פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_5223

ועדת גולדברג – כניעת הדהימי לשליט הג'יהאדי
יובל ברנדשטטר (שבת, 13/12/2008 שעה 13:00)


ועדת גולדברג – כניעת הדהימי לשליט הג'יהאדי

ד''ר יובל ברנדשטטר



במדינת שלטון החוק, ונכון יותר לומר שלטון המשפט, לכל בעייה יש פתרון אחד ויחיד. ועדה בראשות שופט בדימוס. השופט בדימוס אליעזר גולדברג, עומד בראש הועדה להסדרת נושא הקרקעות בנגב, וממליץ להכשיר את ההשתלטות העבריינית של הערבים על קרקעות המדינה ולשלם להם ביד נדיבה על קרקעות הנחוצות לצרכי ציבור ופיתוח. הסיבה העיקרית שמונה השופט להחלטת הועדה הוא ניסיון לשמור על השלום עקב חוסר יכולתה המוכח של מדינת ישראל לאכוף את חוקיה באזור העוין זה של פלשתין.

בנגב התפתחה תופעה נרחבת של השתלטות על אדמות, מסביב לערים ערביות מוכרות, וכן לאורך הדרכים, בשליטה על צירים ועל אתרים שולטים על סביבתם, ובצמוד לישובים יהודיים. כשבעים עד מאה אלף ערבים מתגוררים בפזורה שאין לה בסיס לא חוקי, לא כלכלי, לא סביבתי, וללא תשתית המקובלת בישובים ערבים ומעורבים כאחד. אין כיום ישוב יהודי בנגב, כולם פתוחים לרכישת נדל''ן, ולכן המושג ישוב יהודי בנגב כמעט ולא קיים. לעומת זאת יש ישובים ערביים מכוח החלטת בג''צ שאסר על יהודים לרכוש אדמות ולהקים בם את ביתם.

המניעים להשתלטות הערבית על אדמות המדינה הם ארבעה:
  1. חוסר אכיפה מוחלט מצד המדינה, שאוכפת על יהודים בלבד.
  2. התעצמות של האוכלוסייה דרך פוליגמיה וריבוי נשים יחידניות לכאורה.
  3. מילוי מצוות הג'יהאד השוללת מכל וכל את המדינה היהודית כגורם שולט, ותובע ממנה דמי חסות, ובערבית ג'יזיה.
  4. ניסיון קודם שבו פינוי מאדמות מדינה גזולות הסתיים בתשלומי-עתק לפולשים תמורת הימנעות מאלימות (דמי חסות, דרך האוצר) ועוד הקמת ערים ערביות. יש לציין כי בשלושים השנים האחרונות הוקמו ושוכללו שבע ערים ערביות, בעוד שבמגזר היהודי הוקמו שלוש (מיתר, להבים והמאחז גבעות בר).
אפשר לפרש את מסקנות ועדת גולדברג בכמה אופנים:
  1. החלטה פרגמטית של מדינה שאיבדה את הרצון לשלוט בשטחה.
  2. החלטה פושעת של הכשרת מעשים של כנופיות פשע מאורגן, ומתן פרס לפשע מאורגן.
  3. כניעה של הדהימי (יהודי שנכבש על ידי האיסלאם) לשליט המוסלמי תחת איום באלימות (אינטיפאדה).
הפירוש האחרון הוא המתאים ביותר מכיוון שהוא עונה על כל המאפיינים של השתלטות הג'יהאד על הנגב. המאפיינים של הג'יהאד הם כדלהלן:
  1. אי הכרה בסמכות המדינה בכל מקום שברשות האיסלאם.
  2. דרישה ואכיפה אלימה של גביית דמי חסות (ג'יזיה) מכל יהודי או נוצרי המצוי בשטח שברשות האיסלאם. הג'יזיה מתבטאת בממון, ובשירותים (בריאות חינוך ומזון) שהדהימי מחוייב בהם לשליט המוסלמי, וכן בסבסוד השלטון המקומי הג'יהאדי.
  3. התנגדות אלימה לכל ניסיון אכיפה של החוק, כולל תקיפת שוטרים, פקחים, נוטרים, חיילים, שופטים, וכל הפועלים בשם המדינה.

  4. השתלטות על מוסדות השלטון המקומי, האזורי והממלכתי דרך שימוש בכלים שהדמוקרטיה מעמידה לרשות הג'יהאד. לאחר ההשתלטות דיכוי או חיסול כל התנגדות פנימית לדרך הג'יהאד.
  5. פעולות של השבת רכוש האיסלאם לבעליו, דהיינו כל מה שמצוי ברשותו של כופר או דהימי, שייך למעשה לאיסלאם, ולכן שוד או גניבה אינם פשע אלא הפעלה לגיטימית של חוקי הגי'האד.
  6. הפעלת ההלכה האיסלאמית כחלופה לגיטימית לחוקי המדינה, כולל ריבוי נשים, דיכוי נשים, רצח על כבוד המשפחה, נקמת דם, הריגת דהימים סוררים או כופרים, הריגת כל הכופר בזכות האיסלאם לשלוט, או כל המערער על חוקיות השעריה, או כל העושה פלסתר את השעריה (כגון מתבדח על חשבון מוחמד).
  7. שלילת זכותו של דהימי לאחוז בנשק להגנה עצמית (מקרה שי דרומי, מקרה טאובמן בחברון).
  8. הפעלת דהימים שלמדו את עוצמת הג'יהאד, או חוששים מפניו, כדי שיאכפו את מעמד הדהימי גם על אחיהם הסרבנים.
כבוד השופט אליעזר גולדברג, כמו כבוד השופט תאודור אור, כמו כבוד השופטת בייניש, כמו כבוד השופטים בועדת כהאן, (שחקרה את אירועי סברה ושתילה), כמו כבוד השופטים בדימוס ברק וחשין, כולם מתפקדים כדהימים שנכנעו לאיומי הג'יהאד, וכופים על עם ישראל וארץ ישראל את הכניעה המושלמת לג'יהאד. ועדת אור הטילה את האחריות לאירועים לא על הפורעים הערבים אלא על השוטרים היהודים. ועדת כהאן הטילה את האחריות לרצח שביצעו הערבים הנוצרים במוסלמים על היהודים. ועדת גולדברג מטילה על מדינה לפצות את הערבים על האלימות שהפעילו נגד רשויות החוק. היטיב לבטא את הלך הרוח הזה ראש ממשלת ישראל, מר אהוד אולמרט. עייפנו. תחת האיום באינטיפאדה מתמשכת פתחה מערכת המשפט הישראלית במלחמה נגד האינטרסים של עם ישראל וארץ ישראל, לכאורה, כדי למנוע שפיכות דמים. למעשה, כדי לשרת את הג'יהאד.

אין לצפות משופט או שופטת שיודו בכך שהפכו לדהימים כנועים, ובכך למשרתי הג'יהאד. סביר יותר שיתלו בטענות נימוקים ותירוצים כגון זכויות האזרח, מידתיות, התחשבות במיעוטים, סדרי שלטון של מדינה דמוקרטית, אפלייה מתקנת למיעוטים לאומיים, וכיוצא באלה. אלא שעיון בפסקי הדין של עשרים השנים האחרונות מראה על התעצמות מגמה האוכפת את החוק על יהודים בלבד, ומתעלמת מהפרות חוק בוטות של חיילי הג'יהאד, שהם כלל האוכלוסיה הערבית-מוסלמית. הדוגמא הבולטת ביותר היא בנגב, שבה השתלטות על כאלפיים קילומטר מרובע של קרקעות המדינה לא מקבלת מענה חוקי, ואף סוחטת מאוצר המדינה, דהיינו מן הציבור היהודי, (שמשלם תשעים ושבעה אחוז מתקבולי המדינה) סכומי עתק, המכשירים את השלב הבא של הסתערות הג'יהאד. במבחן התוצאה, כל הפסיקות של השופטים, אם בבתי המשפט ואם בועדות השונות הכשירו את השרץ, נתנו פרס לעבריין, ופתחו את הדרך לרווחה בפני הג'יהאד למסע הסחיטה-באיומים הבא.
יתכן שמדינת ישראל איננה חפצה עוד בנגב. או בגליל. או בעמקים. או בשפלה הפנימית. או בירושלים. יתכן שמדינת ישראל היא למעשה בית הקפה ברחוב דובנוב בו יושבים ראשי מרץ ומלהגים. אין ספק שועדת גולדברג היא עדות לפשיטת רגל מוחלטת של מדינת ישראל, על ראשיה יועציה שופטיה שוטריה ובייחוד רוחה השפלה והדהימית. אבל אוכל להבטיחכם נאמנה, על סמך אלף ושלוש מאות שנה של אנטישמיות מוסלמית ג'יהאדית ממוסדת, שהשלום, אליו שואפים הדהימים לובשי הגלימה, לא יבוא. להיפך. אלא אם במילה שלום הכוונה למצב של יודן-ריין.

מה צריכה לעשות מדינה חפצת חיים המצוייה תחת מתקפה כה חמורה, מגוונת, אלימה וחסרת מעצורים של הג'יהאד המקומי, האזורי והגלובלי? הדבר הראשון הוא להכיר בעובדה שהג'יהאד קיים, והוא האויב. השני, שהגי'האד הוא משימתו של כל מוסלמי חפץ חיים, שאם לא כן, הוא עלול להירצח בעצמו. שלוש, שהג'יהאד איננו מכיר בפשרה, כי אם בכניעה בלבד. ארבע, שכל כניעה לג'יהאד על כל פניו מקרבת את האינטיפאדה העקובה מדם, בתנאים קשים בהרבה (שליטה על צירים, אוכלוסיה צעירה וזועמת, נשק הגנוב מכוחות הביטחון וחבירה לארגוני ג'יהאד קיימים כגון החמאס התנזים ואל קעידה).

לאחר ההכרה יש לנקוט בצעדים מעשיים:
  1. ביטול ההכרה למעשה בשעריה, והפסקת התמיכה בילודה הג'יהאדית (ביטול כל הקצבאות לנשים יולדות וצאצאיהן ללא יוצא מן הכלל).
  2. אכיפה נחרצת של חוקי הבנייה כולל מסע הריסת כל המבנים הבלתי חוקיים במרחב.
  3. חסימת כל צירי התנועה שאינם שבילים מוכרים ומוכרזים, ועיקול כל כלי הרכב הנעים עליהם.
  4. הטלת עיקול על כלי עבודות העפר העוסקים בעבודה בלתי חוקית.
  5. הפסקת כל השירותים לישובים בלתי חוקיים, כולל מים, חשמל, בריאות וחינוך.
  6. אכיפה נחרצת של חוקי הבנייה, ברחל בתך הקטנה על כל הערים הערביות.
  7. פתיחת הערים הערביות להתיישבות יהודית, על פי עיקרון השיוויון.
  8. השתתפות בתקציבי השלטון המקומי על פי קריטריון אחיד למגזר היהודי.
  9. התניית אספקת מים באשפרת מי הקולחין עד לרמה הנחוצה לשימוש חקלאי.
לדאבוני, שופטי ישראל, הדהימים הכנועים לג'יהאד יחסמו כל צעד מאלו, ולכן הכנסת הריבונית, שהיא לעת עתה ברובה יהודית, חייבת לחוקק את כל אלו, ולפקח על הביצוע באופן נחוש, נחרץ וכל מילה אחרת שהיא ההיפך מ-דהימי כנוע.

בעתיד, לאחר שיישפך הג'יהאד דם רב, אבל באמת, יתכן שישוב מאן דהוא אל המאמר הזה ויאמר אוי, כמה דם יכולנו לחסוך לו הבינונו. הצרה היא שעם ישראל לא מבין שום דבר אלא לאחר שהוקז ממנו דם רב, ועל זה אני בוכה כבר היום.







http://www.faz.co.il/thread?rep=125615
הערות והארות לעוד תרגיל בדמגוגיה
דוד סיון (שבת, 13/12/2008 שעה 17:11)

כפי שצפוי השיטה הפלאקטית התעמולתית של ברנדשטטר מריחה מגזענות ומדמגוגיה. הרי היא מתריעה על בעיה במדינה אבל מתעלמת מחלק חשוב מאד של הבעיה. מצד שני, אפשר בקלות להשתמש בדרך הצגת הדברים של ברנדשטטר כדי להציג חלק חשוב שחסר – את מה שצריך לעשות עם בעיית מתנחלי 'תג מחיר'. הסוגריים המרובעות מסמנות שינויים שעשיתי בדברי ברנדשטטר והשלוש נקודות את ההשמטות. הנה התוצאה לפניכם:

''מה צריכה לעשות מדינה חפצת חיים המצוייה תחת מתקפה כה חמורה, מגוונת, אלימה וחסרת מעצורים של [כנופיית מתנחלי 'תג מחירי']... המקומי[ת]...? הדבר הראשון הוא להכיר בעובדה ש[החבלנות הזאת] קיי[מת והמעשים הבלתי חוקיים שלהם מזכירים את]... שלוש, שה[המתנחלים הללו] אינ[ם] מכיר[ים] בפשרה, כי אם בכניעה בלבד. ארבע, שכל כניעה ל[מתנחלי 'תג מחיר'] על כל פני[ה] מקרבת את האינטיפאדה העקובה מדם, בתנאים קשים בהרבה... לאחר ההכרה יש לנקוט בצעדים מעשיים:

1. ביטול ההכרה למעשה בשעריה, והפסקת התמיכה בילודה [של מתנחלי 'תג מחיר' או כל תמיכה אחרת] (ביטול כל הקצבאות לנשים יולדות וצאצאיהן ללא יוצא מן הכלל).
2. אכיפה נחרצת של חוקי הבנייה כולל מסע הריסת כל המבנים הבלתי חוקיים ב[במאחזים הבלתי חוקיים, בהתנחלויות בכלל].
3. הטלת עיקול על כלי עבודות העפר העוסקים בעבודה בלתי חוקית.
4.
5. הפסקת כל השירותים לישובים בלתי חוקיים, כולל מים, חשמל, בריאות וחינוך.
6. אכיפה נחרצת של חוקי הבנייה, ברחל בתך הקטנה על כל ה[התנחלויות].
7. פתיחת ה[ההתנחלויות החוקיות] להתיישבות... על פי עיקרון השיוויון.
8. השתתפות בתקציבי השלטון המקומי על פי קריטריון אחיד ל[כל הישובים והמועצות].
9. התניית אספקת מים [להתנחלויות] באשפרת מי הקולחין עד לרמה הנחוצה לשימוש חקלאי''.

שתי הערות מקוריות משלי:

א. יש להחמיר עם המתנחלים שפוגעים בחיילי צה''ל, בשוטרים ופוגעים בציודם, בתשתיות ובתושבים בכלל.
ב. יש להחרים את נשקם של אותם מתנחבלים ולמנוע רישיון אחזקת נשק (ונשק) מכל חשוד במעשים שנזכרו או אפילו בחברות בצוותי 'תג מחיר'.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125618
הערות והארות לעוד תרגיל בדמגוגיה
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 17:45)
בתשובה לדוד סיון

ניתן לעשות גם בדבריך אותה מניפלוציה ילדותית שאינה דורשת נימוק, הסבר ותובנה. להלן השינויים הקלים:

מה צריכה לעשות מדינה חפצת חיים המצוייה תחת מתקפה כה חמורה, מגוונת, אלימה וחסרת מעצורים של [הג'יהאד המקומי, האזורי והגלובלי]...? הדבר הראשון הוא להכיר בעובדה ש... [הג'יהאד קיים, והוא האויב]. .... שלוש, שה[שהג'יהאד] אינ[ו] מכיר בפשרה, כי אם בכניעה בלבד. ארבע, שכל כניעה ל[ג'יהאד 'תג מחיר'] על כל פניה מקרבת את האינטיפאדה העקובה מדם, בתנאים קשים בהרבה... לאחר ההכרה יש לנקוט בצעדים מעשיים:

1. ביטול ההכרה למעשה בשעריה, והפסקת התמיכה בילודה [של הפלסטינים 'תג מחיר' או כל תמיכה אחרת] (ביטול כל הקצבאות לנשים יולדות וצאצאיהן ללא יוצא מן הכלל).
2. אכיפה נחרצת של חוקי הבנייה כולל מסע הריסת כל המבנים הבלתי חוקיים ב[בישובים ערבים בשטחים ובישראל].
3. הטלת עיקול על כלי עבודות העפר העוסקים בעבודה בלתי חוקית.
4.
5. הפסקת כל השירותים לישובים בלתי חוקיים, כולל מים, חשמל, בריאות וחינוך.
6. אכיפה נחרצת של חוקי הבנייה, ברחל בתך הקטנה על כל ה[שטחי ארץ ישראל המערבית].
7. פתיחת ה[ההתנחלויות החוקיות] להתיישבות... על פי עיקרון השיוויון.
8. השתתפות בתקציבי השלטון המקומי על פי קריטריון אחיד ל[כל הישובים והמועצות].
9. התניית אספקת מים [לישובים ערבים] באשפרת מי הקולחין עד לרמה הנחוצה לשימוש חקלאי''.

שתי הערות מקוריות משל/י[ך]:

א. יש להחמיר עם [הערבים והשמאלנים] שפוגעים בחיילי צה''ל, בשוטרים ופוגעים בציודם, בתשתיות ובתושבים בכלל.
ב. יש לה[ח]רים את [נשמתם] של אותם [הערבים והשמאלנים] ולמנוע [מהם לחיות או להסתובב בשטחים הכבושים] עם או בלי 'תג מחיר'.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125619
קישקוש חסר ערך
דוד סיון (שבת, 13/12/2008 שעה 18:06)
בתשובה לסתם אחד

התרגיל שלך מיותר ולכן מטופש. הרי טענתך כי ''ניתן לעשות גם בדבריך אותה מניפלוציה ילדותית שאינה דורשת נימוק, הסבר ותובנה'', מעידה שאינך מבין את הודעתי. כתבתי במפורש: מצד שני, אפשר בקלות להשתמש בדרך הצגת הדברים של ברנדשטטר כדי להציג חלק חשוב שחסר – את מה שצריך לעשות עם בעיית מתנחלי 'תג מחיר'. הרי ההודעה שלי כתובה בהקשר מסויים - תוכן המאמר הדמגוגי. מרבית הנימוקים וההסברים נמצאים שם ובמספיק מאמרים שכתבתי בעצמי.

מי שהסתבך בתעלול ילדותי, מטופש זה דוקא אתה...

http://www.faz.co.il/thread?rep=125686
קישקוש חסר ערך
סתם אחד (יום ראשון, 14/12/2008 שעה 8:24)
בתשובה לדוד סיון

רק הבהרתי לך שתרגיל ילדותי כשלך מוביל אותך לשומקום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125712
קישקוש דמגוגי חסר ערך
דוד סיון (יום ראשון, 14/12/2008 שעה 13:19)
בתשובה לסתם אחד

התרגיל שלך הוציא את הדברים מהקשרם ולכן הוא דמגוגי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125620
אין לך מושג
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 18:42)

''לדאבוני, שופטי ישראל, הדהימים הכנועים לג'יהאד יחסמו כל צעד מאלו, ולכן הכנסת הריבונית, שהיא לעת עתה ברובה יהודית, חייבת לחוקק את כל אלו, ולפקח על הביצוע באופן נחוש, נחרץ וכל מילה אחרת שהיא ההיפך מ-דהימי כנוע.''

אין לך מושג לגבי צורת השלטון של מדינת ישראל, בישראל יש צורת שלטון כמו באיראן, הפוליטיקאים הם [•]..., מי שמקבל את ההחלטות האמיתיות הם השופטים, דורית בייניש היא כמו [•]....

http://www.faz.co.il/thread?rep=125688
אין לך מושג
סתם אחד (יום ראשון, 14/12/2008 שעה 8:34)
בתשובה לסתם אחד

אל תגזים. אומנם בית המשפט העליון לקח על עצמו תפקידים מעבר למה שהיה מקובל לפני 20 שנה, אבל זה בעיקר בגלל הכנסות החלשות שלנו. הריבון, שהוא העם, מאוד מפוצל בתוכו בכל עניין ולכן הפיצול הזה בא לידי ביטוי הולם בכסנת שלא מצליחה לבנות קואליציה רחבה ויציבה לאורך זמן ולהתנהג כאורגן פוליטי איתן.

ולכן בענייני הפרדת רשויות וחלוקת סמכויות אין הסכמות ברורות והגבול בין הממשלה לבין בית המשפט הוא דק, מחורר, גמיש ומטעה. מכאן שלעיתים נוצרות 'פלישות משפטיות' תחוקתיות שגורעות מסמכויות הממשלה ומכבידות על פעולתה.

למשל, בעניין התגובה הנכונה של ישראל מול טרור הקסאמים החמאסי, היועץ המשפטי לממשלה הוא הגורם האחרון המאשר או לא מאשר כל פעולה מתוך בחינה איך היא יכולה להתחכך בשלטון החוק, או האם תהיה עילה להעמדת מפקדים, שר ביטחון וראש ממשלה לדין בהאג. הצבא מעלה הצעות, פתרונות מבצעיים קונקרטיים והיועמ''ש עוצר אותם. ותושבי עוטף עזה, ההולך ומתרחב, יושבים מדי פעם ב''מתחמים ממוגנים''.

מדינה שצריכה, חייבת וראויה להרוס את כל תשתיות החמאס מייד ועכשיו גם במחיר נפגעים אזרחים פלסטינים, מתחבטת, מהססת, מפוצלת ומשותקת. יש לישראל את כל הזכות המוסרית וההגנה המשפטית לנקוט בכל דרך אלימה שהיא כדי לגדוע את ידי הטרור בעזה!

צריך להעמיד את הפונקציה המשפטית במקומה, ולתת לממשלה לתפקד סוף סוף!

ויפה שעה אחת קודם!

חכם ציון

http://www.faz.co.il/thread?rep=125819
מושג מסורס בשפה הערבית
שמעון מנדס (יום שלישי, 16/12/2008 שעה 16:53)

כותרת המאמר זועקת ''כניעת הדהימי לשליט הג'יהאדי''. כותרת סתומה שטינה מבהירה את נושא המאמר בגלל מלה אחת בשפה הערבית, שהיא עוותה. המלה הערבית לבן-חסות היא ד'ימי (ד' רפויה). האסלאם הכיר ביהודים כעם הספר (اهل الكتاب) ולכן האסלאם הסכים לפרוש עלינו את חסותו - כהגנה מפני הריגה.כקולקטיב אנו נקראים בשפה הערבית ''אנשי החסות''=اهل الذمة. ומכאן שבן חסות נקרא ד'ימי=ذمي.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125830
מושג מסורס בשפה הערבית
סתם אחד (יום רביעי, 17/12/2008 שעה 0:23)
בתשובה לשמעון מנדס

לעניין הד'ימי
אכן אתה צודק. אלא שיש לי שתי הערות.

לעניין הכתיבה: יש הכותבים 'דה' (דלת רפה) במקום ''ד''' (דלת רפה), בעיקר כשהם מתרגמים מאנגלית (dhimmi) ואינם בקיאים ב-א'-ב' הערבי. אך יש גם ערביסטים שמעדיפים את ה''ה'' על ה'''''.

לעניין המשמעות: ''בן-חסות'' הוא במובן הגנה לקיום בני ''עמי הספר'', הנוצרים והיהודים וכן בני הדת הזורואסטרית, בתמורה למס גולגולת מיוחד. ''בן חסות'' במובן של נחות בדרגה למוסלמי והזוכה לחייו בחסדי המוסלמי, תמורת אי אלו זוזים (ג'זיה). אין לפרש את ''עמי הספר'' אלא במובן שהאמונה שניתנה ליהודים ועברה לנוצרים עברה הלאה למוסלמים, והללו נותרו בעליה הבלעדיים.
ועל זה נאמר, שוקראן לאלמוסלימין شكرا للمسلمين الذين هم ذلك النوع لنا العيش للحصول على فدية.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125870
מושג מסורס בשפה הערבית
שמעון מנדס (יום רביעי, 17/12/2008 שעה 23:21)
בתשובה לסתם אחד

זה שהאנגלים מוסיפים H כדי להדגיש את הרפיון של האות הקודמת, זה מוכר לי. כמו למשל שאת עיר הבירה של עירק בגדד האנגלים כותבים Baghdad, כי ה-G במקור היא אות גרונית بغداد.

علاوة على ذالك, عفارم عليك !


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.