פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
עוד מלחמה מיותרת
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום ראשון, 28/12/2008 שעה 17:00)


עוד מלחמה מיותרת

גדעון ספירו



היום הראשון של מלחמת ישראל בעזה, הוא כמעט העתק של ראשית מלחמת לבנון השנייה. הפצצות מסיביות של חיל האוויר, גיבוי מוחלט למלחמה מצד הכתבים הצבאיים של כל הרשתות הפועלים כשליחי דובר צה''ל ומתפעלים מהביצועים של חיל האוויר, כל הפרשנים והאורחים באולפני הטלוויזיה והרדיו, מסחריים כציבוריים, מורכבים מתומכי המלחמה, ועמדות המתנגדים למלחמה לא נשמעות.

כל המפלגות הציוניות והדתיות תומכות במלחמה. אפילו מרצ ''החדשה'', לא היה בה העוז לעמוד מול תופי המלחמה, והוציאה גילוי דעת שתומך בפעולה צבאית. העיקר להיות בתוך הקונסנסוס החמים. ראש הממשלה יודע להעריך זאת, ובהודעתו לאומה הוא מודה למנהיגי המפלגות התומכות מהאופוזיציה: נתניהו, ליברמן ואורון.
איזו חברותא. יש משהו בד.נ.א הציוני והדתי לאומני שמקשה על התנגדות למלחמה מיומה הראשון. רק כשהמלחמה נכשלת, אז הם יוצאים מהחורים מלאי ביקורת – לא נגד המלחמה ככזו אלא בנוסח ''אנחנו היינו עושים זאת יותר טוב''.

ראש הממשלה מקריא הודעה לאזרחים, כל הרשתות מעבירות אותה בשידור חי ללא שאלות של עיתונאים– בצפון קוריאה זה לא נעשה אחרת.

ראש הממשלה מבטיח כי לא ייפגעו אזרחים אבל רשתות הטלוויזיה בכל העולם מלאות בתמונות זוועה של ילדים הרוגים ופצועים. מספר ההרוגים מגיע למאות, ומספר הפצועים הולך ומתקרב לאלף הראשון, והיד עוד נטויה, כפי שמודיעים הפרשנים והכתבים הצבאיים. מזכיר את הטבח במחנות הפליטים סברה ושאתילה במלחמת לבנון הראשונה. עוד פשע מלחמה בסדרה ישראלית שסופה אינו נראה.

אין ספק שישראל היא בעלת עוצמה צבאית שעולה עשרות מונים על זו של החמאס. אין קאסם שיכול להתחרות ב-‏60 מטוסי 16F. גם בלבנון הייתה ישראל בעלת העוצמה הצבאית, אבל ככל שחלף הזמן התברר כי המטוסים לא יכולים לשתק את הירי לצפונה של ישראל ובסופה של מלחמה בת חודש ומעלה, ישראל יצאה פגועה ומושפלת.

ביום הראשון למלחמה בעזה שלטון החמאס הופתע. כך גם היה בלבנון. עתה נותר לחכות, האם ירי הקאסם לישראל יימשך חרף תקיפות חיל האוויר של ישראל. אם החמאס יתאושש ממכת היום הראשון וימשיך לירות קאסמים, גראדים ופצמ''רים לעבר ישראל, תסריט לבנון יחזור על עצמו, ובתודעה הציבורית תצא תנועת החמאס כמנצחת.

בינתיים מכינים דוברי השלטון (ח''כ קדימה צחי הנגבי) את הציבור לפעולה קרקעית, שהרי חיל האוויר לבד לא יכול להפסיק ירי תלול מסלול. כאשר ייפלו החללים הראשונים, ולוויות צבאיות ילכו וישתלטו על מסכי הטלוויזיה, צהלת ההתפעלות מפעולת חיל האוויר תפנה מקומה לבכי המשפחות. בישראל לוויות צבאיות הן חלק מהגיבוש הלאומי.

גם אם יתברר כי המלחמה תיגמר בהישג ישראלי, ראוי להתנגד לה, כי יש אלטרנטיבה לא אלימה. מוסכם על הכול שחובת הממשלה להגן על אזרחיה ולהבטיח כי תושבי הדרום יחיו בשלווה ללא ירי לעברם.
השאלה המבדילה בין תומכי המלחמה למתנגדיה, היא, באלו אמצעים? אני סבור כי דרך מו''מ והסרת הסגר והמחנק תביא פירות מהירים ויעילים יותר מכל מלחמה.

צודקת ממשלת ישראל כאשר היא מצהירה כי אף ממשלה לא הייתה משלימה עם ירי לעבר שטחה. אבל אף ממשלה גם לא יכולה להשלים עם הפיכת שטחה לבית סוהר, בו חיים האזרחים במצוקה כלכלית נוראה, עד לסף רעב, כפי שקורה בעזה.

יש למלחמה היבטי סיכון נוספים. יתגברו הניסיונות לפעולות מתאבדים בתוך הקו הירוק, שעלולות לגבות מחיר יקר בחיי אדם. התסיסה הפונדמנטליסטית אצל הפלסטינים ובמדינות השכנות תגבר וכך גם העוינות לישראל.

אשר על כן, הפתרון למצוקת הפלסטינים מחד גיסא ולישראלים בדרום מאידך גיסא, הוא הסרה הדדית של מה שאי אפשר להשלים איתו: המצור והירי.

הפלת שלטון אוטוריטארי פונדמנטליסטי היא בהחלט מטרה ראויה מנקודת מבטם של שוחרי דמוקרטיה וזכויות אדם, אולם זה לא יעשה באמצעות כידוני שלטון קולוניאלי.

תנועת החמאס נולדה והתעצמה בתקופת הכיבוש הישראלי ולעתים אף בעידודו במסגרת מדיניות הפרד ומשול. התרומה הישראלית החשובה ביותר להפלת שלטון החמאס תהיה בסיום הכיבוש. במקום שיש לאנשים תקווה, פונדמנטליזם דתי יימצא בנסיגה. ישראל מונעת תקווה מהפלסטינים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


שוב היו לספירו הזיות
סתם אחד (יום ראשון, 28/12/2008 שעה 18:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמובן שישראל אלימה ולא הגיונית וכמובן שאסור לפגוע בחמאס גם אחרי שספירו כבר הודה בעבר שהם פושעי מלחמה. ספירו יושב במקום בטוח ומשם מסביר שממש לא נורא שכבר שנים יורים הפלשתינים על שדרות ועוטף עזה ושילדים במקומות הללו נפגעים נפשית. לטעמו של ספירו כל זמן שלא פוגעים בפושעי המלחמה אבל כן פוגעים באזרחי ישראל וילדי ישראל הכל יכול להמשיך כאילו לא קרה דבר אבל חלילה רק פוגעים בקצה ציפורנם של שני אזרחים עזתים והשמים נופלים. אתה צודק ספירו צריך לדבר הבעיה היא שהחמאס לא מוכן לדבר עם ישראל והוא לא מפסיק להצהיר שמטרתו השמדת ישראל. אז כל מה לדבר מר ספירו, על מתי אנחנו מתאבדים או על מי יתאבד ראשון? הם מוכנים לדבר רק עם חבריהם לדעה כמו ספירו שמיחלים לחיסולה של מדינת היהודים. הנסיון ההיסטורי מלמד שכאשר שאיפותיהם של אנשים כמו ספירו מתגשמות הם הראשונים שנשחטים על ידי ידידיהם. אף אחד לא אוהב קוויזלינגים. אפילו אלה שהם עובדים עבורם.
_new_ הוספת תגובה



גדעון ספירו כמו אליצור סגל
סתם אחד (יום ראשון, 28/12/2008 שעה 23:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שניהם כנראה מאמינים בכך שעזה ישראלית.

גדעון כותב : ''אבל אף ממשלה גם לא יכולה להשלים עם הפיכת שטחה לבית סוהר, בו חיים האזרחים במצוקה כלכלית נוראה, עד לסף רעב, כפי שקורה בעזה.''. כלומר עזה אליבא דספירו היא בשטחה של מדינת ישראל.

ספירו רוצה לנהל אותה טוב יותר ואליצור סגל רוצה ליישב בה יהודים.

אכן מצאו מין את מינו.
_new_ הוספת תגובה



קול שפוי בודד של ספירו
סתם אחד (יום שני, 29/12/2008 שעה 5:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בישימון הציוני הנבער , נודה על חסדים קטנים אלו בימים טרופים.
_new_ הוספת תגובה



לא ישראל מונעת תקווה מהפלסטינים.
סתם אחד (יום שני, 29/12/2008 שעה 5:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפלסטינים מונעים תקווה מעצמם .
כל פלסטיני יחיד או משפחה יכול לקום ולעזוב לארץ עם תקווה .
הוא יכול להצטרף ל-‏10 מיליון מוסלמים בצרפת או באנגליה , למיליון מוסלמים בהולנד או מדינה מערבית אחרת .
הוא יכול להשאר במזרח התיכון ולעבור למצרים או ללבנון או מדינה ערבית אחרת .
ערבי כזה יכול לשקם את חייו האישיים .
ערבי כזה יכול לעבוד לפרנסתו במקום לחיות מהקמח של אונר''א .
ערבי כזה יכול לגור בבית סביר במקום בחורבה , ברחוב סלול במקום בסחי עם ביוב תקין במקום זרם שתן ברחוב .
ערבי כזה יכול לשלוח את ילדיו ללמוד במקום לעסוק בזריקת אבנים.
ערבי חסר תיקווה יכול לבנות תקווה לעצמו ולמשפחתו במקום להאשים אחרים בעליבותו בבורותו .
מאז 1948 היו פליטים בקונגו, בסומאלי, בוייטנאם, בקמבודיה, באנגולה, בפרו, ביוגוסלביה, ברואנדה, באתיופיה, בסודן ויסלחו לי אלה שלא הוזכרו. כולם נשכחו, אבל הפלסטינים פליטים לנצח.
זו טקטיקת הקומפראצ'יקוס.

אכן אין ביטוי הולם יותר לערבים בעזה מאשר הקומפראצ'יקוס (Les Comprachicos)

הנה קטע מהספר ''האדם הצוחק'' של ויקטור הוגו . התרגום מצרפתית - שלי .
מתואר כאן פרק מהמזעזע שבספרים. אפשר לקרוא לספר ''חקלאות האומללים'' בידי המאושרים.
ילד שנועד לצעצועם של בוגרים. דבר שהיה, דבר שהווה. בזמנים פשוטים ופראיים מתקיים סחר ייחודי. המאה ה-‏17 באירופה הייתה כזמנים האלה. אוחדו אז פשטות מושחתת ורשעות מעודנת. גוון מעניין של תרבותיות, נמר עם חיוך משיי של שביעות רצון.
כדי שיצלח צעצוע אנושי, עליו להילקח מוקדם. הגמד יעוצב בצעירותו, אך ילד מעוצב אינו שעשוע דיו. גיבן מהנה יותר. מכאן צמחה אומנות. מומחים לקחו אדם ועשוהו נפל. לקחו פנים, אף ופה ועשום חרטום ולוע. תמרנו קצב גידול. לשו קווי מראה. מעיניים רואות יצרו פזילה. במקום בו אלוהים יצר שלמות, הם עיוותו. במקום בו יצר הקב''ה מקור, הם זייפו. ליצן החצר היה אדם שהוסב לקוף. קידמה במהופך.
שיספו את לחיי הקורבן מפה ועד אוזן, למען יראה צוחק תמיד. האדם הצוחק-מה טרגיים היו חייו.
ויקטור הוגו

הקומפראצ'יקוס הערבים מציגים את הפלסטינים כקורבנות עלובים כדי להשיג את רחמי העולם. ויש גם ישראלים שנופלים בפח הזה .

בשנת 1948 יצרו אחיהם הערבים של הפליטים הפלסטינים, אפקט דומה. את הפליטים הפלסטינים ריכזו אחיהם הערבים במחנות ומונעים מהם להשתלב בכלל האוכלוסיה. הצפיפות במחנות איומה, העזובה שם רבה, התברואה גרועה ופרנסה אין. למרות שחלפו שישים שנה, מהמלחמה על חלוקת ארץ-ישראל, עדיין מונעות מדינות ערב את האזרחות מאחיהם, הפליטים המסכנים שבתחומם. פליט פלסטיני החי בסוריה אינו אזרח סורי. פליט פלסטיני החי במצרים אינו אזרח מצרי. וכן הלאה. במצב כזה קל מאד לפתות את הפליט בהבטחה על ''חוקוקת עאדל פלסטיניין''. דהינו קבלת הזכויות הצודקות של הפלסטינים. מדהים כיצד מסכימים לזה, חלק נכבד מהיהודים בישראל.
אבל ברצועת עזה המצב מחמיר . המקום בו חיו 300.000ערבים מכיל כעת 1.4 מיליון . צפוף , אך לא באשמת ישראל . פיגור כלכלי , אך לא באשמת ישראל . נחשלות חינוכית ופאנאטיות דתית , אך לא באשמת ישראל . חיים שם מסיוע של אונר''א , אך לא באשמת ישראל .
את ישראל מאשימים בסגר . האם משאיות אונר''א אינן יכולות להיכנס דרך מצרים ?
מצרים כבשה את רצועת עזה ב-‏1948 אך סירבה לקלוט את 300.000 הפליטים שהיו אז שם . וזו מדיניותה עד היום .

אריה עירן
_new_ הוספת תגובה



לא ישראל מונעת תקווה מהפלסטינים.
סתם אחד (יום שני, 29/12/2008 שעה 7:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ע.ג
הפתרון שהצעת ישים גם ליהודים, לא? אי אפשר להגיד למישהו תעזוב ואל תגשים את שאיפותיך הלאומיות. זה לא הצליח בשום מקום וזה לא יצליח כאן. מצד שני אותו דבר אפשר להגיד לספירו ולחבריו - כל זמן שהפתרון שלכם שולל הגשמת השאיפות הלאומיות של היהודים הוא לא יצליח. כל זמן שתעודד את פושעי המלחמה של החמאס שפתרון כזה אפשרי ימשיכו להיהרג יהודים וערבים.
_new_ הוספת תגובה



לא ישראל מונעת תקווה מהפלסטינים.
סתם אחד (יום שני, 29/12/2008 שעה 7:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה קצת מאוזן . אך לא במידה הנכונה .
ראשית היהודים כבר היו מיעוט בפזורה . ושם היינו קורבנות , אבל כעת המוסלמים מיעוט באירופה וכיצד הם מתנהגים ?

שנית זו עובדה שהערבים מנעו מהפלסטינים סיוע כשהיו פליטים . זו עובדה שבמשך 60 שנה הם מונעים את שילוב אחיהם אצלם . זו עובדה שהערבים הנציחו את מצב ערביי פלסטין לדורותיהם כפליטים בהקמת אונר''א . זו עובדה שהמצרים מונעים מעזה מזון , מים , חשמל וסיוע רפואי . זו עובדה שהם מונעים הגירה מעזה למצרים עצמה .

שלישית ''השאיפות הלאומיות'' שלהם זה השמדת ישראל . אתה שותף להגשמת שאיפה זו ?

אריה עירן
_new_ הוספת תגובה



שכנעת אותנו, אריה, שהקורבן תמיד אשם
סתם אחד (יום שני, 29/12/2008 שעה 20:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התכנית של אריה עירן באמת מגעילה:

קודם כל 'נוכיח' שהפלסטינים הם פליטים נצחיים
ורק הם אחראים להיותם פליטים,

ואז נגרש אותם מארץ מולדתם,
ונהפוך עוד ארבעה מליון פלסטינים
לפליטים.

ה'גאוניות' של התכנית של עירן
היא בכך שאין בה אשמים,
לבד מהקורבן כמובן.

עוד 'איש מוסר' יהודי
שמצליח להוכיח יום אחר יום
עד כמה התדרדרה היהדות
במאה העשרים ואחת.
_new_ הוספת תגובה



שכנעת אותנו, אריה, שהקורבן תמיד אשם
סתם אחד (יום שני, 29/12/2008 שעה 22:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש כבר 5 מיליון 'פלסטינים' ב'גלות'. אז למה לא עוד 4, לשיטתך?
_new_ הוספת תגובה



שכנעת אותנו, אריה,
סתם אחד (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 8:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תושבי עזה מוגדרים פליטים על ידי החלטת האום שייזמו הערבים . בזמן שההחלטה התקבלה הייתי בן 6 .
אם החלטה זו ''מגעילה'' לך להתלונן אצל תומכיה .

חבל שאתה אינך ראציונלי . אבל עובדות הן עובדות .
החזרה שלך על טענת ''הקורבן אשם'' יש לה מטרה - לנסות לקבע שזו דעתי .
את מלחמת הקוממיות שלנו יזמו הערבים והתחילו בהתקפה על אוטובוס ביום שאחרי החלטת החלוקה באום ! שם רצחו 8 יהודים . הנאכבה של ערביי פלסטינה היא הזין שהם חטפו !
כעת הם יורים טילים מעזה ומה שקורה להם כעת זה הזין שהם חוטפים !
אני מקווה שהם יאבדו את קרקע רצועת עזה לצמיתות וזה שהיה שכרם על רישעותם וטיפשותם .

ייתכן שאז תוכל לכתוב שאני ''רוקד על הדם'' או שטות אחרת .

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

אילו הייתי ערבי וגר בעזה הייתי מציע לשאר התושבים להיכנע ללא כל תנאי , להשליך כל נשק לים , ולהצטרף לקונגרס השלום של אורי אבנרי .

אריה עירן
_new_ הוספת תגובה



שכנעת אותנו, אריה,
סתם אחד (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 8:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הערבים חוטפים ובוכים.....
גן ערביי עזה סגור לרגל שיפוצים.

מעל 60% מערביי השטחים בכלל היו מעדיפים להגר היום אם היו נותנים להם.
_new_ הוספת תגובה



[•] אריה עירן נותן קומפלימנטים לעצמו
סתם אחד (יום רביעי, 31/12/2008 שעה 1:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''שכנעת אותנו, אריה,'' כותב אריה עירן.
טוב לאיש שאוהב את עצמו עד כדי כך.

''אילו הייתי ערבי וגר בעזה הייתי מציע לשאר התושבים להיכנע ללא כל תנאי .''

אינך ערבי, אריה,
ואינך מתגורר בעזה.

אך זה אופייני לך להמליץ לבני עם אחר
לנהוג בפחדנות ולבגוד ביקר להם.

אך הרי הדוגמא האישית היא הצד החזק אצלך,
וכב הוכחת שאתה חכם על חברים לשעבר שבמידע
שיש לך עליהם הינך משתמש בפומבי.

הוכחת גם שלמרות שהכרזת מספר פעמים על העקרון של 'דין אחד לכולם',
אין לך עניין ביישום העיקרון באף אחת מהתכניות שלך:
[•]... אך בה בעת הינך מטיף לגירוש של כל
תושבי ארץ ישראל הפלסטינים בתואנה שהם באו לישראל רק למטרות
פרנסה לפני זמן לא רב.

אך היות ולאחרונה הודעת שאתה ''לא, לא , לא'' מאמין בדין אחד לכולם,
אז גם על זה כבר אי אפשר נהל איתך שיחה.

דבריך הקודמים על עזה מגעילים,
לא בשל ההגדרה המוכרת של חלק מתושבי עזה כפליטים,
אלא בגלל ה'תיאוריה' שלך שנועדה להציג את הפליטים הפלסטינים
כאחראים לכך שהם פליטים, - מעשה מגעיל לכל הדיעות.

ועוד יותר מגעיל לראות כיצד על רקע האשמת הקורבנות של הגירוש
והפליטות של מלחמות קודמות, ועל רקע המתרחש כיום בעזה,
עוד יש לך החוצפה להמשיך ולהטיף לגירוש המוני של תושבי עזה.

אם זה לא מתאים להגדרה של 'גועל נפש', אז מה כן?
_new_ הוספת תגובה



[•] אריה עירן נותן קומפלימנטים לעצמו
סתם אחד (יום רביעי, 31/12/2008 שעה 6:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאלת- אם זה לא מתאים להגדרה של 'גועל נפש', אז מה כן?''

מאחר ששאלת מגיעה לך תשובה כנה.
התשובה היא שהמאמרים הטרחניים שלך= גועל נפש.
_new_ הוספת תגובה



[•] אריה עירן נותן קומפלימנטים לעצמו
סתם אחד (יום רביעי, 31/12/2008 שעה 9:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם מדינת ישראל היא ארץ של פליטים.יהודים.
מה לעשות והיהודים נותנים דוגמה כיצד להשתקם.
אבל את יוסלה - השונא האולטימטיבי של הצלחה יהודית כלשהיא -(משום שהם יהודים) זה מגעיל
_new_ הוספת תגובה



יאללה נאקבה!!!!!
סתם אחד (יום שני, 29/12/2008 שעה 22:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יאללה נאקבה!!!!!
סתם אחד (יום שני, 29/12/2008 שעה 23:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יאללה נכבה !!!!
_new_ הוספת תגובה



כן ספירו, זו מלחמה מיותרת בהחלט
סתם אחד (יום שני, 29/12/2008 שעה 23:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לו רק החמאס היה מבין זאת ומפסיק את הטרור שלו מפני 8 שנים, ואפילו מלפני 3 שנים.... אבל לערבים האלה ישנה תאוות דם. הם חייבים לרצוח יהודים.
אצלם זה בגבלס שלהם !
_new_ הוספת תגובה



אני מקווה שאתה לא מאשים את הליכוד ואת נתניהו גם במלחמ
סתם אחד (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 16:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהחלט השמאל אוהב מלחמות לפני בחירות. צריכים לשאול למה?

והכי חשוב, מתי המצביעים יבינו זאת?!!!!!!!
_new_ הוספת תגובה



אני בטוח שע.צופיה ו-פ.פעור השמאלניים
סתם אחד (יום חמישי, 01/01/2009 שעה 18:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר בונים את התיזה שלהם להאשים את ביבי במלחמה.
הם ממש מזיעים.
_new_ הוספת תגובה



היחיד שמזיע תחת לחץ הוא ביבי. יש תמונות
סתם אחד (יום חמישי, 01/01/2009 שעה 20:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



[•] היחיד שמזיע תחת לחץ הוא ביבי. יש תמונות
סתם אחד (שבת, 03/01/2009 שעה 14:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין תמונות כאלה.
[•]...
יש רק תעמולה כזאת.
אבל זה דווקא מחזק אותו.
_new_ הוספת תגובה



מוכן לקבל אותו כשר הסברה. זה המקסימום שהוא מסוגל
סתם אחד (יום ראשון, 04/01/2009 שעה 0:19)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדבר, פקה פקה.

ואת זה הוא דווקא עושה יפה.
_new_ הוספת תגובה



מוכן לקבל אותו כשר הסברה. זה המקסימום שהוא מסוגל
סתם אחד (יום ראשון, 04/01/2009 שעה 8:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז תחליט יא מבולבל......
פעם ככה ופעם ככה?
אתה עושה רעש כמו פינג-פונג.
_new_ הוספת תגובה



מוכן לקבל אותו כשר הסברה. זה המקסימום שהוא מסוגל
סתם אחד (יום ראשון, 04/01/2009 שעה 14:19)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשהוא רק מסביר ולא נדרש לקבל החלטות, הוא לא מזיע
_new_ הוספת תגובה



מוכן לקבל אותו כשר הסברה. זה המקסימום שהוא מסוגל
סתם אחד (יום שני, 05/01/2009 שעה 20:04)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שלא עושה לא מזיע........
ברק לא עושה?
_new_ הוספת תגובה



נתניהו אכן עושה. הוא עשה במכנסיים בהצבעה על ההתנתקות
סתם אחד (יום שלישי, 06/01/2009 שעה 0:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והזיע קשות. מעניין מאיפה יצאו יותר נוזלים.

ברק לא רלוונטי.
_new_ הוספת תגובה



נתניהו אכן עושה. הוא עשה במכנסיים בהצבעה על ההתנתקות
סתם אחד (יום שלישי, 06/01/2009 שעה 7:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

BB אכן לא דמוקרטי תראה כיצד הוא רמס את חברו לסיעה

אז מה אתה חושב שאנחנו מטומטמים?
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי