פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
סמרטוט אדום / טור שבועי
גדעון ספירו (שבת, 29/06/2002 שעה 18:34)


סמרטוט אדום


גדעון ספירו



יום שבת 29 ביוני 2002



* ראש הממשלה שרון מרוצה מנאומו של הנשיא בוש שהוקדש לסכסוך הישראלי פלסטיני. השר לאיכות הסביבה צחי הנגבי הציע להנפיק לנשיא בוש תעודת חבר כבוד בליכוד. אם שרון מרוצה, והליכוד מרוצה, והמתנחלים מרוצים ואפילו ח''כ המתנחל ליברמן מרוצה אפשר להחיל על נאומו של בוש את הכלל של רשעים וטוב להם. שרון נחלץ השבוע מעוד צרה, בית המשפט בבלגיה החליט לא להעמיד את שרון לדין על פשעי המלחמה שבוצעו במחנות הפליטים סאברה ושאתילה בחסות צבא הפלישה הישראלי בלבנון. שוב ניצח הכלל של רשע וטוב לו.

בוש אימץ בנאומו את עמדת ישראל לפיה אין קשר בין הכיבוש לבית ההתנגדות לו; בין הדיכוי הישראלי לבין המתאבדים. הוא נתן לישראל את ברכת הדרך לפלישה החדשה. בוש השקיע אותנו עמוק יותר במרחץ הדמים. רשעי ממשלת ישראל וצבא הכיבוש הישראלי, חשים בטוב, כי הם קיבלו רשות מהנציב העליון להמשיך במסע ההרג והרצח, בהריסת כל תשתית שלטונית אזרחית פלסטינית, בגרימת סבל למיליוני העם הפלסטיני, בכך התמחו מזה 35 שנים.
אבל לנו, לישראלים ולפלסטינים יהיה רע מאד. כי אנו נשלם את מחיר הכיבוש, בהרוגים, במשבר כלכלי, באבטלה גוברת, בהפרת זכויות אדם.

הפלישה הישראלית והכיבוש מחדש של כל שטחי הרשות הפלסטינית יובילו בשלב ראשון להקטנת מספר המתאבדים, אבל ההקלה הזמנית הזו תעלם במהרה משום שהכיבוש מחדש יביא בחובו בהכרח להקזת דמו של הכובש. כבר ברומי העתיקה היה מרד עבדים, וגם כאן לא יסכים העם הפלסטיני לחיות תחת עבדות הכיבוש. שרון מוביל ללבנוניזציה של השטחים. הדעת נותנת שהפלסטינים יתארגנו מחדש ויתחילו לפגוע בחיילי הכיבוש. ככל שיגדל מספר ההרוגים מבין חיילי הכיבוש הישראלי, תלך ותחריף ההתמרמרות בציבור.
לצד תנועת סרבני הכיבוש הניפלאה שממשיכה לפעול, תיוולד תנועת ארבע אימהות חדשה שתדרוש יציאה מהשטחים ופירוק ההתנחלויות. הכל עניין של מוכנות לשלם מחיר. המוכנות של החברה הישראלית לשלם מחיר הולך וגדל בחיי חיילים למען ההתנחלויות והמתנחלים, תתברר מהר מאד כמוגבלת.

הדרישות של בוש מהרשות הפלסטינית, דמוקרטיה, שקיפות, הפרדת רשויות, עקירת נגע השחיתות, ועוד, ראויות לתמיכה בכל מקום. הלוואי והיו מוגשמות במלואן בישראל, ירדן, מצרים וערב הסעודית, בנות בריתה של ארה''ב. ברור כי כל עוד מדובר ברשות שאינה מדינה הנתונה תחת כיבוש ומצור ומצוייה במאבק לשיחרור לאומי, מימוש דרישות אלו כמעט בלתי אפשרי. משעה שבוש הפך דרישות אלה לתנאי מוקדם לצעד מדיני כלשהו מצד ישראל, הוא סיפק לשרון את המתכון להמשך הקיפאון המדיני ומעגל הדמים.
שרון הצליח ללא ספק להדביק את בוש בפרסוניפיקציה של הסכסוך, כאילו הכל תלוי בערפאת. וזו הרי שטות מוחלטת. גם אם האיש יסולק, נתוני היסוד לא ישתנו. ערפאת, מתקבל הרושם, הפך לנכס החשוב ביותר של שרון, והוא בוודאי יעשה כל מאמץ להשאירו באזור, כאליבי להמשך צעדי הדיכוי שלו.
אילו היו ראשי הרשות הפלסטינית שומעים לעצתי היו מודיעים לבוש כי כולם מתפטרים מתפקידם והם מייפים את כוחו של נשיא ארה''ב למנות עבור העם הפלסטיני מנהיג כלבבו שינהל מו''מ עם שרון על מימוש תכנית בוש.
או אז היה מתגלה מהר מאד, כי המוקש והמעצור לשלום מונחים בטריטוריה הישראלית; כי גם מנהיג פלסטיני הגזור על פי החליפה האמריקנית לא יהיה מסוגל להגיע לשלום על פי תכנית בוש - הקמת מדינה פלסטינית תוך שלוש שנים בגבולות 1967 - בגלל הסרוב הישראלי לפרק את הההתנחלויות ואת מדינת האפרטהייד הישראלית ולסגת מהשטחים הכבושים.



* אזרח ישראלי בשם נסים, בן לאם יהודיה ואב לבנוני, נעצר ונאשם בפגיעה בבטחון המדינה.
ישראלים רבים השומעים את מלות הקסם ''פגיעה בבטחון המדינה'' ניתקפים בקיפאון עמוק, מחשבתם משתתקת, מוחם נאטם והם הופכים לעבדים נרצעים של הרשות.
כאשר קראתי במה מאשימים את הבחור, לא נפלתי מהכסא. בכתב האישום נאמר למשל, כי הוא צילם כל מיני מקומות פתוחים, שאינם שטח צבאי, שכל אזרח יכול לצלמם, והם מצויים ללא ספק בבתיהם של לא מעט אזרחים שצילמו אתרים בישראל.
אם בן אדם מצלם את תחנת החשמל בתל-אביב או את חוות הגז בפי גלילות, מקומות שהופיעו אין ספור פעמים בעיתונות, ומישהם בשב''כ או במשטרה החליטו כי צילם אותם ''בכוונה לפגוע בביטחון המדינה'', הוא נהפך באחת מאדם חופשי למי שקרוב לוודאי יישב עשר שנים בכלא.
סיכוייו של נאשם שהמדינה מייחסת לו ''כוונה לפגוע בביטחון המדינה'' לזכות במשפט הוגן, שואפים לאפס, כי השופטים בנושא זה משקפים את עמך ישראל, כלומר הם ניתקפים בארוע מוחי והופכים למשותקי מחשבה.



* ראש המוסד הישראלי אפרים הלוי הירצה לפני מספר ימים בבריסל בכנס של נציגי נאטו, ושם הכריז כי יש לשבש את התחמשות מדינות האזור בנשק גרעיני. יש הרבה סכנות אמר ראש המוסד. איראן מפתחת נשק גרעיני וגם מקימה תשתית שתאפשר פיתוח גז עצבים; עיראק שימרה חלק מיכולתה הכימית והביולוגית ובוודאי תחזור ותנסה לשקם את יכולתה הגרעינית; סוריה מייצרת גזים שונים; לוב מפתחת טילים ארוכי טווח. גם מצרים הודיעה כי בכוונתה לפתח נשק גרעיני. ובכלל, אמר הלוי, האיסלאם הקיצוני מאיים על מדינות אירופה.

זו תמונה באמת לא סימפטית. רק על מדינה אחת פסח הלוי - המדינה שהחלה במרוץ החימוש הגרעיני במזרח התיכון, שמפתחת נשק כימי וביולוגי בניגוד לאמנות בינלאומיות, שהיא בעלת מאגר של מאות פצצות גרעיניות. חידה: מי יודע איך קוראים למדינה שהלוי שכח (בכל זאת האיש כבר לא צעיר) להזכיר? אהה, חברים, ניחשתם נכונה, למדינה הזו קוראים ישראל. הלוי כמובן גם שכח להזכיר את היהדות הקנאית בצד האיסלאם הקנאי. בניגוד לשכנינו מהאיסלאם הקנאי שלפי שעה אין להם נשק גרעיני, הרי ליהדות הקנאית יש די והותר פצצות אטומיות וטילים היכולים לשאת אותם. ומכאן שהיהדות הקנאית הרבה יותר מסוכנת: א) משום שהיא מהווה את הזרז לחימושן של מדינות האזור בנשק לא קונבנציונלי, ו-ב) משום שהיא יכולה להפעיל את הנשק ברגע של שיבוש מחשבתי או פיזור הדעת ולסיים את חגיגת החיים לכולנו.

אני מאד סקרן לדעת מה אמרו נציגי נאטו להלוי. האם הם שאלו אותו על הסכנה הנשקפת מהיהדות הקנאית? האם הם האיצו בו לדאוג לפרוק חימושה הגרעיני של ישראל? האם הם הודיעו לו כי אם ישראל לא תתפרק מנישקה הלא קונבנציונלי, אטומי, בילוגי כימי, ברית נאטו תדאג לנטרל את הסכנה היהודית הקנאית? מענין.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  תגובה כחול-לבן.  (אריה פרלמן) (8 תגובות בפתיל)
  ''פגיעה בבטחון המדינה''  (צבי הנגב)
  אני חושב שהיהודים הקנאים הוכיחו שהחזקת  (ניר) (4 תגובות בפתיל)
  לספירו - קרא את המאמר של תום שגב בהארץ 28.6  (ראובן גרפיט) (23 תגובות בפתיל)
  שמחת הימין לא תארך זמן רב  (רפי גטניו) (16 תגובות בפתיל)
  ספירו, הפעם ממש הגזמת [*]  (אריה שקד) (2 תגובות בפתיל)
  דור הולך ודור בא  (אלכסנדר מאן)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי