פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חוק למתנחלים
אברהם בן-עזרא (יום רביעי, 14/01/2009 שעה 13:00)


חוק למתנחלים

ד''ר אברהם בן-עזרא



יישום חוקי מדינת ישראל לא מנע ייבוש ההתנחלויות, הפקרת הביטחון בהן, התנתקות ואכלוס בלתי חוקי. אבל העתיד – וורוד...

• • •


אנו חיים במדינה המתיימרת להיות מדינה דמוקראטית, והדמוקרטיה ניכרת בה במערכת חוקים מתקדמת כבמתקדמות שבמדינות המערב.

אלא שהבחינה האם המדינה היא דמוקראטית או שאינה כזו – נבחנת לא רק על פי חוקיה, אלא גם על פי כל מה שמעבר לחוק, מבחינת ההמשך מהחוק הכתוב והלאה, לכיוון הפסיקה ולכיוון האכיפה.

אפשר לנהל מדינה בלתי דמוקראטית על פי חוקים שוויוניים, וזה מה שנעשה במדינת ישראל הלכה למעשה.

לכאורה, אין חוק נפרד החל על המתנחלים ומפלה אותם לרעה.

למעשה, יש חוק למתנחלים בלבד, תוך פגיעה בזכויותיהם ואפלייתם לרעה.

זה התחיל ב''ייבוש ההתנחלויות'' בגלל סיבות אידיאולוגיות של ממשלות השמאל הקיצוני, המשיך בהפקרה ביטחונית של היישובים בהתנחלויות באמצעות נסיגת כוחות צה''ל מאזורי התיישבות ותכנון מערכת כבישים תחת סיכון, ונגמר בעקירת יישובים פורחים ומשגשגים בגוש קטיף ללא שום אילוץ, ללא שום עילה, ללא שום היגיון ומבלי שתהיה למהלך זה אלטרנטיבה – לא בתפישת השטח המפונה בכוח זרוע השמאל הקיצוני על ידי התיישבות חלופית של ערבים, ולא בהעברתם של המפונים ליישובים חלופיים סבירים וחוקיים.

וההתנתקות, גולת הכותרת של ''חוק למתנחלים'', היא גם מהווה פתיחה חדשה לסדרת אפליה מקלקלת נגד חובשי הכיפות הסרוגות ומשפחותיהם – בכך שהוקצבו לעקורים מבני מגורים בלתי חוקיים בעליל, הבנויים בניגוד לחוק התכנון והבנייה ותקנותיו, בכך שהותוותה להם דרך מילוט אל ''מיגון'' בלתי חוקי בתוך צינורות ביוב – מיגון מפוברק, זול, מביש ופוגע.

להבהיר, ''מיגון צינורות הביוב'' הוא לא רק שאינו מהווה כלל שום מיגון, אלא גם מקשה על השהות בתוך הצינור נטול הרצפה, במיוחד לילדים ולקשישים...

לא היה עולה על הדעת ולא היה אפשרי ליישום – להתייחס בצורה כזו אל אוכלוסיות אחרות במדינה, כגון – לייבש את היישובים בגוש דן, או לשווק בתי מגורים ללא מרחבים מוגנים באשקלון ובאשדוד – דבר שהיה מתבטל בעודו באיבו עם הגשת הבקשות להיתר בנייה שהיו, כמובן, נפסלות, ולא דווח על הצבת צינורות ביוב בקוטר פנימי פחות מגובהו של אדם – כ''מיגון'' בהרצלייה או בנתניה...


מצד שני, דבר שבא לידי המחשה בעיקר בתקופת לחימה, אותו נוער הנפגע מהחוק כאמור – ממלא את השורות בצה''ל ביחידות מובחרות ומגן בחירוף נפש ובמודעות גבוהה על המדינה.


העתיד והתקווה

מבחינה דמוגראפית-פנימית, צפוי כי לא רק ביחידות ההתנדבותיות בצה''ל, אלא גם בשאר המגזרים הציבוריים, כולל בתי המשפט, הכנסת, האקדמיה והממשלה, יאיישו אלה הנפגעים בהווה – את התפקידים והמינויים הבכירים כבר בשנים הקרובות ובכמות ההולכת וגדלה בגידול גיאומטרי, ובכך טמונה התקווה לשינוי המיוחל, שמהותו – איזון.

(במאמר מוסגר – בניגוד לעיתונאי אורי אורבך, שבקרוב יהיה ככל הנראה ח''כ - אינני קורא כלל לבחירי הנוער להיטמע בתקשורת, וזאת מאחר ואני רואה בתקשורת הישראלית מפלגת שמאל קיצוני לכל דבר ועניין, ואין לחבור אליה ללא רקע אידיאולוגי מתאים).




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  אנחנו מדינה דמוקרטית למרות הכל !  (סתם אחד) (3 תגובות בפתיל)
  מוישלה: אני מקווה שתעלה ממשלת ימין ואולי העבודה, אם תימצא הדרך  (סתם אחד) (2 תגובות בפתיל)
  זעקת האינג'יניר הנגזל  (סתם אחד) (7 תגובות בפתיל)
  לדעתי ממשלת נתניהו צריכה להגדיר את האזור שיסופח לישראל  (סתם אחד)
  אוסף השקרים לא מפאר אותך אב''ע!  (דוד סיון) (6 תגובות בפתיל)
  דור של פושעי מלחמה - רוצחי ילדים ונשים  (סתם אחד) (2 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי