פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
קבר יוסף - המבחן הלאומי
יהודה ליבמן (יום חמישי, 27/06/2002 שעה 10:40)



קבר יוסף - המבחן הלאומי

יהודה ליבמן






''מלחמת ירושלים'' פרצה בערב ראש השנה התשס''א. המקום העיקרי בו התמרדו הערבים במשך 7 ימים ו- 7 לילות היה קבר יוסף הצדיק בשכם.

מול קומץ שוטרי מג''ב הסתערו מאות מחבלים עם נשק ותחמושת מכל הבא ליד.

חוסר המוכנות של צה''ל להלחם ולהרוג את כל התוקפים והיורים על חילי מג''ב (דבר שהיה ביכולתו של צה''ל לעשות ללא קושי באמצעות ירי צלפים, נ''ט, טנקים מעמדות יעילות בהר גריזים ומסוקי קרב מהאויר) הביאו לפציעתו והפקרתו למוות של רב שוטר מדחת יוסוף ז''ל, לסיכון חייהם ופציעתם של חיילים נוספים ובעיקר לחוסר יכולת לחימה והתגוננות מול כוחות עדיפים ומשולהבים.

קציני צבא בכירים בניהם אלוף פיקוד דרום דאז יום-טוב סמיה (ע''פ עדותו האישית) וכנראה גם אלוף פקמ''ז יצחק איתן וקצינים אחרים הפצירו ודחקו ברה''מ דאז אהוד ברק לסגת באופן חד צדדי, לברוח מן המערכה בקבר יוסף ולהפקירו לידי הישמעאלים הארורים ימ''ש.

ברק (ע''פ עדותו של האלוף סמיה) סירב בתחילה, אך לאחר לחצים ואיומים לפרישה מצה''ל נענה לתביעות הקצינים והורה על הנסיגה המבישה מהמתחם הקדוש.

(הצבא סמך על התחיבות מפוקפקת מצד המחבל הבכיר ג'בריל רג'וב לשמור על קדושת המקום שכזכור אותו האיש עם התחייבות דומה לא עמד במבחן חילוץ מדחת יוסוף ז''ל 6 ימים קודם לכן) כוחות צה''ל הגיעו באישון ליל שבת ''שובה'' אל המתחם ובהתראה של ¼ שעה ''ברחו'' מקבר יוסף הצדיק עם ספרי התורה ומס' תשמישי קדושה, תוך שהם משאירים מאחוריהם את מתחם ישיבת ''עוד יוסף חי'' על כל תכולתו, תשמישי קדושה וספרי קודש רבים, נשק ותחמושת רבה, מפות קוד וחומר סודי מסווג, מכשירי קשר ועוד, והחשוב מכל את המקום השלישי בקדושתו לעם ישראל ''חלקת השדה'' מקום קברו של יוסף הצדיק זיע''א.

תמונות ההרס והחורבן של קבר יוסף השרוף והבזוז למשיסה בידי המון ערבי צוהל יחד עם פרשת הפקרתו של מדחת יוסף ז''ל הם סמל הפתיחה של ''מלחמת ירושלים'' בעיני עם ישראל כולו.

סמלים לאומיים אינם דורשים הסברים רציונאליים ופרשנות הגיונית, הם מייצגים את עצמם.

כיום - בעצומה של ''מלחמת ירושלים'' המתפתלת לה בפיתולי ממשלת שרון-פרס מוכרחים אנו לאחוז בסמלינו הלאומיים הרוחניים. ישנו דבר אחד אשר יגרום להטות את הכף במלחמה הזאת והיא הכרזה פומבית של עם ישראל המחזיר לעצמו את השליטה והריבונות על מקום קברו של יוסף הצדיק - הסמל הלאומי של המלחמה. (מעשה מוסרי הגיוני וצודק - כזכור הבעלות על המקום אף עוגנה בהסכמי אוסלו הנוראים) מעשה שכזה יבהיר היטב לעצמנו ולעם כולו כי אנו בשינוי מגמה ובדרך חדשה...

מפקדי הצבא חייבים להחזיר לצה''ל את כבודו וערכיו שאבדו לו בתחילת המלחמה בקבר יוסף בשכם.

מראה מתחם קבר יוסף הצדיק הומה מבקרים ומתפללים כשלצידו בית מדרש עם מאות תלמידים בהסדר אבטחה והגעה המושלמים ביותר (הניתנים לביצוע ע''פ דברי מפקד אוגדת איו''ש) ירים את הרוח וירומם את העם וממילא יפתח את הדרך לכיבוש היעד העיקרי ''במלחמת ירושלים'' הוא הר הבית מקום בית מקדשינו.

''עם הנצח לא מפחד מדרך קצרה''

חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  שני קברים  (הצבי ישראל) (3 תגובות בפתיל)
  קברים כסמלים רוחניים ולאומיים  (שקד) (15 תגובות בפתיל)
  קידוש קברים=עבודת אלילים  (אסתי)
  ''קבר יוסף'' לא קדוש ולא בטיח, סתם עכו''ם  (גדעון ספירו) (6 תגובות בפתיל)
  ליהודה: רוח ישיבת קבר יוסף - הלקח  (אורי מילשטיין) (4 תגובות בפתיל)
  ההשכלה עוד לא הפריעה לאף אחד להישאר בור  (אלכסנדר מאן) (27 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי