פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
''חייל נורמטיבי''
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 7:00)


''חייל נורמטיבי''

גדעון ספירו



הלמוט שוורצקופף (''ראש שחור'') חייל מחיל השריון הגרמני ירה ביהודי כפות ומכוסה עיניים מטווח אפס, כאשר מפקד הגדוד האוברסטלויטננט האנס שמידט אוחז בזרועו. האירוע שודר בערוצי התקשורת ברחבי העולם וגרם לזעזוע.
ממשלת ישראל פרסמה מחאה חריפה. בישראל נערכו הפגנות נגד המעשה האנטישמי. יו''ר ''יד ושם'' הביע את מורת רוחו על כך ש- 60 שנים אחר השואה יש חיילים גרמנים שלא למדו את לקחיה וממשיכים לראות ביהודי טרף קל לגזענותם. שר ההגנה הגרמני אמר שהצבא הגרמני הוא מוסרי וערכי, וכי מעשה זה לא עולה בקנה אחד עם חיילות קרבית.

אלא שזה לא קרה בגרמניה. זה קרה במדינת ישראל של קיץ 2008.
החייל שירה, שמו לפי אחד האתרים לאונרדו קוריאה, הוא יהודי מצבא הכיבוש המשרת בגדוד שיריון 71, שירה מטווח אפס באשרף אבו רחמה בן 27 מהכפר נעלין כשהוא כפות ועיניו מכוסות. בשעת הירי החזיק בו המג''ד סא''ל עמרי בורברג כדי שיהיה במצב של מטרה ממוקדת, שהרי אדם כפות ועיוור לא יכול לבחור לו את מקום עמידתו.
תמונת החייל היורה צולמה מדירה סמוכה, ולכן צבא הכיבוש לא יכול היה לטעון כי מדובר בהמצאה או עלילה.

מכאן ואילך סיפור העלילה מקבל הסתעפויות שגם הן מלמדות על אופיו של הצבא, מפקדיו וחייליו.
המג''ד עמרי בורברג טען שבכלל לא נתן פקודה לירות, אלא רק ''לשקשק'' עם הנשק על מנת להפחיד את אשרף אבו רחמה הכפות והעיוור (בגין כיסוי עיניו). החייל היורה טען כי המג''ד נתן לו פקודה לירות, ולא פעם אחת, אלא שלוש פעמים ''לירות, לירות, לירות''.

לאחר שהביזיון והפשע נחשפו ברבים אץ רץ המג''ד למכון פוליגרף פרטי במטרה להוכיח כי לא נתן את פקודת הירי, ונמצא דובר אמת. אולם בבדיקת פוליגרף שנערכה לו על ידי מצ''ח (משטרה צבאית חוקרת) הוא נמצא דובר שקר (הדבר מעלה שוב את סוגיית המכונים הפרטיים שמספקים חוות דעת לפי הזמנת הלקוח), ואילו גרסת החייל נמצאה נכונה.

אם כן, יש לנו עסק עם מג''ד ופיקודו, שניהם תוצרי הכיבוש, ושניהם, על אף פער הדרגות, סובלים מאותה תסמונת - נכות מוסרית. המג''ד לא מצא דופי בירי על אדם כפות שגם מאור עיניו נלקח ממנו זמנית, שהרי מדובר בערבי שהפגין נגד שוד הקרקעות שישראל מבצעת באדמות נעלין, שכבודו וזכויותיו שווים בעיני המג''ד כקליפת השום. החייל התגלה כמי שמציית ללא הרהור וערעור לפקודה שהיא בלתי חוקית בעליל, שדגל שחור של אי חוקיות מתנוסס מעליה, ובכל זאת לא חשב פעמיים ומילא אותה כלשונה.

הבעיה אינה עם השניים בלבד. הם מייצגים דורות של חיילי כיבוש שממלאים פקודות ירי בלתי חוקיות זה ארבעים שנים. הקהות, האטימות שמתפתחות בעקבות עריצות הכיבוש משחיתים כל חלקה טובה בנשמת האדם העוסק בפשע.
הציות העיוור של החייל עונה על שאלה שלא פעם נשאלת כשמדובר בחיילי גרמניה במלחמת העולם השנייה: מדוע מילאו פקודות כה מקוממות? מציאות הכיבוש הישראלית נותנת לנו תשובה. במדינה בעלת משטר דמים כמו גרמניה של אז, סירוב למלא פקודה היה יכול להיות כרוך בפסק דין מוות, ואילו כאן, סירוב למלא פקודה לא גורר בעקבותיו סנקציות כה חריפות, ובכל זאת הנכונות לבצע את הפקודות הבלתי חוקיות היא גורפת והקיפה ב-‏40 שנות הכיבוש מאות אלפי חיילים. יתר על כן, אילו היה החייל היורה מסרב היו מעלים אותו על נס, ובכל זאת ציית ללא ערעור. ואם כאן כך, שם על אחת כמה וכמה. הפוטנציאל למלא פקודות להמתה המונית תעשייתית קיים גם כאן, שהרי ספרים כבר שורפים בישראל, (''במקום בו שורפים ספרים סופו שישרפו גם בני אדם'' – היינריך היינה, 1820) וגם רבנים שהוציאו פסקי הלכה שלא רחוקים מרצח עם יש לנו משני צדי הקו הירוק.

אחרי כל זאת בא שר הביטחון וקובע כי צה''ל הוא צבא ''מוסרי וערכי'' והפרקליטה שמגינה על החייל היורה טוענת שמדובר ''בחייל נורמטיבי''. היא צודקת. בצבא כיבוש זהו חייל נורמטיבי, אולם שר הביטחון הופך את כל המושגים על ראשם, כאשר הוא מעניק ציוני שבח מוסריים לצבא שכבר 40 שנים מבצע פשעי מלחמה ומשליט בשטחים הכבושים משטר אפרטהייד.


קדימה לדכאו

בעיתון ''ידיעות אחרונות'' (7.7.2008) התפרסמה ידיעה מאת כתב העיתון בגרמניה, תחת הכותרת ''דכאו מחפשת תאומה בישראל''.
לפי הידיעה ראש עיריית דכאו מחפש בישראל ישוב איתו יוכל לחתום ברית תאומות. לצורך זאת ביקר לא מכבר בישראל.

דומני כי העיירה קריית ארבע היא מועמדת מצוינת לחתימה על ברית כזו עם דכאו.
בצד הבדלים יש נקודות השקה בין עברה של דכאו לבין ההווה של קריית ארבע.

קריית ארבע היא חלק מפשעי המלחמה של ישראל (ראה אמנות ז'נווה ורומא האוסרות העברת אוכלוסיית העם הכובש לשטח הנכבש); היא שייכת לפסיפס ישובים שבנויים על שוד קרקעות פרטיות וציבוריות של העם הפלסטיני (ראו הידיעה ב''הארץ'' מ-‏7.7.2008 על הרמייה והנכלוליות של ראשי מתנחלים במה שקרוי ''רכישת קרקעות''. בשיטות דומות ואחרות שדדו בשנות ה-‏30 של המאה ה-‏20 את רכושם של הוריי בגרמניה); היא שוכנת לא רחוק משורה של מחנות מעצר בהם כלואים אך ורק בני העם הכבוש כחלק ממשטר האפרטהייד והפרת זכויות אדם האלים שכוחות הכיבוש הישראלים (צבא ופלנגות המתנחלים) משליטים על העם הפלסטיני; המקום משמש כאכסניה לאחוזת קבר של רוצח ההמונים ברוך גולדשטיין, האיש שטבח בעשרות מתפללים פלסטינים במערת המכפלה; הרוצח מופיע ברשימת ''הנופלים'' באתר האינטרנט של קריית ארבע עם הציון הי''ד; בעיירה רחוב על שם הרב גזען מאיר כהנא, האיש שבית המשפט העליון קבע כי חלקים מרעיונותיו מזכירים את הימים האפלים של הגזענות בגרמניה הנאצית. (צריך לבדוק האם גם בדכאו מכבדים את זכרם של פושעים גזענים).

כל אלה ועוד דברים רבים שלא הזכרתי, הם רקע מצוין לברית תאומות. אזרחי דכאו, אלה שלא הסיקו לקחים מעברם, יוכלו למצוא נחמה בקהילה הגזענית של קריית ארבע.

לא ייפלא אם פרנסי קריית ארבע יוכלו למצוא שפה משותפת בנושאים רבים עם הימין הקיצוני בדכאו. נקודת מוצא טובה היא האיסלמופוביה במסגרת חילופי דעות בסוגיות שנאת האחר.

במחשבה שנייה קיים חשש שמא אני עושה עוול לדכאו. שהרי בדכאו של היום יפעיל השלטון, המקומי והמרכזי, סנקציות חריפות נגד כל גרמני שיגדף בחוצות יהודייה ויכנה אותה זונה; ואילו בקרית ארבע-חברון יכולה מתנחלת לגדף לעיני כל העולם אשה פלסטינית, שהכיבוש הישראלי הכניס אותה לכלוב, ולכנותה ''שרמוטה'' ושערה משערות ראשה לא תיפול. היא לא תוקע מקרב עם האדונים בשטחים הכבושים וגם מדינת ישראל ''היהודית והדמוקרטית'' לא תמצה עימה את הדין, שהרי ההתעללות בערבים בשטחי הכיבוש והאפרטהייד מטעם המדינה היא מעשה של יום ביומו.
סליחה דכאו. אולי קריית ארבע אינה תאומה ראויה.


רגע של נחת

השבוע נולדה לבת זוגי ולי נכדתנו הראשונה.
היא באה לעולם מלא מהמורות ואין סוף תקוות. אני תקווה שאושר, בריאות וסיפוק יהיו מנת חלקה, והיא תהיה חוליה נוספת במשפחת שוחרי חרות האדם.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הפתרון: ''חייל נורמטיבי
ע.צופיה (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 8:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר עבריין חוזר פעם אחר פעם על פשעו כלפי החברה בסופו של דבר השופט קוצב לו עונש שבמבט ראשון אינו עומד בשום יחס לטיב העבירה האחרונה.
זה מצער,אך החברה צריכה להגן על עצמה אחרת היא תגרר אחר מעשי העבריין.
כאשר עורכים הפגנות אלימות ,עם המבט לתקשורת ובתמיכה ועידוד מסיבי של אנשים שהקשר היחיד שלהם להפגנות הוא השקפת עולמם האנרכיסטית,הרי זה ,לעיתים,וחבל על כך, מגיע לשלב שהתגובה האחרונה אינה עומדת במבחן המעשה האחרון,אך מובנת על רקע המכלול כולו.
לכן, איני מצדיק את החייל שירה ובטח ובטח את המג''ד שהורה, אך איני בין הצדקנים נוסח שפירו וזהבה גלאון שרואים רק את שקיעת השמש,אך,מעולם לא את זריחתה.
מזל טוב, גדעון ספירו,אני מקוה ומאחל לנכדתך שתקבל בעתיד חינוך ליברלי יותר ממה שאתה משדר לקוראיך.
_new_ הוספת תגובה



שאלות
דוד סיון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 8:14)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה בדיוק התכוונת בקטע, ''... אך מובנת על רקע המכלול כולו''?

מה משמעות הביטוי כאשר נזכרים באנרכיסטים מימין?
_new_ הוספת תגובה



שאלות
ע.צופיה (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 9:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי לשם כך הבאתי את הדוגמה של העבריין החוזר שוב ושוב על עבירתו.
לאחר דיונים שונים בבתי המשפט ,כולל בג''ץ. הוחלט על המיקום המדויק של גדר ההפרדה באזור נעלין.
תושבי נעלין בגיבוי ובעידוד והייתי אומר אפילו בהסתה,של גורמי חוץ,אינם מקבלים את החלטת בג''ץ ומפגינים כמעט כל יום כנגד הקמת הגדר.
הפגנות שלעיתים, ולטעמי,אך ורק בפרובוקציה של גורמים מחוץ לכפר,גולשות לאלימות קשה.
האם מר ספירו תומך בהפגנות כנגד החלטת בג''ץ?
אם כן, פירושו של דבר ששלטון ראוי בעיניו אך ורק כאשר הוא תואם את דעותיו הפוליטיות, אך פסול כשאינו פוסק בהתאם.
המכלול הוא,תמיכה בהפגנות אלימות למען ענין שנפסק סופית משפטית ולהפך לחוקי. במצב כזה לגורמי האכיפה לא נותר אלא להפעיל את כוחם בכדי להפסיק את האלימות ולקיים את החוק אחרת נגרר אחר דרכם של העבריינים (המקרה הזה,מפגיני נעלין)וכל דמפגין-אלים גבר!
לטעמי, אין הבדל עקרוני ורעיוני בין האנרכיסטים משמאל ומימין. שניהם חדורי שנאה עזה לממסד (מאמרו של ספירו שמשווה את מעשי ממשלת ישראל למעשי הנאצים חושפים את השנאה הזו ומבחינה זו אין הבדל בינו לבין הכותב ''צדק'' והכותב ''לוי'') וכל אחד מתרגם בהתאם לכוחו ויכולתו שנאה זו למציאות.
_new_ הוספת תגובה



תודה והערה
דוד סיון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 9:54)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתמונות שראיתי השבוע הטיפול גורמי האכיפה (צה''ל) במפגינים היה אלים למדי. נכון שלא ראיתי את התמונה
כפי שראו וחשו החיילים. לכן צריך להיזהר לפני שמחליטים
אם הבנו את המכלול או לא.
_new_ הוספת תגובה



תודה והערה
ע.צופיה (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 14:58)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם מה שראית אינו בהכרח תמונה נאמנה (לכאן או לכאן)של ההתרחשויות. השאלה מי צילם את זה ושנית זה ב ט ו ח עבר עריכה.
לכן לעדות זה די מפוקפק אך זה מה יש.
_new_ הוספת תגובה



תודה והערה
דוד סיון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 15:17)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא בטוח בכלום אבל כאשר אני רואה קטע בו גוררים אזרח באמצעות השערות שעל ראשו או שאני רואה בהמשך חייל מכה בחורה בגבה זה מעורר את תסכולי.

הפגנות ואלימות זה דבר מתסכל אבל אם זה בא מכיוון רשויות החוק זה עוד יותר מתסכל. אני אומר זאת לפני שבדקתי את ההקשר הרחב. דבר אחד בטוח כאשר הרשות נוהגת אלימות כלפי האזרח הקטן אני מגלה הרבה פחות הבנה ויותר תיסכול.
_new_ הוספת תגובה



תודה והערה
חכם ציון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 20:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כוחות הבטחון מפעילים כוח סביר ומידתי כנגד האיום של המפגינים האלימים ומפירי החוק.

רשויות האכיפה נכשלות בללכוד את העבריינים ולהעמידם למשפט בהליך מקוצר.
_new_ הוספת תגובה



אני לא מקבל את דעתך
דוד סיון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 21:01)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גרירת אדם בשערות ראשו לא נקראת כוח סביר.

רשויות האכיפה לא נכשלות בלכידת עבריינים
בעלי מוטיבציה פוליטית; במקרים רבים לא
מנסים כלל ללכוד אותם. זה נכון מאד גם כאשר
מדובר בעבריינים מבין המתנחלים.
_new_ הוספת תגובה



אני לא מקבל את דעתך
חכם ציון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 21:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כוח סביר הוא כוח נגדי שנדרש להשתלט על המתפרע. כל הכפותים האלה התפרעו, זרקו אבנים ואם היה להם נשק היו גם בחזקת יורים (כמו שכבר ירו בעבר). החיילים והשוטרים מתמודדים תקופות ארוכות עם אלימות מקומית שלא מצולמת ע''י מצלמות שלום עכשיו ובצלם. צילום של מספר דקות בהן מישהו מצידנו מגיב בצורה חריגה, כמה שיהיה הדבר לא ראוי, אינו תמונת האירוע כולו.

אתה צודק שרשויות האכיפה צריכות פשוט לתפוס את עברייני ההפגנות נגד הגדר, וגם את העבריינים מבין המתנחלים. אני הייתי רק מעיר שהלואי והיו תופסים עברייני גדר בקצב שתופסים את העבריינים מבין המתנחלים.
_new_ הוספת תגובה



אמרת לבד שזו פעולה חריגה. מ. ש.ל.
דוד סיון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 22:56)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אמרת לבד שזו פעולה חריגה. מ. ש.ל.
גידי לוי נשטיין (שבת, 02/08/2008 שעה 19:28)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איזו פעולה חריגה. המתנחלים תמיד מתפרעים.
_new_ הוספת תגובה



אמרת לבד שזו פעולה חריגה. מ. ש.ל.
חכם ציון (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 17:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתנהג כמו תלמיד חלש ופגוע. הרי אני אמרתי שזו היתה פעולה חריגה מלכתחילה.
אז מה פתאום אתה קופייץ ומגלה לי שגם אתה חושב כך?
מ.ש.ל.
_new_ הוספת תגובה



אמרת לבד שזו פעולה חריגה. מ. ש.ל.
דוד סיון (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 17:51)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מומחה בדבר והיפוכו קודם טענת שמדובר בפעולה סבירה
אחר כך בעקבות טענותי תיקנת וטענת שיתכן וזו היתה פעולה
חריגה. אני מהתחלה טענתי שהפעולות הללו אינן סבירות.

התרגלני כבר לטריק הנדוש הזה שלך ששמו בישראל דבר והיפוכו.
_new_ הוספת תגובה



[•] אמרת לבד שזו פעולה חריגה. מ. ש.ל.
חכם ציון (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 20:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]...

פעולה סבירה ופעולה חריגה אינן הפכים, אם טרם ידעת.

לא תיקנתי דבר בדברי, אתה פשוט או שלא טורח לקרוא לפני שאתה מגיב או שאתה פשוט לא מבין. בכל מקרה, אתה כמו היוסלה שלך (על שני ניקיו) לא מתכוון להתווכח או להתדיין אלא רק להטיף, להשמיץ, לקלל ולהכפיש.

לצערך אתה לא ממש מצליח, לפחות לא נגד החכם ציון.
_new_ הוספת תגובה



אני את שלי אמרתי בתגובה 120440!
דוד סיון (יום שני, 04/08/2008 שעה 5:38)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השקרים, ההשמצות, וכל שאר טיעוני הגנון שלך לא ישנו זאת.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שני, 04/08/2008 שעה 6:25)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כפי שהחכמולוג אינו מצליח להבין
שיוסלה יש רק אחד,

כך גם המושג 'דבר והיפוכו' הוא בגדר
תעלומה עבורו.

הוא קצת מזכיר ליוסלה את אריה עירן שהיה מסיים
את הודעותיו באתר בכל הזדמנות בהכרזות ניצחון
בוסריות. גם הנטיה להיסטריה דומה.
_new_ הוספת תגובה



תגיד לי, יוסלה
קריה נאמנה (יום שני, 04/08/2008 שעה 21:16)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לך ולעמיש יש MA אחד בהסטוריה של רומי העתיקה
או לכל אחד מכם לחוד?
_new_ הוספת תגובה



החכם יודע את אשר הוא כותב
חכם ציון (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 14:02)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החכם לא אמר שיוסלה הוא שניים,
אלא שיוסלה הוא ניק אחד לבעליו לצד ניק נוסף.
יוסלה הוא רק ניק פסאדה אחת ועם הניק השני יחדיו
הם יוצרים נקניק.
ומכאן שטענת החכם שונה מטענת השווא של יוסלה.

עדיין חכמי השמאל שלנו יוֹסִיוָן לא מצליחים
להבין שפעולה סבירה ופעולה חריגה אינן הפכים
זה לזה.
_new_ הוספת תגובה



החכם יודע את אשר הוא כותב
יוסלה  (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 22:04)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עדיין מזכיר את אריה עירן.

ההיסטריה,
המילוי הנקניקי של טקסטים,
הכרזות הנצחון המגלומניות,
שפע הדימויים המיניים,

ותיאור גירוש תושבי יהודה
ושומרון הפלסטינים
כפיקניק ביום חג.

ואיך אומרים היהודים:

'אז הוא אומייר שהוא חכם'.
_new_ הוספת תגובה



החכם יודע את אשר הוא כותב
ספינר (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 22:53)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל מה שאתה עושה פה זה להעביר ביקורת אמנותית וספרותית על הכתוב בתגובות.לפעמים גם דקדוקית-דקדנטית.אבל מבחינת ההגיון אתה לא משהו.ממש רואים שקשה לך להתרכז בעניני הגיון ואתה לא עקבי.בעניני רוח זה נקרא מצוין וחדשני.גם סיוון מתקשה להרכיב פאזל.זה לא חדש.תמשיך.אל תחשוב שהגיון נחוץ למשהו מלבד לחשב את עלותו של העוף בסופרמרקט.אם החכם מתקיף אותך בהגיון - תגיד לו שזה מתחת לחגורה.פשוט תשים את החגורה על הצואר.זה אולי לא הגיוני - אבל מרשים.
אם לא הייתי חושב שאתה יהודי - הייתי בטוח שאתה כזה.
_new_ הוספת תגובה



מי ניסה להרכיב את הפאזלים שלך?
דוד סיון (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 23:05)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפילו ביקורות ספרותיות אינך יכול
לחבר בצורה עניינית. כמה עצוב!
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 1:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש קו משותף ל'טרנספריסטים העליזים' באתר:
הבוז שהם רוחשים למבקרי הספרות והפילוסופים.

כבר אריה עירן דאג להסביר לנו שאין טעם בפילוסופיה
ובספרות, כי הביולוגיה קודמת לכל.

וכבר הדוקטור ברנדשטטר פירסם כאן כתב פלסתר
נגד עמוס עוז - כתב קינאת סופרים 'מגובה' בקלישאות
שיטנה פוליטיות.

עכשיו, לאחר שאיבד את אחיזתו בטיעונים המופרכים
שכל מטרתם ל'הוכיח' שיש לגרש את תושבי ארץ ישראל
הפלסטיניים לעבר הירדן, קם לנו 'גיבור תרבות' חדש,
המסתובב מרעננה ('ספינר') ותוקף את יוסלה במילים:

''כל מה שאתה עושה פה זה להעביר ביקורת אמנותית וספרותית על הכתוב בתגובות.''

בינגו! אכן יוסלה מתמקד בעיקר באופן הכתיבה והשיח של המשתתפים
באתר, היות וזה המפתח להבנת מניעיהם ואמצעי בדוק לחשיפת
מבנה הטיעון והדיעות הקדומות (אם ישנן) בבסיס הטיעונים.

עם היהודים בעלי קומפלקס הגטו הרואים בכל
פינה 'אנטישמים' ו'ערבים רוצחים' קשה להתמודד
ברמת התוכן של דבריהם: - מה תענה ליהודי הטוען
בנימה גזענית מובהקת, כדוגמת עירן בזמנו, ש'הערבים
רוצחים', או מה תענה ליהודי המכנה עצמו משום מה 'צדק'
הטוען שכל אנשי השמאל הם 'אנטישמים'?

אפילו זה המגדיר עצמו כ'חכם' אינו חורג כלל מהמסה
הקריטית של יהודים התומכים בגניבה ובעושק הממוסדים של
רכוש פלסטיני בשטחים. והמפתח לחשיפת המבנה הרעוע
של כל הטיעונים והתירוצים להמשך הכיבוש אינו ברמה
ה'תוכנית' של התגובות - היות ושם ההגיון מצטמצם,
גם אצל שאינם דתיים, ל-'אלוהים נתן לנו את ארץ ישראל'.

לכן נותר ליוסלה רק אפיק תגובה אחד: ביקורת סגנון הכתיבה
וממנו, ביקורת מבנה הטיעון (השניים קשורים קשר בל יינתק).
והבחירה במה שהמסובב מכנה 'ביקורת ספרות' הוכיחה את
עצמה כמכשיר רב עוצמה, היות וביקורת אופן הכתיבה עוקפת
את המכשיר העיקרי של מכחישי הכיבוש 'אנשי העובדות' של
הימין המשיחי אשר מפרקים למוות כל שאלה מוסרית, כולל שאלת
הכיבוש, באמצעות גיבוב עובדות רלוונטיות ולא רלוונטיות.

הקריטריון היחידי שנותר לבדיקת התקפות של הטענות השונות
התומכות בפשעי הכיבוש הישראלי, נמצא דווקא בניתוח אופני
הכתיבה השונים של הטוענים טענות אלה. והסיבה לכך פשוטה:
השפה היא החלק העיקרי של הטבע האנושי שאינו נותן עצמו בקלות
לזיהום או לעיוות. כל עיוות בשימוש בשפה מורה על עיוות או
סטייה מדרך ההגיון הפנימי בטיעון עבורו עיוות השפה נוצר. לכן
קשה מאד לטעון למשל שגניבת אדמות היא מעשה אצילי, מבלי לשבש
לחלוטין, לא רק את הקוד המוסרי היהודי, אלא את השפה עצמה.

'ספינר' במובן הזה אינו תורם מאומה לדיון, היות והמודעות שלו למצב
הטקסט עצמו מינימלית. זה המכנה עצמו 'חכם' למשל מודע יותר
לדגם הטקסטואלי, אך כל שביכולתו לעשות בתגובה למציאות הכיבוש
(ובתגובה ליוסלה) מסתכם בתגובות חקייניות בצורה ובתוכן לתגובות
של יוסלה, תוך היפוך כל משפט ומשפט - עבודה סיזיפית לכל הדיעות.

כאשר זה מגיע לעניין בו אנו דנים השכם והערב באתר - מציאות החיים
בישראל ובשטחים והאפשרות למציאת פתרון מדיני למצב - הטקסטים
של מכחישי הכיבוש הרבים והמגוונים שבכאן לא רק שאינם משכנעים
אלא נחשפים שוב ושוב במערומיהם ובהיעדר מבנה טיעון יציב.
והמכשיר העיקרי לחשיפת המופרכות של העמדה הבלתי מוסרית בעליל
של תומכי נפולת ההתנחלויות הוא דווקא 'ביקורת הספרות' של
יוסלה.

תחי השפה,
תחי הספרות,
תחי הפילוסופיה!
_new_ הוספת תגובה



תיקון
יוסלה  (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 1:38)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למען הסדר הטוב,

במקום,
''והמכשיר העיקרי...הוא דווקא 'ביקורת
הספרות' של יוסלה'',

צריך להיות,
''והמכשיר העיקרי... היא 'ביקורת הספרות...''
_new_ הוספת תגובה



עוף-טופיק
אלכסנדר מאן (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 2:13)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסף, אינני בטוח שאתה צודק, שכן –

''המכשיר העיקרי.....הוא ביקורת''

מקיים להבנתי תחביר עברי נכון ביחס למשפט –

''המכשיר העיקרי..... היא ביקורת''

לשון אחר: ''הנושא הוא הביקורת'' ולאו דווקא ''הנושא היא הביקורת''. החיבור (Kuplung) – עד כמה שידיעתי המחלידה מעלה מנבכי זכרוני – מחוייב לצדה הראשון של המשוואה בעברית;
דוגמא נוספת: ''היצירה.... היא עונש לציבור'', ולאו דווקא ''היצירה.... הוא עונש לציבור''.

אגב, גם במקרה של משפט משני, היינו Nebensatz – המשוואה תתאים במין ובמספר לנושא שמצוי במשפט המרכזי.

במידה ולהבנתך אני טועה באבחנה זו, אנא הסבר לי מדוע.
_new_ הוספת תגובה



עוף-טופיק (או התיקון לתיקון)
יוסלה  (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 4:26)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה לי שטעיתי בתיקון.
אמרתי לעצמי ש'ביקורת' היא הנושא של המשפט,
ולכן 'הביקורת היא המכשיר העיקרי'.

אך היות ונושא המשפט הוא 'המכשיר העיקרי',
צ''ל 'המכשיר העיקרי... הוא ביקורת הספרות.'

ותודה לשמעון מנדס.
_new_ הוספת תגובה



עוף-טופיק (או התיקון לתיקון) + עוד תיקון
יוסלה  (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 4:30)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ותודה לאלכסנדר מאן כמובן.

הסטריאו של יוסלה עבד בזמן
האחרון שעות נוספות,
ו'מאן' ו'מנדס' התבלבלו.
_new_ הוספת תגובה



אוקיי יוסי
אמנטל (יום שני, 11/08/2008 שעה 21:50)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תחי השפה,
תחי הספרות,
תחי הפילוסופיה!

אבל מה זה קשור אליך?
מה יתרונך על הימנמנים?
_new_ הוספת תגובה



כשהצעתי לך להניח ליוסלה לנפשו
ספינר (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 21:16)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא התכוונתי לומר שיש לו נפש.אבל כשאתה מביא דברים עם מקורות ונספחים וארגומנטציה לפני דבילים - הם בכלל לא מתייחסים לזה.הם מחפשים את הרווחים שבין השינים וכל מטרתם להפיץ ריח רע.מה שצריך לעשות זה לקחת מברשת עם משחת שינים ולהבריש.
כמו כן, כשאתה מביא ארגומנטציה ערוכה ומסודרת בויכוח איתו אנשים עלולים לחשוב שהוא בעצם מבין את הענין כמוך והוא בעצם ברמה של הענין המדובר והם מתחילים לייחס לו חשיבות.באידיש יש ביטוי,''אתה מדבר איתו - אתה עושה אותו חכם.''
אם תשאל אחד כמו יוסלה ,אפילו שהוא יוסלה לפעמים,אם הוא מוכן להודות בכך בינו לבין עצמו - מה אתה בעצם מציע? הוא לא יענה לך על שאלה ישירה כזאת כי אין לו תשובה, כי גם הוא אינו מאמין בעצם בצד הערבי והכל אצלו פוזה אמנותית-ספרותית.למה? כי זה מתאים לאבנרי ולעמוס עוז הדפוק כדי לקבל פרסים באירופה.הוא גם לעולם לא יודה כי לפי שיטתו גם הוא מוסרי בעיני הערבים בדיוק כמו כל מתנחל ממוצע,וכי בעיניהם הוא מוסרי ובעל חשיבות כמו חרא של יונים שנפל על הכביש ולא על השדה כדי לזבלו.
אין מה לעשות עם אנשים כאלה.זה אבוד.כל מה שהוא יענה לך בתשובה - והוא עושה זאת חזור ועשה מאז נתקלתי בו לראשונה - הוא יחכה שאתה תאמר מה לדעתך הפתרון ואז הוא יתקוף אותך ויצעק שאתה לא מוסרי בעיניו ובעיני הערבים.(הוא כן,אתה מבין)
מה יש לו להציע? כן יש לו הרבה להציע והוא אומר את זה חזור ואמור: שאתה תציע!
אני מתנצל אם פגעתי בך.אנא המשך מפה,בבקשה.
_new_ הוספת תגובה



ספינר מגדף כי אתה אפס בהתמודדות
דוד סיון (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 23:07)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במקום להתמודד אתה לא מפסיק
לנסות לפגוע ברמה האישית.

לפני שאתה מקשקש על דבילים
כדאי לך להסתכל בראי...
_new_ הוספת תגובה



סיוון בועט ברגליו הפעוטות
ספינר (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 18:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם הילדים שלי כשהיו קטנים נהגו לתת לי מכות מתחת לשולחן אם נראה להם ששתיתי יותר מדי כאשר התארחנו.זה נחמד,אבל זה לא הפך אותם למפרנסים של המשפחה...
_new_ הוספת תגובה



ספינר מגדף כי הוא אפס בהתמודדות
דוד סיון (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 19:33)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ספינר מגדף כי הוא אפס בהתמודדות
ספינר (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 20:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו מתמודדים על מה?
לא ידעתי
אני גם ככה אפס.בלי שתאמר לי.גם אברהם אבינו היה עפר ואפר.תיכנס פעם למיקווה ותרגיש כמה אתה מבוטל
תלמידי חכמים בדורות הקודמים נקראו בטלנים.האבא של הסבא שלי היה כזה.היו לו מאות חסידים.
אז עכשיו, אולי אתה יודע על מה ההתמודדות? ועם מי?
אני שוב מרגיש את הבעיטות הקטנות מתחת לשולחן.
_new_ הוספת תגובה



כשהצעתי לך להניח ליוסלה לנפשו
חכם ציון (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 23:13)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בהחלט צודק ביותר, וכמובן שלא היתה לי כל סיבה להיפגע מדבריך. נהפוך הוא, אני חושב עליו פחות או יותר מה שאתה חושב, אבל אני תמים פחות.

אני דווקא נהנה להשיב ליוסלה, על אף שאני יודע על מגבלותיו לענות בצורה סדורה, אחראית ותבונית. הוא פשוט, כמו ידידיו השמאלנים בפורום, מבינים שההגיות והאמת נטשו אותם.
אלא שלדעתי הם מאמינים במה שהם אומרים, כמו ילד קטן שמשקר במצח נחושה ובהכרה מלאה, ועוד חושבים שהם צודקים, למרות המציאות שטופחת על פניהם. הם מתהדרים בלימודי היסטוריה של רומי וקצת פילוסופיה למתחילים וחושבים שהם תפסו את העולם בביצים, ועוד מתיימרים לדבר בשם ''הפילוסופים'' וה''סופרים'' (לכל היותר הם סופרים יורו שממשלות אנטישמיות מאירופה מממנות להם את אלימותם על הגדר). לשמאלנים יש ''אג'נדה'' כמו שלנו יש את התנ''ך, הציונות, התקומה. אני בהחלט מבין את הברוך שהם מכניסים את עצמם לתוכו, אבל אני דווקא נהנה לחבוט בהם בכלי ההגיון והמציאות ומתחזק בדעתי שהם טועים בגדול ושדרכי צודקת, בעיקר כשהם בורחים מדיון בנושאי ליבה של הסכסוך. הם חשודים באי ידיעת ידידיהם הפלסטינים ויותר מכך באי ידיעת הציונות ופישרה.
_new_ הוספת תגובה



אכן הגיע הזמן לפנות את ההתנחלויות
יוסלה  (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 7:00)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

'סביבון' מה הוא אומר?
''הכל אצלו פוזה אמנותית-ספרותית.למה? כי זה מתאים
לאבנרי ולעמוס עוז הדפוק כדי לקבל פרסים באירופה.''

'חכם' מה הוא אומר?
''לכל היותר הם סופרים יורו שממשלות אנטישמיות מאירופה
מממנות להם את אלימותם על הגדר.''

משיח הכאילו-אינטלקטואלים הזה
קשה ללמוד משהו אמיתי, לבד מהעובדה
שיש להם עניין משותף בגירוש
תושבי ארץ ישראל הפלסטינים.

וכבר אמר רבי אליעזר:
''לא לחינם הלך זרזיר וישב אצל עורב אלא מפני
שהוא מינו'' (בבלי, בבא קמא צב ע''ב)
_new_ הוספת תגובה



פגשתי גם כמרים שלומדים תלמוד -
ספינר (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 18:41)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הם מבינים שם?
_new_ הוספת תגובה



פגשתי גם כמרים שלומדים תלמוד -
חכם ציון (יום שישי, 08/08/2008 שעה 12:11)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה משנה להשתמש בנשק שלנו נגדנו. הוא שקול לחייל שנשבה ומשחק עם עצמו משחקי מלחמה. למזלו, הוא אינו יורד לסוף דעת התבונה היהודית שאז היתה אוחזת אותו חרטה ואימה על שהגדיל את ידיו ואת רגליו ככלים לקידום הטרור של שותפי דרכו לשלום.

חלקו של יוסלה ביהדות הוא כחלקם של הכמרים - לצטט את מה שהם חושבים שטוב לעצמם ואת היתר לקפל ולזרוק לפח, לדרוך ולירוק ויש המרבים ואומרים גם לרצוח את היהודים. ראה את חיבוק החגב שלהם עם הפיליסטינים, סינדרום הפיליסטינין.
_new_ הוספת תגובה



פגשתי גם כמרים שלומדים תלמוד -
צדק (יום שישי, 08/08/2008 שעה 12:25)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכמרים לא מבינים שום דבר.
עבורם כל טקסט נראה אותו דבר.

איך כמרים הרגילים לקרוא טקסטים נוצריים מגוחכים,
יכולים להבין את שיא המחשבה האנושית?
זה כמו איש המערות המעיין בספר פיזיקה...
_new_ הוספת תגובה



וכי לא כתוב: חוכמה בגויים, תאמין?
מיכאל שרון (שבת, 09/08/2008 שעה 14:09)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש כמרים חכמים, ויש גם ערמומיים, בעלי אמביציית כוח ורעים. פגשתי כומר כזה, הדומה כשתי טיפות מים למעביד נוכל שפעם עבדתי אצלו. טיפוסי אנשים דומים זה לזה, ואני מתכוון לקאוקזים - אנשים ''לבנים'' בניגוד לצהובי עור או שחורים - הרי קיים גיוון בסוגים אנושיים. יש ''מארגנים'' -בעלי חלוקת קשב גבוהה, ויש לא מארגנים. רק שכומר בינוני, שאתה כאדם מבריק הגבוה בחלוקת קשב מאפיל עליו, יגייס לשיקום הערכתו העצמית את האנטישמיות אותה הוא מכיר, לשכנע עצמו ואחרים שהוא בכל זאת עולה עליך מבחינות חשובות. ואילו לרשותך למטרות הדרה והנמכת האחר, האנטישמיות אינה קיימת. אך קיימים לרשותך סוגים אחרים של סטיגמות מוכנות, להנמכת והדרת האחר. ככה זה עם בני אדם...

נכון שלא תמיד כמרים זה החומר האנושי הכי טוב, אנשים מוצלחים ילכו למדע, מקצועות חופשיים או לעסקים ולא יקבלו עליהם נדר התנזרות ממין.
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
יוסלה  (יום שישי, 08/08/2008 שעה 12:55)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן דין יוסלה כדין כל הגויים האנטישמים.
זו חוכמה כה עמוקה, עד שרק בירא עמיקתא
נמוכה ממנה. לך אל ה'חכם' סביבון עצל,
ולמד ממנו איך לא לומר מאומה בהרבה
מהומה:

''למזלו, הוא [יוסלה] אינו יורד לסוף דעת התבונה היהודית שאז היתה אוחזת אותו חרטה ואימה...''

זה ממש פוגע. יוסלה אינו יורד
לסוף דעת התבונה היהודית,
אך מלומדינו השניים,
מסובבנו מימים והטרנספריסט המתנצל,
שניהם פאר המוסר היהודי העכשווי - נופחי
הרוח הגבית ב'מפעל' הגניבה של ההתנחלויות,
- להם נהירה התבונה היהודית, כי הרי יהודים כשרים
הם בעיני עצמם. אך זו, ידידי, בדיוק 'תבונה'
מסוג אותה ה'חכמה' שה'חכם' מייחס לעצמו.

החכמה אינה נחלתם של הדיוטות
המנכסים לעצמם כינויי האדרה.
וכדי להאיר את עיני הקוראים החפצים
בהעשרת סוף שבוע משמים, הנה ידיעה
שהתקבלה בסוף שנה שעברה - להזכירכם
שנושא המאמר הוא המצב בשטחים
[קטע מידיעה באתר בצלם]:

''בסוף שנת 2007, סגרה ישראל את מעברי ג'בע וחוסאן למעבר פועלים. מאז, נאלצים אלפי פועלים פלסטינים בעלי היתרי כניסה העובדים בישראל לבלות את מחצית הלילה במעברים. זאת כיוון שהם מורשים להיכנס דרך שלושה מעברים בלבד, בהם משתרכים תורים ארוכים: מחסום תרקומיא, מחסום 300, מצפון לבית לחם, ומעבר סנסנה, בדרומה של הגדה.''
_new_ הוספת תגובה



יוסלה שופך סירטוניו לשווא
חכם ציון (יום שישי, 08/08/2008 שעה 13:21)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכי מה הואיל לך הסרטון הזה?
אנחנו יודעים שהפיליסטינים ברובם
תומכי טרור וחלק גדול מהם גם עוסקים
בטרור. הרי לכבודם הוקמו המחסומים,
והללו הצילו, למצילת לבבו, הרבה יהודים
ממיתת שלום שווא.

אבל יוסלה רוצה לתת להם עוד נשק ועוד מדינה.
_new_ הוספת תגובה



מודל לחיקוי
ספינר (שבת, 09/08/2008 שעה 22:50)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בסופו של דבר כל המשקע הנוצר מהרתיחה היומיומית של חיינו
הוא דבר אחד - מי הם המודלים לחיקוי של ימי ילדותנו.
שלך - עראפאת ואבנרי
שלי - הרבי מולבאביץ
ולפיכך ,כל מה שאמרת ועוד תאמר מתנקז לזה המקום.
אולי תתנער?
_new_ הוספת תגובה



ויוסלה מה הוא אומר?
ספינר (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 20:29)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגידו אתם !
_new_ הוספת תגובה



אני לא מקבל את דעתך
פופפקורן (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 18:04)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גרירת אדם בשערות או הכאת אדם במוט היא כוח סביר אם אותו אדם הפעיל לפני כן כוח כנגד כוחות הבטחון.

אני מקווה שתרסנו את הפלסטינים בהפגנות שלכם כדי שהן לא יעלו כל ערב במסכי הטלויזיה שלנו. אני רוצה שהמדינה תגמור את פרוייקט הגדר הכושל והשערורייתי שלה כמה שיותר מהר.
_new_ הוספת תגובה



משפט ומוסר
אבנרש (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 10:54)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם לדעתך קבוצה שלמה (תושבי הכפר במקרה זה) צריכה לוותר כאשר בית משפט מאשר חסר צדק?
אני מבין שיחיד - שמגבל מאד בראיית המציאות הכללית סביבו - צריך לקבל על עצמו את הדין בדרך כלל, אבל כאשר קבוצה שלמה (נעלין, ובמקביל אליהם עוד עשרות כפרים אחרים) חשה שהיא מקופחת, שבית המשפט נגוע פוליטית (וזה טבעי וכנראה גם נכון - ככלות הכל, זהו בית המשפט העליון של הכובשים), שהמאבק הקרקעי הזה אינו אלא חוליה קטנה בשרשרת מאבקים דומים בעשרות השנים האחרונות, ש''קויתי למשפט והנה משפח'' וש''שרייך סוררים, וחברי גנבים--כולו אוהב שוחד, ורודף שלמונים; יתום לא ישפוטו, וריב אלמנה לא-יבוא אליהם'' - איזו ברירה יש להם חוץ מהפגנות אלימות מתמשכות?

האשמת את ספירו בחסר עקביות, אבל לא נראה לי שלדעת מר ספירו השלטון הנוכחי _ראוי_, גם אם לעתים פסיקת בג''ץ מתיישבת עם הצדק (לדעת ספירו).
ספירו תומך בהשבת הצדק (לדעתו) על כנו בכל דרך - שקטה (בג''ץ) עד כמה שאפשר, ואלימה יותר במקרים שהשקטה לא נשאה פרי.

האם אתה מאושר מהתנהלות כל הממסדים שאתה בא איתם במגע?
ממסד הוא צרך, אבל לא ערך. בטח לא הרכב מסוים של הממסד הזה.
_new_ הוספת תגובה



משפט ומוסר
ע.צופיה (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 15:16)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תושבי יו''ש הערבים יכולים להחליט,הן כיחידים, הן כקבוצות והן כגוש אחד שהם מקבלים את מרות החוק הישראלי שהבג''ץ הוא אחד מיסודותיו ,או שהם מתבדלים מהחוק הישראלי ופונים לדרכים אחרות,כנראה אלימות ברמה זו או אחרת.
צדק זה ענין אישי, מדינתי,לאומי וגיאוגרפי. לכן אם החלטת לשייך את עצמך לחוק הישרלי פסיקת בתי המשפט הישראלים זה הצדק!
בית המשפט אינו נגוע פוליטית. מי שדעתו אינה נוחה מפסיקותיו נגוע פוליטית. אתה פשוט הופך את היוצרות או מתמימות או מערמומיות,אך בכל מקרה-בית המשפט א י נ ו נגוע פוליטית!
אם אותה קבוצה, נניח אנשי נעלין ,בחרו בדרכים אלימות, אין להם מה להלין על תגובת השלטונות.
לא האשמתי את ספירו בחוסר עקביות-נהפוך הוא. הוא עקבי מאוד בהתיחסותו לבג''ץ. אם הפסיקה מתאימה הוא מעלה אותו על נס,אם לא הוא מתעלם ממנו.
לאור ציפיותי מהממסדים- בדרך כלל התיחסותם משביעה את רצוני.
ממסד הוא הראי שבו משתקף בעיניך הצלחתך בחיים עם כל המורכבויות האישיות,משפחתיות,עדתיות וגיאוגרפיות.
_new_ הוספת תגובה



משפט ומוסר
אבנרש (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 15:21)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז לדעתך בית משפט פשוט א י נ ו יכול להיות טועה או מעוות דין? הוא _מגדיר_ את הצדק?
טוב. זה סוג של פילוסופיה של המוסר.
_new_ הוספת תגובה



משפט ומוסר
פופקורן (שבת, 02/08/2008 שעה 21:50)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין ספק שצריכים לאכוף את החוק על מתפרעי נעלין.
ומעבר לכך, אני מצפה ששמות המשת''פים הישראלים והזרים יפורסמו בעמודי החדשות כמו ששמות אנסים אנסים מבני ברק מתפרסמים בעיתונים. אני מצפה שגם החברה הישראלית תיקח חלק פעיל בויכוח על הנעלין.
_new_ הוספת תגובה



משפט ומוסר
צימרשטיין דוד (שבת, 02/08/2008 שעה 21:52)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני שולל את פרסום שמות מפגיני נעלין מפני זכות הציבור לא לדעת. פרסום שמות יכול להוביל למעשה אלימות כנגדם ע''י גורמי ימין קיצוניים. במקרה זה החוק תפקידו להגן עליהם.
_new_ הוספת תגובה



משפט ומוסר
פופקורן (שבת, 02/08/2008 שעה 21:55)
בתשובה לצימרשטיין דוד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם כל הכבוד צימר, זכות הציבור לדעת קודמת, ולו גם מפני שאין סכנה מיידית וסבירה לשלום המפגינים. לא שאני כל כך דואג לשלומם, אבל גם הם לא כל כך. עוהדה שהם פוגמים בהקמת הגדר ושלומם בסכנה. מעבר לכך, אצל הקומנדו של הימין הימני הם רשומים, ידועים ומסומנים וכל פרסום נוסף לא ישנה דבר. הימין לא מטריד את עצמו באספסוף בוהה, תוהה וטועה הזה, אלא שם יעדו להשפעה על הציפור הרחב השפוי.
_new_ הוספת תגובה



משפט ומוסר
צימרשטיין דוד (שבת, 02/08/2008 שעה 22:09)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל מקרה החוק צריך להגן על אנשי השלום שכל רצונם להביא שלום. צריך לתת להם את ההחלטה אם להיחשף אויך.
_new_ הוספת תגובה



''אנשי השלום'' = רוצחים וסייעני טרור.
צדק (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 7:33)
בתשובה לצימרשטיין דוד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



משפט ומוסר
פופפקורן (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 18:01)
בתשובה לצימרשטיין דוד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החוק צריך להגן על בני אדם, על האזרחים.
החוק צריך להיות מופעל נגד פורעי חוק שמאלנים כימנים. בינתיים מפגיני הגדר הם פורעי חוק. אבל המשטרה לא ממש פועלת נגדם.
_new_ הוספת תגובה



משפט ומוסר
דוד סיון (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 5:11)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אור השמש הוא חומר החיטוי הטוב ביותר; אור החשמל הוא השוטר היעיל ביותר'' (השופט לואיס ברנדייס, 1913).

אין ספק שצריך לאכוף את החוק כראוי על מתפרעי הגבעות.
אני גם מצפה ששמות המשת''פים הללו יפורסמו בעמודי החדשות בהם מפרסמים על האנסים מבני ברק.
_new_ הוספת תגובה



משפט ומוסר
צימרשטיין דוד (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 14:53)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל פרסום שמות מפגיני הגבעות יכול לחשוף הרבה אנשי שמאל שרוצים לשמור בסוד את השתתפותם בהפגנות נגד הגדר. לדעתי זה צריך להיות בתיאום איתם. אולי יש טעם בפרסום שמות מפגינים זרים כי להם אין מה להפסיד.
_new_ הוספת תגובה



משפט ומוסר
חכם ציון (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 17:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין ספק שגם כאן אתה צודק מר דוד. אלא שלצה''ל ולמשטרה קצת קשה לאכוף את החוק בגלל הדרג המדיני. וכשכבר הם תופסים פורע ערבי ומכים אותו, מצלמות בצלם תופסים זאת ומראים לכולם.

לכן לדעתי, אכיפת החוק צריכה להיות אלימה יותר מצידנו. כולל על אלה שזורקים אבנים על מכוניות בדרכים או גוזמים זיתים. פשוט לתפוס אותם ולשבור להם את העצמות כמו שאמר פעם רבין.
_new_ הוספת תגובה



משפט ומוסר
פופפקורן (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 17:53)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין בעיה. על כל מתנחל אחד נעצור 100 שמאלנים.
הגדר מחכה לך.
_new_ הוספת תגובה



[•] ברית ערים תאומות
יוסלה  (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 8:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרעיון להציע את קרית ארבע כעיר תאומה בברית ערים
תאומות עם דכאו לא חייב להיגנז מיד עם השמעתו.

למימוש הברית יש למנות איש קשר, רצוי פנסיונר אשר
תפקידו יהיה להגדיר את אופי הקשר בין שתי הערים
ולמסד אותו ברמה הממלכתית.

[•]...
_new_ הוספת תגובה



[•] ברית ערים תאומות
ע.צופיה (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 9:33)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרעיון הנשגב של ספירו והנתמך על ידי יוסלה ,לברית אחים תאומות בין דכאו לקרית ארבע, מוכיח לצערי הרב ,יותר מכל, שצודק ידידינו ''צדק'' כאשר הוא מגדיר חלק משמאלנינו הקיצוניים (ומזל שמספרם פחות ממספר אצבעות יד אחד)בכינוי ''אנטישמיים''.
במקרה הספציפי הזה ממש אין הגדרה קולעת יותר.
ראיתי אתמול בטלויזיה שאחת מאותן אצבעות יד אחת שהזכרתי, הח''כית זהבה, השוותה את הכנסת לבית הנבחרים הנאצי.
כל הכבוד זהבה-את מצדיקה את המוניטין שלך!
חיים אורון! אם לא יצביעו עבורך,הנה התשובה בשורה, קודמת,מונחת לפניך.
_new_ הוספת תגובה



אתה או שקרן או שוטה
עמיש (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 12:13)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא ראית אתמול בטלויזיה שזהבה גלאון השוותה את הכנסת לבית הנבחרים הנאצי.
או שאתה משקר בזדון או שלא הבנת מה שראית או ששניהם גם יחד נכונים.
_new_ הוספת תגובה



אתה או שקרן או שוטה
ע.צופיה (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 15:05)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שראיתי אתמול בטלויזיה ,ויתכן שאינו משקף את כל הדיון, אך זה מה שראיתי:
ח''כ זהבה גלאון טענה ,מעל בימת הכנסת, שמצב הדמוקרטיה בישראל היום דומה למצב הדמוקרטיה שהיה בתקופת ווימאר ,אחרי בחירות 1933 כאשר בית הנבחרים שינה את השיטה הדמוקרטית בגרמניה בדרכים דמוקרטיות (כלומר בהצבעות רוב).
במילים אחרות: הכנסת הנוכחית משנה את המשטר הדמוקרטי בארץ כמו שהפרלמנט הגרמני של 1933 בהנהגת המפלגה הנאצית שינה שם את החוקים.
אם זו אינה השוואה-איני יודע השוואה מהי!
_new_ הוספת תגובה



אתה או שקרן או שוטה
עמיש (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 16:29)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מה שהיא אמרה.
''שנים ישראל מעלימה עין מפשעי הימין. ישראל צריכה ללמוד לקח מקריסת מהרפובליקה של ויימר שאפשרה לאויבים בימין הקיצוני לנצל אותה ולעלות לשלטון''.

אין כל קשר ואין כל דמיון בין מה שהיא אמרה לבין הדברים שהבאת כאן. דבריך הם סלפנות זדונית שלא לומר הסתה.

ואגב, גלאון צודקת בדבריה כפי שכבר נכתב לפני זמן רב:

_new_ הוספת תגובה



אתה או שקרן או שוטה
ע.צופיה (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 17:11)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה או שקרן או שוטה
עמיש (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 17:34)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא תצליח לבלבל אותי אדון עין.
דבריך היו ברורים וחד משמעיים,

''ראיתי אתמול בטלויזיה שאחת מאותן אצבעות יד אחת שהזכרתי, הח''כית זהבה, השוותה את הכנסת לבית הנבחרים הנאצי.''

ובכן, היכן היא משווה את הכנסת לבית הנבחרים הנאצי?
ובלי קשקשת בבקשה, אבקש דברים ברורים ומדוייקים!
_new_ הוספת תגובה



אתה או שקרן או שוטה
ע.צופיה (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 19:18)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם הח''כית הנכבדה לא השואתה את המצב שעשויה להיווצר בפרלמנט הישראלי ,עקב התעלמות מפשעי הימין למצב שנוצר בפרלמנט הגרמני ערב עליית הנאציזם?
_new_ הוספת תגובה



אתה או שקרן או שוטה
עמיש (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 21:51)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא,
בהחלט לא
כלל וכלל לא
בשום פנים ואפן לא.
ואף אם כן, זה לא מה שכתבת עליה.

ובכל מקרה, היא מצביעה (ובצדק) על רפיסות מערכות השלטון והצדק כלפי פושעים פוליטיים מן הימין ועל הדמיון בין זאת לבין מה שהתרחש ברפובליקת ויימאר.
ואם תקרא בתשומת לב את הקישור שהבאתי תוכל לראות כי לא מדובר דווקא בנאצים אלא בכל הארגונים הימניים שצצו אז בגרמניה והחריבו את הדמוקרטיה הצעירה שקמה שם.
_new_ הוספת תגובה



אתה או שקרן או שוטה
ע.צופיה (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 22:07)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא מתייחס לסיום תקופת רפובליקת ויימאר. פרלמנט בו היו לנאצים ולארגוני ימין אחרים רוב מוחלט.
שוב: היא חוזה שבעקבות הצעת חוק מסוימת יווצר בפרלמנט בארץ מצב כפי שהיה בפרלמנט הגרמני ערב קריסת הדמוקרטיה.
האם אני טועה בהבנת דבריה?
_new_ הוספת תגובה



אתה לא רק טועה
עמיש (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 22:59)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה גם מסלף ומכפיש.
ההשתוללות של פשיסטים מהימין מול ממשל דמוקרטי רופס התרחשה כבר ב 1919 ונמשכה עד חיסול הדמוקרטיה ב 1933.
אין שום סיבה שבעולם לייחס את דבריה של ח''כ גלאון דווקא לסוף התקופה אלא אם רוצים להכפיש וללכלך.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא רק טועה
ע.צופיה (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 23:03)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא אומרת ''מקריסת הרפובליקת של ווימאר....''
האם הקריסה הייתה ב-‏1919 או ב: 1933?
_new_ הוספת תגובה



התחכמות ילדותית
עמיש (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 8:47)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן אפשר בשפה העברית לציין תחילת תקופה באות מ כקיצור ל ''מאז''
וכמובן שהשמוש הרגיל הוא ''מתוך'' או ''מאת'' (כגון ללמוד מ, להסיק מ וגו')

במקום להאחז בקוצו של י' תבקש סליחה על הכתיבה הירודה והמתלהמת שלך ועל ההכפשה המכוערת של ח''כ גלאון.
אני מבטיח לסלוח לך ולא לחזור לדון בנושא עד עולם.
_new_ הוספת תגובה



התחכמות ילדותית
ע.צופיה (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 9:03)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תראה, משקרן ושוטה עליתי לדרגה של התחכמות ילדותית ולבסוף גם ניתנה לי דרך מילוט: בקשת סליחה.
ראשית: תודה על האפשרות, יתכן שאם תשכנע אותי אקבל אותה.
אך בינתיים לא השבת ישירות על שום שאלה ששאלתי אותך.
נתחיל מהסוף: האם בשימוש במילים ''קריסת הרפובליקה של וימאר'' היא מתכוונת לשנים הראשונות או לשנים האחרונות של הרפובליקה הזו?
_new_ הוספת תגובה



התחכמות ילדותית
אבריימלה (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 13:32)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמיש נהנה ללעוס אותך וזה מה שחשוב.
אין טעם שהוא יענה לעניין כי העניין
לא נמצא אצלו.
_new_ הוספת תגובה



התחכמות ילדותית
ע.צופיה (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 13:42)
בתשובה לאבריימלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבריימלה ,עזוב, הענין גדול עליך.
_new_ הוספת תגובה



התחכמות ילדותית
אבריימלה (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 13:58)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גדול ממש גדול עלי, לכן אני נמשך לדיבר הרעם חסרי הטעם. אולי כשאהיה בגילכם.... אינשאללה.....
_new_ הוספת תגובה



לא עלית, אתה מדרדר
עמיש (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 13:56)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והשאלה שלך היא מטופשת.
כוונתה של גלאון ברורה, דבריה ברורים, ההיסטוריה ברורה והכתיבה הירודה והאלימה שלך אף היא עובדה.
_new_ הוספת תגובה



לא עלית, אתה מדרדר
אבריימלה (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 14:00)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגיד לי גידי, היא כבר החזירה את הכסף הגלהונה הזאת?
_new_ הוספת תגובה



לא עלית, אתה מדרדר
ע.צופיה (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 15:41)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבנתי.
אין לך ענין לדון לגופו של דבר.
בזה מבחינתי סגרתי את הנושא.
_new_ הוספת תגובה



נשארת או בור או שקרן
עמיש (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 16:02)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או שניהם גם יחד.
וכך זה ישאר בין אם תסגור את הנושא ובין אם לאו.
_new_ הוספת תגובה



נשארת או בור או שקרן
ע.צופיה (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 17:06)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שקרן, בור, שוטה, ילדותי-קיבלתי והפנמתי.
מאחר ואתה מתחמק מלהתייחס ישירות לשאלותי-סגרתי,זהו.
_new_ הוספת תגובה



אם הפנמת אז באתי על שכרי
עמיש (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 17:13)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מצפה בקצר רוח לראות איך יתבטא הדבר בכתיבתך.
_new_ הוספת תגובה



אם הפנמת אז באתי על שכרי
ע.צופיה (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 18:23)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תצפה לכלום.
עדיין זהבה השוואתה את הכנסת לפרלמנט הגרמני של שנת 1933 שהיה רווי נאצים.
לא ענית על כלום ולא שכנעת אותי בכלום.
_new_ הוספת תגובה



אם הפנמת אז באתי על שכרי
עמיש (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 19:18)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני רואה שנעלבת.
ואם אתה חוזר על דבריך אין לי אלא להסיק שאולי לא לגמרי ברור אם אתה שקרן או שוטה, אבל ברור שאתה לא אדם רציני.
_new_ הוספת תגובה



אם הפנמת אז באתי על שכרי
ע.צופיה (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 19:31)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל נאצה והשמצה שתגיד עלי ,אקבל ברוח טובה.
אך, אני שואל בפעם החמישית,מדוע אינך עונה על שאלותיי?
אם לא נוח לך ,אז, כפי שכבר הצעתי פעמיים,בוא נסגור את הענין הזה ונעבור לסדר היום.
_new_ הוספת תגובה



אם הפנמת אז באתי על שכרי
יעקב (שבת, 02/08/2008 שעה 2:11)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בחילופי הדברים בין עמיש לע. צופיה מנסה האחרון להתחכם, ובצדק מעורר את רוגזו של עמיש.
ברור לכל בר דעת שמבין מעט עברית וגם מצוי בהיסטוריה, כי אם ח''כ גלאון מדברת על קריסת רפובליקת וימאר שהביאה לעליית הימין הקיצוני לשלטון, המדובר הוא לפני 1933, שהרי אחרי שהנאצים עלו לשלטון, רפובליקת וימאר כבר הייתה בר מינן. זהבה גלאון מתריעה על תופעה מסוכנת שמתרחשת גם בישראל, לפיה הימין הקיצוני בישראל מבשר ברעיונותיו ובפעילותו הפרלמנטרית את קץ הדמוקרטיה ליהודים(כי לערבים זה מכבר אין דמוקרטיה).
_new_ הוספת תגובה



לא מתחכם ולא בטיח- היא השוואתה!
ע.צופיה (שבת, 02/08/2008 שעה 7:21)
בתשובה ליעקב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ח''כית גלאון השוואתה את התנהלות הכנסת, לפי השקפת עולמה והבנתה,בנושא מסוים, להתנהלות הפרלמנט הגרמני ערב קריסתו.
האם יש ספק שהקריסה הייתה בשנים 1932-33?
ומה היה הרכבו בשנים הללו?
איני מתיימר ולוא לרגע להתחרות בידע של עמיש. אך כל בר-מושג מינימלי בהיסטוריה יודע בשנים הללו נציגי המפלגה הנאצית תפסו לפחות שליש מכסאות הפרלמנט והיו המפלגה הדומיננטית בו עד לבחירת היטלר לשלטון וההמשך ידוע.
יש כאלה שהבינו ,ולא בטוח שטעו, שגורל הכנסת יהיה כגורלו של הפרלמנט הנ''ל באם יתקבלו חוקים מסוימים.
האם בעינך זו השוואה נאותה?
לטעמי, למרות השקפת עולמי ה''שמאלית'', אנשים שחושבים כמו גב. גלאון אינם מועילים כלום לקידום השלום עם שכנינו,אך, בהחלט, מחרחרים ריב-אחים בצבוריות הישראלית.
ההשוואה הזו מוכיחה,פעם נוספת, את דעתי עליה.
_new_ הוספת תגובה



התחכמות אינפנטילית
עמיש (שבת, 02/08/2008 שעה 7:35)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמסווה לכתיבה אלימה ומזוהמת
_new_ הוספת תגובה



התחכמות אינפנטילית
ע.צופיה (שבת, 02/08/2008 שעה 7:44)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בפעם השישית- תשובה לא ענינית ולא לענין.
גידופים אינם מוסיפים אלא גורעים.
_new_ הוספת תגובה



האיש מכנה אותך מזוהם רבון העולמים
זוהר בדשא (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 16:10)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתיבה מזוהמת , הלו ?

מה אתה מפרכס כמו נמושה תענה לו לנבל , ממה אתה חושש מה יעשו לך ע.צופיה?

מה הפחד שנפל עליך מסכן ש ציוני .
_new_ הוספת תגובה



האיש מכנה אותך מזוהם רבון העולמים
ע.צופיה (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 16:28)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר והניק שלי אינו זוהר בדשא, איני מתנהג ומתנהל כ''זוהר בדשא''.
צר לי ,''זוהר'', איני קונה.
_new_ הוספת תגובה



האיש מכנה אותך מזוהם רבון העולמים
זוהר בדשא (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 16:36)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מכרתי לך שום דבר הגמישות שלך היא בניגוד לקשיחות היחסית המוכרת, אגב אין לך מה לפחד מהקשקשן הזה.

אהבתך לתוכחה המכנה את כתיבתך זיהום , מאד מיוחדת התופעה מוכרת בחצרות חסידים כאשר הרבי מחלק פירורים לצאן מרעיתו השוטה, מכנים זאת בשפת המקום ''טיש'' אתה יכול לפחות לבקש ממנו שיהיה פחות זיהומי בעצמו בתקיפתו את הכתיבה הזיהומית שלך , צופיה .
_new_ הוספת תגובה



האיש מכנה אותך מזוהם רבון העולמים
ע.צופיה (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 19:45)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''זוהר''- איני קונה.
בטח לא ממך.
_new_ הוספת תגובה



נכון ולא נכון!
דוד סיון (שבת, 02/08/2008 שעה 8:48)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין ספק שהיא השוותה את התנהלות הפרלמנט של רפובליקת וימאר. נושא ההשואה היה ויתורים לקיצונים שלדעתה הביאו לחורבנה של הדמוקרטיה. החשיבות של מי היו הקיצונים בסיפור הזה היתה שולית. אני באמת חושש לגורל הדמוקרטיה כאשר הכנסת מחוקקת חוקים מהסוג הזה.

נסה לתאר לעצמך מה יגידו אותם מתמרמרים נגד גלאון כאשר מישהו יציע לחנון מפגינים מתפרעים מהשמאל והאנרכיסטים.

מעבר לכך צריך לזכור שמדובר היה לגבי חוק ''חנינה'' לעבריינים לפני סיום ההליכים נגדם בגלל השתייכותם לגופים פוליטיים שדוחפים את חוק החנינה. התקופה בה בוצעו העבירות היתה מלאה בביטויים מעולם המושגים הנאצים (רבים מהם באו מאותו הציבור שכעת מסדר את החנינה). כדי קצת להיזכר כדאי לקרוא את ''הזירה הלשונית: אתה נאצי'' (http://www.nrg.co.il/online/1/ART/930/683.html).
_new_ הוספת תגובה



נכון ולא נכון!
חכם ציון (שבת, 02/08/2008 שעה 9:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין ספק שהצדקתכם את גלאון אינה נובעת מניתוח שכלתני של דבריה ובדיקה האם בכלל ניתן להשוות בין שתי התופעות (מבחינת זמן, מקום, סביבה, קונטקסט, אידיאולוגיה וכו'). ניכר שדבריה הם פופוליטיים בעיקרם ובהם היא מפגינה בורות לשמה, בעיקר משום שלוש סיבות:
א. היא מנצלת את בורותם של רבים, כולל של עצמה. כי אם היתה חכמה לא היתה נדרשת לרדת לשקר הזה.
ב. משום שאין לה טענה חלופית והגיונית אחרת, או שהיא אינה יכולה לנסח אותה בהגיון שקול.
ג. היא מצויה במצב של נזקקות לפופוליזם כדי למכור לוקשים לציבור, לנפח את האגו של עצמה, להיות נערצת בפי צמד אוהדיה.

ותודה לדוד סיון שהביא את הלינק שמסביר שכל הביטויים האלה משמשים לתעמולה. אני אשלח מברק לרוביק שיוסיף גם את ערך ''ממשל ווימאר'' לסל ביטויי התעמולה שלו.
_new_ הוספת תגובה



נכון ולא נכון!
דוד סיון (שבת, 02/08/2008 שעה 10:25)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לי ספק שאתה שוב עושה שימוש בשקר מזוהם כהרגלך.
לי גם אין ספק מהי המוטיבציה שלך: נזקקות להשמצות,
ריב ומדון.

רוביק רוזנטל לא צריך את המברקים שלך כדי להוסיף
את הערך המתאים לאוסף שלו.
_new_ הוספת תגובה



נכון ולא נכון!
חכם ציון (שבת, 02/08/2008 שעה 11:20)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חלילה, רק חשפתי את השקר המזוהם שלך / שלכם.
אתם חזקים בתעמולה, אני חייב להודות בזה. אבל למה אתם שולחים דלטנטית כזאת לדוכן?
_new_ הוספת תגובה



השקרים בחסות הפחדנות
דוד סיון (שבת, 02/08/2008 שעה 12:19)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההרגל שלך להפיץ שקר והשמצות הוא הרגל לא מכובד.
זה עוד פחות מכובד שכאשר תופסים אותך בשקר אתה
מפיץ חדש. הכי עלוב זה שאתה עושה זאת בחסות
האנונימיות כמו כל הפחדנים.
_new_ הוספת תגובה



השקרים בחסות הפחדנות
גידי לוי נשטיין (שבת, 02/08/2008 שעה 19:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה טיבעם של ימנמנים שהם פחדנים ושקרנים.
_new_ הוספת תגובה



עוד עובדה היסטורית המועלמת באופן שיטתי
צדק (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 7:45)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה מאזרחי ישראל יודעים שהבולשביקים היו כנופיית טרור גדולה, רצחנית, ומסוכנת בהרבה מהנאצים, בתקופת ממשל ויימאר?
הבולשביקים שלטו ברחובות שנים רבות ללא מתחרים, היו להם יחידות כמו צבאיות שרצחו יריבים פוליטיים.
היטלר אף ניסה בתחילה להיכנס לארגון זה, ואם היה מצליח אז הבולשביקים היו הנאצים.

בקרבות הרחוב בין הבולשביקים לנאצים היו בדרך כלל אבידות רבות יותר לנאצים.

ואל נשכח עובדה חשובה נוספת שאינה זוכה להדגשה,
הנאצים היו שמאלנים, המפלגה הנציונל סוציאליסטית. ''סוציאליסטית''.
_new_ הוספת תגובה



עוד עובדה היסטורית המועלמת באופן שיטתי
ע.צופיה (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 7:56)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברור.
הרי ההמנון הגרמני בשנים 1933-45 היה האינטרנציונל.
אין כמו ''צדק'' בהיסטוריה.
_new_ הוספת תגובה



עוד עובדה שאתה מעלים, כרגיל
דוד סיון (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 10:49)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד סילוף שאתה מרבה להשתמש בו.
_new_ הוספת תגובה



[•] סיון נציג הבולשביקים או הפחדן וחברו
זוהר בדשא (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 14:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה מצא סיון להגן על הבולשביקים, נניח שכתב צדק שטויות כמו שהוא רגיל לכתוב, נניח והיה כותב אותו דבר על המשטר הנאצי ממציא איזו גוזמא על משטרו של היטלר שכזכור היה פחות קטלני בהרבה מסטלין שניהם ימח שמם וזיכרם, נו אז?

האם גם אז סיון היה פוצח בתוכחת המתחסד היומית שלו?

[•]...
_new_ הוספת תגובה



זוהר בדשא נציג הבולשביקים, הפחדנים והמתחסדים
דוד סיון (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 15:56)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לזוהר בדשא נציג הפחדנים, הבולשביקים, המתחסדנים והשמאל ציונים יש בעיה מוזרה בהבנת הנקרא. למרות שהוא כנראה יודע לקרוא הרי כאשר הוא נתקל בהודעות שכתבתי בעברית פשוטה הוא אינו מבין אותן.
_new_ הוספת תגובה



[•] סיון [..]
זוהר בדשא (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 16:02)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הוסרו ביטויים שלא מתיישבים עם כללי המערכת.]
_new_ הוספת תגובה



זוהר בדשא נציג הבולשביקים, הפחדנים והמתחסדים
צימרשטיין דוד (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 17:12)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לזוהר בדשא יש טענות נחרצות לגבי התלהבות מעמד הפועלים הארץ ישראלי משלטונו של סטאלין וקבלת הנאציזם בשנות ה-‏30 כדבר טיבעי במסגרת המהפכה האדומה ששטפה את אירופה. לדעתי זוהי עמדה אמיצה ואינטלקטואלית שצריכה להוות בסיס לדיון המשך בעניין. אסור לנו להתחמק מעברנו האידיאולוגי ועלינו להיות מוכנים לקבל את הסוציאליזם כמות שהוא תוך ביצוע תיקונים הכרחיים שבקונצנזוס מעמד הפועלים.
_new_ הוספת תגובה



אני בכלל לא מוצא מקום להתנצל בבושה
צימרשטיין דוד (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 14:47)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהחיבור ההדוק בין הסוציאליזם לנאציזם. הנאציזם היה סוציאליסטי, והסוציאליזם היה טוטליטרי ואיננו יכולים להתכחש לזה.
בכל מקרה השמאלנות שלי לא נובעת מקומוניזם או מנאציזם. אני שונא טטליות של החיים. השמאלנות שלי באה מרצון וצורך לשחרר את האדם מכבלי מגבלות היסטוריות, דתיות, מיסטיות ולעשותו חופשי ואחראי לעצמו.
אני בהחלט יודע שסוציאליסטים זקנים נפגעים כשמזכירים להם את סטאלין והיטלר. לנו אין את הקיבעון הזה.
_new_ הוספת תגובה



אני לא מסכים אתך
עמיש (שבת, 02/08/2008 שעה 10:23)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל לפחות אתה אינך כותב כי היא ''השוותה את הכנסת לבית הנבחרים הנאצי''

וגם זו לטובה
_new_ הוספת תגובה



אני לא יכול להסכים אתך
דוד סיון (שבת, 02/08/2008 שעה 10:28)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר יומים את מבקר את הפרשנות של ע. צופיה ועכשיו גם את
שלי, אבל עדין לא הצגת מהי לדעתך הפרשנות הנכונה. זה חבל.
_new_ הוספת תגובה



אינך צודק
עמיש (שבת, 02/08/2008 שעה 11:38)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבאתי את דעתי על הפרשנות הנכונה במאמרי מלפני שנתיים בקולמוס.
אמרתי שהיא צודקת באופן מוחלט בכך שמערכות השלטון והחוק שלנו אינן מסוגלות לעמוד בפני הפרות החוק של הפושעים הפוליטיים מן הימין וכי הדבר יביא להתמוטטות הדמוקרטיה בישראל ממש כמו שקרה בגרמניה.

מה כאן לא ברור?
אפשר למצוא קשר עקיף ומרוחק בדבריה לכל נושא שבעולם, אפשר לפרש אותה בפירושי רש''י כמה שרק רוצים, אפשר לשמיץ ולהכפיש ולהשחיר פנים אין אונס.
אבל המקרה הזה הוא כל כך ברור, והנבזות הבוטה בכתיבתו של העין כל כך זועקת לשמים עד כי אני לא מבין מה כל הויכוח.

ואשוב אל מאמרי שכבר הובא כאן ואשר מציג דוגמאות פשוטות וברורות מרפובליקת ויימאר והדמיון שלהן למה שקורה כאן בארץ חמדת:

_new_ הוספת תגובה



אינך צודק
חכם ציון (שבת, 02/08/2008 שעה 12:02)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבה נסתפק בתגובתו ההולמת של דוד פלד לכתב השיטנה הדלטנטי והמטומטם שלך http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage-e... .
חבל שאתה גם משעמם כל כך.
_new_ הוספת תגובה



עוד לא נמאס לך
עמיש (שבת, 02/08/2008 שעה 12:13)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להיות דבוק לסוליה שלי?
_new_ הוספת תגובה



עמישעמם שכמוך, לצערי הצנזור השמאלני שלכם
חכם ציון (שבת, 02/08/2008 שעה 12:20)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טורח למחוק רק הודעות של ימנמנים חכמים, כמו הזאתי:

[•] אתה או שוטה או טיפש

חכם ציון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 22:15)
בתשובה לעמיש הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו

או שניהם ביחד.

למזלך החלק החכם ביותר אצלך הוא הנעל.

אתה בכל מקרה, גידי, די משעמם.

תגובה 120234 .

======= ======== =======

אני מקווה שהבנך הפעם ישישי המצוברח.
_new_ הוספת תגובה



הסברת... ותודה
דוד סיון (שבת, 02/08/2008 שעה 12:33)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלה שלי באה לאחר שקראתי את הדיון הקודם (המאמר שלך
והדיון עם פלד). מכאן שהיה לה מקום גם הפעם. אבל כעת
הסברת את עמדתך ולכן אין לי טענות ואפילו מגיע לך תודה.
_new_ הוספת תגובה



נכון ולא נכון!
ע.צופיה (שבת, 02/08/2008 שעה 12:49)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענה שלי, לפחות,כלפי זהבה גלאון היא שיכלה (ויש הרבה)למצוא השוואה נאותה יותר מבלי לפגום במשמעות דבריה.
איני בוחן לב וכליות,אך, נראה לי שלא במקרה היא בחרה את ההשוואה וזה בהחלט יאמר לגנותה.
הכנסת,כמו כל פעם בעבר שהיא עומדת לפני בחירות, מוצפת בחוקים שונים ומשונים שרובם המוחלט שוקע בתהום ''דברי הכנסת''.
אגב,בהקשר דומה, היו לחצים פוליטיים כבדים, מצד חברי הכנסת הערבים לחון ,למשל, את רוצחי דני כץ מחיפה.
ונשיאנו הנכבד אכן קצב את עונשם.
לגופו של ענין: אישית אני חושב שכן צריך לחון את ,''פרחחי הגבעות'' שהשתוללו בעת פינוי גוש קטיף ורק מסיבה אחת.
מאחר ומערכת הממשפט במדינתנו אינה מסוגלת לשפוט עבריין בזמן אמיתי.
פסק דין וגזר דין שינתנו 5-6-7 שנים לאחר ביצוע העבירה אין להם שום משמעות ציבורית-אפקטיבית ומאחר שמדובר בעבירות על רקע מאבק ציבורי-פוליטי, אין לזה גם הצדקה אישית.
_new_ הוספת תגובה



נכון ולא נכון!
חכם ציון (שבת, 02/08/2008 שעה 13:00)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בסוף כל השמאלנים נופלים לביצה הסרוחה אותה הם מטפחים.
בעניין הזה אין הבדל בינכם.
_new_ הוספת תגובה



נכון ולא נכון!
ע.צופיה (שבת, 02/08/2008 שעה 13:41)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האמת, חכם!
בהשוואה לביבי ושנים עשר הגמדים שלו- אתה שווה יותר.
אני הייתי משבץ אותך אצל ליברמן-שם יש לפחות שתייה הגונה.
_new_ הוספת תגובה



נכון ולא נכון!
דוד סיון (שבת, 02/08/2008 שעה 13:46)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר ונשיא המדינה הוא אישיות פוליטית ומאחר ובידיו הסמכות לתת חנינה הרי שלחצים פוליטיים הם אחד הכלים לפעול מולו. בנושא החנינות תמיד פעלו לחצים פוליטיים והמקרה של רוצחי דני כץ אינו יוצא דופן.

חנינות לפני משפט הן דבר לא ראוי ובודאי שחנינה באמצעות חוק אינה ראויה כלל. חוק חנינה הוא המלצה לעשות שוב את אותם המעשים בגינם נוצר כתב האישום. בעצם חוק כזה מעודד עבריינות.

אם מערכת המשפט אינה מסוגלת לשפוט בזמן אמיתי יש לתגבר אותה כך שזה לא יקרה. יש לנו מספיק משפטנים כדי להרחיב את השורות.
_new_ הוספת תגובה



נכון ולא נכון!
ע.צופיה (שבת, 02/08/2008 שעה 14:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק בכל מה שכתבת.
אך המציאות היא שונה.
_new_ הוספת תגובה



נכון ולא נכון!
דוד סיון (שבת, 02/08/2008 שעה 15:25)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם המציאות שונה מן הראוי לפעול לשנות אותה על ידי
הקצאת משאבים למערכת המשפט ולא לחוקק חנינות לפני
משפט.
_new_ הוספת תגובה



נכון ולא נכון!
ע.צופיה (שבת, 02/08/2008 שעה 16:23)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכל נכון ,אך, בינתיים כלום לא משתנה.
_new_ הוספת תגובה



אז בנתיים חוק חנינות הוא לא ראוי
דוד סיון (שבת, 02/08/2008 שעה 17:47)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



שניהם לא עושים רושם טוב על הקורא את דיבריהם
חכם ציון (שבת, 02/08/2008 שעה 11:34)
בתשובה ליעקב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש בטענות השניים מעין קנטרנות סרת טעם.

זו קהות וכהות חושים ונפש אפילו לרמוז ולהשוות בין רפובליקת ווימאר לישראל ובין הימין הישראלי לנאצים. בודאי שזו עכירות נפש ושכל לנסות בכלל לרמוז ולהשוות על דמיון בין הימין הישראלי לבין הנאצים.

גם לבוא ולשים היום את כלי הימין ''הקיצוני'' בעיני השמאלנים בשק אחד ולערבב זו סתם דמגוגיה בפרוטה.
שנית הנפנוף במילה ''לאומיות'' הכלול בשמו של המשטר הנאצי והכללתו במסגרת ''הימין'' או הלאומיות בכלל אף הוא דבר הבל שאינו ראוי לתשובה. דומה הדבר להשוואת המשטר החומייניסטי למשטר האמריקאי בשל הכללת האמונה באלוהים על שטרי הדולר.

ואחרון לעכשיו, צריך תמיד להיות ערים לערוב בין תיאוריה לפרקטיקה. ההשואה בין מצבים היסטוריים אף היא צריכה את המידה הנדרשת של שכל ישר והוגנות מחשבתית. הרפובליקה הווי מארית אינה ישראל של היום שיש לה מנגנוני הגנה די טובים על הדמוקרטיה והרשע של גרמניה הנאצית הוא חלק חד משמעי מן האידאולוגיה הנאצית, מימוש הרשע הזה היה מכוון ונבע ישירות מן התורה עליה היה המשטר הזה מבוסס ולא מותנה בכלל במהותם ובמעשיהם של המיעוטים הנרדפים כמו היהודים והצוענים.

זהבלה גלעון היא דמקוקית (גם דמגוגית, גם קוקואית וגם שמאלנית) טיפוסית. חשוב לציין שעלילת הדם היא מוטיב המופיע לכל אורכה של ההסטוריה המערבית והמזרח תיכונית. הרקע המשותף היחידי לעלילות הדם הוא ההתנכלות ליהודים ע''י גורמים המתנגדים לקיומה של הזהות היהודית או המנסים להגבילה בכל דרך בהיעדר יכולות אחרות.

החברות הטוטליטריות, כמו: הכנסיה הנוצרית, המשטרים הקומוניסטיים, משטרים אסלאמיסטיים, ארגוני נאציים שמאלניים היום, מצטיינים בעלילות דם. אצלם פותחו תיאוריות קונספירטיביות מאוד מורכבות המתאימות למטרות האידיאולוגיות של כל קבוצה וקבוצה. ואנחנו ראוים הרבה חומרים משותפים בין כל החברות הטוטליטריות שציינתי בגדול.

למשל, הכנסיה הנוצרית הצטיינה בעלילות דם למרות שכל עלילת דם נבנתה על הרקע המקומי שלה. המגמה היתה טוטלית ודומה – להשמיד את הקיום היהודי משום שהוא מפריע לקיום האמונה הנוצרית, ''יהודים הם מקקים'' המזהמים את התרבות הלבנה או האסלאמית וכו'.

האסלאם הפונדמנטליסטי ובתוכם הפלסטינים כגוף מרכזי בנו עלילות דם נגד המתיישבים הציונים, הזהות היהודית, היעדר קיום של עם יהודי והמצאתו רק במאה ה-‏19 (סתכלו על שלמה זנד כמשל), העדר קשר היסטורי ומוסרי בין יהודים שהם הכלל כוזרים, אפריקאים ואסיאתיים ערבים שהתגיירו לארץ ישראל של התנ''ך, התנ''ך הוא בכלל ספר אמונה ואגדות ואין בו שמץ של אמת היסטורית וכו' וכו' בשטויות הדלטנטיות האלה. השמאל היהודי האנטי ציוני ספג כמה ''חוכמות'' כאלה ומנכס אותן לעצמן. על רקע זה הויכוח המר בין ימין לשמאל אנטי ציוני במדינה. השמאל הציוני הרבה יותר מתון וקרוב לימין בעניין הסכסוך עם הפלסטינים.

עלילות הדם נבנות על שני מסדים ראשוניים וערבוב בינהם המינונים שונים:
1) אירועי אמת מקומיים או כלליים, קרובים בזמן ובמקום או רחוקים,
2) הפחדה, איום, אינתימידציה על בסיס היתכנות ודאית לאסון קרוב וזוועתי שיביאו היהודים על העולם.

זהבלה גלהון משתמשת בשני המוטיבים האלה כדי להכפיש את היהודים. לא מתוך תבונה והכרה, אלא מתוך מטרה פוליטית.
מה שנקרא, הזניית הפוליטיקה על מזבח התבונה.
_new_ הוספת תגובה



אם הפנמת אז באתי על שכרי
ספינר (שבת, 02/08/2008 שעה 22:53)
בתשובה ליעקב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממתי הנאצים זה הימין?
זו תנועה מהפכנית שמלאנית ששמה לה מטרה להרוס את הדמוקרטיה בדיוק כמו תנועות שמלאניות פה בארצנו שהגדירו את משאלי העם כפעולה לא דמוקרטית ונגד רצון העם...
_new_ הוספת תגובה



ממתי אתה דואג לדמוקרטיה?
דוד סיון (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 5:10)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעבר לכך הטענות שלך לא נכונות.
_new_ הוספת תגובה



ממתי אתה דואג לדמוקרטיה?
ספינר (יום שני, 04/08/2008 שעה 15:00)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מאוד דואג לדמוקרטיות ברחבי העולם.פה אני דואג שתהיה מדינה יהודית ודמוקרטית.קודם כל יהודית.כי אם לא תהיה יהודית - לא תוכל לשבת במשרדך ולהתייפייף בפורום.קרוב לודאי שתשב במקום שבו שליט נמצא.
_new_ הוספת תגובה



מקישקוש לקישקוש שלך חוסר הטעם עולה
דוד סיון (יום שני, 04/08/2008 שעה 16:08)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במה בדיוק מתבטאת הדאגה שלך? מה בדיוק אתה
עושה לשם כך (חוץ מלקשקש שטויות בפורום)?
איפה בדיוק נמצא המשרד ממנו אתה מתייפייף?
מאיפה בדיוק אתה מטיף לנו מוסר?
באיזה זכות?

בכל מקרה ההתייפייפות שלך לא עשתה את דברי
השטות שלך יותר נכונים?
_new_ הוספת תגובה



זכות או חובה
ספינר (יום שני, 04/08/2008 שעה 19:08)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר אמרתי לך שאנשים שמבססים את האמנה החברתית שלהם על זכות ולא על החובה דומים בעיני יותר לטרוריסטים מאשר ליהודים.ולכן אני רואה לעצמי חובה(לא זכות) להאיר נקודות אפילות,גם בתגובות שלך
אתה מדבר פה על מדינת כל אזרחיה בעוד המזרח התיכון בוער באש תשוקות טירור מול טירור.ובנוסף על הקמת עוד מדינת טירור או שתים ממזרח ומערב.
תפקח עינים ותראה מה מתרחש סביבך או שתהפוך גם אתה למבקר אמנות/תיאטרון כמו יוסלה...
_new_ הוספת תגובה



אתה עוסק בפרשנות מופרכת ומטופשת
דוד סיון (יום שני, 04/08/2008 שעה 20:29)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא כדאי לך להמשיך בכך כי אתה עשוי להפוך לבדיחה.
_new_ הוספת תגובה



אם הפנמת אז באתי על שכרי
צימרשטיין דוד (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 15:00)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בסדר, מייסדי הנאציזם היו גם סוציאליסטים, זה ידוע. גם הגיוס הראשוני הרחב שלהם היה מקרב הפועלים שבגלל המצב הכלכלי הקשה בסוף שנות ה-‏20 הצטרפו רבים מהפועלים למפלגה הנאציונל סוציאליסטית. ה-ס.א. היו בעצם רובם פועלים רשומים במפלגה הקומוניסטית הגרמנית שגם רוזה לוקסמבורג היתה חברה בה כמה שנים קודם עד שנרצחה.

אבל היום אנחנו מדברים על משהו אחר בלי קשר לסותציאליזם של הקומוניזם ולסוציאליזם של הנאציזם. אנחנו מדברים סוציאליזם ישראל חדש שעוצב ע''י הקיבוצים, ההסתדרות ומפלגות הפועלים.
_new_ הוספת תגובה



על מה אנחנו מדברים פה ועכשיו?
ספינר (יום שני, 04/08/2008 שעה 14:57)
בתשובה לצימרשטיין דוד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות
דוד סיון (יום שני, 04/08/2008 שעה 16:32)
בתשובה לצימרשטיין דוד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא כל מי שמשתמש במושג ''סוציאליזם'' יודע מהו או נהפך לסוציאליסט. ממש כמו שאב''א אחימאיר שכתב את ''מפנקסו
של פשיסטן'' והביע אהדה לפשיזם לא היה פשיסט.

זה שאנשים כמו ספינר, צדק ועוד כמה תועמלנים מייצרים אמירות מופרכות כאילו נאציזם ופאשיזם זה שמאל זה די מובן. אבל כאשר זה בא ממך (הסוציאליסט? השמאלן?) זה כבר מוגזם או מצחיק.
_new_ הוספת תגובה



האם טענות מופרכות?
ספינר (יום שני, 04/08/2008 שעה 20:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לי רושם מבוסס ביותר,שכל פעם שאתה רואה לנגד עיניך את השמות אריה עירן,חכם ציון או ספינר,אתה מאבד את השליטה המוטורוית ומתחיל לרקוד בלט על דפי הפורום.כמו כן נראה לעין שאתה מתקשה מאוד במשחק הפאזל של הגדרות ימין ושמאל,פשיסטי,דמוקרטי וליבראל- ליבראליסט.אתה לא מצליח להרכיב תמונות ברורות וממשיך להתבלבל בין המונחים.אולי אתה דוגמטי מדי? ממסוגר,יתכן?
הנה הקטע האחרון שלך,לדוגמה.איך יתכן שתנועה פאשיסטית כמו התנועה הנאצית תהיה סוציאליסטית במוצאה? נו,איך,באמת?
קודם כל השם שלה.
החברים גרגור ואוטו שטראסר וגבלס מאיפה הם באו לדעתך? וקודם (וגם אחרי) שתפס היטלר את השלטון במפלגה הם אלה שנתנו את הטון.
גם הצארים המודרניים לנין,סטאלין וקאסטרו צמחו מהשמאל.
כן מהשמאל והם מכנים את שלטונם שלטון השמאל.פה בארץ היתה תנועה שמאלנית מובהקת עם איש היער ובעל החזון שלו שכינו את סטאלין עד אחרית ימיהם שמש העמים.
ועוד דבר שאולי אינך יודע אבל יתכן שאתה נותן לו יד מתוך חוסר ידיעה או הבנה.הליבראליסטים בארצנו - מה שנקרא הפוסט ליבראלים השמאליים והפוסט ציונים הם למעשה פאשיסטים.ואם תרצה,ארחיב את היריעה ואסביר אפילו לך.
_new_ הוספת תגובה



האם טענות מופרכות?
ספינר (יום שני, 04/08/2008 שעה 20:10)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יש לך רושם מופרך
דוד סיון (יום שני, 04/08/2008 שעה 20:37)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל פעם שאתה רואה הודעה בעלת תוכן מורכב אתה מאבד שליטה וכותב שטויות בעודף. זה לא פלא שזה קורה לך שוב

אתה כותב שאלות מטופשות ומיד נותן תשובות עוד יותר מטופשות. אם וכאשר תרכיב את הפאזל שלך תחזור ותנסה
ללמד אחרים. אולי אתה לא מרגיש אבל גם שאר הטענות שלך מופרכות.
_new_ הוספת תגובה



אתה פאתטי !
ספינר (יום שני, 04/08/2008 שעה 20:15)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה הדוגמא שלך עם אבא אחימאיר:

אם עמוס עוז כותב סיפור מנקודת מבטה של אישה - זה אומר שהוא נקבה?
כבר כתבתי לך באיזה מקום שאתה הופך במהירות למבקר אמנות / תיאטרון / ספרות.
_new_ הוספת תגובה



תזכורת תגובה 120493: כדאי לך, ספינר לנסות להבין!
דוד סיון (יום שני, 04/08/2008 שעה 20:38)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



סליחה על ההתערבות הקלה
זוהר בדשא (יום שני, 04/08/2008 שעה 21:13)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מקריאה של דבריך ספינר, עלול להיווצר הרושם כי הטענה שלך היא שרק פאשיסט(נטו) אינו פאשיסט.

כי ליבראל הוא הרי פאשיסט, שמאלן בטח פאשיסט, רק ימנמן אינו פאשיסט- נכון?

יחסית אפילו לדויד סיון אתה מגביה את רף הקשקשנות לשיא חדש.
_new_ הוספת תגובה



סליחה על ההתערבות הקשה
ספינר (יום שני, 04/08/2008 שעה 21:28)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבתי ליבראליסט ולא ליבראל.תקרא נכון.תנסה.תעמעם קצת את הזוהר - זה מפריע לקריאה.
_new_ הוספת תגובה



סליחה על ההתערבות הקשה
קריה נאמנה (יום שני, 04/08/2008 שעה 21:38)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זוהר בדשא הוא עדות שגם לשמאלן טוב יש מעידות קשות בהגיון.
_new_ הוספת תגובה



גם הליברלים הם מאותו הזן הפאשיסטי שמאלני
צדק (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 7:22)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראה מה קורה היום בעולם, תומכי הטרור הערבי הגדולים בעולם הם אלו המכנים עצמם ''ליברלים''.
ליברלים תומכי רוצחי המונים, מה יותר פאשיסטי, נאצי, בולשביקי, מזה?

דוקא השמרנים הם המתנגדים העיקריים של הרצחנות הערבית.

אסור להתבלבל בין מי שמתהדר כ''ליברל'' לבין ליברל אמיתי,
בין מי שמתהדר, כמו שמאלנינו, כ''דואג לחיי אדם'',
בזמן שהוא תומך ברוצחי נשים וילדים,
לבין מי שבאמת דואג לחיי אדם ע''י חיסול מרצחים שפלים.
_new_ הוספת תגובה



הדמיון שלך עסוק בהדבקת גידופים!
דוד סיון (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 7:51)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפילו ילדי הגנון מסוגלים ליותר.
_new_ הוספת תגובה



הברית של כוחות הקדמה עם רבי הטבחים
צדק (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 12:20)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תשעה אנשים, ללא נשק, נצפו כשחוסלו בדם קר. אפשר להניח שיש הרבה יותר, אבל על המספר הזה הסכים גם אחד מארגוני זכויות האדם. טבח לשם טבח. כי זה מה שהאיסלאם הקיצוני יודע לעשות. כך באלג'יריה, שם נטבחו לפחות 100 אלף איש. כך בדרפור, שבה נטבחו כבר 400 אלף איש. כך בסומליה, שבה מספר הנטבחים אינו ידוע. כך תחת משטר הטליבאן. החמאס פועל לפי אותם כללים. זה מה שהאיסלאם הפוליטי יודע. זה מה שהחמאס מבצע.

והמשטר הרצחני הזה הופך להיות חביבם של ''כוחות הקדמה''. אלה שתמכו בעבר בסטאלין, שחיסל 20 מיליון מבני עמו; במאו, שחיסל כ-‏70 מיליון מבני עמו; במשטר החמר-רוז'; ובמידה מסוימת גם בחומייני (מישל פוקו, למשל). וגם בסדאם חוסיין. והמצעד נמשך. הפילוסוף ז' יז'ק סלבוי, כוכב רוק בקמפוסים רבים, גם בישראל, הוא תומך מובהק ברצחנות מהפכנית, עם תובנות אוהדות על האיסלאם הרדיקלי. והוא כמובן מתעב את ישראל.

זה הפרצוף האמיתי של הרוצחים המכנים עצמם ''ליברלים''.

דמיונות יש רק במוחך הקודח.
_new_ הוספת תגובה



הדמיון שלך ממשיך לעסוק בהדבקת גידופים!
דוד סיון (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 13:15)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. הדברים שלך הם הכללות הרבה יותר רחבות ומופרכות ממה שאפשר לקחת מסדרת המאמרים של בן דרור ימיני.

ב. זהו בדיוק השימוש בדמיון עליו כתבתי. הציטוט מבן דרור ימיני לא שינה דבר בתקפות האמירה הזאת.

ג. אתה אפילו מרחיק יותר בנבזותך בכך שאתה מייחס ע''פ דמיונך התנהלות כזאת (שמתאר בן דרור ימיני) אצל משתתפים מהפורום.

-----

הראי אצלך בבית כבר שבור ממכת דמיונות-השנאה המופרכים שאתה מפיק.
_new_ הוספת תגובה



אתה באמת חושב שיהיה כאן איזה שמאלן
חכם ציון (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 13:58)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיסכים לבקר את עצמו בצורה כנה ואחראית?
הם תמיד מתחמקים מאחריות. הם תמיד יאמרו שזה ''לא אנחנו, אלא הם'', ''הם לא השמאל האמיתי'', ''אבל גם משטרים לאומניים רצחו אזרחים'', ''הנאציונאל סוציאלסטים לא היו באמת סוציאליסטים'' וכו'.
שמאלנינו רוצים להתחיל את השמאלנות מחדש ללא כל הדם שהיא שפכה וללא הפקת לקחים. הם לא יקחו אחריות על האידיאולוגיה הגסה והרצחנית שלהם. הם יאמרו שוירוס הדמוקרטיה עקץ אותם ומאז הם הפכו לנורמלים.

אבל העובדה שאותם שמאלנים תומכים בישויות טרור וגם חולמים לעשות איתן שלום, שהם לא פועלים ואפילו לא פותחים את הפה כנגד זוועות שקורות היום בעולם, מעיד שפעם שמאלן תמיד שמאלן. אין חדש תחת השמש. צריך להיזהר מהם.
_new_ הוספת תגובה



בודאי שזה לא הם
צדק (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 14:32)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא הם שחתמו הסכם ''שלום'' עם רוצח ההמונים יאסר עראפת.
זה לא הם שמתנגדים לחיסול מרצחי החמאס ותומכיהם.
זה לא הם שקוראים לשחרר את הרוצח השפל ברגותי כדי לעשות איתו ''שלום''.

אלו סתם חייזרים שהגיעו מכוכב הזויולוגיה.
_new_ הוספת תגובה



למה אתה לא מזכיר את התמיכה של החרדים בהיטלר?
עמיש (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 14:10)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מעניין שאתה כה מיטיב למצא פגמים מדומים אצל אנשים אחרים ולא רואה את הדבשת שלך עצמך.
לא זו בלבד שהרבנים באירופה כרתו ברית עם הנאצים על מנת לחלץ את עצמם ולהפקיר את צאן מרעיתם להשמדה (ראה למשל את חילוצו של ''המשיח'' מלובאביץ') אלא שעד היום גדולי הרבנים מצדיקים את היטלר ורואים בו את שלוחו של האלוהים שלהם שבא להעניש על ההשכלה ועל ''הכפירה'' של היהודים באירופה.
_new_ הוספת תגובה



עוד עלילת דם של ''ליברלים'' תומכי חמאס.
צדק (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 14:29)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



עוד עלילת דם של ''פחדנים'' תומכי חמאס!
דוד סיון (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 14:47)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



עוד עלילת דם של ''פחדנים'' תומכי חמאס!
ספינר (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 23:10)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגיד,ירדת לרמה של העמיש ?
_new_ הוספת תגובה



[•] למה אתה לא מזכיר את התמיכה של החרדים בהיטלר?
ספינר (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 23:06)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]...
_new_ הוספת תגובה



כן אדון שפינר
עמיש (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 8:29)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה בדיוק רצית לשאול?

האם יש לך הסבר לתמיכת הרבנים בהיטלר ולהצדקות שהם נותנים להשמדת היהודים בידי הנאצים?
_new_ הוספת תגובה



[•]
צדק (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 8:37)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את ארלוזורוב רצחו קומוניסטים [•]...
_new_ הוספת תגובה



כן אדון שפינר
ספינר (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 15:47)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצלחת כבר להבין את כל עניני החרא - שאתה מנסה לעבור לקדושה?
_new_ הוספת תגובה



כמו שחשבתי
עמיש (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 16:23)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אצלכם היטלר זה דבר קדוש, אצבע אלוהים נגד הכופרים.
_new_ הוספת תגובה



כמו שחשבתי
גידי לוי נשטיין (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 5:52)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם היטלר הוא דבר קדוש בפיך
אז אתה בטח ההיסטוריון המדומה
או הכומר הנואף.
_new_ הוספת תגובה



גם הליברלים הם מאותו הזן הפאשיסטי שמאלני
חכם ציון (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 13:14)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק. בארה''ב משמעות ''ליברל'' זה כמו אצלנו ''שמאל קיצוני'' שדוגל במדינות סוציאליסטית להגנת השכבות הנמוכות באוכלוסיה,
ואילו אצלנו ''ליברל'' מתקשר בזכרון ההיסטורי ל''ליברלים העצמאים'' שחברו בזמנו ל''חירות'' והקימו את הליכוד. וכיום לאחד שמתנגד לכפיה דתית, פוליטית על הציבור.

המושגים האלה מאוד יחסיים.
_new_ הוספת תגובה



גם הליברלים הם מאותו הזן הפאשיסטי שמאלני
צדק (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 14:34)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הליברלים בארה''ב שולטים בסטייט דיפרטמנט, משרד החוץ,
שהוא הגוף השלטוני האנטישמי ביותר בארצות הברית.
הגוף שאפילו הכשיל בזדון כל נסיון להציל יהודים מהשואה.
_new_ הוספת תגובה



גם הליברלים הם מאותו הזן הפאשיסטי שמאלני
ספינר (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 23:01)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תערבב ליברלים עם פוסט ליבראלים(ליבראליסטים) הפוסטים הם סם המוות של הליברליזם ובגלל זה אתה מתבלבל.
סיוון ואנשיו כבר לא מוצאים את ידיהם ורגליהם במבוך המונחים שהמציאו.בבסיסו,רעיון החיים שלהם זה כאן ועכשיו וגם מהר ויקוב ההר את הדין (קאקה-קולה טעם החיים)
אנחנו במקום אחר.יש מורשת יהודית של שלושת אלפים שנה ושום דבר לא יוצא מהמסלול וטס לקיביני-מאט כל חמש דקות
_new_ הוספת תגובה



אתה, ספינר, מעולם לא מצאת
דוד סיון (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 23:14)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דברי השקר שלך ושל צדק הם תגובות היסטריות מטופשות
של אנשים שמנסים להציג את המציאות לפי שבלונות
דמיוניות, ממוחם הקודח, מלוות בשקרים נבזיים!!

כל כך למה? רעיון החיים שלכם זה שקר, השמצה ונבזות.
_new_ הוספת תגובה



אתה, ספינר, מעולם לא מצאת
ספינר (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 23:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דרך אגב,בן-יהודה היה שמאלני?
_new_ הוספת תגובה



קישקוש מופרך
דוד סיון (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 13:40)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא רק את הרב קוק רדפו החרדים אלא גם את בן-יהודה.
השיטה במקרה של בן-יהודה היתה הלשנה.
_new_ הוספת תגובה



קישקוש מופרך
אפרים זוארץ ממעלה בנימין (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 6:03)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם יש לך רשימה של נרדפי השמאלנים לדורותיהם?
את מי רדפו 'פועלי ציון' , ''פועלי ציון שמאל'', ''מפלגה יהודית סוציאליסטית'', 'לאחדות העבודה-פועלי ציון', מפלגה הקומוניסטית של פלשתינה (פק''פ - פאלעסטינישע קאומוניסטישע פרטיי), 'חזית השמאל' , 'השומר הצעיר', 'הליגה הסוציאליסטית', 'התנועה לאחדות העבודה',. תנועות השמאל, כמו הפלסטיניות, נלחמו בינן לבין עצמן וביחד נגד העם היושב בציון. הם תפסו שלטון בחטא ומעולם לא טרחו להצדיקו בבחירות הקבועות בחוק, אלא כאשר היתה להם שליטה על ההצבעה. תרבות הארגזים התפתחה אז בשנות ה-‏30 וה-‏40 ע''י השמאלנים כשחטפו ליהודים את הציונות מהידיים.

מי הפעיל את ארלוזורוב אצל הנאצים כדי להגיע איתם להסכמות מדיניות בשנות ה-‏30?

מי שלח את קסטנר אל לוע השטן תמורת שלמונים וכמה משאיות צבאיות תמורת את שחרור משפחתו, מקורביו, כמה חברי מפלגתו וחרדים של נתורי קרתא, תמורת נטישת כל יהדות הונגריה וטרנסילבניה למוות ולהשמדה? ושמאלנינו אפילו לא פתחו את הפה והזהירו. לא צעקו בעולם את אשר קורה מעבר למסך האש וההשמדה.

מי הקים מחתרת קומוניסטית בתחילת שנות ה-‏50 בכמה קיבוצי ה'שומר הצעיר', מחתרת שהתכוונה להשתלט בכוח על המדינה ולהביע תמיכה עמוקה בסטאלין ובמורשתו?

שנות ה-‏20 עד שנות ה-‏50 היא תקופה של בגידת השמאל.
_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות
גידי לוי נשטיין (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 5:46)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולכן אני שולל את תגובתך.
לא מדובר כאן באדם פרטי כאחימאיר שראה בפאשיזם הרך בטרם שיתף מעולה עם הנאצים לכפיית הדיקטטורה באירופה, ויכול להיות שטעה או לא.

הפאשיזם אינו ''שמאל'' כי הוא לא מגדיר ערכים סוציאליסטים כל שהם לקיום עצמו. הפאשיזם משמעותו לקיחת האוטוריטה בכוח מהעם ושליטה על כידונים, תוךבניית 'ערך' מסביב למנהיג (שזה דבר מופרך בפני עצמו). הקומוניזם והסוציאליזם, לפחות אלה עד לאמצע המאה ה-‏20 כשלו שניזקקו לכלים פאשיסטיים כדי לקדם את שליטתם על ההמונים ולמוך בייצוא המהפיכה.

בעניין הנאציונאל סוציאליזם אנחנו מדברים על תנועה רחבה שהפכה את הגורל של העולם על פניו וכפתה עליו מלחמת הרס והשמדה. כמו שכתבתי, הבעיה היא בטוטליטריות ככלי שלטוני, ובאידיאולוגיה הסוציאליסטית שהיא חובקת עולם ורואה עצמה כמממשת את עצמה ע''י התפשטות וכיבוש עולם. בודאי זה כך בקומוניזם הקשה, וגם בסוציאליזם הקשה של החצי הראשון של המאה ה-‏20.

אסור לנו להתחבא אחר האידיאולוגיה ולחמוק מנטילת אשמה על מימושה לאורך ההיסטוריה של המאה השנים האחרונות. צר לי לומר, אבל הסוציאליזם על כל דגמיו היה הגורם הראשון והגדול ביותר למלחמה, רצח, אלימות והרס במאה ה-‏20.

כמו שטענתי הנאצים ראו עצמם סוציאליסטים וינקו את ראשית תקוותם בהצלחת המהפכה ברוסיה. אנחנו מכירים את הקשרים בין השניים לאורך כל שנות העשרים והשלושים ותחילת ה-‏40, עד שסוציאליסט האחד בגד בשני, ופתח נגדו במלחמת פתע.

אתה ואני יכולים להיות היום סוציאליסטים ובתנאי שנכיר בנקודות הסיכון שכוח אידיאולוגי יכול לגרום לאוחזיו ולאלה החיים מסביב.
_new_ הוספת תגובה



אתה חוזר לטענות מופרכות
דוד סיון (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 6:05)
בתשובה לגידי לוי נשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האבא אחימאיר עליו כתבתי לא היה אדם פרטי והוא גם היה חלק מקבוצה. מכאן שהטיעון שלך לא לעניין.

הטענה שלך כאילו לנאצים היתה אידיאולוגיה סוציאליסטית מופרכת ביסודה. היא מופרכת בדיוק כמו
הטענה שקבוצתו של אבא אחימאיר היתה פאשיסטית; היא מופרכת בדיוק כמו שלא כל גידי הוא
''לוי נשטיין''.

מצד שני אתה רשאי להמשיך ולהגיד דברים מופרכים כמו שרבים עושים.
_new_ הוספת תגובה



אתה חוזר לטענות מופרכות
פפריקה (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 8:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיון אתה צריך להיות גאה שיש אצלכם שמאלן שמדבר גלוי בלי להסתיר את המחלות שלכם מתחת לפני השטח.

ולעניין הדברים שבהם דיברת - אבא אחימאיר היה חבר בקבוצה של עוד כמה בודדים משכילים והוגי דיעות שתמך בתנועה הרוויסיוניסטית. הוא לא סלל לעם דרך חדשה. גם התנועה בה תמך דוכאה ע''י עריצות המשטר הטוטליטרי שכבש את הציונות.
אבא אחימאיר היה יעד לסוציאליסטים מאז שנטש את ''מהפועל הצעיר'' לאחר מאורעות תרפ''ט. הוא הפך ליעד של הטוטליטריסטיים בגלל שנטש את תנועתו הסוציאליסטית וחשף את מערומיה ברבים. הוא היווה סיכון לסוציאליסטים ולכן הפך ליעד לסיכול.

האידיאולוגיה הנאציול סוציאליסטית היתה בנויה על הקומוניזם וערכיו. אמירתך המתחמקת שטענה זו ''מופרכת ביסודה'' אינה מקילה על טענתך. ניכר שקשה לך להתמודד עם האמת.
_new_ הוספת תגובה



בישלתם דייסה מטענות מופרכות תגובה 120644
דוד סיון (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 9:19)
בתשובה לפפריקה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



[•]
חכם ציון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 20:50)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זהבה גלהון - או שקרנית או שוטה.
אני כמובן חושב שהיא שוטה, כי היא לא מדברת על מציאות שקיימת ומעלימה את האמת ממנה, אלא מדברת מתוך רוחה, תקוותה ומעוויה לדבר שמבחינתה יקרה בעתיד.

בקיצור, היא לא למדה הסטוריה ולא פגשה להיכרות את העתיד, והניסיון שלה לשדך בין השניים מצורך שלה, בכפייה ובכורח יוצרו אצלה שיטיון ותזזית.

וראינו את זה אצל זהבה גלהון. ולא בפעם הראשונה.
_new_ הוספת תגובה



עמיש:לא תצליחו לבלבל אותי...
ספינר (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 21:54)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מזכיר מאוד את הסצנה של שחרורו של וענונו מן הכלא.בחוץ ממתינים לו כמרים,ערבים ושלום עכשיו עם צלמים.ואז הוא אומר לטלביזיה העולמית: הש''ב ניסה במשך שנים לשגע אותי בכלא.אבל הם לא הצליחו - התנצרתי...
_new_ הוספת תגובה



[•] ברית ערלים תאומים
חכם ציון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 22:30)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גידי עם גדעון וגדעון עם גידי.
ומה יוצא?
סתם מדמנה די משעממת.
_new_ הוספת תגובה



מזל טוב גדעון
עמיש (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 8:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם תשכיל לזכור ולהזכיר שאתם רק הסבא והסבתא צפויה לך הרבה הרבה נחת.
_new_ הוספת תגובה



ארבעים שנה?
אבנרש (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 10:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''דורות של חיילי כיבוש שממלאים פקודות ירי בלתי חוקיות זה ארבעים שנים''
לפי חשבוני, ששים שנה לפחות. וגם זה רק אם מתעלמים ממעשי המחתרות לפני קום המדינה.
ישראל ממצבת את עצמה מלידתה כמדינה קולוניאליסטית, וזה אכן חבל מאד.

ומכאן לדכאו: התקופה השחורה בתולדות העיר דכאו קצרה וזניחה ביחס להסטוריה המלאה שלה. רק יהודי בן המחצית השניה של המאה העשרים חושב על היטלר כשהוא שומע ''דכאו''. אבל מה לעשות, כאלה אנחנו.
לפיכך אני סבור שחברון הערבית יכולה להיות עיר תאומה נהדרת: גם לחברון הסטוריה עשירה מאד (אמנם עתיקה יותר משלדכאו, אבל אם נרד לפרטים כאלה לא נגיע לשום מקום), וגם היא טומאה בהרג יהודים כמעט באותה תקופה (פרעות תרצ''ו, שאף הביאו לגירוש היהודים מן המקום ולהפקעת רכושם). יש עוד כמה קוים דומים, וכמובן הרבה קוים שונים.
כאמור לעיל, אנחנו קולוניאליסטים. כך בחברון גרים הפורעים וצאצאיהם ממשיכי דרכם עד היום וממשיכים בגזל ובהרג כל אימת שמזדמן להם. אינני יודע כמה מפועלי מחנה הרכוז היו תושבי העיר וכמה מהם שוחררו ללא משפט לאחר מכן.
_new_ הוספת תגובה



עוד שמאלני חדור שנאה ליהודים
חזי (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 16:17)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבתה

''כאמור לעיל, אנחנו קולוניאליסטים''

קולוניאליסטים ?? אתה יודע מה פירוש המילה הזו בכלל ?

העיקר לנגח את העם היהודי המסכן, שאחרי אלפיים שנה קם מהקבר...
_new_ הוספת תגובה



שמאלני על כל הראש
אבנרש (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 16:58)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא יודע מה פירוש המלה הזו בפיך.
ההגדרה שאני מכיר, מדברת על יישוב חבלי ארץ על ידי אוכלוסיה כובשת, במטרה לשלוט על ה''ילידים'' - או ליתר דיוק: על התושבים האחרים, שאינם אזרחים שווי זכויות (למעשה או אף להלכה).
מבחינתי, אין ולא היתה ליהודים שום ''זכות אוביקטיבית'', לא טבעית ולא הסטורית, על הארץ הזו - לא בימי אברהם אבינו, לא בימי יהושע בן נון, ולא בימי בן גוריון.
היתה חובה לכבוש אותה ולהקים בה מה שנקרא מדינה יהודית (בוא לא נכנס לשאלה באיזו רמה בצענו את שני חלקי החובה הזו).

''זכות'' על ארץ, בעולם התרבותי שלנו, קונים בשילוב ראוי של דיפלומטיה ותותחים, וכך עשו כל הכובשים שהזכרתי לעיל (כל אחד באמצעים ובשיטות שעבדו בתקופתו).
מכל מקום ברור, שהשאלה אם הכובש קולוניאליסט או לא איננה יכולה להדון באמצעות דבורים על עם מסכן שקם מהקבר, כי לתושבים האחרים בארץ יש ''נראטיב'' אחר.
לפיכך, כאשר אני מתיחס לקולוניאליזם, אינני מתיחס לצד המוסרי של ההשתלטות, אלא רק לצד הטכני. מבחינה זו, כל מצב - בו הכובש משאיר חלקים גדולים מאד של הנכבש במקומם, תחת הגבלות כאלה ואחרות, בעוד הוא עצמו מיישב את אותו שטח בו הם יושבים - הוא קולוניאליזם.

כעת נעבור ליהדות: בפרשת השבוע (מסעי) נאמר די בפירוש, שקולוניאליזם - במובן שאני מדבר עליו - אינו מומלץ, ויביא לתוצאות עגומות (לשכים בעיניכם וכו' - להבנתי מדובר במצב מתמשך של לוחמה אזרחית זעירה, המכלה את כח הכובש לארך זמן). החלופה היא גירוש כפוי (עד מוות אם האויב אינו משתף פעולה ומתפתח קרב).
אפשר לטעון שמדובר רק בעמי כנען העתיקים. בבקשה. אני סבור שמדובר בכל מלחמה לכבוש הארץ בכל דור שהוא.
מדינת ישראל עשתה צעד גדול וחיובי בכוון בזמן מלחמת הקוממיות, אם כי רובו נעשה - ככל הנראה - בעטיין של טעויות שונות, ולא תמיד כוון על ידי ההנהגה הישראלית. יודעי דבר מספרים, שפעולות דומות - אם כי בקנה מדה קטן בהרבה - נעשו על ידי צה''ל מדי פעם עד תחלת שנות השבעים, אם אינני טועה.
בכל אפן, כיום שולטת מדינת ישראל ביותר מ-‏3 מליון אנשים בעלי תודעה לאומית ערבית, ובלי קשר למדת הנאתם משלטון זה, רובם לוקחים חלק - לפחות רעיוני - בהתנגדות עקרונית לו.

אם כן, מיצבנו את עצמנו כקולוניאליסטים. והבעיות הצבאיות והחברתיות והמדיניות שהמצב מעלה זהות כמעט בכל המשטרים הקולוניאליסטים בעולם בימינו.
_new_ הוספת תגובה



שמאלני על כל הראש
חכם ציון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 20:34)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מה הדרך המדינית והבטחונית שבה ישראל צריכה ללכת כדי לייצב את מצבה ומצב את ייציבותה?
_new_ הוספת תגובה



שמאלני על כל הראש
אבנרש (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 8:00)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קדם כל כדאי להחליט מה רוצים בכלל לראות כאן בתור מדינה.
אחר כך להפרד מאלה שרוצים משהו אחר (להלן: האויב). לא מדובר ביחידים שרוצים נסוח קצת שונה ל''חוקה''. מדובר בתנועות לאומיות להפיכת הקערה על פיה. צריך קצת שכל ישר והמון רגישות, כדי לקבוע מתי מישהו ''מין'' (טיפוס בצדי הזרם) ומתי הוא ''אחר'' (שייך לקבוצה שבזרם אחר).
צריך גם להגדיר שטח למדינה (זה נגזר גם מהחזון הזה, וגם מהצרכים הבטחוניים), ולפיו לקבוע את כוון ההפרדות (או הכרזה נוסח דה-גול, שהמדינה אינה מטפלת יותר בשטח שמעבר לגבול שנקבע, או העברה כפויה של האויב אל מחוץ לגבול הזה, או גם וגם. בכל מקרה אין כבוד מהותי של גבולות האויב - כלומר: אין סבה לסייע בהעברה כפויה של ידידינו מהצד השני של הגבול אל הצד שלנו. העקרון הוא, שהגבול הוא מה שהאויב לא עובר, אבל מבחינתנו הוא זמני ונתון לשנויים).
העברה כפויה היא תהליך, שעשוי לקחת זמן רב, ולהעזר בשיטות מגוונות מאד. בכל אפן, קביעת הגבול והמדיניות היא מאורע חד פעמי, שאחריו הבצוע צריך להיות עקבי.

לספירו יש רעיון די מגובש לגבי חזון כזה, וגם לי. יש גם אחרים, שגם להם סוג של חזון, אבל הגדרת ''לנו'' ו''לצרינו'' שלהם מבוססת על ההנחה שהדברים שאנשים טוענים להאמין בהם אינם קיומיים להם ואינם רציניים אצל רובם.
_new_ הוספת תגובה



שמאלני על כל הראש
צדק (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 8:32)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החזון שלכם הוא השמדתה של מדינת ישראל, ולא מילימטר אחד פחות.
_new_ הוספת תגובה



טעות חמורה
עמיש (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 8:49)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא צריך להשמיד את כל המדינה בכדי להפטר מטיפוסים שכמותך
_new_ הוספת תגובה



נכון
אבריימלה (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 13:48)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו יכולים למסור אותו למשמורת אצלך.
אתה בטח תהנה.
_new_ הוספת תגובה



טעות חמורה
חכם ציון (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 17:39)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ואתם משמידים את המדינה ומשאירים לנו רק את הצדק-ים.
_new_ הוספת תגובה



שמאלני על כל הראש
אבריימלה (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 14:20)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש כאלה שכבר החליטו מה הם רוצים לראות בתוך המדינה, וה רוצים להיפרד מהפלסטינים לשלום ולשלוח אותם חזרה הביתה עם פתק להורים בסגנון ''תודה ששלחתם אותם אלינו. הם כבר גדלו ויודעים להתאבד על דעתם''.

כבר כתבו כאן לפני שראוי לתת לפלסטינים מדינה משלהם ויעזבו אותנו בשלום. אני בהחלט חושב שמדינה כמו ירדן תתאים להם כמו כפפה לאגרופם. אני בטוח שבסוף הם יגידו לנו תושה. נדמה לי שזה ''שוקראן'' בערבית.
_new_ הוספת תגובה



הקצין מסתבר הוא מתעלל סדרתי
זוהר בדשא (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 10:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסתבר שהוא גם בועט מסורתי בפלסטינים.
_new_ הוספת תגובה



כשהשור נופל כל אחד רץ עם הסכין
(יום רביעי, 30/07/2008 שעה 17:42)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשהשור נופל כל אחד רץ עם הסכין

כך כולם קופצים בקשר לקצין, עכשיו נעשה מתיעלל סידרתי מחר קצין אס אס מחרתיים יוגדר לא שפוי וכולי ו..כולי אנשים ראייתם נעשת קצרה כמתוך עדשת מצלמה ומכאן טווח ההיגן ניפגם ויאללה הלמה יש לקחת לדעת כי אולי מדובר בשחיקה מול מתח חרדה עצבים אין צדק לאלימות אך אין גם צדק לרדיפה טרם בירור כפי שאין אדם אשם טרם הוכח

והחומה דינה יום אחד לההרס כי חומות דינן לקרוס ובקשר למפגינים למטבע שני צדדים וכפי שכתבתי עדשת המצלמה קיצרת זמן טווח וחד צדדית וכשהולכים להפגנה יש לתת את הדעת כי לא מחלקים סוכריות ויש גם מפגינים שכנגד
_new_ הוספת תגובה



כשהשור נופל כל אחד רץ עם הסכין
זוהר בדשא (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 10:20)
בתשובה לsoria@walla.co.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איפה כתבתי אס אס?

הוא דווקא ציוני טיפוסי , אלים, גזעני ומדכא וזורק את האשמה בש.ג ככה היה רבין לא, ''נשבור להם'' לא ילמד מהגדולים אז ממי ילמד?

למה שלא ידליק משואה ביום המנגלים?
_new_ הוספת תגובה



כשהשור נופל כל אחד רץ עם הסכין
אבריימלה (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 13:52)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גידי הכניס את הנאצים לסלט שלו. זה תבלין האהוב עליו בתפריט השקשוקה של הכיבוש.
זה הולך יחד עם תוספת ביצים מוקפצות בנוסח נבלוס של הפלסטינונאצים.

המתכון בקומונת הבית שלו.
_new_ הוספת תגובה



מה נקבע בבית המשפט בעניין הגדר הזו?
עמיש (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 16:33) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי מה שכתוב כאן:
יש להזיז את הגדר.
_new_ הוספת תגובה



מה נקבע בבית המשפט בעניין הגדר הזו?
ע.צופיה (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 16:39)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתחילה נותקו כ-‏3600 דונם מאדמות הכפר על ידי הגדר. לאחר הבג''ץ והזזת הגדר ישארו כ-‏2500 דונם מאדמות הכפר מנותקות על ידי הגדר.
_new_ הוספת תגובה



גדעון לסבא הטרי מזל טוב
(יום רביעי, 30/07/2008 שעה 16:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתקווה שילדינו יחיו בעולם של חרות, מילולית ופיזית ,אחווה וידידות ,וכדור ארץ נושם וירוק
_new_ הוספת תגובה



[•]
חכם ציון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 20:41) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן דבריו הנרגנים לוקים בנבצרות.

נסיונו להשוות את התנהגות הצבא הישראלי לערבים להתנהגות הצבא הגרמני ליהודים כיום לפי דפוסי של ''לפני 60 שנה'' (דרך אגב, לפני 60 שנה זה לא יכול היה לקרות בגרמניה, אבל לעזאזל הדיוק, העיקר המספר, לזיין את השכל וללכת לשתות פחית בירה עם סיגריה עשנה), מראה שאין לו יכולת לשכנע אותנו בדעותיו, והוא מחליט לקפוץ לביצה ולהשפריץ לכלוך וריח הראויים לו.

שהרי:

* קודם כל, אם היו היהודים היום של גרמניה מקימים ארגוני שחרור לאומי, מתפוצצים ומפוצצים על גרמנים רק משום שהם גרמנים ורוצים את גרמניה לעצמם, אז היה מגיע גם להם יחס הולם כנגדם.

* שנית, היהודים באירופה מעולם לא הכריזו מלחמה על גרמניה, לא רצו את אדמתה לעצמם, למרות שמקומות מסויימים ישבו יהודים עוד בטרם הפלישה הגרמאנית הגדולה למרכז ומערב אירופה. יהודים תמיד ראו בארץ ישראל את אדמתם.

* שלישית, יהודים לא יצאו מארץ ישראל כדי לכבוש עולם, אלא כי העולם כבש אותם וגרר אותם אליו. היהודים שכנו בעולם ולא רצו לכבוש אותו לעצמם ל'ממלכת עולם'. ערבים לעומת זאת, יצאו לכבוש עולם לעצמם ולבטל את זכותם של אלה שנשדדו על ידם. מבחינת ערבי מוסלים, כל העולם הוא שלו בדין ובחרב.

* רביעית, אם אירוע כזה היה קורה, ממשלת ישראל היתה יוצאת בקריאה לכל יהודי בגרמניה לעזוב את גרמניה ולעלות לארצם היא ארץ ישראל.

מה שקרה בארץ ישראל של קיץ 2008 זה עוד סיפור נוסף, פרטי ודווקא חריג בין מאות אלפי הסיפורים שקרו לאורך המלחמה המתמשכת בין העם היהודי הלוחם על קיומו המדיני על אדמתו, לבין הערבים שמתנגדים לקיום הזה. נסיונו של גדעון ספירו לגייס את אירוע אשרף אבו רחמה לסיפור העלילות שלו נגד היהודים, דומה כשתי טיפות מים להערתה של זהבה גלהון בדבר קריסתה של רפובליקת ווימאר.

שניהם מדברים שטירמר.

עובדה, כבר משדך ברוב ערגת דמיונו בין דכאו לקרית ארבע. אבל הוא עצמו למעשה מכשיר את דכאו ובלבד שכך יוכל לכאורה להכפיש ולבטל את קרית ארבע. אז מה יצא לו לספירו מהפתלתלות המתכרבלת שלו?
_new_ הוספת תגובה



[•] למה מחקת את הכותר?
חכם ציון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 21:16)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''ספירו הוא דמגוג ופופוליסט''.

מדוע זה אינו ראוי לשידור?
זוהי קביעה מוכחת ומנומקת היטב. זה שאתה לא מסכים לה, אינו אומר שאתה צודק. על זה הויכוח.
_new_ הוספת תגובה



איך היית מגדיר אמירה כזו?
במחשבה שניה (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 15:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אני רואה במתנחלים החמושים חלק מכוחות הכיבוש ובהתנחלויות מבצרים המהווים יעד לגיטימי להתנגדות הפלשתינית, ואני סבור כי חיסול מתנחלים אינו רצח''.

(ציטוט מחומר כתוב של גדעון ספירו, מעריב 25.1.85)
_new_ הוספת תגובה



הפיל והיהודיה
ייבנה המקדש (יום שישי, 01/08/2008 שעה 8:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני פאשיסט, ורק היום אמרתי לחברתי, ברטה, אלה השמאלנים הללו רק דואגים לערבים מה קצת זורקים עליהם בומבה מגומי ברגל. אבל לב לבחורה יהודיה שהלילה פיל גרר אותה בחדק לכלובו ועשה בה כל מיני דברים - זה יוק, לא איכפת להם בכלל. למה מה, פיל זה כלום, מה הבחורה - עז?

ערבי כבר אסור להפיל אבל את יהודיה הפיל כן יכול. ואני שואל, יפה ככה?
_new_ הוספת תגובה



הפיל האנטישמי והיהודיה השמאלנית
חכם ציון (שבת, 02/08/2008 שעה 11:37)
בתשובה לייבנה המקדש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין ספק שאתה פאשיסט מקיצוני השמאל האנטי ציוני, אחרת לא היית מכפיש את הנערה השמאלנית ואת סבה פואד בן אליעזר שבכלל תומך במכירת חיסול של האינטרסים של היהודים לכל פלסטיני הממעיט במחיר.
_new_ הוספת תגובה



אני ממותיקי הדורשים זכויות לאבוריג'ינים בניו זילנד
ייבנה המקדש (שבת, 02/08/2008 שעה 11:43)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה מוצא בהם אחים לדרך?
קריה נאמנה (יום שני, 04/08/2008 שעה 21:17)
בתשובה לייבנה המקדש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לגדעון ספירו - ברכה כלפי מציאות אחרת
מיכאל שרון (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 7:35) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברכות מלב חם להולדת נכדתך. מי ייתן ותזכה לחיות בסביבה פחות זומבית ומטומטמת, של קהל בוגר יותר, כאשר התקשורת ההמונית אינה עוד מטמטמת באופן מואץ את ההמון, למטרת העצמת השלב הנוכחי של הקפיטליזם, שהוא שלב של ספקולנטיות מהמרת ובלימת קידום האדם המלא תוך ניחשול סגולותיו, דהיינו, בלימת יצרנות איכותית מצד ההון הפיננסי לטובת העצמת ''מנגנונים פיננסיים מתוחכמים'' שאינם אלא משחק הפירמידה ההפוכה ותעולה של כל יצרנות איכותית לנתיבים משביקים ומדללי איכות. ההמון מתרושש מאמצעים אפקטיביים בחסות התייקרויות מלאכותיות, שוד ממלכתי ודילולי שכר, בעוד מעמד שכיר אקסקוטיבי הרואה את השורה התחתונה במאזן, ומעמד של ספקולנטים אליהם מוזרמים כספי החברה הניבזזים, חובקים את השחקים.

מתקיים במלוא עיצומו כיום חוק קרלוף בכלכלה, לפיו בנוכחות המון ניבער החסר קריטריונים לשיפוט הרי שהצרכנים נותנים ערך אחיד ממוצע ליצרנים בעלי מצויינות ולמשווקים נוכליים וגרועים. התוצאה: תת תימחור של הטובים, ויתר תימחור של הגרועים. הטובים יוצאים מן השוק, הערך הממוצע זז לכוון ה-‏0 (שמאלה) ושוב חוזר התהליך, תוך סינון בעלי הערך, ויתר תימחור של חסרי הערך.

מבנה העל האידאולוגי המכשיר זאת בשלב זה זה אקלים של הימורים. הומו פאבר (האדם היצרני) הפך לאדם המהמר. אקלים זה, של כוחות לא תבוניים התלויים במזל גלגל הרולטה, קיים בכל אתר, החל מעקרונות הקידום השרירותיים ב''כוכב נולד'', עקרונות ההשרדות האקראיים ב''השרדות'' ועקרונות הקידום החברתיים כלכליים המותנים בקליקות מתגודדות ו''חבר מביא חבר'' ולא במיומנות יצרנית היוצרת איכות. כמובן שבישראל מנוצלת מנטליות זאת לצורך שוד נדל''ן והדרת אוכלוסיות בחסות ליבוי יצרי גזענות ושנאה, כמו גם לצורכי שוד אוכלוסיות כללי ליצירת חבורות עבדים אפתיים ואחוזי טימטום בשרות אותה שרירות ספקולנטית העושה עושר ולא בדרכים יצרניות ותבוניות.

מי יתן ונכדתך תזכה לראות עולם אחר בו שוחררו כוחות היצור והועצמה הרוח היוצרת והחושבת, ותתרום היא עצמה להווצרות מציאות כזאת עקב מורשת של חשיבה ביקורתית ומתקדמת עליה חונכה.
_new_ הוספת תגובה



לגדעון ספירו - ברכה כלפי מציאות אחרת
גדעון ספירו (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 12:22)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה מקרב לב למיכאל שרון ולשאר מברכיי לרגל הולדת נכדתי.
_new_ הוספת תגובה



יותר מאשר מישהו רוצה את דכאו כעיר תאומה
אמנטל (יום שני, 11/08/2008 שעה 12:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רוצה גדעון ספירו לדחוף את דכאו לאנשים בניגוד לרצונם.

לדעתי, מעשהו של ספירו האו אלימות ואונס אינטלקטואליים.
טוב, רק לשמאלנים האנטי ציונים שלנו מותר לשחק בניגוד לכללים.
כרגיל.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי