פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
כוכבים שונים
אורי אבנרי (שבת, 19/07/2008 שעה 20:00)


כוכבים שונים

אורי אבנרי



כל היום שלטטתי בין התחנות הישראליות לתחנות אל-ג'זירה ובחזרה.

זאת הייתה חוויה כמעט אל-טבעית: בחלקיק של שנייה עברתי הלוך וחזור בין שני עולמות, אך כל הערוצים דיווחו על אותו המאורע בדיוק. באחד מקטעי המאורע התרחשו הדברים במרחק של כמה עשרות מטרים זה מזה, אך כאילו התרחשו בשני כוכבים שונים.

מעולם לא חוויתי את הסכסוך הטראגי במיידיות כל כך מדהימה כמו ביום הרביעי הזה, שבו בוצעה עסקת חילופי-השבויים בין מדינת-ישראל וארגון החיזבאללה.

האיש שעמד במרכז האירוע מסמל את התהום הרובצת בין שני העולמות הרוחניים, הישראלי והערבי: סמיר קונטר.

כל כלי התקשורת הישראליים כינו אותו ''הרוצח קונטר'', כמו היה זה שמו הפרטי. בפי התקשורת הערבית הוא היה ''סמיר אל-קונטר הגיבור''.

לפני 29 שנים, זמן רב לפני שנולד חיזבאללה, נחת האיש עם חבריו בחוף נהריה וביצע פיגוע שנחרת בזיכרון הישראלי בשל אכזריותו. בין השאר, רצח במהלכו ילדה בת 4. קונטר היה אז בן 16 - לא פלסטיני, וגם לא שיעי, אלא לבנוני דרוזי וקומוניסט. הפעולה בוצעה מטעם ארגון פלסטיני קטן.

לפני שנים התווכחתי עם ידידי עיצאם סרטאווי על מקרה דומה. סרטאווי היה גיבור פלסטיני, חלוץ השלום עם ישראל, ונרצח אחר-כך בגלל מגעיו עם ישראלים. ב-‏1978 נחתה קבוצת לוחמים פלסטינים (''מחבלים'' בשפתנו) בחוף מדרום לחיפה כדי לבצע חטיפה לשם חילופי-שבויים. על החוף נתקלו אנשי החוליה בצלמת שטיילה שם לתומה והרגו אותה. בהמשך חטפו אוטובוס מלא באנשים, ובסופו של דבר נהרגו כל חבריה.

הכרתי את הצלמת. היא הייתה צעירה עדינה, נשמה טובה, צלמת של נוף ופרחים. התרסתי כלפי סרטאווי שזהו מעשה שפל ואכזרי במיוחד. על כך אמר לי: ''אתה לא מבין. אלה הם צעירים, כמעט נערים, בלתי-מאומנים וחסרי-ניסיון, הנוחתים בלב ארצו של אויב אימתני. הם פוחדים, אולי הם בפאניקה. הם לא יכולים לפעול בהיגיון קר.''

זה היה אחד המקרים המעטים שבהם לא הסכמנו זה עם זה - למרות ששנינו היינו, כל אחד בעמו שלו, חריג שבחריגים.

ביום רביעי זה בלט ההבדל בין העולמות בצורה קיצונית. בבוקר קם ''הרוצח קונטר'' בכלא הישראלי, בערב עמד ''הגיבור אל-קונטר'' מול מאה אלף לבנונים מריעים, בני כל העדות והמפלגות. לקח לו רק כמה דקות לעבור משטח ישראל למובלעת הקטנה של האו''ם בראש-הנקרה, ומשם לשטח לבנון, מתחום הטלוויזיה הישראלית לתחום הטלוויזיה הלבנונית - והמרחק היה גדול יותר מזה שעבר ניל ארמסטרונג מכדור-הארץ לירח.

בדיבוריה האינסופיים על ''הרוצח המגואל בדם'' שלא ישוחרר לעולם, יקרה אשר יקרה, הפכה אותו ישראל מסתם אסיר לגיבור כל-ערבי.

כיום זה כבר בנאלי לומר ש''הטרוריסט של הצד האחד הוא לוחם-החרות של הצד האחר.'' השבוע הייתה דרושה רק תנועה קטנה של האצבע על השלט כדי לחוות זאת באופן בלתי-אמצעי.

רגשות קיצוניים היו בשני הצדדים.

הציבור הישראלי היה שקוע כול-כולו ברגשות האבל והתסכול על שני החיילים השבויים, שמותם אושר רק כמה דקות לפני החזרת גופותיהם. שעות על גבי שעות עסקו כל הערוצים הישראליים בהצגת רגשותיהן של שתי המשפחות, שהתקשורת הפכה אותן בשנתיים האחרונות לסמלים לאומיים (ולאמצעי זול להעלאת הרייטינג.)

מיותר לציין שלא נשמעה בישראל אף מילה אחת על 190 המשפחות, שגופות בניהן הוחזרו ללבנון באותו היום.

במערבולת זו של רחמים עצמיים, טקסי אבלות וצער, לא נותרו בציבור הישראלי אנרגיה ועניין כדי להסתכל ולנסות להבין מה מתרחש בצד השני. להפך: קבלת הפנים ל''רוצח'' ונאום הניצחון של ה''ארכי-רוצח'' רק הוסיפו שמן למדורת הזעם השנאה וההשפלה.

אבל היה דווקא כדאי לישראלים לעקוב אחרי מה שהתרחש שם, כי תהייה לכך השפעה רבה על מצבנו.

ברור שהיה זה יומו הגדול של חסן נסראללה. בעיני מאות מיליוני ערבים הוא נחל ניצחון כביר. ארגון קטן בארץ קטנה הכניע את ישראל, המעצמה האזורית האדירה, שכל ראשי המדינות הערביות כורעים ברך לפניה.

נסראללה הבטיח להחזיר את קונטר. לשם כך חטף את שני החיילים. כעבור שנתיים ומלחמה אחת עומד האיש על במה בביירות, לבוש במדי-הקרב של חיזבאללה, ונסראללה בכבודו ובעצמו, תוך ויתור על בטחונו האישי יוצא אל הבמה, לעיני המצלמות בשידור חי, מחבק אותו וההמון היוצא מגדרו מרוב התלהבות.

על הפגנה זו של אומץ-לב וביטחון עצמי, שהתאימה כל-כך לחוש הדרמטי המעולה של האיש, הגיבו ראשי צה''ל בהערה חמוצה ומטופשת: ''לא היינו ממליצים לנסראללה לצאת מהבונקר שלו!''

אל-ג'זירה העבירה את הכול בשידור חי, שעה אחרי שעה, למיליוני בתים ממרוקו עד עיראק, ולכל העולם המוסלמי. אי-אפשר היה לצופים שלא להיסחף בגלי ההתלהבות. בשביל צעיר בריאד, בקהיר, בעמאן ובבגדאד הייתה התגובה אחת: הנה האיש! הנה האיש המחזיר את הכבוד הערבי, המוחק עשורים של תבוסות והשפלה! הנה איש, שבהשוואה אליו נראים מנהיגי כל העולם הערבי כגמדים! וכאשר הכריז נסראללה ''מהרגע הזה תם עידן המפלות הערביות!'' הוא טבע את סיסמת היום.

אני מניח שהיו גם לא מעט ישראלים שערכו השוואה לא-מחמיאה בין נסראללה ובין חברי הממשלה שלנו, אלופי הצהרות הרהב הריקות. נסראללה נראה לעומתם כמנהיג אחראי, אמין, הגיוני ונחוש, בלי ספינים ובלי מלים חלולות.

בערב העצרת הענקית פנה נסראללה אל הציבור ואסר על יריות באוויר, הנהוגות בחגיגות ערביות. ''מי שיורה, יורה בחזה שלי, בראש שלי, בגלימה שלי,'' הכריז. אף ירייה אחת לא נורתה.

בלבנון זה היה יום היסטורי. מעולם לא קרה כדבר הזה: כל אנשי הצמרת הלבנונית, ללא יוצא מהכלל, התאספו בנמל-התעופה של ביירות כדי לקבל את קונטר, ותוך כדי כך לכבד את נסראללה. הם, כמובן, חרקו שיניים, אבל הבינו לאן נושבת הרוח.

היו שם נשיא המדינה, ראש-הממשלה, כל חברי ממשלת-האחדות שקמה זה עתה, ראשי כל המפלגות, כל העדות וכל הדתות בלבנון, כל הנשיאים-לשעבר וכל ראשי-הממשלה לשעבר. היו שם סעד חרירי הסוני, שהאשים את חיזבאללה ברצח אביו, וליד ג'ונבלאט הדרוזי, שדרש לחסל את חיזבאללה, וסמיר ג'ג'ע הנוצרי, האחראי לטבח סברה ושתילה, יחד עם רבים אחרים שרק אתמול קיללו את חיזבאללה בכל הקללות האפשריות.

בנאומו הילל הנשיא החדש את חיזבאללה ובירך את כל מי שעזר לשחרר את קונטר - וכך העניק לגיטימציה ממלכתית לא רק לפעולת החטיפה שגרמה למלחמה, אלא גם לתפקיד הצבאי של חיזבאללה בהגנה על לבנון. מכיוון שהנשיא היה אך אתמול רמטכ''ל, פירוש הדבר שגם הצבא מושיט את ידו לחיזבאללה.

ביום הרביעי הפך נסראללה לאיש החשוב והחזק ביותר בלבנון. שלושה חודשים אחרי שכמעט פרצה מלחמת-אזרחים בגלל תביעת ראש-הממשלה לפרק את רשת-התקשורת העצמאית של חיזבאללה, הפכה לבנון למדינה מאוחדת. על תביעות כמו פרוק הנשק מחיזבאללה אין עוד מה לחלום. עכשיו מאוחדת לבנון גם בדרישה לשחרור חוות-שבעה ולקבלת מפות המוקשים ופצצות-המצרר הקטלניות, שהותיר צה''ל אחריו (ושהוא מסרב לספק.)

מי שזוכר את לבנון כאסקופה נדרסת, ואת השיעים כאסקופה נדרסת בתוך לבנון, יתפוס מה עצום השינוי.

יש בישראל המאשימים את עסקת חילופי-השבויים בעלייתו המסחררת של נסראללה וכל המחנה הדתי-לאומי בעולם הערבי. אבל אשמת ישראל בתהליכים אלה התחילה הרבה לפני גילוי פרשות השחיתות של אהוד אולמרט.

אשמים כל מי שתמכו במלחמת-לבנון השנייה, מלחמה מטופשת ומזיקה, שכל כלי-התקשורת, המפלגות ה''ציוניות'' ואנשי-הרוח המובילים תמכו בה בהתלהבות ביומה הראשון. את החזרת גופות שני השבויים היה ניתן להשיג לפניה במשא-ומתן, כפי שנעשה עתה - וזאת לא חכמה שלאחר מעשה.

אבל אפשר לאתר את האשמה עוד הרבה לפני כן, במלחמת-הלבנון הראשונה של אריאל שרון. גם אז התמוגגו כל כלי-התקשורת, המפלגות ואנשי-הרוח ביום הראשון. לפני אותה מלחמה הרת-אסון הייתה העדה השיעית בלבנון שכנה טובה ושקטה שלנו. אריאל שרון הוא האחראי לעליית חיזבאללה, וצה''ל, שהרג את קודמו של נסראללה, נתן לו לנסראללה את ההזדמנות לעלות לגדולה.

ונא לא לשכוח את שמעון פרס, שיצר את ''רצועת-הביטחון'' ואת ''הגדר הטובה'', שהובילו לאסון, במקום לפנות את השטח בעוד מועד. ואת דויד בן-גוריון ומשה דיין, שהציעו ב-‏1955 להקים בלבנון דיקטטורה של ''רב-סרן נוצרי'', שיחתום על שלום עם ישראל.

התערובת הקטלנית של שחצנות ובורות, המאפיינת את יחסה של ישראל כלפי העולם הערבי, היא האחראית גם למה שקרה ביום הרביעי האחרון. הלוואי וזה היה מלמד את מובילי המדיניות שלנו קצת צניעות, הבנת הזולת והתחשבות ברגשותיו, יחד עם היכולת לקרוא את מפת המציאות, במקום לחיות בבועה של האוטיזם הלאומי. אבל חוששני שיקרה ההיפך: התגברות של רגשי זעם, עלבון, צדקנות ושנאה.

כל ממשלות ישראל אחראיות לעליית הגל הלאומי-דתי בעולם הערבי, המסוכן לנו הרבה יותר מאשר הלאומיות החילונית של יאסר ערפאת, בשאר אל-אסד ודומיהם.

השבוע קרה עוד דבר חשוב: בקפיצה גדולה אחת יצא בשאר אל-אסד מן הבידוד שכפו עליו האמריקאים והפך לכוכב של כנס בינלאומי גרנדיוזי בפאריס. הניסיונות הפאתטיים של אהוד אולמרט, ציפי לבני וחבורה של כתבים ישראליים ללחוץ את ידו של אסד, או לפחות של שר, פקיד או שומר-ראש סורי, הפכו לסלפסטיק.

וגם זה קרה השבוע: פקיד אמריקאי בכיר, מס' 3 במשרד-החוץ, נפגש רשמית עם נציגי איראן. ונמסר שהמשא-ומתן עם חמאס על חילופי-שבויים שרוי בקיפאון עמוק.

במצב החדש יש הרבה סכנות, אבל גם הרבה סיכויים, למי שמוכן לתפוס אותם. מעמדו החדש של נסראללה, כשחקן מרכזי במשחק הפוליטי בלבנון, מחייב אותו לאחריות ומתינות. אסד המחוזק יהיה שותף טוב יותר לשלום, אם נרצה בכך. המשא-ומתן האמריקאי עם איראן עשוי למנוע מלחמה הרסנית, שעשויה להיות אסון גם לנו. הכשרת חמאס כגורם לגיטימי עשויה להביא לאחדות פלסטינית, בדומה לאחדות הלבנונית שנוצרה עכשיו. זה טוב.

בעוד חודשיים תקום ממשלה ישראלית חדשה. אם תרצה, היא תוכל לפתוח ביוזמה חדשה לכינון שלום עם פלסטין, לבנון וסוריה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אבנרי, אתה גם בין האשמים...
חזי (שבת, 19/07/2008 שעה 21:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבתה:

''
אל-ג'זירה העבירה את הכול בשידור חי, שעה אחרי שעה, למיליוני בתים ממרוקו עד עיראק, ולכל העולם המוסלמי. אי-אפשר היה לצופים שלא להיסחף בגלי ההתלהבות. בשביל צעיר בריאד, בקהיר, בעמאן ובבגדאד הייתה התגובה אחת: הנה האיש! הנה האיש המחזיר את הכבוד הערבי, המוחק עשורים של תבוסות והשפלה! הנה איש, שבהשוואה אליו נראים מנהיגי כל העולם הערבי כגמדים! וכאשר הכריז נסראללה ''מהרגע הזה תם עידן המפלות הערביות!'' הוא טבע את סיסמת היום. ''

נכון, זה היה נצחונו של נסראללה, ותבוסתה של ישראל.

מה שמגעיל אותי בכל הפרשה הזו,
איך ממשלה בישראל, מוכנה להיות מושפלת עד כדי כך...

עבור מה ? עבור החזרת עצמות של שני חיילים.
אז כמה היו משלמים אם החיילים היו מוחזרים בריאים ?

תחגוג אבנרי, תחגוג את נצחונכה ואת נצחונו של נאסראללה...
_new_ הוספת תגובה



עוד תגובות צוהלות....
חזי (יום ראשון, 20/07/2008 שעה 1:46)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עכשו ''המחיר'' עבור שחרור שליט עלה בגלל העצמות שקבלנו:

מתי הם ילמד, מתי הם ילמדו ? ....
_new_ הוספת תגובה



עוד תגובות צוהלות....
חכם ציון (יום ראשון, 20/07/2008 שעה 11:47)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה תמים או עושה את עצמך?
השמאל מעולם לא חשב על מחיר היא הם לא קפיטלךיסטים ולכן הם תמיד היו מוכנים לשלם הרבה מעבר להגיון. הערבים כבר הפכו את הסחיטה למקצוע בתורת המדינה.
_new_ הוספת תגובה



אבנרי, אתה גם בין האשמים...
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 20/07/2008 שעה 11:56)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדינת רפובליקת בננות

זו מדינה של חילוניות וחולניות

מדינה שבה ראש ממשלתה אומר ''נצחנו'' והכל שקר נאמר במצח נחושה

הצבור מטומטם והצבור ישלם - נאמר בעבר ע''י שלום חנוך

איך דפקתם את שליט העודנו חי?

עכשיו לא ישחררו אותו

עכשיו חמס יעשה ממכם מטעמים
_new_ הוספת תגובה



איך אנחנו הסכמנו להיות מושפלים כ''כ
ספינר (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 16:10)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ע''י הדיווחים השקריים בנוסח - להחזיר את הבנים הביתה,כשמדובר בחללים.
מזכיר לך את הסיסמה הליבראליסטית שהיתה רווחת בציבור שנים רבות: קאקה-קולה טעם החיים?
והכל בשם חופש הפרט והחידקל.וחופש הביטוי
מלים הפכו חסרי ערך ,כמו החיים עצמם.ומה זה בכלל עכשיו להתקשר אל השטן כדי להביא שלום...כסף קטן
_new_ הוספת תגובה



איך אנחנו הסכמנו להיות מושפלים כ''כ
יוסלה  (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 3:17)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שמביך,
אלה ההתבטאויות של ספינר
על יחסיות המוסר, ה'ליברליזם',
חופש הפרט וחופש הביטוי.

עכשיו הוא מאשים את השפה עצמה,
את המקלדת, ואת המשקפיים,
בהיעדר מוסר.

המשבר המוסרי הוא נחלת הכלל, הוא
אוניברסלי - זו השטות
שספינר מנסה למכור לנו.

זה בסך הכל ספינר שהולך במאסף של גדוד נפל
המתנחלים הנושאים את דגל הבריונות היהודית
בשטחים, עם רוח גבית של ממשלת ישראל.

מי השפיל את מי ולמה?
יש מומנט טרגי בכל אישיות שאיבדה את
המצפן המוסרי, אך אי אפשר לדרוש מהקהל
שיאמץ לעצמו את הגורל האכזר הזה.
אנו אמורים ללמוד את לקח המחזה, אשר במקרה
הזה הוא: שדווקא מתוך השואה היהודית, יצאנו
מחוזקים נפשית ומוסרית, ובהכרה שיהדותנו
אינה מתפשרת בכל הנוגע לזכויות האדם.

ספינר למד לקח מעוות. הוא למד כנראה שלאחר
המשבר המוסרי - השבר - של השואה אין יותר
תוקף או רלוונטיות למצפון האנושי, ונותרה רק מלחמת
קיום אכזרית יומיומית. טעות בידו.

מושפל הוא זה שבגד בעקרונותיו. לא זה שבשם עקרון
החיים עמל כדי להחזיר את המתים הביתה.

ספינר טוען שהוא לומד יהדות. מה הוא לומד שם? שחיי אדם
רכושו וכבודו מותנים בהיותו בן העם היהודי? באיזה בית מדרש
מלמדים גזענות? היות יהודי אמורה להיות המדרגה הגבוהה
בין העמים. באיזה אופן תורמת גניבת האדמות של הפלסטינים
השטחים לעילוי הנשמה? לבור תחתיות נפלה נשמת הבריון
שהיכה רועת צאן פלסטינית בסוסיא. ארץ ישראל או לא ארץ ישראל.
היהודים גנבים, וכך ייכתב שמם בדברי הימים.

ואלוהים כהרגלו, ללא משוא פנים,
יחתום על הדברים.
_new_ הוספת תגובה



איך אנחנו הסכמנו להיות מושפלים כ''כ
ספינר (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 6:08)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עדין לא ענית לי אם קראת את מגילת העצמאות ואם שמת לב שבעצם כל הכללים שאתה מדבר עליהם מתייחסים למדינה י ה ו ד י ת.וכי ערכים הם ערכים רק בעת שהם נובעים ממדינה יהודית.יהודית.ולא למשהו אחר שקשור עם בננות.
האם למדת את זה?
כל מה שאתה כותב פה זה מתוך חוסר הבנה מוחלט וטוטאלי.אתה חי בחושך בכל מה שנוגע ליהודים - כי בשבילך יהודים ויהדות זה צרעת.
את זה כבר הצלחת להסביר פעמים אינספור.למה אתה חוזר על עצמך כל הזמן?
אתה חושב שאם תוסיף לפטפט - היהודים יעלמו?
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 9:11)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובכן, סביבון יקר,
הסבר לנו במילים שלך
מדוע,

''ערכים הם ערכים רק בעת שהם נובעים ממדינה יהודית.''
_new_ הוספת תגובה



ספינר (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 13:25)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי איזה מוסר,איזה תרבות ואיזה חינוך עומדים לפני הערכים האלה?
אתה חושב שאם תגיד את המלה מוסר - כולם יקפצו לדום?
הערבים בטח לא
_new_ הוספת תגובה



כוכבים בעיניים של השמאל
חכם ציון (יום ראשון, 20/07/2008 שעה 14:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היית צריך לשלטט גם לתחנות אירופאיות ואמריקאיות, אז היית מקבל פרספקטיבה רחבה יותר. חבל שאתה כושל בלבדוק את המציאות ממגוון האפשרי של המקורות ומסתפק בכמה תחנות ערביות וישראליות. זו רשלנות אינטלקטואלית, אורי.
לדבר עם ''ידידי'' סירטאווי על שלום מטעם עצמו, זו רשלנות מוסרית. הרי אף אחד לא הסמיך את אורי לדבר בשמנו. כשהוא היה בכנסת הוא ידע מה כוחו האמיתי בציבור, לכן כל פעילותו העצמאית במרחב בערבי היתה בלתי חוקית בעלית וסביר להניח שהציבה מכשולים דווקא בפני השגת השלום.
למה הדבר דומה? שאוטובוס נוסע ליעד והוא חייב להגיע עד זמן מסויים. ויושב לו אורי באחורי האוטובוס ורצה שהאוטובוס וכוסס את צפרוניו כי הוא חושב שיש לו הזכות לקבוע כיצד וכמה ייסע האוטובוס, ואז הוא רץ קדימה ולוחץ על הגז ומסובב את ההגה. אם אין ה-נהג-ה טובה באוטובוס יכול אורי לדרדר ולהעיף את האוטובוס החוצה מהכביש אלי אבדון. כך ניסה אורי לחטוף את המדינה משולי ישיבתו בכנסת ולנהל מדיניות לאומית מטעם עצמו. אם לא היו לנו נהגים טובים, אז האוטובוס ישראל כבר מזמן היה מתרסק. טוב....... וזה גם בגלל שיכולתו של אורי ללחוץ ממש על הגז ולסובב בעצמו את ההגה היו קלושים מתמיד. עיקר הנזק שלו היה במתן תחמושת לתעמולה האנטישמית של הפלסטינים ובהרחקת השלום.

אורי מדבר על שני עולמות אבל לא מסיק מזה את המסקנות הנכונות. אורי אומר ש''בבוקר קם ''הרוצח קונטר'' בכלא הישראלי'' ו-''בערב עמד ''הגיבור אל-קונטר'' מול מאה אלף לבנונים מריעים''. בודאי שהמרחק בין המוסר וההכרה הציוניים רחוקים מרחק ירח מהאין מוסר וההכרה הלבנוניים-ערביים. וזה בדיוק הבאג הערבי, שאצלם לרוצח תינוקת יהודיה יש מעמד של גיבור פאן ערבי. זה טיבעם של הסוגדים לרוצחי תינוקות וזקנים שאצלם הפרקטיקה המדינית היא לא מטרה להשגת שלום אלא מטרה להשמיד את ישראל.

הציבור הישראלי מתאבל על מתיו וזו רק תכונה אנושית, גם אם יש כמה שמאלנים ציפרים כאלה שכואב להם האחווה והסימפטיה הזאת. אינני יודע למה עם ישראל צריך בשעה זו ''להשמיע מילה'' על 190 המשפחות של המחללים הערבים. לא מספיק כתבה קטנה בע''מ 16 בעיתון של אמצע השבוע? העיקר שגם הלבנונים לא ''השמיעו מילה'' ונדבקו רק לחיות האדם הפושעים שסוף סוף חזרו ללכת על שתיים.

כמובן שעם ישראל עקב אחר מה שקורא בלבנון. אינני מבין כיצד אורי קובע שלא. כמובן שעם ישראל ניסה להבין את משמעות התנהגות הערבים, את הלחץ בו נאסראללה היה שרוי ובריחתו המהירה מהאירוע המרכזי בחוצות העיר. לכן קביעותיו של אורי מוזרות. אולי כי הוא שוטט יותר מדי בערוצי ערב.

ביומו הגדול של נאסראללה הוא הרגיש כשפן הבורח מפני החתול. ראיתי את פרצופו של נאסראללה כשפיו מדבר בבלבול, קצות שפתותיו נלחצות ונדרכות, שומריו מקיפים אותו כחומת הפרדה בינו לבין העולם, וכשעברו דקותיים הם החלו להילחץ וללדרבנו לנטוש את הבמה, כשהם מאיצים בו לעזור בבזיון את הבמה שהוא הכין לעצמו. זה לא מנהיג שמרגיש שהוא ממש הצליח. אינני יודע למה אורי צריך לומר שנאסר אללה ''הכניע את ישראל''? הרי הוא רצה חיים נוספים בתמורה – פלסטינים וירדנים, והשיבו את ידיו ריקם. אז איזה נצחון יש לנאסר אללה ואיזו תבוסה לישראל? להיפך, זו היתה אחת מעסקאות החלפת חללים הזולות לישראל.

אם צעירים בריאד, עמאן, בגדד וקהיר הפכו את נאסראללה לנשוא הערצתם, אז טוב שזה היה על רקע החזרת קונטאר ולא על משהו שבעבורו ישראל צריכה באמת לשלם משהו. קונטאר היה צריך להירקב בכלא ישראלי עד מותו לא בגלל ששיחרורו יכול היה להוות סמל להמוני צרי מצח אסלאמיסטים (והוא בכלל דרוזי), אלא רק משום הצדק האנושי הבסיסי שרוצח כדמותו חייב לשלם בעונש שהוטל עליו, לסבול ולמות כשפן.

אך אתם חושבים שאורי מסיק מהתנהגות זו של המוני הערבים שרואים בנאסר אללה גיבור אסלאמי סטי? ברור שלא. שהרי האמת אינה חשובה לאורי, אלא דרכו הדימיונית-דמונית לשלום דימיוני-דמוני היא מוקד עניינו. אותה נחיתות אינטלקטואלית מפגין אורי כשהוא כותב: ''אני מניח שהיו גם לא מעט ישראלים שערכו השוואה לא-מחמיאה בין נסראללה ובין חברי הממשלה שלנו, אלופי הצהרות הרהב הריקות.'' שהרי אמירה זו מתבקשת כי לכאורה היא משרתת את דרכו המדינית הקלוקלת של אורי. וברור הדבר שאורי לא ערך סקר בעניין ובכל זאת הרגיש חובה להניח הנחת שווא. ורק לשם זהירות הוא פתח ב''אני מניח'', לצאת ידי חובה. שאם יוכחיו לו שטועה הוא תמיד יוכל לברוח להגנתו ולומר שהרי הוא כתב ''אני מניח''. טוב... אז הוא הניח...... ומתי הוא יניח כבר את השלום לנפשו ויתן לו סוף סוף לבוא לידי ביטוי ראוי בארץ?

אם לבנון רוצה את נאסראללה כמדינאי פנים חזק זו הבעיה שלה. כל גורמי הקואליציה יודעים שזה לרעת לבנון, שהרי הם לחצו דחפו לצמצם את סמכויותיו של הצבא הפרטי הזה בתוך המדינה וניכשלו. מכאן שמערכת היחסים מתחת לפני השטח בעייתיים ביותר. מספיק שאורי יזכור (משום מה הוא כבר שכח) שרק לפני שבועיים נלחמו כוחות הממשלה בכוחות החזבאללה ברחובות טריפולי ובעוד כמה כפרים בצפון לבנון. זה לא מצב נורמלי של מדינה, של חברה. אבל כל הצמרת הפוליטית לא רצתה שהסכסוך והמריבות הפנימיות יפגעו בשיקולים החיצוניים. כמו שהם לא רצו שאירוע חיצוני ישפיע על המאבקים הפנימיים. לכן כולם החליטו להראות שותפות דרך וגורל, אבל זה מסך מזרח תיכוני קצר בלבד, לצורכי המקרה עצמו.

מבחינת ישראל התלכדות זו דווקא נוחה. כי מעתה לא יוכלו גורמים מחוץ לחזבאללה לטעון שהם לא במשחק ושהמלחמה היא רק בין החזבאללה לבין ישראל. מעתה ישראל תוכל וצריכה לטעון שכל פעולה של חזבאללה נגד ישראל היא פעולה לבנונית נגד ישראל ושכזו תיזכה לתגובה ישראלית נאותה. מכאן שדווקא הצורך למצוא ערוצי הידברות עקלקלים עם החזבאללה מיותר בהחלט. הכתובת היא ממשלת לבנון. לבנון היא אסקופה נדרסת גם על ידי עצמה. ישראל צריכה להודיעה שכל העניין הלבנוני לא יטופל מעתה והלאה אלה רק בסוף הסבב לאחר השלמת המהלכים מול סוריה ואיראן. ושהחזבאללה יעשה מה שהוא רוצה, אבל ישראל תגיב איך שהיא רוצה. אלא צריכים להיות עתה הכללים החדשים. צריך להסביר ללבנונים שפיגוע של חזבאללה במטרות יהודיות או ישראליות בדרום אמריקה או מזרח אסיה יגרמו לפיגוע עצום בלבנון.

אני רוצה לומר כאן בגדול שאורי לא מפסיק להאשים את ישראל בכל התופעות הרעות שקורות בעולם הערבי. רק כאן הוא הצליח למרוח שטויות מ-‏1955 ועד המלחמה השניה בלבנון. אצלו בכל האירועים שקרו, ישראל היתה אשמה. ההקצנה הדתית בעולם האסלאמי – בגלל היהודים. ממש דיברי טימטום ובערות. הוא מזכיר לי ילד מוכה שכל פעם מודה בכל דבר כשהוא רואה את אביו מרים יד. העיקר לא לקבל את מכת האמת על הראש ולהבין שישראל אינה שולטת בעולם, ואפילו אינה שולטת במזרח התיכון, ובודאי לא בקורה בלבנון. בקושי היא שולטת במה שקורה בישראל. זה לא אומר שישראל לא יודעת, אלא אומר שאין לישראל הנהגה נחושה שתדבר אל הערבים ב''ערבית''.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום ראשון, 20/07/2008 שעה 21:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כותב אורי אבנרי,
''אשמים כל מי שתמכו במלחמת-לבנון השנייה, מלחמה מטופשת ומזיקה, שכל כלי-התקשורת, המפלגות ה''ציוניות'' ואנשי-הרוח המובילים תמכו בה בהתלהבות ביומה הראשון. את החזרת גופות שני השבויים היה ניתן להשיג לפניה במשא-ומתן, כפי שנעשה עתה - וזאת לא חכמה שלאחר מעשה.''

קשה להתווכח עם העובדות:
מלחמת לבנון השנייה היתה מלחמה ללא סיבה
אמיתית וללא מטרות מוגדרות.
העילה ליציאה למלחמה היתה החזרת השבויים,
ואת השבויים ניתן היה להחזיר באמצעות
משא ומתן ללא יציאה למלחמה.
וגם נכון שזו לא חוכמה שלאחר מעשה:
כל זה היה ידוע לפני היציאה למלחמה.

מגוון התגובות באתר מביך:
חזי לא הבין כל כך את הכתוב,
המהנדס מגיב בגידופים כהרגלו,

והחכמולוג מגיב כביכול לכל עניין ועניין,
אך לא לעניין:
הוא מאשים את אורי אבנרי ב''רשלנות אינטלקטואלית'',
אך אינו מביא סימוכין לכך.
היא מאשים את אבנרי, ''במתן תחמושת לתעמולה האנטישמית של
הפלסטינים ובהרחקת השלום,'' - גם ללא סימוכין, כאשר ההסטוריה
מוכיחה את ההיפך: אורי אבנרי תרם רבות לקירוב בין ישראלים ופלסטינים.
החכמולוג 'קובע' ש-
''כמובן שעם ישראל עקב אחר מה שקורה בלבנון. אינני מבין כיצד אורי קובע שלא''. הרי ברור לכל ילד שהציבור והממשלה בישראל לא מבינים כלל מה שקורה בלבנון בשנים האחרונות.

וכותב הגאון מתקוע, ''אותה נחיתות אינטלקטואלית מפגין אורי כשהוא כותב: 'אני מניח שהיו גם לא מעט ישראלים שערכו השוואה לא-מחמיאה בין נסראללה ובין חברי הממשלה שלנו, אלופי הצהרות הרהב הריקות.'''
אין כאן הפגנה של נחיתות אינטלקטואלית כלל. נהפוך הוא, ישראלים רבים
מכירים בעובדה שנסראללה אמין יותר ומעורר כבוד יותר מהמנהיגים של
ישראל בשנים האחרונות. זה לא סוד צבאי.

אבנרי כהרגלו כותב בבהירות ובפשטות. התגובות נעות בין אי-הבנת
הנקרא לבין קריאה מגמתית מתחסדת,
אך תגובות ענייניות לדברי אבנרי אין.
_new_ הוספת תגובה



כתבת את זה לבד או בעזרת אבנרי?
[*] (יום ראשון, 20/07/2008 שעה 22:48)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה נשמע חבוט ונלעג כשאתה מנסה להגן, לתרץ, להצדיק ולנמק עמדות הזויות כל כך שלך איש שולי ביותר בחברה הישראלית. כל כוחו של אבנרי היה פעל באיזשהו עיתון פורנו-פוליטי. נדמה לי שמלבד שאאבנרי יודע לכתוב יפה, אין לו עוד תכונות שיכולות לשים אותו במקום טוב באמצע שחברה הישראלית. הוא דמות זרה ומוזרה שלדעתי מעולם לא הצליח להתאקלם בחברה אליה היגר. הוא נשאר יקה לא רק בפיצפוצי לשונו שמזכירים צלילים, אלא בהתנהגותו ובאורח חייו...

לכבוד לנו שאתה מביא את אבנרי כמגן לא יישבר שלך. אלא שהוא בכלל לא מגן, אלא מלכודת אש.
_new_ הוספת תגובה



ובפירוק הגדר וההתנחלויות ננוחם
יוסלה  (יום שני, 21/07/2008 שעה 4:50)
בתשובה ל[*]
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החזרה לגבולות 1967 ניראית היום
יותר הגיונית מתמיד.

זה יאפשר החזרת האדמות שנגנבו
מתושבי בילעין (כששים אחוז מאדמות
הכפר נגנבו באמצעות תוואי הגדר,
ועל חלקן נבנו שיכונים של מודיעין).

הנה ווידיאו מהפגנה נגד הגדר בבילעין:
_new_ הוספת תגובה



ובפירוק הגדר וההתנחלויות ננוחם
אפרים זוארץ ממעלה בנימין (יום שני, 21/07/2008 שעה 20:44)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין ספק שהגדר מיותרת כי מספיקה הגדר הרעועה לאורך הירדן. אנחנו פשוט צריכים לבלוע הרבה בילעינים. לפחות זה טעים.

וכמובן ל א לירות בערבים בכפות הרגליים.
_new_ הוספת תגובה



אז איפה לירות בהם?
פופקורן (יום שלישי, 22/07/2008 שעה 20:35)
בתשובה לאפרים זוארץ ממעלה בנימין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אז איפה לירות בהם?
יוסלה  (יום שלישי, 22/07/2008 שעה 23:50)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משום מה היהודים לקחו לעצמם את הריבונות
על יכולת האילתור במצבי לחץ. אך אין לכך הצדקה
במציאות. הנה בשני הפיגועים האחרונים, שניהם
בירושלים, שניהם באמצעות בולדוזרים, ותהודתם התקשורתית
רבה, מצאו המפגעים הפלסטינים נשק יעיל ביותר - מבחינות
רבות דמוי טנק, חזק, גדול, ופוטנציאל הרס עצום בסביבה
העירונית הצפופה. ברור גם שאת ההשראה לשימוש בדחפור
בתור כלי נשק, נתן לפלסטינים צה''ל, אשר מזה שנים משתמש
בדחפור ככלי משחית לכל דבר. זה התחיל עם הדחפורים ששרון
הביא לעזה בתקופת פיקודו שם על מנת ל'יישר' 'דרכי בטחון'
דרך הבתים והבקתות של מחנות הפליטים שם. זו היתה תחילת
הטרור המדיני הישראלי בשטחים, והיא עמדה בסימן הדחפור
ה'אזרחי' ככלי משחית בידי הטרור המדיני.

עשרות שנים אחר-כך, והרבה בתי-משפחה פלסטיניים הרוסים,
היתה לדחפורים של צה''ל עדנה ב'יישור' מרכז העיר ג'נין.

זה לקח לפלסטינים כמה עשורים כדי ליישם את הלקחים האלה
בשטח, ועכשיו יש סוף-סוף תוצאות: הדחפור הישראלי בשירות
ההתנגדות העממית הפלסטינית לכיבוש הישראלי. ועוד בירושלים
שהודבקה לה יחדיו עם מסטיק 'עלית' כאילו.

מתרעמים היהודים בירושלים וגם בשפלה, על שסדר יומם השקט
והמורגל הופר בשל דחפור סורר ונהג דחפור עם רצח בעיניים.
לא נחמדים הפלסטינים, ביחוד כשהם מנסים לפגוע בנו ביום רגיל
בלב ירושלים. אך בתולדות הכיבוש הישראלי שום דבר אינו
מתקיים מחוץ להקשר הפוליטי:

הנה המפגע של היום, הוא מהכפר סוסיא. מקרה? כנראה שלא.
עיון קל בהסטוריה של הישוב הפלסטיני בדרום הר חברון, וביחוד
בסוסיא, מראה על גירוש התושבים הפלסטיניים של סוסיא בידי
הצבא, והשתלטות המתנחלים היהודים על אדמותיהם. שוב היהודים
הגנבים בפעולה. ושאלה לי אליכם: אם היו גונבים לכם את הבית ואת
העיר בה חייתם כל השנים, לא הייתם עולים על ה'שופל' הראשון
ומנסים לרמוס את הגנבים? אני יודע מה אני הייתי עושה.

הנה קטעים ממאמר על ההסטוריה של הישוב הפלסטיני סוסיא
(התפרסם בגדה השמאלית, 22 יולי, 2008)

''תושבי ח'ירבת סוסיא השוכנים עתה בח'ירבות שסביב ההתנחלות חיו במקור בכפר ''סוסיא אל קדימה'' באזור אתר העתיקות של סוסיא, שהיה עד שנות ה-‏80 כפר. באמצע שנות ה-‏80, עם הכרזת ח'ירבת סוסיא כ''גן לאומי'', גורשו ממנו התושבים על ידי הצבא. התושבים לא יכלו להתנגד לגירוש. אולם הם המשיכו לעבוד באדמותיהם (הפרטיות) והתיישבו באזור המרוחק כ-‏500 מטר מכפרם, המוכר כיום כ''מבצר הרוג'ום'' שליד ההתנחלות סוסיא שכבר היתה קיימת כשנתיים בתקופה זו.
...ההגנה שצה''ל מספק למתנחלים מאפשרת להם לתפוס עוד ועוד אדמות של תושבי סוסיא הפלסטינים. עם הזמן המתנחלים הסלימו את האלימות, מנעו מעבר של החקלאים לאדמותיהם ופגעו בכל מי שהפריע במימוש חזונם להשתלטות על האזור על חשבון תושביו הערבים. הסכסוכים הפכו אלימים ובמהלך השנים נהרגו 3 תושבים פלסטינים ומתנחל אחד. פלסטינים רבים נוספים הוכו וספגו נזקים בתקיפות מסוג זה.
...בית משפט העליון הוציא צו ביניים והורה לצבא לאפשר לתושבים לחזור, וקבע כי גם הגירוש הזה, כמו קודמו, היה לא חוקי.''
ועדיין טרי בזכרון המקרה של רועת הצאן בת הששים מסוסיא שהוכתה,
היא ובעלה שניסה להגן עליה, בידי מתנחלים רעולי בפנים חמושים באלות.
נפל המתנחלים המשתתפים באתר ניסו להכחיש את עובדות האירוע,
אף ניסו להאשים את הקורבן, וכאשר כל זה לא עזר, יצאו לחגוג את ה'נצחון'
היהודי הפרברטי של היהודים הבריונים על רועת הצאן מסוסיא.

היהודים ב-‏67 כבשו את יהודה ושומרון.
אחר כך גירשו את תושבי סוסיא מאדמתם
אחר-כך הקימו בחסות הצבא התנחלויות במקום.
וכ'בונוס' הם מכים את תושבי המקום שעדיין
מתעקשים לעבד את אדמותיהם ולרעות בהן את
צאנם.

תנו לי בולדוזר.
_new_ הוספת תגובה



תיקון טעות
יוסלה  (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 4:21)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבתי בטעות:
''הנה המפגע של היום הוא מהכפר סוסיא.
מקרה? כנראה שלא.''

הידיעה שקשרה את האירוע לכפר סוסיא היתה:
''תחילה ירה בו אזרח בן 53, יקי עשהאל, תושב סוסיא שבדרום הר חברון ואב לשמונה ילדים, שהסתובב באזור כשהוא חמוש. המחבל לא נהרג מהיריות, ומאוחר יותר ירה בו קצין מג''ב למוות.''

מתברר שהאזרח שהרג את המפגע הוא תושב ההתנחלות סוסיא
שיושבת על אדמות של הפלסטינים תושבי הכפר סוסיא המקורי
שגורשו מבתיהם פעמיים. וזה אכן מקרה.
_new_ הוספת תגובה



אום טובא והבולדוזרים של צה''ל
יוסלה  (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 9:09)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רסאן אבו-טיר בן 22, תושב אום טובא במזרח ירושלים
דרס יהודים במרכז ירושלים, באמצעות בולדוזר, נורה ונהרג.

באתר של 'בצלם' מצאתי את עדותו של ראדי עטייה, בן 30,
תושב הכפר נועמאן, הסמוך לאום טובא. מעדותו ניתן
להבין עד כמה הנוכחות של הבולדוזרים הישראלים הופכת
את חיי תושבי שני הכפרים לבלתי אפשריים. הנה קטע מעדותו:

''אני, אישתי ושלושת ילדינו, הגדול בן שמונה והקטן בן שנתיים, גרים בבית בקצה הכפר ח'ילת א-נועמאן. ביתנו נמצא כעשרה מטרים ממחסום עפר שמוצב בקצה כביש אום טובא. בולדוזרים ישראלים חפרו בורות עמוקים בכביש והאזרחים לא יכולים לעבור. החפירה הפרידה בין תושבי ח'ילת א-נועמאן לאום טובא, למרות ששני הכפרים צמודים זה לזה. הכפר אום טובא משמש את תושבי ח'ילת א-נועמאן לצרכיהם הבסיסיים. התושבים עורכים קניות באום טובא. יש גם קשרי משפחה בין תושבי שני הכפרים.
פועלי בניין מח'ילת א-נועמאן שעובדים בישראל נכנסים לשטחה דרך אום טובא. מאז שהדרך נסגרה, מתקשים הפועלים להגיע למקומות עבודתם. אני ופועלים אחרים מח'ילת א-נועמאן לא הולכים לעבודה ברוב ימי השבוע. מאז סגירת דרך אום טובא, אנחנו נאלצים ללכת לעבודה דרך אזור הררי מלא מהמורות שנמצא מול הדרך לאום טובא. גם הדרך הזאת לא קלה. אנשי משמר הגבול נמצאים באזור הזה, מתחבאים מאחורי סלעים ואורבים לפועלים. הם תופסים אותנו ומעכבים אותנו לשעות ארוכות. לאחר העיכוב, הם מחזירים אותנו לבתינו.
בעקבות זאת, הפכנו למובטלים במיוחד לאחר שדרך קבר חילווה, שמחברת בין ח'ילת א-נועמאן לבין בית לחם, נחסמה על ידי ערמת עפר גבוהה. בכך, הכפר שלנו הופרד גם מבית סאחור ומבית לחם. מאז, החיים שלנו הפכו לסבל כבד ומעיק.'' (עדות זו ניתנה ביוני 2003).

ישראל הפכה את הבולדוזר ה'אזרחי' לכלי נשק עיקרי
במלחמתה נגד האוכלוסיה הפלסטינית האזרחית.
עכשיו כולם נחרדים בצדקנות כאשר תושב אחד הכפרים
האלה יוצא למסע הרג ברחובות ירושלים.
_new_ הוספת תגובה



[•] עדות של ערבי כמוה כעדות של נאצי.
צדק (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 11:54)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]...
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 3:19)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכחת להשתמש במילה
'אנטישמים'.
_new_ הוספת תגובה



תגיד לי יוסלה ומחר מה תגיד שידידיך לוחמי השכרות
רון הברון (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 12:25)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יתחילו לרצוח יהודים כי הם יהודים באמצעות משאיות על הדרכים? מה תגיד אז? שבגלל שמשמאיות לוקחות עפר או מביאות עפר לכפרים ערביים זו סיבה לרצוח יהודים?

אני שם לב שאתה מכשיר את רצח העם היהודי מכל מיני עילות שוליות ולעולם לא החכמת למתוח ביקורת על הטרור הפלסטיני שבשבילך הוא בכלל תנועה לשחרור לאומי.

לא פלא שרק המעט שבמעט מבין היהודים חושב כמוך, וזה לא בגלל ההתלהמות היהודית הטיפוסית, אלא דווקא בגלל השכל הישר שלהם, והם מבינים שהטרור קיים לא בגלל הכיבוש אלא למרות הכיבוש. או למעשה הטרור קיים בגלל הכיבוש הראשון של קרקעות העמק, מישור החוף ושפלת יהודה ע''י ראשוני הציונים. בטענה שכאילו ההתנחלות הציונית בארץ ישראל הביאה את הטרור היא הודעה שאין מקומם דך היהודים בארץ ישראל. הפיכתה של פלשתינה ליודנריין. המקום היחידי היום בעולם שיהודים לא יכולים להתנחל בו הוא ארץ ישראל.

לכן עמדותיך הן ביזאריות ומוזרות ואין להן תוחלת. ארץ ישראל היא של העם היהודי גם לפי התפיסה האסלאמית הקלאסית שנזנחה ע''י קנאי האסלאם והפכה למודה בעולם המוסלמי. ראוי העם היהודי בן אלפי השנים שיקים את מדינתו הלאומית בארצו שלו, והערבים ראויים להסתפק ב-‏22 מדינותיהם על פני הגלובוס שאליהן מתווספות עוד כ-‏40 מדינות אסלאמיות. ירדן ראויה להוות אתהביטוי הלאומי של ערביי ארץ ישראל היא פלשתינה. אם העקרון הזה יתתקבל על ידי שני הצדדים לא נצטרך יותר למלחמה, וכל אדם באשר הוא ימשיך לחיות את החייו הפרטיים והלאומיים מהנקודה בה הוא נמצא היום.

אני חושש שיותר משרוצים הערבים חלוקה כלשהיא (אם ע''י נהר הירדן, אם ע''י גבולות 48', אם ע''י גבולות 47' וכו') הם רוצים את כל הארץ כולה כמכלול אחד במסגרת האסלאמיזציה של המזרח התיכון וערעור / גירוש המיעוטים הלא אסאלמיים בה - רוב הנוצרים כבר ברחו מהמזרח התיכון. ישראל היא הכוח הבלתי אסלאמי הגדול ביותר שנותר ושמפריע למוסלמים לממש את חלום נביאם. לכן, אין שום משמעות של דונם להם ודונם לנו בנוסחת מציאת השלום, כי לא בוא יבוא. לעומת זאת, יש משמעות גדולה לדונם לנו בנוסחת המשך המאבק הכפוי עלינו על ידי הערבים.

ושחמולת אבו טיר
תפסיק כבר להפטיר
מדרשי סורת טרקטור הקוטל
לפי כל מוקוואמה וכל דין
בירושלים של זהב וכותל.
_new_ הוספת תגובה



אום טובא והבולדוזרים של צה''ל
ספינר (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 16:05)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרסומי צלם בהיכל הם שקרים מגובבים.זה כבר הוכח פעמים רבות.אין הבדל בין הדיווחים שלהם ושל הערבים.הכל נגד מדינת ישראל והיהודים באופן מופגן ומוחלט.לפעמים אפילו התאריך בפרסום שגוי - סתם מתוך אינרציה.
_new_ הוספת תגובה



הכפר ערב א-רמאדין אל ג'נובי
יוסלה  (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 3:30)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אירגון 'בצלם' דווקא עושים עבודה נפלאה
בשטח. ונתוניהם מהימנים על בתי המשפט הישראלים
בארכאות השונות.

הנה קטע מדיווח על הגירוש של תושבי הכפר
ערב א-רמאדין אל-ג'נובי:

''מעדויות שגבה בצלם עולה כי המנהל האזרחי הודיע לאחרונה לתושבי הכפר הפלסטיני ערב א-רמאדין אל-ג'נובי שבסמוך לו הוקמה ההתנחלות אלפי מנשה, במובלעת שממערב למכשול ההפרדה, כי יידרשו לפנות את כפרם ולעבור לאתר חלופי. ההודעה עומדת בסתירה להתחייבות מפורשת של ישראל בבג''ץ.
תושבי ערב א-רמאדין אל-ג'נובי יושבים במקום מאז סוף שנות החמישים, על אדמות שרכשו ואשר נרשמו על שמם בטאבו. בשנת 2002 נכלא הכפר במובלעת של מכשול ההפרדה המספח דה פקטו לישראל את ההתנחלות אלפי מנשה. ביום חמישי, ה- 5.6.2008, הגיעה לכפר משלחת מטעם המנהל האזרחי, שמנתה מספר חיילים וקצין שהציג את עצמו כממונה מטעם המנהל האזרחי על אזור קלקיליה. הקצין ביקש לפגוש את נכבדי הכפר, ובמהלך פגישתם הציע למארחיו לפנות את כפרם ולהתיישב באתר חלופי מעברו המזרחי של מכשול ההפרדה. לדברי התושבים אמר הנציג במהלך הפגישה כי במוקדם או במאוחר יידרשו התושבים לפנות את המקום ואם יעשו כך כעת יסייע להם המינהל במתן שירותים כגון חשמל ומים. תושבי הכפר שנכחו בפגישה סירבו לשמוע את ההצעה ועזבו את המפגש.
...מאז, לא עשתה ישראל דבר על-מנת לעמוד בהתחייבותה זו ואף הוציאה צווי הריסה לחלק מהמבנים בכפר. תושבי הכפר מתפרנסים מגידול צאן, ומכשול ההפרדה חוסם את גישתם לשטחי המרעה שלהם. מאז הוקם המכשול נגדע מקור פרנסתם ומצבם הולך ומדרדר. נוכח כל זאת, עולה חשש כבד כי ישראל מעוניינת לכפות על תושבי הכפר מעבר לאתר אחר, אם בכך שתמנע מהם פתרון שיאפשר את פרנסתם, ואם באמצעות גירוש בכוח.''

_new_ הוספת תגובה



הכפר ערב א-רמאדין אל ג'נובי
ספינר (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 6:15)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש גם מחלוקת לא קטנה בקשר לשופטים ובית המשפט.לא אלך רחוק מזה - כי המלחמה על בית המשפט עדין בעיצומה...
ברור שצלם בהיכל עושה עבודה ''נפלאה'' עבור התורמים לו.אבל ביסודו של דבר זה אירגון שקרני ואנטישמי.הוא למד מהר מאוד שנגד וכלפי יהודי אפשר וצריך לומר הכל ולהטיח כל שקר ודומה אמת כיזה יתקבל.העולם מורגל בעלילות על יהודים.זה שם המשחק.והאירגון הזה מייצא עלילות בשפע בשביל הכסף שהוא מקבל כדי לעשות זאת.זה בעצם לא רק צלם בהיכל אלא שאר אירגונים ליבראליסטים.אם הם קמים בבוקר ולא אמרו שום דבר נגד יהודים - סימן שעדין לא התעוררו...
_new_ הוספת תגובה



הכפר ערב א-רמאדין אל ג'נובי
יוסלה  (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 10:03)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

'בצלם דוווקא אוספים נתונים מדוייקים על
פגיעה באזרחים ישראלים בשטחים, ואינם
מסתפקים באיסוף הנתונים, אלא גם מצביעים
על האופי העברייני של פגיעה מסוג זה. הנה קטע
ממאמר שפורסם על ידי 'בצלם':

''פגיעה באזרחים ישראלים על-ידי פלסטינים:
מאז תחילת אינתיפאדת אל-אקצא חלה עליה חדה במספר הפיגועים אשר ארגונים פלסטינים שונים מבצעים כנגד אזרחים ישראלים. כתוצאה מפיגועים קשים אלה, נהרגו מאות ישראלים ואלפים נפצעו, בישראל ובשטחים, בהם קטינים רבים. התקפות מכוונות נגד אזרחים חותרות תחת כל כלל מוסרי, משפטי ואנושי. הריגה מכוונת של אזרחים מוגדרת כ''הפרה חמורה'' במשפט ההומניטארי הבינלאומי והיא ''פשע מלחמה'' שלא ניתן להצדיקו, יהיו הנסיבות אשר יהיו.
ארגונים פלסטינים מצדיקים את הפגיעה באזרחים ישראלים בטענות שונות. הנימוק המרכזי שלהם הוא ש''כל האמצעים כשרים במאבק נגד כיבוש זר ולמען עצמאות''. טענה זו משוללת כל יסוד וחותרת תחת העקרון הבסיסי ביותר של המשפט ההומניטארי הבינלאומי. עיקרון זה קובע כי האזרחים צריכים להיות מחוץ למעגל הלחימה ולכן חובה להבחין, בכל התקפה, בין פגיעה בלוחמים לבין פגיעה באזרחים. כלל זה, בהיותו חלק מהמשפט המינהגי, חל על כל מדינה, ארגון או אדם, גם אם אלה לא הצטרפו להסכם זה או אחר.
בנוסף, דוברים פלסטינים מבחינים בין פיגועים הנעשים בתוך מדינת ישראל לבין פיגועים המכוונים כנגד מתנחלים בשטחים. לטענתם, מכיוון שההתנחלויות עצמן אינן חוקיות ומתנחלים רבים משתייכים לכוחות הביטחון של ישראל, אין הם זכאים להגנה הניתנת לאזרחים במשפט הבינלאומי.
...טענה זו היא מופרכת... בצלם מתנגד בתוקף לנסיונות להצדיק פעולות אלה תוך שימוש מטעה בנימוקים המתבססים על פרשנות מעוותת של המשפט הבינלאומי. בצלם תובע מהרשות הפלסטינית לעשות כל שביכולתה כדי למנוע התקפות דומות בעתיד ודורש ממנה לחקור ולהעמיד לדין את האחראים לפיגועי העבר.''
אך לספינר האמת לא משנה כלום,
העיקר שאפשר להדביק לעוד מישהו
את הכינוי 'אנטישמי'.

וכך הוא כותב:
''ביסודו של דבר זה אירגון שקרני ואנטישמי.הוא
למד מהר מאוד שנגד וכלפי יהודי אפשר וצריך לומר
הכל ולהטיח כל שקר ודומה אמת כי זה יתקבל.''
_new_ הוספת תגובה



הכפר ערב א-רמאדין אל ג'נובי
אפי דורמן (יום שישי, 25/07/2008 שעה 12:29)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש הסתייגות רבה גם בחו''ל ל'עובדות' שמביאים ''בצלם'' ו''שלום עכשיו'' בפני הציבור ובלחו''ל. לא אחת נתגלו סתירות בין דיווחים של ארגונים שונים באותם המועדים, וגם סתירות בדיווחים עוקבים של אותו הארגון. אני משער שהעבודה של הארגונים האלה יותר דמגוגית ופוליטית ולכן הם חורצים את געתם לפי הכדאיות הפוליטית ולא בודקים עובדות לעומק. אפשר שזה גם קשה לבדוק שטר קניה כלשהו אם אמיתי הוא או לא כי לא לכולם יש אפשרות לעבור על הארכיון הירדני (עד 67) ואח''כ ע''י השלטון הישראלי.

לכן ''בצלם'' ו''שלום עכשיו'' מקבלים ניירות פלסטינים כאמת בלי לבדוק וממהרים לכניס לפיכך נתונים שגויים לסיכומיהם.הדבר הוכך במספר מקרים לפני בית דין או בחשיפות של עיתונאים חוקרים כמו יואב יצחק.

לכן המקרה של רמאדין אל-ג'נובי נראה די מוזר ולא אמין. מקרים כאלה אולי קרו הרבה יותר לג'נוב... דרומה.... בסעודיה.... או לחילופין המקום הזה נגנב ע''י ערבים מיהודים ולכן הוא נקרה ''ג'נוב'' = 'גנוב'.

לאני מחשבה הגיונית כמונו קשה לפעמים להתמודד עם שקרים שנדחפים לנו בכל מיני פורומים ע''י שמאלנים שמכרו נפשם למלחמה כנגד הצדק הציוני.

צדק אין שניים.
צדק יש רק אחד,
והוא במקרה או שלא במקרה ציוני !!!!
_new_ הוספת תגובה



למה שניתן לך בולדוזר?
פופקורן (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 19:40)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שתצטרף לתנועת השחרור הפלסטינית?
כדי שתהרוס את בתי ישראל? כדי שתרצח יהודים ברחובות העיר?

הערות פופקורן לרשימתך:
* היהודים לא לקחו לעצמם ריבונות על היכולת לאלתר במצבי לחץ, אלא רק אתה מאלתר ריבונות על הקביעה הבלתי מוכחת הזאת.
* הבולדוזר הפך לנשק של המהפכה הפלסטינית כי היהודים נתנו לפלסטינים אזרחי ישראל הזכות השווה להחזיק ברשיון ב''נשק'' הזה. כמו שנאמר כאן בהמשך, מחר זה יכול להיות סתם רכב, סמי טריילר, או סל מלא של פלסטינית שהולכת למכור את מרכולתה בשוק העיר.
* אין קשר זמן ואסוציאציה בין הבולדוזר ששרון השתמש בו בעזה ב-‏1970, או ישראל השתמשה בו בישוב היהודי בעזה ב-‏2005 לבין העובדה ששני ערבים השתמשו בבולדוזר השנה בירושלים. ישראל השתמשה בבולדוזר כנגד בנים ולא כנגד בני אדם, והבחורה היחידה שנהרגה מבולדוזר ישראלי היתה לוחמת קידמה אידיוטית שהחליטה להקריב את נפשה על כף הבולדוזר. שני הפלסטינים החליטו להשתמש בבולדוזר ככלי נשק, כמו שאמרת. הבדל אדיר.
* מה הקשר בין זה שאזרח שהזדמן לפיגוע הטרקטור הוא מתיישב חלוץ מסוסיא? הניסיון שלך להדביק למקריות משמעות עמוקה ודומיננטית על שיקול דעתך מוכיחה שאתה שרלטן בחסות ההגיון והאמת. לפי זה עוד מעט תפתח תורה קונספירטיבית לאחר שמסתבר שלשלושת הגיבורים הציונים שחיסלו את המפגעים הערבים יש איזהו קשר בינהם.
* '' אני יודע מה אני הייתי עושה'' כרומז שהיית נוהג כרוצח הערבי על הטרקטור. מכאן, למה שהיהודים לא ינהגו כעצמתך ויפעלו נגד הערבים שלקחו להם את אדמות בית לחם, משכנות רמת סוסיא, בתי הרובע היהודי בחברון? הרי בסופו של דבר אתה הוא שהכשרת את השרץ. אז אל תתלונן.
* היהודים לא תוקפים ערבים. ערבים תוקפים יהודים. זוהי הנורמה הנהוגה בארץ ישראל. תקיפת יהודי את הערבי היא מקרה חריג ובניגור לרצון הכלל. תקיפת ערבי את היהודי היא בקונצנזוס מקיף של החברה הפלסטינית.
אז אל תיכנס לנישות מסריחות שלא משרתות את עניינך, אלא להיפך רק מוכיחות שאתה בונה תילי תילים (או טילי טילים) של תאויוט (טעויות) שנובעות מעמדותיך המצפוניות – מוסריות המוזרות.
_new_ הוספת תגובה



תראה, אם גם אני הייתי שמאלני כמו יוסלה
אפי דורמן (יום שישי, 25/07/2008 שעה 12:50)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אני הייתי מגייס את הבולדוזר לתעמולתי. קאטרפילר הפך לשם קוד שמאלני, למילה שפותחת לשמאלנים את הנפיחות.

גם אני הייתי טורח להעלות עובדות לא בדוקות ולא רלוונטיות על איך שרון הרס את חאן יונס עם בולדוזרים בשנות ה-‏70 כדי להרחיב את רחובותיה (עד היום הערבים שם מודים לשרון על ששיפר את איכות חייהם), למה אתה חושב שפעילי שלום רוצים להחרים את החברה?

לשמאלנים מפריע שצה''ל הורס בתים וגודע עצים שמשמים את הטרור האסלאמי באמצעות בולדוזרים ולא באמצעות מטעני נפץ. לפי טענת השמאלנים הקטרפילרים הרסו לעברים שכונות שלמות ברפיח, בחאן יונס בעזה.

הם מדברים על הריסת שכונות ורחובותומכוניות מעוכות כקופסאות סרדינים ובתים שהופכים לערימות חצץ, על כל תכולתם. לדעתם של השמאלנים כל רחוב ברפיח נראה גרוע שבעתיים מרחוב דוד המלך בירושלים בשבוע שעבר.

הם סופרים כנראה על אצבעות ידיהם ורגליהם שבשנת 2004, למשל, הפכו 10,704 פלשתינאים לחסרי בית, לאחר שצה''ל הרס 1,404 בתים, מרביתם בעזה, ל''צרכים מבצעיים''. לדטענתם במחנה ג'נין (כלומר, בטבורה של העיר ג'נין בלשון השפויים) הרסה ישראל 560 בתים, ומרגיז אותם שהשופליסט המיתולוגי ''כורדי'' סיפר איך לגם ויסקי בזמן ש''הפך את ג'נין לטדי''. לא חשוב שבסוף בית משפט מצא שכל הסיפורים על הטבח וההרס שהיו שם הם שקר גס של הפלסטינים ו''מחנה השלום'' הישראלי. ב''קשת בענן'', עוד מבצע דחפור, הרסה ישראל 120 בתים ביום אחד במחנה ברזיל ברפיח. רק מי שהיה אז ברפיח ובחאן יונס יכול להבין מה עשו דחפורינו המצוינים. אבל השמאלנים שוכחים לציין שכל הבתים היו צמודים לגדר הגבול המצרית, כולם שימשו את הטרוריסטים למבצעי הברחות ורובם בכלל היו כבר נטושים ממגורי אנשים.

אבל אצלם הדחפורים לא רק הורסים אלא גם הורגים. לטענתם השיקרית נהג בולדוזר הרג בכוונה תחילה את חיילת ה'שלום' רייצ'ל קורי שלדעתם הנהג ראה אותה דרך כף הפלדה הענקית ומחץ את הפישפשה למוות.
גם סבא, שתי דודות, אמא ושני ילדים במחנה הבליטים בשכם נמחצו למוות מקירות בתיהם שנפלו על ראשם כאשר צה''ל פרץ לכסבה כדי לחריב את מאורת המחבלים. וגם את ג'מאל פאיד הנכה במחנה ג'ניןמחץ הטרור-דחפור, לפי דבריהם, כי סתם בא ליאהוד להרוג ערבי נכה.

ככה הם מגלגלים את הדחפור בראשם, והוא עושה להם סלט מהאמת. העיקר להשמיץ ולהכשיר את הדחפור כשהוא בידיהם של ערבים מתאבדים.

אבל מה לעשות שצה''ל יכול היה במקום להשתמש בדחפורים למשימות פתיחת צירים ושטחים, להשתמש בפצצות של טון. יותר מהר, יותר עוצמה וגם יותר רעש ואבק. גם לדעתי נכון שצה''ל יזנח מעט את הסמיטריילר כי הם מצטלמים יפה, ויעיף כל פעם כשצריך כמה פצצות טונה. לנו זה יהיה הרבה יותר פשוט. זה לפחות כל זמן שהפלשתינים ימשיכו להפעיל טרור נגד היהודים.
_new_ הוספת תגובה



למה שניתן לך בולדוזר?
ירח של אוגוסט (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 17:26)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חושב שיש להם מענה הגיוני ומסודר לטענותך?

הפוליטיקה של שמאלנינו היא פוליטיקת בטן. מאכילים אותה בהרבה זבל ופולטים הרבה שטויות מכל מיני חורים.
_new_ הוספת תגובה



אני משער שליוסלה קשה לענות
חכם ציון (שבת, 02/08/2008 שעה 9:17)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על שאלות ליבה כאלה.

הוא מרגיש חופשי ומאושר רק בשדה הפופוליסטיקה (פוליטיקה פופולרית ואלסטית).
_new_ הוספת תגובה



[•] ובפירוק הגדר וההתנחלויות ננוחם
במחשבה שניה (יום שני, 28/07/2008 שעה 23:06)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]...
_new_ הוספת תגובה



משא ומתן עם השטן
ספינר (יום ראשון, 20/07/2008 שעה 23:39)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במלחמת העולם השניה היו יהודים שניהלו משא ומתן עם השטן הנאצי כדי להציל יהודים.התמורה היתה במשאיות אשר יובילו יהודים למחנות הריכוז שבהם שרפו את היהודים באש.
האם זה משא ומתן מוצדק? להציל כמה יהודים לגרום למותם של עשרות אלפים?
האם ניתן להכנס למשא ומתן עם השטן ולהכיר בו כגורם תרבותי למשא ומתן על הקטנת מספר המשרפות משבע לארבע?
האם נוכל להסתפק בכך שיש רק ארבע משרפות שבהן שורפים יהודים מדי רגע?
האם יהיה זה משא ומתן בנוכחות האו''ם ויועציו או בעזרת נציג סודי של מצרים? האם יהיה זה משא ומתן פנים אל פנים או שהנציג המתווך ירוץ מחדר לחדר ובסופו של דבר יכריזו העתונים כי הושגה הסכמה בין היהודים לשטן ועכשיו יפעילו רק שלוש משרפות ,והיהודים יניחו זרים של גלדיולות עם מקהלת צדיקוב ברקע...
מישהו רוצה לנהל משא ומתן תרבותי עם השטן?
או שאולי אנשים לא רואים את השטן כי לבוש מחצלות ורוצה להחזיר שבויים בתור ארונות?
_new_ הוספת תגובה



משא ומתן עם השטן
יוסלה  (יום שני, 21/07/2008 שעה 0:18)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הביטוי 'משא ומתן עם השטן'
חביב על ספינר, מסיבות השמורות עימו
(הפסינציה עם השטני בכלל עקב הזעזוע
שנגרם לו בילדותו וגרם לו לפקפק במוסר
ובמצפון האנושי בכלל).

אין לכך כל קשר ענייני עם מאמרו של אבנרי
ווודאי שאין זה רלוונטי לתגובתו של יוסלה.

וכדי לקיים מראית עין של ענייניות בתגובה
לתגובה שאיננה עניינית,
החיזבאללה או החמאס אולי 'לא נחמדים'
(לתת קרדיט ראוי לגולדה מאיר),
אך רחוקים הם מלהיות מזוהים עם השטן.
הדמוניזציה של האוייב היתה תמיד בעוכרינו,
וכאשר זה חלק ממסע למניעת משא ומתן על
הסכם הקבע עם הפלסטינים, הרי הדמוניזציה
של היישוב הפלסטיני בשטחים היא יותר
ממגוכחת, כאשר מדי יום היהודים ה'תרבותיים'
גונבים עוד אדמות פלסטיניות ועוברים על החוק
ומבצעים פשעים בחסות הצבא נגד אוכלוסיה
אזרחית.

היהודים הפכו לגנבים, כעם, כמדינה.

וספינר טורח להזכיר את השטן
בדיוק שש פעמים בתגובתו.
אם זו לא מנטרה אז מה כן?
_new_ הוספת תגובה



רבנים וחיבוקו של השטן
דוד סיון (יום שני, 21/07/2008 שעה 6:21)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנסיון שלך לשפוט אנשים בלי ממש לבדוק את תנאי המציאות בה הם ניהלו מה שניהלו הוא לא חכם, גם לא ראוי. ראשית אינך יודע מספיק (בכל מקרה לא הראית שאתה יודע) מה עשו במשאיות. שנית, אתה שופט את אותם אנשים לאחר מעשה, לאחר שאתה יודע הרבה יותר ממה שהם ידעו בעת המשא ומתן. זה בהחלט ''חוכמה'' שבדיעבד. בכלל לשפוט את אותם אנשים, בעיקר של אלו שניסו להציל לא רק את עצמם הוא מעשה לא ראוי.

אם אינך רואה זאת נסה לענות על השאלה הבאה.האם אותם רבנים שהשאירו את קהילותיהם מאחור רקדו עם השטן בדרך אל החופש?
_new_ הוספת תגובה



רבנים וחיבוקו של השטן
ספינר (יום שני, 21/07/2008 שעה 20:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו שיש מנהל בנק גנב,מועל ופושע יש גם כאלה המתהדרים בתואר רבנים,אבל הם,לא עלינו פושעים.
צריך להבין שאם אדם הוא פושע - יש לו איצטלות רבות והוא מתחפש למה שאינו,בכל מגזר.
לא הפשיעה עשתה אותם לרבנים,(אם יש כאלה)- אולי הסתרתה.
כמו ששמענו על כהן גדול שנעשה באחרית ימיו צדוקי....
מה אתה רוצה לומר בזה?
_new_ הוספת תגובה



רבנים וחיבוקו של השטן
ספינר (יום שני, 21/07/2008 שעה 20:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם הכוונה שלך היא לסנגר פה על רבני אוסלו שבעצם לא ידעו ולא הבינו ולא ראו את התמונה כמות שהיא?
ולכן אסור בעצם להאשימם באסון הגדול שהפילו על עם ישראל?
_new_ הוספת תגובה



רבנים וחיבוקו של השטן
דוד סיון (יום שני, 21/07/2008 שעה 20:45)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפני שאתה ממשיך בברבורים (תגובה 119719) ושאלות
(תגובה 119723) קרא שוב את ההודעה שלך אליה
התייחסתי. אם תעשה זאת בעיון ודאי גם תבין את מה שכתבתי.
_new_ הוספת תגובה



רבנים וחיבוקו של השטן
ספינר (יום שני, 21/07/2008 שעה 21:13)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סליחה,אני מתנצל - לא ידעתי שאסור לי לקרוא אותך בין השורות.
_new_ הוספת תגובה



רבנים וחיבוקו של השטן
דוד סיון (יום שלישי, 22/07/2008 שעה 5:06)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בהחלט יכול להמשיך לכתוב שטויות בלי קשר לדברים
שכתבתי או אלו שאתה כתבת. אתה לא חייב לנהוג בהיגיון.
_new_ הוספת תגובה



רבנים וחיבוקו של השטן
ספינר (יום שני, 21/07/2008 שעה 20:40)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מאלה האידיוטים,החשוכים והאנטי-ליברלים הסוברים שאת האדם יש להאשים בתוצאות של מעשיו ולא בכוונות של מעשיו.
כי הדרך לגהינום רצופה בכוונות טובות
תישאר אתה עם הליברליות שלך.אני לא אחטוף לך אותה
_new_ הוספת תגובה



רבנים וחיבוקו של השטן
ספינר (יום שלישי, 22/07/2008 שעה 20:12)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בלי משים הגענו אל מהות הויכוח ביננו.
אתה יהודי ליבראליסט (אולי גם אתאיסט),ואני יהודי שבגיל מאוחר למדי התחיל להניח תפילין.
בעבור הליבראליסט סיסמאות כמו חופש הפרט והחידקל,חופש הביטוי,חופש הזכויות ועוד קצת זכויות בעבור חופן זכויות - הן מהות החיים.
בשבילי אלה הן סיסמאות ריקות מכל תוכן ערכי ומוסרי ולכן אין להן מהות.בדיוק כמו שסכין יכול לשרת רוצח ויכולה לשרת רופא מנתח בהצלת חיי אדם.לסכין אין מהות.היא מכשיר.
ולכן אתה שופט אנשים לפי הכוונות שלהם ואני שופט לפי המעשים שלהם ותוצאות המעשים.
אני,מסכן כמוני,רוצה לחיות בעולם של חובות ומצוות (מצווה - לשון צותא).בעולם שלי הזכות היחידה והראשונה במעלה היא - הזכות למלא חובות
לפיכך,הכוונות שלך לא מדברות אלי כי הן מבוססות על זכויות,כביכול.
זו מהות ההבדל התהומי ביננו.
זכויות והדרישה לעוד ועוד זכויות הם שהביאו את העולם למלחמות ולהתמוטטות ולכל ריב ומדון שאתה שומע עליו או קורא בעתונים.
ראית פעם מישהו מוכן להילחם על חובותיו?
אבל אם תעצור לרגע,כדי לחשוב,תוכל להיווכח כי כאשר אנחנו ממלאים את החובות שלנו - באופן אוטומטי אלה נעשות הזכויות של הכלל.
למילוי חובות צריך תרבות וצריך חינוך.זה לא ענין לאתאיסטים.
למלחמה על זכויות - מספיק גם ערימות של זבל.
גם לזבל יש זכויות,בעצם.
יש סיפור על חסידים ששאלו את הרבי שלהם איך מבדילים בין יצר הרע ויצר הטוב? הרבי נאנח.הרי שני היצרים האלה נמצאים אצל כל אחד מאיתנו - אז מה בעצם עושים.עצת הרבי נחוצה כדי להמשיך לחיות.
הרבי אמר,גם היצר הטוב וגם הרע עטופים מבוקר עד ערב בטלית.שניהם טובלים במיקווה.שניהם מניחים תפילין ומתפללים כל היום ולשניהם יש זקן עד הברכים.אז איך מבדילים?
לפי המעשים ותוצאותיהם.
_new_ הוספת תגובה



תעודת עניות
יוסלה  (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 0:16)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עבור ספינר,
חופש הפרט, חופש הביטוי,
זכויות אדם, וכיוצא בזה הם
בגדר ''סיסמאות ריקות מכל תוכן
ערכי ומוסרי''.

ספינר המסכן (''מסכן כמוני'')
''רוצה לחיות בעולם של חובות ומצוות''.

אך התלמיד החכם כנראה דילג על המצוות
הנוגעות למה ש'בין אדם לאדם'.
וכנראה שגם במה שנוגע ל'בין אדם למקום'
אינו בקיא במיוחד. זה טבעי אצל מתחילים,
שהם נוטים לקלוט רק את פני השטח, את
מראית העין, ולא את המושגים בהגדרותיהם
המלאות.

מקימי המדינה התגאו בכך שהצליחו לייסד
את המדינה על עקרונות החופפים ולעיתים זהים
לעקרונות המוסר היהודי. וכל ילד בכתה א'
ישמח להסביר לספינר כיצד מגמה זו באה לידי
ביטוי בחוקי היסוד למדינת ישראל, זכויות אדם,
וחופש הביטוי.

האיש באמת סובל מבילבול אינטלקטואלי מוחלט.
הסמיכות של חוסר האוריינטציה המוסרי ברמה
האישית, ללימודי היהדות בהם הוא עוסק לאחרונה,
גורמת גם למשמעות של 'חומר' היהודי להשתבש
לחלוטין.

'קצת יהודי' מתי שזה נוח, זה לא מספיק.
_new_ הוספת תגובה



תעודת עניות
ספינר (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 16:02)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה-
לא הבנת את מגילת העצמאות ולכן לא תצליח להבין מה שאני כותב.בוא נחזור לרגע להתחלה כדי להסביר לך בקצב הכתבה.תשתדל.תנסה גם לקרוא את שפתי - זה עוזר:
זכויות האזרח וחופש הביטוי שבחוקי היסוד של מדינת ישראל מתייחסים למדינה יהודית.מדינה י ה ו ד י ת.מדינה י ה ו ד י ת.המושג הוא מדינה יהודית.יהודית - הוא שיוצק תוכן לקלישאות של חופש הפרט והחידקל וחופש הביטוי.
ברגע שיהודים כמוך מייחלים להקמת מדינת כל אזרחיה - כל זה הופך מיד,ובאופן אוטומטי, לערימה של זבל.
_new_ הוספת תגובה



תעודת עניות
יוסלה  (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 0:39)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה על שהסברת הכל בקצב
הכתבה,
רק שבמקרה הזה נראה
שה'תלמיד' עולה על 'רבו'
היהיר.

''זכויות האזרח וחופש הביטוי שבחוקי היסוד של מדינת ישראל מתייחסים למדינה יהודית.''

אין צורך להתאמץ כל-כך כדי להסביר שעמדותיך
בענייני מוסר, חברה, ומדינה,
מבוססות על דיעות קדומות.

אין צורך להתאמץ כל-כך כדי לשכנע
אותנו שעמדותיך מבוססות על גזענות פשוטה.
ברגע שעקרונות המוסר היהודי או הישראלי
מתנגשים אצלך עם הרצון להמשיך את השליטה
בשטחים, העקרונות לפח האשפה.

להחלת עקרונות המוסר והמשפט רק על מי שאתה
חפץ ביקרו יש הסטוריה ארוכה ולא מעודדת.
ואין צורך שתתאמץ כל-כך לשכנע אותנו שאינך
אדם מוסרי, מתוך בחירה.
כבר קלטנו את המסר.
_new_ הוספת תגובה



תעודת עניות
ספינר (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 6:19)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה ממשיך לנבור במלים
מה זה דעות קדומות? זה משהו טוב או רע?
ומה הדעות שלך - הן מתקדמות?
_new_ הוספת תגובה



תעודת עניות
יוסלה  (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 10:26)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עכשיו אתה מתקשה להבין למה מתכוונים
כשאומרים 'דיעות קדומות'?

ובכן, בקצב הכתבה,
ב'דיעות קדומות' הכוונה לאמונות הקיימות
בציבור, אשר אין להן ביסוס במציאות.
לדוגמא בארה''ב במחצית הראשונה של המאה
העשרים עדיין האמינו רוב תושבי מדינות הדרום
הלבנים שיש צורך בהפרדה בין לבנים לשחורים
בשל הנחיתות של השחורים בכל התחומים,

דיעות קדומות אלה היוו גם את הבסיס למשטר האפרטהייד
בדרום אפריקה, משטר שהתקיים עד לשנות השמונים של
המאה העשרים.

אתה לא המצאת את עניין הדיעה הקדומה,
סביבון יקר, ואתה גם לא תהיה האחרון שנגוע בזה.
אחריך עוד יבואו יהודים רבים שיאמינו שאכן
האיכר הפלסטיני, או חבר הפרלמנט הפלסטיני ברמאללה
הם בני אדם נחותים מיהודים כמוך וכמוני.
כך הרי הינך חושב,
ועל זה מושתתת התפישה המדינית שלך.
ולכן אני מכנה אותך 'הטרנספריסט המנומס',
-איש טוב מבית תרבותי שמאמין שכארבעה
מליון פלסטינים החיים ביהודה שומרון ועזה
הם תת-אדם, חסרי זכויות אדם בסיסיות,
חיות צמאות דם, - רוצחים השולחים את ילדיהם
להתפוצץ בקרב היהודים ללא מחשבה נוספת.

השטניות שבאה לידי ביטוי ביחס הזה לפלסטינים
היא כולה שלך.
_new_ הוספת תגובה



תעודת עניות
ספינר (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 13:29)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהי הדעה הקדומה שאתה מנסה להתייחס אליה למעלה
- שיש צורך בהפרדה בין שחורים ללבנים?
או שמא
- השחורים נחותים?
_new_ הוספת תגובה



תעודת עניות
ספינר (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 6:23)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה ממשיך לנבור במלים
מה זה גזענות,משהו שאתה מחליט עליו במטבח או בשירותים?
ראית משהו לא גזעני בעולם הזה?
אתה יכול להראות דוגמא?
למשל, הערבים - הם גזענים או לא?
ומי שנלחם בהם הופך מיד לגזעני?
תחשוב קצת,אל תיפול עיוור למלכודת
_new_ הוספת תגובה



תעודת עניות
יוסלה  (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 10:47)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

'גזענות' זה לא משהו שמחליטים עליו במטבח
או בשירותים. זו תפישת ציבור שלם או לאום
כנחות או כחסר זכויות בשל זדהותו הלאומית.

בגלל זה הסימנים הראשונים של הגזענות היהודית
בישראל היו בביטוי המפורסם של גולדה מאיר,
'אין פלסטינים'.
הנסיון הראשון של הגזען הוא ל'איין' את האובייקט.
אם אין פלסטינים אז אין צורך להתמודד עם נוכחותם
באיזור, ואין צורך להתמודד עם היחס כלפיהם.

וכאשר התברר שאכן יש פלסטינים, לקח למדינת ישראל
עוד כמעט עשרים שנה כדי להבין שהפלסטינים בארץ
ישראל הם בני-אדם. מי שנלחם בפלסטינים בעת מלחמה
בוודאי שאינו הופך מעצם לחימתו לגזען. אך מי שמנצל את
מציאות הכיבוש הישראלי בשטחים כדי לבצע פשעים נגד
האוכלוסיה האזרחית הפלסטינית באמתלה שארץ ישראל
היא של היהודים, ושהפלסטינים הם חסרי זכויות, ואין להם
קול להשמיע בדיון המשפטי על גניבת אדמותיהם, - איש זה
הוא גזען, כי הוא טוען לנחיתותם של התושבים הפלסטינים
כצידוק לפגיעה חוזרת ונישנית בזכויותיהם הבסיסיות.

הצדקת פשעים נגד אוכלוסיה אזרחית המזוהה ללא ספק עם
העם הפלסטיני, היא אקט פושע על בסיס גזעני.

יהודים אינם אוהבים כאשר מכנים אותם 'גנבים' או 'גזענים',
כי היהודים יודעים מה פירוש הדבר להיות קורבן הגניבה
או קורבן האקט הגזעני. אני מציע לספינר שלא להיתמם יותר מדי
בעניין הזה. איש מבין משתתפי האתר לא לוקח אותך ברצינות כאשר
אתה כותב: ''מה זה גזענות, משהו שאתה מחליט עליו במטבח או
בשירותים?''

ובעוד שיוסלה עושה סדר בהגדרות,
ספינר ממשיך לעשות ספינים גם על
המונחים שהם נוף ילדותו.
ניצול השואה שטוען שאינו יודע מה זו גזענות.
מי שנופל עיוור למלכודת.
_new_ הוספת תגובה



תעודת עניות
ספינר (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 13:49)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה הביטוי של גולדה אין פלסטינאים הוא גזעני? זו אמת היסטורית

אם אני אומר על כושי שהוא אידיוט - אני גזעני?
ואם מנתח מוח מפורסם בארה''ב כאחד מגדולי המומחים אומר בועידה רפואית של מדענים כי המוח של הכושים יותר קטן(הוא אומר זאת בהרבה מלים לועזיות שלא אתה ולא אני מבינים) ולכן הם יותר טיפשים מלבנים - זו אמת קשה או גזענות?

ואם אוסטרלים אומרים שהם לא רוצים לגור על יד מסגד - זו גזענות?

מה קשור זה שיש או אין פלסטינים עם העובדה שהם בני אדם? מי הכחיש שהם בני אדם? אולי אתה כי אתה אף פעם לא מתייחס אליהם.אתה מעליב אותם בזה.אתה גזעני?

אף אחד לא מצדיק פשעים נגד אוכלוסיה אזרחית וגם לא פלסטינית.
במקרה - אולי שמעת על כך - יש לנו מלחמה נגד הציבור הפלסטיני.אני יודע שאתה תאמר שזה לא נכון כי מדובר פה בכמה כתות של טירוריסטים (יתכן שאתה אפילו תכנה אותם לוחמי חופש) והמלחמה הזאת לובשת צורות ופושטת.מה פה גזעני?
היית מציע שנלחם בבלגים? גם אני

המונחים שהם נוף ילדותי שייכים רק לי.לנוף ילדותך יש מונחים שהם הפוכים לחלוטין מנוף ילדותי.
אם אתה רוצה להשוות ביני לבינך אז אני מציע שתתחיל להגדיר הכל מאלף.

ועוד שאלה מוסרית : האם אתה מצדיק מלחמה בפושעים הגזענים בכל מקום שהם נמצאים? זה יהיה בסדר?

אני לא נעלב כשאתה מכנה אותי גזען - כי גם אתה כזה.אין שום דבר על האדמה שאינו גזעני - זה נובע מן האגו של כל אחד ואחד.בלי אגו אין ישות.מצטער.לא תוכל להראות לי משהו נקי מגזענות,אפילו לא דויד סיוון
_new_ הוספת תגובה



[•] אל תדבר בשם היהודים לשווא
אבינועם הצלופחי (יום שישי, 25/07/2008 שעה 7:41)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דווקא התרשמתי מקריאת ידיעות שכתבת בדף הראשי שאתה די אוהב לכנות יהודים כ'גנבים' , 'גזענים' ושאר קללות עד שלפעמים חשבתי לעצמי שרק ערבי פלסטיני יכול לכתוב שטויות כאלה מעוצמת התבוסה שבליבו. אבל מסתבר שאתה דווקא די מסתדר עם הפלטפורמה הזאת. וזה מעיד רק על עצמך ולא על היהודים בכלל.

זה נכון שאינך מחליט להיות גזעני בשירותים או במטבח (אם אתה נחשב לשפוי), [•]...
_new_ הוספת תגובה



מגמת הקישקוש נמשכת
דוד סיון (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 6:07)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קישקשת שטויות על קשר בין השטן ואנשים שונים בתקופות שונות (תגובה 119696). הערתי לך שהנסיון שלך לשפוט את אותם אנשים, בעיקר של אלו שניסו להציל לא רק את עצמם הוא מעשה לא ראוי (תגובה 119706).

והוספתי שאלה כדי לעזור לך להתמקד בעניין: אם אינך רואה זאת נסה לענות על השאלה הבאה.האם אותם רבנים שהשאירו את קהילותיהם מאחור רקדו עם השטן בדרך אל החופש?

מאז אינך מפסיק לכתוב שטויות שאינן מתחברות לנושא ההערות שלי. לכן הטענה שלך, ''בלי משים הגענו אל מהות הויכוח ביננו'' היא מופרכת בעליל.

אתה בהחלט יכול להמשיך לכתוב שטויות בלי קשר לדברים שכתבתי או אלו שאתה כתבת. אתה לא חייב לנהוג בהיגיון.
_new_ הוספת תגובה



מגמת הקישקוש נמשכת
ספינר (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 15:53)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשביל ליבראליסטים כמוך השימוש במטבעות לשון הכוללות את השטן הם מה בכך (סילסולי לשון),הרי השטן מתגורר בשכונה שלנו....כמו אותו ליבראליסט שמוכן להתקשר עם השטן בשביל להביא שלום.
איזה שלום יכול לדעתך השטן להציע? משהו שאתה יכול לחיות איתו? האם זו עוד מלה בלתי חשובה וקלילה כמו סיסמת השלום הנואלת :תהליך-שלום אוסלו''? האם ידוע לך שבמהלך תהליך השלום הזה נהרגו למעלה מ 1000 יהודים חפים מפשע,אבל בשלום? האם גם זה קשקוש ושטויות בעיניך כפי שאתה מכנה את הדברים שאני כותב לך?

האם רק סיסמא כמו קאקה-קולה טעם החיים - מדברת אליך כי היא חופשית מכל מטען של ערכים ומוסר? רוצים חיים קלים,מה?

זה מה שאתה מייחל אליו - חופשי-חופשי-חופשי ועם המון זכויות וקצפת (או שאולי גם קצת תוספת של אמנת ז'נבה?)
_new_ הוספת תגובה



אוסף השטויות של ספינר גדל והולך תגובה 119774. ספינר במיטבו?
דוד סיון (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 19:00)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הדרך לגהינום רצופה בכוונות
ספינר (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 19:10)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר לחברנו בהנהלה ,סיוון (גם אני למרבה הפלא יודע לכתוב בגוף שלישי - אבל לא שלילי) מתחשק, אזי כוונות זה דבר רע מאוד - ראו מאמרו על בית המשפט והשואפים להרסו...
אבל כאשר אני טוען שיש להסתכל במעשים ולא בכוונות - אזי אלא שטויות.
יש לו בית יוצר מענין,לסיוון - כהרגליהם של הליבראליסטים.מילה חשובה רק לרגע,בשביל הרושם של הביטוי.מחר,בעוד רגע,נחליף אותה באחרת,מרשימה לא פחות.התוכן? מה חשוב.יחי הרושם.וגם חופש הפרט והחידקל...
_new_ הוספת תגובה



אתה בהחלט כותב שלילי, אבל עדין לא לעניין
דוד סיון (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 19:50)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפני יותר מיומיים הערתי הערה ביחס לדברים שכתבת (תגובה 119706). מאז במקום להתייחס עניינית, כתבת שטויות, כתבת על ליבראליסטים (גוף שלישי), כתבת על סיסמאות ריקות ועוד אבל עדין לא התייחסת באופן ישיר להערה שלי.

להתנהלות כזאת, מה לעשות קוראים התנהלות לא עניינית והתוצאה היא אוסף שטויות. יש לך בית יוצר מוזר של החלפת מילים מרשימות אולי אבל בעלות אופי שטותי.
_new_ הוספת תגובה



רבנים ומפא''יניקים וחיבוקו של השטן
פופקורן (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 19:54)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני בדרך כלל מעלה קבס כשמערבים כמעט כל דבר בשואה ולכן ספינר נהג לא נכון בעניין הויכוח כאן.
אבל גם תגובתך היא סתמית וכללית מתוך שאתה מניח שהוא לא יודע כלום ואתה יודע הכל.
בעקרון הצלת אנשים ממוות ידוע, ובעיקר אם הם יהודים, זוהי מצווה גם בעבור המשאיות ששימשו את הצבא הנאצי. הם לא שימשו להובלת יהודים למחנות ריכוז, כי זה נעשה בעיקר ברכבות.
אבל הבעיה של קסטנר וחבורתו שהם חילצו בפעם אחת וזהו רק אנשים המקורבים אליהם, משפחה, מהחוג הפוליטי ומ'אצולת' נתורי קרטא האנטי ציונים, והזניחו את כלל ישראל. כל יהודי באשר הוא, גם אנטי ציוני, היה ראוי להצלה בכל דרך, גם בעבור פגישה ועיסקה עם הנאצי המתועב ביותר. העיקר להציל. אבל ההצלה היתה צריכה להיות בונה פידה ולא לפי אינטרס אישי או פוליטי כלשהו. כי הדם של כולנו שווה.
_new_ הוספת תגובה



... וחיבוקו של השטן
ספינר (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 20:22)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מכשירים את השטן,עם או בלי מלח,בכל מקום.עכשיו הוא נעשה פרטנר לתהליך השלום כי הליבראליסטים מגייסים אותו לעזור להם.
מכשירים את החיזבללה ואת חמס.זה כמו לרקוד עם זאבים.לא ממש נורא.אפשר לחיות עם זה.
האלטרנטיבה היא להשמיד? מה פתאום,הם בסך הכל רוצים לרסק את הישות הציונית-יהודית.ביג-דיל.חמודים שכאלה...במה הם שונים מאיתנו שגם אנחנו רוצים מדינת כל אזרחיה?
_new_ הוספת תגובה



חיבוקו של השטן
דוד סיון (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 21:53)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובתי היתה התחלה של נסיון לדון בעניין הנסיון להאשים את האנשים שהיו בתוך התופת. לכן היא היתה כללית כהתחלה ועובדה שספינר לא הרים עדין את הכפפה ושיגר וממשיך (תגובה 119801) לשגר כל מיני האשמות נבזיות חסרות שחר (''מכשירים את השטן'').

רמזתי שמי שלא היה שם צריך להיות מאד זהיר לפני שהוא מפזר האשמות. לא היה בכך הנחה לגבי מה שספינר יודע, אלא לגבי מה שכתב.
_new_ הוספת תגובה



חיבוקו של השטן
ספינר (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 6:33)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דויד סיוון, כמו כל ליבראליסט דעתני חושב שהוא יקח את הויכוח לחצר שלו,על שפת הבריכה עם ממתקים לילדים.הוא הרי מראה לי בעקשנות את הדברים שהוא כותב עם ציטוטי התגובות.כאילו שאחרים לא יודעים לקרוא ואם יודעים לא מבינים בעצם מה שכתוב...
וכל פעם שאני מרחיב את היריעה ומראה לו שבעצם העקרונות שהוא משתמש בהם יפים למצבים אחרים - הוא נכנס ללחץ וחוזר לשקף את הדברים ואת הכוונות שלו.הרי הוא התכוון לפה ולמה אני לוקח את זה לשם?
כי אני לא בחצר שלך,סיוון.והכוונות שלך לא מענינות.כשאתה ממליץ על עקרון של לשוחח עם השטן -מתוך הדגשה שאולי האנשים ההם לא ידעו שזה באמת שטן - ובכלל לא נורא לשוחח איתו - העברתי אותך להסכם אוסלו ושאלתי אם פה האנשים יודעים עם מי מדברים כי התוצאה נוראה.
אני יודע מה תאמר עכשיו - שוב פעם תראה את מספרי התגובות בכחול ושוב הפעם תגיד,הוא לא מדבר לענין - לא זה מה שאמרתי...
מצטער - אני לא בחצר שלך.אבל גם אתה כבר לא שם.
_new_ הוספת תגובה



השקרים של הנבלות
דוד סיון (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 7:50)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספינר, שוב עברת להשמצות זבל וזה לא מפתיע. הרי זה מה שמתחולל בחצרות שבהן אתה מסתובב. זו לא הפעם הראשונה שאתה עוסק בהפצת השקרים והעלילות נגד יהודים. ההודעות בתת-הפתיל הזה בלבד מלאות בכך. כל זה מעיד אלף מונים שהאמונות שלך מתאימות לערימות הזבל והשנאה בהן אתה משוטט. אין לאמונות הזבל הללו שום קשר ליהדות.

השנאה, הנבזות והנבלה שמקננים בך, ספינר, הם הסיבה ליכולת העלובה שלך לנהל דיון בצורה תרבותית.
_new_ הוספת תגובה



[•] השקרים של הנבלות
ספינר (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 13:55)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה זה ''תרבותי'' בעיניך? למה אתה סבור שאני צריך לקנות את התרבות שלך? התרבות שלך - זה החצר שלך.האם יצאת פעם החוצה?
אם משהו כ''כ מרגיז אותך וכואב לך - למה אתה לא כותב על זה במקום לכתוב עלי? למה שלא תתייחס לדברים,לשם שינוי?
_new_ הוספת תגובה



אתה, ספינר, ממשיך לשקר
דוד סיון (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 15:46)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה, ספינר, הרי מעדיף להשמיץ את ברי הפלוגתא שלך בלי להתייחס לדבריהם.
לצורך כך אתה מגייס שנאה, נבזות, נבלה וזבל. לכן אל תתפלא אם חלק מזה משפריץ גם עליך.

אני לעומת זאת כתבתי וכותב על השקרים, ההשמצות והזבל המרכיבים את
הודעותיך. מכאן שהשאלות שלך מעידות בהקשר הזה על חוסר הבנה - בורות.
_new_ הוספת תגובה



[•] אתה, ספינר, ממשיך לשקר
ספינר (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 18:46)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הוסרו קטעים שעוברים על כללי המערכת.]
_new_ הוספת תגובה



משא ומתן עם השטן - המשך
ספינר (יום שני, 21/07/2008 שעה 20:33)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש כמה סוגים של יהודים שהם עופות מוזרים וזרים (זר לא יקרב אל המשכן).רפורמים,משיחיי-יש''ו ומוכי אובססית השטנה העצמית.
ניקח לדוגמא אובססיבי שלקה (חס ושלום) במחלת השרטן.הוא ינהל עם השרטן מו''מ ברוח תרבותית לפי עקרונות חופש הפרט והחידקל עם חופש הביטוי, ועם אופקים רחבים ויאמר לו,תיקח לך מקום זעיר בכבד,אבל לא במוח או בלב.הנימוק ההגיוני כמובן מרהיב.הרי אם תיקח לך מקום במוח או בלב לא אתה ולא אני נחיה לאורך ימים....(ד''א,השלבים הם:שרלטן,שרטן,שטן)
אצל אירגוני הטירור הערבים אנחנו רואים תופעה שכזו: הם לא מוכנים לחיות עם השרטן הציוני.הם ילחמו בו עד מוות...זה לא הגיוני,לכאורה.
זה הגיוני מאוד.יש להם מליארד וכמה מאות מליונים של מוסלמים.מה יקרה לאומה המוסלמית האדירה עם יתפגרו להם כמה מאות מליונים בדרך להשמדת היהודים?
האובססיבים שלנו לא רואים את התמונה.הם עסוקים בניהול מו''מ עם ש(ר)טן של טירור.
_new_ הוספת תגובה



משא ומתן עם השטן - המשך
יוסלה  (יום שלישי, 22/07/2008 שעה 0:17)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תשע פעמים 'שטן'
(שטנה, שטן, שרטן, וכו').

אכן,
המשך המשא והמתן
עם השטן.

'אובססיביות'
כבר אמרנו?
_new_ הוספת תגובה



משא ומתן עם השטן - המשך
ספינר (יום שלישי, 22/07/2008 שעה 6:28)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשמנתחים - יורד דם
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שלישי, 22/07/2008 שעה 8:56)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בחיפוש אחר השטני
אין צורך ללכת רחוק.

הכל מצוי כאן,
קרוב לבית.

_new_ הוספת תגובה



אובססיוסליה
ספינר (יום שלישי, 22/07/2008 שעה 19:49)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גניקולוג שבודק עשרות אברי מין בגדלים שונים ביום -
היית טוען שהוא עוסק בזימה?
_new_ הוספת תגובה



אני לא חושב שיש משהו שטני אצלך
ספינר (יום שלישי, 22/07/2008 שעה 19:53)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בבית,יוסלה - אני רק סבור שאתה מאוהב בזה.זה הרומן של החיים שלך.
ראיתי גם ילדים שאוהבים לשחק עם סכיני גילוח על זרועם החשופה בסמוך לוריד הכחול.
מה לא עושים בשביל למשוך תשומת לב...
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 0:17)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם לא עדיף להמנע מתגובה
כאשר אין לך מה לומר?
_new_ הוספת תגובה



ספינר הוא כותב מעולה ומבריק.
צדק (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 11:57)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספינר, תמשיך לכתוב, אני נהנה מכל מילה.
_new_ הוספת תגובה



ספינר כופף את יוסלה
רון הברון (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 12:01)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



צדק - אתה כוכב.
ספינר (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 18:56)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אל תפסיק לכתוב ולהגיב - יוסלה.
ספינר (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 15:33)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יהודים תמיד צריכים רמזור.והם רוצים לדעת לאן אתה הולך ומכוון כדי לתפוס מיד את הכיוון ההפוך כי זו הדרך הנכונה.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 11:26)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם ספינר היה שוקד על לימודי היהדות קצת
יותר, היה למד שהאור הנובע מההתגלות
אינו משמש כסתם רמזור לכיוון התנועה.

האור הנובע מההתגלות, מחוויית ההתעלות הרוחנית,
הוא בפני עצמו העצם הנכסף, ההוויה אליה אנו שואפים
- המונח שמייצג את נחלתו של הצדיק.

לכן משתמשים בביטוי 'הארה' כשם נרדף ל'התגלות'
או 'התעלות'.

בשלב הראשון של הלימודים אנו משתמשים באור המצוי כדי
לחשוף ולגלות את מציאותם של פני השטח - האור המצוי משמש
אותנו בשלב זה לזיהוי המונחים הבסיסיים של החקירה, ולזיהוי
רמת הקושי של עבירות השטח שמתגלה לנו כ'תחום החקירה'.
האור המצוי המשמש אותנו בשלב זה הוא האור המוחזר מהחפצים
שבשטח.

בשלב השני של החקירה, אנו מגלים שעצם היחס שלנו לעצמים שהצלחנו
לזהות בשטח באמצעות האור המצוי, היחס עצמו הוא מעין מקור אור
נוסף. ושני סוגי האור, האור המצוי והאור של יחסנו לאובייקטים שבשטח,
מתערבבים זה בזה.

העירבוב של האור הפנימי (האור הנובע מיחסנו לאובייקטים) עם האור
המצוי החיצוני, גורם לטישטוש קווי המתאר של חלק מהחפצים שבשטח.
ובכך מתאפיין שלב זה אשר בו חלק מהאובייקטים של החקירה הופכים
למופשטים יותר, ובמובן הזה הופכים לאובייקטים של החשיבה עצמה -
חסרי קוו מתאר גופני.

בסיום השלב השני, עם 'היעלמות' חלק מהנושאים של החקירה, בשל
טישטוש קווי המתאר שלהם, יכול להיווצר די בקלות אצל החוקר הפחות
מנוסה מצב של דיס-אוריינטציה, אובדן תחושת הכיוון בחלל.
החוקר המנוסה, או התלמיד שקיבל הדרכה נכונה, יכולים לישרוד במצב
זה על ידי הפעלת האמונה בתקפות האובייקט ובתקפות היחס לאובייקט,
למרות שאין בשלב זה שריד לנוכחות הפיסית של האובייקט, רק תחושה
פנימית, והכרה בנוכחות האור הפנימי, מעורב קלות עם האור המצוי.

בשלב השלישי של הלימוד, הנביא חווה את ה'נושא' לכשעצמו בהווייתו
המופשטת, כאור נקי שלא מן העולם הזה - החווייה הישירה של נוכחות
האל בתוך המונחים - השם או דברי אלוהים חיים.

היכן בתוך השלבים המתוארים ניתן לשלב או למקם את דימוי
הרמזור נותן הכיוון של ספינר איני יודע בדיוק. בעקרון, השימוש באורות
בשלושה צבעים כדי לכוון את תנועת היהודים מזכיר את האופן בו
מכוונים את הפרות ברפת, על בסיס התניה נילמדת. וזה לא בהכרח תהליך
המוביל להארה או לידיעה.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה - בוא נלך למזרונים
ספינר (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 14:12)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי מואר ומוסרי ומי נוכל ואידיוט?
אני רואה:
- ארץ ישראל שייכת לעם ישראל
- הערבים הם פולשים
- הערבים רוצים לסלק כל זכר יהודי בארץ ישראל,לזרוק אותנו לים
-מדינת ישראל היא מדינה יהודית ורק אחר כך דמוקרטית
- הבא להורגך השכם להורגו
- עניי עירך קודמים
לפי השיטה שלי אני מואר וצדיק ומוסרי בארץ ישראל

אתה רואה:
- היהודים פולשים,כובשים
- הערבים בעלי הארץ
- היהודים גזלנים,
- מדינת ישראל היא מדינה דמוקראטית,מדינת כל אזרחיה

אתה גר בפתח-תיקווה,אולי בבית נטוש.איך אתה מסביר את זה לערבים שיושבים בעזה ומראים לכל העולם את המפתח לבית שלך?
אתה מוסרי? בעינים שלהם אתה חרא בדיוק כמוני.ואיך אתה מצליח להיות מוסרי בעיניך שלך? מה הטריק שעושה את זה? בבקשה,ספר לי.
למה בעצם אמרתי אידיוט בכותרת?
כן,כי איך צריך להגדיר יהודי שמלקק לערבים את התחת ולא יודע שישליכו גם אותו לים בבוא היום?
_new_ הוספת תגובה



הרמזור
ספינר (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 14:17)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק,המלה הנכונה היא מגדלור.אור אחד שמסתובב.בהחלט לא רמזור שמחליף אורות.
_new_ הוספת תגובה



מרוב שאתה מקשקש על ''הארה''
פופקורן (יום שני, 28/07/2008 שעה 0:22)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה רק מחשיך עוד ועוד את דעתך. לכן לא אתייחס לגיבובי השטויות על ה'הארה', ה'התגלות' ו'התעלות'.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שני, 28/07/2008 שעה 1:03)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הטעם בתגובתך, אם כך?
_new_ הוספת תגובה



ישנה חשיבות
פופקורן (יום שני, 28/07/2008 שעה 10:51)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להבהיר את הדברים.
_new_ הוספת תגובה



אילו לסבתא שלי היו גלגלים אזי היתה אוטו
(יום שני, 21/07/2008 שעה 2:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר אבנרי צודק כמעט במאה אחוז בשכתב אך בלי פלסת העבר כמתוך פתגם הרחוב :'' אילו לסבתא שלי היו גלגלים אזי היתה אוטו ''
,,,אני פשוט לא סובלת את ההשלכות של אבנרי שלדעתי מתקשה להיפרד מהתקופה ההיא להיום , כי כל דור והליכותיו. אכן נראה כי ישראל אבידה את כוחה עקב : דעת קהל , ומלחמה מתוקשרת , עם הפכפך ומנוגד,, תסמונת רק אני צודק ורק אני אומר נכון .האויבים של ישראל אז והיום אין בהם הגינות או מוסר אנושי כפי שכתב מר אבנרי וצדק :

''לפני שנים התווכחתי עם ידידי עיצאם סרטאווי על מקרה דומה. סרטאווי היה גיבור פלסטיני, חלוץ השלום עם ישראל, ונרצח אחר-כך בגלל מגעיו עם ישראלים. ב-‏1978 נחתה קבוצת לוחמים פלסטינים (''מחבלים'' בשפתנו) בחוף מדרום לחיפה כדי לבצע חטיפה לשם חילופי-שבויים. על החוף נתקלו אנשי החוליה בצלמת שטיילה שם לתומה והרגו אותה. בהמשך חטפו אוטובוס מלא באנשים, ובסופו של דבר נהרגו כל חבריה.

הכרתי את הצלמת. היא הייתה צעירה עדינה, נשמה טובה, צלמת של נוף ופרחים. התרסתי כלפי סרטאווי שזהו מעשה שפל ואכזרי במיוחד. על כך אמר לי: ''אתה לא מבין. אלה הם צעירים, כמעט נערים, בלתי-מאומנים וחסרי-ניסיון, הנוחתים בלב ארצו של אויב אימתני. הם פוחדים, אולי הם בפאניקה. הם לא יכולים לפעול בהיגיון קר.''
_new_ הוספת תגובה



אילו לסבתא שלי היו גלגלים אזי היתה אוטו
(יום שני, 21/07/2008 שעה 2:43)
בתשובה לsoria@walla.co.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה רק תרוץ אך לא הסבר מר אבנרי :האויבים של ישראל אז והיום

אין בהם הגינות או מוסר אנושי כפי שכתבת מר אבנרי וצדקת'

'לפני שנים התווכחתי עם ידידי עיצאם סרטאווי על מקרה דומה. סרטאווי היה גיבור פלסטיני, חלוץ השלום עם ישראל, ונרצח אחר-כך בגלל מגעיו עם ישראלים. ב-‏1978 נחתה קבוצת לוחמים פלסטינים (''מחבלים'' בשפתנו) בחוף מדרום לחיפה כדי לבצע חטיפה לשם חילופי-שבויים. על החוף נתקלו אנשי החוליה בצלמת שטיילה שם לתומה והרגו אותה. בהמשך חטפו אוטובוס מלא באנשים, ובסופו של דבר נהרגו כל חבריה.

הכרתי את הצלמת. היא הייתה צעירה עדינה, נשמה טובה, צלמת של נוף ופרחים. התרסתי כלפי סרטאווי שזהו מעשה שפל ואכזרי במיוחד. על כך אמר לי: ''אתה לא מבין. אלה הם צעירים, כמעט נערים, בלתי-מאומנים וחסרי-ניסיון, הנוחתים בלב ארצו של אויב אימתני. הם פוחדים, אולי הם בפאניקה. הם לא יכולים לפעול בהיגיון קר.'' :
_new_ הוספת תגובה



אילו לסבתא שלי היו גלגלים אזי היתה אוטו
יוסלה  (יום שלישי, 22/07/2008 שעה 3:37)
בתשובה לsoria@walla.co.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וואללה סוריא,
לסבתא שלך כנראה היו גלגלים.

מרבית אלה המכונים כיום 'אוייבי ישראל'
הם אזרחים פלסטיניים החיים בשטחים,
ובמקרים בהם נמאס להם לשבת ולראות כיצד
הממשלה, הצבא, המינהל האזרחי, והמתנחלים
גונבים את אדמותיהם ואת יבוליהם,
הם יוצאים להפגין נגד העוול.

באלה הצבא שלנו 'נלחם' כיום,
וכך נראים הביצועים של צה''ל בזמן
מלחמה אמיתית.

מרוב ייאוש על כך שמשום מה הציבור
הפלסטיני עדיין ממשיך בעיקשות רבה
להתנגד לכיבוש הישראלי בשטחים,
החיילים והקצינים בשטח, בהנחיית
הפוליטיקאים כמובן, מתנקמים באכזריות
באוכלוסיה האזרחית:

הנה מג''ד חביב הנותן הוראה לחייל צה''ל
לירות כדור גומי מטווח אפס בעצור
פלסטיני כפות בכפר נעלין:

שר הבטחון ברק נאם היום על 'טוהר הנשק' בצה''ל.
זה כבר מזמן לא קיים, כאשר הפיקוד הגבוה בצה''ל
מודע למדיניות קבועה של חריגה מפקודות הפתיחה
באש המטכ''ליות. צה''ל כיום, מהדרגים הגבוהים
ועד לטוראי האלמוני נושא באחריות לפעולה לא רק בניגוד
לכל חוק בינלאומי, אלא בניגוד חמור לפקודות
מטכ''ל עצמן. אילו היו חוקרים ומביאים לדין את
האחראים על המערכת הקשורה בחיסולים ה'ממוקדים'
למשל, כל צמרת הצבא ודרגי המשנה, והמבצעים בשטח
היו נמצאים חייבים בפני בית דין צבאי צה''לי, ומבלים
שנה שנתיים בכלא שש. אך אין דין, אין דיין,
והקצינים בשטח מבינים את המסר: דמם של הפלסטינים
(ושל ידידיהם הישראלים) מותר.
_new_ הוספת תגובה



אילו לסבתא שלי היו גלגלים אזי היתה אוטו
רון הברון (יום שלישי, 22/07/2008 שעה 21:19)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה, אני קורא אותך לבילעין!
לא יתכן שתנבל את פיך אל סוריא
גם אם אתה ידיד לפלסטינים!

אויבי ישראל הם השמאלנים מתנגדי הכיבוש. הצבא נלחם בטרור של הערבים שלא אוהבים לראות את הכיבוש ואת הקיבוצים הפורחים בו. כך שאינך צריך להתייאש אלא להבין שהצבא גם יכול להגן עלינו.
הירי בפלסטיני הכפות הוא מעשה חמור כי הוא כוון לכף הרגל. לכן יש להשעות א המג''ד. ישראל לא יכולה לסבול אלימות אזרחית אצל הפלסטינים. אתה צריך להבין שערבי הכפות תקף חיילים, זרק עליהם אבנים, גורש וחזר ותקף עד שנשברה הסבלנות לחיילים והם תפסו אותו. אינני מבין איך פיספס החייל ופגע לו בכף הרגל! צריך לחקור את האירוע ולהפיק לקחים.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 0:23)
בתשובה לרון הברון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משתמע מדבריך שהיית במקום האירוע.
ספר לנו קצת פרטים על מה שקרה שם.

או שאתה מאלה העסוקים במילוי נקניקי
תגובות ללא פשר, - היכן בדיוק בילעין
ונעלין כנראה שכלל אינך יודע. וגם בענייני
צבא אינך מבין גדול.
_new_ הוספת תגובה



משמע מדברי
רון הברון (יום רביעי, 23/07/2008 שעה 12:00)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאינך מבין דבר.
אני ראיתי מה שאתה ראית.
יחד עם זאת אתה כבר החלטת שהערבי הוא איש תמים ומסכן ''מתנגד כיבוש'', שאתה בר סמכא לענייני ערבים הקרואים פלסטינים במחוזות השמאל, שאני לא מבין גדול בענייני צבא, שאני לא יודע היכן בדיוק בם בילעין ונעלין.....

אם ככה את מסיק את מסקנותיך מה הפלא שאתה הוזה בהקיץ?
_new_ הוספת תגובה



משמע מדברי
ספינר (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 18:39)
בתשובה לרון הברון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגיד רון,אתה במשטרה?
_new_ הוספת תגובה



אילו לסבתא שלי היו גלגלים אזי היתה אוטו
(יום רביעי, 23/07/2008 שעה 16:08)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלום לך יוסלה !!!
מרבית אלה המכונים כיום 'אוייבי ישראל'
הם אזרחים פלסטיניים החיים בשטחים

כנ''ל מרבית אזרחים ישראלים החיים בתחום הקו הירוק .המכונים ישות וכדומה (דרך אגב בני משפחתי ואני דורות בישראל עוד מלפני הטור קים )

באלה הצבא שלנו 'נלחם' כיום,
באלה מצפון עד חיפה דרומה נלחם החיזבאללה ושאר מטורפים פלשתנאים ו אחרי ם. כדוגמאת קונטר צדיק דרוזי לבנוני ,

להתנגד לכיבוש הישראלי
במקום לשבת לחשוב קדימה בכדי ללכת בדרכי שלום
ועל כיבוש ? שנכפא בכלל עוד אפשר להיתווכח עם זה כיבוש ?

הנה מג''ד חביב הנותן הוראה לחייל צה''ל

הנה מג''ד לא חביב שולח נערים פלשתנאים עם חגורות נפץ להרוג אנשים תמימים

שר הבטחון ברק נאם היום על 'טוהר הנשק' בצה''ל.

ממתי התקיים אצל החיזבאללה או לוחמי פלשתין 'טוהר הנשק'

ויוסלה בקשר לאותו גלגל ואוטו המבין יבין בין הגלגלים
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 0:26)
בתשובה לsoria@walla.co.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצלחת לשכנע אותי סופית
שלסבתא שלך היו גלגלים.

אילולא כן, כיצד ניתן להסביר
שתגובתך מלאה קלישאות לא מבושלות
ואף לא משפט אחד לעניין.

את משתמשת בטקטיקה שאבד אליה
הכלח: אני מדבר על עקרונות המוסר
שלנו, ואת עונה בהסברים על נוולותם
של אוייבינו.
_new_ הוספת תגובה



בקיצור יוסלה
אבינועם הצלופחי (יום שישי, 25/07/2008 שעה 7:33)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא יכול להתמודד עם טענותיה,
אז אתה תוקף את הטענות (השליח).
תופעה ידועה בקרב שמאלני חמקן ממוצע.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי