פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
המפד''ל, היו''ר והוועדה המסדרת
אברהם בן-עזרא (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 18:00)


המפד''ל, היו''ר והוועדה המסדרת

ד''ר אברהם בן-עזרא



המפלגה הדתית לאומית תחת האדרת של הבית היהודי, פנתה פנייה חדה שמאלה ועל ידי כך היא מאבדת את עיקר בוחריה הפוטנציאליים ותומכיה בכוח.
הרעיון המקורי במינוי וועדה מסדרת - היה לחבור לשאר מפלגות הממוקמות מימין לליכוד, כדי ליצור גוש אחד מלוכד, רעיון בעיתו מבחינה ערכית ומבחינה אלקטוראלית, אלא שבפועל ''יצא להם'' תוך איבוד שליטה, ילד אחר – ולא לילד הזה התפללו הבוחרים מזה והבוחשים בקדרה מזה.

התקלה הזו היא תולדה של צדקנות ופרי של נאיביות, תוך נקיטת שיטת בחירה של חברי הכנסת שלכאורה היא שיטה נטולת שיקולים פוליטיים, וכאן גם הכישלון של השיטה, על פי מבחן התוצאה:

התוצאה היא עגומה, כי הנבחרת לא מתאימה.

שלא לטעות, בראש הרשימה עומד רב שהוא יכול להיות רב ראוי בהחלט לכהן בתפקידו הנכבד כרב קהילה חשובה בחיפה, ואשר הוא גם פרופסור בטכניון ואין סיבה שלא להאמין כי הוא מתאים למלא גם את תפקידו זה במקצועיות הנדרשת – אך בזכות אלה, אין לו שום יתרון על מוכר גלידה או סוחר רהיטים בניהול מפלגה, ובמקרה הספציפי, הוא גם לא מתאים לדרכה של המפלגה, שהייתה אמורה להיות הסמן הימני השפוי בפוליטיקה הישראלית.

להלן דבריו לגבי ההתנתקות:
כעיקרון הייתי נגד ההתנתקות, אבל חלק גדול מההתנגדות שלי לא נבע מטעמים הלכתיים. חשבתי שלפינוי יישובים יש היבט ערכי חמור, ושעצם הנסיגה מסוכנת כי היא מעודדת טרור, ושבכל מקרה אסור לוותר באופן חד צדדי על קלפי מיקוח.
רב תחומי, חגי סגל, מקור ראשון, 10 בפברואר, 2006
לא כך מתנסח מנהיג ימין, ותשאלו איך כן - את פרופ' אריה אלדד.

דברי הרשקוביץ' הם בטעם של התנצלות, והתנגדותו להתנתקות היא מותנית. מכלל לאו לומדים הן, ובענייננו, עולה מדבריו כי התנגדותו להתנתקות היא בגלל הויתור החד צדדי על קלפי המיקוח, אך אילו לא היה כאן ויתור חד צדדי אלא הסכם – היה המנהיג הזה מוותר על גוש קטיף.

ויסלח לי הרשקוביץ', שמרגע כניסתו לקלחת הפוליטית מותר ואף צריך לתהות ולעמוד על קנקנו ולנתח את דבריו, כמו גם את שתיקותיו, יסלח על שאני כאן נאלץ לפענח ולפרש, כי בטרם הפרשנות הזו - ניסיתי לאתר מאמר מדיני שכתב, ספר על ביטחון ישראל או על מדיניות החוץ, או חיבור אחר – והעליתי חרס בידי. בגוגל הוא כבר מופיע - אך שם המערכת מבקשת מהציבור לתרום ולכתוב מהן השקפותיו הפוליטיות, וזאת משום דלות החומר הכתוב, דבר שלא גורע מהתאמתו לתפקיד כמלוא הנימה פחות מאי ההתאמה של עמיר פרץ כשר ביטחון, שכידוע גם הוא לא כתב שום חיבור בנושא הביטחון עליו הופקד.

ואותה וועדה שבחרה את ראש המפלגה ללא התאמה, הציבה את בני אלון במקום ה- 17 עם רמיזה עבה לצאת ולחפש לו מסגרת אחרת, דבר שבוודאי גם יעשה.

הנזק שנגרם בגלל אותה וועדה א-פוליטית ובלתי מקצועית אינו מצטמצם בד' אמות המפד''ל, אלא מתפרש לכדי פגיעה בכל הגוש הפוליטי שמימין לליכוד, כי האילוץ להתפצל עלול לגרום לבזבוז קולות רבים בגלל שהמפלגות המפוצלות לא יעברו את אחוז החסימה, והיו דברים מעולם.

יש לדעת כי הפוליטיקה היא מקצוע. מי שאינו מצוי בה, לא רק שהוא עלול להיכשל, אלא הוא גם לגרום נזק. הדבר בא לידי ביטוי במאמרים, בפעילות פוליטית, ובכל דבר ועניין הקשור למדיניות.

הנבחר אמנם אינו חייב להיות מקצוען בפוליטיקה, כי אם כישוריו והידע שלו מתאימים לתפקיד בו הוא מכהן - הוא יוכל למלאו כהלכה, אך מצפים ממבקר וממחבר, מפובליציסט פוליטי, מחבר וועדה מקצועית ומיועץ, שיהיו בעלי מקצוע בפוליטיקה (מדיניות ציבורית).

איני מכיר את חברי הוועדה ששגתה בבחירה, אך המינוי העיקרי שלה מדבר בעד עצמו, ותיקונו לא נעשה בבחירת המקומות האחרים לכנסת. היותה של הוועדה א-פוליטית – אינו מהווה לה יתרון, אלא חיסרון, כי במקרה זה מדובר בחוסר מקצועיות בתחום עליו היא מופקדת.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  הרב והועדה  (elizorrsegal@013.net.il) (2 תגובות בפתיל)
  אז מה הבעייה? תצביע ל'התקווה'  (סתם אחד) (4 תגובות בפתיל)
  מי הם חברי הועדה המסדרת  (סתם אחד)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי