פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אוי ויי: הם רוצים להשמיד אותנו
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום ראשון, 30/11/2008 שעה 11:00)


אוי ויי: הם רוצים להשמיד אותנו

גדעון ספירו



מזה שנים אנו נתונים לשטיפת מוח מרוכזת שבאה לא רק מהימין לפיה ''הפלסטינים ניסו ומנסים להשמיד אותנו''. אותנו זה לעתים ''היהודים'', לעתים ''ישראל'' ולעתים גם וגם.
אף אני גדלתי על המנטרה הזו, מבלי לבדוק אותה בשעתו יתר על המידה. כצעיר היה ברור לי שכמו שיש גשם בחורף ושמש בקיץ כך הפלסטינים מנסים להשמיד אותנו.

בחלוף השנים, כאשר אימצתי גישה יותר ביקורתית אל מול התעמולה ושטיפת המוח הישראלים, ולמדתי עובדות חדשות שהחינוך הציוני הסתיר ממני, התגלתה תמונה שונה לחלוטין. האמת? הפלסטינים לא ניסו להשמיד אותנו, לא בזמן התורכים, לא בזמן האנגלים ולא אחרי הקמת מדינת ישראל. אינני מדבר על ''רצון'', שהרי רצון זה דבר מאד ערטילאי ונזיל. מהו מספר היהודים בישראל ''הרוצים'' להשמיד את הפלסטינים? אם יעשה אצל שני העמים סקר על ''הרצון להשמיד את השני'' התוצאות תהיינה אולי מפתיעות לכאן או לכאן, אבל בפועל, אם בכלל ניתן לדבר על השמדה, יד היהודים על העליונה.

לפלסטינים מעולם לא היה הכוח להשמיד את היהודים או את ישראל, ולכן גם לא עשו כל ניסיון בנדון. אכן, הרגו בנו ואנו בהם, במספרים גדולים בהרבה, אבל השמדה? איפה? מתי? כיצד?
אגדות שהאכילו אותנו ולצערי ממשיכים בכך, ורבים קונים את המזון הקלוקל הזה.


משטרה חסרת אונים מול הפשע המאורגן

משטרת ישראל אינה משתלטת על שני מוקדי פשע מאורגן: פשעי המתנחלים בשטחים הכבושים ומשפחות הפשע בתחומי הקו הירוק.
האם זה מקרה, או יש כאן שיטה?


ברית החזירים

שתי ידיעות שהופיעו לאחרונה בסמיכות בעיתונות הישראלית:
  1. ניאו נאצים בגרמניה הניחו חזיר בבית קברות יהודי.
  2. מתנחלים בחברון חיללו בית קברות מוסלמי וכתבו על מסגד סיסמאות נאצה תוך אזכור החזיר. גזעני כל העולם התאחדו.

עושים כבוד לסמיר קונטאר

סמיר קונטאר, ששוחרר מהכלא הישראלי במסגרת הסכם עם החיזבאללה, התקבל לא מכבר בכבוד רב על ידי נשיא סוריה בשאר אל אסד, וקיבל את עיטור הכבוד הגבוה ביותר של סוריה. לאחר מכן היה הנואם המרכזי בגבעת הצעקות מול כפרי הדרוזים בגולן, והבטיח לשומעיו מהצד הישראלי של הרמה הסורית הכבושה כי לא ירחק היום ודגל סוריה יתנופף גם על אותו שטח ברמת הגולן הכבוש בידי ישראל.
בישראל סערו הרוחות. הכיצד עושים כבוד לרוצח ילדים? לגזענים הייתה מיד תשובה: כאלה הם הערבים, ''רוצים להשמיד אותנו''.

מי שמוחו לא נחרך מהתעמולה הגזענית הישראלית, יודע שגיבורים הם עניין של גיאוגרפיה ופוליטיקה.
קחו למשל את מאיר הר ציון, שהוגדר בשעתו ''כגדול הלוחמים היהודים מאז בר כוכבא''. עד היום הוא זוכה לכבוד רב ושמו מככב כאחד מטובי הלוחמים שקמו לישראל, גיבור ללא חת.

ב-‏1955 חצה מאיר הר ציון את הגבול לירדן ורצח בדואים משבט שבניו נחשדו ברצח אחותו. הוא לא הועמד לדין. בירדן ואצל הפלסטינים יש בוודאי מי שרואים בו רוצח בדם קר, אולם בישראל זוהרו לא הועם על אף שרצח חפים מפשע.

אצל קונטאר הסיפור הוא הפוך. בישראל הוא נחשב רוצח בדם קר, ובמרחב הערבי יש הרואים בו לוחם אמיץ שבגיל 17 הוביל חוליה לפעולה צבאית בישראל במטרה לשחרר שבויים פלסטינים, אלא שהפעולה הסתבכה, הוא נתפס, הועמד לדין, הורשע בארבעה מקרי רצח ונידון ל-‏4 מאסרי עולם. יש להניח כי אילו נתפס בשעתו מאיר הר ציון בירדן לאחר הרצח, היה מועמד לדין ונידון או למוות או לארבעה מאסרי עולם (כמספר הנרצחים).

מי הגיבור ומי הרוצח? על פי עקרונות ארגון אמנסטי אינטרנשיונל המתנגד לעונש מוות בכלל וללא משפט בפרט, שניהם רוצחים.


מאבק לא אלים

לא אחת הבעתי ברשימותיי תמיכה ברעיון המאבק הלא אלים. שלטונות הכיבוש הישראלים חוששים יותר מכל מסוג זה של מאבק. מאבק לא אלים זוכה לתמיכה בינלאומית רבה, ויכולת הכובש הישראלי לטבוח בהמוני מפגינים לא חמושים היא בעייתית לנוכח תגובות מבית ומחוץ.

בשנות ה-‏80 של המאה ה-‏20 הקים ד''ר מובארק עוואד את המרכז הפלסטיני לאי אלימות במטרה להטמיע בקרב העם הפלסטיני את עקרונות המאבק הלא אלים. שלטונות הכיבוש ראו בעוואד סכנה מבחינתם, שהרי הם מכירים את שפת הכוח האלים, ומרגישים בה בבית. לכן מיהרה ממשלת ישראל להכריז על ד''ר עוואד כעל ''סכנה ביטחונית'' והוצא נגדו צו גירוש, בטעון הפורמלי שאיבד את זכות התושבות. בית המשפט העליון אישר לבושתנו את הפארסה הזו.

האינתיפאדה הראשונה הייתה התקוממות עממית אמיתית, שבעיקרה תאמה את עקרונות המאבק הלא אלים. הכיבוש הישראלי עמד אין אונים מולה. הרמטכ''ל דאז דן שומרון הכריז כי אי אפשר לנצח את ההתקוממות ואין זה מקרה כי האינתיפאדה רשמה לזכותה הישגים מדיניים.

האינתיפאדה השנייה, שהתאפיינה במאבק חמוש, דיברה אל הכובש בשפה אותה הכיר היטב ולכן גם הצליח לדכאה באמצעים אלימים רבים שעמדו לרשותו. הנתונים הגיאוגרפיים של הגדה המערבית מקשים מאוד על הצלחתו של מאבק מזוין. אין יערות עד או הרים המהווים את מקומות המסתור הטבעיים של כוחות גרילה, ששבים ומכים משם את הכובש מכות כואבות.

הגיע הזמן שהעם הפלסטיני יחזור למאבק הלא אלים. לכך דרושה כמובן מנהיגות שתיתן את הדוגמה וההשראה. אבו מאזן וממשלתו יכולים באחת להפוך ממטרה לבוז וללעג שמקורם בשיתוף פעולה עם הכובש, תמורת נזיד עדשים של טובות הנאה שמקנות להם תעודות VIP של הכובש הישראלי, והפיכתם למושא של הערכה אם יודיעו על ויתור על זכויות היתר ויתחילו להנהיג מאבק לא אלים.

צעד ראשון: שריפת כל תעודות הזהות שהוציא הכובש.
צעד שני: הפסקת רכישת מוצרים ישראלים והמרתם בתוצרת מקומית או מיובאת מירדן. המצוקה שתיווצר לא תהיה הרבה יותר גדולה ממה שהיא כיום, אבל תיצור את התרוממות הרוח וההקרבה שתבוא בעקבותיה.
צעד שלישי: הפסקה מוחלטת של עבודת פלסטינים במפעלים ישראלים בשטחים הכבושים. יש לרשות הפלסטינית מקורות נדיבים בכדי לממן לעובדים את משכורותיהם תמורת החרמת מקומות העבודה של הכובש.
צעד רביעי: הפסקת השימוש במחסומים ונקודות המעבר. ישראל השקיעה מיליונים במחסומים ובמעברים, וכשאלה יישארו מיותמים, יוכח לעיני כל האבסורד שבהשקעות עתק אלה.
ישנן שיטות רבות נוספות והכתוב כאן הוא דוגמאות בלבד.

שלטונות הכיבוש הישראלי ינסו לשבור את המאבק הלא אלים בדרכים שונות, אולם לא יוכלו לעשות זאת לאורך זמן אם הפלסטינים יגלו כושר עמידה, שילווה באופן ודאי בתמיכה בינלאומית הולכת וגוברת במאבקם בכיבוש.


נבלה משפטית נעשתה בישראל

חייל מג''ב אברהם תומר ירה למוות מטווח אפס באיאד תאופיק אבו רעיה כשהוא ישוב על הקרקע וגבו מופנה אל הקיר, בדירה ביפו בה נתפש ''כשוהה בלתי חוקי'' (שב''ח). אם הופעל עליו נוהל עצירת שב''חים הוא כנראה גם היה כפות בידיו.
כל פשעו של אבו רעיה שביקש לפרנס את משפחתו כדי שאשתו ההרה תלד ילד בריא.

אברהם תומר הועמד לדין באשמת הריגה ונמצא אשם. העונש המרבי על הריגה הוא 20 שנות מאסר.
לפני מספר ימים, ב-‏9 בנובמבר, גזר עליו השופט ד''ר עודד מודריק שנת מאסר בלבד. בניכוי שליש ועוד הקלה מנהלית יישב העבריין בכלא פחות משמונה חודשים. עבריינים המורשעים בסעיפי הונאה זוטרים מקבלים עונשים כבדים לאין ערוך.

בבואו להצדיק את גזר הדין המעליב הזה, ממזער מודריק את מעשה ההרג לכדי פעולה שבוצעה ''בהיסח הדעת'', אם כי במקום אחר בפסק הדין כותב מודריק כי החייל היה צריך להיות מודע לכך ולצפות כי טעינת כדור בקנה בנשק לא נצור סופה לפגוע באדם הניצב מולו. האם החייל הרג את אבו רעיה בכוונה תחילה? לכך אין לי הוכחה, אולם גם נימוק ''היסח הדעת'' נשמע מאולץ. המציאות של ארבעים שנות כיבוש ישראלי הפכו את חיי הערבים לזולים ביותר, והזולות והזלזול בחיי ערבים באו לידי ביטוי גם במקרה הנדון.

גם אם יטען הטוען שעונש המקסימום של 20 שנות מאסר הוא החמרה יתירה, אזי אין ספק שבין עונש המקסימום לבין שנת מאסר יש מגוון אפשרויות ענישה ראויה שיתנו משקל נאות לחייו של תאופיק אבו רעיה, ככתוב בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו: אין פוגעים בחייו בגופו או בכבודו של אדם באשר הוא אדם.

השופט מודריק ופסק דינו מבטאים גזענות בוטה. הוא מגייס את השפה המשפטית הלכאורה נקייה לזילות חיי ערבים.
זהו פסק דין של שלהי רפובליקת ויימאר הישראלית ושקיעתה לעבר מדינת המתנחלים.
לבושתנו השופט הזה מוזכר כמועמד לבית המשפט העליון.

כמה סמלי שגזר הדין של מודריק ניתן ביום בו ציינו 70 שנים לליל הבדולח.
אני ניצול ליל הבדולח ולכן הוטבע בד.נ.א שלי גן המגלה רגישות מיוחדת לכל תופעה של גזענות. היחס לחיי ערבי פלסטיני העולה מגזר הדין נמצא באותו קו רצף של היחס לחיי יהודים אז, בנובמבר 1938.

העובדה שלשכת עורכי הדין לא פרסמה מחאה על גזר הדין מכתימה גם אותה בכתם הגזענות. זהו מסוג האירועים המצדיקים מושב מיוחד של הכנסת, אלא שאין 30 חכי''ם שידרשו זאת. שופט גרמני שהיה מוציא היום מתחת לידיו גזר דין דומה למי שהרג יהודי כפות מטווח אפס, היה מסולק מהמערכת. בגרמניה הפיקו יותר לקחים מהשואה מאשר בישראל.

עודד מודריק מופיע בגזר דין זה כאחד ממבשרי המרזליזציה (על שמו של ברוך מרזל ממתנחלי חברון) של המשפט בישראל. בגטו האפרטהייד בחברון בוודאי יריעו לכבוד ''כבוד השופט''.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


להשמיד אותנו? מה פתאום.
ע.צופיה (יום ראשון, 30/11/2008 שעה 16:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאורעות 1921, מאורעות 1929, הטבח בחברון, מאורעות 1936-1939, המופתי עוזר לנאצים, מלחמת תש''ח, פדאינים, פת''ח, מלחמת ששת הימים, מלחמת יום כיפור, האינתיפדה הראשונה, מלחמת המפרץ, האינתיפדה השניה, מתאבדים,קאסמים.

מה, הערבים רוצים להשמיד אותנו? איזו בדיחה!
הרי כל מה שמניתי למעלה הם מחוות לשלום וידידות, רק שאנו באטימותנו לא הבנו זאת.
מזל, מזל גדול שיש את ספירו וחבריו שמבינים את הפלסתינאים ומסבירים לנו, המטומטמים, מיהם ומה כוונותיהם של הפלסתינאים.
ספירו, מצבה של זכוכית יקימו לך בכדי שכולם יראו איזה ח... היית ונשארת.
_new_ הוספת תגובה



להשמיד אותנו? מה פתאום.
סתם אחד (יום שני, 01/12/2008 שעה 17:45)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטירוריסטים במומבאי חיפשו את המרכזים היהודיים
_new_ הוספת תגובה



להשמיד אותנו? מה פתאום.
ע.צופיה (יום שני, 01/12/2008 שעה 20:33)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בין היתר.
_new_ הוספת תגובה



להשמיד אותנו? מה פתאום.
סתם אחד (יום שלישי, 02/12/2008 שעה 16:10)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם היו להם מספיק מטרות יהודיות כדי לרצוח 5000 כפי שזממו - הם לא היו מחפשים אחרות.
_new_ הוספת תגובה



להשמיד אותנו? מה פתאום.
ע.צופיה (יום שלישי, 02/12/2008 שעה 17:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מבין שאתה ממש ''שוחה'' בתוך ארגוני הטירור המוסלמיים.
בקיאות לשמה .
_new_ הוספת תגובה



עז ידידי ,
סתם אחד (יום רביעי, 03/12/2008 שעה 9:54)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תפסיק עם הציניות .
אם אתה סבור שהערבים-המוסלמים לא רוצים לחסל אותנו , תגיד את זה בלשון ברורה .
מתקפת הטירור בהודו כוונה לא רק נגד המלונות ,בתי החולים והרכבת . היא כוונה גם נגד מוסד יהודי ! לא בטעות אלא מסיבות אידאולוגיות .
מה הליגלוג הזה ''בקיאות לשמה'' ? האם ההתקפה על בית חבד לא הייתה בגלל שינאת היהודים ? בית חבד היה על אדמה פלסטינית ?
_new_ הוספת תגובה



ההתקפה על בית חבד היתה עונש מהשמיים
עמיש (יום רביעי, 03/12/2008 שעה 11:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על זה שחבד הם תנועת ימין סהרורית שהתנגדה להתנתקות מרצועת עזה.
אנחנו רואים כי כל מתנגדי ההתנתקות, בזה אחר זה, נענשים בידי שמים. (כולל הצמח שהיה פעם ''הרב'' אליהו.)
_new_ הוספת תגובה



ההתקפה על בית חבד היתה עונש מהשמיים
סתם אחד (יום רביעי, 03/12/2008 שעה 13:17)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם-יש הרואה
וגם שרון ובנו,כמובן
כולל אולמרט
_new_ הוספת תגובה



ההתקפה על בית חבד היתה עונש מהשמיים
סתם אחד (יום חמישי, 04/12/2008 שעה 5:05)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ידעתי שאתה מאמין בעונש מהשמים .
אבל אם כן אז תראה מה יקבל אהוד פלולה ומפלצתו בבחירות .
גם על שמרצ נדע רק ב11/2/09
יולי תמיר , יריב אופנהיימר , גם הם על הכוונת של ''שמים''

ואם זה כך אז נראה מה יעשה ''שמים'' ל BB .
_new_ הוספת תגובה



עז ידידי ,
ע.צופיה (יום רביעי, 03/12/2008 שעה 15:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל המידע שיש לנו כרגע על ההתקפה הנפשעת במומבאי הוא מקוטע וספק אמין. יש טוענים שבית חב''ד היה מטרה מובהקת ויש טוענים שזה היה באקראי ויש טוענים שזה היה כחלק מהתקפה על מקומות בהם שוהים אמריקאים בריטים וישראלים.
אתה אומר דברים בפסקנות כזו כאילו אתה יודע בדיוק מה קרה. ההודים עצמם כנראה עוד לא יודעים ואתה יודע?לכן הערה שלי על ''בקיאותך...''
איני חושב שהערבים-המוסלמים כ מ כ ל ו ל מעונינים לחסל אותנו. יש לנו יריבות עם מספר עמים במזה''ת שגם חלק נכבד מעמנו היה שמח לחסל אותם ולכן זה הדדי.
במקומות רבים בעולם היהודים והישראלים מזוהים כאמריקאים-בריטים ולכן התקפה עליהם כוללת גם אותנו.
אגב, הרב הרצברג היה אמריקאי ולא ישראלי. אתה בהחלט יכול ליחס את בית חב''ד כהתקפה על יעד אמריקאי.
_new_ הוספת תגובה



אולי מספיק עם השטויות?
עמיש (יום רביעי, 03/12/2008 שעה 16:30)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין כל ספק בכך שההתקפה של בית חבד יתה מתוכננת ומכוונת.

אתה יכול להמשיך להסתתר אחרי כל מני פורמליסטיקה מטופשת או אחרי הודעות המשטרה ההודית, איך שבא לך.
לא זו בלבד שזו היתה התקפה מכוונת אלא גם שיש לך משמעויות חמורות מאד.
_new_ הוספת תגובה



אולי מספיק עם השטויות?
ע.צופיה (יום רביעי, 03/12/2008 שעה 17:59)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההתקפה הייתה מתוכננת ומכוונת, על זה אין ויכוח.
מדוע בית חב''ד? הושמעו גירסאות שונות. איני יודע מאין הבטחון המוחלט שלך לגבי כוונת המחבלים. אני איני יודע בודאות ולכן איני פסקני כמו ה''סתם'' וכמוך.
אגב, כל המידע האמין שיש לנו בא מהמשטרה ההודית.
מה המשמעויות החמורות מאוד?
_new_ הוספת תגובה



אולי מספיק עם השטויות?
עמיש (יום רביעי, 03/12/2008 שעה 18:02)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המשמעויות החמורות הן שהיהדות עומדת בפתח מתקפה עולמית.
זה יביא לכך שיהודים יתנערו בתוקף ממדינת ישראל וממדיניותה וינסו להתנתק ממנה בנוסח נטורי קרתא.
_new_ הוספת תגובה



אולי מספיק עם השטויות?
ע.צופיה (יום רביעי, 03/12/2008 שעה 20:11)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו פרשנות מרחיקת לכת.
לא אבקש ממך לבסס אותה על עובדות כי הן ממילא לא בעלות משמעות אצלך.
אז שיהיה סוף שבוע שקט ונעים לכולם.
_new_ הוספת תגובה



אתה קשקשן חסר תקנה
עמיש (יום רביעי, 03/12/2008 שעה 20:49)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איזה הוכחות אפשר להביא לדבר שעשוי אולי להתרחש בעתיד?
_new_ הוספת תגובה



אתה קשקשן חסר תקנה
ע.צופיה (יום רביעי, 03/12/2008 שעה 22:11)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על סמך איזה עובדות אתה מבסס את הערכה העתידית שלך?
_new_ הוספת תגובה



אתה קשקשן חסר תקנה
סתם אחד (יום חמישי, 04/12/2008 שעה 5:24)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש תהליכים שנקראים ''אקסטרפולציה'' או ''אינדוקציה'' .
למשל , מאלתוס טען שאירלנד עומדת לפני אסון . הוא נימק זאת וצדק . הוא טען שתפוקת המזון מפגרת אחרי גידול האוכלוסין וטעה . בשני המיקרים הוא הביא תמיכה להשקפתו .

אתה יכול לנסות לתמוך בהשקפתך .

אני סבור שהאוכלוסיה העולמית גולשת למלחמה רחבת היקף ויש לי הסברים .

גם אתה יכול לנסות זאת .
לדעתי אתה לא רוצה להעמיד את התיאוריה שלך במבחן וביקורת .
_new_ הוספת תגובה



אולי מספיק עם השטויות?
סתם אחד (יום רביעי, 03/12/2008 שעה 21:48)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו לא פרשנות שלו, זו פסיכוזה שלו.

יהודים מתנתקים מישראל כבר 20 - 30 שנה לא בגלל מה שישראל מייצגת ובודאי לא בגלל האיום שמולה, אלא שבכל דור ודור מתרחקים הצעירים מהיהדות כתהליך טיבעי של התבוללות בקהילות המארחות. תהליך מוכר וידוע בכל עם וגם אצלנו.

אבל אם וכאשר יקומו אנטישמים גם בארה''ב ויתחילו לרדוף בהם, אז היהודים שעוד יישאר יהודים יברחו בטח לישראל.

זה גלגל ההסטוריה. כמו שעון מתקתק.
_new_ הוספת תגובה



אולי מספיק עם השטויות?
ע.צופיה (יום רביעי, 03/12/2008 שעה 22:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז?
לא כל-כך הבנתי את האמירה שלך.
_new_ הוספת תגובה



אולי מספיק עם השטויות?
סתם אחד (יום רביעי, 03/12/2008 שעה 22:14)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מה אתה רוצה שאני אעשה עם הבעיה שיש לך?
_new_ הוספת תגובה



אולי מספיק עם השטויות?
ע.צופיה (יום רביעי, 03/12/2008 שעה 22:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כלום.
זו בעיה שלי.
_new_ הוספת תגובה



אולי מספיק עם השטויות?
סתם אחד (יום רביעי, 03/12/2008 שעה 22:18)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה היה הסבר לאמירתו השגויה של עמיש: ''המשמעויות החמורות הן שהיהדות עומדת בפתח מתקפה עולמית.
זה יביא לכך שיהודים יתנערו בתוקף ממדינת ישראל וממדיניותה וינסו להתנתק ממנה בנוסח נטורי קרתא.''

אלא שעמיש תמיד הולך עקום.
_new_ הוספת תגובה



אולי מספיק עם השטויות?
ע.צופיה (יום רביעי, 03/12/2008 שעה 22:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לך בעיה עם עמיש ולעמיש יש איתך.
שניכם, בענין זה חושבים עקום.
אני לא בעסק שלכם.
_new_ הוספת תגובה



אולי מספיק עם השטויות?
סתם אחד (יום רביעי, 03/12/2008 שעה 22:47)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תדבר בשימך. לי אין שום בעיה עם אף אחד.
דיברתי על העסק שלך עם עמיש.
אני מקווה שהבנת הפעם.
_new_ הוספת תגובה



אולי מספיק עם השטויות?
ע.צופיה (יום רביעי, 03/12/2008 שעה 22:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לי שום עסק עם עמיש.
אתה פשוט נדחפת למקום שאינך צריך להיות ויצאת עקום.
_new_ הוספת תגובה



אולי מספיק עם השטויות?
סתם אחד (יום חמישי, 04/12/2008 שעה 5:18)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נאמר במפורש ששני מחבלים שכרו שם חדר יום קודם . נראה לך שזה היה מיקרה ?
היצמדותך לטיעון ''מיקרה'' או ''לא ידוע'' מאירה אותך באור מגוחך .
_new_ הוספת תגובה



אולי מספיק עם השטויות?
ע.צופיה (יום חמישי, 04/12/2008 שעה 6:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה רצו לחזור בתשובה וכאשר טעמו מהאוכל ,התחרטו וקרה מה שקרה.
הכל מתחיל מהבטן.
_new_ הוספת תגובה



עז ידידי ,
סתם אחד (יום חמישי, 04/12/2008 שעה 5:15)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יכול רק להתפעל מטכניקת הריכוך שלך . וגם מהסיבוב של העובדות .
שינאתנו לערבים אלה ואחרים היא תגובה להתקפותיהם עלינו .
במקומות שונים בעולם יש ביטויי שינאה כלפי יהודים בכלל וישראל בפרט .
במקומות שונים שורפים דגלים של ארהב וישראל בו זמנית .
לאחרונה זה היה בפאקיסטן .
נדמה לך שלא יודעים מה הוא דגל ארהב ?
את דגל ישראל ששרפו שלשום בפאקיסטן היה על המפגינים לייצר , כי הוא לא זמין שם !
במצעדים של אירן או חיזבללה בלבנון צועדים על דגל ישראל .
במצרים היקרה שלנו שורפים את דגל ישראל מדי פעם .
אבל שם זה מאהבה . הא הא הא .
_new_ הוספת תגובה



עז ידידי ,
ע.צופיה (יום חמישי, 04/12/2008 שעה 6:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה על המחמאות.
זה העיקר כל יתר מה שכתבת לא מעניין.
_new_ הוספת תגובה



ספירו, בלי לטרוח לקרוא את כל הגועל שלכה
סתם אחד (יום ראשון, 30/11/2008 שעה 16:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבתה בהתחלה:
''''הפלסטינים ניסו ומנסים להשמיד אותנו''

אני רוצה רק לתקן אותכה,

לא רק הפלסטינים רוצים להשמיד אותנו, אלא כל הערבים
ואולי אפילו כל המוסלמים...

תמשיך לעשות מזה בדיחה...

חזי
_new_ הוספת תגובה



לא להגיב
סתם אחד (יום ראשון, 30/11/2008 שעה 18:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ע.ג
אני לא מבין למה אתם מתרגשים מספירו. האיש כבר אבד מזמן כל קשר למציאות.
_new_ הוספת תגובה



לפעמים טוב שהמוגלה יוצאת .
סתם אחד (יום ראשון, 30/11/2008 שעה 18:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפשר להשמיע טיעונים מנוגדים לכותב השוגה .
הנה קישור
שודר באל-גזירה !

אבל זה חסר ערך . הכותב תצה מזמן את השורות , הוא רק לא מודה בזה לעצמו .

זו הפעם הראשונה שאני קורא מאמר שכתב יהודי ישראלי ובו הצעות כיצד לנצח את ישראל !

הנה דבריו בציטוט
צעד ראשון: שריפת כל תעודות הזהות שהוציא הכובש.
צעד שני: הפסקת רכישת מוצרים ישראלים והמרתם בתוצרת מקומית או מיובאת מירדן. המצוקה שתיווצר לא תהיה הרבה יותר גדולה ממה שהיא כיום, אבל תיצור את התרוממות הרוח וההקרבה שתבוא בעקבותיה.
צעד שלישי: הפסקה מוחלטת של עבודת פלסטינים במפעלים ישראלים בשטחים הכבושים. יש לרשות הפלסטינית מקורות נדיבים בכדי לממן לעובדים את משכורותיהם תמורת החרמת מקומות העבודה של הכובש.
צעד רביעי: הפסקת השימוש במחסומים ונקודות המעבר. ישראל השקיעה מיליונים במחסומים ובמעברים, וכשאלה יישארו מיותמים, יוכח לעיני כל האבסורד שבהשקעות עתק אלה.
ישנן שיטות רבות נוספות והכתוב כאן הוא דוגמאות בלבד.

שלטונות הכיבוש הישראלי ינסו לשבור את המאבק הלא אלים בדרכים שונות, אולם לא יוכלו לעשות זאת לאורך זמן אם הפלסטינים יגלו כושר עמידה, שילווה באופן ודאי בתמיכה בינלאומית הולכת וגוברת במאבקם בכיבוש.

-----------------------------------------------------
הכותב מייעץ לפלסטינים , בלי כחל ושרק . כל תגובה מילולית מיותרת . הוציאו צו האוסר עליו לשהות בישראל לנצח , בטלו את אזרחותו הישראלית , קחו אותו לגבול ותנו לו בעיטה חזקה בתחת .
_new_ הוספת תגובה



הוא צודק בכל מילה
עמיש (יום ראשון, 30/11/2008 שעה 20:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עצותיו טובות והן לגיטימיות.
אילו היה לפלשתינאים קצת שכל הם היו מכריזים על מרי אזרחי נגד שלטונות הכיבוש ומצליחים לפורר אותו ללא כל אלימות וללא שפיכות דמים.
בכך היו מועילים הן לעצמם והן למדינת ישראל.
רק אויבי המדינה יכולים להתנגד לפעולה כזו מצד בני העם הפלשתינאי ולתוצאות המבורכות היכולות לנבוע ממנה.
_new_ הוספת תגובה



אני צודק בכל מילה .
סתם אחד (יום ראשון, 30/11/2008 שעה 20:04)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה עשוי מאותו חומר וגם אתה מוזמן לצאת מכאן .
_new_ הוספת תגובה



הוא צודק בכל מילה ?
סתם אחד (יום ראשון, 30/11/2008 שעה 20:37)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמיש,

עוד לא נתקלתי בערבי אשר דואג לאינטרסים של יהודים.

לא בארץ ולא בגולה.

רק היהודים דואגים לערבים יותר מאשר לעצמם.

או אולי לא מדובר ביהודים אלא בגייס חמישי ?

חזי
_new_ הוספת תגובה



אתה כרגיל
עמיש (יום ראשון, 30/11/2008 שעה 21:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סתם מקשקש
_new_ הוספת תגובה



אתה כרגיל
סתם אחד (יום ראשון, 30/11/2008 שעה 21:59)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם הוא מקשקש אז הצג בבקשה הוגה דיעות ערבי רצוי מוסלמי שמיעץ ליהודים כיצד לנצח את עמו .
_new_ הוספת תגובה



גם אתה מקשקש
עמיש (יום ראשון, 30/11/2008 שעה 22:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



גם אתה מקשקש
סתם אחד (יום שני, 01/12/2008 שעה 5:31)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יכול רק להצטער על רדידותך , על חוסר הבנתך ועל זה שאתה בן עמי .
_new_ הוספת תגובה



הוא צודק בכל מילה ?
סתם אחד (יום שני, 01/12/2008 שעה 17:49)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תתפקח - זה עסק רציני ומכניס.המון אירגונים אנטישמיים שמאחוריהם כסף נפט תורמים לאנשים האלה כדי שיגרמו לדמורליזציה
הם חיים מצויין ואפילו תומכים ביוסלה
_new_ הוספת תגובה



לפעמים טוב שהמוגלה יוצאת .
סתם אחד (יום שני, 01/12/2008 שעה 17:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכותב חצה את השורות של השורות ועבר לנקודות
_new_ הוספת תגובה



תן לי לתקן את הדמגוגיה שלך, ספירו
סתם אחד (יום שני, 01/12/2008 שעה 1:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא גדלת על ''שטיפת המוח שהפלסטינים ניסו ומנסים להשמיד אותנו''
אלא על האמת שהערבים רוצים להשמיד אותנו. אם היה לך אז רדיו בבית היית גם יכול לשמטוע זאת בשפה ברורה בערבית ובשפה מצחיקה בעברית (''קול הרעם מקהיר''). היה אז לרבים הרצון להשמידנו. עדיין נותרו ערבים רבים שלא משלימים עם קיומה של מדינה מערבית, לבנה, יהודית במזרח תיכון שחור, מוסלמי. גם אם תתעלם מהאמת הזאת, האמת הזאת לא תתעלם מקיומך.

הפלסטינים היום רובם מעוניינים להשמידנו. למה אתה חושב שהם משגרים קסאמים גם בהודנה? לחלק סוכריות מצופות בשוקולד לילדים יהודים? הערבים הם השועל בכיפה אדומה, שרוצים לבלוע את ישראל ולהתחזות כממשיכי בני ישראל בדורנו, בבחינת ''הרצחת וגם ירשת''!!!!
חמאס אומרים זאת בגלוי כמעט יומיום. הפתח רומז, משאיר את הסימנים באמנת הפתח ומדי פעם מפעיל טרור. גם הם עדיין לא הכירו בזכות קיומה של מדינה יהודית וכל המגעים שלהם מתנהל עם האוייב שהוא ה''ישות הציונית'' (שם קוד מקובל בחברה הערבית להביע ברמיזה עבה את אי ההסכמה לקיומה של ישראל).

כרגיל ספירו מעלה תיזה מופרחת וגם כושל להשיב עליה בצורה לוגית ורציונלית. הוא מתחיל בהנחה בלתי מבוססת שאם נבדוק כמה בצד הפלסטיני רוצים להשמיד את ישראל וכמה יהודים רוצים להשמיד את הפלסטינים אז ''התוצאות תהיינה אולי מפתיעות לכאן או לכאן'' בשעה שאנחנו מכירים סקרים שנעשו בעניין בשנים האחרונות ומראות בצורה נחרצת שרוב מכריע של הפלסטינים רוצה בהשמדת ישראל (גם לפי סקרים של אוניברסיטת רמאללה).
בישראל לא ראיתי ולו סקר אחד שמראה שהישראלים רוצים את השמדת הפלסטינים.
אבל בכל זאת, ספירו מרהיב עוז ומרחיב גוזמה כשפתאום הוא מתייחס למי חזק יותר ואומר ''אבל בפועל, אם בכלל ניתן לדבר על השמדה, יד היהודים על העליונה.'' הוא מנסה להגניב בקטנה שבכל זאת ליהודים יש יכולת להשמיד והם גם ירצו לעשות זאת מתי שהוא. שוב היהודים אשמים כשהפעם הם חזקים מדי לפי ספירו. פעם היהודים היו אשמים משום שהם היו חלשים מדי. בקיצור, היהודים תמיד אשמים בגלל שהם יהודים. בדיוק מה שטוענים האנטישמים.

אבל התכוון ספירו לרע ויצא לו טוב. שלמרות שהשאלה אינה מי יכול להשמיד את מי, אלא מי רוצה להשמיד את מי. לישראל יש את הכוח להשמיד את הפלסטינים ואם היתה רוצה היתה יכולה לעשות זאת. עובדה שהיא לא עושה זאת, כלומר, היא יכולה אבל לא רוצה. לעומת זאת, הפלסטינים רוצים להשמיד את ישראל, אבל לא יכולים. רק אם נסייע לפלסטינים להקים מדינה ולבנות כוח, הם בסופו של דבר יממשו את רצונם. מכאן שאסור לנו לתת לפלסטינים לבנות מדינה עם כוח, כי היא תהווה מוקד להמשך הסכסוך בעצימות גבוהה.

ספירו לכן מפר את כללי ההגיון. הוא רוצה לראות הרבה יותר דם יהודים שפוך כדי להאמין שהערבים רוצים להרוג את היהודים. הוא שוב פעם בורח למקום מפלט הרמאים וטוען ש''לפלסטינים מעולם לא היה הכוח להשמיד את היהודים או את ישראל, ולכן גם לא עשו כל ניסיון בנדון''. שוב פעם הוא בורח משאלהת ''הרצון'' לשאלת ''הכוח'' או היכולת לממש את הרצון. הוא לא עושה הבחנה מושכלת ולא מצליח להפיק לקח אמיתי מהמציאות עקובת הדם שאופפת את כל חייו.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



משטרה חסרת אונים של ספירו
סתם אחד (יום שני, 01/12/2008 שעה 1:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן, יש כאן שיטה של דמגוגיה לפיה מי שלא יכול להציב את השאלות הנכונות כמו גדעון ספירו, כך גם אין לו את התשובות המספקות.

דמגוגיה ספירואית, כבר אמרתי?

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



ברית החזירים של ספירו
סתם אחד (יום שני, 01/12/2008 שעה 1:45)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לגנות את מי שפגע בבית קברות מוסלמי. אבל יש קודם לגנות את מי שפגע בבתי כנסת יהודיים, בבתי יהודים, באנשים יהודים רק משום שהם יהודים. כי רצח יהודי באשר הוא יהודי ובגלל שהוא יהודי הוא המעשה הנאצי.

ההבדל בין החוליגנים שתקפו בית קברות מוסלמי, לבין האנטישמים הפלסטינים והאנטישמים הניאו-נאצים הוא, שהחוליגנים היהודים הם קבוצה קטנה של בודדים יוצאי דופן לחומרה בחברה היהודית, ואילו האנטישמים המוסלמים והניאו-נאצים הגרמנים הם תופעה רחבה מאוד בחברותיהם.

* כל החברה היהודית בארץ ישראל מגנה את קומץ החוליגנים היהודים,
** הרבה גרמנים מגנים את הניאו נאצים שלהם,
*** כל הערבים לא מגנים את האנטישמים הפלסטינים, להוציא אולי קומץ פלסטינים שגודלו כקומץ החוליגנים היהודים!

ההבדל גדול חביבי, והדמגוגיה שלך לא מצליחה לאחז עיני חכמים!!!!!!!!!!!

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



ברית החזירים של ספירו
סתם אחד (יום שני, 01/12/2008 שעה 1:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי הגיבור ומי הרוצח?

כמובן שמאיר הר ציון הוא הגיבור וסמיר קונטאר הוא הרוצח. מאיר הר ציון הרג 4 בדואים מהשבט ראשידיה, שניים מהם השתתפו ברצח אחותו שושנה. הוא לא יצא לנקום סתם ולהרוג ערבי באשר הוא ערבי. ולכן מעשיהו היה למופת. סמיר קונטאר היה נער מסומם אידיאולוגיה של השמדת יהודים (שספירו מכחיש את קיומה של האידיאולוגיה הזו) גם בלי שהכירם והוא חתר להגשימה ויצא ורצח. ולכן סמיר היה ראוי למות ולא לחזור על שניים ללבנון.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



מאבק לא אלים של ספירו
סתם אחד (יום שני, 01/12/2008 שעה 2:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב פעם מדבר ספירו על יכולת ישראל 'לטבוח בהמוני מפגינים', כאילו ישראל היא בולשביקית מתוצרת ספירו!. ספירו בלי משים משבח את ישראל, כי לישראל יש יכולת לטבוח המוני מפגינים מכל סוג וצורה !!!!

אינני מקבל את הניתוח הדלוח של ספירו בענייני האינתיפאדות ובעניין ד''ר עוואד. ספירו כמובן מביא את זוית הראיה הצרה שלו שנשענת בד''כ על מידע חסר, מוטה ומגמתי.

אבל אומר כמה מילים לגבי הצעתו לחזור למאבק לא אלים.
מהו אותו מאבק לא אלים? רק מלחמה עם אבנים וקצת יריות רובים ואקדחים? הצתת רכוש יהודים? למה לדבר במונחי מאבק? למה לא לדבר שלום ולוותר אל מול וויתורים ישראליים?

ספירו רואה את הצורך הטבטוני הערבי למאבק ולשפיכות דמים. וזה אומר דרשני, ומעלה ספיקות לגבי שפיות טענותיו.

אני, כישראלי, יהודי וציוני אשמח אם הפלסטינים לא ישתפו פעולה עם כוחות הכיבוש, יוותרו על תעודות התושב שלהם, יוותרו על זכויות היתר, יחרימו ציוד וסחורה ישראליים (שאלה לספירו: אתה מתכוון שהם גם יפסיקו לגנוב רכוש, מכוניות, סחורות מישראל לשטחים? אתה רציני?).

אם הפלסטינים יתנהגו כבני אדם חא נצטרך מחסומים ונקודות מעבר. נשמח אם הם לא יבכו לנו ויבקשו לעבוד אצלנו. מבחינתנו עדיף שיחזרו לעבוד במפרץ הפרסי. שם מקומם ושם הם מרוויחים הרבה כסף. שילכו לעיראק ויעזרו לה להשתקם. מי רוצה שהם יסתובבו לנו כאן בין הרגליים?

תאמין לי שאם הפלסטינים יעשו את השביתה הלא אלימה הזאת אף אחד לא ירצה לשבור אותם. להיפך, נעודד אותם לצאת ולעשות לביתם בארצות ערב, כמו שעשו בשנות ה-‏80 (הם גורשו ע''י אחריהם מהמפרציות ומעיראק ב-‏1990 בגלל משבר פלישת עיראק לכווית ומלחמת המפרץ הראשונה) וחוזרים בחלקים קטנים יותר כבר היום.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



נבלה משפטית נעשתה בישראל של ספירו
סתם אחד (יום שני, 01/12/2008 שעה 2:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני בהחלט מקבל את פסיקת השופט ומעריך שהיא היתה מקצועית ואמינה. אינני רואה כל צורך לחקור לשווא בהעדר עובדות אחרות וחדשות, שאינן נמצאות גם אצל מר ספירו.

כמובן שספירו עושה את ניבלתו הקבועה ומנסה להשוות את האירוע הזה לליל הבדולח. טוב, כנראה שספירו לא יודע מה זה ליל הבדולח (דרך אגב, ספירו משתמש בביטוי הנאי של האירוע הזה. האם זה אומר דרשהו?! אני משער שלפי הלוגיקה של ספירו אנחנו צריכים למצוא בזה משהו עליו). לכל היותר התאריכים כמעט דומים. מעבר לזה אין כל דימיון. אני משער שלכמה שמאלנים אנטי ציונים כמו ספירו גם כל יש שפם כמו להיטלר. האם זה עושה את השמאלנים האלה לדומים להיטלר? כנראה שלפי עקרונות הקיום הספירואידיים - כן.

כולנו ניצולי ליל הבדולח... ניצולי המלחמה ההיא.... לכולנו טבועים בד.נ.א שלנו גן במגלה רגישות לכל תופעה של גזענות. כמובן שפרשנותנו על 'מהי גזענות' שונה. גם הגדרת 'מיהו אוייב' הגדרתנו שונה. לכן ספירו לא מבין את האנשים שמסביבו. לכן ספירו מדביק על כל האנשים שמסביבו את תו הגזענות.

ספירו מגזים כדרכו, אבל יורד לאשפתות כשהוא מציע לנו ללמוד לקח מהשואה ולהגיש את הלחי השניה לטרור. הגרמנים הפיקו כלקחים מהשואה בתור הרוצחים בשואה. היהודים הפיקו לקחים בתור קורבנות השואה. הלקחים הם רבים עם חיה קטנה הינהם, שאומרת שיש לכבד את האחר והשונה. אבל הלקחים האלה גם אומרים, שמי שקם על העם היהודי לחסלו בגלל היותם של היהודים יהודים, יש לנקוט לגביו צעדים כפי שהיו אמורים להינקט כלפי הנאצים. עם קמים ריבוא ערבים ודורשים להרוג יהודים בגלל שהם יהודים, אז יש מקום להכריתם ולא לסובב את הלחי השניה. זה מקובל היום גם על הגרמנים הנאורים.

לגבי גטו האפרטהייד בחברון אני חושב שעלינו להסיר מיד את המגבלות הגזעניות כנגד יהודים ולהתיר להם להיות כאחד האדם, חופשיים לתור את חברון ולבנות בה בית.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



נראה לי שספירו צודק
סתם אחד (יום שני, 01/12/2008 שעה 2:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היהודים בארץ ובעולם מניחים משום מה שליהודים זה לא יכול לקרות.
ההנחה הנסתרת שמניעה את העוורון המוסרי של העם הזה היא שיהודים
אינם ככל האדם. ההתבהמות שהיתה מנת חלקן של כל האומות הגדולות בתקופות
השפל שלהן, לישראל אינה נוגעת: היהודים הם עם נבחר, לא במובן האותנטי אליו
התכוונו בתנ''ך - היהודים כבעלי זכות של היות נבחרים בידי האל - אלה 'עם נבחר'
במובן המוכר של über alles. ההתבהמות המאפיינת את העם היהודי בזמן הזה
מראה באופן ברור שהיהודים הם בני אדם ככל העמים, ושהזכות להיות נבחר היא
אכן זכות ניקנית ולא דבר מובן מאליו. ודווקא בתקופות שפל כאלה צצים
הפוליטרוקים מטעם היהדות כדי להגן עד חרמה על הכבוד האבוד של היהודים.
אך כבוד הוא עניין הנרכש בעמל רב, ולא בהקשה אובססיבית על מקלדת ישנה.

התזה של ספירו נכונה: ביום שהיהודים בארץ ישראל וויתרו על הערכים שייחדו
אותם כעם מיוחד בעל מורשת של מוסר, פג תוקף החוזה של היהדות עם אל כל
יכול. אין לחזיר פריווילגיות, רק חיי נצח של דישדוש בבוץ האהוב עליו. פג גם
תוקף הקושן היהודי על ארץ ישראל. כי לא בכחש ובעושק ירכוש עם את ארצו.

היהודים איבדו את ארץ ישראל עם הניצנוץ הראשון של גבהות הלב של צבא
הכיבוש, עם הילד הפלסטיני הראשון שאיבד עין בעת הפגנה נגד הצבא הישראלי.
הבעיה האמיתית היא כמובן שאלה מצבים של 'אין-חזור' - את הכבוד האבוד
אי אפשר להחזיר באמצעות הכתיבה האובססיבית שנועדה לכסות על ערוות
הזונה היהודית ששמה ישראל.
_new_ הוספת תגובה



[•] נראה לי שספירו צודק
סתם אחד (יום שני, 01/12/2008 שעה 17:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]...
_new_ הוספת תגובה



נראה לי שספירו בתור דמגוג צודק
סתם אחד (יום שני, 01/12/2008 שעה 20:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ערמת הארס וההרס שאתה צובר בתוך עצמך בודאי שהשפיעו על שיקול דעתך (ואולי התהליך היה הפוך?). כל כך הרבה דיברי זבל בכל כך קצת מילים, זה הישג שאתה יכול רק להתגאות בו.

מה שאני קורא מדבריך הוא שאתה אדם מנותק מהעם ומהארץ שאתה חי בינהם ובה ושאתה לא רואה דברים עצמם, אלא רק את שיברי השתקפותם המעוותת דרך עדשות חייך.

ההתבהמות דבקה באנשים כמוך שחושבים שהיהודים הם לא עם ככל העמים. אתם עדיין מסתכלים על היהודים כמו שהסתכלו עליהם בעולם לפני 1948, עם ללא ארץ, שאין לו זכות קיום לעצמו והוא חייב להתבולל בעמים או להיות מושמד.

מכאן גם טענתך שאין ליהודים זכות בארץ ישראל. וכשהם כבר רוצים לממש זכות בלב ארץ ישראל אתם טוענים שזוהי פלסטין, וארץ ישראל היא גבולות 49' או גבולות החלוקה. אנשים כמוך מטפחים את היודנריין כערך מוסרי - פוליטי.

הוותרנות על ערכים יהודיים היא רצון השמאלנים האנטי ציונים. אז מה אתה בא לספר לנו שהיהודים ''וויתרו על הערכים שייחדו אותם כעם מיוחד'' ? הרי לא מעניין אותך העם היהודי, אלא הפלסטינים שרוצים לזרוק את היהודים מכאן ולא יוצא להם.

היהודים לא מחפשים שום קושן, עוד מונח גלותי תורכי שבה להצדיק את הכיבוש האסלאמי שאתה כה מעריץ. מבחינת היהודי עדיף שהחזירים ימשיכו להתבוסס בתל אביב ושלא יפריעו להתנחל בארץ.

היהודים לא איבדו שום ארץ ישראל, לכן אתה וכמותך רוצים לגנוב להם אותה.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שלישי, 02/12/2008 שעה 6:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך מדגימים את טענתי בדבר העיוורון המוסרי שפשה בקרב היהודים.
הסגנון הקולני הקורא לשמאל הישראלי 'חזירים' מבייש רק את הכותב.

ברלה ברלה צא החוצה, אמא ואבא יתנו לך עוגה.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה - בוא נלך למזרונים
סתם אחד (יום שלישי, 02/12/2008 שעה 8:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך מדגישים את העיוורון שפשה בקרב היהודים
העיוור לא ידוע שהוא עיוור
הסגנון הקולני הקורא ליהודים חזירים לא מבייש אפילו אותך
אתה מעבר לזה
אתה עיוור שחושב שזו התכונה הנפלאה של המין האנושי
_new_ הוספת תגובה



יוסלה - בוא נלך למזרונים
סתם אחד (יום שלישי, 02/12/2008 שעה 10:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חקיין
_new_ הוספת תגובה



קאנט שמע את ילדייך .
סתם אחד (יום רביעי, 03/12/2008 שעה 10:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השמאל הישראלי מרכיב משקפיים ''שאינו יכול להסירן'' . במשקפיים אלה נראים הערבים כתושבי הארץ ובעליה המסכנים והיהודים הם המהגר הזר שבא לקחת ארץ לא לו .

לצורך הבהרת התמונה האמיתית ובקצרה -
הארץ היא ארצנו , אנחנו בעליה ובניה . אנחנו חזרנו לארצנו והערבים היגרו לתוכה כשהתחלנו לפתח אותה .

ובמקום ליפתן -
הערבים הם קופים , כלבים וחזירים , ככתוב בקוראן . הם ישרפו באש הגהינום עד סוף העולם . במקום 72 בתולות כל ערבי יקבל בתחת 72 פעמים .
_new_ הוספת תגובה



אכן עירן קורא בשמו של קאנט
סתם אחד (יום שישי, 05/12/2008 שעה 13:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אך הרי עירן שונא את הפילוסופים והסופרים.
מה לו לקרוא בשם קאנט שוודאי מתהפך בקברו?

''הערבים הם קופים , כלבים וחזירים ,''

ואם היינו זקוקים להוכחה
שאריה עירן מביע עמדות גזעניות למהדרין
הרי הציטוט שלעיל מספק.

הרי זה אותו עירן שמזמין אותנו ל''קומזיץ''
על האש של שריפת הבתים בחברון.

לאט לאט יורדים הצעיפים, ומתגלה הזונה
הישראלית הטיפוסית במערומיה - הקורבן
שהפך לקלגס.
_new_ הוספת תגובה



אכן עירן קורא בשמו של קאנט
סתם אחד (יום שישי, 05/12/2008 שעה 16:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מומחה מפוקפק לקאנט . אבל את הקוראן אינך מכיר כלל . לו היכרת את הכתוב שם היית יודע שהכתוב למעלה הוא היחס של הקוראן ליהודים ! הקוראן קורא ליהודים בכינויים שהענקתי למוסלמים ! אבל אתה כמובן לא יודע את זה . הקוראן הוא שמצווה על המוסלמי לצאת למלחמה להפצת דת האיסלם . הקוראן הוא שקובע שאדמה שהיה פעם בידי מוסלמי , היא מוסלמית לנצח . אדמה לה הקוראן קורא ''דר-א-סלם'' כאילו מגורי השלום . הקוראן הוא שאומר לכל מוסלמי שחובתו להשליט את האיסלם בחרב על כל אדם אחר . הקוראן הוא שמצווה על כל מוסלמי להרוג את מי שכופר באיסלם . הקוראן הוא שמבטיח 72 בתולות לכל מי שנהרג במלחמה להפצת האיסלם .
אבל אתה דואג לי . באמת תודה .
אמרתי לך להכין תפו''א . הכנת ?
חכה נדליק בית ערבי ותוכל לצלות אותם . . .
_new_ הוספת תגובה



ערימה של שקרים וקשקושים
עמיש (יום שישי, 05/12/2008 שעה 20:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם תוכל להביא מראה מקום מדוייק שבו זה כתוב בקוראן?
_new_ הוספת תגובה



ערימה של שקרים וקשקושים
סתם אחד (שבת, 06/12/2008 שעה 6:04)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני אתן לך כמה מראי מקום .
אבל אני מבין מלכתחילה שאתה לא תקבל את דברי .
אתה תישאר בדעתך ותמצא טיעונים שאינם לוגיים כדי לחמוק מהמסקנות .
אבל בכל זאת בבקשה .

סורה 4 - נשים . פסוק 56 והמשכו .
סורה 4 - נשים . פסוק 91 והמשכו .
סורה 8 - השלל . פסוק 68 והמשכו .
_new_ הוספת תגובה



[•] ויו-יו גם
סתם אחד (שבת, 06/12/2008 שעה 3:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן זורק שמות של פילוסופים באופן סתמי, ועוד יש
לו את החוצפה לומר ליוסלה ''אתה מומחה מפוקפק לקאנט''.

זה מסגיר את הבורות של עירן, היות ואין עירן יודע מה מידת ההבנה
שיש ליוסלה בקאנט או בכל פילוסוף אחר. וליוסלה יש דווקא רקע של
עיסוק ממושך בעבודתו של קאנט.

עירן מניח שיוסלה בעל ידיעה שטחית כפי שטחיות הבנתו של עירן
בפילוסופיה. די הרי לקרוא את תגובותיו של אריה עירן מתקופה של
לפני כשנה כדי להבין שרמת בקיאותו בנושא היא בקיצור 'וויקיפדית'.

יוסלה מנחש שעירן קרא אולי טקסט אחד של קאנט פעם אחת ופנה
לעניין אחר. ואולי לקח קורס אחד בנושא. אך כלפי העולם ובעיני עצמו,
עירן כבר מבין כל שיש להבין בנושא קאנט.

הכי מצחיק זה שעירן מעלה באוב את שמם של פילוסופים ידועים
רק למטרות ניגוח. וזה סימנו של הבור הקלאסי. אנשי רוח בדרך כלל
עוסקים בעבודתם של פילוסופים ידועים למטרות העמקה
ואינטרפרטציה בטקסטים, ולא כתחמושת בוויכוחים פוליטיים.

ובאשר לקוראן, יוסלה אמנם איננו מוחה לקוראן,
אך ממה שעירן כותב בנושא, ניתן להסיק די בוודאות
שעירן, כהרגלו, קרא את גירסת ה'אנציקלופדיה מכלל' של
הקוראן, וכתמיד משתמש בחומר כדי לטעון כפי שטען כבר
בעבר, ש- ''הערבים רוצחים''.

ולסיום כמובן אריה עירן חוזר על הביטוי האומלל
שנפלט לו ברגע של התלהמות גזענית אתמול:

''אמרתי לך להכין תפו''א . הכנת ?
חכה נדליק בית ערבי ותוכל לצלות אותם . . .''

מה ניתן לומר? לאיש אין בושה כלל.
לדבר אחר-כך על קאנט עם איש כזה שפל?
הרי אין איש תרבות בעולם המערבי או המזרחי
שישב לשיחה עם גזען מוצהר, החוגג את בעירת
בתי תושבים בחברון בשל היותם פלסטינים.

[•]...
_new_ הוספת תגובה



הכי קל בשבילי זה להודות . אני מודה
סתם אחד (שבת, 06/12/2008 שעה 6:45)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאני לומד מדי פעם דבר חדש .
אני מודה שהויקיפדיה היא מסלול מרחיב דעת .
אני מודה שלפעמים הויקיפדיה אינה אמינה .
המסקנה הלוגית מזה שהויקיפדיה תמיד אינה אמינה היא כשל לוגי .יוסלה הוא כשלן לוגי .
הוא משתמש במגוון טיעונים שאינם רציפים , שאין המסקנות בהם נובעות מההנחות ,או מהעובדות , או שהעובדות לא רלוונטיות לטיעון או שהוא פונה לרגש ,או לדמגוגיה וכל שאר הטכניקות המוכרות להסתרת המידע .

כשל הסתרת המידע
יוסלה מסתיר את עצמו . יתכן והוא בן תערובת להורים שאחד נאצי-גרמני והשני ערבי-מוסלמי אדוק .

כשל הצלף
ההנחה שאריה עירן הוא גזען , שפל וחסר בושה משום שאריה רוצה את ארץ ישראל עבור היהודים .

כשל הפניה האישית
משפחת אריה נספתה בשואה לכן הוא רוצה להיות קלגס בעצמו .

כשל ההיסטוריון
אם הנאצים נשענו על דארווין ואריה נשען על דרווין הרי שהוא כעין נאצי .

כשל אמצע לא מופץ
חזרה על המישפט הקודם .

כשל הבורות הבלתי מנוצחת
לא חשוב מה אריה יגיד הוא גזען .

כשל הברירה הכוזבת
הוכח שאריה קורא ויקיפדיה ובויקיפדיה יש רק הסברים שטחיים .

כשל בשם הלעג
אם אריה קורא ויקיפדיה אז הוא בודאי טיפש .

אני יכול להמשיך בזה הלאה אבל זה משעמם . כולל התהדרות יוסלה בעיסוק בקאנט אריסטו וחרטא אחרים . שגם אלא כשלים לוגיים . . .

מה נשאר ?
שתי אמירות עליהן אני מוכן להגן בויכוח ראוי .
1 - שהיהודים צריכים לפעול להגדלת מספר צאצאיהם .
2- שהאוכלוסיה האנושית העולמית צריכה להצטמצם .

אינני רואה צורך להגן על הסתירה בין טיעון #1 לבין טיעון #2 . הטיעון שיש סתירה בניהם היא כשל לוגי .
_new_ הוספת תגובה



הכי קל בשבילי זה להודות . אני מודה
סתם אחד (שבת, 06/12/2008 שעה 7:45)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''ההנחה שאריה עירן הוא גזען , שפל וחסר בושה''

אריה, אתה הוא זה המניח שבני שיחך הם טפשים (או לא-יהודים רחמנא ליצלן).
אני לא סתם מניח הנחות ביחס לבני שיחי. אני מגיע למסקנות ביחס לבני השיח
שלי לאחר חילופי דברים די ממושכים, ובהתבסס על דברים שכתבו.

אין צורך להניח מראש שאתה גזען, יהודי תועה, המנצל כל רסיס ידע מבוסס
יותר או מבוסס פחות (בדרך כלל זה האחרון) שברשותו כדי לכפות דעתו על
בני שיחו. הנחה מראש בעניין זה היתה בגדר דיעה קדומה - וזו שיטתך לא שיטתי.

למסקנה שאריה עירן הוא גזען יהודי פר אקסלנס הגעתי כשילוב של שלושה
אלמנטים שבאו לידי ביטוי בכתיבתו: 1. הביטוי המוקדם יחסית ''הערבים
רוצחים'', ו-‏2. החיבור של תאורית ריבוי הילודה היהודית עם ההטפה לטרנספר
הפלסטיני לשם פינוי מקום, ו-‏3. ההזמנה הפומבית כל-כך ל''קומזיץ'' שריפת
הבתים בחברון.

לא צריך להיות גאון, ומוחו הצר של יוסלה מספיק כדי להבין שמי שחוגג על
הבתים השרופים של תושבי חברון רק משום שהם פלסטינים הוא גזען מהסוג
הגרוע ביותר.

כנראה שירדת גם מהפס היחיד שעליו המונורייל שלך עוד קירטע אם
אתה מנסה לבנות טיעון 'לוגי' כדי להצדיק את היהירות הדרושה כדי ללמד
משתתפים באתר פרק בפילוסופיה. יהירות ובריונות אינטלקטואליים אינם
תחליף לשנות הלימוד הארוכות שהן מנת חלקו של כל מי שעושה דוקטורט
בפילוסופיה או בתחום אחר של מדעי הרוח.

אך הרי זה בזבוז אנרגיה לנסות להסביר עניינים פשוטים וידועים למי שכולל
בביטוי אחד את ''קאנט אריסטו וחרטא אחרים''. ממש מפי האתון. וזה אחרי
תגובות ארוכות ומייגעות של עירן שנועדו 'להוכיח' שלפילוסופיה ולספרות
אין תפקיד בחיי העולם.

אם תחילתה של תגובה זו ב''גזען, שפל וחסר בושה'',
אז סיומה ב- בור ועם הארץ.

איש לא אמר שאריה עירן 'טיפש'. אך בהתבסס על כתיבתו
ניתן לומר שהוא בור וגזען.

ומגיעה תודה ליוסלה על שהוא ממשיך לטרוח ולתת מענה מסודר
ומפורט לגמגומים של אי-אה.
_new_ הוספת תגובה



יש לך בעיה וכדאי שתכיר בכך
דוד סיון (שבת, 06/12/2008 שעה 8:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדה הפשוטה היא שרוב העמדות ''המדעיות'' שאריה עירן גייס כדי לתמוך בעמדותיו הפוליטיות הופרכו ברובן. ההפרכות הללו לא שינו ולו כזית את עמדותיו הפוליטיות. מכאן שלא בחינה של שאלות מדעיות חשובה בעיניו אלא הצגת העמדות הפוליטיות וגיוס ''המדע'' כדי לשכנע - המדע כקרדום לחפור בו.

למשל הוא אינו רואה את הדמיון בין הדרך שלו והדרך שעשו הנאצים על בסיס מה שהם חשבו כעמדותיו המדעיות של דארווין. מצד שני הוא ממשיך לטעון שדבריו מבוססים על הביולוגיה. הוא גם טוען שדבריך בהקשר הזה הם כשל כי אתה טוען ''אם הנאצים נשענו על דארווין ואריה נשען על דרווין הרי שהוא כעין נאצי''.

אבל מה שרובנו נוהגים לשכוח שדארווין עצמו טען בתוקף שהתאוריה שלו תקפה רק לגבי היצורים הלא אנושיים. העובדה הזאת וטענות מדעיות יותר מודרניות לא הפריעו (או מפריעים) לכל מיני אנשים שגייסו (או מגייסים) את התיאוריות של דארווין למטרות הפוליטיות שלהם. ראה למשל את ''דרוויניזם, דרוויניזם חברתי ואבולוציה תרבותית'' (דיון 4658). ואת ''אידיאולוגיה נאצית'' (http://school.sapir.ac.il/h_school/hss/history/histo...).

הדעות של אריה עירן שמרגיזות אותך הן המטען שלו וההתנהלות המתמשכת שלו בקשר להפרכות היא עדות שהוא לא יוותר עליהן. הן בעצם עדות שהוא מתעלם למעשה מטיעוניך.

לרובנו יש קיבעון בהקשר הפוליטי והבעיה של אריה עירן ושלך היא שאתם ממשיכים להתכתש בדו שיח של חרשים. מכאן שחבל על זמנך אלא אם מטרתך היא כמו זו שהצהיר עליה אריה עירן - שהוא ימשיך לכתוב את עמדותיו (עד ש''הכופרים בהן יתעייפו) כדי להשפיע...
_new_ הוספת תגובה



יש לך בעיה וכדאי שתכיר בכך
ע.צופיה (שבת, 06/12/2008 שעה 8:40)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה שאלוף המלל הסתמי,המכנה את עצמו יוסלה, אינו טורח כהוא-זה לבסס אפילו מילה אחת מדבריו.עובדות מפריכות את המציאות שבה הוא חי וכותב לכן אין להתחשב בהן,אחרת המציאות האישית תתפוגג והוא ימצא את עצמו בכאוס מחשבתי.
מלל, מלל ושוב מלל.
יש לו ''קליינט'' נוח. אריה עירן.
לאריה השקפת עולם די מגובשת, אישית איני מסכים לה בכלל,אך היא לפחות מבוססת על נתונים שלא ניתן להתווכח עימם,כגון: התמעטות מספרית של בני העם היהודי, העוינות המקיפה את העם היהודי בכלל ואת מדינת ישראל בפרט.
יש לו פתרונות אישיים לבעיות הללו. ממש לא משנה מאין הן נובעים.הפורום אינו מאפשר ניתוחים פסיכולוגיים . יש להתווכח לגופו של ענין תוך התבססות על נתונים מהמציאות.
לאלוף המלל הסתמי-יוסלה,אין תשובות עניניות לכן הוא שוב ושוב מתמקד באיש,במשפחתו,במוצאו,בחייו בעבר ובהווה, הכל בכדי לעקוף את העובדה הפשואטה: אין לו תשובה אמיתית להשקפת העולם האישית של אריה עירן.
לכן אני אישית מעדיף את אריה עירן, הוא לפחות כותב משהו שניתן להתייחס אליו ולא בועות סבון .
נכון, אריה חוזר כמנטרה,שדי נמאסת, על קיבעון מסוים.
כל זמן שזה במסגרת כללי ההתנהגות בפורום,זה מרגיז,אך בסדר.
_new_ הוספת תגובה



יש לך בעיה וכדאי שתכיר בכך
סתם אחד (שבת, 06/12/2008 שעה 9:26)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מודה לך על תגובתך השקולה .
_new_ הוספת תגובה



יש לך בעיה וכדאי שתכיר בכך
סתם אחד (שבת, 06/12/2008 שעה 9:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בוא נניח לנוחיותך שאני אידיוט . בוא נניח שאני מדבר שטויות כמעט תמיד . זה מסייע לך ? לא !
למה ? כי אפילו אם אני אומר רק דבר אחד נכון שאותו לא סתרת , הרי הטענה ששאר דברי הם הבל אינו הוכחה שאותו טיעון יחיד שגוי .
הדוגמא לתגובותיך הפגומות היא הדיון שהיה על היקף האדמות החקלאיות בישראל . אני טענתי אז טענה שגויה שנסמכה על משהו . אתה טענת שאני טועה ואני ביררתי את הנקודה עד עומק סביר מאד . האם אמרת ''כעת אתה מדיייק'' ? לא. לא עשית זאת .
אני טענתי שמאלתוס העריך נכון את המשבר האוכלוסייתי באירלנד . ואתה טענת שדבריו על גידול הנדסי של האוכלוסיה וגידול חשבוני של המזון הם שגיאה . טענתך זו נכונה אך לא סותרת את טענת מאלתוס על האסון המתקרב לאירלנד . זו שפחתה בהתמדה מ-‏8 מיליון בשנת 1846 עד 2.9 מיליון בשנת 1956 .
אני טענתי שהאוכלוסיה היהודית פחתה מ-‏17 מיליון ל-‏11 מיליון בשואה וכעת היא 13 מיליון , זו הפחתה ברורה . האם הראית שאני טועה ? לא !
אתה טוען וגם בעבר שדרווין ייחס את תורתו רק לגבי היצורים הלא אנושיים . אך השמטת את העובדה הרלוונטית , שמאז תורתו כן מיוחסת גם אל התפתחות האדם מהומוארקטוס , מאוסטראלופיטאקוס , מפיטאקוסאביליס , זה מקוף קדום וזה ממכרסם-יונק קדום יותר . זאת וגם העובדה שהבנת התהליך האבולוציוני עומדת בפני עצמה גם אחרי שדריוון מת .
אני טוען שאוכלוסית סוג חי , בין אם הוא צומח , חרק , יונק , דג או כל סוג אחר יכול להתקיים לאורך זמן רק אם מספר הצאצאים שווה למסר המולידים או גדול יותר כדי להשלים אובדנים . האם שללת את זה ? לא !

גם ניסחת את הפתיח של תגובתך במילים אלה ''העובדה הפשוטה היא שרוב העמדות ''המדעיות'' שאריה עירן גייס כדי לתמוך בעמדותיו הפוליטיות הופרכו ברובן'' . היית זהיר אך לא מספיק זהיר . את שתי הנקודות המנוגדות שלי לא הצלחת לקעקע .
1-שנחוצה ילודה יהודית מוגברת כדי לחזור לגודל של 17 מיליון יהודים , דבר שהוא צעד ראשון אך בעיני , לא מספיק .
2-שאוכלוסיית העולם חייבת לקטון ואם זה לא יעשה באופן מכוון תוך התחשבות שיוויון וחמלה , אזי זה יעשה במלחמה חסרת כל אלה .
למרות ששתי נקודות אלה נראות מנוגדות לכאורה , הן יוצאות מבסיסים שונים , נתמכים בטיעונים שונים ואי אפשר להראות שטענה 1# סותרת את #2 באופן לוגי או להיפך .

ניתן להוסיף כי אם טענותי ''הופרכו ברובן'' משמעו שחלק מהן לא הופרכו .
_new_ הוספת תגובה



אכן, כמו יוסלה את נטוע בשגיאותיך
דוד סיון (שבת, 06/12/2008 שעה 10:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גישתך הלא נכונה נמשכת. אינך מתאר נכון את דברי הביקורת שלי על טענותיך לגבי תורתו של מאלתוס ובעיות הרעב באירלנד. כזאת היא גם התייחסותך לדברי הביקורת שלי בעניין התייחסותך לנושא האדמות החקלאיות בישראל. כמו שבעבר חזרת וטענת שדבריך לא הופרכו, אתה מנסה לעשות זאת גם עכשיו ושוב ללא הצלחה.

גם ההתייחסות שלך לתורת דארווין ומשמעותה לגבי החברה האנושית אינה נכונה. זו צורת טיעון שגויה גם בגלל שדארווין בעצמו טען זאת (כפי שכתבתי בהודעה הקודמת תגובה 125205) וגם בגלל שיש מידע, ההתפתחות המדעית מאז, שסותר את טענות הדארוויניזם החברתי ולכן גם את טענותיך הדומות לו.

לבסוף גם הטענה שלך ''שאוכלוסיית העולם חייבת לקטון...'' היא חסרת בסיס מדעי. שאר הטענות שהעלית כעת אין ביניהן ומדע דבר. אם זו הסיבה לחגיגת הנצחון שלך אז לא קראת טוב את הודעתי הקודמת.

יתכן שפה ושם טענה מדעית שלך נשארה עומדת אבל היא שולית מאד ביחס לטיעוניך הפוליטיים העיקריים שאני מכיר. שוב נוכחנו שהבסיס המדעי לטענותיך הוא לכל היותר שולי. שוב הוכחת את דברי מתגובה 125205 שבעיקרו של דבר באת מבסיס פוליטי, היית ונשארת במגרש הפוליטי.
_new_ הוספת תגובה



אכן יש בעיה
סתם אחד (שבת, 06/12/2008 שעה 11:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן הוא מקרה לדוגמא של היהודי הישראלי שהפך בתוך שנות דור
מקורבן לקלגס. הנושא הוא העיקרון המוסרי או מוסרי-חברתי.

אין קשר בין השאלה המוסרית שהיא פשוטה וברורה - כיצד ניתן להסביר
את מעשיהם של יהודים המטיפים לפשעים נגד האדם - לבין התיאוריה המדעית
-כביכול של עירן, לבד מהעובדה שעירן משתמש ב'תיאוריה' שלו ובעובדות
ההסטוריות והמדעיות כקרדום לחפור בו עמדות גזעניות מובהקות.

מעניין שגם דוד סיון וגם העין העמומה משום מה מעדיפים להתעלם מהשאלה
המוסרית שעמדותיו של עירן מעלות - כיצד ייתכן שיהודי שבני משפחתו ניספו
בשואה מטיף לפשעים נגד האדם (טרנספר, ניקנוק וכו'). את המימד הזה, שהוא
בעצם הנושא של הדיון, מטאטאים שניהם מתחת לשטיח.

ואני שואל את עצמי מדוע זה קורה? והתשובה פשוטה: רוב הציבור בישראל כיום
למד או לימד את עצמו איכשהו לחיות בשלום עם הצביעות הנוראה הכרוכה
בהמשך השליטה של ישראל בעם אחר בכוח. הכל נגזר מזה - מההחלטה
האחת הפשוטה יחסית של כל איש ואשה בישראל שלא לצאת ולהפגין נגד
השחיתות המתמשכת של ממשלה, מפלגות, ארגונים ציבוריים, מוסדות
ממשלתיים (משרד השיכון למשל שבונה תשתיות לכל התנחלות ומאחז
בשטחים כדרך קבע), צה''ל והמינהל האזרחי על זרועותיהם, וכל נער וגבר
ואשה המשרתים בצבא ועוזרים לקיים את המכונה האדירה שיצר העם היהודי
בארץ ישראל כדי להמשיך ולשלוט באוכלוסיה הפלסטינית שאינה רוצה בכך.

והמכונה הזאת הפכה עם השנים למכונת כחש גדולה - למערכת שקרים
משומנת היטב שיצרה לעצמה גם שפה משלה, שפת היפוך לא מוסרית, אשר
בה להוצאה להורג בדם קר של אב, אם וילדיהם קוראים בשם קוד 'חיסול ממוקד'.

אך איש אינו מעז לומר את מה שכולם יודעים: צה''ל מפר בכל יום נוסף של פעילות
בשטחים גם את חוקי מטכ''ל שדורות של מפקדים טרחו ליצור, וגם כל קוד של
חוקיות בינלאומי, אנושי או אחר. האם זה מפליא מישהו שבתוך עשרים השנים
האחרונות מנהיגנו הפכו לשקרנים מקצועיים, חסרי עמוד שדרה מוסרי? הרי
כאשר במשך עשורים למדו לשקר בהצהירם על כוונות השלום של ישראל תוך עיבוי
ההתנחלויות בסתר בפעם האלף, מה הפלא שגם בענייני מדיניות פנים למדו
לשקר?

אני יכול להבין שדוד סיון היה רוצה לחיות בהבנה ובהרמוניה גם עם היהודים
שסרחו - שהוא מעדיף שלא לשבור את הכלים עם היהודים שהופכים לנו מול
העיניים לגזענים מקצועיים כמו בסרט אימים שבו השכנים שלך הופכים לזומביס.

אך אין לזה סוף הרי, אדם צריך להחליט על מה ייהרג ולא יעבור. משום מה,
היהודים החילוניים בישראל, נתפסים בעיני רבים (ביחוד בימין) כרכרוכיים.
אך זו טעות, היות ודווקא במחנה החילוני יש עמידה איתנה בקרב רבים בנושא
המוסרי: יש התנגדות ברורה למדיניות הפושעת של הממשלה והמתנחלים
כלפי הישוב הפלסטיני. והיות ומדיניות זו הפכה לממוסדת לגמרי במהלך ארבעים
שנות כיבוש, ההתנגדות בקרב בציבור החילוני בישראל למדיניות זו הופכת לאט
לאט להתנגדות לממשלה ולמוסדותיה.

בבסיס ההתנגדות הזאת למוסדות המשתפים פעולה עם מעשי פשע מדי יום,
מונחת עמדה מוסרית פשוטה: ההתנגדות לפשעים נגד האדם, ורגישות היתר
לפשיעה מסוג זה כאשר היא מוצאת לפועל בידי יהודים.

דוד סיון נראה, בנושא המוסרי הנוגע ישירות להתבטאויות הגזעניות הפוגעות
של אריה עירן ואחרים, כמי שפוסח על שני הסעיפים. עדיין לא נפל האסימון,
עדיין זה ֹלא נורא מספיק שעירן מזמין אותנו לקומזיץ על בתי חברון הבוערים.
מה בדיוק עוד צריך לקרות כדי שדוד סיון יאמר לאריה עירן: לדברי נאצה שכאלה
אין מקום ב'ארץ הצבי'?

נילווית לעמדה הנוכחית של דוד סיון גם כמובן העטיפה האפולוגטית המנסה
ממש בכוח להגדיר את מקומו ומעמדו של עירן באתר כמי שעוסק בעובדות
ובתיאוריות מדעיות, ולא כפי שלמדנו כבר מזמן שהעובדות והתיאוריות משמשות
את עירן כמקפצה (לא מתוחכמת במיוחד) להטפה לטרנספר ושאר שיקוצים.

והיות והתגובה לדברי הנאצה של עירן בזמן האחרון היא ידידותית למדי, הנ''ל
עבר למתקפת תעמולה רבתי שמטרתה (ותחת שמות נוספים כמובן) לשכנע
אותנו ש'טרנספר' זו לא מילה גסה.

עכשיו, יוסלה, בניגוד לדעתו של הקולגה סיון, דווקא רואה שחלה התפתחות
מעניינת ועקבית בשיחותיו עם עירן - משהו ברוח, 'ברל'ה ברל'ה צא החוצה'.
עירן ממשיך להפתח בפני הקוראים, ואת הגישה לנפש המעונה של הגיבור
הלא מוסרי (עירן) שהיא הנושא העיקרי ברומנים הגדולים, את הגישה מאפשרים
הניתוחים של יוסלה דווקא, ולא שיחות הנימוסין בין עירן ומשתתפים אחרים.

על עמדתו של העין העמומה מעדיף יוסלה שלא להרחיב הפעם היות וכבר
דיבר מספיק בעבר על האופורטיוניזם הפוליטי שהנ''ל מייצג. וגם בעמדתו של
הנ''ל בעניין חילופי הדברים עירן-יוסלה אין יותר מאשר ביטוי לאופורטיוניזם זה.

הצמאון של אריה עירן לתשומת לב הוא גם מכשלתו העיקרית - זה הפח
לתוכו הוא נופל בהתלהבות שוב ושוב, ועכשיו כאשר העין ודוד סיון ששים לתת
לדברי התועבה של עירן תשומת לב אבהית משהו, ברור הרי שעירן מפרש
את היחס הזה כסימן לאהבת נצח חמימה.

לא נותר ליוסלה אלא לברך את המשתתפים באורגיה במזל טוב.
_new_ הוספת תגובה



יש לך עוד בעיה
דוד סיון (שבת, 06/12/2008 שעה 12:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה הנוספת שלך נוגעת לנסיון שלך לנתח עמדות של אנשים על פי שבלונות שפיתחת לעצמך. זה ממש מזכיר את הדברים שחוזר וכותב כאן אריה עירן. על פי הגישה שלך אם אדם כלשהו (ע. צופיה או אני או כל אחד אחר) לא מתייחס לנושאים שאתה מעלה אתה מלביש על ה''אין עמדה'' את השבלונה שלך ומגיע למסקנות. מסקנות מהסוג הזה הן ברוב המקרים מופרכות בעליל ובשאר המקרים אולי יוצאות נכונות באופן מקרי.

הגישה הזאת היא הסיבה שבדרך כלל אינני מגיב להודעות שלך, של עירן ושל אחרים שכותבים. אין לי עניין בדו-שיח של חרשים. כאשר אני מגיב אני עוסק בתיקון העובדות.

הבעיה שלך היא שימוש מופרז בשבלונות, טענות הצהרתיות וכדומה. הבעיה קיימת בחברה ואין לי שום מחוייבות אישית להתייחס לכל מה שנובע ממנה. הגיע הזמן שלפחות תכיר בכך כי זה התנאי הראשון לתיקון.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום ראשון, 07/12/2008 שעה 1:12)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדיון בשאלה המוסרית העקרונית המתעוררת בכל פעם שעוסקים במצב הפוליטי-מדיני בשל המצב המתמשך של הכיבוש הישראלי, -הדיון בשאלה הזאת הוא אכן דיון בשאלות עקרוניות, ואין הבדיקה של העובדות משפיעה עליו. הסוג של דיון שהתפתח בארץ הצבי בשנים האחרונות (עוד בתקופת השתתפותם של פרקש א. ואחרים) הוא דיון עוקף מוסר בהיותו דיון רק בנכונותן של עובדות כאלה ואחרות, אך דיון הנמנע כדרך קבע מעיסוק בשאלה המוסרית: האם ישראל והיהודים החיים בה היא חברה שזכויות אדם הן ערך מכונן בה?

הדיון המגביל עצמו רק לנושאים העובדתיים (נושאים מדעיים מובהקים, שאלות הסטוריות שאינן נוגעות ישירות למצב המדיני העכשווי) הוא אציל ומעניין, אך כאשר כל הדיונים באתר בנושאים כביכול מדעיים או הסטוריים נעשים בהקשר הברור של המצב המדיני הנוכחי, וה'עובדות' בדיונים אלה מוצגות כמעט תמיד למטרות תמיכה בעמדות פוליטיות שלהן נגיעה בנושא המוסרי (זכויות אדם וכו') או סתם למטרת ניגוח, - אז הגבלת הדיון, כפי שסיון מגדיר זאת, לדיון בעובדות (וההמנעות מהכללות) היא שיטה פשוטה אך יעילה להמנעות מכל התייחסות בוגרת לשאלה המוסרית.

ואשאל זאת שוב: האם בישראל של ששים שנה לאחר השואה באירופה, אנו (כן, אנו כחברה) יכולים להרשות לעצמנו לעבור לסדר היום כאשר משתתף באתר מזמין אותנו ל''קומזיץ'' לנוכח הבתים הפלסטינים הבוערים בחברון?

במקרה הזה אין השאלה של הסכמה לגבי העובדות מתעוררת כלל היות וכל המשתתפים מסכימים על העובדות - מתנחלים יהודים הציתו בתים של תושבים פלסטיניים בחברון לפני יומיים - והתגובה של אריה עירן לאירוע היא הנושא העומד לדיון. והניתוח של תגובתו של עירן יכול וחייב להיעשות על רקע הצהרות קודמות שלו ברוח דומה ובהקשר של עמדותיו בנושאים אחרים (ריבוי הילודה, ניקנוק עזה, והטרנספר). והיות ועירן הוא נצר למשפחה שבניה אבדו בשואה, ההיבט הפסיכולוגי של המשתתף הופך לחיוני להבנתנו את עמדתו בעניין המוסרי, הווה אומר: הצורך שלנו להבין כיצד אדם שהוא דור שני לניצולים יכול להפוך לגזען הרוקד על מדורת החיסול של משפחות פלסטיניות בחברון. ומדוע ההיבט הזה חיוני? היות והציבור שאנו חלק ממנו - החברה הישראלית (סלח לי דוד סיון על ההכללה הגסה) - נחלקים כיום בפשטות לאלה התומכים, בפומבי או בפסיביות, בהמשך הזוועות, ומתעלמים עד כמה שניתן מההצהרות הגזעניות כדוגמת ההצהרה של עירן (במין גירסה מעוותת של 'כל ישראל חברים'), ולאלה המצהירים בפשטות שלא יתנו ידם לפעולות או הצהרות, של ממשלה או יחידים, שמשמעותן הפגיעה בזכויות האדם הבסיסיות של כל מי שחי באיזור.

מלאכתם של 'אנשי העובדות' כבודה במקומה מונח, אך במצב בנוכחי בישראל לא לכך אנו זקוקים כמובן, אלא לקולות ברורים שמדברים במונחים של מוסר לאומי וציבורי. הדוגמה הבולטת לניגוד שבין העמדה המוסרית הברורה לבין הקונפורמיזם המוסרי-פוליטי שאנשי העובדות מייצגים כיום לדאבוננו, הוא היחס המוזר בין הנקיון של מאמריו של אורי אבנרי לבין הניוול המתקדם של המגיבים למאמריו. אלימות התגובות נובעת כמובן לא משאלות עובדתיות אלא מהחרדה הקיומית שחשים המגיבים בשל הטון המוסרי של הטקסטים של אבנרי.

אם אין המשתתפים באתר חפצים לדון בשאלה המוסרית שהכיבוש המתמשך מעלה שוב ושוב, עדיף שיודו בכך בפני עצמם ובחלל הווירטואלי של האתר. לא די כיום, במצב הערכי המדורדר בישראל, לשבת ולדון בשאלות עובדתיות במבודד מהקשרן הפוליטי-חברתי. הסוג הזה של דיון מוביל לאברציות (סטיות) גם במישור העובדתי הטהור - ראה הדיון המפלצתי בנושא האם רבין הוא רוצח או לא.

נוצר באתר מצב מוזר, המזכיר את 1984 של אורוול: המילה 'שלום' הפכה, בהקשר של השיח הכאילו-עובדתי אך המעוות, למילת גנאי. אם זה לא מצביע על בעיה אורגאנית למתרחש באתר (ובישראל רבתי) אז מה כן?  
_new_ הוספת תגובה



[•] הקיום קדם וקודם למוסר .
סתם אחד (יום ראשון, 07/12/2008 שעה 5:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הגיע הזמן שתכיר את כללי המערכת. ראה זאת כאזהרה]

על מוסר יש הרבה מה לדון . דבר שלא נעשה באתר הזה , ככל שאני יודע . אבל הרבה לפני שאיזה ברור על המוסר נערך , קודם לזה הצורך הקיומי .
לא רק ערבים פלסטינים זקוקים ליחס מוסרי ואנושי . לא רק ערבים פלסטינים ראויים ליחס אנושי . לא רק בתי ערבים פסול לשרוף . לא רק עצי זית של ערבים אסור להשחית . לא רק בערבים אסור לירות במריבה על אם-הדרך . לא רק לערבים יהיה נכון להחזיר את אדמתם . לא רק ישראל חייבת לסגת משטחים שכבשה .
האם בירור העובדות הוא מעשה פסול ? מדוע הוא פסול ? האם בגלל חולשת הטיעון העובדתי אצל הפלסטינים ? האם אין הפלסטינים משמיעים שורת עובדות שיקריות כחלק קבוע ברפרטואר הטיעונים שלהם ? האם אין הפלסטינים מונעים באיומי רצח , סיקור בין-לאומי של עובדות שאינן נעימות להם ? האם דברי הפלסטינים אינם שורה ארוכה של שימוש מכוון בכשלים לוגיים וטיעונים דמגוגיים לחיזוק עמדתם ?
כן . הדברים ברורים . הפלסטינים היו מועטים לפני 150 שנה . הפלסטינים המועטים התגוררו בישובים הנושאים שמות שמקורם עברי קדום . המוסלמים ניכסו לעצמם את קדושת ירושלים בשנת 640 . המוסלמים כבשו את ארץ ישראל וגם כאן הפיצו את תורתם בחרב . מנהגם של הערבים המוסלמים לנהוג באי-כיבוד הסכמים הוא מצווה דתית . מנהגם להרוג מסיבות דתיות נפוץ . את עצי הארץ שרפו הם הערבים .
כאשר החלה התיישבות יהודים בארץ ישראל של העת החדשה , משך הפיתוח הכלכלי היהודי , מכל רחבי המזרח התיכון ערבים דלפונים לכאן . שמותיהם מעידים עליהם . חיג'אזי , טורקו , מאסרווא , סואידן , סמארה , בגדדי , אל מסרי , באדאווי ואחרים . וכיצד נהגו הערבים ? שרפו שדות , כרתו עצים , שדדו בדרכים , רצחו מהמערב .
והאירועים הקטנים לא זכורים בדרך כלל , אבל זכורים הייטב ההתקפות הערביות והפןוגרומים שהיו בשנת 1921 בשנת 1929 , אלה שנמשכו מ-‏1936 עד 1939 . ומיד אחרי מחלמת העולם השניה עד סוף מלחמת הקוממיות בפברואר 1948 . אך בזה אין די . אחרי קום ישראל נמשכו שוד , גניבה ורצח מהמארב . דבר שהביא את מלחמת 1956 . ואת הרגיעה שהצליחו האמריקאים לכפות הפרו הערבים בכניסת צבאות לסיני ב1967 . ושוב בהתקפת פתע בשנת 1973 . ואחר כך בהתקפות מגבול הלבנון דבר שהצריך שתי פעולות צבאיות נרחבות . את כל אלה אין אבנרי וחבריו לדיעה מעלים אלא מעלימים . לזה יקרא אד איגנורטיום - טיעון מן הבורות ,לא בורות בכותב , אלא תיקווה לבורות הקורא .
אבל מר אבנרי , הוא איש מוסרי . הוא כותב בלשון נקייה . אז אני אומר בשפה נקייה , אדם מעמי הרואה תמיד את צדקת אויבי ומתעלם מהיותם נבלים גדולים , גנבים , רוצחים , טרוריסטים ופנאטים דתיים הוא לפחות שופר הרשע אם לא יותר מזה . השימוש שהוא עושה בטיעונים של מיסכנות ועליבות , הם אד מיסריקורדיאם - בשם המסכנות . את זה עושים גם כל יפי הנפש שהזדעקו לכמה בתים פלסטינים שרופים . אך בזה לא די . מר אבנרי בהיותו חרוץ חסר לאות מנגד את האקורד היחיד שהוא מכיר ''שלום'' , שוב ושוב כמו תקליט פגום , לזה רבותי קוראים אד נאוסאם - עד בחילה - עד לזרא וכבר רבים העירו על זה .
אבל אין טוב מנבל המשבח את מוסריותו . ובשם המוסר אוחזים אנשי השמאל וסירחונם נישא למרחקים . ואחד הגדולים שבהם קורא לי ''מתנחבל'' . לא כי הרגתי ילדים ערבים בדולפינאריום , או במעבר חציה בדיזנגוף ועוד ניפלאות כאלה . אני ''מתנחבל'' כי שמחתי לאידם של כמה פלסטינים שנשרפו בתיהם . [•]... פשוט אדיר איך שמחה לאיד שוות ערך לטרור , חבלה , רצח וכדומה .איך שמחתי לשריפת בתים שוות ערך חלשריפת משפחתי בשואה . ואין הבושה שורפת את עור פניו של מי שעושה השוואה זו . ואמנם הוא מסתמך על גדול ממנו הפרופסור, הגאון , הדוקטור 7 פעמים , היהודי הדתי ישעיהו לייבוביץ . אכן ipse dixit, הוא עצמו אמר זאת .

אף על פי כן נוע תנוע , ההתיישבות היהודית בכל ארץ ישראל . והערבים יוחזרו לארצות מוצאם או לטימבאקטו . ובתיהם ישרפו או ימכרו בכסף מלא . ועזה תנוקנק . ומדינה פלסטינית תקום על חורבות הממלכה ההאשמית או לא .
_new_ הוספת תגובה



עכשיו תעשו השוואה
סתם אחד (יום ראשון, 07/12/2008 שעה 9:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עכשיו לא נותר אלא לעשות השוואה בין התגובה של יוסלה לבין התגובה של אריה עירן, על מנת להבין על מה יוסלה מדבר.

בתגובה של יוסלה אין מילות גנאי, לבד משם התואר 'גזען' המוזכר בסמיכות לשמו של אריה עירן, ואת זה יוסלה מוכיח באמצעות עובדות. וברוך השם האיש הרוויח את התואר בעקבות מאמציו המרובים בזמן האחרון.

תגובתו של עירן לעומת זאת היא מגילה של השתפכות אשר מכוונת כמעט את כל הביטויים הסטיריאוטיפיים הגזעניים הידועים לנו כיום כלפי הערבים והפלסטינים.

עירן גם ממשיך לדבוק בסגנון קאמיקזי משהו בתגובתו המחליאה לשריפת הבתים בחברון. אני כבר מכיר את השלבים אצלו: בשלב הבא הוא ינסה לטעון שבעלי הבתים הפלסטיניים אשמים בכך שבתיהם נשרפו.

לא נותר אלא לקרוא את שתי התגובות: של יוסלה, הקוראת לדיון ענייני בשאלה המוסרית, ומסבירה מדוע דיון בנושא זה מחייב שימוש בהכללות. והתגובה של אריה עירן לדברי יוסלה, שדומה יותר למה ששיכור מקיא אחרי לילה של שתייה, מאשר לדיון ענייני, ומספקת את ההוכחה המלאה (אם היתה חסרה) לגזענותו של הכותב.
_new_ הוספת תגובה



אכן יש בעיה - יוסלה ממלמל מלל על גבי מלל .
סתם אחד (שבת, 06/12/2008 שעה 12:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ככל שהודעתך ארוכה יותר היא נכונה פחות .
אני רוצה גידול האוכלוסיה היהודית בארץ ובעולם .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



אלוף המלל הסתמי
ע.צופיה (שבת, 06/12/2008 שעה 14:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הביא לנו עוד פואמה.
מה הוא כתב? את השטויות הרגילות.
מה חידש : גורנישט & גורנישט.
מלל ומלל ועוד מלל סתמי.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: הדרה ואמיתות הקונפליקט בראיון של פרופ' חלידי
סתם אחד (יום שישי, 05/12/2008 שעה 12:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהארץ מופיע היום ראיון עם פרופ' ראשיד חלידי, שתואר כחברו הפלסתינאי של אובמה, ואף שהוא אזרח אמריקני, הוא מלא בעבר תפקידים חשובים בהנהגה המדינית של אש''ף. הראיון הזה, ניתן להגדירו במלה אחת ''פנטסטי''. בקיצור ובתמציתיות מבריקה הוא סוקר אחד לאחד את כל נושאי הסכסוך הישראלי/יהודי-פלשתינאי, החל מהונאת אוסלו מצד ההנהגה הישראלית, שהאיש טען בדין, שתתפוצץ ברעם, וכלה בתעמולה הציונית בארה''ב, צרות האופקים של אותם ציוני ימין יהודים אמריקנים שעסקו במגעים היהודים פלשתינאים בעבר מסוג דניס רוס (עראפת כינה אותם אז ''הרבנים''), שיקוף אייפאק עמדות מיעוט ימני בקרב יהודי ארה''ב, ומוגבלות דעת הקהל האמריקנית.

בהודעת תגובה לא ארוכה שכתבתי למאמר, השתמשתי במושגים לא מוכרים ומאירי עיניים לגבי התעמולה הציונית-לאומנית, ''פרגמנטצייה, פריסה לפרוסות'' מול הראייה הכוללת. בעיקר, הכנסתי מושג חדש שפיתחתי ''קונסלציוניזם'' תוך איפיון תהליך אוסלו, וכן איפיון תהליכים נוספים בסביבה הישראלית.

''הארץ'' לא פירסמו את הודעתי הבוגרת והמפוקחת, בעוד הם פירסמו הודעות ירודות רבות, דבר שארע בעבר, כאשר הודעות מקוריות שלי לא התפרסמו, וכעבור כמה ימים הרעיון המסויים או שרשרת הרעיונות, הופיעו אחת לאחת, אמנם בצורה ירודה יותר והרבה פחות אפקטיבית, אצל אחד מכתביהם, המקבל משכורת שמנה בעיתון, או בגוף עבודה או מאמר בעיתון אצל פרופסור ישראלי כלשהו.

שיטת כיוס יצירות זאת מרגיזה ומסואבת, שכן היא חלק מדפוס ההדרה של יוצרים טובים לטובת קרובים לצלחת ובעלי מהלכין, כשאחד נהנה באפס מחיר מפרי עמלו של אחר, ואילו היוצר מודר ומנסים להפוך אותו לדמות שולית בכל מישור. הנוטלים חלק בהגמונייה הישראלית מזרימים זה לזה טובין, לעיתים הבאים ממקורות בזיזה, כשמקורות הטובין הללו, תכופות הופכים למושא לפגיעות, על מנת לקפד את יכולתם לתגמול והנאה מפירות הדברים שיצרו או טובין אחרים שניגזלו מהם.
יש כאן צרות עין נוראה, המזכירה את הדקדקנות בה סוחר הסמים שוקל כל מאית מיליגרם הרואין.

להלן ההודעה השדודה שלא פורסמה בהארץ, אף שהיא תרבותית, נבונה ואין בה כל פסול כעילה לפסילה מפירסום :

Wonderful. The sober and proper perspectives

While the Israeli and the American public is flooded by a propaganda that fragmentizes and slices the complex aspects of the conflict into biased and distorted pieces, here we are offered with an excellent overview that is all-encompassing, accurate and shows in a lucid manner what was the real nature of the Oslo agreement - an attempt by Israeli leadership to grab an opportune to force the Palestinians into unacceptable terms.

The Israeli orientation is that of waiting, like a spider, to certain constellations to occur, in which they can obtain their prey and reach excellent benefits with near zero cost.

The trouble is that this constellationistic short term orientation, of grabbing benefits also infiltrates into the Israelis business attitude, making consumerism in Israel an experience of being ripped off in numerous cases.

מיכאל שרון
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: תיקון. הדרה ואמיתות הקונפליקט בראיון של פרופ' חלידי
סתם אחד (יום שישי, 05/12/2008 שעה 13:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהארץ מופיע היום ראיון עם פרופ' ראשיד חלידי, שתואר כחברו הפלסתינאי של אובמה, ואף שהוא אזרח אמריקני, הוא מלא בעבר תפקידים חשובים בהנהגה המדינית של אש''ף. הראיון הזה, ניתן להגדירו במלה אחת ''פנטסטי''. בקיצור ובתמציתיות מבריקה הוא סוקר אחד לאחד את כל נושאי הסכסוך הישראלי/יהודי-פלשתינאי, החל מהונאת אוסלו מצד ההנהגה הישראלית, שהאיש טען בדין, שתתפוצץ ברעם, וכלה בתעמולה הציונית בארה''ב, צרות האופקים של אותם ציונים כמו-ליברליים יהודים אמריקנים שעסקו במגעים היהודים פלשתינאים בעבר מסוג דניס רוס (עראפת כינה אותם אז ''הרבנים''), שיקוף אייפאק עמדות מיעוט ימני בקרב יהודי ארה''ב, ומוגבלות דעת הקהל האמריקנית.

בהודעת תגובה לא ארוכה שכתבתי למאמר, השתמשתי במושגים לא מוכרים ומאירי עיניים לגבי התעמולה הציונית-צדקתנית-כמו-ליברלית, ''פרגמנטצייה, פריסה לפרוסות'' מול הראייה הכוללת. בעיקר, הכנסתי מושג חדש שפיתחתי ''קונסטלציוניזם'' תוך איפיון תהליך אוסלו, וכן איפיון תהליכים נוספים בסביבה הישראלית, בפרט הצרכנית והעיסקית.

''הארץ'' לא פירסמו את הודעתי הבוגרת והמפוקחת, בעוד הם פירסמו הודעות ירודות רבות, דבר שארע בעבר, כאשר הודעות מקוריות שלי לא התפרסמו, וכעבור כמה ימים הרעיון המסויים או שרשרת הרעיונות, הופיעו אחת לאחת, אמנם בצורה ירודה יותר והרבה פחות אפקטיבית, אצל אחד מכתביהם, המקבל משכורת שמנה בעיתון, או בגוף עבודה או מאמר בעיתון אצל פרופסור ישראלי כלשהו.

שיטת כיוס יצירות זאת מרגיזה ומסואבת, שכן היא חלק מדפוס ההדרה של יוצרים טובים לטובת קרובים לצלחת ובעלי מהלכין, כשאחד נהנה באפס מחיר מפרי עמלו של אחר, ואילו היוצר מודר ומנסים להפוך אותו לדמות שולית בכל מישור. הנוטלים חלק בהגמונייה הישראלית מזרימים זה לזה טובין, לעיתים הבאים ממקורות בזיזה, כשמקורות הטובין הללו, תכופות הופכים למושא לפגיעות, על מנת לקפד את יכולתם לתגמול והנאה מפירות הדברים שיצרו או טובין אחרים שניגזלו מהם.
יש כאן צרות עין נוראה, המזכירה את הדקדקנות בה סוחר הסמים שוקל כל מאית מיליגרם הרואין.

להלן ההודעה השדודה שלא פורסמה בהארץ, אף שהיא תרבותית, נבונה ואין בה כל פסול כעילה לפסילה מפירסום :

Wonderful. The sober and proper perspectives

While the Israeli and the American public is flooded by a propaganda that fragmentizes and slices the complex aspects of the conflict into biased and distorted pieces, here we are offered with an excellent overview that is all-encompassing, accurate and shows in a lucid manner what was the real nature of the Oslo agreement - an attempt by Israeli leadership to grab an opportunity to force the Palestinians into unacceptable terms.

The Israeli orientation is that of waiting, like a spider, to certain constellations to occur, in which they can obtain their prey and reach excellent benefits with near zero cost.

The trouble is that this constellationistic short term orientation, of grabbing benefits also infiltrates into the Israelis business attitude, making consumerism in Israel an experience of being ripped off in numerous cases.

מיכאל שרון
_new_ הוספת תגובה



לא נמאס לך לבכות כל החיים ''אכלו לי, שתו לי...'' ??
סתם אחד (שבת, 06/12/2008 שעה 10:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: שיתנו פשוט לחיות. הצרה היא שהתרגלו לחבוט
סתם אחד (יום שלישי, 09/12/2008 שעה 21:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וממנפים עוולות שניגרמו פעם למטרת גרימת עוולות חדשות, תוך האמירה התמידית, הוא בחור טוב, אבל כבר אין לנו ברירה, חצינו מזמן את הרוביקון.

אני אוכל כל הזמן חרא, למשל בכל פנייה למוסד ממשלתי, עושים כלפי מעשים אבסורדים תוך התייחסות כאל חלאת אדם. מילא היחס, אבל היחס המבזה הוא גם האינדיקצייה שיקפחו את זכויות האזרח הבסיסיות ביותר שלי. כן, בביטוח לאומי דפקו אותי וחזק. מחלקת חנייה של העירייה דפקה אותי וחזק. כך גם בבית הדין לעניינים מקומיים. כך גם במנהל מקרקעי ישראל, במחלקת הטאבו. כך גם במשרד הפנים, והרשימה ארוכה ולא ניפסקת. כשאין קיפוח זכויות אלמנטרי תוך סיבוכים משונים וסחבת ענק, אז יש סתם ביזוי, כשמה שלאזרח ישראלי נימשך שעתיים בתור ו-‏3 דקות אצל הפקידה כדי להשיג, לי זה לבוא לשם 3 פעמים, תוך סרח עודף של יחס לא נעים. באנגליה למשל, ב-‏7 חודשי שהייה ב-‏1996 לא אכלתי פעם אחת מה שאני אוכל כאן כמה פעמים בשבוע ולעיתים ביום.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי