פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_5267

מפריעים למתונים לנמנם
יהודה צורף (יום חמישי, 01/01/2009 שעה 15:00)


מפריעים למתונים לנמנם

ד''ר יהודה צורף



לפני כחמש שנים, עם התגבש רעיון ''ההתנתקות'' בחוגי מימשל שרון, היינו מתייצבים מידי שבוע במסגרת פעילות מטות ערים באחד המקומות המרכזיים בעיר רחובות להפגנת מחאה כנגד תוכנית העקירה המתגבשת.

במהלך ההפגנה הייתי נוהג להתריע בקול בפני הציבור החולף במקום על איום הטילים הצפוי לרחובות לאחר שתבוצע הנסיגה מגוש קטיף ותיחרבנה קהילותיו המשגשגות. אם כי באותה עת עדיין דובר על הימנעות מפינוי יישובים, אך היה מובן מאליו שיישובים יהודיים לא יופקרו לחסדי הרשויות הפלשתיניות.

עדיין זכור לי היטב כיצד פנתה אליי אחת מתושבות העיר שעברה במקום בתרעומת רבה כנגד הנימה ''ההיסטרית'' של דבריי. ''שיהיו דיעותיך (הקיצוניות) אשר יהיו, אך אל תתחיל להפריז פה בתיאורים היסטריים של תרחישים הזויים על הפגזת רחובות. זה עלבון לאינטליגנציה.'' כך אמרה לי, בלי לשעות לתשובתי, שהרי בכל מקרה, מבחינתה לא היה כל ערך לדבריו המתלהמים של קיצוני הזוי.

אם דבריי ''הקיצוניים'' לא הצליחו לעורר אז את נמנומם הנעים של המתונים, אזי ייתכן שהדי התפוצצויות הטילים, אשר נפלו אתמול באזור יבנה והרעידו בניינים ישנים ברחובות, הם אלה אשר ינערו את מתוני רחובות ודומיהם בשאר ערי הארץ ליקיצה הכואבת מתוך נמנומי יונת השלום אל המציאות העירומה. אין ספק שהמהדרין בהלכות מתינות ימשיכו כדרכם בקודש להתווכח גם עם המציאות בניסיון נואש להפריך את עובדותיה.

שואת יהודי אירופה המחישה את המחיר הנורא של ההתמכרות לנמנומי המתינות. נראה שלא השתנה דבר בארץ מאז אותם ימים. קטעי עיתונות ישראלית מתקופת מלחמת העולם השנייה, עוד טרם נקלטו בתודעת היישוב היהודי בארץ העובדות שטפטפו מאירופה על זוועת השואה והיקפה, חושפים עד כמה מסוגלת המתינות הדוגמאטית לשתק את חושי הקיום הקולקטיביים. מתוך קטעי עיתונות היסטוריים אלה עולה בכל חרפתה ביקורתם הנוקבת של חוגי שמאל ''מתונים'', שטענו אז בזעם כנגד הימין ''הקיצוני'' על כך שזרה לדבריהם פאניקה בקרב היישוב היהודי בארץ באמצעות הפצת שמועות שווא על השמדה שיטתית של יהודי אירופה.

הנה כי כן, דרכו של השמאל המתון רצופה מחדלים הרי גורל הנובעים מתוך תהום מושרשת בין עובדות מציאות לתפישות אידיאולוגיות סטריליות ותלושות מהוויות עולם. אלא שהימין הקיצוני מעולם לא הציב אלטרנטיבה רעיוניות ופוליטית ראויה לשמאל, למרות שצדק לכל אורך הדרך בתחזיותיו על האסונות הגלומים בדרכו המתונה של השמאל. פרט להיותו של הימין קבלן עבודה לביצוע מדיניות השמאל, סייע חדלונו לאמני המניפולציה השמאלנית לרצף את נתיב מחדליו הסדרתיים של השמאל באריחי הזיוף ההיסטורי.

כך ממשיכים ''המתונים'' לנצח את ''הקיצוניים'', ומדינת היהודים המנמנמת מקיצה בעייפות לקול פעמי הטילים ההולכים וקרבים.








מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.