש הערבי על א''י נוכל לנשום.
רק לאחר סיום הכיבוש הערבי על כל ארץ ישראל נוכל לנשום לרווחה ולעסוק
בבעיות נוספות שיש כאן.''

או שאני יכול לצטט את רמי נוידרפר שענה לך באותו מקום:
''שמא תיקח על עצמך תענית דיבור?
אתה מגיב יותר מדי, יורה לכל הכיוונים, ומתוך הצורך האובססיבי שלך
לכתוב כאן כל כך הרבה, אומר הרבה שטויות.''

[שני הציטוטים מאתר אימגו, 28-12-2007]
_new_ הוספת תגובה



בדיוק ההיפך?
אייל (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 9:53)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1.לא כתבתי את הדברים האלה
2.לא מכיר ולא גלשתי באתר אימגו
3.אני לא אייל היחיד במדינה
_new_ הוספת תגובה



בדיוק ההיפך?
יוסלה  (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 10:52)
בתשובה לאייל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה אוהב להשתעשע בחידות בלשיות,
והיה ו'אייל' אינו אייל המרבה להשתתף באימאגו
(ההכחשה נשמעת משכנעת),
יוסלה מתחיל לחשוב שגם 'אייל' הוא פרי דמיונו של
אריה עירן. כנראה שעירן חש כקול קורא במדבר בכל
פעם שהוא בא להגיב למאמר של אורי אבנרי, והוא אז
ממציא את 'ספינר' ואת 'אייל'.
מה שמחזק השערה זו היא העובדה שהפיסוק אצל 'ספינר'
ו'אייל' זהה - אצל שניהם הכותב צימצם את הרווח שאחרי
הנקודה בסיום כל משפט. עירן הרי רגיל לפתוח רווח מיותר
גם לפני וגם אחרי כל נקודה של סיום משפט, וכאשר הוא כותב
בשמות אחרים הוא מצמצם את הרווח גם לפני וגם אחרי הנקודה.
זה די מסגיר את הכותב.

הסיבה שיוסלה מתייחס לכך בכלל, לבד מעניינו בתעלומות קטנות,
היא שעירן עשה הרבה רעש מסביב לשם יוסלה, דרש במפגיע
שיוסלה יזדהה בשמו המלא, וטען שמי שאינו מזהה עצמו כפי שהוא
רשום בתעודת הזהות אינו ישר.

אך עירן אינו בלש-גשש כה מוצלח, ונערי חבורת הזמר שלו, ובהם 'ספינר'
ו'אייל', מדברים בדיוק באותה שפת פיסוק מוזרה. הסיכוי ששני אנשים
שונים יסבלו מאותה ניורוזה פתולוגית, קטן ביותר.
_new_ הוספת תגובה



נושאים שלא מן העניין
המערכת (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 12:07)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו
הגיע הזמן שתפסיק להפר את הכלל הברור שלא
עוסקים בעניינים אישיותיים כמו מיהם ומהי
זהותם של המשתתפים. השאלה מיהו אייל, ספינר
אם הם עירן או לא אינה נושא לגיטימי.

אם לא תקפיד על הכלל הזה אנו ניאלץ למחוק
את דבריך.
_new_ הוספת תגובה



אובמה מוסלמי
אייל (יום שני, 07/04/2008 שעה 11:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אובמה יהיה נשיא ארה'ב.אז דבר ראשון כמו
שהוא הבטיח הוא יוציא את ארה'ב מעיראק.
זה יאפשר השתלטות איראנית על עיראק.
ואז יהיה טבח בסונים.ומיליוני פליטים עיראקים שיציפו את ירדן, סוריה וגם את הרשות הפלסטינית.
וכך באופן פרדוקסלי מילחמות בוש יביאו להקמת

אימפריית רשע באיזור בבל.
ארה'ב תהפוך להיות קשוחה עם ישראל.

בקיצור- כמו שנשיא ארה'ב יהפוך מ-לבן לשחור
ככה מדיניות ארה'ב תהפוך מ-לבנה לישראל לשחורה
לישראל.
_new_ הוספת תגובה



אובמה מוסלמי
מיקי (יום שלישי, 08/04/2008 שעה 23:35)
בתשובה לאייל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכי מצחיק בכל רודפי השלום
שהם ממליכים דיקטטורים רעי לב
רוצחים וכל מיני חולי רוח
כל מה שקשור בשמאל תמיד
מביא מוות שחיתות ומלחמות

כל מדינה בה שולט מהפכן זה או אחר
יש רעב מוות ועוולות
זו היא דרכו של השמאל
להשחית ולקלקל
זו גם הוויית העולם של תומכיו

השמאל מחוייב לדרכו
להביא שלום ופתרון
אבל אם לא יהיו מלחמות
איך יבצע את זממו?
אז עכשיו זה ברור יותר
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי