פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
''לא אתה, אתה!!!''
אורי אבנרי (יום שני, 07/04/2008 שעה 7:00)


''לא אתה, אתה!!!''

אורי אבנרי



''היי, תוריד ממני ת'יד! לא אתה! אתה!!!'' - נשמע באולם הקולנוע החשוך קולה של הצעירה מהבדיחה.

''היי! תורידו את הידיים מטיבט!'' קוראת הקהילה הבינלאומית, ''אבל לא מצ'צ'ניה! לא מחבל הבאסקים! ובוודאי שלא מפלסטין!'' וזו לא בדיחה.

כמו כולם, גם אני בעד זכותו של העם הטיבטי לעצמאות, ולא כל שכן לאוטונומיה. כמו כולם, גם אני מגנה את ממשלת סין על מעשיה שם. אבל שלא כמו כולם, אינני מוכן לצאת ולהפגין.

מדוע? מפני שיש לי הרגשה סתומה שמישהו שוטף לי את המוח, שיש כאן תרגיל של צביעות.

לא איכפת לי שיש כאן מניפולציה גלויה לעין. הרי לא במקרה פרצו המהומות בטיבט ערב האולימפיאדה העומדת להתקיים בבייג'ין. זה בסדר. לעם הלוחם על חירותו מותר לנצל כל הזדמנות הנקרית בדרכו כדי לקדם את מאבקו.

אני תומך בטיבטים למרות שברור שהאמריקאים מנצלים את המאבק הזה לצרכיהם. ברור שהסי-איי-אי תיכנן ואירגן את המהומות, ושהתקשורת האמריקאית מובילה את המערכה העולמית. זהו חלק מהמאבק הסמוי בין המעצמה השלטת, ארצות-הברית, נגד המעצמה העולה, סין - מין מהדורה חדשה של ''המשחק הגדול'' שהתנהל במאה ה-‏19 במרכז אסיה בין האימפריה הבריטית לרוסיה. טיבט היא קלף במשחק הזה.

אני מוכן אפילו להתעלם מהעובדה שהטיבטים הנחמדים ערכו פוגרום רצחני נגד סינים תמימים, הרגו נשים וגברים ושרפו חנויות ובתים. דברים מגונים כאלה עלולים לקרות במהלך של מלחמת-שחרור.

לא, מה שבאמת מפריע לי זו הצביעות של התקשורת העולמית. סביב המאורעות בטיבט היא רועשת וגועשת. באלפי מאמרים ראשיים ותכניות-ראיונות שופכים קללות וגידופים על סין הרשעה. מתקבל הרושם שהטיבטים הם העם היחידי בעולם שזכותו לעצמאות נשללת ממנו ביד גסה, שאם רק תסיר בייג'ין את ידיה המלוכלכות מארץ הנזירים כתומי-הגלימות, העולם יבוא על תיקונו.

אין ספק, לעם הטיבטי מגיעה הזכות לשלוט בארצו, לקדם את תרבותו הייחודית, לטפח את מוסדותיו הדתיים ולמנוע ממתנחלים זרים להציף את ארצו.

אך האם לא מגיעות אותן הזכויות לכורדים בתורכיה, בעיראק, באיראן ובסוריה? לתושבי סהרה המערבית, הכבושה בידי מרוקו? לבאסקים בספרד? לקורסיקאים בצרפת? לאירלנדים הצפוניים, הכפופים עדיין לשלטון הבריטי, גם אחרי שהושגה שם שביתת-נשק הראויה להערכה. ורשימת דורשי העצמאות ארוכה-ארוכה.

מדוע מאמצת התקשורת העולמית אל ליבה מאבק-שחרור אחד, אך מתעלמת ברובה בציניות גמורה ממאבק-שחרור אחר? מדוע דמו של טיבטי אחד סמוק יותר מדמם של אלף אפריקאים בקונגו המזרחית?

אני שב ומתחבט בתעלומה זו, ולא מוצא לה תשובה מספקת.

הפילוסוף עמנואל קאנט דרש שנתנהג כך, שתמצית מעשינו תוכל להפוך לחוק כללי. לזה הוא קרא ''צווי מוחלט''. (הנוסח המקורי הרבה יותר מסובך, אבל מה לעשות, קאנט היה גרמני.) האם היחס לבעיית טיבט מתאים לדרישה זו? האם הוא משמש דוגמה לטיפול בשאיפת-השחרור של כל העמים המדוכאים?

לא.

אם כן, מה גורם לתקשורת העולמית להפלות בין מאבקי-השחרור השונים המתנהלים עתה ברחבי העולם?

הנה כמה מן האפשרויות שעולות:
  • האם העם הנאבק לשחרור הוא בעל ייחוד אקזוטי?
  • האם הוא עם המעורר אהדה, עם ''סקסי'' מבחינה עיתונאית?
  • האם עומד בראש המאבק אדם סימפטי, חביב על התקשורת?
  • האם השלטון המדכא שנוא על התקשורת, או שהתקשורת נוטה לו חסד?
  • האם השלטון המדכא נמנה עם ידידי ארצות-הברית? זהו גורם חשוב, מכיוון שארצות-הברית שולטת בחלק גדול מהתקשורת העולמית. סוכנויות-הידיעות ורשתות הטלוויזיה שלה מעצבות במידה רבה את סדר-היום ואת המינוח של התקשורת העולמית.
  • האם מעורבים בסכסוך אינטרסים כלכליים?
  • האם יש לעם המדוכא דוברים מוכשרים, המסוגלים למשוך תשומת-לב ולהציג מיצג המתאים לצורכי התקשורת?
מבחינות אלה, אין כמו העם של טיבט. יש לו נתונים אידיאליים.

הוא ממוקם באחד הנופים היפים בעולם, לרגלי הרי ההימלאיה. במשך מאות שנים, עצם ההגעה לשם הייתה הרפתקה. הדת הייחודית שלו עוררה סקרנות ואהדה. אי-האלימות שלה מושכת לב ומחפה גם על מעשי-זוועה כמו הפוגרום האחרון. המנהיג הגולה, הדלאי לאמה, הוא דמות רומנטית, כוכב של תקשורת. המשטר הסיני שנוא על רבים - על הקפיטליסטים מפני שזוהי דיקטטורה קומוניסטית, ועל הקומוניסטים מפני שהפך למשטר קפיטליסטי. הוא מטפח חומרנות מכוערת ושלוחת-רסן, בניגוד גמור לנזירים הבודהיסטיים, המבלים את זמנם בתפילה ובהתבוננות פנימית.

כאשר סין בונה רכבת לבירת טיבט על פני אלף קילומטרים, אין מתפעלים במערב מן ההישג ההנדסי. מה שמדגישים (בצדק) הוא מפלצת-ברזל, המביאה לשטחים הכבושים מאות אלפי מתנחלים סיניים בני הלאום השליט (האן).

וכמובן - סין היא מעצמה עולה, שהצלחתה הכלכלית מאיימת על ההגמוניה האמריקאית בעולם. חלק גדול של הכלכלה האמריקאית החולה כבר שייך, בעצם, לסינים. האימפריה האמריקאית האדירה שוקעת בחוב חסר-תוחלת, וסין היא בעלת-החוב הגדולה. התעשייה האמריקאית עוברת לסין, ולוקחת איתה את מקומות-העבודה של מיליונים.

לעומת הנתונים האלה, מה יכולים הבאסקים, לדוגמה, להציע? גם הם, כמו הטיבטים, יושבים על טריטוריה רצופה, שמרביתה בספרד ומקצתה בצרפת. גם הם עם עתיק, בעל לשון ותרבות ייחודיות. אבל אלה אינן אקזוטיות, ואינן מושכות עניין מיוחד. אין גלגלי-תפילה. אין נזירים עטורי-גלימות.

לבאסקים אין מנהיג רומנטי כמו נלסון מנדלה או הדלאי-לאמה. המדינה הספרדית, שקמה על חורבות הדיקטטורה העקובה-מדם של פרנקו, נהנית מאהדת העולם. ספרד שייכת לאיחוד האירופי, שהוא בעל-הברית של ארצות-הברית.

המאבק המזוין של המחתרת הבאסקית מעורר סלידה אצל רבים ונחשב ל''טרור'', בייחוד אחרי שספרד העניקה לחבל הבאסקים אוטונומיה מרחיקת-לכת. בתנאים אלה אין לבאסקים שום סיכוי לזכות בתמיכה עולמית לשאיפתם לעצמאות.

הצ'צ'נים היו, לכאורה, צריכים להיות במצב יותר טוב. גם הם עם נפרד, שנשלט זה זמן רב על-ידי הצארים של האימפריה הרוסית האדירה - ובכללם סטאלין ופוטין. אבל אבוי, הם מוסלמים - ובעולם המערבי תפסה האיסלאמו-פוביה את המקום שהיה במשך מאות שנים שמור לאנטי-שמיות. האיסלאם הפך שם נרדף לטרור, רואים בו דת של דם ורצח. עוד מעט יגלו שהמוסלמים שוחטים ילדים נוצריים ומשתמשים בדמם לאפיית פיתות. במציאות זוהי דתם של עשרות עמים שונים זה מזה, מאינדונזיה עד מרוקו, מקוסובה עד זנזיבר.

ארצות-הברית אינה פוחדת ממוסקווה כפי שהיא פוחדת מבייג'ין. בניגוד לסין, רוסיה אינה נראית כמדינה העלולה להיות למעצמה השלטת במאה ה-‏21. אין למערב עניין בחידוש המלחמה הקרה, כפי שיש לו עניין במסע-צלב חדש נגד האיסלאם. הצ'צ'נים המסכנים, שאין להם מנהיג כריזמטי ודוברים מצטיינים, ירדו מהכותרות. פוטין יכול להכות בהם כרצונו, להרוג רבבות ולמחוק ערים שלמות מעל פני האדמה, ואיש לא יצייץ.

זה לא מפריע לו, לפוטין, לתמוך בדרישתם של חבל אבחזיה ואוסטיה הדרומית להיפרד מגרוזיה, המרגיזה את רוסיה.

אילו ראה עמנואל קאנט את המתרחש בקוסובה, היה מתהפך בקברו.

החבל הזה תבע את עצמאותו מסרביה, וגם אני - לדוגמה - תמכתי בכך בכל לבי. זהו עם בעל ייחוד, שיש לו תרבות שונה (אלבנית) ודת משלו (איסלאם). אחרי שסלובודן מילושביץ, השליט הפופולרי של סרביה, ניסה לגרש את הקוסוברים מארצם, התעורר העולם והעניק את חסותו המוסרית והמעשית לעצמאות החבל.

הקוסוברים ממוצא אלבני מהווים כ-‏90% מאוכלוסיית המדינה החדשה, המונה שני מיליונים. שאר 10% הם סרבים - ואלה אינם רוצים להיות חלק ממדינת קוסובה החדשה. הם רוצים שהחבלים שלהם ייספחו לסרביה. לפי העיקרון של קאנט, האם הם זכאים לכך?

אני הייתי קובע עיקרון מוסרי-פרגמטי: כל אוכלוסייה היושבת בשטח מוגדר, שהיא בעלת ייחוד לאומי, זכאית לעצמאות. מדינה שיש בה אוכלוסייה כזאת צריכה לדאוג לכך שזו תרגיש בה בנוח, שתקבל את מלוא זכויותיה, שתיהנה משוויון, שתזכה באוטונומיה המספקת את מאווייה. בקיצור: שלא יהיה לה חשק להיפרד.

זה נכון לצרפתים בקנדה. לסקוטים בבריטניה, לכורדים בתורכיה, לקבוצות האתניות השונות באפריקה, לעמים הילידים באמריקה הלטינית, לטאמילים בסרי-לנקה ולרבים אחרים. לכל אחד מהם הזכות לבחור בין שוויון מלא, אוטונומיה או עצמאות.

וכך אנחנו מגיעים, כמובן, לעניין הפלסטיני.

בהתחרות על התקשורת העולמית, אין לפלסטינים מזל. לפי כל הנתונים האובייקטיביים, הם זכאים לעצמאות מלאה, בדיוק כמו טיבט. הם יושבים בטריטוריה מוגדרת, יש להם ייחוד לאומי, יש גבול ברור בינם ובין מדינת-ישראל. צריך אדם להיות בעל מוח עקום מאוד כדי להכחיש זאת.

אבל הפלסטינים סובלים מכמה מכות-גורל: העם המדכא אותם תובע לעצמו את כתר הקורבן האולטימטיבי. העולם כולו רוחש אהדה לקרבנות השואה, גדול הפשעים של העולם המערבי. נוצר מצב מוזר: המדכא פופולרי יותר מקרבנו. מי שתומך בצדקת הפלסטינים נחשב כמעט אוטומטית לאנטי-שמי וכממשיך השואה.

חוץ מזה, הרוב הגדול של הפלסטינים הם מוסלמים (איש לא שם לב לפלסטינים הנוצרים). מכיוון שהאיסלאם מעורר במערב פחד ופלצות, הפך המאבק הפלסטיני אוטומטית לחלק מ''הטרור הבינלאומי''. ומאז הריגתם של יאסר ערפאת והשייח' אחמד יאסין, אין לפלסטינים מנהיג מרשים - לא לפת''ח ולא לחמאס.

התקשורת העולמית מזילה דמעות על העם הטיבטי, שאדמתו נגזלת ממנו על-ידי מתנחלים סיניים. למי איכפת מהפלסטינים, שאדמתם נשדדה על-ידי המתנחלים שלנו.

בהמולה העולמית סביב טיבט, דוברי ישראל משווים את עצמם - לא להאמין - לטיבטים המסכנים, לא לסינים הרשעים. לרבים זה נראה הגיוני.

אילו היו מוציאים את קנט מקברו ושואלים אותו על הפלסטינים, היה מן הסתם עונה קצרות ''תנו להם מה שאתם חושבים שצריכים לתת לכולם, ותפסיקו לבלבל את המוח!''




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


בדיוק להיפך .
אריה עירן (יום שני, 07/04/2008 שעה 7:33) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הזדמנות גדולה נפלה בידי אבנרי . יש עם קטן – טיבט , שרוצה עצמאות והעולם המערבי מסמפט . מיד הוא מתלונן למה לא אוהדים את ענינם של הפלסטינים .
אני ציני מאד. כאשר אנגלים/צרפתים/ספרדים /פורטוגזים/ ערבים/הולנדים/ רוסים (מחק את המיותר) כבשו חצי עולם זה היה בסדר. כעת יש סדר עולמי חדש, אתם אומרים לנו להחזיר שטחים כבושים. אסור לענות כושים, סליחה-ערבים. אסור לחסל אינדיאנים, סליחה-פלסטינים. לפלסטינים מגיעה מדינה נפרדת, כמו לסקוטים. כמו לבאסקים. כמו לקורסיקאים. כמו לסיציליאנים. כמו לקוויבקים. כמו החזרת איי סחלין ליפנים. צריך לתת זכויות ופיצוי, כמו לתושבים המקומיים בשתי האמריקות. אף מדינה לא עושה את השטות הזאת! ההיפך, הוא מה שקורה. התורכים, העירקים והפרסים מונעים הקמת כורדיסטן. הסרבים מנעו עצמאות מקוסובו. התוצאות נקבעות לפי מאזן הכוחות ולא לפי עקרון של צדק טבעי. כמו התערבות NATO לטובת הקוסוברים החלשים נגד הסרבים החזקים. מה זה בכלל צדק טבעי? אם זברה תטרוף אריה זה צדק טבעי, לא?
האמת הפשוטה היא שאין שוויון או צדק טבעי. הערבים סילקו בחרב את שרידי יוון ורומא ועמים אחרים סביב הים התיכון. תושבי אירופה היום הם צאצאי כובשים-פולשים ולא העמים המקוריים. האינדיאנים נסוגו והושמדו מול התפשטות הספרדים והפורטוגזים בדרום אמריקה. כך גם בצפון אמריקה מול הצרפתים והאנגלים. בצפון אמריקה יש פחות אינדיאנים מאשר ליוויתנים בים. איפה GREENPEACE?
מעט האינדיאנים שנותרו בדרום אמריקה, הם תחתית החברה וענייה. על פי ''צדק טבעי'' ובאופן יחסי, היה צריך לשלוח 25.000.000 גרמנים לתאי הגזים ולמשרפות. על פי ''צדק טבעי'' היה צריך לזרוק פצצת אטום על בוסטון ופילדלפיה. על פי ''צדק טבעי'' היה צריך לאסוף את כל תושבי העיר יורק באנגליה לבנין אחד ולשרוף את כולם. על פי ''צדק טבעי'' היה צריך לחייב את הספרדים להתגייר ואת המסרבים להגלות. בכלל האם נכון לנהוג באופן שווה כלפי אומה של חמישה מיליון כמו אל אומה של מאה מיליון? האם נהג העולם כלפי היהודים כפי שנהג כלפי הגרמנים, או היפאנים? רק ארצות הברית גילתה נדיבות ליהודים, רצון לעזור ולתקן קצת עיוותים היסטוריים, לא תמיד בהצלחה.
וכשמדובר על שוויון, ראו כיצד ישראל עזרה לפליטים המוסלמים מקוסובו, בעוד הערבים והמוסלמים ישבו בחיבוק ידיים.זה מלבד יחסם המחפיר כלפי הפליטים הפלסטינים.
NATO וארה''ב מנסים להחזיר את פליטי קוסובו המוסלמים למקומם. באותו זמן, כמו תמיד, משמשת ארה''ב יעד לשנאת רוב המוסלמים בעולם. אנחנו בישראל קלטנו את אחיינו, מול הערבים שזנחו במחנות הפליטים את האחים הערבים-פלסטינים.

ובאשר לקאנט והפילוסופיה שלו – נדמה לי הוא אמר '' תתנהג כך שמה שאתה עושה תרצה שיהיה חוק כללי '' . כלומר בעקיפין הוא אומר לעשות מה שאתה חושב שזה בסדר אם עושים לך . ויותר בעקיפין הוא רומז , לא לעשות מה שאתה לא רוצה שיעשו לך .
אני לא יודע אם זה מצער או משמח , אבל העולם מתנהל אחרת . הסינים הם 1.300 מיליון והטיבטים 6 מיליון . לפי יחס מיספרי זה 5.4 מיליון יהודים צריכים לשלוט על 25.000 ערבים . אני מסכים לזה באופן מיידי .
עצמאות לטיבט יחד עם עצמאות ל- 25.000 פלסטינים . כל היתר החוצה !
_new_ הוספת תגובה



היהודים גונבים ובוכים
יוסלה  (יום רביעי, 09/04/2008 שעה 6:51)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''כל 450 בתיה של עפרה, ההתנחלות הראשונה שהוקמה ביהודה ושומרון, בנויים על שטח פלשתיני פרטי - כך אמר המשנה לראש הממשלה, חיים רמון בדיון שהתקיים בוועדת ביקורת המדינה בכנסת. מלשכתו של רמון נמסר אתמול שדבריו התבססו על נתונים שקיבל ממערכת הביטחון.''

כך אתמול בעיתון 'הארץ', העיתון החביב על הטרנספריסטים.

הרבה מלים שופך אריה עירן על צדק ומוסר,
ובכל הזדמנות מגדף את אבנרי,
אך עירן נחשף בכל פעם מחדש כגזען מן השורה,
עם כל שורה נוספת שהוא כותב:

''אסור לענות כושים, סליחה-ערבים. אסור לחסל אינדיאנים, סליחה-פלסטינים.''

וחוץ מזה עדיין לא הסביר לנו כיצד כל הדיבורים על צדק ומוסר
מתיישבים עם המשפט שכתב:

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי .''

יוסלה מודה שיש לו אמפתיה
לבלבול של עירן בענייני מוסר.
אצל עירן יש כשל בהבנת הנושא המוסרי.
הוא טוען בפשטות נוגעת ללב ש-

''האמת הפשוטה היא שאין שוויון או צדק טבעי.''
ויכול להיות שהוא צודק. אך השאלה בכלל איננה אם 'יש'
שוויון או צדק טבעי.
השאלה היא האם המאבק ההסטורי להקניית שוויוניות וצדק
למערכות הממוסדות שלנו צריך להימשך. וברור לפי המסורת היהודית
והישראלית שעקרון השוויון בפני החוק והנסיון לממש
צדק אנושי ומשפטי בהתנהלות המדינה הם התשתית של
המדינה היהודית.

עירן מוצא באי-השוויון המובנה שבטבע הצדקה לפשעים הנוראים
ביותר נגד האדם. הוא מטיף בצורה די מחליאה לקבלת אי השוויון
שבמצב הטבעי כקנה המידה להתנהלות היהודים ומדינת ישראל.

לבד מהעובדה שאין עירן מסוגל להבחין בין המצב ה'טבעי' לבין מעשה
האדם, תפיסתו של עירן בפשטות שוללת את מותר האדם על הבהמה.
יש לישראל צורך בשטחים להתרחבות דמוגרפית (מה שלא ברור כלל) - אז
יש לנהוג כמנהג הספרדים שהשמידו את האוכלוסיה האינדיאנית.
מה זה אומר בדיוק? זה אומר לגרש ולחסל. זה אומר, לא להירתע מרעיון
ההשמדה. זה אומר שלישראל מותר לנהוג כפי שהגרמנים נהגו ביהודים
במלחמת העולם השניה.

יוסלה בפשטות 'מוביל את ה'עקרונות' של ה'צדק' העירני למסקנתם:
בוא נהיה 'חזקים', בואו לא נהיה יותר קורבנות - ונהפוך לקלגסים
ומגרשי ומשמידי אוכלוסיות שלמות, כי הרי כך מנהגו של עולם.

זה פשוט, אך עדיין מחריד לקרוא את הדברים מועלים שוב ושוב על הכתב
על ידי עירן וכפיליו, לקול תשואות ונהמות של מספר משתתפים אחרים.
ביחוד מזעזעת הצהלה של המשתתפים היהודים הדתיים באתר,
עם כל קריאה נוספת לחיסול ולגירוש. האם בכלל עולה בדעתם של חסרי
בינה אלה שיהדותם מהם והלאה, - שעם כל נביחת תמיכה ברעיונות
ההבל של עירן או של ברנדשטטר ועוד מיני גרסאות של גזענות יהודית
יהדותם מתרחקת מהם, וסופם שישארו בשטח ההפקר שהוא מנת חלקם
של עובדי הבעל. ותחשבו על זה.
_new_ הוספת תגובה



אתה יכול לצטט כמה שאתה רוצה .
אריה עירן (יום רביעי, 09/04/2008 שעה 7:46)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יתכן שלא הבחנת בזה , אבל הציונות היא תנועה למען יהודים . זה יוצר התנגשות פנימית עם הרצון והאמונה בדמוקרטיה . כאשר שיוויון הוא הציר המרכזי של הדמוקרטיה .
היהדות מאז ימים עתיקים נהגה כמו כל כובש להשיג ולקיים ייתרון על הנכבש . קרא תנך .
לכשהפך העם היהודי למיעוט בעמים גדולים , התפתח אצלנו נושא הצדק לחלש והחמלה .
עד 1948 לא הייתה חמלה ליהודים ומעט מאד שיוויון . שינאה , זדון , רוע פוגרומים והשמדה , היו גם היו . לכן אינני מקבל את הטפות המוסר הצדקני שלך . צדקנות מזוייפת ומטופשת .

אני רוצה שהעם שלי יחיה . אני רוצה שהעם שלי יתאושש וייגדל .
אני אשמח עם הערבים ייתנו לזה לקרות בנועם ובשלום . אבל אני לא נאיבי להאמין בזה .
הערבים רוצים להכניס אותנו למסלול ששרון קרא לו CORALES . אבנרי ואתה משתפים פעולנ עם מגמה זו .
ובאשר לגידוף אבנרי - אני ממעט לעשות את זה . קראתי לו שקרן כאשר שיקר .
_new_ הוספת תגובה



אתה יכול לצטט כמה שאתה רוצה .
יוסלה  (יום רביעי, 09/04/2008 שעה 7:55)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואתה יכול לחזור לעייפה על השטויות האלה. קרא את מה שכתבת בשבוע
האחרון. אחר-כך תקרא את מה שכתבתי בתגובה. לבסוף, קרא את התגובות
הרפלקסיביות שלך ותבין, מה שכל מי שקורא באתר כבר מבין מזמן:
שעבר זמנך בטל קורבנך, איך שאומרים.

לא יהיה טרנספר, לא קטן ולא גדול.
לא סביר שתהיה עליה בילודה, ואם תהיה כולנו נשמח.
לא יחוקקו בישראל 'חוק' יסוד אשר יבטל חוקים שאינם מאפשרים
גניבת קרקעות פלסטיניות בשטחים.

הגיע הזמן שתבין שהנך קורבן הנסיבות, ולא המושיע שלו חיכינו.
הקש שתמיד שבר את גבות הגמלים הפוליטיים עליהם רכבת בזמנים
שונים הוא כנראה הבוז האמיתי שהינך רוכש לכל מי שדעתו שונה משלך.
בזה הינך משכנע מאד. ובזאת מפלתך.
_new_ הוספת תגובה



אתה יכול לצטט כמה שאתה רוצה .
אריה עירן (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 6:29)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמנם שם אבי דוד אבל אני לא מושיע ולא דומה למושיע . למרות שלרכב על חמור לבן כמוך אני מסכים תמיד .
_new_ הוספת תגובה



היהודים גונבים ובוכים
ספינר (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 0:02)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה הרבה שלומות
מה לעשות ואתה יהודי למרות השטויות שלך.הבעל שם טוב אמר שזו מצווה לאהוב יהודים באשר הם.אבל למה דוקא הם? לא קבלתי תשובה על זה.מצד שני,הרבי מלובאביץ אמר לכתוב ולהגיב על כל שטות.תמיד להגיב,לא להשאיר את הבמה לאיוולת ואני מחויב על פי דבריו אלה.
למרות שאני אוהב אותך כי אתה יהודי- אני חייב לומר לך דברים קשים.אתה משעמם,אבל אני אמשיך להגיב.אני מקווה שגם הדברים שלי יהיו משעממים כדי לא להפנות אליך את אור הזרקורים.
אולי תעבור לשטח אחר? תאסוף מצרכי מזון למשפחות נזקקות? תלך לעזור בבתי חולים? מה דעתך? אתה באמת יכול להיות מועיל - אני לא מבין מדוע התייאשת בגיל כל כך צעיר.תנסה לעשות טוב.כי אתה יהודי
_new_ הוספת תגובה



יהודי בשירות הפלסטינים הרשעים
אייל (יום שני, 07/04/2008 שעה 10:26) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אורי אבנרי שכח דבר אחד.איפה עוד בעולם ישנם
עוזרים לצד האויב?
האם יש ספרדים תומכי באסקים ?
האם יש רוסים תומכי צ'צ'נים ?
האם יש סינים תומכי טיבטים ?
ושאלה שנייה
מה היחס שמקבלים אותם אנשים ??

ושלישית-השם טיבט נימחק מהמפה-
היום זה ניקרא מחוז זאנג. XZANG
_new_ הוספת תגובה



'כיבוש ללא הפסקה'
יוסלה  (יום רביעי, 09/04/2008 שעה 7:43)
בתשובה לאייל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גניבת האדמות הפלסטיניות בשטחים
ממשיכה גם כעת. זה 'כיבוש ללא הפסקה'.

את אייל ואחרים מטרידה התנהגותו של אורי אבנרי.
זה שהכיבוש הישראלי הפך לסופרמקט הפתוח 24 שעות
ביממה לגניבת רכוש פלסטיני, - זה לא מטריד אותם כלל,
כי הרי כפי שאריה עירן כבר טרח להצהיר,

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי .''

אבנרי בסך הכל מתריע כמנהגו בקודש על הצביעות של היהודים
המזדהים עם הקורבנות בכל סכסוך בינלאומי או לאומי, - חוץ
מאשר במה שנוגע ליחס של ישראל לפלסטינים. והכחשת הכיבוש
הפכה כבר מזמן לטבע שני. אייל, יכול להיות, נולד אחרי 1967,
לתוך הכיבוש המתמשך, והוא חסר בכלל את הפרספקטיבה הנחוצה
כדי לעשות השוואות ולהסיק מסקנות. אך מדוע לבזבז זמן יקר על
לימוד הנושא? קל יותר להזדהות עם הבריונים המתנצלים והרעיונות
הפשוטים שלהם:

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי .''

זה קליט, וזה מושך. זה גם מסמן את הסוף של אותה מדינה יהודית,
שלה התאווינו. כי ללא יהודים אין 'מדינה יהודית', ויוסלה רואה את
היהודים באתר נידפים כעלים יבשים ברוח.

מה שעצוב זה שבשל כל הרעש הלאומני איש אינו מקשיב לקולות
שעדיין מחפשים דרך למשא ומתן רציני:

''אני מרוואן ברגותי, אומר לכם שאני מוכן, וכמוני הרוב המכריע של העם הפלשתיני, לפיוס היסטורי המתבסס על ההחלטות הבינלאומיות, שיבטיח שתי מדינות, פלשתינית וישראלית, שחיות זו לצד זו בביטחון ושלום'', כך כותב מרוואן ברגותי במכתב שיוקרא הערב בעצרת לציון 30 שנה להקמת תנועת ''שלום עכשיו''. ['הארץ', אתמול]

ברגותי מזכיר במכתבו את 'מכתב האסירים' ,עליו חתומים גם מנהיגי החמאס,
מכתב התומך במשא ומתן עם ממשלת ישראל על הסכם הקבע.
זה הרבה יותר מעניין מאשר מגילות הבורות המתפרסמות באתר מדי יום,
כתבי גידופים נגד השמאל הישראלי (לקרוא לשמאל הישראלי 'אנטישמים'
כדרך קבע, בהחלט נופל בקטגוריה של 'כתיבה לגופו של ציבור שלם
של כותבים'). לקרוא לאבנרי 'בוגד' נוגד לא רק את ההגינות האתר גם
את לשון הרע. באמת יותר מעניין להקשיב, לא לאנשים שכל עניינם בהשחרת
פני בני עמם העובדים למען הסכמי שלום, אלא לאנשים, גם אם מקרב
אוייבי ישראל, שמראים נכונות בתנאים הקשים ביותר, לפעול למען שלום.

עם אוייבים שהגיעו להשלמה עם הצורך במשא ומתן יש לכולנו יותר
מן המשותף מאשר עם יהודים המטיפים להשמדה, גירוש, והמשך מצב
הלוחמה.

אכן, האוייב של ישראל הוא אוייב מבית, - אריה עירן שמחבק בהתלהבות
את מורשת האי-מוסר של משמידי היהדות: ''אחרי השואה שלנו כל מה
שנעשה - מוסרי .'' אריה עירן שמטיף לחקיקה לביטול חוקים דמוקרטיים
שאינם עולים בקנה אחד עם טרנספר וגניבת אדמות פלסטיניות.
אריה עירן שמדגים בכל פעם שהוא ישוב אל המקלדת את האבדון שהוא
תוצאה של הפוסט-טראומה של השואה - הזן ה'חדש' של היהודי 'חסין
מצפון' שחייו הם מסכת הישרדות אחת ארוכה.

ולתוך הגיהינום הפוליטי- חברתי-אישי הזה עירן רוצה למשוך גם אותנו.
אך לבד מאמפתיה למצבו, אין ליוסלה מה להציע לו.
_new_ הוספת תגובה



יוסל'ה, ביידיש אומרים, אזוי, משיגינערס, רוצים לסבך אותנו עם
מיכאל שרון (יום רביעי, 09/04/2008 שעה 11:10)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מליארד ושלוש מאות מיליון מוסלמים. משמיעים קולות של ''חזקים'' מול העולם כולו, מול האיסלאם כולו, מגדפים ומנאצים את דתם של המדינות המוסלמיות השונות והמגוונות, באמת, חולי רוח. המטורפים מסוגם גרמו לגלות בת אלפיים שנה, כשהרימו יד על המעצמה העולמית רומא ובנות בריתה. משיגינערס. מפקיעים אדמות בלי בושה. מיישבים שטח כבוש, מורישים. סוחפים עם שלם לפשעים נגד האנושות. מורידים את רמת החינוך בישראל ל-‏0 שהרי אם כל מה שמלהיב את ההמונים זה דברי טרוף, אז בנקל אפשר למעול בתקציבי משרד החינוך, לשדוד את פיצויי ניצולי השואה ויורשיהם, לחפות על כל התפוררות של סאוב חברתי, על כל קריסה, בקריאות קצובות של מוות לערבים. איזה דבר המטורפים הללו עושים ממדינתם של שארית הפליטה. איך הם מסכנים את עצם קיומה. צריך לאסור אותם, לדעתי, באשר הם מהווים איום אסטרטגי על עצם קיום מדינה זאת.
_new_ הוספת תגובה



כולנו משיגינערס במקרה הזה
יוסלה  (יום רביעי, 09/04/2008 שעה 13:16)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש משהו גורלי בתפנית שחלה אחרי 1967 בישראל.
לפני 1967 הפחד מהשמדה היה ריאלי,
אך היציאה מהפחד הקיומי הזה לתקופה שלאחר מלחמת
ששת הימים, תקופת ה'אופוריה', לא פתרה את עובדת
היות רוב הציבור עדיין בגדר נפגעי פוסט-טראומה, וזאת
בשל הפגיעה לטווח ארוך של השואה (לדור שני ושלישי), ושל
אירועי מלחמת השחרור, ומלחמת סיני.

המעבר מפחד קיומי לאופוריה לא פתר את הצורך להתמודד
עם התכיפות של מלחמות גם לאחר 1967, והמצב ה'הישרדותי'
של הנפש הלאומית המשיך להתקיים במלואו בד בבד עם
הלך הרוחות האופורי ועם האפקטים הפוסט-טראומטיים של
הטווח הארוך.

במצב זה, הנמשך מ1967 ועד היום, כל בעיה הנוגעת
למדינה וללאום לובשת מימדים של אירוע הישרדותי, גם אם
העובדות בשטח אינן קשורות להישרדות ישראל - ראה מלחמת לבנון
הראשונה, וראה מלחמת לבנון השנייה (באופן מובהק לא מלחמות
הישרדות).

במצב הבלתי אפשרי המתמשך הזה של הנפש הלאומית, ההצעה למשא
ומתן שיוביל להסכם עם הפלסטינים, היתה ההצעה היחידה שלקחה
בחשבון, וגם איפשרה הפסקת מצב הלוחמה ויצירת פסק זמן להבראה
ברמה הלאומית, כדי לאפשר, בפעם הראשונה מאז הקמת המדינה
רגיעה אמיתית שהיתה יכולה לאפשר החלמה עמוקה יותר של תופעות
הטווח הארוך שתחילתן בשואה, ובעצם המעבר ליישות מדינית.

לאף אחד בעם הזה לא היה זמן לנוח במאה העשרים. חלוקת הארץ,
הפעם עם הסכמה מלאה של הפלסטינים, לפי התוואי הכללי של הסכם
אוסלו, יצרה את האפשרות הזאת.

הזעקות הפשיסטיות-גזעניות המושמעות על ידי המשתתתפים באתר
נובעות עדיין מאותו מקום פגוע ולא תקין - והמשותף להן כמובן היא
המתכונת ההישרדותית, אשר כיום, לאחר ארבעים שנות כיבוש, איבדה
את משמעותה. הקיום חזות הכל והכל נגזר מהקיום - זו כל התורה
של עדר היהודים ניזוקי הפוסט-טראומה - מכחישי הכיבוש, המוכנים
לרחוץ עד המרפקים בדם ילדים פלסטינים, בתירוץ של 'אנחנו הקורבן'.

אובדן המצפן המוסרי - אובדן המצפון - הוא בסך הכל סימפטום של
מצב פוסט-טראומטי מתמשך (כפי שהיה בגרמניה שלאחר מלחמת
העולם הראשונה) - הזעיר-בורגנות שמתחילה להפעיל את העקרונות
הפרגמטיים של בעלי עסקים ואת החוקים הלא דמוקרטיים של התא
המשפחתי על המצב המדיני והחברתי. זה הביא לעליית הנאציזם בגרמניה
וזה הביא לעליית מפלגות הטרנספר בישראל מצד אחד ויצירת תשתית
חדשה של קונפורמיסטים פוליטיים חשוכי מרפא בקרב המעמד הבינוני
בישראל - פלמחניקים לשעבר, שעייפו מהדרך, מהמאבק, ומכשלונות חייהם
(דור ראשון למדינה) הפכו לעת פנסיה לנביאי השקר של המצב הפוסט-
טראומטי, למתנבאי ההישרדות המזוייפת. כמובן שהעלייה מרוסיה של
מאות אלפי יהודים שנדהמו לראות עד כמה קטנה הארץ המובטחת, לא עזרה
לייצב את המצב בארץ - עוד טראומה הפעם טריטוריאלית באופן ישיר. וזה
גם קרה ליהודים האמריקאים שבאו לכאן. יוצאי שתי המדינות בעלות
מאפינים טוטליטריים, ארה''ב ובריה''מ, חברו לייסד בארץ ישראל מפלגות
טרנספר מובהקות. עם נתונים כאלה, מה שיהרוס את ישראל סופית
לא תהיה המלחמה הבאה, אלא התהליכים הטבעיים שתיארתי.
_new_ הוספת תגובה



על נטילת הזכאות ''לעשות כל דבר'' לאחרים
מיכאל שרון (יום רביעי, 09/04/2008 שעה 15:42)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ניתוחך קולע. נותר רק להדגיש כאן דבר מה. מעצמה גרעינית כישראל אינה נימצאת, בעקרון, באיום קיומי. אך גם אינה יכולה לפעול בהתעלמות מכל עיקרון של צדק טיבעי המקובל על הקהילייה הבינלאומית, אינה יכולה להתריס בבוטות עבת עור כזו בפני העולם כולו. אין איום קיומי, אך ישראל היא מדינה קטנה, התלוייה בכל צינורות קיומה בהזרמת חמצן ומשאבים מבחוץ: החל מיחסי סחר וכלה באשראי של מילוות חוץ ואף באספקת חימוש וביחסי חילופי מידע מדעי וטכנולוגי. בלעדי אלה היא לא תושמד באחת, אלא פשוט תחנק למוות.

ניתן גם לסבור כי נושא טראומת השואה במקרה ההתרסה המטורפת והרת האסון הזאת אינו לחלוטין במצב הביריונות ההוטנטוטי הזה תסמין נפשי גרידה, אלא היפוכו למעשה - -ניצול מראית של תסמין כזה בציניות מדודה השואפת הן לבצע מעשים לא קבילים ומסמרי שער, והן להציג מעין תביעה ביזארית לזכאות אינהרנטית להיות חף מכל התנהגות סבירה, חף מכל סבירות מוסרית כלשהי, בשם עוולות כבדות שנעשו לנו. והרי מהלך כזה לא רק שעתיד לבודד אותנו, אלא לראשונה מאז השואה יביא להתגברות האנטישמיות כלפי יהדות העולם באופן תלול, כפי שאמנם ארע מאז מלחמת לבנון השנייה. צריך לקרוא לילד בשמו - מטורפים נטולי אחריות וצלם אנוש אלה מבעירים את הקרקע מתחת רגלינו כאן, מאיימים למוטט את כל מה שהוקם כאן ב-‏100 שנות ציונות, ואף מתחת רגליך שלך, אי שם. שוב ''יהודי'' כמו בימים הנוראים ביותר בתולדותינו, יחשב לאבק אדם שניתן לעשות לו כל דבר, בגלל אלה הנוטלים כרגע לידם הרעה והמטורפת בדיוק אותה זכאות - לעשות כל דבר לאחר.
_new_ הוספת תגובה



יוסל'ה, אנו חייבים להתקל בשלילה ובנשמות נמוכות של חושך ואובדן
מיכאל שרון (יום שישי, 11/04/2008 שעה 5:55)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על מנת לנסוק למימושנו בחזקת נשמה מוארת. האתר הזה הוא דבר נפלא מבחינה זאת, באשר באיזה נס קוסמי, זומנו לכאן נשמות נמוכות שבנמוכות, שופעות אנרגיות שליליות. להיות באתר הזה זה שיעור חשוב לקראת השתכללות רוחנית. אין מה שאני אומר כאן דברים איזוטריים, אלא מדובר במציאות פשוטה וגלוייה לעין. אתה רואה כאן את החשכה באופן המעורטל ביותר, וזה דבר נהדר. אתה רואה את הבהמיות הנמוכה ביותר, את משמני ההתקרנפות הניבלותית, את צדקתנות הלינץ' - אלה יצורים נמוכים שבנמוכים. יצורים ממהות אחרת. דברי אלה הם שיקוף של תמצית הדיון כאן, ומה משמעותו במימד נוסף, החשוב מכולם.
_new_ הוספת תגובה



כמוך, אני משחרר כאן טקסטים שלי, מגיב באופנים מגוונים לרשימות כאן
מיכאל שרון (יום שישי, 11/04/2008 שעה 6:14)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בבחינת ניסויים שונים, שאני משכלל אותם, על מנת ללמוד, ולמדתי פה, צברתי כאן ניסיון רוחני ופסיכולוגי שאין לו ערוך.

היכולת לערוך ניסויים בשיחרור טקסטים והתגובות אליהם, תוך הוספת שלבים לניסוי, זה אחד היתרונות בעידן האינטרנט, ומתאים לאמצעי, כחוקר צנוע ומעוט אמצעים, הפועל ללא תקציב מוסדי כלשהו.
_new_ הוספת תגובה



אתה ויוסלה זוג מתאים
מישמיץ (שבת, 12/04/2008 שעה 18:50)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאזל טוב
_new_ הוספת תגובה



כמוך, אני משחרר כאן טקסטים שלי, מגיב באופנים מגוונים לרשימות כאן
אוזן קשובה (יום שני, 14/04/2008 שעה 21:29)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגיד לי,אתה לא חושב שאתה מגזים בלשבח את עצמך?
זה מעורר תחושת ריחוק וסלידה ג ם מטענותיך.
_new_ הוספת תגובה



יוסל'ה, ביידיש אומרים, אזוי, משיגינערס, רוצים לסבך אותנו עם
ספינר (יום רביעי, 09/04/2008 שעה 23:52)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבריקו שרון מן הגולן.תאר לך תמונה כזו מסרט שעשה שפילברג לאחרונה.ירושלים הרוסה,החומות נפלו, בית המקדש בוער, עשרות אלפים יהודים נשים וילדים וזקנים הולכים שפופים אל הגלות הארוכה.משני הצדדים טורים עצומים של ליגיונרים רומאים מלאי גאווה עצומה ומשכרת...
אתה מכיל את זה?
ועכשיו מופיעה השאלה.תגידו,בעוד אלף שנה מהיום מי אתם חושבים יהיה קיים?הצבא והאימפריה הרומית או היהודים?
ברור כשמש שהצבא והאימפריה הרומאית כמו שברור כשמש שהאימפריה הנאצית והאימפריה הסטליניסטית.אבל העובדות מבלבלות את כולם.היהודים עדין פה והאימפריות כולן קרסו ונשחקו לדומן האדמה.
ארץ ישראל שייכת ליהודים ולכן מליארד וחצי מוסלמים לא יקחו אותה ולא יקבלו אותה.דרך אגב,הבעיה אינה המליארד וחצי מוסלמים אלה כמה עשרות אלפי שלום אךשוא ו 4 אימהות חורגות ופדופילים פוליטים כמו אבנרי ושולי תמיר והיוסיים למיניהם שמבלבלים את העולם בשטויות שלהם.
אם מליארד וחצי המוסלמים היו באמת חושבים שארץ ישראל לא שייכת ליהודים הם היו בשמחה מפרישים צואה בדמות מאה מליון מוסלמים ושולחים אותה להתקדם צעד בעקבות צעד לעבר ישראל.מי היה עוצר אותם? אתה?
אבל עובדה היא שהדבר לא קורה.כל מה שקורה שאבו מאזן חוזר ואומר שהאלטרנטיבה היא מדינה דו-לאומית.
תבין,הפלשתינים לא רוצים לרדת מהוריד כי מי יפרנס אותם ? אתה?
_new_ הוספת תגובה



האימפריה הרומית כבר לא קיימת כשם שבריטניה ויתרה על מושבותיה. אבל
מיכאל שרון (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 4:45)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איטליה היא אחת המעצמות הכלכליות החזקות בעולם, המורשת הרומית קיימת בכל מקום במערב, החל מהקודקס המשפטי וכלה בתרבות, אותה לומדים למשל בכל התיכונים בדרום אמריקה. ההמצאתיות הרומית פיתחה את כלי הניתוח ברפואה ובכל דבר ועניין, ובאיטליה המודרנית, הפאשיסט מוסוליני ניסה בהצהרותיו לחזור לתקופת האימפרייה, אך את ההיסטוריה אין להחזיר, בפרט לא הפאשיזם המנוגד לכל המסורת האזרחית הרומית. גם הנצרות הופצה מאז הקיסר קונסטנטינוס בכל רחבי העולם. ואילו היהודים? סבלו מרדיפות ושואות. אז לפני שאתה מדקלם תעמולה, שבהחלט ניתן להבין אותה מצד סובלים ונירדפים, אולי בכל זאת תפקח את עיניך.
_new_ הוספת תגובה



אנטי אינטלקטואל.
יענקלה (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 5:28)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מרומא נשארו הריסות בלבד.
אם איטליה היא אומא לא נשאר לך אלא לנסות להוכיח זאת כדי בתזה מסודרת כדי לקבל סוף סוף תואר שני.
תנסה באוניברסיטת בוקרסט שהיא לשיטתך גם רומא- שהרי ברומניה מדברים רומנית.

אבל כרגיל אצל מיכאל שרון- ברומא התנהג כרומני.
_new_ הוספת תגובה



אבל הרומים נישארו באיטליה ולא גלו משם ולא הושמדו
מיכאל שרון (יום שישי, 11/04/2008 שעה 1:23)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סין עתיקה מיהודה ועדיין קיימת, כך גם הודו. האומה הגרמנית מתקופת הרומים עדיין קיימת. גם היוונים מעולם לא גלו מארצם. האיטלקית המודרנית נגזרת מהלטינית, וכך גם היוונית המודרנית - מהיוונית העתיקה. הא ב' הרומי קיים כיום בעולם כולו. כולם לומדים את הפילוסופים המשוררים ונאומי אנשי המדינה הרומים והיוונים, כגון פריקלס, קיקרו, אריסטו, אפלטון, אובידיוס, קטולוס, הורציוס - שלושת האחרונים משוררים. הכל, אבל הכל שרד. ומה נישאר מהחיים והתרבות של בית ראשון ושני? איפוא המשוררים, הפילוסופים, כתבי המשוררים, הקודקס המשפטי, איפוא? כלום לא שרד, פרט לספר אחד, אמנם עצום ואדיר מאז. שום דבר באומנות היהודית של אז לא שרד, אף מבנה בשלמותו, כלום. בעוד המוזיאונים מלאים כולם בחפצים וביצירות הרומיות, המצריות, היווניות, שרדו מהם מאות ספרים, ואף העמים עצמם שרדו. ודתם - הלא היא הנצרות, אף היא שרדה והתפשטה בעולם. הבן עד כמה אבסורדית ושיקרית התעמולה שמזינים אותך בה, הרי אף העם היהודי כמעט לא שרד, בשנת 133 היו 12 מיליון יהודים, ובימי הביניים עד המאה ה-‏18 רק מליון אחד, במקום עשרות ומאות מיליונים אילו העם רב האוכלוסין הזה בעולם העתיק היה שורד כמו ששרדו בני איטליה, וכל עם אחר עתיק וגדול כמעט. יאבאבא, עבדו עליך עבודה עברית, בשביל לגנוב את כספך על ידי אליטות חמס, לשעבד אותך לבירוקרטיה נוקשה ומושחתת, ושאר רעות שאתה מקריב בשם בלוף שאפילו לא ראית עד כמה הוא שיקרי.

נ.ב. מה עם המאסטר של איינשטיין? וזה היה בגרמנייה, שאינה מדינת פשיעה אקדמית ואחרת כמו ישראל. מה עם המאסטר של אדיסון, פארדיי, ורבים אחרים מהידועים בהיסטוריה של המדע והטכנולוגיה? אבל הסר דאגה מליבך, אקבל ד''ר ומינוי אקדמי מאחת האוניברסיטאות הטובות בעולם, אך הייתי מקבל מינוי גם בלעדי זה, ועוד במקום שאחרים אינם ניצבים, עקב תרומתי. אבל לי איכפת כן לקבל גם את הדוקטורט, מפאת יסודיותי ואי ויתורי על אף עמדה, שום עמדה. בקרוב תתפוצץ מקנאה ועלבון צורב, ואני אהנה מכל רגע.. כן, אני איש פשוט וולגרי ולכן אני כותב זאת בשפה הפשוטה והמובנת ביותר לך ושכמותך.
_new_ הוספת תגובה



הוד רוממותך , אביר ההשכלה ,
אריה עירן (יום שישי, 11/04/2008 שעה 8:37)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העם הלטיני נמוג ואיננו . האיטלקים של היום הם צאצאי עמים רבים , בעיקר אך לא רק , לומבארדים , גותים וונדלים . היוונים היום הם צאצאי אוסטרוגותים , סלאבים וולאכים ופרסים .
לאדיסון לא היה תואר מאסטר כי הוא לא סיים אפילו בי''ס עממי .
היוונים השקיעו בבניה וכך גם הרומאים לכן המבנים האלה שרדו . העם היהודי השקיע בכתיבה והגות לכן זה שרד . הנוצרים הם אנשים שקיבלו את הוואריאנט של היהדות לאחר שינויים .
על התרבות הסינית וההודית אתה יודע פחות ממה שאפשר לכתוב על דף אחד או שניים .
_new_ הוספת תגובה



וה''יהודים'' היום הם צאצאי הפולנים, הכוזרים, המרוקנים, הצרפתים,
מיכאל שרון (יום שישי, 11/04/2008 שעה 16:30)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המצרים, האתיופיים, האוקראינים, התימנים, ההמצרים, העיראקים הפרסים והבילורוסים. זה לא מהיום, זה עוד מימי שלמה, שהתחתן עם אלף נשים נוכריות לפי המסופר, או אפילו דוד שהתחתן עם נוכרייה, אם איני טועה. משה לא התחתן עם יתרו? אבל תהליך זה הואץ בעשרות מונים באלף השנה האחרונות.

ראה את העובדות הדמוגרפיות לאשורן על ''העם'' היהודי
וברשימות פילון האלכסנדרוני בשולימאמרי בנענע 10
_new_ הוספת תגובה



''העובדות לאשורן'' שיטת מיכאל שרון
יענקלה (יום שישי, 11/04/2008 שעה 16:44)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מישמש של השערות מאצבעו של שרון ו''הופס'' הא לך עובדות לאשורן.

לא פלא שגירשו אותך מהאקדמיה.
ככה לא מקבלים אפילו תואר ראשון.
_new_ הוספת תגובה



מעולם לא גרשו אותי מהאקדמייה, ההפך, ניסו להחזיק בי בכוח
מיכאל שרון (שבת, 12/04/2008 שעה 14:02)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להפכני לחפץ משועבד בשרות ''אדונים'' חידלי אישים.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל חברי,אתה כותב מלאן שטויות
מישמיץ (שבת, 12/04/2008 שעה 18:48)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את מי תאסור? אתהשוטרים והחיילים?
למה אתה חושב שהערבים לא מטומטמים? הרי עם עוצמה כזאת הם היו יכולים כבר למלא את חישקם וחיש לקום ולשלוט בעולם. אבל המוסלמים הם תתי אדם שיודעים רק לדבר פסיכולוגיה אבל לא יודעים לבנות תיאוריה גם אם יש להם רעיון טוב, ואם כבר יש להם תיאוריה הם לא יודעים לממש אותה.לכן הם כמו הר געש שכל פעם יורק אש מפיו ומכלה את מי שמסביב, כולל רבים מעצמם.לזה לא ייקרא תבונה אנושית.

חובה עלינו להוליכם שולל כדרך שאתה מנסה להוליך אותנו שולל. בעניין הזה הם ואתה דומים. אתם חסרי תכלית.
_new_ הוספת תגובה



היה כיף לא נורמאלי, לכתוב חומר ימני, ולהראות שאני עושה זאת טוב
מיכאל שרון (יום שישי, 11/04/2008 שעה 6:25)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יותר מכל דובר נמוך של הימין. ראשית העניין בנסיעה שלי לחיפה, בשנת 97, כשבדרך חזרה אמרתי לעצמי, פרופ' דוד נבון מיצב עצמו כדובר ימין, ובחסות העניין גם עשק אסיסטנטים מבריקים. ואז צץ במוחי רעיון אדיר - לכתוב אף אני חומר ימני, והרי אני מוכשר ובעל מיומנות העולה על שלו בעשרות מונים, ולראות את הפוחלץ נדחק לפינה קיומית, בבחינת הקוסם מארץ עוץ שנחשף בערוותו ברגע מסויים. זה פשוט היה אדיר לכתוב חומר ימני, מעולם לא נהניתי כך.
_new_ הוספת תגובה



[•] מי זוכר את אריק הופר?
אריה עירן (יום שני, 07/04/2008 שעה 11:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



איך אפשר בלי העניין הפלסטיני?
מאזין קבוע (יום שני, 07/04/2008 שעה 13:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לרגע חשבתי לנזוף בדמגוג אבנרי על שהיזניח את השקר הגדול מכל. והינה הוא לא מאכזב אלא ממשיך לאונן פלסטינים עוד ועוד.

כלהכבד אבנרי !!!
_new_ הוספת תגובה



איך אפשר בלי העניין הפלסטיני?
חזי (יום שלישי, 08/04/2008 שעה 8:35)
בתשובה למאזין קבוע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין להמנע מהמסקנה הפשוטה,
כי אבנרי מקבל שלמונים מאויביי ישראל עבור מאמריו,
והוא חייב לספק את ''הסחורה''...
_new_ הוספת תגובה



כמו כולם? אתה,אבנרי? ממתי
ספינר (יום שני, 07/04/2008 שעה 22:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ברגע קריאת הרשימה - העם הטיבטי הפסיד
ספינר (יום שני, 07/04/2008 שעה 22:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אותי.אני מצביע נגד.כבר סיפרתי את הסיפור על בנו של החת''ם סופר שישב בפרלמנט הפולני כנציג היהודים והוא הצביע בכל ההצבעות ללא יוצא מן הכלל.כמובן שהוא לא למד את תוכן הנושאים כי היה עסור בלימוד תורה מבוקר ועד ערב.אבל ממול,בספסלי אחת המפלגות המשוקצות ישב יהודי משומד.הרב התבונן כיצד זה מצביע ומיד הרים את ידו נגד....
_new_ הוספת תגובה



הוא הלך בשדות
ספינר (יום שלישי, 08/04/2008 שעה 7:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני רוצה לומר מלה טובה על אורי אבנרי.
בשנת 1948 הוא הלך בשדות פלשת
הוא לא חזר משם.
ליהודי קשה להבין מה קורה להם כשהם נכנסים לפרדס או לשדה...
_new_ הוספת תגובה



[•] המגדף המתנצל
יוסלה  (יום רביעי, 09/04/2008 שעה 9:01)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן כותב:

ובאשר לגידוף אבנרי - אני ממעט לעשות את זה . קראתי לו שקרן כאשר שיקר.''

שקר כמובן. עירן לא רק כינה את אבנרי בכינויים מקטינים ומגכחים,
הוא הגדיל לעשות ולעג לאבנרי וזוגתו על כך שאין להם ילדים.

עירן השתמש בהיכרותו עם אבנרי (לפי עדותו של עירן עבד במחיצתו של אבנרי
תקופה) - היכרות אישית - באופן הנקלה ביותר, הבזוי ביותר.

[•]... עירן לועג לעבר הקרבי של אבנרי בשועלי שמשון.
האם אין לעירן שום בושה?
לא פלא שסילקו אותו מכל מפלגה שבה עבד.

ורק כדי להבהיר עם מי יש לנו עסק, הנה קטע מתגובה של עירן
בינואר השנה:

''הערבים רוצחים . רצח זה לא מוסרי . הערבים לא מוסריים .
הערבים גנבים . גנבה זה לא מוסרי . הערבים לא מוסריים .
הערבים שורפים שדות . זה לא מוסרי . הערבים לא מוסריים .
הערבים מפרים הסכמים . זה לא מוסרי . הערבים לא מוסריים .
הערבים מאמינים בכפיית האיסלם על כל האנושות . זה לא מוסרי . הערבים לא מוסריים .
הערבים מתנגדים להגירה יהודית לכאן . לא מוסרי להתנגד להגירהשל יהודים ולתמוך בהגירה של ערבים . הערבים לא מוסריים .
אתה יוסלה תומך בערבים וכנראה ערבי בעצמך . אתה לא מוסרי .
באיזו תנועת נוער היית ? נג'אדה ? בנקי ?
צורת הויכוח שלך כולה לא מוסרית . לאמיתו של דבר המחבוא שלך הוא חוסר המוסר הראשוני . נסה לקיים את זכותך הדמוקרטית בקלפי כשאתה מזדהה בשם יוסלה . או כשאתה מסתיר את פניך .
אתה יישות קטנה ואומללה . הפחד מחשיפה אוכל אותך . אתה זורק מטען וחושב שאלה בליסטראות . אלה קפצונים . בועות קטנות של מי-סבון . מוסריות קטנה רדודה ומזוייפת .''

ובכן זה איש המוסר והצדק. לנו הוא מודיע שאין צדק טבעי בבטחון רב.
עירן גם מצהיר בבטחון רב שאין סיכוי לשלום באיזור (בתגובה לדברי ברגותי).
הבטחון של עירן מבוסס כנראה על הכרת עצמו - הוא אכן יעשה כל שביכולתו
כדי למנוע הסכם כזה.

מכחיש כיבוש,
עולב בטובים ממנו,
[•]...
_new_ הוספת תגובה



המגדף המתנצל
אריה עירן (יום רביעי, 09/04/2008 שעה 9:17)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבנרי ולזוגתו אין ילדים . אין כאן לעג , זו אמירת עובדה .
אם אתה רואה לעג זה בעינך המסונוורות .
---------------------------
אכן אין צדק טבעי . יש צדק של מנצחים .
גם אין מוסר טבעי . יש מוסר שונה לתרבויות שונות .
המוסר המוסלמי מאפשר ומצדיק פעולות שהן מנוגדות לאמירה של הלל הזקן ''ואהבת לריעך כמוך'' ולאמירה של קאנט ''עשה מעשים שהיית רוצה שיהיו חוק כללי'' . הם רואים בכל גזל , נכס שלהם לנצח . הם רואים הפרת הסכמים כמעשה נכון וראוי כאשר אפשר , הם רואים את כפיית דתם בחרב כמיצווה . העלבת נביאם מחמד מצדיקה רצח וחבלה . פלישתם לאירופה ואמריקה ראויה בעינהם אך התישבות יהודים ואפילו נוצרים אצלם היא דבר שיש למנעו .
אתה כל כך חד צדדי שזה מדהים . מצידי אתה יכוחל להושיט את הלחי השניה . לא אני .
_new_ הוספת תגובה



[•] אריה עירן - המגדף המתנצל
יוסלה  (יום רביעי, 09/04/2008 שעה 10:35)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן עשה מנהג מכתיבת דברי בלע בפומבי
והכחשת המעשה לאחר מכן. הנה הדברים המתייחסים
לאורי אבנרי ואשתו (בתגובה לענבל בר-און, שגם בה עלב עירן):

''גברת בר-און את לא מבינה את הבעיה , לכן צריך להסביר את הבעיה לך .
הבעיה של מדינת ישראל איננה ירי על שדרות , או מחבלים מתאבדים , או האטום האיראני . הבעיה איננה העדר שלום עם הפםלסטינים , או עם סוריה . הבעיה בכלל לא בעיה צבאית .

הבעיה היא אורי אבנרי + רחל אשתו כפול 2.700.000 .
אני מאחל להם אריכות ימים , אבל ברגע שהם ימותו השרשרת שהם חוליתה האחרונה חדלה מקיום .

כך גם כל אחד מהמשתתפים בפורום הזה . לכל אחד מאיתנו קיים חצי המשך בילד אחד שלו . בשני ילדים 3/4 שלו בשלושה ילדים 7/8 וכן הלאה .
הבעיה של מדינת ישראל , כמדינה של העם היהודי , היא קיומו של העם .
פעולות צבאיות וכלכליות וחינןכיות ובריאותיות וצדק חברתי הן פעולות שיכולות לסייע . אבל בלי להבין שקיום העם היהודי הוא הבעיה ולא העדר שלום אי אפשר לפתור את הבעיה .
הבעיה של מדינת ישראל , כמדינה של העם היהודי , היא קיומו של העם .''

[סוף ציטוט]

אריה עירן 'יורה ובוכה'.
גם לאחר שעלב באנשים שפעם היו חברים שלו,
הוא מתכחש למעשיו.

באותו אופן עלב בענבל בראון ובאביה,
ללא כל פרובוקציה,
וכמובן סירב להתנצל לאחר מעשה.
_new_ הוספת תגובה



[•] אריה עירן - המגדף המתנצל
אריה עירן (יום רביעי, 09/04/2008 שעה 17:43)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו תמיד אתה בוחר לא להתמודד עם האמת . אמירת האמת אינה עלבון . אבל היא אמירה מרגיזה . אין לזוג אבנרי ילדים . זה לא עלבון זו אמת .
במדינת ישראל חיים 5.4 מיליון יהודים . בלי גידול מספרי העם היהודי יאבד . זכותך לתת לזה כל כינוי או שיפוט ערכי שתבחר . אבל עם העובדות אתה לא מתמודד . העובדות קובעות ולא התיחסותך הערכית .
בעולם שנעשה צפוף חם ומזוהם הרעב מתפשט . מים יחסרו עוד ועוד - למעשה יחסרו ויחסרו . עולם כזה מועד למלחמות . רק במקום אבנים ומקלות יעשה שימוש באב''כ .
טענות שאני לא מוסרי ולא מנומס . טיעון בלתי שייך לעינין בכלל . כאילו אמר מישהוא שהוקינג טועה כי הוא אדם נכה .
מה קשקשן כמוך מציב מול מצב העולם ? צריך לבכות שאתה כזה .
אתה חי באי הבנה טוטאלית . תקוע בניתוח אין סופי של אישיותי . חולם על מוסר (שאין לך) . נתלה בתיקווה לשלום מצד תרבות ענקית , שנעצרה לפני 600 שנה , שמטפחת , רצח , שינאה , שאיפות לכיבוש כל העולם ותקועה בפיגור טכנולוגי וילודת יתר .
יש בעולם 6.700.000.000 בני אדם . מחציתם חיה מהכנסה של 2$ ביום . רבע מהאוכלוסיה הם עבדים . כולם מזהמים כאילו אין מחר ויולדים צאצאים ללא מגבלה .
ומה אתה אומר ? אריה עירן לא התנצל ...............אריה עירן העליב.............
זו תמונתך . הבט בה ובכה .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן - העולב בכולנו
יוסלה  (יום רביעי, 09/04/2008 שעה 22:12)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עדיין אינך לוקח אחריות על דבריך,

'אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי .''

אך מתבטא בלשון רבים,
'אנחנו'.
מפלטך בציבור בו אתה חי,
אך אחריות אישית אינך מוכן לקחת,
וכך הינך מטיל את האחריות למעשי פשיעה
בהם אתה תומך אישית,
על הציבור כולו.

כבר נאמר מה שנאמר על מפלטו האחרון
של הפחדן.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן - העולב בכולנו
ספינר (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 0:17)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה
הכתיבה של עירן בהחלט מתאימה לי.זו כתיבה של הדגשים בלי התפלספות ונאורות בתיקווה שהרמז ממש נופל על הרגל.אם היה לך חוש מידה יותר מפותח וקצת הומור במקום רחמנות עצמית היית מקבל את דבריו יותר בקלות כי הם באים להדגיש רעיון שביסודו הוא די ברור וצריך לצבוע קצת ואת הנורמליות שלו כדי שאחרים אולי יתנו דעתם כמו אל תמרור דרך.
גם הנידנוד שלך בקשר לאמירה שלו כי אחרי השואה וכד'' הוא לא במקום - כי הכוונה שם מאוד אוניברסלית ואנושית.זו זעקה של כאב,של אנשים מוכים שמשפחותיהם נכחדו.אולי קשה לך להבין את זה.זה לא הרבה יותר מזעקת כאב נוגעת ללב.כי עירן הרי אינו יוצא להרוג גרמנים ואינו עוטף עצמו בחגורות נפץ פלישתיות.הוא צועק.אם תקשיב היטב תשמע זעקות כאלה מכל עבר,מלא.כמו בת קול שעוברת בשמים.תהיה קצת יותר רגיש לכאבים של יהודים.אלה כאבים של מליון שנות גלות ואי צדק.בלי היהודים העולם היה חשוך מאוד ובלי תיקווה.אני יכול להוכיח לך את זה אם תיתן לעצמך קצת צ'אנס ותלמד להקשיב.חבר שלך (מלשון חיבור) -ספינר
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן - העולב בכולנו
יוסלה  (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 1:05)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אריה עירן אינו מסוגל להגיב בצורה עניינית
על שאלות בנוגע לדברים שכתב בעצמו,
כדוגמת,

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי .''

ובמקום זה נותן ל'ספינר' להגיב במקומו,
הרי זה מוכיח למעשה שהמפלט האחרון של
הנבל הוא הפטריוטיזם.

עירן מתכנן את תכניותיו הנואשות, העברייניות, בחדרי
החדרים שלו, אך מפיץ אותן בהתלהבות רבה באתר,
וכאילו מופתע בכל פעם מחדש שמתייחסים ל'תיאוריות'
ול'פתרונות' שלו במיאוס.

אך אין עירן מסתפק בכך, כי הוא משתמש בשואה כמנוף,
כתירוץ מוסרי לאי-המוסריות בעליל של רעיונותיו
ושל התנהגותו שלו כפרט באתר. מכאן גם נובע הקשר
היציב בין רעיונותיו של עירן לבין אישיותו.
לכן גם הדיון חייב להתייחס לאישיות של הכותב, עירן,
- מה שהמערכת מכנה 'התיחסויות לגופן של כותב':
כאשר עירן טוען ש-''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי'',
הוא הופך את כולנו למשתפי''ם בפשעים שהוא מציע,
וזאת בשם השואה. ובכך הוא חושף את 'גופו' שלו לביקורת.

הפוחד לקחת אחריות אינו יכול לבוא ולטעון שהוא גופו מוגן עקרונית
מביקורת כאשר הוא מטיל את האחריות לפשעים נגד האנושות עלינו
כגוף לאומי. הכל מצוי ברטוריקה שאיננה הצד החזק של עירן, -היא
חושפת את מניעיו ואת דיעותיו הקדומות, ואת העובדה שהוא
קם בכל יום בבוקר ושוב רותם את הכרכרה לפני הסוסים.

אריה עירן עולב בכולנו ועוד עושה זאת כביכול בשם העם היהודי.
ולא יעזור לעירן לשלוח את 'ספינר' במקומו,
גם ליוסלה יש אחים ובני דודים. גם ההתחנפויות לא יעזרו,
כי לא מדובר כאן באירוע חברתי, אלא בתעמולה אגרסיבית של
מספר 'משיגינערס' יהודים עבור תכניות נפשעות שהדעת והמסורת
היהודית אינם יכולים לעכל.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן - העולב בכולנו
ספינר (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 6:56)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם טרנספר זו תכנית נפשעת? או סיסמא?
האם דרישת הבעלות על ארץ ישראל היא כזאת?
האם ההתיישבות הציונית בארץ היא או היתה נפשעת?
האם החיים שלך פה הם נפשעים? או של יהודים אחרים?
אולי תסביר מהי המסורת היהודית שאתה מתכוון לה.כי היו ימי מלך יהודי שכבש את אדום והם כולם התגיירו בגריפה.משם יצאו האגריפסים והאחרים.מי הם אתה או אני?
אולי תסביר פעם בלי התלהמות ליהודים כמוך?
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן - העולב בכולנו
אריה עירן (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 6:48)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חסר תקנה . ממציא דברים שלא נכתבו . היכן מופיעה המילה ''אנחנו'' במסר ?
לגופו של ענין אין לך תגובה בכלל . אתה בור חסר ידע . כשמציגים בפניך עובדות , אתה לא מתייחס אליהן . כך שכעת אתה בור שלא רוצה ללמוד . לזה אני לא מכיר מילה ראויה .
הדבר היחיד שאתה עושה זה להשמיץ אותי ללא הפסק . כעת אתה רומז לפחדנותי . מה שמצחיק אותי בכל הסיפור עם אישיותך ההזויה זו יומרתך להגן על ע. בר-און ועל אבנרי שראוי לכל מילה ממני .
אם משהוא מדברי אינו נכון לדעתך הרופסת אז נמק והסבר . השמע טיעונים ועובדות לנושא וחדל מאישיותי .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן - העולב בכולנו
יוסלה  (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 7:56)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עירן כתב,

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי .''

משמעות המשפט הזה היא בפשטות:
'אחרי השואה של יהודי אירופה, כל מה שאנחנו נעשה (היהודים) מוסרי'.

עירן מתקשה תחילה בקריאת מה שכתב בעצמו,
ואחר-כך גם מתקשה להבין את משמעות הדברים,
- כי אחרת לא היה כותב,

''אתה חסר תקנה . ממציא דברים שלא נכתבו . היכן מופיעה
המילה ''אנחנו'' במסר ?''

[ולמקפידים בענייני ציטוט, יוסלה לא ציטט את המילה 'אנחנו' אלא השתמש
במרכאות בודדות להדגשת המונח.]

עירן אינו מוכן להתייחס עניינית לפניות שונות בנוגע לדברים שהוא
עצמו כתב, עירן ממשיך לכתוב דברים המסגירים את דיעותיו
האמיתיות, אך לאחר מעשה הכתיבה מעמיד פנים שלא כתב את הדברים.

אם ניקח לדוגמא את זו התגובה האחרונה של עירן, נוכל מיד לראות
שאי הדיוק בפרטים והיעדר הקשר ההגיוני בין חלקי התגובה מאפיינים אותה:

ראשית, השימוש במונחים מקטינים:
''אתה חסר תקנה .''
''אתה בור חסר ידע .''
''אתה בור שלא רוצה ללמוד .''
''אישיותך ההזויה...''
''דעתך הרופסת''.
מונחים אשר גם בהקשר המקורי אינם ענייניים, ובשל ריבוי המונחים האלה
בתגובה של עירן לא נותר מקום לתגובה עיניינית כמובן. בא להאשים ונמצא
אשם (אשם בכתיבת עוד תגובה שלא לעניין).

שנית, הטענה שהמילה 'אנחנו' לא מופיעה בדברי עירן. ובכן כבר ראינו
ש'אנחנו' זה לא ציטוט, ושאכן משמעות הביטוי ''כל מה שנעשה'' היא
'כל מה שאנחנו נעשה'.

שלישית,
''יומרתך להגן על ע. בר-און ועל אבנרי שראוי לכל מילה ממני .''

- בדיוק כפי שהתנהלות בריונית כלפי כותבי מאמרים באתר פוגעת בכולנו
היות והיא מזהמת את הסביבה אשר בה אנו שוהים לצורך הקריאה והתגובה,

- ובדיוק כפי שאיזכור היות הזוג אבנרי חשוך ילדים (בהקשר של אי תרומתם
להגברת הילודה - איזו בדיחה אכזרית) עולב בכולנו, היות והפגיעה היא
בערכי מוסר אניברסליים,

- כך גם המשפט, ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי'',
פוגע בכל ערך מוסר יהודי, ולכן גם בכל יהודי.

מה שהופך את כל העניין לעקרוני עוד יותר הוא
הסירוב העיקש של אריה עירן להתנצל בפני ענבל בר-און
על שעלב בה ובאביה ללא פרובוקציה,
ההכחשה הנמרצת של עירן של הפגיעה באורי אבנרי,
והסירוב המתמשך להתעמת עם המשפט
האומלל שכתב לפני כשבוע:
''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי .''

וברקע כמובן ההכחשה העיקבית בעניין הכיבוש הישראלי בשטחים,
- 'אין כיבוש' לפי עירן.

בקיצור, זה המתיימר להיות 'מדען' - הווה אומר 'פוזיטיביסט' (תיזהר עירן,
זה לא ציטוט) - עוסק, לא בבניין תיאוריות שיש להן תוקף, או לחילופין
בתגובה עניינית למה שנכתב:
הוא עסוק בעיקר, כפי שהראיתי למעלה, בסירוב, הכחשה, סירוב
ועוד פעם הכחשה.
ועל כל זה עירן עוד מערים ערימות של ביטויים מקטינים וסתם קללות
(ראה למעלה).

בקיצור, דווקא כאשר קוראים את מה
שעירן כותב, לאט, שמים לב שהכל
הכחשות, סירובים, וגידופים.
אין מהות.
_new_ הוספת תגובה



יוסל'ה מה איכפת? אם עירן מתעקש, שיחוקק חוק נגד מכירת קונדומים
מיכאל שרון (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 5:01)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ושיפקיע את הקונדומים מהדוכנים. אם המסר העיקרי שלו הוא ''כל זיון - בול'' שיממש אותו. השאר זה קישקושים בהם הוא מלווה את האג'נדה האנטי-קונדומית שלו. גם ככה חברת ''דורקס'' מוכרת מספיק ממוצריה, בפרט בסין והודו כיום.
_new_ הוספת תגובה



כרגיל תגובה נלעגת.
יענקלה (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 5:20)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המוסריסט המפורסם יוסלה הפך להיות מגן החלכאים והנדכאים.

החל מברגותי , עובר דרך אברי הרביה של אורי אבנרי וזוגתו

וכלה באיזה סטודנטית ומשפטים בשם ענבל בראון.

התגובות הכפייתיות של יוסלה האכן נוגעות ללב.

המוסריסט , לא יכול לסבול אמת- לכם אריה עירן הוא אויב .

כן יוסלה, אור השמש שנוא על יוסלה, הוא מסנוור.לכן תוקף

יוסלה את עירן , שרצונו להבהיר את עמדותיו הפוליטיות בפורום הזה.

אבל יוסלה הדמוקרט לא ייתן לו להתבטא.!
ואז מקבלים תגובות כמו למעלה...
_new_ הוספת תגובה



האיסלאם היא פסגת הרוחניות, דת גבוהה מאד. ראה ''ספר הידע'' הגבוה
מיכאל שרון (יום שישי, 11/04/2008 שעה 5:26)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרופסורית באוניברסיטת בר-אילן שדיברתי איתה היום, יידעה אותי אודות ההתפתחות הרוחנית ומקור ההארה האחרון והענק מכולם ב''עידן החדש'' -''ספר הידע''. מדובר על מעבר קוסמי משלב הדתות המקובלות לדת אוניברסלית.

במסגרת זאת האיסלאם, הדת המאוחרת ביותר,נחשב להתפתחות המוארת ביותר בתחום הדת.

אין קשר בין מה שתועמלנים מופרעים ומושחתים אומרים על האיסלאם, אף שמעולם לא קראו או הבינו את הקוראן, ובין מהות האיסלאם. לא מזמן אמר לי חכם דת מוסלמי, כי מול הלטארגיות, הסמרטוטיות שבאישיות המערבית כרגע, הנעה בין צרכנות משועממת וחסרת חוט שדרה לשחיתות רוחנית, האיסלאם מחזיר את האדם למרכז הגרויטצייה הקוסמי. הדבר קיים אמנם גם באוטונומיה של הנצרות, השבתי לו, אלא שהנצרות כמעט והושכחה כפי משמעותה האמיתית במערב. סיפרתי לו דבר או שניים, הוא חיבק אותי, ואמר שאלוהים נותן לנו כוח.
_new_ הוספת תגובה



האיסלאם היא פסגת הרוחניות, דת גבוהה מאד. ראה ''ספר הידע'' הגבוה
מישמיץ (שבת, 12/04/2008 שעה 18:56)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז תחליט שרון,התנצרת או שאתה מתכוון להתאסלם?
בכל מקרה דבריך הם קישקוש בלבוש חסר תוכן ובסיס.

אם כבר להיות הוגנים אז צריך לומר שהמקור הוא האמת הראשונית ואין בילתה וכל היתר הם ניסיון להעתיק ולהפיץ כתחליף רעוע למקור. והמקור הוא תמיד יותר טוב.
_new_ הוספת תגובה



מה בדיוק הגבול הברור
יובל ברנדשטטר (יום שלישי, 08/04/2008 שעה 15:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסתכלתי טוב טוב על מפה של ארץ ישראל, ולא ראיתי ממערב לירדן שום גבול ברור שמבדל בין ערבים ליהודים.
הסתכלתי טוב טוב על המפה, וראיתי גבול אחד מאוד מאוד ברור בין הערבים ליהודים, גבול הירדן.
הפלא ופלא, גם ווינסטון חשב אותו דבר. וגם יעקוב, כי במקלי עברתי את הירדן הזה.
תודה שהבהרת את עמדתך הגיאו פוליטית. הגדה המזרחית (המזרח) לערבים. הגדה המערבית (המערב) ליהודים.
עכשיו לך ייסם.
_new_ הוספת תגובה



הגבול הברור בין בורות להבנה
יוסלה  (יום שלישי, 08/04/2008 שעה 16:04)
בתשובה ליובל ברנדשטטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברנדשטטר מפחיד את הילדים משתי סיבות,

ה'תכנית המדינית' שלו מושתת על טרנספר,
והעברית שלו רחוקה מלהיות תקינה.
עכשיו לך ''ייסם''.
_new_ הוספת תגובה



הגבול הברור בין בורות להבנה
אריה עירן (יום שלישי, 08/04/2008 שעה 16:20)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם באיבריט משובשט עפשר לחטוב עמט .
_new_ הוספת תגובה



הגבול הברור בין בורות להבנה
יוסלה  (יום שלישי, 08/04/2008 שעה 16:52)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

'אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי.''

עדיין מחכים להסבר.

עירן כתב מאות שורות
בנסיון לשנות את הנושא,
ועדיין ממאן לתת הסבר למשפט שכתב לפני כשבוע.
אך הוא איש מוסר כמובן.
_new_ הוספת תגובה



הגבול הברור בין בורות להבנה
אריה עירן (יום שלישי, 08/04/2008 שעה 18:42)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חסר לך חומר חדש ? לך תתיחס לזה ששללתי את דברי ברגותי . זה מהיום .
_new_ הוספת תגובה



הגבול הברור בין בורות להבנה
מיקי (יום שלישי, 08/04/2008 שעה 23:41)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה אבנרי מתפתל כמו תולעת על חכה
תראה כמה ההסבר מפותל ועקום
אבל אי אפשר להתעלם מה-דו פרצופיות שהוא מציג
אין מה להוסיף השנים רק עושות רע לאבנרי
שקר בסופו של דבר צף על המים כמו אביו מולידו
וזו בדיוק החברה הנאותה ש-בה משכשכים יחדיו
פתגם ידוע ושקרים.

אריה עזוב את יוסלה - הוא לא בקו הבריאות
תן לו זמן לחזור לעצמו
_new_ הוספת תגובה



הגבול הברור בין בורות להבנה
יוסלה  (יום רביעי, 09/04/2008 שעה 9:09)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי מתייחס בכלל למה שאמרת על דברי ברגותי.
הרי תגובתך לכל איזכור של הסכם שלום עם הפלסטינים
מותנית בהתנגדותך לכל הסכם כזה, כי פירושו
פינוי יהודה ושומרון ממתנחלים בריונים.

חומר חדש לא חסר,
אך החומר ה'ישן' עדיין מסריח.
ישר מבית היוצר ה'עירני':

'אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי .'

עדיין זה מדיף ריח של גזענות ובורות.
_new_ הוספת תגובה



0
אריה עירן (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 7:13)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי .

היכן הבורות ?
היכן הגיזענות ?

אתה יודע מה זה ''אפליה מתקנת'' ?
_new_ הוספת תגובה



אכן אפס בהבנה.
יוסלה  (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 8:10)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי .''

זו לא 'אפלייה מתקנת',
זו נגיעה ישירה באפלת האי-מוסר של כל הגזענים רודפי היהודים
של כל הדורות.

וכאן טמונה הבורות.

גם גזענות,
וגם בורות.
_new_ הוספת תגובה



הגבול הברור בין בורות להבנה
אריה עירן (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 7:16)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העדר שגיאות כתיב אינם עדות לנכונותם . לגלוג על המילה ''יסם'' אינה הופכת אותך לצודק . לך תתנצל על הלעג .
_new_ הוספת תגובה



המוסר של יוסלה.
יענקלה (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 7:35)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איש המערות יוסלה- כופה את עצמו על המוסר.
בחשכת המערה- המוסר לא יכול להתנגד הרבה.
ויוסלה מבצע את זממו במוסר.
מסכן המוסר- .

כמו המלה שלום שיוסאלאך בצעו בו את זממם, והפכו את המילה היפה היום שאייקון של דם יזע ודמעות.
כל ילד יודע שכששומעים את המילה שלום'' מיד יתפוצץ בסביבה איזה אוטובוס.

כך עושה יוסלה למילה מוסר.
אונס אותה לצרכיו ''הפלסטינאים''

ומצפה שמישהו עוד יאהב אותו.
_new_ הוספת תגובה



המוסר של יוסלה? נראה לי של'יענקלה' יש בעיה בתחום אחר
יוסלה  (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 8:26)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שמעניין תמיד בתגובות של 'יענקלה' זה השימוש המרובה
בדימויים מיניים. גם כאן הוא כותב:

יוסלה איש המערות ...מבצע זממו במוסר (בחשכת המערה כמובן).

במשפט השני העניין המיני שוב חוזר:
''...המילה שלום שיוסלאך בצעו בו את זממם'' (הטעויות במקור).

וכך גם במשפט השלישי (''כך עושה יוסלה למילה מוסר.
אונס אותה לצרכיו ''הפלסטינאים'''').

זה כנראה מה שיש ל'יענקלה' בראש.

ויוסלה חושב שליענקלה יש אולי בעיה בתחום הזה היות והוא
קושר בין אהבה אמיתית (''יוסלה...מצפה שמישהו עוד יאהב אותו.'')
לבין תיאור שלוש פעמים של אונס. וזה שהשילוב הלא קדוש
הזה עוד מרוח בדם (''כמו המלה שלום שיוסאלאך בצעו בו את זממם,
והפכו את המילה היפה היום שאייקון של דם יזע ודמעות.
כל ילד יודע שכששומעים את המילה שלום'' מיד יתפוצץ בסביבה
איזה אוטובוס.'') בכלל מפקיע את הטקסט הקצר והחושף הזה
מתחום צירופי המקרים התמימים.
_new_ הוספת תגובה



[•]
אריה עירן (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 8:46)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו השיטה שלך . אינך מתמודד עם טענות ועובדות . אתה בעיקביות מבקר את הכותבים ולא את דבריהם .
_new_ הוספת תגובה



[•][•]
יוסלה  (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 9:18)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עדיין אינך מבין מה שכל מי שקורא כבר הבין מזמן:
יוסלה בסך הכל קורא ומנתח את הכתוב.

אם לא היית כותב דברים כה נוראים,
גם הריח העולה מהם לא היה כה נורא.
הפרשנות של יוסלה לדברים שכתבת פשוט
העלתה לפני השטח את הדיעות הקדומות ואת הכשל הלוגי
המונחים בבסיס ההצעות השונות שלך. גם את האופי הלא-מוסרי
בעליל של הצעותיך זה העלה לדיון.

אתה הוא זה שתוקף אל יוסלה לגופו בלבד.
כמו כל סופר נירגן, שאינו אוהב את הפרשנות של כתיבתו,
גם עירן סבור שאם ישמיד את המבקר, כתיבתו תשתפר פתאום.

ברנדשטטר כבר ניסה את זה, כאשר תקף אך עמוס עוז,
בנסיון לקדם את מעמדו שלו כסופר. זה לא עובד ככה.

מותר, וזה לגיטימי, לנתח טקסטים המופיעים באתר, בין אם הם
מאמרים או תגובות קוראים. ומה שמקסים בכל זה זו העובדה
שיוסלה עצמו הוא דמות ספרותית, ללא מעמד סובסטנטיבי בעולם.

כך שהכל סובב סביב איכות רעיונותיך כפי שהם באים לביטוי בכתיבתך,
אריה. גם אישיותך נחשפת עם כל סיבוב נוסף של מאמרים ותגובות,
היות והדיון במקרים רבים נוגע לשאלות מוסר,
ומוסר הוא נושא הנוגע בכל מקרה בכללי ופרטי, ומעבר לכך נוגע כל
דיון בנושא המוסר באלה המשתתפים בדיון, כי העקרון המוסרי הראשון
הוא נטילת אחריות אישית - לא רק לדבריך מבחינת התוכן, אלא גם
לאופן בו הינך נוהג כלפי משתתפים אחרים בדיון.

אינך יכול לטעון להגנה מניתוח ופרשנות של דבריך באתר, גם כאשר ניתוח
הדברים שכתבת חושף צדדים באישיותך שהיית מעדיף לא להכיר.
ברור שכאשר 'יענקלה' כותב תגובה המציירת את יוסלה כאונס השלום,
ויש שלוש חזרות בארבעה משפטים על הדימוי המיני, זו חגיגה לכל
מי שאוהב ניתוחים פסיכולוגיסטיים של טקסט. זה הכל נמצא בטקסט,
- יוסלה אינו ממציא את הדברים.

אולי עדיף להפסיק להתלונן. נסו (אתה ויענקלה וספינר) במקום זה לנתח
ולפרש את התגובות של יוסלה. אולי יצא מזה משהו מעניין יותר מאשר
החזרות המעייפות על מספר קלישאות פוליטיות מקושטות בגידופים.
_new_ הוספת תגובה



0
אריה עירן (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 9:35)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין מה לנתח כי אינך אומר דבר משל עצמך . כל כתיבתך היא ניתוח אישיות הזולת .
_new_ הוספת תגובה



00
יוסלה  (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 11:05)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב פיספת.
כל כתיבה ניתנת לניתוח ופרשנות,
ביחוד תגובות מסוג התגובות המצויות באתר.

והתגובות של יוסלה אינן שונות במובן זה.

וההוכחה לכך, התגובות שלך שלעולם אינן
מאכזבות, כי הן מכילות משפטי מפתח של השקפת
העולם שלך, וריבוי ביטויים אחרים המייצגים את יחסך לאחרים,
באתר, ואפילו את יחסך לעצמך, ובכך חושפים את המניעים
העמוקים ביותר.

ביחוד כאשר הינך כועס או ממהר, הכל נשפך החוצה בטבעיות,
וכל שעל יוסלה לעשות זה לאסוף את הדגים במים הרדודים.

אל תאשים את המקלדת, או את השליח או את המבקר,
הם רק ממלאים אחר ייעודם הטבעי.
האחריות לדבריך, מזעזעים ככל שיהיו,
כולה שלך.
_new_ הוספת תגובה



00
אריה עירן (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 11:16)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא שאמרתי . אתה עוסק באישיותי ולא בטענותי .
ואם אתה מזועזע , כנראה לא במידה מספקת .
_new_ הוספת תגובה



000
יוסלה  (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 11:24)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עדיין הינך מתקשה להבין.
וממשיך לענות שלא לעניין.

אתה כשלעצמך אינך מעניין,
אל כאשר אתה טוען ש-

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי'',

בבת אחת עמדתך בענייני מוסר עולה על הפרק,
וזה עניין הנוגע ל'גופך' שלך - מידת היותך אדם
מוסרי.

עצם זה שאתה לא מבין 'פרוצדורה' כה פשוטה,
מעורר סמני שאלה.
_new_ הוספת תגובה



0
אריה עירן (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 11:41)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמדתי המוסרית לא חשובה . היותי אדם מוסרי או לא , חסרת חשיבות . הפאוצדורה שלך היא לא לגוף הענין . אין לה קשר לענין . ואין קשר לענין אם אני קטן או גדול חכם או טיפש פוסרי או מושחת . כל אלה חסרי חשיבות .
מה שחשוב הוא האם דברי נכונים ?
והם נכונים .
_new_ הוספת תגובה



עירן לא מאכזב גם הפעם
יוסלה  (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 11:56)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם המשפט,

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי'',

הוא נכון בעיניך,
זה מוכיח שאינך אדם מוסרי.
_new_ הוספת תגובה



0
זצנר (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 18:26)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדוני השופט, כל יום אני קם בבוקר ואומר ''מודה אני לפניך'', ומעבר לכך - אני לא מודה בכלום. שהתביעה תוכיח הכל...
_new_ הוספת תגובה



[•] יאה מאוד!
יענקלה (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 16:02)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמובן שיוסלה אינו אלא פדופיל של שלום.

לאחר שניסה למכור לנו את מעשיות הכיבוש.

לאחר שניסה לשכנע אותנו להאמין לכל שקר משקריו של ברגותי.

מנסה יוסלה למחזר את המנטרה של ''קורבנות השלום '' או ''רוצחי השלום'' - ולאנוס אותנו להסכים עם כל דברי איוולת שיוצאת מבדל שפתיו.

מנסים לבצע בשלום מעשי פדופיליה ולשכנע אותנו שפיצוצים והרוגים אינם אלא צורה אחרת של שלום ואהבה.

אחת היא- טרחנותך המתבטאת במנטרות ובסיפורי בניית התנחלויות והפיכתם ל''כיבוש'' אינם מעניינים אף אחד להוציא את אותם 150 איש שהופיעו ברחבה כציון 30 שנה להקמת ''שלום עכשו''.
אין ארבע מאות אלף הפכו ל150 ...
_new_ הוספת תגובה



ילקוט הכזבים של אבנרי
מיקי (יום שלישי, 08/04/2008 שעה 23:57) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•] החברים שלך רוצחים בדם קר ובוונה תחילה ילדים נשים וזקנים
לא תאונות או אנשים שנדפו למקומות מלחמה
אלא אזרחים שלוים שאפילו לא שוהים במקומות שיש עליהם מחלוקת כל שהיא
אתה מצדיק מעשה נבלה ורצח של חפים מפשע
ומיילל על ישמעאלי שהתפגר בשטח קרב ומלחמה
כמה שקר זדון וצביעות אתה יכול עוד לשפוך
הרי בסופו של דבר גם טפשים גמורים מבינים שאתה סתם מקשקש בקומקום
בזכות פרובוקטורים שכמותך משני הצדדים הסיכוי
למצוא דרך והדברות קטנים ואתה ודומיך מלבים שנאה ומלחמה
אתה חוזר על דבריך מרעיל ומלבה אש
חוזר על השקר וחוזר וחוזר
בדיוק כמו בימים אפלים במדינה שבה נולדת וחונכת
מה המחלה הזאת לכל הרוחות מה פגום בך?

הדעות שלך ומה שאתה חושב זה לגיטמי אבל המעשים שלך
לא חוקיים בוגדניים וזה על פי אמות המידה שאתה קבעת
לגבי משת''פים אתה יכול לעמוד בזה?
ברור שלא וזה עושה אותך עוד יותר קטן וצבוע ויחד עם
אתה גורם עוד נזק ועוד שנאה ועוד אבדן,
אנשים מסוגך תרמו לעולם אך ורק רוע מוות שכול רעב דיקטטורה
אנשים מסוגך הם הרעים והאכזריים ברגע שיש להם את הכח ביד
אנשים מסוגך דיברו אחד ועשו אחרת
אנשים מסוגך לא היו נותנים לאנשים מסוגך לדבר או לנשום אם הם השולטים
אנשים מסוגך הם התגלמות הרוע והשקר
_new_ הוספת תגובה



זה נחמד לראות עד כמה מכחישי הכיבוש נואשים
יוסלה  (יום רביעי, 09/04/2008 שעה 8:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישנם אלה, כדוגמת אריה עירן, או יובל ברנדשטטר המנסים לתת לפשעי הכיבוש הישראלי בשטחים הצדקה על בסיס תאורטי או מדעי-כביכול.

וישנם כאלה, כדוגמת 'מיקי' שליבם גס בכל הניואנסים, הפרטים ומאמץ
התכיבה הקשורים בגישה ה'מדעית', והם פשוט משמיצים בכל פה ומכל הבא ליד.
ואבנרי הוא מטרה קלה.

מה שנשכח בכל המהומה זו העבודה האמיתית הנעשית בעקביות על ידי
האנשים הנוראים בשמאל, יום יום, שעה שעה, למען סיום אי-השפיות
- למען הסכם קבע:

ארה''ב מתכננת לכנס ועידת המשך לוועידת אנאפוליס בחודש מאי בשארם א-שייח לאחר ביקור הנשיא בוש בישראל'', כך אמר היום (שלישי) ח''כ יוסי ביילין במסיבת עיתונאים של מטה יוזמת ז'נווה בנושא המו''מ עם הרשות הפלשתינית.
... ביילין הזהיר כי אם לא תהיה הכנה מספקת לוועידה הזו ולא תהיה התקדמות היא תיכשל ותגרום נזק כבד.
... אריאלי תקף את עבודת צוות המו''מ הישראלי וציין כי אין אף גוף מוסדי שמכין את המו''מ ולא מתקיים כל דיון רציני ומקצועי בסוגיות הליבה''. [אתמול ב'הארץ']

כל הכבוד להתמדה של ביילין ואריאלי, בייחוד כאשר הממשלה עושה הכל
כדי לא לקיים משא ומתן הוגן. האיסטראטגיה של אריאל שרון חיה וקיימת
בדמותם של אולמרט וליבני. למרות הפערים ביניהם, הדבק המחזיק אותם
יחד היא התכנית המוכרת של 'להרוויח זמן' כדי לעבות עוד יישובים בשטחים
כך שבעת משא ומתן עתידי לא יהיה כבר על מה לדון. זה מוכר ליודעי דבר,
אך אפילו הציבור הישראלי מאמין ברובו שהממשלה פועלת בכנות בנסיונות
ההידברות שלה. ועל הצביעות הזאת אבנרי מדבר.
_new_ הוספת תגובה



זה נחמד לראות עד כמה מכחישי הכיבוש נואשים
ספינר (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 0:34)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבוד הרב יוסלה.
גם אם תאמר מליון פעם כיבוש - זה לא יהיה אמת.ארץ ישראל שייכת ליהודים ולכן אין פה כיבוש.יכול להיות שפונו ערבים מבתיהם.בהחלט.אבל הרי גם פונו מאות אלפי יהודים מבתיהם בעירק,פרס ומדי ומרוקו וכד' - חשבת על זה או שגיליתי לך משהו שביילין לא ידע ולא יידע לעולם?
צדק זה דבר מאוד מאוד מאוד מאוד יחסי.והצדק שלי אומר, מי ישמור על חיי היהודים בארץ ובגולה? מה הצדק שלך אומר כשאתה חושב על יהודים? אפילו אם קשה לך לחשוב,תנסה לפחות.אתה יודע,היהודים האלה שמסתובבים בכל מקום ומבלבלים את המוח בשטויות שלהם ושואלים ללא הרף איפה יוצא האוטובוס לעפולה...
דרך אגב,האם ידוע לך שהכנסיה הקטולית על אפיפיוריה הטהורים כמלאכי השמים ,רצחה בדם קר ובתענוג שילושי לפחות עשרים מליוני יהודים?
_new_ הוספת תגובה



זה נחמד לראות עד כמה מכחישי הכיבוש נואשים
ברבר ביצשביץ (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 20:21)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיחזרו לבתיהם מאות אלפי יהודים בעירק,פרס ומדי ומרוקו.
_new_ הוספת תגובה



זה נחמד לראות עד כמה מכחישי הכיבוש נואשים
ספינר (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 22:48)
בתשובה לברבר ביצשביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברבור מברבר
תגיד את זה ליוסלה והוא בטח יגיד כמה אתה גזעני ושונא ספרדים
אבל אם אתה שייך לשלום אךשוא כבר נמצא דרך להצדיק את הדברים ואולי לחתן אותך מהר,בסתר,עם אחת מ 4 אימהות חורגות
_new_ הוספת תגובה



זה נחמד לראות עד כמה מכחישי הכיבוש נואשים
ברבר ביצשביץ (יום שישי, 11/04/2008 שעה 11:59)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בגלל שאני אוהב ספרדים אני מיעץ להם לחזור לתרבות שבאו ממנה.ולהשאיר את הארץ הזו נקיה מאלמנטים פארימיטיבים וטרוריסטים.בעלי רוחניות נמוכה.
_new_ הוספת תגובה



להר א. מאן היה דבר או שניים לומר בנושא. למשל: ''ספרדים זה שמחה''
מיכאל שרון (יום שישי, 11/04/2008 שעה 16:50)
בתשובה לברבר ביצשביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אני פרענק מסריח, גס נפש, צוחק צחוק אכזרי כשניטפלים לאשכנזים
שמעון בוסקילה (יום ראשון, 13/04/2008 שעה 5:43)
בתשובה לברבר ביצשביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואני לא אוהב לשמוע דברים כאלה. ראשי הישוב אמרו עלינו לפני העלייה הגדולה שאנחנו ''לא מחושלים'', חסרי משמעת עצמית, וחסרי אתיקה. נכון, אנחנו בנויים מחומר לא מאורגן, אך מחפים על כך בגסות, אלימות וערמומיות. אבל חלק מאיתנו בפריפריה כבר צברים, הגונים, צעירים בריאים ברוחם, מיומנים בעשייה טכנית. חלק אחר מאיתנו הם עיתונאים ועורכי דין קרי רוח ואכזרים, כסף ואטימות רעה. חלק אחר מאיתנו פקחים ועובדי רשויות וכאלה, נהנים מכל רגע בהם אנו נוקמים בנימה הנישמעת עניינית באשכנזים הסרחנים על הדידיטי שהשפריצו בשער של האב או הסב.

חלק מאיתנו בסדר, בריאים ברוחם. וחלק אחר - אמנם חסרי כל אתיקה, נהנים לרמות בלי גבולות, רק תביטו על פנינו הגסות בבתי עסק, ותבינו שאצלנו אין כל משמעות ליושר ולמוסר.

הבאתם אותנו לכאן - קצת נידפקתם, קצת הירווחתם, עכשו מאוחר. אולי היה צריך להביא לכאן פולנים שהם בעלי איי קיו גבוה ולגייר אותם בגרסה מקוצרת של היהדות, להביא מליוני אירופים בעלי רמה, לגייר על קצה המזלג, במקום להביא אוכלוסיות ירודות.

הבעייה שלכם דמוגראפית, רוב היהודים בא''י דהיום זה משאב אנושי ירוד, מליון מטובי היהודים בני הישוב הותיק היגרו לצפון אמריקה אחרי קום המדינה כשהפרענקים היגיעו, וגם ניצולי מחנות שרבים מהם אמרו: העולם זה חרא, העולם זה היטלר, זה ג'ונגל, צריך בעולם כזה רק לדעת לשרוד, להסתדר, לגנוב ולרמות.

אז הטובים ברחו, מליון מהם, והאגרסיביים בעלי התכונות הירודות נישארו. וכך מפסידים במלחמות חרף מערכות נשק משובחות, מערכות קורסות, חוסר יעילות בכבישים אבל כן, שוטרים רושמים דוחות, זורעים טרור במקום לתחזק היטב את התנועה הפקוקה על מנת שתזרום, להקים תשתיות. התאונות לכן גוברות, לאחד המקומות הראשונים בעולם. שחיתות, גניבות ומעילות במשרדי הממשלה. לכן, אין לבצע כאן דבר כמעט ברוב הנישות.

זה מה יש כרגע, יהודים.
_new_ הוספת תגובה



אני פרענק מסריח, גס נפש, צוחק צחוק אכזרי כשניטפלים לאשכנזים
ברבר ביצשביץ (יום שני, 14/04/2008 שעה 20:06)
בתשובה לשמעון בוסקילה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאלמנטים הבריאים שבתוכם ניתן יהיה לעשות בחינות.מי שיעבור יהיה זכאי לחינוך מחדש.

אם העם היהודי יקר לליבך ,הרי תבין שאין עתיד למדינה יהודית לוחמת עם פסולת גנטית שכזו בתוכה.בעלת תרבות מזרחית נחותה.

יש להציל את ישראל מן המנטליות הערבית עכשיו.
_new_ הוספת תגובה



זה נחמד לראות עד כמה מכחישי הכיבוש נואשים
אריה עירן (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 7:08)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבנרי מדבר תוך התעלמות מוחלטת מהיסודות הפאשיסטיים , הרצחניים , הבלתי מהיימנים , הבורים והחשוכים של הערבים המוסלמים . התעלמות זו וחוסר איזון קבוע בכתיבתו היא הצביעות של אבנרי עצמו .
זו לא פעם ראשונה שהוא נוהג כך . הוא כתב ספר ''צלב הקרס'' ובו מבקר את הנאציזם , דבר ראוי כשלעצמו . כל הקורא את הספר מזהה בו מיד את דפוסי התנהגותו של אבנרי עצמו . הוא עושה זאת למטרה שבעיניו היא ראויה - שלום . אך לו נהגנו כעצתו היה גורלנו גורל אחיטופל .
_new_ הוספת תגובה



הבדיחה היא, עירן, שאתה מתלונן על חוסר איזון
דוד סיון (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 7:39)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי הרבה מדברים שאתה כותב הם חסרי איזון. הנה דוגמה:
''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''.
_new_ הוספת תגובה



הבדיחה היא, עירן, שאתה מתלונן על חוסר איזון
אריה עירן (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 7:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יתכן שאתה יודע מה השקול של וקטורים .
_new_ הוספת תגובה



[•] לא פשטני וכן מאוזן.
יענקלה (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 8:26)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האימרה אחרי השואה מה שנעשה- מוסרי היא נושא לדיון פילוסופי רציני זו אמרה חשובה מאוד..

הסיבה שיוסלה מזכיר אותה ומנסה להפוך אותה ללעג ולקלס היא מפני שיוסלה כנראה מבין שיש באימרה הזו איום ממשי להתנהלותו המגמתית.

הטיעון שבו משתמשים הפלסטינים , הערבים, ואנשי אל קאידה הוא שלהם מותר הכל.
מותר להם לשחוט מול מצלמות העיתונות עיתונאים, אזרחים תמימים, נשים , לפוצץ ילדים לאנוס ילדות יהודיות ..

המוסלמים נוסח אל קאעידה נתלים בנימוק''זוועות האימפריאליזם'' האמריקאי.
הפלסטינים נתלים ב''זוועות הנכבה''.
ואת זה יוסלה מוכן לקבל- הוא אף משמש סוכן המסביר לכל מי שמעוניין את הצידוק לעניין.

ברגע שמופיע עירן עם אותו נימוק בדיוק הוא שומט מיוסלה את השטיח הדל והזול עליו הוא עומד- שטיח ''הנכבה''.

השואה אירעה מפני שהעם היהודי סולק מארצו , ארץ ישראל, ונותר חסר הגנה בארצות עוינות.
הרקונקוויסטה היהודית וסילוק הפולש הערבי מארץ ישראל הינם אקט מוסרי מעין כמוהו. יוסלה כסוכן הכובש בערבי מנסה להמעיט את השואה, להפוך אותה למשהו שולי שהס להזכירו לארוע קטן חשיבות .
מאידך מנסה יוסלה [•]... להפוך את ה''נכבה'' לאירוע מכונן , אירוע שיאפיל על השואה היהודית ולכל הפחות יגמדה.

[•]... אינם אלא נושאי דבר הפשיזם האיסלאמי- יש להם תפקיד מוגדר באד'נדה הזו ויש להבין את שיטות פעולתם האנטי מוסריות .
_new_ הוספת תגובה



אז מה יענקלה?
דוד סיון (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 8:56)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המאמץ הלא מוצלח לתמוך באמירה לא מאוזנת של עירן
אתה נמצא מגן על הטיעון הפלשתינאי (כפי שניסחת).
_new_ הוספת תגובה



אז מה יענקלה?
יענקלה (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 16:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטיעון הפלסטיני מלחמת 1948 הינה ''שואה'' או נכבה.
רצח שיטתי של העם היהודי - רצח שישה מליון יהודים שווה ל''נכבה'' הבנת?
האם אתה מסכים עם ההשוואה הזו?
להזכירך:
ב-‏48 נלחמו מדינות ערב בעם היהודי ששב למולדתו והובסו.
חלק מהלוחמים הפלסטינים ובני משפחתם ברחו לארצות מוצאם.
ב1967 הובסו שנית הערבים וחלק מהלומים ומשפחותיהם ברחו .

בניגוד לאודים העשנים שהגיעו מאירופה ובמאמץ עליון שוקמו- העדיפו האחים הערבים לשכן את אחיהם הפלסטינים במחנות פליטים - לעד כדי שישמשו כנשק תעמולתי אולי.

הטיעון הפלסטיני- מוסלמי הוא שכל מעשה רצח מותר והסיבות
מתחילןות בציווי הקוראן ונגמרות ב''פשעי הקולניאליזם'' או פשעי הכיבוש אצל יוסאלך .
_new_ הוספת תגובה



אז מה יענקלה?
דוד סיון (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 18:51)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך מתייחס כראוי!
_new_ הוספת תגובה



הבדיחה היא, עירן, שאתה מתלונן על חוסר איזון
ספינר (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 17:38)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי זה דויד סיון שיושב בקרן זוית על ענן או יותר גבוה ומתערב כל פעם כמו המספר בהצגה של ביברי זכוכית?
גם הוא מבין משהו? שיכתוב!
_new_ הוספת תגובה



הבדיחה היא, עירן, שאתה מתלונן על חוסר איזון
יוסלה  (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 8:05)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה רציני? לכתוב על המשפט הזה שהוא 'חסר איזון'
זו היתממות. המשפט הזה נותן הכשר כללי לכל מעשה פשע
לכל יהודי לבד או כקבוצה כלפי כל אדם בכלל.

המשפט ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''.
אפילו אינו מכיל שום סייג או הגבלה. זוהי 'כרטיסיה' עם הנחה
להתנהגות לא מוסרית בשם השואה.
_new_ הוספת תגובה



[•] הבדיחה היא, עירן, שאתה מתלונן על חוסר איזון
מיקי (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 16:08)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה אני לא יכול להתעלם אבל כל מה שאתה כותב
אתה חוזר כמו תוכי וחוזר וחוזר בדיוק כמו כל תעמולה
שבסיסה שקר ותכליתה כזב,
מזכיר לי את השיר הבא:

השיר על התוכי יוסי

ביצוע: מיקי גבריאלוב
מילים: אברהם חלפי
לחן: מיקי גבריאלוב

אקנה לי תוכי ושמו יהיה יוסי.
עמו אשוחח עת איש לא ישמע.
ואז אומר לו, אומר:
העצבות כמו כוס היא
ובה יין מר
מענבי הנשמה.

התדע, תוכי יוסי, אתה ילד לירי.
צפוי לך מוות שקט,
כה שקט.
ואז אנוכי בתוגת המאירי
אלחש לקירות: יוסי מת,
יוסי מת.

[•]...
_new_ הוספת תגובה



הבדיחה היא, עירן, שאתה מתלונן על חוסר איזון
ספינר (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 17:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיון - כיוון שיש פה בעיה של דמיון יוצר,ברשותך אנסח שוב את המשפט הזה כדי שיובן סופ-סוף:
אחרי השואה שלנו - כל מה שנעשה כדי לשמור על חיי יהודים - הוא מוסרי.
בבחינת הבא להורגך - השכם להורגו.זהו מוסר יהודי,כידוע.
ןלא דו-קרב נוסח גארי קופר ב- ''בצהרי יום''.ידידנו יוסלה,היהודי, מנסה להצמיח לנו מוסר נוסח גארי קופר,אבל היהודים לא רוצים את זה.הם יהרגו כל מי שיבוא להורגם.כי הם היו כבר בסרט הזה מאות דורות לפני גרייס קלי.
_new_ הוספת תגובה



ההסבר שלך צולע מאד וזה במקרה הטוב
דוד סיון (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 19:01)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההסבר הנכון כבר נכתב על ידי יוסלה (תגובה 115104).
_new_ הוספת תגובה



[•] ההסבר שלך צולע מאד וזה במקרה הטוב
יענקלה (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 20:16)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]...
אם אתה מקבל את דעתו זה בסדר אבל לא בהכרח הנכון.
_new_ הוספת תגובה



ההסבר שלך צולע מאד וזה במקרה הטוב
דוד סיון (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 23:16)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שיוסלה הציג את הפרוש הנכון
של הביטוי שכתב עירן (תגובה 115104).
_new_ הוספת תגובה



יום ה' 9/4/08 שעה 18.39
אריה עירן (יום רביעי, 09/04/2008 שעה 18:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה עתה שמעתי בחדשות - שני ישראלים נרצחו במסוף הדלק שבמעבר נחל עוז .
שוב חוזר הריטואל . הם רוצחים ואנחנו מספקים דלק . למה ?
אם הם רצחו את מפעילי מסוף הדלק , אז טבעי שלא נמשיך להפעיל את המסוף . זו לא נקמנות זו הגנה עצמית .
_new_ הוספת תגובה



יום ה' 9/4/08 שעה 18.39
ספינר (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 0:44)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להפעיל את המסוף - זו תגובה של אישה מוכה שמחבקת את בעלה בלילה ומנסה להבין לעזאזל את עולמו הנורא שמביא אותו להכות אותה ואולי היא באמת שווה את המכות.ואם לא הפעם אולי בפעם שעברה או בפעם הבאה ושלום אךשוא על כולם כי ירד הלילה. ואולי אם הוא יישן ממש עמוק היא תקום עם הפחדים הנוראים שלה ותיתקע בו כדור בראש כמו בחלומות הכי עמוקים שלה ושלום אךשוא - עליו.לילה טוב!
_new_ הוספת תגובה



יום ה' 9/4/08 שעה 18.39
אריה עירן (יום רביעי, 09/04/2008 שעה 18:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה עתה שמעתי בחדשות - שני ישראלים נרצחו במסוף הדלק שבמעבר נחל עוז .
שוב חוזר הריטואל . הם רוצחים ואנחנו מספקים דלק . למה ?
אם הם רצחו את מפעילי מסוף הדלק , אז טבעי שלא נמשיך להפעיל את המסוף . זו לא נקמנות זו הגנה עצמית .
_new_ הוספת תגובה



בני אדם זן מוזר
theWatcher (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 18:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פעם כשטיילתי בפארק וייצמן ברחובות ראיתי חתול הורג יונה, החתול על מיניו הוא ללא ספק הרוצח המושלם ביותר שסיפק גזע היונקים, לעומתו הכלבים רק חובבנים והאדם והשימפנזה כמו נכים שמשתמשים בכלי עזר. ואכן רצח מרהיב זה היה, בניתור אחד מהקרקע הוריד אותה במעופה, נשיכה אחת והיונה איננה. ומשרק התחיל החתול להנות משללו ניגשה אישה שעברה במקום והחלה לצעוק על החתול ולסלק אותו, השד יודע למה, חמלה לגופת הציפור גרידא או שמא היא זאת שרצתה להנות מהשלל שהרי ללא צל של ספק פינקה נפשה לא פעם ולא פעמיים בשניצל עוף.
_new_ הוספת תגובה



לפי ''ספר הידע'' גם החתול היא בפסגת החיים עלי אדמות
מיכאל שרון (יום שישי, 11/04/2008 שעה 5:35)
בתשובה לtheWatcher
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סארטר כינה את החתול ''אלוהות שקטה''. בהמות אנוש ההולכות לאובדתן, לניפוי וחיסול נשמות חושך, נשמות חושך אבודות, אכן שונאות את החתול וכל נשמה מוארת אחרת.
_new_ הוספת תגובה



להיפטר מהכיבוש!!!
יענקלה (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 21:36) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכיבוש הוא אם כל רע.

לשבת על אדמה שלא שייכת לך זה דבר נורא- המשחית את הכובש.

הכיבוש המגעיל יושב על המקום הקדוש ביותר.

המקום הקדוש ליהודים .

חיפה, יפו, ירושליים , שכם, מערת המכפלה, עכו, כולם כבושות על ידי מאות אלפי בני המדבר הערבים.

הערבים לערב.

הלאה הכיבוש.

לכו מארץ היהודים .

וקחו אתכם את עוזריכם המתעקשים להיקרא יהודים.
_new_ הוספת תגובה



[•] אתם הורגים אותי
יוסלה  (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 22:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במקום לרדת על אריה עירן על כך שהוא עושה שימוש
בשואה כתירוץ ליהודים לבצע פשעים נגד עם אחר,

כנופיית האתר מתלכדת פעם נוספת כדי לתקוף את יוסלה:

אריה עירן מודה בפשטות,
''עמדתי המוסרית לא חשובה . היותי אדם מוסרי או לא , חסרת חשיבות .''

'יענקלה' מוסיף להשתכשך בדימויי משגל עסיסיים,

''כמובן שיוסלה אינו אלא פדופיל של שלום...ולאנוס אותנו...מנסים לבצע בשלום מעשי פדופיליה...וכו'.
'יענקלה' רק שכח ש'פדופיל של שלום' הוא המצאה של אריה עירן.
כך גם הכחשת הכיבוש.

ו'מיקי' כרגיל עובר את הגבול.

''התדע, תוכי יוסי, אתה ילד לירי.
צפוי לך מוות שקט,
כה שקט.
ואז אנוכי בתוגת המאירי
אלחש לקירות: יוסי מת,
יוסי מת.''

זו פעם ראשונה שיוסלה נתקל בביטויים
המייחלים למותו באתר. זה תקדים מעניין.

ולבסוף 'יענקלה' ממהר להודיע,
''הרי האיש עצמו שנוי במחלוקת .''

אז קודם יענקלה ועירן הופכים את יוסלה לפדופיל,
ואז 'מיקי' ממית את יוסלה באמצעות שיר,
ולבסוף מודיעים שיוסלה האיש שנוי במחלוקת.

ואי אפשר בלי להזכיר את ה'מתבונן',
שמצטרף לחזק את דימוי הציפור-יוסלה
שהורגים אותה,

''אכן רצח מרהיב זה היה, בניתור אחד מהקרקע הוריד אותה במעופה, נשיכה אחת והיונה איננה. ומשרק התחיל החתול להנות משללו ניגשה אישה שעברה במקום והחלה לצעוק על החתול ולסלק אותו, השד יודע למה...''

אם עד עתה עוד היה ספק,
עכשיו האופי הכנופייתי של הפחדנים ה'פטריוטים'
באתר ברור עוד יותר: לא מצליחים לטעון למוסריות
של טענותיהם או למוסריות שלהם עצמם,
אז חוברים יחד כדי להרוג את יוסלה,
ורק סיון מפריע להילולה (''ומשרק התחיל החתול להנות
משללו ניגשה אישה שעברה במקום והחלה לצעוק על החתול
ולסלק אותו, השד יודע למה, חמלה לגופת הציפור גרידא או
שמא היא זאת שרצתה להנות מהשלל שהרי ללא צל של ספק
פינקה נפשה לא פעם ולא פעמיים בשניצל עוף.'')

ציון עשר על השימוש בצורת השיר והסיפור כדי להרוג את יוסלה.
אך איך הורגים דמות ספרותית כיוסלה? רק המחבר יכול להרוג
את יוסלה. לא סופרים אחרים.

ובמקרה הזה בכל אופן זה חיסול אחד המשתתפים
משפט כמו,

''התדע, תוכי יוסי, אתה ילד לירי.
צפוי לך מוות שקט,
כה שקט.''

יכול בקלות להתפרש כאיום.
במקרה הזה הוא גם מוכיח עם מי יש לנו עסק:
אנשי מוסר אחד אחד, מזדרזים
להטיל איש בתורו ובתיאום מפתיע
את האבן המסקלת.

חברי הכנופיה מדגימים בכך באופן מושלם,

ש- ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''.

מה שעצוב זה שההתנהגות הכנופייתית הקטלנית
הזאת מקובלת כיום במקומותינו.
יהודים? שכח מזה, סתם 'גויים' לכל דבר.
ישראלים? בושה למדינה שאלה אזרחיה.
לקחי השואה? הצחקתני.

כניסה בעיניים עצומות לכל מלכודת ריטורית?
חשיפת המניעים והאישיות הלא מוסריים
של המשתתפים?
כן, כן, ועוד פעם כן.
_new_ הוספת תגובה



הפארנויה הורגת אותך
theWatcher (יום ראשון, 13/04/2008 שעה 19:32)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואם היית בקיא באומנות השרשור היית מבין שהתגובה הייתה לאורי אבנרי במטרה להציב מראה כנגדו אפילו שהסיפור הוא אכן סיפור אמיתי. אבנרי כותב ''הפילוסוף עמנואל קאנט דרש שנתנהג כך, שתמצית מעשינו תוכל להפוך לחוק כללי. לזה הוא קרא ''צווי מוחלט''...אילו היו מוציאים את קנט מקברו ושואלים אותו על הפלסטינים, היה מן הסתם עונה קצרות ''תנו להם מה שאתם חושבים שצריכים לתת לכולם, ותפסיקו לבלבל את המוח!''

אילו הייתי שואל את אורי אבנרי (שאינו משתתף בדיון) מה לדעתך צריך לתת לפלסטינים היה אומר ודאי 2 דברים: 1. גבולות בני קיימא (בהם יכולה להתקיים מדינה עצמאית וריבונית), 2. אוכלוסיה הומוגנית (בלי יהודים). אז לפי העקרון של אבנרי עצמו (עקרון ההדדיות) מין הסתם צריך לתת לישראלים אותו דבר שצריך לתת לפלסטינים שזה 2 דברים: 1. גבולות בני קיימא (בהם יכולה להתקיים מדינה עצמאית וריבונית), 2. אוכלוסיה הומוגנית (בלי מוסלמים) אז השאלה היא האם אורי אבנרי עומד בעקרון שלו עצמו או שלא ובמלים אחרות האם הסנדלר הולך יחף.
_new_ הוספת תגובה



הפארנויה הורגת אותך
מיקי (יום שני, 14/04/2008 שעה 2:22)
בתשובה לtheWatcher
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

theWatcher
נאה דרשת, הפיסקה השניה הגונה וטובה.

לא נראה לי שמר אבנרי מעוניין בפתרון,
שהרי ''הבעייה'' היא תכלית עולמו,
אחרת הוא היה מגדיר במפורש מהו הפתרון,
ובהחלט העקרון של ההדדיות ישבש כל פתרון אליבא דאבנרי.

אכן תשובתך הגונה והוגנת.
_new_ הוספת תגובה



אורי,מתי מגיע המאמר הבא? כי כולם
ספינר (יום חמישי, 10/04/2008 שעה 23:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר תשושים והארגומנטים נשמטו לקרקע.בטוח ששדות פלשת יכולים להצמיח איזה מלפפון שנוכל לחדש ארגומנטים ולהפגיז קצת קצפת
_new_ הוספת תגובה



התשישות השמטע והמלפפון
יוסלה  (שבת, 12/04/2008 שעה 0:08)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסביבון ('ספינר')
כבר תשוש,
והארגמנטים שלו
''נשמטו לקרקע''.

האם זה תיאור הוגן של מצב הדיון?
זה תיאור הוגן של מצבו של מתדיין אחד,
שמצא עצמו במצב בלתי אפשרי.

אך מדוע הדחיפות בשינוי הנושא,
מדוע יש צורך לדון ב'מלפפון' חדש
בכל פעם שה'סביבון' מתעייף - הווה אומר
אינו מוצא ידיו ורגליו בדברים שהוא עצמו
כותב?

מדוע שנתייחס ברצינות למתדיין שכל מה שמעניין
אותו זה ''איזה מלפפון חדש שנוכל לחדש ארגומנטים
ולהפגיז קצת קצפת''? אך אפילו הניסוח הזה של
רצונו בשינוי הנושא אינו מצליח להסתיר את המניע
האמיתי: הצורך הנואש של 'עירן- המסתובב' לצאת
מן הסבך לתוכו נכנס כאשר כתב:

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''

וכאשר בתגובה לשאלות חוזרות בעניין, כתב לבסוף:

''עמדתי המוסרית לא חשובה . היותי אדם מוסרי או לא , חסרת חשיבות .
... מה שחשוב הוא האם דברי נכונים ? והם נכונים .''

זה לא המקרה ש''כולם כבר תשושים''.
זה מצב אישי של משתתף אחד שה''ארגומנטים''
שלו ''נשמטו לקרקע''.

האם באמת יש ל'מסובב' עניין במאמרו הבא של אורי אבנרי?
כולנו (וכאן נכון להשתמש במילה 'כולנו') יודעים שאין זה כך.

האם גם כאן המשתתף המסובב אותנו בכחש מודה שכל עניינו
בדיון הוא להשתמש בפורום כדי ''להפגיז קצת קצפת''?
אכן.
_new_ הוספת תגובה



[•] 0
אריה עירן (שבת, 12/04/2008 שעה 5:40)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצאת שם חדש ? עוד כותב חשוד בעינך שזה אני ? אני מבין שאתה חולם עלי ביום ובלילה . כשאתה רואה שעבר יום ולא כתבתי כאן מיד אתה בויבראציות . הנה ''עירן הוא ספינר'' כל כל פעם אדם נוסף יודע [•]... מקווה שלעולם לא יחפרו אותך מערימת האשפה המסתירה אותך . מקווה שהשם יוסלה יסתיר אותך לעולמים . [•]... כל מה שאני צריך לעשות זה אחד משניים , כדי למצוא אותך . רק שאתה לא מענין במידה שתצדיק את חיפושי .
רק דבר אחד מצער אותי כשאני קורא את הפסולת שאתה כותב כאן . חוסר יכולת שלך ליצג בצורה טובה ועל רמה גבוהה את העמדות של שלום עכשיו ובצלם . לא בגלל שאני מסכים איתם , אלא כי בויכוח טוב הם יפסידו .
_new_ הוספת תגובה



בוקר טוב סביבון
יוסלה  (שבת, 12/04/2008 שעה 7:54)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אידיוט .
טרול של אינטרנט .
זבל אדם שיושב וכותב שטויות במחסה .
... אידיוט חסר בינה שלא מבין את מהות האינטרנט .''

כך קם אדם עירני מדי בבוקר,
ויוצא לעוד סיבוב של גידופים.

ומה השתנה הבוקר הזה מכל הבקרים?
מתוך היעדר היכולת להמשיך ולדבוק בטענות הלא מוסריות בעליל
שהושמעו בהרחבה יתרה באתר על ידי עירן מזה שבועות רבים,
עירן (וכנופיית הטרנספריסטים המתנצלים) החלו לפני כיומיים
במסע די תקדימי של אלימות ואיומים באלימות כלפי יוסלה.

לא רק שאין זה מקובל, זה גם לא חוקי. גם אם ניקח בחשבון שיוסלה
קיים רק באופן וורטואלי היות והוא דמות ספרותית.

'מיקי' כתב:
''התדע, תוכי יוסי, אתה ילד לירי.
צפוי לך מוות שקט,
כה שקט.
ואז אנוכי בתוגת המאירי
אלחש לקירות: יוסי מת,
יוסי מת.''

ועכשיו עירן נוקט באותה שיטה,

''כל מה שאני צריך לעשות זה אחד משניים , כדי למצוא אותך .''

בתוך יומיים שני איומים לגופו של יוסלה.
צריך להיות מתוסכלים מאד כדי לאיים
באלימות על דמות ווירטואלית.

יוסלה מודע כמובן לכך שהסכנה הנשקפת למחברו
אמיתית, היות והבורים הגזענים המאיימים
באלימות אינם מבינים בדיוק את ההבדל בין יוסלה
למחברו.
אך אלה גם את ההבדלים בין דמיון למציאות
בדרך כלל מפספסים.

למרבה הצער גם הרשויות אינן רואות את התהום המפרידה בין
דברים המתרחשים באינטרנט לבין דברים במציאות,
ולכן עירן ו'מיקי' חושפים עצמם בהתלהבות רבה
לתביעות בעולם האמיתי.

יוסלה כמובן גאה בכך שבכל הדברים שכתב עד היום באתר
לא הוציא דיבתו של אף משתתף. ובכל פעם שקרא לעירן 'גזען'
או 'פשיסט' עשה זאת לא לצורך הטלת דופי אלא כדי לתאר את
עמדותיו הפוליטיות-חברתיות של עירן ובהתבסס על דברי עירן עצמו
בצמידות לטקסט.

יוסלה גם יודע מנסיונו שזה השלב הכי מעניין בדיון,
- הרגע בו המתדיין או המתדיינים שאינם מצליחים לעמוד בנטל
ההוכחה של עמדותיהם, ניצבים לרגע כמוכים בסנוורים מול הקהל,
אין אונים.

הסביבון הטיב לתאר את התחושה:
''כולם כבר תשושים והארגומנטים נשמטו לקרקע...'' אך לא השלים
את התיאור.

ברגע זה של תבוסה, ההכרה מתחילה לחדור, אך עדיין אין נכונות
להשלמה עם הכשלון. ואז שד האלימות קופץ ומכשכש בזנבו,
והמתדיין המובס מתמלא מרץ מחודש ובאגרופים קפוצים פונה
אל המנצח בדיון.

זה מומנט קבוע בדיונים אצל אפלטון,
וסוקרטס מתייחס לאלימות זו בבדיחות הדעת.
אך הוא יודע שזו אלימות אמיתית, ואם לא תבוא ממתדיינים
יחידים, היא תבוא מהמדינה בצורה כזו או אחרת.
ואכן הוצא סוקרטס להורג על ידי המדינה. ולא מחה על כך,
אלא ניסה עד שעתו האחרונה לחנך את שופטיו להבנת
האמת.

עירן, ומיקי, ועוד כל מיני 'מתבוננים מהצד' אכן חשופים במערומיהם,
בין אם פרטי תעודת הזהות שלהם מתנוססים בראש תגובותיהם
באתר, ובין שלא. כל הנושא של זהות המשתתפים אינו רלוונטי ביחס
למציאות - כפי שעירן חושב בטעות - אלא ביחס למבנה הפנימי של
הדיון באתר, בתחום הוורטואלי.

יוסלה טורח להדגיש את קווי הדמיון בין משתתפים לכאורה
שונים כאשר המשתתף האחד נעלם והמשתתף השני עונה במקומו, וזאת
במטרה ברורה אחת: להתחמק מלקיחת אחריות על הדברים.

כאשר ה'ארגומנטים' של עירן כבר ''נשמטו לקרקע'', הוא נעלם,
ומופיע ה'סביבון' כדי לבקש מעבר לנושא אחר. וזה אקט לא מוסרי
המתייחס לתרבות הדיון. מדוע לאפשר לערן את הפריווילגיה של הפרישה
מהדיון ברגע של מצוקה, ויחד עם זאת לאפשר לו להמשיך את הדיון
בתור הסביבון או מישהו אחר? גם לפרוש וגם להמשיך, כאשר ההמשך
נעשה ללא הצורך לקחת כל אחריות על הדברים.

השאלה המוסרית כאן נוגעת לא לעולם החיצון, הסובסטנטיבי, אלא
לחוקיות (ולמוסר) של העולם הוורטואלי של האתר. אפילו בתחום ה'לא-מציאותי'
של האתר עירן ואחרים מצליחים להפר את כללי האתיקה. מה יקרה אם ניתן
להם לנהל משהו אמיתי ב'חיים האזרחיים'?

תארו לעצמכם שאתם קוראים רומן של דוסטוייבסקי - החטא ועונשו
לדוגמא - וברגע המכריע בסיפור שמו של הגיבור, ראסקולניקוב, נעלם
מהספר ובמקומו מופיע שם אחר. זה היה למעשה מפר את החוקיות
של הכתיבה עצמה, של השיח. והחוקיות הזאת חלה במידה מסויימת
על הכתיבה באתר, כי בניגוד למה שמקובל אולי לחשוב, המציאות של
האתר אינה זהה למציאות שמחוץ לאתר - זה עולם אחר, עם חוקים
אחרים. עירן ומיקי ושאר חברי הכנופייה האלימים אינם מבינים את
ההבדלים, ובכך רק חושפים את עצמם לסכנות.
_new_ הוספת תגובה



[•] 0
אריה עירן (שבת, 12/04/2008 שעה 9:02)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו תמיד הופעתך זהה . חלומות באספמיה על יוסלה בגוף שלשי . אתה מקיש על המיקלדת ולכן אתה יוסלה . זה רק בכיאילו , כי יוסלה הוא רק כינוי שבחרת לעצמך בכתיבה כאן . אי הבחנתך בין דימיון ומציאות היא חלק מהבעיה שלך . הזיהוי שאתה מזהה אותי עם שמות של כותבים אחרים מצחיקה ולא נכונה . לא ספינר ולא מיקי ולא אחרים .
אי הזדהותך הגלויה מאחורי עמדות שאתה מקליד כאן היא חלק מחוסר יושרך הבסיסי . אי עמידתך בויכוח מוסרי היא חלק מחוסר יכולתך הכללי . אי חשיפת עצמך ועמדותיך המוסריות הן חלק מובנה בעבירתך על הכלל המוסרי הראשון . כל אלה עוד בטרם נכנסים לדיונים בגופם של הדברים שעל הפרק .
[•]... כאן משמתאפשר לך לכתוב בלי הזדהות אתה ראוי לכל עלבון גינוי ורפש שזורקים עליך ועל דבריך .
אכן ראויים הפלסטינים לך ולסינגור שלך ואתה ראוי להם . שניכם במתכונת אחת , של שקר , כזב ומירמה . הם פשיסטים ואתה המגן על עמדותיהם פשיסט כמותם . [•]... חוסר הבחנה בין סיבה ומסתובב .
_new_ הוספת תגובה



התשישות השמטע והמלפפון
יוסלה  (שבת, 12/04/2008 שעה 9:41)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב תגובתך אינה לנושא.

הנושא המשני הוא האלימות שהופנתה כלפי יוסלה
על ידך ועל ידי 'מיקי'.
הנושא העיקרי היה מהו קנה המידה שלפיו אפשר לקבוע
מי זכאי להיחשב לקורבן דיכוי.
לפי תגובותיך עד כה באתר
בדרך כלל הקורבנות הם האשמים,
מגורשי עזה למשל יהיו אחראים לכך שגורשו.
ענבל בר-און אשמה בכך שתקפתה אותה, ועוד.

כך גם באופן עקבי הינך נמנע מלקחת אחריות
למעשיך, הן באתר והן מחוצה לו (תכניות הטרנספר
הגראנדיוזיות שלך).

אתה הוא זה שמתרוצץ באתר בין השמות
בכל פעם שנגמר לך הדיון בגלל שאין לך מה לומר.

בכל הפורומים מתפרסמות כדרך קבע תגובות שלא בשם
המלא של הכותבים. איפה אתה חי? אם זו ההבנה שלך של
מציאות הכתיבה ברשת, אז כנראה שאין לך אחיזה כל-כך
טובה במציאות.

מאז שקמת הבוקר הבאת לאתר רק טענות לא מבוססות,
והרבה גידופים. אם אין לך מה לומר, המנע.
_new_ הוספת תגובה



0
אריה עירן (שבת, 12/04/2008 שעה 11:19)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדה שברשת יש אנשים פחדנים המסתתרים מאחורי כינויים שונים אינה הוכחה שכך ראוי .
לא הופנתה כלפיך אלימות רק הסבר , שניתן להגיע אליך . אם זה מפחיד אותך אז כתוב דברים שאינם יוצרים הפחדה , לפי שיקולך האישי . אני איני יועץ לא שלך ולא של אחרים .
כל עוד אתה נסתר אתה ראוי לגידופים . כשתהיה גלוי תקבל ביקורת עניינית , כמו אבנרי , בן זוגך לשטויות .
_new_ הוספת תגובה



עירן, כבר היו לך אמירות יותר חכמות!
דוד סיון (שבת, 12/04/2008 שעה 11:55)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



עירן, כבר היו לך אמירות יותר חכמות!
אריה עירן (שבת, 12/04/2008 שעה 12:28)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה אני יכול לעשות . אני בעל חכמה מוגבלת .
_new_ הוספת תגובה



אתה מסתכל בראי ואתה לא יפה
יוסלה  (שבת, 12/04/2008 שעה 12:49)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אשמה המקלדת,
אשם המחשב,
אשם מזג האוויר,
אשם מפלס המים בכנרת.

רק עירן לא אחראי למה שקורה,
-יוסלה אשם בכל.

אם 'יגלה' מיהו יוסלה, החיים של אריה
עירן, לשעבר פריהאוף, יחזרו למסלולם.
הכל יהיה כמו פעם,
ובשבת בצהריים יקחו אותו לגן-החיות
ויקנו לו ארטיק.

אינך יכול לטעון לחפות, כאשר אתה
מטיף לטרנספר של מליוני תושבים
פלסטינים. או כפי שמכאל שרון תיקן אותנו,
ובצדק, - לטיהור אתני מחריד.

הילד הייקה של פעם הפך כנראה
לסיוט של הוריו.
_new_ הוספת תגובה



0
אריה עירן (שבת, 12/04/2008 שעה 16:31)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטכניקה שלך מוכרת ולא מקובלת . לשים בפי דברים שלא אמרתי ואחר כך לתקוף נקודות אלה ואותי באמצעותם . אין טיהור אתני , יש הצעה לפינוי כנגד פיצוי כספי .
המחשב שלך והמקלדת שלך לא אשמים כי אתה הוא המפעיל אותם ומשתמש בהם . מזג האויר ומפלס הכינרת אכן אשמים . בחום היום מוחך מתבשל וניזוק . ומפלס הכינרת אשם יחד עם האופניים .
אני באמת שמח שאתה זוכר את שם משפחתי וממלמל אותו כמנטרה . רק הוא ישועתך , מהסיוט שהיית להוריך ומביקוריהם בחלומות הבלהה שלך .
_new_ הוספת תגובה



סוף מעשה במחשבה תחילה
דוד סיון (שבת, 12/04/2008 שעה 14:18)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. לפני שאתה מצדיק גידופים ותרבות דיון ירודה כפי שעשית על סמך תירוץ מטופש (''כל עוד אתה
נסתר אתה ראוי לגידופים'') היה כדאי לך לחשוב על:

1. לפי התירוץ שלך יהיה זה ראוי לגדף את ספינר, מאזין קבוע ואחרים שתומכים בדעותיך.

2. שאלת הביצה והתרנגולת: אולי האנונימיות היא תוצאה של הגדפנות ושאר הביטויים האלימים.

ב. חוכמה מוגבלת אינה מחסום לחשיבה.
_new_ הוספת תגובה



סוף מעשה במחשבה תחילה
אריה עירן (שבת, 12/04/2008 שעה 16:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1- נהג כפי שאתה רוצה .
2- הגדפנות והאלימות המילולית מופיעה בכל הרשת ומופנית כלפי כולם . גם אנונימיים וגם גלויים .
תוספת לביצה - היא קדמה לתרנגולת כמה מיליוני שנים .
ב- חוכמה מוגבלת יוצרת תוצאות מוגבלות בחשיבה .
_new_ הוספת תגובה



סוף מעשה במחשבה תחילה
דוד סיון (שבת, 12/04/2008 שעה 18:18)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבל שאתה 'משתדל' לא לנהוג לפי הכתוב בכותרת.
_new_ הוספת תגובה



סוף מעשה במחשבה תחילה
יוסלה  (יום ראשון, 13/04/2008 שעה 1:20)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש כאן תופעה של פרשנות לא מוצלחת של
עקרונות מוסר וצדק.

למשל, גם אם נקבל לצורך הדיון את הציווי
'יד תחת יד, עין תחת עין' כעקרון של צדק משפטי,
אנשים כמו עירן משתמשים בגירסה מעוותת של הציווי:
כאשר מעמתים אותם עם דיעות ומעשים לא מוסריים בעליל
שלהם עצמם, הם טוענים שה'אחר' נוהג באופן לא מוסרי,
וזה מצדיק את התנהגותם שלהם.

אך במשפט היהודי והעולמי, 'עין תחת עין', או מה שהפך
ברבות השנים לעקרון המידתיות, אינו מאפשר שימוש בו
לצורך הצדקת מעשים לא-מוסריים בעליל. כל אדם מן הישוב
יודע שכאשר ניזוקה מכוניתו בידי שכן, למשל, השכן יצטרך
לשם את עלות התיקון ואם לא יעשה זאת, בית המשפט
יכפה זאת עליו. אך אין בפגיעה עצמה כדי להצדיק גרימת
נזק שוה ערך למכוניתו של השכן - זה ייחשב לעבירה
מובהקת.

החוק הבינלאומי, וגם החוקים המגדירים התנהגות בזמן
מלחמה, נחקקו עם המחשבה הזאת, כדי למנוע את הסחף
הבלתי ניתן לשליטה שיכול להגרם בשל פרשנות לא נכונה
של עקרון המידתיות. החוק הבינלאומי לוקח בחשבון את
הצורך ביצירת 'מחיצה' של שיקול דעת משפטי או בלתי תלוי
במצבים של סיכסוך חמור או אלים בין מדינות או בין עמים.

במצבים של סכסוך אלים בין עמים, הסנטינמנטים השולטים
בשטח דומים למה שעירן מבטא שוב ושוב בדבריו:
הוא מעלה גירסאות שונות של עקרון המידתיות, וצדק בכלל,
אך משתמש בהם כדי להצדיק מעשי פשע נגד האנושות.

הוא מגדיר כל קורבן פשע לפי מוצאו תחילה ולא לפי היותו אדם,
וכך קורה שהשואה היתה בעיקר פשע נגד היהודים, ועובדת היות
השואה פשע נגד האדם בכלל נדחקת לקרן זווית (עירן מעביר
עובדה זו לפינה המאובקת בה הוא שומר גם את המצפון האנושי).

וזה בא לידי ביטוי גם באיזכור עקרון 'דין אחד לכולם' תוך סירוב
מוחלט ליישם את העקרון על האירועים בשטחים. עירן צועק בקול
'דין אחד לכולם', אך מתעלם לחלוטין מהמציאות הישראלית-פלסטינית
בה פועלות שתי מערכות משפט שונות במקביל בשטחי ישראל-פלסטין.

וכמובן כל מה שקורה באתר עצמו רק מדגים את ה'שניות' הזאת
ביתר שאת: עירן תוקף את יוסלה על שיוסלה איננו מזדהה כמישהו
אחר (טענה מופרכת מלכתחילה), ובה בעת עירן משתמש באופן
חופשי בשמות אחרים כאשר זה נוח לו לצורך הסטת הדיון מהצרות
הדיאלקטיות בהן הוא מתנסה חדשות לבקרים. 'דין אחד לכולם'
אין כאן כמובן.

אפילו כאשר הוא בוחר לגדף חופשי על הבר בכל הזדמנות, עירן
מנסה להצדיק התנהגות זו לאחר מעשה בכך שאחרים עושים זאת
כל הזמן - שוב שימוש לא נכון בעקרון המידתיות - מין צדק עירני
מעוות.

עירן קם בבוקר בחמש, רותם את העגלה לפני הסוסים,
מניף את השוט צועק 'היידה' ומצפה שהעגלה תזוז.
אך עם הסוסים מאחור העגלה לא זזה. ויוסלה העגלון השכן
מסביר לעירן שרתם את העגלה לפני הסוסים, ועירן מאשים את יוסלה
שיוסלה גרם לעגלתו של עירן להיתקע, ומוסיף מספר גידופים
כיאה לעגלון.

ואז מתחיל לרדת גשם, והעגלה של עירן, עם סוסיה הנבוכים,
מתחילה לשקוע בבוץ. גם אלוהים מתערב למען הצדיקים.
ודין אחד לכולם, כמובן.
_new_ הוספת תגובה



סוף מעשה במחשבה תחילה
ספינר (יום שני, 14/04/2008 שעה 19:01)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה
אם היית בקיא רק במקצת במסורת היהודית היית יודע שאין דבר כזה עין תחת עין אצל היהודים
זה כבר הוסבר היטב לפני מאות שנים על ידי הרב סעדיה גאון.
המושג עין תחת עין קיים בתרבות האיסלמית
_new_ הוספת תגובה



עירן, לא מבינים אותך פה, והשאלה אם אתה מבין את עצמך
מיכאל שרון (יום ראשון, 13/04/2008 שעה 4:01)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם איני טועה, אתה מאלה הסבורים שבהיטלר היתה חוכמה רבה בנושאים שונים, אף שהוא היה גדול צוררי העם היהודי, ואיש שעקב פשעים נגד האנושות (כפי שהדבר הוגדר במשפטי נירנברג) הפך למילת טבו שלילי אטומה. עם זאת, ככל טאבו, רבים בעולם, דווקא משום כך מוקסמים מדמותו ומהנאציזם בכלל - בסקר שנערך באנגליה לאחרונה נימצא כי הנושא הזה הוא בראש שורת נושאי העניין של הנוער. גם בישראל היו יהודים טובים שאמרו לי על דרך הרמיזה שהיטלר אינו עבורם מילה גסה... מאידך, אילו היית גרמני המתווכח עם אנגלי בנושא קרוב, האנגלי היה אומר לך בבחינת השורה התחתונה - אנחנו הם שניצחנו במלחמה.

אלא שבישראל ובעולם הנאציזם הפך למשהו הכרוך בסטייה מינית כוחנית, קרחות, אלימות, פדופילייה וזאת מצד אנשים שלא יודעים במה המדובר, אלא נישענים על דימויים חצי שטניסטיים. אצל אנשים שיודעים יותר, גם כאן, בישראל למשל, הנושא קרוב למה שאני קורא ''הקאפו היהודי'' -אנשים שחברו לנאצים בגטאות, לבשו מגפיים שחורות, והיו חדורים בדימויי כוח, אף שלא היכירו את הנאציונל סוציאליזם, שנישען דווקא בחלקו על דימויים של טוהר ורומנטיקה, ושיבה לטבע, ולא על דימויי מגף ואלימות.

וכך אתה מאמץ אלמנטים חיצוניים הכרוכים בנאציזם כפי שהקאפו הבין אותם - רבייה, מרחב מחייה, טהור אתני, ועוד משהו שקראת עליו - פעולה רציונלית בקור רוח.

אלא שנושא ההתרבות הוא בעייתי כפי שאתה מציע אותו - שהרי ריבוי ילדים במשפחה בהעדר חינוך מתאים, ובתנאי העוני היחסי בישראל, יביא להווצרות אוכלוסיית סלאמס ענקית, כמו בבומביי או ליד יוהנסבורג, או בגאנה.

הפיתרון הנאצי אגב היה הקמת מוסד שנקרא אם אני זוכר נכון Ordenburgen כלומר רבייה יזומה בחוגים ניבחרים, ומסירת הילדים למוסדות חינוך מיוחדים. היה זה בשלב ראשון ניסיון מצומצם היקף. הנאציזם בכלל שאף לחרוג משליטת האוליגארכיה הפרוסית, וליצור מיצוי של משאבי האומה באופן העממי ביותר, היינו מעבר לאליטיזם הצר הפרוסי (אותה שכבה שהושמדה באופן אכזרי בעקבות המרד של קולונל שטאופנברג ב-‏20 יולי 1944). כלומר לטפח אליטה מתוך העם, אליטה הבנוייה על מצויינות אישית והכשרה תואמת, ולא על זכויות יתר של אליטה וותיקה. אבי הנושא היה ד''ר רוברט לאי, שהיה אחד מראשי ה-NSDAP עוד מתחילתו, בצפון גרמנייה, והיה ממונה על האיגוד המיקצועי הנאצי, והיה שר לאחר עלייתם לשילטון. במן צרוף נסיבות מוזר, אני, שעסקתי בנושא של חלוקת קשב ותכונות מוחיות גבוהות, אהובתי החל מ-‏1985 היתה בחורה בשם פייה מריה לאי, שהאיש היה אחי סבה. סבה, היה אגרונום מחונן, מתכנן הגנים הבוטניים בברלין. היא טענה שבגרמנייה ממררים את חייה בגלל יחוסה המשפחתי, אך היא ניראתה לאשה חכמה המקורבת אלי פשוט כבחורה אמיצה (עסקה בצניחה חופשית) אך גם פרגילית ושברירית בהגינותה הרבה, ולכן מושא להצקות.

מכל מקום, היא לא מה שאתה חושב, הגם שטענה שבני גרמנייה היום ברובם הם אנשים מפוחדים מהצל של עצמם, הולכים ופניהם בקרקע. הושפעה מדוקטרינות הודיות ואקסיסטנציאליסטיות. טענה מאוחר יותר שמציקים לי בישראל בגלל קשרי איתה. מכייון שישבתי על פרוייקט רציני, הייתי תחת עיין של גורמים ביטחוניים, ואיני מאמין שקשר זה היה ללא ידיעתם, נהפוך הוא, אולי היה מי שחיפש דרך למצוא עילה להפקיע את עבודתי.
_new_ הוספת תגובה



עירן, לא מבינים אותך פה, והשאלה אם אתה מבין את עצמך
ספינר (יום שני, 14/04/2008 שעה 8:37)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם האלוהים היה בעצם נאצי - כי הוא אמר לאנושות פרו ורבו.
ההגיון של שרון עובד בערך ככה: היטלר זכר,בן-אדם וגם אני(שרון).היטלר רוצח נאצי -לכן גם אני..
הטעות הגדולה באמת בהגיון הזה היא, שהוא לא בן אדם ולכן שרון ניצל...
_new_ הוספת תגובה



באתונה של סוקראטס לא היו סכינאים וסיקריקים
מיכאל שרון (שבת, 12/04/2008 שעה 12:41)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן גם היתה הצעה מובלעת לסוקרטס להציל את חייו ולגלות מהעיר. הצעה דומה היתה גם לרומאו, לגלות מוורונה. אם אתה חוצה גבולות, עדיין ביכולתך להציל את חייך, ועדיין לא להפוך את הסמכות החברתית למושפלת. שם שרר עקרון האהבה.

וביהודה? עקרון הסכינאות, הנקם, עקרון השנאה. אל קנא, העשוי לדרוש גם עינוי ילדים באופן מסמר שער, כפי שראינו לאחרונה. אל שדי, דהיינו, אל השדים.

ילד נעול במזוודה, כיפה תחובה בפיו
_new_ הוספת תגובה



באתונה של סוקראטס לא היו סכינאים וסיקריקים
ברבר ביצשביץ (שבת, 12/04/2008 שעה 16:15)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגרועים מכולם הם הסמולנים, שונאי עצמם, שונאי עמם, שונאי מדינתם
_new_ הוספת תגובה



באתונה של סוקראטס לא היו סכינאים וסיקריקים
מיקי (שבת, 12/04/2008 שעה 20:44)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפילו גבלס היה מתקנא בכם
_new_ הוספת תגובה



התשישות השמטע והמלפפון
ספינר (יום שני, 14/04/2008 שעה 8:52)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה
הייתי קצת בתנועה ולכן לקח לי זמן לענות לך.כרגיל,כמו שאומרים החסידים - לא ראית את הנקודה.לא הייתי נותן לך ציון גבוה בהבנת הניקרע.המושג קצפת ומלפפון מתייחס לרמת התגובות והטיעונים(ארגומנטים) שלך.ובעבורי להפציץ אותם זה ממש קצת קאטשופ...וכידוע לך יהודים טובים מבקשים אתגר בעולם הזה - ואתה לא מספק את הסחורה.
הסיבה שאני מתייחס לדברים שלך היא מפני שהרבי מלובאביץ ציווה להגיב בכל כוח ויכולת אפילו לדברי האיוולת והנאצה.לפעמים יש לעשות זאת באהבה ולעתים בציניות.אני יותר מהצד הציני כי אני לא מאמין שדעותיך ישתנו בעולם הזה.זה לא אומר שיש פה רצון להעביר אותך לעולם הבא,כפי שאתה מרמז פה ושם.
_new_ הוספת תגובה



התשישות השמטע והמלפפון
אוזן קשובה (יום שני, 14/04/2008 שעה 21:36)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם ישראל צריך להתגאות שיש בו אנשים כמוך שמתייחסים בכבוד לחרצני הלשון של שלום עכשיו.
_new_ הוספת תגובה



התשישות השמטע והמלפפון
איזאב איזן (יום שלישי, 15/04/2008 שעה 22:10)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה נכון שהרבי מילובביץ התגלגל לתוך האדמור חן.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי