פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
משהו רקוב בממלכת --: השכפ''ץ חדיר לכדורים.
מיכאל שרון ז''ל (יום חמישי, 04/07/2002 שעה 14:43)


בכתבתו של איתן רבין ב''מעריב'' מהבוקר (4.7.) ''חיילי מילואים: האפודים שקיבלנו חדירים לכדורים'' מדווחים הדברים הבאים:

צה''ל דוחה את טענות חיילי המילואים מחטיבת הצנחנים, שטוענים כי אפוד המגן הקראמי שקיבלו חדיר לכדורים. החיילים, שסיימו שירות מילואים ברצועת עזה, בדקו בעצמם את יעילות האפוד, ומצאו, לדבריהם, כי הכדורים חודרים משני צדדיו.

אחד החיילים היניח את האפוד על מטרה וירה לעברו מרובה אם- 16 ממרחק של 30 מטרים. הכדור חדר את האפוד.
''נדהמנו'', אמרו חיילי המילואים שנכחו בניסוי, ''אנחנו לובשים את האפודים האלה בתחושה שהם מבטיחים את בטחוננו ומתברר כי הכדור חדר בלי שום בעיה''. עוד טענו חיילי המילואים כי הם התריעו בפני מפקדיהם, אולם המפקדים אמרו: ''זה מה שיש''. אחד החיילים אף כתב מכתב למבקר המדינה ולמערכת הביטחון אך לא קיבל, לדבריו, תשובה ענינית.

בעקבות פירסום הפרשה מאתמול, דרשו חכ''ים מוועידת החוץ והבטחון, וועדת התקציב וועדת ביקורת המדינה, מצה''ל לקיים בדיקה מיידית של כל אפודי המגן הקרמיים שניתנו לחיילי צה''ל. ח''כ אבשלום וילן, חבר וועדת תקציב הבטחון גילה כי אפוד מגן קרמי עולה 12,000 שקל. לדבריו, מדובר בהוצאה של יותר מ- 100 מליון שקלים שמדינת ישראל שילמה עבור אפודי המגן הקראמיים.

האמונה ללא עוררין בחוסנו של הציוד והבטחון שמנפק צה''ל, והתדהמה כשמתברר שסמכנו על קנה רצוץ, ארעה גם בעקבות מלחמת המפרץ, בעקבות חשיפת פרשת המסיכות הפגומות. אזרחי ישראל שהסתגרו בבתיהם מתוך אמון מלא בהנחיות אודות יריעות פלסטיק והביטחה שספקו מסיכות הגז, היו למעשה חשופים לאסון כבד של קטל המוני אילו חלילה היה המפלץ העיראקי סדאם מצייד את טיליו המשוגרים לעברנו בגז עצבים.
גם בטייסי חיל האויר אחזה תדהמה, כשהתברר שגורמים מושחתים בלהק ציוד של חיל האוויר , חברו לכאורה עם גורמים מושחתים בחברת ג'נרל אלקטריק האמריקנית - אם זכרוני אינו מטעני - בקומבינה של עשרות אם לא מאות מיליונים, והמטוסים צוידו בציוד לקוי.

אכן, תדהמה כזאת אחזה בכלל אזרחי המדינה גם כאשר התבררה הקלות בה הוחדר מטען חבלה למתקן הגז והדלק הענקי פי גלילות. זאת כשהיה ידוע זה מכבר שהמקום הוא יעד פיגוע מועדף, והכל סברו שסידורי האבטחה במקום מושלמים.

תדהמה ושוב תדהמה, כאשר מתברר שמה שנחשב כמקנה בטחה גבוהה, הוא מבחינת קנה רצוץ, ''אשר ישען איש עליו, ובא בכפו ונקבה''.

הנה מימד נוסף לתגליותיו של אורי מילשטיין, אודות הבעייתיות במצג ה''חוסן ללא דופי'' של הכוח הצה''לי.

נוכח מצב זה וההפתעות הלא צפויות המתגלות בחוסן, דומה שנחזור לחשיפות מחרידה, שתגרה את ארצות ערב להתחמשות מואצת (כאשר חיסולנו יראה בעל יתכנות גבוהה) אם נוותר על גבולות בני הגנה. כלומר אם נחזור למצב שהיה ערב ששת הימים, כאשר האיומים השמדניים כלפי ישראל מצד מצריים (''בקרוב המוות יכסה אתכם בשמלתו השחורה'' - כפי שאיים רדיו קהיר בעברית) היו עניין יומיומי.

חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  סיבה מצוינת: משהו רקוב בממלכה, בואו נרחיב גבולה!  (שקד) (5 תגובות בפתיל)
  מסקנה: יש לחולל רפורמה במערכת הביטחון  (אורי מילשטיין) (5 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי