פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_4981

לקחת או לא לקחת?
אליצור סגל (יום שלישי, 08/07/2008 שעה 19:00)


לקחת או לא לקחת?

אליצור סגל



נסעתי במכוניתי מירושלים לכיון עפרה. בטרמפיאדה ביציאה מירושלים עמדה בחורה בלבוש שבעיני הוא ממש הטרדה מינית והניפה ידה לעצור טרמפ. התלבטתי לרגע האם לעצור, אבל עד ששקלתי בדעתי עצרתי אוטומאטית, והיא עלתה. שאלתי לאן? ומסרה את שמו של אחד הישובים החילוניים בבנימין. ובכן, אני באמת עובר על פני הישוב הזה ואנו נוסעים אליו. הנסיעה היתה ביום, ובכביש ראשי, כך שחשש יחוד לא היה.

ובכן, מצד אחד לא נעים לי לנסוע עם בחורה הלבושה כך לצידי במכונית. ואולי יש גם מידה של חילול השם בדבר שהרואים יחשבו שיש איזה קשר ביני לבינה.
אבל, מצד שני הרי זו נורמת הלבוש בישוב שלה ובסביבתה אז מה אני רוצה ממנה?
יתרה מזו, בנורמות שהתגבשו באזור למרות שטרמפ הינו חסד גמור ואינו חובה כלל, מי שאינו עוצר מושך מיד תשומת לב - ישאלו אותו לאחר מכן במכולת או בבית הכנסת מדוע לא עצרת? ובכן כאשר אבוא לישוב שלה היא או מישהו ממשפחתה תשאל מדוע לא עצרת? האם יש מקום להסביר את אי הנוחות שלי? או שאולי זה יקלט כהתערבות שאינה במקומה במעשיו של מישהו שאינני ממונה על חינוכו והנורמות שלו? זה יוצר חיץ בין אנשים. ובכלל יכול להיות שכל נושא החשש מפני ''מה יחשבו'' נמצא רק בראש שלי בגלל אי הנוחות שלי מלבושה?

חוץ מזה איך אפשר להשאיר אותה להתיבש בשמש או נגיד בלילה לבד?
אולי כדאי ליצור נורמה שנשים עוצרות רק לנשים וגברים עוצרים רק לגברים?
האם יש הבדל אם במכונית נמצאים רק אני והיא או שכל המכונית מלאה באנשים או בנשים או בשניהם? האם יש הבדל בין אדם נשוי ללא נשוי?
האם יש מקום להעיר או להסביר את הענין, או אולי להעלות אותו בעלונים הפנימיים של הישובים תחת הכותרת הטרדה מינית?
הורדתי אותה בבודקה בכניסה לישוב שלה והמשכתי בדרכי.

אשמח לשמוע את תגובות החברים בפורום - כיצד הם רואים את הדברים.








מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.