פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
לבטל את המעשר ל''כהנים'' המודרנים
שמעון מנדס (יום חמישי, 22/05/2008 שעה 21:00)


לבטל את המעשר ל''כהנים'' המודרנים

שמעון מנדס



במרוצת השנים, כדי לשמור על השלטון ולהאחז ב''קרנות המזבח'', יצרו נבחרינו מעמד נוסף של ''כהנים''. אלה הם הוועדים הגדולים במשק הישראלי.
''כהנים'' אלה מבקשים לשמור על ליטרת הבשר שהם מקבלים, ללא כל הצדקה, בכל מחיר. על חברת החשמל רובץ חוב כספי אדיר בסכום כולל של 47 מיליארד שקלים. אבל אותם זה לא מענין. הם רוצים להמשיך לקבל חשמל חינם, כפי שהבטיח להם רוטנברג ז''ל. איש מהם לא מעלה על דעתו, שאילו רבץ על רוטנברג חוב של אחד חלקי ארבעים ושבעה מן החוב הקיים היום, הוא היה מבטל להם את ההטבה, כדי להציל את מפעל חייו.

האוניברסיטאות סובלות במשך שנים ממחסור באמצעים כדי להעמיד דור חדש של אקדמאים. הם מבקשים שיתנו להם כסף. אבל אין מעלים על דעתם, שבראש וראשונה הם הם צריכים להיות הראשונים לתרום לאקדמיה שלהם, כדי להעמידה על הרגלים. כל ילדי העובדים באוניברסיטאות לומדים חינם, לא רק במוסד שבו עובד אביהם, אלא בכל המוסדות האקדמיים שבמדינה. הם טוענים שאם זה אפשרי ב''אגד'' ו''דן'', אז גם הם רוצים את אותו הדבר. לך ותאמר להם, שחברי הקואופרטיבים האלה השקיעו כל אחד כחצי מליון שקל במניה של הקואופרטיב, כדי להיות שותפים עסקיים. איזה כסף השקיעו הסגל האקדמי ופקידי האוניברסיטאות? מכאן שטענתם בדבר דמיון בינם לבין חברי הקואופרטיבים הוא אינו ממין הענין. גם הם בוכים ומייללים מרה על ההתדרדרות של ההשכלה האקדמית עקב המחסור בתקציבים. אבל מה הם מוכנים לעשות כדי לתקן את המעוות?

קופת החולים הגדולה, או כפי שהיא נקראת היום שרותי בריאות כללית,
סובלת באופן כרוני ממחסור באמצעים. הדבר נותן את אותותיו בשכר הרופאים מחד, ובאספקת התרופות לחולים מאידך. לתופעות אלה מתווספת גם כאן תופעת ''החינם''. כל עובדי הכללית מקבלים תרופות מבתי המרקחת של הכללית חינם אין כסף – צריך רק לרשום על המירשם את מילת הקסם ''פרסונל''. תרופות ללא הגבלה, ללא חובת תשלום.

במקרה שלפנינו יש תופעה חמורה הרבה יותר. לא תמיד התרופות שנמשכות תחת הקוד ''פרסונל'', מיועדות בכלל לעובד של קופת החולים. בהרבה מקרים, הפקידים והאחיות מושכים תרופות עבור קרוביהם. כי הם יודעים שאי אפשר לפקח על התופעה.

• • •

לפני כעשר שנים אמר יו''ר וועד העובדים המיתולוגי של חברת החשמל, בערך כדברים האלה: אם המדינה תבטל את כל מתנות החינם, עובדי חברת החשמל יהיו מוכנים להצטרף להסדר החדש.

הגיע הזמן איפוא, שהממשלה תחוקק חוק המבטל את כל מתנות החינם הניתנות על ידי הגופים שצויינו לעיל. לבטל את ''המעמד הקואופרטיבי'' של עובדי האוניברסיטאות. ולהשית על העובדים תשלום של חמישים אחוז עבור השרותים ו/או התרופות שהם מקבלים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  שמעון מנדס הוא אדם חכם ורחוק מתמימות .  (אריה עירן) (11 תגובות בפתיל)
  יש שחיתות עוד יותר חמורה בבתי המשפט  (חזי)
  מסכים, אך זה בשוליים.  (ע.צופיה)
  תגובה כללית .  (אריה עירן) (10 תגובות בפתיל)
  ובקיצור - הכה ביהודים והצל את רוסיה  (עמיש) (5 תגובות בפתיל)
  לי למשל מפריע הבזבוז האיום בהקשר ל''מורשת רבין''  (שמחה)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי