פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חרדים או ערבים
אברהם בן-עזרא (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 7:00)


חרדים או ערבים

ד''ר אינג' אברהם בן עזרא



המיועדת לתפקיד ראש הממשלה של מדינת ישראל מטעם מפלגת קדימה, ציפי לבני, הטיחה כלפי החרדים ואמרה, כי מפלגת קדימה לא תמכור את המדינה לחרדים.

ענה לה מרגי בשם ש''ס: אולי, אך היא תמכור את המדינה לערבים.

הם לא יודעים עד כמה הם צודקים בהשוואה זו, כי העימות הכי חשוב והמלחמה האמיתית על הארץ הזו - הם בין הערבים לבין החרדים, כאשר החרדים כוללים גם את הדתיים-לאומיים (מפד''ל, נוער הגבעות, מתנחלים ודומיהם), מפני שאלה יחדיו מהווים קבוצה דמוגראפית אחת - מול ערביי ישראל.

וכפי שברור לחלוטין כיום מי מגד מי במלחמה על הזהות העתידית של מדינת ישראל ועל האחיזה בארץ ישראל, כך גם ברור לחלוטין - מתוך הנחת בסיס דמוקרטית שהרוב ינצח - מה תהיה התוצאה, וכה קל להבניה:

החרדים, בוודאות של מאה אחוזים - ינצחו.
זו התקווה הציונית, וזהו עתיד המדינה וההיאחזות בה.

סטטיסטיקאי לא קובע לגבי השערות שהוא מעלה - וודאות של מאה אחוז, אולם במקרה הנדון כאן, בהשוואת שיעור הגידול הטבעי בין חרדים ושותפיהם לקבוצה לבין ערביי א''י – הפער נשמר עשרות שנים והוא כ- 20% לזכות החרדים.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתעלמת מנתון זה, תוך בחירתה השגויה להסתמך על הממוצע הכללי של הריבוי הטבעי באוכלוסיית היהודים, דבר המהווה שגיאה מתמטית אלמנטרית הברורה לכל תלמיד תיכון בלומדו טור גיאומטרי.

ולא רק על אינדוקציה ביולוגית מתבססים בהנחה זו, שרמת הוודאות שלה היא 100%, אלא גם על הסיבות והמניעים לכך, המומחשים והמובהרים בכך שמצב סוציו-אקונומי משפיע על שיעור הגידול הטבעי אצל הערבים – ואינו משפיע כלל אצל החרדים.

רואים זאת בשיעור ילודה דומה באלעד ובבני ברק, בירושלים ובקרב המתנחלים, אצל המשפחות החרדיות עתירות הממון ואצל המתיישבים בבתים משותפים שנבנו ברמה ירודה כאילו בכוונה, עבור הציבור החרדי אשר נוטה לעסקות חבילה בתחום המגורים ועדיין אינו מודע לנושא בקורת הבנייה ועמידה על זכויותיו. (זאת ועוד, ייאמר במאמר מוסגר כי לציבור החרדי יש מחסום נוסף בשמירת איכות המגורים ורמת הבנייה, והוא, ניצול מסויג ומוגבל של ההליכים המשפטיים שנועדו לטפח את איכות הבנייה וזכויות הדיירים, בגלל ''מצוות הרב'' שלא בקלות מתירה פנייה לערכאות).

ויצוין שוב, כי הרקע לכך הוא שמצוות פרו ורבו מתקיימת אצל החרדים ללא כל קשר למצב הכלכלי.

רואים את הכיוון הברור הזה – בצה''ל, ורואים את הכיוון הזה – בעיר המעורבת חיפה, אשר בה - בהדר ובהדר עליון - עולים על כולם, במניינם ההולך וגואה לברכה, בקצב של טור גיאומטרי - החרדים.

הם מאפילים מבחינת תפישתם בעיר - על הערבים, הנוהרים לחיפה מכל הכפרים סביב, כמו גם על עולי רוסיה וחבר העמים, שבהחלט נתנו זריקת עידוד מבורכת לעיר והחיו בנקודה קריטית את המסחר, התרבות והתעשייה בחיפה.

ציפי לבני לא רגישה מספיק ומשחררת מהר מדי אמרות וסיסמאות החוזרות אליה כבומרנג.
ציפי לבני לא בעמה היא יושבת.
ציפי לבני לא מבינה מה היא רואה, וקוראת את המפה לא נכון.
היא לא למדה שלא לפגוע ביהודים,
זה ממש לא מספיק להיזהר ולהימנע מפגיעה בערבים,
צריך גם כלפי היהודים – להינזר מרסן שלוחה, על אף השמאל הקיצוני שמסביב וההסתה מבחוץ.

כי היא לא מתאימה ולו קצת להיות ראש ממשלה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  זחילה על ארבע  (ע.צופיה) (68 תגובות בפתיל)
  מדבר שקר תרחק... (שמות, כג, ז)!  (דוד סיון) (10 תגובות בפתיל)
  בית חב''ד   (סתם אחד)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי