פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
בעקבות 16 ביולי 2008 - עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחיזבאללה
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שני, 21/07/2008 שעה 12:32)


בעקבות יום רביעי 16 ביולי 2008 - עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחיזבאללה

גדעון ספירו



שעה שנציג החיזבאללה ערך מעין מסיבת עיתונאים בראש הנקרה ובה הודיע כי עתה מתחילה עסקת החלפת השבויים, הוא נשאל האם החיילים חיים? ועל כך ענה ''מיד תראו'' ומספר שניות לאחר מכן ראינו את שני הארונות של אהוד גולדווסר ואלדד רגב.
בפער הזמנים הזעיר הזה שבין הודעת איש החיזבאללה להצגת הארונות, החסרתי פעימה, כמעט נעתקה נשימתי, וקיוויתי שמא מכינים לנו אנשי החיזבאללה הפתעה אדירה והנה יופיעו השבויים חיים, או לפחות אחד מהם. בחלקיקי שניות אלה האמרה ''כולנו משפחה אחת'' לא הייתה קלישאה, אבל לא עבר זמן רב ושוב מצאתי עצמי מחוץ למשפחה. עם תום השידור הישיר של העברת הארונות, חזרו השידורים למתכונתם. ערוץ 10 למשל חזר לתכנית בה מתארח באופן קבוע שמואל פלאטו שרון, לשעבר ח''כ, עבריין נמלט מצרפת ומי שהורשע פעמיים בפלילים בישראל (הבטחות שווא בבחירות וקבלה במרמה של 10 מיליון פרנקים צרפתיים, נידון למאסר בפועל), והאיש לא החמיץ את ההזדמנות להרעיל את המסך בדברי רהב גזעניים.

בפרשת השבויים הוכיח ארגון החיזבאללה שוב כי הוא מאד ממושמע, עם היררכיה ברורה, ללא דליפות מידע. שנתיים שכבו השבויים במקום מסתור וטיפה לא דלפה. אני לא אוהב ארגונים, מפלגות ומשטרים בהם לא דולף דבר. בעניין זה אני מעדיף תמיד חברות פתוחות שמתקשות לשמור סודות ומידע תמיד דולף, גם למורת רוחם של מנהיגים.

בשעות ההלוויות ניסיתי לחזור לחיק המשפחה הקולקטיבית הישראלית – לא היה קל. דברי ההספד של קרנית גולדווסר רעייתו של אהוד, ריגשו אותי עד דמעות, כמעט פיוט, ושוב אני חלק מהעם, לזמן קצר בלבד. האם מיקי גולדווסר לקחה על עצמה את תפקיד קצינת המורל של העם וניצלה את המעמד לקרוא לעם ''לזקוף את קומתו'' (על מה? על מלחמה מיותרת וכושלת? על השחיתות? על הפקרת ניצולי שואה? על הפער בין אוליגרכים ודלת העם?) וגם הצהירה כי לא תבכה במעמד ההלוויה. לא נכבשתי. אחיו של אלדד רגב, שנשא דברים בשם המשפחה, עשה פוליטיקה קטנה, כאשר דיבר על העם הנפלא בישראל לעומת הברברים בצד השני. שגרה מעייפת.
שר הביטחון אהוד ברק נשא בשתי ההלוויות את הקלישאות הרגילות וההבטחות החלולות על ''ערבות הדדית'' שעה שגלעד שליט כבר נמק שנתיים בעזה, בגלל סירובה של ישראל לבצע חילופי שבויים כנדרש. אכזבה צפויה.

החזרת הגופות היוותה עילה לפרץ בלתי נדלה של טורים אישיים ופרשנויות בתקשורת הממוסדת מאת כמעט כל עיתונאי מוכר יותר או פחות בהם חזרו כולם על ''יתרונה המוסרי של ישראל'' אל מול הרשע והאכזריות בצד השני. גם מי שברוב ימות השנה לא נמנעים לבקר את הממשלה התגייסו הפעם כמקהלה ממושמעת לחזק את שורות העם המדוכדך וחזרו שוב ושוב על מנטרת עליונותה המוסרית של ישראל ועל כך שהעסקה היא ביטוי לעוצמה של ''העם הזה'', כך עפר שלח ב''מעריב'', נחום ברנע וסימה קדמון ב''ידיעות אחרונות'', יואל מרקוס ב''הארץ'' שלא לדבר על הפרשנים והכתבים בשלושת ערוצי הטלוויזיה. בהקשר זה צריך כמובן להזכיר את שרי הממשלה וחברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה שדיברו באותה רוח, הכל כדי לרומם את מצב הרוח הדי שפוף.

יתרון מוסרי? על מה הם מדברים? מהו היתרון המוסרי של עם ומנהיגיו שיורים מיליוני פצצות מצרר על אוכלוסיה אזרחית בלבנון? מהו היתרון המוסרי של מדינה ששולטת באכזריות על עם אחר כבר 40 שנים ושוללת ממנו זכויות אדם בסיסיות? מהו היתרון המוסרי של מדינה שמחזיקה אלפי בני אדם במעצרים מנהליים במחנות מעצר ללא משפט? מהו היתרון המוסרי של מדינה שידי רבים כל כך מראשיה הפוליטיים והצבאיים טובלים בדמם של אלפי ילדים?

בישראל מעלים על נס את אצילותן של משפחות חללים ונעדרים ומדברים גבוהה על סבלן; אבל לא סופרים רגשות ודאגות של ערבים. בלבנון יש עשרות אם לא מאות משפחות של נעדרים שישראל לא מצאה לנכון לדווח על גורלם. חלק מהן ימצאו סוף סוף מזור למצוקתם עם הגעת 200 ארונות של חללים ללבנון, חלק מהעסקה, שהיו קבורים בבית קברות מוזנח וחסר כבוד לחללי אויב. גם זה כנראה חלק מהיתרון המוסרי של ישראל.

סמיר קונטאר. אין כמעט גידוף בשפה העברית שלא הודבק לאיש הזה. על פי הגרסה הישראלית הוא רוצץ את גולגלתה של ילדה בת 4. מדובר ברוצח נקלה, וזו הגדרה מקלה.
אבל האם כך עשה? הוא מכחיש זאת מכל וכל וטוען כי הילדה נהרגה מאש חיילי ושוטרי ישראל בחילופי האש שהתפתחו.
אינני זוכר את פרטי המשפט, ואין בידי שום מידע לפיו אני יכול לקבוע שקונטאר לא ביצע את הפשע, אבל אני מקבל כהנחת מוצא כי מי שנמנה עם הלוחמים החמושים נגד ישראל לא יזכה לעולם למשפט הוגן. בתחום זה מערכת המשפט הישראלית היא סניף של השב''כ, הצבא, המשטרה והממשלה.

מהמידע המצוי ברשותי, המבוסס כמובן על חומר שקראתי, סמיר קונטאר הוביל בסירה חוליה בת ארבעה לוחמים שהשתייכו לחזית לשחרור פלסטין, לנחיתה בחוף נהריה. זה היה באפריל 1979. סמיר היה אז בן 16. העובדה שהארגון שבשמו יצא למשימה מצא לנכון להעמיד בראש הכוח נער הוא מחדל חמור. אמנם בישראל מסתכלים על נערים בגיל זה שלחמו במסגרת המחתרות פלמ''ח, אצ''ל ולח''י, כתופעה חיובית המסמלת הקרבה למען מטרה נעלה, אבל לדידי גיוס נערים בגיל זה לתפקידי לחימה הוא פסול מוסרית.

החוליה של סמיר קונטאר לא באה לרצוח ילדים. משימתה הייתה לתפוש בני ערובה במטרה לשחרר אסירים פלסטינים. אלא שכמו במקרים אחרים, משהו השתבש. לאחר שהצליחו לחטוף את דני הרן ובתו עינת בת ה-‏4 ולהביאם לחוף, הם התגלו על ידי יחידות צבא ומשטרה והחל קרב יריות. דני הרן צעק לעבר הצבא להפסיק את הירי, אבל בקשתו לא נענתה. למדינת ישראל יש מדיניות מוצהרת: אם מתגלה חטיפת בני ערובה מוטב לסכלה גם במחיר פגיעה באזרחים וילדים ישראלים. כך היה במעלות, כך באוטובוס הדמים בכביש החוף, כך בפרשת הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן (1972), כאשר ראש הממשלה גולדה מאיר דרשה מהגרמנים להשתמש בירי נגד החוטפים אף על פי שידעה כי הספורטאים היו כבר בידי החוטפים. בכל המקרים האלה, העדיפה ישראל את הפגיעה בילדיה ואזרחיה מאש כוחות הצבא ובלבד שהחטיפה תיכשל.

עמדתי הייתה תמיד הפוכה. משעה שהצליחו לחטוף בני ערובה, אין לירות והמשימה הראשונה והיחידה היא הצלת חיי החטופים. יש לנהל עם החוטפים מו''מ ולשחרר תמורת החטופים אסירים.
ב-‏1972 הייתי באולימפיאדת מינכן ובראיון לעיתון ''סוד דויטשה צייטונג'' (אחד מחמשת העיתונים היומיים המובילים בגרמניה) הבעתי את סלידתי מהעמדה הישראלית להשתמש בכוח הנשק ומהכניעה הגרמנית לעמדת ממשלת ישראל.
אילו העמדה שלי הייתה מתקבלת, דני הרן ובתו היו עדיין בחיים, כך גם ילדי מעלות, ספורטאי מינכן ונוסעי אוטובוס הדמים.

עינת הרן בת ה-‏4 נולדה לחיות ומי שקיפד את חייה ראוי ללא ספק לעונש כבד, בין אם היה זה סמיר קונטאר, ובין שנהרגה מירי כוחות הביטחון הישראלים בחילופי האש. מה שמקומם אותי הוא הצביעות הישראלית הרשמית בנושא זה. מדינה שמנהיגיה האזרחיים והצבאיים (לעתים אין הבדל בין השניים, פשוט מחליפים בגדים ועוברים מלשכת הרמטכ''ל או האלוף ללשכת ראש הממשלה או שר הביטחון) אחראים להרג אלפי ילדים פלסטינים, החל מתינוקות בני יומם ועד לילדי גנים ובתי ספר, היא האחרונה שיכולה להטיף מוסר בנושא זה. בצבא הישראלי יש קוטלי ילדים לרוב, בסדיר ובמילואים, שהרגו ילדים בכוונת מכוון תוך שימוש בטלסקופ של הצלף או בפצצות ''חכמות'' ממסוקים ומטוסים. לכן, בטרם נכה על חזה הזולת, הבה ננקה את הזוהמה כאן בבית.


מי כאן הטרוריסט?

בעיתון ''ידיעות אחרונות'' (15.7.2008) הופיעה ידיעה על כפולת עמודים תחת הכותרת ''בית הכנסת בעצמונה – מרכז לאימון טרור של מחבלים''.
לפי הידיעה מהווה בנין בית הכנסת של מה שהיה פעם התנחלות ברצועת עזה מתקן בו עוברים לוחמי (מחבלים בשפת הכיבוש) החמאס אימונים בשטח בנוי.
הידיעה מלווה בשתי תמונות גדולות. באחת רואים את בנין בית הכנסת בימי ההתנחלות עם הכותרת ''לפני שלוש שנים'' וצמודה אליה התמונה של בית הכנסת היום עם הכותרת ''יולי 2008 מרכז טרור''.

עורכי העיתון יחד עם מרבית הקוראים יסננו קללה וגידוף כלפי אנשי החמאס שהופכים ''מקום קדוש'' לזירת אימונים. יחד עם זאת אילו נערך סקר בין קוראי העיתון מרביתם היו קובעים כי מדובר בידיעה אובייקטיבית שמעבירה מידע.

לדידי הידיעה הינה דוגמה לשטיפת מוח סמויה משום שהיא לא מכילה רק מידע אלא גם קובעת עמדה.
הנה הקורא עיניך הרואות: לפני שלוש שנים היה כאן מבנה מפואר ששימש בית כנסת והנה באו הערבים המנוולים האלה והפכו אותו למתקן אימונים של הטרור החמאסי.

אבל האם הכותרות שניתנו לתמונות משקפות מציאות או השקפת עולם? האם בית הכנסת של התנחלות עצמונה היה באמת ''מקום קדוש'' ששימש לתפילה ועבודת הבורא בלבד?
לא מנקודת מבטם של מתנגדי הכיבוש. בית הכנסת היה מקום מפגש מרכזי של אחד מפשעי המלחמה החמורים ביותר שישראל ביצעה ומבצעת: ההתנחלויות. החוק הבינלאומי אוסר על מדינה כובשת להעביר את אוכלוסיית העם הכובש לשטח הנכבש. פעולה זו מוגדרת כפשע מלחמה וזה מה שישראל עשתה וממשיכה לעשות. היא העבירה מתנחלים לאזור הכיבוש בעזה, השתלטה במעשה שוד על האדמות ועל המים, והשליטה על האזור משטר טרור שהצטיין בשילוב הכיבוש עם האפרטהייד.
משעה שההתנחלויות מוגדרות כפשע מלחמה המתנחלים הם פושעי מלחמה.
על כן הבה ניתן לתמונות את הכותרות האלטרנטיביות, שהן לדידי גם היותר נכונות.

תמונה ראשונה: בית הכנסת של עצמונה – מקום מפגש מרכזי של פושעי ופשעי ישראל.
תמונה שנייה: לוחמי החמאס באימוני לחימה בשטח בנוי במבנה ששימש בעבר כאחד ממרכזי הכיבוש.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


ספירו, גם אתה אשם...
חזי (יום שני, 21/07/2008 שעה 14:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה הייתה בין העיתונאים אשר השתתפו במחול השדים שנקרא ''שחרור החטופים''.
גם כאשר היה לכולם ברור שהם כבר לא חיילים-חטופים אלא חיילים-מתים.

כתבתה:
''שעה שנציג החיזבאללה ערך מעין מסיבת עיתונאים בראש הנקרה ובה הודיע כי עתה מתחילה עסקת החלפת השבויים, הוא נשאל האם החיילים חיים? ועל כך ענה ''מיד תראו'' ומספר שניות לאחר מכן ראינו את שני הארונות של אהוד גולדווסר ואלדד רגב. ''

האם זה סביר שעם שלם, ועוד יותר חמור, ממשלה שפויה של עם-חכם,
ירדדרו את עצמם לבזיון כזה, וישימו עצמם לצחק, בפני מנהיג הטרוריסטים ?

האם אדם שפוי מנהל משא ומתן בלי לדעת מה הוא עומד לקבל כתוצאה מעסקה ?

כבר ראינו את התגובות הצוהלות של החמאס: המחיר של שליט יעלה בהרבה...
_new_ הוספת תגובה



אני רק מקווה, שלא יישכח הלקח הזה...
חזי (יום שני, 21/07/2008 שעה 21:40)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני רק מקווה שבניהול ''המשא ומתן'' לשחרור שליט,
יידרשו הוכחות להיותו חי, בכל פרק זמן קצר,

ובודאי ובודאי לפני התחלת כל ''סבב שיחות'' חדש.

ובא לציון גואל...
_new_ הוספת תגובה



אני רק מקווה, שלא יישכח הלקח הזה...
חכם ציון (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 12:38)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מקווה ומאמין שהמלחמה הגדולה שלנו נגד הפלסטינים עדיין בפתח. עכשיו זה רק שקט שלפני הסערה. אם נתקוף, או אם האמריקאים יתקפו באיראן, אז תפרוץ מלחמה של ממש עם הפלסטינים שינצלו את המלחמה לחידוש הטרור מכמה סיבות. אחת מהם לפחות תהיה של התגייסות לטובת הצד המוסלמי המותקף וריתוק חלק מהכוח ותשומת הלב למשבר כאן ולא למלחמה באיראן. במידה וזה יקרה, ראוי שאנחנו נתחיל לירות ולהפציץ שכונות של ערבים בעזה (וגם ביו''ש אם תהיה שם התקוממות), לאחר שנודיע לאוכלוסיה שיש להם 6 שעות לפנות ולברוח החוצה. ככה נוכל להרוס להם המון שתחים בנויים וזה יגרום להם לברוח לסיני ולירדן.

כמובן שעלינו להתמקד ביו''ש כי זוהי ליבת הארץ, ושם לנסות ולהבריח את המקסימות לירדן ושם לדרוש מהממשלה הירדנית לקלוט אותם כאשרחים.
_new_ הוספת תגובה



אני רק מקווה, שלא יישכח הלקח הזה...
סתם אחד (יום שלישי, 29/07/2008 שעה 10:23)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה סתם עוכר מלחמות ושופך דמים !!! היה אוסלו ורצחתם את רבין, היה וואי ופתחתם באינתיפאדה, יצאנו מעזה והמכתם לעודד את החמאס לשגר רקטות. אז מה אתה בא ללמד אותנו, מה אתה משתמש בנו לכיבוש, ממתי אתה תגיד לנו להפציץ?
אנחנו צריכים לצאת מהשטחים הכבושים ולחזור לארץ ישראל !
_new_ הוספת תגובה



כלומר
ע.צופיה (יום שני, 21/07/2008 שעה 17:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סמיר קונטאר היה בסך הכל קורבן של נסיבות.
עלם החמודות הצעיר הוביל ברוב להט פטריוטי חולייה לשחרור לוחמי חופש אחרים.
איתרע מזלו וקלגסי צבא הכיבוש גילו את החוליה ופתחו עליה באש.
מה נותר ללוחם הצעיר לעשות? כמובן לרוצץ את גולגלתה של בת 4 בקת האקדח.
אילו הקלגסים היו נוהגים בהגינות במשחרר הצעיר ומיד מוסרים לידיו עשרות רוצחים אחרים ,הוא ,כמובן, היה נוהג כפי שפלסטינאים אצילי נפש נוהגים והורג אותה ביריה בראש.
אך, כאמור ,לא הייתה לו ברירה. הוא בסך הכל הקורבן.
לרגע קט, ספירו, היית חלק מהקונצנזוס. אך ,כמה שזה היה נעים לך. חבל שרק לרגע קט.
אילו לא היו מראיינים את פלאטו שרון הרגע היה נמשך ונמשך,אך, התקשורת חסרת הלב והנשמה לא סופרת אנשים עדינים ויפי נפש כמוך. היא אוהבת נוכלים נוסח פלאטו.
אולי בגלל שהם כנים יותר, חשבת על זה?
_new_ הוספת תגובה



כלומר
ירח של אוגוסט (יום שישי, 25/07/2008 שעה 0:11)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סמיר קונטאר קורבן של נסיבות''.... מה אתה אומר? איזה נסיבות? אבא שלו אנס אותו בילדותו? אימו מכרה את גובה כדי לקנות לו צ'וקולד? החברים שלו הרביצו לו? איך אתה מעז להגן על הפושע הזה?

''עלם החמודות הצעיר הוביל ברוב להט פטריוטי חולייה לשחרור לוחמי חופש אחרים.'' וואיי וואיי וואיי ... עלם חמודות? מה קורה לך? בעיות בפיוז? מה בכלל רצה הדרוזי הזה לשחרר? את חיה של ילדה יהודיה?

מה קורה לכם שמאלנינו? אין לכם שמץ של מוסר, מצפון והגינות?
_new_ הוספת תגובה



כלומר
ע.צופיה (יום שישי, 25/07/2008 שעה 1:12)
בתשובה לירח של אוגוסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוסר הבנת הנקרא שלך משוועת!
_new_ הוספת תגובה



כלומר
מהנדס אזרחי (יום שישי, 25/07/2008 שעה 6:15)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה אתה רוצה ממנו

הוא נמצא כבר בחודש אוגוסט על הירח
_new_ הוספת תגובה



מה אתה רוצה ממנו?
אפי דורמן (יום שישי, 25/07/2008 שעה 12:17)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא בסך הכל קרא מה שמישהו כתב:
''סמיר קונטאר היה בסך הכל קורבן של נסיבות.
עלם החמודות הצעיר הוביל ברוב להט פטריוטי חולייה לשחרור לוחמי חופש אחרים.''
_new_ הוספת תגובה



מה אתה רוצה ממנו?
ע.צופיה (יום שישי, 25/07/2008 שעה 12:44)
בתשובה לאפי דורמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני רוצה משהו ממנו?
בסך הכל שיבדוק שנית את מה שהוא קרא.
_new_ הוספת תגובה



מה אתה רוצה ממנו?
אפי דורמן (יום שישי, 25/07/2008 שעה 12:54)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נדמה לי שהוא קרא את מה שאני קראתי ואת מה שאתה כתבת.
דברים יפים ומרגשים כאלה על רוצח מתועב עוד לא נכתבו מעולם בשירה הקאפלית. אין ספק שאתה מחדש משהו בהבנת הרוע של המחבל הלבנוני.
_new_ הוספת תגובה



מה אתה רוצה ממנו?
ע.צופיה (יום שישי, 25/07/2008 שעה 14:57)
בתשובה לאפי דורמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כפי שאמרתי, הבנת הנקרא.
_new_ הוספת תגובה



RE: ע.צופיה
אלברט שבות (יום שישי, 25/07/2008 שעה 19:01)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ע.צופיה נכבד,

בשמי ובשם השכל הישר ובשם העם החופשי ובשם העיתונות והתקשורת והממשלה והפרקליטות העסוקה על מעל לראש ובשם כל מאן דבעי, אני מבקשך לסלוח לכל מי שהבנת הנקרא בגדה בו... זה קורא במשפחות הכי טובות. בכל אופן, תגובתך למאמר גדעון ספירו, היא אחת התגובות העדינות והעמוקות ביותר שקראתי אי-פעם. תבורך.

שבת שלום / אלברט
_new_ הוספת תגובה



עצם חטיפתה של הילדה הקטנה מהמיטה הוא פשע נתעב
(יום שני, 21/07/2008 שעה 18:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואותי לא מענין: הצדיק קונטאר היה בן 16 בא לחטוף בעבור פלשתנאים או אחרים היו חילופי אש בינו לכוחות צהל אין כאן שום תרוץ או הסבר בבל''אט עצם החטיפה הביא למותה נקודה
_new_ הוספת תגובה



בושה וחרפה, גדעון !
בושה וחרפה, חרפה ובושה (יום שני, 21/07/2008 שעה 20:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד לרגע בפתיח לזבריך חשבתי שחזרת לשפיות, שיש לך לב של בן אדם ושכל של אחד העם. אבל איכזבתני, בנחיתות מוסריותך המתלהמת, באי הבנת סיבה ומסובב, במלחמה זה דבר לא טוב אלא אם היא מנוהלת על ידי אוייבינו וכדומה וכיוצא באלה.

כדי לטהר את הרץ קונטאר הולך גדעון צעד אחד רחוק מדי, ומעלה ספקולציוה שדני הרן וביתו עינת בת ה-‏4 נרצחו ע''י כוחות צה''ל ומשטרה שהגיעו לחוף נהריה כדי ''לסכל בכל מחיר חטיפה גם במחיר פגיעה באזרחים וילדים ישראלים''. לדעתו אם מגיעה חוליית מחבלים ותופסת בני ערובה אז מן הדין לתת לה להשלים את משימתה בשלום. מוזר.
מתוך כל אלה עולה שגדעון קובע שהאב וביתו נהרגו ע''י צה''ל בכוונה תחילה, וכלל אינו מתייחס לעובדות שהילדה נרצחה ע''י ריסוק ראשה בסלע פעם ועוד פעם. אז האם גדעון חושב שכוחות הביטחון ריסקו את ראשה של הקטנה כדי שלא תילקח כבת ערובה?

עוד מעט בטח תגיד ''שסמיר קונטאר, עלם חמודות, היה בסך הכל קורבן של נסיבות והוביל ברוב להט פטריוטי חולייה לשחרור לוחמי חופש אחרים'' ושאר שטויות שמאלניות דומות. אבל סמיר קונטאר היה נער טרוריסטי שנשבה בידי כוח הרשע שדגל בהשמדת ישראל בכוח. וכי מה לדרוזי לבנוני ולישראל אלא אם הוא מתגייס פוליטית למאמצים של האומה הערבית להשמדת ישראל? סמיר קונטאר היה חייל אחד מיני רבים בנקודת זמן מסויימת. עכשיו ישראל מניחה לו להיות חייל בנקודת זמן נוספת, ובזה העוולה בשיחרורו.

השמאלנים האלה מעוותים את ההיסטריה כדי שתתאים לסיפורם המצוץ.

בושה וחרפה, חרפה ובושה!!!!
_new_ הוספת תגובה



בושה וחרפה, גדעון !
ספינר (יום שני, 21/07/2008 שעה 20:57)
בתשובה לבושה וחרפה, חרפה ובושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה גדעון לוי?
_new_ הוספת תגובה



לא. גדעון לוי
למה אתה שואל? (יום שלישי, 22/07/2008 שעה 13:31)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מופיע לפחות בשני ניקים אחרים.
_new_ הוספת תגובה



מי כאן הטרוריסט?
גלעד היפתחי (יום שני, 21/07/2008 שעה 20:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה לספירו שמכשיר הרס מסגדים. אנחנו נשמח להרוס כל מסגד שנכבוש בעתיד ופיו של ספירו יצטרך להיעלם דום לנצח. שהרי בבתי המסגדים מטיפים הערבים לרצח יהודים באשר הם יהודים, במסגדים הם מכשירים את טרוריסטי העתיד, במסגדים הם מטמינים את חומרי הנפץ והמסגדים משמשים להם מקומות מפלט בבריחת מכוחות הצדק והמוסר שבאים לשפדם.

אז תודה לגדעון על שהכשיר את השרץ !
_new_ הוספת תגובה



מי כאן הטרוריסט?
יעקב (יום שלישי, 22/07/2008 שעה 1:54)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גדעון מכשיר את השרץ? איזה הבל. מדינת ישראל הרסה והורסת מסגדים בסיטונות מאז 1948 בלי כל קשר למה נעשה או לא נעשה שם. זהו חלק מהאתוס הציוני גזעני של ''ישוב הארץ'' וגירוש או הצרת צעדיהם של העם הילידי.
_new_ הוספת תגובה



אני מקווה שאתה צודק, יעקב
אני חושב משמע אני חכם (יום שלישי, 22/07/2008 שעה 8:39)
בתשובה ליעקב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל למה אף פעם אתה לא יכול לענות לעניין?

העם הילידי? תגיד לי, אתה חושב שהערבים בארץ ישראל הם בושמנים? אתה כל כך מזלזל בהם?
אומנם אני אוהב סיסמאות אבל אני גם אוהב שיש מאחריהן אמת כלשהי.
_new_ הוספת תגובה



מי כאן הטרוריסט?
חזי (יום שלישי, 22/07/2008 שעה 13:51)
בתשובה ליעקב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתכוון גם למסגד חסן-בק בתל-אביב במנשיה (מול הדולפינריום) ?

עכשו הוא שוב בשיפוץ...
_new_ הוספת תגובה



לדעתי הוא מתכוון למסגדים
חיים מהשוק (יום שלישי, 22/07/2008 שעה 14:37)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שעדיין לא נבנו.
_new_ הוספת תגובה



מי כאן הטרוריסט?
במחשבה שניה (יום שני, 28/07/2008 שעה 22:53)
בתשובה ליעקב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הלואי והיית צודק. אבל רוב המסגדים נהרסו במלחמה. חבל שישראל לא הרסה את הנותרים אחרי המלחמה.

העם הילידי הם אולי ילידי אבל לא עם. אם התכוונת לערבים שבהם.

במחשבה שניה לא איכפת לי שיקראו לעצמם עם, ובתנאי שיעופו מפה בחזרה לארצם.
_new_ הוספת תגובה



שתדע כל אמא ערביה שבנה נשלח למותו עוד בטרם בשל מוחו
אפרים זוארץ ממעלה בנימין (יום שני, 21/07/2008 שעה 20:38) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וככה זה באוריגינל בערבית: '' واود ان تعرف كل امرأة عربية ان ابنها ارسل الى وفاته وحتى قبل دماغه قد نضج''

אצל היאהוד זה נשמע קצת אחרת. בגירסת בן גוריון זה נשמע כך: ''תדע כל אם עבריה שמסרה גורל חיי בנה לידי מפקדים האויים לכך''

או בגרסה העדכנית של גבי אשכנזי: ''כראש המטה הכללי וכמפקדו של צה''ל, אני קובע כי ידע כל חייל הנשלח לסכן את חייו כדי ללכוד מחבלים רוצחים ולהביאם למשפט צדק ולבית הכלא בישראל, ותדע כל אם בישראל שגורל בניה אם חלילה יפלו בקרב כדי ללכוד מחבלים רוצחים, יהיה מסור בידי ממשלת ישראל אשר תשחרר את אותם רוצחים תמורת גופות של חללי צה''ל''.

אז נא לדייק גדעון ספירו.
_new_ הוספת תגובה



כל הכבוד, גם מתנחל וגם יודע ערבית
למה אתה שואל? (יום שלישי, 22/07/2008 שעה 13:32)
בתשובה לאפרים זוארץ ממעלה בנימין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הלואי ואני השמאלן הקטן הייתי יודע ערבית.
_new_ הוספת תגובה



[•]
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 22/07/2008 שעה 23:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]...
_new_ הוספת תגובה



מי כאן הטרוריסט?
חכם ציון (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 12:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלה הנכונה יותר היא: ''מי ש ם הטרוריסט?''
אומנם זו שאלה מורכבת, אבל התשובה לאחר שהפכנו והפכנו בדבר היא, שאנשי החמאס, הפתח, הג'יהאד הם הטרוריסטים.

אולי באמת כשנתחיל להרוס להם מסגדים כמו שנאמר, אז ספירו יודה שאנחנו צודקים והפלסטינים הם טרוריסטי השלום שלו.
_new_ הוספת תגובה



יוסי (יום חמישי, 24/07/2008 שעה 14:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מתפלא עליך ככתב האם כך צריך לכתוב על המתנחלים אתה טועה טעות חמורה וגסה שאתה בכלל מתייחס למחבלים הם עם שאין לו שום טיפת כבוד לחיים עם בזוי שקרן כרוני ואתה כיהודי כדאי שתפתח את עיניך ושלא תעיז לכתוב דברים מהסוג שכתבת במאמר זה.
_new_ הוספת תגובה



המחבלים הם לא עם אלא סתם רוצחים
ירח של אוגוסט (יום שישי, 25/07/2008 שעה 0:13)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



במבחן של אחרי העסקה הזאת היא כשלון
אפי דורמן (יום שישי, 25/07/2008 שעה 12:14) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והיא רק הקשיחה את עמדות החמאס.
לכו תדעו מה עכשיו יהיה הסיפור
עם גלעד שליט. עוד גרירת רגליים,
עוד מתח בלתי נסבל לכל הנוגעים
ישירות במצב.
_new_ הוספת תגובה



במבחן של אחרי העסקה הזאת היא כשלון
ע.צופיה (יום שישי, 25/07/2008 שעה 12:45)
בתשובה לאפי דורמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך אתה ,כבר, יודע שהיא הקשיחה את עמדות החמאס?
_new_ הוספת תגובה



במבחן של אחרי העסקה הזאת היא כשלון
אפי דורמן (יום שישי, 25/07/2008 שעה 12:57)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכל מהטלויזה והעיתונים. למזלנו אנחנו שומעים ישירות את דוברי החמאס.
_new_ הוספת תגובה



במבחן של אחרי העסקה הזאת היא כשלון
ע.צופיה (יום שישי, 25/07/2008 שעה 15:01)
בתשובה לאפי דורמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לך תסמוך על התקשורת?
היום א. גיבור מחר הוא זרוק אצלם לכלבים.
לגופו של ענין (וממש איני אוהד של החמאס): כאשר התמאס יגדיל את דרישותיו המקוריות אומר שאתה צודק.
אגב, אני חושב ש''העיסקה'' האחרונה וגם קודמותיה אינם ''לתפארת מדינת ישראל,.
_new_ הוספת תגובה



החמאס: נדרוש יותר עבור גלעד שליט
חכם ציון (שבת, 26/07/2008 שעה 11:58)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז אפי דורמן כבר צודק לפחות מ-‏17.07.08. http://www.makor1.co.il/makor/Article.faces;jsession... .
_new_ הוספת תגובה



החמאס: נדרוש יותר עבור גלעד שליט
ע.צופיה (שבת, 26/07/2008 שעה 13:44)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. ממתי מקור1 הוא מקור בכלל?
ב. מי מתייחס אליו ברצינות?
ג. גם לפי הקישור ששלחת לא אמרו דוברי החמאס שהם הגדילו את דרישותיהם בעקבות ''העיסקה''.
את זה אומר עורך הכתבה. אך כאמור חשיבות דבריו שווה לסעיף ב לעיל.
_new_ הוספת תגובה



החמאס: נדרוש יותר עבור גלעד שליט
חכם ציון (שבת, 26/07/2008 שעה 15:11)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תראה, אני רוצה לחנך אותך שלא רק ''אארץ'' הוא מקור מידע אמין (לפעמים). גם 'מקור ראשון' הוא מקור אמין ויש שם דווקא כתבות טובות שיכולות לשמש גם שמאלנים. הבאתי לך את 'מקור ראשון' כדי שתראה את איכות העיתון המכוון הזה.

אבל מאחר שהבעץ הסתייגות לגבי אמינות ''מקור ראשון'' אז טרחתי ואני מביע לפניך כתבה מ''הארץ'' שאני בטוח שיהיה אמין בעיניך.

להלן חלק הכתבה של אבי יששכרוב המוכר על ידי שמאלים כבקיא בענייני פלסטינים:

בכיר חמאס ל''הארץ'': נתעקש על שחרור אלף אסירים
-- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - --

'' .... מקורות פלשתיניים העריכו שחמאס אינו מוכן לגלות כעת שום גמישות בנושא שליט, לאחר שלדעתו חיזבאללה השיג הישג משמעותי בעסקה שבה הועברו לישראל אלדד רגב ואהוד גולדווסר. לדברי המקורות, שחרור סמיר קונטאר גרם לחמאס להבין שעליו להתעקש על שחרור 1,000 אסירים, שרבים מהם היו מעורבים בפיגועי התאבדות.

ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה, אמר אתמול בעצרת בעזה שביקש משר הפנים בממשלתו להנפיק לסמיר קונטאר דרכון פלשתיני דיפלומטי. בנאום תקיף מאוד, אמר הנייה שאין בכוונת חמאס לוותר ''בשום סוגיה'' הקשורה בשחרור שליט. לדבריו חמאס יתעקש על שחרור האסירים השפוטים למאסרי עולם.'' http://www.haaretz.com/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?it... .
_new_ הוספת תגובה



החמאס: נדרוש יותר עבור גלעד שליט
ע.צופיה (שבת, 26/07/2008 שעה 16:43)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. מקור 1 הוא עיתון למשוכנעים. מאחר ואני לא מהמשוכנעים אז מקומי לא שם.
אני גם לא טענתי שהארץ הוא מקור מידע אמין. גם הארץ (והרבה שנים קראתי הארץ)הוא עיתון למשוכנעים. למרות התדמית הליברלית, יש שם קו מערכתי די קשוח.
לגופו של ענין: ציטוים של ''מקור בכיר'' וכדומה אינם מרשימים אותי. אני מניח שלעיתונאי יש בן-שיח בעזה( סביר להניח עיתונאי מקומי) והוא המקור האמין שלו.
בכל הציטוטים המיוחסים אין שום דיבור על העלאת רף הדרישות.
אלף אסירים החמאס דרש ודורש עד היום. (בעבר דרשו יותר)ואין בזה כל חידוש. הקשחה? נו,זה מו''מ בנוסח המזרח.
_new_ הוספת תגובה



תגיד לי, אתה מסרב להסתכל על האמת בעיניים?
פופקורן (שבת, 26/07/2008 שעה 19:44)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מביאים לך את האמת מול פניך ואתה מתעקש להכחיש?
זה ברור שהחמאס הקשיח את דרישותיו מאז עסקת שגב וגולדוואסר והעלה את מניין המחבלים מ-‏450 (הינה סתם אתר ולא עיתון: http://cars.walla.co.il/?w=/19/1224344 ) ל-‏1000. מה לא ברור? למה כל הזמן להתפתל עד דברים קטנים וברורים?
_new_ הוספת תגובה



בעייה!
דוד סיון (שבת, 26/07/2008 שעה 20:52)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההודעה שלך מציגה ידיעה עיתונאית מינואר 2008.
מכאן שהיא לא מועילה לויכוח (וזה לא סתם אתר
אלא אתר של עיתון).
_new_ הוספת תגובה



אין שום בעייה! ויש בעיה!
חכם ציון (שבת, 26/07/2008 שעה 22:58)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין שום בעיה!
---------------

אני מביא לאדון צופיה שתי ידיעות האחת מ''מקור ראשון'' ושאותה הוא דוחה מכל כי העיתון הוא עיתון ימנמן, והשניה מ''הארץ'' שגם אותה הוא דוחה כי פתאום הם שמאלנים מדי בשבילו ולא אמינים. פופקורן מביא ידיעת וואללה ''ענתיקה'' (בסך הכל מלפני כחצי שנה, ולפני הקילקולים של עסקת חזבאללה) שבכולן יש דיבורים ברורים על עסקה בהיקף של 450 מחבלים ובתוכם אסירים ''מיוחדים'' שישראל עד כה סרבה לשחרר. וכל הידיעות מצביעות על כך שעסקת חזבאללה היא ששינתה את עורפו של החמאס, אז כל זה לא מועיל לויכוח?
החמאס תמיד רצה יותר, אבל ישראל ומצרים סגרו על 450, כאשר אסירים נוספים בערך 300 - 550 במספר היו אמורים להשתחרר כחודשיים שלושה לאחר העברת שליט.
היום החמאס רוצים 1000 אסירים ביד לפני שחרור שליט ובתוכם את צמרת הפשע של הטרור החמאסי ועם כמה דמויות מפתח מהפתח (בחמאס מתעקשים כי בין האסירים יהיו גם אסירים שאינם מהחמאס כגון מרואן ברגותי, ורוצחו של רחבעם זאבי, אחמד סעדאת).

החמאס מנסה לשחזר את הקשיחות של החזבאללה http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/762/252.html (גם מערי לא טוב לכם?)

למה? להיכן אתה חותר? האם רוצה אתה לומר שהחמאס פראיירים ולא קוראים עיתונים?

ויש בעיה!
-----------

כי עכשיו ישראל הולכת למסלול ארוך של התרסקות במו''ם עם החמאס תוך ויתורים תמידיים על שחרור כמות המחבלים ומחבלים שדם על ידיהם. לחמאס יש זמן, יש עצבים ויש כוח למשוך כמה שצריך מה עוד שהם לא ממהרים לשחרר את שליט כי הוא ערובה לכך שיראל לא תפגע בהנהגת החמאס. לכן ישראל משחקת לידי החמאס והחמאס מעלה את המחיר משבוע לשבוע.
_new_ הוספת תגובה



אין שום בעייה! ויש בעיה!
ע.צופיה (שבת, 26/07/2008 שעה 23:07)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חכמ שלי ! אתה מזכיר את הגשש בשאלתם המפורסמת: כמה ימים נמשכה מלחמת ששת הימים.
החמאס כדבריך דרש 1000 מחבלים. וגם כיום הוא דורש 1000מחבלים.
נכון, יש הבנה ישראלית-מצרית. אך עדיין אין הבנה ישראלית מצרית חמאסית.
אם אין הבנה משולשת הרי ברור שאין הסכמה וכל צד רשאי לשנות את עמדתו.
אם מחר החמאס ידרוש שחרור 1200 מחבלים (בדברי דובר רשמי ובעל מעמד ולא חבר של העורך ממקור 1 )אומר בפה מלא כי צדקת.
אגב:אני מסכים איתך לגבי דרכה של הממשלה במן''מ על גלעד שליט ומסכים עם דעתך על הממשלה הזו ב נ ו ש א זה.
_new_ הוספת תגובה



בעייה!
ע.צופיה (שבת, 26/07/2008 שעה 23:00)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד חכמולוג נולד לנו.
מזל-טוב.
_new_ הוספת תגובה



בעייה!
חכם ציון (שבת, 26/07/2008 שעה 23:16)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כמובן טוע ה ומטעה.

כל המו''ם שהתנהל עד כה היה סביב ה-‏450 ולא על דרישה נוספת של החמאס שהיתה אופציה, אבל לא אושרה ע''י ישראל. לכן, הויכוח הממשי היה והינו על 450 מחבלים תמורת גלעד שליט. ישראל והחמאס הגיעו להסכמה רק על כ-‏70 מחבלים והויכוח היה על הנותרים.

שחרור גלעד שליט הכניס את הדיון למעצור, וכרגע יש קפאון כי החמאס דורש עכשיו שחרור של 1000 מחבלים ולא 450, בגלל תחושתם שישראל בלחץץ ואפשר להשיג ממנה ויתורים.

זה מהותו של המו''ם כיום.

עניין הגל השני של השחרורים בכלל לא התחילו הדיונים לגביו, ולכן הוא לא רלבנטי כרגע.

הבנת אובר-חוכיים שלי?
_new_ הוספת תגובה



בעייה!
ע.צופיה (יום ראשון, 27/07/2008 שעה 6:04)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת בעצמך שיש (אולי?) הסכמה ישראלית-מצרית.
האם גלעד שליט נמצא בידי המצרים?
החמאס עדיין לא התחילו לשבת לדיונים בכלל ,אז על איזו הסכמות אתה מדבר? בין פואד למופז?
הרי הכל זה ,בינתיים, דיונים בינינו לבין עצמנו.
גם עם החיזבאללה היו דיונים כאלה וכאשר החל הדיון האמיתי עם החיזבאללה הכל נראה,נשמע ונגמר אחרת.
הבנת זאת ברוכי מהגשש?
_new_ הוספת תגובה



בעייה של צופי!
פופקורן (יום שני, 28/07/2008 שעה 11:55)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגיל צופי אתה צריך לסלף את דברי כדי לנסות ולמצוא עילה לתקוף אותם. זה דווקא מעודד ומחזק את הטיעון הראשוני שלי.

אתה מכניס עז של ''האם גלעד שליט נמצא בידי המצרים'' כדי להביא את טענתי שאתה גוזמאי למידה הראויה והברורה שגם הכבש השישה עשר שלך יבין זאת. החמאס יושבים בדיונים האלה כבר שנתיים וזה כוסה היטב בתקשורת. משעל והאנייה ושלוחיהם נמצאים כל הזמן בקו הרכבת המאספת שלהם לקהיר וראש המודיעין המצרי ביקר כמה פעמים בעזה ואצלנו כאשר עניין גלעד שליט היה תמיד בראש נושאי המו''ם.

מי שעושה 'דיונים ביננו לבין עצמנו' זה אנחנו כאן בפורום (וזה לא לגנאי דווקא). אבל כל דרישה ישראלית או חמאסית הועברה דרך המצרים לצד השני לתגובה, וזה קורה כבר שנתיים אם עדיין לא שמת לב.

עד יוני דובר על רשימת 450 משוחררי חמאס (ומעט פתח). דיברו בגדול על עוד 550 בשלב שני, אבל העניין הזה נשאר רדום כי עדיין לא הגיעו לדון בו ממש. עסקת שגב-גולדוואסר עוררה את החמאס לשנות את מדיניות המו''ם שלהם. אז אם טרם הבנת מתקיים כבר מו''ם שדווקא הואט או נעצר מאז עסקת חזבאללה. החמאס משדד מערכות ודרישות וכבר דורש היום שבמקום 450 איש בסבב הראשון יהיו 1000 איש ושבתוכם יהיו מחבלים עם דם על הידיים. כשיגיעו לשלב השני הם בודאי יגדילו את 550 מחבלים ליותר מאלף. ראה הוזהרת!

אבל אתה ודוד סיון מתחפרים בקשקושים של עצמכם ומקרינים חוסר הבנה משווע. כאילו אינכם זוכרים את עמדתם של גופי המודיעין שהתריעו על ההקצנה בעמדות החמאס לפני אולמרט? ראש המוסד הציע לסגור קודם כל את עסקת שליט לפני עסקת שגב-גולדוואסר, כי הוא הבין את העקרון הזה.

כדי להגדיל את מספר המחבלים המשוחררים בעסקה עשה החמאס דבר מעולה מבחינתו. התאהדייה משרתת אותם בכך שהם פועלים עכשיו להתעצמות צבאית ברצועה וביו''ש. אם ביו''ש יש לנו עדיין הצלחות מרשימות , כולל בימים האחרונים, הרי שבעזה אנו כסומא. עכשיו החמאס לא רוצה למהר לשחרר את שליט. שליט בידיהם עכשיו זה יותר כוח והגנה לעצמם. העסקה החמאסית הגדילה את עקשנותם ואת תביעתם ליותר לשחרר יותר אסירים ויותר עם דם על הידיים כבר בסבב הראשון, ושימשיך הדיון לסבב השני גם אז הם ידרשו יותר. הם פשוט לא ממהרים. והכל בגלל ניהול חובבני של הטיפול וקבלת ההחלטות בענייני שליט, שגב וגולדוואסר. עכשיו החמאס מתחיל לעבוד על העצבים של ישראל, תנועות ציבוריות למען שחרור גלעד שליט ישחקו עכשיו למען המדיניות החמאסית. החמאס מנסה לבנות מצב שבו הממשלה תהיה נתונה בלחצים פנימיים שישבשו את שיקול דעתה וישבור אותה כדי שהיא תקבל החלטות לא שקולות.

דיסקין אמר בישיבת הממשלה אתמול: לדברי דיסקין, חמאס התחזק בשל הרגיעה, ''לחמאס יש עניין רב לשמר את ההרגעה, ולשמור על יציבותה. חמאס עדיין מצפה מאוד לקצור את מלוא פירות ההרגעה: הסרה מוחלטת של המצור, פתיחת מעבר רפיח. מבחינת החמאס, קודם פתיחת מעברים, ואחר כך משא ומתן על שליט. נמשך מאמץ מגננה מאסיבי של חמאס. הם מנצלים הרגיעה על מנת להעלות את רמת האימונים וההכשרות שלהם. הם מכניסים אמצעי לחימה בשביל הזרוע הצבאית של החמאס. יש הכנסת מלט שהשב''כ מפענח אותה כמוטיבציה לבניית בונקרים''. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3573791,00.h... .

ועוד אמר ש''עיסקת החטופים עם החזבאללה מעודדת את המוטיבציה לבצע פעולות מסוג זה (פיגועים קשים דרך סיני, רצון לחטוף עוד). – (חדשות היום , 28.7.2008).
_new_ הוספת תגובה



בעית התירס - קשקשנות
דוד סיון (יום שני, 28/07/2008 שעה 14:55)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתחפר בקישקושים של עצמו!!
_new_ הוספת תגובה



בעית סיון - קשקשנות
במחשבה שניה (יום שני, 28/07/2008 שעה 22:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההבדל בינכם הוא שהתירס מקשקש הרבה ולעניין,
ואתה מקשקש קצר ולאופסייד.....

במחשבה שניה, זה צפוי היה אבל הרשות נתונה.
_new_ הוספת תגובה



תגיד לי, אתה מסרב להסתכל על האמת בעיניים?
ע.צופיה (שבת, 26/07/2008 שעה 23:00)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אינך יודע לקרוא ידיעה עיתונאית ,מה הטעם להעיר את עיניך כשמוחך ישן.
_new_ הוספת תגובה



תגיד לי, אתה מסרב להסתכל על האמת בעיניים?
פופקורן (יום שני, 28/07/2008 שעה 0:11)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה אתה חושב שאתה יודע. חכם ציון מנסה להסביר לך ואתה לא תופס.
אז למה שאני אתאמץ?
_new_ הוספת תגובה



תגיד לי, אתה מסרב להסתכל על האמת בעיניים?
ע.צופיה (יום שני, 28/07/2008 שעה 6:26)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הענין שחכם ציון קורא ומבין מה שמתאים לו ''פוליטית'' ולא ''מוחית''.
מאחר והוא הודה בזה אז אני סולח לו..
_new_ הוספת תגובה



מילא שאתה לא מסתכל על האמת בעיניים
במחשבה שניה (יום שני, 28/07/2008 שעה 23:04)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואינך מבין את דבריו של החכם.....

אבל במחשבה שניה זה היה צפוי וידוע מראש.
_new_ הוספת תגובה



[•‎ מה בדיוק הבעיה שלך עם מקור1?
במחשבה שניה (יום שני, 28/07/2008 שעה 23:01)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]...
_new_ הוספת תגובה



[•‎ מה בדיוק הבעיה שלך עם מקור1?
ע.צופיה (יום שלישי, 29/07/2008 שעה 7:06)
בתשובה לבמחשבה שניה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהוא לא ביטאון הוא כיתתון.
_new_ הוספת תגובה



[•‎ מה בדיוק הבעיה שלך עם מקור1?
סתם אחד (יום שני, 04/08/2008 שעה 18:20)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כיתתון נשמע טוב, ע. בוביה נחמד.
אנחנו גאים בך.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי