פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
רציתי לדבר על נתניהו...
אברהם בן-עזרא (יום שישי, 23/05/2008 שעה 12:00)


רציתי לדבר על נתניהו...

ד''ר אברהם בן-עזרא



בעצם הימים הגורליים הללו, של שיחות שלום בין אולמרט וחבר מרעיו, לבין הסורים – שיחות שבהן עמדת הפתיחה המוצהרת של הרודן הסורי היא: קבלת רמת הגולן שנכבשה כדין על ידי מדינת ישראל, לא רציתי לדבר על מו''מ תמוה זה, מניעיו, סיכוייו, סיכוניו, תועלתו ונזקו.

גם לא על מכונית התופת שנשאה ארבעה טון של חומרי נפץ והתפוצצה על מחבליה במעבר הגבול בדרום, לא רציתי כלל לדבר, אף על פי שהנושא הזה הוא מעניין, מאלף, מאתגר, מתסכל, כי איך אפשר להבליג על חבלה שכזו, חבלה רבתי במעבר הגבול הנועד לסייע כל כך למחבלים יום יום, ואיך אפשר להבין זאת, אם לא להאמין כי הם סומכים על האיוולת של ממשלת ישראל - שתמשיך ללטף בחיבת-מיליארדי-דולרים את רוצחי היהודים – גם בעצם ימי התופת.

...כי הראש היהודי ממציא לנו פטנטים, והפטנט החם הוא – שיטה מקורית של הפרדה; הרחקת משאיות התופת ממשאיות הסחורות, התרופות, הכסף והנשק המועברות ממדינת ישראל אל הרשות של המחבלים, דרך מעברי הגבול.

וכך, בעזרת הראש היהודי החכם והפורה, שיירות משאיות התופת מזה, ומשאיות האיוולת מזה, ימשיכו לעבור בבטחה...

רציתי דווקא לייחד הפעם את הדיבור על: בנימין נתניהו, כלומר, אולי לא ממש עליו כמו על מר דני קושמרו שראיין את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בערוץ 2, בשעה שמונה ורבע.

על ראיון עם נתניהו לא צריך לציין מ- עד-, כי הראיון החל בשעה שמונה ורבע פלוס מינוס שתי קדות והסתיים באותה שעה, שמונה ורבע פלוס מינוס שתי דקות...

הראיון מבחינת נושאו היה חשוב מאין כמוהו כי מדובר בביטחון ישראל מפיו של אדם המבין בביטחון במישור העיוני והמעשי כאחד.

הראיון הזה מסקרן מבחינה עיתונאית בשל כמה סיבות:

א. בנימין נתניהו היה (וכנראה שגם יהיה) ראש ממשלת ישראל.

ב. נתניהו ניהל מו''מ עם סוריה ובקי בתחום.

ג. בנימין נתניהו הוא רעיונאי מדיני, בעל חשיבה פורה וחכמה משכמו ומעלה.
לאמור, הראיון עם נתניהו בעת הזאת – בבחינת דבר בעיתו.

כל הכבוד לערוץ 2 על הבחירה, על הרצינות, על העיתוי, וזאת ללא קשר לרייטינג, ואל לי לחשוד כי הרייטינג הוא אשר הכריע את הכף לקיים ראיון חשוב זה.

אלא שהראיון עם נתניהו ארך כשתי דקות בלבד, ותוך יצירת לחץ אטומי של קוצר זמן על ידי המראיין מר קושמרו, שנכנס לדבריו של המרואיין והפסיק את הראיון באמצעיתו, וכל זאת – מדוע?

תתפלאו: כי תוכנית מיוחדת במינה המתינה לאחר גמר-בזק של ראיון זה, והיא, לא להאמין, עסקה באריכות מייגעת, בחזרות המעליבות את האינטליגנציה על דברים שכבר נאמרו פעמיים, בנחת ובאורך רוח – תוכנית על הזיווגים ועל ההישרדות של מיני חיות החל בתולעים, דרך הזרזירים וכלה בסוריקטות...

ואחרי כן, בגמר תוכנית זו – ובלי שום לחץ - בא עוד ראיון:

דני קושמרו ראיין את יאיר לפיד (למי שלא זוכר או לא מזהה – פרשן תנ''ך והבן של), אך אז, מכיוון שהראיון עם לפיד החל לאחר גמר התוכנית על הזוחלים והיונקים האוכלים אותם לתיאבון לפני הזדווגותם המאלפת – כבר לא היה בכלל שום לחץ, ודני אפשר ליאיר, חברו משכבר הימים, לספר ולפרט את מה שהוא יספר ויפרט גם אחר כך בתוכנית שלו... איני יודע מתי... כי בכלל רק במקרה נקלעתי להתבונן במרקע – אולי לרגל ל''ג בעומר.





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  בוא נדבר על ''תורם'' נתניהו...  (דוד סיון) (26 תגובות בפתיל)
  שלשום בערב ראיתי את ההתגיסות המלאה בשיא החוצפה .  (אריה עירן)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי