פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
תקציב של שלום
טורקיז קטן / יובל רבינוביץ (יום חמישי, 04/07/2002 שעה 21:42)


תקציב של שלום

ד''ר יובל רבינוביץ



לא בכל קדנציה אנחנו מתברכים בשר אוצר ששם משפחתו 'שלום'. מוזר לי שעד כה לא ראינו בשל כך כותרות יצירתיות במיוחד, אבל היום יצא עיתון 'הארץ' בכותרת שאפשרית רק במצב זה: ''שלום דורש קיצוץ בביטחון''.



עוד מעיתון 'הארץ':
אריה כספי כותב מאמרים מחכימים בענייני כלכלה. הפעם הוא ניסה את כוחו בענייני מחשבים.

''בתקופה האחרונה אני מקבל כל יום לפחות שני מכתבים נושאי וירוס לכתובת הדואר האלקטרוני שלי.'' מתרעם אריה כספי, ''כולם מסדרת KLEZ.'' הוא מפרט את דרכי ההתמודדות שלו: אם האנטי-וירוס של נורטון מזהה וירוס, והטקסט של ההודעה מכיל פיתוי מיני, הוא מודיע לשולח שהוא מעדיף את המין במקור.

טוב, אני מבין שהוא פותח את המיילים האלה, וסומך על האנטי-וירוס שיזהה את הוירוס. הוא גם מעלה את ההשערה שהוא הרגיז מישהו במאמריו האמיצים (למשל - ביקורת על סידרה שעוסקת בחיי ישוע, שהרגיזה את מנהל ערוץ 8), דבר שהעלה את מינון הוירוסים שהוא מקבל.

חבל שבעסקי מחשבים הוא לא שואל מישהו לפני שהוא מפריח השערות כאלה. האמת היא כזו:
KLEZ הוא וירוס שנשלח בחודשיים האחרונים לרשימות תפוצה נרחבות ביותר. כנראה שהוירוס נשלח לכתובות אימייל הנמצאות באתרים שונים. נראה לי שכל מי שכתב את האימייל שלו באתר 'האייל הקורא', למשל, צפוי לקבל את הוירוס הזה. אני קיבלתי את הוירוס הזה במייל כמה מאות פעמים, בדרך כלל לכתובת 'האייל הקורא' שלי. שם שולח הוירוס מוסווה. בדרך כלל הכתובת שלכאורה ממנה נשלח הוירוס היא כתובת אחרת באותה רשימה (במקרה זה, של אנשים הכותבים ב'אייל הקורא').

אין שום סיכוי שמי שחתום על הודעת הוירוס הוא זה ששלח אותו, ואין טעם, לפיכך, לענות למי שחתום על ההודעה. גם אני קיבלתי מספר הודעות מאנשים שהוירוס הגיע אליהם בחתימת כתובת האימייל האיילית שלי.

אבל אם הייתי באמת רוצה לפגוע במישהו ברצינות, הייתי מנסה לברר באיזו תוכנת אנטי-וירוס הוא משתמש, ומה הוא עושה כשהוא מקבל דואר לא מזוהה. הפרטים האלה זמינים בכתבה. אריה כספי פותח גם דואר לא מזוהה, ומסתמך על נורטון לגילוי הוירוסים. המידע הזה מספיק כדי לפגוע בו. העניין פשוט - לכתוב וירוס חדש, לוודא שהנורטון העדכני לא מזהה אותו, ואז לשלוח למר כספי. כאמור, עניין פשוט.

הפתרון? לא לפתוח שום קובץ שמגיע מדואר לא מזוהה. יש לבחון את סוג הקובץ ולהריץ אותו על שרת מרוחק הבודק וירוסים. הודעת דואר הנראית לא הגיונית או חסרת טקסט לחלוטין, להשמיד מבלי לטרוח לבחון את הקובץ. אם השולח נראה מוכר, אפשר לשלוח אליו דואר חוזר ולשאול אותו אם אכן הוא שולח הקובץ. בקיצור - לא חסרות דרכים. אני מציע לכם לא לפרט קבל עם ועדה באיזה אמצעים אתם משתמשים, בעיקר אם אתם מניחים שאתם יעד ספציפי להתקפת וירוסים. התקפת KLEZ היא בדיחה, וקשה להאמין שמישהו ישלח KLEZ לצורך סיכול ממוקד.



נו, מה אתם אומרים? האם עובדי חברת החשמל ימשיכו לחגוג עם חשמל חינם ומשרות למקורבים, בחזקת 'לא תחסום שור בדישו'?

חבר הכנסת אברהם פורז מנסה לסיים את חגיגת עובדי חברת החשמל. הוא דיווח על איומים טלפוניים שקיבל בשל כך. מה אומר לכם? אני מאמין לו.

זה לא שהפסקת חשמל החינם של עובדי חברת החשמל תוציא את המשק מהבוץ, אבל הפסקת הנורמה של אנשים המקבלים הטבות על פי השתייכותם המגזרית היא מחוייבת המציאות.

כיום עובדי חברת החשמל מקבלים חשמל חינם, עובדי החברות הסלולריות מקבלים זמן אויר בחינם, עובדי אל-על טסים לחו''ל ללא תשלום ולגנרלים מציעים להתברג בפוליטיקה כשהם עוזבים את הצבא. החגיגה הזו היא על חשבון כל האחרים, שאינם מרושתים בצורה כה מוצלחת. המשק שלנו בבעיות קשות, ויש קבוצות גדולות מאד של אנשים שאינן נושאות בעול.

שלא תבינו לא נכון: אינני סוציאליסט, הדורש הוצאה זהה לכולם. אך הנפוטיזם והמגזריות חייבים להיפסק. למה דווקא בחברת החשמל? משום ששם העניין הזה הוא בולט ומנקר עיניים, וחייבים להתחיל היכן שהוא. זו, לפחות, מטרה ראויה.



קישורים:
''שלום דורש קיצוץ בביטחון''
אריה כספי נלחם בוירוסים
אברהם פורז נגד חברת החשמל
(קישור ישן: http://now.nana.co.il/submudorsp.asp?storyid=31890&mudor=45)




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  ממשלת אחדות לאומית ללא סמוך-הגדול וסמוך-הקטן  (אלכסנדר מאן) (2 תגובות בפתיל)
  אל תבכי לי ארגנטינה  (Madog) (2 תגובות בפתיל)
  פרט שולי שלא הוזכר  (בועז אביאני) (6 תגובות בפתיל)
  הצעותיו של רבינוביץ: הומור רב יש, אפקטיביות ???  (ראובן גרפיט) (3 תגובות בפתיל)
  ה''חינם'' היקר ביותר  (שמעון מנדס) (3 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי