פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הזמן החלול
אורי אבנרי (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 7:00)


הזמן החלול

אורי אבנרי



אולמרט את נאום ההתפטרות של אהוד אולמרט שמעתי בדרך חזרה מהפגנה.

מחינו על מותו של אחמד מוסא, ילד בן 10, שנרצח בהפגנה נגד גדר-ההפרדה בכפר נעלין - אותה גדר-ההפרדה הגוזלת את מרבית האדמות של הכפר כדי להעבירן להתנחלות הסמוכה. חייל כיוון את רובהו וירה בילד בתחמושת חיה ממרחק קטן.

המפגינים עמדו תחת חלונות הבניין שבו גר שר-הביטחון במגדלי אקירוב המפוארים בתל-אביב וקראו: ''אהוד ברק, שר-הביטחון - כמה ילדים רצחת עד היום?''

זמן קצר אחר-כך דיבר אולמרט על מאמציו הגדולים להשגת השלום, והבטיח להמשיך בהם עד הרגע האחרון של כהונתו.

שני האירועים - ההפגנה והנאום - כרוכים זה בזה. ביחד הם נותנים תמונה אמיתית של התקופה: נאומי-שלום באוויר ומעשי-זוועה על הקרקע.

אני לא בא להצטרף למקהלת הגיבורים-אחר-מעשה, המתנפלים עכשיו על גופתו הפוליטית של אולמרט וקורעים אותה לגזרים.

אין זה מראה מלבב. ראיתי כמותו כמה פעמים בחיי, ובכל פעם זה מגעיל אותי מחדש.

אין זו תופעה המיוחדת לישראל. אפשר למצוא כדוגמתה בהיסטוריה ובספרות: ''עלייתו ונפילתו של...''

זה סיפור ישן. הציבור מתפלש בעפר רגליו של גיבורו. רודפי-השררה ותאווי-הבצע מכרכרים סביבו. משוררי-חצר וליצני-חצר שרים את תהילתו, ויורשיהם המודרניים - אנשי התקשורת - מעלים אותו על נס. ואז, לפתע, סר חינו, והם דורסים אותו ללא-רחם.

זוהי העדה שהפכה את משה דיין לאליל אחרי מלחמת ששת-הימים, ושניפצה את פסלו לרסיסים אחרי מלחמת יום-כיפור. העדה שבעטה בדויד בן-גוריון אחרי שנים של חנופה והתרפסות ללא גבול. שהפילה את גולדה מאיר אחרי שסגדה לה בהערצה עיוורת. אמנם נאבקתי בשלושתם בשעה שהיו בשיא שלטונם, אבל התנפלות האספסוף הפוליטי עליהם כאשר נפלו הייתה מחליאה.

גם הפעם. מעולם לא נשביתי בקסמיו של אהוד אולמרט. עקבתי אחריו מהרגע שעלה על הבמה ועד לרגע שבו הודיע על ירידתו. לא מצאתי בו דבר המעורר הערצה. אבל עכשיו, כשאני שומע וקורא את תשפוכת ההשמצות עליו מפי אלה שרק אתמול היללו אותו עד לב השמיים, אני מרגיש שאני רוצה להסב את עיניי למקום אחר. זכות הביקורת שמורה לאלה שנאבקו בו במשך כל השנים.

הוא פוליטיקאי שלם, ושום דבר חוץ מזה. לא מדינאי. לא מנהיג. לא איש-חזון. רק טכנאי של פוליטיקה. אינטליגנטי. רהוט מאוד. איש רעים להתרועע. פוליטיקאי שלגביו השלטון הוא המטרה, לא בהכרח אמצעי להשגת מטרה.

בפעם הראשונה נתקלתי בו בכנסת, לפני כמעט 40 שנה. אז היה נושא כליו של שמואל תמיר. נושא-כלים במובן המילולי: הוא הלך אחריו ונשא את תיקיו.

בגין קדם לזה מאורע, שהיה אופייני מאז לכל דרכו של האיש השאפתני הזה. תמיר, אז ח''כ צעיר מטעם תנועת-החרות (הליכוד של אז), חשב שיש לו הזדמנות להפיל את מנחם בגין ולהשתלט על התנועה. הוא ניסה להדיח אותו בוועידת המפלגה, ולרגע היה נדמה שיצליח. בגין, אז בן 53, נראה עייף ומותש אחרי שנחל תבוסות בשש מערכות-בחירות רצופות. אולמרט בן ה-‏21 קפץ על העגלה ונאם בוועידה נאום חוצב-להבות נגד המנהיג האגדתי.

אבל הוא טעה בחשבון. בגין התנער באחת והנחית על המורדים מכה ניצחת. הם גורשו מהתנועה בבושת-פנים. אולמרט נשאר עם הסיעה הזעירה של תמיר, שהציגה את עצמה כמפלגה מתונה. היא שמה ללעג את סיסמאותיה הלאומיות של חרות (''שתי גדות לירדן''), והתאימה את עצמה למצב-הרוח שוחר-השלום שרווח אז בארץ. אך משפרצה מלחמת ששת-הימים ושבשבת-הרוח הסתובבה לכיוון ההפוך, היה זה תמיר שטבע את הסיסמה ''שטח משוחרר לא יוחזר''. בלי להניד עפעף הפך אולמרט המתון לאולמרט הקיצוני.

אך בסיעה הקטנה, רבת המנהיגים, הייתה דרכו חסומה. לא עבר זמן רב, והוא פילג אותה כדי להפוך מס' 2 בסיעה שיצאה עוד יותר קטנה. גם אותה הוא פילג כדי להדיח את מנהיגה הקשיש, אליעזר שוסטק. המעשה גבל בפארסה: אולמרט ברח עם חותמת הסיעה.

לפני הבחירות של 1973 חזר אולמרט לליכוד ונכנס סוף-סוף לכנסת כמס' 24 ברשימת מפלגתו. לפני כן לא ישב בחיבוק-ידיים: הוא הספיק ללמוד משפטים ולשגשג כלכלית, תוך שהוא משתמש למען לקוחותיו בקשרים שלו בכנסת ובמסדרונות-השלטון. אז עיצב את השיטה של ניצול הקשר בין שלטון והון, שיטה שליוותה אותו מאז ושגרמה לבסוף לנפילתו.

בכנסת חיפש הח''כ הצעיר נושא שימשוך תשומת-לב. בימים ההם המציאה התקשורת את ''הפשע המאורגן'', הרבה זמן לפני שזה קם באמת. (מישהו התלוצץ אז: ''שום דבר בארץ אינו מאורגן, אז מה פתאום שהפשע יהיה מאורגן?'') אולמרט הריח שזה סוס טוב לרכוב עליו. הוא נשא נאומים נלהבים, נפנף בניירות בסגנון של ג'ו מקארתי, הציג את עצמו כרודף האמיץ של הפושעים וזכה בפרסומת רבה. הייתה זאת הצגה ריקה מתוכן: גם לדברי ראשי המשטרה היא לא תרמה דבר וחצי דבר למלחמה בפשע. אך היא הדגימה את השיטה שנודעה לאחר-מכן כ''ספין''.

ב-‏1977 הגיע מנחם בגין לשלטון. הוא לא העלה על דעתו לקדם את מי שניסה 11 שנים לפני כן לתקוע לו סכין בגב. בין שאר מעלותיו היה לו, לבגין, זיכרון טוב. כאשר ראה אולמרט שהקריירה שלו בכנסת תקועה, החליט ב-‏1993 לעשות קפיצה נחשונית: הוא הציג את מועמדותו לתפקיד ראש עיריית ירושלים.

טדי קולק היה ראש-עיר פופולארי, אך זקן ותשוש. אולמרט גבר עליו. קיימת כיום הסכמה כללית על כך שהיה ראש-עירייה גרוע, שהעיר הידרדרה, העוני גבר בה, הצעירים נטשו אותה והשכונות הערביות הוזנחו בצורה פושעת. ב-‏1996 דחף את ראש-הממשלה בנימין נתניהו לפתוח את פתח המנהרה המובילה מרחבת הכותל המערבי אל הרובע המוסלמי, דבר שגרם להתלקחות אלימה שבה נהרגו 17 חיילי צה''ל וכמעט 100 פלסטינים. מעולם לא הביע חרטה על כך. הוא גם לחץ להקים בין ירושלים ובית-לחם את שכונת-המריבה הר-חומה, הגורמת עד היום לזעם מסוכן בציבור הערבי. כל הפיגועים האחרונים בוצעו על-ידי בני השכונות הערביות הסמוכות להר-חומה. אולמרט הציג את עצמו כמייהד ירושלים וכלוחם לאומי לבלי-חת.

אך כאשר ניסה ב-‏1999 להתמודד על ראשות הליכוד, הובס בקלות על-ידי אריאל שרון והוצב רק במקום ה-‏32 ברשימה לכנסת (מתוך 38 שנבחרו). תגובתו ההגיונית הייתה
לעלות על העגלה של שרון ולדחוף אותו לפרוש מהליכוד ולהקים את ''קדימה''.

זה היה הימור מוצלח, עדות לחושיו הפוליטיים המחודדים. שרון הפך אותו למס' 2 ב''קדימה'' ומינה אותו לממלא-מקומו (כפיצוי על כך שלא יכול היה למסור לו את תיק-האוצר, אלא רק את תיק התעשייה-והמסחר). זה נראה אמנם בזמנו כתואר חסר-תוכן, אך כאשר לקה שרון בשבץ, השתלט אולמרט בזריזות על ראשות-הממשלה. הדרך הארוכה והמפותלת הביאה אותו לפסגה.

יורשו של שרון היה גם היפוכו כמעט בכול המובנים. שרון היה פוליטיקאי די כושל ונואם גרוע, אך מנהיג נחרץ ובעל השקפת-עולם סדורה. הייתה לו מטרה והוא פעל למענה בעקביות. אולמרט הוא פוליטיקאי בכל רמ''ח אבריו, אופורטוניסט גמור ונואם רהוט, אך חסר כריזמה ונעדר חזון. במקום חזון משמשות לו המנטרות השגרתיות על מדינה יהודית ודמוקרטית.

כשעלה לשלטון במחטף, בעקבות השבץ של שרון, ניסה תחילה להיראות כממשיך דרכו. שרון רצה להקים מדינה חזקה וקומפקטית, תוך סיפוח גושי-ההתנחלות והפיכת המובלעות הערביות ל''מדינה פלסטינית'' חסרת-ישע. לשם כך ביצע את ''ההתנתקות''. אולמרט הבטיח לבצע מהלך דומה בגדה, אך זנח אותו מיד. לאורך כל תקופת כהונתו צצו תוכניות גרנדיוזיות ונעלמו בקצב מסחרר, כשכול אחת מהן משמשת כדלק רגעי למכונת-הספינים.

חוסר-היכולת שלו כמנהיג וכמצביא הוכחה מיד אחרי הצלחתו בבחירות כראש ''קדימה''. מלחמת-לבנון הייתה שערורייה מחפירה. התקשורת, שהריעה לו בהתלהבות, התנפלה עליו אחר-מעשה בשל ''הניהול הכושל'' של המלחמה, אך התעלמה מהכשל העיקרי: עצם היציאה למלחמה ללא מטרה ברורה וללא שום אסטרטגיה מדינית וצבאית.

כגודל כישלונו כמדינאי וכמצביא היה כישרונו כפוליטיקאי וכאמן ההישרדות. העובדה שהחזיק מעמד בראשות הממשלה במשך שנתיים נוספות אחרי כישלון מונומנטאלי כזה מעידה על כישוריו הפוליטיים, אך גם על עליבות המערכת הפוליטית.

אחרי המלחמה היה זקוק באופן נואש לסוס חדש לרכוב עליו. הוא בחר ב''תהליך המדיני'' - המשא-והמתן עם הפלסטינים, ואחר-כך גם עם הסורים.

לבחירה הזאת יש משמעות רבה: האף הפוליטי הרגיש שלו הריח שזהו עכשיו הדבר הפופולארי באמת: לא ארץ-ישראל השלמה, לא התנחלויות, אלא משא-ומתן לשלום ו''שתי מדינות לשני עמים'' - מה גם שזה פופולארי בארצות-הברית ובאירופה.

השבוע קוננו מנהיגים ערביים שעכשיו ''התהליך המדיני יתחיל שוב מהמשבצת הראשונה''. זוהי טעות מוחלטת: ה''תהליך'' בכלל לא יצא מהמשבצת הראשונה. הוא היה כולו ריק מתוכן, כולו ''ספין''. אולמרט כלל לא העלה על דעתו לעשות צעד ממשי לקראת השלום. ''התהליך'' בא במקום השלום. הרעיון של ''הסכם מדף'' בא במקום הסכם-שלום ממשי. מעולם לא הייתה שום אפשרות שאולמרט יעז להתגרות במתנחלים.

הסיכום הסופי של עידן אולמרט: לא נעשה בו אף הצעד הממשי הקטן ביותר לקראת השלום. יוזמת-השלום ההיסטורית של הליגה הערבית נקברה. המנהיגות הפלסטינית החילונית ושוחרת-השלום נהרסה, וכך נסללה הדרך לשלטון החמאס בעזה, ואולי גם בגדה. אף צריף אחד של התנחלות לא פורק, וההתנחלות מתרחבת בכל אתר ואתר.

בדבר אחד דמה אולמרט לשרון: שניהם אהבו כסף כמעט כמו שאהבו את השלטון (וכך גם בנימין נתניהו ואהוד ברק). שניהם טיפחו את קשריהם עם מיליארדרים. המרכבה הפוליטית של שניהם גררה אחריה שובל בוץ של שחיתות לאורך כל הדרך.

לשרון זה לא הזיק. הוא הקרין מנהיגות, והשערוריות לא פגעו בו ממש. הוא היה די חסון כדי לשאת אותן על גבו. את אולמרט, שהיה הרבה יותר שביר, זה הרס.

בסופו של דבר הוא נפל - לא בשל המלחמה הפושעת, ולא בשל חוסר-רצינותו בחתירה לשלום, לא בשל מינוי שר-משפטים שיצא להרוס את מערכת המשפט, אלא בשל כסף במעטפות וטיולי-חינם.

כאשר יבחנו ממרחק של זמן את עידן אולמרט בתולדות המדינה, רק מילה אחת תסכם אותה - זו שהסופר דויד גרוסמן השתמש בה בהקשר דומה: חלול.

זה היה עידן חלול. חור בזמן. עידן חסר משמעות, חסר תוכן (חוץ מאשר לאלה ששילמו בעדו בחייהם, בהרס ובחורבן.)

וזה גם תוארו של האיש אולמרט עצמו. פוליטיקאי חלול. חסר חזון.

מי שעובר על הכותרות של השנתיים האלה, ימצא שם דרמה לרוב. המון יוזמות. המון סיסמאות. המון ספינים. המון רוח. ובסך הכול: אפס.

מנהיג חלול של מפלגה חלולה במערכת פוליטית חלולה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אורי אבנרי, שיא הצביעות...
חזי (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 8:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר החמאס בעזה מפגיז ללא רחם וללא הבחנה את הנשים והילדים של מתנגדיו, אנשי הפת''ח ברצועה,
אורי אבנרי שותק...

עשרות הרוגים ופצועים לא מזיזים אותו להפגנה נגד החמאס,
ואפילו לא מזיזים את האצבעות הענוגות שלו,
לכתוב דבר-מה למחות על מעשים ברבריים אילו.

כל מה שמעניין אותו זה מה שקורה בגדר ההפרדה, שמטרתה למנוע מברברים אילו להכנס גם לתחומי ישראל...
_new_ הוספת תגובה



נראה שהתעמולה הערבית והשמאלנית לא משפיעה
צדק (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 8:24)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המחבלים של עראפת יודעים לאן כדאי להם לברוח כאשר אחיהם טובחים בהם,
כמו שברחו בספטמבר השחור מירדן לישראל, כך גם היום מהחמאס העזתי לישראל.

המחבלים הללו לא מכירים את היהודים הרוצחים כפי שמתארים אותם כל
...
היהודים השותים דם של ערבים בכל ארוחת מצווה?

משהו לא עובד עם התעמולה הגרמנית-ערבית-שמאלנית...יש צורך בבדק בית.
_new_ הוספת תגובה



נראה שהתעמולה הערבית והשמאלנית לא משפיעה
(יום ראשון, 03/08/2008 שעה 10:41)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צדק החשבתה מה יהה גורלם של אנשי הפתח שהוחזרו לעזה מצד .. ומינגד סרובו של אבו מאזן לקבלם ובאמצע ישראל שלא נהגה כמדינה דמוקראטית ושלחה אותם לגורלם
בגין ושרון לא היו שולחים אותם בחזרה ! שנאו אותנו מתוך שטיפת מוח וקנאה הפעם ישנאו אותנו עם סיבה
_new_ הוספת תגובה



מה יהה גורלם של אנשי הפתח שהוחזרו לעזה
(יום ראשון, 03/08/2008 שעה 21:38)
בתשובה לsoria@walla.co.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יום אתמול כתבתי מה יהה גורלם של אנשי הפתח שהוחזרו לעזה ישראל שלא נהגה כמדינה דמוקראטית ושלחה אותם לגורלם

עתירה: אל תחזירו את הנמלטים לרצועת עזה
עכשיו קראתי זאת ואני בדעתם
_new_ הוספת תגובה



עזה... יריחו..... זה אותו הגיהנום...
קריה נאמנה (יום שני, 04/08/2008 שעה 21:28)
בתשובה לsoria@walla.co.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מקווה שהפלסטינים לא יפסיקו לרצוח עצמם לדעת.
אני רק מקווה שישראל לא תשחק את הטיפשה ותנסה לעצור את שפך הדם הזה.
_new_ הוספת תגובה



אורי אבנרי, שיא הצביעות...
חזי (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 9:38)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הייתי רוצה לשאול את אבנרי (אולי לפחות יקרא את השאלה):

אם הערבים מסוגלים לעשות זאת לאחיהם בני ''עמם'',
מה הם יהיו מסוגלים לעשות לנו, אויביהם בנפש, אם רק יוכלו ?
_new_ הוספת תגובה



כמה ילדים רצח עארפת מישעאל גורג חבש ועוד עד היום?''
(יום ראשון, 03/08/2008 שעה 10:23) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אוטובוס ילדי אביבים

הפיגוע באוטובוס ילדי אביבים התרחש ב-‏22 במאי 1970 ליד קיבוץ אביבים על הגבול בין ישראל ללבנון. חוליית מחבלים מארגון ''החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין'' ירו אל עבר אוטובוס שהסיע את ילדי מושב אביבים והרג 12 מהנוסעים, בהם 9 ילדים.

אסון מעלות
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אסון מעלות הוא כינוי הניתן לאירוע טרור שהתרחש במעלות ב-‏15 במאי 1974, ובו נרצחו על ידי מחבלים שלושה מתושבי המקום, וכן 22 תלמידים ושלושה מבוגרים שהתארחו במעלות. בנוסף להם נהרג חייל צה''ל מאש המחבלים.

ועוד אפשר להוסיף ולמנות
יאללה אורי נגמרו הצדיקים מכל הצדדים
_new_ הוספת תגובה



אורי,אתה טועה.
ספינר (יום שני, 04/08/2008 שעה 15:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את נאום ההתפטרות של אולמרט שמעת כשהיית בשירותים.כיוון שאנחנו שכנים שמעתי את האנחות שלך משם.והם באמת התחלפו לאנחות רווחה.מה הסיבה?
_new_ הוספת תגובה



מה שחשוב זה להחזיר את בגין.... ביבי.... לשלטון
סתם אחד (יום שני, 04/08/2008 שעה 17:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדי להחזיר את הסדר והמשמעת למדינה. נשבר לנו משלטון שמאלנים שקורע ומשסע את העם לשניים בלי יכולת לאחות את הקרעים.
_new_ הוספת תגובה



מעניין, מעניין... משום מה אולמרט נספר היום כשמאלני
פופפקורן (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 17:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל גם שמאלני ממוצע כבר אינו ממש שמאלני אצל אבנרי, כי אבנרי רוצה שמאלני עם סכין בין השיניים שמגרש יהודים כדי לרצות ערבים.
_new_ הוספת תגובה



מעניין, מעניין... משום מה אולמרט נספר היום כשמאלני
חזי (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 18:05)
בתשובה לפופפקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה רק מוכיח שהמרכז זז ימינה, אז מה שהיה קודם מרכז הופך עכשו לשמאל...

זה מה שקורה כשמזיזים את הצירים ימינה...
_new_ הוספת תגובה



מעניין, מעניין... משום מה אולמרט נספר היום כשמאלני
פופפקורן (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 18:06)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלה איפה נמצאים המסה של המצביעים.
_new_ הוספת תגובה



המסה של המצביעים
צדק (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 8:19)
בתשובה לפופפקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המסה של המצביעים נמצאים על הסקלה, בין אידיוט לאהבל.
_new_ הוספת תגובה



המסה של המצביעים
ריה נאמנה (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 17:15)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחההךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחההךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחההךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחההךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחההךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחההךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהךהך
_new_ הוספת תגובה



הזמן התָּלול
חכם ציון (יום שישי, 08/08/2008 שעה 12:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הזמן החלול הוא הזמן הסובייקטיבי של אומרו. מבחינת אבנרי, גרוסמן ושאר חלולי-קודשם האחרים, הזמן יכול להיות חלול, והאנשים שהובילו החלל בזמן הזה הם חלולים. החלול שלך אינו החלול שלי, ולהיפך. חלול - עוד מונח יפה בתרבות הויכוח הישראלי. כן, תרבות, שבכל זאת מתווכחים אנו ביננו, ויש המוסיפים לדבריהם דברים חלולים חלולים כי אין להם משהו אחר לומר. ראה את יוסלה ועמיש, לשם הסברי על החלולים-חלולים, נקבים-נקבים אשר בממלכת השמאל המרקיבה רקבים-רקבים, רקקים-רקקים.

אך ככל מונח חלול ושאינו חלול נתונים לויכוח, לפרשנות, להבהרת דברים, ליישור הדורים, ליצירת חלולים ולאטימת נקבים.

מבחינת הסיפור ההיסטורי שלנו בארבעים השנים האחרונות, אין ספק ששמאלנינו עשו לנו חלולים-חלולים, נקבים-נקבים, חללים-חללים רבים בריצת האמוק שלהם אלֵי שלום אכזב, כשהם מנסים לבשר לנו את בשורתם לשלום של אמיצים עם הפחדנים והנמוכים ביותר בחברת האוייב הפלסטיני. מסתבר שהם לא יכלו למצוא חבר חלול יותר מרוצח הילדים ובותק התינוקות ערפאת. חלולינו ממלאים בחומרים חלולים את חלל השלום הנקוב שלהם.

ייאמר לזכותם של שמאלנינו שהם טרחו לסגור את אפם בטרם ערפאת ואנשיו פתחו את פיהם. רק חבל שבאותה עת ומשימה הם לא פתחו גם את עיניהם ואת אוזנם לראות ולשמוע את ידו של איזה חלול הם לוחצים. ובכך, שמאלנינו, למרות רצונם הכן והעז בשלום, חיללו את השלום, בקוצר ידם ושיכלם, והביאו עלינו ועל הפלסטינים רק יותר חללים, שכן ''ההבנות'' ו''ההסכמים'' למיניהם מיסדו את פריסת כוחות הטרור הפלסטיניים מעבר לגדר הכיבוש הוירטואליים, ואף בתוך הגדר פנימה. אבל יותר מכל הם הפכו את הגדר הוירטואלית הזאת לחלולה. ולא רק דרכם בשלום חלולה-חלולה אלא גם בתרבויות האדם. החלולים-חלולים שנו מפתחים ומטפחים את ההערצה החלולה לכוכבי זמר משתמטים, ל''כוכב נולד'', ''לרקוד עם כוכבים''.

בעל החלול גרוסמן אמר ב''שיחת ועידה''/ ערוץ 1 ב-‏28.9.07! : ''אין בעל הנס מכיר בניסו. קרה לנו נס. אנחנו בתחילתו של נס. אנחנו בתחילתו של סיכוי להיוולד מחדש''. חלול-חלול, נקוב-נקוב. הוא לא עלה בדעתו לרמתו של חלול אחר יהושע סובול שהפך ל'חלול על תנאי' לתקופה קצרה בעיצומה של מלחמת לבנון השנייה, כשאמר בראיון ל''ידיעות-אחרונות'' (27.7.06) : ''המציאות טפחה על פניי'', הוא אמר, ''ואני מקווה שהיא טפחה על פניהם של רבים מעמיתיי למחנה השמאל. אם היינו ממשיכים עוד קצת לנמנם, האסון היה גדול בהרבה''.
להזכירכם, זה היה קודם להתעוררות המחודשת של שמאלנינו החלולים שבזמן המלחמה תמכו בה, וככל שהתרחקה מאחור גם התרחקו מתמיכת זו בה. הכוח וההתלהמות עשו להם את השריר. אסור לסמוך על שמאלנים שבסיס אמונתם נשען על יסודות חלולים-חלולים, נקבים-נקבים. שנאמר, יתרונו היחידי של החלול, שבהיותו קנה חלול כמו במבוק למשל, הוא מתכופף בקלות לכל כיוון ומשב נקוב, ומתיישר עם ערב לקול התשיעית של בטהובן, הכלב המדשדש בזנבו ומתלקק בלשונו, ולשאגותיו של הֶר האנץ אבנרי במרומי ההפגנה הנקובה. יתרונו הבלעדי של החלול הוא השרידות.

כך מבזבזים שמאלנינו את הזמן החלול שלהם בחילול שמם ובחילול החליל החלול לא-לשווא המנגן את שלום השווא.

אבל, מבחינה אובייקטיבית הזמן הוא תָּלול, הזמן הולך ורץ קדימה ומטפס במעלה הקיום האנושי והגלובלי. הזמן לא מחכה לאלה ששכחו אותו, או שביזבזו את זמנם לריק, ושהפכו את זמנם לחלול. האדם עושה את הזמן חלול לעצמו. השמאלנים כושלים במתלול חייהם. ויש מבין החלולים האלה מספר חלילני חלום, שרושמים את חלומותיהם שבוע בשבועו (ויש כאלה שגם בשבועתו) באתרי האינטר-פטפוט שלהם. החלולים תמיד נשארים מאחור ולמטה, ובעיקר הקשים שבהם - אותם החלולים, האנשים מפלסטיק, האנשים של שלום מפלסטיק. והללו תמיד מפגינים געגוע מר ומורסתי לחלול שלהם, עד כי הם עוברים על עבירת חלול-השם ושלא בשמו.

אנשי ההתיישבות שמאל וימין, אנשי המלאכה והתעשיה ימין ושמאל, קידמו את החברה הישראלית כל זמן שלא השאירו להם החלולים חללי זמן בציר הזמן התלול. אלה שחיללו את הזמן וחברו לערפאת ולאנשיו, הפכוהו לחלולים חלולים, נקבים נקבים. בקוצר ידם ובנועם ליבם רצו להביא עלינו שלום בדרך עוקפת מציאות, אמת ואמונה. 'שלום עכשיו' שלהם קרס כל יום ויום והפך ל'שלום הך-שווא' ומשם ל'שלום אך-שווא' ולמצב הדברים החלולים של היום – ל'שלום אכזב'. שמאלנינו זרעו את המזרח התיכון במטענים חלולים שחוללו הקשחה ברצון הערבים לשלום. שימו לב – כל שלום שהחזיק קצת מים נעשה ללא מעורבות מחנה השלום כלל: מצרים וירדן. היכן שהשלום נעשה או נחטף ע''י השמאל-אוסלו, הוא היה לחלל בטרם הוחל וחולל. אבל עקשני החלול תמיד יתישו את עצמם להסביר לנו את דיברי הנקבים שלהם בדיסק החלול של השלום החפוז.

שנאמר ביום הזה, כל חלול שתודעתו נתמלאה בתבונה בטרם עת והבין שהשלום הוא אכזב, ראוי הוא שיצטרף במסע העשייה לזמן התלול, תילי תילים של קידמה וטוב, תורה ועבודה, תרבות ועשייה. חסל סדר דיבורים חלולים על 'חלום עכשיו' שמא גם אתם תגיעו לשיברו ותהיו גם אתם 'חרדי שלום'' הבצורים בכנסיות השכל והשלום שלכם.

שכן כל חָלול החולם חלום שלום, לחמור ייחשב.

חלול עכשיו, חלול חינם.
_new_ הוספת תגובה



הגיע הזמן לומר את האמת
יוסלה  (שבת, 09/08/2008 שעה 6:11)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טקסט יפה מבחינה פונטית - יש לו צליל יפה,
אך כאשר מנסים לברר את האמירות הישירות יותר
שבו, עומדים בפני שוקת שבורה של טיעונים דמגוגיים
מוכרים:

''ויש המוסיפים לדבריהם דברים חלולים חלולים כי אין להם משהו אחר לומר. ראה את יוסלה ועמיש.''
- דווקא ליוסלה יש מה לומר והוא אומר זאת די בבהירות: גזענים יהודים שמציעים לגרש את תושבי ארץ ישראל
הפלסטינים לעבר הירדן הם בגדר פושעים. ואם הם חיים ביהודה ושומרון, יש לפנותם כדי לאפשר המשך המשא ומתן עם הפלסטינים להסכם קבע.

''אין ספק ששמאלנינו עשו לנו חלולים-חלולים, נקבים-נקבים, חללים-חללים רבים בריצת האמוק שלהם אלֵי שלום אכזב.''
- האמוק, הפניקה, וההיסטריה, הם דווקא מנת חלקם של המתנחלים ונופחי הרוח הגבית שלהם, במאבקם
הנואש על המשך מגוריהם ביהודה ושומרון. הנואשות של מצבם באה לידי ביטוי בימים האחרונים בהגברת
האלימות של מתנחלים כלפי האוכלוסיה הפלסטינית.

''''ההבנות'' ו''ההסכמים'' למיניהם מיסדו את פריסת כוחות הטרור הפלסטיניים מעבר לגדר הכיבוש הוירטואליים, ואף בתוך הגדר פנימה. אבל יותר מכל הם הפכו את הגדר הוירטואלית הזאת לחלולה.''
- עכשין הגדר אשמה? עדיף כבר להאשים את המקלדת. ההבנות וההסכמים כמובן רק תרמו לרגיעה ועוזרים להתקדמות לעבר הסכם הקבע.
אך זה מובן שעבור מתנחל היושב על אדמה שנגזלה מבעליה הפלסטינים, כל הבנה או הסכם הם האוייב, כי
הסכמים אלה מכירים בזכויותים של בעלי האדמות המקוריים, כולל הזכות לעצמאות אישית ומדינית. עבור
הגזענים היהודים המתגוררים בשטחים כל הסכם שכזה הוא האוייב.

''התעוררות המחודשת של שמאלנינו החלולים שבזמן המלחמה תמכו בה, וככל שהתרחקה מאחור גם התרחקו מתמיכת זו בה.''
המלחמה האחרונה חילקה את העם, לא לימין ושמאל, אלא לטיפשים וחכמים. רוב אזרחי ישראל תמכו
בהתלהבות של חסרי בינה ביציאה למלחמה חסרת סיבה ומטרה, וככל שהפאשלה נגולה כך החסירו תמיכתם.
אין זה כלל שייך לשמאל, והצגת העניין באופן הזה טועה ומטעה.

''כל חלול שתודעתו נתמלאה בתבונה בטרם עת והבין שהשלום הא אכזב, ראוי הוא שיצטרף במסע העשייה לזמן התלול, תילי תילים של קידמה וטוב, תורה ועבודה, תרבות ועשייה.''
- השלום הוא לא 'אכזב'. מה זו השטות הזאת - עוד פנינת זבל מבית המדרש של רבני י''ש. עבורם השלום
בין ישראל לפלסטינים הוא גזר דין פינוי. אך על כך היו צריכים לחשוב לפני שעברו לחיות בעופרה על אדמות
פלסטיניות גנובות.
- ''מסע העשייה לזמן התלול, תילי תילים של קידמה וטוב,
תורה ועבודה, תרבות ועשייה.'' נשמע טוב? אך זו בדיוק הטענה החלולה, של נפל המתנחלים: 'קידמה וטוב'? היכן, בסמטאות חברון, במקום שיהודיה שומרת מצוות מכנה את שכנתה
הפלסטינית ''שרמוטה''? תורה ועבודה? אולי בהקמת עוד היאחזות קרוונים לא חוקית על אדמות של מישהו
אחר. ''תרבות ועשייה'' - עוד קלישאה. הרי עיסוקו העיקרי של המגזר היהודי הגזעני הוא בהקמת ישובים
במטרה למנוע הסכם קבע עם הפלסטינים תושבי השטחים. המתנחלים קוראים לזה ''תרבות ועשייה''.
אנחנו יכולים לקרוא לזה, בלי נדר ובלי כיפה, עושק וגניבה, בריונות ופשיעה, ונשיאת שם ה' לשווא.

זה עצוב, אך ככל שאיכות הפיוט של ה'חכם' עולה,
כך נעשים טיעוניו הפוליטיים יותר שקופים.
ובמערומיהם גם מערומיו.

הטקסט בכללותו הוא מין דבר מאפה יפה למראה אך מלא אוויר,
- כולו חזרה על המנטרה, 'השמאל חלול'. מדוע ואיך כלל לא ברור.
אך בקריאה איטית יותר הכל מתנקז להתנחלויות ביהודה ושומרון
ולפחד הנורא שיש ליהודים הגזעניים החיים שם מכל שמץ ורמז
להסכם קבע בשטחים. לכן השמאל מוצג כאן כאוייב העם.
ולכן גם השלום שלא חטא בכלום, מוצג כאן כקללה. הרע הוא 'טוב'
והטוב הוא 'רע'. שפה הפוכה.
_new_ הוספת תגובה



הגיע הזמן לומר את האמת
חכם ציון (שבת, 09/08/2008 שעה 16:38)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני חושב שיוסלה לא יודע מה דעת החכם לגבי פתרון הסכסוך
שהרי כבר אמר החכם שוב ושוב שהפתרון הוא שתי מדינות לשני עמים
ולא שלוש. והגבול הוא נהר הירדן. נדמה לחכם שהוא טוען זאת שוב ושוב
וגם באשכול זה, לכן בכייתו של היוסלה מוזרה ומעידה על שיקול זר בטענתו.
גם טענתו של יוסלה שטיעוני החכם נעשים 'פוליטיים שקופים' משמימה עד לזרא
שכן האם לא הבין היוסלה שזהו פורם פוליטי שקוף ושיוסלה עצמו טוען כל הזמן
'טיעונים פוליטיים שקופים'? יוסלה הפר להיות גם מוזר. יוסלה צריך להתקדם ולא
לסגת בזמן.
דוגמה טובה לחוסר הבנת הנקרא אצל יוסלה היא פרשנותו את מקרא ''הגדר הוירטואלית''.
ניכר שיוסלה לא הבין או שלא רצה להבין את עניין הגדר, שמעבר ומחיצה שהיא
הטילה ביננו לבין ערביי השטחים היא הטילה גם מסכה וירטואלים לפני עיני שמאלנינו
חורשי השלום. הגדר אינו נושא הויכוח בכתיבתו זו של החכם, אלא רק דוגמית
למוחם החלול של שמאלנינו. המסר בפיסקה בה זה כתוב הוא אטימות ליבם, עיוורן עינם
וחרשות אוזנם של שמאלנינו הטובים. החכם כתב את זה פשוט ולעניין, ולא נותר
לחכם אלא להיות מופתע מתגובתו התמוה של היוסלה (גם) בעניין זה.
אני חייב לציין שיוסלה מתמחה בלהסיט את הויכוח לשולי העניינים
ולעולם הוא לא ישיב עניינית תגובה 119834 .

לצערי יוסלה לא מספק חומר בעירה לויכוח ענייני. הוא חוזר למנטרות של ''השרמוטה''
מחברון שלא מזדיינת בערגה משום מה לתמוך בטענתו. ודווקא את חברון מגייס היוסלה
לשיטתו, שהרי חברון היא עיר של יהודים מקדמה דארעא שחיו בה ברצף עד פרעות תרפ''ט
אז נרצחו יהודיה בידי אבותיה של השרמוטה עם מצלמת ''בצלם'' בידה. יוסלה נותן
ערך לחוק שמנסים הערבים לממש: ''הרצחת וגם ירשת''. בכל מקום בו רצחו הערבים
יהודים, לדעתו של היוסלה אין מקום לחזרת היהודים, כי המקום התקדש לערבים
בלבד. טענתו של יוסלה היא טענה גזענית מן המעלה הראשונה, שכן הוא מכשיר
את רצח העם היהודי בארץ ישראל ככלי מוסלמי לכיבושה ולקביעת גבולות
היודנריין שלהם. לא מספיק ליוסלה שהערבים קטעו בהליך חד צדדי יותר מחצי
מ''פלסטין'' כבר ב-‏1947-1922 והוא מניח להם כעת להמשיך להשתלט
במעשי טרור ורצח על עוד חלקים שמהצד המערבי של נהר הירדן?
• עד 1967 השטחים הכבושים היו בידי הערבים הפלסטינים. מדוע אז הם לא
קמו לממש את ''זכותם'' ל''מדינה פלסטינית עצמאית''? – כי היתה להם כבר מדינה
פלסטינית היא ירדן שכבשה במהלך בלתי חוקי אל יהודה ושומרון. והם הצביעו
ונבחרו לפרלמנט בעמאן והרגישו שלמים כירדנים פלסטינים.

• טרור הפת''ח לא החל עם הכיבוש של 67' (והוא לא יסתיים גם הכיבוש
ה ז ה יסתיים) אלא לפניו והוא היה המשך הטרור של ארגונים
סמי צבאיים המופעלים ע''י אוייביה של ישראל כחלק מהמאבק
להשמדת ישראל ולא כחלק ממאמץ ''לתקן את העוול ההיסטורי של הפלסטינים''.
הפת''ח וערפאת הבינו את השינוי שחוללה מלחמת 67' בעמדותיהם, ולכן גם שינו
את ההאמנה הפלסטינית בהתאם. מאחר שמדינות ערב נטשו את הטרור ככלי נגד ישראל,
נדרש ערפאת לבצע הפיכה בפתח ולהגדיר אחרת את מטרותיו – לאט לאט אנחנו רואים
שינוי בכינוי העצמי של הערבים מ'ערבים פלסטינים' (של המנדאט הבריטי – לצד
'פלסטינים יהודים' ל-'פלסטינים' גרידא). ערפאת המציא עָם שימשיך לתמוך
בטענתו כי ה''עם הערבי', ''העם הירדני'' וה''עם המצרי'' נטשו אותו ואת ארגונו
שנדרש לדלק חדש להתניע ולצאת לטרור.
(לפירוט נוסף: תגובה 119926 ).

• הרי הערבים טוענים שהם לא יתפשרו עם ישראל בכל מקרה אם נספח ס''מ אחד
(ויש המתעקשים עם קריצת עין על מ''מ אחד) משטחי הכיבוש של 67'.
האם יוסלה מסכים לנסיגה מלאה וטוטלית?

• הערבים גם לא מסכימים לפשרה בלי ''זכות השיבה'' שיוסלה בודאי יודע את
משמעותה המספרית . האם יוסלה אז יסכים לקבל ל''זכות השיבה'' או חלילה אם ידחה
אותה הוא יתן תרוץ נוסף לטרור הפלסטיני וירחיק את השלום של אמיצים?
האם אז יוסלה ינטוש את ה''שלמונליה'' ('מחלת השלום') תגובה 119357 שלו?

• הערבים עומדים על כך שישראל תהיה ''מדינת כל אזרחיה'', כלומר לא עוד מדינה
של העם היהודי. תחת זאת הם רוצים שהרוב הערבי יקבע שזו תהיה מדינת פלסטין
המוסלמית ושהיהודים יהיו בה אזרחים שווים (כמובן, ראם יתחשק לפלסטינים ורק אם ישארו כאן
עדיין יהודים חיים).

מכאן שהצעתו של היוסלה כלל לא פרגמטית, גם אם הוא מרגיש
שהיא המצאה המאה.
הצעתו של יוסלה תביא אותנו להמשך המאבק הקיומי רק בתנאים קשים יותר שמשמעותו
יותר הרוגים משני הצדדים.

קיום יהודי במזרח התיכון יוכל להתממש רק אם ליהודים תהיה מדינת לאום משלהם
ושהיא תהיה חזקה ומסוגלת להגן על עצמה. משמעות החזקה היא גם טריטוריאלית
(אם כי עמדת החכם לגבי סיפוח השטחים עומדת קודם כל על הזכות ההיסטורית-
לאומית ואליה מצטרפים זכויות ויתרונות נוספים, כמו היתרון האסטרטגי למשל).
תגובה 119929 .
הערבים הפלסטינים יתעלו את רגשותיהם הלאומיים (מי שירצה מבינהם) למדינת
פלסטין בירדן. הם יצביעו וייבחרו לפרלמנט בעמאן, ויוכלו למלא את חללי חייהם
בתחושה לאומית שעד כה לא חשו כלל. ובא שלום על פלשתינה היא ארץ ישראל.
_new_ הוספת תגובה



הגיע הזמן לומר את האמת
יוסלה  (שבת, 09/08/2008 שעה 21:41)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה שלחכמולוג יש תשובה לכל שאלה,

אך את עיקר דבריו קשה לייפות,

א. הוא מטיף לגירוש תושבי ארץ ישראל הפלסטינים.

ב. הוא מצדיק את אלימות המתנחלים כלפי התושבים
ביהודה ושומרון.

ג. הוא טוען שאין לשאוף לפתרון מדיני באיזור
(כי אין עם מי לדבר, וגם אם נגיע לפתרון כזה
הוא יגרום להשמדת ישראל).

הטענות א, ו-ב,
מביישות כל יהודי,
וטענה ג, חסרת בסיס:
יש עם מי לדבר, כפי שהוכח אין ספור פעמים
בעבר. והתנאים של הסכם קבע עם הפלסטינים
מאפשרים חיים טובים ובטוחים לתושבי מדינת ישראל
בתחומי הקו הירוק בשכנות למדינת פלסטין.
גם פתרון עניין זכות השיבה מטופל במסגרת הסכם הקבע
(לפי הסכמות ג'נבה למשל), ואין בכך בגדר איום על ישראל.

אך עיקר הוויכוח של זה המכנה עצמו 'חכם' הוא עם עצמו,
בשל הצורך הדוחק להראות ו'להוכיח' קבל עם שהתועבות
הנעשות בשטחים הן 'בסדר' ובגדר מסקנה בלתי נמנעת של
תורת ישראל. וזה מובן, היות וה'מומנט' העיקרי בדברי הנ''ל
הוא הטרנספר המפואר של כארבעה מליון תושבים פלסטיניים
לעבר הירדן. לבד מהגורם ה'פנטסטי' שבכל התכנית הזאת,
הגזענות חסרת הבושה שמניעה אותה ממש לא נעימה.

הכל מצטמצם שוב לטריטוריאליזם פרימיטיבי, המעוגן במנטליות
של גטו ואוסף דיעות קדומות. הנ''ל מניח שניתן ליהודים בארץ ישראל
לבצע כל מעשה תועבה שניתן להעלות על הדעת (טרנספר, עושק הקרקעות,
הבריונות האלימה) ועדיין להמשיך ולהתהדר בתואר 'יהודים'.
זה לא עובד ככה.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, אתה חייב להודות כבר שאתה לא מגיע לרמתו
אמנטל (יום שני, 11/08/2008 שעה 12:27)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגבוהה של ''חכם ציון''. הוא לא מניח לך בפרטים הגדולים והקטנים, הוא מכה אותך באמת ובאמונה ואתה מחזיר לו בשוטים ובעקרבים. הוא מציג את דעתו בכללי ובפירוט ואתה עונה לא לעניין. כשכבר מתחיל ויכוח, אתה נסוג עושה אחורה פנה ובורח, חושש מניחון הנוק אאוט של ה''חכם ציון''.

הוא מכיר את הערבים וידע את שקר השלום,
ואתה ממשיך להתענג על שלום אוסלו, שלום ג'נבה, שלום שארם אל-שייח', שלום קהיר ושלום וואי (ושיסלח לי איזשהו שלום אם שכחתי אותו. הוא כנראה לא היה מספיק חשוב), כהתענג גבר על נערה. אבל בסוף כל הנערות ברחו לך ונשארת עם הנבוט ביד. תצא מזה יוסלה, אין לך ערבים שאיתם אפשר לעשות שלום. לדעתי אם טרם הבנת את מה ששם לך ''חכם ציון'' בפנים אז אתה בבעיה חמורה של קשר עם המציאות.
_new_ הוספת תגובה



הגודל לא חשוב
ארבעים אחוז מהעם  (יום שני, 11/08/2008 שעה 22:03)
בתשובה לאמנטל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החכמה אינה נחלתם של ה'חכמים' דווקא.

אילו גובה מנת המשכל, או כשרון הכתיבה היו
המדדים לטוהר המידות והמצפון של בני האדם,
רוב בני האדם היו אלימים וחייתיים.

אך מסתבר שהמצפון והמוסר הם נחלתם של כל
בני האדם, טפשים וחכמים.

השימוש שה'חכם' עושה בכישוריו כדי להגן על עמדה
בלתי מוסרית בעליל, מבייש רק אותו. עבור יוסלה, הנושא
איננו יוסלה, אך נראה שה'חכם' קצת אובססיבי ותחרותי,
ובכך שוכח את עצם העניין: המצב בשטחים. ואם ההטפה של
החכמולוג לטרנספר כתובה באופן מושך, אדרבא, זה רק
מקצין את תחושת הקבס שעמדת הכותב גורמת לקורא.

האפולוגטיקה של הימין הקיצוני, שהפך כבר כמעט למרכז
בישראל כיום, מגייסת את טובי ה'נוער' היהודי. אך זה בזבוז
משווע של משאבי אנוש, כפי שגם 'מפעל' ההתישבות ביהודה
ושומרון הוא במקרה הטוב מפעל הטפשות, ובמקרה הגרוע, מפעל
חילול השם.

האובססיביות הזאת באה כרוכה ברצון ל'נצח' את המצפוניות
המגדירה את היהדות בכלל. והנטייה הזאת ל'התגבר' על רוח האדם
החופשית אופיינית לדוקטרינות הפשטיסטיות דווקא. ראינו מגמה
זו בגירסתה הבוטה בכהנא בזמנו, ועכשיו אנו עדים לגירסת ה'דור
השני' של המתנחלים בדמות הטרנספריסטים ה'מנומסים' כדוגמת
העילוי המכנה עצמו 'חכם'. וכפי שיוסלה כבר אמר פעם, אפשר ליצור
עולם בהבל פה, כי הכל נתון במילה, אך גם המלים הכי יפות
לא יהפכו דבר תועבה לכשר.
_new_ הוספת תגובה



הגודל לא חשוב
יוסלה  (יום שני, 11/08/2008 שעה 22:05)
בתשובה לאמנטל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החכמה אינה נחלתם של ה'חכמים' דווקא.

אילו גובה מנת המשכל, או כשרון הכתיבה היו
המדדים לטוהר המידות והמצפון של בני האדם,
רוב בני האדם היו אלימים וחייתיים.

אך מסתבר שהמצפון והמוסר הם נחלתם של כל
בני האדם, טפשים וחכמים.

השימוש שה'חכם' עושה בכישוריו כדי להגן על עמדה
בלתי מוסרית בעליל, מבייש רק אותו. עבור יוסלה, הנושא
איננו יוסלה, אך נראה שה'חכם' קצת אובססיבי ותחרותי,
ובכך שוכח את עצם העניין: המצב בשטחים. ואם ההטפה של
החכמולוג לטרנספר כתובה באופן מושך, אדרבא, זה רק
מקצין את תחושת הקבס שעמדת הכותב גורמת לקורא.

האפולוגטיקה של הימין הקיצוני, שהפך כבר כמעט למרכז
בישראל כיום, מגייסת את טובי ה'נוער' היהודי. אך זה בזבוז
משווע של משאבי אנוש, כפי שגם 'מפעל' ההתישבות ביהודה
ושומרון הוא במקרה הטוב מפעל הטפשות, ובמקרה הגרוע, מפעל
חילול השם.

האובססיביות הזאת באה כרוכה ברצון ל'נצח' את המצפוניות
המגדירה את היהדות בכלל. והנטייה הזאת ל'התגבר' על רוח האדם
החופשית אופיינית לדוקטרינות הפשטיסטיות דווקא. ראינו מגמה
זו בגירסתה הבוטה בכהנא בזמנו, ועכשיו אנו עדים לגירסת ה'דור
השני' של המתנחלים בדמות הטרנספריסטים ה'מנומסים' כדוגמת
העילוי המכנה עצמו 'חכם'. וכפי שיוסלה כבר אמר פעם, אפשר ליצור
עולם בהבל פה, כי הכל נתון במילה, אך גם המלים הכי יפות
לא יהפכו דבר תועבה לכשר.
_new_ הוספת תגובה



הגודל לא חשוב
סתם אחד (יום שלישי, 12/08/2008 שעה 8:31)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגודל לא חשוב
יוסלה (יום שני, 11/08/2008 שעה 22:05)
בתשובה לאמנטל הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו

החכמה אינה נחלתם של ה'חכמים' דווקא.

אילו גובה מנת המשכל, או כשרון הכתיבה היו
המדדים לטוהר המידות והמצפון של בני האדם,
רוב בני האדם היו אלימים וחייתיים.

אך מסתבר שהמצפון והמוסר הם נחלתם של כל
בני האדם, טפשים וחכמים.

השימוש שה'חכם' עושה בכישוריו כדי להגן על עמדה
בלתי מוסרית בעליל, מבייש רק אותו. עבור יוסלה, הנושא
איננו יוסלה, אך נראה שה'חכם' קצת אובססיבי ותחרותי,
ובכך שוכח את עצם העניין: המצב בשטחים. ואם ההטפה של
החכמולוג לטרנספר כתובה באופן מושך, אדרבא, זה רק
מקצין את תחושת הקבס שעמדת הכותב גורמת לקורא.

האפולוגטיקה של הימין הקיצוני, שהפך כבר כמעט למרכז
בישראל כיום, מגייסת את טובי ה'נוער' היהודי. אך זה בזבוז
משווע של משאבי אנוש, כפי שגם 'מפעל' ההתישבות ביהודה
ושומרון הוא במקרה הטוב מפעל הטפשות, ובמקרה הגרוע, מפעל
חילול השם.

האובססיביות הזאת באה כרוכה ברצון ל'נצח' את המצפוניות
המגדירה את היהדות בכלל. והנטייה הזאת ל'התגבר' על רוח האדם
החופשית אופיינית לדוקטרינות הפשטיסטיות דווקא. ראינו מגמה
זו בגירסתה הבוטה בכהנא בזמנו, ועכשיו אנו עדים לגירסת ה'דור
השני' של המתנחלים בדמות הטרנספריסטים ה'מנומסים' כדוגמת
העילוי המכנה עצמו 'חכם'. וכפי שיוסלה כבר אמר פעם, אפשר ליצור
עולם בהבל פה, כי הכל נתון במילה, אך גם המלים הכי יפות
לא יהפכו דבר תועבה לכשר.
_new_ הוספת תגובה



בסדר יוסלה, אבל למה להפיץ את אותם קישקושים
חכם ציון (יום שישי, 15/08/2008 שעה 9:21)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ש ל ו ש פעמים !!!!!!!!!????????????
_new_ הוספת תגובה



הגיע הזמן לומר את האמת (א')
חכם ציון (יום שישי, 15/08/2008 שעה 9:17)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מקבל את דרישתו של יוסלה שהגיע הזמן
שיוסלה יאמר את האמת. לדעתי, יוסלה עדיין לא מקבל.

נראה שהחכמולוג מבין בדברים שהוא מדבר בהם
וכותב בהם, בשעה שיוסלה מסתפק בציטוטי דמה ושווא
דמגוגיים שלא מסייעים אפילו לא להצגת
עמדותיו הפוליטיות. הדיסק של יוסלה חרוץ וקרוע.

''עובדה היא יוסלה ממשיך במנהגו לשגות במספרים,
בנטייתו להגזים, לשקר ולהציג מספרים דימיוניים
(שנאמר ''מספריים דונאמיים''), לחרוש
את האמת כדי לקצור ממנה שקר. והכל בשם מלחמתו
ה''קדושה'' בעיני עצמו כנגד הכיבוש. והוא עוד מעיז
מטעם עצמו לקחת מונופול על החוכמה, כשם שהוא
לוקח מונופול בשם הפלסטינים על ארץ ישראל.
זהו פופוליזם יוסיפוניזי רעוע, הזוי ומתעתע. אפילו
בשם עצמו הוא מזייף, קרוע ושרוע.'' - כמאמר החכם תגובה 120712 .

לפחות יוסלה מנסה לשכנענו שסוף סוף הוא הולך לומר
לנו את האמת (''הגיע הזמן לומר את האמת'') בבחינת
שעד עכשיו הוא לא אמר אמת. ועל הודעתו זו יבורך!!!

אלא שהחכמולוג החכם מבין שיוסלה בכל זאת לא חושף
את האמת שלו כולה אלא שוקד לתקוף את האמת של החכם
בכל מיני שקרים קטנים וגדולים ועיוותי דברים, והס לו מלהביא
עובדות ודיברי אמת אלא רק 'צֶלם' של דיברי תעמולה זדוניים תגובה 120768 , שכן החכם ציון:
א. לא מטיף לגירוש תגובה 120712 תושבי ארץ ישראל תגובה 120769 הפלסטינים.
ב. החכם ציון לא מצדיק אלימות מתנחלים כלפי תושבי יהודה ושומרון.
ג. החכם לא טען שאין לשאוף לפתרון מדיני באיזור,
אלא שאין תכלית לשאיפה הזאת. והחכם הסביר גם
את הסוגיה המורחבת הזאת, שאותה יוסלה מציג בפשטותו
ובתעמולתו בשיבושי קולמוסו.
_new_ הוספת תגובה



הגיע הזמן לומר את האמת (ב')
חכם ציון (יום שישי, 15/08/2008 שעה 9:18)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכן:
א. כבר הציע החכם יותר מעשר פעמים לחלק את ארץ ישראל - פלסטין
לשניים ולא לשלושה חלקים, חלק לכל עם. החלק המזרחי ממזרח לנהר הירדן
לערבים והחלק המערבי ממערב לנהר הירדן ליהודים. ועוד אמר החכם
שמבחינתו נכון שכולם יישבו היכן שהם יושבים היום, רק שכל אחד
יצביע למדינת הלאום שלו. כל הערבים בישראל יצביעו לפרלמנט בעמאן,
וכל היהודים, אם יהיו בירדן הפלסטינית, יצביעו לכנסת בירושלים.
החכם לא דיבר על טרנספר לערבים, תגובה 119923 בטח לא כפרורגטיבה, אלא כאילוץ
במידה והערבים בישראל ימשיכו בכל זאת בטרור. אז יהיו עומדים לישראל כל
הזכויות הנתונות לכל מדינה, לשלוח את אזרחי המדינה הזרה לביתם הלאומי.
פשוט ביותר, מוסרי ביותר, מעשי ביותר.

ב. החכם לא הצדיק שום מעשי אלימות של ערבים כנגד מתנחלים
ולהיפך. אלא שטען החכם שאם ערבים פורצים באלימות ובטרור
נגד יהודים זכותם וחובתם של היהודים המתנחלים להגן על עצמם
בעזרת צה''ל או בעזרת עצמם. חייב יוסלה לזכור שהמתנחלים אינם
פושעים ואינם גזלנים והם יושבים על אדמתם הלאומית והפרטית.
פשוט ביותר, מוסרי ביותר, מעשי ביותר.

ג. החכם טען והוכיח גם מן העובדות וגם מציטוטי מנהיגים פלסטינית
את כוונתם, דרכם ומטרותיהם כשכל הויכוח בין ה'מתונים' (פת''ח)
לבין הקיצוניים (החמאס, הג'יהאד ואחרים) היא על הדרך. בינתיים
אנחנו משלמים את מחיר המלחמה שלהם. אין תקומה לשום הסכם
עם הפלסטינים שבעבורם היא אינה שלום אלא הודנה מדינית.
שלום מבחינת הערבים יהיה רק כשנגיש שלום למדינה היהודית
שלנו ונאמר שלום לאדמתנו ארץ ישראל. בראיה מוסלמית
כל אדמת כיבוש וג'יהאד היא אדמה שהפכה לנכס אללה והאסלאם
ואינה יכולה להיות מוחזרת לבעליה הלא המוסלמים. הכיבוש
הלא אסלאמי הוא על תנאי, עד אשר יוכלו כוחות אסלאמיים
לכבוש את השטח ולהחזירו לבעליהם - אללה והאסלאם.
החכם שואף לשלום בהסכמה עם הערבים, אך לא עוצם את עיניו
אל מול אוייבי השלום. החכם אינו תמים ומכיר היטב את
פיליסטינינו והוא יודע את אשר אומרים הם זה לזה עלינו
וגם על אנשים מסוגו של היוסלה. יוסלה בעיניהם הוא רק קרדום
נוסף לחרוץ את רצון העמידה של הציונים ולהפילם בפח
תרמית השלום שלהם.

יוסלה מתרחק מהויכוח הגדול הזה כי שם אין לו תמונות
וציטוטי תעמולה של ערביינו תגובה 120629 . יוסלה צריך להבין טוב טוב
ולהכניס את זה לראשו שהחכם לא מתווכח עם עצמו
תגובה 120731 בענייני התעמולה שמעלה יוסלה. כל דיווחי ה''תועבה''
שמביא יוסלה בפנינו לא מוכיחים דבר מטענותיו. ואם
מתכחש היוסלה מתועבותיו שלא ישפוך אותן על החכם.
החכם רואה את הציטוטים והסרטונים של יוסלה כחומרי תעמולה
זולים תגובה 120719 שאינם מייצגים את המציאות המתרחשת בשיטחי הכיבוש.
כבר הוכיח החכם שוב ושוב, סרטון וסרטון, שאין הסרטים
מייצגים ומגבים כלל את אשר נכתב עליהם במלל המלמלני
של חרצני השמאל. את כל מה שיוסלה מראה בסרטים
אפשר לפרש לכאן ולשם. יוסלה מפרש אותם לשם,
והחכם מפרש אותם לכאן. אין ספק שבבית משפט
לא היה יוסלה מצליח להוכיח אשמה ומעשה אישום,
ובטוח שהחכם היה פוסל כל טענה-תביעה שלו בראשיתה.
החכם טוען לוגיקה, יוסלה טוען רגש.
בלוגיקה לא טועה החכם. לעומת זאת ברגש קל לטעות,
בודאי יוסלה טועה כשהוא לשטן לשלוט על רגשותיו.
_new_ הוספת תגובה



המתנחל העליז (קטעים נבחרים)
יוסלה  (יום שישי, 15/08/2008 שעה 13:34)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אין ספק שהאשמת יהודים בפשע שלא ביצעו
נובעת מאנטישמיות, בעיקר כשהאשמתם
הופכת מפרטית (נניח מתנחל או חמישה
שתקפו ואילו הם תקפו הרי הם לבדם אשמים),
לבין האשמה מיידית של כל המתנחלים כאחד,
כאילו בשר ונפש אחת הם, כדרכך. אתה מיד
צוהל ורוקע: ''היהודם תקפו!'' ''המתנחלים
התעללו'', ואינך בודק תחילה את האמת, אלא
נשען על רכילות הנוחה לך. אבל אילו גם אם
זה היה אמת אסור היה לך לטעון שה''מתנחלים''
הם שתקפו. אלא מתנחל א. ומתנחל ב.תקפו
ולבדוק את העניין שמאחרי תקיפתם. כי פעמים
רבות בעבר הותקפו מתנחלים והגנו על עצמם
ולאחר מכן הואשמו ע''י שמאלנים בתקיפת ערבים.
המשחק הזה 'הפוך על הפוך' של השמאלנים
הוא שמוזיל את הויכוח האמיתי שיש, או שצריך
להיות, בעניין ההתנחלות ובעניין התנהגות
המתנחלים הבודדים, אם אכן. שהרי המתנחלים הם
מלח הארץ ומושיעיה וכל הזורק בהם דבר שיטנה
מטמא הוא את עצמו.
חכם ציון תומך במקימי ציון מאפר
רגביה וששום איום גלוי או סמוי של אנשי
שמאל וערבים לא ישנו את דעתו בעניין
זהותה ומקומה של ארץ ישראל בקיום של עם ישראל חי.
מי שמוותר על ארץ ישראל שקול לעם ישראל מת.
יוסל'ה שלנומתיימר להיות חכמולוג. אז אני רוצה
להרגיעו ולומר שהוא אכן חכמולוג. הוא יכול וראוי
להשתפר, אבל זו רק המלצה, והמימוש עליו.
חכם ציון נשאר חכם ולא מתחזה לחמולוג.
וראוי שהגבולות בינו לבין יוסיל'ה
לא יטשטשו !!!!!'' [סוף ציטוט]

אוסף הקלישאות והביטויים הנרקסיסטיים שלמעלה,
מהווה קונטרסט הולם למאבק האמיתי של בני הכפר
בילעין על אדמותיהם שנגנבו בידי המדינה והמתנחלים:
קטע מווקיפדיה בנושא בילעין:
הכפר התפרסם בעיקר בגלל המאבק נגד הקמת גדר ההפרדה בסמוך אליו. גדר ההפרדה באזור מותירה מחוץ לכפר 1,647 דונם מתוך 4,085 דונם הנכללות באדמות הכפר לפי החלוקה המנדטורית של אדמות הכפרים, מתוכן 678 דונם בבעלות פרטית והשאר אדמות מדינה. על אדמות המדינה נבנית שכונת מתתיהו מזרח - שכונה חדשה של היישוב מודיעין עילית. בהליכי אישורה של תוכנית זו נפלו פגמים, ובעקבות עתירה שהוגשה לבג''ץ הופסקה הבניה בה. בג''ץ דחה את העתירה שהוגשה כנגד אישור התוכנית. בג''ץ ...החל מחודש ינואר 2005 מנהל הכפר מאבק כנגד גדר ההפרדה... המאבק מתבטא בעיקר בהפגנות שבועיות הנערכות מדי יום שישי ...ההפגנות מפוזרות בדרך כלל על ידי צה''ל, המכריז על האזור ''שטח צבאי סגור'', תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, הכוללים בעיקר גז מדמיע, רימוני הלם וכדורי גומי ...השופט הצבאי סא''ל שמואל קידר, אמר על יחסי הכוחות בין כוחות הביטחון למפגינים כי: ''ישנה אלימות מטעם כוחות הביטחון יותר מאשר מצד המפגינים. חיילים שפיזרו באלימות הפגנה בבילעין הראו פרצוף מכוער כלפי אוכלוסייה שבאה להפגין באופן דמוקרטי'' ...ב-‏4 בספטמבר 2007 קבע בג''ץ כי יש לשנות את תוואי גדר ההפרדה סמוך לבלעין כך שייבחן תוואי חלופי המוציא מתחום הגדר את האדמות המעובדות באזור נחל דולב, וכן את שלב ב' של תוכנית מתתיהו מזרח. ב- 3 בספטמבר 2007 דחה בית המשפט את העתירה שהגישו תושבי הכפר כנגד אישור תוכנית המתאר של שכונת מתתיהו מזרח.''

_new_ הוספת תגובה



המתנבל העליז (קטעים נבחרים)
חכם ציון (יום שישי, 15/08/2008 שעה 16:30)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ציטוט מדוייק של דיברי המתנבל:

''אוסף הקלישאות והביטויים הנרקסיסטיים שלמעלה,
מהווה קונטרסט הולם למאבק האמיתי של בני הכפר
בילעין על אדמותיהם שנגנבו בידי המדינה והמתנחלים!!!!!''

[סוף ציטוט]

כלומר אצל היוסלה עובדות הן קלישאות נרקיסיסטיות
שמפריעות לו ''למאבק האמיתי'' של בני הכפר בילעין המסכנים שאדמותיהן נגנבו. העיקר ש'העובדות' האלה 'מפריעות' לו להתייחס לבסיס הבעיה שהיא לא הכיבוש אלה 'רצון השיבה'.
את גדר הבטחון בונים על חשבון בני הכפר ואנשי הטרור. אבל יוסלה לא שואל את עצמו מהיכן הטרור הזה ומה יעדו.
_new_ הוספת תגובה



המתנחל העליז (קטעים נבחרים)
יוסלה  (יום שישי, 15/08/2008 שעה 13:02)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אני מקבל את דרישתו של יוסלה שהגיע הזמן
שיוסלה יאמר את האמת. לדעתי, יוסלה עדיין לא מקבל.
נראה שהחכמולוג מבין בדברים שהוא מדבר בהם
וכותב בהם, בשעה שיוסלה מסתפק בציטוטי דמה ושווא
דמגוגיים שלא מסייעים אפילו לא להצגת
עמדותיו הפוליטיות. הדיסק של יוסלה חרוץ וקרוע.
''עובדה היא יוסלה ממשיך במנהגו לשגות במספרים,
בנטייתו להגזים, לשקר ולהציג מספרים דימיוניים
(שנאמר ''מספריים דונאמיים''), לחרוש
את האמת כדי לקצור ממנה שקר. והכל בשם מלחמתו
ה''קדושה'' בעיני עצמו כנגד הכיבוש. והוא עוד מעיז
מטעם עצמו לקחת מונופול על החוכמה, כשם שהוא
לוקח מונופול בשם הפלסטינים על ארץ ישראל.
זהו פופוליזם יוסיפוניזי רעוע, הזוי ומתעתע. אפילו
בשם עצמו הוא מזייף, קרוע ושרוע.''

ולאחר הקטע ההזוי שלמעלה,
הנה קטע ממאמר בנוגע ל'זמן החלול בשטחים':
[אתמול ב'הארץ', מאת אורי בלאו]

''קציני משטרה: אלימות המתנחלים גואה ושיטתית, אך הכוחות בגדה מעלימים עין... צה''ל והמשטרה מעדיפים להעלים עין מהתקיפות הגוברות והשיטתיות של מתנחלים נגד פלשתינאים בגדה המערבית, כדי שלא יצטרכו לטפל בכך - כך טענו בשבוע שעבר קציני משטרה בדיון סגור, שפרטיו נודעו ל''הארץ''.
בישיבה שכינס קצין המבצעים של מחוז שומרון ויהודה (ש''י) במשטרה, ניצב-משנה רונן יפת, מסרו נציגי השב''כ, צה''ל והמשטרה שבחודשים האחרונים חל גידול במספר האירועים האלימים מצד מתנחלים. נציג השב''כ אמר, שאלימות המתנחלים ''מכוונת ומתוכננת'' ושהם גובים ''תג מחיר'' על כל פעילות של צה''ל נגד ההתיישבות בגדה, כגון פינוי או הריסת מבנים במאחזים.''
_new_ הוספת תגובה



המתנחל העליז (קטעים נבחרים)
חכם ציון (יום שישי, 15/08/2008 שעה 16:23)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל: המתנבל העליז

דיווחי הארץ ידועים במגמתם כמגמתו של היוסלה.
ראוי היה שיוסלה יביא את האירועים לפני הפורום ויספר לנו מה עלה בחקריתם.

אם האלימות כל כך מפריעה לו, ראוי שיפעל להורדתה אצל אלה שתרמו לה הכי הרבה - הערבים. בודאי ליוסלה יש
ערוצים מיוחדים לליבם.

מאת: המתנחל במישור החוף
_new_ הוספת תגובה



אוצו רוצו לערוץ 10 – מועצת חכמים...
פארידי (שבת, 09/08/2008 שעה 18:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב, אם גדעון לוי שם אז לא בטוח שמדובר רק בחכמים... הוא מרביץ שם מתורתו האנטישמית על אשמת היהודים בנדפקות של הפלסטינים. היהודים אשמים שהם פתחו במלחמת השחרור ב-‏1948 וגירשו מיליוני ערבים. גדעון אוהב ערבים בעזה אבל לא אם הם נוצרים, הומואים, חולים... על אלה הוא לא כותב כי הוא נלחם את מלחמת החמאס למדינה פלסטינית בארץ ישראל המרעבית.
אין ספק בגדעון לחוץ ומזיע, ופיו יותר טוויתות במפגשי שפתיו, קרוב לודאי כי הן מוציאות נרגנות על שהיהודים מנצחים ופורחים, והפלסטינים לא אזרו כוח לעזור לעצמם. הם יודעים רק לתקוף את האחרים.
השפויה היחידה שם היא ציפי......
_new_ הוספת תגובה



אוצו רוצו לערוץ 10 – מועצת חכמים...
פארידי (שבת, 09/08/2008 שעה 18:10)
בתשובה לפארידי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

5 שמאלנים מול ימנמנית אחת..... היא מפילה את כולם למרות שלא נותנים לה לבטא את חוכמתה רוב הזמן.
_new_ הוספת תגובה



המתנחל העליז (קטעים נבחרים)
יוסלה  (יום שישי, 15/08/2008 שעה 14:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כותב החכמולוג:

''גניבה ועושק בשטחים הם מעשי ידי הפלסטינים
בעצמם. מיום שנולדו הם גונבים האחד לשני
וליהודים. אם מתנחלים הם ואם סתם ''ישראלים''.
60% של הפשע בישראל הוא בידי ערבים מישראל
ומהשטחים. הם מזהמים לנו את המים ובוכים
שאנחנו לא נותנים להם מספיק. משחטות רכבים
נחשפות חודש בחודשו בערי ובכפרי הערבים.
חוליות ערבים יוצאות לחבל במישקי ערבים
להם יש סכסוך קרקעות בינם לבין עצמם,
במישקי מתנחלים ובמשקי הישראלים לאורך
גבולות הקו הירוק ואך בתוך השטח
הכבוש של 1948.
אבל זה לא מלמד את יוסלה דבר, אלא
רק סיפור מגוחך ומצוץ מהאצבע של איזה
עיתונאי. למה? כי זה משרת את השקר שלו.
ונניח שהסיפור הזה האו אמיתי? אז מה?
מדובר רק על אחד, שניים או ארבעה מתנחלים.
האם זה מכפיש את כל העדה? וגם אם היו 100 מהם?
האם זה מכפיש את העדה כולה? אם כך, יוסילה
מכפיש את כל עדתו, אנס בקיבוץ מכפיש
את כל הקיבוצים (כמו שאנס בישיבה
שמכפיש אצלם את כל הדתיים). ככה עובד
ההגיון של יוסילה שלנו. אנחנו צריכים
להבין אותו, כדי לדעת שאין לסמוך
על שיקול דעתו ושיפוטו.'' [סוף ציטוט]

הקטע שלמעלה מייצג את עמדת המתנחלים הבריונים:
הקורבן אשם (וחוץ מזה הגניבה איננה גניבה,
התקיפה לא היתה, והמקלדת עקומה).

והאפולוגטיקה הנמרצת מסוג זה נמשכת
בזמן שבית המשפט העליון קובע באופן נחרץ
שהמדינה עצמה, כנציגת כל הציבור, אשמה בעושק
האדמות, ואינה מקיימת פסקי דין קיימים:

הנה קטע מידיעה ב'הארץ' מה-‏4.8.2008
''בג''ץ מותח ביקורת: המדינה התעלמה מפסק דין
[מאת תומר זרחין]
בדיון בבג''ץ מתחו השופטים ביקורת על כך שהמדינה נמנעה מקיום פסק דין מלפני שנה, שקבע כי יש לשנות תוואי הגדר בבילעין; המדינה קיבלה 45 יום להציג חלופה.
נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, והשופטים אליעזר ריבלין ואילה פרוקצ'יה, מתחו אתמול (ראשון) ביקורת חריפה על כך שהמדינה התעלמה מפסק דין שניתן לפני כשנה בעניין תוואי גדר ההפרדה על אדמות הכפר בילעין. השופטים נתנו למדינה ארכה בת 45 יום לקיים את פסק הדין ולהציג תוואי חדש לגדר. העתירה הוגשה ב-‏2005 נגד הצבת גדר ההפרדה על אדמות בילעין, שמטרתה להקיף ממזרח את מודיעין עילית. בספטמבר 2007 פסק בג''ץ כי תוואי הגדר בבילעין אינו חוקי והורה למדינה לשקול מחדש בתוך זמן סביר חלופה שתפגע פחות בתושבי הכפר ותוציא את השטחים המעובדים מזרחה מהגדר. בנוסף, הנחה אז בג''ץ את המדינה לתכנן את תוואי הגדר בבילעין באופן שיעבור על אדמות מדינה מוכרזות ולא על קרקע בבעלות פלשתינית פרטית.'' [סוף ציטוט]

כותב האפולוגטיקן בשירות
הבריונים המתנחלים:

''ונניח שהסיפור הזה האו אמיתי? אז מה?
מדובר רק על אחד, שניים או ארבעה מתנחלים.
האם זה מכפיש את כל העדה? וגם אם היו 100 מהם?
האם זה מכפיש את העדה כולה?''

התממות, התחסדות? כמובן. אך הרי לאור המיסוד של
תהליך גניבת הקרקעות מזה כארבעים שנה, ומקריאת
דברי השופטים בבית הדין הגבוה לצדק, ברור שהמדינה,
כמייצגת את הציבור כולו, היא העבריינית.

ובדיוק כפי שצילומי הוודיאו הברורים כל-כך המראים
ארבעה בריונים מההתנחלות בסוסיא מכים לאור יום רועי
צאן פלסטינים, אינם זקוקים לאסמכתא נוספת, כך גם
פסקי הדין של בית המשפט העליון בעניין בילעין אינם זקוקים
לאישוש ותימוכין. זו הוכחה במלוא מובן המילה, וגם זו.

אך שכחתי כמובן שמתנחלי סוסיא, כמו מתנחלי מודיעין
ושכונת מתתיהו, אינם מכירים בסמכות של מוסדות המדינה
ובבתי המשפט שלה. ואבוי, גם המדינה בקושי מכירה בסמכות
בתי המשפט שלה. לא פלא שמנקודת המבט של המתנחלים,
הפלסטינים אשמים בכך שהוכו, ושאדמותיהם נגנבו. הרי זו גם
עמדת ממשלת ישראל.
_new_ הוספת תגובה



המתנבל העליז (קטעים נבחרים)
חכם ציון (יום שישי, 15/08/2008 שעה 16:43)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה
======

''גניבה ועושק בשטחים הם מעשי ידי הפלסטינים
בעצמם. מיום שנולדו הם גונבים האחד לשני
וליהודים. אם מתנחלים הם ואם סתם ''ישראלים''.
60% של הפשע בישראל הוא בידי ערבים מישראל
ומהשטחים. הם מזהמים לנו את המים ובוכים
שאנחנו לא נותנים להם מספיק. משחטות רכבים
נחשפות חודש בחודשו בערי ובכפרי הערבים.
חוליות ערבים יוצאות לחבל במישקי ערבים
להם יש סכסוך קרקעות בינם לבין עצמם,
במישקי מתנחלים ובמשקי הישראלים לאורך
גבולות הקו הירוק ואך בתוך השטח
הכבוש של 1948.
אבל זה לא מלמד את יוסלה דבר, אלא
רק סיפור מגוחך ומצוץ מהאצבע של איזה
עיתונאי. למה? כי זה משרת את השקר שלו.
ונניח שהסיפור הזה האו אמיתי? אז מה?
מדובר רק על אחד, שניים או ארבעה מתנחלים.
האם זה מכפיש את כל העדה? וגם אם היו 100 מהם?
האם זה מכפיש את העדה כולה? אם כך, יוסילה
מכפיש את כל עדתו, אנס בקיבוץ מכפיש
את כל הקיבוצים (כמו שאנס בישיבה
שמכפיש אצלם את כל הדתיים). ככה עובד
ההגיון של יוסילה שלנו. אנחנו צריכים
להבין אותו, כדי לדעת שאין לסמוך
על שיקול דעתו ושיפוטו.

התשובה של היוסלה
=================

''אבל בג''צ קבע כי יש לשנות תוואי הגדר בבילעין''

או.קיי , אז ישנו. אז מה? הערבים ישתנו?

הרכב האידיאולוגי של יוסלה עולה באש
והוא מתלונן שאין לו לחץ אויר בצמיגים.

חכם ציון כבר אמר שכל הגדר הזה הוא משגה.
אבל אם שמאלנינו כל כך התלהבו ממנו אז
שיאכלו הם ופלסטיניהם את מחיר קיומה של הגדר.
גדר הבטחון צריכה להגן על מי שהצבא רוצה להגן.
במשטר דמוקרטי תקין בית המשפט לא היה מתערב
בפרוייקט הבטחוני הזה. אבל בגלל שהדמוקרטיה
שלנו חלולה עולים וצפים שלולויות הדומן שבה,
מהתערבות בג''צ בשיקולי ביטחון ועד מתן לתנועות
שמאל מיליטנטיות וחריגות להתערב בשיקולי
הביטחון האלה.

ועוד כותב המתנבל העליז:

''התממות, התחסדות? כמובן. אך הרי לאור המיסוד של
תהליך גניבת הקרקעות מזה כארבעים שנה, ומקריאת
דברי השופטים בבית הדין הגבוה לצדק, ברור שהמדינה,
כמייצגת את הציבור כולו, היא העבריינית.

ובדיוק כפי שצילומי הוודיאו הברורים כל-כך המראים
ארבעה בריונים מההתנחלות בסוסיא מכים לאור יום רועי
צאן פלסטינים, אינם זקוקים לאסמכתא נוספת, כך גם
פסקי הדין של בית המשפט העליון בעניין בילעין אינם זקוקים
לאישוש ותימוכין. זו הוכחה במלוא מובן המילה, וגם זו.

אך שכחתי כמובן שמתנחלי סוסיא, כמו מתנחלי מודיעין
ושכונת מתתיהו, אינם מכירים בסמכות של מוסדות המדינה
ובבתי המשפט שלה. ואבוי, גם המדינה בקושי מכירה בסמכות
בתי המשפט שלה. לא פלא שמנקודת המבט של המתנחלים,
הפלסטינים אשמים בכך שהוכו, ושאדמותיהם נגנבו. הרי זו גם
עמדת ממשלת ישראל.''

היוסלה חושב שככל שהוא יכפיש ויקלל הוא יצא צודק יותר.
הוא למד אלימות וטור (בינתיים מילולית) מידידיו
עם המטען בין הרגליים. וכבר נאמר על שכאלה שככל
שירצו להזיק והכפיש כך הקללה ורפש יידבק בהם.

ולשם השלמת עלילותיו של היוסלה הוא טורח להביא מחדש
את אגדות סוסיא. נדמה לי שלא היה כתוב על מצחם של
הארבעה שהם מתנחלים. אבל ליוסלה המכפישן מותר
להשמיץ. כי הוא ליצן.
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
יוסלה  (יום שישי, 15/08/2008 שעה 21:20)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''נדמה לי שלא היה כתוב על מצחם של
הארבעה שהם מתנחלים.''

לא, הם פלסטינים כבני תשע-עשרה עשרים
המסתירים את פניהם בזמן שהם מכים רועת צאן
פלסטינית ואת בעלה. הם הפרובוקטורים הידועים
לשמצה שמופיעים בכל פעם שנגמרו התירוצים למכחישי
הכיבוש.

התירוצים האלה פתטיים. וגם ה'חכמה' אזלה.

הכי מצחיק זה שבתגובה לציטוט דברים די הזויים
של זה המכנה עצמו 'חכם', החכמולוג מצטט קטעים
מדברי יוסלה. אך הקטעים מדברי יוסלה, אכן נכתבו עבור
בני אדם, ולא כמילוי נקניק כדוגמת ההודעות של החכמולוג.
ולדוגמא קטע מהודעה קודמת של יוסלה שצוטט ומתאים גם
כאן:

''התממות, התחסדות? כמובן. אך הרי לאור המיסוד של
תהליך גניבת הקרקעות מזה כארבעים שנה, ומקריאת
דברי השופטים בבית הדין הגבוה לצדק, ברור שהמדינה,
כמייצגת את הציבור כולו, היא העבריינית.

ובדיוק כפי שצילומי הוודיאו הברורים כל-כך המראים
ארבעה בריונים מההתנחלות בסוסיא מכים לאור יום רועי
צאן פלסטינים, אינם זקוקים לאסמכתא נוספת, כך גם
פסקי הדין של בית המשפט העליון בעניין בילעין אינם זקוקים
לאישוש ותימוכין. זו הוכחה במלוא מובן המילה, וגם זו.

אך שכחתי כמובן שמתנחלי סוסיא, כמו מתנחלי מודיעין
ושכונת מתתיהו, אינם מכירים בסמכות של מוסדות המדינה
ובבתי המשפט שלה. ואבוי, גם המדינה בקושי מכירה בסמכות
בתי המשפט שלה. לא פלא שמנקודת המבט של המתנחלים,
הפלסטינים אשמים בכך שהוכו, ושאדמותיהם נגנבו. הרי זו גם
עמדת ממשלת ישראל.''
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
יהושוע קרוע (יום שישי, 15/08/2008 שעה 22:16)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה, תמשיך להכות בחכם ציון כל עוד הוא חם !!!
עלה והצלח !!!!
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
חכם ציון (יום שישי, 15/08/2008 שעה 23:37)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה חוזר ומתפטם בקיא של עצמו,
בתקווה שזוהי ישועתו הפרועה.
כבר אמר החכם שאין בחומר שיוסלה
מביא כל אשמה כנגד מאן דהוא
שאם היתה - היה גם משפט.

יוסלה נטפל שוב ושוב לאירועים חריגים
להסחת דעתו מהויכוח הממשי היחידי -
להיכן חותרים הפלסטינים בעימות נגד היהודים.
מסתבר שהוא מפחד לחקור בדבר ולהגיע לאמת
כי אז כל תורת השלום הכוזבת שלו תיחשף.

לכן הוא נדבק שוב ושוב לאירועי שוליים,
שגם אם כולם היו מתבצעים ע''י מתנחלים
הם לא היו מייצגים את המתרחש בשטחים הכבושים.

הסיבה לכיבוש, הסיבה לאי יכולת ישראל
לסגת מיו''ש בכלל לא תלויים בישראל, אלא
בהיעדר פרטנר רציני בצד השני. פרטנר רציני
גם לא יהיה כל עוד יכוונו הפלסטינים
להמשיך את מלחמתם עד חיסולה של ''הישות הציונית''.

וזה מפחיד את יוסלה שבלית ברירה נדבק לוידיאו שלו,
וידיאו שכנראה הוא כל טיעונו הפוליטי. אלא שהוידיאו
של יוסלה מכשיל אותו.
וכנגד טענה שאומר החכם שאין צילום הוידיאו
מראה לנו בודאות שמדובר במתנחלים, מתפרק יוסלה
לקרעים וזועק ביאוש ש''הם פלסטינים כבני תשע-עשרה
עשרים המסתירים את פניהם בזמן שהם מכים רועת צאן
פלסטינית ואת בעלה.''
רק להזכירכם שהחכם לא הציע את הטענה הזאת של יוסלה,
אלא יוסלה טוען אותה בסרקזם מלא כעס וייאוש. החכם
מציע ליוסלה שיתדרך את ערבייו טוב יותר בהפעלת מצלמות
הוידיאו ועוד כמה טכניקות, שהחכם לא ינדב לו כמובן,
כי החכם לא מתעניין כלל במעשי השיקוצים האלה של הפלסטינים.
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
יוסלה  (שבת, 16/08/2008 שעה 3:30)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''יוסלה חוזר ומתפטם
בקיא של עצמו,

יוסלה נטפל שוב ושוב...

מסתבר שהוא מפחד...

לכן הוא נדבק שוב ושוב ל...

הסיבה לכיבוש, הסיבה לאי יכולת ישראל
לסגת מיו''ש בכלל לא תלויים בישראל ...

וזה מפחיד את יוסלה שבלית ברירה...

מתפרק יוסלה
לקרעים וזועק ביאוש ש...

... יוסלה טוען אותה בסרקזם
מלא כעס וייאוש.''

עדיין הטקסט כנקניק למילוי,
ועדיין האשמת הקורבן, ועדיין
הדחקת האשמה,
ועדיין האובססיה החקיינית
עם יוסלה.

הבחירה דוקא במונחים אלה לתיאור יוסלה
מסגירה את הכותב כמי שכך רואה את עצמו.
הנ''ל נופל כאן למלכודת שהוא עצמו כרה:

החכמולוג הרי כותב תגובותיו ליוסלה תוך
העתקת סגנון הכתיבה והתחביר של יוסלה,
-עד כדי כך שתגובותיו נראות מבחינת הפיסוק
ומבנה הפיסקאות כטקסטים של יוסלה.

אך כאשר הנ''ל מעריף ביטויים מקטינים ומבזים
על יוסלה בכל משפט ומשפט, בתוך המבנה
המוכר של הטקסט ה'יוסלאי', זה נשמע יותר
ויותר כאילו הוא מקלל את עצמו - אפקט תמונת
הראי חוזר לעקוץ אותו בתחת.
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
יהושוע קרוע (שבת, 16/08/2008 שעה 9:05)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל הכבוד יוסלה שיש לך כזאתי סבלנות לימנמן אלים וברברי כזה !
_new_ הוספת תגובה



עמיש, אין מה לעשות.....
חלבון וחלמון (שבת, 16/08/2008 שעה 9:14)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למרות שאתה כבר כריש די זקן, יש לומר, החכם צודק בכל מילה ומילה שהוא כותב עליך.

עוד מסתבר, שאין לך ביקורת עצמית של ממש, כי נדמה לי שכל הביטויים שציטטת הם וורסיה שלקוחה דווקא מההעוקץ של תחת שלך.... ניסית לפמפם את עצמך לדעת, אבל כשלת כהרגלך.
את צריל להודות -
כל הכבוד לחכם !
_new_ הוספת תגובה



נפל מתנחלים
יוסלה  (שבת, 16/08/2008 שעה 10:06)
בתשובה לחלבון וחלמון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אילו לא קרא לעצמו
'חלבון וחלמון',
דיינו.

אילו לא טען שיוסלה
הוא עמיש (ושהוא 'כריש
די זקן'),
דיינו.

אך כאשר הנ''ל חוזר בכל משפט
על, ''החכם צודק בכל מילה ומילה'',
ו-''כל הכבוד לחכם'',
הרי כבר די ברור, מי הטבח.

אכן קשה לעשות חביתה
בלי לשבור את הביצים.
_new_ הוספת תגובה



נפל מתנחלים
מוישה (שבת, 16/08/2008 שעה 12:06)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמיש, גם פה אתה עושה להם שלט ביצים?
_new_ הוספת תגובה



[•] נפל מתנחלים
חכם ציון (שבת, 16/08/2008 שעה 12:59)
בתשובה למוישה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]...
_new_ הוספת תגובה



נפל מתנבלים
חכם ציון (שבת, 16/08/2008 שעה 13:17)
בתשובה למוישה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסתבר שהזמן החלול של היוסלה ארוך כשנות הגלות. הוא צריך להודות לנו על שאנחנו מעירים אותו להגנת האובססיה המוּלדת שלו. אני בכל מקרה אמשיך להגן על המוֹלדת.
_new_ הוספת תגובה



[•] ובגינוי ההתנבלויות ננוחם
חכם ציון (שבת, 16/08/2008 שעה 13:12)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה חוזר לסורו
ודש בדישו וב''סגנון הכתיבה והתחביר''
שהם רק שלו (יוסלה פשוט מגאלומן),
ומנסה להדביק את תכונותיו הנחותות לחכם.
קצת חצוף היוסלה, לא כן?

הבעיה שהיוסלה מעריך את עצמו מעבר למצופה.
[•]... אז ראוי שהיוסילה
לא יהיה מגאלומן ולא ישעשע את עצמו מעבר
לנדרש ולא ימציא את עצמו מחדש בפאז,
כי חסרים לו גם פז, גם פזוס וגם מיץ תפוז.

אז שינוחם המתנבל בעקיצת התחת שלו.
_new_ הוספת תגובה



הקלגסים של צה''ל
יוסלה  (שבת, 16/08/2008 שעה 13:46)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה חוזר לסורו,
יוסלה מגלומאן,
יוסלה חצוף,
יוסלה מעריך את עצמו
מעבר למצופה,

האובססיה של המכנה עצמו
'חכם' בעניין יוסלה מרשימה.
אך את יוסלה זה כבר משעמם,
כי הזמן החלול בשטחים עושה
את שלו. הנה קטע מהפגנה
בכפר נעלין:

_new_ הוספת תגובה



הקליגוּלגסים של הגדר
חכם ציון (שבת, 16/08/2008 שעה 17:41)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסילהמיש חוזר לסורו
הוא החליט להמשיך השמים ולשעמם את החכם.
תגובה 120342
תגובה 120338
החכם לא מתרשם מאיומיו של היוסלה.

לא מזמן האשים יוסלה את החכם
שהוא גונב ממנו
''העתקת סגנון הכתיבה והתחביר של יוסלה,
-עד כדי כך שתגובותיו נראות מבחינת הפיסוק
ומבנה הפיסקאות כטקסטים של יוסלה.''
לא מתבייש המגה-החצוף מגאלומן יוסלה
לשבח את עצמו בכישורי כתיבתו של החכם.
עוד ניסיון נואל לפגוע בקינינו הרוחני
של היריב שלו.
יוסלה שמאלן קטן-זקן שחושב
שהכל מגיע לו.
אולי זה מגיע לו עד קצה הנעלין,
אבל מלמטה.

וחוץ מזה יוסלה, אנחנו יודעים
שאתה שם בדוי לעצמך. אז אל תיקח
את זה לנעלין שלך.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (שבת, 16/08/2008 שעה 21:23)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מ. ש. ל.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש.ל תגובה 121131
חכם ציון (יום ראשון, 17/08/2008 שעה 0:17)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מ.ש.ל
_new_ הוספת תגובה



היהודים הגנבים מעפרה ומיגרון
יוסלה  (יום ראשון, 17/08/2008 שעה 3:48)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל שנותר מתגובות
זה המכנה עצמו 'חכם'
זה טרנספר,
אין עם מי לדבר,
והשמאלנים הם
עוכרי ישראל.

אי אפשר להוכיח שהמשך הכיבוש הישראלי
בשטחים הוא טוב לישראל, ולכן תגובותיו
הן בגדר נקניק למילוי החסר.

האובססיביות באה כמובן לידי ביטוי
בתגובות רבות, כמו זו האחרונה, שכל
מטרתן לומר את המילה האחרונה,
גם כאשר נגמר הדיון הענייני - פשוט עוד
אקט אופייני של התנחלות שכל מטרתה
שיבוש תהליכים.

אך יוסלה אינו מתנחל או טריטוריאליסט חסר
שליטה, וגם על כבודו הוא מוחל יום יום עם הנץ
החמה, - וכל עניינו בקריאה וכתיבה.

עד כה זה המעיד על עצמו השכם והערב שהוא 'חכם'
הצליח אולי להרשים אותנו בפעלולים פירוטכניים ובחקיינות
שקדנית, - אך זה כנראה כל מה שיש לנופח הרוח הגבית של
המתנחלים לומר - הדחקה, הסחה, ותירוצים.

הרי אין כאן צידוק אמיתי או תקף לתועבת גניבת האדמות
והרכוש בשטחים מזה עשורים, ואין כאן אף המעט של כבוד יהודי
או מוסר יהודי. הכל על עברי פי פחת של תנועה יהודית לאומית
שעברה כבר מזמן את מחסום האג'נדה הפשיסטית והגזענית:
פשוט עוד סניף של הרב כהנא.

החכמולוג כבר מתחילת הדיון, לפני מספר שבועות, נקט בדרך
של תגובה רדודה שבונה על העתקה ו'הפוך על הפוך' של כל
טקסט אליו הוא מתייחס בתגובותיו. ולכן כל הטענות בעניין
ענייניות התגובות לתגובותיו (''אתה נמנע מלהתווכח'') נופלות
גם הן חלל לשטחיות עמדתו האמיתית, ונבלעות אף הן לתוך
הבור השחור של הזמן החלול שיצר הכיבוש הישראלי
בשטחים.

ובשטחים אין חדש,
ההתנחלות עפרה יושבת על אדמות פלסטיניות,
וכך גם מיגרון. המדינה מעמידה פנים שהיא מחוקקת
מבצעת ושופטת, אך במקרה הזה אינה עושה דבר:

הנה קטע ממאמר המערכת ב'הארץ' היום:

''עפרה תחילה:
כבר שנתיים מתרכז הדיון על עתיד ההתנחלויות בשאלה מתי סוף סוף יפונה המאחז מיגרון... מיגרון איננה חוקית יותר או פחות מעפרה, הסמוכה אליה. בני עפרה הקימו את מיגרון כדי לספק פתרונות דיור לדור ההמשך. באותה הזדמנות הניחו ידם על עוד גבעה. איתי הראל (מיגרון) אינו שונה מאביו ישראל הראל (עפרה). שניהם מונעים על ידי אותו רעיון עיוועים שלפיו הארץ כולה שלנו, מהירדן עד הים התיכון. שניהם הקימו את יישוביהם בתמיכת המדינה, בכספי מדינה, על אדמות פלשתיניות פרטיות ולא פרטיות. על פי הקונסנסוס, המתבטא באחוזי מנדטים ובסקרים, אמור השטח הזה להוות תשתית למדינה פלשתינית. המתנחלים והממשלה מרחיקים את אפשרות המימוש של הרעיון הזה.''
_new_ הוספת תגובה



רעיון עיוועוים
ספינר (יום ראשון, 17/08/2008 שעה 8:25)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרעיון הזה - שהארץ שייכת לעם ישראל.איזה רעיון נואל.מה-זה טיפשי וחסר רעיוניות בכלל.
יוסלה.
האם הנכדים שלך יהיו פה כדי להמשיך את הויכוח הארעי שלך - כיהודים?
מה יעשה אותם יהודים? איזה רעיון מעוועוו?
_new_ הוספת תגובה



רעיון עיוועוים
יוסלה  (יום שני, 18/08/2008 שעה 6:52)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מספיק לכתוב 'עיוועים', כי 'עיוועוים'
יתעתע אף בקורא המנוסה ביותר,
ו''רעיון מעוועוו' ישכנע גם את יוסלה
שהכותב הוא ''חסר רעיוניות בכלל''.

הבעיה עם ''הרעיון הזה - שהארץ שייכת לעם ישראל''
פשוטה: זה רעיון עם הסטוריה ארוכה, ואפשר לבדוק
את תקפותו בשני מישורים -
ב'חיצוני' - מנקודת המבט של ההסטוריה של העמים בכלל,
ההסטוריה הכללית,
וב'פנימי' - מנקודת המבט של היהדות בלבד (ונכלול בכך גם
את היחס לאלוהים).

הבעיה במישור הפנימי היא בעיה יהודית אופיינית:
העם הזה כתמיד דחוק ודוחק, מתלונן ומלין, מחפש גאולה
ומוצא שוב ושוב במקום הגאולה את דמותו המפויחת בראי.
ןמדוע נטול העם הזה ארץ משלו? כי בכל הזדמנות הסטורית
בעבר בה ניתן לעם ישראל לשכון לבטח בארצו, ארץ ישראל,
פנה לאלוהים אחרים, בגד באמונתו, ואיבד את החזקה על הארץ
כעונש על מעשיו. והבגידה בערכי היהדות באה לידי ביטוי קודם כל
בהפרת היחס לאדם, ורק אחר כך בהפרת היחס לאלוהים: קודם פגעו
בעני, בגר, ובזר - משם החלה ההתדרדרות.

הבעיה במישור החיצוני, הבינלאומי אם תרצו, היא עוד יותר פשוטה:
העולם צפוף כיום, וזה לא ממש מעניין עמים אחרים שהעם היהודי
מבקש לפנות עבורו את ארץ ישראל, ועוד בשלמותה. מבחינת העולם
יש תוקף רב לעובדה שחיים בארץ ישראל קרוב לארבעה מליון
פלסטינים. והיות והיהודי זכה להכרה במדינה
עצמאית משלו בתחומי הקוו הירוק, נראית ההתעקשות הישראלית
על המשך הכיבוש ביהודה ושומרון כמעשה תמוה מבחינה מדינית.

משתי הבחינות שלמעלה, יש בעיה עם הנחתו של המסתובב.
נראה שאין העם היהודי של היום ראוי לשבת בארץ ישראל. זה אותו עם
מסכן, שניתק את הקשר עם תרבות הגטו רק מהשפה ולחוץ. הטראומה
של השואה, במקום להפוך את הניצולים וקרוביהם למבשרי האנושיות
היהודית החדשה - עידן משיחי אמיתי - הפכה את השארית לאוסף
נפול על פניו של יצורים חסרי מצפון ומצפן, שכל מעייניהם בקניית דירה
לבת או לבן, ועניינם בענייני הרוח של התקופה (וברוח התקופה בכלל)
מצומצם ביותר. העם הזה אינו זקוק לדירה בארץ ישראל. כל מקום מתאים
יותר לעם הזה מאשר ארץ ישראל. ועל 'זכות' וקדימות על קניין הארץ
אין כלל טעם לדבר. הפרמטרים של זכות הקניין של עם ישראל על ארץ
ישראל אינם הפרמטרים של השואה - של היות קורבן להשמדה (כפי שחושב
בטעות המסתובב). קנה המידה לבעלות על הארץ הוא מוסרי טהור,
היות והיהדות מבוססת על היחס לאלוהים, והיחס בין אדם למקום מאופיין
כיחס מוסרי טהור (רק נקי הלבב יבוא ויעמוד לפני).
אלה הקוראים לעצמם יהודים כיום הם קריקטורה של היהדות. יהדותם
של חילונים רבים שהם לפחות אנשי תרבות ומוסר הרבה יותר משכנעת.

זה מבלבל רבים כדוגמת המסתובב, החושבים שהיותם ניצולים או כמעט
ניצולים מהשמדה לפני כששים שנה, הופכת אותם מיידית ליהודים במלוא
מובן המילה. וכאשר הם חשים בגיל המתקדם שאולי אינם יהודים בדיוק,
הם חשים ללמוד יהדות בחופזה כדי לא לאחר את המועד - איזה מועד?
הרי הזמן להיות איש מוסרי הוא תמיד עכשיו, - לא 'הוא יהיה מוסרי קודם'
או 'אעשה מעשה טוב מחר', אלא, 'אני לא אתן ידי למעשה נפשע זה'.

וכל זמן שהמסתובב מגבה את מעשי התועבה של הממשלה ושל המתנחלים
בשטחים, וכל זמן שהוא משתעשע ברעיונות של טרנספר ו'פינוי' הארץ,
הוא יכול ללמוד תורה ומדרשים עשרים וחמש שעות ביממה כל יום בשבוע
ועדיין לא יקרב למעיין ששמו יהדות. זה לא עובד ככה.

ואכן, ארץ ישראל הובטחה לעם היהודי.
_new_ הוספת תגובה



רעיון עיוועוים
צדק (יום שני, 18/08/2008 שעה 7:08)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וְהָרְשָׁעִים, כַּיָּם נִגְרָשׁ:כִּי הַשְׁקֵט לֹא יוּכָל, וַיִּגְרְשׁוּ מֵימָיו רֶפֶשׁ וָטִיט.
אֵין שָׁלוֹם, אָמַר אֱלֹהַי לָרְשָׁעִים.

ישעיהו פרק נז, כ-כא
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שני, 18/08/2008 שעה 7:13)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפחות קללה מהתנ''ך.
_new_ הוספת תגובה



תיאור הרשעים והבטחה
צדק (יום שני, 18/08/2008 שעה 9:03)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תיאור משלי של אופי הרשעים, והבהרה, הבטחה, שלעולם לא יהיה להם שלום.

חומר למחשבה לרשעים השמאלנים.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שני, 18/08/2008 שעה 9:33)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר שואלים את יוסלה מדוע הוא אומר שהמתנחלים
בעפרה ובמיגרון הם גנבים בלילה, יוסלה מביא דיווחים
שמקורם במינהל האזרחי אשר לפיהם כשליש מאדמות עפרה
הן אדמות פרטיות פלסטיניות וכל אדמות מיגרון כנ''ל.

כאשר 'צדק' מדבר על ה'רשעים השמאלנים', ומתכוון בכך
ליוסלה, אינו מביא לדבריו כל אסמכתא.
מדוע עם כן יוסלה רשע?

והאם מוכן 'צדק' (אם אכן הוא מוכן לקיים את ההבטחה הגלומה
בשם שבחר לעצמו) להכריז גם על הרב אליצור סגל המתגורר
בעפרה כ'רשע' לפי אותם הקריטריונים?

מצד אחד יהודים גנבים 'עם תעודות',
ומצד שני יוסלה שאמנם גנב בגיל שש מעות
מארנקה של סבתו ז''ל לקניית קרטיב,
אך מאז לא פגע בזבוב. מי הרשעים
ומי הצדיק?
_new_ הוספת תגובה



הכבש צדיק ממך ומכל אדם
צדק (יום שני, 18/08/2008 שעה 9:42)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה שלא גנבת לא הופך אותך לצדיק....
העובדה שאתה מסייע לגנבים הערבים הופכת אותך לרשע.
זה שלא רצחת אישית לא הופכת אותך לצדיק..
אך העובדה שאתה מסייע לערבים לרצוח יהודים הופכת אותך לרשע רשעתיים.

אדם טועה איננו רשע, רשע הוא אדם העושה את מעשיו הרעים בזדון ובהנאה.
_new_ הוספת תגובה



הגיון לא הגיוני
יוסלה  (יום שני, 18/08/2008 שעה 10:18)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה 'רשע',
למרות שלא גנב כלום.

יוסלה ''מסייע לגנבים הערבים''.
מתי והיכן?

יוסלה 'רשע',
למרות שלא רצח אישית.

יוסלה ''מסייע לערבים לרצוח יהודים''.
מתי והיכן?

יוסלה בדרך כלל מאד זהיר בפיזור כינויים
שהם בגדר לשון הרע או דיבה. אך נראה
שהזהירות מ'צדק' והלאה.

סיוע בכוונה תחילה במעשי גניבה
וסיוע בכוונה תחילה במעשי רצח
הם עבירות חמורות.
האם יש לצדק איזה שהן אסמכתאות
לחיזוק האשמותיו כלפי יוסלה?
_new_ הוספת תגובה



[•] הגיון לא הגיוני רק עבור חסר היגיון.
צדק (יום שני, 18/08/2008 שעה 10:47)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוליוס שטרייכר היה עיתונאי בלבד, מעשיו הסתכמו בכתיבה ולעיתים בנאומים, זה הכל.
אך זה הספיק על מנת לשפוט אותו בנירנברג ולתלות אותו.
איך זה יכול להיות, הוא רק כתב בפורומים....הוא לא רצח אף אחד.

אייכמן לא רצח אף אחד, הוא אפילו לא היה מסוגל לראות דם.
הוא בסך הכל היה פקיד שמילא טפסים, ונתן הוראות להעברת רכבים ורכבות ממקום למקום.
אז למה העלו אותו לגרדום ושרפו את גופתו?

הלורד האו האו ובוגדים אחרים מסוגו, בסה''כ דיברו ברדיו, זה הכל. הם לא רצחו אף אחד.
אך כולם כמעט הוצאו להורג בגלל דיבורים בלבד.

הרוצח איננו רק זה הלוחץ על ההדק או המתפוצץ באוטובוס.
כל השרשרת המסייעת לרוצח בהדרכה, בציוד, בכסף, ואף בעידוד, מורכבת מרוצחים.
ידידך ורעך הנאמן ברגותי, נידון ל-‏5 מאסרי עולם על רצח.
והוא לא רצח אף אחד בעצמו.

לך ללמוד זוג צעיר, המפתחות בפנים.

המספקים נשק וכסף לרוצחים, בדיוק כפי שברגותי הרוצח המורשע עשה!!
_new_ הוספת תגובה



שנאת חינם
דוד סיון (יום שני, 18/08/2008 שעה 12:16)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה מה שהרב רפי פוירשטיין אומר על אנשים שמסוגלים לכתוב מה שכתבת כאן ובמקומות אחרים:
''שנאה מיותרת, אטומה, שחצנית. 'שנאת חינם' היא השחרת פני היריב הפוליטי במקום לנהל דו שיח מורכב ואינטליגנטי. שנאת חינם מובילה לחורבן כי היא לא מאפשרת ליצור קואליציה עם מי שחולק עליך. שנאת חינם היא בבחינת 'ייקוב הדין את ההר', היא 'הכל או לא כלום', שנאת חינם מובילה לחוסר יכולת לשלב ידיים עבור כל משימה לאומית שהיא. היא מובילה לקנאות והסטת אנרגיה נגד השותף הפוטנציאלי במקום לתעל אותה נגד האויב האמיתי. 'שנאת חינם' היא הרוע הפנימי המחלחל, היא הבוז השקט והארסי, היא ממלכת הדעה הקדומה, ושלטון הסטריאוטיפ'' (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3427848,00.h...).
_new_ הוספת תגובה



מסכים עם דבריו.
צדק (יום שני, 18/08/2008 שעה 12:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרב מדבר על ''יריב פוליטי'', וכאשר מדובר ביריב פוליטי הוא צודק לחלוטין.
אך השמאל איננו ''יריב פוליטי'', השמאל הוא בוגד הלוקח את הצד של האויב,
מזדהה באופן מוחלט עם מטרותיו ודרכיו, ומסייע לו לנצח את היהודים.

''יריב פוליטי'' הוא מי שמתדיין ומתווכח בתוך הבית תוך הזדהות מוחלטת עם יושבי הבית.
''יריב פוליטי'' לעולם יעמוד מול האויב ולא עם האויב.
''יריב פוליטי'' לעולם לא יסביר לי למה רוצחים אותי.
_new_ הוספת תגובה



הרב כיוון בדיוק אליך כי אתה לא מפסיק לייצר שנאת חינם
דוד סיון (יום שני, 18/08/2008 שעה 13:09)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה שוב תמצית דבריו של הרב פוירשטין:

''שנאה מיותרת, אטומה, שחצנית... 'שנאת חינם' היא הרוע הפנימי המחלחל, היא הבוז השקט והארסי, היא ממלכת הדעה הקדומה,...'' (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3427848,00.h...).

זה תיאור טוב מאד של הדברים שכתבת על יוסלה (תגובה 121184). אתמול, שלשום ולפני כן כתבת דברים מהסוג הזה על אנשים אחרים. אתה כנראה עושה זאת בזדון...
_new_ הוספת תגובה



הרב כיוון בדיוק אליך כי אתה לא מפסיק לייצר שנאת חינם
צדק (יום שני, 18/08/2008 שעה 13:22)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסברתי לך היטב כי אינכם ''יריב פוליטי'', ומכיוון שאינכם כאלה,
דבריו של הרב אינם מכוונים כלפיכם.

מי שמסייע לאויב, ראוי לשנאה בדין ובצדק, היא בכלל לא בחינם.
זכיתם בשנאה הזו ביושר, בסיוע שלכם לאויב לרצוח ביהודים ולגזול אותם.

רק שנאתכם, כמו שנאת האנטישמים, היא שנאת חינם.
שנאה חולנית ורצחנית ללא שום סיבה.
_new_ הוספת תגובה



הרב כיוון בדיוק אליך, צדק, כי אתה לא מפסיק לייצר שנאת חינם
דוד סיון (יום שני, 18/08/2008 שעה 13:35)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שנאת חינם (כפי שהגדיר הרב פוירשטין במאמר, ועוד איך:
זו השנאה שאתה משדר שמסייעת לאוייב. השימוש שאתה
עושה בטענות שקריות הן אלו שמקרבות את החורבן של
עם ישראל.

מ. ש. ל.
_new_ הוספת תגובה



[•] העולם חושב דרך יוסלה
ספינר (יום שני, 18/08/2008 שעה 19:26)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אף אחד לא שאל אותך מה העולם חושב - אלא איפה אתה ביחס לקביעה כי ארץ ישראל שייכת לעם ישראל.אם ארצה לדעת מה העולם חושב - אז אפנה למקורות יותר נחשבים מיהודי [•]... כמוך.
האם לך כשלעצמך היתה פעם מחשבה או עיוועוו של מחשבה עצמאית שאינה מן הסוג: יש להקשיב לאבנרי ולערפאת כי הם נציגי ....
אתה יודע של מי הם נציגים בעיני - וזה מספיק.
תתאושש ותנסה לדלות מתוכך איזה רוטב שאפשר לעשות ממנו סלט.תניח לערפאת ולאבנרי - הם כמדומני בין מתים [•]...
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שני, 18/08/2008 שעה 21:35)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני יכול לעזור לך להבין את מה שנכתב שוב
ושוב באריכות. ואת ההסטה המתמדת של שאלת
המוסר האישי אצלך למוסר של אחרים, גם לא אפתור
עבורך. לך אל הנמלה, עצל, למד דרכיה וחכם.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי