פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הקמת מדינה פלשתינית תיצור עוול משווע לתושביה
אברהם בן-עזרא (יום שישי, 06/02/2009 שעה 15:00)


הקמת מדינה פלשתינית תיצור עוול משווע לתושביה

ד''ר אברהם בן-עזרא



הקמת מדינה פלשתינית תהווה חממה לטרור ומיקום אידיאלי לצבירת נשק שיופנה אמנם גם נגד האזרחים של מדינה זו, אך גם נגד תושבי מדינת ישראל. ובהצטברותו, לא תרד מסדר היום של מדינת ישראל המלחמה הבאה וזו שאחריה.

• • •

הקמתה של מדינה פלשתינית בתוככי/בצמוד למדינת ישראל תיצור עוול משווע לתושביה, נזק ביטחוני למדינת ישראל, ומתנה לכנופיות הטרור.

דוגמית ממה שאמור להתחולל אם תוקם מדינה פלשתינית – מצוי במופעי האימים שברצועת עזה, שם כנופיות הטרור מסוג אחד טובחים באזרחים שנחשדו כחברי כנופיות טרור מסוג שני ללא משפט (משפט? בג''ץ? הצחקתם אותם), ובטרם זאת, או כתחליף לגזר דין מוות – עברו ה''חשודים'' עינויי תופת של זריקתם לקרקע מקומה חמישית, ירי בברכיים ועקירת עיניים.

דוגמית קודמת למה שעלול להתחולל תחת שלטון כנופיות הטרור – הוצג לעולם גם במלחמת לבנון, שם העבירו דם מבני עמם החיים והבריאים אל פצועים שנזקקו לדם כדי להבריא, עד מותם של אלה הראשונים.

אפשר למלא אנציקלופדיה עבת כרס בדוגמיות נוספות, שמקורן בתחום רפואת הנפש ועניינן רצח ללא דין ועינויי תופת ללא משפט, בנוסח סדאם חוסיין שטחן את יריביו פשוטו כמשמעו, ובנוסח בניו שרצחו באקראי עוברי אורח תוך כדי נסיעה ברחובות העיר.

לפיכך מצופה כי השמאל הקיצוני בישראל, שחרט על דגלו אהבת האדם וערכי מוסר וחופש, יתייצב בכל כוחו נגד העוול הזה, של הקמת מדינה פלשתינית, עוול כלפי שהוא מכנה אזרחים חפים מפשע.

משום מה – זה לא קורה.

בנוסף, הקמת מדינה פלשתינית תהווה חממה לטרור ומיקום אידיאלי לצבירת נשק שיופנה אמנם גם נגד האזרחים של מדינה זו, אך גם נגד תושבי מדינת ישראל.
ובהצטברותו, לא תרד מסדר היום של מדינת ישראל המלחמה הבאה וזו שאחריה.

האלטרנטיבה ההומאנית, המתחשבת, המוסרית, וגם הכי מתאימה (כברירת מחדל) ל''מזרח תיכון חדש'' של שמעון פרס, היא – שלטון על עם זר, תוך דאגה לנטרולו מאמצעי לחימה, וזה הרבה יותר טבעי, ברור, אפשרי וזול, מהאפשרות האחרת.

שלטון על עם זר במקרה זה ייטיב עם תושבי עזה מבחינה כלכלית, יצמצם את השחיתות של צמרת שלטון כנופיות הטרור, ויבטיח את שלום האזור.

עד מתי?

עד אשר המצב יאפשר אלטרנטיבה אחרת, וזה כנראה לא יקרה בקרוב.

להבהיר: גם כיום, לאחר ההתנתקות, מדינת ישראל מבצעת שלטון בעזה והסממנים של שלטון זה הם רבים ביותר – שליטה אווירית וצבאית שהיא לא רק חיונית אלא גם הכרחית על כל רצועת עזה, פיקוח על כל המעברים – שאף אם יתבטל, הרי המציאות תחזירו להתקיים, לאחר הפקת לקחים קשים וכואבים, הסדרת כל התשתיות הארציות החל במערכות חשמל וכלה בתשתיות בינעירוניות כולל פיקוח עליהן, ושימוש כתובת – כפטרון - לכל המצוקות ברצועה.

אלא שכיום מדינת ישראל רק מממנת, מבלי להיאחז בקרקע ועם ניתוק בלתי אפשרי, שכן ההתנתקות היטיבה עם כנופיות הטרור ששגשגו בעטייה – ופגעה לא רק במגורשים אלא גם באזרחי עזה.

חידוש ההתיישבות בגוש קטיף, דבר שיתקיים בין בדרך הקלה והנבונה של החלטה חיובית ובין בדרך הקשה לאחר הפקת הלקחים והבנה שאי אפשר ליישם שום פתרון אחר – הוא תנאי אחד ולא יחיד לשלטון הומאני על עם זר, תוך מיגור וביטול כנופיות הטרור.

ללא שליטה על ציר פילדלפי וחידוש ההתיישבות בגוש קטיף, כנופיות הטרור יקומו מחדש לאחר כל מלחמה כמו הבובה נחום-תקום.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  אותי מעווררת חלחלה המחשבה שהיינו קרובים יותר לפתרון הזה  (סתם אחד)
  קראתי לא מזמן מאמר שמסביר את הלוגיקה של שתי מדינות לשני עמים  (סתם אחד)
  טעונים לעוסים  (סתם אחד) (8 תגובות בפתיל)
  [•]...  (סתם אחד)
  השמאל הנאור אצלנו,עריץ הכפיה בשם  (סתם אחד)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי